Dit eigenlijkquote:Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.
Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.
Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.
Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
Vraag inderdaad eens of je rond kunt kijken, misschien kun je zelfs aan mensen die daar wonen vragen wat zij ervan vinden, vraag meer info aan degenen die dit een goed idee voor je vinden...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.
Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
Goede tip! Misschien ook voor en tegens op het lijstje zetten? Dat kan misschien ook meer overzicht geven, dat je voor jezelf weet wat je tegen zou houden om hier op in te gaan. Probeer het concreet te maken cq te houden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Kijk aan! Weet niet wat voor achtergrond je huidige begeleiding heeft, maar je bent vast niet de enige die sociaal huurt en die met zo een vraag zit. Kijk of er kennis in huis is hoe dit aan te pakken. Ze kunnen je sowieso ondersteunen hierbij lijkt me.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:21 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
Eeeehquote:Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Op fitte topmomenten. En ze wil het heel graag altijd kunnen maar weet volgens mij ook best wel dat het niet kan. Niet door onwil of best niet doen maar omdat het niet realistisch is.quote:
Mwah, houdt wel wat meer in wat je nodig hebt dan wat je nu schetst. Maar neem even de tijd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?quote:Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Denk dat ze eigenlijk bedoelt dat ze dat graag zou willenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:28 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
Je wordt gemiddeld 6x per jaar opgenomen en dan vind je dat je prima voor jezelf kan zorgen? Zo klinkt het voor mij niet... Ik zou het eens proberen, zo'n fasehuis klinkt lang zo gek nog niet voor iemand die vaak in de psychische problemen zit. Mocht je het niets vinden dan kan je toch 'op de oude voet' verder?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Succes morgen!!quote:Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reagerenJullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen
![]()
Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapperquote:Op dinsdag 2 april 2019 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
Hier nog één.quote:Op dinsdag 2 april 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
quote:Op woensdag 3 april 2019 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier nog één.
Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn
Dank je welquote:Op donderdag 4 april 2019 12:51 schreef TaMieke het volgende:
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen
Wijze mensen nemen wijze besluiten.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Binnen twee weken intake en opname in het fasehuis
Dat is best snelquote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel goed en erg moedig!quote:Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |