Beetje jammer wel als je in je naïviteit dacht dat Verstappen de 12 uur van Sebring zou rijden, je het bericht aanklikt en het een computerspelletje blijkt te zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:50 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)s-12-uur-van-sebring
Live 12u van Sebring met Max en Atze. Max heeft net het stuur over gegeven aan Atze.
Leuk om te kijken wel
Krijg zin om zelf ook weer te racen. Dat is alweer anderhalf jaar geleden voor het laatst
iRacing is wel meer dan een simpel computerspelletje hoor. Dat is serieuze businessquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje jammer wel als je in je naïviteit dacht dat Verstappen de 12 uur van Sebring zou rijden, je het bericht aanklikt en het een computerspelletje blijkt te zijn
Ondertussen ligt Hamilton twee fotomodellen te batsen in één van z'n 12 penthouses.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:50 schreef vosss het volgende:
Live 12u van Sebring met Max en Atze. Max heeft net het stuur over gegeven aan Atze.
Ook continue bijgestaan door zijn fysio?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ondertussen ligt Hamilton twee fotomodellen te batsen in één van z'n 12 penthouses.
Hij voelde een lichte vibratie, dus die zal wel nodig zijn ja...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ook continue bijgestaan door zijn fysio?
THIS RUBBER WILL NOT LAST UNTIL THE END!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Hij voelde een lichte vibratie, dus die zal wel nodig zijn ja...
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
THIS RUBBER WILL NOT LAST UNTIL THE END!
Honda zei tegen McLaren dat hun Size Zero een slecht ontwerp was en kwam met een alternatief (wat de basis is van de huidige drivetrain). Maar McLaren was te koppig om het alternatief van Honda te gebruiken en dan is de nederigheid van die Japanners natuurlijk een nadeel voor hunzelf.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:24 schreef Tarado het volgende: [..] en Honda zei niet dat het niet kon, dat is toch ook iets beloven en niet waarmaken, Japanners zeggen geen nee en Fransen lullen teveel maar het komt op hetzelfde neer
Als je een beetje opgelet had, wist je dat die vorige week was en Renger van der Zande daarin tweede werdquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje jammer wel als je in je naïviteit dacht dat Verstappen de 12 uur van Sebring zou rijden, je het bericht aanklikt en het een computerspelletje blijkt te zijn
Ik blijf het nog steeds frappant vinden, dat niemand in de hele McLaren-Honda samenwerking in 2014 heeft ingezien dat een kleine turbo niet werkt. Ze konden allang zien aan de gps gegevens, dat Mercedes en Renault veel langer de MGK-K konden “deployen” door de grotere turbo.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Honda zei tegen McLaren dat hun Size Zero een slecht ontwerp was en kwam met een alternatief (wat de basis is van de huidige drivetrain). Maar McLaren was te koppig om het alternatief van Honda te gebruiken en dan is de nederigheid van die Japanners natuurlijk een nadeel voor hunzelf.
Het hele idee van mclaren was dat alles wat de motor miste, ze met het chassis goed konden maken. De motor moest zo klein mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds frappant vinden, dat niemand in de hele McLaren-Honda samenwerking in 2014 heeft ingezien dat een kleine turbo niet werkt. Ze konden allang zien aan de gps gegevens, dat Mercedes en Renault veel langer de MGK-K konden “deployen” door de grotere turbo.
MGU-K tijd zou toch een design target geweest moeten zijn.
F3 ook niet meer las ik vandaagquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:29 schreef sasquatsch het volgende:
Wat moet Verstappen met een ChampCar? Die klasse bestaat niet eens meer.
Wow, wat voor super gamePC hebben die wel niet?!? Wat een geweldige graphics, gewoon levensecht!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als je een beetje opgelet had, wist je dat die vorige week was en Renger van der Zande daarin tweede werd
Maar mocht je nog willen kijken,
Er bestaan meerdere F3 klassen. Alleen de Formula European Masters in het voorprogramma van de DTM niet meer.quote:
Welk team dan?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:50 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)s-12-uur-van-sebring
Live 12u van Sebring met Max en Atze. Max heeft net het stuur over gegeven aan Atze.
Leuk om te kijken wel
Krijg zin om zelf ook weer te racen. Dat is alweer anderhalf jaar geleden voor het laatst
Team Redlinequote:
Dat is Atze. Bekende naam in het simracing wereldje. Helpt ook echte coureurs in zijn sim.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dacht net te zien dat er ene Kerhof of Kerkhove achter het stuur zat...
En morgen heb je nog Indycar op de COTA.quote:
Lang niet meer gezien. Road America is een toffer circuit vind ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:50 schreef franklop het volgende:
[..]
En morgen heb je nog Indycar op de COTA.
Verbinding viel weg, dus exit.quote:
Hoe ik het net begreep mag je dan weer gewoon joinen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verbinding viel weg, dus exit.
Meer teams is dat overkomen ...
ah. Kostte hem wel een paar rondjes daardoorquote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Hoe ik het net begreep mag je dan weer gewoon joinen.
Ik was fan van Haikkinen en zat te janken voor de tvquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:38 schreef MaGNeT het volgende:
Kwam deze net weer tegen.... pffff.... met Hans was dat een stuk beter afgelopen...
Ik dus ook...quote:Op zondag 24 maart 2019 00:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik was fan van Haikkinen en zat te janken voor de tv
En daar kreeg jij geen straf voor?quote:Op zondag 24 maart 2019 17:37 schreef flipsen het volgende:
Totaal off-topic (of is dit het SC topic?), maar zat net een 100% race te spelen op F1GP2017 als Hulkenberg:PODIUM VOOR NICO
[ afbeelding ]
Met dank aan een bizarre bug in het spel, tijdens een safetycar stond bijna iedereen opeens compleet stil en werd bijna iedereen gediskwalificeerd
Misschien had het ermee te maken dat ik Hamilton (die op 1 lag) en de safetycar mocht inhalen en per ongeluk Hamilton een beetje flink aantikte
Er is niemand meer om Hamilton voor te trekken.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En daar kreeg jij geen straf voor?
quote:Op maandag 25 maart 2019 09:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Er is niemand meer om Hamilton voor te trekken.
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 25-03-2019 om 13:17:57Mick Schumacher is set to drive for both Ferrari and Alfa Romeo in the post Bahrain GP test https://t.co/IFxVmlSOcC reageer retweet
Idd. Maar ik denk dat de verhoudingen wat anders zullen liggen dan dat ze vroeger lagen. Die Schumacher is echt niet zo goed.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:36 schreef pvdplanet het volgende:
Schumacher en Verstappen in 1 team, dat zou best cool zijn
Qua PK's per kg zal het niet eens veel uitmakenquote:Op zondag 24 maart 2019 16:51 schreef Sounddragon het volgende:
Sow, Max; je nieuwe ride is klaar
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoorquote:Op maandag 25 maart 2019 17:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Qua PK's per kg zal het niet eens veel uitmaken
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten?
740 kg is het minimumgewicht inclusief coureur dit jaar.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.
En dan hebben ze nog last van het feit dat de ene fabrikant 10-20pk meer heeft dan de ander, bizar toch.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ruim. Het minimale gewicht van een F1-auto is ongeveer 700 kg, terwijl de motoren tegen de 1000 pk leveren.
Briggs en Straton 2-takt kan goed 7 pk leveren.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoor
Is viertakt en volgens de sticker 2.90Kw ofzo, dus ongeveer 4 pk. zonder partymodequote:Op maandag 25 maart 2019 22:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Briggs en Straton 2-takt kan goed 7 pk leveren.
Chassis is ook van plastic.
En dat terwijl dat niet hetgene is dat een F1 wagen zo snel maakt op een circuit. Dat komt nl. vanwege de bizar hoge bochtensnelheid van die dingen.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel pony's dat ding levert, maar dat zal echt niet 1 op 1 zijn.. een F1 bolide zal toch wel een beetje over de pk per kilo zitten? Dat gaat die komkommerchopper niet redden hoor
Mwah, met alleen spoilers en brede banden gaat ie ook niet hard hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2019 03:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
En dat terwijl dat niet hetgene is dat een F1 wagen zo snel maakt op een circuit. Dat komt nl. vanwege de bizar hoge bochtensnelheid van die dingen.
Viertakt, weet je dat zeker?quote:Op maandag 25 maart 2019 23:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is viertakt en volgens de sticker 2.90Kw ofzo, dus ongeveer 4 pk. zonder partymode
Ik wel, hint: dopje is roodquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Viertakt, weet je dat zeker?
Ik zie geen carterolie-vuldop.
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roeptquote:Op dinsdag 26 maart 2019 07:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, met alleen spoilers en brede banden gaat ie ook niet hard hoor
De vraag is dan wel in welke configuratie. De 919 reed vorig jaar op Spa in een gestripte uitvoering (40 kg lichter) waarbij ook de restricties op de motor opgeheven waren (ruim 700 ipv 500pk van de ICE) een tijd (1:41.77) die nagenoeg gelijk was aan de tijd (1:41.501) die Vettel in de kwalificatie reed.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Echt wel, als je maar hard genoeg VROOEEEMMM VROOEEEMMM roept
Maar goed er zijn al meerdere hypercars met 1000+ pk en een Veyron van 10+ jaar oud kan al sneller dan een F1 wagen (okee, hij heeft er een paar kilometer meer asfalt voor nodig), dus afzonderlijk zijn de specs van F1 helemaal niet zo bijzonder.
Ik zou overigens wel eens een on track vergelijking willen zien tussen een F1 en een Porsche 919 EVO.
Niet te vergelijken. F1 is ook 13s sneller dan de LMP1.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:00 schreef Lionheaad het volgende:
[ afbeelding ]
F1 is gewoon ruim 13 seconde sneller....
Zelf de Williams zou sneller zijn
Die 919 is wat beperkt in hybride capaciteit, omdat hij alleen oplaadt tijdens het remmen. Ik gok dat een groot deel verbruikt op Kemmel en daar een voorsprong trekt, In de bochten daarna is zijn gewicht het nadeel, maar misschien maakt hij daarna richting busstop weer wat goed.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:11 schreef twiFight het volgende:
Ja snap ik. En een F1 wagen zonder restricties gaat ook weer x% sneller.
Maar tijden boeien mij niet. Ik bedoel meer hoe ze verschillen qua acceleratie, topsnelheid, remmen, bochtensnelheid, etc. Waar is lmp1 sneller vs. F1 en waar is dat andersom.
Ter verduidelijking: dat wil ik dus graag on track zien, waarbij je de afstanden tussen de autos kleiner/groter ziet worden. Niet een excel met cijfertjes.
ik wel, en omdat ik hem ivbm ruimtegebrek een rijdje rechtop had geparkeerd was via de carterontluchting de meeste olie al ontsnapt richting garagevloer.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Viertakt, weet je dat zeker?
Ik zie geen carterolie-vuldop.
idd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik denk dat je het benzinekraantje bedoeld
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik dus gewoon thuis een race kijk, alleen (hooguit met een hond) en lekker erop los kan roepen, schelden en juichenquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant.
https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live
Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand..
Waarom zou je dit willen als je geen feestsupporter bent? Laat mij maar lekker thuis op de bank kijken.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
samen met nog enkele duizenden F1 fans (?) in de Ziggodome de race in Oostenrijk bekijken? Kaartje kost mij 18.50 euro als vodafone/ziggo klant.
https://www.ziggo.nl/ente(...)-dome?CMP=url_f1live
Kan leuk zijn, kan ook erg frustrerend worden als blijkt dat er veel feestsupporters om je heen zitten zonder verstand..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |