De baan was flink af aan het koelen, wat juist nadelig kan zijn voor de tijden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ronde tijden stijgen vaak na mate je verder in de kwalificatie komt, dat weet ik. Verstappen kan immers ook een perfecte ronde rijden in de laatste seconden van een kwalificatie. Dat zien we vrijwel altijd van Verstappen en elke andere topper, nu miste ik dat bij verstappen, het is niet slecht, maar ik vind het wel opmerkelijk van Verstappen en RBR, dat je 5 minuten voor tijd de pitstraat induikt en niet meer terugkomt. Meestal denk ik dan dat er iets is. iets technisch ofzo.
Boeiend dat je dat niet wilt geloven, maar het is gewoon een feit. De Honda heeft minder vermogen.quote:
Want jij bent Mr. Objectivo? Haha.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "we moeten wel de feiten als uitgangspunt blijven nemen"?
[..]
Klopt, als we even een mild zijn over zijn mentaal zwakke jaren bij absoluut topteam en favoriet McLaren dan zou ik hem in historisch perspectief klasseren als een typische tweevoudig wereldkampioen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Capabel is het juiste woord ja, en een daarvan werd wereldkampioen door hem in dezelfde auto te verslaan, terwijl dat geen coureur was waarvan werd beweerd dat het een toekomstig wereldkampioen zou zijn. Hij zou geen kans maken tegen Hamilton was de verwachting vooraf. Button was typisch zo'n neus in de boter kampioen, daar moet je ook capabel voor zijn maar het was geen absolute topper en hij versloeg Hamilton wel.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Allemaal capabele teammaten waarvan 3 ook wereldkampioen waren. De Ferrari die in 17-18 gewoon een goede wagen was. Het zijn feiten die niemand hem meer afneemt.
Daar zit zo'n enorme marketingmachine rond Mercedes en Hamilton achter, terwijl Doornbos c.s. het begrip journalistieke integriteit niet kennen. Dan krijg je dus dat soort verkooppraatjes, een paar tienden smokkelen hier, een paar excuses verzinnen daar, het is continue manipulatie.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:23 schreef mikieu het volgende:
[..]
Eens, vandaag ook weer. Meneertje Ham reed volgens hen een fantastische ronde, uniek, wat een talent. Vervolgens pakt eem Bottas hem gewoon even, en dan hoor je daar verder niks over. Wat een mega talent moet Bottas dan wel niet zijn?
2 tienden per rondje is ongeveer 10 seconde over een race afstand. En leclerc gaat hoe dan ook tijd verliezen achter auto'squote:Op zaterdag 27 april 2019 18:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Per rondje ja, maar over een raceafstand loopt dat alsnog flink op. Als Leclerc er zonder al te veel problemen voorbij komt zal hij gewoon aan de horizon verdwijnen.
Het is dan ook wel wat meer dan dat. In China was het alweer 28 seconden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:10 schreef opreis het volgende:
[..]
2 tienden per rondje is ongeveer 10 seconde over een race afstand.
Tijdens de kwali wel, maar tijdens een race ben ik van mening dat het verschil niet zo groot is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is dan ook wel wat meer dan dat.
Leclerc gaat 9de starten omdat giovinazzi een straf heeftquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:03 schreef Tarado het volgende:
wordt sowieso wel leuk morgen verwacht ik, een snelle auto vanaf plek 10 en eentje vanuit de pits dus
[ afbeelding ]
De races tot nu toe zeggen toch echt iets andersquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Tijdens de kwali wel, maar tijdens een race ben ik van mening dat het verschil niet zo groot is.
OK heb ik gemist, waarvoor?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Leclerc gaat 9de starten omdat giovinazzi een straf heeft
28 seconde met de mercedes van lewis hamilton ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is dan ook wel wat meer dan dat. In China was het alweer 28 seconden.
En 14 seconden op Vettel, dus ook alweer meer.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:16 schreef opreis het volgende:
[..]
28 seconde met de mercedes van lewis hamilton ja.
ja, 3 tienden in china dan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En 14 seconden op Vettel, dus ook alweer meer.
Van Verstappen zelf:quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tow scheelt in de Q niet 0,3 of 0,4 sec.
Echt niet.
Vettel ook niet.quote:
Zeker wel. Precies dat.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tow scheelt in de Q niet 0,3 of 0,4 sec.
Echt niet.
Op YouTube ergens in de comments gezien:quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:12 schreef DeeBee het volgende:
Het volkomen lachwekkende Mercedes.
Vooral het hier genoemde calimerogedrag wat ze nonstop laten zien, maakt dat er echt een oprechte haat richting dat team is ja, walgelijk.
quote:Roses are red
Violets are blue
"Ferrari are fastest"
Mercedes 1-2
Het is echt te hopen dat Mercedes snel punten gaat verliezen t.o.v concurrentie, want dit seizoen stevent af op een fiasco als de competitie op deze manier blijft door kwakkelen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Op YouTube ergens in de comments gezien:
[..]
Verstappen had dan ook een setje banden minder in Q3 doordat hij er een extra in Q1 gebruikte.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien had Max twee snelle rondjes op zijn banden, de rest van het veld moest het met een snelle ronde per set doen.
Hij deed een stint minder in q2.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verstappen had dan ook een setje banden minder in Q3 doordat hij er een extra in Q1 gebruikte.
Is me ook opgevallen. Lijkt dat het koppel van Honda achterblijft op Ferrari & Mercedes..quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:45 schreef Breekfast het volgende:
Hopen dat Max nu wel een goede start heeft, tot nu toe vallen die nog tegen dit seizoen.
Dan ben ik benieuwd, sinds dat Hamilton rijdt, 2007 dus, wie had jij per jaar een geschikte winnaar voor de WDC gevonden. Zal wel 10x vettel worden ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, als we even een mild zijn over zijn mentaal zwakke jaren bij absoluut topteam en favoriet McLaren dan zou ik hem in historisch perspectief klasseren als een typische tweevoudig wereldkampioen.
Dit is al best een aanname dat Bottas en Raikonen ook tot op de tiende gelijk aan elkaar gewaagd zijn. Ben het er oko niet meer eens dat je dit kan gebruiken om Ferrari en Mercedes te beoordelen.quote:De verhouding tussen de Ferrari en de Mercedes kun je beoordelen naar Bottas en Raikkonen. Maar ja, als Bottas zich 0.07 achter Vettel kwalificeert en ruim voor Raikkonen dan was de Ferrari dat weekend de beste auto.
Volgens mij met name een verbetering in de betrouwbaarheid, niet veel meer pk's erbij.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:48 schreef MakkieR het volgende:
Had Verstappen trouwens deze kwalificatie een motor update van Honda meegekregen?
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Daar kan Gasly zelf niks aan doen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Maakt het niet minder zielig. Maar beter dat het hem dan nu gebeurd dan tijdens een race waar hij wel lekker gaatquote:
Starten vanuit de pitstraat dus, dat zal hem leren.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraatquote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef opreis het volgende:
Dit is dan weer een beetje te zieligtwitter:ChrisMedlandF1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 19:45:53Could be more trouble for Gasly. Already starting from the pit lane, he was impressively quick in Q1 and now the FIA says his car "exceeded themaximum allowed fuel mass flow of 100 kg/h when doing the fastest lap". Referred to stewards. #F1 #AzerbaijanGP reageer retweet
Starten vanuit achterkant pits. Of pas motor starten in garage als ze gestart zijnquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraat
Of Gasly moet een extra rondje rijdenquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Starten vanuit achterkant pits. Of pas motor starten in garage als ze gestart zijn
starten bij bocht 8quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:10 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Of Gasly moet een extra rondje rijden
Want omdat Verstappen het zegt, klopt het?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:18 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Van Verstappen zelf:
"Bij Valtteri zie je meteen hoeveel het uitmaakt om wel een slipstream te hebben. Het is niet alleen op het laatste rechte stuk, maar op alle rechte stukken. Als je een seconde of vijf achter iemand rijdt, dan scheelt dat een tiende op ieder rechte stuk omdat de auto's zoveel downforce hebben."
racingnews365.nl/verstap(...)l-meer-ingezeten/amp
Volgens Horner kunnen ze daardoor de motoren langer met een hoger vermogen laten draaien.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij met name een verbetering in de betrouwbaarheid, niet veel meer pk's erbij.
Aangezien Hamilton en Vettel in grote lijnen hetzelfde zeggen, kies ik er voor om hen te geloven ipv jou. Ok?quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want omdat Verstappen het zegt, klopt het?
Een seconde of 5 met een snelheid van tussen de 200-300 Km/uur is een afstand van tussen de 300 en 500 meter. En dan zou je 0,1 seconde winst pakken?
Ik geloof er geen zak van, je kunt zeker wel een tow hebben, maar als de afstand te groot wordt, rij je juist in luchtwervelingen in tegenstelling tot het luchtledige van een slipstream.
En 0,1 op alle rechte stukken?
Sorry, ik geloof het niet.
Je moet geloven wie je wilt geloven.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aangezien Hamilton en Vettel in grote lijnen hetzelfde zeggen, kies ik er voor om hen te geloven ipv jou. Ok?
Overigens is in 'dirty air' rijden ook gunstiger dan in clean air (als je het puur over luchtweerstand hebt).
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Schumacher tot nu toe de beste ooit, daar zal Hamilton met WK's tot 2021 geen verandering in brengen maar mediocre is hij natuurlijk ook weer niet
Jij durft nu al te beweren dat Leclerc en Verstappen dichter in de buurt komen dan Alonso, Vettel, Hamilton? Dat zijn heel wat poles, overwinningen en wereldtitels die je daar devalueert.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.
Leclerc heeft echter ook nog niet heel veel moois laten zien. Dat die bloedje snel kan rijden is een feit, maar dat is niet altijd genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |