abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186153377
Dank jullie :) :*

Ik heb heel goed geslapen vannacht en iedereen is echt heel erg aardig. En ik krijg veel autonomie en dat vind ik fijn. Zelf de afspraken maken, voor jezelf zorgen en toch ondersteunt worden. Het is veel losser van de kliniek. Dat vind ik soms wel moeilijk, maar dat went wel
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:01:28 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186253392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie :) :*

Ik heb heel goed geslapen vannacht en iedereen is echt heel erg aardig. En ik krijg veel autonomie en dat vind ik fijn. Zelf de afspraken maken, voor jezelf zorgen en toch ondersteunt worden. Het is veel losser van de kliniek. Dat vind ik soms wel moeilijk, maar dat went wel
Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186253451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Kan je een beetje wennen?
Het gaat heel wisselt, maar ik ben erg tevreden over het fasehuis. Ik zat er al aan te denken of ik hier even kon vertellen hoe het is.

In principe ben je hier heel erg zelfsturend in je behandeling. Je moet actief om gesprekken vragen, zelf aan je medicatie denken (al controleren ze het wel en zitten ze je achter de broek als je het niet neemt) en meer van die dingen.
De verpleging is wel heel betrokken. Elke dag wordt me gevraagd of ik al gedoucht heb, hoe het met me gaat etc. Ik probeer 1 á 2 gesprekken per dag te hebben met de verpleging. Deze week (tot donderdag) is het doel wennen. Volgende week is het doel wennen en zelfzorg.
Ik heb twee grote A3-vellen en die ingedeeld per week. Elke week heeft eigen doelen en het is een groeidocument. Dus er komen nieuwe doelen bij telkens.

Vanaf maand vier mag ik proberen meer thuis te slapen.
pi_186253691
Klinkt goed Cots! En wat voor therapieën ga je zoal krijgen als je daar straks aan mee mag doen?
pi_186253772
Mijn behandelplan vind ik een beetje te privé voor Fok ;) Sorry Hestia
Maar het is echt een goede plek voor me
  dinsdag 16 april 2019 @ 17:40:26 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186253955
Ben blij dat je op je plaats bent daar Cots. Succes de komende tijd
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186256463
Heel veel succes komende periode.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:55:27 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186256483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
👍🏻💐🌺
pi_186292929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn behandelplan vind ik een beetje te privé voor Fok ;) Sorry Hestia
Fijn om te horen CotS *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 18 april 2019 @ 14:17:14 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186293388
w/
The love you take is equal to the love you make.
pi_186305168
Ik heb een prachtige planning op mijn deur hangen (en dat prachtig meen ik, met kleurcodes en al). Voor elke week een hoofddoel en subdoelen, met daarop weer lijstjes geplakt met de definities. Alleen ik mag niet verder dan een maand plannen, dat vind ik wel lastig. Het liefst had ik de zes maanden al helemaal uitgewerkt, maar goed.. aard van het beestje

Volgende week gaan we de doelen smarter en specifieker maken. Nu is het het belangrijkste dat ik begin met goed voor mezelf te zorgen (elke dag douchen, tanden poetsen, eten&drinken, kamer net, aan mijn medicatie denken etc).

Alleen ik ben (door eerdere ervaringen in mijn leven en klinieken) bang dat ze me eruit gaan gooien als ik het goed doe, terwijl ik daar nog niet aan toe ben. Volgende week komt er iemand van het fact langs en dan bespreek ik die angst.

Ik begin me ook al beter te voelen in de groep. De kamer wordt meer "van mij". Mijn dichtbundels opgehaald, die liggen hier nu (ik lees graag empowering poetry) en een boekje om alle inspirational quotes en strofes van gedichten op te schrijven en te versieren.

Het is alleen vervelend dat mijn belastbaarheid en belasting ver uit elkaar liggen. Als ik heel eerlijk ben kan ik maar een half uur bezoek aan. Is even naar huis fietsen voldoende voor mijn hoofd, alleen ik vraag veel meer van mezelf. Daardoor ben ik continu hondsmoe en overprikkeld. Dat is best wel frustrerend. Vandaag en morgen heb ik mezelf vrij gegeven van alles. Eerste Paasdag ben ik bij mijn moeder. Gisteren de hele dag met een vriendin opgetrokken. Ik heb gewoon even twee dagen nodig om op adem te komen
pi_186308526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een prachtige planning op mijn deur hangen (en dat prachtig meen ik, met kleurcodes en al). Voor elke week een hoofddoel en subdoelen, met daarop weer lijstjes geplakt met de definities. Alleen ik mag niet verder dan een maand plannen, dat vind ik wel lastig. Het liefst had ik de zes maanden al helemaal uitgewerkt, maar goed.. aard van het beestje

Volgende week gaan we de doelen smarter en specifieker maken. Nu is het het belangrijkste dat ik begin met goed voor mezelf te zorgen (elke dag douchen, tanden poetsen, eten&drinken, kamer net, aan mijn medicatie denken etc).

Alleen ik ben (door eerdere ervaringen in mijn leven en klinieken) bang dat ze me eruit gaan gooien als ik het goed doe, terwijl ik daar nog niet aan toe ben. Volgende week komt er iemand van het fact langs en dan bespreek ik die angst.

Ik begin me ook al beter te voelen in de groep. De kamer wordt meer "van mij". Mijn dichtbundels opgehaald, die liggen hier nu (ik lees graag empowering poetry) en een boekje om alle inspirational quotes en strofes van gedichten op te schrijven en te versieren.

Het is alleen vervelend dat mijn belastbaarheid en belasting ver uit elkaar liggen. Als ik heel eerlijk ben kan ik maar een half uur bezoek aan. Is even naar huis fietsen voldoende voor mijn hoofd, alleen ik vraag veel meer van mezelf. Daardoor ben ik continu hondsmoe en overprikkeld. Dat is best wel frustrerend. Vandaag en morgen heb ik mezelf vrij gegeven van alles. Eerste Paasdag ben ik bij mijn moeder. Gisteren de hele dag met een vriendin opgetrokken. Ik heb gewoon even twee dagen nodig om op adem te komen
Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hč, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.

Ik hoop dat het lukt om een beetje uit te rusten.
pi_186308790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Child, het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch om je weg te sturen als het “goed” gaat op korte termijn. Het is niet zo als bij je andere opnames hč, crisis voorbij, het gaat weer en je kan naar huis. Nu is het doel juist om te kijken hoe het een langere periode met je gaat en hoe dat verder thuis in te zetten. Niet vergeten, dat is een groot verschil.

Ik hoop dat het lukt om een beetje uit te rusten.
Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etc
pi_186309520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat klopt wel inderdaad, alleen het maakt me onzeker. Ik bespreek dit ook even met mijn coach hier en met het fact. Ik ben alleen nogal gewend dat als ik niet aan de verwachting voldoe, weg te moeten. En ik ben uit de crisis, maar dit maakt me ook bang. Ik heb nog steeds psychotische klachten etc etc etc
Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.

En juist omdat je die klachten nog hebt, ben je daar. Het is logisch dat het je onzeker maakt, zeker als het je zo vaak is overkomen. Ik ken dat wel. En ik denk ook zeker dat je het moet bespreken. Maar tegelijkertijd ook, dat je nu wel even met je boekjes zon kunt zitten of wat je dan ook rust geeft :*
pi_186309682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik liet het je alleen weten zodat je weet hoe het er van een afstandje uitziet voor iemand.

En juist omdat je die klachten nog hebt, ben je daar. Het is logisch dat het je onzeker maakt, zeker als het je zo vaak is overkomen. Ik ken dat wel. En ik denk ook zeker dat je het moet bespreken. Maar tegelijkertijd ook, dat je nu wel even met je boekjes zon kunt zitten of wat je dan ook rust geeft :*
:P Gordijnen dicht gedaan, pyjama aan en doen alsof het binnenzitweer is, lekker knutselen (ben wel even eruit geweest hoor).

Het probleem is dat ik IRL vaak overschat word, dat maakt me bang. En ik blijf dat wel benoemen, maar ja... ik zou willen dat het meer zichtbaar was.

Dank je wel :*
pi_186310674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P Gordijnen dicht gedaan, pyjama aan en doen alsof het binnenzitweer is, lekker knutselen (ben wel even eruit geweest hoor).

Het probleem is dat ik IRL vaak overschat word, dat maakt me bang. En ik blijf dat wel benoemen, maar ja... ik zou willen dat het meer zichtbaar was.

Dank je wel :*
Ik vind elk weer binnenzitweer ;)

Ik weet het maar juist om niet weer in dat onzichtbare terecht te komen ben je daar langdurig.
En vraag er eens naar, of misschien komt het al ter sprake als je het bespreekt. Wellicht zien deze mensen meer dan je denkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2019 14:45:02 ]
pi_186311003
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:43 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik vind elk weer binnenzitweer ;)

Ik weet het maar juist om niet weer in dat onzichtbare terecht te komen ben je daar langdurig.
En vraag er eens naar, of misschien komt het al ter sprake als je het bespreekt. Wellicht zien deze mensen meer dan je denkt.
Eens X2

Ik ben heel blij met m'n kamer op het noorden: vanaf daar ziet het er ook uit als binnenzitweer O-)

Ik denk inderdaad dat als ze je beter kennen, ze wel weten hoe ze je moeten inschatten. :*
Dat heeft bij mij en m'n psycholoog al een paar maanden geduurd omdat ik verbaal sterker ben dan op alle andere vlakken zo'n beetje. Dan klink ik nog heel samenhangend terwijl ik eigenlijk helemaal kapot ben. Handig dat :')
pi_186313007
Ik heb het zojuist even besproken met de verpleging. De enige reden dat ik eerder weg zou gaan zou zijn als ik rare dingen deed (en dan krijg je nog waarschuwingen). Dus niks aan de hand. Ergens wist ik het wel, maar ik had even bevestiging nodig.

En ook het overschatten besproken, het mooi weer spelen besproken... maar ik hoef me geen zorgen te maken.
En ik bespreek dit ook nog met mijn coach als ze er weer is en mijn het FACT, dan weet iedereen van die zorgen en kunnen ze er rekening mee houden.
pi_186315370
Goed om je zorgen te bespreken CoTS!
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 19 april 2019 @ 20:41:40 #120
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_186316147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het zojuist even besproken met de verpleging. De enige reden dat ik eerder weg zou gaan zou zijn als ik rare dingen deed (en dan krijg je nog waarschuwingen). Dus niks aan de hand. Ergens wist ik het wel, maar ik had even bevestiging nodig.

En ook het overschatten besproken, het mooi weer spelen besproken... maar ik hoef me geen zorgen te maken.
En ik bespreek dit ook nog met mijn coach als ze er weer is en mijn het FACT, dan weet iedereen van die zorgen en kunnen ze er rekening mee houden.
Dit klinkt als iets wat je nodig hebt, wat ontzettend fijn :) *O* *G*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_186421839
Oké, het echte werk gaat beginnen. Ik ben nu twee weken hier. Vanaf nu heb ik om de dag een agenda/planning-bespreking (ben ik heel erg slecht in). En morgen gaan we mijn doelen uitwerken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 april 2019 @ 19:23:34 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_186422324
Zet hem op! :* En bedenk dat je er met kleine stapjes ook komt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_186422379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, het echte werk gaat beginnen. Ik ben nu twee weken hier. Vanaf nu heb ik om de dag een agenda/planning-bespreking (ben ik heel erg slecht in). En morgen gaan we mijn doelen uitwerken
Ook jij mag dingen leren he? ;) Net als iedereen.
Daarom zit je ook in het fasehuis. Kleine stapjes en jezelf steeds beter leren kennen zodat je in de toekomst minder terugvallen krijgt.

Uit wat je hier schrijft klinkt het als een fijne plek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186422563
Hahahaha, ja, daarom word ik ook begeleid.
Ik merk wel dat het heel moeilijk is om niet keihard voor mezelf te zijn. Gisteren had ik een te drukke dag en vanochtend kon ik niet de moed bijeen rapen om te gaan douchen :@ en ik doe echt al heel de dag mijn best om mezelf niet continu te straffen en afkatten.

Sterker nog... eigenlijk wil ik morgen een leuk tijdschrift uitzoeken, alleen ik vind het moeilijk, want ik vind dat ik het niet verdien omdat ik niet alle doelen voor deze week behaald heb.

Ik word ook regelmatig erop gewezen dat ik hier niet op de schopstoel zit; dus dat ik ook rustig aan mag doen. Dat ik hier mag blijven etc. Dat vind ik wel eng. Maar dat vertrouwen moet ook groeien
  maandag 20 mei 2019 @ 09:56:41 #125
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186979556
Cots.. hoe gaat het nu daar ? Voel je je al een beetje thuis/ geaard?
Al wat minder streng voor jezelf?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')