Ik ga even hard zijn, misschien niet wat je wilt horen, maar ik hoop dat je het je kan helpen. Want ik lees wel eens eea mee in het Dieet-topic en ik gun jou een zorgelozer leven
Dat je nare ervaringen hoort over zo'n fasehuis is eigenlijk niet zo gek. Ik doe even een aanname; is het iemand die je tijdens een behandeling of opname hebt ontmoet? Ik denk namelijk dat je in die sfeer vooral mensen tegen komt waarbij het fasehuis niet (genoeg) heeft geholpen, die nog steeds behandelingen of opnames nodig hebben. De mensen waarbij het wél (een deel van) de oplossing is, zul je waarschijnlijk minder snel spreken.
En já; de kans dat het niet de ideale oplossing is, is aanwezig en zeker reëel. Maar zou je je zelf het willen ontnemen als het (het begin van) de oplossing is? Stel, het maakt je leven een stukje makkelijker/draaglijker. Stel, je gaat naar 15 opnames in 5 jaar, dan is dat toch al een gewin?
Je levert er inderdaad een stukje vrijheid voor in, een stuk beslissing over je eigen leven. Maar dat is maar tijdelijk, uiteindelijk krijg je er (hopelijk) zoveel meer voor terug.
En als dat niet zo is, dan is dat niet zo. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd
Maar, het niet willen proberen omdat je dan misschien wel je huis kwijtraakt, dat gaat er bij mij niet in. Klinkt ook wel als een stukje bescherming naar je ziekte toe, terwijl die rotziekte dat niet verdient.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)