Denk toch dat het verstandig is dat het platformen de informatie die ze hebben delen.quote:Op maandag 1 april 2019 07:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor ons misschien niet verbazingwekkend maar dat er nog steeds platforms zijn die dergelijke informatie niet delen en (hoogstwaarschijnlijk doelbewust) achterhouden is natuurlijk ernstig.
Uiteindelijke zal dit negatief uitstralen op de gehele branche.
Volgens mij is de bouw uitgesteld door een eis van de gemeente - milieubewust en gasvrij koken.quote:Op maandag 1 april 2019 08:28 schreef peterc het volgende:
[..]
Denk toch dat het verstandig is dat het platformen de informatie die ze hebben delen.
Als ze het weten of hadden kunnen weten, en het dan bewust niet vermelden verzaken ze hun zorg- & informatieplicht, en gaan ze onherroepelijk voor de bijl, bij een klacht of procedure.
En zeker als de informatie al zo openbaar is.
Van de WokkerdeWok in Utrecht word ik ook niet vrolijk, benieuwd naar de redenen waarom de transformatie vh pand nu pas plaatsvindt. HCN leest mee, dus mogelijk komen zij met een update, zullen toch ook wel curious zijn, omtrent hoe en waarom.
Volgens dit artikel in AD van september vorig jaar zou het probleem niet moeten zijn dat ze gasvrij moeten koken. Er wordt juist een nieuwe gasleiding aangelegd vanuit een nabijgelegen straat. Moegelijk dat daar wel vertraging in is gekomen.quote:Op maandag 1 april 2019 09:39 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Volgens mij is de bouw uitgesteld door een eis van de gemeente - milieubewust en gasvrij koken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je hier meer over vertellen? Ik zit zelf ook in een aantal CAN projecten, maar heb hier nog niet mee te maken gehad (wel met projecten die voorstellen doen om de lening om te zetten in tegoedbonnen of iets dergelijks...)quote:Op maandag 1 april 2019 07:01 schreef djh77 het volgende:
Een groot deel van de CAN investeerders zijn al ondergebracht bij Eyevestor (lening omgezet naar certificaten).
Kijk, dat is positief nieuws voor de mensen die daar in zitten!quote:Op maandag 1 april 2019 10:38 schreef OpDieFiets het volgende:
AH koopt startup die in 2017 op CCF geld heeft opgehaald:
https://www.telegraaf.nl/(...)pt-leefstijlplatform
https://www.collincrowdfund.nl/foodfirstnetwork/
Was nog leuker geweest als het een aandelenproject was geweestquote:Op maandag 1 april 2019 10:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kijk, dat is positief nieuws voor de mensen die daar in zitten!
Ik heb 'm ook meegenomen.quote:Op maandag 1 april 2019 10:31 schreef Jaco078 het volgende:
Bedrijfspand GVE staat open. Meegenomen voor meer dan mijn gebruikelijke GVE-inleg. I.t.t. sommigen vind ik de 10-jaars-annuiteit plezierig.
quote:In overleg heeft de ondernemer van Proeflokaal Bregje Rotterdam samen met HCN besloten om de lening vervroegd in te lossen.
Op donderdag 4 april 2019 zullen alle nog resterende af te lossen termijnen (4) ineens naar u worden overgemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klaarblijkelijk rommelde het al langer bij dit bedrijf maar dit is de eerste melding hierover vanuit GvE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zal ik zeggen, ik begrijp niet dat deze man die in het verleden de boel al zo vaak belazerd heeft, wederom respijt krijgt.![]()
En nog eentje van de oude regeling, dus met de volledige rente. Weliswaar maar 4 termijnen, maar toch.quote:
quote:Op maandag 1 april 2019 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Over rommelen gesproken er is ook weer een update van Dierservice van KOM.EUPETSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zal ik zeggen, ik begrijp niet dat deze man die in het verleden de boel al zo vaak belazerd heeft, wederom respijt krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een verdrievoudigde omzet in 2020, wij gaan ons geld echt wel terug zien van deze heren..
Mooie 1 april grap.
quote:Met Collin Direct maken we het lenen van relatief kleinere bedragen interessanter voor ondernemers én bieden we meer investeringskansen aan onze investeerders.
Collin Direct is geschikt voor leningaanvragen van ¤ 25.000,- tot en met ¤ 100.000,-. Het aanvraagproces is efficiënt ingericht en heeft voordelen voor zowel de leningnemer als de investeerder.
Voordelen voor investeerders:
✓ Investeren mogelijk vanaf ¤ 100,-
✓ Inzicht in de jaarcijfers van de onderneming
✓ Investeringen worden sneller rentedragend
✓ Aantrekkelijk rendement
Voordelen voor ondernemers:
✓ Snel duidelijkheid over de leningvoorwaarden
✓ Geautomatiseerd indicatief rentevoorstel
✓ Kosteloze beoordeling van de aanvraag
Ten opzichte van ons bestaande crowdfundingproduct zijn onder andere de volgende kenmerken gewijzigd:
✓ de lengte en inhoud van de pitch;
✓ de rente range;
✓ het kredietbeoordelingsproces;
✓ de tarifering;
✓ de bedenktermijn voor investeerders;
✓ de innercrowd;
✓ het minimale en maximale investeringsbedrag;
✓ het loyaliteitsprogramma;
✓ geen leningalerts;
✓ en tot slot het tijdstip van livegang van een leningaanvraag.
We verwachten op korte termijn de eerste investeringskansen via Collin Direct online te plaatsen. Houd daarvoor onze website in de gaten.
Wijziging Algemene Voorwaarden
De wens om aansluiting te houden met de bestaande dienstverlening van Collin Crowdfund, de start van Collin Direct én de aansluiting bij BKR hebben geleid tot het wijzigen van onze Algemene Voorwaarden. Daarnaast gaan wij werken met een garantiestelling. Dit is een nieuwe vorm van zekerheidsstelling die wij toepassen bij een financiering aan een rechtspersoon (bijvoorbeeld een B.V.). De DGA wordt hiermee privé aansprakelijk voor het leenbedrag. Per 1 april 2019 worden deze van kracht. Voor bestaande/lopende investeringen blijven de hierop van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden gelden.
Klik hier voor inzage in de algemene voorwaarden.
Ja, elke maand 1 of 2 keer. Meestal in de 1e en 2e week van een maand.quote:Op maandag 1 april 2019 14:15 schreef Ron1986 het volgende:
komen er nog nabetalingen van Funding Circle?
Dit ziet eruit als directe concurrentie voor fnc. Idealiter wordt het een concurrentiestrijd om investeerders te vreden te houden, maar ik vrees dat de kans op een race-to-the-bottom met dalende rentes om leners te paaien waarschijnlijker is.quote:Op maandag 1 april 2019 14:05 schreef djh77 het volgende:
Dit bericht lijkt me te serieus voor een 1 april grap:
Collin lanceert per 1 april 2019 Collin Direct
[..]
Een groot voordeel is dat je met investeringen van ¤100,- veel beter in staat bent om risico te spreiden. Wat dat betreft vind ik het een goede ontwikkeling, want door die ¤500,- drempel heb ik zelf een onvoldoende gediversificeerd portfolio bij CCF. Anderzijds heb ik hier al meerdere ervaringen met de (non-)recovery door CCF mogen lezen. Dat tempert mijn enthousiasme wel. Vooralsnog heb ik iets meer vertrouwen in de recovery van FNC.quote:Op maandag 1 april 2019 14:42 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als directe concurrentie voor fnc. Idealiter wordt het een concurrentiestrijd om investeerders te vreden te houden, maar ik vrees dat de kans op een race-to-the-bottom met dalende rentes om leners te paaien waarschijnlijker is.
quote:Hierbij ontvangt u een jaaropgaaf van de door u in 2018 ontvangen rentevergoeding, een overzicht van de waarde van uw vordering op 1 januari 2018, alsmede een overzicht van de ontstane verliezen.
Ik ben benieuwd wat voor bagger ze gaan aanbieden. Hopelijk krijgen ze versterking bij de afdeling Bijzonder Beheer.quote:Op maandag 1 april 2019 14:42 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als directe concurrentie voor fnc. Idealiter wordt het een concurrentiestrijd om investeerders te vreden te houden, maar ik vrees dat de kans op een race-to-the-bottom met dalende rentes om leners te paaien waarschijnlijker is.
Ik denk dat ze bij Collin inderdaad hebben gedacht beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op maandag 1 april 2019 14:05 schreef djh77 het volgende:
Dit bericht lijkt me te serieus voor een 1 april grap:
Collin lanceert per 1 april 2019 Collin Direct
[..]
Door zoveel anders te doen, brengt Collin het reeds bestaande concept in diskrediet. Het is vast een 1 april grap en rectificeren ze morgen alles.quote:Op maandag 1 april 2019 16:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij Collin inderdaad hebben gedacht beter goed gejat dan slecht bedacht.
Veel meer dat een kopie van FnC is het m.i. niet. Recovery bij Collin is al niet best maar die zal voor deze projecten vast niet opgeschaald worden. Of zullen we nu ook een maandelijkse update krijgen van de projecten in achterstand?
Aan de andere kant, van een beetje concurrentie hoeven we niet slechter te worden.
Ik denk dat Collin ook wel een beetje extra omzet kan gebruiken want er zijn de laatste tijd weinig projecten. Goede projecten heb ik bij Collin al helemaal in geen tijde voorbij zien komen.
Hier staat hetquote:Op maandag 1 april 2019 16:21 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Door zoveel anders te doen, brengt Collin het reeds bestaande concept in diskrediet. Het is vast een 1 april grap en rectificeren ze morgen alles.
Ik vind er trouwens niets van online....
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 1 april 2019 16:21 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Door zoveel anders te doen, brengt Collin het reeds bestaande concept in diskrediet. Het is vast een 1 april grap en rectificeren ze morgen alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |