#ANONIEM | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:24 |
Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 23-03-2019 13:55:38 ] | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:34 |
Zoals verwacht keert de Mission Winnow voor de GP van Bahrein terug in de teamnaam van Ferrari. https://www.racefans.net/(...)rari-mission-winnow/ | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:50 |
https://www.gptoday.net/n(...)s-12-uur-van-sebring Live 12u van Sebring met Max en Atze. Max heeft net het stuur over gegeven aan Atze. Leuk om te kijken wel Krijg zin om zelf ook weer te racen. Dat is alweer anderhalf jaar geleden voor het laatst | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:53 |
Beetje jammer wel als je in je naïviteit dacht dat Verstappen de 12 uur van Sebring zou rijden, je het bericht aanklikt en het een computerspelletje blijkt te zijn | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:54 |
iRacing is wel meer dan een simpel computerspelletje hoor. Dat is serieuze business Maargoed, ik had het er misschien even bij kunnen zeggen inderdaad | |
Knurft-Zork3 | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:59 |
Ondertussen ligt Hamilton twee fotomodellen te batsen in één van z'n 12 penthouses. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 13:59 |
Fer | zaterdag 23 maart 2019 @ 14:26 |
Ook continue bijgestaan door zijn fysio? Na afloop: You’re the best bitches in the world ever. | |
KillerBee4ever | zaterdag 23 maart 2019 @ 14:27 |
Hij voelde een lichte vibratie, dus die zal wel nodig zijn ja... | |
Zorro | zaterdag 23 maart 2019 @ 14:28 |
THIS RUBBER WILL NOT LAST UNTIL THE END! | |
opgebaarde | zaterdag 23 maart 2019 @ 14:29 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 23 maart 2019 @ 14:36 |
Honda zei tegen McLaren dat hun Size Zero een slecht ontwerp was en kwam met een alternatief (wat de basis is van de huidige drivetrain). Maar McLaren was te koppig om het alternatief van Honda te gebruiken en dan is de nederigheid van die Japanners natuurlijk een nadeel voor hunzelf. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 15:05 |
Als je een beetje opgelet had, wist je dat die vorige week was en Renger van der Zande daarin tweede werd Maar mocht je nog willen kijken, | |
Fer | zaterdag 23 maart 2019 @ 15:21 |
Ik blijf het nog steeds frappant vinden, dat niemand in de hele McLaren-Honda samenwerking in 2014 heeft ingezien dat een kleine turbo niet werkt. Ze konden allang zien aan de gps gegevens, dat Mercedes en Renault veel langer de MGK-K konden “deployen” door de grotere turbo. MGU-K tijd zou toch een design target geweest moeten zijn. | |
Rossdale | zaterdag 23 maart 2019 @ 15:47 |
Het hele idee van mclaren was dat alles wat de motor miste, ze met het chassis goed konden maken. De motor moest zo klein mogelijk zijn. Ferrari maakte in hun eerste jaar dezelfde fout. | |
THEFXR | zaterdag 23 maart 2019 @ 16:04 |
Heeft Max een prestatie clausule voor RB in zijn contract? zodat hij eerder weg kan als hij geen champ car heeft gekregen | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 16:29 |
Wat moet Verstappen met een ChampCar? Die klasse bestaat niet eens meer. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 16:36 |
F3 ook niet meer las ik vandaag | |
flipsen | zaterdag 23 maart 2019 @ 16:39 |
Wow, wat voor super gamePC hebben die wel niet?!? Wat een geweldige graphics, gewoon levensecht! Oh wacht... | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 16:45 |
Er bestaan meerdere F3 klassen. Alleen de Formula European Masters in het voorprogramma van de DTM niet meer. Maar we hebben naast de FIA Formula 3 nog de W-Series, Euroformula Open, Formula Regional European Championship en de FR 2.0 Eurocup die tegenwoordig allemaal met een F3 chassis rijden. | |
tja77 | zaterdag 23 maart 2019 @ 18:57 |
Welk team dan? | |
Jolige_Joffer | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:04 |
De virtuele 12 uur van Sebring is van start gegaan. Max Verstappen rijdt tijdens de virtuele race een Oreca LMP2-auto met landgenoot Atze Kerkhof. De twee komen uit voor het raceteam Redline. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:09 |
Team Redline | |
tja77 | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:12 |
Dacht net te zien dat er ene Kerhof of Kerkhove achter het stuur zat... | |
tja77 | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:13 |
Ah, Max weer achter het stuur. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:20 |
Dat is Atze. Bekende naam in het simracing wereldje. Helpt ook echte coureurs in zijn sim. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:20 |
Is het al raceweek? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:25 |
| |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:47 |
Morgen weer checken | |
franklop | zaterdag 23 maart 2019 @ 19:50 |
En morgen heb je nog Indycar op de COTA. | |
vosss | zaterdag 23 maart 2019 @ 20:02 |
Lang niet meer gezien. Road America is een toffer circuit vind ik. | |
Peterselieman | zaterdag 23 maart 2019 @ 20:07 |
Verbinding viel weg, dus exit. Meer teams is dat overkomen ... | |
Yashaaaaa | zaterdag 23 maart 2019 @ 20:18 |
Hoe ik het net begreep mag je dan weer gewoon joinen. | |
Peterselieman | zaterdag 23 maart 2019 @ 20:34 |
ah. Kostte hem wel een paar rondjes daardoor | |
potjecreme | zaterdag 23 maart 2019 @ 20:47 |
De Netflix serie gezien. Ik vond het erg leuk. Ja het ze waren wel pro Ric maar ach geeft niks. | |
THEFXR | zaterdag 23 maart 2019 @ 23:33 |
TheFreshPrince | zaterdag 23 maart 2019 @ 23:38 |
Kwam deze net weer tegen.... pffff.... met Hans was dat een stuk beter afgelopen... | |
flipsen | zondag 24 maart 2019 @ 00:23 |
Ik was fan van Haikkinen en zat te janken voor de tv | |
JayHovah | zondag 24 maart 2019 @ 07:32 |
Ik dus ook... | |
Sounddragon | zondag 24 maart 2019 @ 16:51 |
Sow, Max; je nieuwe ride is klaar | |
flipsen | zondag 24 maart 2019 @ 17:37 |
Totaal off-topic (of is dit het SC topic?), maar zat net een 100% race te spelen op F1GP2017 als Hulkenberg: PODIUM VOOR NICO Met dank aan een bizarre bug in het spel, tijdens een safetycar stond bijna iedereen opeens compleet stil en werd bijna iedereen gediskwalificeerd Misschien had het ermee te maken dat ik Hamilton (die op 1 lag) en de safetycar mocht inhalen en per ongeluk Hamilton een beetje flink aantikte [ Bericht 3% gewijzigd door flipsen op 24-03-2019 17:42:36 ] | |
Tinos85 | maandag 25 maart 2019 @ 07:05 |
Raceweek | |
Luctor.et.Emergo | maandag 25 maart 2019 @ 09:05 |
En daar kreeg jij geen straf voor? | |
Smacked_Actor | maandag 25 maart 2019 @ 09:09 |
Raceweek!! | |
fathank | maandag 25 maart 2019 @ 09:37 |
Er is niemand meer om Hamilton voor te trekken. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 25 maart 2019 @ 09:45 |
| |
Tarado | maandag 25 maart 2019 @ 13:31 |
| |
pvdplanet | maandag 25 maart 2019 @ 16:36 |
Schumacher en Verstappen in 1 team, dat zou best cool zijn | |
Sunri5e | maandag 25 maart 2019 @ 17:15 |
Idd. Maar ik denk dat de verhoudingen wat anders zullen liggen dan dat ze vroeger lagen. Die Schumacher is echt niet zo goed. | |
Nieuwschierig | maandag 25 maart 2019 @ 17:58 |
Qua PK's per kg zal het niet eens veel uitmaken | |
Sounddragon | maandag 25 maart 2019 @ 18:22 |
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoor | |
Tijn | maandag 25 maart 2019 @ 18:37 |
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren. | |
sasquatsch | maandag 25 maart 2019 @ 19:08 |
740 kg is het minimumgewicht inclusief coureur dit jaar. | |
shiz | maandag 25 maart 2019 @ 20:05 |
Fer | maandag 25 maart 2019 @ 20:19 |
En dan hebben ze nog last van het feit dat de ene fabrikant 10-20pk meer heeft dan de ander, bizar toch. | |
Nieuwschierig | maandag 25 maart 2019 @ 22:12 |
Briggs en Straton 2-takt kan goed 7 pk leveren. Chassis is ook van plastic. | |
Sounddragon | maandag 25 maart 2019 @ 23:38 |
Is viertakt en volgens de sticker 2.90Kw ofzo, dus ongeveer 4 pk. zonder partymode | |
twiFight | dinsdag 26 maart 2019 @ 03:27 |
En dat terwijl dat niet hetgene is dat een F1 wagen zo snel maakt op een circuit. Dat komt nl. vanwege de bizar hoge bochtensnelheid van die dingen. | |
Sounddragon | dinsdag 26 maart 2019 @ 07:17 |
Mwah, met alleen spoilers en brede banden gaat ie ook niet hard hoor | |
WheeledWarrior | dinsdag 26 maart 2019 @ 12:56 |
Raceweek | |
Nieuwschierig | dinsdag 26 maart 2019 @ 13:11 |
Viertakt, weet je dat zeker? Ik zie geen carterolie-vuldop. | |
ColtZ40 | dinsdag 26 maart 2019 @ 13:38 |
Ik wel, hint: dopje is rood | |
twiFight | dinsdag 26 maart 2019 @ 15:36 |
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roept Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder. Ik zou overigens wel eens een on track vergelijking willen zien tussen een F1 en een Porsche 919 EVO. | |
Lionheaad | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:00 |
F1 is gewoon ruim 13 seconde sneller.... Zelf de Williams zou sneller zijn | |
sasquatsch | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:08 |
De vraag is dan wel in welke configuratie. De 919 reed vorig jaar op Spa in een gestripte uitvoering (40 kg lichter) waarbij ook de restricties op de motor opgeheven waren (ruim 700 ipv 500pk van de ICE) een tijd (1:41.77) die nagenoeg gelijk was aan de tijd (1:41.501) die Vettel in de kwalificatie reed. In de legale Le Mans uitvoering kwam die auto slechts tot 1:54. Niet te vergelijken. F1 is ook 13s sneller dan de LMP1. | |
twiFight | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:11 |
Ja snap ik. En een F1 wagen zonder restricties gaat ook weer x% sneller. Maar tijden boeien mij niet. Ik bedoel meer hoe ze verschillen qua acceleratie, topsnelheid, remmen, bochtensnelheid, etc. Waar is lmp1 sneller vs. F1 en waar is dat andersom. Ter verduidelijking: dat wil ik dus graag on track zien, waarbij je de afstanden tussen de autos kleiner/groter ziet worden. Niet een excel met cijfertjes. | |
Fer | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:37 |
Die 919 is wat beperkt in hybride capaciteit, omdat hij alleen oplaadt tijdens het remmen. Ik gok dat een groot deel verbruikt op Kemmel en daar een voorsprong trekt, In de bochten daarna is zijn gewicht het nadeel, maar misschien maakt hij daarna richting busstop weer wat goed. | |
Nieuwschierig | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:40 |
Ik weet het niet maar ik denk dat je het benzinekraantje bedoeld | |
Fer | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:41 |
Niet eens heel verkeerd gegokt. Met 1200pk op Kemmel dus, maar op double gauche is de 919 ook sneller. | |
Bonobo11 | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:45 |
Te laat | |
Sounddragon | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:54 |
ik wel, en omdat ik hem ivbm ruimtegebrek een rijdje rechtop had geparkeerd was via de carterontluchting de meeste olie al ontsnapt richting garagevloer. Zou hij dan trouwens niet al eens krakend vastgelopen moeten zijn met zijn euro-dieet? | |
Sounddragon | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:54 |
idd. | |
Spockjuh_ | woensdag 27 maart 2019 @ 09:57 |
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant. https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand.. | |
flipsen | woensdag 27 maart 2019 @ 10:51 |
Vandaar dat ik dus gewoon thuis een race kijk, alleen (hooguit met een hond) en lekker erop los kan roepen, schelden en juichen | |
TAV74 | woensdag 27 maart 2019 @ 10:56 |
Waarom zou je dit willen als je geen feestsupporter bent? Laat mij maar lekker thuis op de bank kijken. | |
twiFight | woensdag 27 maart 2019 @ 11:39 |
Hmm. Ik weet de beelden van de oranjetribune Oostenrijk vorig jaar nog en daar zou ik dus écht niet tussen wilen staan. Daarentegen ben ik nu een aantal malen op een groepsarrangement geweest voor F1 en ondanks dat daar ook lompe tokkies tussen zaten, waren het altijd erg gezellige en aardige mensen. Geen idee wat zo'n zigg0dome dus aantrekt, maar voor alleen een race kijken zou ik echt niet ergens naartoe willen gaan. | |
GM78 | woensdag 27 maart 2019 @ 11:51 |
Ik kijk wel lekker thuis. Voetjes op de bank, wat te vreten en te zuipen er bij. | |
opreis | woensdag 27 maart 2019 @ 12:06 |
Ik kijk meestal alleen of in een heel klein gezelschap. Er gebeurd in een race vaak zoveel dat je soms echt je concentratie erbij moet houden om te weten waar de spanning zit. Je hebt afhankelijk van wie je fan bent de mogelijkheid om 20 coureurs hun race te volgen. Voor mij leiden andere mensen vaker af dan dat ik er plezier aan beleef. | |
Ener-G | woensdag 27 maart 2019 @ 12:07 |
Qua pure topsnelheid kan een F1 wagen wel harder als je alle aero aanpast. Maar een Veyron kan lang niet zo hard de bocht door hoor. Overigens leuk projectje van nota bene Honda: https://www.formula1.com/(...)jaU8GgqUEgsKQeU.html | |
Fir3fly | woensdag 27 maart 2019 @ 12:16 |
Kleine correctie, de 919 heeft een MGU-H net als een F1. De Audi en Toyota LMP1s hebben dat niet. | |
Fir3fly | woensdag 27 maart 2019 @ 12:17 |
Maar wel met véél minder fuel flow dan een F1, zoals je aangeeft komt daar het grootste verschil vandaan. | |
SnowOokami | woensdag 27 maart 2019 @ 14:04 |
Ben wel benieuwd hoeveel sneller een huidige F1 wagen kan als de fuel restricties en MGU-K restricties eraf zijn. | |
nils7 | woensdag 27 maart 2019 @ 14:29 |
Da's op de tribune in Oostenrijk ook zo. Ik betaal liever 200 euro meer en dan zit je tussen de fans. 2 x gedaan op de Max tribune, was lachuh maar het volk wat er zit.... | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 27 maart 2019 @ 15:39 |
Een Veyron heeft een 8 ltr blok, een F1-motorblok is een 1600cc. Dus die specs zijn best heel bijzonder. | |
jpjedi | woensdag 27 maart 2019 @ 16:27 |
🙈😂 | |
Houtenbeen | woensdag 27 maart 2019 @ 16:30 |
| |
nils7 | woensdag 27 maart 2019 @ 16:50 |
Buien? | |
Houtenbeen | woensdag 27 maart 2019 @ 17:05 |
| |
THEFXR | woensdag 27 maart 2019 @ 18:18 |
Tijn | woensdag 27 maart 2019 @ 19:09 |
Regen in Bahrein | |
twiFight | woensdag 27 maart 2019 @ 19:10 |
Als ik al die keren met "kans op regen" serieus moet nemen... Dat wordt regelmatig geroepen om wat sensatie te creeren. Ik juich pas als ik auto's op intermediates zie rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 27 maart 2019 @ 19:13 |
2 jaar3 jaar geleden volgens mij ook, als mijn geheugen niet al te brak is *edit* Als gelooft mijn gebruikelijke weer-bron er nog geen reet van. https://weather.com/nl-NL/weer/weekend/l/BAXX0016:1:BA [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2019 19:17:05 ] | |
Weltschmerz | woensdag 27 maart 2019 @ 19:28 |
Ik zie trouwens dat er vanavond een Andere Tijden is over Zandvoort. | |
WheeledWarrior | donderdag 28 maart 2019 @ 09:12 |
Zal zondag wel gewoon weer kurkdroog zijn. Laten ze die regenrace maar gewoon bewaren voor later in het jaar. Spa, of Silverstone. | |
fathank | donderdag 28 maart 2019 @ 09:48 |
Dit is wel de periode dat het zou kunnen vallen. Helaas is het nog niet warm genoeg dat het enorm vochtig wordt. Het kan daar zo vochtig zijn dat het lijkt alsof je een sauna binnenstapt, en dat er plassen op het wegdek liggen. | |
#ANONIEM | donderdag 28 maart 2019 @ 11:11 |
Kans op regen in de F1 is geen regen. Sterker nog, dan is het kurk droog. | |
Yngwie | donderdag 28 maart 2019 @ 13:30 |
twiFight | donderdag 28 maart 2019 @ 13:35 |
1,5 mm voorspeld over de hele dag? Als het uberhaupt valt dan is dat al verdampt voordat het asfalt raakt. | |
WheeledWarrior | donderdag 28 maart 2019 @ 14:36 |
Ze hebben Kubica alvast verzocht de kerbs te mijden omdat er te weinig reserveonderdelen zijn voor op de Williams https://www.racefans.net/(...)e-to-parts-shortage/ | |
opreis | donderdag 28 maart 2019 @ 14:49 |
Maar komt dit door financiele problemen of omdat wat ze daar aan voorraad hebben gebouwd gewoon slecht was? | |
WheeledWarrior | donderdag 28 maart 2019 @ 15:08 |
Combinatie van beide, ongetwijfeld. Ook kostbare testtijd gemist natuurlijk. | |
sasquatsch | donderdag 28 maart 2019 @ 15:08 |
Om 16:00 uur is de persconferentie met Valtteri Bottas (Mercedes), Pierre Gasly (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Daniil Kvyat (Toro Rosso) en Lando Norris (McLaren). | |
twiFight | donderdag 28 maart 2019 @ 15:22 |
Ah, alle eerste rijders van die teams dus. | |
mikieu | donderdag 28 maart 2019 @ 16:15 |
Kvyat niet toch? | |
Tarado | donderdag 28 maart 2019 @ 17:34 |
| |
Fer | donderdag 28 maart 2019 @ 18:02 |
Het duur toch wel enkele weken om van een ontwerp naar fysiek onderdeel te gaan. Als je bedenkt dat ze vlak voor de wintertest erachter kwamen dat dat gehele proces van Williams niet klopte, dan begrijp je wel dat het even duurt voordat ze weten welke ontwerpen de juiste zijn en deze voldoende gebouwd hebben. Van een vleugel waarvan je niet weet of hij 100% goed werkt, bouw je ook geen 4 stuks. | |
bokkepoot | donderdag 28 maart 2019 @ 18:12 |
Als je de mallen al hebt kan je binnen een 2 weken zo 5/8 vleugels erbij bouwen hoor. En de kosten zijn dat ook dan niet meer. Materiaal en manuren als je een mal hebt moeten maken vallen dan wel mee. Ontwerp en mallenbouw zijn de duurste kosten binnen composiet producten. Ik denk dat het geld/personeel een beetje op is bij Willams. | |
SiGNe | donderdag 28 maart 2019 @ 18:26 |
Aan het begin van 't seizoen hebben alle fabrikanten nog weinig onderdelen, groot deel moet gewoon geheel opnieuw ontworpen en gemaakt worden. Da's overigens vooral voor klantenteams een probleem want de fabrieksteams krijgen natuurlijk voorrang. Dat was voor Red Bull vorig jaar ook nog een probleem, die wilden wel nieuwe onderdelen maar Renault kon die niet leveren. | |
opreis | donderdag 28 maart 2019 @ 18:30 |
Maar als het ontwerp eenmaal daar is lijkt het me niet dat het zo lang hoeft te duren om een nieuwe te fabriceren. Ze hebben tussen australia en bahrein twee weken dus lijkt me niet onverstandig om desnoods een versimpelde reserve vloer mee te nemen. En een deel van het chassis lijkt me anders dan een motor. | |
TagForce | donderdag 28 maart 2019 @ 18:42 |
De processen die in de F1 gebruikt worden om een Carbon Fibre onderdeel te maken duren gewoon een aantal dagen hoor. Het is niet alsof je een lopende band aanzet en er continu nieuwe vleugels uit komen zeilen. Het hele proces duurt een dag of 7, en de ovens zijn ook weer niet zo groot dat er zomaar even 40 vleugels in gelegd kunnen worden. | |
Fer | donderdag 28 maart 2019 @ 18:48 |
Mallen zijn maar een deel het van het proces. Er zit een flink stuk handwerk in, zodat een enkele vleugel 20000-30000 kost en die kosten gaan amper omlaag door er meer te maken. Hoe vaak komt het niet voor dat er binnen het team ruzie is, wie de nieuwe vleugel mag hebben. Of zoals bij Vettel die zijn nieuwe vleugel sloopte en toen de enige andere nieuwe vleugel van Webbers auto afgehaald werd en Webber een oude kreeg. | |
Donderkonijn | donderdag 28 maart 2019 @ 18:53 |
D'r was eens tukje over bij peptalk, ze zoeken alles. Van aerodynamica tot monteurs | |
bokkepoot | donderdag 28 maart 2019 @ 19:10 |
Klopt, maar mijn ervaring in de composiet wereld is dat als je een mal hebt je relatief snel productie kan draaien. Het maken van een goed ontwerp en bijbehorende mal is relatief veel werk, en ook kostbaarder dan het uiteindelijk maken van je product. Een mal kan bijvoorbeeld vanaf plug tot mal zo een week kosten aan tijd. En dan ben je een snelle jongen. Het maken van een product is voornamelijk nog een beetje tijd extra en wat materiaal. Uit een mal kan je binnen 2 dagen een compleet product halen, dan reken ik het leggen van de vezels en de cure van de prepreg mee. Dan moet je nog een dag oid voor het afwerken en spuiten en dan nog een dag voor assemblage van je vleugel. Kijk, ik begrijp als je net een nieuwe vleugel hebt, dat je niet genoeg tijd hebt om een nieuw type te maken. Maar Williams kan naar mijn mening dan beter wat extra vleugels oude spec hebben om meer punten proberen te krijgen, die zijn veel meer waard dan wat een aantal extra vleugels je kost. Als er dan gecrashed word kan je in ieder geval gewoon rijden, en misschien nog punten verzamelen. Niet genoeg onderdelen hebben getuigd van weinig visie of ergens een tekort aan resources. | |
SiGNe | donderdag 28 maart 2019 @ 19:18 |
Alles moet ook uitvoerig getest worden, Red Bull heeft eens een filmpje gemaakt over een "simpel" schroefje, wat daar al niet bij komt kijken voor 't in de auto gebruikt kan/mag worden. | |
Smacked_Actor | donderdag 28 maart 2019 @ 19:21 |
Fokit | |
bokkepoot | donderdag 28 maart 2019 @ 19:23 |
https://redbullracing.redbull.com/article/race-race-nose-cone Check op cracks, controle of deflectie van de neus, 3D check en een visuele controle, dat kan je er binnen een dag doorheen jagen als het moet | |
SiGNe | donderdag 28 maart 2019 @ 19:26 |
Niet het filmpje dat ik zocht maar wle interessant: en | |
Fer | donderdag 28 maart 2019 @ 19:29 |
En niet vergeten, dat hij exact op de juiste manier buigt bij een bepaalde druk/snelheid. Genoeg voor betere prestatie, maar niet zoveel, dat de FIA boos wordt. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2019 @ 19:33 |
Ted Kravitz zal er in China weer bij zijn, al is nog niet duidelijk hoe of wat Ook is niet duidelijk of het bij die ene race blijft of dat hij vaker mag opdraven | |
SiGNe | donderdag 28 maart 2019 @ 19:34 |
Ah, gevonden: | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 maart 2019 @ 20:16 |
Ik heb een website draaien die de regenverwachtingen voor allerlei raceklasses in de gaten houdt. Volgens mijn gegevens blijft het gewoon droog. | |
TagForce | donderdag 28 maart 2019 @ 20:55 |
boek gemarkt. | |
Zorro | vrijdag 29 maart 2019 @ 06:48 |
Ik zie dat het Bahrein topic hidden is. Of nou ja, eigenlijk zie ik dat dus niet. Raar Bijzonder. | |
zoem | vrijdag 29 maart 2019 @ 08:30 |
Hoezo verborgen? Hij staat open. | |
KillerBee4ever | vrijdag 29 maart 2019 @ 10:22 |
Ja nu, maar nog niet op het moment dat hij zijn post plaatste | |
Zorro | vrijdag 29 maart 2019 @ 10:35 |
| |
twiFight | vrijdag 29 maart 2019 @ 19:14 |
Ik denk dat je dat eerste onderschat en dat tweede verkeerd hebt. Williams liep 2 en 3 rondes achter in de race vorige keer. Dan kunnen ze wel 8 vleugels hebben van de oude spec, maar het is een gegeven dat ze daarmee niets gaat bereiken. Dan kun je als team toch beter inzetten op het nieuwe ontwerp. Je hebt 20 keer meer aan testdata van één nieuwe vleugel op de vrijdagen dan een heel weekend data van een vleugel waarvan je weet dat die poep is en die je na dit weekend nooit meer gebruikt. Je kan er gerust vanuit gaan dat Williams de eerste helft van het seizoen gewoon niet mee racet. Die zijn 10 weekenden lang testsessies aan het draaien, totdat ze een ontwerp hebben waarmee ze op zijn minst de aansluiting gevonden hebben. | |
Rossdale | zaterdag 30 maart 2019 @ 11:32 |
Ik moest hier smakelijk om lachen Rare Fransoos https://www.planetf1.com/(...)ining-about-b-teams/ | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 11:38 |
Klagen over B teams . Die kerel runt zelf een Renault B team, alleen hebben ze sinds dit jaar geen A team meer [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2019 11:39:08 ] | |
Ferry_76 | zaterdag 30 maart 2019 @ 17:25 |
Jawel hoor, McLaren. | |
Whiskers2009 | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:10 |
| |
Sjemmert | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:15 |
McLaren beste chassis van het veld | |
#ANONIEM | zaterdag 30 maart 2019 @ 18:19 |
| |
#ANONIEM | zondag 31 maart 2019 @ 15:27 |
Grosjean vindt snelheidsverschillen bij kwalificatie te gevaarlijk Buiten dat Grosjean weer eens de schuld af probeert te schuiven, heeft hij hier een punt? | |
Rossdale | zondag 31 maart 2019 @ 15:37 |
Grosjean zelf kon er weinig aan doen, hij reed midden in een bocht. Is schuld van het team die het gat tussen de twee verkeerd had ingeschat inclusief een beetje pech. Daarnaast heeft hij best een punt vind ik. | |
flipsen | zondag 31 maart 2019 @ 16:50 |
Op Sky commentaar zeiden ze dat het team géén informatie doorgeeft aan de coureurs over de situatie op de baan. Als dat echt zo is, mogen ze HAAS per direct diskwalificeren en alle behaalde punten in het afvalputje gooien. Edit: Ehm, wacht... Dat moeten ze pas ná deze race doen natuurlijk, zodat ik mijn manager nog kan aanpassen | |
Fer | zondag 31 maart 2019 @ 21:35 |
Hoe ervaren jullie de nieuwe banden? Ik mis toch een beetje, dat ik nu niet meer weet welke band er echt onder de auto zit. Vorig jaar kon je toch wel zien, dat bepaalde auto’s lekkerder liepen op bepaalde banden. | |
Fopje | zondag 31 maart 2019 @ 23:06 |
Ik heb er totaal geen problemen mee. Je kan nu nog steeds zien elke band goed of slecht gaat. Of ze de band nou supersoft noemen of soft veranderd daar voor mij niet zo veel aan. | |
#ANONIEM | zondag 31 maart 2019 @ 23:13 |
Hoezo niet? De namen zijn alleen tijdens het weekend relatief. Ze hebben vaste namen erbuiten (C1 is het hardste TM C5 de oude hyper soft). Waarvan ze er voor elk weekend 3 kiezen die dan soft, medium, hard heten. In Melbourne waren het C2, C3, C4 en hier in Bahrein C1, C2, C3. ( Staan ook in de OPs van de live topics vermeld, in het plaatje met het circuit.) [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 23:20:44 ] | |
Fer | zondag 31 maart 2019 @ 23:17 |
Ik weet het, maar tot nu toe niet de juiste nummers in mijn hoofd geprent voor het raceweekend. Misschien dat dat helpt. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:19 |
Vond het oude systeem fijner. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 08:39 |
Ik niet. | |
Fer | maandag 1 april 2019 @ 08:48 |
Of H M S op scherm maar wel de juiste kleuren. | |
SnowOokami | maandag 1 april 2019 @ 12:08 |
Ik ook. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 12:12 |
Alsof je de banden echt met elkaar kunt vergelijken op verschillende circuits | |
Nattekat | maandag 1 april 2019 @ 12:25 |
Ja. | |
Lionheaad | maandag 1 april 2019 @ 12:54 |
Sommige auto's rijden nou eenmaal beter op een bepaalde compound banden. Red Bull lijkt problemen te hebben met de C3. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 12:55 |
Nee | |
vosss | maandag 1 april 2019 @ 12:57 |
En wat is dan het probleem met het nieuwe systeem? Die gegevens welke C ze gebruiken zijn toch ook gewoon bekend? | |
Lionheaad | maandag 1 april 2019 @ 13:03 |
mijn reactie gaat er juist om dat het wel vergelijkbaar is. | |
IJsdraakje | maandag 1 april 2019 @ 13:09 |
Nu moet ik het zelf onthouden in plaats van dat het op m'n schermpje staat. | |
vosss | maandag 1 april 2019 @ 13:58 |
Nu moet je zelf bv C3 onthouden ipv medium. Ik zie het probleem niet. | |
heywoodu | maandag 1 april 2019 @ 14:00 |
Op het schermpje/in beeld staat gewoon toch dat het de zachte, medium of harde band is? Waarom zou je als iemand die verder niet bij zo'n team werkt ook nog exact de compound willen weten? | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 15:27 |
Slijtage verwachting, tactische beslissingen beter begrijpen. | |
THEFXR | maandag 1 april 2019 @ 15:34 |
Hij komt niet terug, is gewoon clickbait . | |
Lionheaad | maandag 1 april 2019 @ 15:46 |
Omdat je liefhebber bent..... | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 15:47 |
Dan weet je voor de wedstrijd, aan de hand van het kaartje van Pirelli, al wel welke compounds er gebruikt worden... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 15:52:39 ] | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 15:52 |
Ik erger me voor vooral aan de livetiming app die niet meer bij houd of iemand op een nieuwe of gebruikte set rijd en de banden leeftijd reset elke keer als iemand de pit in en uit rijd. In de race valt het nog wel mee maar met de trainingen is het nogal kut. | |
heywoodu | maandag 1 april 2019 @ 16:07 |
Dat ben ik, toch vind ik zacht, medium of hard ruimschoots voldoende info. | |
potjecreme | maandag 1 april 2019 @ 16:09 |
Je hebt liefhebber en liefhebber over 9000! | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 16:16 |
Dit dus, ik wil het ook weten, dus check het vooraf. Ik vind het huidige systeem tijdens de races wel overzichtelijk. Als die super, hyper en ultra aanduidingen gingen ook nergens over. | |
heywoodu | maandag 1 april 2019 @ 16:30 |
Ja, als je niet elk detail hoeft te weten kun je schijnbaar geen liefhebber zijn. Haha. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 16:51 |
Daarbij voor een kleurenblinde als mij, totaal niet herkenbaar. | |
Gezicht | maandag 1 april 2019 @ 17:36 |
Help me even - hoe kon het ook alweer dat RBR vorig jaar opeens zo snel was in China? Puur op strategie/banden? Kans dat we dit jaar weer een sterk RBR gaan zien in China? | |
sasquatsch | maandag 1 april 2019 @ 17:42 |
SC, waardoor ze zonder veel tijdverlies banden konden wisselen en daardoor versere banden hadden dan de concurrentie, die niet wisselden. En nee, zonder dit soort mazzel verwacht ik dat niet. | |
franklop | maandag 1 april 2019 @ 17:43 |
Was een reguliere SC trouwens | |
sasquatsch | maandag 1 april 2019 @ 17:45 |
Morgen en woensdag is de eerste in-season test van het seizoen in Bahrein. De line-up is als volgt: Team: dinsdag, woensdag Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell Ferrari: Mick Schumacher, Sebastian Vettel Red Bull Racing: Max Verstappen, Dan Ticktum Renault: Daniel Ricciardo, Jack Aitken Haas: Romain Grosjean, Pietro Fittipaldi McLaren: Sainz/Norris, Lando Norris Racing Point: Lance Stroll, Sergio Pérez Toro Rosso: Alex Albon, Alex Albon Alfa Romeo Racing: Calum Illot, Mick Schumacher Williams: Russell/Kubica, Nicholas Latifi Pirelli test: McLaren: Fernando Alonso, Sainz/Alonso Toro Rosso: Daniil Kvyat, Daniil Kvyat | |
Gezicht | maandag 1 april 2019 @ 18:19 |
Ah, was die SC helemaal vergeten ja. | |
Justevo | maandag 1 april 2019 @ 18:31 |
Is er een overzichtje van welke banden dit jaar met die van vorig jaar corresponderen? Ik heb dat echt niet van elk circuit onthouden. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 18:49 |
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 18:51:10 ] | |
Nattekat | maandag 1 april 2019 @ 18:51 |
Terug naar 2017. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 18:52 |
Maar mein Hyper Hyper dan [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 18:53:16 ] | |
Justevo | maandag 1 april 2019 @ 18:59 |
| |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 23:18 |
Gokje: Ferrari haalt meer kW uit het elektrische systeem dan toegestaan. Komende week komen de claims richting dat kamp. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 april 2019 @ 06:00 |
En zelfs dat is niet geheel correct. C3 is een andere band dan de 17SS. Naar verhouding vergelijkbaar qua hardheid, maar twee jaar verder ontwikkeld. Is een beetje als blijven terug rekenen naar guldens en geen rekening houden met inflatie (no pun) [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 06:01:44 ] | |
Fer | dinsdag 2 april 2019 @ 07:01 |
Hardnekkige verdachtmaking die iedere keer gemaakt wordt, omdat ze hard optrekken vanuit bochten met een recht stuk erachter. Misschien is het wel een ontwerpkeuze van de achterwielophanging en is Mercedes sneller in de snelle bochten door een ander ontwerp. Het is zo complex geworden, wielophanging heeft zware invloed op de aero van het gehele chassis. | |
Tarado | dinsdag 2 april 2019 @ 08:46 |
| |
Rossdale | dinsdag 2 april 2019 @ 08:55 |
Echt zo'n mediahype rondom die jongen Het is een ok rijder maar echt geen uitblinker. Puur door zijn achternaam wordt hij beter afgeschilderd dan hij echt is. Belachelijk, echt | |
Tarado | dinsdag 2 april 2019 @ 08:56 |
inderdaad maar ik snap wel dat hij het gebodene aanpakt | |
Nattekat | dinsdag 2 april 2019 @ 09:30 |
Ik spreek je in november weer, als hij kampioen is. | |
mikieu | dinsdag 2 april 2019 @ 09:43 |
Waarom liegen over een fout in de verbranding van een cilinder? Als je gewoon kunt toegeven dat t elektrische systeem niet meer goed werkt. Die ice is gewoon nog prima, maar nu de andere teams hun hebben zien rijden zonder kunnen ze exact uitrekenen wat er uit het elektrische deel wordt gehaald. Als we daar iets over horen is het gewoon mis. | |
Sinister-D- | dinsdag 2 april 2019 @ 10:22 |
Hahahaha.... Nee. | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 10:31 |
Zo hard gaat Mick meestal niet. Eén jaar wennen, dan scoren. Hij mist gewoon nog wat ervaring in deze specifieke manier van rijden, maar gaat dat niet overcompenseren door veel te wild er in te gaan. Dat is in de F2 sowieso een recept voor slechte resultaten. | |
Nattekat | dinsdag 2 april 2019 @ 10:32 |
Ik dacht hetzelfde over vorig jaar, toen verraste hij vriend en vijand, dus ik neem geen risico meer. | |
vosss | dinsdag 2 april 2019 @ 10:45 |
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid volledig illegale auto. | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 10:51 |
Eenzelfde principe wat ook voor Stroll is toegepast. Je kan bij Dallara tussentijds updates krijgen, als je betaalt. En dat heeft Prema gedaan. Dat hebben ze ook geprobeerd in de F2, toen nog voor Leclerc, maar toen werden ze teruggefloten en werd Leclerc's auto afgekeurd. Dus zo makkelijk gaat het dit jaar niet. | |
Nattekat | dinsdag 2 april 2019 @ 11:50 |
| |
Rossdale | dinsdag 2 april 2019 @ 12:04 |
Dit ja, halverwege het jaar ging hij ineens als een raket door een aanpassing aan zijn auto. Anders had Ticktum gewoon overtuigend het kampioenschap binnen geharkt. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 april 2019 @ 12:16 |
Die Ticktum, die morgen in de RB test. Is die nog wat? (Ik volg de andere klassen niet zo) | |
alpeko | dinsdag 2 april 2019 @ 12:23 |
Beter dan Mick | |
Rossdale | dinsdag 2 april 2019 @ 12:28 |
Jep, kan goed potje sturen. Het is alleen een totale idioot, hij is niet voor niets geschorst geweest | |
nils7 | dinsdag 2 april 2019 @ 12:50 |
Rinus reed m tot snot. | |
sasquatsch | dinsdag 2 april 2019 @ 13:01 |
Weinig kans! | |
koemleit | dinsdag 2 april 2019 @ 13:01 |
je neemt geen risico, dus je roept dat hij kampioen wordt. Logisch wel. | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 13:54 |
Bij Ticktum spelen twee zaken. Ten eerste zijn rotkarakter, ten tweede zijn aanpassingsvermogen - In de Britse F4 gooide hij in 2015 hoge ogen, maar hij liet zich provoceren door Ricky Collard, die hij vervolgens in de grindbak ramde. Sterker, hij haalde een compleet veld inclusief safetycar in om hem tijdens een FCY in de grindbak te rammen. Dat kostte hem twee jaar schorsing - In 2017 dook hij weer op met RBR sponsoring op in de F2.0. Hij deed het niet echt supergoed, maar was wel de meest constante van de RBR junioren. Dr. Marko liet hem in Macau rijden en tot ieders verrassing won hij die ook - Daarna dus de F3, waar hij tegenover Mick kwam te staan en de eerste seizoenshelft domineerde. De tweede seizoenshelft volgde de veelbesproken wederopstanding van Mick die ook kampioen werd. Hetgeen Ticktum ook de herhaalde uitspraak ontlokte dat zijn auto wel eens illegaal zou kunnen zijn. - Als Dr Marko had gekund had hij Ticktum meteen in de STR gezet, maar hij kreeg niet genoeg SL-punten bij elkaar omdat hij slechts tweede werd. Een last ditch effort was Ticktum in de winter laten rijden. Als Dr. Marko slim was geweest had hij hem naar Nieuw Zeeland gestuurd voor de Toyota Racing Series, maar ze kozen voor de Asian F3 Winter. - Ticktum ging de Asia F3 te lijf alsof het de gewone F3 was, maar de banden waren zachter van samenstelling en gingen eerder kapot. Hij ging dus overdriven en scoorde daarmee ook een aantal track limits en speeding penalties. Uitdager voor de titel was hij na het eerste weekend al niet meer. - Toen hij wel een keer op het podium mocht komen als derde, volgde een klaagzang tegen alles en iedereen. Concurrenten reden gevaarlijk, teamgenoten hadden hem opgehouden, banden waren sh*t. "Ik hoor hier niet te staan" roept ie dan ook nog. - De klap op de vuurpijl kwam van de Fia, die niet eens voor het kampioenschap, maar nog in het laatste raceweekend bekend maakt dat de winnaar Geen recht had op SL-punten, Toen kwam Ticktum dus ook niet meer Ik snap aan één kant wel dat Dr Marko Ticktum wil hebben. Hij is een goed coureur en hij heeft dankzij zijn rotkarakter ook een drive om te winnen, precies wat Dr. Marko ook eist. Maar bij Ticktum slaat dat door in het gedrag van een kind dat geen snoepjes meer krijgt. Als ie niks al te stoms doet krijgt hij in Japan in de Super Formula genoeg SL-punten bij elkaar gereden, dus dat wordt leuk in 2020 | |
KillerBee4ever | dinsdag 2 april 2019 @ 13:54 |
Ik gun het hem best hoor, en hij is goed, maar is idd geen uitblinker. En ook niet-uitblinkers kunnen wel eens uitstekende resultaten behalen, zoals vorig jaar, maar vergeet niet hoe wisselvallig de periode ervóór was. En ook dit seizoen start hij niet heel geweldig. Als hij niet 'de zoon zou zijn van...', dan durf ik hier best te beweren dat hij voor deze test week niet was gevraagd. Hij heeft de naam en hij lijkt als twee druppels water op zijn vader, dat is wat hem nu vooral veel voordeel geeft imho. | |
Pino112 | dinsdag 2 april 2019 @ 14:38 |
Ik kijk nu de F2 op Ziggo en daar geven ze wel gewoon met zn tweeën goed commentaar. Waarom kan dat bij de F1 niet? | |
Smacked_Actor | dinsdag 2 april 2019 @ 14:49 |
Omdat Mol dat nie wil nie... | |
THEFXR | dinsdag 2 april 2019 @ 15:02 |
die wil geld blijven harken net zoals toen met Jos. | |
Sinister-D- | dinsdag 2 april 2019 @ 15:04 |
ga er maar vanuit dat bij Ticktum niet enkel Marko iets te zeggen heeft maar ook hogerop, die Ticktum maar al te graag als "Bad Boy" op de grid willen hebben. Want marketing en blikjes..... | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 15:41 |
Begrijpelijk. Mol vindt het afschuwelijk om in de Murray Walker rol terecht te komen toen die een James Hunt naast zich kreeg die hem ie-de-re keer prachtig repliek gaf als hij iets mistte. Kwestie van ego vrijwaren van krassen. | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 2 april 2019 @ 15:42 |
Dat gezeik steeds op Olav Mol. | |
JayHovah | dinsdag 2 april 2019 @ 16:09 |
Weet je zeker dat je Ziggo kijk? Want “goed commentaar” samen met Ronald van Dam en Meindert van Buuren gaan niet samen in één zin... | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 16:14 |
Leukste F2 duo blijft Alex Jacques vorig jaar met Davide Valsecchi. Jammer dat afgelopen weekend Jonny Herbert er naast zat. Beste commentaar duo is Dave Addison samen met Tim Harvey bij de BTCC, die mogen ook rustig een keer een F2 weekendje komen doen (deden ook vaker de Blancpain races en F3 Euroseries) | |
sasquatsch | dinsdag 2 april 2019 @ 18:50 |
Vijf minuten voor het einde van de eerste testsag verdreef Max Verstappen Mick Schumacher van de eerste plek in een regenachtige testsessie.https://www.motorsport.co(...)ahrain-test/4363798/ | |
Sinister-D- | dinsdag 2 april 2019 @ 19:06 |
Alex Jacques die staat eenzaam bovenaan de top als het gaat over veren in de reet te steken van rijders die Engels als moedertaal hebben. Zelfs als ze tegen de richting in zouden rijden op de baan zijn het nog geweldenaars..... | |
Wertha | dinsdag 2 april 2019 @ 19:29 |
Dat is juist bijzonder slecht commentaar. Lang leve Mol als ik een vergelijking moet maken. | |
Sabata | dinsdag 2 april 2019 @ 19:35 |
Nou en? 's lands wijs 's lands eer. Of denk je nu dat het duo Wasser en Danner het anders doet in Dld, of de heladiehola Max show en Mol op Ziggo? | |
flipsen | dinsdag 2 april 2019 @ 19:46 |
Even verbeterd, geen dank. | |
JayHovah | dinsdag 2 april 2019 @ 21:01 |
Volgens mij snap je mijn zin niet helemaal, ik bedoel idd dat hun commentaar dramatisch slecht is. Gevalletje hoop herhalingen van "feitjes", gemiste acties op de baan en vermeende autosportkennis. | |
Wertha | dinsdag 2 april 2019 @ 21:33 |
Nee, ik begreep jou wel. | |
Nattekat | dinsdag 2 april 2019 @ 22:27 |
Giedo zat erbij volgens mij. | |
Sinister-D- | woensdag 3 april 2019 @ 07:13 |
Oeeh, iemand met een mening, wat eng.... Wat dat betreft deed Buxton het een pak beter. Die zat daar tenminste niet om de meningen over rijders bij de kijker te veranderen, maar om verslag van de races te doen.... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 03-04-2019 07:26:42 ] | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2019 @ 07:22 |
Die was vorig jaar belabberd als commentator bij de F1. Wist veel, maar z'n manier van overbrengen en timing was om te janken. | |
TAV74 | woensdag 3 april 2019 @ 07:45 |
Klopt, maar had hem even de kans gegeven om het te leren. Had hem desnoods eerst een paar keer kwalificatie of VT3 laten meedraaien. Ik vind Olav prima, maar als je alleen zit mis je teveel. | |
sasquatsch | woensdag 3 april 2019 @ 08:51 |
Bij de F2 was het, net zoals de afgelopen jaren, Meindert van Buuren. | |
Sabata | woensdag 3 april 2019 @ 09:15 |
Haha, dankje voor je compliment Buxton was idd prima, toch wel jammer dat ie daar weg ging. | |
Nattekat | woensdag 3 april 2019 @ 09:17 |
Zou zweren dat ik zijn naam zag staan... | |
opreis | woensdag 3 april 2019 @ 09:26 |
Ik vind Buxton juist heel biased tov coureurs. Huj heeft duidelijk zn favorieten en minder favorieten. Ik denk dat david coulthard mijn fav is. | |
Donderkonijn | woensdag 3 april 2019 @ 10:06 |
Hij mist wel veel en hij was vroeger echt een stuk beter ( Met Alard Kalff) toen konden ze nog horen aan motoren en zo dat ie ging ploffen en zo en hadden ze een heel stuk in de pits waarbij ze allerlei nieuwe onderdelen uitlegden waarbij ze er dan met zo'n laserlampje op schenen. Maar in Bahrein dit jaar had hij zijn oude niveau te pakken, weinig gemist, zag goed wat er ging gebeuren. Zo slecht was het niet en er zijn echt vele malen ergere. Denk dat als Mol uiteindelijk te oud word en weg is we hem nog gaan missen. | |
Tarado | woensdag 3 april 2019 @ 10:16 |
het uiteindelijke commentaar vind ik niet zo'n probleem bij Sky zitten ze er ook weleens naast, ik vind de programmering eromheen nog steeds te mager en teveel Max. En leeftijd? de GOAT Murray Walker deed het ook geweldig ver na de pensioensleeftijd | |
Pinzon | woensdag 3 april 2019 @ 11:20 |
Olav en Jack zijn helaas 2 kermisklanten die beter verslag van darts kunnen doen. Olav vindt met name zichzelf een partijtje 'sodeknetters' interessant en Jack kan met geen enkele coureur overweg met zijn cringe vragen. | |
vosss | woensdag 3 april 2019 @ 11:21 |
Ik denk dat veel coureurs hem wel lachen vinden. Met zn debiele vragen. In plaats van het standaard riedeltje. | |
Lionheaad | woensdag 3 april 2019 @ 11:27 |
Je kunt zeggen wat je wil, maar Jack ontlokt toch vaak wel uitspraken van coureurs die ze nergens anders doen. | |
potjecreme | woensdag 3 april 2019 @ 11:28 |
Die indruk heb ik ook. | |
Nattekat | woensdag 3 april 2019 @ 11:41 |
Ik zie nu al heel erg tegen zijn pensioen op. | |
bloodymary1 | woensdag 3 april 2019 @ 11:50 |
Maar wat hebben wij daar aan? Ik vind die vragen superflauw. Krijg er plaatsvervangende schaamte van. Ik heb liever dat een kundig iemand interessante vragen stelt. Waar je iets van opsteekt. | |
Lionheaad | woensdag 3 april 2019 @ 11:51 |
Waar je dan een standaard riedeltje als antwoord op krijgt? | |
bloodymary1 | woensdag 3 april 2019 @ 11:52 |
Ja. Alles liever dan dit. | |
Bonobo11 | woensdag 3 april 2019 @ 12:30 |
Ja 1x, als je die mafklapper elke race tegenkomt ben je het gauw beu. Je ziet ze Jack ook soms aankijken alsof hij gestoord is. | |
Smacked_Actor | woensdag 3 april 2019 @ 12:35 |
Taairs an isjoe? | |
Rossdale | woensdag 3 april 2019 @ 12:36 |
Jack stelt geen vragen. Jack vertelt in het Engels een verhaal tegen een coureur, die vervolgens op hem reageert met "Nee dat denk ik eigenlijk niet", waarna Jack zich omdraait richting de camera en opnieuw hetzelfde verhaal vertelt maar dan in het Nederlands. Hop en door naar de volgende coureur | |
fathank | woensdag 3 april 2019 @ 12:39 |
De Tandarts | |
Tarado | woensdag 3 april 2019 @ 12:42 |
ja dat is het wel | |
JayHovah | woensdag 3 april 2019 @ 12:55 |
Ik kan hem niet vaak genoeg terugzien... | |
twiFight | woensdag 3 april 2019 @ 13:03 |
Heel accuraat. Je ziet de coureurs ook regelmatig met zo'n verbaasd gezicht denken van... "wat is de vraag nou?" Dan brengt die lamlul weer een halfbakken mening die alleen hij heeft als feit en dan moet de coureur daar in mee gaan. Vaak met zo'n sfeer van hihi haha oh-oh we zijn beste maatjes toch? Lekker grappen en grollen. Not. Daarnaast is zijn engels ondermaats. Hij vertaalt de interviews of maar half, of gewoon regelrecht fout. En hij blaat steeds veel te veel onzin op momenten dat hij zijn bek moet houden. Dan is hij bezig en komt er team radio en wat doet die stomme kuttenkop? Hij blijft doorpraten dat er team radio is... "Oh team radio laten we even luisteren naar wa..." NEE HOU GODVERDOMME JE GORE BEK DICHT HOMO nu is de team radio al voorbij! Echt, wat een mongool. | |
Sunri5e | woensdag 3 april 2019 @ 13:13 |
| |
Ferry_76 | woensdag 3 april 2019 @ 13:25 |
Sprekend zijn vader dus. | |
Ferry_76 | woensdag 3 april 2019 @ 13:27 |
Als Max ooit kampioen wordt, pijpt Jack hem ter plekke in het vierkantje. | |
Smacked_Actor | woensdag 3 april 2019 @ 13:27 |
| |
DeeBee | woensdag 3 april 2019 @ 14:00 |
Wijze woorden over de altijd irritante Jack Plooij. | |
THEFXR | woensdag 3 april 2019 @ 14:06 |
in de regen doet het motorvermogen niet ter zake maar het chassis en coureur des te meer. | |
Smacked_Actor | woensdag 3 april 2019 @ 14:12 |
Ok Jack. | |
Lionheaad | woensdag 3 april 2019 @ 14:47 |
Ze hebben niet in de regen gereden Kan handig zijn om ook het artikel te lezen ipv alleen de kop | |
LTVDK | woensdag 3 april 2019 @ 15:23 |
Moet wel toegeven dat ik ondertussen wel een beetje gewend begin te raken aan dat tenenkrommende gedrag van Sjek . | |
Rossdale | woensdag 3 april 2019 @ 15:40 |
Ik vind het wel mooi dat Jack altijd rond loopt met die zender op zijn rug waar die enorme antenne uit steekt. Doet me altijd denken aan zo'n klein kind op een kinderfiets met zo'n oranje vlaggetje achterop. Past perfect bij hem | |
LTVDK | woensdag 3 april 2019 @ 15:45 |
Hij zou alleen nog wat meer moeten huppelen en handtekeningen vragen bij coureurs | |
Donderkonijn | woensdag 3 april 2019 @ 16:12 |
Ik word op Sky altijd gek van ge pro Hamilton. Het is al een tijdje geleden maar het ergste voorbeeld dat ik daarvan kende was de Rosberg Hamilton battle in het 1 na laatste seizoen van Rosberg tijdens de kwalificatie van Monaco, of het was een VT dat weet ik niet meer. Rosberg parkeert zijn auto in de muur: "driver error" letterlijk 1 rondje later doet Hamilton exact hetzelfde op nota bene precies dezelfde plek. Sky: "the sun was in his eyes, not his fault." Tuurlijk hoor Sky. En dat is niet het enige voorbeeld er zijner veel meer. | |
twiFight | woensdag 3 april 2019 @ 16:21 |
Ik vind dat opzich nog wel meevallen. Maar mensen die een hekel hebben aan Hamilton zullen daar eerder over vallen waarschijnlijk. En ze hebben gelukkig genoeg pro commentaar. Wat ik wel jammer vind bij Sky is dat ze uiteraard veel op de Hamiltonstrijd vooraan gefocused zijn en daardoor soms mooie gevechten en/of acties verder in het veld negeren. Leuk dat Vettel een seconde dichterbij komt of lewis nog prima rondetijden rijdt, maar dat hulkenberg al 3 mensen ingehaald heeft of dat Sainz 0,4s achter Perez zit vind ik ook interessant. | |
Rossdale | woensdag 3 april 2019 @ 16:28 |
Ach toen MSC nog meereed kon je ook echt geen RTL kijken, daar kwam het woordt "Schumi" zo'n 3000 keer per race voorbij Zo is bij elk land de focus te veel op hun "eigen" rijders | |
Fir3fly | woensdag 3 april 2019 @ 16:32 |
Ik kan zelf echt niet meer naar Ziggo kijken. En dat zeg ik als fan van Max. | |
TagForce | woensdag 3 april 2019 @ 16:34 |
Nee, dat denk ik eigenlijk niet... Gevolgd door een verhaal waarin verteld wordt hoe het wel zit. En vaak met meer informatie tussen de regels door dan de coureur en het team eigenlijk kwijt willen. "We heard you complaining about the tires, they must've gotten damage from debris or something" "No, our car was performing nicely but after about 8 laps the tires we just eating themselves up, so I had to pit early, which made us change strategies." Dat geeft je meer informatie dan "We're the tires gone so soon?", "Yes". | |
Monolith | woensdag 3 april 2019 @ 16:35 |
Ik kan nog prima naar de race op Ziggo kijken. De voor- en nabeschouwing sla ik meestal wel over aangezien dat inderdaad vooral de grote Max Verstappen show is. Commercieel gezien wel te begrijpen, maar heel boeiend is het niet. | |
ender_xenocide | woensdag 3 april 2019 @ 17:38 |
Mooi te lezen trouwens dat Verstappen de hand in eigen boezem durft te steken, aangezien hij zegt:"wij hebben fouten gemaakt in de afstelling afgelopen weekend" Menig coureur zou zeggen de monteurs hebben fouten gemaakt met de afstelling. | |
twiFight | woensdag 3 april 2019 @ 18:03 |
Dat heb ik in 25 jaar F1 werkelijk waar nog nooit iemand horen zeggen Hooguit "the car was imbalanced" o.i.d. waar er geen partij aangewezen wordt, anders altijd "we couldn't find the right setup" etc. | |
n00biedoobiedoo | woensdag 3 april 2019 @ 18:19 |
Ik heb geen problemen met Mol. Heeft wel aanstekelijk enthousiasme en hij hoort er al zo lang bij. Af en toe wel van die cringy dingen, afgelopen GP ook weer zo halverwege de race zo'n opmerking van Gasly is de enige in de top 10 die nog op softs rijdt, terwijl er net stats in beeld staan die erop wijzen dat er toch echt nog wel 2 of 3 ook op softs rijden.. | |
mikieu | woensdag 3 april 2019 @ 18:39 |
Waaronder Ham.. dat viel wel op. | |
sasquatsch | woensdag 3 april 2019 @ 18:40 |
Op de tweede testdag in Bahrein was George Russel het snelst in de Mercedes.https://www.motorsport.co(...)ll-mercedes/4364332/ | |
Smacked_Actor | woensdag 3 april 2019 @ 19:56 |
Dat is wel erg toch... Hoorde hij wel wat Hamilton zei over downshifts? Crofty maakte er 'Bottas is cocky' van... | |
Drebbelman | woensdag 3 april 2019 @ 20:42 |
Ik kan gelukkig Ziggo niet zien en heb over Sky niets te klagen. Ik zag op het F1 kanaal op facebook toevallig een samenvatting voorbij komen met Nederlands commentaar van Mol.. ik dacht even dat hij bij de start in slaap gevallen was, zo tam en sloom, zeker als je het vergelijkt met Brundle en Crofty. Bovendien heeft Mol kennelijk nog niet door dat Force India van naam verandert is? | |
jpjedi | woensdag 3 april 2019 @ 21:31 |
Dat knullige NL commentaar trek ik ook niet. Ik kijk sky met plezier. | |
bokkepoot | woensdag 3 april 2019 @ 21:32 |
Is hij niet de enige is, elke keer als ik achteraan zo'n roze geval zie denk ik: "nice Force India" | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2019 @ 21:42 |
Zelfs al zou je de zender wel in je pakket hebben, dan nog hoef je niet te kijken. | |
NaturalScience | woensdag 3 april 2019 @ 21:48 |
Er is echt niets mis met de uitzending van Ziggo. Laatst zag ik een keer F1 op RTL.... en dat was me toch een partij waardeloos.... Rob Kamphues is eigenlijk de enige die ze wat mij betreft mogen vervangen. En ja, af en toe mist Olav iets. Maar overal doen ze het echt uitstekend! | |
Oldground | woensdag 3 april 2019 @ 22:30 |
Zou enorm graag op Sky kijken. Ik erger me steen en been aan die amateuristische bende van Ziggo. | |
Humberto-T | woensdag 3 april 2019 @ 22:32 |
Precies, je zou de relatie met de engineers ook mooi naar de knoppen helpen met dat soort uitspraken. | |
twiFight | donderdag 4 april 2019 @ 01:41 |
Ter verdediging van Mol: de sync van geluid en beeld loopt bij Zigg0 regelmatig flink scheef, waardoor Mols commentaar pas 3+ seconden komt nadat het op beeld is. Dar kan hij in die gevallen weinig aan doen. | |
Meike26 | donderdag 4 april 2019 @ 06:08 |
Ach wat jeukt mmij het dat commentaar af en toe niet klopt? Het is het enthousiasme en passie van Mol wat ik leuk en fijn vind om naar te luisteren. Hij zit er per race gemiddeld zo 4 a 5 keer naast. Boeiend. "Nee Mol, dat was Hulkenberg, niet Ricciardo" alsof je je maat op de bank verbeterd en weer doorkijkt. Ook bij Jack. Ja hij is vreemd en raar, toch krijgt hij vaker andere uitspraken van coureurs, dan je bij andere zenders terug hoort en of leest op diverse sites. Het meest trieste vind ik nog wel dat sommige mensen Allard Kalf terug willen als pitreporter. De man die geen objectiviteit kent en niet van zijn mening wil afwijken. Hij is mij de strot uitgekomen een paar jaar geleden bij LeMans. Dat was 2014, Jann Mardenborough reed voor Oak Racing in de LMP2. Had in 2011 de GT Academy gewonnen. Nog steeds hoor je die kutkalf dan roepen dat hij een soort nep coureur is met het videospelletje waarmee hij uit zijn luie stoel een plekje in een LMP2 wagen heeft bemachtigd, met een soort verkapte boodschap "maak plaats voor een echte coureur, jij luilak". Hij werd 5e in de LMP2 klasse. (Dank aan wiki) Als er iemand is die ik niet meer als commentator hoef te horen, is dat sneuneus Kalf wel. | |
Smacked_Actor | donderdag 4 april 2019 @ 08:14 |
Mooi verhaal. Toch waren Mol en Kalff een beter duo dan Mol en Plooij. Hoe Kalff persoonlijk is boeit eigenlijk niet voor hetgeen waar we naar kijken imo. | |
Lionheaad | donderdag 4 april 2019 @ 08:25 |
Het Sky commentaar vind ik een beetje over de top. Soort Jack van Gelder-achtige stijl op de radio bij het voetbal, terwijl je de beelden zelf ook ziet. Ik vind het juist fijn dat hij bij de start niet al te veel zegt en het rustig aan doet. Ik zie zelf ook wel wat er gebeurt. Bij het voetbal zit de commentator er ook regelmatig naast, zeker als het wat drukker is voor de goal. | |
JayHovah | donderdag 4 april 2019 @ 08:25 |
Als ik voor mezelf kan spreken en de boel ga relativeren is het vooral een stukje nostalgie voor mij dat Olav en Allard nogal credits hebben, in de periode ‘94- ‘98 konden ze weinig fout doen imo. Het dieptepunt van de overstap naar SBS6, de switch van Allard naar Sjek heeft weinig goeds gedaan. Rob Kamphues vindt ik echt een klaphark, maar wie moet je anders voor het scherm zetten als presentator? .Zijn functie is puur om de items aan elkaar te linken en niet om zijn “expertise” los te laten, ook al probeer hij dat laatste wel. | |
Sunri5e | donderdag 4 april 2019 @ 09:17 |
Olav maakt soms wat foutjes maar zijn enthousiasme maakt veel goed. Hij mag wat mij betreft blijven. Doornbos als analist is prima. Kamhuis zal ik ook gewoon laten zitten. Plooij mag van mij echt vertrekken. Die vent vind ik zo irritant. | |
Rossdale | donderdag 4 april 2019 @ 09:52 |
Kamphues er gewoon uittrappen. Dan zetten ze Plooij maar mooi in de studio, beetje de Max fanboy uithangen voor het kampvolk daarzo (en om de sponsors tevreden te houden), Dan kunnen ze vd Garde er naast zetten als analist en maken ze Doornbos vrij om naar de circuits te gaan als pitreporter. | |
Waffle | donderdag 4 april 2019 @ 09:57 |
Ik denk dat het dieptepunt of Froukje de Both of commentaar van Ronald van Dam was. Beide waren niet te harden. Geef mij dan Kamphuys maar. | |
SnowOokami | donderdag 4 april 2019 @ 10:11 |
Dit. Alleen Olav eind dit seizoen ook wel met pensioen. | |
Dutchguy | donderdag 4 april 2019 @ 10:32 |
Dit. Natuurlijk zijn er ergerpuntjes maar ze brengen het met veel enthousiasme en dat straalt er ook wel af. Jack had van mij niet gehoeven maar je kunt niet alles hebben. | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 10:36 |
Kritiek op Olav Mol is van alle tijden. Die was er rond 2000/2001 al, als ik me goed herinner, dus ver voor de tijd dat de kijker thuis ook alle live-timing etc tot z'n beschikking had. Maar hij is op zich nog wel te doen. Plooij is echt een ramp. | |
#ANONIEM | donderdag 4 april 2019 @ 11:10 |
Nou moet ik even flink gaan rekenen. Ik denk dat het 2002 was dat ik met een Java applet de live timing op de pc had. Maar ik moet toegeven, dat dat best wel frontrunning was rond die tijd Zaligheid was dat. Ik had ook een TV kaart in m'n pc. Dus links de race, rechts de tijden en onderin MSN om er over te kletsen met m'n broer | |
vosss | donderdag 4 april 2019 @ 11:20 |
Ruud natuurlijk | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 11:23 |
Amber Brantsen | |
vosss | donderdag 4 april 2019 @ 11:26 |
Die mag haar tieten naast Ruud op de tafel leggen | |
twiFight | donderdag 4 april 2019 @ 11:26 |
Over Mol zijn enthousiasme klaagt niemand volgens mij. Maar als je zelf een beetje ervaring hebt dan merk je hoeveel belangrijke dingen hij mist en dat gaat irriteren. Maar van mij hoeft hij niet weg. Hij moet een co-host krijgen die pro commentaar levert. Die combo zie je op heel veel plekken en nogal logisch: het is een erg succesvolle formule. Mol + Kalff vond ik een sterk team. Ik denk - van wat ik mij er van herinner - omdat ze vooral ook voor/na de races goed wisten waar ze mee bezig waren. En dat werk maakte hun commentaar tijdens de races ook weer beter. Maar toegegeven, Kalff in zijn eentje in de jaren erna is ook wat hit and miss voor mij. Plooij moet echt keihard oprotten. Ik kan Kamphues redelijk goed hebben. Hij biedt tenminste wat tegenwicht tegen de rest. Doornbos is prima, Coronel zit het liefst de hele dag met zijn tong de endeldarm van Max schoon te likken. Niks toe te voegen die kneus. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 11:29 |
| |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 11:29 |
Ja klopt, je had toen ook al wel live timing mogelijkheden, maar de massa had die nog niet. Was echt voor de diehards FOCA had in die periode ook een keer 1 of 2 jaar zo'n experiment met PayperView-tv, dat je zelf kon kiezen welke camerashots je wilde zien. Was geloof ik ook ergens rond 2001/2002, maar niet echt een succes toen. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 11:30 |
Plooij hoort waarschijnlijk bij Olav z'n secundaire arbeidsvoorwaarden | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 11:37 |
Dat weet ik wel zeker. Die twee zijn al jaren goede vrienden, zo is Plooij ook aan zijn baantje gekomen. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 11:40 |
ben ze ooit een keer tegen gekomen in Shanghai, ik vond ze beiden wel uit de hoogte doen zo van wij zijn F1 maar Mol was toch een stuk aangenamer dan die bal. | |
Sinister-D- | donderdag 4 april 2019 @ 12:39 |
hier, dit stukje zegt genoeg over die lambal ..... | |
Fer | donderdag 4 april 2019 @ 14:02 |
Plooi is toch weer terug sinds Max meedoet? Ik meen zelfs dat Olav een seizoen heeft gedaan vanuit NL. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 14:20 |
ik heb geen idee, keek liever BBC toen het er nog was | |
potjecreme | donderdag 4 april 2019 @ 14:21 |
Ik mis de BBC inderdaad. | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 14:22 |
dat is het inderdaad en dan te bedenken dat ik Fernando Alonso een dag of 4 later tegen kwam en die echt alle tijd nam voor een praatje, 0 kapsones | |
Gezicht | donderdag 4 april 2019 @ 14:25 |
WTF | |
Kreator | donderdag 4 april 2019 @ 14:33 |
Jack is gewoon tof. Ik snap de haat niet. Ik vind zijn interviews altijd wel grappig. | |
TAV74 | donderdag 4 april 2019 @ 14:50 |
Het is sowieso we heel cool om Nederlandse sportverslaggeving niet goed te vinden heb ik weleens het idee. Sky is wel beter, maar die hebben ook een veel groter team en dat merk je. Ziggo is wel meer in balans aan het komen vind ik. Max is uiteraard als Nederlander belangrijk (dat is in ieder land zo met de eigen coureurs), maar de rest komt langzaam maar zeker wel meer en beter onder de aandacht. En Olav heeft veel zieltjes gewonnen voor de F1 met zijn enthousiaste commentaar, daar ben ik vrij zeker van. Luister ook graag naar hem. Ik zou het alleen een verbetering vinden als er een oud coureur naast hem zou zitten om af en toe even wat zaken nauwkeuriger te duiden en aan te vullen als Olav dingen mist. Dan mag Jack er dan van mij ook wel bij blijven voor de interviewtjes, het is een kwibus maar door zijn stijl krijgt hij ook vaak best goede en leuke antwoorden van coureurs. Als hij niet teveel op te voorgrond staat stoort hij me niet in ieder geval. Alleen Kamphues mag wel eens vervangen worden, zet er gewoon een goede presentator neer die de experts de goede vragen stelt. | |
Kreator | donderdag 4 april 2019 @ 15:36 |
Eens met je post verder. Ik erger me wel groen en geel aan Tim/Tom, maar Kamphues heb ik niet zoveel last van. Die leest keurig zijn teleprompter voor en zit ook niet zoveel in de weg. Jack heeft inderdaad vaak leuke antwoorden en gevatte gesprekken. Heb het idee dat de coureurs et ook altijd wel leuk vinden om met hem te praten. (zoals laatst met Ric. dat dat wijf stond te schreeuwen en Ric. STFU zei.) | |
Tarado | donderdag 4 april 2019 @ 15:41 |
het is moeilijk om iedereen tevreden te houden, zolang ze het op de baan spannend houden neem ik de rest wel op de koop toe | |
Sabata | donderdag 4 april 2019 @ 15:49 |
Jack doet vaak hetzelfde als Frank Evenblij. Stelt zich wat 'dommiger' en joliger op dan hij eigenlijk is. Dan is hij geen 'bedreiging' voor de coureurs en hebben die minder moeite om met hem te praten. Je kunt de Coronels makkelijk uit elkaar houden als je ze hoort praten. Tom is de clown die de studio aan het lachen wil krijgen, Tim zegt daadwerkelijk dingen die ergens op slaan | |
flipsen | donderdag 4 april 2019 @ 15:56 |
Godver, is het nog geen raceweek zodat we het weer over belangrijke zaken kunnen gaan hebben hier? | |
Sabata | donderdag 4 april 2019 @ 16:08 |
Wel in enkele touringcarklassen (WTCR, Brits kampioenschap en Supercars) maar daar zijn andere topics voor | |
Kreator | donderdag 4 april 2019 @ 16:43 |
Sorry dat we niet aan je standaard voldoen. |