Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoorquote:Op maandag 25 maart 2019 17:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Qua PK's per kg zal het niet eens veel uitmaken
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten?
740 kg is het minimumgewicht inclusief coureur dit jaar.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.
En dan hebben ze nog last van het feit dat de ene fabrikant 10-20pk meer heeft dan de ander, bizar toch.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.
Briggs en Straton 2-takt kan goed 7 pk leveren.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoor
Is viertakt en volgens de sticker 2.90Kw ofzo, dus ongeveer 4 pk. zonder partymodequote:Op maandag 25 maart 2019 22:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Briggs en Straton 2-takt kan goed 7 pk leveren.
Chassis is ook van plastic.
En dat terwijl dat niet hetgene is dat een F1 wagen zo snel maakt op een circuit. Dat komt nl. vanwege de bizar hoge bochtensnelheid van die dingen.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoor
Mwah, met alleen spoilers en brede banden gaat ie ook niet hard hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2019 03:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
En dat terwijl dat niet hetgene is dat een F1 wagen zo snel maakt op een circuit. Dat komt nl. vanwege de bizar hoge bochtensnelheid van die dingen.
Viertakt, weet je dat zeker?quote:Op maandag 25 maart 2019 23:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is viertakt en volgens de sticker 2.90Kw ofzo, dus ongeveer 4 pk. zonder partymode
Ik wel, hint: dopje is roodquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Viertakt, weet je dat zeker?
Ik zie geen carterolie-vuldop.
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roeptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 07:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, met alleen spoilers en brede banden gaat ie ook niet hard hoor
De vraag is dan wel in welke configuratie. De 919 reed vorig jaar op Spa in een gestripte uitvoering (40 kg lichter) waarbij ook de restricties op de motor opgeheven waren (ruim 700 ipv 500pk van de ICE) een tijd (1:41.77) die nagenoeg gelijk was aan de tijd (1:41.501) die Vettel in de kwalificatie reed.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roept
Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder.
Ik zou overigens wel eens een on track vergelijking willen zien tussen een F1 en een Porsche 919 EVO.
Niet te vergelijken. F1 is ook 13s sneller dan de LMP1.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:00 schreef Lionheaad het volgende:
[ afbeelding ]
F1 is gewoon ruim 13 seconde sneller....
Zelf de Williams zou sneller zijn
Die 919 is wat beperkt in hybride capaciteit, omdat hij alleen oplaadt tijdens het remmen. Ik gok dat een groot deel verbruikt op Kemmel en daar een voorsprong trekt, In de bochten daarna is zijn gewicht het nadeel, maar misschien maakt hij daarna richting busstop weer wat goed.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:11 schreef twiFight het volgende:
Ja snap ik. En een F1 wagen zonder restricties gaat ook weer x% sneller.
Maar tijden boeien mij niet. Ik bedoel meer hoe ze verschillen qua acceleratie, topsnelheid, remmen, bochtensnelheid, etc. Waar is lmp1 sneller vs. F1 en waar is dat andersom.
Ter verduidelijking: dat wil ik dus graag on track zien, waarbij je de afstanden tussen de autos kleiner/groter ziet worden. Niet een excel met cijfertjes.
ik wel, en omdat ik hem ivbm ruimtegebrek een rijdje rechtop had geparkeerd was via de carterontluchting de meeste olie al ontsnapt richting garagevloer.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Viertakt, weet je dat zeker?
Ik zie geen carterolie-vuldop.
idd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik denk dat je het benzinekraantje bedoeld
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik dus gewoon thuis een race kijk, alleen (hooguit met een hond) en lekker erop los kan roepen, schelden en juichenquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant.
https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live
Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand..
Waarom zou je dit willen als je geen feestsupporter bent? Laat mij maar lekker thuis op de bank kijken.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant.
https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live
Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand..
Qua pure topsnelheid kan een F1 wagen wel harder als je alle aero aanpast. Maar een Veyron kan lang niet zo hard de bocht door hoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roept
Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder.
Ik zou overigens wel eens een on track vergelijking willen zien tussen een F1 en een Porsche 919 EVO.
Kleine correctie, de 919 heeft een MGU-H net als een F1. De Audi en Toyota LMP1s hebben dat niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Die 919 is wat beperkt in hybride capaciteit, omdat hij alleen oplaadt tijdens het remmen.
Maar wel met véél minder fuel flow dan een F1, zoals je aangeeft komt daar het grootste verschil vandaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In de legale Le Mans uitvoering kwam die auto slechts tot 1:54.
Da's op de tribune in Oostenrijk ook zo.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant.
https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live
Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand..
Een Veyron heeft een 8 ltr blok, een F1-motorblok is een 1600cc. Dus die specs zijn best heel bijzonder.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:36 schreef twiFight het volgende:
Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder.
🙈😂quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roept
Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder.
Ik zou overigens wel eens een on track vergelijking willen zien tussen een F1 en een Porsche 919 EVO.
twitter:MeteovistaBe twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:15:49Kans op buien en veel wind. Veroorzaakt het weer extra spektakel tijdens GP Bahrein? #F1 #BahreinGPCheck: https://t.co/1cdnwrPycK https://t.co/xwBwBNgAbj reageer retweet
Buien?quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:MeteovistaBe twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:15:49Kans op buien en veel wind. Veroorzaakt het weer extra spektakel tijdens GP Bahrein? #F1 #BahreinGPCheck: https://t.co/1cdnwrPycK https://t.co/xwBwBNgAbj reageer retweet
quote:
quote:In weerberichten wordt meestal onderscheid gemaakt tussen buien en regen. Een bui duurt meestal maar kort, in het algemeen minder dan een uur. Wordt voor langere tijd neerslag verwacht uit een min of meer gesloten wolkendek of door een clustering van buien dan wordt gesproken van regen.
Neerslagintensiteit
Het voornaamste verschil tussen buien en regen is niet alleen dat het af en toe droog is, maar ook dat de zon zich tussen de buien door kan laten zien. Buien onderscheiden zich ook door grotere wisselingen in neerslagintensiteit. In het algemeen zal het uit een buienwolk of bij een clustering van buien minder gelijkmatig en vaak harder regenen dan uit een gesloten wolkendek.
Wanneer een gebied met neerslag overtrekt, komt het vaak voor dat het eerst een tijd onafgebroken regent en er daarna buien vallen. Een weerbericht waarin staat: eerst regen, later buien is dus goed mogelijk. Die buien kunnen zich clusteren, waardoor het ook dan soms wat langer kan regenen. De intensiteit van de neerslag is soms wat groter en dan weer wat minder.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/buien
2 jaar3 jaar geleden volgens mij ook, als mijn geheugen niet al te brak isquote:
Als gelooft mijn gebruikelijke weer-bron er nog geen reet van.twitter:redbullracing twitterde op maandag 28-03-2016 om 15:55:28A sign of things to come at #BahrainGP? Expect the unexpected? ??? #F1
https://t.co/YIQh8wjHAy reageer retweet
Dit is wel de periode dat het zou kunnen vallen. Helaas is het nog niet warm genoeg dat het enorm vochtig wordt. Het kan daar zo vochtig zijn dat het lijkt alsof je een sauna binnenstapt, en dat er plassen op het wegdek liggen.quote:
Maar komt dit door financiele problemen of omdat wat ze daar aan voorraad hebben gebouwd gewoon slecht was?quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze hebben Kubica alvast verzocht de kerbs te mijden omdat er te weinig reserveonderdelen zijn voor op de Williams![]()
https://www.racefans.net/(...)e-to-parts-shortage/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |