abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186461420
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.
Geef even commentaar op de Honda engine en de prestatie van Kvyat in een STR please.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:10:49 #77
8783 gbm
Estd. 2001
pi_186461441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller
Max reed een 1:41.069 zonder tow en met lagere baan temp.
pi_186461447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ow ja crap, dus ja dan is Ferrari zoals voorspeld 2 tot 3 tiende sneller dan de rest in Q.
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:12:06 #79
8783 gbm
Estd. 2001
pi_186461460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.
Mja, Vettel misschien niet... :Y)
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2019 @ 17:12:28 #80
842 Zorro
Z
pi_186461469
Duidelijk op die beelden, die tow van Bottas.

:') x veel
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_186461472
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:01 schreef pmponer het volgende:
Maar was dit nu met 20 pk extra of ...
Pole van Bottas?

Begriijp net van wel, als je de Party Mode bedeolt.

.
Edit: maar of dat dan 20 PK was?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:13:44 #82
21467 franske19
Hit the deck!
pi_186461487
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:12 schreef Zorro het volgende:
Duidelijk op die beelden, die tow van Bottas.

:') x veel
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:14:13 #83
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_186461490
lekker bouncen
Drop you like an ill, bad habit
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2019 @ 17:14:25 #84
842 Zorro
Z
pi_186461492
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:13 schreef franske19 het volgende:

[..]

Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.
Ziggo, dus ik heb mijn twijfels ja :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_186461520
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:12 schreef gbm het volgende:

[..]

Mja, Vettel misschien niet... :Y)
Dat kan best, als de auto niet de balans heeft die hij wil is hij niet zo snel. Maar het is natuurlijk onzin om te doen alsof de Ferrari de snelste auto is op basis van rondjes waarin het er niet omgaat maar Leclerc wel zodanig aan het showen is dat hij in de muur rijdt.

Bottas had niet eens een tow en we hebben geen enkele reden om aan te nemen dat Bottas zelfs maar net zo snel zou zijn als Vettel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186461526
Morgen: HAM en VET clashen, komen buiten te liggen, BOT, MAX en KVY gaan ervandoor. PER krijgt het heet onder de voeten, probeert iemand van de baan af te duwen en zet zichzelf vervolgens buiten spel. LEC beperkt de schade voor zichzelf door P5 te finishen. :P
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:17:07 #87
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_186461533
Sjarrel oogt wel kalm, erg goed

En K-Mag doet niks vreemds?
Drop you like an ill, bad habit
pi_186461542
Puntje bij paaltje is gap met pole iets groter voor Max dan vorig jaar. Maar hopelijk zit er meer rek in de Honda.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:19:08 #89
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_186461567
Die crash was niet handig, maar ik ben toch wel onder de indruk van Leclerc. Zowel op de baan als daarbuiten.
pi_186461629
Perez p5, zal ie weer een podium binnen slepen?
pi_186461640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Puntje bij paaltje is gap met pole iets groter voor Max dan vorig jaar. Maar hopelijk zit er meer rek in de Honda.
Ik denk dat Honda sneller ontwikkeld dan renault ooit gedaan heeft
pi_186461662
Dus morgen hoeven we niet kijken. Het wordt weer Hamilton, Hamilton en nog eens Hamilton.
Check it out
pi_186461668
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.

Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
pi_186461674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:25 schreef hjansen82 het volgende:
Dus morgen hoeven we niet kijken. Het wordt weer Hamilton, Hamilton en nog eens Hamilton.
Morgen kan er van alles gebeuren.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:27:02 #95
8783 gbm
Estd. 2001
pi_186461685
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:19 schreef Mano_ het volgende:
Die crash was niet handig, maar ik ben toch wel onder de indruk van Leclerc. Zowel op de baan als daarbuiten.
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo :P (zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel :P), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10 :P)
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:27:59 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186461703
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt.
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:28:36 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186461716
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:

[..]

In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo :P (zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel :P), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10 :P)
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186461767
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:31:56 #99
8783 gbm
Estd. 2001
pi_186461771
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashten
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...

Maar uiteindelijk was de kwalificatie weer voorspelbaar...

"Underdog" Mercedes :') op pole, Ferrari erachter en Verstappen daarachter...

Hopelijk morgen een leuke race met wat actie! :Y)
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:32:04 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186461774
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde
Was dat niet gewoon zijn inlap?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:32:21 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186461780
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef gbm het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...
Hij gaf het rondje daarom ook op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:33:09 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186461788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.
geen tijd meer om peut te tanken denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186461798
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Was dat niet gewoon zijn inlap?
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:18 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186461808
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Precies, en dan moet je nog een kleine 2 minuten richting de pits.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:27 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_186461809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:49 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186461818
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Ja, dat is dus een langzame inlap van ongeveer 2 minuten. Dan is er nog 2 minuut 30 over, dat is niet genoeg om te wisselen en weer naar buiten te gaan.

En wellicht wilden ze een setje sparen voor de race. Sneller zou Verstappen toch niet kunnen dan dat rondje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186461832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.
Hoe tanken ze eigenlijk? Nog steeds zo'n luxe pompsysteem of gewoon een trechter?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:36:55 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186461855
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap

Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.

Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:39:45 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186461891
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap

Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 dus als 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.

Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
Out
Snelle
Cooling down
Snelle
In

Zijn 5 rondjes.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:40:05 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186461898
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap

Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.

Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
was gokken op geel of rood inderdaad maar p4 is gewoon een plek beter dan verwacht met dank aan Charles
pi_186461924
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen tijd meer om peut te tanken denk ik
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:43:54 #112
8783 gbm
Estd. 2001
pi_186461952
Volgens mij had het uiteindelijk sowieso niks uitgemaakt... hij was sowieso 4e geworden
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:44:16 #113
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186461956
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
Je hebt 12 minuten
Zijn eerste run met daarin 2 snelle rondjes kostte hem 5 rondjes totaal.
Hoe wil je dan nog naar binnen, tanken, banden wisselen en weer een outlap waarin je je banden op moet warmen en je systemen op te laden?
pi_186461959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap

Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.

Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:45:01 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186461966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
mwah, ik weet niet of het een fout is. RB kan dit ook wel eens bewust hebben gedaan omdat op deze baan de tweede run in een stint vaak sneller is dan de eerste.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186461974
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je hebt 12 minuten
Zijn eerste run met daarin 2 snelle rondjes kostte hem 5 rondjes totaal.
Hoe wil je dan nog naar binnen, tanken, banden wisselen en weer een outlap waarin je je banden op moet warmen en je systemen op te laden?
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:46:29 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186461985
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
?
P4 is gewoon netjes.
Je vraagt eerst naar de betere strategie, en vervolgens stel je dag Verstappen achter het net vist.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:47:32 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186461997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.
Baan koelde af, tevens is het tijdens de laatste 2 minuten van de Q retedruk op de baan.
Ik kon me wel vinden in deze optie.
pi_186462005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:

[..]

In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo :P (zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel :P), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10 :P)
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.

Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186462012
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

?
P4 is gewoon netjes.
Je vraagt eerst naar de betere strategie, en vervolgens stel je dag Verstappen achter het net vist.
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:50:42 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462032
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan.

Met tow had hij misschien 3e kunnen zijn, omdat Vettel die tow niet had, maar zowel Bottas als Hamilton hadden tow, dus gat naar die twee was misschien kleiner geweest, maar hij had ze niet ingehaald denk ik.

Daarnaast kan ik niet rekenen en zijn het natuurlijk 5 rondjes (out, Q, cool, Q, in).
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:50:49 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is.
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:52:14 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.

Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.

Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:52:31 #124
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan.
Ik snap niet hoe je kunt beweren dat Max de strijd opgaf?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:54:12 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin.

Het is een strategie. Meteen baan op gaan, geen verkeer (maar ook geen tow) en je rondjes neerzetten.

Iedereen had hier GENIAAAAAL geroepen als er met 3:00 te gaan iemand de muur in had gedoken en die kans was zeker aanwezig. Het was gewoon een keuze die ze maakten en heeft nul komma niks met opgeven te maken. Ze konden gewoon niet nog een rondje doen.

Nogmaals Max had misschien 2-3 tiende sneller kunnen zijn met tow (mijn mening, sommigen hier niet mee eens), maar dan nog had hij hooguit Vettel net wel / net niet kunnen pakken. Pole was utopia.
pi_186462093
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:42 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:51 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462106
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:56:37 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
pi_186462131
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
Dat baseer ik op Q2 met een P1.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 april 2019 @ 17:57:49 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186462135
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
Tuurlijk zou hij altijd meer willen.

Hamilton en Bottas staan een halve seconde voor hem. Dat hij had gewoon NOOIT gehaald, met of zonder tow. Je verwachtingen baseren op Q2 is onzin, want Mercedes, Ferrari en Red Bull gaan dan echt niet voluit. Vergelijk eens die tijden van Q2 en Q1 en zie hoeveel winst Mercedes heeft gehaald.
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:58:14 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462138
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:57 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat baseer ik op Q2 met een P1.
Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
pi_186462180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

in de race...
Dat is letterlijk het eerste wat ik zeg.
pi_186462181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.

Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.

Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186462216
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
pi_186462220
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
pi_186462229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.

Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je niet
.
pi_186462260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.

Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.

7x wdc en bijna in zijn rookie jaar.
.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:00 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:

[..]

Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
P3 tov P10 waar zijn de kuiten?
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:02 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462278
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in.
Q3 duurt 12 minuten. (720 sec.)
Outlap en pits uitrijden (120 sec)
Snelle ronde (100 sec.)
Cooling down lap systemen opladen (120 sec.)
Snelle ronde (100 sec.)
Inlap richting je team (120 sec.)

Volgens mij houd je dan 2,5 minuut over.
pi_186462284
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:07:56 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462294
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
die komt echt nog wel in de buurt van Max
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:08:28 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:

[..]

Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Het is Leclerc.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462303
Het was geen opgave van Verstappen/RBR, maar gewoon een strategische keuze. Als er iemand in de laatste stint in de muur was geklapt, en die kans was redelijk aanwezig, dan had hij pole gestaan. Als ze met de rest naar buiten waren gegaan hadden ze sowieso 4e gestaan. Gegokt en niet verloren vind ik het.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:08:53 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186462311
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is Leclerc.
:)
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:09:22 #147
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_186462315
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:09:37 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186462320
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

:)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186462322
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is Leclerc.
Ik dacht dat het Leklerk was ;)
pi_186462324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')