Geef even commentaar op de Honda engine en de prestatie van Kvyat in een STR please.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Paar honderdste hooguit in Q trim.
Max reed een 1:41.069 zonder tow en met lagere baan temp.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Verbaas me nog wel over de 41.3 van Gasly. Tot nu toe kon Max toch wel halve seconde sneller
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ow ja crap, dus ja dan is Ferrari zoals voorspeld 2 tot 3 tiende sneller dan de rest in Q.
Mja, Vettel misschien niet...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Huh? Bottas is 3 tienden sneller dan Vettel, dan kun je niet zeggen dat Ferrari sneller is.
Pole van Bottas?quote:
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:12 schreef Zorro het volgende:
Duidelijk op die beelden, die tow van Bottas.x veel
Ziggo, dus ik heb mijn twijfels jaquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hebben ze wel de juiste lap laten zien haha. Bottas en engineer hadden het zelf ook over een tow.
Dat kan best, als de auto niet de balans heeft die hij wil is hij niet zo snel. Maar het is natuurlijk onzin om te doen alsof de Ferrari de snelste auto is op basis van rondjes waarin het er niet omgaat maar Leclerc wel zodanig aan het showen is dat hij in de muur rijdt.quote:
Ik denk dat Honda sneller ontwikkeld dan renault ooit gedaan heeftquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Puntje bij paaltje is gap met pole iets groter voor Max dan vorig jaar. Maar hopelijk zit er meer rek in de Honda.
Morgen kan er van alles gebeuren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:25 schreef hjansen82 het volgende:
Dus morgen hoeven we niet kijken. Het wordt weer Hamilton, Hamilton en nog eens Hamilton.
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzoquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:19 schreef Mano_ het volgende:
Die crash was niet handig, maar ik ben toch wel onder de indruk van Leclerc. Zowel op de baan als daarbuiten.
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt.
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashtenquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:
[..]
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo(zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel
), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10
)
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij was daar geen tijd voor? Hij moest 4 ronden doen waarvan 2 langzaam, toen was de tijd op om nog te wisselen en weer naar buiten te gaan.
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel raakte toen de muur aan de binnenzijde van het smalle deel waar Kubica en Leclerc crashten
Was dat niet gewoon zijn inlap?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde
Hij gaf het rondje daarom ook op.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef gbm het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar of dat meteen een seconde scheelt... lijkt me niet...
geen tijd meer om peut te tanken denk ikquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zag op de klok 4 minuut 30 seconden staan, geen idee hoe ver de pitstraat van de finish is, maar volgens mij deed Verstappen daarna weer een langzame ronde, wat ik erg vreemd vond, gezien hij daarna helemaal niet meer reed, waarom een langzame ronde rijden, in plaats van meteen naar de pitstraat. Immers met een langzame ronde kun je hem ook in de muur planten.
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.quote:
Precies, en dan moet je nog een kleine 2 minuten richting de pits.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Ja, dat is dus een langzame inlap van ongeveer 2 minuten. Dan is er nog 2 minuut 30 over, dat is niet genoeg om te wisselen en weer naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
toen hij over de finish ging met een tweede tijd, had hij ongeveer nog 4 minuten en 30 seconden over.
Hoe tanken ze eigenlijk? Nog steeds zo'n luxe pompsysteem of gewoon een trechter?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg tijd voor een inlap, tanken, outlap.
Outquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 dus als 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
was gokken op geel of rood inderdaad maar p4 is gewoon een plek beter dan verwacht met dank aan Charlesquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen tijd meer om peut te tanken denk ik
Je hebt 12 minutenquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
Max ging gewoon als eerste naar buiten, out lap, Q-rondje, cooling down, Q-rondje, in-lap
Even heel afgerond gerekend zit je dus al aan 4 rondjes van laten we zeggen gemiddeld 1:45 (eigenlijk meer) dus al sowieso 7 minuten. Je moet dan nog naar binnen, tanken, out lap rijden. Had misschien net gekund, maar erg krap.
Denk dat ze er voor gekozen hebben om z.s.m. een rondje neer te zetten voor het geval er weer iets mis zou gaan.
mwah, ik weet niet of het een fout is. RB kan dit ook wel eens bewust hebben gedaan omdat op deze baan de tweede run in een stint vaak sneller is dan de eerste.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is dat dan strategisch niet een fout? geen tijd over hebben om nog te kunnen tanken? terwijl je weet dat iedere topper tracht zijn beste ronde te halen.
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je hebt 12 minuten
Zijn eerste run met daarin 2 snelle rondjes kostte hem 5 rondjes totaal.
Hoe wil je dan nog naar binnen, tanken, banden wisselen en weer een outlap waarin je je banden op moet warmen en je systemen op te laden?
?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Baan koelde af, tevens is het tijdens de laatste 2 minuten van de Q retedruk op de baan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:45 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd dan 1 snelle ronde bij de start en 1 snelle ronde bij de einde tijd doen.
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:27 schreef gbm het volgende:
[..]
In Q2 was hij in het eerste rondje 1.3 sec sneller dan Vettel ofzo(zal ongetwijfeld zijn omdat Vettel ergens een foutje heeft gemaakt, hoop ik voor Vettel
), heeft zich nu ook gekwalificeerd op de medium volgens mij... niet dat ie daar blij mee zal zijn @ p10
)
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
P4 is gewoon netjes.
Je vraagt eerst naar de betere strategie, en vervolgens stel je dag Verstappen achter het net vist.
Normaal gesproken 1 aan begin 1 aan einde, maar na Q1 en 2 snap ik best dat ze dit keer iets anders hebben gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar wat is dan een betere strategie, wachten op het perfecte laatste ronde, of als eerste eruit gaan, Nu vist Verstappen toch wel behoorlijk achter het net ( gezien de toppers )
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is.
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is allemaal een beetje onzin. VT1,2 en 3 zijn om snelheid te vinden en Q1 en Q2 zijn om door te gaan naar Q1. Als Leclerc die dan vervolgens gebruikt om te laten zien hoe snel hij is zegt dat niet zoveel. Als we de Q3 tijd als uitgangspunt gaan nemen dan was de RB de snelste auto en dan heeft Verstappen het dus maar matig gedaan, dat slaat ook nergens op net zo min als veronderstellen dat Leclerc wel eventjes 4 tienden op Vettel zou hebben in Q1.
Feit is dat Vettel gewoon 3-1 voorstaat in de kwalicatie tov het reusachtige aanstormende talent en Hamilton de laatste 2 kwalificaties is afgetroefd door Bottas en gelijk staat met een coureur die nooit zo veel indruk heeft weten te maken. En dan zou Vettel onrustig moeten slapen?
Hij reed de ballen uit z’n broek en koos daarvoor een moment dat het rustig was op de baan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Het heeft niks met opgeven te maken. Dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
ik ga er van uit dat verstappen de strijd wil aangaan met Hamilton, Bottas en Vettel ongeacht hoe sterk je auto is, altijd proberen. Nu leek hij gewoon de strijd op te geven nog voor de strijd gestreden is. Dat zie ik een Hamilton echt niet doen.
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ze hadden gewoon een andere strategie gekozen. Stel er was weer een rode vlag gekomen ofzo dan had iedereen geroepen hoe briljant het was.
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat ligt aan jouw foute verwachtingen dan. Bij Red Bull weten ze ook wel dat 4e het maximaal haalbare was.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dus Max moet even slikken omdat jij te hoge en niet realistische verwachtingen van hem hebt?
Waarop baseer je die P2?quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kiest toch niet een strategie uit dat gericht is op een rode vlag of een SC. Dan laat je de factor geluk ( bij een ongeluk ) wel heel zwaar wegen. Ik had echt met deze kwalificatie wel het vertrouwen dat Max een p2 kon halen met een perfecte ronde. Als je dan terugvalt naar p4 is het wel even slikken.
Dat baseer ik op Q2 met een P1.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarop baseer je die P2?
Ferrari en Mercedes zijn sneller.
Tuurlijk zou hij altijd meer willen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vond jij Max dan erg happy ogen? hij baalde immers van de tow die hij niet had.
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Druk bij Ferrari is wel miljoenmiljard keer zo groot als bij Mercedes waar Hamilton nog steeds prima presteert. Snap je punt hoor en ben het ook met je eens dat Vettel altijd meer druk krijgt dan Hamilton, terwijl die tweede het vaak ook slecht doet.
Als je bij Ferrari rijdt krijg je druk in het kwadraat.
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 17:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, Q2.
Weet je nog z’n rondetijd in Q2?
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
Geen benzine meer en ze moeten hem in de garage duwen om te tanken. Dat icm met een gehele in+outlap red je nietquote:Op zaterdag 27 april 2019 17:26 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Max na zijn tweede tijd met nog 4 minuten te gaan niet meteen de pitstraat in rijdt. Dan had hij toch ruim voldoende de tijd gehad om zich te voorbereiden op het perfecte rondje waar al zijn concurrenten voor gingen.
Ook vond ik het vreemd dat er geen woord door Ziggo werd gesproken over Verstappen zijn opgave 2 minuten voor de tijd. Wat ik een uiterst vreemde strategie vond, het tegenover gestelde van 2 weken geleden.
Over 10 jaar zijn al zijn gestuntel en gepiep vergeten en staat hij in het rijtje naast Fangio, Senna en Schumacher.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Presteert Hamilton wel zo prima? Het probleem is dat de hele F1 wereld vindt dat Hamilton als een hele grote geschiedenis in moet terwijl het Mercedes is dat buitengewoon presteert en dat Hamilton het toch altijd weer moeilijk krijgt met een teamgenoot die vooraf als veel minder werd ingeschat.
Ik zie ook wel dat Leclerc de snelheid heeft om Vettel het vuur aan de schenen te leggen, maar we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen. Lecler moet het net als Vettel in Q3 laten zien en dat heeft hij niet gedaan door een eigen fout. Voor snelheid in andere Qs en VTs koop je niks.
P3 tov P10 waar zijn de kuiten?quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Volgens mij dook hij niet met nog 5 minuten te gaan de pits in.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
die komt echt nog wel in de buurt van Maxquote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Het is Leclerc.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Het vuur aan de schenen legt? Vettel ziet alleen de kuiten van LeClerc. Nu al.
Podium is gewoon haalbaar met de Ferrari vanaf P10.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Op het rechte stuk blaast hij iedereen voorbij, mocht hij uit de problemen blijven bij de start.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:07 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het inhalen van dit circuit, kun je hier een beetje inhalen, heeft Leclerc hier nog een kans om naar voren te komen? Straten zien er namelijk wel verraderlijk smal uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |