Dit eigenlijkquote:Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.
Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.
Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.
Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
Vraag inderdaad eens of je rond kunt kijken, misschien kun je zelfs aan mensen die daar wonen vragen wat zij ervan vinden, vraag meer info aan degenen die dit een goed idee voor je vinden...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.
Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
Goede tip! Misschien ook voor en tegens op het lijstje zetten? Dat kan misschien ook meer overzicht geven, dat je voor jezelf weet wat je tegen zou houden om hier op in te gaan. Probeer het concreet te maken cq te houden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Kijk aan! Weet niet wat voor achtergrond je huidige begeleiding heeft, maar je bent vast niet de enige die sociaal huurt en die met zo een vraag zit. Kijk of er kennis in huis is hoe dit aan te pakken. Ze kunnen je sowieso ondersteunen hierbij lijkt me.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:21 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
Eeeehquote:Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Op fitte topmomenten. En ze wil het heel graag altijd kunnen maar weet volgens mij ook best wel dat het niet kan. Niet door onwil of best niet doen maar omdat het niet realistisch is.quote:
Mwah, houdt wel wat meer in wat je nodig hebt dan wat je nu schetst. Maar neem even de tijd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?quote:Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Denk dat ze eigenlijk bedoelt dat ze dat graag zou willenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:28 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
Je wordt gemiddeld 6x per jaar opgenomen en dan vind je dat je prima voor jezelf kan zorgen? Zo klinkt het voor mij niet... Ik zou het eens proberen, zo'n fasehuis klinkt lang zo gek nog niet voor iemand die vaak in de psychische problemen zit. Mocht je het niets vinden dan kan je toch 'op de oude voet' verder?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Succes morgen!!quote:Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reagerenJullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen
![]()
Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapperquote:Op dinsdag 2 april 2019 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
Hier nog één.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
quote:Op woensdag 3 april 2019 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier nog één.
Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn
Dank je welquote:Op donderdag 4 april 2019 12:51 schreef TaMieke het volgende:
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen
Wijze mensen nemen wijze besluiten.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Binnen twee weken intake en opname in het fasehuis
Dat is best snelquote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel goed en erg moedig!quote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Spannend, maar heel goed bezigquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is inderdaad erg heftig, vind ik. Heftiger dan in de gewone kliniek te zitten. Maar het gaat goed komen.
Dinsdag heb ik de intake, dan hoor ik meer
Wat is het enge aan het gesprek met de keuringsarts...?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie![]()
Ik heb maandag een gesprek met de keuringsarts. Wat heel eng is en dan dinsdag het fasehuis... En niet weten wanneer ik over ga... Dat kost me veel energie
Of ik recht heb op een Wajong of niet. Hoeveel procent ik afgekeurd ben en dat soort zakenquote:Op vrijdag 5 april 2019 15:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is het enge aan het gesprek met de keuringsarts...?
Ah, dus het is belangrijk. Ik duim voor je en anderen vast ook.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Of ik recht heb op een Wajong of niet. Hoeveel procent ik afgekeurd ben en dat soort zaken
Dat is prachtig nieuwsquote:Op maandag 8 april 2019 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een kleine update. Ik ben bij de arts van het UWV geweest en die vond het een heel duidelijk verhaal. Dus de kans op een wajong is er
Uhm dat laatste is niet waar hoor. Er zijn heel veel soorten van begeleid wonen, niet alleen voor mensen die cognitief beperkt zijn. Ook vormen voor mensen die alleen psychische/psychiatrische klachten hebben en wat extra begeleiding nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2019 01:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat mij heel belangrijk lijkt voor jou, is dat je in aanraking komt met gelijkgestemden.
Je hebt nou eenmaal wel last van psychotische klachten, maar verder ben je gewoon normaal. Je bent niet zozeer beperkt in je cognitieve vaardigheden. Je hebt wat meer behoefte aan veiligheid en geborgenheid.
Begeleid wonen lijkt me niks voor jou, omdat je dan tussen de mensen woont die wel cognitief beperkt zijn
Waar haal je dat vandaan? Zoals Hestia al aan geeft zijn er veel verschillende vormen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 01:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Begeleid wonen lijkt me niks voor jou, omdat je dan tussen de mensen woont die wel cognitief beperkt zijn
En zo is hetquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:45 schreef Tele6 het volgende:
Inderdaad, er is begeleid wonen ook voor mensen die cognitief prima zijn. Ik ken meerdere mensen die daar een tijd gewoond hebben. Was fijn om wat steun te hebben bij hoe je je dag inricht, om wat aanspraak te hebben binnen huis, om tips te krijgen hoe je dingen oplost, noem maar op. Ik denk dat zoiets een hartstikke goede oplossing is.
Succes mop. Ik hoop dat het je veel goeds zal brengen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel erg bedankt mensen!
Het is geen begeleid wonen. Dat zou ik niet doen, maar een behandelopname.
Ik ga er minimaal zes maanden heen. Morgen ga ik over, dus er zit vaart achter. Mijn gevoel is heel goed.
Morgenavond heb ik weer een laptop tot mijn beschikking en weet ik hoe het is. Dus dan vertel ik meer
Moedig!! Succes!!quote:Op dinsdag 9 april 2019 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel erg bedankt mensen!
Het is geen begeleid wonen. Dat zou ik niet doen, maar een behandelopname.
Ik ga er minimaal zes maanden heen. Morgen ga ik over, dus er zit vaart achter. Mijn gevoel is heel goed.
Morgenavond heb ik weer een laptop tot mijn beschikking en weet ik hoe het is. Dus dan vertel ik meer
Hier sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 9 april 2019 18:44 schreef Meke het volgende:
Succes![]()
Wat fijn dat het zo snel kanMisschien juist ook wel zodat de periode waarin al je mitsen en maren en twijfels naar boven komen, zo kort mogelijk is
EN: ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd naar hoe het allemaal is, maar voel je niet verplicht om morgen te updaten hèLaat het allemaal maar even rustig op je inwerken, kies voor jezelf!!
OK excuusquote:Op dinsdag 9 april 2019 07:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Zoals Hestia al aan geeft zijn er veel verschillende vormen.
Denk dat CotS het al lastig genoeg heeft zonder deze adviezen. Alle hulp is op dit moment welkom.
Het is echt gericht op omgaan met. Genezen zit er niet in als je op deze plek komt. Het doel van deze opname is dat je zo zelfstandig kan leven met je stoornis dat opnames niet meer nodig zijnquote:Op dinsdag 9 april 2019 16:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat er vaart achter zit. Maar vooral dat jouw gevoel er goed bij is.
Misschien wel omdat het toch weer behandeling is? Want ik weet nog dat je het zo lastig vond toen duidelijk werd dat je traject niet meer op ‘oplossen van’ gericht werd, maar op ‘omgaan met’.
Moedig!quote:Op woensdag 10 april 2019 11:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is echt gericht op omgaan met. Genezen zit er niet in als je op deze plek komt. Het doel van deze opname is dat je zo zelfstandig kan leven met je stoornis dat opnames niet meer nodig zijn
Sluit ik mij 100% bij aan!quote:
Dan ben ik dubbel blij voor je dat het voor jou als een goede plek voeltquote:Op woensdag 10 april 2019 11:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is echt gericht op omgaan met. Genezen zit er niet in als je op deze plek komt. Het doel van deze opname is dat je zo zelfstandig kan leven met je stoornis dat opnames niet meer nodig zijn
Hey! Ik mag alles behalve witgoed en meubels meenemen (en geen drugs of drank natuurlijk). Ik heb een eigen kamer. Die is luxer dan de studentenkamers waarin ik gezeten heb. Bed, bureau en zithoek. Kasten... Helemaal prima dus. Er is een woonkamer voor alle groepen, daar wordt 's ochtends en 's avonds thee/koffie gedronken met de groep. Verder is er elke week een groepsvergadering, maar wat dat precies inhoudt weet ik nog niet. Ontdek ik dinsdag.quote:Op woensdag 10 april 2019 17:43 schreef Barreltje het volgende:
hoi CotS!
wat goed dat je dit nu gaat doen en wat snel dat er stappen genomen worden.. kan me voorstellen dat je daar ook nog even de tijd voor zult nemen deze week..
Mag/kan je veel meenemen van thuis? heb je je Eigen slaapkamer waar je je terug kan trekken ? of is het een woon-unit?
waarom vind je eetstoornis het lastig om gezamelijk te eten?
ik wens je veel success!
Ik ben oprecht heel gemotiveerd, positief en dankbaar. Het is echt een goed begin.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:05 schreef Meke het volgende:
Wat fijn dat je goed aan bent gekomen en dat je gevoel zo positief is, een goed begin dus!
Hoe zit het eigenlijk qua therapieën? Je hebt dus niet de hele dag groepstherapieën ofzo? Hoe zal je dag er eigenlijk uitzien?![]()
(Ik vraag gewoon alles waar ik benieuwd naar ben, het staat je altijd vrij om ergens niet op te reageren)
Dank je welquote:Op woensdag 10 april 2019 18:06 schreef Luchtbel het volgende:
Hoi Child,
Ik heb wel iets soortgelijks gedaan. Andere benaming maar idee was hetzelfde. En duurde bij mij veel langer. Eten was voor mij ook echt een probleem gezamenlijk, daar zijn oplossingen voor gezocht.
Je bent een dapper kind.
Ik hoop dat het je veel goeds brengt.
En vergeet niet dat je het ook mag vertellen als het even/ of wat langer toch niet mee zit allemaal. Leren accepteren enzo is al ingewikkeld zat en leven tussen mensen die allemaal ook grote problemen hebben is soms gewoon kut. Dat mag er ook zijn.
Pluspunt: ik heb er ook een vriendschap gesloten met iemand die ook vaak niks te doen heeft als andere vrienden aan het werk zijn![]()
Succes.
Dat vat ik als een compliment op! Dank je wel! Het is ook mijn valkuil, mensen overschatten me daardoor te snel, maar liever overschat dan onderschatquote:Op woensdag 10 april 2019 19:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Benijdenswaardig hoe rustig en helder je altijd alles kunt verwoorden.
Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?quote:Op donderdag 11 april 2019 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie![]()
Ik heb heel goed geslapen vannacht en iedereen is echt heel erg aardig. En ik krijg veel autonomie en dat vind ik fijn. Zelf de afspraken maken, voor jezelf zorgen en toch ondersteunt worden. Het is veel losser van de kliniek. Dat vind ik soms wel moeilijk, maar dat went wel
Het gaat heel wisselt, maar ik ben erg tevreden over het fasehuis. Ik zat er al aan te denken of ik hier even kon vertellen hoe het is.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?
👍🏻💐🌺quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar het is echt een goede plek voor me
Fijn om te horen CotSquote:Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn behandelplan vind ik een beetje te privé voor FokSorry Hestia
Maar het is echt een goede plek voor me
Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hè, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een prachtige planning op mijn deur hangen (en dat prachtig meen ik, met kleurcodes en al). Voor elke week een hoofddoel en subdoelen, met daarop weer lijstjes geplakt met de definities. Alleen ik mag niet verder dan een maand plannen, dat vind ik wel lastig. Het liefst had ik de zes maanden al helemaal uitgewerkt, maar goed.. aard van het beestje
Volgende week gaan we de doelen smarter en specifieker maken. Nu is het het belangrijkste dat ik begin met goed voor mezelf te zorgen (elke dag douchen, tanden poetsen, eten&drinken, kamer net, aan mijn medicatie denken etc).
Alleen ik ben (door eerdere ervaringen in mijn leven en klinieken) bang dat ze me eruit gaan gooien als ik het goed doe, terwijl ik daar nog niet aan toe ben. Volgende week komt er iemand van het fact langs en dan bespreek ik die angst.
Ik begin me ook al beter te voelen in de groep. De kamer wordt meer "van mij". Mijn dichtbundels opgehaald, die liggen hier nu (ik lees graag empowering poetry) en een boekje om alle inspirational quotes en strofes van gedichten op te schrijven en te versieren.
Het is alleen vervelend dat mijn belastbaarheid en belasting ver uit elkaar liggen. Als ik heel eerlijk ben kan ik maar een half uur bezoek aan. Is even naar huis fietsen voldoende voor mijn hoofd, alleen ik vraag veel meer van mezelf. Daardoor ben ik continu hondsmoe en overprikkeld. Dat is best wel frustrerend. Vandaag en morgen heb ik mezelf vrij gegeven van alles. Eerste Paasdag ben ik bij mijn moeder. Gisteren de hele dag met een vriendin opgetrokken. Ik heb gewoon even twee dagen nodig om op adem te komen
Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etcquote:Op vrijdag 19 april 2019 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hè, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.
Ik hoop dat het lukt om een beetje uit te rusten.
Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.quote:Op vrijdag 19 april 2019 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etc
quote:Op vrijdag 19 april 2019 13:27 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.
En juist omdat je die klachten nog hebt, ben je daar. Het is logisch dat het je onzeker maakt, zeker als het je zo vaak is overkomen. Ik ken dat wel. En ik denk ook zeker dat je het moet bespreken. Maar tegelijkertijd ook, dat je nu wel even met je boekjes zon kunt zitten of wat je dan ook rust geeft
Ik vind elk weer binnenzitweerquote:Op vrijdag 19 april 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Gordijnen dicht gedaan, pyjama aan en doen alsof het binnenzitweer is, lekker knutselen (ben wel even eruit geweest hoor).
Het probleem is dat ik IRL vaak overschat word, dat maakt me bang. En ik blijf dat wel benoemen, maar ja... ik zou willen dat het meer zichtbaar was.
Dank je wel
Eens X2quote:Op vrijdag 19 april 2019 14:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik vind elk weer binnenzitweer
Ik weet het maar juist om niet weer in dat onzichtbare terecht te komen ben je daar langdurig.
En vraag er eens naar, of misschien komt het al ter sprake als je het bespreekt. Wellicht zien deze mensen meer dan je denkt.
Dit klinkt als iets wat je nodig hebt, wat ontzettend fijnquote:Op vrijdag 19 april 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het zojuist even besproken met de verpleging. De enige reden dat ik eerder weg zou gaan zou zijn als ik rare dingen deed (en dan krijg je nog waarschuwingen). Dus niks aan de hand. Ergens wist ik het wel, maar ik had even bevestiging nodig.
En ook het overschatten besproken, het mooi weer spelen besproken... maar ik hoef me geen zorgen te maken.
En ik bespreek dit ook nog met mijn coach als ze er weer is en mijn het FACT, dan weet iedereen van die zorgen en kunnen ze er rekening mee houden.
Ook jij mag dingen leren he?quote:Op donderdag 25 april 2019 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, het echte werk gaat beginnen. Ik ben nu twee weken hier. Vanaf nu heb ik om de dag een agenda/planning-bespreking (ben ik heel erg slecht in). En morgen gaan we mijn doelen uitwerken
Het gaat best wel goed. Ik heb momenten van enorme heimwee, maar ik weet niet zo goed waarom. Wanneer ik thuis ben voelt het nog niet als thuis, maar het fasehuis voelt ook niet als thuis. Al gaan de dagje naar huis steeds beter aanvoelen. Met Pinksteren mag ik twee nachtjes bij mijn moeder logeren. En als dat goed gaat, mag ik 's maandags thuis slapen.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:56 schreef Barreltje het volgende:
Cots.. hoe gaat het nu daar ? Voel je je al een beetje thuis/ geaard?
Al wat minder streng voor jezelf?
Wat heftig. Als dit een goede dag is, kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn als het slecht gaat.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... dit filmpje laat zien (ongeveer vanaf minuut twee) hoe mijn hoofd functioneert als het goed met me gaat. Als het slecht gaat is het veel heftiger.
Het was voor mij wel confronterend
Dank je welquote:Op woensdag 22 mei 2019 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat heftig. Als dit een goede dag is, kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn als het slecht gaat.
Wat zal je ongelooflijk moe zijn na een dag. Ik vind het ontzettend knap van je hoe je je staande houdt.
quote:Op donderdag 23 mei 2019 10:32 schreef Tele6 het volgende:
Wat ontzettend griezelig lieve @:ChildoftheStarsik vind het heel knap dat je hiermee alsnog van alles kan doen. Een uur op een dag onder de mensen komen of therapie krijgen is heel wat als je wereld zo bij je binnenkomt. Bedankt voor het delen van het filmpje, ik had geen idee dat het zo was.
Gaat het op het moment beter?quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]ik heb heel en heel erg lang gedacht dat iedereen zo leefde. Maar goed, ik doe mijn best en het hoort er eenmaal bij
Als je dat filmpje ziet heb je wel echt het gevoel dus dat het goed weergeeft hoe je je voelt en denkt?quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... dit filmpje laat zien (ongeveer vanaf minuut twee) hoe mijn hoofd functioneert als het goed met me gaat. Als het slecht gaat is het veel heftiger.
Ja zekerquote:
Ja, mijn hoofd doet precies hetzelfde, maar dan in het Nederlandsquote:Op maandag 27 mei 2019 22:55 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Als je dat filmpje ziet heb je wel echt het gevoel dus dat het goed weergeeft hoe je je voelt en denkt?
En dat is als het goed gaat??quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment slik ik twee antipsychotica en prozac, in een dosis die ik goed trek (en waarmee ik niet in een kwijlende zombie verander), maar het is een beetje kiezen of delen. En ik ben op dit moment heel erg herstellende. De verwachting van de psychiater is dat het wel minder gaat wordenquote:Op woensdag 12 juni 2019 13:48 schreef so.original het volgende:
[..]
En dat is als het goed gaat??
Maar.. misschien een heel onwetende vraag hoor, maar hoort medicatie een psychose niet te voorkomen? Dat je dus op goede momenten geen last hebt van hallucinaties en dergelijke
Wat gaat minder worden? De medicijnen?quote:Op donderdag 13 juni 2019 12:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment slik ik twee antipsychotica en prozac, in een dosis die ik goed trek (en waarmee ik niet in een kwijlende zombie verander), maar het is een beetje kiezen of delen. En ik ben op dit moment heel erg herstellende. De verwachting van de psychiater is dat het wel minder gaat worden
Als ik haar goed begrijp, de hallucinaties en stemmen en zoquote:Op donderdag 13 juni 2019 17:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat gaat minder worden? De medicijnen?
quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat gaat minder worden? De medicijnen?
Er is nu veel minder stress in mijn leven (ik snap de term ontspannen), waardoor de psychotische ervaringen af zullen zwakken.quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als ik haar goed begrijp, de hallucinaties en stemmen en zo
Oke duidelijk. Super voor jequote:Op maandag 29 juli 2019 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het plan was een half jaar en ik ben er bijna vier maanden nu. En nee, als je te lang blijft gaat het je herstel in de weg zitten, omdat je niet verder kan blijven ontwikkelen. Ik ben niet klaar met therapie en die blijf ik ook gewoon krijgen, maar ik ben wel klaar met het fasehuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |