abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 14:44:59 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187115380
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 14:45:09 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187115384
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar welke peiler dat was, dan.
Ik kan het zo snel niet meer terug vinden, maar De Hond heeft iig aangetoond dat vooral GL geraakt is door het Timmermans effect, andere partijen niet of nauwlijks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187115400
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kan het zo snel niet meer terug vinden, maar De Hond heeft iig aangetoond dat vooral GL geraakt is door het Timmermans effect, andere partijen niet of nauwlijks.
[ afbeelding ]
D66, 50+ en de SP lijken me ook niet blij te zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 14:49:09 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187115428
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

D66, 50+ en de SP lijken me ook niet blij te zijn.
Nee, die hebben ook wel pijn idd. Rechts heeft vooral geleden onder de lage opkomst onder hun kiezers iig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187115433
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Rechts heeft vooral geleden onder de lage opkomst onder hun kiezers iig.
Dat kan je niet concluderen op basis van deze cijfers.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:50:47 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187115450
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als dat echt de verklaring was hadden ze hun aantal zetels niet verdubbeld, dan hadden ze de vorige verkiezingen ook al meer zetels gehad.
klopt, het is zeker niet de enige reden. De Timmermansbonus speelt ook een rol en het is ook knap dat Timmermans zo zichtbaar is kunnen blijven voor het Nederlandse publiek. Verder hebben de extreem eurosceptische partijen (en dan met name FvD en SP) de kiezer niet kunnen overtuigen van de urgentie van terug/uittreding, ondanks alle spotlights die ze gehad hebben om hun verhaal te doen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_187115494
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Verder hebben de extreem eurosceptische partijen (en dan met name FvD en SP) de kiezer niet kunnen overtuigen van de urgentie van terug/uittreding, ondanks alle spotlights die ze gehad hebben om hun verhaal te doen.
Pro-Nexiteers hebben ook gewoon geen goed verhaal over wat en hoe dan wel. Ze zullen echt met een beter en uitgebreider perspectief moeten gaan komen om meer mensen over te halen. Of ze moeten wachten tot het water bij nóg meer mensen aan de lippen staat... maar dat kan allemaal nog best een tijd duren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 14:55:02 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187115514
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan je niet concluderen op basis van deze cijfers.
Van hen die hebben gestemd heeft 84% nog steeds op FvD gestemd en 80% nog steeds op VVD terwijl ze verre van dat hebben gehaald bij de verkiezingen. Dat zijn ze niet kwijtgeraakt aan het PvdA, terwijl dat bij een gelijke opkomst wel het geval had moeten zijn omdat alle andere linkse partijen juist verloren hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 mei 2019 @ 14:58:16 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187115553
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Pro-Nexiteers hebben ook gewoon geen goed verhaal over wat en hoe dan wel. Ze zullen echt met een beter en uitgebreider perspectief moeten gaan komen om meer mensen over te halen. Of ze moeten wachten tot het water bij nóg meer mensen aan de lippen staat... maar dat kan allemaal nog best een tijd duren.
Nu moet ik zeggen dat ik Baudet in dat debat met Rutte niet eens zulke slechte argumenten vond aanvoeren over met name afschaffing van de Euro (hoewel hij zich dan wel vergaloppeerde door de Euro- en kredietcrisis door elkaar te halen) maar dat de SP na dat Brusselmans-filmpje toen ze alle aandacht hadden helemaal niet met een onderbouwd verhaal kwamen vond ik ronduit bizar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_187115997
SP was veel nuchterder en sterker vroeger. Zelfs in de tijd van Agnes Kant. Men wilde inhoudelijk nooit naar SP luisteren zo gek. Ik weet niet wat er ondertussen met die partij is gebeurd. Het lijkt nu soms een beetje op Pvda.

In dat debat tussen Baudet en Gutte. Het viel me op dat het publiek voornamelijk meegaat op onderbuik en niet feiten. Je ziet dit ook in de tweede kamer. ik kan me herinneren iets wat Baudet zei. Volkomen nuchter en toch ging het publiek "Boeee!"
pi_187116034
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Van hen die hebben gestemd heeft 84% nog steeds op FvD gestemd en 80% nog steeds op VVD terwijl ze verre van dat hebben gehaald bij de verkiezingen. Dat zijn ze niet kwijtgeraakt aan het PvdA, terwijl dat bij een gelijke opkomst wel het geval had moeten zijn omdat alle andere linkse partijen juist verloren hebben.
De VVD is qua totaalpercentage van de stemmen praktisch gelijk gebleven met het percentage dat ze bij de PS gehaald hebben, 15%. In 2014 hadden ze slechts 12% van de stemmen in Europa.

Nee, ik ga er niet direct in mee dat alles dus te verklaren is door honkvaste PvdA'ers en matige opkomst bij de VVD.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 mei 2019 @ 15:53:39 #12
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_187116444
JaapJansen twitterde op maandag 27-05-2019 om 15:51:44 Gaat Hiddema de Eerste-Kamerfractie @fvdemocratie leiden? reageer retweet
AFCA!
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 16:06:10 #13
236264 crew  capricia
pi_187116632
Definitely not CIA
pi_187117826
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nu moet ik zeggen dat ik Baudet in dat debat met Rutte niet eens zulke slechte argumenten vond aanvoeren over met name afschaffing van de Euro (hoewel hij zich dan wel vergaloppeerde door de Euro- en kredietcrisis door elkaar te halen) maar dat de SP na dat Brusselmans-filmpje toen ze alle aandacht hadden helemaal niet met een onderbouwd verhaal kwamen vond ik ronduit bizar.
Vond dat euro-verhaal van Baudet niet heel sterk, eerlijk gezegd. Het klopt dat hij terecht wees op de nadelen die de muntunie met zich meebrengt. Ook Rutte onderkende dat de euro verre van perfect is.

Het probleem is dat het beperkt bleef tot het benoemen van wat er mis is met de euro. Want dat er nadelen kleven aan de muntunie, betekent niet automatisch dat een vertrek uit de eurozone een verstandige zet is.

Terry kwam niet verder dan de gulden herinvoeren en een 'hope for the best'-instelling, aangevuld met de naïeve verwachting dat we met de hele wereld de beste handelsverdragen af gaan sluiten.

Problemen aankaarten is prima, maar dan moet je ook een werkbare oplossing aandragen. Zeker als je pleit voor een radicale koerswijziging, zoals een vertrek uit de euro.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187119882
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Opkomst.

PvdA is verre van de grootste partij onder kiesgerechtigden, maar hebben gewonnen omdat hun kiezers trouw zijn en wel stemmen. FvD en VVD zijn nog steeds de twee grootsten, maar hebben kiezers die de EU minder belangrijk vinden en niet stemmen. Zo'n gigantische politieke aardverschuiving gebeurt niet binnen 2 maanden.
Ohja, de opkomst. Je bedoelt dat de gigantische sociale media aanhang helemaal op niks uitdraait? Dit klinkt bijna net zo sneu als de sp die het op de opkomst gooit.

Thierry is aan het begonnen met de neergang. Of ga je me nu wijsmaken dat zijn kiezers bijzonder gepassioneerd zijn over de provinciale Staten?
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 19:59:56 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187120347
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ohja, de opkomst. Je bedoelt dat de gigantische sociale media aanhang helemaal op niks uitdraait? Dit klinkt bijna net zo sneu als de sp die het op de opkomst gooit.

Thierry is aan het begonnen met de neergang. Of ga je me nu wijsmaken dat zijn kiezers bijzonder gepassioneerd zijn over de provinciale Staten?
Er werd wel een flink hevige campagne gevoerd voor de PS terwijl ik van die kant bijna niks gehoord heb voor het EP. Daarnaast was de totale opkomst ruim 20% lager, en dat raakt traditiegetrouw de EU kritische partijen meer dan de positieve partijen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187120519
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd wel een flink hevige campagne gevoerd voor de PS terwijl ik van die kant bijna niks gehoord heb voor het EP. Daarnaast was de totale opkomst ruim 20% lager, en dat raakt traditiegetrouw de EU kritische partijen meer dan de positieve partijen.
Procentueel is het verschil ook behoorlijk. De verontwaardiging was hoog om Thierry zijn uitspraken.

Dat is meer dan mensen die denken, goh, Thierry komt er wel. Laat maar.
pi_187120787
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd wel een flink hevige campagne gevoerd voor de PS terwijl ik van die kant bijna niks gehoord heb voor het EP. Daarnaast was de totale opkomst ruim 20% lager, en dat raakt traditiegetrouw de EU kritische partijen meer dan de positieve partijen.
Als je als EU-kritische stemmer een EU-kritisch statement wil maken, dan leent geen enkele verkiezing zich daar beter voor dan de EP-verkiezingen.
Blijkbaar is Nederland dus een stuk minder EU-kritisch dan partijen als SP, FVD, PVV en Jezus Leeft ons willen doen geloven.
  maandag 27 mei 2019 @ 22:55:47 #19
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_187123860



Die titel van de vorige reeks ff terughalen? :+
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 23:04:36 #20
236264 crew  capricia
pi_187123988
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:55 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die titel van de vorige reeks ff terughalen? :+
Hier de betreffende debate paper van de Cicero foundation:
“THE RISE OF KREMLIN-FRIENDLY POPULISM IN THE NETHERLANDS”
http://www.cicerofoundati(...)lism_Netherlands.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 28-05-2019 09:54:17 ]
Definitely not CIA
pi_187127352
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je als EU-kritische stemmer een EU-kritisch statement wil maken, dan leent geen enkele verkiezing zich daar beter voor dan de EP-verkiezingen.
Blijkbaar is Nederland dus een stuk minder EU-kritisch dan partijen als SP, FVD, PVV en Jezus Leeft ons willen doen geloven.
Ik denk dat stemmers het gewoon niet begrijpen hoe belangrijk deze keer stemmen was.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:01:40 #22
236264 crew  capricia
pi_187127611
Het is door heel Europa. Dat de opkomst van extreem rechts veel minder groot is dan men vreesde. Er kwam geen rechtse EU-kritische golf die over ons continent heen spoelde.

Wat er wel kwam, was een opkomst van de Greens. Europa moet groener.
En ook ALDE (met Macron's Renaissance) scoort goed.
Definitely not CIA
pi_187127618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik denk dat stemmers het gewoon niet begrijpen hoe belangrijk deze keer stemmen was.
En schijnbaar is het de PvdA beter gelukt dat uit te leggen dan FvD
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:03:45 #24
236264 crew  capricia
pi_187127629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik denk dat stemmers het gewoon niet begrijpen hoe belangrijk deze keer stemmen was.
De opkomst was niet zo slecht..hoger dan de afgelopen 25 jaar. Dus stemmers waren er wel.
Zou het ook kunnen zijn dat veel mensen wel wat aan te merken op de EU hebben, maar er helemaal niet uit willen of terug naar de gulden of zo?

Net als dat er veel mensen wat aan te merken hebben op Nederland. Dan wil dat ook niet zeggen dat die mensen anti-Nederland zijn.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 10:06:08 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187127667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]

De opkomst was niet zo slecht..hoger dan de afgelopen 25 jaar.
Sorry hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, 41% is bedroevend. Hoogste in 25 jaar is eerder triest dan een mooie mijlpaal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187127708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:03 schreef capricia het volgende:

[..]

De opkomst was niet zo slecht..hoger dan de afgelopen 25 jaar. Dus stemmers waren er wel.
Zou het ook kunnen zijn dat veel mensen wel wat aan te merken op de EU hebben, maar er helemaal niet uit willen of terug naar de gulden of zo?
Als dat zo is dan zijn zij onnodig banggemaakt door de eenzijdige negatieve berichtgevingen omtrent de Brexit. Ik stemde FvD en ben gewoon voor een Nexit.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:09:01 #27
236264 crew  capricia
pi_187127709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, 41% is bedroevend. Hoogste in 25 jaar is eerder triest dan een mooie mijlpaal.
Hopelijk gaat het percentage omhoog ja.
Maar hey, we komen van de 30%, dus we zitten in de lift..cheer up!

En het wil niet zeggen dat het allemaal ontevreden mensen zijn die niet gaan stemmen. Er zijn ook veel mensen die het prima zo vinden, en daarom niet gaan stemmen.
Of eigenlijk is mijn opmerking: Ik ben er niet van overtuigd dat een hogere opkomst de kaarten volledig anders geschud zouden hebben.
Definitely not CIA
pi_187127713
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]


Nee, ik ga er niet direct in mee dat alles dus te verklaren is door honkvaste PvdA'ers en matige opkomst bij de VVD.
Ik denk dat je moeilijk kunt vasthouden aan de honkvastheid van pvda stemmers, gelet op de verkiezingen van de afgelopen 10 jaar. Dat is toch meer een beeld van vorige eeuw. Geldt overigens voor alle partijen, niemand lijkt meer echt aanspraak te kunnen maken op een vaste schare fans nadat de verzuiling is geëindigd.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:11:55 #29
236264 crew  capricia
pi_187127753
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:08 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zijn zij onnodig banggemaakt door de eenzijdige negatieve berichtgevingen omtrent de Brexit. Ik stemde FvD en ben gewoon voor een Nexit.
Ik zou graag willen dat jij (en ook andere) dan eens de positieve berichten over de Brexit posten. Want ik komt idd weinig positief nieuws tegen over de Brexit. ^O^

En omdat jij voor een Nexit bent, wil dat nog niet zeggen dat anderen die dat niet zijn, dan maar gehersenspoeld zijn.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 10:13:15 #30
236264 crew  capricia
pi_187127775
De uiteindelijke vraag is:
Zou een hogere opkomst de kaarten dan volledig anders geschud hebben?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 10:15:18 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187127804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het percentage omhoog ja.
Maar hey, we komen van de 30%, dus we zitten in de lift..cheer up!
Vorige keer was 39, daarvoor 36. Het is wat gerommel binnen de marge, maar een echte stap is dit niet. Bij een flinke sprong denk ik aan een er
quote:
En het wil niet zeggen dat het allemaal ontevreden mensen zijn die niet gaan stemmen. Er zijn ook veel mensen die het prima zo vinden, en daarom niet gaan stemmen.
Of eigenlijk is mijn opmerking: Ik ben er niet van overtuigd dat een hogere opkomst de kaarten volledig anders geschud zouden hebben.
De meeste mensen die niet stemmen hebben geen vertrouwen in de EU of kan het geen zak uitmaken, daar viel ik zelf ook onder. Met een opkomstplicht hadden de kaarten er heel anders uitgezien, zie België.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187127845
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, 41% is bedroevend. Hoogste in 25 jaar is eerder triest dan een mooie mijlpaal.
Opkomst is altijd een punt (maar we doen het in NL eigenlijk nog best goed in vergelijkinget andere landen).

