Hier zijn speech:quote:"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
Je leest bewust maar half?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
quote:Er is alleen niemand die alle bestaande bouw wil opkrikken tot het allerhoogste energielabel. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. In het conceptklimaatakkoord (PDF) gaat het voorlopig om het verduurzamen van 1,5 miljoen woningen tot 2030.
Een groot deel van de isolatiemaatregelen verdien je binnen 3 tot 10 jaar terug. Over een periode van 12 jaar (2030) levert dat dus zelfs geld op. Heb je het rapport niet gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Luister niet naar deze man, het is een architect en dus onderdeel van het cultuurmarxistisch complot om onze eigenheid kapot te maken.
'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je leest bewust maar half?
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je het migratiestandpunt van FvD niet gelezen?
Ga maar snel weer tussen je vriendjes van het journaille en de universiteit zitten inderdaad, en laat de politiek over aan mensen die ons land niet willen vernietigen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef archito het volgende:
[..]
Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen.
Dit gaat mis.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]
[/youtube]
Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'
Kijk, dit is een voorbeeld van goed onderbouwde cijfers die je kunt vertrouwen. Zo'n rapport, dat is natuurlijk maar spielerij.
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.twitter:nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @ClaravandeWiel en @apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut?![]()
Dijkhoff lijkt mij steeds verder af te staan van de VVD. Of ze mogen hem gewoon niet, maar hij is het wel erg vaak oneens met zijn collega's.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef EipNiC het volgende:
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.twitter:nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @:ClaravandeWiel en @:apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
ben niet vaak met klaas eens maar in dezequote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het probleem is eerder dat men de kosten om besparende maatregelen door te voeren niet in een keer kan betalen. Daar zal een oplossing voor moeten komen. Evt subsidieregelingen waarbij men het terug moet betalen oid.
Zo heb je ook leasecontracten voor zonnepanelen waarbij je in eerste zoveel jaar evenveel blijft betalen en daarna profijt pakt.
Dit ja.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Dijkhoff speelt gewoon een rolletje.
Eens. Rutte ook met dat Carolien. Dat was vooropgezet natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Rutte niet met zijn onbegrensde begrip voor alles?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je ook de reactie gelezen van het rapport dat zogenaamd de punten van Baudet onderschrijft? https://www.volkskrant.nl(...)medeauteur~b41cbfe0/quote:
en baudet geeft ons gratis brood en spelen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?
Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
Hmm, dit dacht ik er over:quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:12 schreef EipNiC het volgende:
Ach een vleugje etno-nationalisme kan echt geen kwaad hoor. Mogelijk noodzakelijk daar het verlichtingsdenken, en de onduidelijkheid van de abstracte natiestaat in zijn verhaal van een boeraal Europa op continentale schaal, moeilijk af te bakenen blijkt. Het is als subdeel van de stroming bij lange na niet zo rigide als een religieuze stroming dat op bepaalde fronten kan zijn. Zie de coulance jegens zijn eigen genen.
Ik moet zeggen dat dit een keurig filmpje is. ik ben het er niet 100% mee eens maar het is zeer helder wat FvD zou willen en op zich niks extreems.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]
[/youtube]
Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef Giggio het volgende:
[..]
en baudet geeft ons gratis brood en spelen?
quote:Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;quote:
Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?
Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Stukken handiger, dit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;
Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
Ah, dan is het inderdaad mooi kut voor hem.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.
quote:Deze kabinetsperiode gaan woningcorporaties al beginnen met het verduurzamen en aardgasvrij maken van woningen. Dat is afgesproken in het klimaatakkoord met gemeenten, bouw- en energiebedrijven. Jaarlijks gaat het om 30.000 tot 50.000 huizen.
"Deze partijen hebben tot uiterlijk 1 april 2019 om zo concreet mogelijk te maken om welke woningen het gaat", staat in de afspraken die zijn gemaakt aan de klimaattafel. Het is een van de uitkomsten van de onderhandelingen rond het klimaatakkoord, dat morgen officieel wordt gepresenteerd.
Tot nu toe was het probleem dat corporaties meer geld zeiden nodig te hebben dan het kabinet beschikbaar wilde stellen. Dat is nu opgelost: de woningcorporaties krijgen extra middelen naast de eerder toegezegde korting op de verhuurdersheffing van 100 miljoen euro. Via de investeringssubsidie duurzame energie (ISDE), de energie-investeringsaftrek en extra geld voor een wijkgerichte aanpak is er alles bij elkaar bijna een half miljard euro extra beschikbaar.
Als de woningcorporaties op grote schaal beginnen, wordt de techniek om huizen te verduurzamen snel goedkoper, is het idee. De corporaties fungeren dan als startmotor voor de verduurzaming van alle woningen in Nederland.
quote:In 2021 moeten alle gemeenten hun inwoners vertellen wanneer en hoe ze van het gas af gaan. Dat kan particuliere woningbezitters veel geld kosten. Er komen de komende jaren allerlei regelingen en subsidies om mensen hierbij te ondersteunen
Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.
Ik geloof niet dat politiek zomaar akkoord gaat met het opleggen van een huurverhoging omdat de woningcorporaties, aangezien je het over huurders hebt, het niet in een keer kunnen betalen.
Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.
Ja zo ongeveer. Het is raar dat een ras-groep voor zichzelf mag opkomen om een recht (gelijkheid) op te eisen, maar dat het voortbestaan van een etnische/ras-groep aankaarten tien bruggen te ver is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;
Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?
Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
Wel flauw dat een blanke wel Australisch kan zijn. Geographical appropriation!quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
nee want die 0,000000007 (excuus voor een nulletje teveel of te weinig) klimaatverandering kunnen we verwaarlozen en geen aanpassingen in de (huur)woningen nodigquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.
Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurdequote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.
Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurdeHuizen liggen ook niet voor het oprapen hoor, maar om te denken dat energierekeningen naar 10 euro per maand kunnen is echt een illusie. Geld moet toch ergens vandaan komen.
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.
Niemand hier beweert dat het naar 10-20 euro kan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.quote:Samenwerking vormt de kern van ons politieke systeem. Het land kan alleen worden bestuurd als partijen bereid zijn water bij de wijn te doen en de handen ineen te slaan. Dat haalt automatisch de scherpe randjes eraf.
Noem één iemand die zegt dat de kosten teruggeschroefd worden naar 20 euro per maand.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.
dat klinkt eng heel engquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief).
[..]
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Terechte vraag. Een voor de hand liggend antwoord is: subsidie. Of gunstige leningen voor verduurzaming.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?
Uhh, dan heb je het toch terugverdiend?quote:En nee, dat isoleren verdien je niet terug. (...) dus bijna 17 jaar, bezig voor je het terug hebt...
Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Panelen wel. Windmolen mag niet eens lol.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen?
Je hebt niet gelezen wat ik zei dat kan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
Hier welquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overigens is een huis van 365.000 doorgaans geen villa.
Sowieso is arisch natuurlijk een uit India gejat begrip. Europeanen zijn helemaal geen "ariers"quote:
Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
ik scroll me suf naar al jouw berichtjes - je bedoelt die met onze feestdagen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heb je mijn uitleg gelezen? Hoe klinkt het dan?
Dus eerst is het probleem dat D66 nergens voor staat. En dan staan ze ergens voor en is het weer niet goed.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Niemand zegt dat het niet echt is volgens mij? Je kan alleen zulke uitspraken anders zien. Zie mijn uitleg en ik denk dat ik het behoorlijk bij het rechte eind heb. Toevallig riep Fortuyn ook zoiets;quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.
https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: ''We werken niet samen met racisten, fascisten, etc.'' Hoe minder 'slecht' de partij met andere meningen, hoe moeilijk het zal zijn om -met een democratisch masker op- ze buiten de onderhandel-deur te houden .quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: we werken niet samen met racisten, fascisten, etc.
(In dat opzicht wellicht niet zo slim dat Baudet met termen als Boreaal loopt te oreren, maar goed..)
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
Proxy van de lobby lijkt het op ja. Ergo de leegheid van haar lijstduwers. Het zijn bemiddelaars en managers die de wens van de lobbyisten (en EU) in de kamer proberen te verkopen als die van de achterban.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.
Nee, uit zijn verhaal van gisteren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
Zie boven.quote:Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.
En wie is wij de Nederland dan precies? De in de voortuin bierdrinkende tokkie? Of de overwerkte zakenman op de Zuidas? Wellicht de Turkse snackbarhouder? Of de Chinese snackbarhouder? Of bedoel je de dorpse boer? Of de Amsterdamse gaypridebezoeker? Nee, toch de gemeenteschreeuwers in Geldermalsen? Je hebt ook nog de radicale biblebeltchristen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
Je lijkt te denken dat coalitievorming niet meer is dan wat zeteltjes bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat aftreden kwam ter sprake na haar walgelijke act omtrent het referendum niet waar?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef archito het volgende:
[..]
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit referendum??quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
[..]
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.
Nee dat doe je nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit??
Ik begrijp dat die overtuiging inmiddels is gewijzigd naar mensen mogen zelf kiezen zolang ze maar leave kiezen......
Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Onderaan staat het filmpje.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Ik heb je al een linkje gegeven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.
Krijgen zweepslagen van Erdo en zijn minions.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef KingRadler het volgende:
Kuzu & Öztürk zijn terug geroepen naar Turkije
Hij gebruikt terminologie die hij rechtstreeks leent van mensen die openlijk een blank, zuiver Europees ras propageren. Dat kan je 'ongelukkig' noemen, je kan ook zeggen: Thierry, dit mag wel een toontje minder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het niet echt is volgens mij? Je kan alleen zulke uitspraken anders zien. Zie mijn uitleg en ik denk dat ik het behoorlijk bij het rechte eind heb. Toevallig riep Fortuyn ook zoiets;
We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan. In andere bewoording, maar eigenlijk zei hij hetzelfde.
Ik zet er daarom alvast bij dat die duiding aan een (cynisch) perspectief hoort. Je gooit er met vrij veel gemak de term 'radicaal' in, maar misschien is het handig om er bij stil te staan wat het inhoud - en hoe relevant het perspectief (eon ook de connotatie; ook negatief) daarbij is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.
Toch is ons systeem wel degelijk de oorzaak van het onvermijdelijke falen van radicale partijen zoals de PVV, FvD, SP en in zekere zin zelfs GL. Radicale koerswijzigingen spreken namelijk slechts een beperkt deel van het electoraal aan. Daarom staan coalitieakkoorden bol van compromissen. Er moet gezocht worden naar de gulden middenweg. Dat is moeilijk voor partijen zoals FvD, PVV en SP, die campagne voeren met scherprechters.
Ik verwacht dan ook dat ook het FvD uiteindelijk geen voet aan de grond krijgt. Dat betekent namelijk dat Baudet teveel water bij de wijn moet doen, waardoor hij zijn appeal verliest.
+1quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef Vasilevski het volgende:
'Boreaal Europa' lijkt me in het verlengde liggen van Baudets uitspraken over homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking, van etnische vervanging door goedkope arbeidskrachten. Ik snap dat die begrippen in een kwade reuk staan, maar ik zie hier geen aanzetten tot haat of het afwijzen van minderheden. Alleen wel het onomwonden trots zijn op je eigen cultuur, het afwijzen van het idee dat blanke mensen fout zijn, en vanaf nu voorkomen dat die cultuur verder wordt uitgedund.
Ik meen me te herinneren dat FvD heeft opgeroepen tot 'integratie tussen de lakens', dus rassenvermenging. Denk niet dat echte nazi's hen daar dankbaar voor zullen zijn. Het geeft kleur, diversiteit en verrijking als je minderheden hebt die participeren in de maatschappij en die onbeschaamd vriendschappen en liefdesrelaties aangaan met de meerderheid. Alleen niet om op massale wijze vijandige minderheden te importeren waar dochterlief een hoofddoek op moet en een kogel door haar kop krijgt als ze met een kaaskop omgaat.
Een nexit referendum willen is nogal gek als fundamenteel tegen de EU bent.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee dat doe je nietMen wil de stemming peilen onder de burger en daarna voorstellen doen in de kamer en daarna een referendum erover houden.
Ja, toen zochten mensen al verbanden die er niet waren, nu is diezelfde discussie weer opgelaaid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat FvD uiteindelijk een soort Nederandse N-VA zal worden. Baudet met zijn dubieuze connecties ten spijt is het natuurlijk wel een partij die op zich een grote kiezersgroep op een redelijk fatsoenlijke manier vertegenwoordigt en op een paar scherpe randjes zullen ze zich niet zo heel ver bezijden het gangbare spectrum bevinden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.
Toch is ons systeem wel degelijk de oorzaak van het onvermijdelijke falen van radicale partijen zoals de PVV, FvD, SP en in zekere zin zelfs GL. Radicale koerswijzigingen spreken namelijk slechts een beperkt deel van het electoraal aan. Daarom staan coalitieakkoorden bol van compromissen. Er moet gezocht worden naar de gulden middenweg. Dat is moeilijk voor partijen zoals FvD, PVV en SP, die campagne voeren met scherprechters.
Ik verwacht dan ook dat ook het FvD uiteindelijk geen voet aan de grond krijgt. Dat betekent namelijk dat Baudet teveel water bij de wijn moet doen, waardoor hij zijn appeal verliest.
[..]
Zie boven.
FvD wil dat wij veel meer inspraak krijgen. Dat is waar ze voor staan. Dat klinkt misschien gek, omdat veel partijen er niet voor de burger zijn, maar meer voor zichzelf. Dat begrijp ik ook wel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een nexit referendum willen is nogal gek als fundamenteel tegen de EU bent.
Jij bent daar allicht toe in staat, ik vond de duiding wel inzichtgevend:quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.
quote:Met een onmiskenbare verwijzing naar Jezus zegt Baudet: “Op deze rots gaan wij onze zuil bouwen.” Het zal veel aanwezigen ontgaan zijn, maar dit is een parafrase van de woorden die Jezus richt tot zijn twijfelende leerling Petrus: “Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen.” (Mattheus 16:18) Een tekst die vooral door rooms-katholieken in verband wordt gebracht met de grondlegging van de christelijke kerk en het primaat van de bisschop van Rome. Is dat wat Baudet wil? Een partij als kerk en een politiek programma met goddelijke volmacht?
Ik ben blij met de kritische functie van het Forum voor Democratie. Veel politieke ontwikkelingen, vooral de Europese politiek en het klimaatbeleid hebben trekken van een politieke theologie en dat schreeuwt om tegenspraak. Maar het geeft geen pas hier een alternatieve politieke theologie tegenover te zetten. Ik daag Baudet uit om de kiezer nu eens duidelijkheid te verschaffen over de betekenis van die quasi-religieuze retoriek en zijn visie op de politieke en culturele betekenis van het christendom te verhelderen. Van zijn eruditie is iedereen nu wel overtuigd: nu komt het aan op duidelijkheid. Of is Baudet een hedendaagse Petrus, die gespierde taal gebruikt om te maskeren dat hij ten diepste onzeker is over wat er in de cultuurstrijd ten diepste op het spel staat?
Turken en Marokkanen blijven ook graag in hun eigen kringetje hangen, maar dat wordt voor het gemak wel eens vergeten door al die pro-vluchtelingen groepjes.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef Vasilevski het volgende:
'Boreaal Europa' lijkt me in het verlengde liggen van Baudets uitspraken over homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking, van etnische vervanging door goedkope arbeidskrachten. Ik snap dat die begrippen in een kwade reuk staan, maar ik zie hier geen aanzetten tot haat of het afwijzen van minderheden. Alleen wel het onomwonden trots zijn op je eigen cultuur, het afwijzen van het idee dat blanke mensen fout zijn, en vanaf nu voorkomen dat die cultuur verder wordt uitgedund.
Ik meen me te herinneren dat FvD heeft opgeroepen tot 'integratie tussen de lakens', dus rassenvermenging. Denk niet dat echte nazi's hen daar dankbaar voor zullen zijn. Het geeft kleur, diversiteit en verrijking als je minderheden hebt die participeren in de maatschappij en die onbeschaamd vriendschappen en liefdesrelaties aangaan met de meerderheid. Alleen niet om op massale wijze vijandige minderheden te importeren waar dochterlief een hoofddoek op moet en een kogel door haar kop krijgt als ze met een kaaskop omgaat.
Meeste provincies hebben zich gecommitteerd aan duurzaamheidsdoelstellingen. Er moet een x aantal windmolens en hectare zonnecollectoren worden gerealiseerd, etc etc. Ik acht de kans niet bijster groot dat de meerderheid van de Statenfracties deze afspraken plots naar de prullenbak verwijst.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.
Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden hequote:Op donderdag 21 maart 2019 15:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij gebruikt terminologie die hij rechtstreeks leent van mensen die openlijk een blank, zuiver Europees ras propageren. Dat kan je 'ongelukkig' noemen, je kan ook zeggen: Thierry, dit mag wel een toontje minder.
Waarom zou je zijn woorden gaan verdraaien om je eigen mening en die van hem overeen te laten komen? Is het zo belangrijk dat alles wat hij zegt overeenkomt met je eigen gedachten?
Juist het moedwillig wegkijken van de FvD-aanhang als het gaat om alle dubieuze
uitspraken van Baudet is hetgene wat veel mensen zich zo tegen het FvD doet keren. Omdat er niet het gevoel is dat Baudet, die echt wel wat foute trekken vertoont - boreaal is er een van - ooit gecorrigeerd gaat worden door zijn achterban, aangezien de cultus om hem heen er een is van ja-knikkers en goedpraters.
Meer inspraak willen en tegelijk fundamenteel tegen de EU zijn, baudet heeft het gisteren nog gezegd, combineert nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
FvD wil dat wij veel meer inspraak krijgen. Dat is waar ze voor staan. Dat klinkt misschien gek, omdat veel partijen er niet voor de burger zijn, maar meer voor zichzelf. Dat begrijp ik ook wel.
De meesten zijn voor die 17 jaar wel verhuisd. En die 4000 euro was nog een erg lage schatting.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terechte vraag. Een voor de hand liggend antwoord is: subsidie. Of gunstige leningen voor verduurzaming.
[..]
Uhh, dan heb je het toch terugverdiend?
Meer inspraak en tegelijk tegen iets zijn, dat kan toch? Dat is hun mening met daarbij de uitleg waarom ze dat vinden. Zelfde als de Pro-Eu partijen die uitleggen waarom ze Pro zijn.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Meer inspraak willen en tegelijk fundamenteel tegen de EU zijn, baudet heeft het gisteren nog gezegd, combineert niet
Daarom heeft Denk 5 zetels in de Eerste Kamer. Oh nee, toch niet. Turken en Marokkanen integreren ondertussen beter dan de 'Nederland moet weer van ons worden'-roepers, maarja, dat kost de FvD weer stemmen dus dat moeten we ontkennen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen blijven ook graag in hun eigen kringetje hangen, maar dat wordt voor het gemak wel eens vergeten door al die pro-vluchtelingen groepjes.
De gemiddelde politicus ook niet. Van Reybrouck heeft hier mijns inziens wel interessante ideeën over die gaan over de randvoorwaarden voor het nemen van complexe beslissingen. Die kunnen ook gecreëerd worden in de context van een volksraadpleging.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
Als iets wel is bewezen is dat je een burger complexe vraagstukken als een 'nexit ' helemaal niet moet voorleggen. De gemiddelde mens heeft daar totaal geen verstand van.
Denk heeft er 0 toch?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom heeft Denk 5 zetels in de Eerste Kamer. Oh nee, toch niet. Turken en Marokkanen integreren ondertussen beter dan de 'Nederland moet weer van ons worden'-roepers, maarja, dat kost de FvD weer stemmen dus dat moeten we ontkennen.
Ik las dat ze in diverse provincies op stel en sprong opzoek moeten naar statenleden. Omdat veel mensen op meerdere lijsten stonden. Ben benieuw of baudet enige controle kan houden over de provinciale fracties.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meeste provincies hebben zich gecommitteerd aan duurzaamheidsdoelstellingen. Er moet een x aantal windmolens en hectare zonnecollectoren worden gerealiseerd, etc etc. Ik acht de kans niet bijster groot dat de meerderheid van de Statenfracties deze afspraken plots naar de prullenbak verwijst.
Is FvD bereid om deel te nemen aan een college van GS dat zich committeert aan een ambitieuze duurzaamheidsagenda?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef Poepz0r het volgende:
Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden heMaar ik citeer de user boven je even:
Otten regelt dat. Baudet is niet de baas.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik las dat ze in diverse provincies op stel en sprong opzoek moeten naar statenleden. Omdat veel mensen op meerdere lijsten stonden. Ben benieuw of baudet enige controle kan houden over de provinciale fracties.
Goed argument wel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom heeft Denk 5 zetels in de Eerste Kamer. Oh nee, toch niet. Turken en Marokkanen integreren ondertussen beter dan de 'Nederland moet weer van ons worden'-roepers, maarja, dat kost de FvD weer stemmen dus dat moeten we ontkennen.
Van Reybrouck ken ik niet, daar ga ik even wat van opzoeken. Maar volgens mij wisten de meesten bij het laatste referendum (Oekraïne) amper waar ze nou op stemden. Dan laat ik het liever over aan volksvertegenwoordigers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De gemiddelde politicus ook niet. Van Reybrouck heeft hier mijns inziens wel interessante ideeën over die gaan over de randvoorwaarden voor het nemen van complexe beslissingen. Die kunnen ook gecreëerd worden in de context van een volksraadpleging.
