idem, 1e project bij WVJG,, weer een platform in mijn portefeuille ihkv spreiding en focus op good projects,quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:12 schreef LorneMalvo het volgende:
Wvjg zit inmiddels vol. Heb er ook een bijdrage in gedaan
Bij mij ook ... helaasquote:Op dinsdag 2 april 2019 19:00 schreef obligataire het volgende:
En wéér klopt het saldo van de wallet van SIG niet.
Beginsaldo plus mutaties, is anders dan het weergegeven saldo
Ja, ik zie dit ook als een groot voordeel. Plus dat ze nu waarschijnlijk net als FNC een standaard overzicht met cijfers gaan geven. Ik overweeg wel hier in mee te gaan doen, terwijl ik al meer dan een jaar niets met Collin heb gedaan, omdat ik hun stukjesbeschrijvingen en risicobeoordeling niet vertrouw. Een lagere rente dan FNC wil ik wel accepteren, zolang er sprake is van boeterente over te late betalingen en bij vervroegde aflossing.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:10 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Een mogelijk voordeel dat ik zie is dat de efficientie bij het publiceren van deze pitches waarschijnlijk zo hoog op de prioriteitenlijst staat, dat de Collin Sprookjeschrijver minder ruimte krijgt om er zijn draai aan te geven
Het lijkt erop dat er in 1 van de 2 een vertraging zit, en dat als je een dag of wat later kijkt het wel klopt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.
Stel dat de familie een grote bijdrage levert, dan kan het resterende bedrag van 7k nog wel te voldoen zijn via een aow want dat is ook gewoon ruim 1600 netto per maand met twee personen.
Tevens zou het fijner zijn als we wat inzicht krijgen in de omvang van de overwaarde.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 03-04-2019 09:04:23 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk gaan de rechtsmaatregelen iets opleveren....
quote:Op woensdag 3 april 2019 08:21 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik zit er niet in, maar snap het ook niet zo erg. Bij FNC worden schulden niet zo gauw kwijtgescholden. Als je hoofdelijk tekent, dan betekent dat daar ook iets. En ze laten zien dat hoofdelijk tekenen minsten zo waardevol is als allerlei zekerheden die in de praktijk weinig blijken voor te stellen. Bij de buitenlandse platformen waar ik in zit werkt het ook hetzelfde. Als er nou een WSNP traject is, dan kun je soms niet anders dan een betaalregeling sluiten, maar zo ver is het zo te zien niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.
Stel dat de familie een grote bijdrage levert, dan kan het resterende bedrag van 7k nog wel te voldoen zijn via een aow want dat is ook gewoon ruim 1600 netto per maand met twee personen.
Tevens zou het fijner zijn als we wat inzicht krijgen in de omvang van de overwaarde.
Precies, en als GvE zo graag de morele kaart wil spelen, dan mogen ze van mij ook wel afzien van de processkosten en fee, want nu gaat de helft van de toegezegde aflossing daar naar toe.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:12 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik zit er niet in, maar snap het ook niet zo erg. Bij FNC worden schulden niet zo gauw kwijtgescholden. Als je hoofdelijk tekent, dan betekent dat daar ook iets. En ze laten zien dat hoofdelijk tekenen minsten zo waardevol is als allerlei zekerheden die in de praktijk weinig blijken voor te stellen. Bij de buitenlandse platformen waar ik in zit werkt het ook hetzelfde. Als er nou een WSNP traject is, dan kun je soms niet anders dan een betaalregeling sluiten, maar zo ver is het zo te zien niet.
quote:Op woensdag 3 april 2019 08:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Eindelijk een reactie van Collin op Le Beau..Dat hoop ik ook maar de verwachting is nul van mijn kant. De man heeft een jaar de tijd gehad om de opbrengst van zijn zaak weg te sluizen c.q. op te eten. Dat hij nu is ondergedoken (misschien moet Collin eens een keer zonder nummerherkenning bellen), duidt er niet op dat hij goed nieuws heeft voor de investeerders. Eigenlijk zou aangifte van verduistering gedaan moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk gaan de rechtsmaatregelen iets opleveren....Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 2 april 2019 12:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE is de afgelopen maanden met een PR offensief gestart door bij netjes afgeronde projecten een mail te sturen, wat op zich goed en slim is. Zo kreeg ik vandaag:Helemaal mee eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik daarentegen zeer vervelend vind is dat het opvolgen en rapporteren over projecten met betalingsachterstanden nog steeds niet goed loopt!
Het zou tijd worden dat dit nu toch ook eens goed opgepakt wordt!!
Goede voornemens zijn er door GvE nu genoeg geuit, wij als investeerders hebben behoefte aan daadkracht zaken slepen veel te lang voort!
Men moet beseffen dat goede opvolging bij betalingsachterstanden bij investeerders een veel betere PR oplevert dan briefjes over succesvolle projecten.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er geen regelmatige opvolging is bij betalingsachterstanden. Met dat betreft kan GvE nog veel leren van FnC.
Ik krijg regelmatig de indruk dat GvE pas wakker gaat worden op het moment dat er vragen gesteld worden door investeerders.
Alle mooie beloftes ten spijt komt er nog weinig van terecht![]()
quote:Op woensdag 3 april 2019 08:21 schreef Mynheer007 het volgende:
Aan de andere kant, een aanbod voorleggen mag natuurlijk altijd en op zich positief dat GvE er nu een eerlijke stemming op los laat, dat is wel eens anders geweest. Ook geeft GvE gelukkig geen positief advies mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand ook in dit project? Ik snap niet zo goed waarom er altijd deals met de schuldenaars gesloten dienen te worden; gewoon betalen wat je schuldig ben als dat enigzins mogelijk is. Dat lijkt hier het geval, dus die woning kan prima verkocht worden. Dat er allemaal prive omstandigheden worden aangedragen kan ik weinig mee, als het echt allemaal zo ernstig is dan kan die familie toch wat meer inleggen, ipv oo de emoties van investeerders te spelen.
Ik denk volstrekt duidelijk waar voor je m.i. in dit geval voor moet kiezen.
Het kost wat meer tijd maar de rente loopt ook door.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-04-2019 11:41:23 ]
Uit de omschrijving op GVE:quote:Op woensdag 3 april 2019 10:26 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19264
Foutje....? "eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 127.000,-, met een restschuld van ¤ 148.000,-. " Ik sla deze zowieso over (want sterk conjuctuur gevoelig, geen eigen inbreng, weinig zekerheden en fors leenbedrag)quote:Op woensdag 3 april 2019 09:46 schreef djh77 het volgende:
verhuurbedrijf horeca op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19609
Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:04 schreef W1241302 het volgende:
[..]
Uit de omschrijving op GVE:
"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."
"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"
Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
Hij zal geen 600k kapitaal hebben waardoor het niet materieel is.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:04 schreef W1241302 het volgende:
[..]
Uit de omschrijving op GVE:
"Mijn naam is Martin van Gooswilligen, sinds 2003 actief in de ontwikkeling van bedrijfsmatig vastgoed. Ik ben directeur en partner van een vermogensbeheerder in aandelen, obligaties en vastgoed. Daarnaast ben ik eigenaar van de VG Groep B.V., dat bedrijfspanden verhuurt."
"1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
M. van Gooswilligen (op dit moment van morele waarde)"
Van morele waarde? Heeft deze ondernemer dan geen kapitaal opgebouwd in privé of zie ik iets over het hoofd?
Twijfel.... ik heb het vermoeden dat een andere financierings-constructie geklapt is (want anders plan je de transportdatum bij de notaris niet alvast in op 8 mei!) en nu er 'even snel' bij de crowd 600k opgehaald moet worden. Hier wel een stuk eigen inbreng. Wel jammer dat er niet meer wordt afgelost tijdens de looptijd. Ik denk er nog even over na!quote:Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.
quote:Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Met het oog op de geplande leveringsdatum wordt dit project slechts 14 dagen (tot 19 maart 10.00 uur) opengesteld voor investeringen.
Ben benieuwd of binnen deze tijd het doelbedrag gehaald kan worden. Maar looptijd is kort dat scheelt al een hoop is mijn ervaring. Maar goed dat ze dit er bij zetten in het verleden hebben ze zich daar wel eens mee in de vingers mee gesneden.
5% rente is dan wel mager. Als het snel moet, zou je 6,5% moeten aanbiedenquote:Op woensdag 3 april 2019 11:12 schreef aborren het volgende:
[..]
Twijfel.... ik heb het vermoeden dat een andere financierings-constructie geklapt is (want anders plan je de transportdatum bij de notaris niet alvast in op 8 mei!) en nu er 'even snel' bij de crowd 600k opgehaald moet worden. Hier wel een stuk eigen inbreng. Wel jammer dat er niet meer wordt afgelost tijdens de looptijd. Ik denk er nog even over na!
Geen 600k oké.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:08 schreef djh77 het volgende:
[..]
Hij zal geen 600k kapitaal hebben waardoor het niet materieel is.
Kan iemand mij uitleggen hoe je met een omzet van 202k euro een resultaat na belasting van 946K euro met een vrije cashflow van 963k euro kan hebben. Zie cijfers 2018quote:Op woensdag 3 april 2019 10:26 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed op GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19264
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |