quote:
Called itquote:Op zaterdag 27 april 2019 14:56 schreef CrashO het volgende:
Toto is op Sky aan het jammeren dat ze op Softs zuigen en dat Ferrari de pole gaat pakken.
Oftewel, Merc trapt zo weer een 1-2 met de party mode op het laatste moment.
Idemquote:
quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:53 schreef LTVDK het volgende:
Nu zeker weer een schijnheilig verhaaltjes van Mercedes dat het allemaal zo lastig gaat en dat ze hopen sneller te zijn dan gisteren en straks gewoon weer 1-2 pakken met een groot gat.
Bewijs maar eens dat het niet zo wasquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
'Ferrari heeft de snelste auto'
Uh huh.
Anders wel in de pits.quote:
En die was op een koude baan al sneller dan Leclercquote:
1+2 zijn met tow, Max op eigen kracht. Gat is veel minder dan wat er nu op staat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:56 schreef tja77 het volgende:
Vierde is netjes en maximaal haalbare voor Max.
Gat is minder dan dat ik verwacht had met een recht stuk van meer dan 2 km.
Daarom strafgewicht introducerenquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:56 schreef Kyran het volgende:
Ik heb zo'n grafhekel aan Mercedes gekregen afgelopen jaren.
Hele weekend weer huilen, klagen over banden, klagen over grip, underdog positie spelen en dan 1-2 pakken. Iedere GP weer .....
Vettel had geen tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
1+2 zijn met tow, Max op eigen kracht. Gat is veel minder dan wat er nu op staat.
Yup, gaat wel goedkomen morgen denk ik, podium moet haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:56 schreef tja77 het volgende:
Vierde is netjes en maximaal haalbare voor Max.
Gat is minder dan dat ik verwacht had met een recht stuk van meer dan 2 km.
Diep in en uit ademen en tot tien tellenquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat voor Mercedes begint zorgelijke vormen aan te nemen nu.
Denk dat ze gewoon geen risico wilden lopen, gewoon goede tijd neerzetten en klaar.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef beantherio het volgende:
Te weinig gebruik gemaakt van de tow bij RBR. Hier had meer in gezeten. Raar ook dat ze in q3 out of sync gegaan zijn van de anderen.
Nee niet raar, Kvyat reed nogquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef beantherio het volgende:
Te weinig gebruik gemaakt van de tow bij RBR. Hier had meer in gezeten. Raar ook dat ze in q3 out of sync gegaan zijn van de anderen.
Je gaat geen Mercedes-sterren van auto's afscheuren he?quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat voor Mercedes begint zorgelijke vormen aan te nemen nu.
Ja maar ze zijn echt de underdog hoor en hebben het heel moeilijk.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Mijn haat voor Mercedes begint zorgelijke vormen aan te nemen nu.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al een shot geweest van Ocon nadat Bottas pole pakte?
Misschien gewoon tijd neerzetten als doel gehad. Zeker met risico op rode vlagquote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef beantherio het volgende:
Te weinig gebruik gemaakt van de tow bij RBR. Hier had meer in gezeten. Raar ook dat ze in q3 out of sync gegaan zijn van de anderen.
Was ook een groter risico geweest, waar ze weten dan p4 normaal gesproken maximaal haalbare is. Als er een afgaat, wat behoorlijk realistisch is hier, had je kunnen roepen dat RBR geniale strategie gekozen had.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:57 schreef beantherio het volgende:
Te weinig gebruik gemaakt van de tow bij RBR. Hier had meer in gezeten. Raar ook dat ze in q3 out of sync gegaan zijn van de anderen.
Als het over HijWiensNaamIkNietUitMijnToetsenbordKrijg gaat kan ik het altijd alleen maar met je eens zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Lewis had traffic en Bottas kreeg een tow. Lekker hoor, de hele F1 in handen van Hamilton fanclub.
Dat is ook wel weer zo. Een gokje en niet echt verloren maar ook niet gewonnen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Was ook een groter risico geweest, waar ze weten dan p4 normaal gesproken maximaal haalbare is. Als er een afgaat, wat behoorlijk realistisch is hier, had je kunnen roepen dat RBR geniale strategie gekozen had.
Vettel had ook geen tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:01 schreef Kyran het volgende:
Even van uitgaande dat tow ongeveer 3 tiende oplevert hier in Q is Max net zo snel als Vettel en 2 tiende langzamer dan Ham/Bot. Niet slecht hoor bij en GP met een rechte stuk van miljoenmiljardmeter.
Ja, absoluut. En auto zelf lijkt ook te verbeteren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:02 schreef bedachtzaam het volgende:
Het is duidelijk dat de Honda motor redelijk goed is, heel erg netjes.
Ow ja crap, dus ja dan is Ferrari zoals voorspeld 2 tot 3 tiende sneller dan de rest in Q.quote:
Max had geen tow dus die .5 is een beetje misleidend.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:02 schreef pmponer het volgende:
nou ja .5 van pp is voor een RB niet slecht
ow... ik dacht dat het altijd rond de .8 -1.0 wasquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef Sjemmert het volgende:
Vorig jaar was het gat ook 0.5 ongeveer.
En dat verliezen ze dan ook compleet op dat rechte stuk.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:02 schreef pmponer het volgende:
nou ja .5 van pp is voor een RB niet slecht
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:01 schreef Kyran het volgende:
Even van uitgaande dat tow ongeveer 3 tiende oplevert hier in Q
Zij hadden Ricciardo op 1, Albon op 2 and Gio op 3 blijkbaar .....quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef potjecreme het volgende:
Deze top 3 zag niemand aankomen......oke
Het gat naar Mercedes was zelfs wat kleiner nog.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef pmponer het volgende:
[..]
ow... ik dacht dat het altijd rond de .8 -1.0 was
Meer vermogen in de race volgens Horner, omdat de betrouwbaarheid verbeterd is, zouden ze de motor iets meer op kunnen schroeven zei hij.quote:
in de race...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Meer vermogen in de race volgens Horner, omdat de betrouwbaarheid verbeterd is, zouden ze de motor iets meer op kunnen schroeven zei hij.
kijk die ronde even terug. omstandigheden zo goed als optimaal. Wel uitstekend gereden uiteraard.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller
Dus Mercedes is nog beter dit jaar ...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het gat naar Mercedes was zelfs wat kleiner nog.
https://www.formula1.com/(...)ijan/qualifying.html
Kijk alleen al naar Gasly ... Nou ja, iedereen zijn eigen mening.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.
Als hij P1 niet van Bottas afpakt bij de start loopt die kans met 70% omhoog ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 16:58 schreef pmponer het volgende:
Lewis voelt weer allemaal rare dingen morgen
Die had hij in Q3 nooit gereden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller
Een 41.3, langzamer dan Max kon doen in Q3 zonder tow.quote:
Nee. Volgens Vettel kan het zelfs een halve seconde winst opleveren als je het hele rechte stuk er van kan profiteren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.
In de race ja. In de kwali levert het dus niet heel veel op.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nee. Volgens Vettel kan het zelfs een halve seconde winst opleveren als je het hele rechte stuk er van kan profiteren.
Geef even commentaar op de Honda engine en de prestatie van Kvyat in een STR please.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.
Max reed een 1:41.069 zonder tow en met lagere baan temp.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ow ja crap, dus ja dan is Ferrari zoals voorspeld 2 tot 3 tiende sneller dan de rest in Q.
Mja, Vettel misschien niet...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.
Pole van Bottas?quote:
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:12 schreef Zorro het volgende:
Duidelijk op die beelden, die tow van Bottas.x veel
Ziggo, dus ik heb mijn twijfels jaquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.
Dat kan best, als de auto niet de balans heeft die hij wil is hij niet zo snel. Maar het is natuurlijk onzin om te doen alsof de Ferrari de snelste auto is op basis van rondjes waarin het er niet omgaat maar Leclerc wel zodanig aan het showen is dat hij in de muur rijdt.quote:
Ik denk dat Honda sneller ontwikkeld dan renault ooit gedaan heeftquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Puntje bij paaltje is gap met pole iets groter voor Max dan vorig jaar. Maar hopelijk zit er meer rek in de Honda.
Morgen kan er van alles gebeuren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:25 schreef hjansen82 het volgende:
Dus morgen hoeven we niet kijken. Het wordt weer Hamilton, Hamilton en nog eens Hamilton.
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzoquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:19 schreef Mano_ het volgende:
Die crash was niet handig, maar ik ben toch wel onder de indruk van Leclerc. Zowel op de baan als daarbuiten.
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt.
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashtenquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:
[..]
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo(zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel
), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10
)
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashten
Was dat niet gewoon zijn inlap?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde
Hij gaf het rondje daarom ook op.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef gbm het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...
geen tijd meer om peut te tanken denk ikquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.quote:
Precies, en dan moet je nog een kleine 2 minuten richting de pits.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Ja, dat is dus een langzame inlap van ongeveer 2 minuten. Dan is er nog 2 minuut 30 over, dat is niet genoeg om te wisselen en weer naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Hoe tanken ze eigenlijk? Nog steeds zo'n luxe pompsysteem of gewoon een trechter?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.
Outquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 dus als 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
was gokken op geel of rood inderdaad maar p4 is gewoon een plek beter dan verwacht met dank aan Charlesquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen tijd meer om peut te tanken denk ik
Je hebt 12 minutenquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
mwah, ik weet niet of het een fout is. RB kan dit ook wel eens bewust hebben gedaan omdat op deze baan de tweede run in een stint vaak sneller is dan de eerste.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je hebt 12 minuten
Zijn eerste run met daarin 2 snelle rondjes kostte hem 5 rondjes totaal.
Hoe wil je dan nog naar binnen, tanken, banden wisselen en weer een outlap waarin je je banden op moet warmen en je systemen op te laden?
?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Baan koelde af, tevens is het tijdens de laatste 2 minuten van de Q retedruk op de baan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:45 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:
[..]
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo(zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel
), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10
)
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
P4 is gewoon netjes.
Je vraagt eerst naar de betere strategie, en vervolgens stel je dag Verstappen achter het net vist.
Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is.
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.
Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
Waarop baseer je die P2?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat baseer ik op Q2 met een P1.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
Tuurlijk zou hij altijd meer willen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.
Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.
Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.
Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
P3 tov P10 waar zijn de kuiten?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
die komt echt nog wel in de buurt van Maxquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Het is Leclerc.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Het gaat niet eens om over 10 jaar, juist dan zal terugkijkend de ongekende suprematie van Mercedes opvallen. We zien nu live geschiedvervalsing gebeuren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.
7x wdc en bijna in zijn rookie jaar.
dan ga je er wel vanuit dat er auto's kapot gaan uit de top 4quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.
Niet als hij er met 3 autobreedtes voorbij vliegt in OT-modequote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
die komt echt nog wel in de buurt van Max
was het maar vervalsingquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"?
[..]
Het gaat niet eens om over 10 jaar, juist dan zal terugkijkend de ongekende suprematie van Mercedes opvallen. We zien nu live geschiedvervalsing gebeuren.
Hij kwam de pit in met nog ongeveer 2 minuten op de klok. Ik weet niet waar jij 5 minuten vandaan haalt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
Het is Baku, er gaat echt wel wat gebeuren morgen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan ga je er wel vanuit dat er auto's kapot gaan uit de top 4
5 Minuten kan ook nooit.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij kwam de pit in met nog ongeveer 2 minuten op de klok. Ik weet niet waar jij 5 minuten vandaan haalt?
vanaf P10 heb je meer risico's om erbij betrokken te raken dan vanaf P4, maar verrassingen zijn zeker niet uitgeslotenquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is Baku, er gaat echt wel wat gebeuren morgen.
Dikke kans dat Leclerc het nu van een afstandje kan gadeslaan.
Ik verwacht iets in de top 4 in de eerste ronde morgen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
vanaf P10 heb je meer risico's om erbij betrokken te raken dan vanaf P4, maar verrassingen zijn zeker niet uitgesloten
DE BEIDE MERCEDESSEN TETSEN ERAF!quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht iets in de top 4 in de eerste ronde morgen.
Dat is het wel. Hij heeft ook wel zijn weekenden dat hij heel goed presteert. Maar als hij weer eens een overwinning in de schoot geworpen krijgt dan lopen Mol en Doornbos na de finishvlag al te blaten dat hij foutloos heeft gereden, terwijl er kort daarvoor verschillende fouten van hem in beeld zijn geweest. Zie bijvoorbeeld Baku vorig jaar. Of dat hij vorig jaar het hele seizoen ijzersterk en foutloos zou zijn geweest, terwijl hij gewoon in de touwen hing en heel matig presteerde tot het geluk zijn kant op kwam.quote:
valt alweer meetwitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 18:03:27Williams: "We are working to fix the front end of Robert’s car. We will replace both front corners, brakes and steering column following the accident, but we have replacement parts available for all of this." reageer retweet
En de rest van het veld klapt erop bij het kasteel en Gasly wint.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
DE BEIDE MERCEDESSEN TETSEN ERAF!
Zoiets?
Bijv.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
DE BEIDE MERCEDESSEN TETSEN ERAF!
Zoiets?
Een grote opstapeling bij het kasteel zou wel leuk zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
En de rest van het veld klapt erop bij het kasteel en Gasly wint.
Leclerc met DRS, dan is Max een sitting duck.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ik voorzie nog wel een mooi gevecht tussen Max en Leclerc morgen halverwege de race.
Wellicht, maar Max kent nog wel wat trucjesquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Leclerc met DRS, dan is Max een sitting duck.
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het wel. Hij heeft ook wel zijn weekenden dat hij heel goed presteert. Maar als hij weer eens een overwinning in de schoot geworpen krijgt dan lopen Mol en Doornbos na de finishvlag al te blaten dat hij foutloos heeft gereden, terwijl er kort daarvoor verschillende fouten van hem in beeld zijn geweest. Zie bijvoorbeeld Baku vorig jaar. Of dat hij vorig jaar het hele seizoen ijzersterk en foutloos zou zijn geweest, terwijl hij gewoon in de touwen hing en heel matig presteerde tot het geluk zijn kant op kwam.
Ik zie liever Bottas winnen en dat #44 wat meters circuit tekort komt ergensquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bijv.
Of Vettel en Bottas en dan Hamilton die de zege heel makkelijk binnenhengelt.
Er is een heel lang recht stuk. Doordat de achtervleugel breder is geworden werkt drs dit seizoen nog beter. Als hij de start goed doorkomt denk ik dat hij in binnen een paar ronden 5e ligt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Dat heeft ook mijn voorkeur.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie liever Bottas winnen en dat #44 wat meters circuit tekort komt ergens
Allemaal capabele teammaten waarvan 3 ook wereldkampioen waren. De Ferrari die in 17-18 gewoon een goede wagen was. Het zijn feiten die niemand hem meer afneemt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"?
[..]
Het gaat niet eens om over 10 jaar, juist dan zal terugkijkend de ongekende suprematie van Mercedes opvallen. We zien nu live geschiedvervalsing gebeuren.
De "Daniel" van vorig jaar was niet echt succesvolquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wellicht, maar Max kent nog wel wat trucjes.
Eens, vandaag ook weer. Meneertje Ham reed volgens hen een fantastische ronde, uniek, wat een talent. Vervolgens pakt eem Bottas hem gewoon even, en dan hoor je daar verder niks over. Wat een mega talent moet Bottas dan wel niet zijn?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het wel. Hij heeft ook wel zijn weekenden dat hij heel goed presteert. Maar als hij weer eens een overwinning in de schoot geworpen krijgt dan lopen Mol en Doornbos na de finishvlag al te blaten dat hij foutloos heeft gereden, terwijl er kort daarvoor verschillende fouten van hem in beeld zijn geweest. Zie bijvoorbeeld Baku vorig jaar. Of dat hij vorig jaar het hele seizoen ijzersterk en foutloos zou zijn geweest, terwijl hij gewoon in de touwen hing en heel matig presteerde tot het geluk zijn kant op kwam.
Ik vond eigenlijk van wel, het werd eens tijd dat die super late moves van Ricciardo een keer afgestraft werden. Eindelijk trapte iemand er een keer niet in.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef franklop het volgende:
[..]
De "Daniel" van vorig jaar was niet echt succesvol
Die had ook gewoon de beste auto.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Das waar, maar Max racet verstandiger dan 1-2 jaar terug. Heb hem dit seizoen nog geen gekke of desperate dingen zien doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wellicht, maar Max kent nog wel wat trucjes.
Zo kan je het ook bekijken, maar effectief verloren ze er beidequote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk van wel, het werd eens tijd dat die super late moves van Ricciardo een keer afgestraft werden. Eindelijk trapte iemand er een keer niet in.
Ricciardo voelde zich belazerd door het team omdat hij top dog wilde zijn, dus uiteindelijk heeft Max met die actie toch mooi Ricciardo het team uitgewerktquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken, maar effectief verloren ze er beide
Schumacher ja, was ook een kei in het beter maken van de auto.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Als er SC komen dan is die kans er wel. Maar meestal is het verschil tijdens de race tussen merc/ferrari en red bull een stuk kleiner.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ik voorzie nog wel een mooi gevecht tussen Max en Leclerc morgen halverwege de race.
Per rondje ja, maar over een raceafstand loopt dat alsnog flink op. Als Leclerc er zonder al te veel problemen voorbij komt zal hij gewoon aan de horizon verdwijnen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Als er SC komen dan is die kans er wel. Maar meestal is het verschil tijdens de race tussen merc/ferrari en red bull een stuk kleiner.
Het talent bij mercedes zit vooral in de auto. En dan bedoel ik niet de coureurs.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef mikieu het volgende:
[..]
Eens, vandaag ook weer. Meneertje Ham reed volgens hen een fantastische ronde, uniek, wat een talent. Vervolgens pakt eem Bottas hem gewoon even, en dan hoor je daar verder niks over. Wat een mega talent moet Bottas dan wel niet zijn?
Als hij morgen posities wint bij de start, dan kan hij die waarschijnlijk toch niet behouden op de Mercs en Ferrari’s met dit lange rechte stuk en DRS.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:45 schreef Breekfast het volgende:
Hopen dat Max nu wel een goede start heeft, tot nu toe vallen die nog tegen dit seizoen.
Ricciardo kwam er niet voorbij.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij morgen posities wint bij de start, dan kan hij die waarschijnlijk toch niet behouden op de Mercs en Ferrari’s met dit lange rechte stuk en DRS.
Dat is dan wederzijds.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij morgen posities wint bij de start, dan kan hij die waarschijnlijk toch niet behouden op de Mercs en Ferrari’s met dit lange rechte stuk en DRS.
Ik vond juist een schoolvoorbeeld waarom je dus maar 1 defensive move mag maken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk van wel, het werd eens tijd dat die super late moves van Ricciardo een keer afgestraft werden. Eindelijk trapte iemand er een keer niet in.
En dat is dus ook wat Max deed.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vond juist een schoolvoorbeeld waarom je dus maar 1 defensive move mag maken.
Op het rechte stuk nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik schat de Ferrari en Mercedes hoger in dan de RBR.
Jij niet?
Ik geloof dat niet meer.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
De RBR heeft minder vermogen, dus heeft minder baat bij dat lange rechte stuk.
Dit. Grosjean was het zelf schuld!!!quote:
Daar heeft Max het vandaag op verloren.quote:
Hij had geen tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar heeft Max het vandaag op verloren.
Nu zal dat morgen niet zo extreem zijn, maar de RBR komt echt nog wel topsnelheid te kort.
De baan was flink af aan het koelen, wat juist nadelig kan zijn voor de tijden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
Boeiend dat je dat niet wilt geloven, maar het is gewoon een feit. De Honda heeft minder vermogen.quote:
Want jij bent Mr. Objectivo? Haha.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"?
[..]
Klopt, als we even een mild zijn over zijn mentaal zwakke jaren bij absoluut topteam en favoriet McLaren dan zou ik hem in historisch perspectief klasseren als een typische tweevoudig wereldkampioen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Capabel is het juiste woord ja, en een daarvan werd wereldkampioen door hem in dezelfde auto te verslaan, terwijl dat geen coureur was waarvan werd beweerd dat het een toekomstig wereldkampioen zou zijn. Hij zou geen kans maken tegen Hamilton was de verwachting vooraf. Button was typisch zo'n neus in de boter kampioen, daar moet je ook capabel voor zijn maar het was geen absolute topper en hij versloeg Hamilton wel.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Allemaal capabele teammaten waarvan 3 ook wereldkampioen waren. De Ferrari die in 17-18 gewoon een goede wagen was. Het zijn feiten die niemand hem meer afneemt.
Daar zit zo'n enorme marketingmachine rond Mercedes en Hamilton achter, terwijl Doornbos c.s. het begrip journalistieke integriteit niet kennen. Dan krijg je dus dat soort verkooppraatjes, een paar tienden smokkelen hier, een paar excuses verzinnen daar, het is continue manipulatie.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef mikieu het volgende:
[..]
Eens, vandaag ook weer. Meneertje Ham reed volgens hen een fantastische ronde, uniek, wat een talent. Vervolgens pakt eem Bottas hem gewoon even, en dan hoor je daar verder niks over. Wat een mega talent moet Bottas dan wel niet zijn?
2 tienden per rondje is ongeveer 10 seconde over een race afstand. En leclerc gaat hoe dan ook tijd verliezen achter auto'squote:Op zaterdag 27 april 2019 18:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Per rondje ja, maar over een raceafstand loopt dat alsnog flink op. Als Leclerc er zonder al te veel problemen voorbij komt zal hij gewoon aan de horizon verdwijnen.
Het is dan ook wel wat meer dan dat. In China was het alweer 28 seconden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:10 schreef opreis het volgende:
[..]
2 tienden per rondje is ongeveer 10 seconde over een race afstand.
Tijdens de kwali wel, maar tijdens een race ben ik van mening dat het verschil niet zo groot is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is dan ook wel wat meer dan dat.
Leclerc gaat 9de starten omdat giovinazzi een straf heeftquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:03 schreef Tarado het volgende:
wordt sowieso wel leuk morgen verwacht ik, een snelle auto vanaf plek 10 en eentje vanuit de pits dus
[ afbeelding ]
De races tot nu toe zeggen toch echt iets andersquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Tijdens de kwali wel, maar tijdens een race ben ik van mening dat het verschil niet zo groot is.
OK heb ik gemist, waarvoor?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Leclerc gaat 9de starten omdat giovinazzi een straf heeft
28 seconde met de mercedes van lewis hamilton ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is dan ook wel wat meer dan dat. In China was het alweer 28 seconden.
En 14 seconden op Vettel, dus ook alweer meer.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:16 schreef opreis het volgende:
[..]
28 seconde met de mercedes van lewis hamilton ja.
ja, 3 tienden in china dan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En 14 seconden op Vettel, dus ook alweer meer.
Van Verstappen zelf:quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tow scheelt in de Q niet 0,3 of 0,4 sec.
Echt niet.
Vettel ook niet.quote:
Zeker wel. Precies dat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tow scheelt in de Q niet 0,3 of 0,4 sec.
Echt niet.
Op YouTube ergens in de comments gezien:quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:12 schreef DeeBee het volgende:
Het volkomen lachwekkende Mercedes.
Vooral het hier genoemde calimerogedrag wat ze nonstop laten zien, maakt dat er echt een oprechte haat richting dat team is ja, walgelijk.
quote:Roses are red
Violets are blue
"Ferrari are fastest"
Mercedes 1-2
Het is echt te hopen dat Mercedes snel punten gaat verliezen t.o.v concurrentie, want dit seizoen stevent af op een fiasco als de competitie op deze manier blijft door kwakkelen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Op YouTube ergens in de comments gezien:
[..]
Verstappen had dan ook een setje banden minder in Q3 doordat hij er een extra in Q1 gebruikte.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien had Max twee snelle rondjes op zijn banden, de rest van het veld moest het met een snelle ronde per set doen.
Hij deed een stint minder in q2.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verstappen had dan ook een setje banden minder in Q3 doordat hij er een extra in Q1 gebruikte.
Is me ook opgevallen. Lijkt dat het koppel van Honda achterblijft op Ferrari & Mercedes..quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:45 schreef Breekfast het volgende:
Hopen dat Max nu wel een goede start heeft, tot nu toe vallen die nog tegen dit seizoen.
Dan ben ik benieuwd, sinds dat Hamilton rijdt, 2007 dus, wie had jij per jaar een geschikte winnaar voor de WDC gevonden. Zal wel 10x vettel worden ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, als we even een mild zijn over zijn mentaal zwakke jaren bij absoluut topteam en favoriet McLaren dan zou ik hem in historisch perspectief klasseren als een typische tweevoudig wereldkampioen.
Dit is al best een aanname dat Bottas en Raikonen ook tot op de tiende gelijk aan elkaar gewaagd zijn. Ben het er oko niet meer eens dat je dit kan gebruiken om Ferrari en Mercedes te beoordelen.quote:De verhouding tussen de Ferrari en de Mercedes kun je beoordelen naar Bottas en Raikkonen. Maar ja, als Bottas zich 0.07 achter Vettel kwalificeert en ruim voor Raikkonen dan was de Ferrari dat weekend de beste auto.
Volgens mij met name een verbetering in de betrouwbaarheid, niet veel meer pk's erbij.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:48 schreef MakkieR het volgende:
Had Verstappen trouwens deze kwalificatie een motor update van Honda meegekregen?
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Daar kan Gasly zelf niks aan doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Maakt het niet minder zielig. Maar beter dat het hem dan nu gebeurd dan tijdens een race waar hij wel lekker gaatquote:
Starten vanuit de pitstraat dus, dat zal hem leren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraatquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Starten vanuit achterkant pits. Of pas motor starten in garage als ze gestart zijnquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraat
Of Gasly moet een extra rondje rijdenquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Starten vanuit achterkant pits. Of pas motor starten in garage als ze gestart zijn
starten bij bocht 8quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Of Gasly moet een extra rondje rijden
Want omdat Verstappen het zegt, klopt het?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:18 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Van Verstappen zelf:
"Bij Valtteri zie je meteen hoeveel het uitmaakt om wel een slipstream te hebben. Het is niet alleen op het laatste rechte stuk, maar op alle rechte stukken. Als je een seconde of vijf achter iemand rijdt, dan scheelt dat een tiende op ieder rechte stuk omdat de auto's zoveel downforce hebben."
racingnews365.nl/verstap(...)l-meer-ingezeten/amp
Volgens Horner kunnen ze daardoor de motoren langer met een hoger vermogen laten draaien.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij met name een verbetering in de betrouwbaarheid, niet veel meer pk's erbij.
Aangezien Hamilton en Vettel in grote lijnen hetzelfde zeggen, kies ik er voor om hen te geloven ipv jou. Ok?quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want omdat Verstappen het zegt, klopt het?
Een seconde of 5 met een snelheid van tussen de 200-300 Km/uur is een afstand van tussen de 300 en 500 meter. En dan zou je 0,1 seconde winst pakken?
Ik geloof er geen zak van, je kunt zeker wel een tow hebben, maar als de afstand te groot wordt, rij je juist in luchtwervelingen in tegenstelling tot het luchtledige van een slipstream.
En 0,1 op alle rechte stukken?
Sorry, ik geloof het niet.
Je moet geloven wie je wilt geloven.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aangezien Hamilton en Vettel in grote lijnen hetzelfde zeggen, kies ik er voor om hen te geloven ipv jou. Ok?
Overigens is in 'dirty air' rijden ook gunstiger dan in clean air (als je het puur over luchtweerstand hebt).
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Jij durft nu al te beweren dat Leclerc en Verstappen dichter in de buurt komen dan Alonso, Vettel, Hamilton? Dat zijn heel wat poles, overwinningen en wereldtitels die je daar devalueert.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.
Leclerc heeft echter ook nog niet heel veel moois laten zien. Dat die bloedje snel kan rijden is een feit, maar dat is niet altijd genoeg.
starten vanuit de pitstraat van gp van Chinaquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraat
Hoe kun je nou iemand zonder wereldtitel hoger plaatsen dan coureurs met een paar titels. De meeste max fans zijn de realiteit echt verlorenquote:Op zaterdag 27 april 2019 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.
Leclerc heeft echter ook nog niet heel veel moois laten zien. Dat die bloedje snel kan rijden is een feit, maar dat is niet altijd genoeg.
Verkeerd verwoord, sorry.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij durft nu al te beweren dat Leclerc en Verstappen dichter in de buurt komen dan Alonso, Vettel, Hamilton? Dat zijn heel wat poles, overwinningen en wereldtitels die je daar devalueert.
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, sorry.
Als ik kijk naar hoe Max rijdt krijg ik een beetje het gevoel dat ik had toen ik naar Schumacher keek. Niet alleen zijn rijstijl maar ook zijn "attitude" en dat miste ik al jaren in de F1. Die combinatie van een bepaalde rijstijl en "attitude" zie je gewoon niet vaak terug en dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren.
Max is nog helemaal niks vergeleken met een Schumacher, Alsono, Hamilton of zelfs Rosberg. Hij heeft nog veel te bewijzen en te winnen voordat wij daar over mogen praten. Ging mij meer om het gevoel dat ik er bij heb.
Leclerc is bijvoorbeeld bloedsnel, maar dat gevoel heb ik dan weer niet bij hem. Hij is gewoon snel, prima coureur, maar er mist gewoon iets. Hamilton is helemaal een pannenkoek qua persoon. Alonso was de enige de afgelopen jaren die ook wel een leuke persoonlijkheid was.
Misschien is dit wat duidelijker?
Je punt is? Ik heb soms het gevoel dat mensen maar een halve zin lezen en een reactie typen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:41 schreef opreis het volgende:
[..]
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.
Maar als Ferrari niet zo belachelijk bezig was geweest, had Leclerc in de races nu 3-0 voor gestaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:41 schreef opreis het volgende:
[..]
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.
Max is een spectaculair coureur, en dat heeft voor vele mooie momenten gezorgd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, sorry.
Als ik kijk naar hoe Max rijdt krijg ik een beetje het gevoel dat ik had toen ik naar Schumacher keek. Niet alleen zijn rijstijl maar ook zijn "attitude" en dat miste ik al jaren in de F1. Die combinatie van een bepaalde rijstijl en "attitude" zie je gewoon niet vaak terug en dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren.
Max is nog helemaal niks vergeleken met een Schumacher, Alsono, Hamilton of zelfs Rosberg. Hij heeft nog veel te bewijzen en te winnen voordat wij daar over mogen praten. Ging mij meer om het gevoel dat ik er bij heb.
Leclerc is bijvoorbeeld bloedsnel, maar dat gevoel heb ik dan weer niet bij hem. Hij is gewoon snel, prima coureur, maar er mist gewoon iets. Hamilton is helemaal een pannenkoek qua persoon. Alonso was de enige de afgelopen jaren die ook wel een leuke persoonlijkheid was.
Misschien is dit wat duidelijker?
Helemaal mee eens, mooi verwoord.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max is een spectaculair coureur, en dat heeft voor vele mooie momenten gezorgd.
Echter is hij effectiever geworden in podia pakken en overwinningen boeken in races waarin hij zakelijk reed en geen echt mooie dingen liet zien. Het is een enorm talent en schaal hem nog steeds hoger in dan Leclerc. Max heeft net dat beetje extra. Echter rijdt hij in de derde auto.
Hamilton is misschien een saaie lul, die meteen begint te piepen wanneer de race niet loopt zoals hij het wilt en ik weet ook wel dat hij in het beste materiaal rijdt. Maar hij doet het wel, en crasht zelden wanneer het ertoe doet.
Leclerc, goed coureur, maar kan me vrijwel geen wauw momenten van hem voor de geest halen. Declasseerde Ericsson, maar dat is natuurlijk ook geen graadmeter. Zie ook het verschil tussen Gasly en Verstappen.
Vettel heeft overduidelijk moeite de Ferrari naar zijn hand te zetten, en Leclerc gaat dat op dit moment beter af. Max en Leclerc is wellicht een beetje als Senna en Prost. En dan doel ik niet op het palmares maar op het talent en karakter van de gasten.
Je bent juist bloedsnel als je geen kleine fouten meer maakt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je punt is? Ik heb soms het gevoel dat mensen maar een halve zin lezen en een reactie typen.
Leclerc is inderdaad bloedsnel, maar maakt ook nog kleine fouten. Zelfde wat Max deed de afgelopen jaren. Daarnaast vind ik hem net iets te soft. Al heeft hij wel een gunfactor en dat ontbreekt bij Max weer. Niet dat dat ook maar iets uitmaakt uiteindelijk (zie Hamilton).
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar als Ferrari niet zo belachelijk bezig was geweest, had Leclerc in de races nu 3-0 voor gestaan.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.
Dat Hamilton niet veel crasht komt door de mercedes. Als hij daar op 95% rijdt dan rijdt hij nog steeds vooraan, hij hoeft niet op de limiet te rijden of risicos te nemen. Bij Mclaren was hij ook wel een beetje een brokkenpiloot.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef tja77 het volgende:
Hamilton is misschien een saaie lul, die meteen begint te piepen wanneer de race niet loopt zoals hij het wilt en ik weet ook wel dat hij in het beste materiaal rijdt. Maar hij doet het wel, en crasht zelden wanneer het ertoe doet.
Jij hebt China niet gezien, zeker?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.
jij denkt serieus dat Leclerc op eigen kracht Vettel had in gehaald in Australie? er achter rijden en 2 tienden sneller zijn betekend nog niet dat je iemand in kan halen. Als Vettel daar verdedigd tegen een auto die dezelfde sterktes en zwaktes heeft is er daar niet veel kans om er langs te komen.quote:
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij hebt China niet gezien, zeker?
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.
Of hoe wil je dat verklaren.
Jij moet toch iets beter opletten tijdens de races. Omdat hij Vettel moest laten passeren en Vettel de eerste pitstop kreeg, heeft hij die tijd verloren omdat hij veel langer op oude banden moest rondrijden. Als hij voor Vettel had gereden en de eerste pitstop had gekregen, dan was Vettel nooit voor hem gekomen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.
Of hoe wil je dat verklaren.
Ja nog ff. Natuurlijk zegt het niet alles. Maar om te stellen dat het niets te maken heeft met gewonnen races of titels te maken vind ik wel een beetje domquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
Nee hoor. Niks doms aan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja nog ff. Natuurlijk zegt het niet alles. Maar om te stellen dat het niets te maken heeft met gewonnen races of titels te maken vind ik wel een beetje dom
Hear, hearquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
Tot twee keer toe inderdaad. Zijn beide pitstops waren veel te laat waardoor hij onnodig veel tijd verloor.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.
Ik snap vooral niet dat hij nog gestart is in Q2.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef MaGNeT het volgende:
Stel he... dat RedBull die fuelflow met opzet te hoog heeft gezet en Gasly in Q1 de opdracht heeft gegeven een snel rondje eruit te stampen, puur om de concurrentie wat onder druk te zetten?
Ik weet het... vergezocht... maar hij moest toch al uit de pits starten dus ik begrijp sowieso niet waarom hij zo'n snel rondje eruit gooide in Q1 met het onnodige risico...
Dat is een jouw mening. Sommige komen nu eenmaal snel bij een topteam.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen.
Natuurlijk is dat mijn meningquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is een jouw mening. Sommige komen nu eenmaal snel bij een topteam.
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij moet toch iets beter opletten tijdens de races. Omdat hij Vettel moest laten passeren en Vettel de eerste pitstop kreeg, heeft hij die tijd verloren omdat hij veel langer op oude banden moest rondrijden. Als hij voor Vettel had gereden en de eerste pitstop had gekregen, dan was Vettel nooit voor hem gekomen.
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.
Vooral door de fans en de media. Bij Ferrari hebben ze hem gewoon 2de rijder gemaaktquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen.
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.
[..]
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.
En dan nog verklaar je daar geen 18(!) seconden verschil mee
Dat komt door dat veel te lang doorrijden, dus. Daarmee verloor hij 10 per stint doordat zijn banden op waren. Ferrari had hem beide stints eerder naar binnen moeten halen in plaats van hem door te laten rijden in een poging Bottas op te houden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.
[..]
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.
En dan nog verklaar je daar geen 18(!) seconden verschil mee
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?quote:
Chris Amon of Stirling Moss om er een paar te noemenquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?
Hoeveel uitzonderlijk goede coureurs kan jij noemen die geen race of kampioenschap hebben gewonnen?
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?
Waarom dan?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:36 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.
Kijk de race nog eens terug, zou ik zeggen. Dat hebben ze bewust gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:36 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.
Waar zeg ik dat coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen maar middelmatige prutsers zijn?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?
Hoeveel uitzonderlijk goede coureurs kan jij noemen die geen race of kampioenschap hebben gewonnen?
Jij zegt dat de strategie dat gat niet kan verklaren. Waarom dan niet? Te lang doorrijden op versleten banden doet je rondetijden niet bepaald goed.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom wat? waarom die 18 seconde? Vettel was sneller dan leclerc
Whut?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Goed punt van Rosberg.
Vettel knalde ook zowat de muur in op de medium band, achteraf gewoon een slecht punt om van die zachte band af te wijken en de rijders daarmee uit hun flow te halen op een stratencircuit, waar ieder foutje keihard wordt afgerekend.
Zoals Leclerc al zei "ik remde alsof ik met de soft reed". Natuurlijk is het uiteindelijk zijn fout maar als je moet pushen terwijl de omstandigheden veranderd zijn (afgekoeld) en je rijdt ook nog eens op een andere compound...
ja, heb je die zien racen? Niet echt vergelijkbare tijden ook he natuurlijkquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Chris Amon of Stirling Moss om er een paar te noemen
Ze lieten Leclerc te lang doorrijden op oude banden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom wat? waarom die 18 seconde? Vettel was sneller dan leclerc
Je hebt de video vast niet gezien in een minuutquote:
Vettel maakt nog even een opmerking over het feit dat Mercedes in Q3, nadat ze uit de pitbox waren gereden, stil gingen staan en de rest voor lieten voor een tow.twitter:F1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 22:03:00Did Mercedes do practice starts in Q3? Just clutch calibration, say Valtteri and Lewis. Seb doesn't seem so sure 🤨#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 https://t.co/WhjJsBQcrI reageer retweet
Ben je dom of wat?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:40 schreef opreis het volgende:
[..]
ja, heb je die zien racen? Niet echt vergelijkbare tijden ook he natuurlijk
Vettel reed niet weg van Leclerc toen hij ervoor bij was. Dat verschil werd pas na de pitstop van Vettel gemaakt doordat Leclerc te lang door moest rijden op zijn banden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom wat? waarom die 18 seconde? Vettel was sneller dan leclerc
Nergens, geloof ik? Ik zeg ook niet dat jij dat zegt dus ik snap niet waarom je hier mee komt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen maar middelmatige prutsers zijn?
Ja en dat vind ik dus dom, om eerder genoemde redenquote:Ik zeg dat een uitzonderlijk goede coureur zijn niets met het aantal gewonnen races of kampioenschappen te maken heeft.
Truequote:Op zaterdag 27 april 2019 22:40 schreef Kyran het volgende:
Teveel mensen hebben antwoord al klaar zonder ook maar 50% van een post te lezen. Maakt het discussiëren echt onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |