abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185898574
Vandaag werd me ineens in de kliniek gevraagd of een fasehuis niks voor me is, eentje gericht op psychiatrische problemen. De reden: in minder dan vijf jaar tijd, ruim dertig keer opgenomen. Ik heb meer hulp nodig dan ambulant kan bieden en de kliniek is gewoon een ongezonde omgeving en gericht op korte crisissen.
Zij zien het als een serieuze optie.

Nu heb ik de vraag of het niet heel stom is om te doen. Ik kan prima voor mezelf zorgen. Dan zit ik een jaar lang in een groep.
De gedachte erachter is dat ik dan altijd veilig kan checken wat de realiteit is en mensen letten erop dat je af en toe eet/drink/doucht/etc. Gewoon voor ondersteunende gesprekken.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken en of ik het wil.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met zoiets? En ik vraag me af, maar dat kunnen jullie niet beantwoorden, ben ik er niet gewoon 'te goed' ervoor (en met te goed bedoel ik zelfredzaam en psychisch gezond.
pi_185898636
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.

Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.

Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn :*
compact en kleverig.
pi_185898650
Langs de éne kant zou ik zeggen dat je er te zelfstandig voor bent. Maar... 30 opnames in 5 jaar... Dan gaat het toch ook weer niet zo heel goed? Wat zou een ideale oplossing voor je zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_185898730
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als je begeleiders het aandragen, vinden zij je in elk geval niet te goed ervoor.
En prima voor jezelf zorgen lukt ook niet echt als je in zon korte tijd zo vaak opgenomen bent.

Soms is het wel goed om voor jezelf toe te geven dat het gewoon niet gaat.
Niet bagatelliseren met: ja maar hij of zij heeft het erger dan ik!
Het. Gaat. Niet.

Geen ervaring verder, maar ik denk dat het best eens goed voor je kan zijn :*
Dit eigenlijk :Y Maar toegeven aan jezelf dat zoiets goed voor je kan zijn lijkt me ook niet makkelijk.

Sterkte! :)
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:20:04 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185899044
Op basis van wat je schrijft denk ik dat je in je gezonde periodes prima voor jezelf kunt zorgen.
Echter, 30 opnames in 5 jaar tijd betekent dat je iedere 2e maand een keertje opgenomen bent geweest. Misschien dat de structuur van een fasehuis het aantal opnames aanmerkelijk kan terugdringen. Dat zou toch geweldig zijn?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185903332
Eens met wat de anderen zeggen.

De dingen die je noemt (checken realiteit, eten/drinken/douchen) zijn de zaken die als eerste misgaan als het slecht met je gaat. En het gaat helaas nog vaak mis, hoe zeer je je best ook doet. De periodes waarin je goed voor jezelf kunt zorgen zijn kort en het kost je zoveel tijd om bij te komen uit de diepe opnamedalen.
Hoe fijn zou het zijn als je, dankzij zo’n huis, wat stabieler werd?

Ik neem aan dat je niet acuut hoeft te beslissen? Je kunt vast iets van een rondleiding krijgen, met bewoners en personeel praten, zodat je meer voeling krijgt ermee?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185911593
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.

Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
pi_185915313
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.

Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 maart 2019 @ 14:20:55 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185915531
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185915550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Misschien is dit juist prettig voor een overgangsperiode en kun je zo beter een nieuw patroon aanleren nu je student-af bent? Dat ze beter met je mee kunnen kijken, terwijl je aan een nieuwe en haalbare dagbesteding aan kan wennen. Eentje waarin je meer balans hebt tussen je wat denkt te moeten doen om je nuttig te voelen en wat je over een langere periode aan kan.

Check met je woningbouw, als het goed is kun je je huidige woonruimte een jaar onderverhuren met hun toestemming. Misschien scheelt het ook voor je gemoedsrust als je die niet per se op hoeft te geven?
Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
pi_185915950
Als je in 5 jaar 30 keer bent opgenomen, gemiddeld 6 maal per jaar, gemiddeld dus binnen 2 maanden weer opgenomen kun je blijkbaar niet voor jezelf zorgen. Ik zou het gewoon eens proberen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185921751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mijn woning het geding komt, doe ik het sowieso niet.

Ik ben erover aan het piekeren, en heb gewoon meer informatie voor nodig. Ik kom er maar niet uit...
Vraag inderdaad eens of je rond kunt kijken, misschien kun je zelfs aan mensen die daar wonen vragen wat zij ervan vinden, vraag meer info aan degenen die dit een goed idee voor je vinden...
Je hoeft niet nú te beslissen toch?
compact en kleverig.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 20:14:34 #13
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_185922175
Ik gok zo, CotSje, dat het idee is dat een fasehuis een mogelijkheid biedt om begeleiding te laten inschatten in hoeverre zelfstandig wonen een optie moet blijven. Wellicht is beschermd wonen voor jou wel beter? Om dat goed te kunnen bepalen, zowel vanuit jou als vanuit begeleiding, kan een periode in een fasehuis heel helpend zijn. En dat is niet per se een jaar hoor, kan ook best al sneller duidelijk zijn wat er nodig is voor jou.
Sterkte met besluiten wat je gaat doen. Ik vind het zo stoer hoe jij elke keer weer de draad oppakt, echt dikke complimenten daarvoor.
Prrrrr
pi_185931188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:20 schreef Rewimo het volgende:
Vraag of je er eens kunt rondkijken, zodat je vragen kunt stellen. Maak een lijstje met dingen die je wilt weten en vraag naar alles. Het scheelt vast als je weet waar je terecht komt en hoe het daar geregeld is. Dan kun je daarna alles op een rijtje zetten en afwegen of het iets voor je is.
Goede tip! Misschien ook voor en tegens op het lijstje zetten? Dat kan misschien ook meer overzicht geven, dat je voor jezelf weet wat je tegen zou houden om hier op in te gaan. Probeer het concreet te maken cq te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:21 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Soms mag je zelfs twee jaar onderverhuren weet ik uit ervaring.
Kijk aan! Weet niet wat voor achtergrond je huidige begeleiding heeft, maar je bent vast niet de enige die sociaal huurt en die met zo een vraag zit. Kijk of er kennis in huis is hoe dit aan te pakken. Ze kunnen je sowieso ondersteunen hierbij lijkt me.
pi_185936465
Ik ken iemand die erin heeft gezeten en dat maakt me bepaald niet enthousiast...
pi_185936491
En ambulante begeleiding aan huis, dus van een RIBW
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_185938253
Dinsdag hoor ik meer van hun plannen...
pi_185938287
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Eeeeh :? Am confuse :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:48:32 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185938323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeeeh :? Am confuse :?
Op fitte topmomenten. En ze wil het heel graag altijd kunnen maar weet volgens mij ook best wel dat het niet kan. Niet door onwil of best niet doen maar omdat het niet realistisch is.
Anders open je dit topic niet

Zou zelf eens gaan informeren en kijken CotS, klinkt best als een goede optie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185938398
Sorry COTS, maar obv je posts in het depri topic kun je gewoon niet voor jezelf zorgen op een manier die voorkomt dat je weer opnieuw opgenomen moet worden. Dan overschat je jezelf echt denk ik. Enige wat ik lees is een steeds herhalende cyclus van van alles moeten, dat (en een beetje extra) doen, van alles niet doen wat je vindt dat je moet doen, mensen die daar van alles van vinden en een nieuwe opname.

Dat is niet voor jezelf zorgen. Dat ligt niet aan jou, dat ligt aan je ziekte, maar dat maakt het niet anders.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_185938788
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:14:11 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185938855
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Auw...die is raak... Maar misschien heb je gelijk.
Alleen groepen maken me doodongelukkig. Degene die ik ken die daar zes weken heeft gezeten (normaal zit je er een jaar) en erover vertelde schiep bij mij echt een doembeeld. Twee keer per dag samen koffie drinken, gezamenlijke huiskamer, gedeelde keuken/wc/badkamer...en dat alleen omdat het me niet lukt om de apotheek goed te regelen en dat ik twee/ drie momentjes nodig heb om even te checken hoe het gaat. het is gewoon hetzelfde als een hic-afdeling,maar dan voor lang... Maar goed, disndag een zag en dan even horen wat de plannen precies zijn.
Mwah, houdt wel wat meer in wat je nodig hebt dan wat je nu schetst. Maar neem even de tijd.
En zorgen voor jezelf kan ook betekenen goeie zorg en ondersteuning voor jezelf zorgen die je vanwege je problematiek nodig hebt, zélfs met al je harde werk en inzet.
Dan hoef je niet meer continu zo op je tenen te lopen wat ook nog eens onhaalbaar is.
Lijkt mij een stuk chiller, niet meer dat moeten vechten continu
pi_185941234
quote:
Ik kan prima voor mezelf zorgen.
Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 22:28:52 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185941250
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 22:28 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Serieuze vraag, maar hoe kan je dat stellen als je in 5 jaar tijd 30 keer bent opgenomen?
Denk dat ze eigenlijk bedoelt dat ze dat graag zou willen ;)
pi_185941262
Of vindt dat ze dat moet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')