abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185766021
Het is vandaag 20 maart oftewel verkiezingsdag. Stemmen kan vanaf 7 uur tot vanavond 21 uur. Waarna de uitslagenavond begint.

Bespreek in dit topic alles over de gang van zaken vandaag.

Opkomstcijfers:

https://www.opkomstenuitslag.nl/

Stream:
http://forum-fok.digidip.(...)0427%2F3%2F25%23live

Uitslagen Nederland in kaart:
https://nos.nl/artikel/22(...)tenverkiezingen.html

FvD grote winnaar:
quote:
"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
Hier zijn speech:
pi_185766027
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
Je leest bewust maar half?
quote:
Er is alleen niemand die alle bestaande bouw wil opkrikken tot het allerhoogste energielabel. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. In het conceptklimaatakkoord (PDF) gaat het voorlopig om het verduurzamen van 1,5 miljoen woningen tot 2030.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185766030
w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_185766038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
Een groot deel van de isolatiemaatregelen verdien je binnen 3 tot 10 jaar terug. Over een periode van 12 jaar (2030) levert dat dus zelfs geld op. Heb je het rapport niet gelezen?
pi_185766056
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Luister niet naar deze man, het is een architect en dus onderdeel van het cultuurmarxistisch complot om onze eigenheid kapot te maken.
Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen. :@
pi_185766057
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je leest bewust maar half?
[..]

'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'

Kijk, dit is een voorbeeld van goed onderbouwde cijfers die je kunt vertrouwen. Zo'n rapport, dat is natuurlijk maar spielerij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185766067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je het migratiestandpunt van FvD niet gelezen?
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw[quote][img]https://fokstatic.nl/p/10s.gif[/img] [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2490518/12/25#p185765986]donderdag 21 maart 2019 14:27[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/470661]maxi-mus[/url] het volgende:[/b]

[..]

[i]Er is alleen niemand die alle bestaande bouw wil opkrikken tot het allerhoogste energielabel[/i]
[/quote]
[/youtube]

Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut? :') _O-
pi_185766074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef archito het volgende:

[..]

Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen. :@
Ga maar snel weer tussen je vriendjes van het journaille en de universiteit zitten inderdaad, en laat de politiek over aan mensen die ons land niet willen vernietigen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:32:46 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]

[/youtube]

Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut? :') _O-
Dit gaat mis.
pi_185766078
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'

Kijk, dit is een voorbeeld van goed onderbouwde cijfers die je kunt vertrouwen. Zo'n rapport, dat is natuurlijk maar spielerij.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000

https://www.volkskrant.nl(...)deels-waar~b0170182/
pi_185766079
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185766091
nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01 Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @ClaravandeWiel en @apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 14:33:38 ]
pi_185766092
quote:

[..]

Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:33:58 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766099
Het probleem is eerder dat men de kosten om besparende maatregelen door te voeren niet in een keer kan betalen. Daar zal een oplossing voor moeten komen. Evt subsidieregelingen waarbij men het terug moet betalen oid.

Zo heb je ook leasecontracten voor zonnepanelen waarbij je in eerste zoveel jaar evenveel blijft betalen en daarna profijt pakt.
pi_185766101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
Dijkhoff lijkt mij steeds verder af te staan van de VVD. Of ze mogen hem gewoon niet, maar hij is het wel erg vaak oneens met zijn collega's.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:34:30 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef EipNiC het volgende:
nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01 Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @:ClaravandeWiel en @:apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:34:30 #17
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_185766107
quote:
ben niet vaak met klaas eens maar in deze :Y :Y
... en huiver mee
pi_185766109
Dijkhoff speelt gewoon een rolletje.
pi_185766116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het probleem is eerder dat men de kosten om besparende maatregelen door te voeren niet in een keer kan betalen. Daar zal een oplossing voor moeten komen. Evt subsidieregelingen waarbij men het terug moet betalen oid.

Zo heb je ook leasecontracten voor zonnepanelen waarbij je in eerste zoveel jaar evenveel blijft betalen en daarna profijt pakt.
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?

Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:35:07 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766117
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Dit ja.
pi_185766128
quote:
Eens. Rutte ook met dat Carolien. Dat was vooropgezet natuurlijk.
pi_185766133
quote:
Rutte niet met zijn onbegrensde begrip voor alles?
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 14:36:09 #23
5428 crew  miss_sly
pi_185766142
quote:
Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185766147
quote:
Heb je ook de reactie gelezen van het rapport dat zogenaamd de punten van Baudet onderschrijft? https://www.volkskrant.nl(...)medeauteur~b41cbfe0/
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:36:33 #25
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_185766149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
en baudet geeft ons gratis brood en spelen?
... en huiver mee
pi_185766155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
Hmm, dit dacht ik er over:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 13:12 schreef EipNiC het volgende:
Ach een vleugje etno-nationalisme kan echt geen kwaad hoor. Mogelijk noodzakelijk daar het verlichtingsdenken, en de onduidelijkheid van de abstracte natiestaat in zijn verhaal van een boeraal Europa op continentale schaal, moeilijk af te bakenen blijkt. Het is als subdeel van de stroming bij lange na niet zo rigide als een religieuze stroming dat op bepaalde fronten kan zijn. Zie de coulance jegens zijn eigen genen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:37:13 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766160
quote:

[..]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]

[/youtube]

Ik moet zeggen dat dit een keurig filmpje is. ik ben het er niet 100% mee eens maar het is zeer helder wat FvD zou willen en op zich niks extreems.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_185766164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef Giggio het volgende:

[..]

en baudet geeft ons gratis brood en spelen?
Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.
pi_185766173
Vrees alleen dat ook de achterban van het FvD uiteindelijk weer teleurgesteld gaat worden. Zoals ik al schreef in een ander topic:

quote:
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185766174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?

En nee, dat isoleren verdien je niet terug. Ik ben nog geen 90 euro per maand aan gas en electra kwijt. Dat wordt nooit 0, als je 20 euro per maand bespaard is het al veel. Als je er dus 4000 euro tegenaan gooit (nooit voldoende) ben je 200 maanden, dus bijna 17 jaar, bezig voor je het terug hebt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:38:06 #31
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185766176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
pi_185766183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hmm, dit dacht ik er over:
[..]

Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;

Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:39:16 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.

Ik geloof niet dat politiek zomaar akkoord gaat met het opleggen van een huurverhoging omdat de woningcorporaties, aangezien je het over huurders hebt, het niet in een keer kunnen betalen.
pi_185766193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.
pi_185766195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;

Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
Stukken handiger, dit.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:39:47 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.
Ah, dan is het inderdaad mooi kut voor hem. :D Hij zei zoiets als: "Het voelt alsof de VAR op het laatste moment je doelpunt afkeurt." Ik kan me er iets bij voorstellen.

Waarom zien jullie dit als een rol? Ik heb het idee dat hij gewoon zo is. Bij De slimste mens vond ik hem ook wel sympathiek.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:40:17 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766211
quote:
Deze kabinetsperiode gaan woningcorporaties al beginnen met het verduurzamen en aardgasvrij maken van woningen. Dat is afgesproken in het klimaatakkoord met gemeenten, bouw- en energiebedrijven. Jaarlijks gaat het om 30.000 tot 50.000 huizen.

"Deze partijen hebben tot uiterlijk 1 april 2019 om zo concreet mogelijk te maken om welke woningen het gaat", staat in de afspraken die zijn gemaakt aan de klimaattafel. Het is een van de uitkomsten van de onderhandelingen rond het klimaatakkoord, dat morgen officieel wordt gepresenteerd.

Tot nu toe was het probleem dat corporaties meer geld zeiden nodig te hebben dan het kabinet beschikbaar wilde stellen. Dat is nu opgelost: de woningcorporaties krijgen extra middelen naast de eerder toegezegde korting op de verhuurdersheffing van 100 miljoen euro. Via de investeringssubsidie duurzame energie (ISDE), de energie-investeringsaftrek en extra geld voor een wijkgerichte aanpak is er alles bij elkaar bijna een half miljard euro extra beschikbaar.

Als de woningcorporaties op grote schaal beginnen, wordt de techniek om huizen te verduurzamen snel goedkoper, is het idee. De corporaties fungeren dan als startmotor voor de verduurzaming van alle woningen in Nederland.
quote:
In 2021 moeten alle gemeenten hun inwoners vertellen wanneer en hoe ze van het gas af gaan. Dat kan particuliere woningbezitters veel geld kosten. Er komen de komende jaren allerlei regelingen en subsidies om mensen hierbij te ondersteunen
pi_185766215
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.

Ik geloof niet dat politiek zomaar akkoord gaat met het opleggen van een huurverhoging omdat de woningcorporaties, aangezien je het over huurders hebt, het niet in een keer kunnen betalen.
Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:41:16 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.
Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:41:37 #41
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_185766235
In Holland en Flevoland is FvD dus de grootste :D . De Renaissancevloot kan uitvaren w/
pi_185766237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
pi_185766241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:

Ja zo ongeveer. Het is raar dat een ras-groep voor zichzelf mag opkomen om een recht (gelijkheid) op te eisen, maar dat het voortbestaan van een etnische/ras-groep aankaarten tien bruggen te ver is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 14:47:44 ]
pi_185766242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.

Samenwerking vormt de kern van ons politieke systeem. Het land kan alleen worden bestuurd als partijen bereid zijn water bij de wijn te doen en de handen ineen te slaan. Dat haalt automatisch de scherpe randjes eraf.
pi_185766244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

donderdag 21 maart 2019 @ 14:42:02 #46
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185766246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:42:50 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:18 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
Wel flauw dat een blanke wel Australisch kan zijn. Geographical appropriation!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:43:42 #49
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_185766272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.
nee want die 0,000000007 (excuus voor een nulletje teveel of te weinig) klimaatverandering kunnen we verwaarlozen en geen aanpassingen in de (huur)woningen nodig

maar oh... om de zoveel jaar dan wat dijken verhogen en meer fratsen uithalen om nederland droog te houden kost de burger zeker niets?
... en huiver mee
pi_185766274
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.
Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurde ;) Huizen liggen ook niet voor het oprapen hoor, maar om te denken dat energierekeningen naar 10 euro per maand kunnen is echt een illusie. Geld moet toch ergens vandaan komen.
pi_185766303
quote:

[..]

Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:45:34 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurde ;) Huizen liggen ook niet voor het oprapen hoor, maar om te denken dat energierekeningen naar 10 euro per maand kunnen is echt een illusie. Geld moet toch ergens vandaan komen.
Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.
pi_185766316
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:46:25 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
Niemand hier beweert dat het naar 10-20 euro kan.
pi_185766330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.

quote:
Samenwerking vormt de kern van ons politieke systeem. Het land kan alleen worden bestuurd als partijen bereid zijn water bij de wijn te doen en de handen ineen te slaan. Dat haalt automatisch de scherpe randjes eraf.
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.

Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 14:50:13 ]
pi_185766331
quote:

[..]

Noem één iemand die zegt dat de kosten teruggeschroefd worden naar 20 euro per maand.
pi_185766333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.
Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:46:47 #58
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_185766334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
dat klinkt eng heel eng
... en huiver mee
pi_185766348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Giggio het volgende:

[..]

dat klinkt eng heel eng
Heb je mijn uitleg gelezen? Hoe klinkt het dan?
pi_185766360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief).
[..]

Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).

Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 14:48:02 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185766362
Stel je niet zo aan.

Gratis tip.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185766370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?
Terechte vraag. Een voor de hand liggend antwoord is: subsidie. Of gunstige leningen voor verduurzaming.

quote:
En nee, dat isoleren verdien je niet terug. (...) dus bijna 17 jaar, bezig voor je het terug hebt...
Uhh, dan heb je het toch terugverdiend? :?
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:48:36 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766372
quote:

[..]

Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.
Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen? :D
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:48:40 #64
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185766376
quote:

[..]

We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
pi_185766382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen? :D
Panelen wel. Windmolen mag niet eens lol.
pi_185766389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
Je hebt niet gelezen wat ik zei dat kan.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:49:38 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185766394
Overigens is een huis van 365.000 doorgaans geen villa.
pi_185766398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overigens is een huis van 365.000 doorgaans geen villa.
Hier wel ;) Dorp he :)
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:50:15 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Giggio het volgende:

[..]

dat klinkt eng heel eng
Sowieso is arisch natuurlijk een uit India gejat begrip. Europeanen zijn helemaal geen "ariers"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.

https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 14:50:40 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185766417
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:50:56 #72
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_185766423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Heb je mijn uitleg gelezen? Hoe klinkt het dan?
ik scroll me suf naar al jouw berichtjes - je bedoelt die met onze feestdagen?

zo ja: onzin
zo nee: welke dan?
... en huiver mee
pi_185766432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Dus eerst is het probleem dat D66 nergens voor staat. En dan staan ze ergens voor en is het weer niet goed.
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:51:25 #74
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185766433
Minder of Meer FvD

Meer natuurlijk
pi_185766434
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.

https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Niemand zegt dat het niet echt is volgens mij? Je kan alleen zulke uitspraken anders zien. Zie mijn uitleg en ik denk dat ik het behoorlijk bij het rechte eind heb. Toevallig riep Fortuyn ook zoiets;

We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan. In andere bewoording, maar eigenlijk zei hij hetzelfde.
pi_185766447
quote:
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: ''We werken niet samen met racisten, fascisten, etc.'' Hoe minder 'slecht' de partij met andere meningen, hoe moeilijk het zal zijn om -met een democratisch masker op- ze buiten de onderhandel-deur te houden .

(In dat opzicht wellicht niet zo slim dat Baudet met termen als Boreaal loopt te oreren, maar goed..)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 14:53:10 ]
pi_185766461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: we werken niet samen met racisten, fascisten, etc.

(In dat opzicht wellicht niet zo slim dat Baudet met termen als Boreaal loopt te oreren, maar goed..)
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.
pi_185766463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?
pi_185766479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.
Proxy van de lobby lijkt het op ja. Ergo de leegheid van haar lijstduwers. Het zijn bemiddelaars en managers die de wens van de lobbyisten (en EU) in de kamer proberen te verkopen als die van de achterban.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 14:55:01 ]
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:54:21 #80
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185766485
Hebben Kuzu en Öztürk al gereageerd? :D
pi_185766495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zitten nog in de Shisha lounge neef
pi_185766496
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
pi_185766503
quote:
5s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Nee, uit zijn verhaal van gisteren.
pi_185766512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 13:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mijn gemeente is net pas klaar :')
heerlen??
speak only if it improves the silence.
pi_185766515
quote:
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.
pi_185766520
quote:

[..]

Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.

Toch is ons systeem wel degelijk de oorzaak van het onvermijdelijke falen van radicale partijen zoals de PVV, FvD, SP en in zekere zin zelfs GL. Radicale koerswijzigingen spreken namelijk slechts een beperkt deel van het electoraal aan. Daarom staan coalitieakkoorden bol van compromissen. Er moet gezocht worden naar de gulden middenweg. Dat is moeilijk voor partijen zoals FvD, PVV en SP, die campagne voeren met scherprechters.

Ik verwacht dan ook dat ook het FvD uiteindelijk geen voet aan de grond krijgt. Dat betekent namelijk dat Baudet teveel water bij de wijn moet doen, waardoor hij zijn appeal verliest.

quote:
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).

Zie boven.
pi_185766521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
pi_185766528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan.
En wie is wij de Nederland dan precies? De in de voortuin bierdrinkende tokkie? Of de overwerkte zakenman op de Zuidas? Wellicht de Turkse snackbarhouder? Of de Chinese snackbarhouder? Of bedoel je de dorpse boer? Of de Amsterdamse gaypridebezoeker? Nee, toch de gemeenteschreeuwers in Geldermalsen? Je hebt ook nog de radicale biblebeltchristen?
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:57:21 #89
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

donderdag 21 maart 2019 @ 14:57:23 #90
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_185766530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:54 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag volgens mij nog niet
pi_185766532
quote:
Ik verwacht overigens:
Je lijkt te denken dat coalitievorming niet meer is dan wat zeteltjes bij elkaar optellen.
pi_185766535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
pi_185766537
quote:

[..]

FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?
  donderdag 21 maart 2019 @ 14:58:22 #94
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185766543
Kuzu & Öztürk zijn terug geroepen naar Turkije
pi_185766551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef archito het volgende:

[..]

FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?
Dat aftreden kwam ter sprake na haar walgelijke act omtrent het referendum niet waar?
pi_185766552
quote:

[..]

[..]

Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.

Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit referendum??

Ik begrijp dat die overtuiging inmiddels is gewijzigd naar mensen mogen zelf kiezen zolang ze maar leave kiezen......
pi_185766559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit??

Ik begrijp dat die overtuiging inmiddels is gewijzigd naar mensen mogen zelf kiezen zolang ze maar leave kiezen......
Nee dat doe je niet :') Men wil de stemming peilen onder de burger en daarna voorstellen doen in de kamer en daarna een referendum erover houden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 14:59:45 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185766560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?
Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185766562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:00:05 #100
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766568
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Onderaan staat het filmpje. :D
pi_185766570
'Boreaal Europa' lijkt me in het verlengde liggen van Baudets uitspraken over homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking, van etnische vervanging door goedkope arbeidskrachten. Ik snap dat die begrippen in een kwade reuk staan, maar ik zie hier geen aanzetten tot haat of het afwijzen van minderheden. Alleen wel het onomwonden trots zijn op je eigen cultuur, het afwijzen van het idee dat blanke mensen fout zijn, en vanaf nu voorkomen dat die cultuur verder wordt uitgedund.

Ik meen me te herinneren dat FvD heeft opgeroepen tot 'integratie tussen de lakens', dus rassenvermenging. Denk niet dat echte nazi's hen daar dankbaar voor zullen zijn. Het geeft kleur, diversiteit en verrijking als je minderheden hebt die participeren in de maatschappij en die onbeschaamd vriendschappen en liefdesrelaties aangaan met de meerderheid. Alleen niet om op massale wijze vijandige minderheden te importeren waar dochterlief een hoofddoek op moet en een kogel door haar kop krijgt als ze met een kaaskop omgaat.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:00:21 #102
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb je al een linkje gegeven.
pi_185766576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Onderaan staat het filmpje. :D
Ah, dank. :D
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:00:36 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185766577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Kuzu & Öztürk zijn terug geroepen naar Turkije
Krijgen zweepslagen van Erdo en zijn minions.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:00:43 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het niet echt is volgens mij? Je kan alleen zulke uitspraken anders zien. Zie mijn uitleg en ik denk dat ik het behoorlijk bij het rechte eind heb. Toevallig riep Fortuyn ook zoiets;

We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan. In andere bewoording, maar eigenlijk zei hij hetzelfde.
Hij gebruikt terminologie die hij rechtstreeks leent van mensen die openlijk een blank, zuiver Europees ras propageren. Dat kan je 'ongelukkig' noemen, je kan ook zeggen: Thierry, dit mag wel een toontje minder.
Waarom zou je zijn woorden gaan verdraaien om je eigen mening en die van hem overeen te laten komen? Is het zo belangrijk dat alles wat hij zegt overeenkomt met je eigen gedachten?

Juist het moedwillig wegkijken van de FvD-aanhang als het gaat om alle dubieuze
uitspraken van Baudet is hetgene wat veel mensen zich zo tegen het FvD doet keren. Omdat er niet het gevoel is dat Baudet, die echt wel wat foute trekken vertoont - boreaal is er een van - ooit gecorrigeerd gaat worden door zijn achterban, aangezien de cultus om hem heen er een is van ja-knikkers en goedpraters.
pi_185766580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.

Toch is ons systeem wel degelijk de oorzaak van het onvermijdelijke falen van radicale partijen zoals de PVV, FvD, SP en in zekere zin zelfs GL. Radicale koerswijzigingen spreken namelijk slechts een beperkt deel van het electoraal aan. Daarom staan coalitieakkoorden bol van compromissen. Er moet gezocht worden naar de gulden middenweg. Dat is moeilijk voor partijen zoals FvD, PVV en SP, die campagne voeren met scherprechters.

Ik verwacht dan ook dat ook het FvD uiteindelijk geen voet aan de grond krijgt. Dat betekent namelijk dat Baudet teveel water bij de wijn moet doen, waardoor hij zijn appeal verliest.
Ik zet er daarom alvast bij dat die duiding aan een (cynisch) perspectief hoort. Je gooit er met vrij veel gemak de term 'radicaal' in, maar misschien is het handig om er bij stil te staan wat het inhoud - en hoe relevant het perspectief (eon ook de connotatie; ook negatief) daarbij is.
Neem bijvoorbeeld de EU: als het radicaal is om tégen de EU te zijn, waarom is het niet radicaal om vóór de EU te zijn? Omdat vóór de EU zijn past bij de status quo: het gegeven dat we er in zitten? Is het tegenovergestelde ideaal m.a.w. radicaal omdat het progressief is?
pi_185766581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef Vasilevski het volgende:
'Boreaal Europa' lijkt me in het verlengde liggen van Baudets uitspraken over homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking, van etnische vervanging door goedkope arbeidskrachten. Ik snap dat die begrippen in een kwade reuk staan, maar ik zie hier geen aanzetten tot haat of het afwijzen van minderheden. Alleen wel het onomwonden trots zijn op je eigen cultuur, het afwijzen van het idee dat blanke mensen fout zijn, en vanaf nu voorkomen dat die cultuur verder wordt uitgedund.

Ik meen me te herinneren dat FvD heeft opgeroepen tot 'integratie tussen de lakens', dus rassenvermenging. Denk niet dat echte nazi's hen daar dankbaar voor zullen zijn. Het geeft kleur, diversiteit en verrijking als je minderheden hebt die participeren in de maatschappij en die onbeschaamd vriendschappen en liefdesrelaties aangaan met de meerderheid. Alleen niet om op massale wijze vijandige minderheden te importeren waar dochterlief een hoofddoek op moet en een kogel door haar kop krijgt als ze met een kaaskop omgaat.
+1
pi_185766582
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee dat doe je niet :') Men wil de stemming peilen onder de burger en daarna voorstellen doen in de kamer en daarna een referendum erover houden.
Een nexit referendum willen is nogal gek als fundamenteel tegen de EU bent.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:01:23 #109
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185766590
quote:
Ja, toen zochten mensen al verbanden die er niet waren, nu is diezelfde discussie weer opgelaaid.

Iedereen met meer dan 2 hersencellen snapt dat ''boreaal'' gaat over een tijdperk, en geen geheime code is voor white supremacy .

Melk drinken is ook geen code voor white supremacy, een handgebaar met duim en wijsvinger ook niet. Ja ik meld het maar vast even, want dat komt ongetwijfeld binnenkort ook voorbij, dat heeft men in Amerika al gehad.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:01:49 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Zie boven.
Ik denk dat FvD uiteindelijk een soort Nederandse N-VA zal worden. Baudet met zijn dubieuze connecties ten spijt is het natuurlijk wel een partij die op zich een grote kiezersgroep op een redelijk fatsoenlijke manier vertegenwoordigt en op een paar scherpe randjes zullen ze zich niet zo heel ver bezijden het gangbare spectrum bevinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een nexit referendum willen is nogal gek als fundamenteel tegen de EU bent.
FvD wil dat wij veel meer inspraak krijgen. Dat is waar ze voor staan. Dat klinkt misschien gek, omdat veel partijen er niet voor de burger zijn, maar meer voor zichzelf. Dat begrijp ik ook wel.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:01:58 #112
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766600
Als iets wel is bewezen is dat je een burger complexe vraagstukken als een 'nexit ' helemaal niet moet voorleggen. De gemiddelde mens heeft daar totaal geen verstand van.
pi_185766603
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent daar allicht toe in staat, ik vond de duiding wel inzichtgevend:

quote:
Met een onmiskenbare verwijzing naar Jezus zegt Baudet: “Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen.” Het zal veel aanwezigen ontgaan zijn, maar dit is een parafrase van de woorden die Jezus richt tot zijn twijfelende leerling Petrus: “Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen.” (Mattheus 16:18) Een tekst die vooral door rooms-katholieken in verband wordt gebracht met de grondlegging van de christelijke kerk en het primaat van de bisschop van Rome. Is dat wat Baudet wil? Een partij als kerk en een politiek programma met goddelijke volmacht?

Ik ben blij met de kritische functie van het Forum voor Democratie. Veel politieke ontwikkelingen, vooral de Europese politiek en het klimaatbeleid hebben trekken van een politieke theologie en dat schreeuwt om tegenspraak. Maar het geeft geen pas hier een alternatieve politieke theologie tegenover te zetten. Ik daag Baudet uit om de kiezer nu eens duidelijkheid te verschaffen over de betekenis van die quasi-religieuze retoriek en zijn visie op de politieke en culturele betekenis van het christendom te verhelderen. Van zijn eruditie is iedereen nu wel overtuigd: nu komt het aan op duidelijkheid. Of is Baudet een hedendaagse Petrus, die gespierde taal gebruikt om te maskeren dat hij ten diepste onzeker is over wat er in de cultuurstrijd ten diepste op het spel staat?
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:02:47 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185766618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef Vasilevski het volgende:

Turken en Marokkanen blijven ook graag in hun eigen kringetje hangen, maar dat wordt voor het gemak wel eens vergeten door al die pro-vluchtelingen groepjes.
pi_185766620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.
Meeste provincies hebben zich gecommitteerd aan duurzaamheidsdoelstellingen. Er moet een x aantal windmolens en hectare zonnecollectoren worden gerealiseerd, etc etc. Ik acht de kans niet bijster groot dat de meerderheid van de Statenfracties deze afspraken plots naar de prullenbak verwijst.

Is FvD bereid om deel te nemen aan een college van GS dat zich committeert aan een ambitieuze duurzaamheidsagenda?
pi_185766622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hij gebruikt terminologie die hij rechtstreeks leent van mensen die openlijk een blank, zuiver Europees ras propageren. Dat kan je 'ongelukkig' noemen, je kan ook zeggen: Thierry, dit mag wel een toontje minder.
Waarom zou je zijn woorden gaan verdraaien om je eigen mening en die van hem overeen te laten komen? Is het zo belangrijk dat alles wat hij zegt overeenkomt met je eigen gedachten?

Juist het moedwillig wegkijken van de FvD-aanhang als het gaat om alle dubieuze
uitspraken van Baudet is hetgene wat veel mensen zich zo tegen het FvD doet keren. Omdat er niet het gevoel is dat Baudet, die echt wel wat foute trekken vertoont - boreaal is er een van - ooit gecorrigeerd gaat worden door zijn achterban, aangezien de cultus om hem heen er een is van ja-knikkers en goedpraters.
Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden he :) Maar ik citeer de user boven je even:

pi_185766625
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

FvD wil dat wij veel meer inspraak krijgen. Dat is waar ze voor staan. Dat klinkt misschien gek, omdat veel partijen er niet voor de burger zijn, maar meer voor zichzelf. Dat begrijp ik ook wel.
Meer inspraak willen en tegelijk fundamenteel tegen de EU zijn, baudet heeft het gisteren nog gezegd, combineert niet
pi_185766629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Terechte vraag. Een voor de hand liggend antwoord is: subsidie. Of gunstige leningen voor verduurzaming.
[..]

Uhh, dan heb je het toch terugverdiend? :?
De meesten zijn voor die 17 jaar wel verhuisd. En die 4000 euro was nog een erg lage schatting.

Ik hoop inderdaad dat er subsidie en huisgebonden leningen tegen zeer gunstige voorwaarden komen. En dat de gemeente zo slim is om te bedenken dat deze huizen niet aan de warmtepomp kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185766640
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Meer inspraak willen en tegelijk fundamenteel tegen de EU zijn, baudet heeft het gisteren nog gezegd, combineert niet
Meer inspraak en tegelijk tegen iets zijn, dat kan toch? Dat is hun mening met daarbij de uitleg waarom ze dat vinden. Zelfde als de Pro-Eu partijen die uitleggen waarom ze Pro zijn.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:04:13 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen blijven ook graag in hun eigen kringetje hangen, maar dat wordt voor het gemak wel eens vergeten door al die pro-vluchtelingen groepjes.
Daarom heeft Denk 5 zetels in de Eerste Kamer. Oh nee, toch niet. Turken en Marokkanen integreren ondertussen beter dan de 'Nederland moet weer van ons worden'-roepers, maarja, dat kost de FvD weer stemmen dus dat moeten we ontkennen.
pi_185766647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
Als iets wel is bewezen is dat je een burger complexe vraagstukken als een 'nexit ' helemaal niet moet voorleggen. De gemiddelde mens heeft daar totaal geen verstand van.
De gemiddelde politicus ook niet. Van Reybrouck heeft hier mijns inziens wel interessante ideeën over die gaan over de randvoorwaarden voor het nemen van complexe beslissingen. Die kunnen ook gecreëerd worden in de context van een volksraadpleging.
pi_185766650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Daarom heeft Denk 5 zetels in de Eerste Kamer. Oh nee, toch niet. Turken en Marokkanen integreren ondertussen beter dan de 'Nederland moet weer van ons worden'-roepers, maarja, dat kost de FvD weer stemmen dus dat moeten we ontkennen.
Denk heeft er 0 toch? :D
pi_185766654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meeste provincies hebben zich gecommitteerd aan duurzaamheidsdoelstellingen. Er moet een x aantal windmolens en hectare zonnecollectoren worden gerealiseerd, etc etc. Ik acht de kans niet bijster groot dat de meerderheid van de Statenfracties deze afspraken plots naar de prullenbak verwijst.

Is FvD bereid om deel te nemen aan een college van GS dat zich committeert aan een ambitieuze duurzaamheidsagenda?
Ik las dat ze in diverse provincies op stel en sprong opzoek moeten naar statenleden. Omdat veel mensen op meerdere lijsten stonden. Ben benieuw of baudet enige controle kan houden over de provinciale fracties.
pi_185766661
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef Poepz0r het volgende:
Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden he :) Maar ik citeer de user boven je even:

pi_185766662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik las dat ze in diverse provincies op stel en sprong opzoek moeten naar statenleden. Omdat veel mensen op meerdere lijsten stonden. Ben benieuw of baudet enige controle kan houden over de provinciale fracties.
Otten regelt dat. Baudet is niet de baas.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:05:21 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185766663
quote:

[..]

Goed argument wel.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:05:40 #127
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De gemiddelde politicus ook niet. Van Reybrouck heeft hier mijns inziens wel interessante ideeën over die gaan over de randvoorwaarden voor het nemen van complexe beslissingen. Die kunnen ook gecreëerd worden in de context van een volksraadpleging.
Van Reybrouck ken ik niet, daar ga ik even wat van opzoeken. Maar volgens mij wisten de meesten bij het laatste referendum (Oekraïne) amper waar ze nou op stemden. Dan laat ik het liever over aan volksvertegenwoordigers.
pi_185766667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik denk dat FvD uiteindelijk een soort Nederandse N-VA zal worden. Baudet met zijn dubieuze connecties ten spijt is het natuurlijk wel een partij die op zich een grote kiezersgroep op een redelijk fatsoenlijke manier vertegenwoordigt en op een paar scherpe randjes zullen ze zich niet zo heel ver bezijden het gangbare spectrum bevinden.
Ben daar nog niet zo zeker van. Met grote woorden campagne voeren en vervolgens braaf je krabbel zetten onder een akkoord dat bol staat van compromissen, is meestal funest voor partijen zoals het FvD.

Dat een welbewust risico dat dergelijke partijen nemen. Met scherprechters trek je de aandacht. Probleem is dat je ook verwachtingen schept die lastig zijn waar te maken. Daar kwam de PVV ook achter tijdens Rutte I. Daarom wist Wilders niet hoe snel hij op de rem moest trappen.
pi_185766671
quote:
Ah, op wie hebben ze gestemd dan?
pi_185766673
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Meer inspraak en tegelijk tegen iets zijn, dat kan toch? Dat is hun mening met daarbij de uitleg waarom ze dat vinden. Zelfde als de Pro-Eu partijen die uitleggen waarom ze Pro zijn.
Dus baudet accepteert het en laat het onderwerp met rust als wij tegen een nexit stemmen? Doe niet zo naief.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:06:16 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766682
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Van Reybrouck ken ik niet, daar ga ik even wat van opzoeken. Maar volgens mij wisten de meesten bij het laatste referendum (Oekraïne) amper waar ze nou op stemden. Dan laat ik het liever over aan volksvertegenwoordigers.
Auteur van Congo en van een pamflet tegen verkiezingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat mag niet, je moet op de lijst staan, anders kun je geen statenlid worden. Te weinig kandidaten op je lijst? Jammer, dan vervalt je zetel.
pi_185766688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef maxi-mus het volgende:
Van Reybrouck
tegen verkiezingen, dun behapbaar boekje :P
pi_185766693
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Iedereen met meer dan 2 hersencellen snapt dat ''boreaal'' gaat over een tijdperk, en geen geheime code is voor white supremacy .

Uhuh, zeker als je het naast uitspraken als 'homeopatische verdunning' en 'ik wil Europa dominant blank houden' legt is er totaal geen reden om aan te nemen dat Thierry hier verwijst naar Boreaal Europa om een blank Europa te duiden.

Maar anderen, dat zijn de wegkijkers.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:06:51 #135
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185766694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, toen zochten mensen al verbanden die er niet waren, nu is diezelfde discussie weer opgelaaid.

Baudet spreekt van een 'Boreale wereld' die vernietigd wordt en dan heeft hij het over een tijdperk? Wat raar.
pi_185766702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dus baudet accepteert het en laat het onderwerp met rust als wij tegen een nexit stemmen? Doe niet zo naief.
100%. Dat herhaalt hij ook keer op keer op keer op keer. Het zou mij ook niets verbazen als Baudet straks een vervanger naar voren schuift als de partij stabiel is.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:07:50 #137
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766712
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:06 schreef EipNiC het volgende:

[..]

tegen verkiezingen, dun behapbaar boekje :P
Ik lees graag hoor( :P ), ben benieuwd. Klinkt wel interessant.
pi_185766718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:06 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Baudet spreekt van een 'Boreale wereld' die vernietigd wordt en dan heeft hij het over een tijdperk? Wat raar.
Dat is ook correct. We leven in een tijdperk met steeds meer multiculti waardoor je eigen cultuur ondermijnt wordt. Niks aan gelogen. Niet te sneeuwvlokkerig.
pi_185766726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:07 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik lees graag hoor( :P ), ben benieuwd. Klinkt wel interessant.
ten minste, ik ga er maar vanuit dat ie daar dat idee in uiteenzet... ik heb 'm zelf nooit uitgelezen :')
pi_185766727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

100%. Dat herhaalt hij ook keer op keer op keer op keer. Het zou mij ook niets verbazen als Baudet straks een vervanger naar voren schuift als de partij stabiel is.
Ik hoop het. De partij heeft een paar ideeën waar ik niet achter sta, maar hetgene wat mij het meest tegenstaat is nog altijd Baudet zelf.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:09:06 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden he :)
Waarom zou je misschien zeggen? Waarom zou je je niet onomwonden uitspreken? Waarom zeg je niet: Thierry Baudet zou het woord boreaal niet moeten gebruiken.

Overigens, leuke etymologische zoektocht en inderdaad, woorden hebben meerdere betekenissen, maar het is natuurlijk geen toeval dat erkend racist en anti-semiet Jean-Marie Le Pen maar wat graag met termen als 'boreaal' strooit. Echt niet omdat hij zo begaan is het met reilen en zeilen van Europa aan het einde van de ijstijd (heeft Thierry nog naar die ijstijd gerefereerd trouwens gister?).
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:09:15 #142
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185766735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is ook correct. We leven in een tijdperk met steeds meer multiculti waardoor je eigen cultuur ondermijnt wordt. Niks aan gelogen. Niet te sneeuwvlokkerig.
Oke, hij gebruikt dus wel die definitie van Le Pen. Helder.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:09:16 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben daar nog niet zo zeker van. Met grote woorden campagne voeren en vervolgens braaf je krabbel zetten onder een akkoord dat bol staat van compromissen, is meestal funest voor partijen zoals het FvD.

Dat een welbewust risico dat dergelijke partijen nemen. Met scherprechters trek je de aandacht. Probleem is dat je ook verwachtingen schept die lastig zijn waar te maken. Daar kwam de PVV ook achter tijdens Rutte I. Daarom wist Wilders niet hoe snel hij op de rem moest trappen.
Ik word ook vooral een beetje moe van dat getrap tegen de personele bezetting van de heersende politieke macht en het arrogante toontje van Thierry "grootste intellectueel van Nederland" Baudet maar Hiddema is veel minder controversieel en ook Baudet lijkt me uiteindelijk wel voor rede vatbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik hoop het. De partij heeft een paar ideeën waar ik niet achter sta, maar hetgene wat mij het meest tegenstaat is nog altijd Baudet zelf.
Ik denk soms ook ai dat is niet handig, maar ik stem op een partij, niet op 1 persoon. Het is geen fotomodellen wedstrijd.
pi_185766747
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik word ook vooral een beetje moe van dat getrap tegen de personele bezetting van de heersende politieke macht en het arrogante toontje van Thierry "grootste intellectueel van Nederland" Baudet maar Hiddema is veel minder controversieel en ook Baudet lijkt me uiteindelijk wel voor rede vatbaar.
Die Hiddema vind ik zo mogelijk nog een grotere anus. Wat een schertsfiguur is dat zeg, de tering.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:10:21 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Goed argument wel.
Dit ja. Feiten ontkennen.
Maar hullie van de Marokkanen blijven ook in hun eigen kliekjes hangen, dus het is helemaal niet erg dat Baudet dat ook wil.
pi_185766752
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Oke, hij gebruikt dus wel die definitie van Le Pen. Helder.
Wil je zeggen dat het niet zo is? Kom eens bij het probleem.
pi_185766754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef Poepz0r het volgende:
Het is geen fotomodellen wedstrijd.
Zou ie wel winnen overigens...
pi_185766759
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hiddema is inderdaad niet controversieel. Een slecht debater, bij vlagen onverstaanbaar en kan absoluut niet wennen aan de kamer, maar zeker geen verkeerde man.
pi_185766764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:10 schreef VoMy het volgende:
Maar hullie van de Marokkanen blijven ook in hun eigen kliekjes hangen, dus het is helemaal niet erg dat Baudet dat ook wil.
Nee het is verstandig om 5000 tribes binnen te halen en als enige niet het eigenbelang na te streven. Hoe debiel is dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 15:11:29 ]
pi_185766775
quote:
6s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Zou ie wel winnen overigens...
Nee, dan wint Lisa Westerveld... :P
pi_185766780
quote:
Ik verwacht overigens:
Dat lijkt me lastig aangezien FvD tegen (provinciale) klimaatmaatregelen is terwijl LB zelfs verdergaande maatregelen wil. En VVD en CDA zijn uiteraard ook voor maatregelen.
pi_185766783
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:12 schreef Hanca het volgende:
Lisa Westerveld
Thieme dan, maar vrouwen en mannen hebben hun eigen competitie natuurlijk.
pi_185766803
Oeps, Forum de grootste, dat was nou ook weer niet de bedoeling.
pi_185766805
Wiegel: het moet een gemêleerd gezelschap zijn
Hans Wiegel bevestigt dat Thierry Baudet hem gevraagd heeft om op te treden als informateur in Zuid-Holland. Hij spreekt van een "ongelofelijke" uitslag voor Forum. "Hij wist dat ik in Den Haag ook het college in elkaar heb getimmerd. Ik heb erover nagedacht, en over een paar dagen gaan we met elkaar eten en dan nemen we alles door." Wiegel zegt dat hij en Baudet elkaar zo'n acht jaar kennen.

Wiegel was vorig jaar actief als informateur voor het gemeentebestuur in Den Haag, op verzoek van Groep De Mos. Over eventuele coalities in Zuid-Holland laat Wiegel zich niet uit. "Het ligt voor de hand dat de grotere partijen erin komen. Mijn lijn is altijd geweest, ook in Den Haag, dat het een gemêleerd gezelschap moet zijn."

Het is nog veel te vroeg om te zeggen of het lastige onderhandelingen worden, zegt Wiegel. "Dat hangt er helemaal van af of de mogelijke partijen ook echt willen besturen." Forum voor Democratie staat in Zuid-Holland bovenaan na de Provinciale Statenverkiezingen in Zuid-Holland. De partij haalt waarschijnlijk elf zetels in de Staten. De nummer twee is de VVD, met negen zetels.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:14:41 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185766806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:11 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee het is verstandig om 5000 tribes binnen te halen en als enige niet het eigenbelang na te streven. Hoe debiel is dat?
Dit is dus precies de schijndiscussie die je kan verwachten. Want er worden niet 5000 tribes binnengehaald die enkel het eigenbelang nastreven. Dus, het is een beetje debiel om je daardoor te laten leiden bij het uitbrengen van een stem.
pi_185766808
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

De meesten zijn voor die 17 jaar wel verhuisd. En die 4000 euro was nog een erg lage schatting.
En het huis wordt meer waard vanwege de isolatie, wat is het punt precies?
pi_185766813
Het is nog te vroeg voor een nexit, laten we eerst maar eens kijken hoe Groot-Brittannië het er van af gaat brengen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:15:46 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die Hiddema vind ik zo mogelijk nog een grotere anus. Wat een schertsfiguur is dat zeg, de tering.
ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".

Waarschijnlijk zal hij in onderhandelingen eerst een paar keer net zo hard op zn muil gaan als de brexiteers die dachten dat hogere Brusselse ambtenaren alleen maar een beetje uit hun neus zaten te eten en onvoorbereid wat gingen roeptoeteren tijdens de onderhandelingen. Die werden toen lachend om de oren geslagen met verdragen die GB zelf had getekend en die die Brusselaars zo ongeveer tot op de letter uit het hoofd kenden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766828
Asscher in dat filmpje op NOS:

De coalitie heeft een probleem. Men had dit kunnen zien aankomen. Hogere BTW, meer lastenverzwaring. Het is geen raketgeleerdheid.

Asscher _O_
pi_185766834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".

Waarschijnlijk zal hij in onderhandelingen eerst een paar keer net zo hard op zn muil gaan als de brexiteers die dachten dat hogere Brusselse ambtenaren alleen maar een beetje uit hun neus zaten te eten en onvoorbereid wat gingen roeptoeteren tijdens de onderhandelingen. Die werden toen lachend om de oren geslagen met verdragen die GB zelf had getekend en die die Brusselaars zo ongeveer tot op de letter uit het hoofd kenden.
Joost Eerdmans incoming _O_
pi_185766843
quote:

[..]

Alsof er niemand anders in de kamer zit die ooit een boek heeft gelezen, als Thierry nou eens kapt met dit soort uitspraken kan hij best een goede politicus worden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 15:17:27 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185766846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:12 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig aangezien FvD tegen (provinciale) klimaatmaatregelen is terwijl LB zelfs verdergaande maatregelen wil. En VVD en CDA zijn uiteraard ook voor maatregelen.
Ah, dat was niet helemaal duidelijk.

Anderzijds natuurlijk wel een mooi spectrum aan partijen zo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:17:50 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Joost Eerdmans incoming _O_
Dat neem ik eigenlijk ook wel aan inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766863
thierrybaudet twitterde op donderdag 21-03-2019 om 12:50:57 Zojuist een constructief gesprek gehad met Hans Wiegel, die bereid is als informateur op te treden in Zuid Holland om met #FVD als grootste partij te komen tot de vorming van een college. reageer retweet
pi_185766867
quote:

De coalitie heeft een probleem. Men had dit kunnen zien aankomen. Hogere BTW, meer lastenverzwaring. Het is geen raketgeleerdheid.

Asscher _O_
Dat was van te voren ingestudeerd, denk ik. Aangezien het verlies echt mee valt. De coalitie zal een gat in de lucht hebben gesprongen gisteravond. Slechts 1 van PvdA, GL of FvD is steeds nodig voor een meerderheid, dat moet meestal wel lukken. Geen overleg met 2 of 3 partijen. En voor alle 4 de coalitiepartijen individueel valt de uitslag ook niet tegen, al was VVD graag de grootste gebleven.
pi_185766880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat was van te voren ingestudeerd, denk ik. Aangezien het verlies echt mee valt. De coalitie zal een gat in de lucht hebben gesprongen gisteravond. Slechts 1 van PvdA, GL of FvD is steeds nodig voor een meerderheid, dat moet meestal wel lukken. Geen overleg met 2 of 3 partijen. En voor alle 4 de coalitiepartijen individueel valt de uitslag ook niet tegen, al was VVD graag de grootste gebleven.
Het verlies is gigantisch. Er hebben bijna 1,1 miljoen mensen op FvD gestemd. Denk je dat dat ook was gebeurd als ze wat meer naar de burger hadden gekeken?
pi_185766882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah, dat was niet helemaal duidelijk.

Anderzijds natuurlijk wel een mooi spectrum aan partijen zo.
Inderdaad een mooi rechts spectrum aan partijen, inderdaad.
pi_185766904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het verlies is gigantisch. Er hebben bijna 1,1 miljoen mensen op FvD gestemd. Denk je dat dat ook was gebeurd als ze wat meer naar de burger hadden gekeken?
Ja, want de burger is dom en geeft de regering de schuld van alles wat er mis is in zijn leven.
pi_185766908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, want de burger is dom en geeft de regering de schuld van alles wat er mis is in zijn leven.
Anders scheer je even heel de bevolking over 1 kam. Eng heel eng.
pi_185766910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
Het is helemaal geen complex vraagstuk en wordt in voor/tegen vorm gesteld, zoals ook kamerleden uiteindelijk alles beslissen met voor of tegen.

Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk. Bij de EU grondwet had de burger gelijk en de politici ongelijk. Ik neem althans aan dat iedereen het veto mist nu de EU een greep uit de WW kas doet om het aan frauderende Polen te geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185766919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De grootste verliezers zijn 2 oppositiepartijen (SP en PVV). En vooruit, ook D66, maar die hadden echt nog wel erger verwacht. Dus nee, het verlies is niet gigantisch.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 15:24:22 #173
236264 crew  capricia
pi_185766929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:14 schreef Poepz0r het volgende:
Wiegel: het moet een gemêleerd gezelschap zijn
Hans Wiegel bevestigt dat Thierry Baudet hem gevraagd heeft om op te treden als informateur in Zuid-Holland. Hij spreekt van een "ongelofelijke" uitslag voor Forum. "Hij wist dat ik in Den Haag ook het college in elkaar heb getimmerd. Ik heb erover nagedacht, en over een paar dagen gaan we met elkaar eten en dan nemen we alles door." Wiegel zegt dat hij en Baudet elkaar zo'n acht jaar kennen.

Wiegel was vorig jaar actief als informateur voor het gemeentebestuur in Den Haag, op verzoek van Groep De Mos. Over eventuele coalities in Zuid-Holland laat Wiegel zich niet uit. "Het ligt voor de hand dat de grotere partijen erin komen. Mijn lijn is altijd geweest, ook in Den Haag, dat het een gemêleerd gezelschap moet zijn."

Het is nog veel te vroeg om te zeggen of het lastige onderhandelingen worden, zegt Wiegel. "Dat hangt er helemaal van af of de mogelijke partijen ook echt willen besturen." Forum voor Democratie staat in Zuid-Holland bovenaan na de Provinciale Statenverkiezingen in Zuid-Holland. De partij haalt waarschijnlijk elf zetels in de Staten. De nummer twee is de VVD, met negen zetels.
Interessant.
Wil je ook de bron nog even vermelden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185766934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

De grootste verliezers zijn 2 oppositiepartijen (SP en PVV). En vooruit, ook D66, maar die hadden echt nog wel erger verwacht. Dus nee, het verlies is niet gigantisch.
Het verlies is wel gigantisch. Van 0 naar 1,1 miljoen stemmen. Als de politiek zich wat meer bemoeide met de burger dan had fvd nu 0 zetels gehad.
pi_185766937
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Interessant.
Wil je ook de bron nog even vermelden?
NOS
pi_185766938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Anders scheer je even heel de bevolking over 1 kam. Eng heel eng.
Een beetje zoals FvD doet met alle buitenlanders? :')
Leer even sarcasme herkennen ofzo.
pi_185766939
quote:

Asscher _O_
Vind dat wat makkelijk. De doorsnee kiezer is nooit tevreden, Asscher weet dat als geen ander. Zodra een coalitie aantreedt, ontdekt een deel van het electoraat dat hun dromen niet worden verwezenlijkt. Want blijkbaar is het kabinet toch niet in staat al hun problemen op te lossen en een flink rijker te maken. Vervolgens gaat een deel van de kiezers weer zweven en op zoek naar een partij die beterschap belooft.
pi_185766941
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is helemaal geen complex vraagstuk en wordt in voor/tegen vorm gesteld, zoals ook kamerleden uiteindelijk alles beslissen met voor of tegen.

Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk. Bij de EU grondwet had de burger gelijk en de politici ongelijk. Ik neem althans aan dat iedereen het veto mist nu de EU een greep uit de WW kas doet om het aan frauderende Polen te geven.
Dan krijgen we hetzelfde probleem als bij de brexit, niemand weet op welke manier een nexit ingevuld moet worden.
pi_185766952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een beetje zoals FvD doet met alle buitenlanders? :')
Leer even sarcasme herkennen ofzo.
Onwaarheden blijven posten lekker bezig. Zal het nog 1 keer benoemen, maar je wil het niet geloven das wat anders:

FvD wil vrijheid van religie
Vrijheid van boeken (Koran)
Vrijheid van moskee
Maar wel gecontroleerde immigratie

Dat is geen buitenlanders willen? Oke :')
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:26:34 #180
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het verlies is wel gigantisch. Van 0 naar 1,1 miljoen stemmen. Als de politiek zich wat meer bemoeide met de burger dan had fvd nu 0 zetels gehad.
Over mensen over één kam scheren gesproken.
pi_185766960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dan krijgen we hetzelfde probleem als bij de brexit, niemand weet op welke manier een nexit ingevuld moet worden.
Dat weet de EU natuurlijk wel _O- _O- Cashennnnnn
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:26:46 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185766964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

En de referendum-stemmer heeft ook geen recht van amendement.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_185766974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:26 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Over mensen over één kam scheren gesproken.
ik scheer de huidige politiek over 1 kam en dat klopt. FvD had 0 zetels gehad als ze wat beter hadden willen luisteren.
pi_185766988
quote:

[..]

Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".

quote:
Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk.
'Gebleken' nog wel, heb je daar een bron voor?
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:27:46 #185
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185766989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef Poepz0r het volgende:
FvD had 0 zetels gehad als ze wat beter hadden willen luisteren.
Ja, vast.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 15:28:35 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185767005
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad een mooi rechts spectrum aan partijen, inderdaad.
Een ruime rechtse meerderheid heb je in Brabant, zou heel raar zijn om daar niet eerst een college mee proberen te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185767016
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".
[..]

Kamerleden verdiepen zich in de materie. Dat kan iemand thuis toch ook doen? Daarmee zeg je eigenlijk dat alle kamerleden een iq hebben van 160. Dat is natuurlijk niet zo. Tevens (niet onbelangrijk) heeft het MERENDEEL van de leden 0,000 ervaring in hetgeen in de portemonnee zit, bijvoorbeeld defensie of is de minister van defensie een ex-militair?
pi_185767024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een ruime rechtse meerderheid heb je in Brabant, zou heel raar zijn om daar niet eerst een college mee proberen te maken.
Uiteraard, maar een mooi spectrum aan partijen is het dus niet.
pi_185767028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jij rekent alles wat niet FvD is als coalitie? Zeer bijzonder...
pi_185767033
quote:

[..]

Ik ben benieuw hoeveel mensen daadwerkelijk het oekraine verdrag hebben gelezen en weten wat er in staat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 15:30:36 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185767049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar een mooi spectrum aan partijen is het dus niet.
Had het over dat specifieke punt ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185767050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij rekent alles wat niet FvD is als coalitie? Zeer bijzonder...
Ik heb het over voorafgaande aan deze verkiezingen. De opkomst van FvD is vooral te danken aan de verloochening van de TK richting de burgers. Mensen zijn ontevreden in grote getalen. Zoek de schuld bij jezelf als partij en niet bij de opkomende partij.
pi_185767084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het over voorafgaande aan deze verkiezingen. De opkomst van FvD is vooral te danken aan de verloochening van de TK richting de burgers. Mensen zijn ontevreden in grote getalen. Zoek de schuld bij jezelf als partij en niet bij de opkomende partij.
Het verlies van de coalitie blijft beperkt, hoe jij het ook wil framen. En dat ze maar 1 partij nodig en ook nog eens uit 3 smaken kunnen kiezen voor meerderheden is een forse meevaller.
pi_185767095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het verlies van de coalitie blijft beperkt, hoe jij het ook wil framen. En dat ze maar 1 partij nodig en ook nog eens uit 3 smaken kunnen kiezen voor meerderheden is een forse meevaller.
Ik heb het toch niet specifiek over 2-3 partijtjes? Het verlies is 1,1 miljoen stemmen die ook naar andere partijen hadden kunnen gaan.
pi_185767102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kamerleden verdiepen zich in de materie. Dat kan iemand thuis toch ook doen?
Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het onderzoeken van al die onderwerpen?

quote:
Daarmee zeg je eigenlijk dat alle kamerleden een iq hebben van 160. Dat is natuurlijk niet zo.
Huh?

quote:
Tevens (niet onbelangrijk) heeft het MERENDEEL van de leden 0,000 ervaring in hetgeen in de portemonnee zit, bijvoorbeeld defensie of is de minister van defensie een ex-militair?
Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.

Dus waar haal jij vandaan dat kamerleden (het merendeel nog wel) geen ervaring heeft mbt hun portefeuille?
pi_185767122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt het zelden goed doen als politiek. Bepaalde delen van de bevolking denken dat het kabinet er is om hun leven beter te maken en raken gedesillusioneerd als dat niet gebeurt.

Zou de doorsnee kiezer ook aan willen raden om nooit iets te verwachten van de politiek. Doe ik ook niet. Daarom word ik zelden teleurgesteld door een kabinet of college.
pi_185767129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet specifiek over 2-3 partijtjes? Het verlies is 1,1 miljoen stemmen die ook naar andere partijen hadden kunnen gaan.
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.

https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
pi_185767151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het
[..]

Huh?
[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.

Dus waar haal jij vandaan dat kamerleden (het merendeel nog wel) geen ervaring heeft mbt hun portefeuille?
En die van defensie is dan ook nog degene die het meeste samenwerkt met de top van haar ministerie: de commandant der strijdkrachten en zijn staf. Daar zit echt wel genoeg ervaring. De minister is voor de politieke besluiten, niet de militaire.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 15:37:15 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185767160
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat het FvD alleen in Flevoland problemen heeft met een zetel vullen. Valt mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:38:24 #200
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat het FvD alleen in Flevoland problemen heeft met een zetel vullen. Valt mee.
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
pi_185767194
Lees ik goed dat Groningse gemeentes die het meest last hebben van de gaswinning massaal op fvd hebben gestemd??
pi_185767195
quote:
De familie van Menno Wigman is ontstemd dat Thierry Baudet in zijn overwinningsspeech dichtregels van de in 2018 overleden Amsterdamse stadsdichter gebruikte. "Hij citeerde de dichtregels foutief, en de familie ziet bovendien dat Baudet de poëzie in een context plaatst die mijlenver van het wereldbeeld van Wigman staat", schrijft familielid Anneke Wigman volgens persbureau ANP.
:')

quote:
Het was de tweede keer dat Baudet in het openbaar Wigman citeerde. Eerder gebruikte hij het gedicht Oneindig wakker uit dezelfde bundel bij de Algemene beschouwingen in september 2018. Ook toen was de familie boos
:') :')
pi_185767204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het
[..]

Huh?
[..]

Er zijn genoeg mensen die interesse in de politiek hebben en zeker 60 uur aan een dossier spenderen, jazeker zijn die er.

Ollongren: Wethouder geweest en nu minister koninkrijkrelaties (waar is die ervaring?)
Van Engelshoven: Onderwijs (nooit in het onderwijs werkzaam geweest)
Bijleveld: Defensie (geen defensie ervaring)
Enzovoorts.

Het klopt dat ministers voornamelijk vergaderen en zich inlezen in materie, maar de broodnodige ervaring ontbreekt vaak en dat strookt niet met de realiteit of ben jij ook aangenomen op je werk terwijl je 0 ervaring hebt, maar wel een heel team mag leiden?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 maart 2019 @ 15:40:29 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185767222
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
Ik herhaal mezelf even:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat er alleen in Flevoland een probleem is. Dus alleen daar, nergens anders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185767228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt het zelden goed doen als politiek. Bepaalde delen van de bevolking denken dat het kabinet er is om hun leven beter te maken en raken gedesillusioneerd als dat niet gebeurt.

Zou de doorsnee kiezer ook aan willen raden om nooit iets te verwachten van de politiek. Doe ik ook niet. Daarom word ik zelden teleurgesteld door een kabinet of college.
Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.
pi_185767229
quote:

[..]

Twee maastrichtenaren in brabant las ik.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:40:57 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185767233
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.

De regering doet het inderdaad verrassend goed. Het kan komen door de lokale component van de PS, maar ze houden verrassend veel zetels over. Bij Maurice de Hoax krijgen ze een landelijk totaal van rond de 50 zetels, maar hier eindigen ze toch op 31 vd 75 = 62 kamerzetels.

Ik denk ook dat het getrapte systeem de afrondingen ook wel telkens net in het voordeel van de (middel)grote partijen laat zijn, waardoor ze relatief weinig zetels kwijt raken aan SGP/DENK/50Plus/PvdD.
pi_185767244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Mooi, want het zou niet best zijn als een partij zetels verliest omdat ze die niet kunnen vullen.
pi_185767246
quote:

[..]

30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.
pi_185767253
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Twee maastrichtenaren in brabant las ik.
En een Zeeuw en een Hagenees. Maar net aan genoeg mensen volgens mij als je die 4 wegdenkt. Tenzij die overige personen natuurlijk ook weer in andere provincies meededen. Grote kans.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:41:48 #211
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185767254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:')
[..]

:') :')
Dat hij zo'n subsidieslurper citeert.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:42:04 #212
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185767260
Ik erger me kapot aan bekend Nederland dat kiezers van FvD belachelijk maken.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:42:05 #213
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik herhaal mezelf even:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat er alleen in Flevoland een probleem is. Dus alleen daar, nergens anders.
Dan herhaal ik mezelf ook even:
pi_185767264
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dank. :D
Und?
pi_185767273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat hij zo'n subsidieslurper citeert.
Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die de pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgt.
pi_185767281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
pi_185767282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgen.
Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...
pi_185767285
quote:

[..]

Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 15:44:08 #219
236264 crew  capricia
pi_185767288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Ja. Daar moeten ze mee ophouden.
Ik vind het disrespectvol naar de kiezers.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:44:33 #220
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767293
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Daar moeten ze mee ophouden.
Ik vind het disrespectvol naar de kiezers.
Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.
pi_185767294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.
Joost Eerdmans van Leefbaar Rotterdam is een prima vent.
pi_185767299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...
Dan is het nogal vreemd om over subsidieslurper te spreken.
pi_185767301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ollongren: Wethouder geweest en nu minister koninkrijkrelaties (waar is die ervaring?)
Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.

quote:
Van Engelshoven: Onderwijs (nooit in het onderwijs werkzaam geweest)
[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)
1984-1989: Beleids- en Bestuurswetenschappen, Katholieke Universiteit Nijmegen
Ingrid van Engelshoven wordt in 2010 wethouder Onderwijs en dienstverlening voor D66 in de gemeente Den Haag. Vanaf 2014 tot 2017 is ze wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Onderwijs en Jeugd in Den Haag.

Lijkt me aardig wat ervaring rondom onderwijsbeleid. Bestuurservaring is wat anders dan voor de klas staan.

quote:
Het klopt dat ministers voornamelijk vergaderen en zich inlezen in materie, maar de broodnodige ervaring ontbreekt vaak en dat strookt niet met de realiteit of ben jij ook aangenomen op je werk terwijl je 0 ervaring hebt, maar wel een heel team mag leiden?
Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?
pi_185767314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.
Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?
pi_185767315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
pi_185767318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.
[..]

[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)
1984-1989: Beleids- en Bestuurswetenschappen, Katholieke Universiteit Nijmegen
Ingrid van Engelshoven wordt in 2010 wethouder Onderwijs en dienstverlening voor D66 in de gemeente Den Haag. Vanaf 2014 tot 2017 is ze wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Onderwijs en Jeugd in Den Haag.

Lijkt me aardig wat ervaring rondom onderwijsbeleid. Bestuurservaring is wat anders dan voor de klas staan.
[..]

Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
pi_185767320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?
Scheelt slechts 20% ;)
pi_185767327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
pi_185767330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Scheelt slechts 20% ;)
Lees anders nog een keer mijn bericht en vertel me wat er niet klopt:
quote:

[..]

pi_185767336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
Mijn koopkracht is anders wel gestegen. Zonder toeslagen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:47:57 #231
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_185767337
Ik ben benieuwd naar de DWDD vanavond
pi_185767341
quote:

[..]

Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
Ik heb veel ervaring in de zorg en in de zorg is er niks beroerder dan een manager die net van de werkvloer komt. Levert altijd chaos op. Een 'beroepsmanager' uit het bedrijfsleven is veel beter.
pi_185767342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die van mij ook. Boks ouwe.

En daar is een loonsverhoging bovenop gekomen. Krijg m'n maandsalaris gewoon niet op. En dat terwijl ik graag met geld mag smijten.

Persoonlijk snap ik dan ook niet waar alle onvrede vandaan komt, maar goed.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 15:48:10 #234
236264 crew  capricia
pi_185767343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.
Het is tijd om te luisteren naar wat Forum wil. Wat de kiezer wil.
En daar hoef je het inhoudelijk niet mee eens te zijn. Maar ze belachelijk maken werkt idd averechts.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185767348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.
In een pluriformer stelsel heb je dan nog het feit dat je coalities moet vormen. Dat betekent noodzakelijkerwijs dat je punten moet uitwisselen, toe moet geven op zaken waar je het zelf eigenlijk niet mee eens bent en ga zo maar door. Dan zijn mensen weer boos dat ze niet volledig krijgen wat ze willen en moeten coalitiepartijen weer boeten.

Ik denk ook wel dat ergens de toenemende individualisering een rol speelt. Mensen verwachten exact te krijgen wat zij willen en als dat niet gebeurt moet de boel maar weer radicaal om.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185767354
quote:

[..]

Aha, dus jij dacht, ik stem nu op iemand die totaal geen politieke of bestuurlijke ervaring heeft?
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:48:53 #237
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef warp995 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de DWDD vanavond
Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.
pi_185767381
Ervaring in het veld is ook een beetje een illusie. Plasterk was toch ook wel dramatisch op OCW ondanks zijn behoorlijke staat van dienst als academicus.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:50:15 #239
407635 warp995
pi_185767382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Dit dus.
Comments onder nieuwsitems van de NOS of RTL op social media zijn al helemaal kankerverwekkend.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 15:50:37 #240
236264 crew  capricia
pi_185767390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Monolith het volgende:
Ervaring in het veld is ook een beetje een illusie. Plasterk was toch ook wel dramatisch op OCW ondanks zijn behoorlijke staat van dienst als academicus.
Het is natuurlijk ook geen garantie. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:50:47 #241
407635 warp995
pi_185767394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.
Ah oké, ik hoopte op dezelfde tafel als dinsdag
pi_185767395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan dan wel hun werk zijn dat wil niet zeggen dat ze dat ook doen. Ze verdiepen zich vooral in hun politiek belang en praten een andere politiek belanghebbende na. Daarnaast is verdieping niet genoeg, of je doorgrondt de materie volledig om tot een eigen oordeel te komen of je maakt een grove inschatting. Een gedeeltelijk begrip leidt niet tot een beter oordeel dan een grove inschatting op hoofdlijnen.

quote:
Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag en de EU klaagt nog steeds over slagkracht terwijl het om de haverklap een lidstaat iets oplegt waar het tegen is en vooral zelf de ene crisis na de ander creeert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185767401
quote:

[..]

Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?
pi_185767422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?
Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:52:25 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_185767426
quote:

:'). Wat betekent koopkracht?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185767431
quote:

[..]

Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.
pi_185767433
Speknek _O_
pi_185767439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.
Dat kan. Er is ook een grote groep waarbij dat niet zo is helaas.
pi_185767443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag.
Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuws

En niemand heeft gezegd dat er geen problemen zouden zijn. Vandaar dat er geëvalueerd wordt.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:53:11 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185767444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef speknek het volgende:

[..]

:'). Wat betekent koopkracht?
_O-
Huilen dan.
pi_185767445
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook geen garantie. :D
Het is niet alleen geen garantie. Beleid maken is gewoon heel wat anders dan voor de klas staan of onderzoek doen.
pi_185767452
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.
Die belastingverlaging moet ook ergens vandaan komen.
pi_185767455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuws

En niemand heeft gezegd dat er geen problemen zouden zijn. Vandaar dat er geëvalueerd wordt.
Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHA _O-
pi_185767471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.
In een pluriformer stelsel heb je dan nog het feit dat je coalities moet vormen. Dat betekent noodzakelijkerwijs dat je punten moet uitwisselen, toe moet geven op zaken waar je het zelf eigenlijk niet mee eens bent en ga zo maar door. Dan zijn mensen weer boos dat ze niet volledig krijgen wat ze willen en moeten coalitiepartijen weer boeten.

Ik denk ook wel dat ergens de toenemende individualisering een rol speelt. Mensen verwachten exact te krijgen wat zij willen en als dat niet gebeurt moet de boel maar weer radicaal om.
Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......
pi_185767480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHA _O-
Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?

P.S. Ben je er al achter waar mijn fout zat met die percentages?
pi_185767509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?

P.S. Ben je er al achter waar mijn fout zat met die percentages?
Ik had bijna 100.000 op mijn rekening. Het waren er slechts 100. 30% benoemen als bijna 50% :')
pi_185767515
Verder heeft Baudet Paul Scheffer bereid gevonden om verkennende gesprekken te voeren over een college in Noord-Holland. Scheffer is hoogleraar en publicist en hij was partij-ideoloog van de PvdA.

Wiegel en Scheffer ^O^
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:56:27 #258
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_185767539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:55 schreef Poepz0r het volgende:
Verder heeft Baudet Paul Scheffer bereid gevonden om verkennende gesprekken te voeren over een college in Noord-Holland. Scheffer is hoogleraar en publicist en hij was partij-ideoloog van de PvdA.

Wiegel en Scheffer ^O^
De baantjescarrousel draait op volle toeren :7
pi_185767553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.
pi_185767571
quote:

[..]

30% benoemen als bijna 50% :')
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:
quote:

[..]

Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden.

30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!

Selectief lezen, past wel bij FvD, ja.
  donderdag 21 maart 2019 @ 15:57:24 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185767573
quote:

[..]

Ze hebben inderdaad problemen als mensen zich terugtrekken oid. Er is behoorlijk veel overlap in sommige provincies dus als je ene moet vullen omdat daar mensen eruit vallen moeten er anderen gaan verhuizen naar andere provincie oid. Maar goed, we gaan het zien.
pi_185767624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.
pi_185767633
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?
pi_185767654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?
Geen idee waar je het over hebt, maar als ze oprecht -en niet voor de schijn (want het is wel nodig)- optimistisch zijn, delen ze niet dezelfde wanhoop als waar ik mee rondloop iig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 16:01:26 ]
pi_185767672
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef butz0rs het volgende:

[..]

De baantjescarrousel draait op volle toeren :7
Het kartel komt op gang
pi_185767684
Stukje over Fvd. Deze man snapt het.

'Nu Forum voor Democratie de grootste is, is de morele paniek compleet'
Columnist Bart Nijman smult ervan. 'Want nog steeds zien pers, policor en partijkartel de betonplaat voor hun eigen porem niet.'

Sinds de laatste PS-verkiezingen zijn er twee referenda gehouden en genegeerd. Daarna is het controlemiddel van de burger afgepakt. De Europese Unie drong verder achter de vaderlandse voordeur. In haar kielzog: een toenemende stroom niet-gewortelde gelegenheidswerkers uit de arme delen van EU alsook een oncontroleerbare migrantenstroom vol vluchtelingen, gelukszoekers en economische opportunisten uit Afrika en het Midden-Oosten.

Door hun ietwat overmoedige onthaal in de verzorgingsstaat door de zittende politiek, met voorrang op huizen uit de sociale sector en een pinpas voor de Sociale Verzekeringsbank, leggen al die nieuwe buren een grote druk op de inschikkelijkheid van de autochtone bevolking, temeer nu het asielsysteem niet in staat blijkt om, geholpen door ideologisch gedreven asieladvocaten, de rotte appels terug naar de mand van herkomst te sturen.

Plotseling verrees daar ook nog die kerk voor het klimaat, waaruit potsierlijke preken opstegen over miljarden kostende klimaatmaatregelen die ver achter de komma voor marginale afkoeling der aarde moeten zorgen, terwijl woorden van morele hel en sociale verdoemenis donderen tegen ‘klimaatontkenners’ die het wagen hun erfzonde te verwerpen en weigeren deze nieuwe religie te omarmen.

Toch kwam het klimaatakkoord, en wordt de torenhoge aflaat alsnog opgeëist via de energierekening van gezinnen die hun koopkracht achter zagen blijven op de beloftes. Of het volk ook nog even de gaskraan wil sluiten en een warmtepomp wil installeren, alstublieft. En gaarne geen vliegvakanties meer.

Ook Brexit werd een feit, evenals Donald Trump, en de mainstream media – met name de NPO en de twee enorme uitgeefhuizen waar bijna alle kranten tegenwoordig onder vallen – hebben nooit één poging gedaan om dat ‘vreselijke populisme’ eerlijk te duiden.

Het is allemaal de schuld van het domme stemvolk, misleid door rattenvangers en racisten, die blank nationalisme ophitsen en alle blaam bij ‘de buitenlanders’ leggen. Islamkritiek is ‘xenofobie’, EU-scepsis wordt uitgelegd als een oorlogswens en alle alternatieve opvattingen zijn ‘fake news’ en ‘Russische beïnvloeding’ door ‘trollenlegers’ op sociale media.

Daarom krijgt de burger meer censuur, minder internetvrijheid, een sleepnet over de privacy en een adellijke feeks in een ivoren toren die nepnieuws gaat bestrijden, maar zelf de democratische inspraak lachend van de kiezer afpakt.

En nu is Forum voor Democratie dus van nul naar allergrootste geknald, is de morele paniek bij pers, policor en partijkartel compleet en zien ze nog steeds de betonplaat voor hun eigen porem niet. Sorry, maar ik smul.
pi_185767705
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.

Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
pi_185767706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.
Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.
pi_185767715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?
pi_185767728
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.
Je zegt bijna 50% komt van PVV. Dat is dus 30%. Die 19% stemde voor Fvd, maar komt niet specifiek vanuit de PVV.
pi_185767730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.

Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
'Nu Forum voor Democratie de grootste is, is de morele paniek compleet'
Columnist Bart Nijman smult ervan. 'Want nog steeds zien pers, policor en partijkartel de betonplaat voor hun eigen porem niet.'

Sinds de laatste PS-verkiezingen zijn er twee referenda gehouden en genegeerd. Daarna is het controlemiddel van de burger afgepakt. De Europese Unie drong verder achter de vaderlandse voordeur. In haar kielzog: een toenemende stroom niet-gewortelde gelegenheidswerkers uit de arme delen van EU alsook een oncontroleerbare migrantenstroom vol vluchtelingen, gelukszoekers en economische opportunisten uit Afrika en het Midden-Oosten.

Door hun ietwat overmoedige onthaal in de verzorgingsstaat door de zittende politiek, met voorrang op huizen uit de sociale sector en een pinpas voor de Sociale Verzekeringsbank, leggen al die nieuwe buren een grote druk op de inschikkelijkheid van de autochtone bevolking, temeer nu het asielsysteem niet in staat blijkt om, geholpen door ideologisch gedreven asieladvocaten, de rotte appels terug naar de mand van herkomst te sturen.

Plotseling verrees daar ook nog die kerk voor het klimaat, waaruit potsierlijke preken opstegen over miljarden kostende klimaatmaatregelen die ver achter de komma voor marginale afkoeling der aarde moeten zorgen, terwijl woorden van morele hel en sociale verdoemenis donderen tegen ‘klimaatontkenners’ die het wagen hun erfzonde te verwerpen en weigeren deze nieuwe religie te omarmen.

Toch kwam het klimaatakkoord, en wordt de torenhoge aflaat alsnog opgeëist via de energierekening van gezinnen die hun koopkracht achter zagen blijven op de beloftes. Of het volk ook nog even de gaskraan wil sluiten en een warmtepomp wil installeren, alstublieft. En gaarne geen vliegvakanties meer.

Ook Brexit werd een feit, evenals Donald Trump, en de mainstream media – met name de NPO en de twee enorme uitgeefhuizen waar bijna alle kranten tegenwoordig onder vallen – hebben nooit één poging gedaan om dat ‘vreselijke populisme’ eerlijk te duiden.

Het is allemaal de schuld van het domme stemvolk, misleid door rattenvangers en racisten, die blank nationalisme ophitsen en alle blaam bij ‘de buitenlanders’ leggen. Islamkritiek is ‘xenofobie’, EU-scepsis wordt uitgelegd als een oorlogswens en alle alternatieve opvattingen zijn ‘fake news’ en ‘Russische beïnvloeding’ door ‘trollenlegers’ op sociale media.

Daarom krijgt de burger meer censuur, minder internetvrijheid, een sleepnet over de privacy en een adellijke feeks in een ivoren toren die nepnieuws gaat bestrijden, maar zelf de democratische inspraak lachend van de kiezer afpakt.

En nu is Forum voor Democratie dus van nul naar allergrootste geknald, is de morele paniek bij pers, policor en partijkartel compleet en zien ze nog steeds de betonplaat voor hun eigen porem niet. Sorry, maar ik smul.
pi_185767731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:03 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?
Steekproeven.
pi_185767735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 16:04:59 ]
pi_185767743
Zijn Baudet en de andere fractieleiders allemaal nog in de 2e kamer geweest vandaag? :P Kan het niet vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 16:06:12 ]
pi_185767746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef Poepz0r het volgende:
Stukje over Fvd. Deze man snapt het.
Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
pi_185767750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je zegt bijna 50% komt van PVV.
Ga je nou net zo selectief lezen als je grote leider? Quote mijn bericht waarin ik beweer dat 50% van de PVV gekomen is.
pi_185767767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).
pi_185767776
Kijk die gast op Twitter losgaan tegen Ancilia (die geen fan is van FvD) maar die het wel snapt

https://twitter.com/kilianhekhuis/status/1108645811267751936
pi_185767784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.
Klopt.

Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
pi_185767799
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
Dat is van alle tijden of denk je niet dat VVDers nooit overstappen en dergelijke? Iedereen stemt voor eigen belang.
pi_185767800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:06 schreef Poepz0r het volgende:
Kijk die gast op Twitter losgaan tegen Ancilia (die geen fan is van FvD) maar die het wel snapt

https://twitter.com/kilianhekhuis/status/1108645811267751936
:') die Kilian Hekhuis praat wel erg stoer voor een brilsmurf.
pi_185767804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).
Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.

Laten we alleen niet doen alsof hij een objectieve kijk biedt op zaken. Dat stuk was geschreven door een FvD-fanboy. En dat mag, maar laten we dat op z'n minst benoemen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:08:43 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185767806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:09:08 #284
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Cattivo het volgende:

[..]

:') die Kilian Hekhuis praat wel erg stoer voor een brilsmurf.
Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.
pi_185767816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.

Laten we alleen niet doen alsof hij een objectieve kijk biedt op zaken. Dat stuk was geschreven door een FvD-fanboy. En dat mag, maar laten we dat op z'n minst benoemen.
Dat mag jij vinden. Zelfs Anne Fleurtje neemt het voor FvD op (op Twitter) Kijk zo komen we ergens.
pi_185767821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt.

Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 16:11:44 ]
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 16:11:31 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185767841
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
Zonder compromispolitiek is dit land onbestuurbaar.
pi_185767856
Theodor Holman ©Wolff
'Dames en ­heren, Amsterdammers, ik sta hier om u gerust te stellen. Er is veel gebeurd gisteravond met de verkiezingen. Mocht u vragen hebben, dan zou ik die graag horen. Maar eerst een advies: laten we vooral de rust bewaren... Die mevrouw daar, u mag eerst."

"Mijnheer Holman, ik ben nog erg geschokt, denkt u dat er nu binnenkort weer concentratiekampen komen?"

"Laat ik dit zeggen. Ik ken de heer Baudet een beetje, en ik geloof niet dat zijn eerste prioriteit ligt bij het openen van concentratiekampen. Ik heb daar op de sociale media wel berichten over gelezen, maar die moet ik toch nepnieuws noemen... Die jongeman, hier vooraan..."

"Mijn naam is Govert Mijdrecht. Ik ben erg bang dat de publieke omroep van alles de schuld zal krijgen, en... en...nou ja, wat denkt u?"

Ik ken de heer Baudet enigszins en nee, die jaren dertig komen niet terug

"Kijk Govert. De publieke omroepen hebben inderdaad een zeer, zeer kwalijke rol gespeeld. Er is geen dag voorbijgegaan of Baudet is ernstig beschimpt. En het is natuurlijk heel raar dat zo iemand als Matthijs van Nieuwkerk, met zijn salaris van vier ton dat door u wordt betaald, verschillende mensen keer op keer kritiekloos gelegenheid geeft om Baudet van alles te beschuldigen."

"Ik denk ook dat de heer Baudet daar behoorlijk kwaad over is... Dat lijkt mij terecht... En ja, ik denk dat hij de publieke omroepen wil aanpakken. Maar niemand kijkt toch meer zoveel tv en voor muziek en nieuws kunnen we de publieke omroep ook missen...Dus maak u geen zorgen... Die mevrouw daar op rij drie."

"Ik heb sinds de exitpolls moeten huilen. Ik denk dat de jaren dertig van de vorige eeuw terugkomen..."

"Ook tegen u kan ik zeggen: ik ken de heer Baudet enigszins en nee, die jaren dertig komen echt niet terug. Echt niet."

"Maar Trump en zo... En nu Thierry... En dan de gele hesjes en Orbán... Ik moet huilen. Waar is de empathie?"

"Mevrouw... Nog even een tegen­vraag: waar was de empathie bij de pers die zo tegen hem tekeerging?

"Maar ik ben zo bang, mijnheer Holman..."

"Niet bang zijn, mevrouw. Er zullen misschien wel een paar zaken veranderen. Maar niet veel... Wat hebt u gestemd, als ik vragen mag?"

"GroenLinks, mijnheer Holman."

"Oeps! Daar schrik ik erg van. Daar krijg ik het behoorlijk benauwd van.... Eng! Bent u communist of zo?"
pi_185767857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Poepz0r het volgende:
Iedereen stemt voor eigen belang.
Iedere VVD-er (die naar FvD) overstapt misschien. Ik heb nog nooit in mijn (directe) eigenbelang gestemd.
pi_185767865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.

Ook het FvD ontkomt daar niet aan als de partij ooit wil regeren.
pi_185767869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.
voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:07 #292
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Cattivo het volgende:

[..]

voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.
Waarvan akte.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:13 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185767874
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.

Het is balanceren op een dun koord maar maatschappij verhardt en daar heeft politiek geen grip op voorlopig.
pi_185767880
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gelukkig maar, ik zit niet te wachten op Amerikaanse toestanden. Het compromis is het allermooiste van de Nederlandse politiek.
pi_185767881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.

Het is balanceren op een dun koord maar maatschappij verhardt en daar heeft politiek geen grip op voorlopig.
+1
pi_185767885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.

Ook het FvD ontkomt daar niet aan als de partij ooit wil regeren.
En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.
pi_185767892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
Theodor Holman ©Wolff
"Kijk Govert. De publieke omroepen hebben inderdaad een zeer, zeer kwalijke rol gespeeld. Er is geen dag voorbijgegaan of Baudet is ernstig beschimpt. En het is natuurlijk heel raar dat zo iemand als Matthijs van Nieuwkerk, met zijn salaris van vier ton dat door u wordt betaald, verschillende mensen keer op keer kritiekloos gelegenheid geeft om Baudet van alles te beschuldigen."
Volgens mij moeten heel veel mensen eens een basislesje omroepbestel krijgen. :')
pi_185767894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.
Of een nieuwe GroenLinks (CPN) of een nieuwe CDA etc etc etc
pi_185767897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.
Baudet kan net zo min radicale veranderingen realiseren als Klaver dat zou kunnen. Regeren in Nederland betekent compromissen sluiten. Dat is ook voor Baudet de realiteit op het moment dat hij premier hoopt te worden.
pi_185767919
quote:

Wiegel en Scheffer ^O^
Vallen die twee nu wel of niet binnen het kartel? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')