starten vanuit de pitstraat van gp van Chinaquote:Op zaterdag 27 april 2019 20:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gelukkig kan Gasly niet verder terugzakken dan de pitstraat
Hoe kun je nou iemand zonder wereldtitel hoger plaatsen dan coureurs met een paar titels. De meeste max fans zijn de realiteit echt verlorenquote:Op zaterdag 27 april 2019 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Van Senna heb ik alleen laatste per jaar meegemaakt, maar Schumacher is ook voor mij grootste. Max (en nu Leclerc) zijn de enige andere twee die in de buurt komen. Alle wereldkampioenen van de afgelopen jaren (Button, Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg etc) komen echt niet in de buurt. Alonso dan misschien nog het meest.
Leclerc heeft echter ook nog niet heel veel moois laten zien. Dat die bloedje snel kan rijden is een feit, maar dat is niet altijd genoeg.
Verkeerd verwoord, sorry.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij durft nu al te beweren dat Leclerc en Verstappen dichter in de buurt komen dan Alonso, Vettel, Hamilton? Dat zijn heel wat poles, overwinningen en wereldtitels die je daar devalueert.
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, sorry.
Als ik kijk naar hoe Max rijdt krijg ik een beetje het gevoel dat ik had toen ik naar Schumacher keek. Niet alleen zijn rijstijl maar ook zijn "attitude" en dat miste ik al jaren in de F1. Die combinatie van een bepaalde rijstijl en "attitude" zie je gewoon niet vaak terug en dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren.
Max is nog helemaal niks vergeleken met een Schumacher, Alsono, Hamilton of zelfs Rosberg. Hij heeft nog veel te bewijzen en te winnen voordat wij daar over mogen praten. Ging mij meer om het gevoel dat ik er bij heb.
Leclerc is bijvoorbeeld bloedsnel, maar dat gevoel heb ik dan weer niet bij hem. Hij is gewoon snel, prima coureur, maar er mist gewoon iets. Hamilton is helemaal een pannenkoek qua persoon. Alonso was de enige de afgelopen jaren die ook wel een leuke persoonlijkheid was.
Misschien is dit wat duidelijker?
Je punt is? Ik heb soms het gevoel dat mensen maar een halve zin lezen en een reactie typen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:41 schreef opreis het volgende:
[..]
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.
Maar als Ferrari niet zo belachelijk bezig was geweest, had Leclerc in de races nu 3-0 voor gestaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:41 schreef opreis het volgende:
[..]
leclerc bloedsnel maar wel al 3-1 achter in kwali tov Vettel.
Max is een spectaculair coureur, en dat heeft voor vele mooie momenten gezorgd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, sorry.
Als ik kijk naar hoe Max rijdt krijg ik een beetje het gevoel dat ik had toen ik naar Schumacher keek. Niet alleen zijn rijstijl maar ook zijn "attitude" en dat miste ik al jaren in de F1. Die combinatie van een bepaalde rijstijl en "attitude" zie je gewoon niet vaak terug en dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren.
Max is nog helemaal niks vergeleken met een Schumacher, Alsono, Hamilton of zelfs Rosberg. Hij heeft nog veel te bewijzen en te winnen voordat wij daar over mogen praten. Ging mij meer om het gevoel dat ik er bij heb.
Leclerc is bijvoorbeeld bloedsnel, maar dat gevoel heb ik dan weer niet bij hem. Hij is gewoon snel, prima coureur, maar er mist gewoon iets. Hamilton is helemaal een pannenkoek qua persoon. Alonso was de enige de afgelopen jaren die ook wel een leuke persoonlijkheid was.
Misschien is dit wat duidelijker?
Helemaal mee eens, mooi verwoord.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max is een spectaculair coureur, en dat heeft voor vele mooie momenten gezorgd.
Echter is hij effectiever geworden in podia pakken en overwinningen boeken in races waarin hij zakelijk reed en geen echt mooie dingen liet zien. Het is een enorm talent en schaal hem nog steeds hoger in dan Leclerc. Max heeft net dat beetje extra. Echter rijdt hij in de derde auto.
Hamilton is misschien een saaie lul, die meteen begint te piepen wanneer de race niet loopt zoals hij het wilt en ik weet ook wel dat hij in het beste materiaal rijdt. Maar hij doet het wel, en crasht zelden wanneer het ertoe doet.
Leclerc, goed coureur, maar kan me vrijwel geen wauw momenten van hem voor de geest halen. Declasseerde Ericsson, maar dat is natuurlijk ook geen graadmeter. Zie ook het verschil tussen Gasly en Verstappen.
Vettel heeft overduidelijk moeite de Ferrari naar zijn hand te zetten, en Leclerc gaat dat op dit moment beter af. Max en Leclerc is wellicht een beetje als Senna en Prost. En dan doel ik niet op het palmares maar op het talent en karakter van de gasten.
Je bent juist bloedsnel als je geen kleine fouten meer maakt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je punt is? Ik heb soms het gevoel dat mensen maar een halve zin lezen en een reactie typen.
Leclerc is inderdaad bloedsnel, maar maakt ook nog kleine fouten. Zelfde wat Max deed de afgelopen jaren. Daarnaast vind ik hem net iets te soft. Al heeft hij wel een gunfactor en dat ontbreekt bij Max weer. Niet dat dat ook maar iets uitmaakt uiteindelijk (zie Hamilton).
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar als Ferrari niet zo belachelijk bezig was geweest, had Leclerc in de races nu 3-0 voor gestaan.
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.
Dat Hamilton niet veel crasht komt door de mercedes. Als hij daar op 95% rijdt dan rijdt hij nog steeds vooraan, hij hoeft niet op de limiet te rijden of risicos te nemen. Bij Mclaren was hij ook wel een beetje een brokkenpiloot.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:48 schreef tja77 het volgende:
Hamilton is misschien een saaie lul, die meteen begint te piepen wanneer de race niet loopt zoals hij het wilt en ik weet ook wel dat hij in het beste materiaal rijdt. Maar hij doet het wel, en crasht zelden wanneer het ertoe doet.
Jij hebt China niet gezien, zeker?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Australie niet, en China is het ook nog maar de vraag.
jij denkt serieus dat Leclerc op eigen kracht Vettel had in gehaald in Australie? er achter rijden en 2 tienden sneller zijn betekend nog niet dat je iemand in kan halen. Als Vettel daar verdedigd tegen een auto die dezelfde sterktes en zwaktes heeft is er daar niet veel kans om er langs te komen.quote:
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij hebt China niet gezien, zeker?
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.
Of hoe wil je dat verklaren.
Jij moet toch iets beter opletten tijdens de races. Omdat hij Vettel moest laten passeren en Vettel de eerste pitstop kreeg, heeft hij die tijd verloren omdat hij veel langer op oude banden moest rondrijden. Als hij voor Vettel had gereden en de eerste pitstop had gekregen, dan was Vettel nooit voor hem gekomen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja wel, hoor. Jij ook? Ik weet dat Vettel er langs werd gelaten. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Leclerc alleen vanwege die team order en een niet optimale strategie 18(!) seconde achter Vettel eindigd.
Of hoe wil je dat verklaren.
Ja nog ff. Natuurlijk zegt het niet alles. Maar om te stellen dat het niets te maken heeft met gewonnen races of titels te maken vind ik wel een beetje domquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
Nee hoor. Niks doms aan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja nog ff. Natuurlijk zegt het niet alles. Maar om te stellen dat het niets te maken heeft met gewonnen races of titels te maken vind ik wel een beetje dom
Hear, hearquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Titelneukers..
Of een coureur buitencategorie is of niet heeft niets met gewonnen races of gewonnen titels te maken.
Tot twee keer toe inderdaad. Zijn beide pitstops waren veel te laat waardoor hij onnodig veel tijd verloor.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.
Ik snap vooral niet dat hij nog gestart is in Q2.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef MaGNeT het volgende:
Stel he... dat RedBull die fuelflow met opzet te hoog heeft gezet en Gasly in Q1 de opdracht heeft gegeven een snel rondje eruit te stampen, puur om de concurrentie wat onder druk te zetten?
Ik weet het... vergezocht... maar hij moest toch al uit de pits starten dus ik begrijp sowieso niet waarom hij zo'n snel rondje eruit gooide in Q1 met het onnodige risico...
Dat is een jouw mening. Sommige komen nu eenmaal snel bij een topteam.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen.
Natuurlijk is dat mijn meningquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is een jouw mening. Sommige komen nu eenmaal snel bij een topteam.
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij moet toch iets beter opletten tijdens de races. Omdat hij Vettel moest laten passeren en Vettel de eerste pitstop kreeg, heeft hij die tijd verloren omdat hij veel langer op oude banden moest rondrijden. Als hij voor Vettel had gereden en de eerste pitstop had gekregen, dan was Vettel nooit voor hem gekomen.
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dat lange doorrijden is hij qua strategie wel redelijk onder de bus gegooid ja.
Vooral door de fans en de media. Bij Ferrari hebben ze hem gewoon 2de rijder gemaaktquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is een groot talent. Maar ook veel te snel op een veel te hoog voetstuk gehesen.
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.
[..]
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.
En dan nog verklaar je daar geen 18(!) seconden verschil mee
Dat komt door dat veel te lang doorrijden, dus. Daarmee verloor hij 10 per stint doordat zijn banden op waren. Ferrari had hem beide stints eerder naar binnen moeten halen in plaats van hem door te laten rijden in een poging Bottas op te houden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet beter lezen. Ik zeg toch dat het in charles zijn nadeel was dat hij vettel langs liet, en ook zijn strategie niet optimaal was. Nogmaals, mijn antwoord op dat leclerc 3x zonder ferrari ingrijpen 3x voor Vette was geeindigd was dat in Australie niet het geval zou zijn. En dat dat in china ook nog maar de vraag was. Nergens stel ik dat vettel daar overduidelijk better was, ik zeg zelfs dat dingen nadelig voor leclerc uitpakte. Maar we moeten niet doen alsof leclerc daar zo fantastisch gereden heeft als hij achter vettel kwalificeerde en op 18 seconde eindigde.
[..]
De banden aan de praat houden is ook onderdeel van een goede F1 coureur zijn. Ik ben het met je eens dat vettel een betere strategie had. Maar Vettel had ook niet de optimale strategie. Die werd ook geforceerd door Max om eerder te stoppen dan gepland.
En dan nog verklaar je daar geen 18(!) seconden verschil mee
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?quote:
Chris Amon of Stirling Moss om er een paar te noemenquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?
Hoeveel uitzonderlijk goede coureurs kan jij noemen die geen race of kampioenschap hebben gewonnen?
quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom verklaar je die 18 seconden daar niet mee?
Waarom dan?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:36 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.
Kijk de race nog eens terug, zou ik zeggen. Dat hebben ze bewust gedaan.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:36 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Omdat 18 seconden tussen 2 dezelfde auto's een enorm verschil is zonder crashes oid. Dat is heus wel meer dan alleen een niet optimale strategie. Anders had ferrari heus wel ingegrepen.
Waar zeg ik dat coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen maar middelmatige prutsers zijn?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Je ziet geen correlatie tussen coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen en coureurs die veelal als goede coureurs worden aangeduid?
Hoeveel uitzonderlijk goede coureurs kan jij noemen die geen race of kampioenschap hebben gewonnen?
Jij zegt dat de strategie dat gat niet kan verklaren. Waarom dan niet? Te lang doorrijden op versleten banden doet je rondetijden niet bepaald goed.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom wat? waarom die 18 seconde? Vettel was sneller dan leclerc
Whut?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Goed punt van Rosberg.
Vettel knalde ook zowat de muur in op de medium band, achteraf gewoon een slecht punt om van die zachte band af te wijken en de rijders daarmee uit hun flow te halen op een stratencircuit, waar ieder foutje keihard wordt afgerekend.
Zoals Leclerc al zei "ik remde alsof ik met de soft reed". Natuurlijk is het uiteindelijk zijn fout maar als je moet pushen terwijl de omstandigheden veranderd zijn (afgekoeld) en je rijdt ook nog eens op een andere compound...
ja, heb je die zien racen? Niet echt vergelijkbare tijden ook he natuurlijkquote:Op zaterdag 27 april 2019 22:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Chris Amon of Stirling Moss om er een paar te noemen
Ze lieten Leclerc te lang doorrijden op oude banden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Je hebt de video vast niet gezien in een minuutquote:
Vettel maakt nog even een opmerking over het feit dat Mercedes in Q3, nadat ze uit de pitbox waren gereden, stil gingen staan en de rest voor lieten voor een tow.twitter:F1 twitterde op zaterdag 27-04-2019 om 22:03:00Did Mercedes do practice starts in Q3? Just clutch calibration, say Valtteri and Lewis. Seb doesn't seem so sure 🤨#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 https://t.co/WhjJsBQcrI reageer retweet
Ben je dom of wat?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:40 schreef opreis het volgende:
[..]
ja, heb je die zien racen? Niet echt vergelijkbare tijden ook he natuurlijk
Vettel reed niet weg van Leclerc toen hij ervoor bij was. Dat verschil werd pas na de pitstop van Vettel gemaakt doordat Leclerc te lang door moest rijden op zijn banden.quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Nergens, geloof ik? Ik zeg ook niet dat jij dat zegt dus ik snap niet waarom je hier mee komt?quote:Op zaterdag 27 april 2019 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat coureurs die veel races/kampioenschappen hebben gewonnen maar middelmatige prutsers zijn?
Ja en dat vind ik dus dom, om eerder genoemde redenquote:Ik zeg dat een uitzonderlijk goede coureur zijn niets met het aantal gewonnen races of kampioenschappen te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |