mee eensquote:DEN HAAG - Staatssecretaris Paul Blokhuis (55) van Volksgezondheid noemt het ;onuitstaanbaar dat er in Nederland jaarlijks 35.000 mensen overlijden als gevolg van roken, overgewicht en alcoholgebruik. Hij zou persoonlijk dan ook willen dat de prijs van een pakje sigaretten omhoog gaat naar 20 euro, zegt hij in een interview met Trouw.
Dat is een hoger bedrag dan wat in het ;Preventieakkoord; staat dat hij volgende maand in de Tweede Kamer moet verdedigen. Het plan omvat een reeks maatregelen die ervoor moet zorgen dat Nederlanders gezonder gaan leven. ;Dat kan natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Dat moet met buurlanden. Ik ben gedreven om in Europa het gesprek te voeren over hogere prijzen. Met de Franse minister Agnčs Buzyn, een goeie bondgenoot, probeer ik België en Duitsland te overtuigen.
In overleg met supermarkten zei Blokhuis over de verkoop van rookwaren: Als je lef hebt, gooi je sigaretten helemaal uit je assortiment. Ik weet dat ik je niet kan verplichten. Maar stop toch met die rotzooi.
Precies dan gaan ze over op bullit ipv redbull/monsterquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Hyaenidae het volgende:
20 euro is nog steeds goed te behappen voor de gemiddelde tokkie.
Maak er dan 200 van, of 2000.
neequote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Laat mensen toch zelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden inderdaad. Mensen vinden hun eigen weg altijd wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Hathor het volgende:
Ja hoor prima, dan koop ik voortaan wel tabak dat van de vrachtwagen is gevallen, dan verdien je gewoon helemaal geen cent meer.
Kunnen ze toch? Kost alleen wat meer als dit plan erdoor komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Laat mensen toch zelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden.
Whataboutismquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Maar de goedkope prijs van alcohol blijft hetzelfde? Want daar hoor je hem niet over. Hypocriete zak.
pilletje vergetenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Maar de goedkope prijs van alcohol blijft hetzelfde? Want daar hoor je hem niet over. Hypocriete zak.
Wie? Ik? Ik slik geen pilletjes meer.quote:
Och voor nu hoor je hem daar inderdaad niet over, maar de hetze tegen rokers zet de deur natuurlijk op een kier om volgens hetzelfde recept allerlei andere zaken ook aan te pakken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
Inderdaad, er overlijden jaarlijks 35000 aan de gevolgen van roken, overgewicht en alcohol maar alleen roken wil hij onbetaalbaar maken. Als hij een vent is zou hij ook moeten pleiten voor een kratje bier van 75 euro en een patatje voor 12,50 euro.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef IriYe het volgende:
mee eeens 'quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:40 schreef KennyPowers het volgende:
Wanneer iemand voor je loopt op straat en rookt
De VVD zit ook in de regering. Zij maken ook wetten en kauwen mensen dus ook voor wat de mens moet doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:40 schreef Roces18 het volgende:
christenunie gekkies die menen voor te kunnen kauwen wat de mens moet doen.
de vvd als fake liberal party, doet alleen wat goed is voor corporate netherlandsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De VVD zit ook in de regering. Zij maken ook wetten en kauwen mensen dus ook voor wat de mens moet doen.
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:42 schreef roos94 het volgende:
Er overlijden veel mensen door simpelweg meeroken.
https://www.gezondheidsne(...)ef-roken-of-meerokenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?
ja de tante van zijn oom en daar de buurman van die kreeg longkankerquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van wat deze bewering kan onderbouwen en kwantificeren?
Waarom legt hij de bal bij de supermarkten? Als hij het lef heeft gaat hij de verkoop van tabak verbieden. Maar nee het is makkelijker om het aan een ander over te laten. Wat een lulquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:18 schreef Basp1 het volgende:
"In overleg met supermarkten zei Blokhuis over de verkoop van rookwaren: Als je lef hebt, gooi je sigaretten helemaal uit je assortiment. Ik weet dat ik je niet kan verplichten. Maar stop toch met die rotzooi"
Dit is natuurlijk weer de grootste onzin die hij uitkraamt. Sigaretten waren in Nederland lange tijd alleen verkrijgbaar bij tabaksspeciaalzaken. De supermarkten en tankstations hebben goed gelobbyd om deze dingen ook te mogen verkopen. Die maatregel is dus terug te draaien. Net zoals sterke drank ook niet door supermarkten verkocht mag worden maar je daarvoor naar een slijterij moet gaan.
Nee, dat kunnen veel mensen niet omdat het dan kunstmatig onbetaalbaar wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kunnen ze toch? Kost alleen wat meer als dit plan erdoor komt.
Het argument "laat mensen zelf bepalen hoe ze hun leven willen leiden" kan voor elk wetsvoorstel gebruikt worden, en is elke keer bullshit. Mensen hebben nog steeds de keus om te roken, te snel te rijden, belasting te ontduiken. Maar daar zit een prijs aan.
Roker gespot!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Roker gespotquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja de tante van zijn oom en daar de buurman van die kreeg longkanker
Ja hij noemt roken, overgewicht en drank in 1 zin maar wil alleen de tabak duurder makenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:37 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Inderdaad, er overlijden jaarlijks 35000 aan de gevolgen van roken, overgewicht en alcohol maar alleen roken wil hij onbetaalbaar maken. Als hij een vent is zou hij ook moeten pleiten voor een kratje bier van 75 euro en een patatje voor 12,50 euro.
Die belastingcentjes gaan dan naar politie en justitie om het nieuwe gat in de markt voor sigarettensmokkelaars te bestrijden. Wat uiteraard net zo zinloos gaat zijn als de war on drugs.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:00 schreef Sodeknetters het volgende:
Goed plan. Dat zijn dan weer veel belastingcentjes die ik dan niet hoef op te hoesten. (hihi)
Ik vraag naar wetenschappelijke bewijzen niet naar overheidspropapaganda waar niet naar bronnen verwezen worden die deze cijfers nergens bewijzen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
https://www.gezondheidsne(...)ef-roken-of-meeroken
https://www.rokeninfo.nl/(...)gen/meeroken-risicos
https://www.ikwilstoppenm(...)rlijker-dan-gedacht/
Je had ook eerst zelf even kunnen googlen...
Ach, die agenten mogen van mij wel wat meer salaris hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:04 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Die belastingcentjes gaan dan naar politie en justitie om het nieuwe gat in de markt voor sigarettensmokkelaars te bestrijden. Wat uiteraard net zo zinloos gaat zijn als de war on drugs.
Ben ik een grote tuin nodigquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:55 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om je eigen tabaksplanten te groeien.
Van mij ook, maar ik heb liever dat ze zware misdrijven gaan oplossen dan ipv rookwaar opsporen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ach, die agenten mogen van mij wel wat meer salaris hebben.
En dankzij Blokhuis moet er ook al meer capaciteit naar de opsporing van designerdrugs. Terwijl het nu toch al redelijk lek als een mandje is als je kijkt naar hoeveel drugs er geīmporteerd wordtquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:09 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Van mij ook, maar ik heb liever dat ze zware misdrijven gaan oplossen dan ipv rookwaar opsporen.
er wordt niet gescholden in mijn topicsquote:
Ik wil ook een Ferrari, maar die zijn ook kunstmatig onbetaalbaar gemaakt. Schande!! Ik mag zelf niet eens meer bepalen hoe ik mijn leven leid! Belachelijk!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:57 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen veel mensen niet omdat het dan kunstmatig onbetaalbaar wordt gemaakt.
mee eensquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mag nog wel 25 euro bovenop die prijs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |