Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is.
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.
Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
Waarop baseer je die P2?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat baseer ik op Q2 met een P1.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
Tuurlijk zou hij altijd meer willen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.
Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.
Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.
Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
P3 tov P10 waar zijn de kuiten?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
die komt echt nog wel in de buurt van Maxquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Het is Leclerc.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |