abonnement Unibet Coolblue
pi_185972761


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_185973109
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:05 schreef djh77 het volgende:
Dit bericht lijkt me te serieus voor een 1 april grap:

Collin lanceert per 1 april 2019 Collin Direct
[..]

De screening zal nog minder worden dan we nu van Collin gewent zijn. Vermoedelijk redelijk vergelijkbaar met die van FnC echter tegen een lagere rente risicovergoeding voor de investeerder. Daar waar de FnC rente voor een hoogrisico project bruto 19,9% is komt Collin hier niet verder dan bruto 12%.

Het loyaliteitsprogramma is niet van toepassing op investeringen in leningaanvragen via Collin Direct, dus de kosten zijn voor de investeerder hoger dan bij reguliere Collin investeringen.

Ook op vragen over de projecten zit Collin klaarblijkelijk niet meer te wachten aangezien de mogelijkheid om vragen te stellen onder de “investeringskans” niet meer mogelijk is.

Daarnaast zijn er geen vaste investeringstijden dus je hebt geen idee wanneer een project opengesteld zal worden. Waardeloos, persoonlijk heb ik wel iets anders te doen dan tig keer op een dag kijken of ik missien al mag investeren.

Misschien zijn er ook wel zaken beter geregeld en krijgen we bij ieder project jaarcijfers te zien van vier jaar waaronder het afgelopen boekjaar O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 01-04-2019 17:11:07 (Aanv.) ]
pi_185973864
Wederom vandaag een mail ontvangen van Collin:
quote:
De wens om aansluiting te houden met de bestaande dienstverlening van Collin Crowdfund, de start van Collin Direct én de aansluiting bij BKR hebben geleid tot het wijzigen van onze Algemene Voorwaarden. Daarnaast gaan wij werken met een garantiestelling. Dit is een nieuwe vorm van zekerheidsstelling die wij toepassen bij een financiering aan een rechtspersoon (bijvoorbeeld een B.V.). De DGA wordt hiermee privé aansprakelijk voor het leenbedrag.
Per 1 april 2019 worden deze van kracht. Voor bestaande/lopende investeringen blijven de hierop van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden gelden.

Om gebruik te kunnen blijven maken van onze diensten, vragen wij u de gewijzigde Algemene Voorwaarden te accepteren. Om te voorkomen dat u deze processtap tegenkomt bij uw eerstvolgende investering, raden wij u aan dit nu al te doen. Zodra u inlogt op uw ‘Mijn Collin’ account (via uw desktop of via de app) wordt automatisch de optie geboden om de gewijzigde Algemene Voorwaarden te accepteren.
Klik hier voor inzage in de Algemene Voorwaarden.
Wel positief dat Collin vanaf nu ook bij een B.V. de DGA hoofdelijk mee laat tekenen, iets wat bij bijvoorbeeld GvE natuurlijk altijd al het geval was.

Nu nog even iemand die de voorwaarden helemaal gaat doornemen en vergelijken :D
pi_185976195
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 17:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De screening zal nog minder worden dan we nu van Collin gewent zijn. Vermoedelijk redelijk vergelijkbaar met die van FnC echter tegen een lagere rente risicovergoeding voor de investeerder. Daar waar de FnC rente voor een hoogrisico project bruto 19,9% is komt Collin hier niet verder dan bruto 12%.

Het loyaliteitsprogramma is niet van toepassing op investeringen in leningaanvragen via Collin Direct, dus de kosten zijn voor de investeerder hoger dan bij reguliere Collin investeringen.

Ook op vragen over de projecten zit Collin klaarblijkelijk niet meer te wachten aangezien de mogelijkheid om vragen te stellen onder de “investeringskans” niet meer mogelijk is.

Daarnaast zijn er geen vaste investeringstijden dus je hebt geen idee wanneer een project opengesteld zal worden. Waardeloos, persoonlijk heb ik wel iets anders te doen dan tig keer op een dag kijken of ik missien al mag investeren.

Misschien zijn er ook wel zaken beter geregeld en krijgen we bij ieder project jaarcijfers te zien van vier jaar waaronder het afgelopen boekjaar O-)
Als ze een materiele borgstelling baseren op 2,5 jaar oude cijfers, dan zou het me niets verbazen als
we straks onze investeringsbeslissing moeten maken op basis van 2017 cijfers.
pi_185976552
Waardevoorjegeld, https://waardevoorjegeld.nl/project/Groningenweg_5_te_gouda, is nu open. Staat al op 78%.
pi_185976595
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:02 schreef W1241302 het volgende:
Waardevoorjegeld is nu open. Staat al op 78%.
Ik heb mijn 1e project daar ook meegenomen.

Overigens vraag ik mij af of deze volgorde wel toegestaan is aangezien je nu kunt inschrijven terwijl het uiteindelijke taxatierapport nog niet beschikbaar is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Horsemen op 01-04-2019 20:11:05 (Aanv. mbt taxatierap.) ]
pi_185976722
Vastgoedproject WvjG staat open en bijna vol
https://waardevoorjegeld.nl/project/Groningenweg_5_te_gouda
pi_185976788
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 20:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb mijn 1e project daar ook meegenomen.

Overigens vraag ik mij af of deze volgorde wel toegestaan is aangezien je nu kunt inschrijven terwijl het uiteindelijke taxatierapport nog niet beschikbaar is.
WVJG is het platform met de meest uitgebreide informatie vooraf. Ik ben hier al content mee...
pi_185976886
Nieuwe project WvjG ook meegenomen. Had niet gedacht dat ik me nu ook al bij WvjG moest haasten bij zo’n groot project. Geeft wel aan hoe populair vastgoedinvesteringen met een lage LTV en 1e hypotheek zijn.
pi_185976893
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 20:04 schreef Horsemen het volgende:
Overigens vraag ik mij af of deze volgorde wel toegestaan is aangezien je nu kunt inschrijven terwijl het uiteindelijke taxatierapport nog niet beschikbaar is.
Er komen bij andere platforms toch ook projecten langs waar helemaal geen taxatierapport is? Het had wel netter geweest als deze bij de start van de 48-uurs periode beschikbaar was.
pi_185977012
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:16 schreef CFrealist het volgende:
Nieuwe project WvjG ook meegenomen. Had niet gedacht dat ik me nu ook al bij WvjG moest haasten bij zo’n groot project. Geeft wel aan hoe populair vastgoedinvesteringen met een lage LTV en 1e hypotheek zijn.
Bij opengaan om 20.00 uur was het project al voor iets van 76% volgeschreven. Bepaalde investeerders hebben dus de kans gekregen om vooraf in te schrijven. Hier helaas geen linkje voorbij zien komen.
pi_185977151
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er komen bij andere platforms toch ook projecten langs waar helemaal geen taxatierapport is? Het had wel netter geweest als deze bij de start van de 48-uurs periode beschikbaar was.
Dat is waar maar nu gaan ze dus achteraf, terwijl de investeringen al (gedeeltelijk) gedaan zijn wijzigingen aanbrengen / gegevens toevoegen in de pitch. Op zich is daar niets mis mee maar om het netjes te doen moeten ze dan wel alle investeerders op de hoogte brengen als dit rapport beschikbaar is en de investeerders daarna weer de mogelijkheid bieden om uit te stappen.

Mijn voorkeur zou toch zijn om eerst alles op orde te hebben en te zorgen dat het rapport beschikbaar is voor openstelling.
pi_185977203
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:20 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Bij opengaan om 20.00 uur was het project al voor iets van 76% volgeschreven. Bepaalde investeerders hebben dus de kans gekregen om vooraf in te schrijven. Hier helaas geen linkje voorbij zien komen.
Is er bij projecten van WvjG meestal eerst een inner crowd en zo ja, hoe werkt dit?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 april 2019 @ 21:10:59 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185978122
@WvjG

Het is verstandiger om de reactie die je wilde plaatsen als een quote te plaatsen.
Er is nu per ongeluk een report van gemaakt ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185978292
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er komen bij andere platforms toch ook projecten langs waar helemaal geen taxatierapport is? Het had wel netter geweest als deze bij de start van de 48-uurs periode beschikbaar was.
Je hebt inderdaad gelijk, dat het taxatierapport er bij opening bij had moeten zitten. Daar ging ik ook van uit op het moment, dat ik afgelopen vrijdag het project heb geplaatst. Echter er zat vertraging in, waarmee ik de keuze had, of de opening van het project opschorten, of het taxatierapport (tekstueel) later toevoegen. Omdat de cruciale gegevens op het nieuwe rekenblad al bekend zijn, hebben we voor dat laatste gekozen.

Groet,
Waardevoorjegeld.nl
pi_185978673
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:18 schreef WvjG het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk, dat het taxatierapport er bij opening bij had moeten zitten. Daar ging ik ook van uit op het moment, dat ik afgelopen vrijdag het project heb geplaatst. Echter er zat vertraging in, waarmee ik de keuze had, of de opening van het project opschorten, of het taxatierapport (tekstueel) later toevoegen. Omdat de cruciale gegevens op het nieuwe rekenblad al bekend zijn, hebben we voor dat laatste gekozen.

Groet,
Waardevoorjegeld.nl
Bedankt voor de toelichting. Ik denk dat het wel correct zou zijn als de investeerders die geïnvesteerd hebben in dit project geïnformeerd worden als het rapport toegevoegd is.

Nog een vraagje aangezien het project al voor ruim 70% vol was toen het open ging voor investeerders. Werkt WvjG met een inner crowd en zo ja, hoe werkt dit?
pi_185980501
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor de toelichting. Ik denk dat het wel correct zou zijn als de investeerders die geïnvesteerd hebben in dit project geïnformeerd worden als het rapport toegevoegd is.

Nog een vraagje aangezien het project al voor ruim 70% vol was toen het open ging voor investeerders. Werkt WvjG met een inner crowd en zo ja, hoe werkt dit?
Wij werken tot nu toe niet met een 'formele' innercrowd. Maar gezien de grootte van dit project wilden we op voorhand wat meer zekerheid over het volschrijven van dit hele bedrag. Daarom is er voor gekozen om een groep van vaste investeerders (waarvan wij de interesse kennen) op voorhand uit te nodigen een toezegging te doen.

Bij de komende projecten, waarvan de bedragen weer meer in de range van 'gebruikelijk' vallen (tot 250.000 euro) zal deze werkwijze niet van toepassing zijn.

Dank voor je vraag. Hiermee denken wij er verder over na om de werkwijze ook in de pitch te plaatsen, zodat iedereen vooraf weet wat er gaat gebeuren!

Groetjes,
Waardevoorjegeld.nl
pi_185983829
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:42 schreef WvjG het volgende:

[..]

Wij werken tot nu toe niet met een 'formele' innercrowd. Maar gezien de grootte van dit project wilden we op voorhand wat meer zekerheid over het volschrijven van dit hele bedrag. Daarom is er voor gekozen om een groep van vaste investeerders (waarvan wij de interesse kennen) op voorhand uit te nodigen een toezegging te doen.

Bij de komende projecten, waarvan de bedragen weer meer in de range van 'gebruikelijk' vallen (tot 250.000 euro) zal deze werkwijze niet van toepassing zijn.

Dank voor je vraag. Hiermee denken wij er verder over na om de werkwijze ook in de pitch te plaatsen, zodat iedereen vooraf weet wat er gaat gebeuren!

Groetjes,
Waardevoorjegeld.nl
Bedankt voor de toelichting.

Project inmiddels op 95%.
pi_185984868
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 17:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De screening zal nog minder worden dan we nu van Collin gewent zijn. Vermoedelijk redelijk vergelijkbaar met die van FnC echter tegen een lagere rente risicovergoeding voor de investeerder. Daar waar de FnC rente voor een hoogrisico project bruto 19,9% is komt Collin hier niet verder dan bruto 12%.

Het loyaliteitsprogramma is niet van toepassing op investeringen in leningaanvragen via Collin Direct, dus de kosten zijn voor de investeerder hoger dan bij reguliere Collin investeringen.

Ook op vragen over de projecten zit Collin klaarblijkelijk niet meer te wachten aangezien de mogelijkheid om vragen te stellen onder de “investeringskans” niet meer mogelijk is.

Daarnaast zijn er geen vaste investeringstijden dus je hebt geen idee wanneer een project opengesteld zal worden. Waardeloos, persoonlijk heb ik wel iets anders te doen dan tig keer op een dag kijken of ik missien al mag investeren.

Misschien zijn er ook wel zaken beter geregeld en krijgen we bij ieder project jaarcijfers te zien van vier jaar waaronder het afgelopen boekjaar O-)
Een mogelijk voordeel dat ik zie is dat de efficientie bij het publiceren van deze pitches waarschijnlijk zo hoog op de prioriteitenlijst staat, dat de Collin Sprookjeschrijver minder ruimte krijgt om er zijn draai aan te geven ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 02-04-2019 09:33:38 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:27:07 #20
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185985066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 07:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor de toelichting.

Project inmiddels op 95%.
Mijn 1e project bij WVJG.
Fijn dat er meerdere platformen beschikbaar zijn met een goede informatievoorziening.

Wat betreft Collin. Ik heb al aangegeven hier niet meer te investeren, met dit nieuwe concept dus ook niet. Vraag mij af of de eerder gestrande projecten nu helemaal niet meer worden opgepikt.
Al is de informatievoorziening dusdanig bagger, dat het bijna niet slechter kan :'(
pi_185985214
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:27 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Mijn 1e project bij WVJG.
Fijn dat er meerdere platformen beschikbaar zijn met een goede informatievoorziening.

Wat betreft Collin. Ik heb al aangegeven hier niet meer te investeren, met dit nieuwe concept dus ook niet. Vraag mij af of de eerder gestrande projecten nu helemaal niet meer worden opgepikt.
Al is de informatievoorziening dusdanig bagger, dat het bijna niet slechter kan :'(
Ik heb de nieuwe WvjG ook maar meegepakt, en laat tevens Collin links liggen (al wil ik nog wel nadenken over projecten met lage LTV en een eerste hypotheek).
pi_185987696
GvE is de afgelopen maanden met een PR offensief gestart door bij netjes afgeronde projecten een mail te sturen, wat op zich goed en slim is. Zo kreeg ik vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik daarentegen zeer vervelend vind is dat het opvolgen en rapporteren over projecten met betalingsachterstanden nog steeds niet goed loopt!
Het zou tijd worden dat dit nu toch ook eens goed opgepakt wordt!!
Goede voornemens zijn er door GvE nu genoeg geuit, wij als investeerders hebben behoefte aan daadkracht zaken slepen veel te lang voort!

Men moet beseffen dat goede opvolging bij betalingsachterstanden bij investeerders een veel betere PR oplevert dan briefjes over succesvolle projecten.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-04-2019 12:29:29 ]
pi_185987706
Vandaag is het investeringsoverzicht bij FNC weer bijgewerkt. Ongeveer 20% van de projecten (incl. de defaults) heeft bij mij inmiddels een betalingsachterstand, waarvan 12% alleen over maart niet betaald heeft, de rest staat al langer open.
De mensen van de Recovery afdeling krijgen het volgens mij iedere maand drukker om de laat- en wanbetalers achterna te lopen. Velen gebruiken nummerherkenning, dus nemen gewoon niet op als FNC belt, we kunnen het rond de 15e deze maand wel weer lezen in het overzicht met openstaande betalingen: "Ondanks meerdere pogingen tot contact, hebben wij de kredietnemer niet kunnen bereiken.".
pi_185988172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:22 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vandaag is het investeringsoverzicht bij FNC weer bijgewerkt. Ongeveer 20% van de projecten (incl. de defaults) heeft bij mij inmiddels een betalingsachterstand, waarvan 12% alleen over maart niet betaald heeft, de rest staat al langer open.
De mensen van de Recovery afdeling krijgen het volgens mij iedere maand drukker om de laat- en wanbetalers achterna te lopen. Velen gebruiken nummerherkenning, dus nemen gewoon niet op als FNC belt, we kunnen het rond de 15e deze maand wel weer lezen in het overzicht met openstaande betalingen: "Ondanks meerdere pogingen tot contact, hebben wij de kredietnemer niet kunnen bereiken.".
Eerste tekenen van een draaiende economie, of FNC is lakser geworden met hun risico classificatie.

BTW: Zit er een correlatie tussen de achterstanden en de risico klasse?
pi_185988499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:53 schreef PON het volgende:

[..]

Eerste tekenen van een draaiende economie, of FNC is lakser geworden met hun risico classificatie.

BTW: Zit er een correlatie tussen de achterstanden en de risico klasse?
Wat de redenen hiervan zijn weet ik niet. Ik heb richting FNC meermaals mijn zorgen uitgesproken dat de kwantiteit en snelheid van funding volgens mij ten koste gaat van de kwaliteit (en betrouwbaarheid) van de funding en de kredietnemers. Bedrijven worden meermaals per jaar actief benaderd door FNC met aanbiedingen om tot 100.000¤ te kunnen lenen, kan mij voorstellen als het water je tot de lippen staat als bedrijf dat je dit als uitweg ziet. En dan is het maar net de vraag hoe goed het selectiemechanisme is of je er door komt of niet.
Ik zit met name in D/E projecten, maar ook bij die paar C projecten die ik heb zie ik late betalingen en defaults.Voordeel van de hoge rente is dan dat je een buffer(tje) opbouwt om tegenslagen op te vangen.
pi_185989485
Wvjg zit inmiddels vol. Heb er ook een bijdrage in gedaan
pi_185994802
En wéér klopt het saldo van de wallet van SIG niet.
Beginsaldo plus mutaties, is anders dan het weergegeven saldo :?
Pecunia non olet
pi_186000849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:12 schreef LorneMalvo het volgende:
Wvjg zit inmiddels vol. Heb er ook een bijdrage in gedaan
idem, 1e project bij WVJG,, weer een platform in mijn portefeuille ihkv spreiding en focus op good projects,
WVJG let's go.
pi_186001878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:00 schreef obligataire het volgende:
En wéér klopt het saldo van de wallet van SIG niet.
Beginsaldo plus mutaties, is anders dan het weergegeven saldo :?
Bij mij ook ... helaas :N
pi_186003626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:10 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Een mogelijk voordeel dat ik zie is dat de efficientie bij het publiceren van deze pitches waarschijnlijk zo hoog op de prioriteitenlijst staat, dat de Collin Sprookjeschrijver minder ruimte krijgt om er zijn draai aan te geven ;)
Ja, ik zie dit ook als een groot voordeel. Plus dat ze nu waarschijnlijk net als FNC een standaard overzicht met cijfers gaan geven. Ik overweeg wel hier in mee te gaan doen, terwijl ik al meer dan een jaar niets met Collin heb gedaan, omdat ik hun stukjesbeschrijvingen en risicobeoordeling niet vertrouw. Een lagere rente dan FNC wil ik wel accepteren, zolang er sprake is van boeterente over te late betalingen en bij vervroegde aflossing.
pi_186003802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:31 schreef fok321 het volgende:

[..]

Bij mij ook ... helaas :N
Het lijkt erop dat er in 1 van de 2 een vertraging zit, en dat als je een dag of wat later kijkt het wel klopt.
pi_186003988
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.

Stel dat de familie een grote bijdrage levert, dan kan het resterende bedrag van 7k nog wel te voldoen zijn via een aow want dat is ook gewoon ruim 1600 netto per maand met twee personen.

Tevens zou het fijner zijn als we wat inzicht krijgen in de omvang van de overwaarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 03-04-2019 09:04:23 ]
  woensdag 3 april 2019 @ 08:40:50 #33
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186004156
Eindelijk een reactie van Collin op Le Beau..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk gaan de rechtsmaatregelen iets opleveren....
pi_186004475
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:21 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.

Stel dat de familie een grote bijdrage levert, dan kan het resterende bedrag van 7k nog wel te voldoen zijn via een aow want dat is ook gewoon ruim 1600 netto per maand met twee personen.

Tevens zou het fijner zijn als we wat inzicht krijgen in de omvang van de overwaarde.

Ik zit er niet in, maar snap het ook niet zo erg. Bij FNC worden schulden niet zo gauw kwijtgescholden. Als je hoofdelijk tekent, dan betekent dat daar ook iets. En ze laten zien dat hoofdelijk tekenen minsten zo waardevol is als allerlei zekerheden die in de praktijk weinig blijken voor te stellen. Bij de buitenlandse platformen waar ik in zit werkt het ook hetzelfde. Als er nou een WSNP traject is, dan kun je soms niet anders dan een betaalregeling sluiten, maar zo ver is het zo te zien niet.
pi_186004518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:12 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik zit er niet in, maar snap het ook niet zo erg. Bij FNC worden schulden niet zo gauw kwijtgescholden. Als je hoofdelijk tekent, dan betekent dat daar ook iets. En ze laten zien dat hoofdelijk tekenen minsten zo waardevol is als allerlei zekerheden die in de praktijk weinig blijken voor te stellen. Bij de buitenlandse platformen waar ik in zit werkt het ook hetzelfde. Als er nou een WSNP traject is, dan kun je soms niet anders dan een betaalregeling sluiten, maar zo ver is het zo te zien niet.
Precies, en als GvE zo graag de morele kaart wil spelen, dan mogen ze van mij ook wel afzien van de processkosten en fee, want nu gaat de helft van de toegezegde aflossing daar naar toe.

Ik vraag me tevens af in hoeverre GvE de aangedragen persoonlijke omstandigheden heeft gecheckt, want claimen dat je een zwakke gezondheid heb is niet moeilijk te faken.

Daarnaast is echt inzicht in de persoonlijke financien vereist, is er echt helemaal geen pensioen aanwezig bij echtpaar? Ze zullen toch vast wel een keer in loondienst hebben gewerkt.
pi_186004714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Eindelijk een reactie van Collin op Le Beau..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk gaan de rechtsmaatregelen iets opleveren....
Dat hoop ik ook maar de verwachting is nul van mijn kant. De man heeft een jaar de tijd gehad om de opbrengst van zijn zaak weg te sluizen c.q. op te eten. Dat hij nu is ondergedoken (misschien moet Collin eens een keer zonder nummerherkenning bellen), duidt er niet op dat hij goed nieuws heeft voor de investeerders. Eigenlijk zou aangifte van verduistering gedaan moeten worden.
Pecunia non olet
pi_186004873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE is de afgelopen maanden met een PR offensief gestart door bij netjes afgeronde projecten een mail te sturen, wat op zich goed en slim is. Zo kreeg ik vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik daarentegen zeer vervelend vind is dat het opvolgen en rapporteren over projecten met betalingsachterstanden nog steeds niet goed loopt!
Het zou tijd worden dat dit nu toch ook eens goed opgepakt wordt!!
Goede voornemens zijn er door GvE nu genoeg geuit, wij als investeerders hebben behoefte aan daadkracht zaken slepen veel te lang voort!

Men moet beseffen dat goede opvolging bij betalingsachterstanden bij investeerders een veel betere PR oplevert dan briefjes over succesvolle projecten.
Helemaal mee eens.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er geen regelmatige opvolging is bij betalingsachterstanden. Met dat betreft kan GvE nog veel leren van FnC.

Ik krijg regelmatig de indruk dat GvE pas wakker gaat worden op het moment dat er vragen gesteld worden door investeerders.

Alle mooie beloftes ten spijt komt er nog weinig van terecht :(
pi_186005040
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:21 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.

Stel dat de familie een grote bijdrage levert, dan kan het resterende bedrag van 7k nog wel te voldoen zijn via een aow want dat is ook gewoon ruim 1600 netto per maand met twee personen.

Tevens zou het fijner zijn als we wat inzicht krijgen in de omvang van de overwaarde.

Aan de andere kant, een aanbod voorleggen mag natuurlijk altijd en op zich positief dat GvE er nu een eerlijke stemming op los laat, dat is wel eens anders geweest. Ook geeft GvE gelukkig geen positief advies mee.

Ik denk volstrekt duidelijk waar voor je m.i. in dit geval voor moet kiezen.

Het kost wat meer tijd maar de rente loopt ook door.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-04-2019 11:41:23 ]
pi_186005938
quote:
Uit de omschrijving op GVE:

"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."

"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"

Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
pi_186005981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:46 schreef djh77 het volgende:
verhuurbedrijf horeca op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19609
Foutje....? "eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 127.000,-, met een restschuld van ¤ 148.000,-. " Ik sla deze zowieso over (want sterk conjuctuur gevoelig, geen eigen inbreng, weinig zekerheden en fors leenbedrag)
pi_186006002
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:04 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Uit de omschrijving op GVE:

"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."

"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"

Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.

Ben benieuwd of binnen deze tijd het doelbedrag gehaald kan worden. Maar looptijd is kort dat scheelt al een hoop is mijn ervaring. Maar goed dat ze dit er bij zetten in het verleden hebben ze zich daar wel eens mee in de vingers mee gesneden.
pi_186006008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:04 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Uit de omschrijving op GVE:

"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."

"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"

Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
Hij zal geen 600k kapitaal hebben waardoor het niet materieel is.
pi_186006079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.
Twijfel.... ik heb het vermoeden dat een andere financierings-constructie geklapt is (want anders plan je de transportdatum bij de notaris niet alvast in op 8 mei!) en nu er 'even snel' bij de crowd 600k opgehaald moet worden. Hier wel een stuk eigen inbreng. Wel jammer dat er niet meer wordt afgelost tijdens de looptijd. Ik denk er nog even over na!
pi_186006116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.

Ben benieuwd of binnen deze tijd het doelbedrag gehaald kan worden. Maar looptijd is kort dat scheelt al een hoop is mijn ervaring. Maar goed dat ze dit er bij zetten in het verleden hebben ze zich daar wel eens mee in de vingers mee gesneden.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:12 schreef aborren het volgende:

[..]

Twijfel.... ik heb het vermoeden dat een andere financierings-constructie geklapt is (want anders plan je de transportdatum bij de notaris niet alvast in op 8 mei!) en nu er 'even snel' bij de crowd 600k opgehaald moet worden. Hier wel een stuk eigen inbreng. Wel jammer dat er niet meer wordt afgelost tijdens de looptijd. Ik denk er nog even over na!
5% rente is dan wel mager. Als het snel moet, zou je 6,5% moeten aanbieden
pi_186006192
De langlopende schuld op de balans is ook flink tov de vaste activa. Ik vind de rente ook aan de lage kant, maar aan de andere kant als hij de panden blijft verhuren dan ben ik niet zo bang dat het geld niet terugkomt.
pi_186006310
Waardeloos voorstel GVE inzake Enjoy Fresh
Inderdaad, zoals hier al gesteld, waarom alleen moreel beroep doen op investeerders/
GVE en Flanderijn vangen wel alles.
pi_186006345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij zal geen 600k kapitaal hebben waardoor het niet materieel is.
Geen 600k oké.

Ik ben eerder tegen gekomen bij omschrijving van de zekerheden dat er staat: gedeeltelijk van materiële aard ( o.a Fidesta It Hofke en Jan Terpstra Cycling World ). Nu lijkt het erop dat de eigen middelen beperkt zijn tot de 140k eigen inbreng.
pi_186008045
quote:
Kan iemand mij uitleggen hoe je met een omzet van 202k euro een resultaat na belasting van 946K euro met een vrije cashflow van 963k euro kan hebben. Zie cijfers 2018
pi_186008108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen hoe je met een omzet van 202k euro een resultaat na belasting van 946K euro met een vrije cashflow van 963k euro kan hebben. Zie cijfers 2018
Resultaat deelnemingen (zie aanvullende informatie)
pi_186008786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen hoe je met een omzet van 202k euro een resultaat na belasting van 946K euro met een vrije cashflow van 963k euro kan hebben. Zie cijfers 2018
Zoals in de bijlage staat is er ruim 1.0 mio aan inkomsten uit deelnemingen die zorgen voor een hoger resultaat en vrije cashflow. Moet het project nog goed lezen om een oordeel te geven.
pi_186008970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:01 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Resultaat deelnemingen (zie aanvullende informatie)
dank, Oei,oei, die had ik nog niet gelezen. :%
pi_186009637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Zoals in de bijlage staat is er ruim 1.0 mio aan inkomsten uit deelnemingen die zorgen voor een hoger resultaat en vrije cashflow. Moet het project nog goed lezen om een oordeel te geven.
Tsja, als ze de omzetten en kosten gewoon geconsolideerd hadden weergegeven dan was die (begrijpelijke) vraag niet aan de orde geweest.
Pecunia non olet
pi_186010188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:04 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Uit de omschrijving op GVE:

"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."

"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"

Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
Als ik naar het profiel kijk is het vermoedelijk de Martin Gooswilligen waarvan je hier een interview door Eddy Schekman kan lezen. https://www.cashcow.nl/wp(...)van-gooswilligen.pdf Directeur van Synvest Asset Management.
Vreemd dat dit niet in de Pitch vermeld staat.
Of zie ik wederom iets over het hoofd? :)
Zou lijkt mij iemand moeten zijn die goed voor zijn geld is. Dus ik snap de morele waarde van de HA niet!
Of hij heeft zijn geld goed verstopt voor de fiscus en dus ook voor GvE. :X

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-04-2019 15:00:26 ]
pi_186010551
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik naar het profiel kijk is het vermoedelijk de Martin Gooswilligen waarvan je hier een interview door Eddy Schekman kan lezen. https://www.cashcow.nl/wp(...)van-gooswilligen.pdf Directeur van Synvest Asset Management.
Vreemd dat dit niet in de Pitch vermeld staat.
Of zie ik wederom iets over het hoofd? :)
Zou lijkt mij iemand moeten zijn die goed voor zijn geld is. Dus ik snap de morele waarde van de HA niet!
Of hij heeft zijn geld goed verstopt voor de fiscus en dus ook voor GvE. :X
Nou, een mooie verhalen verteller of niet voor mij onder de aangeboden voorwaarden en om meerdere redenen niet erg interessant.

• Het betreft een bedrijfspand wat toch altijd een wat hoger risico heeft dan een woonhuis.
• Het pand zal worden aangekocht voor 450K dus een hogere waarde heeft het voor mij als investeerder niet en dat bij een lening van 600k.
• Dan moet je maar afwachten of er inderdaad 250k in de verbouwing gestopt gaat worden en er is geen bouwdepot dus extra risico voor de investeerder.
• Voor de situatie na de verbouwing is er een schatting gemaakt van wat het pand dan ineens voor waarde zou hebben. De 800k is helemaal afhankelijk of de verbouwing aanslaat bij een eventuele koper. Ook weer een extra risico want misschien levert het geeneens de gevraagde 600k op.
Als het dan allemaal succesvol is dan mag de geldnemer (ook weer bij dit project :( ) boetevrij aflossen. Echt een waardeloze voorwaarden die bij GvE eerder regel dan uitzondering aan het worden is.
• Bovenstaande meenemende is de geboden rente dus véél te laag.

Ik laat deze lekker voorbij gaan.
pi_186011243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik naar het profiel kijk is het vermoedelijk de Martin Gooswilligen waarvan je hier een interview door Eddy Schekman kan lezen. https://www.cashcow.nl/wp(...)van-gooswilligen.pdf Directeur van Synvest Asset Management.
Vreemd dat dit niet in de Pitch vermeld staat.
Of zie ik wederom iets over het hoofd? :)
Zou lijkt mij iemand moeten zijn die goed voor zijn geld is. Dus ik snap de morele waarde van de HA niet!
Of hij heeft zijn geld goed verstopt voor de fiscus en dus ook voor GvE. :X
pi_186012101
quote:
Mijn vermoeden is dat hij alles in z'n BV('s) heeft zitten, waardoor de hoofdelijke aansprakelijkheid moreel van aard is. Hij woont overigens in een heel mooi pand in 't Spieghel in Bussum...

Ik geloof niet in de opwaardering in waarde van 450k naar 800k. Het lijkt me eerder dat die, na verbouwing, rond de 600k zou moeten liggen. Dan wordt de LTV berekening ineens wel wat anders!
pi_186012260
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Nou, een mooie verhalen verteller of niet voor mij onder de aangeboden voorwaarden en om meerdere redenen niet erg interessant.

• Het betreft een bedrijfspand wat toch altijd een wat hoger risico heeft dan een woonhuis.
• Het pand zal worden aangekocht voor 450K dus een hogere waarde heeft het voor mij als investeerder niet en dat bij een lening van 600k.
• Dan moet je maar afwachten of er inderdaad 250k in de verbouwing gestopt gaat worden en er is geen bouwdepot dus extra risico voor de investeerder.
• Voor de situatie na de verbouwing is er een schatting gemaakt van wat het pand dan ineens voor waarde zou hebben. De 800k is helemaal afhankelijk of de verbouwing aanslaat bij een eventuele koper. Ook weer een extra risico want misschien levert het geeneens de gevraagde 600k op.
Als het dan allemaal succesvol is dan mag de geldnemer (ook weer bij dit project :( ) boetevrij aflossen. Echt een waardeloze voorwaarden die bij GvE eerder regel dan uitzondering aan het worden is.
• Bovenstaande meenemende is de geboden rente dus véél te laag.

Ik laat deze lekker voorbij gaan.
Bij de vorige crisis stond er heel veel bedrijfsvastgoed leeg, enorme verliezen zijn daar geleden; de banken zijn er niet voor niets huiverig voor.

Dus een lage LTV en een vaste huurder al vanaf aanvang, vind ik erg fijn:)
Pecunia non olet
pi_186012944
Kwam dit faillisement tegen:

https://www.faillissement(...)m_source=nieuwsflits

Kon me herinneren dat het een CF project is geweest. Kon dit terug vinden.
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/six-and-sons

Dus van IVM. Echter op de IVM site vind ik niets terug van dit project. Is het soms niet doorgegaan?
pi_186013066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij de vorige crisis stond er heel veel bedrijfsvastgoed leeg, enorme verliezen zijn daar geleden; de banken zijn er niet voor niets huiverig voor.

Dus een lage LTV en een vaste huurder al vanaf aanvang, vind ik erg fijn:)
Dus jij hebt er wel vertrouwen in dat je je geld terugkrijgt als het mis loopt ondanks de morele borgstelling in de H.A. en het in B.V.'s verstopte geld ?
Ik heb na Luxury Suites en andere soortgelijke projecten een beetje mijn buik vol van mensen die wel geld hebben maar het verstoppen voor de CF leninggever. Ben er hier ook bang voor dat er zo'n constructie is.
pi_186013307
inzake voorstel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
evident dat optie 2 uit het voorstel gevolgd moet gaan worden.

Dat het wat langer gaat duren vind ik prima.
pi_186013473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus jij hebt er wel vertrouwen in dat je je geld terugkrijgt als het mis loopt ondanks de morele borgstelling in de H.A. en het in B.V.'s verstopte geld ?
Ik heb na Luxury Suites en andere soortgelijke projecten een beetje mijn buik vol van mensen die wel geld hebben maar het verstoppen voor de CF leninggever. Ben er hier ook bang voor dat er zo'n constructie is.
Met dit project die ik niet mee, voor de duidelijkheid. Voldoet niet aan beide criteria.
Pecunia non olet
pi_186014061
quote:
Als ik dit zo hoor snap ik niet dat hij zijn geld niet stopt in dit investeringsfonds O-)
pi_186016341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 17:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als ik dit zo hoor snap ik niet dat hij zijn geld niet stopt in dit investeringsfonds O-)
ter info ; Jaap Koelewijn zit in de raad van advies van Synvest
https://www.nyenrode.nl/f(...)den/p/jaap-koelewijn
https://synvest.nl/over-synvest/

Oh ja ; ff filmpje kijken over synvest met een nukkige Vermeend, fun :)
https://www.rtlz.nl/life/(...)rman-realestate-fund

https://www.iex.nl/Forum/(...)lEstate-Fund-NV.aspx
https://drimble.nl/bedrij(...)rim-consultancy.html

maar goed, dit staat los van de GVE pitch, maar soms best wel eens leuk om ff door te zoeken

maar dit lijkt me het pand https://www.fundainbusine(...)-de-nieuwe-vaart-30/

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 03-04-2019 19:48:51 ]
  woensdag 3 april 2019 @ 19:57:09 #66
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186017354
quote:
12s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:19 schreef peterc het volgende:

[..]

ter info ; Jaap Koelewijn zit in de raad van advies van Synvest
https://www.nyenrode.nl/f(...)den/p/jaap-koelewijn
https://synvest.nl/over-synvest/

Oh ja ; ff filmpje kijken over synvest met een nukkige Vermeend, fun :)
https://www.rtlz.nl/life/(...)rman-realestate-fund

https://www.iex.nl/Forum/(...)lEstate-Fund-NV.aspx
https://drimble.nl/bedrij(...)rim-consultancy.html

maar goed, dit staat los van de GVE pitch, maar soms best wel eens leuk om ff door te zoeken

maar dit lijkt me het pand https://www.fundainbusine(...)-de-nieuwe-vaart-30/
Dat stukje met Vermeend is wel grappig idd :p
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186019157
quote:
12s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:19 schreef peterc het volgende:

[..]

ter info ; Jaap Koelewijn zit in de raad van advies van Synvest
https://www.nyenrode.nl/f(...)den/p/jaap-koelewijn
https://synvest.nl/over-synvest/

Oh ja ; ff filmpje kijken over synvest met een nukkige Vermeend, fun :)
https://www.rtlz.nl/life/(...)rman-realestate-fund

https://www.iex.nl/Forum/(...)lEstate-Fund-NV.aspx
https://drimble.nl/bedrij(...)rim-consultancy.html

maar goed, dit staat los van de GVE pitch, maar soms best wel eens leuk om ff door te zoeken

maar dit lijkt me het pand https://www.fundainbusine(...)-de-nieuwe-vaart-30/
Zijn ze nog niet bij Harry Mens geweest? Zou prima passen zo te lezen.
pi_186019721
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zijn ze nog niet bij Harry Mens geweest? Zou prima passen zo te lezen.
Eerlijk gezegd vind ik sinds de 'smart blockchain' affaire, de naam Vermeend nog meer besmet dan de naam Harry Mens:
https://www.volkskrant.nl(...)over-cyber~b8adb92a/
https://www.hpdetijd.nl/2018-02-04/willem-vermeend-plagiaat/

[ Bericht 10% gewijzigd door TisIk op 03-04-2019 21:36:30 ]
pi_186020474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Hopelijk gaan de rechtsmaatregelen iets opleveren....
Kun je wel vergeten denk ik. In het faillisement van de loopzaak wordt al gesproken over wsnp, misschien dat ze beter contact met die curator op kunnen nemen, ik weet dat die hem wel gesproken heeft.
pi_186025234
Ik had een renteverschil bij Mintos ontdekt, waar ik een korte lening van 6 dagen na 2 dagen afgelost kreeg, maar slechts 1 dag rente vergoed. Had ze daarover per email gevraagd en het antwoord was dat ze de betaling de vorige dag in de loop van de dag gehad hebben, maar pas na middernacht verwerkt hebben.

Echter kan ik de terugbetaling dan natuurlijk ook pas de volgende dag opnieuw investeren. Vooral voor erg korte leningen betekent dit dan wel een behoorlijk rendementsverschil. In mijn (extreme) case zelfs een rendement dat maar de helft is van wat het zou moeten zijn. In de praktijk zou je tussen de 3-17% (niet %punt) minder rendement kunnen hebben dan beloofd obv leningen van 6-30 dagen als dat steeds zo zou gaan.

Overigens dacht ik ook een transactie gezien te hebben waarbij ik obv 1 kalenderdag 2 dagen rente heb gehad, wat zou kunnen betekenen dat ze de rentedagen afronden, maar die transactie moet ik nog terugzoeken en narekenen.

Iemand meer bekend met dit verschijnsel?
pi_186025983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:45 schreef TechLight het volgende:
Ik had een renteverschil bij Mintos ontdekt, waar ik een korte lening van 6 dagen na 2 dagen afgelost kreeg, maar slechts 1 dag rente vergoed. Had ze daarover per email gevraagd en het antwoord was dat ze de betaling de vorige dag in de loop van de dag gehad hebben, maar pas na middernacht verwerkt hebben.

Echter kan ik de terugbetaling dan natuurlijk ook pas de volgende dag opnieuw investeren. Vooral voor erg korte leningen betekent dit dan wel een behoorlijk rendementsverschil. In mijn (extreme) case zelfs een rendement dat maar de helft is van wat het zou moeten zijn. In de praktijk zou je tussen de 3-17% (niet %punt) minder rendement kunnen hebben dan beloofd obv leningen van 6-30 dagen als dat steeds zo zou gaan.

Overigens dacht ik ook een transactie gezien te hebben waarbij ik obv 1 kalenderdag 2 dagen rente heb gehad, wat zou kunnen betekenen dat ze de rentedagen afronden, maar die transactie moet ik nog terugzoeken en narekenen.

Iemand meer bekend met dit verschijnsel?
Doe je dit geautomatiseerd?
pi_186026004
Collin lijkt nu ook verstoppertje te gaan spelen wanneer er eenvoudige "lastige vragen" over defaults worden gesteld: meerdere emails maar tot op heden geen enkele reactie.

KoM daarentegen was erg snel met de reactie toen ik aangaf de investering te willen annuleren, en dat gaf mij voorzichtig de hoop dat ze dat nu beter op orde hebben (al zal ik dat zelf niet meer kunnen verifieren, want KoM die gelijk de boel probeert te belazeren bij het eerste project na mijn boycot van 2 jaar geeft alle redenen om deze boycot voor onbepaalde tijd te continueren)
pi_186026639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef Mynheer007 het volgende:
KoM daarentegen was erg snel met de reactie toen ik aangaf de investering te willen annuleren, en dat gaf mij voorzichtig de hoop dat ze dat nu beter op orde hebben (al zal ik dat zelf niet meer kunnen verifieren, want KoM die gelijk de boel probeert te belazeren bij het eerste project na mijn boycot van 2 jaar geeft alle redenen om deze boycot voor onbepaalde tijd te continueren)
Zelfde voor mij.
Ik zie nu trouwens dat de terugbetaling vandaag ook daadwerkelijk op mijn rekening is bijgeschreven, dus dat is tenminste iets wat wel goed is gegaan.
pi_186027931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kwam dit faillisement tegen:

https://www.faillissement(...)m_source=nieuwsflits

Kon me herinneren dat het een CF project is geweest. Kon dit terug vinden.
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/six-and-sons

Dus van IVM. Echter op de IVM site vind ik niets terug van dit project. Is het soms niet doorgegaan?
Deze is volgens mij wel doorgegaan, maar zit er niet in dus kan het niet met zekerheid zeggen.
De oorspronkelijke pitch had ik bewaard, hier werd 125k aangevraagd x48mnd (ipv 110k x36mnd volgens CFmarkt). Wellicht is het bedrag/looptijd achteraf aangepast? Het heeft iig niet geholpen voor de continuiteit.
pi_186028396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Doe je dit geautomatiseerd?
Ja, het zijn autoinvests. Volgens de log op 25 maart aangekocht (primary market) en de 27 vervroegd afgelost. Precies 1 dag aan rente gekregen (ook op de 27e gelogd).

De 27e is het saldo ook weer opnieuw geinvesteerd. Dat gaat dus op zich prima. Helaas kun je de tijden op de dag niet zien in de logging.
pi_186028650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:45 schreef TechLight het volgende:
Ik had een renteverschil bij Mintos ontdekt, waar ik een korte lening van 6 dagen na 2 dagen afgelost kreeg, maar slechts 1 dag rente vergoed. Had ze daarover per email gevraagd en het antwoord was dat ze de betaling de vorige dag in de loop van de dag gehad hebben, maar pas na middernacht verwerkt hebben.

Echter kan ik de terugbetaling dan natuurlijk ook pas de volgende dag opnieuw investeren. Vooral voor erg korte leningen betekent dit dan wel een behoorlijk rendementsverschil. In mijn (extreme) case zelfs een rendement dat maar de helft is van wat het zou moeten zijn. In de praktijk zou je tussen de 3-17% (niet %punt) minder rendement kunnen hebben dan beloofd obv leningen van 6-30 dagen als dat steeds zo zou gaan.

Overigens dacht ik ook een transactie gezien te hebben waarbij ik obv 1 kalenderdag 2 dagen rente heb gehad, wat zou kunnen betekenen dat ze de rentedagen afronden, maar die transactie moet ik nog terugzoeken en narekenen.

Iemand meer bekend met dit verschijnsel?
Het was mij ook opgevallen dat de renteberekening soms wat onduidelijk is, met name omdat het rente bedrag afgerond op eurocenten getoond wordt (bij investeringen in euro's), (itt bv RoboCash, waar je de ontvangen rente tot op 10 cijfers achter de komma kunt zien, en die kun je eenvoudig narekenen).

In mijn situatie had ik een aantal leningen op 22/3 aangekocht en deze werden op 24/3 verkocht. Bij de afrekening kreeg ik hetzelfde bedrag teruggestort, kon niet zien dat er rente berekend was.

Bij navraag hierover of er soms op hele euro centen afgerond / afgekapt werd kreeg ik volgende antwoord:
"Seems that these loans come from loan originators who don't pay Interest income on delayed payments.
It could be checked here - https://www.mintos.com/en/loan-originators/#details

Philipinnes loan originator now has changed its Income recognition structure. It was launched without paying this interest and now it pays it.

All values on our platform are stored with 14 digits after comma.".

Het antwoord maakt het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu werkt, als jij weet hoe het zit hoor ik dat graag.
pi_186029239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:35 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Deze is volgens mij wel doorgegaan, maar zit er niet in dus kan het niet met zekerheid zeggen.
De oorspronkelijke pitch had ik bewaard, hier werd 125k aangevraagd x48mnd (ipv 110k x36mnd volgens CFmarkt). Wellicht is het bedrag/looptijd achteraf aangepast? Het heeft iig niet geholpen voor de continuiteit.
Mailtje van IVM van 19-10-2016:
"Geachte investeerder,

Graag brengen wij u op de hoogte aangaande een belangrijke verandering in de pitch van Six & Sons. De ondernemer brengt via een gift van familie zelf ¤ 15k extra in. Hierdoor heeft het bedrijf een lagere kapitaalbehoefte en stijgt bovendien het eigen vermogen. De rating verbetert nu naar een A (van een B+), de rente blijft 8%.

Six and Sons, A rating, 48 mnd, 8% rente."
pi_186029420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:17 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]
Het antwoord maakt het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu werkt, als jij weet hoe het zit hoor ik dat graag.
Ongeacht buyback of niet, er zijn er op mintos die wel rente vergoeden over de periode van late betalingen, en er zijn er die dat niet doen. Dus b.v. in het geval van een buyback na 60 dagen dan zijn er verstrekkers die wel rente aan je uitbetalen over die 60 dagen en er zijn er die dat niet doen.

Wat betreft de 14 cijfers achter de komma: als je in je transactieoverzicht de muis stil zet op een transactiebedrag, dan zie je die 14 cijfers.
pi_186029556
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:17 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Het was mij ook opgevallen dat de renteberekening soms wat onduidelijk is, met name omdat het rente bedrag afgerond op eurocenten getoond wordt (bij investeringen in euro's)
...
Het antwoord maakt het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu werkt, als jij weet hoe het zit hoor ik dat graag.
Volgens mij beantwoord optrandje je vraag. Mijn geval heeft niet met afrondingen of niet betalen van rente in de grace periode of later te maken. Het was een lening voor 6 dagen die na 2 dagen werd afgelost. Duidelijk eerder dan die zaken zouden kunnen spelen. Afronding/zichtbaarheid van meer decimalen is het ook niet, want de rente was iets van 6.5 en zou 13 geweest moeten zijn. Ver boven afrondingsverschillen dus. Ik ga vanavond nog eens wat transacties doorlopen voor wat statistiek. 't Is echter best veel gezoek en gereken... O-)
pi_186029734
Vervroegde aflossing GVE project 15905, inclusief volledige rente ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186030169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:02 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ja, het zijn autoinvests. Volgens de log op 25 maart aangekocht (primary market) en de 27 vervroegd afgelost. Precies 1 dag aan rente gekregen (ook op de 27e gelogd).

De 27e is het saldo ook weer opnieuw geinvesteerd. Dat gaat dus op zich prima. Helaas kun je de tijden op de dag niet zien in de logging.
Ik doelde op de vergelijk dat je het überhaupt ziet.
pi_186030775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:02 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ongeacht buyback of niet, er zijn er op mintos die wel rente vergoeden over de periode van late betalingen, en er zijn er die dat niet doen. Dus b.v. in het geval van een buyback na 60 dagen dan zijn er verstrekkers die wel rente aan je uitbetalen over die 60 dagen en er zijn er die dat niet doen.

Wat betreft de 14 cijfers achter de komma: als je in je transactieoverzicht de muis stil zet op een transactiebedrag, dan zie je die 14 cijfers.
Helder. In mijn geval ging het echter niet over een buyback of te late betaling, maar om een lening die vervroegd werd afgelost. En geen rente uitgekeerd.. Bedankt voor de tip hoe je de cijfers achter de komma kunt zien. Waarschijnlijk heb ik te weinig geduld om de muis stil te zetten ;).

Wel iets om rekening meete houden, dat er dus bedrijven zijn die na afloop buyback geen rente betalen. Zeker als je dan in korte looptijden zit, gaat je dit fors geld kosten. Dat is dan op RoboCash weer beter geregeld, daar wordt wel over de 30 dagen buyback rente betaald.
pi_186031070
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:02 schreef W1241302 het volgende:
Waardevoorjegeld, https://waardevoorjegeld.nl/project/Groningenweg_5_te_gouda, is nu open. Staat al op 78%.
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 20:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb mijn 1e project daar ook meegenomen.

Overigens vraag ik mij af of deze volgorde wel toegestaan is aangezien je nu kunt inschrijven terwijl het uiteindelijke taxatierapport nog niet beschikbaar is.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:18 schreef WvjG het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk, dat het taxatierapport er bij opening bij had moeten zitten. Daar ging ik ook van uit op het moment, dat ik afgelopen vrijdag het project heb geplaatst. Echter er zat vertraging in, waarmee ik de keuze had, of de opening van het project opschorten, of het taxatierapport (tekstueel) later toevoegen. Omdat de cruciale gegevens op het nieuwe rekenblad al bekend zijn, hebben we voor dat laatste gekozen.

Groet,
Waardevoorjegeld.nl
Ik heb voor het eerst meegedaan met een project van WvjG (Groningenweg Gouda). Gisteren heb ik hiervoor het betaalverzoek ontvangen. Ben ik nu de enige die het er niet mee eens is dat dit verzoek komt terwijl het al meerder malen toegezegde taxatierapport nog steeds niet beschikbaar is?

Ik zal wel weer een zeur zijn maar op deze basis ga ik mijn bijdrage niet overmaken. Ik weet dat vele hier erg enthousiast zijn over dit beginnende platform maar ik heb er moeite mee als dergelijke zaken niet op orde zijn terwijl er wel al betaald moet worden. Ik heb WvjG hier inmiddels ook per mail van op de hoogte gesteld.
pi_186031225
Ik was ook wat verbaasd door de voortvarendheid van dit WvjG project. Ik heb ook een toezegging gedaan bij het tuincentrum, dat staat al een tijdje in de wacht. Ik verwacht dat het taxatierapport nog wel komt, die wil ik ook zien voordat ik de betaling doe.
pi_186032131
Idem. Er zal wel iets mis zijn met het taxatierapport want anders hoeft zoiets niet zolang te duren. Ik wacht ook met betalen en snap niet dat het tuincentrum dan weer zo lang moet duren :?
pi_186032477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:42 schreef Crowd001 het volgende:
Idem. Er zal wel iets mis zijn met het taxatierapport want anders hoeft zoiets niet zolang te duren. Ik wacht ook met betalen en snap niet dat het tuincentrum dan weer zo lang moet duren :?
Ze lezen mee, dus de reactie / uitleg komt wel
pi_186032986
Zojuist een behoorlijke na-betaling van FnC ontvangen
pi_186033027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:42 schreef Crowd001 het volgende:
Idem. Er zal wel iets mis zijn met het taxatierapport want anders hoeft zoiets niet zolang te duren. Ik wacht ook met betalen en snap niet dat het tuincentrum dan weer zo lang moet duren :?
Beetje flauw maar op 28 maart heeft WvjG keurig gemaild dat de betalingslink de eerste helft van april komt. Ook is daarbij de reden aangegeven zoals zij dat ook op 26 februari hebben gedaan. Taxatierapport terechte opmerking.
pi_186033957
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef plesner het volgende:
Zojuist een behoorlijke na-betaling van FnC ontvangen
Dat is mooi. Hier helaas 0,00 :(, zou nog wel wat kunnen gebruiken.....


Edit: zo juist (19:46 uur) ook een forse na-betaling ontvangen vanuit FNC :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Crowdfunder99 op 04-04-2019 20:21:27 ]
pi_186034393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik doelde op de vergelijk dat je het überhaupt ziet.
Ah zo. Nee, ik houd wel van een beetje detail en controle. Is altijd goed om te begrijpen wat er gebeurt, en niet alleen de mooie verhalen te geloven. Ik houdt het dus een beetje dagelijks bij, en doe wat steekproefjes om te kijken of er uit komt wat ik denk - en dat blijkt vooralsnog dus niet helemaal zo te zijn.

Als je meer analyses zou willen doen moet je inderdaad wat gaan automatiseren, maar dat is ook meteen weer veel meer werk. Ik houd het voorlopig dus even bij wat steekproeven, in de hoop dat ik daarmee voldoende vertrouwen in het systeem kan hebben/krijgen/houden...
pi_186034451
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Ben ik nu de enige die het er niet mee eens is dat dit verzoek komt terwijl het al meerder malen toegezegde taxatierapport nog steeds niet beschikbaar is?
Nee, ik heb ook aangegeven dat ik het taxatierapport wil hebben voordat de betalingen gaan plaatsvinden, lijkt me een logische stap.
pi_186034488
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:42 schreef Crowd001 het volgende:
snap niet dat het tuincentrum dan weer zo lang moet duren
Daar is door wvjg naar mijn idee al verschillende duidelijk over gecommuniceerd aan de investeerders, of je die uitleg accepteert is natuurlijk iets persoonlijks. Waren alle platformen maar zo met hun communicatie.
pi_186034499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:41 schreef TechLight het volgende:

[..]

Ah zo. Nee, ik houd wel van een beetje detail en controle. Is altijd goed om te begrijpen wat er gebeurt, en niet alleen de mooie verhalen te geloven. Ik houdt het dus een beetje dagelijks bij, en doe wat steekproefjes om te kijken of er uit komt wat ik denk - en dat blijkt vooralsnog dus niet helemaal zo te zijn.

Als je meer analyses zou willen doen moet je inderdaad wat gaan automatiseren, maar dat is ook meteen weer veel meer werk. Ik houd het voorlopig dus even bij wat steekproeven, in de hoop dat ik daarmee voldoende vertrouwen in het systeem kan hebben/krijgen/houden...
Zolang het werkelijke rendement significant hoger ligt dan de bank, maakt het mij niet veel uit. Overigens is het automatiseren volgens mij veel minder werk haha 😅

Nee ik begon er niet aan met die hoeveelheden transacties
pi_186035358
Goede avond investeerders in diverse projecten bij Waardevoorjegeld,

Wij lezen niet structureel mee, dus verwacht ook in de toekomst niet, dat wij adequaat reageren op dit forum. Mocht u vragen hebben, stuur dan (zoals sommigen van u dat hebben gedaan) een mail.
Desondanks hierbij wel een reactie op twee besproken punten.

1. project Ouddorp: dit betreft het oponthoud bij de verkopende partij, die eisen stelt aan de gelijklopende datum voor het passeren van zowel de zakelijke financiering als de aankoop van de privé woning. Wij houden de betrokken investeerders regelmatig op de hoogte van de voortgang hiervan.

2. De voortgang van project Gouda is wat ons betreft een voorbeeld van hoe het beter kan. Daar zit wel de snelheid in, maar Basis, de taxateur, laat hier wat ons betreft wel steken vallen in het nakomen van beloften.

Wij hebben de koper gemaild met de mededeling, dat wij de lening NIET uitboeken voordat het taxatierapport conform het nu al aanwezige waardenblad (aanwezig in de downloads) is aangeboden. Wij hebben op enkele investeerders na alle bedragen ondertussen op onze rekening Klantgelden staan.

De mensen, die hierover een mail hebben gestuurd, antwoord ik morgen persoonlijk. Maar ik ben er van overtuigd dat de twee mailende investeerders hier aanwezig zijn....

Allemaal een prettige avond.

Groet,
Waardevoorjegeld
pi_186037093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:27 schreef WvjG het volgende:

Wij hebben de koper gemaild met de mededeling, dat wij de lening NIET uitboeken voordat het taxatierapport conform het nu al aanwezige waardenblad (aanwezig in de downloads) is aangeboden.
Hulde!
pi_186038338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:11 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Dat is mooi. Hier helaas 0,00 :(, zou nog wel wat kunnen gebruiken.....

Edit: zo juist (19:46 uur) ook een forse na-betaling ontvangen vanuit FNC :)
Volgens mij ligt het eraan waar je je betaalrekening hebt lopen. Mijn vader had z'n nabetaling van FNC vanmiddag al binnen (ASN bank), terwijl ik ook moest wachten tot vanavond laat (Rabobank).

En nu wachten op de bijbehorende betalingsspecificatie. Ik begreep van FNC dat ze altijd eerst moeten checken of de uitbetaling is geslaagd, dus daar zit altijd minimaal een dag tussen.
pi_186038638
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:53 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Mailtje van IVM van 19-10-2016:
"Geachte investeerder,

Graag brengen wij u op de hoogte aangaande een belangrijke verandering in de pitch van Six & Sons. De ondernemer brengt via een gift van familie zelf ¤ 15k extra in. Hierdoor heeft het bedrijf een lagere kapitaalbehoefte en stijgt bovendien het eigen vermogen. De rating verbetert nu naar een A (van een B+), de rente blijft 8%.

Six and Sons, A rating, 48 mnd, 8% rente."
Mail van IVM van 24-10-2016:
zoals u wellicht heeft opgemerkt staat de pitch van Six and Sons niet meer online. De ondernemers hebben via een andere weg financiering opgehaald. Wij hebben besloten de ondernemers deze ruimte te geven om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen. Mocht u een toezegging hebben gedaan dan komt deze te vervallen. Als u de investering al heeft afgerond dan ontvangt u het bedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening.
pi_186041739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zolang het werkelijke rendement significant hoger ligt dan de bank, maakt het mij niet veel uit. Overigens is het automatiseren volgens mij veel minder werk haha 😅

Nee ik begon er niet aan met die hoeveelheden transacties
Haha, ik controleer ze ook niet allemaal hoor. Vandaag maar even 5 stuks gepakt, valt toch een beetje tegen:
1 vervroegd afgelost, precies juiste dagen rente gekregen (19d)
2 vervroegd afgelost, 1 dag te weinig rente (11d ipv 12d en 3d ipv 4d rente)
1 te laat afgelost, 5d rente gekregen met 7d in bezit, klopt wel want 2d te laat, en grace periode bij deze provider is 3d.
1 te laat afgelost, 12d rente gekregen met 17d in bezit. Grace periode is 3d, dus dit lijkt toch twee dagen te weinig rente alsnog.

Dus met korte leningen, grace periods, en hun 'administratieve' beperkingen daarbij scheelt dit 15% rendement (59 dagen eigenaarschap, 50 dagen rente gehad), oftewel geen ca. 12% maar 10.1%. Dat is inderdaad nog steeds fors meer dan bij de bank, maar wel duidelijk minder dan verwacht (en dus reden om wat portfolio gewichten anders te leggen - met langer lopende leningen, of bij andere platformen).

(edit: het gebruik van een 'rentejaar' van 360 dagen compenseert deze domper dan wel weer een beetje :') )
pi_186042062
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:02 schreef TechLight het volgende:

[..]

Haha, ik controleer ze ook niet allemaal hoor. Vandaag maar even 5 stuks gepakt, valt toch een beetje tegen:
1 vervroegd afgelost, precies juiste dagen rente gekregen (19d)
2 vervroegd afgelost, 1 dag te weinig rente (11d ipv 12d en 3d ipv 4d rente)
1 te laat afgelost, 5d rente gekregen met 7d in bezit, klopt wel want 2d te laat, en grace periode bij deze provider is 3d.
1 te laat afgelost, 12d rente gekregen met 17d in bezit. Grace periode is 3d, dus dit lijkt toch twee dagen te weinig rente alsnog.

Dus met korte leningen, grace periods, en hun 'administratieve' beperkingen daarbij scheelt dit 15% rendement (59 dagen eigenaarschap, 50 dagen rente gehad), oftewel geen ca. 12% maar 10.1%. Dat is inderdaad nog steeds fors meer dan bij de bank, maar wel duidelijk minder dan verwacht (en dus reden om wat portfolio gewichten anders te leggen - met langer lopende leningen, of bij andere platformen).

(edit: het gebruik van een 'rentejaar' van 360 dagen compenseert deze domper dan wel weer een beetje :') )
Er is in totaal, voor mij, maar een waarde die echt interessant is. Dat is het net result op de beginpagina. Klopt die wel dan?

Overigens die 1 dag te weinig kan komen door boekingstermijnen zoals ze zelf aangeven. Zit zelf sowieso niet in dergelijke kort lopende leningen
pi_186045480
GVE pandje Bussum staat open
pi_186045658
Heeft iemand iets van SiG gehoord over de inrichting van de schijven?

Over 4 maanden loopt een lening van SiG Vlasstraat Utrecht af. Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
pi_186045700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
Voor wie?
pi_186045729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor wie?
Voor ons om te zien of dat goed afloopt en als dat niet zo is om te zien of SiG de zaken goed op orde heeft :)
pi_186045760
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:10 schreef peterc het volgende:
GVE pandje Bussum staat open
4,6% rente voor een bedrijfspand met een LTV van 75% op dit moment aan de top van de marktcyclus vind ik te weinig
pi_186046241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

4,6% rente voor een bedrijfspand met een LTV van 75% op dit moment aan de top van de marktcyclus vind ik te weinig
Op dit moment is de LTV zelfs 133%. De 75% is na verbouwing.
pi_186046251
GvE zet de laatste tijd commercieel actief in op vastgoedleningen. Het is alleen nu toch wel een signaal vanuit de investeerders dat er 3 projecten niet vollopen. De zekerheden en voorwaarden zijn gewoon net niet interessant genoeg.
Ik zeg: allen 1% erbij en ze zitten morgen vol.
pi_186046298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:48 schreef william0199 het volgende:
GvE zet de laatste tijd commercieel actief in op vastgoedleningen. Het is alleen nu toch wel een signaal vanuit de investeerders dat er 3 projecten niet vollopen. De zekerheden en voorwaarden zijn gewoon net niet interessant genoeg.
Ik zeg: allen 1% erbij en ze zitten morgen vol.
2 projecten hebben een looptijd van 10 jaar. Deze zijn in zijn algemeenheid minder populair dan leningen van 5 jaar. CCF biedt om dezelfde reden eigenlijk nooit leningen aan die langer duren dan 5 jaar. Deze worden dan na 5 jaar herfinancieerd voor nogmaals 5 jaar. Zelfde effect voor de leninggever.
pi_186046525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

2 projecten hebben een looptijd van 10 jaar. Deze zijn in zijn algemeenheid minder populair dan leningen van 5 jaar. CCF biedt om dezelfde reden eigenlijk nooit leningen aan die langer duren dan 5 jaar. Deze worden dan na 5 jaar herfinancieerd voor nogmaals 5 jaar. Zelfde effect voor de leninggever.
Ik blijf dat toch wat raar vinden. Een 10 jarig project waarop volledig annuïtair wordt afgelost vind ik veel minder risicovol dan een project waarbij de hete aardappel 5 jaar naar de toekomst wordt verschoven. Niemand weet hoe de vastgoedmarkt er dan uit ziet. Zeker bij bedrijfspanden. Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat het halve industrieterrein te huur/te koop stond t.e.a.b.

Overigens neem ik Bussum ook niet mee. Schaamteloos hoe hier de risico's bij de crowd worden neergepleurd en dat voor een beetje rente.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 05-04-2019 11:11:48 ]
Pecunia non olet
pi_186046641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Voor ons om te zien of dat goed afloopt en als dat niet zo is om te zien of SiG de zaken goed op orde heeft :)
De waarde van het pand is 1,5x gestegen sinds de funding. Wij krijgen ons geld wel terug.
pi_186046665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:05 schreef obligataire het volgende:
Ik blijf dat toch wat raar vinden. Een 10 jarig project waarop volledig annuïtair wordt afgelost vind ik veel minder risicovol dan een project waarbij de hete aardappel 5 jaar naar de toekomst wordt verschoven. Niemand weet hoe de vastgoedmarkt er dan uit ziet. Zeker bij bedrijfspanden. Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat het halve industrieterrein te huur/te koop stond t.e.a.b.
Ik ben het met je eens, maar toch lopen 10 jarige projecten veel minder dan 5 jarige. CCF heeft hier gewoon beleid om om geen 10 jarige aan te bieden.
pi_186046703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar toch lopen 10 jarige projecten veel minder dan 5 jarige. CCF heeft hier gewoon beleid om om geen 10 jarige aan te bieden.
Het zit bij heel veel mensen tussen de oren om geld maar vooral niet lang vast te leggen. Tenzij het om hypotheekschuld gaat, dan kan het niet lang genoeg zijn , terwijl kortlopend geld lenen juist veel goedkoper is.

Collin speelt in op die trend. Tevens zorgt dat voor lage maandlasten voor de leningnemer. Omgekeerd betekent dat voor de crowdfunders dat het risico veel te langzaam wegloopt.
Pecunia non olet
pi_186046907
Een artikel in Sprout over een project van GvE uit december 2016;https://www.sprout.nl/art(...)773930f76be018bc7e4b

Het Kaak project bij GvE dat vandaag ook open is gegaan, hoe beoordelen jullie dat?
pi_186047324
Vanmiddag kunnen de crowdfunders bij Mosaic (HCN) o.a. op de foto met een kameel.
Wie interesse heeft..en in de omgeving woont c_/
Pecunia non olet
pi_186047808
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand iets van SiG gehoord over de inrichting van de schijven?

Over 4 maanden loopt een lening van SiG Vlasstraat Utrecht af. Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
Jazeker, ik heb hier het begin van de week nog contact met SiG over gehad. Geen toezegging maar de samenvatting was “Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen daar zeker wat mee doen.”

Ik hoop oprecht dat ze dat doen en naar hun investeerders willen luisteren en meedenken.

M.b.t. de Vlasstraat maak ik mij ook geen enkele zorgen. Dit zijn projecten welke onder de oude voorwaarden zijn afgesloten en dat bij nog stijgende huizenprijzen.

Ik hoop dat er een herfinanciering aankomt tegen acceptabele voorwaarden :)
pi_186048867
zijn er al leningen beschikbaar bij Collin Direct of is dit nog niet het geval? Op de website zie ik nog niets..?
pi_186048904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:51 schreef Ron1986 het volgende:
zijn er al leningen beschikbaar bij Collin Direct of is dit nog niet het geval? Op de website zie ik nog niets..?
Nee, wel een nieuwe boven de 100k tegen 9%:
https://www.collincrowdfund.nl/actief-media-beheer-b-v/
Dit bedrijf heeft in december 2017 via KoM geld proberen op te halen. Uiteindelijk was er onvoldoende animo.
pi_186048946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:27 schreef WvjG het volgende:
Goede avond investeerders in diverse projecten bij Waardevoorjegeld,

Wij lezen niet structureel mee, dus verwacht ook in de toekomst niet, dat wij adequaat reageren op dit forum. Mocht u vragen hebben, stuur dan (zoals sommigen van u dat hebben gedaan) een mail.
Desondanks hierbij wel een reactie op twee besproken punten.

1. project Ouddorp: dit betreft het oponthoud bij de verkopende partij, die eisen stelt aan de gelijklopende datum voor het passeren van zowel de zakelijke financiering als de aankoop van de privé woning. Wij houden de betrokken investeerders regelmatig op de hoogte van de voortgang hiervan.

2. De voortgang van project Gouda is wat ons betreft een voorbeeld van hoe het beter kan. Daar zit wel de snelheid in, maar Basis, de taxateur, laat hier wat ons betreft wel steken vallen in het nakomen van beloften.

Wij hebben de koper gemaild met de mededeling, dat wij de lening NIET uitboeken voordat het taxatierapport conform het nu al aanwezige waardenblad (aanwezig in de downloads) is aangeboden. Wij hebben op enkele investeerders na alle bedragen ondertussen op onze rekening Klantgelden staan.

De mensen, die hierover een mail hebben gestuurd, antwoord ik morgen persoonlijk. Maar ik ben er van overtuigd dat de twee mailende investeerders hier aanwezig zijn....

Allemaal een prettige avond.

Groet,
Waardevoorjegeld
Voor de geinteresseerden onder ons, het taxatierapport is in zijn volledigheid bij de downloads geplaatst; in twee delen vanwege de grootte van het bestand.
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:43:50 #118
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186049526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:56 schreef WvjG het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerden onder ons, het taxatierapport is in zijn volledigheid bij de downloads geplaatst; in twee delen vanwege de grootte van het bestand.
Het bestand is misschien wel zó groot, dat de inlog niet meer werkt.
Edit: Euvel lijkt inmiddels verholpen.
Nogmaals edit: Nu ook de (toekomstige) transacties zichtbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 05-04-2019 15:06:18 ]
pi_186050288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:43 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het bestand is misschien wel zó groot, dat de inlog niet meer werkt.
Edit: Euvel lijkt inmiddels verholpen.
Nogmaals edit: Nu ook de (toekomstige) transacties zichtbaar.
Klopt; nieuwe release is gelukt!
pi_186052607
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:02 schreef TechLight het volgende:

[..]

Haha, ik controleer ze ook niet allemaal hoor. Vandaag maar even 5 stuks gepakt, valt toch een beetje tegen:
1 vervroegd afgelost, precies juiste dagen rente gekregen (19d)
2 vervroegd afgelost, 1 dag te weinig rente (11d ipv 12d en 3d ipv 4d rente)
1 te laat afgelost, 5d rente gekregen met 7d in bezit, klopt wel want 2d te laat, en grace periode bij deze provider is 3d.
1 te laat afgelost, 12d rente gekregen met 17d in bezit. Grace periode is 3d, dus dit lijkt toch twee dagen te weinig rente alsnog.

Dus met korte leningen, grace periods, en hun 'administratieve' beperkingen daarbij scheelt dit 15% rendement (59 dagen eigenaarschap, 50 dagen rente gehad), oftewel geen ca. 12% maar 10.1%. Dat is inderdaad nog steeds fors meer dan bij de bank, maar wel duidelijk minder dan verwacht (en dus reden om wat portfolio gewichten anders te leggen - met langer lopende leningen, of bij andere platformen).

(edit: het gebruik van een 'rentejaar' van 360 dagen compenseert deze domper dan wel weer een beetje :') )
Zit jij ook bij Robocash ? Volgens mij is het daar beter geregeld met de rente uitbetalingen, ook bij (zeer) korte periodes.
pi_186052671
Vanmiddag ruim 30k door iemand gestort in pand SiG
https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam

[ Bericht 98% gewijzigd door djh77 op 05-04-2019 18:39:30 ]
pi_186052882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Zit jij ook bij Robocash ? Volgens mij is het daar beter geregeld met de rente uitbetalingen, ook bij (zeer) korte periodes.
Volgens mij ligt het er aan welke tussenpersonen jij accepteert en minder aan het platform?
pi_186052888
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:28 schreef djh77 het volgende:
Vanmiddag ruim 30k door iemand gestort in pand SiG
https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam
Netjes, iemand met geld over 😅
pi_186053188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het er aan welke tussenpersonen jij accepteert en minder aan het platform?
Weet niet of we het nu nog over hetzelfde hebben, maar wat ik bedoel is dat ik op Robocash zie dat je altijd rente krijgt over de dagen dat je het geld hebt uitgeleend.

Of je rente uitgekeerd krijgt tijdens de Overdue periode hangt op Mintos af van de tussenpersoon. Voor zover ik begrepen heb is dat op Robocash niet afhankelijk van de tussenpersoon en krijg je altijd rente uitgekeerd ook over de Overdue periode.
pi_186053279
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:56 schreef WvjG het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerden onder ons, het taxatierapport is in zijn volledigheid bij de downloads geplaatst; in twee delen vanwege de grootte van het bestand.
Ik heb het taxatierapport even vluchtig door gescand en zo snel geen hele rare zaken gezien. Wel is het dak slecht maar ik begrijp uit het rapport dat dit zal worden vervangen.

Het kan zijn dat ik in het taxatierapport ergens overheen gelezen heb maar vooralsnog lijkt het er op dat WvjG de taxatiewaarde niet correct heeft weergegeven. De getaxeerde marktwaarde is namelijk 1.270k en geen 1.303k zoals in de pitch staat. Toch een verschil van 33000 euro. Op het totaal is het verschil niet heel groot maar ik snap niet dat WvjG zo op het randje wil lopen. De LTV is dus niet 65% maar 67%.
Verderop in het rapport is weliswaar een poging gedaan om doormiddel van de huuropbrengst naar de 1.303k toe te rekenen maar dit doet m.i. niets af aan de getaxeerde marktwaarde en daar staat tot echt 1.270k in het rapport.

Ik neem het project wel mee maar mijn eerste kennismaking met WvjG is nog niet louter positief :@
pi_186053686
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:58 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Weet niet of we het nu nog over hetzelfde hebben, maar wat ik bedoel is dat ik op Robocash zie dat je altijd rente krijgt over de dagen dat je het geld hebt uitgeleend.

Of je rente uitgekeerd krijgt tijdens de Overdue periode hangt op Mintos af van de tussenpersoon. Voor zover ik begrepen heb is dat op Robocash niet afhankelijk van de tussenpersoon en krijg je altijd rente uitgekeerd ook over de Overdue periode.
Ja en bij mintos dus niet, zoals ik zeg is het afhankelijk van de tussenpersonen welke jij accepteert. Je kan er bij mintos ook voor kiezen enkel tussenpersonen te nemen die rente altijd uitkeren.

Dus het ligt niet zozeer aan het platform maar aan je eigen keuzes in tussenpersonen.
pi_186053813
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb het taxatierapport even vluchtig door gescand en zo snel geen hele rare zaken gezien. Wel is het dak slecht maar ik begrijp uit het rapport dat dit zal worden vervangen.

Het kan zijn dat ik in het taxatierapport ergens overheen gelezen heb maar vooralsnog lijkt het er op dat WvjG de taxatiewaarde niet correct heeft weergegeven. De getaxeerde marktwaarde is namelijk 1.270k en geen 1.303k zoals in de pitch staat. Toch een verschil van 33000 euro. Op het totaal is het verschil niet heel groot maar ik snap niet dat WvjG zo op het randje wil lopen. De LTV is dus niet 65% maar 67%.
Verderop in het rapport is weliswaar een poging gedaan om doormiddel van de huuropbrengst naar de 1.303k toe te rekenen maar dit doet m.i. niets af aan de getaxeerde marktwaarde en daar staat tot echt 1.270k in het rapport.

Ik neem het project wel mee maar mijn eerste kennismaking met WvjG is nog niet louter positief :@
Verschil lijkt de waarde incl. En excl. Kosten koper te zijn.

Aangezien er sprake is van een nieuwe eigenaar lijkt inderdaad de 67% ltv beter te kloppen. Dit moet een leerpunt te zijn voor WvjG om echt uit te gaan van het totale taxatierapport. Ik het taxatierapport zijn echter ook dat de waarde van het pand per 1-1-20 zal stijgen (en de ltv zal afnemen) omdat er dan sprake is van een huurcontract van 5 jaar (ipv 1 jaar nu) en de huurprijs dan verhoogd wordt. Mijn conclusie is dat de ltv op dit moment 67% is en per 1-1-20 omlaag gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 06-04-2019 05:51:02 ]
pi_186054837
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja en bij mintos dus niet, zoals ik zeg is het afhankelijk van de tussenpersonen welke jij accepteert. Je kan er bij mintos ook voor kiezen enkel tussenpersonen te nemen die rente altijd uitkeren.

Dus het ligt niet zozeer aan het platform maar aan je eigen keuzes in tussenpersonen.
Voor wat ik nu kan zien heb je bij Mintos wel risico op een extra dag 'rentekorting', los van de tussenpersoon (want door de administratie van Mintos). Dat zou nog aan de tussenpersoon kunnen liggen (wanneer ze bepaalde data aanleveren aan het platform), maar dat ga ik dus niet meer checken O-)
Bij Robocash heb ik dat nog niet gezien (bij steekproef n=2 pas overigens). Dat zou er dus op wijzen dat je (momenteel) bij Robocash een iets hoger rendement draait, aangezien de bulk van de leningen (met buyback) in beide gevallen rond 12% ligt. Je hebt bij Robocash wel minder mogelijkheden om 'handig' te spreiden tussen de aanbieders doordat je vaste portfolios moet aanmaken. Dat is dan wel weer jammer, maar alsnog goed om ook aan platform-spreiding te doen, dus ik heb ze idd allebei voorlopig.
pi_186059759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:15 schreef TechLight het volgende:

[..]

Voor wat ik nu kan zien heb je bij Mintos wel risico op een extra dag 'rentekorting', los van de tussenpersoon (want door de administratie van Mintos). Dat zou nog aan de tussenpersoon kunnen liggen (wanneer ze bepaalde data aanleveren aan het platform), maar dat ga ik dus niet meer checken O-)
Bij Robocash heb ik dat nog niet gezien (bij steekproef n=2 pas overigens). Dat zou er dus op wijzen dat je (momenteel) bij Robocash een iets hoger rendement draait, aangezien de bulk van de leningen (met buyback) in beide gevallen rond 12% ligt. Je hebt bij Robocash wel minder mogelijkheden om 'handig' te spreiden tussen de aanbieders doordat je vaste portfolios moet aanmaken. Dat is dan wel weer jammer, maar alsnog goed om ook aan platform-spreiding te doen, dus ik heb ze idd allebei voorlopig.
En dan kom ik terug op mijn eerdere punt. Klopt het jaarlijkse rendement dan bij mintos wel? Als dit keurig klopt dan heb ik bij mintos een hoger rendement dan ik bij robocash überhaupt kan behalen

Plus ik doe niet aan dermate korte leningen. Ik investeer daar in rentepercentage en niet in looptijden
pi_186063131
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Verschil lijkt de waarde incl. En excl. Kosten koper te zijn.

Aangezien er sprake is van een nieuwe eigenaar lijkt inderdaad de 67% ltv beter te kloppen. Dit moet een leerpunt te zijn voor WvjG om echt uit te gaan van het totale taxatierapport. Ik het taxatierapport zijn echter ook dat de waarde van het pand per 1-1-20 zal stijgen (en de ltv zal afnemen) omdat er dan sprake is van een huurcontract van 5 jaar (ipv 1 jaar nu) en de huurprijs dan verhoogd wordt. Mijn conclusie is dat de ltv op dit moment 67% is en per 1-1-20 omlaag gaat.
Ja, we kunnen er allemaal mooie draaien aan geven. Misschien is de ltv per 1-1-2020 wel 50% maar misschien ook wel 100%. Waarom niet gewoon het eerlijke verhaal :?
De taxatiewaarde staat tot tweemaal toe, met dikke letters en ondertekend, in het taxatierapport.

Waarom niet die waarde noemen al dan niet met een toelichting of mogelijke prognoses? Waarom weer mooier proberen te maken dan het is? Ik investeer heel wat liever in een project met een ltv van 75% met een eerlijk verhaal dan een met een ltv van 60 met een rooskleurig opgeklopt verhaal.

Ik laat het er nu bij. Ik hoop dat het een leermomentje voor WvjG is.

Daar heb ik overigens wel vertrouwen in O-)
pi_186063534
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:47 schreef Horsemen het volgende:
Waarom niet gewoon het eerlijke verhaal :?
We bedoelen herzelfde.
pi_186063609
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

We bedoelen herzelfde.
Weet ik :P
pi_186064546
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 23:45 schreef investeerdertje het volgende:
En dan kom ik terug op mijn eerdere punt. Klopt het jaarlijkse rendement dan bij mintos wel? Als dit keurig klopt dan heb ik bij mintos een hoger rendement dan ik bij robocash überhaupt kan behalen

Plus ik doe niet aan dermate korte leningen. Ik investeer daar in rentepercentage en niet in looptijden
Jaarlijks rendement kan ik niet zo makkelijk narekenen. Vooralsnog lijkt dat ongeveer te kloppen, nu op 11.69% (verandert dagelijks wat, ook vast omdat ik nog niet zo lang bezig ben), maar dat is wellicht omdat het uitgaat van perfect terugbetalen en administreren van openstaande leningen, geen cash-drag, etc. waar je toch ook altijd een beetje last van kan blijven houden. Het loopt wel los, uiteindelijk gaat het niet om dat ene procentje, als ik het maar voldoende begrijp.

Dat over die korte leningen had je al gezegd. Maar 'investeren in rentepercentages' heeft daar iha toch mee te maken. De hoogste percentages zitten veelal op de korte leningen (wellicht is dat anders voor leningen zonder buyback, of bij bepaalde lager scorende tussenpartijen). Ik vind de korte leningen ook niet het mooiste systeem en zal dat over een tijdje ook wel meer diversificeren, maar het helpt wel bij een gecontroleerde snelle exit, mocht dat nodig zijn - maar dat is weer een heel andere discussie :)

Voor mij is de Mintos discussie hier iig voorlopig mee afgesloten (tenzij iemand nieuwe spannende dingen tegen komt). Dank voor het meedenken en de feedback tot zover!

[ Bericht 2% gewijzigd door TechLight op 06-04-2019 11:10:22 (NAR schatting aangepast) ]
pi_186064992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:15 schreef TechLight het volgende:

[..]

Voor wat ik nu kan zien heb je bij Mintos wel risico op een extra dag 'rentekorting', los van de tussenpersoon (want door de administratie van Mintos). Dat zou nog aan de tussenpersoon kunnen liggen (wanneer ze bepaalde data aanleveren aan het platform), maar dat ga ik dus niet meer checken O-)
Bij Robocash heb ik dat nog niet gezien (bij steekproef n=2 pas overigens). Dat zou er dus op wijzen dat je (momenteel) bij Robocash een iets hoger rendement draait, aangezien de bulk van de leningen (met buyback) in beide gevallen rond 12% ligt. Je hebt bij Robocash wel minder mogelijkheden om 'handig' te spreiden tussen de aanbieders doordat je vaste portfolios moet aanmaken. Dat is dan wel weer jammer, maar alsnog goed om ook aan platform-spreiding te doen, dus ik heb ze idd allebei voorlopig.
Even iets anders bij Robocash: wat mij opvalt is dat er zeer veel leningen in de Overdue modus schieten, van mijn op dit moment 72 leningen zijn 29 leningen 1-15 dagen en 4 leningen 16-30 dagen te laat. Meer mensen met dit soort ervaringen ?
pi_186065021
quote:
Ziet er interessant uit
Geniet van het leven:):)
pi_186065107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:32 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit
Voor mij niet. Rente is te laag voor horeca zonder zekerheden. Deze incentive vind ik wel weer slim
quote:
De investeerder van het hoogste investeringsbedrag ontvangt een geheel verzorgde Chef’s Table voor 6 personen, inclusief bier- of wijnarrangement (op een maandag of dinsdag naar keuze).
pi_186065609
Van de week mijn incentive van 91Spices (HCN) geïncasseerd. :9
Mijn indruk is dat het erg goed loopt.
Zelfs op een doordeweekse avond zat het restaurant bijna vol.
pi_186065741
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:30 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Even iets anders bij Robocash: wat mij opvalt is dat er zeer veel leningen in de Overdue modus schieten, van mijn op dit moment 72 leningen zijn 29 leningen 1-15 dagen en 4 leningen 16-30 dagen te laat. Meer mensen met dit soort ervaringen ?
Ja, zelfde ervaring
pi_186066001
Iemand een linkje van de nieuwe horeca crowdfunding? Zelf 2 keer gegeten op die locatie in haarlem echt een A locatie en altijd ram druk!
Geniet van het leven:):)
pi_186067028
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja, zelfde ervaring
Is dit iets om zorgen over te maken ? Na 30 dagen krijg je als het goed is je geld (vermeerderd met rente) wel terug, maar als de leners zo massaal niet terugbetalen moet toch iemand dit verlies nemen en op termijn kan dat niet goed gaan lijkt mij.
pi_186067159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Is dit iets om zorgen over te maken ? Na 30 dagen krijg je als het goed is je geld (vermeerderd met rente) wel terug, maar als de leners zo massaal niet terugbetalen moet toch iemand dit verlies nemen en op termijn kan dat niet goed gaan lijkt mij.
Precies. Dan hangt het af van de structuur. Als je direct in de leningen zit kun je ze in principe zelf gaan najagen, maar dat werkt natuurlijk niet. Als je er indirect in zit (dus eigenlijk in de tussenpersoon investeert) hangt het af wie de garantie geeft (bij Mintos de tussenpersoon, bij Robo het platform als ik het goed heb). Bij Mintos ben je het dan zonder meer kwijt. Bij Robo zal er weinig vermogen in Robocash zelf zitten, en trekt het waarschijnlijk het hele platform onderuit als het echt mis gaat. Daarom krijg je dus die 12% rente, en wordt zo vaak geadviseerd om dit soort dingen beperkt te doen met geld dat je kunt missen :) (en zorgen dat je op z'n minst redelijk begrijpt hoe het in elkaar zit!)
pi_186067450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:17 schreef TisIk het volgende:
Van de week mijn incentive van 91Spices (HCN) geïncasseerd. :9
Mijn indruk is dat het erg goed loopt.
Zelfs op een doordeweekse avond zat het restaurant bijna vol.
Ik ga ook maar eens een datum prikken. Is wel ver weg maar dat combineren we dan wel met een dagje Rotjeknor *O*
Pecunia non olet
pi_186067481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Is dit iets om zorgen over te maken ? Na 30 dagen krijg je als het goed is je geld (vermeerderd met rente) wel terug, maar als de leners zo massaal niet terugbetalen moet toch iemand dit verlies nemen en op termijn kan dat niet goed gaan lijkt mij.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn............etc.
Pecunia non olet
pi_186068080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn............etc.
Klopt. Eigenlijk zeg je dus: de buyback garantie is iets te mooi om waar te zijn..... etc.

Laatst hoorde ik iemand zich hardop afvragen: zou het kunnen dat de buyback op al die P2P-platformen een soort piramidespel is ……., zolang er nieuwe investeerders blijven komen gaat het wel goed, maar als dat opdroogt....
pi_186068368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:47 schreef prefix1 het volgende:
Iemand een linkje van de nieuwe horeca crowdfunding? Zelf 2 keer gegeten op die locatie in haarlem echt een A locatie en altijd ram druk!
Daar ben ik ook in geïnteresseerd.

Als die niet wordt gevonden, dan moet ik op twee tijdstippen gereed zitten. Het kan 13.00 uur zijn ("Maandag 8 april om 13 uur zal het project worden opengesteld voor het resterende deel."), maar het kan ook de boven de pitch genoemde 12.00 uur zijn.
pi_186068373
De buy back is m.i. de spil waarom het draait. Die maakt dat men schijnbaar risicoloos, dubbelcijferige rendementen kan maken op rommelkredieten. Iets zegt me dat dit niet goed kan (blijven) gaan op de lange duur. Zelfs al reken je de rendementen tot 5 getallen achter de komma uit, er liggen risico's op de loer die bij economische teruggang alleen maar zullen toenemen.

Met Bondora, die geen buy back kent, ben ik nog steeds niet uit de kosten en dat zal ook wel niet meer gebeuren; op één regel na alles rood geworden :r
Pecunia non olet
pi_186068524
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:10 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Daar ben ik ook in geïnteresseerd.

Als die niet wordt gevonden, dan moet ik op twee tijdstippen gereed zitten. Het kan 13.00 uur zijn ("Maandag 8 april om 13 uur zal het project worden opengesteld voor het resterende deel."), maar het kan ook de boven de pitch genoemde 12.00 uur zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij deze.
pi_186068549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:10 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Daar ben ik ook in geïnteresseerd.

Als die niet wordt gevonden, dan moet ik op twee tijdstippen gereed zitten. Het kan 13.00 uur zijn ("Maandag 8 april om 13 uur zal het project worden opengesteld voor het resterende deel."), maar het kan ook de boven de pitch genoemde 12.00 uur zijn.
Hcn heeft volgens mij aangegeven dat de investeerders met een automatische investering een uur eerder kunnen investeren bij livegang dan investeerders zonder automatische investering.
pi_186068555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:27 schreef wilan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij deze.
Dankjewel! Ik was al aan het rondzoeken, maar moet in jou duidelijk mijn meerdere erkennen.
pi_186069079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:30 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik was al aan het rondzoeken, maar moet in jou duidelijk mijn meerdere erkennen.
Hij lijkt nu geblokkeerd te zijn. Mijn investering is in ieder geval bevestigd.
pi_186069177
Ik was net te laat om van de link gebruik te maken. Ben iig wel van plan om deze toko mee te pakken. Heb zelf een keer bij de Amsterdamse vestiging gegeten en dat gaf vertrouwen. Prima burgers, aantal interessante hipster opties op de kaart, verwacht wel dat hier markt voor is in Haarlem.
pi_186069399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:20 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik was net te laat om van de link gebruik te maken. Ben iig wel van plan om deze toko mee te pakken. Heb zelf een keer bij de Amsterdamse vestiging gegeten en dat gaf vertrouwen. Prima burgers, aantal interessante hipster opties op de kaart, verwacht wel dat hier markt voor is in Haarlem.
Het is een bestaande zaak in Haarlem. De bedrijfsleider neemt een deel van de aandelen over.
pi_186077970
Betreft: HCN burgerzaak Haarlem: Hoeveel moet je minimaal investeren als je gebruik wil maken van deze inventieve:”Bij investeringen van ¤ 1.000,- tot ¤ 2.000,- ontvangen we u graag voor een diner voor 2 in de vestiging in Haarlem”? Is dan 1000 genoeg of zit je dan in de andere incentive bandbreedte? Wat is jullie ervaring?

[ Bericht 8% gewijzigd door cccrowd op 07-04-2019 07:35:46 (Aanvulling) ]
pi_186078039
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 07:19 schreef cccrowd het volgende:
Betreft: HCN burgerzaak Haarlem: Hoeveel moet je minimaal investeren als je gebruik wil maken van deze inventieve:”Bij investeringen van ¤ 1.000,- tot ¤ 2.000,- ontvangen we u graag voor een diner voor 2 in de vestiging in Haarlem”? Is dan 1000 genoeg of zit je dan in de andere incentive bandbreedte? Wat is jullie ervaring?
Staat er toch duidelijk? Investeringen Van 1000 euro (=minimaal 1000 euro). Dus investeerders met een investering van 1000, 1250, 1500 en 1750 krijgen een diner voor 2. Bandbreedte loopt tot en met 1999 euro.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 07-04-2019 08:11:13 ]
pi_186078177
Beoordeling Collin Direct
quote:
Om uw leningaanvraag te beoordelen zijn de volgende documenten nodig:

- De meest recente jaarrekening
- Uw meest recente IB-aangifte
- Actueel bankafschrift van de zakelijke rekening
- Afhankelijk van de specifieke situatie van uw leningaanvraag kunnen er aanvullende documenten opgevraagd worden.

Voor de beoordeling van de leningaanvraag kan door Collin een BKR toets worden opgevraagd bij stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel
Persoonlijke zekerheidstelling
quote:
Een persoonlijke zekerheidstelling in de vorm van een garantiestelling van de directeur/aandeelhouder bij een financiering aan een rechtspersoon voor het volledige leenbedrag. Er wordt door Collin bij een garantiestelling geen waardebepaling weergegeven in de pitch. De materialiteit van een garantiestelling wordt ook niet onderzocht door Collin.
pi_186079026
Iemand nog een nieuwe link gevonden voor HCN die nog wel werkt? Zou ook graag mee willen doen.
pi_186079424
HCN link werkt niet
Geniet van het leven:):)
pi_186079456
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:22 schreef flexion het volgende:
Iemand nog een nieuwe link gevonden voor HCN die nog wel werkt? Zou ook graag mee willen doen.
Het lijkt erop dat hcn de investeringslink actief houdt tot +/- 48 uur voor openstelling.

De volgende investeringslink komt morgen om 12 uur. Deze wordt gestuurd aan de investeerders die automatisch investeren. Deze link is 1 uur geldig. Hierna gaat het project open. Misschien kan iemand deze hier delen.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 08-04-2019 07:48:40 ]
  zondag 7 april 2019 @ 11:01:19 #160
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186079562
Lijkt een beetje een kat-en-muis spelletje te worden met dat auto-invest, innercrowdlinks en HCN.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat HCN hier zo mee bezig is, er heeft toch niemand last van als er gebruik gemaakt wordt van dit soort links?
pi_186080545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:14 schreef wilan het volgende:
[..]
Mijn investering is in ieder geval bevestigd.
De mijne ook. Ik vind het raar dat HCN er kennelijk veel aan gelegen is om te voorkomen dat er mensen gebruikmaken van een mogelijkheid om nu al te investeren. Al kun je daar tegenin brengen dat ik heb voorgedrongen. o|O
pi_186096897
Nog een nieuwe link hcn???
Geniet van het leven:):)
pi_186097150
bar smoke gaat zo open GvE. Zal wel zo wel vol zitten, ik pas vind de rente te mager.
pi_186097298
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:03 schreef Ron1986 het volgende:
bar smoke gaat zo open GvE. Zal wel zo wel vol zitten, ik pas vind de rente te mager.
Absolute no-go deze.

Zie wat hij voor onzin uitkraamt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat niet echt met beide beentjes op de grond deze jongen. :W
Pecunia non olet
pi_186097341
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Absolute no-go deze.

Zie wat hij voor onzin uitkraamt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat niet echt met beide beentjes op de grond deze jongen. :W
Lol zo ver had ik nog niet gekeken, dream on... Wellicht word het nog een concurrent van Unilever en komen zijn sausen bij elke supermarkt 8)7
pi_186097589
Ik heb het taxatierapport even vluchtig door gescand en zo snel geen hele rare zaken gezien. Wel is het dak slecht maar ik begrijp uit het rapport dat dit zal worden vervangen.

Het kan zijn dat ik in het taxatierapport ergens overheen gelezen heb maar vooralsnog lijkt het er op dat WvjG de taxatiewaarde niet correct heeft weergegeven. De getaxeerde marktwaarde is namelijk 1.270k en geen 1.303k zoals in de pitch staat. Toch een verschil van 33000 euro. Op het totaal is het verschil niet heel groot maar ik snap niet dat WvjG zo op het randje wil lopen. De LTV is dus niet 65% maar 67%.
Verderop in het rapport is weliswaar een poging gedaan om doormiddel van de huuropbrengst naar de 1.303k toe te rekenen maar dit doet m.i. niets af aan de getaxeerde marktwaarde en daar staat tot echt 1.270k in het rapport.

Ik neem het project wel mee maar mijn eerste kennismaking met WvjG is nog niet louter positief :@
[/quote]

Beste Horseman,

Dank voor je opmerking. Ik heb vanmorgen de taxaties nog eens goed bekeken en ook een andere taxateur geraadpleegd. Niet dat het verschil zo groot is, Maar ik houd zelf ook niet van onduidelijkheid.

Er wordt met meerdere definities gewerkt, waarbij wij nu uitgingen van de VON prijs. Echter vind ik het zeker heel goed verdedigbaar dat de waarde wordt gehanteerd obv verwervingsprijs (onder normale omstandigheden) Als je het goed beschouwt, zou de waarde bij executie nog beter zijn, want in het geval er echt problemen zijn, zal een dergelijk pand in het ergste geval via executieverkoop worden weggezet.

Voor de weergave van LTV berekeningen ga ik voorstellen dat wij voortaan, zoals u voorstelt, bij bedrijfsonroerend goed als basis de verwervingsprijs gaan hanteren. Het kan overigens goed zijn, dat deze hoger ligt dan de getaxeerde waarde in verhuurde staat. Dit is het geval als er een nog langer lopend huurcontract op van toepassing is, dat in de verwervingsprijs contant wordt gemaakt. In dat geval zullen we dit vermelden.

Dank voor je oplettendheid.

Team Waardevoorjegeld.nl
pi_186098006
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De mijne ook. Ik vind het raar dat HCN er kennelijk veel aan gelegen is om te voorkomen dat er mensen gebruikmaken van een mogelijkheid om nu al te investeren. Al kun je daar tegenin brengen dat ik heb voorgedrongen. o|O
Hij heeft het maar heel even gedaan. Ik was de eerste investeerder en binnen no time na het plaatsen van de link stond die al op 3500. Wellicht vinden ze het inderdaad niet eerlijk(stel door die link wordt al 10 a 20% van het bedrag geinvesteerd). Maar als wij zoveel moeite doen voor die link mag dat ook best wel beloond worden toch.
pi_186098078
Project de saeck breda van hcn die bijna 3 maanden in achterstand is en vanaf februari gesloten, gaat vanaf 17 april weer open... ben benieuwd of dat ook betalingen met zich mee gaat brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door wilan op 08-04-2019 15:34:40 ]
pi_186098215
quote:
Beste Horseman,

Dank voor je opmerking. Ik heb vanmorgen de taxaties nog eens goed bekeken en ook een andere taxateur geraadpleegd. Niet dat het verschil zo groot is, Maar ik houd zelf ook niet van onduidelijkheid.

Er wordt met meerdere definities gewerkt, waarbij wij nu uitgingen van de VON prijs. Echter vind ik het zeker heel goed verdedigbaar dat de waarde wordt gehanteerd obv verwervingsprijs (onder normale omstandigheden) Als je het goed beschouwt, zou de waarde bij executie nog beter zijn, want in het geval er echt problemen zijn, zal een dergelijk pand in het ergste geval via executieverkoop worden weggezet.

Voor de weergave van LTV berekeningen ga ik voorstellen dat wij voortaan, zoals u voorstelt, bij bedrijfsonroerend goed als basis de verwervingsprijs gaan hanteren. Het kan overigens goed zijn, dat deze hoger ligt dan de getaxeerde waarde in verhuurde staat. Dit is het geval als er een nog langer lopend huurcontract op van toepassing is, dat in de verwervingsprijs contant wordt gemaakt. In dat geval zullen we dit vermelden.

Dank voor je oplettendheid.

Team Waardevoorjegeld.nl
Bedankt voor de reactie!

De miscommunicatie is vooral ontstaan omdat er in de pitch is aangegeven dat de genoemde waarde de “De taxatiewaarde” betrof. Naar ik nu begrijp heeft u bij deze taxatiewaarde echter het bedrag van VON (vrij op naam) waarde gezet.

Het in de toekomst vermelden van de taxatiewaarde + de executiewaarden en indien van toepassing de aankoop (VON) waarde zou helemaal perfect zijn :Y ^O^
pi_186098369
FNC met een Whats-app service:
quote:
Wil jij dagelijks per WhatsApp een aankondiging ontvangen van projecten die live gaan?
Stuur dan via WhatsApp 'Aan' naar 06-82586374.
pi_186098578
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:44 schreef WvjG het volgende:
[quote]Ik heb het taxatierapport even vluchtig door gescand en zo snel geen hele rare zaken gezien. Wel is het dak slecht maar ik begrijp uit het rapport dat dit zal worden vervangen.

Het kan zijn dat ik in het taxatierapport ergens overheen gelezen heb maar vooralsnog lijkt het er op dat WvjG de taxatiewaarde niet correct heeft weergegeven. De getaxeerde marktwaarde is namelijk 1.270k en geen 1.303k zoals in de pitch staat. Toch een verschil van 33000 euro. Op het totaal is het verschil niet heel groot maar ik snap niet dat WvjG zo op het randje wil lopen. De LTV is dus niet 65% maar 67%.
Verderop in het rapport is weliswaar een poging gedaan om doormiddel van de huuropbrengst naar de 1.303k toe te rekenen maar dit doet m.i. niets af aan de getaxeerde marktwaarde en daar staat tot echt 1.270k in het rapport.

Ik neem het project wel mee maar mijn eerste kennismaking met WvjG is nog niet louter positief :@
Beste Horseman,

Dank voor je opmerking. Ik heb vanmorgen de taxaties nog eens goed bekeken en ook een andere taxateur geraadpleegd. Niet dat het verschil zo groot is, Maar ik houd zelf ook niet van onduidelijkheid.

Er wordt met meerdere definities gewerkt, waarbij wij nu uitgingen van de VON prijs. Echter vind ik het zeker heel goed verdedigbaar dat de waarde wordt gehanteerd obv verwervingsprijs (onder normale omstandigheden) Als je het goed beschouwt, zou de waarde bij executie nog beter zijn, want in het geval er echt problemen zijn, zal een dergelijk pand in het ergste geval via executieverkoop worden weggezet.

Voor de weergave van LTV berekeningen ga ik voorstellen dat wij voortaan, zoals u voorstelt, bij bedrijfsonroerend goed als basis de verwervingsprijs gaan hanteren. Het kan overigens goed zijn, dat deze hoger ligt dan de getaxeerde waarde in verhuurde staat. Dit is het geval als er een nog langer lopend huurcontract op van toepassing is, dat in de verwervingsprijs contant wordt gemaakt. In dat geval zullen we dit vermelden.

Dank voor je oplettendheid.

Team Waardevoorjegeld.nl
[/quote]
Wat een verademing om een platform te zien dat tijd en energie steekt in het adresseren van investeerdersvragen. Daar kunnen KoM, Collin en GvE nog heel wat van leren. Hopelijk blijft deze houding ook wanneer WvjG net zulke volumes genereerd als de eerder genoemde partijen.
pi_186099097
Balletschool Baarn
quote:
Vraja, Rasarani en Sarita Keilman zijn blij dat ze hun mooie Balleschool via het platform van Kapitaal op Maat onder de aandacht van investeerders hebben kunnen brengen en bedanken de investeerders voor het vertrouwen. Dankzij de exposure via het platform hebben zich meerdere investeerders gemeld die de gehele investering voor haar rekening willen nemen. De gesprekken hierover bevinden zich in een vergevorderd stadium. Daarmee is het voortbestaan van de balletschool in dit karakteristieke pand gegarandeerd. Kapitaal op Maat feliciteert de zussen Keilman met het op alternatieve wijze verkrijgen van de volledige financiering.

Alle investeringen die op het project zijn toegezegd, zullen worden geannuleerd en het project zal binnen 24 uur van het platform worden verwijderd. Alle investeerders die een investering hadden toegezegd, ontvangen hierover nog een persoonlijke mail en eventueel reeds betaalde investeringen zullen z.s.m. worden teruggestort.

Wij wensen Vraja, Rasarani en Sarita veel succes bij de voortzetting van de Balletschool Marut Jorquera
Of exposure genereren nu de bedoeling is van een crowdfundplatform vraag ik me af.
pi_186099176
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 11:32 schreef djh77 het volgende:
Balletschool Baarn
[..]

Of exposure genereren nu de bedoeling is van een crowdfundplatform vraag ik me af.
KoM zal als het goed is in haar contracten wel dichtgetimmerd hebben dat als een project op andere wijze wordt gefinancierd zij hun fee nog gewoon krijgen. Het is vooral sneu voor de investeerders die geen rente krijgen.
pi_186099552
Mathenesserweg 7 A van SiG moet echt vol lijkt het. Alweer 35k gestort in 1 keer. Van de week al een keer 30k.
pi_186099641
HCN open 91%
pi_186099645
Trill grill staat open: 95.6% reeds geinvesteerd
https://horecacrowdfundin(...)ill-haarlem-xw9wev9v

edit: in 1 minuut vol; slechts 20 investeringen van 250 euro
pi_186099671
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:00 schreef djh77 het volgende:
Trill grill staat open: 95.6% reeds geinvesteerd
https://horecacrowdfundin(...)ill-haarlem-xw9wev9v
Ik heb hem nog net mee kunnen pakken. Ik vind deze opzet niet ideaal, maar tot op heden heb ik de projecten nog wel elke keer mee kunnen pakken.

Tot op heden nog geen problemen bij HCN voor mij op al weer 25 projecten
pi_186099683
quote:
12s.gif Op maandag 8 april 2019 12:00 schreef peterc het volgende:
HCN open 91%
De automatische investeringen in dit project worden voor 100% uitgevoerd. Er was dus nog 19.500 euro te verdelen onder de overige investeerders.
  maandag 8 april 2019 @ 12:15:54 #179
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186099866
Ik heb mijn automatische investering nog kunnen verhogen maar moest daar dus wel even voor klaar gaan zitten.

Inmiddels 50+ HCN projecten waarvan ook al 3 afgelost volgens plan plus 4 vervroegd afgelost. Ik blijf kritisch kijken per project en neem zeker niet alles mee, maar moet constateren dat het voor mij gewoon erg goed gaat bij dit platform. Bijna huiverig om dit te zeggen 😬
pi_186100088
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:15 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb mijn automatische investering nog kunnen verhogen maar moest daar dus wel even voor klaar gaan zitten.

Inmiddels 50+ HCN projecten waarvan ook al 3 afgelost volgens plan plus 4 vervroegd afgelost. Ik blijf kritisch kijken per project en neem zeker niet alles mee, maar moet constateren dat het voor mij gewoon erg goed gaat bij dit platform. Bijna huiverig om dit te zeggen 😬
'De goden verzoeken' met nog 43 projecten open vindt ik gewaagd. Respect
pi_186100213
Pffff te laat met thrill grill echt balen!
Geniet van het leven:):)
pi_186100218
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 12:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De automatische investeringen in dit project worden voor 100% uitgevoerd. Er was dus nog 19.500 euro te verdelen onder de overige investeerders.
Ik had de hier gisteren gepubliceerde link gebruikt en daarna automatisch investeren uit gezet. Dat werkte in dit geval prima, maar was dus wel een overbodige actie in dit geval om halvering van investering te voorkomen.

Afijn wel een aardig 4 sterren project. Ik heb er wel vertrouwen in als iemand de zaak overneemt waar hij al werkt. Weet hij tenminste wat hij koopt. Daarnaast was ik blij te horen van enige posters hier dat de zaak goed loopt!😀

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-04-2019 12:43:57 ]
  maandag 8 april 2019 @ 13:14:18 #183
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186100815
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:30 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

'De goden verzoeken' met nog 43 projecten open vindt ik gewaagd. Respect
Van die 43 zit de helft al op >50% terugbetaling hoor, en ik ben wel meer gaan spreiden in de loop der tijd, bijna 4 jaar nu. Desalniettemin is zowel qua bedrag als aantal projecten HCN voor het mooie net wat te veel vertegenwoordigd in mijn portefeuille, maar dat is ook te wijten aan het feit dat sommige andere platformen er zo’n zooitje van maken.
pi_186102114
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:55 schreef djh77 het volgende:
Mathenesserweg 7 A van SiG moet echt vol lijkt het. Alweer 35k gestort in 1 keer. Van de week al een keer 30k.
Zie dat de andere projecten wel zijn volgekomen.
Over enkele uren zal wel het eerste (?) Project ruimschoots niet vollopen met slecht 14% funded en nog 3u.

Had gehoopt dat er meer projecten niet vol zouden komen zodat SIG de schijven terug zou draaien. Hopelijk zullen ze toch terugkomen op het besluit omdat het ondanks grote investeringen toch langzaam volloopt

[ Bericht 0% gewijzigd door jsuijker op 08-04-2019 14:44:15 ]
pi_186103028
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:00 schreef obligataire het volgende:
En wéér klopt het saldo van de wallet van SIG niet.
Beginsaldo plus mutaties, is anders dan het weergegeven saldo :?
Vandaag eens even gekeken maar bij mij klopt het nog steeds niet. Bij jou wel?

Hier nog andere mensen die het gecontroleerd hebben?
pi_186103502
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eens even gekeken maar bij mij klopt het nog steeds niet. Bij jou wel?

Hier nog andere mensen die het gecontroleerd hebben?
Ik heb het net bekeken en bij mij klopt het saldo wel...
pi_186103663
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eens even gekeken maar bij mij klopt het nog steeds niet. Bij jou wel?

Hier nog andere mensen die het gecontroleerd hebben?
Bij mij klopt het ook netjes - vanaf het begin van de maand al.
pi_186103727
Oké, bedankt.
Dan zal ik de heren van SiG nog wel eens mailen om het bij mij uit te zoeken.
pi_186104437
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eens even gekeken maar bij mij klopt het nog steeds niet. Bij jou wel?
Inmiddels wel, nadat ik er over gemaild had. Ze kennen mij intussen 🙄
Pecunia non olet
pi_186104501
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inmiddels wel, nadat ik er over gemaild had. Ze kennen mij intussen 🙄
Ja, maar dit zou toch niet moeten kunnen/mogen gebeuren. Heb je er ook een oorzaak bij gekregen?

Als het zowel bij jou als bij mij is zou het vast bij veel meer mensen niet moeten kloppen.

Was het totaal saldo bij jou te hoog of te laag?

Ik heb inmiddels trouwens ook een mail gestuurd.
pi_186105434
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 17:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, maar dit zou toch niet moeten kunnen/mogen gebeuren. Heb je er ook een oorzaak bij gekregen?

Als het zowel bij jou als bij mij is zou het vast bij veel meer mensen niet moeten kloppen.

Was het totaal saldo bij jou te hoog of te laag?

Ik heb inmiddels trouwens ook een mail gestuurd.
Nee, niet echt. Ze zouden het uitzoeken. Later zag ik dat het saldo klopte met de berekening die ik had doorgegeven.

Je zou bijna denken dat mutaties enerzijds en het saldo anderzijds, een eigen leven leiden :)
Terwijl het saldo toch echt de optelsom van, zou moeten zijn 8)7
Pecunia non olet
pi_186106672
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 15:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eens even gekeken maar bij mij klopt het nog steeds niet. Bij jou wel?

Hier nog andere mensen die het gecontroleerd hebben?
Bij mij klopt het precies (eergisteren gecontroleerd).
pi_186107856
Blijft bijzonder, driemaal nageteld maat het klopt echt niet. Overigens zo te zien wat teveel. Ook valt het mij op dat bij sommige projecten de tijden waarop het bijgeboekt zou zijn ook wisselen. De ene dag staat er 2-4-2019 10.25 uur een dag later staat er bij het zelfde project 2-4-2019 14.10 uur. 8)7
pi_186107939
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 18:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat mutaties enerzijds en het saldo anderzijds, een eigen leven leiden :)
Terwijl het saldo toch echt de optelsom van, zou moeten zijn 8)7
Dergelijke afwijkingen zouden eigenlijk door de financiële dienstverlener onmogelijk gemaakt moeten worden.
pi_186108095
Ook eens gecheckt. Saldo van alle transacties (152 stuks) is 308,14. Ter controle heb ik nog de totale investeringen - ophogingen wallet + totaal ontvangen rente+aflossing berekend en dat komt ook op 308,14. Werkelijke saldo wallet is 311,40. Gek idd, is teveel om een afronding te kunnen zijn.
pi_186108741
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 12:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik had de hier gisteren gepubliceerde link gebruikt en daarna automatisch investeren uit gezet. Dat werkte in dit geval prima, maar was dus wel een overbodige actie in dit geval om halvering van investering te voorkomen.

Afijn wel een aardig 4 sterren project. Ik heb er wel vertrouwen in als iemand de zaak overneemt waar hij al werkt. Weet hij tenminste wat hij koopt. Daarnaast was ik blij te horen van enige posters hier dat de zaak goed loopt!😀
In Tilburg in ieder geval wel, ze hebben de zaak vandaag moeten sluiten omdat ze geen burgers meer hadden :-)
pi_186109229
tvp
pi_186109958
Vraagje FNC --> de uitstaande hoofdsom op het dashboard is volgens mij toch alles wat open staat maar buiten de ingeplande maar wel door mij (jullie) gestorte bedragen?

Overigens staat alles van 18 maart nog steeds op ingepland, bij jullie ook? Voor mijn gevoel gaat dit normaliter een stuk sneller....
pi_186111686
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:02 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem nog net mee kunnen pakken. Ik vind deze opzet niet ideaal, maar tot op heden heb ik de projecten nog wel elke keer mee kunnen pakken.

Tot op heden nog geen problemen bij HCN voor mij op al weer 25 projecten
Hier ook nog geen problemen bij projecten van HCN meeste default bij GvE
pi_186111841
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef kopersneek het volgende:
Vraagje FNC --> de uitstaande hoofdsom op het dashboard is volgens mij toch alles wat open staat maar buiten de ingeplande maar wel door mij (jullie) gestorte bedragen?

Overigens staat alles van 18 maart nog steeds op ingepland, bij jullie ook? Voor mijn gevoel gaat dit normaliter een stuk sneller....
Het is altijd weer een gepuzzel met bedragen en hoe ze zijn opgebouwd, volgens mij is de uitstaande hoofdsom inderdaad alles wat nog openstaat van lopende projecten. Projecten in de fase In behandeling zijn hierin niet meegenomen en het bedrag "Tenminste 90 dagen vertraagd of afgeboekt" valt niet meer onder lopende projecten, zit dan ook niet meer in dit bedrag.

Weet niet precies wat je bedoelt met 'alles van 18 maart', alle projecten die na de 15e van de maand uitbetaald worden aan de ondernemer krijgen de status Ingepland omdat ze pas de volgende maand in de betalingscyclus meedraaien. Projecten voor de 15e van de maand draaien in dezelfde maand al mee in de betalingscyclus en als ze netjes betalen zal de status daarvan veranderen in Uitbetaald.
pi_186111842
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:10 schreef kopersneek het volgende:
Vraagje FNC --> de uitstaande hoofdsom op het dashboard is volgens mij toch alles wat open staat maar buiten de ingeplande maar wel door mij (jullie) gestorte bedragen?

Overigens staat alles van 18 maart nog steeds op ingepland, bij jullie ook? Voor mijn gevoel gaat dit normaliter een stuk sneller....
De hoofdsom is als het goed is inclusief de ingeplande bedragen, maar exclusief projecten die nog 'In behandeling' zijn.
FNC rekent met betaaldata halverwege de maand en maakt dat geld vervolgens ca. 2 weken later over. Projecten die per 18 maart actief zijn krijgen dus per 15 april de eerste rente (uitbetaald ca. 26 april). De eerste volledige termijn met een volle maand rente plus aflossing is per 15 mei (betaald eind mei).
pi_186116202
Hcn strandclub zwoel word a.s vrijdag in 1 keer afgelost ivm verkoop. Alle resterende termijnen inclusief rente worden uitbetaald
pi_186117568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef flexion het volgende:
Hcn strandclub zwoel word a.s vrijdag in 1 keer afgelost ivm verkoop. Alle resterende termijnen inclusief rente worden uitbetaald
Ondanks dat de tent tijdens de looptijd van de lening is afgebrand, hebben de ondernemers elke maand netjes terugbetaald. Hulde w/

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 09-04-2019 12:53:46 ]
pi_186119965
Gve lening 19595 is er af gehaald en wordt opnieuw geplaatst.

8% rente ipv 6%
Looptijd 60 maanden ipv 120
Van de 550k wordt 250k aflossingsvrij.

(Zit op mobiel 6dus heb zo niet de andere info)
pi_186120950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:55 schreef Tjalala het volgende:
Gve lening 19595 is er af gehaald en wordt opnieuw geplaatst.

8% rente ipv 6%
Looptijd 60 maanden ipv 120
Van de 550k wordt 250k aflossingsvrij.

(Zit op mobiel 6dus heb zo niet de andere info)
Nu wederom online
pi_186121091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:55 schreef Tjalala het volgende:
Gve lening 19595 is er af gehaald en wordt opnieuw geplaatst.

8% rente ipv 6%
Looptijd 60 maanden ipv 120
Van de 550k wordt 250k aflossingsvrij.

(Zit op mobiel 6dus heb zo niet de andere info)
Ik hem nu meegenomen.
De ltv is eerder 100% dan 74%, maar voor 8% vind ik dit een goed project.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19843
pi_186121442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:55 schreef Tjalala het volgende:
Gve lening 19595 is er af gehaald en wordt opnieuw geplaatst.

8% rente ipv 6%
Looptijd 60 maanden ipv 120
Van de 550k wordt 250k aflossingsvrij.

(Zit op mobiel 6dus heb zo niet de andere info)
Ik pak hem nu wel mee. 8% rente en een hypothecaire zekerheid met een dalende ltv.
pi_186121448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik hem nu meegenomen.
De ltv is eerder 100% dan 74%, maar voor 8% vind ik dit een goed project.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19843
Eigenlijk is de ltv 116% wanneer ik de lening van 550k deel door de koopprijs van 475k. De taxatiewaarde van 742k, zijnde 267k boven de koopprijs of te wel 56% van die koopprijs, doet wel vragen oproepen. Is het allemaal niet te mooi?
Plus; door de ann daalt de schuld snel. Negatief wat is de waarde bij bv een bodemvervuiling
pi_186121684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik pak hem nu wel mee. 8% rente en een hypothecaire zekerheid met een dalende ltv.
Ik neem hem ook mee, voor een hoger bedrag dan de oorspronkelijke inzet.
De voorwaarden zijn aanzienlijk verbeterd :)

Netjes is trouwens dat ze een verklaring hebben tussengevoegd voor het verlies in 2017.
Is dus blijkbaar iets incidenteels geweest door externe oorzaken.
Pecunia non olet
pi_186121866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik hem nu meegenomen.
De ltv is eerder 100% dan 74%, maar voor 8% vind ik dit een goed project.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19843
Ik heb hem dit keer wel meegenomen ondanks dat er nog steeds een aantal haken en ogen aan zitten zijn een paar randvoorwaarden aanzienlijk verbeterd. De wat hogere aflossing gedurende de nieuwe looptijd van 60 maanden en de hogere rentevergoeding trekken mij nu over de streep voor mijn standaard bedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 09-04-2019 17:19:19 ]
pi_186126159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik hem nu meegenomen.
De ltv is eerder 100% dan 74%, maar voor 8% vind ik dit een goed project.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19843
Ik hoor ook bij de groep investeerders die meent dat het aanbod nu interessanter is. Inmiddels is 84% gefund, dus er zijn er meer die er zo over denken.
pi_186127611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik hoor ook bij de groep investeerders die meent dat het aanbod nu interessanter is. Inmiddels is 84% gefund, dus er zijn er meer die er zo over denken.
Een uurtje verder en op 90%. Ik zie er ook aardige investeringsbedragen tussen zitten van 10, 20 en 30k.
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:04:28 #213
454405 escortmk2
petrolhead
pi_186127798
Ik ben verantwoordelijk voor een klein deel van die stijging van 86 naar 90%

Vooral vanwege de rente icm hypothecaire zekerheid. Of de LTV dan 76 of 100 is, vind ik hier niet zo heel interessant omdat er ook wordt afgelost en ook in een worst case scenario zo’n pand wel enige waarde zal houden.
pi_186128807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:04 schreef escortmk2 het volgende:
Ik ben verantwoordelijk voor een klein deel van die stijging van 86 naar 90%

Vooral vanwege de rente icm hypothecaire zekerheid. Of de LTV dan 76 of 100 is, vind ik hier niet zo heel interessant omdat er ook wordt afgelost en ook in een worst case scenario zo’n pand wel enige waarde zal houden.
daarstraks ook meegenomen, met een voor mij bedrag passend bij, soort OG, finan data bedrijf, aflossing, rendement ivt risico, pitch staat nu >90+%, deze loopt wel vol
pi_186132161
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:45 schreef peterc het volgende:

[..]

daarstraks ook meegenomen, met een voor mij bedrag passend bij, soort OG, finan data bedrijf, aflossing, rendement ivt risico, pitch staat nu >90+%, deze loopt wel vol
8:08 vol; zal dit de laatste keer zijn dat GvE projecten van 120 maanden publiceert? Wanneer deze gelijk voor 60 maanden en zeg 6,5% was geplaatst, had deze ook wel volgekomen

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 10-04-2019 10:09:47 ]
pi_186133204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

8:08 vol; zal dit de laatste keer zijn dat GvE projecten van 120 maanden publiceert? Wanneer deze gelijk voor 60 maanden en zeg 6,5% was geplaatst, had deze ook wel volgekomen
Breng ze niet op ideeën; ik vind het wel prima zo ^O^
Pecunia non olet
pi_186133259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

8:08 vol; zal dit de laatste keer zijn dat GvE projecten van 120 maanden publiceert? Wanneer deze gelijk voor 60 maanden en zeg 6,5% was geplaatst, had deze ook wel volgekomen
Denk dat projecten van 120 mnd met een max van 250k ofzo gestaagd wel volkomen in 30 dagen.
pi_186133462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 09:56 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Denk dat projecten van 120 mnd met een max van 250k ofzo gestaagd wel volkomen in 30 dagen.
Deze ook? https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656
Nog 4 dagen te gaan...
pi_186133484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze ook? https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656
Nog 4 dagen te gaan...
Als de rente 5,5 of 6 word dan wel :X
pi_186133668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:12 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Als de rente 5,5 of 6 word dan wel :X
Met 5.5 zeker niet. Hier is minimaal 6% nodig. Zeker nadat dit project al zolang lang open heeft gestaan zonder resultaat. Voor een echte doorbraak moet je minimaal naar 6.5%
pi_186133700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Met 5.5 zeker niet. Hier is minimaal 6% nodig. Zeker nadat dit project al zolang lang open heeft gestaan zonder resultaat. Voor een echte doorbraak moet je minimaal naar 6.5%
er zou in ieder geval iets moeten gebeuren dat is een feit even kijken wat er uit de hoge hoed komt
  woensdag 10 april 2019 @ 10:37:24 #222
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186133843
aankondiging project voordegroei

Buhrmann

Lening: 725.000
Duur: 60 maanden
Rente: 6%
Marktwaarde: 865.000 (taxatie); 920.000 (na verhuur)
LTV: 84%/79%
pi_186133907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:27 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

er zou in ieder geval iets moeten gebeuren dat is een feit even kijken wat er uit de hoge hoed komt
Het project is een herfinanciering van een eerder gve project. Ze kunnen het ook laten zoals het is. Gaanmetdiebanaan; Je hebt gelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 10-04-2019 11:20:51 ]
pi_186134008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het project is een herfinanciering van een eerder gve project. Ze kunnen het ook laten zoals het is.
Het is wel o.a. een herfinanciering maar niet van een GVE project. Dat is lening 19655 en die is al vol.

quote:
* Lening 1 wordt met de nieuwe aanvraag 19655 volledig afgelost
pi_186134562
Het is trouwens zeer rustig met projecten van FNC.
Zou men last hebben van het feit dat KvK adressen niet meer massaal te koop zijn zodat er geen bulk mailingen meer de deur uit kunnen?
Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt of dat het een tijdelijke dip is in aantal gepubliceerde projecten.
Aan de concurrentie van Collin Direct kan het niet liggen, daar zien we nog niets....................... :X
pi_186134831
NLInvesteerd

Achtergestelde lening, kregen niet genoeg bij de bank denk ik. No-go voor mij, maar mocht je interesse hebben..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en al vol ook....
pi_186134859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:37 schreef Gijsbertus het volgende:
aankondiging project voordegroei

Buhrmann

Lening: 725.000
Duur: 60 maanden
Rente: 6%
Marktwaarde: 865.000 (taxatie); 920.000 (na verhuur)
LTV: 84%/79%
Net gelezen lijkt me een aardig project. Natuurlijk wel in eerste instantie alleen de zekerheid van de grond......................of werkt men met bouw depot?
Zou mijn eerste investering zijn met dit platform. Zij er wel eens voorinschrijvingsmogelijkheden met een " geheime" investeringslink ? Zo ja dan hou ik me aanbevolen.
pi_186135244
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 20:31 schreef Horsemen het volgende:
Blijft bijzonder, driemaal nageteld maat het klopt echt niet. Overigens zo te zien wat teveel. Ook valt het mij op dat bij sommige projecten de tijden waarop het bijgeboekt zou zijn ook wisselen. De ene dag staat er 2-4-2019 10.25 uur een dag later staat er bij het zelfde project 2-4-2019 14.10 uur. 8)7
Saldoprobleem SiG
quote:
Per abuis zijn bij de uitbetalingen op 1 april voor onderstaande 4 projecten ook de uitbetalingen van 1 mei 2019 gedaan.

De projecten zijn:
• Kastanjelaan 1 A te Geleen (alleen schijf 2 & 3)
• Schoonbroodstraat 8 te Geleen
• FenixLofts 2 06 te Rotterdam
• Hilledijk 89 D te Rotterdam

Deze uitbetalingen waren nog niet zichtbaar in de e-Wallet, daardoor was er wel een positief saldoverschil zichtbaar.

Om administratieve redenen hebben wij ervoor gekozen om de uitbetaling van 1 mei 2019 niet terug te draaien.

De uitbetaalde bedragen van 1 mei 2019 zijn nu zichtbaar gemaakt in de e-Wallet, met betaaldatum 2 april 2019.

Ter informatie: De uitbetalingen van 1 mei 2019 worden voor deze projecten niet opnieuw gedaan.
pi_186135441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:41 schreef kopersneek het volgende:
NLInvesteerd

Achtergestelde lening, kregen niet genoeg bij de bank denk ik. No-go voor mij, maar mocht je interesse hebben..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en al vol ook....
Weet iemand wat de reden kan zijn dat ik sommige projecten van NLInvesteert niet zie? Via bovenstaande link zie ik het project wel, maar als ik gewoon naar de website ga zie ik het project niet genoemd staan...
pi_186135592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:18 schreef cellog het volgende:
iet zie? Via bovenstaande link zie ik het project wel, maar als ik gewoon naar de website ga zie ik het project niet genoemd staan...
Uit de mail van NLinvesteert (ik vermoed geadresseerd aan alle actieve investeerders)
quote:
Wilt u ook investeren in deze mooie propositie? Lees hier dan verder op onze website en investeer direct. Op verzoek van de ondernemer wordt deze propositie niet openbaar gepubliceerd, alleen via de link is het project leesbaar. Meedoen kan vanaf EUR 1.000,=.
pi_186135914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net gelezen lijkt me een aardig project. Natuurlijk wel in eerste instantie alleen de zekerheid van de grond......................of werkt men met bouw depot?
Zou mijn eerste investering zijn met dit platform. Zij er wel eens voorinschrijvingsmogelijkheden met een " geheime" investeringslink ? Zo ja dan hou ik me aanbevolen.
Even telefonisch contact opgenomen met Voordegroei. Ze werken bij dit project met een bouwdepot. Er wordt intern overlegd of ze dit nog gaan wijzigen/opnemen in de verstrekte informatie. Gaan we zien. Ik heb er wel vertrouwen in en probeer vrijdag in te stappen.
pi_186136142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Uit de mail van NLinvesteert (ik vermoed geadresseerd aan alle actieve investeerders)
[..]

Dank! Heb inderdaad net mijn profiel doorgenomen en gezien dat er nog een vinkje niet aanstond voor de mail die ik dacht wel aan te hebben gezet.
pi_186139101
quote:
Ik kan echt geen enkele reden bedenken om hier mijn geld in te steken. Ben benieuwd wat de andere Collin-innvesteerders hiervan vinden.
pi_186139288
Faillissementje van Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer van Peppi en Kokki
pi_186139391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:15 schreef rockenfeller het volgende:
Faillissementje van Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer van Peppi en Kokki
Ik zit hier in, maar heb nog niets van Collin vernomen.

De geboden zekerheden geven mij wel het vertrouwen dat ik mijn centjes terug krijg:
quote:
Zekerheden en voorwaarden

De debiteuren zijn Abbinaya Holding B.V., Abbi en Melo Werkmaatschappij B.V., Melo Personeelsdiensten B.V., Melo Detachering B.V., I.C. Zorg B.V., Abbinaya Assurantiën B.V.**
Een te vestigen hypotheek van ¤ 600.000,- als 1e in rang op het vrijstaande kantoorpand met parkeerplaatsen, plaatselijk bekend als Druivenstraat 25 – 31, 4816 KB Breda. Uit het taxatierapport (30-5-2016) blijkt een marktwaarde in verhuurde staat van ¤ 870.000,-.
Een te vestigen pandrecht op de (huidige en toekomstige) huurpenningen als 1e in rang ten aanzien van het vrijstaande kantoorpand, gelegen aan de Druivenstraat 25 – 31, 4816 KB Breda.
Ter handhaving van de solvabiliteit is een niet-onttrekkingsverklaring overeengekomen. Deze houdt in dat er geen onttrekkingen aan het geconsolideerde vermogen van Abbinaya Holding B.V. mogen plaatsvinden, zolang de geconsolideerde solvabiliteit (werkelijk eigen vermogen ten opzichte van het balanstotaal conform berekening Collin Crowdfund) 25% of lager is.
De heer S. Muthulingam en mevrouw P. Murugathas (echtgenote) geven een gezamenlijke, persoonlijke borgstelling af voor ¤ 300.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment morele waarde.
pi_186139458
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:22 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit hier in, maar heb nog niets van Collin vernomen.

De geboden zekerheden geven mij wel het vertrouwen dat ik mijn centjes terug krijg:
[..]

Volgens mij gaat het over dit pand. Ziet er eng leeg uit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186139569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:26 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over dit pand. Ziet er eng leeg uit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is wel over en uit. Maar als dit pand in 2016 in verhuurde staat op 870k is getaxeerd, dan moet het nu allicht nog wel een kleine 400k opleveren om de lening te voldoen.

Zo lang de centjes elke maand nog netjes worden overgemaakt, kan Collin ook weinig beginnen vermoed ik. Hopelijk worden de volgende termijnen ook gewoon volgens planning betaald (de volgende betaling staat gepland voor de 18e)
pi_186141277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:30 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel over en uit. Maar als dit pand in 2016 in verhuurde staat op 870k is getaxeerd, dan moet het nu allicht nog wel een kleine 400k opleveren om de lening te voldoen.

Zo lang de centjes elke maand nog netjes worden overgemaakt, kan Collin ook weinig beginnen vermoed ik. Hopelijk worden de volgende termijnen ook gewoon volgens planning betaald (de volgende betaling staat gepland voor de 18e)
We zullen zien of Collin de zaakjes netjes geregeld heeft. Inclusief de rente is al meer dan de helft terugbetaald van de lening, dus dit zou uiteindelijk geen probleem moeten zijn.
Pecunia non olet
pi_186143417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:30 schreef Mynheer007 het volgende:
Zo lang de centjes elke maand nog netjes worden overgemaakt, kan Collin ook weinig beginnen vermoed ik.
In een hypotheekakte staat eigenlijk altijd wel dat de hele lening direct opeisbaar is bij een faillissement.
pi_186144094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

In een hypotheekakte staat eigenlijk altijd wel dat de hele lening direct opeisbaar is bij een faillissement.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dus failliet staat niet in de ovek van Collin, daar staan andere bedrijven met ander Kvk nrs. Er is dus een tak van de boom afgebroken, maar de boom met onze takken staat nog. Evenwel wel raadzaam om eea te blijven monitoren
pi_186144635
VastgoedInvesteren doe ik ook niet meer. Staat nog maar voor 22% vol, identiek aan 10 dagen terug. Propositie staat open tot 13 mei, dan ben je je inleg al 2 maanden kwijt en dan is het alsnog de vraag of het doorgaat...
pi_186145698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:58 schreef Jaco078 het volgende:
VastgoedInvesteren doe ik ook niet meer. Staat nog maar voor 22% vol, identiek aan 10 dagen terug. Propositie staat open tot 13 mei, dan ben je je inleg al 2 maanden kwijt en dan is het alsnog de vraag of het doorgaat...
Ze moeten daar maar eens overwegen om te gaan werken met een systeem van inschrijving zonder directe verplichting om te betalen. Bij 90% afrekenen is vroeg genoeg :)

Met de projecten is weinig mis. Ik zie Najade ook nog wel vollopen in de laatste week.
Pecunia non olet
pi_186146913
quote:
12s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:36 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dus failliet staat niet in de ovek van Collin, daar staan andere bedrijven met ander Kvk nrs. Er is dus een tak van de boom afgebroken, maar de boom met onze takken staat nog. Evenwel wel raadzaam om eea te blijven monitoren
Holding en werkmaatschappijen zijn ook failliet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186147912
quote:
12s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:36 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dus failliet staat niet in de ovek van Collin, daar staan andere bedrijven met ander Kvk nrs. Er is dus een tak van de boom afgebroken, maar de boom met onze takken staat nog. Evenwel wel raadzaam om eea te blijven monitoren
Die dan: https://www.faillissement(...)o-logistics-b-v.aspx :'(
pi_186147925
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:16 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Holding en werkmaatschappijen zijn ook failliet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover nog niet gezocht, dan toch heel de boom om, morgen de ovek's maar eens nalezen vwb de zekerheden,en ff op internet de dossiers vd curator opsnorren en volgen, wordt dan mijn 3e default (2xCCF+1xGVE op dik 200+ projecten, benieuwd naar acties CCF en/of naar de eerstvolgende betaling, maar die zal wel niet meer komen. Oh ja en nog ff naar de status van het hypo pandje kijken. maar zoals eerder opgemerkt zou als eea OK geregeld is door CCF de CF-ers eruit moeten kunnen springen. Lets see

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 11-04-2019 09:01:28 ]
pi_186152009
quote:
12s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:53 schreef peterc het volgende:

[..]

Zover nog niet gezocht, dan toch heel de boom om, morgen de ovek's maar eens nalezen vwb de zekerheden,en ff op internet de dossiers vd curator opsnorren en volgen, wordt dan mijn 3e default (2xCCF+1xGVE op dik 200+ projecten, benieuwd naar acties CCF en/of naar de eerstvolgende betaling, maar die zal wel niet meer komen. Oh ja en nog ff naar de status van het hypo pandje kijken. maar zoals eerder opgemerkt zou als eea OK geregeld is door CCF de CF-ers eruit moeten kunnen springen. Lets see
Als de vastgoed bv ook op de fles is dan zal het wel verkocht moeten worden. Hopelijk speelt Collin dit wel goed, en krijgen we zowel onze inleg als de toekomstige rente terug. Als ze nu aankomen met een verhaal van "hier is 200k en dan heb je als je de rente mee telt bijna de hele inleg terug" dan is het tijd om mijn tweede officiele klacht in te dienen bij Collin.

Maar hoe zit het met de toekomstige rente, heb je daar recht op in geval van faillisement? Zou de curator bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat het redelijk is dat je je geld binnen afzienbare tijd weer ergens anders weg zet, en daarmee geen recht op toekomstige rente heb? (deze argumentatie wordt in elk geval door curators gebruikt wanneer het om huurcontracten gaan die door een faillisement verbroken worden; dan kan de verhuurder geen vordering indienen voor alle toekomstige huurtermijnen, want de curator gaat er vanuit dat een object weer verhuurd kan worden binnen afzienbare tijd)

[ Bericht 10% gewijzigd door Mynheer007 op 11-04-2019 10:34:07 ]
pi_186153625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:20 schreef Mynheer007 het volgende:
Maar hoe zit het met de toekomstige rente, heb je daar recht op in geval van faillisement? Zou de curator bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat het redelijk is dat je je geld binnen afzienbare tijd weer ergens anders weg zet, en daarmee geen recht op toekomstige rente heb?)
De hypotheek is 600k + 25/30/35% rente en kosten. Daar zal de curator toch wel van af moeten blijven. Ik reken niet op alle toekomstige rente, maar wel op de rente vanaf het stoppen van de betaling tot de vervroegde aflossing (+ de boeterente van 6mnd).

artikel 10.2 van de algemene voorwaarden per december 2016 zegt echter:
quote:
10.2. De Lening en alle uit hoofde van de Leningovereenkomst verschuldigde bedragen zijn per direct opeisbaar zonder dat nadere ingebrekestelling is vereist, ten gevolge waarvan alle verschuldigde bedragen per direct verschuldigd zijn, indien er sprake is van:
b) Geldnemer wordt in staat van faillissement verklaard en/of aan hem wordt (voorlopige)
surseance van betaling verleend (of wordt onderwerp van enige andere insolventiesituatie), en/of hij wordt ontbonden of geliquideerd of onderwerp van fusie of splitsing en/of alle of vrijwel alle activiteiten van Geldnemer worden beëindigd of hij houdt anderszins op te bestaan of de zeggenschap in Geldnemer wordt overgedragen, dan wel er wordt een aanvraag of besluit daartoe ingediend respectievelijk genomen of het is voorzienbaar dat zulks zich zal voordoen;


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 11-04-2019 11:44:28 ]
pi_186155048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

De hypotheek is 600k + 25/30/35% rente en kosten. Daar zal de curator toch wel van af moeten blijven. Ik reken niet op alle toekomstige rente, maar wel op de rente vanaf het stoppen van de betaling tot de vervroegde aflossing (+ de boeterente van 6mnd).

artikel 10.2 van de algemene voorwaarden per december 2016 zegt echter:
[..]

Nog even pitch nagelezen ter lering. Kwam dit ook tegen in de pitch:

** De huidige en juridische en fiscale constructie is niet optimaal. Begin 2017 zal de structuur worden aangepast met een nog op te richten tussenholding en een onroerend goed vennootschap. Na oprichting zullen deze entiteiten toegevoegd worden als debiteur voor deze financiering.

Zou dit allemaal goed opgevolgd zijn en inderdaad goed in de overeenkomsten verwerkt zijn?

Zit er gelukkig zelf niet in heb hem toen der tijd overgeslagen vanwege de (te) veel diverse bedrijven (logistiek, zorg,verzekeringen, detachering, uitzendorganisatie,......)onder een paraplu en vanwege Peppi en Kokki.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-04-2019 13:39:11 ]
pi_186155473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nog even pitch nagelezen ter lering. Kwam dit ook tegen in de pitch:

** De huidige en juridische en fiscale constructie is niet optimaal. Begin 2017 zal de structuur worden aangepast met een nog op te richten tussenholding en een onroerend goed vennootschap. Na oprichting zullen deze entiteiten toegevoegd worden als debiteur voor deze financiering.

Zou dit allemaal goed opgevolgd zijn en inderdaad goed in de overeenkomsten verwerkt zijn?
Er is ieder geval geen nieuwe overeenkomst geüpload op het dashboard.
pi_186156064
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 08:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

8:08 vol; zal dit de laatste keer zijn dat GvE projecten van 120 maanden publiceert? Wanneer deze gelijk voor 60 maanden en zeg 6,5% was geplaatst, had deze ook wel volgekomen
Met maar 6,5% of 7% zou dit dan wel zonder mijn bijdrage geweest zijn. Zoals ik al eerder heb aangegeven is dit een project met de nodige haken en ogen en de rente verhoging naar 8% is hier echt passend geweest. Je hebt overigens zeker gelijk dat een groep investeerders zeer terughoudend is met projecten langer dan 60 maanden, persoonlijk heb ik hier geen probleem mee.
pi_186156209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze ook? https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19656
Nog 4 dagen te gaan...
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:12 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Als de rente 5,5 of 6 word dan wel :X
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Met 5.5 zeker niet. Hier is minimaal 6% nodig. Zeker nadat dit project al zolang lang open heeft gestaan zonder resultaat. Voor een echte doorbraak moet je minimaal naar 6.5%
Op 15 maart heb ik GvE al gevraagd of de rente niet naar 6% kon omdat de loop er toen al uit was. De terugmelding was dat de aanvrager dit niet wilde.

Het zal dus of terugtrekken worden of genoegen nemen met het huidige bedrag...
pi_186156383
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Op 15 maart heb ik GvE al gevraagd of de rente niet naar 6% kon omdat de loop er toen al uit was. De terugmelding was dat de aanvrager dit niet wilde.

Het zal dus of terugtrekken worden of genoegen nemen met het huidige bedrag...
Als het uur u daar is kan de aanvrager zich alsnog bedenken. Misschien wilde hij op 15 mrt nog niet het achterste van zijn tong laten zien.
Of heeft hij nog een bevriende relatie achter de hand die belooft heeft op de laatste dag het bedrag vol te storten.
Afijn we gaan het over 3 dagen beleven. Nu nog 75 K te gaan

Die Martin van Gooswilligen heeft trouwens al 450k van de 600k opgehaald voor zijn bedrijfspanden ontwikkeling. Komt zeker door de korte looptijd dat dit zo snel vol loopt. Naar mijn idee zeker niet door de hoogte van rente en de optimistische LTV waardering van GvE

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-04-2019 14:46:14 ]
pi_186156408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Saldoprobleem SiG
[..]

Nu klopt mijn saldo t.o.v. de mutaties ook weer.

Ik blijf het een rare zaak vinden dat er achteraf maar gewoon mutaties toegevoegd kunnen worden tussen al eerdere mutaties. Dit bemoeilijkt aanzienlijk de controle of e.e.a. wel klopt. Ook dat het überhaupt mogelijk is dat het saldo afwijkt van de losse mutaties is m.i. niet wenselijk.
pi_186156587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:15 schreef rockenfeller het volgende:
Faillissementje van Collin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer van Peppi en Kokki
Ik zit hier ook in.

Voor mij wel een hele interessante zaak. De reputatie van de combinatie hypotheekrecht versus crowdfunding gaat hier misschien eindelijk getest worden. Tevens een goede testcase om te zien of Collin haar zaakjes goed voor elkaar heeft. De recente ervaringen zijn helaas niet erg hoopvol wat betreft het laatste (o.a. Amsterdams Proeflokaal).
pi_186157193
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:37 schreef Gijsbertus het volgende:
aankondiging project voordegroei
Ik zet een beetje vraagtekens bij de volgende uitleg op de website van voordegroei. Het komt op mij over als dat ze bij problemen er hun handen vanaf willen trekken. Quote van https://www.voordegroei.nl/faq/gebeurt-er-als-ondernemer-rente-en-aflossingen-betaalt/

quote:
Mocht de ondernemer alsnog in gebreke blijven, dan zal Voordegroei de lening in handen geven aan een van te voren geselecteerde deurwaarder. Hierbij biedt Voordegroei aan de investeerders de mogelijkheid om gemeenschappelijk op te treden tegen de leningvrager. Voordegroei speelt verder geen rol bij het uitwinnen ed van zekerheden.
Hoe denken jullie hierover?
pi_186157528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:32 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ik zet een beetje vraagtekens bij de volgende uitleg op de website van voordegroei. Het komt op mij over als dat ze bij problemen er hun handen vanaf willen trekken. Quote van https://www.voordegroei.nl/faq/gebeurt-er-als-ondernemer-rente-en-aflossingen-betaalt/
[..]

Hoe denken jullie hierover?
Ja, zo lees ik het ook inderdaad.

Daarnaast is er ook nog het risico van het aanhouden van het bouwdepot en het vrij grote restbedrag na 5 jaar van 600k. Ik vraag mij af of het wel toegestaan is dat Voor de Groei binnen haar stichting derdengelden een bouwdepot gaat aanhouden, dit nog los van of dit wenselijk is. Volgens mij is SiG een van de weinige die hier een vergunning voor heeft.
pi_186157773
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:53 schreef Horsemen het volgende:
Ik vraag mij af of het wel toegestaan is dat Voor de Groei binnen haar stichting derdengelden een bouwdepot gaat aanhouden, dit nog los van of dit wenselijk is. Volgens mij is SiG een van de weinige die hier een vergunning voor heeft.
Volgens mij ligt de vergunning om dit te mogen doen bij Intersolve en niet bij SiG.

quote:
Intersolve heeft een vergunning als elektronisch geldinstelling en staat daarmee onder direct toezicht van De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) (www.dnb.nl/toezichtprofes(...)icht/registers/WFTEG).
pi_186158026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de vergunning om dit te mogen doen bij Intersolve en niet bij SiG.
[..]

Dat zou best kunnen.

Of het heeft te maken met dat SiG van de AFM een vergunning heeft voor het aanbieden van hypothecaire kredieten. Dat zie ik namelijk niet bij bijvoorbeeld GvE, VdG of CCF :?

https://www.afm.nl/~/prof(...)ding-platformen.docx

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 11-04-2019 17:32:29 ]
pi_186159431
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit hier ook in.

Voor mij wel een hele interessante zaak. De reputatie van de combinatie hypotheekrecht versus crowdfunding gaat hier misschien eindelijk getest worden. Tevens een goede testcase om te zien of Collin haar zaakjes goed voor elkaar heeft. De recente ervaringen zijn helaas niet erg hoopvol wat betreft het laatste (o.a. Amsterdams Proeflokaal).
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik laat de zekerheid van een hypotheek heel zwaar (positief) wegen bij een beslissing om te investeren of niet. Hopelijk is dat terecht geweest.
Ook bij CCF heb ik een heleboel investeringen met een hypothecaire zekerheid.
Het zit me ook nooit helemaal lekker dat je geen kopie van de hypotheekakte krijgt bij CCF.
pi_186159708
quote:
Mode met te verwaarlozen zekerheden.
Ik pas.
pi_186160754
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 18:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mode met te verwaarlozen zekerheden.
Ik pas.
En volgensmij heeft Haaren maar 5806 inwoners(1 jan. 2019). Schrijf dan dat de hele gemeente over 5 verschillende dorpen 14195 inwoners heeft(1 jan 2019).

Maar dit kennen we van CCF, en ze weten dit zelf ook, want het aanliggende dorp in Oisterwijk, daar hebben zij hun kantoor.
pi_186161873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 19:09 schreef quepos het volgende:

[..]

En volgensmij heeft Haaren maar 5806 inwoners(1 jan. 2019). Schrijf dan dat de hele gemeente over 5 verschillende dorpen 14195 inwoners heeft(1 jan 2019).

Maar dit kennen we van CCF, en ze weten dit zelf ook, want het aanliggende dorp in Oisterwijk, daar hebben zij hun kantoor.
Wat een boel onzin is er weer geschreven. Ondernemers zonder ervaring maar wel bijna 500k hypotheek schuld. Ook is het cijfermatig een zeer zwak verhaal. Een omzet van 800k en een voorraad van 300k geeft aan dat deze voorraad of tegen verkoopprijs wordt gekocht of te omvangrijk dan wel zwaar verouderd is. De cashflow gaat volledig op aan de aflossing, waar leven deze mensen van gezien de rechtsvorm VOF alleen dus van de neveninkomsten.
pi_186164067
Iemand deze week nog een nabetaling ontvangen van FundingCircle ?
pi_186164474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:43 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Iemand deze week nog een nabetaling ontvangen van FundingCircle ?
Nee, vorige week (4-4) voor het laatst. Wellicht morgen nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-04-2019 05:40:14 ]
pi_186169593
grote aanvraag veilingheidssystemen offshore op gve (650-1000k):
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19405

Wat is dit voor geste van ABN?
quote:
De lening van ABN Amro ter hoogte van ¤ 1.000.000,- (Langlopende lening) wordt afgekocht voor ¤ 100.000,-.
pi_186169643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:26 schreef djh77 het volgende:
grote aanvraag veilingheidssystemen offshore op gve (650-1000k):
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19405

Wat is dit voor geste van ABN?
[..]

Ze willen blijkbaar wel heel graag van die club af?..
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:37:34 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186169722
Als de bank er zich niet aan wilt branden....
pi_186169950
Ze zijn toch gewoon technisch failliet?
pi_186171120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:50 schreef rockenfeller het volgende:
Ze zijn toch gewoon technisch failliet?
Ik kan met 5K naar het casino gaan en alles kwijtraken. Ik kan ook 5K inleggen op Rolloos en dan een leuke Offshore tour maken en een hapje erna nuttigen. Plus een minieme kans dat ze nu wel winst gaan maken.
Wat een moeilijke keuzes moet een mens af en toe maken :W .
Pecunia non olet
pi_186171306
De nieuwe voordegroei staat open en ik hem bescheiden meegenomen.
pi_186171346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik kan met 5K naar het casino gaan en alles kwijtraken. Ik kan ook 5K inleggen op Rolloos en dan een leuke Offshore tour maken en een hapje erna nuttigen. Plus een minieme kans dat ze nu wel winst gaan maken.
Wat een moeilijke keuzes moet een mens af en toe maken :W .
Op de korte termijn gaat het prima in de offshore industrie. Dit jaar zullen ze wel winst maken denk ik. Maar de olie- en gasprijzen kunnen net zo hard weer naar beneden gaan. Dit is een geval waar ze beter converteerbare obligaties kunnen uitgeven.
pi_186171655
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:22 schreef Mynheer007 het volgende:
De nieuwe voordegroei staat open en ik hem bescheiden meegenomen.
Bührmann heb ik ook meegepakt. Lijkt me een mooie rustige belegging met voldoende zekerheid.

Hij opende trouwens gelijk op 46%, staat nu op 67%.
Pecunia non olet
pi_186171998
Binnenkort op All4Funding: OasiPark, camperpark Italië

Binnenkort publiceert All4Funding een mooi nieuw project in La bella Italia. Het gaat om een overname van een populaire, goed lopende camperplaats in Bosco Mesola, Italië. De ligging van de camperplaats is zeer gunstig: vlakbij de Adriatische Zee, 80 kilometer van Venetië en 100 kilometer van Bologna. In het hoogseizoen kunnen hier 200 campers staan. Er komen veel bezoekers uit Duitsland en Scandinavië. De toekomstige eigenaar ziet meer potentie in deze plek en wil onder andere investeren in een mooi zwembad, de bouw van een aantal chalets en uitbreiding van het hoofdgebouw om een bar, een plek met tafels en stoelen en een dansvloer mogelijk te maken.
Voor de overname en een deel van de verbouwing is de ondernemer op zoek naar een lening van 375.000 euro gedurende 5 jaar. Voor deze financiering wil hij graag met All4Funding samenwerken. Houd onze nieuwsbrieven en de site in de gaten! Dit project zal vermoedelijk na Pasen worden gepubliceerd.



Kinderdagverblijf Knorretje op 73%!


Onderneemster Mandy Westerhof is eigenaresse van Knorretje, een goed lopend kinderdagverblijf in het zuiden van de stad Groningen. Ze ziet uitbreidingskansen in Haren, de nabij gelegen plaats. Daar heeft ze al een geschikt pand gevonden en alle vergunningen zijn al rond. Nu heeft ze nog alleen financiering nodig voor de verbouwing van het pand. Ze hoopt die met uw hulp te kunnen verkrijgen.

Haren is een gunstige plek voor een nieuwe vestiging: alle bestaande kinderdagverblijven zitten vol en werken met wachtlijsten.

Bovendien wonen er veel twee verdieners in Haren die graag gebruik willen maken van een kinderdagverblijf. Zonder enige vorm van reclame te maken, zijn er al vier aanmeldingen binnen gekomen voor het nieuwe kinderdagverblijf van Knorretje.

De looptijd van deze annuïteitenlening is 5 jaar en de rente is 8% per jaar. Kijk hier om meer te lezen over Kinderdagverblijf Knorretje. Investeer snel, want vol=vol!


Financiering agrariër Flevoland geslaagd

Enige tijd geleden hebben wij via deze nieuwsbrief een oproep geplaatst voor een financiering van ¤ 300.000 voor een agrariër in Flevoland. We zochten daarbij een kleine groep investeerders die vanaf ¤ 50.000 wilden investeren. We hebben daarop ruim voldoende reacties gekregen en de financiering is dan ook geslaagd. We danken u hartelijk voor de getoonde belangstelling.
Tot een volgende nieuwsbrief!

Met vriendelijke groet,
Pecunia non olet
pi_186172091
Faillissement CCF/Melo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_186172529
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik kan met 5K naar het casino gaan en alles kwijtraken. Ik kan ook 5K inleggen op Rolloos en dan een leuke Offshore tour maken en een hapje erna nuttigen. Plus een minieme kans dat ze nu wel winst gaan maken.
Wat een moeilijke keuzes moet een mens af en toe maken :W .
Dit bedrijf gaat toch geen 650k, laat staan 1000k, financieren zo?
pi_186172901
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit bedrijf gaat toch geen 650k, laat staan 1000k, financieren zo?
Banken doen om strategische reden niet aan afkoop. Ik geloof er allemaal niets van
pi_186173137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bührmann heb ik ook meegepakt. Lijkt me een mooie rustige belegging met voldoende zekerheid.

Hij opende trouwens gelijk op 46%, staat nu op 67%.
Deze ook meegenomen, hoewel ik de restsom van 600K na 5 jaar en de risico's in bouwfase net als Horsemen minder aantrekkelijk vind bij dit project. Echter lees ik ook dat de 5 units zo goed als verhuurt zijn wat het risico weer kleiner maakt. Afijn zo heeft ieder project zijn risico's.
pi_186173287
Update LdH m.b.t. SimGas.

Eigenlijk geen nieuws. Het is over en uit en het geld is weg.

Bij mij vallen alle projecten bij LdH onder goede doelen dus de herinvesteringen lopen ietsjes terug ten nadelen van nieuwe projecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn rendement na 2,5 jaar LdH en de defaults bij SimGas en NPFC is om en nabij de 1% per jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 12-04-2019 14:28:28 ]
pi_186173599
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Update LdH m.b.t. SimGas.

Eigenlijk geen nieuws. Het is over en uit en het geld is weg.

Bij mij vallen alle projecten bij LdH onder goede doelen dus de herinvesteringen lopen ietsjes terug ten nadelen van nieuwe projecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus bij IB 2019 invullen bij giften aan ontwikkelingslanden. O-)
pi_186173889
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus bij IB 2019 invullen bij giften aan ontwikkelingslanden. O-)
Dan loop je daar het risico mee dat er vragen gesteld gaan worden. Dan kan je beter de hele investering gewoon niet invullen. Maar dat gaan we natuurlijk niet doen want we houden ons natuurlijk netjes aan de regels :)

Overigens heb ik wel alle projecten met een achterstand van meer dan 3 maanden volledig afgeboekt.
pi_186174564
Het blijft trouwens angstvallig stil rondom Collin/Proc*de Holding.
Ik heb al diverse malen mails gestuurd maar op de laatste twee krijg ik zelfs al geen antwoord meer.
Het zit helemaal fout daar vrees ik. Dat kan op zich, maar communiceer dan tenminste met de investeerders :(
Pecunia non olet
pi_186175835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:11 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Banken doen om strategische reden niet aan afkoop. Ik geloof er allemaal niets van
Leuk om te kijken op de site van de (initiële) mede-investeerder. In een filmpje op die site spreekt 1 van de mannen van Rolloos over het feit dat deze investeerder er echt voor de lange termijn in zit! Maar die blijkt er minimaal driekwart jaar geleden al uitgestapt te zijn.

Bedrijf is technisch failliet en zoekt nog naar een laatste reddingsboei (pun intended). :W
pi_186175970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:16 schreef obligataire het volgende:
Het blijft trouwens angstvallig stil rondom Collin/Proc*de Holding.
Ik heb al diverse malen mails gestuurd maar op de laatste twee krijg ik zelfs al geen antwoord meer.
Het zit helemaal fout daar vrees ik. Dat kan op zich, maar communiceer dan tenminste met de investeerders :(
Als je het over de duivel hebt...
pi_186176080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 16:36 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als je het over de duivel hebt...
Ik zit er zelf niet in maarrrr, wat een toeval, wat een toeval :O
pi_186176352
Rommelig mailtje van Sig over het rommeltje in de e-wallet.

Geachte investeerder in dit project,

Wij hadden rond 1 april verschillende storingen bij onze betaaldienstverlener die elkaar verstrekt hebben.

Het heeft ons helaas veel tijd gekost om een en ander weer juist te maken.

Begin deze week is de aan u gedane betaling van 2 april aan Raadstede schijf 2 verwijderd uit uw overzicht.

Zojuist is de betaling van Raadstede schijf 2 opnieuw gedaan en kunt u zien dat wij zoals gebruikelijk kosten in rekening brengen en nog geen uitbetaling in uw e-Wallet hebben gestort.

Heeft u nog vragen dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
pi_186176585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:03 schreef FINONAF het volgende:
Rommelig mailtje van Sig over het rommeltje in de e-wallet.

Geachte investeerder in dit project,

Wij hadden rond 1 april verschillende storingen bij onze betaaldienstverlener die elkaar verstrekt hebben.

Het heeft ons helaas veel tijd gekost om een en ander weer juist te maken.

Begin deze week is de aan u gedane betaling van 2 april aan Raadstede schijf 2 verwijderd uit uw overzicht.

Zojuist is de betaling van Raadstede schijf 2 opnieuw gedaan en kunt u zien dat wij zoals gebruikelijk kosten in rekening brengen en nog geen uitbetaling in uw e-Wallet hebben gestort.

Heeft u nog vragen dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Dit is precies wat ik eerder ook al heb aangegeven. Het zou toch niet mogen dat ze zomaar regels verwijderen en/of regels toevoegen en boekdatums & tijden veranderen zonder dat dit inzichtelijk is voor de investeerders!!!???

Als er door wat voor reden dan ook een fout zit in de betalingen dan moeten ze dat corrigeren door een correctie boeking te doen met de datum dat ze deze boeking uitvoeren. Dan kan je ook altijd zien wat de mutaties geweest zijn.

Nu kan het dus gebeuren dat je controleert of betalingen binnen gekomen zijn terwijl SiG deze regels (betalingen) doodleuk dagen of weken later weer weghaalt. Voor ons als investeerder is dit niet te zien of te controleren })
pi_186176834
Nieuw project bij KoM

Risico: CC
Bedrag: 35K
Looptijd: 48 mnd.
Rente: 10%

https://www.kapitaalopmaat.nl/Purisa-Mediavormgeving
pi_186177943
Kinderkleding met 2e hypotheek op ccf/Knab
https://www.collincrowdfund.nl/kinderoutlet/
pi_186178121
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij KoM

Risico: CC
Bedrag: 35K
Looptijd: 48 mnd.
Rente: 10%

https://www.kapitaalopmaat.nl/Purisa-Mediavormgeving
Die zit zo vol, vraag is of je daar nog tussenkomt als je wilt investeren.
pi_186178252
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik eerder ook al heb aangegeven. Het zou toch niet mogen dat ze zomaar regels verwijderen en/of regels toevoegen en boekdatums & tijden veranderen zonder dat dit inzichtelijk is voor de investeerders!!!???

Als er door wat voor reden dan ook een fout zit in de betalingen dan moeten ze dat corrigeren door een correctie boeking te doen met de datum dat ze deze boeking uitvoeren. Dan kan je ook altijd zien wat de mutaties geweest zijn.

Nu kan het dus gebeuren dat je controleert of betalingen binnen gekomen zijn terwijl SiG deze regels (betalingen) doodleuk dagen of weken later weer weghaalt. Voor ons als investeerder is dit niet te zien of te controleren })
Wat je kunt doen is regelmatig het saldo afromen naar de bank, zodat je weer op nul staat als de volgende reeks binnenkomt.
Pecunia non olet
pi_186178258
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij KoM

Risico: CC
Bedrag: 35K
Looptijd: 48 mnd.
Rente: 10%

https://www.kapitaalopmaat.nl/Purisa-Mediavormgeving
Ik doe mee. Voor mij een hoge gunfactor. Jonge creatieve ondernemer die in Stadskanaal een open markt ziet en zich beperkt ziet door de locatie van zijn kantoor. Lijkt een 'local hero' in een markt waar geen fysieke concurrenten zijn. Omzet is wel erg laag, maar zijn verklaring is niet heel raar. Bedrag is te overzien.
pi_186178324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is regelmatig het saldo afromen naar de bank, zodat je weer op nul staat als de volgende reeks binnenkomt.
Als SiG dan een correctie maakt, sta je rood op de wallet😁
pi_186178558
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als SiG dan een correctie maakt, sta je rood op de wallet😁
Precies, gna gna oO/ oO/
Pecunia non olet
pi_186178781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is regelmatig het saldo afromen naar de bank, zodat je weer op nul staat als de volgende reeks binnenkomt.
SIG brengt toch 0,25E in rekening per terugboeking? Dan wordt regelmatig terugstorten een duur grapje en blijft er van het rendement niks over (tenzij je een mega-investeerder bent)

PS heb zelf nog geen problemen gehad met correcties in de Wallet - blijkbaar heb ik geluk met mijn projecten (3 stuks), maar is wel een reden dit de laatste te laten zijn (iets met vertrouwen in hun administratie)
pi_186179035
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 19:08 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

SIG brengt toch 0,25E in rekening per terugboeking? Dan wordt regelmatig terugstorten een duur grapje en blijft er van het rendement niks over (tenzij je een mega-investeerder bent)

PS heb zelf nog geen problemen gehad met correcties in de Wallet - blijkbaar heb ik geluk met mijn projecten (3 stuks), maar is wel een reden dit de laatste te laten zijn (iets met vertrouwen in hun administratie)
Ik denk dat ik dit inderdaad maar ga doen. 1x per maand, als alle projecten binnen zijn, het saldo overboeken. Helaas weer extra werk en controle wat toch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Die max 3 euro per jaar heb ik er wel voor over. Overigens heeft SiG bij mijn weten deze kosten nog nooit in rekening gebracht.
pi_186179991
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, vorige week (4-4) voor het laatst. Wellicht morgen nog.
Teleurstellend, geen betaling meer ontvangen vanuit FundingCircle. Het overzicht met openstaande betalingen van komende maandag wordt een hele lijst. Misschien langzaam maar wat afbouwen bij FNC, hoewel ik nog steeds op een mooi resultaat sta, maar het kan rap naar beneden gaan als er slecht betaald wordt.
pi_186187217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:16 schreef obligataire het volgende:
Het blijft trouwens angstvallig stil rondom Collin/Proc*de Holding.
Ik heb al diverse malen mails gestuurd maar op de laatste twee krijg ik zelfs al geen antwoord meer.
Het zit helemaal fout daar vrees ik. Dat kan op zich, maar communiceer dan tenminste met de investeerders :(
Peter Verhaar
quote:
op het HUIS van deze professor aan de RUG Groningen is beslag gelegd door @CollinCrowdfund ; we gaan hem zijn huis uit gooien, dag professor; aanpakken deze mijnheer die geen Nederlands kent
pi_186188165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Peter Verhaar
[..]

Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd wat deze acties gaan opleveren. Ook dit is weer een interessante testcase. Inclusief rente is van iedere geleende euro 52 cent terugbetaald. De borgstelling bedraagt de helft van de hoofdsom.

Opmerkelijk is dat Collin deze flapoor de 'triple good' status toekende terwijl hij amper een jaar maandelijks heeft kunnen aflossen. Daarna heeft hij af en toe wat bij elkaar kunnen schrapen en tussendoor ook nog problemen met de Belastingdienst gehad.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')