abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:50:42 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462032
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan.

Met tow had hij misschien 3e kunnen zijn, omdat Vettel die tow niet had, maar zowel Bottas als Hamilton hadden tow, dus gat naar die twee was misschien kleiner geweest, maar hij had ze niet ingehaald denk ik.

Daarnaast kan ik niet rekenen en zijn het natuurlijk 5 rondjes (out, Q, cool, Q, in).
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:50:49 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is.
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:52:14 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.

Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.

Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:52:31 #124
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan.
Ik snap niet hoe je kunt beweren dat Max de strijd opgaf?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:54:12 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin.

Het is een strategie. Meteen baan op gaan, geen verkeer (maar ook geen tow) en je rondjes neerzetten.

Iedereen had hier GENIAAAAAL geroepen als er met 3:00 te gaan iemand de muur in had gedoken en die kans was zeker aanwezig. Het was gewoon een keuze die ze maakten en heeft nul komma niks met opgeven te maken. Ze konden gewoon niet nog een rondje doen.

Nogmaals Max had misschien 2-3 tiende sneller kunnen zijn met tow (mijn mening, sommigen hier niet mee eens), maar dan nog had hij hooguit Vettel net wel / net niet kunnen pakken. Pole was utopia.
pi_186462093
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:42 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:51 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:56:37 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
pi_186462131
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
Dat baseer ik op Q2 met een P1.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:57:49 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462135
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
Tuurlijk zou hij altijd meer willen.

Hamilton en Bottas staan een halve seconde voor hem. Dat hij had gewoon NOOIT gehaald, met of zonder tow. Je verwachtingen baseren op Q2 is onzin, want Mercedes, Ferrari en Red Bull gaan dan echt niet voluit. Vergelijk eens die tijden van Q2 en Q1 en zie hoeveel winst Mercedes heeft gehaald.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:58:14 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462138
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:57 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat baseer ik op Q2 met een P1.
Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
pi_186462180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

in de race...
Dat is letterlijk het eerste wat ik zeg.
pi_186462181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.

Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.

Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186462216
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
pi_186462220
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
pi_186462229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.

Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je niet
.
pi_186462260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.

Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.

7x wdc en bijna in zijn rookie jaar.
.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:00 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:

[..]

Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
P3 tov P10 waar zijn de kuiten?
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:02 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462278
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in.
Q3 duurt 12 minuten. (720 sec.)
Outlap en pits uitrijden (120 sec)
Snelle ronde (100 sec.)
Cooling down lap systemen opladen (120 sec.)
Snelle ronde (100 sec.)
Inlap richting je team (120 sec.)

Volgens mij houd je dan 2,5 minuut over.
pi_186462284
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:56 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
die komt echt nog wel in de buurt van Max
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:08:28 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:

[..]

Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Het is Leclerc.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462303
Het was geen opgave van Verstappen/RBR, maar gewoon een strategische keuze. Als er iemand in de laatste stint in de muur was geklapt, en die kans was redelijk aanwezig, dan had hij pole gestaan. Als ze met de rest naar buiten waren gegaan hadden ze sowieso 4e gestaan. Gegokt en niet verloren vind ik het.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:08:53 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462311
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is Leclerc.
:)
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:09:22 #147
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462315
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:09:37 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462320
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

:)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462322
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is Leclerc.
Ik dacht dat het Leklerk was ;)
pi_186462324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')