abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:08:19 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185897842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar komt dit door financiele problemen of omdat wat ze daar aan voorraad hebben gebouwd gewoon slecht was?
Combinatie van beide, ongetwijfeld. Ook kostbare testtijd gemist natuurlijk.
pi_185897844
Om 16:00 uur is de persconferentie met Valtteri Bottas (Mercedes), Pierre Gasly (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Daniil Kvyat (Toro Rosso) en Lando Norris (McLaren).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:22:21 #103
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_185898052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef sasquatsch het volgende:
Om 16:00 uur is de persconferentie met Valtteri Bottas (Mercedes), Pierre Gasly (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Daniil Kvyat (Toro Rosso) en Lando Norris (McLaren).
Ah, alle eerste rijders van die teams dus.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_185898953
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ah, alle eerste rijders van die teams dus.
Kvyat niet toch?
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:34:46 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185900487
andrewbensonf1 twitterde op donderdag 28-03-2019 om 17:32:51 Alonso to test for McLaren on both days of next week's Bahrain F1 test. He's also due to be with the team as adviser for the whole race weekend here https://t.co/EJfzcVwTUk reageer retweet
pi_185900850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar komt dit door financiele problemen of omdat wat ze daar aan voorraad hebben gebouwd gewoon slecht was?


Het duur toch wel enkele weken om van een ontwerp naar fysiek onderdeel te gaan. Als je bedenkt dat ze vlak voor de wintertest erachter kwamen dat dat gehele proces van Williams niet klopte, dan begrijp je wel dat het even duurt voordat ze weten welke ontwerpen de juiste zijn en deze voldoende gebouwd hebben.

Van een vleugel waarvan je niet weet of hij 100% goed werkt, bouw je ook geen 4 stuks.
.
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:12:53 #107
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185900992
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Het duur toch wel enkele weken om van een ontwerp naar fysiek onderdeel te gaan. Als je bedenkt dat ze vlak voor de wintertest erachter kwamen dat dat gehele proces van Williams niet klopte, dan begrijp je wel dat het even duurt voordat ze weten welke ontwerpen de juiste zijn en deze voldoende gebouwd hebben.

Van een vleugel waarvan je niet weet of hij 100% goed werkt, bouw je ook geen 4 stuks.
Als je de mallen al hebt kan je binnen een 2 weken zo 5/8 vleugels erbij bouwen hoor. En de kosten zijn dat ook dan niet meer.

Materiaal en manuren als je een mal hebt moeten maken vallen dan wel mee. Ontwerp en mallenbouw zijn de duurste kosten binnen composiet producten.

Ik denk dat het geld/personeel een beetje op is bij Willams.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:26:21 #108
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185901204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar komt dit door financiele problemen of omdat wat ze daar aan voorraad hebben gebouwd gewoon slecht was?
Aan het begin van 't seizoen hebben alle fabrikanten nog weinig onderdelen, groot deel moet gewoon geheel opnieuw ontworpen en gemaakt worden.
Da's overigens vooral voor klantenteams een probleem want de fabrieksteams krijgen natuurlijk voorrang.
Dat was voor Red Bull vorig jaar ook nog een probleem, die wilden wel nieuwe onderdelen maar Renault kon die niet leveren.
pi_185901248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Aan het begin van 't seizoen hebben alle fabrikanten nog weinig onderdelen, groot deel moet gewoon geheel opnieuw ontworpen en gemaakt worden.
Da's overigens vooral voor klantenteams een probleem want de fabrieksteams krijgen natuurlijk voorrang.
Dat was voor Red Bull vorig jaar ook nog een probleem, die wilden wel nieuwe onderdelen maar Renault kon die niet leveren.
Maar als het ontwerp eenmaal daar is lijkt het me niet dat het zo lang hoeft te duren om een nieuwe te fabriceren. Ze hebben tussen australia en bahrein twee weken dus lijkt me niet onverstandig om desnoods een versimpelde reserve vloer mee te nemen.
En een deel van het chassis lijkt me anders dan een motor.
pi_185901425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar als het ontwerp eenmaal daar is lijkt het me niet dat het zo lang hoeft te duren om een nieuwe te fabriceren. Ze hebben tussen australia en bahrein twee weken dus lijkt me niet onverstandig om desnoods een versimpelde reserve vloer mee te nemen.
En een deel van het chassis lijkt me anders dan een motor.
De processen die in de F1 gebruikt worden om een Carbon Fibre onderdeel te maken duren gewoon een aantal dagen hoor. Het is niet alsof je een lopende band aanzet en er continu nieuwe vleugels uit komen zeilen. Het hele proces duurt een dag of 7, en de ovens zijn ook weer niet zo groot dat er zomaar even 40 vleugels in gelegd kunnen worden.
pi_185901512
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:12 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Als je de mallen al hebt kan je binnen een 2 weken zo 5/8 vleugels erbij bouwen hoor. En de kosten zijn dat ook dan niet meer.

Materiaal en manuren als je een mal hebt moeten maken vallen dan wel mee. Ontwerp en mallenbouw zijn de duurste kosten binnen composiet producten.

Ik denk dat het geld/personeel een beetje op is bij Willams.
Mallen zijn maar een deel het van het proces. Er zit een flink stuk handwerk in, zodat een enkele vleugel 20000-30000 kost en die kosten gaan amper omlaag door er meer te maken.

Hoe vaak komt het niet voor dat er binnen het team ruzie is, wie de nieuwe vleugel mag hebben. Of zoals bij Vettel die zijn nieuwe vleugel sloopte en toen de enige andere nieuwe vleugel van Webbers auto afgehaald werd en Webber een oude kreeg.
.
pi_185901585
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:12 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Als je de mallen al hebt kan je binnen een 2 weken zo 5/8 vleugels erbij bouwen hoor. En de kosten zijn dat ook dan niet meer.

Materiaal en manuren als je een mal hebt moeten maken vallen dan wel mee. Ontwerp en mallenbouw zijn de duurste kosten binnen composiet producten.

Ik denk dat het geld/personeel een beetje op is bij Willams.
D'r was eens tukje over bij peptalk, ze zoeken alles. Van aerodynamica tot monteurs
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:10:04 #113
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185901831
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Mallen zijn maar een deel het van het proces. Er zit een flink stuk handwerk in, zodat een enkele vleugel 20000-30000 kost en die kosten gaan amper omlaag door er meer te maken.

Hoe vaak komt het niet voor dat er binnen het team ruzie is, wie de nieuwe vleugel mag hebben. Of zoals bij Vettel die zijn nieuwe vleugel sloopte en toen de enige andere nieuwe vleugel van Webbers auto afgehaald werd en Webber een oude kreeg.
Klopt, maar mijn ervaring in de composiet wereld is dat als je een mal hebt je relatief snel productie kan draaien. Het maken van een goed ontwerp en bijbehorende mal is relatief veel werk, en ook kostbaarder dan het uiteindelijk maken van je product. Een mal kan bijvoorbeeld vanaf plug tot mal zo een week kosten aan tijd. En dan ben je een snelle jongen.

Het maken van een product is voornamelijk nog een beetje tijd extra en wat materiaal.
Uit een mal kan je binnen 2 dagen een compleet product halen, dan reken ik het leggen van de vezels en de cure van de prepreg mee. Dan moet je nog een dag oid voor het afwerken en spuiten en dan nog een dag voor assemblage van je vleugel.

Kijk, ik begrijp als je net een nieuwe vleugel hebt, dat je niet genoeg tijd hebt om een nieuw type te maken. Maar Williams kan naar mijn mening dan beter wat extra vleugels oude spec hebben om meer punten proberen te krijgen, die zijn veel meer waard dan wat een aantal extra vleugels je kost. Als er dan gecrashed word kan je in ieder geval gewoon rijden, en misschien nog punten verzamelen.

Niet genoeg onderdelen hebben getuigd van weinig visie of ergens een tekort aan resources.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:18:17 #114
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185901957
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn ervaring in de composiet wereld is dat als je een mal hebt je relatief snel productie kan draaien. Het maken van een goed ontwerp en bijbehorende mal is relatief veel werk, en ook kostbaarder dan het uiteindelijk maken van je product. Een mal kan bijvoorbeeld vanaf plug tot mal zo een week kosten aan tijd. En dan ben je een snelle jongen.

Het maken van een product is voornamelijk nog een beetje tijd extra en wat materiaal.
Uit een mal kan je binnen 2 dagen een compleet product halen, dan reken ik het leggen van de vezels en de cure van de prepreg mee. Dan moet je nog een dag oid voor het afwerken en spuiten en dan nog een dag voor assemblage van je vleugel.

Kijk, ik begrijp als je net een nieuwe vleugel hebt, dat je niet genoeg tijd hebt om een nieuw type te maken. Maar Williams kan naar mijn mening dan beter wat extra vleugels oude spec hebben om meer punten proberen te krijgen, die zijn veel meer waard dan wat een aantal extra vleugels je kost. Als er dan gecrashed word kan je in ieder geval gewoon rijden, en misschien nog punten verzamelen.

Niet genoeg onderdelen hebben getuigd van weinig visie of ergens een tekort aan resources.
Alles moet ook uitvoerig getest worden, Red Bull heeft eens een filmpje gemaakt over een "simpel" schroefje, wat daar al niet bij komt kijken voor 't in de auto gebruikt kan/mag worden.
pi_185902037
Fokit
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:23:30 #116
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185902076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Alles moet ook uitvoerig getest worden, Red Bull heeft eens een filmpje gemaakt over een "simpel" schroefje, wat daar al niet bij komt kijken voor 't in de auto gebruikt kan/mag worden.
https://redbullracing.redbull.com/article/race-race-nose-cone

Check op cracks, controle of deflectie van de neus, 3D check en een visuele controle, dat kan je er binnen een dag doorheen jagen als het moet ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:26:34 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_185902194
En niet vergeten, dat hij exact op de juiste manier buigt bij een bepaalde druk/snelheid. Genoeg voor betere prestatie, maar niet zoveel, dat de FIA boos wordt. :P
.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2019 @ 19:33:06 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185902271
Ted Kravitz zal er in China weer bij zijn, al is nog niet duidelijk hoe of wat

Ook is niet duidelijk of het bij die ene race blijft of dat hij vaker mag opdraven
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:34:44 #120
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:16:00 #121
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_185903377
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:09 schreef Tijn het volgende:
Regen in Bahrein _O-
Ik heb een website draaien die de regenverwachtingen voor allerlei raceklasses in de gaten houdt. Volgens mijn gegevens blijft het gewoon droog.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_185904367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb een website draaien die de regenverwachtingen voor allerlei raceklasses in de gaten houdt. Volgens mijn gegevens blijft het gewoon droog.
_O_
boek gemarkt.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 maart 2019 @ 06:48:21 #123
842 Zorro
Z
pi_185910163
Ik zie dat het Bahrein topic hidden is. Of nou ja, eigenlijk zie ik dat dus niet. Raar Bijzonder.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 29 maart 2019 @ 08:30:08 #124
176766 crew  zoem
zoemt
pi_185910786
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:48 schreef Zorro het volgende:
Ik zie dat het Bahrein topic hidden is. Of nou ja, eigenlijk zie ik dat dus niet. Raar Bijzonder.
Hoezo verborgen? Hij staat open.
pi_185912119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:30 schreef zoem het volgende:

[..]

Hoezo verborgen? Hij staat open.
Ja nu, maar nog niet op het moment dat hij zijn post plaatste ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')