abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:30:44 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185941285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of vindt dat ze dat moet...
Of dat ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185941368
Nou ja TS, als ik jou was zou ik dit met beide handen aangrijpen.
Ik weet nog wel een topic van jou waarin je helemaal verdrietig en radeloos was omdat eigenlijk niemand je de juiste zorg wist te geven en je nergens terecht kon. Je vertelde het alsof het gewoon het einde van de behandeling was en ze niks meer konden doen.
Nu lijkt er iets te zijn waarvan ze denken dat het kan helpen, zou het doen. En nee het is niet leuk etc, net als een drankverslaafde het niet leuk vindt om in een verslavingskliniek te zitten (als voorbeeld). Maar ze komen er veel beter uit vaak omdat wat hen graag willen (alcohol) hen niet helpt in het leven. Dus ik zou er gewoon voor gaan en mijn best doen en misschien is je leven dan daarna echt gewoon een stuk mooier (mooier dan je nu zou denken dat het kan zijn)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 22:35:31 ]
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 19:31:31 #28
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185956150
Ik ga even hard zijn, misschien niet wat je wilt horen, maar ik hoop dat je het je kan helpen. Want ik lees wel eens eea mee in het Dieet-topic en ik gun jou een zorgelozer leven :*

Dat je nare ervaringen hoort over zo'n fasehuis is eigenlijk niet zo gek. Ik doe even een aanname; is het iemand die je tijdens een behandeling of opname hebt ontmoet? Ik denk namelijk dat je in die sfeer vooral mensen tegen komt waarbij het fasehuis niet (genoeg) heeft geholpen, die nog steeds behandelingen of opnames nodig hebben. De mensen waarbij het wél (een deel van) de oplossing is, zul je waarschijnlijk minder snel spreken.

En já; de kans dat het niet de ideale oplossing is, is aanwezig en zeker reëel. Maar zou je je zelf het willen ontnemen als het (het begin van) de oplossing is? Stel, het maakt je leven een stukje makkelijker/draaglijker. Stel, je gaat naar 15 opnames in 5 jaar, dan is dat toch al een gewin?
Je levert er inderdaad een stukje vrijheid voor in, een stuk beslissing over je eigen leven. Maar dat is maar tijdelijk, uiteindelijk krijg je er (hopelijk) zoveel meer voor terug.

En als dat niet zo is, dan is dat niet zo. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd :*

Maar, het niet willen proberen omdat je dan misschien wel je huis kwijtraakt, dat gaat er bij mij niet in. Klinkt ook wel als een stukje bescherming naar je ziekte toe, terwijl die rotziekte dat niet verdient.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_185967206
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren :@ Jullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen :@

Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
  Redactie Frontpage maandag 1 april 2019 @ 11:41:26 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185967249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Je wordt gemiddeld 6x per jaar opgenomen en dan vind je dat je prima voor jezelf kan zorgen? Zo klinkt het voor mij niet... Ik zou het eens proberen, zo'n fasehuis klinkt lang zo gek nog niet voor iemand die vaak in de psychische problemen zit. Mocht je het niets vinden dan kan je toch 'op de oude voet' verder?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:48:52 #31
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185967391
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren :@ Jullie posts vind ik heel inspirerend en fijn, alleen ik weet niet wat ik erop moet zeggen :@

Even update: momenteel sta ik een beetje met de rug tegen de muur. De ene groep hulpverleners verwijst naar de ander en die anders verwijst weer naar de eerste. Morgen is er een gesprek met alle partijen om te kijken wat nodig is. Iedereen is eens dat het zo niet gaat, maar iedereen vindt het de verantwoordelijkheid van een ander. In ieder geval ga ik aangeven zo niet langer door te willen gaan. En dat ik andere of meer hulp nodig heb
Succes morgen!! :*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_185974803
Hm... met iemand erover gehad. Die gaat me helpen mijn huis te behouden als het nodig is.

Morgen ga ik zelf aangeven/vragen van dat fasehuis. Ik ben het leven op deze manier zat. Als het me financieel niet te diep in de problemen brengt, doe ik het.
pi_185986578
Ze gaan informatie voor het fasehuis aanvragen en kijken wie de doorverwijzing doet. Als zij meer weten hoor ik het ook
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:23:03 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185989678
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185989799
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Wat een stap, CotS. Ik vind het dapper van je en ik hoop dat het je gaat helpen.
Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
pi_185991507
Dank jullie!
Ik hoor donderdag meer. Ik weet alleen dat het negen maanden zitten is daar... Maar misschien word ik niet eens aangenomen
pi_186006510
Ik heb een hele lijst met doelen gemaakt voor in het fasehuis. Dus inmiddels begin ik wel te duimen dat het doorgaat. En anders pak ik het met ambulant op en ga ik op dezelfde voet verder...
  woensdag 3 april 2019 @ 19:39:29 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186016872
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Heel dapper
Hier nog één.

Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn *O*
pi_186028115
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier nog één.

Vergeet niet Cots dat je fans hier zijn *O*
:* Thnx!
pi_186028140
Om vier uur krijg ik meer informatie. De verpleegkundigen, artsen en begeleiders die erover heb gesproken zijn allemaal erg enthousiast over het idee... dus het zal wel goed voor me zijn. Alleen ik heb gelezen dat een gemiddeld traject negen maanden duurt. En dat is even flink slikken.
Net zoals dat ik niet weet hoe ik dit moet uitleggen aan mijn moeder bijvoorbeeld. ik woon nu ongeveer tien jaar zelfstandig en ineens trek ik voor negen maanden in een zorgfaciliteit
  donderdag 4 april 2019 @ 12:51:35 #41
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186028177
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186028334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:51 schreef TaMieke het volgende:
Is je moeder (nogsteeds) niet op de hoogte van je opnamens?
Ik ga voor je duimen :*
Dank je wel :*
Ik ben nu in de dertigste opname. Ik denk dat ze ongeveer vijf of zes heeft meegekregen. Deze weet ze niet. Onze band is nu wel goed, alleen ik word extreem achterdochtig en vijandig als ik psychotisch ben en dan durf ik haar niet altijd te vertrouwen. En tegen de tijd dat het weg is, ben ik zolang opgenomen dat ik het niet meer kan maken om te vertellen. Ze snapt die achterdocht niet, wat ik weer goed begrijp. Alleen het fasehuis is voor een heel lange tijd en die moet ik wel vertellen.
pi_186032979
Binnen twee weken intake en opname in het fasehuis
  donderdag 4 april 2019 @ 17:28:20 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186033103
Klinkt goed chick!
Fijn dat je er zelf ook zo achter staat
Dat is ook zorgen voor jezelf. En uitleggen wat je nodig hebt aan je moeder kan iemand je misschien ook bij helpen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 april 2019 @ 17:33:59 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186033279
Een voorzichtige *O* , want je had liever dat het niet nodig was.

Dat van je moeder is wel een ding, maar neem het om te beginnen jezelf niet kwalijk dat je haar niet altijd alles hebt verteld. Hoe en wanneer je haar meer vertelt... Tja, wat is wijsheid? Maak het niet te groot, je prioriteit is nu dat je een traject ingaat dat je hopelijk gaat helpen. :*
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 april 2019 @ 19:42:30 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_186035722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wijze mensen nemen wijze besluiten. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_186044090
quote:
Dat is best snel :o
Dapper van je dat je het toch gaat doen. Wat is eigenlijk het verschil tussen een fasehuis en "gewoon" begeleid wonen? Wat voor doelen heb je zoal opgesteld?
Ik hoop dat het je wat gaat brengen en dit helpt om het aantal opnames te verminderen :*
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2019 @ 08:52:40 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186044282
quote:
Heel goed en erg moedig!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_186044544
Dank jullie wel *;

Het is heel erg wisselend hoe ik erin sta. Het ene moment voelt het als een opluchting en het andere moment raak ik half in paniek. Maar ja... so be it

Mijn moeder weet van het fasehuis, ik heb de uitleg van mijn casemanager gebruikt: Het is een psychiatrische revalidatiecentrum. En ik krijg zonder niet de kans om te herstellen omdat ik van opname naar andere opname leef. Ze begreep het wel. Vindt het moeilijk, maar begrijpt het en steunt me.
Van de huidige opname weet ze niks. Dat houd ik zo.

@_Hestia_ De doelen zijn privé, maar het komt neer op voor mezelf zorgen en acceptatie. Een fasehuis is geen begeleid wonen, het is een behandelopname
pi_186044605
Dat klinken sowieso als goede doelen voor jou ;)
En helder wat het verschil is.
Goed dat je het al tegen je moeder verteld hebt en ze het begrijpt en je steunt. Hoef je je daar niet meer druk om te maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')