abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185898574
Vandaag werd me ineens in de kliniek gevraagd of een fasehuis niks voor me is, eentje gericht op psychiatrische problemen. De reden: in minder dan vijf jaar tijd, ruim dertig keer opgenomen. Ik heb meer hulp nodig dan ambulant kan bieden en de kliniek is gewoon een ongezonde omgeving en gericht op korte crisissen.
Zij zien het als een serieuze optie.

Nu heb ik de vraag of het niet heel stom is om te doen. Ik kan prima voor mezelf zorgen. Dan zit ik een jaar lang in een groep.
De gedachte erachter is dat ik dan altijd veilig kan checken wat de realiteit is en mensen letten erop dat je af en toe eet/drink/doucht/etc. Gewoon voor ondersteunende gesprekken.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken en of ik het wil.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met zoiets? En ik vraag me af, maar dat kunnen jullie niet beantwoorden, ben ik er niet gewoon 'te goed' ervoor (en met te goed bedoel ik zelfredzaam en psychisch gezond.
pi_185898636
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.

Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.

Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn :*
compact en kleverig.
pi_185898650
Langs de éne kant zou ik zeggen dat je er te zelfstandig voor bent. Maar... 30 opnames in 5 jaar... Dan gaat het toch ook weer niet zo heel goed? Wat zou een ideale oplossing voor je zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_185898730
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.

Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.

Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn :*
Dit eigenlijk :Y Maar toegeven aan jezelf dat zoiets goed voor je kan zijn lijkt me ook niet makkelijk.

Sterkte! :)
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:20:04 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185899044
Op basis van wat je schrijft denk ik dat je in je gezonde periodes prima voor jezelf kunt zorgen.
Echter, 30 opnames in 5 jaar tijd betekent dat je iedere 2e maand een keertje opgenomen bent geweest. Misschien dat de structuur van een fasehuis het aantal opnames aanmerkelijk kan terugdringen. Dat zou toch geweldig zijn?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185903332
Eens met wat de anderen zeggen.

De dingen die je noemt (checken realiteit, eten/drinken/douchen) zijn de zaken die als eerste misgaan als het slecht met je gaat. En het gaat helaas nog vaak mis, hoe zeer je je best ook doet. De periodes waarin je goed voor jezelf kunt zorgen zijn kort en het kost je zoveel tijd om bij te komen uit de diepe opnamedalen.
Hoe fijn zou het zijn als je, dankzij zo’n huis, wat stabieler werd?

Ik neem aan dat je niet acuut hoeft te beslissen? Je kunt vast iets van een rondleiding krijgen, met bewoners en personeel praten, zodat je meer voeling krijgt ermee?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185911593
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.

Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
pi_185915313
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.

Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 maart 2019 @ 14:20:55 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185915531
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185915550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.

Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
pi_185915950
Als je in 5 jaar 30 keer bent opgenomen, gemiddeld 6 maal per jaar, gemiddeld dus binnen 2 maanden weer opgenomen kun je blijkbaar niet voor jezelf zorgen. Ik zou het gewoon eens proberen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185921751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.

Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
Vraag inderdaad eens of je rond kunt kijken, misschien kun je zelfs aan mensen die daar wonen vragen wat zij ervan vinden, vraag meer info aan degenen die dit een goed idee voor je vinden...
Je hoeft niet nú te beslissen toch?
compact en kleverig.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:14:34 #13
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_185922175
Ik gok zo, CotSje, dat het idee is dat een fasehuis een mogelijkheid biedt om begeleiding te laten inschatten in hoeverre zelfstandig wonen een optie moet blijven. Wellicht is beschermd wonen voor jou wel beter? Om dat goed te kunnen bepalen, zowel vanuit jou als vanuit begeleiding, kan een periode in een fasehuis heel helpend zijn. En dat is niet per se een jaar hoor, kan ook best al sneller duidelijk zijn wat er nodig is voor jou.
Sterkte met besluiten wat je gaat doen. Ik vind het zo stoer hoe jij elke keer weer de draad oppakt, echt dikke complimenten daarvoor.
Prrrrr
pi_185931188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Goede tip! Misschien ook voor en tegens op het lijstje zetten? Dat kan misschien ook meer overzicht geven, dat je voor jezelf weet wat je tegen zou houden om hier op in te gaan. Probeer het concreet te maken cq te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:21 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
Kijk aan! Weet niet wat voor achtergrond je huidige begeleiding heeft, maar je bent vast niet de enige die sociaal huurt en die met zo een vraag zit. Kijk of er kennis in huis is hoe dit aan te pakken. Ze kunnen je sowieso ondersteunen hierbij lijkt me.
pi_185936465
Ik ken iemand die erin heeft gezeten en dat maakt me bepaald niet enthousiast...
pi_185936491
En ambulante begeleiding aan huis, dus van een RIBW
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_185938253
Dinsdag hoor ik meer van hun plannen...
pi_185938287
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Eeeeh :? Am confuse :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:48:32 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185938323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeeeh :? Am confuse :?
Op fitte topmomenten. En ze wil het heel graag altijd kunnen maar weet volgens mij ook best wel dat het niet kan. Niet door onwil of best niet doen maar omdat het niet realistisch is.
Anders open je dit topic niet

Zou zelf eens gaan informeren en kijken CotS, klinkt best als een goede optie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185938398
Sorry COTS, maar obv je posts in het depri topic kun je gewoon niet voor jezelf zorgen op een manier die voorkomt dat je weer opnieuw opgenomen moet worden. Dan overschat je jezelf echt denk ik. Enige wat ik lees is een steeds herhalende cyclus van van alles moeten, dat (en een beetje extra) doen, van alles niet doen wat je vindt dat je moet doen, mensen die daar van alles van vinden en een nieuwe opname.

Dat is niet voor jezelf zorgen. Dat ligt niet aan jou, dat ligt aan je ziekte, maar dat maakt het niet anders.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_185938788
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:14:11 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185938855
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
Mwah, houdt wel wat meer in wat je nodig hebt dan wat je nu schetst. Maar neem even de tijd.
En zorgen voor jezelf kan ook betekenen goeie zorg en ondersteuning voor jezelf zorgen die je vanwege je problematiek nodig hebt, zélfs met al je harde werk en inzet.
Dan hoef je niet meer continu zo op je tenen te lopen wat ook nog eens onhaalbaar is.
Lijkt mij een stuk chiller, niet meer dat moeten vechten continu
pi_185941234
quote:
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:28:52 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185941250
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:28 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
Denk dat ze eigenlijk bedoelt dat ze dat graag zou willen ;)
pi_185941262
Of vindt dat ze dat moet...
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:30:44 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185941285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of vindt dat ze dat moet...
Of dat ja
pi_185941368
Nou ja TS, als ik jou was zou ik dit met beide handen aangrijpen.
Ik weet nog wel een topic van jou waarin je helemaal verdrietig en radeloos was omdat eigenlijk niemand je de juiste zorg wist te geven en je nergens terecht kon. Je vertelde het alsof het gewoon het einde van de behandeling was en ze niks meer konden doen.
Nu lijkt er iets te zijn waarvan ze denken dat het kan helpen, zou het doen. En nee het is niet leuk etc, net als een drankverslaafde het niet leuk vindt om in een verslavingskliniek te zitten (als voorbeeld). Maar ze komen er veel beter uit vaak omdat wat hen graag willen (alcohol) hen niet helpt in het leven. Dus ik zou er gewoon voor gaan en mijn best doen en misschien is je leven dan daarna echt gewoon een stuk mooier (mooier dan je nu zou denken dat het kan zijn)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 22:35:31 ]
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 19:31:31 #28
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185956150
Ik ga even hard zijn, misschien niet wat je wilt horen, maar ik hoop dat je het je kan helpen. Want ik lees wel eens eea mee in het Dieet-topic en ik gun jou een zorgelozer leven :*

Dat je nare ervaringen hoort over zo'n fasehuis is eigenlijk niet zo gek. Ik doe even een aanname; is het iemand die je tijdens een behandeling of opname hebt ontmoet? Ik denk namelijk dat je in die sfeer vooral mensen tegen komt waarbij het fasehuis niet (genoeg) heeft geholpen, die nog steeds behandelingen of opnames nodig hebben. De mensen waarbij het wél (een deel van) de oplossing is, zul je waarschijnlijk minder snel spreken.

En já; de kans dat het niet de ideale oplossing is, is aanwezig en zeker reëel. Maar zou je je zelf het willen ontnemen als het (het begin van) de oplossing is? Stel, het maakt je leven een stukje makkelijker/draaglijker. Stel, je gaat naar 15 opnames in 5 jaar, dan is dat toch al een gewin?
Je levert er inderdaad een stukje vrijheid voor in, een stuk beslissing over je eigen leven. Maar dat is maar tijdelijk, uiteindelijk krijg je er (hopelijk) zoveel meer voor terug.

En als dat niet zo is, dan is dat niet zo. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd :*

Maar, het niet willen proberen omdat je dan misschien wel je huis kwijtraakt, dat gaat er bij mij niet in. Klinkt ook wel als een stukje bescherming naar je ziekte toe, terwijl die rotziekte dat niet verdient.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_185967206
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren :@ Jullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen :@

Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
  Redactie Frontpage maandag 1 april 2019 @ 11:41:26 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185967249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je wordt gemiddeld 6x per jaar opgenomen en dan vind je dat je prima voor jezelf kan zorgen? Zo klinkt het voor mij niet... Ik zou het eens proberen, zo'n fasehuis klinkt lang zo gek nog niet voor iemand die vaak in de psychische problemen zit. Mocht je het niets vinden dan kan je toch 'op de oude voet' verder?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:48:52 #31
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185967391
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren :@ Jullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen :@

Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
Succes morgen!! :*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_185974803
Hm... met iemand erover gehad. Die gaat me helpen mijn huis te behouden als het nodig is.

Morgen ga ik zelf aangeven/vragen van dat fasehuis. Ik ben het leven op deze manier zat. Als het me financieel niet te diep in de problemen brengt, doe ik het.
pi_185986578
Ze gaan informatie voor het fasehuis aanvragen en kijken wie de doorverwijzing doet. Als zij meer weten hoor ik het ook
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:23:03 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185989678
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185989799
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
pi_185991507
Dank jullie!
Ik hoor donderdag meer. Ik weet alleen dat het negen maanden zitten is daar... Maar misschien word ik niet eens aangenomen
pi_186006510
Ik heb een hele lijst met doelen gemaakt voor in het fasehuis. Dus inmiddels begin ik wel te duimen dat het doorgaat. En anders pak ik het met ambulant op en ga ik op dezelfde voet verder...
  woensdag 3 april 2019 @ 19:39:29 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186016872
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
Hier nog één.

Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn *O*
pi_186028115
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier nog één.

Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn *O*
:* Thnx!
pi_186028140
Om vier uur krijg ik meer informatie. De verpleegkundigen, artsen en begeleiders die erover heb gesproken zijn allemaal erg enthousiast over het idee... dus het zal wel goed voor me zijn. Alleen ik heb gelezen dat een gemiddeld traject negen maanden duurt. En dat is even flink slikken.
Net zoals dat ik niet weet hoe ik dit moet uitleggen aan mijn moeder bijvoorbeeld. ik woon nu ongeveer tien jaar zelfstandig en ineens trek ik voor negen maanden in een zorgfaciliteit
  donderdag 4 april 2019 @ 12:51:35 #41
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186028177
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186028334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:51 schreef TaMieke het volgende:
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen :*
Dank je wel :*
Ik ben nu in de dertigste opname. Ik denk dat ze ongeveer vijf of zes heeft meegekregen. Deze weet ze niet. Onze band is nu wel goed, alleen ik word extreem achterdochtig en vijandig als ik psychotisch ben en dan durf ik haar niet altijd te vertrouwen. En tegen de tijd dat het weg is, ben ik zolang opgenomen dat ik het niet meer kan maken om te vertellen. Ze snapt die achterdocht niet, wat ik weer goed begrijp. Alleen het fasehuis is voor een heel lange tijd en die moet ik wel vertellen.
pi_186032979
Binnen twee weken intake en opname in het fasehuis
  donderdag 4 april 2019 @ 17:28:20 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186033103
Klinkt goed chick!
Fijn dat je er zelf ook zo achter staat
Dat is ook zorgen voor jezelf. En uitleggen wat je nodig hebt aan je moeder kan iemand je misschien ook bij helpen
  donderdag 4 april 2019 @ 17:33:59 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186033279
Een voorzichtige *O* , want je had liever dat het niet nodig was.

Dat van je moeder is wel een ding, maar neem het om te beginnen jezelf niet kwalijk dat je haar niet altijd alles hebt verteld. Hoe en wanneer je haar meer vertelt... Tja, wat is wijsheid? Maak het niet te groot, je prioriteit is nu dat je een traject ingaat dat je hopelijk gaat helpen. :*
  donderdag 4 april 2019 @ 19:42:30 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_186035722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wijze mensen nemen wijze besluiten. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_186044090
quote:
Dat is best snel :o
Dapper van je dat je het toch gaat doen. Wat is eigenlijk het verschil tussen een fasehuis en "gewoon" begeleid wonen? Wat voor doelen heb je zoal opgesteld?
Ik hoop dat het je wat gaat brengen en dit helpt om het aantal opnames te verminderen :*
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2019 @ 08:52:40 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186044282
quote:
Heel goed en erg moedig!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_186044544
Dank jullie wel *;

Het is heel erg wisselend hoe ik erin sta. Het ene moment voelt het als een opluchting en het andere moment raak ik half in paniek. Maar ja... so be it

Mijn moeder weet van het fasehuis, ik heb de uitleg van mijn casemanager gebruikt: Het is een psychiatrische revalidatiecentrum. En ik krijg zonder niet de kans om te herstellen omdat ik van opname naar andere opname leef. Ze begreep het wel. Vindt het moeilijk, maar begrijpt het en steunt me.
Van de huidige opname weet ze niks. Dat houd ik zo.

@_Hestia_ De doelen zijn privé, maar het komt neer op voor mezelf zorgen en acceptatie. Een fasehuis is geen begeleid wonen, het is een behandelopname
pi_186044605
Dat klinken sowieso als goede doelen voor jou ;)
En helder wat het verschil is.
Goed dat je het al tegen je moeder verteld hebt en ze het begrijpt en je steunt. Hoef je je daar niet meer druk om te maken :)
pi_186045327
Goede beslissing om je daar te laten opnemen COTS! En het is heel normaal om er qua stemming wisselend in te staan, het is ook niet niks, die keuze die je maakt. Hopelijk helpt deze optie jou om de doelen te halen die je nodig hebt om steviger in het leven te staan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186046958
Het is inderdaad erg heftig, vind ik. Heftiger dan in de gewone kliniek te zitten. Maar het gaat goed komen.

Dinsdag heb ik de intake, dan hoor ik meer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2019 @ 11:44:25 #53
13151 crew  Rewimo
pi_186047102
Goed van je dat je deze stap neemt! ^O^ Ik hoop dat het je veel gaat opleveren!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_186049006
Je bent stoer, CotS :*
pi_186049415
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is inderdaad erg heftig, vind ik. Heftiger dan in de gewone kliniek te zitten. Maar het gaat goed komen.

Dinsdag heb ik de intake, dan hoor ik meer
Spannend, maar heel goed bezig ^O^
pi_186049781
Dank jullie :*

Ik heb maandag een gesprek met de keuringsarts. Wat heel eng is en dan dinsdag het fasehuis... En niet weten wanneer ik over ga... Dat kost me veel energie
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:04:25 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186049822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie :*

Ik heb maandag een gesprek met de keuringsarts. Wat heel eng is en dan dinsdag het fasehuis... En niet weten wanneer ik over ga... Dat kost me veel energie
Wat is het enge aan het gesprek met de keuringsarts...?
pi_186049844
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is het enge aan het gesprek met de keuringsarts...?
Of ik recht heb op een Wajong of niet. Hoeveel procent ik afgekeurd ben en dat soort zaken
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:07:01 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186049864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Of ik recht heb op een Wajong of niet. Hoeveel procent ik afgekeurd ben en dat soort zaken
Ah, dus het is belangrijk. Ik duim voor je en anderen vast ook.
pi_186050254
Goed bezig CotS! Het fasehuis klinkt als een goede stap.
pi_186050575
Dank jullie

Het voelt heel onecht... Ik kan me niet voorstellen voor zoiets ziek genoeg te zijn
pi_186050679
Succes Cots
pi_186097671
Even een kleine update. Ik ben bij de arts van het UWV geweest en die vond het een heel duidelijk verhaal. Dus de kans op een wajong is er
  maandag 8 april 2019 @ 10:17:11 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186098049
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een kleine update. Ik ben bij de arts van het UWV geweest en die vond het een heel duidelijk verhaal. Dus de kans op een wajong is er
Dat is prachtig nieuws ^O^
pi_186098097
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 10:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is prachtig nieuws ^O^
Nu even afwachten of het daadwerkelijk gebeurt, maar ik durf hoop te hebben.
pi_186098138
Wat fijn voor je CotS :*
Dat zou toch een hele opluchting zijn. En tegenwoordig is het echt lastig om een Wajong te krijgen, dus ik duim voor je dat het lukt ^O^
pi_186102505
...
pi_186112914
Wat mij heel belangrijk lijkt voor jou, is dat je in aanraking komt met gelijkgestemden.

Je hebt nou eenmaal wel last van psychotische klachten, maar verder ben je gewoon normaal. Je bent niet zozeer beperkt in je cognitieve vaardigheden. Je hebt wat meer behoefte aan veiligheid en geborgenheid.

Begeleid wonen lijkt me niks voor jou, omdat je dan tussen de mensen woont die wel cognitief beperkt zijn
pi_186113730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 01:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat mij heel belangrijk lijkt voor jou, is dat je in aanraking komt met gelijkgestemden.

Je hebt nou eenmaal wel last van psychotische klachten, maar verder ben je gewoon normaal. Je bent niet zozeer beperkt in je cognitieve vaardigheden. Je hebt wat meer behoefte aan veiligheid en geborgenheid.

Begeleid wonen lijkt me niks voor jou, omdat je dan tussen de mensen woont die wel cognitief beperkt zijn
Uhm dat laatste is niet waar hoor. Er zijn heel veel soorten van begeleid wonen, niet alleen voor mensen die cognitief beperkt zijn. Ook vormen voor mensen die alleen psychische/psychiatrische klachten hebben en wat extra begeleiding nodig hebben.
pi_186113980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 01:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Waar haal je dat vandaan? Zoals Hestia al aan geeft zijn er veel verschillende vormen.

Denk dat CotS het al lastig genoeg heeft zonder deze adviezen. Alle hulp is op dit moment welkom.
pi_186114670
Inderdaad, er is begeleid wonen ook voor mensen die cognitief prima zijn. Ik ken meerdere mensen die daar een tijd gewoond hebben. Was fijn om wat steun te hebben bij hoe je je dag inricht, om wat aanspraak te hebben binnen huis, om tips te krijgen hoe je dingen oplost, noem maar op. Ik denk dat zoiets een hartstikke goede oplossing is.
pi_186115361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:45 schreef Tele6 het volgende:
Inderdaad, er is begeleid wonen ook voor mensen die cognitief prima zijn. Ik ken meerdere mensen die daar een tijd gewoond hebben. Was fijn om wat steun te hebben bij hoe je je dag inricht, om wat aanspraak te hebben binnen huis, om tips te krijgen hoe je dingen oplost, noem maar op. Ik denk dat zoiets een hartstikke goede oplossing is.
En zo is het :Y

Vandaag toch intake, COTS? Succes!
Fijn dat het bezoek aan het UWV hoopgevend is ook!
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:03:00 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186116267
Succes vandaag! :*
pi_186117064
Succes vandaag :*
pi_186117136
Succes :*
pi_186121296
Heel erg bedankt mensen!
Het is geen begeleid wonen. Dat zou ik niet doen, maar een behandelopname.

Ik ga er minimaal zes maanden heen. Morgen ga ik over, dus er zit vaart achter. Mijn gevoel is heel goed.

Morgenavond heb ik weer een laptop tot mijn beschikking en weet ik hoe het is. Dus dan vertel ik meer
pi_186121377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel erg bedankt mensen!

Ik ga er minimaal zes maanden heen. Morgen ga ik over, dus er zit vaart achter. Mijn gevoel is heel goed.

Morgenavond heb ik weer een laptop tot mijn beschikking en weet ik hoe het is. Dus dan vertel ik meer
Succes mop. Ik hoop dat het je veel goeds zal brengen.
pi_186121504
Edit: spuit 11
Somebody that I used to know
pi_186121637
Fijn dat er vaart achter zit. Maar vooral dat jouw gevoel er goed bij is.
Misschien wel omdat het toch weer behandeling is? Want ik weet nog dat je het zo lastig vond toen duidelijk werd dat je traject niet meer op ‘oplossen van’ gericht werd, maar op ‘omgaan met’.
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:09:34 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186122070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel erg bedankt mensen!

Moedig!! Succes!! :*
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 18:44:14 #81
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_186123382

Wat fijn dat het zo snel kan :Y Misschien juist ook wel zodat de periode waarin al je mitsen en maren en twijfels naar boven komen, zo kort mogelijk is ;)

EN: ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd naar hoe het allemaal is, maar voel je niet verplicht om morgen te updaten hè :) Laat het allemaal maar even rustig op je inwerken, kies voor jezelf!!
pi_186124016
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:44 schreef Meke het volgende:

Wat fijn dat het zo snel kan :Y Misschien juist ook wel zodat de periode waarin al je mitsen en maren en twijfels naar boven komen, zo kort mogelijk is ;)

EN: ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd naar hoe het allemaal is, maar voel je niet verplicht om morgen te updaten hè :) Laat het allemaal maar even rustig op je inwerken, kies voor jezelf!!
Hier sluit ik me bij aan :*
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:59:06 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186125076
^O^
pi_186126345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Zoals Hestia al aan geeft zijn er veel verschillende vormen.

Denk dat CotS het al lastig genoeg heeft zonder deze adviezen. Alle hulp is op dit moment welkom.
OK excuus

Ik spreek vooral vanuit mijn eigen ervaringen. Ik heb ambulante woonbegeleiding gehad en dezelfde instantie bood ook interne woonbegeleiding.

Ik wil TS vooral meegeven wel altijd waarde te blijven hechten aan haar eigen wensen en behoeftes. Dat niemand haar kan opleggen te leven op een manier die ze niet wil.

Dat ze voor het fasehuis kiest, doet ze ook vanuit haar ratio. Gevoelsmatig zag ze het liever anders, maar met de huidige omstandigheden is dit de beste keus.

Het belangrijkste is dat het haar verder helpt in het leven. En ik wil haar meegeven: zij is de enige die kan en mag beoordelen dat ze er beter van wordt.
pi_186134962
Dank jullie allemaal :*

Ik ben er nu ongeveer een uur. De verpleging tot zover vind ik heel sympathiek. Een paar ken ik al van eerdere opnames (die zijn afdeling geswitcht zijn) dus dat is wel heel fijn (zeker omdat mijn favoriet er is. Dat was een fijne verrassing).
De mensen die ik heb gezien en gesproken zijn ook allemaal erg aardig. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
Iedereen is voor dat dit mijn laatste opname is.

Ik voel me op mijn gemak hier. Het is rustig, de mensen zijn wat meer normaal... dat is heel erg fijn allemaal.

Elke ochtend en avond is er een koffiemoment. Dus dat is wel gezellig :) verder is iedereen erg op zichzelf (wat ik ook weer heel prettig vind).

Straks heb ik een behandelplan bespreking :)
pi_186134973
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat er vaart achter zit. Maar vooral dat jouw gevoel er goed bij is.
Misschien wel omdat het toch weer behandeling is? Want ik weet nog dat je het zo lastig vond toen duidelijk werd dat je traject niet meer op ‘oplossen van’ gericht werd, maar op ‘omgaan met’.
Het is echt gericht op omgaan met. Genezen zit er niet in als je op deze plek komt. Het doel van deze opname is dat je zo zelfstandig kan leven met je stoornis dat opnames niet meer nodig zijn
  woensdag 10 april 2019 @ 13:11:12 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186136294
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is echt gericht op omgaan met. Genezen zit er niet in als je op deze plek komt. Het doel van deze opname is dat je zo zelfstandig kan leven met je stoornis dat opnames niet meer nodig zijn
Moedig! :*
pi_186136412
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Moedig! :*
Sluit ik mij 100% bij aan!

TS, je bent een stoere meid. Dat je ondanks je sorrows, angsten en twijfels zo constructief met jezelf en het leven aan de slag gaat.

Je komt er wel in het leven!
pi_186140433
Dank jullie wel :*

Nu de spanning over is stort ik zo in (niet emotioneel, maar gewoon doodop). Nog even een drukke avond voor de boeg en morgen overdag lekker lui zijn.
Vanavond ga ik de laatste spullen van thuis halen met een vriend die een auto heeft en daarna koffie met de groep en daarna gesprek met een vpk. Vandaag was zo druk... ik denk vanavond als een blok te slapen

Wat ik wel heel moeilijk vind is het gezamenlijke eten. Gelukkig alleen de warme maaltijd, maar mijn eetstoornis is daar niet zo enthousiast over. Maar goed, gewoon even overheen zetten.
  woensdag 10 april 2019 @ 17:43:16 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186140796
hoi CotS!

wat goed dat je dit nu gaat doen en wat snel dat er stappen genomen worden.. kan me voorstellen dat je daar ook nog even de tijd voor zult nemen deze week..

Mag/kan je veel meenemen van thuis? heb je je Eigen slaapkamer waar je je terug kan trekken ? of is het een woon-unit?

waarom vind je eetstoornis het lastig om gezamelijk te eten?

ik wens je veel success! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 18:05:06 #91
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_186141160
Wat fijn dat je goed aan bent gekomen en dat je gevoel zo positief is, een goed begin dus!

Hoe zit het eigenlijk qua therapieën? Je hebt dus niet de hele dag groepstherapieën ofzo? Hoe zal je dag er eigenlijk uitzien? :)

(Ik vraag gewoon alles waar ik benieuwd naar ben, het staat je altijd vrij om ergens niet op te reageren ;) )
pi_186141176
Hoi Child,

Ik heb wel iets soortgelijks gedaan. Andere benaming maar idee was hetzelfde. En duurde bij mij veel langer. Eten was voor mij ook echt een probleem gezamenlijk, daar zijn oplossingen voor gezocht.

Je bent een dapper kind.
Ik hoop dat het je veel goeds brengt.

En vergeet niet dat je het ook mag vertellen als het even/ of wat langer toch niet mee zit allemaal. Leren accepteren enzo is al ingewikkeld zat en leven tussen mensen die allemaal ook grote problemen hebben is soms gewoon kut. Dat mag er ook zijn.
Pluspunt: ik heb er ook een vriendschap gesloten met iemand die ook vaak niks te doen heeft als andere vrienden aan het werk zijn :)

Succes.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2019 18:08:49 ]
pi_186141270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dan ben ik dubbel blij voor je dat het voor jou als een goede plek voelt :*
pi_186141360
Oh jee veel vragen van jullie mensen. Ik laat nu even een maaltijd zakken (dat ging goed, gewoon gezellig en geleerd dat appelazijn in de rodekool lekker is). En daarna moet ik nog wat bagage halen en een gesprek + medische controle. Dus het is eind van de avond dat ik erop reageer of morgenochtend
  woensdag 10 april 2019 @ 19:40:28 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186142835
Benijdenswaardig hoe rustig en helder je altijd alles kunt verwoorden.
pi_186144977
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:43 schreef Barreltje het volgende:
hoi CotS!

wat goed dat je dit nu gaat doen en wat snel dat er stappen genomen worden.. kan me voorstellen dat je daar ook nog even de tijd voor zult nemen deze week..

Mag/kan je veel meenemen van thuis? heb je je Eigen slaapkamer waar je je terug kan trekken ? of is het een woon-unit?

waarom vind je eetstoornis het lastig om gezamelijk te eten?

ik wens je veel success! :*
Hey! Ik mag alles behalve witgoed en meubels meenemen (en geen drugs of drank natuurlijk). Ik heb een eigen kamer. Die is luxer dan de studentenkamers waarin ik gezeten heb. Bed, bureau en zithoek. Kasten... Helemaal prima dus. Er is een woonkamer voor alle groepen, daar wordt 's ochtends en 's avonds thee/koffie gedronken met de groep. Verder is er elke week een groepsvergadering, maar wat dat precies inhoudt weet ik nog niet. Ontdek ik dinsdag.

Ik ben dik geworden van mijn medicatie, maar dan ook letterlijk verdubbeld (kwam wel van ondergewicht). Terwijl ik niet meer eet of minder beweeg. Ik vind het heel gênant als mensen me zien eten en ben bang dat ze er gelijk aan oordeel aan plakken.
maar goed, ik moest me ook wegen vandaag. Besloten niet mee te kijken, gewoon gezond te eten en het te accepteren.

quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:05 schreef Meke het volgende:
Wat fijn dat je goed aan bent gekomen en dat je gevoel zo positief is, een goed begin dus!

Hoe zit het eigenlijk qua therapieën? Je hebt dus niet de hele dag groepstherapieën ofzo? Hoe zal je dag er eigenlijk uitzien? :)

(Ik vraag gewoon alles waar ik benieuwd naar ben, het staat je altijd vrij om ergens niet op te reageren ;) )
Ik ben oprecht heel gemotiveerd, positief en dankbaar. Het is echt een goed begin.

Iedereen werkt hier aan zijn/haar eigen doelen. Er is verpleging waarmee je kunt praten. Iedereen zit in een fase. Je hebt de minst zelfstandige fase (daar zit ik nu in) en dat wordt steeds zelfstandiger. Dat houd voor mij in dat ik niet deel mag nemen aan de groepstherapieën. Ik zit buiten de koffieuurtjes en vergaderingen voornamelijk op mijn kamer te knutselen. De komende weken is het doel dat ik echt tot rust kom en op adem kom. Echt helemaal uit de crisis. Daarna maken we een plan hoe en wanneer er aan welke doelen er gewerkt wordt. Zelfzorg wordt nu wel al meegenomen, maar de rest nog niet. Verder heb ik elke week een afspraak met een coach (gewoon een PB'er, maar dan met een andere naam) en met iemand van ambulant. En ik heb nog regelmatig gesprekken met een verpleegkundig specialist.

Nu zijn mijn dagen dus rustig en dat is ook wat ik nu nodig heb.

En je mag idd alles vragen :) ik vind het wel fijn om te vertellen

quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:06 schreef Luchtbel het volgende:
Hoi Child,

Ik heb wel iets soortgelijks gedaan. Andere benaming maar idee was hetzelfde. En duurde bij mij veel langer. Eten was voor mij ook echt een probleem gezamenlijk, daar zijn oplossingen voor gezocht.

Je bent een dapper kind.
Ik hoop dat het je veel goeds brengt.

En vergeet niet dat je het ook mag vertellen als het even/ of wat langer toch niet mee zit allemaal. Leren accepteren enzo is al ingewikkeld zat en leven tussen mensen die allemaal ook grote problemen hebben is soms gewoon kut. Dat mag er ook zijn.
Pluspunt: ik heb er ook een vriendschap gesloten met iemand die ook vaak niks te doen heeft als andere vrienden aan het werk zijn :)

Succes.
Dank je wel *;

quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Benijdenswaardig hoe rustig en helder je altijd alles kunt verwoorden.
Dat vat ik als een compliment op! Dank je wel! Het is ook mijn valkuil, mensen overschatten me daardoor te snel, maar liever overschat dan onderschat
  woensdag 10 april 2019 @ 21:45:26 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186145933
Het klinkt wel goed, zeg!
pi_186146376
Klinkt allemaal goed Cots, veel succes daar en kom eerst maar even goed tot rust :*
pi_186149647
Wat klinkt dat goed CotS! Ik vind het fijn om te horen dat je op een rustige mooie plek bent. Hopelijk voel je je er thuis :*
pi_186153368
Klinkt als een goede stap CotS!
Neem je tijd, succes!
Fake it till you make it...
pi_186153377
Dank jullie :) :*

Ik heb heel goed geslapen vannacht en iedereen is echt heel erg aardig. En ik krijg veel autonomie en dat vind ik fijn. Zelf de afspraken maken, voor jezelf zorgen en toch ondersteunt worden. Het is veel losser van de kliniek. Dat vind ik soms wel moeilijk, maar dat went wel
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:01:28 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186253392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie :) :*

Ik heb heel goed geslapen vannacht en iedereen is echt heel erg aardig. En ik krijg veel autonomie en dat vind ik fijn. Zelf de afspraken maken, voor jezelf zorgen en toch ondersteunt worden. Het is veel losser van de kliniek. Dat vind ik soms wel moeilijk, maar dat went wel
Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?
pi_186253451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?
Het gaat heel wisselt, maar ik ben erg tevreden over het fasehuis. Ik zat er al aan te denken of ik hier even kon vertellen hoe het is.

In principe ben je hier heel erg zelfsturend in je behandeling. Je moet actief om gesprekken vragen, zelf aan je medicatie denken (al controleren ze het wel en zitten ze je achter de broek als je het niet neemt) en meer van die dingen.
De verpleging is wel heel betrokken. Elke dag wordt me gevraagd of ik al gedoucht heb, hoe het met me gaat etc. Ik probeer 1 á 2 gesprekken per dag te hebben met de verpleging. Deze week (tot donderdag) is het doel wennen. Volgende week is het doel wennen en zelfzorg.
Ik heb twee grote A3-vellen en die ingedeeld per week. Elke week heeft eigen doelen en het is een groeidocument. Dus er komen nieuwe doelen bij telkens.

Vanaf maand vier mag ik proberen meer thuis te slapen.
pi_186253691
Klinkt goed Cots! En wat voor therapieën ga je zoal krijgen als je daar straks aan mee mag doen?
pi_186253772
Mijn behandelplan vind ik een beetje te privé voor Fok ;) Sorry Hestia
Maar het is echt een goede plek voor me
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:40:26 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186253955
Ben blij dat je op je plaats bent daar Cots. Succes de komende tijd
pi_186256463
Heel veel succes komende periode.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:55:27 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186256483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
👍🏻💐🌺
pi_186292929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn behandelplan vind ik een beetje te privé voor Fok ;) Sorry Hestia
Fijn om te horen CotS *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 18 april 2019 @ 14:17:14 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186293388
w/
pi_186305168
Ik heb een prachtige planning op mijn deur hangen (en dat prachtig meen ik, met kleurcodes en al). Voor elke week een hoofddoel en subdoelen, met daarop weer lijstjes geplakt met de definities. Alleen ik mag niet verder dan een maand plannen, dat vind ik wel lastig. Het liefst had ik de zes maanden al helemaal uitgewerkt, maar goed.. aard van het beestje

Volgende week gaan we de doelen smarter en specifieker maken. Nu is het het belangrijkste dat ik begin met goed voor mezelf te zorgen (elke dag douchen, tanden poetsen, eten&drinken, kamer net, aan mijn medicatie denken etc).

Alleen ik ben (door eerdere ervaringen in mijn leven en klinieken) bang dat ze me eruit gaan gooien als ik het goed doe, terwijl ik daar nog niet aan toe ben. Volgende week komt er iemand van het fact langs en dan bespreek ik die angst.

Ik begin me ook al beter te voelen in de groep. De kamer wordt meer "van mij". Mijn dichtbundels opgehaald, die liggen hier nu (ik lees graag empowering poetry) en een boekje om alle inspirational quotes en strofes van gedichten op te schrijven en te versieren.

Het is alleen vervelend dat mijn belastbaarheid en belasting ver uit elkaar liggen. Als ik heel eerlijk ben kan ik maar een half uur bezoek aan. Is even naar huis fietsen voldoende voor mijn hoofd, alleen ik vraag veel meer van mezelf. Daardoor ben ik continu hondsmoe en overprikkeld. Dat is best wel frustrerend. Vandaag en morgen heb ik mezelf vrij gegeven van alles. Eerste Paasdag ben ik bij mijn moeder. Gisteren de hele dag met een vriendin opgetrokken. Ik heb gewoon even twee dagen nodig om op adem te komen
pi_186308526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een prachtige planning op mijn deur hangen (en dat prachtig meen ik, met kleurcodes en al). Voor elke week een hoofddoel en subdoelen, met daarop weer lijstjes geplakt met de definities. Alleen ik mag niet verder dan een maand plannen, dat vind ik wel lastig. Het liefst had ik de zes maanden al helemaal uitgewerkt, maar goed.. aard van het beestje

Volgende week gaan we de doelen smarter en specifieker maken. Nu is het het belangrijkste dat ik begin met goed voor mezelf te zorgen (elke dag douchen, tanden poetsen, eten&drinken, kamer net, aan mijn medicatie denken etc).

Alleen ik ben (door eerdere ervaringen in mijn leven en klinieken) bang dat ze me eruit gaan gooien als ik het goed doe, terwijl ik daar nog niet aan toe ben. Volgende week komt er iemand van het fact langs en dan bespreek ik die angst.

Ik begin me ook al beter te voelen in de groep. De kamer wordt meer "van mij". Mijn dichtbundels opgehaald, die liggen hier nu (ik lees graag empowering poetry) en een boekje om alle inspirational quotes en strofes van gedichten op te schrijven en te versieren.

Het is alleen vervelend dat mijn belastbaarheid en belasting ver uit elkaar liggen. Als ik heel eerlijk ben kan ik maar een half uur bezoek aan. Is even naar huis fietsen voldoende voor mijn hoofd, alleen ik vraag veel meer van mezelf. Daardoor ben ik continu hondsmoe en overprikkeld. Dat is best wel frustrerend. Vandaag en morgen heb ik mezelf vrij gegeven van alles. Eerste Paasdag ben ik bij mijn moeder. Gisteren de hele dag met een vriendin opgetrokken. Ik heb gewoon even twee dagen nodig om op adem te komen
Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hè, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.

Ik hoop dat het lukt om een beetje uit te rusten.
pi_186308790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hè, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.

Ik hoop dat het lukt om een beetje uit te rusten.
Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etc
pi_186309520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etc
Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.

En juist omdat je die klachten nog hebt, ben je daar. Het is logisch dat het je onzeker maakt, zeker als het je zo vaak is overkomen. Ik ken dat wel. En ik denk ook zeker dat je het moet bespreken. Maar tegelijkertijd ook, dat je nu wel even met je boekjes zon kunt zitten of wat je dan ook rust geeft :*
pi_186309682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.

En juist omdat je die klachten nog hebt, ben je daar. Het is logisch dat het je onzeker maakt, zeker als het je zo vaak is overkomen. Ik ken dat wel. En ik denk ook zeker dat je het moet bespreken. Maar tegelijkertijd ook, dat je nu wel even met je boekjes zon kunt zitten of wat je dan ook rust geeft :*
:P Gordijnen dicht gedaan, pyjama aan en doen alsof het binnenzitweer is, lekker knutselen (ben wel even eruit geweest hoor).

Het probleem is dat ik IRL vaak overschat word, dat maakt me bang. En ik blijf dat wel benoemen, maar ja... ik zou willen dat het meer zichtbaar was.

pi_186310674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P Gordijnen dicht gedaan, pyjama aan en doen alsof het binnenzitweer is, lekker knutselen (ben wel even eruit geweest hoor).

Het probleem is dat ik IRL vaak overschat word, dat maakt me bang. En ik blijf dat wel benoemen, maar ja... ik zou willen dat het meer zichtbaar was.

Ik vind elk weer binnenzitweer ;)

Ik weet het maar juist om niet weer in dat onzichtbare terecht te komen ben je daar langdurig.
En vraag er eens naar, of misschien komt het al ter sprake als je het bespreekt. Wellicht zien deze mensen meer dan je denkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2019 14:45:02 ]
pi_186311003
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:43 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik vind elk weer binnenzitweer ;)

Ik weet het maar juist om niet weer in dat onzichtbare terecht te komen ben je daar langdurig.
En vraag er eens naar, of misschien komt het al ter sprake als je het bespreekt. Wellicht zien deze mensen meer dan je denkt.
Eens X2

Ik ben heel blij met m'n kamer op het noorden: vanaf daar ziet het er ook uit als binnenzitweer O-)

Ik denk inderdaad dat als ze je beter kennen, ze wel weten hoe ze je moeten inschatten. :*
Dat heeft bij mij en m'n psycholoog al een paar maanden geduurd omdat ik verbaal sterker ben dan op alle andere vlakken zo'n beetje. Dan klink ik nog heel samenhangend terwijl ik eigenlijk helemaal kapot ben. Handig dat :')
pi_186313007
Ik heb het zojuist even besproken met de verpleging. De enige reden dat ik eerder weg zou gaan zou zijn als ik rare dingen deed (en dan krijg je nog waarschuwingen). Dus niks aan de hand. Ergens wist ik het wel, maar ik had even bevestiging nodig.

En ook het overschatten besproken, het mooi weer spelen besproken... maar ik hoef me geen zorgen te maken.
En ik bespreek dit ook nog met mijn coach als ze er weer is en mijn het FACT, dan weet iedereen van die zorgen en kunnen ze er rekening mee houden.
pi_186315370
Goed om je zorgen te bespreken CoTS!
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 19 april 2019 @ 20:41:40 #120
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_186316147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het zojuist even besproken met de verpleging. De enige reden dat ik eerder weg zou gaan zou zijn als ik rare dingen deed (en dan krijg je nog waarschuwingen). Dus niks aan de hand. Ergens wist ik het wel, maar ik had even bevestiging nodig.

En ook het overschatten besproken, het mooi weer spelen besproken... maar ik hoef me geen zorgen te maken.
En ik bespreek dit ook nog met mijn coach als ze er weer is en mijn het FACT, dan weet iedereen van die zorgen en kunnen ze er rekening mee houden.
Dit klinkt als iets wat je nodig hebt, wat ontzettend fijn :) *O* *G*
pi_186421839
Oké, het echte werk gaat beginnen. Ik ben nu twee weken hier. Vanaf nu heb ik om de dag een agenda/planning-bespreking (ben ik heel erg slecht in). En morgen gaan we mijn doelen uitwerken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 april 2019 @ 19:23:34 #122
13151 crew  Rewimo
pi_186422324
Zet hem op! :* En bedenk dat je er met kleine stapjes ook komt :)
pi_186422379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, het echte werk gaat beginnen. Ik ben nu twee weken hier. Vanaf nu heb ik om de dag een agenda/planning-bespreking (ben ik heel erg slecht in). En morgen gaan we mijn doelen uitwerken
Ook jij mag dingen leren he? ;) Net als iedereen.
Daarom zit je ook in het fasehuis. Kleine stapjes en jezelf steeds beter leren kennen zodat je in de toekomst minder terugvallen krijgt.

Uit wat je hier schrijft klinkt het als een fijne plek.
pi_186422563
Hahahaha, ja, daarom word ik ook begeleid.
Ik merk wel dat het heel moeilijk is om niet keihard voor mezelf te zijn. Gisteren had ik een te drukke dag en vanochtend kon ik niet de moed bijeen rapen om te gaan douchen :@ en ik doe echt al heel de dag mijn best om mezelf niet continu te straffen en afkatten.

Sterker nog... eigenlijk wil ik morgen een leuk tijdschrift uitzoeken, alleen ik vind het moeilijk, want ik vind dat ik het niet verdien omdat ik niet alle doelen voor deze week behaald heb.

Ik word ook regelmatig erop gewezen dat ik hier niet op de schopstoel zit; dus dat ik ook rustig aan mag doen. Dat ik hier mag blijven etc. Dat vind ik wel eng. Maar dat vertrouwen moet ook groeien
  maandag 20 mei 2019 @ 09:56:41 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186979556
Cots.. hoe gaat het nu daar ? Voel je je al een beetje thuis/ geaard?
Al wat minder streng voor jezelf?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_186981128
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:56 schreef Barreltje het volgende:
Cots.. hoe gaat het nu daar ? Voel je je al een beetje thuis/ geaard?
Al wat minder streng voor jezelf?
Het gaat best wel goed. Ik heb momenten van enorme heimwee, maar ik weet niet zo goed waarom. Wanneer ik thuis ben voelt het nog niet als thuis, maar het fasehuis voelt ook niet als thuis. Al gaan de dagje naar huis steeds beter aanvoelen. Met Pinksteren mag ik twee nachtjes bij mijn moeder logeren. En als dat goed gaat, mag ik 's maandags thuis slapen.

Geaard ben ik wel... ik leef in het ritme mee en krijg de hulp die ik nodig heb. Ik ben erg blij met het fasehuis. Ook goed contact met de anderen. Dus dat is allemaal erg fijn.

Streng/hard voor mezelf vindt men mij wel. Alleen er wordt aan gewerkt. Ik zorg echt een stuk beter voor mezelf nu. Al kost het wel veel moeite om vol te houden. En ik begin een beetje grenzen aan te geven. Naja... niet op de goede manier, ik raak in paniek en ontplof. Alleen dat is al een hele winst.
pi_187029501
Hm... dit filmpje laat zien (ongeveer vanaf minuut twee) hoe mijn hoofd functioneert als het goed met me gaat. Als het slecht gaat is het veel heftiger.
Het was voor mij wel confronterend

woensdag 22 mei 2019 @ 20:02:47 #128
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187031188
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... dit filmpje laat zien (ongeveer vanaf minuut twee) hoe mijn hoofd functioneert als het goed met me gaat. Als het slecht gaat is het veel heftiger.

Wat heftig. Als dit een goede dag is, kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn als het slecht gaat.
Wat zal je ongelooflijk moe zijn na een dag. Ik vind het ontzettend knap van je hoe je je staande houdt.
pi_187032598
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat heftig. Als dit een goede dag is, kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn als het slecht gaat.
Wat zal je ongelooflijk moe zijn na een dag. Ik vind het ontzettend knap van je hoe je je staande houdt.

Meestal moet ik 's middags ook echt eventjes slapen, en dan 's nachts nog een uurtje of zeven slaap en dan trek ik het wel. Maximaal een uur per dag onder de mensen komen met vrienden of adhv therapie en dan ben ik gesloopt. Na te gaan dat ik er meestal twee uur van maak omdat ik vind dat ik dat moet kunnen. Maar daar word ik hier goed mee gehulpen.
pi_187043190
Wat ontzettend griezelig lieve @ChildoftheStars ;( ik vind het heel knap dat je hiermee alsnog van alles kan doen. Een uur op een dag onder de mensen komen of therapie krijgen is heel wat als je wereld zo bij je binnenkomt. Bedankt voor het delen van het filmpje, ik had geen idee dat het zo was. :*
pi_187047238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 10:32 schreef Tele6 het volgende:
Wat ontzettend griezelig lieve @:ChildoftheStars ;( ik vind het heel knap dat je hiermee alsnog van alles kan doen. Een uur op een dag onder de mensen komen of therapie krijgen is heel wat als je wereld zo bij je binnenkomt. Bedankt voor het delen van het filmpje, ik had geen idee dat het zo was. :*
:* ik heb heel en heel erg lang gedacht dat iedereen zo leefde. Maar goed, ik doe mijn best en het hoort er eenmaal bij
  maandag 27 mei 2019 @ 21:16:30 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187122006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:* ik heb heel en heel erg lang gedacht dat iedereen zo leefde. Maar goed, ik doe mijn best en het hoort er eenmaal bij
Gaat het op het moment beter?
pi_187123848
quote:

Als je dat filmpje ziet heb je wel echt het gevoel dus dat het goed weergeeft hoe je je voelt en denkt?
pi_187218479
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gaat het op het moment beter?
Ja zeker :) Ik zit nu in een nieuwe groep (zelfstandig koken) dus de groepsstress is voorbij en ik kan me zo veel beter richten op de therapieën. Minder paniekaanvallen, meer openstaan voor wat ik moet leren. Dus ik ben positief.

En wat betreft de stemmen, die zijn altijd aanwezig, schelden me de hele dag door uit en vertellen me wat ik verkeerd doe. Dat hoort eenmaal bij mijn leven

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:55 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als je dat filmpje ziet heb je wel echt het gevoel dus dat het goed weergeeft hoe je je voelt en denkt?
Ja, mijn hoofd doet precies hetzelfde, maar dan in het Nederlands

---------------------------------------------------------------

Even algemeen: Ik ben volledig arbeidsongeschikt verklaard en men verwacht daarin geen herstel. Dus ik heb een WaJong gekregen. Morgen even nog een paar kleine dingetjes regelen en dat is rond.

Verder, nieuwe groep, meer rust. Ik mocht zaterdag thuis slapen. Alleen rond half negen schoot ik in paniek. Dus ik ben teruggegaan naar het fasehuis. Volgend weekend slaap ik bij mijn moeder, dan gaat het wel goed en vanaf dan kijk ik wat ik het weekend daarna doe (waarschijnlijk probeer ik weer gewoon thuis te slapen).
pi_187218992
Hoe rot je situatie ook is, fijn dat je Wajong wel rond is, dat zal ook veel stress schelen ^O^
En goed om te horen dat je in deze groep meer op je plek zit en meer rust hebt. Knap ook van je dat je zelf die verantwoordelijkheid hebt genomen om terug te gaan naar het fasehuis.
  zondag 2 juni 2019 @ 13:48:53 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187219437
Het gaat niet allemaal goed, maar je bent hartstikke goed bezig!
pi_187219953
Dank jullie wel :* Ik doe gewoon mijn best. En die Wajong, ja ik voel me er kut over (om het heel grof te zeggen), maar het helpt ook in de acceptatie. Het staat zwart op wit dat ik nooit instaat zal zijn om te kunnen werken. Het is gewoon zo. Ik hoef niet meer zo continu te vechten en overleven. Ik kan gewoon mezelf zijn. Mijn best doen met therapie, pillen slikken en gewoon per dag kijken wat ik aan kan. *slik*

De therapieën lopen lekker en er komen er nog twee bij. Dus er wordt hard gesleuteld hier ;)

En! Waar ik heel trots op ben; ik heb allemaal lekkere zeepjes en shampootjes en bruisballen gekocht voor onder de douche en in bad. Tegenwoordig is dat een gewoonte van me geworden. Dus dan mag dat ook fijn. Vanaf nu ga ik proberen om me elke dag met bodybutter in te smeren na het douchen.
pi_187376335
Klinkt een stuk positiever dan vroeger, hoop dat je zo blijft denken en doorzet
pi_187387164
quote:

En dat is als het goed gaat??

Maar.. misschien een heel onwetende vraag hoor, maar hoort medicatie een psychose niet te voorkomen? Dat je dus op goede momenten geen last hebt van hallucinaties en dergelijke
pi_187403477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:48 schreef so.original het volgende:

[..]

En dat is als het goed gaat??

Maar.. misschien een heel onwetende vraag hoor, maar hoort medicatie een psychose niet te voorkomen? Dat je dus op goede momenten geen last hebt van hallucinaties en dergelijke
Op dit moment slik ik twee antipsychotica en prozac, in een dosis die ik goed trek (en waarmee ik niet in een kwijlende zombie verander), maar het is een beetje kiezen of delen. En ik ben op dit moment heel erg herstellende. De verwachting van de psychiater is dat het wel minder gaat worden
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:07:29 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187407118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Op dit moment slik ik twee antipsychotica en prozac, in een dosis die ik goed trek (en waarmee ik niet in een kwijlende zombie verander), maar het is een beetje kiezen of delen. En ik ben op dit moment heel erg herstellende. De verwachting van de psychiater is dat het wel minder gaat worden
Wat gaat minder worden? De medicijnen?
pi_187407206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als ik haar goed begrijp, de hallucinaties en stemmen en zo :)
pi_187408495
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Als ik haar goed begrijp, de hallucinaties en stemmen en zo :)
Er is nu veel minder stress in mijn leven (ik snap de term ontspannen), waardoor de psychotische ervaringen af zullen zwakken.

Mijn medicatie blijft hetzelfde... anders is het loos
pi_188189609
Hey lieve mensen,

Even een update. Het is een hele tijd geleden geloof ik dat ik gepost heb. Dit komt eigenlijk omdat het even niet goed paste in mijn herstelproces. Ik moest echt even mezelf volgen, leren vertrouwen op mijn eigen oordeel. Dat maakte dat ik heel veel dingen even los moest laten, ook Fok. Maar ik ben terug :) en het gaat echt ongelooflijk goed met me. Mijn omgeving merkt grote verschillen en daar ben ik erg blij, dankbaar mee en trots op. Het was hard werken de afgelopen tijd.

Morgen gaan we het ontslag plannen. Ik hoop ik augustus ergens naar huis te gaan. Ik heb mijn zinnen op zijn laatst op 23 augustus staan, met een goed plan eromheen. Maar misschien wordt het eerder of later. Even afwachten wat ze in het fasehuis verstandig vinden. Iedereen is het wel met me eens dat ik klaar ben om deze fase in te gaan.

Het is lang geleden dat ik zolang psychosevrij ben (en ik mijn eetstoornis voor 90% vaarwel heb gezwaaid). Natuurlijk, ik heb stemmen (die de hele dag door schreeuwen dat ik dood moet, maar zij mogen van mij doodvallen), hoor dingen die anderen niet horen (gisteren vroeg ik me af waarom er krekelgeluiden in een serie zaten, alleen ik bleef ze horen toen ik de serie stilzette) en heb zo mijn beetje waanachtige en paranoïde dingetjes, maar die zullen er altijd zijn. Alleen ik kan ze nu als symptoom en niet als absolute waarheid zien. Kost bergen energie, maar dat maakt niet uit. Het betekent dat ik 's middags even een dutje doe en dan is alles prima.

Concentratie en geheugen zijn zich aan het herstellen. Ik kan weer verdwalen in boeken/films/series. Ik kan weer een tijd achter elkaar knutselen oid, ik durf weer naar buiten en weet mijn grenzen aan te geven bij anderen. Door alle psychoses en stemmingsproblemen van het afgelopen jaren heeft een knauw gegeven, maar ik ben echt bezig grote stappen te zetten en vind een CotS terug waarmee ik kan leven.

En natuurlijk, ik heb nog veel te winnen en te leren, maar als mens ben ik enorm gegroeid de afgelopen weken en daar ben ik enorm trots op!

Liefs!
pi_188189706
Wat fijn dat het zo goed gaat en je je zo ontwikkeld hebt daar! Daar mag je echt trots op zijn!
Maar ik dacht dat je er een jaar zou blijven? Je zit er nog niet eens een half jaar. Is dat gebruikelijk? Ik vind het zelf iig wel snel, had het niet verwacht. Zou juist denken dat ze nog ff langer willen kijken of het zo goed blijft gaan. Vind het echt super voor je hoor! Maar toch vind ik het wel snel voor m'n gevoel :@
pi_188189764
Het plan was een half jaar en ik ben er bijna vier maanden nu. En nee, als je te lang blijft gaat het je herstel in de weg zitten, omdat je niet verder kan blijven ontwikkelen. Ik ben niet klaar met therapie en die blijf ik ook gewoon krijgen, maar ik ben wel klaar met het fasehuis.
  maandag 29 juli 2019 @ 16:12:30 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188189781
Fijn om te lezen dat je echt vooruitgang boekt!
pi_188189954
Ik heb echt zo'n enorm respect voor je opstelling en inzet.

Superfijn om te horen dat het beter met je gaat.
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 juli 2019 @ 16:28:56 #149
13151 crew  Rewimo
pi_188190109
Wat fijn dat je zulke sprongen vooruit hebt gemaakt. Heel knap van je! ^O^ Je mag zeker trots zijn op jezelf!
pi_188190333
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het plan was een half jaar en ik ben er bijna vier maanden nu. En nee, als je te lang blijft gaat het je herstel in de weg zitten, omdat je niet verder kan blijven ontwikkelen. Ik ben niet klaar met therapie en die blijf ik ook gewoon krijgen, maar ik ben wel klaar met het fasehuis.
Oke duidelijk. Super voor je ^O^
  maandag 29 juli 2019 @ 17:59:04 #151
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188191371
Knap gedaan Cots. En wat fijn dat je op jezelf kunt vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')