mee eensquote:DEN HAAG - Staatssecretaris Paul Blokhuis (55) van Volksgezondheid noemt het ;onuitstaanbaar dat er in Nederland jaarlijks 35.000 mensen overlijden als gevolg van roken, overgewicht en alcoholgebruik. Hij zou persoonlijk dan ook willen dat de prijs van een pakje sigaretten omhoog gaat naar 20 euro, zegt hij in een interview met Trouw.
Dat is een hoger bedrag dan wat in het ;Preventieakkoord; staat dat hij volgende maand in de Tweede Kamer moet verdedigen. Het plan omvat een reeks maatregelen die ervoor moet zorgen dat Nederlanders gezonder gaan leven. ;Dat kan natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Dat moet met buurlanden. Ik ben gedreven om in Europa het gesprek te voeren over hogere prijzen. Met de Franse minister Agnès Buzyn, een goeie bondgenoot, probeer ik België en Duitsland te overtuigen.
In overleg met supermarkten zei Blokhuis over de verkoop van rookwaren: Als je lef hebt, gooi je sigaretten helemaal uit je assortiment. Ik weet dat ik je niet kan verplichten. Maar stop toch met die rotzooi.
Precies dan gaan ze over op bullit ipv redbull/monsterquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Hyaenidae het volgende:
20 euro is nog steeds goed te behappen voor de gemiddelde tokkie.
Maak er dan 200 van, of 2000.
neequote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Laat mensen toch zelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden inderdaad. Mensen vinden hun eigen weg altijd wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Hathor het volgende:
Ja hoor prima, dan koop ik voortaan wel tabak dat van de vrachtwagen is gevallen, dan verdien je gewoon helemaal geen cent meer.
Kunnen ze toch? Kost alleen wat meer als dit plan erdoor komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Whataboutismquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Maar de goedkope prijs van alcohol blijft hetzelfde? Want daar hoor je hem niet over. Hypocriete zak.
pilletje vergetenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Maar de goedkope prijs van alcohol blijft hetzelfde? Want daar hoor je hem niet over. Hypocriete zak.
Wie? Ik? Ik slik geen pilletjes meer.quote:
Och voor nu hoor je hem daar inderdaad niet over, maar de hetze tegen rokers zet de deur natuurlijk op een kier om volgens hetzelfde recept allerlei andere zaken ook aan te pakken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Inderdaad, er overlijden jaarlijks 35000 aan de gevolgen van roken, overgewicht en alcohol maar alleen roken wil hij onbetaalbaar maken. Als hij een vent is zou hij ook moeten pleiten voor een kratje bier van 75 euro en een patatje voor 12,50 euro.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
mee eeens 'quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:40 schreef KennyPowers het volgende:
Wanneer iemand voor je loopt op straat en rookt
De VVD zit ook in de regering. Zij maken ook wetten en kauwen mensen dus ook voor wat de mens moet doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:40 schreef Roces18 het volgende:
christenunie gekkies die menen voor te kunnen kauwen wat de mens moet doen.
de vvd als fake liberal party, doet alleen wat goed is voor corporate netherlandsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De VVD zit ook in de regering. Zij maken ook wetten en kauwen mensen dus ook voor wat de mens moet doen.
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:42 schreef roos94 het volgende:
Er overlijden veel mensen door simpelweg meeroken.
https://www.gezondheidsne(...)ef-roken-of-meerokenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?
ja de tante van zijn oom en daar de buurman van die kreeg longkankerquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?
Waarom legt hij de bal bij de supermarkten? Als hij het lef heeft gaat hij de verkoop van tabak verbieden. Maar nee het is makkelijker om het aan een ander over te laten. Wat een lulquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:18 schreef Basp1 het volgende:
"In overleg met supermarkten zei Blokhuis over de verkoop van rookwaren: Als je lef hebt, gooi je sigaretten helemaal uit je assortiment. Ik weet dat ik je niet kan verplichten. Maar stop toch met die rotzooi"
Dit is natuurlijk weer de grootste onzin die hij uitkraamt. Sigaretten waren in Nederland lange tijd alleen verkrijgbaar bij tabaksspeciaalzaken. De supermarkten en tankstations hebben goed gelobbyd om deze dingen ook te mogen verkopen. Die maatregel is dus terug te draaien. Net zoals sterke drank ook niet door supermarkten verkocht mag worden maar je daarvoor naar een slijterij moet gaan.
Nee, dat kunnen veel mensen niet omdat het dan kunstmatig onbetaalbaar wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kunnen ze toch? Kost alleen wat meer als dit plan erdoor komt.
Het argument "laat mensen zelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden" kan voor elk wetsvoorstel gebruikt worden, en is elke keer bullshit. Mensen hebben nog steeds de keus om te roken, te snel te rijden, belasting te ontduiken. Maar daar zit een prijs aan.
Roker gespot!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Roker gespotquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja de tante van zijn oom en daar de buurman van die kreeg longkanker
Ja hij noemt roken, overgewicht en drank in 1 zin maar wil alleen de tabak duurder makenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:37 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Inderdaad, er overlijden jaarlijks 35000 aan de gevolgen van roken, overgewicht en alcohol maar alleen roken wil hij onbetaalbaar maken. Als hij een vent is zou hij ook moeten pleiten voor een kratje bier van 75 euro en een patatje voor 12,50 euro.
Die belastingcentjes gaan dan naar politie en justitie om het nieuwe gat in de markt voor sigarettensmokkelaars te bestrijden. Wat uiteraard net zo zinloos gaat zijn als de war on drugs.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:00 schreef Sodeknetters het volgende:
Goed plan. Dat zijn dan weer veel belastingcentjes die ik dan niet hoef op te hoesten. (hihi)
Ik vraag naar wetenschappelijke bewijzen niet naar overheidspropapaganda waar niet naar bronnen verwezen worden die deze cijfers nergens bewijzen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
https://www.gezondheidsne(...)ef-roken-of-meeroken
https://www.rokeninfo.nl/(...)gen/meeroken-risicos
https://www.ikwilstoppenm(...)rlijker-dan-gedacht/
Je had ook eerst zelf even kunnen googlen...
Ach, die agenten mogen van mij wel wat meer salaris hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:04 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Die belastingcentjes gaan dan naar politie en justitie om het nieuwe gat in de markt voor sigarettensmokkelaars te bestrijden. Wat uiteraard net zo zinloos gaat zijn als de war on drugs.
Ben ik een grote tuin nodigquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om je eigen tabaksplanten te groeien.
Van mij ook, maar ik heb liever dat ze zware misdrijven gaan oplossen dan ipv rookwaar opsporen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ach, die agenten mogen van mij wel wat meer salaris hebben.
En dankzij Blokhuis moet er ook al meer capaciteit naar de opsporing van designerdrugs. Terwijl het nu toch al redelijk lek als een mandje is als je kijkt naar hoeveel drugs er geïmporteerd wordtquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:09 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Van mij ook, maar ik heb liever dat ze zware misdrijven gaan oplossen dan ipv rookwaar opsporen.
er wordt niet gescholden in mijn topicsquote:
Ik wil ook een Ferrari, maar die zijn ook kunstmatig onbetaalbaar gemaakt. Schande!! Ik mag zelf niet eens meer bepalen hoe ik mijn leven leid! Belachelijk!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:57 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen veel mensen niet omdat het dan kunstmatig onbetaalbaar wordt gemaakt.
mee eensquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mag nog wel 25 euro bovenop die prijs
ik wil ze ook niet in mijn buurt hebben als ze roken...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij behoren gelukkig niet tot de zwakkelingen die roken.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
er wordt niet gescholden in mijn topics
er gaan sancties volgen
Och, de overheid heeft steeds meer geld nodig. Dus dan maak je de sigaret een stuk duurder. En is dat leegetrokken dan is de drank en zijn andere middelen aan de beurt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dankzij Blokhuis moet er ook al meer capaciteit naar de opsporing van designerdrugs. Terwijl het nu toch al redelijk lek als een mandje is als je kijkt naar hoeveel drugs er geïmporteerd wordt
Het is gelukkig maar de persoonlijke mening van een bewindsman. Dat scheelt weerquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Och, de overheid heeft steeds meer geld nodig. Dus dan maak je de sigaret een stuk duurder. En is dat leegetrokken dan is de drank en zijn andere middelen aan de beurt.
We hebben nu al teveel ouderen. Dus waarom iedereen plots 100 moet worden is mij een raadsel.
Het probleem is dat de overheid iedere dag wel weer met plannen komt. Geeft wel aan hoe zot die overheid is geworden.
Nou idd, al die moordenaars en verkrachters moeten ook gewoon vrij rond kunnen lopen. Die zitten immers vast door wetten die die zotte overheid gemaakt heeft. Wat een gekken, daar in Den Haag.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:25 schreef Cherni het volgende:
Het probleem is dat de overheid iedere dag wel weer met plannen komt. Geeft wel aan hoe zot die overheid is geworden.
Precies. Het is schrijnend hoe politici dagelijks op twitter en andere bronnen hun ideeën en hun denken spuien.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is gelukkig maar de persoonlijke mening van een bewindsman. Dat scheelt weer
Die vergelijking slaat nergens op.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou idd, al die moordenaars en verkrachters moeten ook gewoon vrij rond kunnen lopen. Die zitten immers vast door wetten die die zotte overheid gemaakt heeft. Wat een gekken, daar in Den Haag.
Precies, ze moeten gewoon hun mond houden als ze naar hun mening en ideeën gevraagd wordt. En ze moeten geen enkele toelichting in de media geven.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Het is schrijnend hoe politici dagelijks op twitter en andere bronnen hun ideeën en hun denken spuien.
Net als jouw post dat het zot is dat de overheid elke dag met plannen komt.quote:
Voor millinials wel, die willen van geboorte tot de dood door de grote machtige overheid welke fungeert als een soort superouder gestuurd worden. Wat de overheid zegt is goed en de rest is fout.quote:
Die vergelijking slaat nergens op.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou idd, al die moordenaars en verkrachters moeten ook gewoon vrij rond kunnen lopen. Die zitten immers vast door wetten die die zotte overheid gemaakt heeft. Wat een gekken, daar in Den Haag.
Blijkbaar. Het is al erg genoeg dat het zover is gekomen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor millinials wel, die willen van geboorte tot de dood door de grote machtige overheid welke fungeert als een soort superouder gestuurd worden. Wat de overheid zegt is goed en de rest is fout.
Opsporen rookwaar zal altijd prioriteit hebben vanwege het mislopen van accijns.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:09 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Van mij ook, maar ik heb liever dat ze zware misdrijven gaan oplossen dan ipv rookwaar opsporen.
Whataboutism.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben voor persoonlijke vrijheden dus uiteraard oneens met dit voorstel. En nee ik rook niet.
Er gaan mensen dood aan van alles en nog wat, wat moet je dan, alles maar gaan verbieden waar je mogelijkerwijs dood aan kan gaan? Autorijden? Fietsen? Wandelen? Sport? Lampje vervangen in de badkamer? Heggen trimmen?
De rubberstoeptegelmaatschappij is al veel te ver doorgeschoten.
Precies. En wat is het nut om op die manier oud te worden zonder genotsmiddelen. De Grieken zopen al wijn en Egyptenaren bier in een heel ver verleden. Genotsmiddelen horen bij het leven.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben voor persoonlijke vrijheden dus uiteraard oneens met dit voorstel. En nee ik rook niet.
Er gaan mensen dood aan van alles en nog wat, wat moet je dan, alles maar gaan verbieden waar je mogelijkerwijs dood aan kan gaan? Autorijden? Fietsen? Wandelen? Sport? Lampje vervangen in de badkamer? Heggen trimmen?
De rubberstoeptegelmaatschappij is al veel te ver doorgeschoten.
Geen lol in het leven hebben zonder genotsmiddelenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:51 schreef Cherni het volgende:
Precies. En wat is het nut om op die manier oud te worden zonder genotsmiddelen.
Je leest niet goedquote:
Het hoort erbij en dat is niet iets van de laatste 19 jaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geen lol in het leven hebben zonder genotsmiddelen
Volgens mij riep hij dit vorig jaar al.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:55 schreef klaasweetalles het volgende:
Wel bijdehand van Blokhuis dat hij dit na de verkiezingen begint te gillen
Mooie post.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Werkgevers die steeds meer mensen in nachtdiensten met bijbehorende gezondheidsschade laten werken? Geen enkel probleem.
Meer mensen van hun nachtrust en ontspanning beroven en de lucht die ze inademen vervuilen met alle gezondheidsschade vandien door nog meer vluchten op Schiphol? Geen enkel probleem.
Kolencentrales, landbouwgif, dioxines, Tata steel neerslag, lekker gedogen dat mensen onvrijwillig vergiftigd worden.
Ziekenhuispatienten die op stel en sprong moeten worden verhuisd met alle gezondheidsrisico's vandien omdat je niet mag toegeven dat de marktwerking een flop is? Paul Blokhuis maalt er niet om.
Maar mensen die met genotmiddelen hun eigen lichaam zouden kunnen schaden zonder een ander kwaad te doen en daarmee de samenleving ontzettend veel kosten besparen, nee dat kunnen we niet hebben. In het zweet des aanschijns mag je schijt hebben aan ieders gezondheid, als je maar geld verdient. Maar owee als je plezier beleeft, dan begint het domineetje te steigeren.
Die man is op een religieuze missie tegen genot. Het is een gluiperige achterbaks mannetje, hypocriet als de neten die huichelt dat hij ook maar iets om de gezondheid van mensen geeft, zoals we de bekrompen, betuttelende grefo's kennen.
Kan iemand die deeltijddominee terug de kerk in schoppen? Stalen neuzen aanbevolen.
Dat zeg ik: geen lol kunnen hebben zonder genotsmiddelenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het hoort erbij en dat is niet iets van de laatste 19 jaar.
Juist wel.quote:
Wat een onzinnige vergelijking, de prijs van een Ferrari is gewoon gebaseerd op productiewaarde en vraag en aanbod. Dat is met sigaretten niet het geval.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wil ook een Ferrari, maar die zijn ook kunstmatig onbetaalbaar gemaakt. Schande!! Ik mag zelf niet eens meer bepalen hoe ik mijn leven leid! Belachelijk!
Weet jij een dealer?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:09 schreef cherrycoke het volgende:
ik zie al veel mensen met sigaretten lopen met ukraiense of russische teksten op de pakjes, het word zo alleen maar de illegaliteit in geduwd
elke poolse shopquote:
Maar wel fan zijn van een band die zonder genotsmiddelen nooit fantastische muziek zouden kunnen maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik: geen lol kunnen hebben zonder genotsmiddelen
Sigaretten zijn met mate al gevaarlijk, dat niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:39 schreef ToT het volgende:
En daarna dus ook bier, wijn, suiker en alle vette producten onbetaalbaar maken?
Klein verschilletje is dat je met eigen inname van bier, wijn, suiker en vette producten andere mensen geen kanker toebrengt. Met roken wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:39 schreef ToT het volgende:
En daarna dus ook bier, wijn, suiker en alle vette producten onbetaalbaar maken?
Waar kom je overal nog in aanraking met sigarettenrook in je dagelijks leven?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klein verschilletje is dat je met eigen inname van bier, wijn, suiker en vette producten andere mensen geen kanker toebrengt. Met roken wel.
En met een slok op achter het stuur en ongelukken veroorzaken? Telt ook niet zekerquote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klein verschilletje is dat je met eigen inname van bier, wijn, suiker en vette producten andere mensen geen kanker toebrengt. Met roken wel.
Eh, overal?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar kom je overal nog in aanraking met sigarettenrook in je dagelijks leven?
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En met een slok op achter het stuur en ongelukken veroorzaken? Telt ook niet zeker
Winst op peukenhandel is al hoger dan op handgranaten.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:09 schreef cherrycoke het volgende:
ik zie al veel mensen met sigaretten lopen met ukraiense of russische teksten op de pakjes, het word zo alleen maar de illegaliteit in geduwd
Nee inderdaad. Er is nog nooit iemand doodgereden of doodgeslagen door het gebruik van alcohol en andere harddrugs. Alleen het roken is de grote boosdoener van alle vormen van kanker en de dood.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg rokers die wel rekening houden met anderen en niet bij een volle bushalte gaan roken zoals jij niet met een wijntje op achter het stuur gaat. Maar dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die wel met een wijntje achter het stuur stappen en dan anderen schade berokkenen of dood rijden. Om over de psychische schade van echtscheidingen en fysieke schade van huiselijk geweld en uitgaansgeweld door alcoholmisbruik nog maar niet te spreken. Ik kan ook nog wel even doorgaan hoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik kan prima een wijntje drinken en dan niet in de auto stappen. Maar je kunt niet naast iemand een sigaret roken zonder diegene schade te berokkenen.
Je weet dat dit niet bepaald geloofwaardige bronnen zijn. Dit zijn sites die preken voor hun eigen parochie.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
https://www.gezondheidsne(...)ef-roken-of-meeroken
https://www.rokeninfo.nl/(...)gen/meeroken-risicos
https://www.ikwilstoppenm(...)rlijker-dan-gedacht/
Je had ook eerst zelf even kunnen googlen...
Dat zal best, dus eigenlijk komt het er indirect op neer dat je wil zeggen dat (mee)roken gezond is? Deze bronnen (of de overheid) liegen, want roken is gezond? Of deze bronnen (of de overheid) liegen, behalve over het feit dat roken ongezond is?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:13 schreef davako het volgende:
[..]
Je weet dat dit niet bepaald geloofwaardige bronnen zijn. Dit zijn sites die preken voor hun eigen parochie.
Ja ik ben een roker. Bij andere mensen rook ik niet in huis. Ik sta meestal alleen buiten te roken. Willen mensen in mijn rook staan dan komen ze wel bij mij staanquote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:03 schreef roos94 het volgende:
[..]appels met peren. Roker gespot. Het gaat hier om fysieke inname van een product en wat dat met een ander zijn lichaam doet.
Als ik een hamburger naast jou eet word jij daar niet dik van.
Als ik naast jou een sigaret rook krijg je dat altijd binnen.
Ik kan prima een wijntje drinken en dan niet in de auto stappen. Maar je kunt niet naast iemand een sigaret roken zonder diegene schade te berokkenen.
Rokers en hun vergelijkingen![]()
Om te beginnen, gebruik eens wat minder drogredenen. Daarnaast wil ik zeggen dat iets niet altijd zo zwart of wit is. Ik heb me een aardige tijd geleden ook flink verdiept in het onderwerp en kan je vertellen dat er geen duidelijk antwoord is. Er zijn gedegen onderzoeken gedaan die seconden hand smoking niet konden bewijzen, maar ook onderzoeken gedaan die dit wel als conclusie trokken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:17 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat zal best, dus eigenlijk komt het er indirect op neer dat je wil zeggen dat (mee)roken gezond is? Deze bronnen (of de overheid) liegen, want roken is gezond? Of deze bronnen (of de overheid) liegen, behalve over het feit dat roken ongezond is?
... wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ik ben ook een roker en houd ook rekening met anderen. Zelfs in mijn eigen huis vraag ik of men er moeite mee heeft als ik een peuk wil opsteken als ik mensen nog niet goed ken, wat natuurlijk van de zotte is, maar zo ben ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:18 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja ik ben een roker. Bij andere mensen rook ik niet in huis. Ik sta meestal alleen buiten te roken. Willen mensen in mijn rook staan dan komen ze wel bij mij staan
Ik vind alcohol vele malen schadelijker. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Als mijn kinderen komen rook ik sowieso nietquote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:33 schreef IriYe het volgende:
[..]
Ik ben ook een roker en houd ook rekening met anderen. Zelfs in mijn eigen huis vraag ik of men er moeite mee heeft als ik een peuk wil opsteken als ik mensen nog niet goed ken, wat natuurlijk van de zotte is, maar zo ben ik.
De klagers zie ik er voor aan om juist in de buurt van een roker te gaan zitten zodat ze weer wat te zeiken kunnen hebben. Of ze maken het kenbaar met aanstellerig gekuch als ze een roker spotten.![]()
Anti-rokers zijn de meest hypocriete mensen die er rondlopen. Klagen over een beetje rook en ondertussen rondtuffen met hun stinkbak die ze voor elk wissewasje starten.
Nou, lekker blijven roken dan. Maar niet zielig gaan doen als je straks met een kaal hoofd aan je chemo zitquote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:18 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja ik ben een roker. Bij andere mensen rook ik niet in huis. Ik sta meestal alleen buiten te roken. Willen mensen in mijn rook staan dan komen ze wel bij mij staan
Ik vind alcohol vele malen schadelijker. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Alsof mensen per definitie ''zielig gaan doen'' als ze kanker krijgen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou, lekker blijven roken dan. Maar niet zielig gaan doen als je straks met een kaal hoofd aan je chemo zit
Dan wil ik ook geen ziektekosten verzekering. En als alle rokers nu geen premie meer betalen mag jij het dubbele aan premie betalen vanwege te weinig deelname.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:44 schreef Jahr00n het volgende:
persoonlijk zeg ik gewoon rokers niet behandelen in het ziekenhuis
De overheid is in ieder geval niet eerlijk. Het verband tussen meeroken en kanker is zo zwak dat het na 3 decennia vruchteloos zoeken uiteindelijk maar bij mekaar gegoocheld is door de belangenverstrengelde gezondheidsraad.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:17 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat zal best, dus eigenlijk komt het er indirect op neer dat je wil zeggen dat (mee)roken gezond is? Deze bronnen (of de overheid) liegen, want roken is gezond? Of deze bronnen (of de overheid) liegen, behalve over het feit dat roken ongezond is?
... wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dingdingding weer een roker gespotquote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:45 schreef IriYe het volgende:
[..]
Alsof mensen per definitie ''zielig gaan doen'' als ze kanker krijgen.
Wat zeg je tegen vrouwen die door het HPV-virus kanker ontwikkelen? Had je maar niet moeten neuken? Of mensen met huidkanker? Had je maar niet in de zon moeten gaan zitten?
Ja, want alle rokers krijgen dat en niet rokers overkomt dat nooit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou, lekker blijven roken dan. Maar niet zielig gaan doen als je straks met een kaal hoofd aan je chemo zit
Perfect argument weer; typisch de logica van een verslaafdequote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, want alle rokers krijgen dat en niet rokers overkomt dat nooit.
Scheelt mij ook weer scheren danquote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Verslaafde nog wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Perfect argument weer; typisch de logica van een verslaafde
De eeuwige oude slogan.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, want alle rokers krijgen dat en niet rokers overkomt dat nooit.
Jij bent zeker zo iemand die alleen maar voor de gezelligheid rooktquote:
Laten we eerst even vooropstellen dat dat jou geen ene teringmoer aangaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo iemand die alleen maar voor de gezelligheid rookt
.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dingdingding weer een roker gespot
Welke positieve effecten hebben sigaretten op je lichaam? Hmm.. alweer niks. Als je deze ook even kunt beantwoorden
Precies. Daarom is er ook geen gezelligheid meer te bekennen IN de kroeg. Wel buiten. Juist, waar de rokers staan.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje: Rokers zijn gezellige mensen
Ja die leven dan helemaal op omdat ze dan hun fix krijgen en dan kunnen ze weer even verder. Zo werkt dat met iedere verslaafde. Wake up plzquote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:31 schreef IriYe het volgende:
[..]
Precies. Daarom is er ook geen gezelligheid meer te bekennen IN de kroeg. Wel buiten. Juist, waar de rokers staan.
Ik MOET helemaal niks, ik rook wanneer ik er zin in heb, als ik naar buiten ga rook ik niet, sterker nog, ik neem mijn sigaretten niet eens mee als ik de deur uitga, ongeacht hoe lang ik weg blijf. Stoppen met roken is voor mij geen probleem, dat weet ik want ik ben al eens gestopt. Ik wilde kijken of ik het zou kunnen, en van de een op de andere dag ben ik gestopt, heb het 6 maanden volgehouden en dan is het wel helemaal uit je systeem. Toen ben ik weer begonnen, gewoon omdat ik er zin in had, maar als ik het ooit om een of andere reden zou moeten opgeven, dan weet ik dus dat het me niet al te veel moeite zal kosten. Wat me overigens wel opviel is dat ik gedurende die 6 maanden opvallend veel zat te snoepen of op een droppie zat te zuigen, iets wat ik anders zelden doe.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:32 schreef Tengano het volgende:
Een roker wordt in principe net zo veel getriggerd als een niet roker in deze wereld.
Dus moeten ze dealen met dezelfde mate van stress.
Echter krijgt een roker er nog een flinke portie bij, want die wordt zwaar verziekt als ie zijn sigaretje niet op tijd krijgt. Wordt wakker joh en hou jezelf niet langer voor de gek.
Dat dat gelijk met die druiven die niet vijf minuten zonder hun mobieltje kunnen?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja die leven dan helemaal op omdat ze dan hun fix krijgen en dan kunnen ze weer even verder. Zo werkt dat met iedere verslaafde. Wake up plz
Het probleem is dat de niet-rokers klagen dat het ongezellig is als de rokers buiten moeten staan.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja die leven dan helemaal op omdat ze dan hun fix krijgen en dan kunnen ze weer even verder. Zo werkt dat met iedere verslaafde. Wake up plz
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:37 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Precies, selectief tof doen. Voor 2 euro ben je dronken tegenwoordig
Inderdaad, er overlijden jaarlijks 35000 aan de gevolgen van roken, overgewicht en alcohol maar alleen roken wil hij onbetaalbaar maken. Als hij een vent is zou hij ook moeten pleiten voor een kratje bier van 75 euro en een patatje voor 12,50 euro.
Tja en ik drink nog maar een bak koffie, want dat is mijn verslaving.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:42 schreef IriYe het volgende:
[..]
Het probleem is dat de niet-rokers klagen dat het ongezellig is als de rokers buiten moeten staan.![]()
Ik gooi er voor de gezelligheid nog een oude leus in: Een tevreden roker is geen onruststoker.
Maar ik houd het hier voor gezien, heb nog meer te doen. Eerst een sigaretje alvorens ik aan de slag ga.
En ik sta slap te lullen bij de koffie automaat met collega's. Wat zou dat niet kosten. Moeten ze koffie maar verbieden.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ook altijd grappig om te zien dat rokers extra pauzes op werk 'nodig' hebben, anders redden ze het niet tot het eind van de werkdag![]()
Laten we het dan nog maar niet hebben over wat dit kost...
Nee hoor, daar is bij mij nooit sprake van geweest, ik steek er alleen een op als we pauze hebben. Tijdens het werk denk ik er niet eens aan. Mensen die om de haverklap een 'smokebreak' willen zijn gewoon lamzakken die de kantjes er vanaf lopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ook altijd grappig om te zien dat rokers extra pauzes op werk 'nodig' hebben, anders redden ze het niet tot het eind van de werkdag![]()
Precies. Er zijn ook zat mensen die privé internetten onder de baas zijn tijd of uren slap lullen met collega's. Heb je geen peuk voor nodig om niet effectief te zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is bij mij nooit sprake van geweest, ik steek er alleen een op als we pauze hebben. Tijdens het werk denk ik er niet eens aan. Mensen die om de haverklap een 'smokebreak' willen zijn gewoon lamzakken die de kantjes er vanaf lopen.
Euh nee, dat doe ik nooit, en koffie drinken combineer ik ook met werken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
En ik sta slap te lullen bij de koffie automaat met collega's. Wat zou dat niet kosten. Moeten ze koffie maar verbieden.
Mij valt vaak juist op dat rokers egocentrische mensen zijn, die vaak (ik zeg niet iedereen!) geen rekening houden met hun omgeving.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Mij valt op dat anti-rokers altijd zo spastisch reageren. Andere mensen lastig vallen, indoctrineren, heel kinderachtige opmerkingen maken (zie hierboven). Van die negatieve, onverdraagzame azijnpissers zijn het vaak. (Let op, ik zei anti-rokers en heb het niet over niet-rokers).
Ik heb gezegd wat ik wil zeggen. En jij beaamt het meteen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Mij valt vaak juist op dat rokers egocentrische mensen zijn, die vaak (ik zeg niet iedereen!) geen rekening houden met hun omgeving.
Dus, wat wil je zeggen?
Ik beaam niets, lieve schat, ik deel slechts mijn visie, net als jijquote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd wat ik wil zeggen. En jij beaamt het meteen.
Waarom meerdere quotes in een post als ik reageer op een ander persoon. Dat heb ik in het OV topic gedaan maar vind ik onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Euh nee, dat doe ik nooit, en koffie drinken combineer ik ook met werken.
Tja, je moet iets verzinnen he...
Enne, leer eens meerdere quotes in 1 post te verwerken
Alcohol, speed, xtc, roken, het heeft allemaal geen positief effect op je lichaam.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:28 schreef IriYe het volgende:
[..]
.
Wat een kinderlijke manier van reageren: ''Dingdong weer een roker gespot.''![]()
Inderdaad, van roken hoef je niet per se longkanker te krijgen, net zoals je toch longkanker kunt krijgen terwijl je nooit gerookt hebt!
Voor de rokers werkt het ontspannend. Niks mis met een beetje ontspanning. Altijd nog beter dan opgefokt door het leven gaan want stress is óók al ongezond.![]()
Feit: van leven ga je dood. Of je nu met of zonder een peuk door het leven gaat, we gaan er allemaal aan!![]()
Laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun tijd invullen. Roken is daarin nog het minst onschuldig naar anderen toe, en al helemaal in de buitenlucht. Als je niet graag op visite komt bij mensen die roken, dan blijf je toch lekker weg!![]()
Heb jij je enorme trauma die je hebt opgelopen al neergelegd bij degene die hebben gerookt toen je als kind in dezelfde kamer moest zitten?
Ja, totdat je het natuurlijk zo duur maakt dat illegale productie en handel veel aantrekkelijker worden. En met 20 euro per pakje heb je dat omslagpunt wel ruimschoots bereikt denk ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:49 schreef SugeLucky het volgende:
De voornaamste reden om het duurder te maken is zodat de staat er meer geld mee verdient. En dat dan allemaal onder het mom van de volksgezondheid.
De schapen pikken een hoop meer dan je zou willen. Velen staan ook braaf bij een paal te roken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, totdat je het natuurlijk zo duur maakt dat illegale productie en handel veel aantrekkelijker worden. En met 20 euro per pakje heb je dat omslagpunt wel ruimschoots bereikt denk ik.
Nee die wijven dan die het naar de plee gaan als sociale activiteit zien en ook minstens 3 keer vaker gaan dan de gemiddelde kerel. Weet je wat dat kost?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
Wijven = vrouwen, bedoel je?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee die wijven dan die het naar de plee gaan als sociale activiteit zien en ook minstens 3 keer vaker gaan dan de gemiddelde kerel. Weet je wat dat kost?
Om de 2 uur even 10 minuten achter je beeldscherm vandaan is niks mis mee hoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Wijven = vrouwen, bedoel je?
En nee, hier kun je mij ook niet op betrappen.
Je noemt nu trouwens een niet-verslavende activiteit (tja, je moet wat, als je je gelijk niet kan behalen), het onderwerp van dit topic is het kankerverwekkende stokje.
Sommige mensen geven het werk nou eenmaal méér prioriteit dan menig (niet alle!) roker dit doet.
Hier op het werk zijn dat altijd uiterst productieve informele meetingsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
Oh, maar dit doe ik ook, dit zijn dan wel de officiële pauzes. Mijn punt is dat veel rokers vaak nog extra pauzes (dus in de baas zijn tijd) nodig hebben, omdat ze anders gaan shakenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Om de 2 uur even 10 minuten achter je beeldscherm vandaan is niks mis mee hoor.
Ik ben jaren geleden al gestopt met roken maar geouwehoer over pauzes en "hoeveel werk ik wel niet verzet" vind ik wel van die enorm matige argumenten... Misschien zou je je reguliere werkzaamheden in de gaten moeten houden ipv je collega's.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Je noemt nu trouwens een niet-verslavende activiteit (tja, je moet wat, als je je gelijk niet kan behalen), het onderwerp van dit topic is het kankerverwekkende stokje.
Sommige mensen geven het werk nou eenmaal méér prioriteit dan menig (niet alle!) roker dit doet.
Het gaat inderdaad om het kankervervekkende stokje. Alleen beginnen de anti rokers over werkoutput etc. Niet dat ik daar een voorstander van ben, maar meet maar op de man mbt output. Praten we daarna verder over effectiviteit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post, dit is nou juist wat ik doe, dus ook hier kun je me niet op betrappenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben jaren geleden al gestopt met roken maar geouwehoer over pauzes en "hoeveel werk ik wel niet verzet" vind ik wel van die enorm matige argumenten... Misschien zou je je reguliere werkzaamheden in de gaten moeten houden ipv je collega's.
Als de deadlines gehaald worden wie ben jij dan om er wat van te vinden? Of is het alleen maar afgunst?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:06 schreef KillerBee4ever het volgende:
Oh, maar dit doe ik ook, dit zijn dan wel de officiële pauzes. Mijn punt is dat veel rokers vaak nog extra pauzes (dus in de baas zijn tijd) nodig hebben, omdat ze anders gaan shaken
Ow, ja, ik ga elke 2 uur even een peuk doen. Wel nuttig vaak hoor. Zie je mensen van andere afdelingen die je normaal niet tegenkomt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:06 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh, maar dit doe ik ook, dit zijn dan wel de officiële pauzes. Mijn punt is dat veel rokers vaak nog extra pauzes (dus in de baas zijn tijd) nodig hebben, omdat ze anders gaan shaken
Nee, obsessief gedrag van anti-rokers.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de deadlines gehaald worden wie ben jij dan om er wat van te vinden? Of is het alleen maar afgunst?
Nee hoor, geen afgunst, ik heb tenslotte (en gelukkig) geen zwarte verziekte longenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de deadlines gehaald worden wie ben jij dan om er wat van te vinden? Of is het alleen maar afgunst?
Je begint er zelf over...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Zie mijn eerdere post, dit is nou juist wat ik doe, dus ook hier kun je me niet op betrappen![]()
Maar ga vooral verder haantje spelen hier, ga ik weer even verder met nuttig(er) werk hier in huis
Duidelijk, dus gewoon een persoonlijk dingetje...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
Nee hoor, geen afgunst, ik heb tenslotte (en gelukkig) geen zwarte verziekte longen.
Afkeer (of afkeurend) is een beter woord.
Daarbij zijn er ook nog zat mensen die in de buitenlucht werken. Die kunnen tijdens het werken rustig roken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, obsessief gedrag van anti-rokers.
Ga vooral door met trollen, je bent duidelijk op dreefquote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Duidelijk, dus gewoon een persoonlijk dingetje...
Ik werk in de buitenlucht, maar dan nog steek ik er geen op als ik bezig ben. Moet ik er wel meteen bijvertellen dat dat ook helemaal niet praktisch is als je de hele dag boven op een ladder staat en veel met je handen in het water zit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij zijn er ook nog zat mensen die in de buitenlucht werken. Die kunnen tijdens het werken rustig roken.
In Duitsland stond 25 tot 30 jaar geleden de fles sterke drank in je bureaulade. Onder het engineren nam je er dan wel eens een. Nu is het ontslag op staande voet, want schijnbaar kan men zonder hulp van een overheid niet meer nagedacht worden en moet alles maar verboden worden.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij zijn er ook nog zat mensen die in de buitenlucht werken. Die kunnen tijdens het werken rustig roken.
Klagen over de collega's maar het is allemaal niet persoonlijk hoor...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ga vooral door met trollen, je bent duidelijk op dreef![]()
Ik ben in elk geval blij met mijn mooie, gezonde, rode longetjes![]()
En punt!
Maar het is niet verboden, je zou gewoon kunnen roken. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik werk in de buitenlucht, maar dan nog steek ik er geen op als ik bezig ben. Moet ik er wel meteen bijvertellen dat dat ook helemaal niet praktisch is als je de hele dag boven op een ladder staat en veel met je handen in het water zit.Maar dan nog, als ik buiten bezig ben heb ik er ook gewoon helemaal geen behoefte aan, dat komt pas als ik thuis zit met een bak koffie of een wijntje.
Tjonge jonge! Je mag niet eens meer een extra rookpauze nemen en lekker zuipen op je werk mag ook al niet meer!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Duitsland stond 25 tot 30 jaar geleden de fles sterke drank in je bureaulade. Onder het engineren nam je er dan wel eens een. Nu is het ontslag op staande voet, want schijnbaar kan men zonder hulp van een overheid niet meer nagedacht worden en moet alles maar verboden worden.
Yup, en iedereen vindt die overheidsbemoeizucht nog prima ook, dat is nog het ergste.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Duitsland stond 25 tot 30 jaar geleden de fles sterke drank in je bureaulade. Onder het engineren nam je er dan wel eens een. Nu is het ontslag op staande voet, want schijnbaar kan men zonder hulp van een overheid niet meer nagedacht worden en moet alles maar verboden worden.
Fijn voor je dat je rode longetjes hebt, maar als je je zo druk blijft maken over dit onderwerp heb je straks een joekel van een maagzweer.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ga vooral door met trollen, je bent duidelijk op dreef![]()
Ik ben in elk geval blij met mijn mooie, gezonde, rode longetjes![]()
En punt!
Ja inderdaad, er is niemand die het me zou kunnen verbieden.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar het is niet verboden, je zou gewoon kunnen roken. Dat is wat ik bedoel.
Christenen zijn in de regel zelf drankorgels, Jezus veranderde gezond drinkwater in harddrugs (wijn), hetgeen zeer ongezond is.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:37 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Nederland is al jaren geen liberaal land meer. We zijn één van de meest conservatieve landen in Europa geworden helaas.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:40 schreef Roces18 het volgende:
christenunie gekkies die menen voor te kunnen kauwen wat de mens moet doen. Denken nog te leven in de hoogtijdagen van de katholieke kerk ofzo![]()
DIT IS EEN LIBERAAL LAND HOUDEN ZO!!
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dan nog blijft roken een asociale kutgewoonte.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:49 schreef SugeLucky het volgende:
De voornaamste reden om het duurder te maken is zodat de staat er meer geld mee verdient. En dat dan allemaal onder het mom van de volksgezondheid. Slim hoor, alleen welke malloot trap er nog in.
achter de rug omquote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klagen over de collega's maar het is allemaal niet persoonlijk hoor...
Je kan die zaken toch gewoon verbieden? Dat werkt ook zo goed met XTC, coke en wiet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:05 schreef klaasweetalles het volgende:
als gevolg van roken, overgewicht en alcoholgebruik.
En vergeet niet dat juist dan de beste ideeën bedacht worden waardoor het bedrijf meer winst kan maken. Dus het is beter voor het bedrijf, beter voor de productiviteit van de werknemers, het is alleen slecht voor jou. Jij presteert relatief slechter en je hebt minder pauze.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:32 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb trouwens ook in een winkel gewerkt waar er een cultuur was dat de rokers extra pauzes namen. Als ze dan gingen roken waren ze zo 20 minuten weg. Per week spreek je dan gewoon over een paar uur extra pauze
En het had ook een sociale functie, want de rokers konden het allemaal reuze goed met elkaar vinden, inclusief de manager die ook rookte.
Dan moet je wel in de mogelijkheid zijn om goede ideeën te kunnen introduceren. Dit was gewoon dom kassawerk en de spulletjes in de schappen zetten. Ik kan ook geen goed idee herinneren van mijn manager toen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet niet dat juist dan de beste ideeën bedacht worden waardoor het bedrijf meer winst kan maken. Dus het is beter voor het bedrijf, beter voor de productiviteit van de werknemers, het is alleen slecht voor jou. Jij presteert relatief slechter en je hebt minder pauze.
Die hadden vast meer rookpauzes dan jullie.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:20 schreef luxerobots het volgende:
De meer creatieve en ingewikkelde beslissingen werden gewoon door de bazen erboven genomen.
Bij Apple laten ze mensen ook chillen om tot betere prestaties te komen. Goed als dat je beleid is.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die hadden vast meer rookpauzes dan jullie.
Tuurlijk. Rokers zijn gewoon beter voor de maatschappijquote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet niet dat juist dan de beste ideeën bedacht worden waardoor het bedrijf meer winst kan maken. Dus het is beter voor het bedrijf, beter voor de productiviteit van de werknemers, het is alleen slecht voor jou. Jij presteert relatief slechter en je hebt minder pauze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 25-05-2019 19:01:07 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Dat is niet krom, dat heb ik net uitgelegd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij Apple laten ze mensen ook chillen om tot betere prestaties te komen. Goed als dat je beleid is.
Maar om de rokers extra pauzes te laten nemen en de rest niet, dat is gewoon krom.
Dat heb je niet uitgelegd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet krom, dat heb ik net uitgelegd.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:11 schreef habitue het volgende:
Als je het om de gezondheid te doen is, waarom dan niet verbiedenMaar nee, meneer wil flink cashen van de kankerpacientjes in spe.
Ja, dat werd uiteindelijk longkanker voor onze Johan.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:28 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
"Je gaat het pas zien als het te laat is je het door hebt."
Er zit een haar op mijn monitor schermquote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:28 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
"Je gaat het pas zien als het te laat is je het door hebt."
Niet-rokers hebben minder vaak kanker dan rokers van dezelfde leeftijd. Maar een niet-roker leeft langer waardoor z'n totale kans op kanker hoger ligt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
De eeuwige oude slogan.
Ja er zijn mensen van 90 die een pakje per dag roken. En er zijn mensen die gezond leven en kanker krijgen. Maar er zijn toch heel wat meer mensen die roken en als gevolg daarvan kanker krijgen, wat in veel gevallen door dokters met grote zekerheid kan worden teruggeleid naar het roken.
Dus nee, een rookvrij leven is geen garantie op een lang gezond leven. Maar je verkleint wel de kans op een aantal kankersoorten aanzienlijk.
Er is nog nooit iemand bewezen overleden door het meeroken alleen. Toon mij dat ene pathologische rapport waar dit onomstotelijke bewijs wordt geleverd dat iemand is gestorven door het meeroken alleen. Dat rapport bestaat niet waarmee de meerook-mythe naar het rijk der fabelen kan worden gestuurd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:42 schreef roos94 het volgende:
Heel die troep verbannen. Dan moeten ze er illegaal aan komen en dat kost meer tijd en moeite.
Er overlijden veel mensen door simpelweg meeroken. Ik heb als kind heel wat sigaretten weggetikt door in een kamer te zitten met allemaal rokende volwassenen. Bedankt hé!
Wat denk jij dan dat sigarettenrook is? Heb je wel eens een fijnstofsensor (SDS011 bijv) aan een Arduino gehangen in een ruimte waar gerookt werd of op 15 meter afstand waar iemand staat te roken. Ik wel en dan ga je echt schrikken.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:07 schreef Elzies het volgende:
Er overlijden jaarlijks tig meer mensen als gevolg van de fijnstof in de lucht.
Feit blijft overeind staan dat in een samenleving waar openlijk gerookt werd in de openbare ruimte het aantal meerokers dat kwam te overlijden niet significant hoger was. Als de meerook-mythe waar zou zijn dan had je dit verschil kunnen aantonen. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat sigarettenrook is? Heb je wel eens een fijnstofsensor (SDS011 bijv) aan een Arduino gehangen in een ruimte waar gerookt werd of op 15 meter afstand waar iemand staat te roken. Ik wel en dan ga je echt schrikken.
En kan de sds011 ook de fijnstof kleiner dan pm 2.5 meten, want dat zijn juist de groottes die zo klein zijn en in je bloedbaan kunnen komen en volgens de theorie de kansen op ziektes toe laten nemen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat sigarettenrook is? Heb je wel eens een fijnstofsensor (SDS011 bijv) aan een Arduino gehangen in een ruimte waar gerookt werd of op 15 meter afstand waar iemand staat te roken. Ik wel en dan ga je echt schrikken.
Ik heb gisteren nog even gegoogeld over de omzet wereldwijd in deze sector en het is schrikbarend hoeveel miljarden hier in omgaan. Ook Elco Brinkman die in de eerste kamer zit werkte als bestuurder van de tabaksindustrie. Het is er wat dat betreft dus niet om te doen dat het om de gezondheid van de rokers of niet rokers gaat. Ook hier draait het allemaal om geld en daarom wordt dat pakje duurder.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Feit blijft overeind staan dat in een samenleving waar openlijk gerookt werd in de openbare ruimte het aantal meerokers dat kwam te overlijden niet significant hoger was. Als de meerook-mythe waar zou zijn dan had je dit verschil kunnen aantonen. Dat is niet het geval.
Dat roken ongezond is en dat je hiervoor als overheid een ontmoedigingsbeleid nastreeft. Allemaal prima, maar het duurder maken van tabakswaren of enge plaatjes of teksten op pakjes sigaretten zetten heeft zijn doel voorbij gestreefd. Rokers blijven toch wel roken. Elke opeenvolgende generatie begint met roken. Of men zoekt alternatieven zoals het elektronisch roken.
Als ie Pm25 en Pm10 kan meten en je hebt daar een indicatie van of hij slaat gewoon op tilt, dan kun je er donder op zeggen dat er ook particelen in de lucht zitten die kleiner zijn dan dat.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En kan de sds011 ook de fijnstof kleiner dan pm 2.5 meten, want dat zijn juist de groottes die zo klein zijn en in je bloedbaan kunnen komen en volgens de theorie de kansen op ziektes toe laten nemen.
In ieder geval een eerlijker verhaal dan de meerook mythe dat je kunt te komen overlijden wanneer er een roker op datzelfde strand zit.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog even gegoogeld over de omzet wereldwijd in deze sector en het is schrikbarend hoeveel miljarden hier in omgaan. Ook Elco Brinkman die in de eerste kamer zit werkte als bestuurder van de tabaksindustrie. Het is er wat dat betreft dus niet om te doen dat het om de gezondheid van de rokers of niet rokers gaat. Ook hier draait het allemaal om geld en daarom wordt dat pakje duurder.
Iemand had het hier al over de kaasschaaf methode; hoe kom je als overheid aan geld en dit is er weer 1 van onder het mom van; we doen het allemaal voor de bestwil van de mensen
Ja maar dat zal onze integere regering je niet gaan vertellen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
In ieder geval een eerlijker verhaal dan de meerook mythe dat je kunt te komen overlijden wanneer er een roker op datzelfde strand zit.
Zo werkt wetenschap niet, jij begint hier over je metingen en omdat je de gevaarlijkste deeltjes (pm <2.5) dus niet kan meten verwacht je nu dat je de boel kan interpoleren.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ie Pm25 en Pm10 kan meten en je hebt daar een indicatie van of hij slaat gewoon op tilt, dan kun je er donder op zeggen dat er ook particelen in de lucht zitten die kleiner zijn dan dat.
Hij rookt zelf niet, dus tabak mag flink duur worden. Alcohol is echt niet gezonder maar dat lust hij zelf wrs te graag. En teveel en ongezond eten is helemaal niet gemakkelijk aan te pakken dus dat mag ook gewoon.quote:DEN HAAG - Staatssecretaris Paul Blokhuis (55) van Volksgezondheid noemt het ;onuitstaanbaar dat er in Nederland jaarlijks 35.000 mensen overlijden als gevolg van roken, overgewicht en alcoholgebruik. Hij zou persoonlijk dan ook willen dat de prijs van een pakje sigaretten omhoog gaat naar 20 euro, zegt hij in een interview met Trouw.
Bedrijven zouden rokers van gratis tabakswaar moeten voorzien als dank voor alle innovatie en extra productie die ze een bedrijf brengen!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook ook niet meer hoor, echter als ik iemand zie roken is de verleiding alleen maar groter.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:48 schreef the-eye het volgende:
Man, man, man laat rokers ééns een keer met rust
Transporter? Vrachtwagen!quote:Op maandag 27 mei 2019 15:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Des te meer reden om met een transporter naar Polen te rijden en die daar vol te gooien voor 3,90 per pakje.
Evt nog wat gasten mee brengen om de brandstof kosten eruit te halen.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Kan ook. Kan je ze hier voor 6 euro per stuk verkopen.
Moet je eens nagaan hoe het is voor mensen die zijn gestopt met drinken. Elke minuut van de dag worden ze geconfronteerd met reclame voor drank, op tv, radio, supermarkt, in het openbaar enz enz.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik rook ook niet meer hoor, echter als ik iemand zie roken is de verleiding alleen maar groter.
Stoppen met drinken dan droogt men toch uit.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:59 schreef IriYe het volgende:
[..]
Moet je eens nagaan hoe het is voor mensen die zijn gestopt met drinken. Elke minuut van de dag worden ze geconfronteerd met reclame voor drank, op tv, radio, supermarkt, in het openbaar enz enz.
Ik damp en vind roken tegenwoordig stinken maar komop joh laat die mensen. Ik wordt ondertussen zo moe van dat constante gezeur over roken.quote:Op maandag 27 mei 2019 15:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik rook ook niet meer hoor, echter als ik iemand zie roken is de verleiding alleen maar groter.
Het zeuren gaat even niet over roken maar over sigaretten tenminste dat maak ik uit deze openingspost op?quote:Op maandag 27 mei 2019 16:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik damp en vind roken tegenwoordig stinken maar komop joh laat die mensen. Ik wordt ondertussen zo moe van dat constante gezeur over roken.
Mwoa denk dat ze tabak in het algemeen bedoelen.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zeuren gaat even niet over roken maar over sigaretten tenminste dat maak ik uit deze openingspost op?
Weer eentje te dom om te poepen?
Je denkt dat de man anders over shag denkt en dat, dat bij de oude prijs zou blijven?quote:Op maandag 27 mei 2019 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zeuren gaat even niet over roken maar over sigaretten tenminste dat maak ik uit deze openingspost op?
Weer eentje te dom om te poepen?
Dan moet die flap dat zeggen!quote:Op maandag 27 mei 2019 16:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Mwoa denk dat ze tabak in het algemeen bedoelen.
Omdat sigaretten mensen nu eenmaal aanspreekt.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan moet die flap dat zeggen!
Hij noemt specifiek sigaretten, waarom niet roken in het algemeen?
Kan maar als niet benoemt dan is het niet, als ze zo het land regeren dan pak maar in met de zomerstof.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Omdat sigaretten mensen nu eenmaal aanspreekt.
Politici roepen zoveel, maar van de schreeuwen die omgezet worden in wetten zijn de meesten wel duidelijk gedefinieerd.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan maar als niet benoemt dan is het niet, als ze zo het lang regeren dan pak maar in met de zomerstof.
Waarom willen ze dan deze veranderen? Ergens een gaatje laten vallen?quote:Op maandag 27 mei 2019 16:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Politici roepen zoveel, maar van de schreeuwen die omgezet worden in wetten zijn de meesten wel duidelijk gedefinieerd.
Geen idee, meeste politici zijn zo ver verwijderd van de realiteit dat ik geen idee heb wat hun denkwijzen zijn.quote:Op maandag 27 mei 2019 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan deze veranderen? Ergens een gaatje laten vallen?
NWS / Alle seks tegen de wil van de ander binnenkort strafbaar #2
Dat zal dan toevallig maar eentje zijn denk ik dan, doet die anders nooit?
Dit, waarom mensen zich toch altijd maar met het leven van anderen willen bemoeien is mij een raadsel, doe de benzine dan ook maar 20 euro p ltr, en een hamburger van de Mac mag wat mij betreft 25 euro kosten.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
De kerel is van de CU dus dan weet je het wel. Ze laten zich zelf de regels voor het leven voorschrijven door een religie en kunnen het dan niet uitstaan dat mensen een eigen weg kiezenquote:Op maandag 27 mei 2019 17:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dit, waarom mensen zich toch altijd maar met het leven van anderen willen bemoeien is mij een raadsel, doe de benzine dan ook maar 20 euro p ltr, en een hamburger van de Mac mag wat mij betreft 25 euro kosten.
Zet je caps lock even uit.quote:
Het is vergif wat een onzin. Zoveel dingen zijn vergif en daar hoor ik niemand over. Dit is ordinair burgertje pesten. Maar dat is tegenwoordig ook de enige taak van de overheid.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zet je caps lock even uit.
Dit land is alleen liberaal, als je geld hebt. Geen geld, geen vrije keuze. En daar verandert hij dus niks aan; heb je poen, dan kun je roken.
Het is natuurlijk logisch, dat roken meer en meer wordt ingedamd. Het is letterlijk vergif.
Ah, ik zie het al. Discussie zinloos.quote:
inderdaad.quote:Op maandag 27 mei 2019 19:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al. Discussie zinloos.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
de vvd als fake liberal party, doet alleen wat goed is voor corporate netherlands
Of D66 & Groen linksquote:Op maandag 27 mei 2019 19:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
inderdaad.
vergif
weet je wat vergif is
cyanide
Dan moet je straks naar de sigaretten-dealer op de hoek. Of gewoon pure wiet roken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Hathor het volgende:
Ja hoor prima, dan koop ik voortaan wel tabak dat van de vrachtwagen is gevallen, dan verdien je gewoon helemaal geen cent meer.
Ritje op en neer naar oost Europa is veel lucratiever. Daar komt sowieso al veel illegale rookhandel vandaan. Maatje van mijn broer is van Hongaarse komaf, en die komt elk jaar van een bezoekje aan familie terug met een kofferbak vol fake merk sigaretten, voor een habbekrats.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet je straks naar de sigaretten-dealer op de hoek. Of gewoon pure wiet roken.
Die Polen gaan nu al regelmatig met de auto op en neer voor hun matties, alsof het moeite is om voor mij 2 sloffen mee te nemenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet je straks naar de sigaretten-dealer op de hoek. Of gewoon pure wiet roken.
Dat is een gat in de markt voor die Polen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die Polen gaan nu al regelmatig met de auto op en neer voor hun matties, alsof het moeite is om voor mij 2 sloffen mee te nemenZe verdienen er alleen maar aan.
Dat is het nu al, aangezien het daar nog geen 4 euro per pakje kost. Maar als het straks 20 euro per pakje hier kost wordt het ook lucratief om 2 sloffen van die polen te kopen en die pakjes weer door te verkopen aan kennissen. Zo creëer je dus een crimineel circuit.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is een gat in de markt voor die Polen.
Er zijn periodes geweest dat ik dat deed maar dan rook je 25 jointjes op een dag en dat beinvloed toch wel de rest van je bezigheden. iig het temp waarin je die doetquote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
..en je figuur, want ik at dan de hele voorraadkast leeg. Ook gewoon non-stop.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zijn periodes geweest dat ik dat deed maar dan rook je 25 jointjes op een dag en dat beinvloed toch wel de rest van je bezigheden. iig het temp waarin je die doet
Ik koop expres geen snoep of dingen die je zo kan eten.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
..en je figuur, want ik at dan de hele voorraadkast leeg. Ook gewoon non-stop.
Ik verwacht ook wel dat dat zal gebeuren. Tenminste,, nog meer zal gebeuren.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat is het nu al, aangezien het daar nog geen 4 euro per pakje kost. Maar als het straks 20 euro per pakje hier kost wordt het ook lucratief om 2 sloffen van die polen te kopen en die pakjes weer door te verkopen aan kennissen. Zo creëer je dus een crimineel circuit.
Ja ze moeten zelf weten als ze niet willen leren van fouten uit het verleden, misschien kan ik er nog profijt uit halen ^^quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat dat zal gebeuren. Tenminste,, nog meer zal gebeuren.
Ook zonder roken heb ik extra pauzes nodig op het werk en die neem ik dan ook, lekker met de rokers mee naar buiten als het mooi weer is, anders gewoon rondlopen en de benen strekken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij een prijsverschil van 40 euro voor een slof is het ook de moeite waard voor een Nederlander om even op en neer naar Polen te rijden en 5 dozen sigaretten op te halen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die Polen gaan nu al regelmatig met de auto op en neer voor hun matties, alsof het moeite is om voor mij 2 sloffen mee te nemenZe verdienen er alleen maar aan.
Klopt, bij ons nemen de meesten ook extra pauzes om even met iets anders bezig te zijn dan werk, zijn zelfs aparte ruimtes voor ingericht. En de rokers gebruiken die tijd dus om te roken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij Apple laten ze mensen ook chillen om tot betere prestaties te komen. Goed als dat je beleid is.
Maar om de rokers extra pauzes te laten nemen en de rest niet, dat is gewoon krom.
Grappig dat je nou nét op deze post reageert, als je mijn latere post(s) ook had gelezen, dan had je geweten dat ik net zo goed de nodige pauzes neem, alleen absoluut niet zo vaak én lang als sommige rokers dit doen, DAT was mijn punt.quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:45 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ook zonder roken heb ik extra pauzes nodig op het werk en die neem ik dan ook, lekker met de rokers mee naar buiten als het mooi weer is, anders gewoon rondlopen en de benen strekken.
En nee dit kost geen cent want geen mens kan een volle werkdag produktief zijn.
Je gaat toch niet urenlang achter een schermpje zitten te turen, ik moet minimaal 1x per uur van mijn beeldscherm af. Dat deed ik toen ik nog rookte maar nu ik al een paar jaar gestopt ben doe ik dat nog steeds. Ik kan me nog herinneren dat ik niet zozeer ging roken omdat ik behoefte had aan nicotine, maar omdat ik behoefte had om even eruit te gaan voor korte pauze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |