abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186045658
Heeft iemand iets van SiG gehoord over de inrichting van de schijven?

Over 4 maanden loopt een lening van SiG Vlasstraat Utrecht af. Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
pi_186045700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
Voor wie?
pi_186045729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor wie?
Voor ons om te zien of dat goed afloopt en als dat niet zo is om te zien of SiG de zaken goed op orde heeft :)
pi_186045760
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:10 schreef peterc het volgende:
GVE pandje Bussum staat open
4,6% rente voor een bedrijfspand met een LTV van 75% op dit moment aan de top van de marktcyclus vind ik te weinig
pi_186046241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

4,6% rente voor een bedrijfspand met een LTV van 75% op dit moment aan de top van de marktcyclus vind ik te weinig
Op dit moment is de LTV zelfs 133%. De 75% is na verbouwing.
pi_186046251
GvE zet de laatste tijd commercieel actief in op vastgoedleningen. Het is alleen nu toch wel een signaal vanuit de investeerders dat er 3 projecten niet vollopen. De zekerheden en voorwaarden zijn gewoon net niet interessant genoeg.
Ik zeg: allen 1% erbij en ze zitten morgen vol.
pi_186046298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:48 schreef william0199 het volgende:
GvE zet de laatste tijd commercieel actief in op vastgoedleningen. Het is alleen nu toch wel een signaal vanuit de investeerders dat er 3 projecten niet vollopen. De zekerheden en voorwaarden zijn gewoon net niet interessant genoeg.
Ik zeg: allen 1% erbij en ze zitten morgen vol.
2 projecten hebben een looptijd van 10 jaar. Deze zijn in zijn algemeenheid minder populair dan leningen van 5 jaar. CCF biedt om dezelfde reden eigenlijk nooit leningen aan die langer duren dan 5 jaar. Deze worden dan na 5 jaar herfinancieerd voor nogmaals 5 jaar. Zelfde effect voor de leninggever.
pi_186046525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

2 projecten hebben een looptijd van 10 jaar. Deze zijn in zijn algemeenheid minder populair dan leningen van 5 jaar. CCF biedt om dezelfde reden eigenlijk nooit leningen aan die langer duren dan 5 jaar. Deze worden dan na 5 jaar herfinancieerd voor nogmaals 5 jaar. Zelfde effect voor de leninggever.
Ik blijf dat toch wat raar vinden. Een 10 jarig project waarop volledig annuïtair wordt afgelost vind ik veel minder risicovol dan een project waarbij de hete aardappel 5 jaar naar de toekomst wordt verschoven. Niemand weet hoe de vastgoedmarkt er dan uit ziet. Zeker bij bedrijfspanden. Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat het halve industrieterrein te huur/te koop stond t.e.a.b.

Overigens neem ik Bussum ook niet mee. Schaamteloos hoe hier de risico's bij de crowd worden neergepleurd en dat voor een beetje rente.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 05-04-2019 11:11:48 ]
Pecunia non olet
pi_186046641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Voor ons om te zien of dat goed afloopt en als dat niet zo is om te zien of SiG de zaken goed op orde heeft :)
De waarde van het pand is 1,5x gestegen sinds de funding. Wij krijgen ons geld wel terug.
pi_186046665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:05 schreef obligataire het volgende:
Ik blijf dat toch wat raar vinden. Een 10 jarig project waarop volledig annuïtair wordt afgelost vind ik veel minder risicovol dan een project waarbij de hete aardappel 5 jaar naar de toekomst wordt verschoven. Niemand weet hoe de vastgoedmarkt er dan uit ziet. Zeker bij bedrijfspanden. Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat het halve industrieterrein te huur/te koop stond t.e.a.b.
Ik ben het met je eens, maar toch lopen 10 jarige projecten veel minder dan 5 jarige. CCF heeft hier gewoon beleid om om geen 10 jarige aan te bieden.
pi_186046703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar toch lopen 10 jarige projecten veel minder dan 5 jarige. CCF heeft hier gewoon beleid om om geen 10 jarige aan te bieden.
Het zit bij heel veel mensen tussen de oren om geld maar vooral niet lang vast te leggen. Tenzij het om hypotheekschuld gaat, dan kan het niet lang genoeg zijn , terwijl kortlopend geld lenen juist veel goedkoper is.

Collin speelt in op die trend. Tevens zorgt dat voor lage maandlasten voor de leningnemer. Omgekeerd betekent dat voor de crowdfunders dat het risico veel te langzaam wegloopt.
Pecunia non olet
pi_186046907
Een artikel in Sprout over een project van GvE uit december 2016;https://www.sprout.nl/art(...)773930f76be018bc7e4b

Het Kaak project bij GvE dat vandaag ook open is gegaan, hoe beoordelen jullie dat?
pi_186047324
Vanmiddag kunnen de crowdfunders bij Mosaic (HCN) o.a. op de foto met een kameel.
Wie interesse heeft..en in de omgeving woont c_/
Pecunia non olet
pi_186047808
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand iets van SiG gehoord over de inrichting van de schijven?

Over 4 maanden loopt een lening van SiG Vlasstraat Utrecht af. Als er gekozen wordt voor een herfinanciering bij SiG kan dat interessant worden.
Jazeker, ik heb hier het begin van de week nog contact met SiG over gehad. Geen toezegging maar de samenvatting was “Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen daar zeker wat mee doen.”

Ik hoop oprecht dat ze dat doen en naar hun investeerders willen luisteren en meedenken.

M.b.t. de Vlasstraat maak ik mij ook geen enkele zorgen. Dit zijn projecten welke onder de oude voorwaarden zijn afgesloten en dat bij nog stijgende huizenprijzen.

Ik hoop dat er een herfinanciering aankomt tegen acceptabele voorwaarden :)
pi_186048867
zijn er al leningen beschikbaar bij Collin Direct of is dit nog niet het geval? Op de website zie ik nog niets..?
pi_186048904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:51 schreef Ron1986 het volgende:
zijn er al leningen beschikbaar bij Collin Direct of is dit nog niet het geval? Op de website zie ik nog niets..?
Nee, wel een nieuwe boven de 100k tegen 9%:
https://www.collincrowdfund.nl/actief-media-beheer-b-v/
Dit bedrijf heeft in december 2017 via KoM geld proberen op te halen. Uiteindelijk was er onvoldoende animo.
pi_186048946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:27 schreef WvjG het volgende:
Goede avond investeerders in diverse projecten bij Waardevoorjegeld,

Wij lezen niet structureel mee, dus verwacht ook in de toekomst niet, dat wij adequaat reageren op dit forum. Mocht u vragen hebben, stuur dan (zoals sommigen van u dat hebben gedaan) een mail.
Desondanks hierbij wel een reactie op twee besproken punten.

1. project Ouddorp: dit betreft het oponthoud bij de verkopende partij, die eisen stelt aan de gelijklopende datum voor het passeren van zowel de zakelijke financiering als de aankoop van de privé woning. Wij houden de betrokken investeerders regelmatig op de hoogte van de voortgang hiervan.

2. De voortgang van project Gouda is wat ons betreft een voorbeeld van hoe het beter kan. Daar zit wel de snelheid in, maar Basis, de taxateur, laat hier wat ons betreft wel steken vallen in het nakomen van beloften.

Wij hebben de koper gemaild met de mededeling, dat wij de lening NIET uitboeken voordat het taxatierapport conform het nu al aanwezige waardenblad (aanwezig in de downloads) is aangeboden. Wij hebben op enkele investeerders na alle bedragen ondertussen op onze rekening Klantgelden staan.

De mensen, die hierover een mail hebben gestuurd, antwoord ik morgen persoonlijk. Maar ik ben er van overtuigd dat de twee mailende investeerders hier aanwezig zijn....

Allemaal een prettige avond.

Groet,
Waardevoorjegeld
Voor de geinteresseerden onder ons, het taxatierapport is in zijn volledigheid bij de downloads geplaatst; in twee delen vanwege de grootte van het bestand.
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:43:50 #118
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_186049526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:56 schreef WvjG het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerden onder ons, het taxatierapport is in zijn volledigheid bij de downloads geplaatst; in twee delen vanwege de grootte van het bestand.
Het bestand is misschien wel zó groot, dat de inlog niet meer werkt.
Edit: Euvel lijkt inmiddels verholpen.
Nogmaals edit: Nu ook de (toekomstige) transacties zichtbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 05-04-2019 15:06:18 ]
pi_186050288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:43 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het bestand is misschien wel zó groot, dat de inlog niet meer werkt.
Edit: Euvel lijkt inmiddels verholpen.
Nogmaals edit: Nu ook de (toekomstige) transacties zichtbaar.
Klopt; nieuwe release is gelukt!
pi_186052607
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:02 schreef TechLight het volgende:

[..]

Haha, ik controleer ze ook niet allemaal hoor. Vandaag maar even 5 stuks gepakt, valt toch een beetje tegen:
1 vervroegd afgelost, precies juiste dagen rente gekregen (19d)
2 vervroegd afgelost, 1 dag te weinig rente (11d ipv 12d en 3d ipv 4d rente)
1 te laat afgelost, 5d rente gekregen met 7d in bezit, klopt wel want 2d te laat, en grace periode bij deze provider is 3d.
1 te laat afgelost, 12d rente gekregen met 17d in bezit. Grace periode is 3d, dus dit lijkt toch twee dagen te weinig rente alsnog.

Dus met korte leningen, grace periods, en hun 'administratieve' beperkingen daarbij scheelt dit 15% rendement (59 dagen eigenaarschap, 50 dagen rente gehad), oftewel geen ca. 12% maar 10.1%. Dat is inderdaad nog steeds fors meer dan bij de bank, maar wel duidelijk minder dan verwacht (en dus reden om wat portfolio gewichten anders te leggen - met langer lopende leningen, of bij andere platformen).

(edit: het gebruik van een 'rentejaar' van 360 dagen compenseert deze domper dan wel weer een beetje :') )
Zit jij ook bij Robocash ? Volgens mij is het daar beter geregeld met de rente uitbetalingen, ook bij (zeer) korte periodes.
pi_186052671
Vanmiddag ruim 30k door iemand gestort in pand SiG
https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam

[ Bericht 98% gewijzigd door djh77 op 05-04-2019 18:39:30 ]
pi_186052882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Zit jij ook bij Robocash ? Volgens mij is het daar beter geregeld met de rente uitbetalingen, ook bij (zeer) korte periodes.
Volgens mij ligt het er aan welke tussenpersonen jij accepteert en minder aan het platform?
pi_186052888
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:28 schreef djh77 het volgende:
Vanmiddag ruim 30k door iemand gestort in pand SiG
https://investeren.sameni(...)rweg-7a-te-rotterdam
Netjes, iemand met geld over 😅
pi_186053188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het er aan welke tussenpersonen jij accepteert en minder aan het platform?
Weet niet of we het nu nog over hetzelfde hebben, maar wat ik bedoel is dat ik op Robocash zie dat je altijd rente krijgt over de dagen dat je het geld hebt uitgeleend.

Of je rente uitgekeerd krijgt tijdens de Overdue periode hangt op Mintos af van de tussenpersoon. Voor zover ik begrepen heb is dat op Robocash niet afhankelijk van de tussenpersoon en krijg je altijd rente uitgekeerd ook over de Overdue periode.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')