Onderzoek wijst uit dat met name laagopgeleiden niet gaan stemmen. Drie redenen (resp 34, 30 en 27% van de onderzochte niet-stemmers): geen vertouwen in de politiek, geen interesse in de politiek en weet niet welke partij. (overzicht van de onderzoeken waar dit uit volgt: https://nos.nl/artikel/21(...)en-wie-zijn-het.html)

Punt is natuurlijk dag je mensen niet kunt dwingen om naar de stembus te gaan. Het is (mijns inziens) de taak van politieke partijen om 1. Duidelijk te maken dat mensen moeten gaan stemmen en 2. Dat op hun betreffende partij moeten doen. De ene partij kan dat beter dan de andere, maar dat lijkt me geen reden om dan maar democratische verkiezingen als 'ondemocratisch' weg te zetten. Uiteindelijk kán iedereen stemmen.
pi_187127865
-ga weg-

[ Bericht 50% gewijzigd door timmmmm op 28-05-2019 11:45:17 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:55 #34
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187128549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:15 schreef Nattekat het volgende:
De meeste mensen die niet stemmen hebben geen vertrouwen in de EU of kan het geen zak uitmaken, daar viel ik zelf ook onder. Met een opkomstplicht hadden de kaarten er heel anders uitgezien, zie België.
Moslims hebben een zeer hoog opkomst percentage, net als de SGP and CU. De makkelijkste verklaring is sociale druk binnen de gemeenschap, de gemeenschap besluit dat iedereen op een bepaalde partij gaat stemmen, en dan wordt er druk uitgeoefend om iedereen naar de stembus te krijgen. Bij Nederlanders zie je dat gedrag alleen als er een grote ramp gebeurd en iedereen 'moet' doneren.

Een andere punt van interesse is dat FvD het zeer slecht bij vrouwen deed, en deze stemmen deels naar de PVV gingen. Duidelijk de macht van de media, en dat vrouwen anders stemmen dan mannen.

Ook is het duidelijk dat de media erin geslaagd is het publiek ervan te overtuigen dat een Nexit fataal zou zijn. Maar dit is een grote fout op lange termijn als het VK doorzet en er alleen maar beter van wordt. Zodoende is het voor de deep state heel belangrijk dat de Brezit niet doorgaat.
pi_187128806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:05 schreef borealist het volgende:

[..]

Moslims hebben een zeer hoog opkomst percentage, net als de SGP and CU. De makkelijkste verklaring is sociale druk binnen de gemeenschap, de gemeenschap besluit dat iedereen op een bepaalde partij gaat stemmen, en dan wordt er druk uitgeoefend om iedereen naar de stembus te krijgen. Bij Nederlanders zie je dat gedrag alleen als er een grote ramp gebeurd en iedereen 'moet' doneren.
Hoge opkomst onder moslims? Leugen:

https://nos.nl/artikel/415800-lage-opkomst-allochtonen.html

https://www.trouw.nl/same(...)et-stemmen~a9420540/

https://www.google.com/ur(...)0b88eTyfyWC8dMHrEl3V

Je lult uit je nek (of onderbuik).


quote:
Een andere punt van interesse is dat FvD het zeer slecht bij vrouwen deed, en deze stemmen deels naar de PVV gingen. Duidelijk de macht van de media, en dat vrouwen anders stemmen dan mannen.
Vrouwen stemmen niet op fvd, en dat komt door de media? Andere factoren tellen niet mee? Lijkt me hoogst onaannemelijk . Gelukkig kun jij dit aantonen, toch?


quote:
Ook is het duidelijk dat de media erin geslaagd is het publiek ervan te overtuigen dat een Nexit fataal zou zijn. Maar dit is een grote fout op lange termijn als het VK doorzet en er alleen maar beter van wordt. Zodoende is het voor de deep state heel belangrijk dat de Brezit niet doorgaat.
Dat de vk er beter van wordt is een aanname. Ten aanzien van het eerste: of zijn politieke partijen erin geslaagd mensen te overtuigen dat nexit geen goed idee is? Of beter: is het niemand gelukt om de kiezer te overtuigen dat nexit wél een goed idee is? (dat zouden de pvv en jezus leeft moeten zijn geweest, want zij zijn als enigen voor een nexit).
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:21:05 #36
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187131807
quote:
Eerste onderzoek gooit moslims samen met afrikanen, welke een heel ander stem gedrag hebben, en het gaat over landelijke verkiezingen waar de autochtone opkomst hoog is.

Het ander onderzoek vraagt jongeren of ze zin hebben om te stemmen, het is dus de opkomst intentie, en die zal zeer laag zijn zonder islamitische partijen, hun stem is 100% pragmatisch.

Het blijft dus giswerk zonder harde feiten, maar ik geloof niet in het timmermans-effect, het is gewoon dat de PvdA bij de moslim-vriendelijkste EU fractie zit en moslims wel degelijk gaan stemmen.
pi_187132155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:21 schreef borealist het volgende:

[..]

Eerste onderzoek gooit moslims samen met afrikanen, welke een heel ander stem gedrag hebben, en het gaat over landelijke verkiezingen waar de autochtone opkomst hoog is.

Het ander onderzoek vraagt jongeren of ze zin hebben om te stemmen, het is dus de opkomst intentie, en die zal zeer laag zijn zonder islamitische partijen, hun stem is 100% pragmatisch.

Het blijft dus giswerk zonder harde feiten, maar ik geloof niet in het timmermans-effect, het is gewoon dat de PvdA bij de moslim-vriendelijkste EU fractie zit en moslims wel degelijk gaan stemmen.
Moslim is inderdaad lastig te kwantificeren. Maar als we aannemen dat Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse afkomst moslim zijn, kun je met deze cijfers nog steeds van alles.

Je aanname is dat moslims relatief aan autochtonen meer stemmen bij een eu dan bij een nationale verkiezing. Hoe kom je daarbij?

Het onderzoek waar trouw aan refereert vraagt niet aan jongeren of ze zouden gaan stemmen, maar heeft gr verkiezingen in Amsterdam onderzocht, waaruit blijkt dat mensen met een turkse of Marokkaanse komaf veel minder naar de stembus gaan dan autochtonen.

Het derde linkje laat je voor het gemak weg?


Kort en goed: deze onderzoeken lijken erop te wijzen dat allochtonen, en in ieder geval diegenen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond minder vaak het stemhokje weten te vinden dan autochtonen. Dat het geen EU verkiezingen zijn die zijn onderzocht, maar nationale klopt. Neemt niet weg dat op basis van niet-eu verkiezingen behoorlijke verschillen worden geconstateerd. De aanname dat dit bij een eu verkiezing anders is, kun je niet onderbouwen.

Met andere woorden: de onderzoeken geven aanleiding aan te nemen dat moslims minder vaak naar de stembus gaan dan niet-moslims.

Jij stelt niet alleen dat dat niet klopt, maar dat zelfs het tegenovergestelde waar is. Dat kun jij echter niet onderbouwen.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:03:58 #38
236264 crew  capricia
pi_187132476
quote:
Tien van de elf FvD-Statenleden brachten hun stem uit op lijstduwer Theo Hiddema. Het elfde Statenlid dat niet op de eigen partij stemde, stemde dus op de SGP. En dat is volgens de Zuid-Hollandse FvD-voorman Rob Roos geen toeval: 'We hadden wat zetels over. Daar wordt over onderhandeld, zoals elke partij doet', zegt hij tegen Omroep West. 'We steunen in ieder geval de SGP in de Eerste Kamer en dan hebben we in ieder geval wat steun aan de rechterkant. We hebben overal over nagedacht.'
Bron

Dan ben je toch gewoon onderdeel van het partijkartel? Of hoe moet ik dit zien...
Definitely not CIA
pi_187132485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

-niet op de man-
Ongetwijfeld, maar ik ga niet ad hominem reageren. Een beter fok! begint bij jezelf.

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 28-05-2019 15:12:35 ]
pi_187132513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ik ga niet ad hominem reageren. Een beter fok! begint bij jezelf.
Een beter fok! is niet mijn doel. Maar ik argumenteer wel beter als eerdergenoemde
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:43:36 #41
236264 crew  capricia
pi_187133273
hdevreij twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 15:02:51 De recente opmerkingen van Thierry Baudet over de rol van Oekraïne bij het neerhalen van vlucht #MH17 zijn in de Russische media ruim 30.000 (!) keer vermeld. Zo'n score haalt hij niet gauw in Nederland... https://t.co/AWx6AmpzVs reageer retweet
And still counting.. Complimenten voor zijn bereik.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:44:58 #42
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187133304
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:40 schreef Degodvader het volgende:
Je aanname is dat moslims relatief aan autochtonen meer stemmen bij een eu dan bij een nationale verkiezing. Hoe kom je daarbij?
Statistieken zijn moeilijk te vinden.

https://www.ad.nl/hoeksch(...)gemiddelde~a9d951a1/

Landelijk gemiddelde: 41,2 procent.

Amsterdam – 859.732 inwoners. Opkomst: 45,3% 23,4% GROENLINKS 20,6% PvdA 11,8% D66
Rotterdam – 641.326 inwoners. Opkomst: 39,0% 17,6% PvdA, 16,6% VVD, 13,8% GROENLINKS
Den Haag – 534.158 inwoners. Opkomst: 39,0% 17,6% PvdA, 16,6% VVD, 13,8% GROENLINKS
Utrecht – 349.234 inwoners. Opkomst: 50,8% 27,2% GROENLINKS, 17,1% PvdA, 13,3% D66

We zien dat Amsterdam en met name Utrecht flink boven het gemiddelde zitten.

Het is ook duidelijk dat CU/SGP in veel gemeenten de verkiezing wonnen, wat oftewel betekent dat het Christendom weer in opmars is, een symptoom van lage opkomst, etc.

Maar de stelling dat allochtonen minder naar de stembus gaan valt moeilijk te rijmen met de opkomst in Amsterdam en Utrecht.

Ook is er duidelijk sprake van een soort van 'Timmermans effect', maar dit blijft een lompe verklaring zonder onderzoek. Groenlinks is duidelijk de grote winnaar in Amsterdam en Utrecht. Ik neem aan dat dat het Yasser Feras aka Jesse Klaver effect is.
pi_187133544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:44 schreef borealist het volgende:

[..]

Statistieken zijn moeilijk te vinden.

https://www.ad.nl/hoeksch(...)gemiddelde~a9d951a1/

Landelijk gemiddelde: 41,2 procent.

Amsterdam – 859.732 inwoners. Opkomst: 45,3% 23,4% GROENLINKS 20,6% PvdA 11,8% D66
Rotterdam – 641.326 inwoners. Opkomst: 39,0% 17,6% PvdA, 16,6% VVD, 13,8% GROENLINKS
Den Haag – 534.158 inwoners. Opkomst: 39,0% 17,6% PvdA, 16,6% VVD, 13,8% GROENLINKS
Utrecht – 349.234 inwoners. Opkomst: 50,8% 27,2% GROENLINKS, 17,1% PvdA, 13,3% D66

We zien dat Amsterdam en met name Utrecht flink boven het gemiddelde zitten.

Het is ook duidelijk dat CU/SGP in veel gemeenten de verkiezing wonnen, wat oftewel betekent dat het Christendom weer in opmars is, een symptoom van lage opkomst, etc.

Maar de stelling dat allochtonen minder naar de stembus gaan valt moeilijk te rijmen met de opkomst in Amsterdam en Utrecht.

Ook is er duidelijk sprake van een soort van 'Timmermans effect', maar dit blijft een lompe verklaring zonder onderzoek. Groenlinks is duidelijk de grote winnaar in Amsterdam en Utrecht. Ik neem aan dat dat het Yasser Feras aka Jesse Klaver effect is.
Waarom negeer je de rest van mij post, het deel waaruit blijkt dat voor de hand ligt (op basis van onderzoek) dat moslims minder aak naar de stembus gaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door Degodvader op 28-05-2019 16:01:22 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:36:53 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187134652
IngeLengton twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 16:00:14 Tweede Kamer stemt in met een verbod op homogenezing. TEGEN stemden CDA, FvD, PVV, SGP en CU #homogenezing reageer retweet
Typisch
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187134746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:36 schreef Klopkoek het volgende:
IngeLengton twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 16:00:14 Tweede Kamer stemt in met een verbod op homogenezing. TEGEN stemden CDA, FvD, PVV, SGP en CU #homogenezing reageer retweet
Typisch
Ze pikken ook de meest spraakmakende stemmingen eruit volr publicatie. Moe word je er van.
pi_187134808
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:40 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ze pikken ook de meest spraakmakende stemmingen eruit volr publicatie. Moe word je er van.
Logisch toch? Spraakmakend is interessant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 16:52:46 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187134935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:36 schreef Klopkoek het volgende:
IngeLengton twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 16:00:14 Tweede Kamer stemt in met een verbod op homogenezing. TEGEN stemden CDA, FvD, PVV, SGP en CU #homogenezing reageer retweet
Typisch
Christelijke partijen die tegen stemmen is behoorlijk typisch ja. Relevantie?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:54:50 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187134988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Christelijke partijen die tegen stemmen is behoorlijk typisch ja. Relevantie?
Misschien valt het je op dat de partij waar dit topic over gaat, of zou moeten gaan, ook in het rijtje staat.

Oftewel, volgens Thierry hoort homoseksualiteit gewoon in de DSM-V thuis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 16:57:10 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187135047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien valt het je op dat de partij waar dit topic over gaat, of zou moeten gaan, ook in het rijtje staat.

Oftewel, volgens Thierry hoort homoseksualiteit gewoon in de DSM-V thuis.
Nou kan ik van de christelijke partijen de beweegreden wel raden, maar van het FvD ken ik die niet. Wat daar nou zo typisch aan moeten zijn, geen idee. Of is alles waar klopkoek het niet mee eens is wat het FvD doet typisch?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:58:06 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187135061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou kan ik van de christelijke partijen de beweegreden wel raden, maar van het FvD ken ik die niet. Wat daar nou zo typisch aan moeten zijn, geen idee. Of is alles waar klopkoek het niet mee eens is wat het FvD doet typisch?
Het is een standpunt uit de jaren '50. Erg verrassend dat Forum dat steunt is het natuurlijk niet. Ik begrijp de kwalificatie 'typisch' wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_187135074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:36 schreef Klopkoek het volgende:
IngeLengton twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 16:00:14 Tweede Kamer stemt in met een verbod op homogenezing. TEGEN stemden CDA, FvD, PVV, SGP en CU #homogenezing reageer retweet
Typisch
En wij maar denken dat de pvv homo's zo belangrijk vond. _O- Kennelijk zijn die gewoon echt alleen interessant als ze door moslims gediscrimineerd worden. Zo niet, dan kunnen ze de tering krijgen.

Verder is het geen opmerkelijke lijst natuurlijk. Ook van Sjerrie had ik niet veel anders verwacht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187135104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:36 schreef Klopkoek 0s.gif [b]Op dinsdag 28 mei 2019 16:40 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ze pikken ook de meest spraakmakende stemmingen eruit volr publicatie. Moe word je er van.
Moeten ze maar niet zo achterlijk stemmen. Daarnaast vangen hoge bomen veel wind en is het relevant omdat dut het FvD-topic is. :W
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 17:02:55 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187135151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is een standpunt uit de jaren '50. Erg verrassend dat Forum dat steunt is het natuurlijk niet. Ik begrijp de kwalificatie 'typisch' wel.
Niet verrassend? Leg uit. Of is Thierry behoorlijk christelijk?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:03:49 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187135164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet verrassend? Leg uit. Of is Thierry behoorlijk christelijk?
Je hoeft niet christelijk te zijn om er belegen standpunten omtrent homo- of vrouwenrechten op na te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 17:05:05 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187135192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hoeft niet christelijk te zijn om er belegen standpunten omtrent homo- of vrouwenrechten op na te houden.
Dan snap ik nog steeds het typische deel niet. Zou het dan toch de onderbuik zijn van *alles wat ik wil is het FvD op tegen*?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:05:32 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187135200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet verrassend? Leg uit. Of is Thierry behoorlijk christelijk?
Hij wil terug naar de mores van de 18e eeuw. Zijn eigen woorden.

Bovendien poseert hij doodleuk met boeken als 'the South was right'.

Gewoon een typisch rechts uitbuitings en onderdrukkings mannetje. Met wat gelegenheids standpunten over migratie, wat gezien zijn achterban (tuinders) geheid schizofrenie gaat opleveren (met een rechteloze kaste als resultaat).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:05:39 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187135203
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:05 schreef Nattekat het volgende:
Dan snap ik nog steeds het typische deel niet.
-Niet doen-

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 28-05-2019 17:10:22 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_187135206
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Moeten ze maar niet zo achterlijk stemmen. Daarnaast vangen hoge bomen veel wind en is het relevant omdat dut het FvD-topic is. :W
Dit lijkt al jaren meer op een FvD haat-topic. Of zoals een ander zegt een steungroep voor gebeten linkschmensen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:06:39 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187135220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds het typische deel niet. Zou het dan toch de onderbuik zijn van *alles wat ik wil is het FvD op tegen*?
Nog maar een keer

http://ikje.blogspot.com/(...)ofascist-20.html?m=1

Daarom is het typisch
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187135287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds het typische deel niet. Zou het dan toch de onderbuik zijn van *alles wat ik wil is het FvD op tegen*?
Kom op dit is toch typisch? Of vind jij het "logisch en normaal" dat het zogenaamde fatsoenlijke rechtse geluid hier tegen is?.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:11:46 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187135321
"behind the facade of pragmatism there has remained an unchanging conservative objective: “the maintenance of private regimes of power” – usually social and economic hierarchies – against threats from more egalitarian forces. Once democracy arrived, conservatives were faced with a harder task, he argues. They needed “to make privilege popular” – or at least popular enough for them to hold office."

https://www.theguardian.c(...)isis-of-conservatism

Ook wel een relevant stuk voor dit topic
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:13:59 #62
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187135363
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:54 schreef Degodvader het volgende:
Waarom negeer je de rest van mij post, het deel waaruit blijkt dat voor de hand ligt (op basis van onderzoek) dat moslims minder aak naar de stembus gaan?
Omdat Utrecht dan een benedengemiddelde opkomst zou moeten hebben. Jouw bronnen zijn niet al te best, en als ik met harde data aan kom is meneer niet thuis.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 17:14:13 #63
236264 crew  capricia
pi_187135369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hoeft niet christelijk te zijn om er belegen standpunten omtrent homo- of vrouwenrechten op na te houden.
Ze willen toch ook met de SGP in de Europese fractie? Ze hebben meer gemeen dan op eerste gezicht lijkt.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:16:09 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_187135408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze willen toch ook met de SGP in de Europese fractie? Ze hebben meer gemeen dan op eerste gezicht lijkt.
Veel meer, zou ik willen zeggen.

Ik laat het aan ieder voor zich over om te beoordelen wat ernstiger is, als je dergelijke standpunten uit de Bijbel haalt of dat je er 'nuchter beredenerend' bij bent gekomen dat het wel een goed idee is om vrouwen richting het aanrecht te sturen, of homo's richting een kliniek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_187135419
Wat ik typisch vind, is dat met een teleurstellende uitslag voor Forum opeens wel de discussie oplaait over boreaal, abortus, homeopathische verdunning, en aanverwante zaken. Waar eerst kritiek op dat soort uitspraken werd afgedaan als 'je hebt het niet goed begrepen' of 'dat was Baudet op persoonlijke titel' of 'politiek-correct', vinden Forum-aanhangers na de Europese verkiezingen dit soort uitspraken toch op zijn best behoorlijk onhandig.

Uit de heup schieten om anderen op de stang te jagen is heel leuk, totdat die uitspraken stemmen gaan kosten.
pi_187135614
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:16 schreef skrn het volgende:
Wat ik typisch vind, is dat met een teleurstellende uitslag voor Forum opeens wel de discussie oplaait over boreaal, abortus, homeopathische verdunning, en aanverwante zaken. Waar eerst kritiek op dat soort uitspraken werd afgedaan als 'je hebt het niet goed begrepen' of 'dat was Baudet op persoonlijke titel' of 'politiek-correct', vinden Forum-aanhangers na de Europese verkiezingen dit soort uitspraken toch op zijn best behoorlijk onhandig.

Uit de heup schieten om anderen op de stang te jagen is heel leuk, totdat die uitspraken stemmen gaan kosten.
Dat homeopatische verdunning heeft hij al lang uitgelegd. En FvD kent veel vrouwelijke stemmers/studentes. Vreemd dat ze op zo'n vermeend mysogeen stemmen?
pi_187135678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:13 schreef borealist het volgende:

[..]

Omdat Utrecht dan een benedengemiddelde opkomst zou moeten hebben. Jouw bronnen zijn niet al te best, en als ik met harde data aan kom is meneer niet thuis.
De conclusie die jij trekt volgt niet uit de data die je geeft. En zelfs als dat wel zo zou zijn, geeft de opkomst in Rotterdam juist een argument tégen jouw stelling.

Wat is er mis met mijn bronnen. De bron die ik gaf (cbs) welke direct harde cijfers gaf heb je genegeerd. De andere waren gebaseerd op data, als je had doorgeklikt.

Dus, waar gaat het mis?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:33:14 #68
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_187135689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:16 schreef skrn het volgende:

vinden Forum-aanhangers na de Europese verkiezingen dit soort uitspraken toch op zijn best behoorlijk onhandig.
Is hier onderzoek naar gedaan dan?
pi_187135768
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:16 schreef skrn het volgende:
Wat ik typisch vind, is dat met een teleurstellende uitslag voor Forum opeens wel de discussie oplaait over boreaal, abortus, homeopathische verdunning, en aanverwante zaken. Waar eerst kritiek op dat soort uitspraken werd afgedaan als 'je hebt het niet goed begrepen' of 'dat was Baudet op persoonlijke titel' of 'politiek-correct', vinden Forum-aanhangers na de Europese verkiezingen dit soort uitspraken toch op zijn best behoorlijk onhandig.

Uit de heup schieten om anderen op de stang te jagen is heel leuk, totdat die uitspraken stemmen gaan kosten.
2e hit op yputube. NPR interview.


“Het is het spel van journalisten en politici om te doen alsof ze je niet begrijpen maar je woorden onwelwillend interpreteren en dit oeverloos voor je voeten blijven gooien al is het 6 jaar geleden. Dit is geen manier om debat te voeren"

Over homeopatische verdunning
"Bedoelende, verdunning van onze Nederlandse normen en waarden. als je nederlands bent onderschrijf je die waarden ook als je Sylvana Simins bent met je kinderen, en heeft FvD er niets op tegen. FvD heeft 5 fundamentele punten opgesteld wat ze verstaan onder deze waarden. Waaronder gelijkheid van man en vrouw en de vrijheid om van je geloof af te stappen"
pi_187135811
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet verrassend? Leg uit. Of is Thierry behoorlijk christelijk?
Wel eens interviews met de beste man gelezen. Baudet ziet nog een altijd een belangrijke in de maatschappij weggelegd voor het christendom. Hij hecht veel belang aan christelijke waarden.

Dus nee, ik vind dergelijk stemgedrag ook niet verrassend. Baudet, en daarmee dus ook de TK-fractie van FvD, is behoorlijk conservatief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187135954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel eens interviews met de beste man gelezen. Baudet ziet nog een altijd een belangrijke in de maatschappij weggelegd voor het christendom. Hij hecht veel belang aan christelijke waarden.

Dus nee, ik vind dergelijk stemgedrag ook niet verrassend. Baudet, en daarmee dus ook de TK-fractie van FvD, is behoorlijk conservatief.
Wat is er mis met Christelijke normen en waarden zoals Nederland dit al honderd jaren kent. Dit is wat Nederlandse cultuur voor een belangrijk deel heeft gevormd. Ik vind dit geen slecht streven. Ik heb het natuurlijk niet over de extremistische kant van hetbChristelijke geloof. Maar waar zie je deze dan nog terug. Homofilie is ook best raar als je het mij vraagt. Zelfs je moslim vrienden die je graag binnentrekt zetten vraagtekens. En ik vind ook wel dat je tegen homofilie mag uitspreken alszijnde een mening. Baudet zal heus geen Homos gaan kruisigen ofzo.

Homoseksualiteit is best een interessant onderwerp. Vooral vrouwelijke homo of biseksualiteit vind ik fascinerend. Je maakt de discussie dood door te stellen dat je ze allleen maar moet accepteren.
pi_187136075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat is er mis met Christelijke normen en waarden zoals Nederland dit al honderd jaren kent. Dit is wat Nederlandse cultuur voor een belangrijk deel heeft gevormd. Ik vind dit geen slecht streven. Ik heb het natuurlijk niet over de extremistische kant van hetbChristelijke geloof. Maar waar zie je deze dan nog terug. Homofilie is ook best raar als je het mij vraagt. Zelfs je moslim vrienden die je graag binnentrekt zetten vraagtekens. En ik vind ook wel dat je tegen homofilie mag uitspreken alszijnde een mening. Baudet zal heus geen Homos gaan kruisigen ofzo.

Homoseksualiteit is best een interessant onderwerp. Vooral vrouwelijke homo of biseksualiteit vind ik fascinerend. Je maakt de discussie dood door te stellen dat je ze allleen maar moet accepteren.
Katholiek of protestantse?
pi_187136280
RobJetten twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 14:28:55 🙌🏽🌍 Zojuist stemde de Eerste Kamer met ruime meerderheid voor onze #Klimaatwet! Nederland is daarmee een van de eerste landen die de klimaatdoelen van Parijs wettelijk vastlegt.Dank aan alle collega’s voor een bijzondere samenwerking, van links tot rechts. https://t.co/peCSyKt7yv reageer retweet
Onze kinderen zullen later trots op ons zijn dat we honderden miljarden gaan uitgeven om de temperatuurstijging met 0,0000045 procent te verlagen *O*
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tomjanmeeus twitterde op zondag 26-05-2019 om 09:11:08 Inkoppertje voor Baudet. Naleving arrest Hof in Urgenda-zaak verlaagt de temperatuur op aarde slechts met 0,0000045 procent, poneert de landsadvocaat in de cassatieproccedure.Dit leest u goed: de landsadvocaathttps://t.co/dTi8apU9ew @HesterVanSanten va @nrc reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op maandag 27-05-2019 om 09:41:48 @SBergsma @LavieJanRoos De overheid wil de klimaatwet erdoor heen drukken. Dezelfde overheid zegt bij monde van de landsadvocaat dat het onzin is. De media pakt dit op als zijnde ‘fijn voor Baudet’ i.p.v. de waarheid te verkondigen reageer retweet
pi_187136495
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is best een interessant onderwerp. Vooral vrouwelijke homo of biseksualiteit vind ik fascinerend. Je maakt de discussie dood door te stellen dat je ze allleen maar moet accepteren.
Keihard fappen tot de blaren erop staan jeweetsssss.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187136573
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat is er mis met Christelijke normen en waarden zoals Nederland dit al honderd jaren kent. Dit is wat Nederlandse cultuur voor een belangrijk deel heeft gevormd. Ik vind dit geen slecht streven. Ik heb het natuurlijk niet over de extremistische kant van hetbChristelijke geloof. Maar waar zie je deze dan nog terug. Homofilie is ook best raar als je het mij vraagt. Zelfs je moslim vrienden die je graag binnentrekt zetten vraagtekens. En ik vind ook wel dat je tegen homofilie mag uitspreken alszijnde een mening. Baudet zal heus geen Homos gaan kruisigen ofzo.

Homoseksualiteit is best een interessant onderwerp. Vooral vrouwelijke homo of biseksualiteit vind ik fascinerend. Je maakt de discussie dood door te stellen dat je ze allleen maar moet accepteren.
Waarom zou je homo's niet accepteren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:06:23 #77
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187137192
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Homoseksualiteit is best een interessant onderwerp.
https://westhunt.wordpress.com/2012/02/16/depths-of-madness/
pi_187137250
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En wij maar denken dat de pvv homo's zo belangrijk vond. _O- Kennelijk zijn die gewoon echt alleen interessant als ze door moslims gediscrimineerd worden. Zo niet, dan kunnen ze de tering krijgen.

Verder is het geen opmerkelijke lijst natuurlijk. Ook van Sjerrie had ik niet veel anders verwacht.
_O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:09:37 #79
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187137252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:07 schreef Aquarii het volgende:
RobJetten twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 14:28:55 🙌🏽🌍 Zojuist stemde de Eerste Kamer met ruime meerderheid voor onze #Klimaatwet! Nederland is daarmee een van de eerste landen die de klimaatdoelen van Parijs wettelijk vastlegt.Dank aan alle collega’s voor een bijzondere samenwerking, van links tot rechts. https://t.co/peCSyKt7yv reageer retweet
Onze kinderen zullen later trots op ons zijn dat we honderden miljarden gaan uitgeven om de temperatuurstijging met 0,0000045 procent te verlagen *O*
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tomjanmeeus twitterde op zondag 26-05-2019 om 09:11:08 Inkoppertje voor Baudet. Naleving arrest Hof in Urgenda-zaak verlaagt de temperatuur op aarde slechts met 0,0000045 procent, poneert de landsadvocaat in de cassatieproccedure.Dit leest u goed: de landsadvocaathttps://t.co/dTi8apU9ew @:HesterVanSanten va @:nrc reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op maandag 27-05-2019 om 09:41:48 @:SBergsma @:LavieJanRoos De overheid wil de klimaatwet erdoor heen drukken. Dezelfde overheid zegt bij monde van de landsadvocaat dat het onzin is. De media pakt dit op als zijnde ‘fijn voor Baudet’ i.p.v. de waarheid te verkondigen reageer retweet
De reacties op twitter liegen er niet om. :D Maar blijkbaar wil de huidige regering hard afgestraft worden in de volgende verkiezing.
pi_187137356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou je homo's niet accepteren?
Ik bedoelde dat men dwingend wilt dat je dingen zoals homoseksualiteit maar dient aan te nemen en nooit meer vraagtekens zet. Dat is toch niet juist.
pi_187137569
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat men dwingend wilt dat je dingen zoals homoseksualiteit maar dient aan te nemen en nooit meer vraagtekens zet. Dat is toch niet juist.
Zie jij homoseksualiteit als een ziekte die je kunt genezen, bijvoorbeeld door veel te bidden?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:23:17 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187137575
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat men dwingend wilt dat je dingen zoals homoseksualiteit maar dient aan te nemen en nooit meer vraagtekens zet. Dat is toch niet juist.
Waarom niet? Het lijkt me een heel goed plan dat we onze grondwetten handhaven en inderdaad voor waar aannemen en mensen dwingen zich daaraan te houden. Homo's zijn niet meer of minder dan jij en daar je vraagtekens bij zetten vind ik maar raar.

Zeker van een partij die zegt op te willen komen voor onze normen en waarden tegen bijvoorbeeld islamgekkies
Laffe huichelaar
pi_187137618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom niet? Het lijkt me een heel goed plan dat we onze grondwetten handhaven en inderdaad voor waar aannemen en mensen dwingen zich daaraan te houden. Homo's zijn niet meer of minder dan jij en daar je vraagtekens bij zetten vind ik maar raar.

Zeker van een partij die zegt op te willen komen voor onze normen en waarden tegen bijvoorbeeld islamgekkies
Ik beweer nergens dat homos minder of meer zijn.Stel je voor dat het idee dat de wereld plat is in de grondwet staat.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:27:24 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187137658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:25 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat homos minder of meer zijn.
Stel je een andere situatie voor, in dezelfde grondwet genoemd. Als er kampen zouden zijn waar ouders hun kinderen naartoe kunnen sturen die aanhanger van Baudet zijn omdat ze daar genezen kunnen worden en bekeerd naar de Linkse kerk, hoe zou jij daar tegenover staan?

Zou je het raar vinden als partijen tegen een verbod van dat soort 'geneesmiddelen' zijn?
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:31:08 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187137741
Eigenlijk uberhaupt raar dat geaardheid/seksualiteit niet expliciet genoemd wordt inde grondwet.
Laffe huichelaar
pi_187137749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Stel je een andere situatie voor, in dezelfde grondwet genoemd. Als er kampen zouden zijn waar ouders hun kinderen naartoe kunnen sturen die aanhanger van Baudet zijn omdat ze daar genezen kunnen worden en bekeerd naar de Linkse kerk, hoe zou jij daar tegenover staan?

Zou je het raar vinden als partijen tegen een verbod van dat soort 'geneesmiddelen' zijn?
Jij stelt dat het niet accepteren van homoseksualiteit strafbaar met laste van vrijheidsberoving opdat je het wel accepteert. Hm.
pi_187137777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:09 schreef borealist het volgende:

[..]

De reacties op twitter liegen er niet om. :D Maar blijkbaar wil de huidige regering hard afgestraft worden in de volgende verkiezing.
En geheel toevalligerwijs komt net na het ondertekenen van het akkoord dit naar buiten;

quote:
Rutte wilde doorrekening Klimaatakkoord ná Prinsjesdag

Premier Mark Rutte heeft vorig jaar druk uitgeoefend om de presentatie van de eerste doorrekening van het Klimaatakkoord óver Prinsjesdag te tillen. Daardoor had hij geen last van kritische vragen tijdens het debat over de miljoenennota.
Ik vermoed dat Rutte wat druk heeft uitgeoefend op Nieuwsuur om het pas te publiceren na de ondertekening van het klimaatakkoord. :7
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:33:40 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187137801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Jij stelt dat het niet accepteren van homoseksualiteit strafbaar is dus stuur je deze mensen maar naar het gevang als straf.
? :')
Laffe huichelaar
pi_187137850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

? :')
Dat is roch wat het is. Een andere mening dan het accepteren van homos, wordt bestraft in de hoop dat je leert ze wel te accepteren.
pi_187137968
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat is roch wat het is. Een andere mening dan het accepteren van homos, wordt bestraft in de hoop dat je leert ze wel te accepteren.
Waarom zou je homo's en homoseksualiteit niet accepteren?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:42:21 #91
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187138015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:23 schreef timmmmm het volgende:
Homo's zijn niet meer of minder dan jij en daar je vraagtekens bij zetten vind ik maar raar.
Niemand is meer of minder, behalve de mensen die daar vraagtekens bij zetten, die zijn bijzonder minderwaardige mensen. :')
pi_187138116
In zichzelf vind ik het fenomeen 'cultuurchristen', zoals Thierry het zelf gedoopt heeft, wel interessant. Ik kan me er iets bij indenken dat je vanuit een religie of overtuiging het idee hebt dat de maatschappij op een bepaalde manier moet worden ingericht, dat God het huwelijk heeft voorbestemd voor man en vrouw enzovoorts, maar dat idee werpt hij dus juist verre van zich.

Waar komt die hang naar een maatschappij volgens voorgedefinieerde regels dan uit naar voren? Wat boeit het jou waar iemand anders zijn piemel wel of niet in steekt? Het spreekt blijkbaar de incels van deze wereld ook enorm aan, maar ook daar kan ik me iets bij voorstellen (een beetje de rol afdwingen die je eigenlijk zou willen uitdragen) maar Thierry is nu niet bepaald onzeker of onaantrekkelijk.

Het heeft iets autistisch-romantisch over zich, als zoiets überhaupt bestaat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187138381
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom zou je homo's en homoseksualiteit niet accepteren?
Wat homos doen is hun goedrecht en gaat mij niets aan. Ik accepteer ze in die zin.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:57:58 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187138466
Om nog even op dat 'typisch' terug te komen

jlowijk twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 17:49:53 Die anti-rechtstatelijkheid doordesemt zijn hele denken. Individuele grondrechten moeten wijken voor Baudets 'boreale' oftewel racistische esthetische project. Moslims mogen geloven wat ze willen, maar ze mogen er niet naar handelen (cc @StefanPaas). Ziehier Baudet in 2015: https://t.co/ZbnkeIyRIB reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187138555
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:45 schreef nostra het volgende:
In zichzelf vind ik het fenomeen 'cultuurchristen', zoals Thierry het zelf gedoopt heeft, wel interessant. Ik kan me er iets bij indenken dat je vanuit een religie of overtuiging het idee hebt dat de maatschappij op een bepaalde manier moet worden ingericht, dat God het huwelijk heeft voorbestemd voor man en vrouw enzovoorts, maar dat idee werpt hij dus juist verre van zich.

Waar komt die hang naar een maatschappij volgens voorgedefinieerde regels dan uit naar voren? Wat boeit het jou waar iemand anders zijn piemel wel of niet in steekt? Het spreekt blijkbaar de incels van deze wereld ook enorm aan, maar ook daar kan ik me iets bij voorstellen (een beetje de rol afdwingen die je eigenlijk zou willen uitdragen) maar Thierry is nu niet bepaald onzeker of onaantrekkelijk.

Het heeft iets autistisch-romantisch over zich, als zoiets überhaupt bestaat.
Thierry zei dat zijn homeopatische verdunning slaat op de merkbare verdunning van Nederlandse normen en waarden, met die van andere culturen die beleidsmatig worden binnengehaald. Volgens hem ging het dus niet om ras. Mischien ziet Thierry culturele christelijkheid wat Nederland wel is (dus niet tot op de regel christelijk volgend maar eclectisch christelijk). Als belangrijke tegenhanger om de Nederlandse cultuur niet te verliezen (?)

Ik vind dat geen slecht idee. Hollanders zijn bekend en opgevoed met christelijke normen en waarden. Moslim maatschappelijke normen en waarden hebben we hier niet.

Het irritante is dat de tegenpartij dan gaat lopen zeiken over, ja maar dan ben je zeker tegen homos en dat is fout 'oooh' enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 28-05-2019 20:07:03 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:15:20 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187138857
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat is roch wat het is. Een andere mening dan het accepteren van homos, wordt bestraft in de hoop dat je leert ze wel te accepteren.
Nee, dat is niet wat het is. Wie heeft het over het bestraffen van mensen die niks met homo's ophebben?

We hebben het over mensen die actief bezig zijn homo's te bekeren
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:17:14 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_187138911
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:01 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Thierry zei dat zijn homeopatische verdunning slaat op de merkbare verdunning van Nederlandse normen en waarden, met die van andere culturen die beleidsmatig worden binnengehaald.
De verdunning van de Nederlandse normen en waarden zit hem in imams of politici die homoseksualiteit als een ziekte zien waar genezing (hersenspoeling) voor aangeboden moet mogen worden
Laffe huichelaar
pi_187139045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat het is. Wie heeft het over het bestraffen van mensen die niks met homo's ophebben?

We hebben het over mensen die actief bezig zijn homo's te bekeren
Jij begon over de grondwet en mensen die fvd stemmen naar kampen sturen.

Wie doet dat dan. Thierry Baudet?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:35:23 #99
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187139554
Massa-immigratie? Welke massa-immigratie?
Rare verhalen over massa-immigratie en islamisering zijn niets meer dan een vals verdienmodel van politici en columnisten. In de werkelijkheid hebben we migratie in onze moderne tijd juist bijna volledig afgeschaft.

https://joop.bnnvara.nl/o(...)lke-massa-immigratie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187139612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De verdunning van de Nederlandse normen en waarden zit hem in imams of politici die homoseksualiteit als een ziekte zien waar genezing (hersenspoeling) voor aangeboden moet mogen worden
Nou moet ik ook wel zeggen dat als homoseksuelen vrijwillig naar zo'n kerk gaan je een aparte situatie krijgt waarover ik geen zinnig woord kan zeggen anders dan dat het hun eigen keus is om er heen te gaan. Als je jong bent en door je ouders gestuurd wordt is dit natuurlijk wel kwalijk.

De beste man die op de barricades stond om homo's in de VS te "genezen" voor de kerk kwam uiteindelijk zelf uit de kast en het is ook wel moeilijk te verdedigen is in het licht van "accepteer de liefde" Jezus. Het Christendom staat met Christus als centrale Boedha daarin niet bijzonder sterk.

De Islam werkt met de wraakzuchtige God van het oude testament (de vader in Chr.) die hele steden wegvaagt omdat men te losbandig is.

Gekgenoeg is de uitwerking van de verschillende insteken op de conservatievere volgers van beide geloven nagenoeg gelijk want de kernwaarden zijn dezelfde.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 28-05-2019 20:46:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')