Ben daar nog niet zo zeker van. Met grote woorden campagne voeren en vervolgens braaf je krabbel zetten onder een akkoord dat bol staat van compromissen, is meestal funest voor partijen zoals het FvD.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat FvD uiteindelijk een soort Nederandse N-VA zal worden. Baudet met zijn dubieuze connecties ten spijt is het natuurlijk wel een partij die op zich een grote kiezersgroep op een redelijk fatsoenlijke manier vertegenwoordigt en op een paar scherpe randjes zullen ze zich niet zo heel ver bezijden het gangbare spectrum bevinden.
Ah, op wie hebben ze gestemd dan?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef VoMy het volgende:
Dus baudet accepteert het en laat het onderwerp met rust als wij tegen een nexit stemmen? Doe niet zo naief.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Meer inspraak en tegelijk tegen iets zijn, dat kan toch? Dat is hun mening met daarbij de uitleg waarom ze dat vinden. Zelfde als de Pro-Eu partijen die uitleggen waarom ze Pro zijn.
Auteur van Congo en van een pamflet tegen verkiezingen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Van Reybrouck ken ik niet, daar ga ik even wat van opzoeken. Maar volgens mij wisten de meesten bij het laatste referendum (Oekraïne) amper waar ze nou op stemden. Dan laat ik het liever over aan volksvertegenwoordigers.
Dat mag niet, je moet op de lijst staan, anders kun je geen statenlid worden. Te weinig kandidaten op je lijst? Jammer, dan vervalt je zetel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik las dat ze in diverse provincies op stel en sprong opzoek moeten naar statenleden. Omdat veel mensen op meerdere lijsten stonden. Ben benieuw of baudet enige controle kan houden over de provinciale fracties.
Uhuh, zeker als je het naast uitspraken als 'homeopatische verdunning' en 'ik wil Europa dominant blank houden' legt is er totaal geen reden om aan te nemen dat Thierry hier verwijst naar Boreaal Europa om een blank Europa te duiden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Iedereen met meer dan 2 hersencellen snapt dat ''boreaal'' gaat over een tijdperk, en geen geheime code is voor white supremacy .
Baudet spreekt van een 'Boreale wereld' die vernietigd wordt en dan heeft hij het over een tijdperk? Wat raar.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, toen zochten mensen al verbanden die er niet waren, nu is diezelfde discussie weer opgelaaid.
Iedereen met meer dan 2 hersencellen snapt dat ''boreaal'' gaat over een tijdperk, en geen geheime code is voor white supremacy .
100%. Dat herhaalt hij ook keer op keer op keer op keer. Het zou mij ook niets verbazen als Baudet straks een vervanger naar voren schuift als de partij stabiel is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus baudet accepteert het en laat het onderwerp met rust als wij tegen een nexit stemmen? Doe niet zo naief.
Ik lees graag hoor(quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:06 schreef EipNiC het volgende:
[..]
tegen verkiezingen, dun behapbaar boekje
Dat is ook correct. We leven in een tijdperk met steeds meer multiculti waardoor je eigen cultuur ondermijnt wordt. Niks aan gelogen. Niet te sneeuwvlokkerig.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Baudet spreekt van een 'Boreale wereld' die vernietigd wordt en dan heeft hij het over een tijdperk? Wat raar.
ten minste, ik ga er maar vanuit dat ie daar dat idee in uiteenzet... ik heb 'm zelf nooit uitgelezenquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik lees graag hoor(), ben benieuwd. Klinkt wel interessant.
Ik hoop het. De partij heeft een paar ideeën waar ik niet achter sta, maar hetgene wat mij het meest tegenstaat is nog altijd Baudet zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
100%. Dat herhaalt hij ook keer op keer op keer op keer. Het zou mij ook niets verbazen als Baudet straks een vervanger naar voren schuift als de partij stabiel is.
Waarom zou je misschien zeggen? Waarom zou je je niet onomwonden uitspreken? Waarom zeg je niet: Thierry Baudet zou het woord boreaal niet moeten gebruiken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zei ook dat het misschien anders had moeten qua woorden he![]()
Oke, hij gebruikt dus wel die definitie van Le Pen. Helder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is ook correct. We leven in een tijdperk met steeds meer multiculti waardoor je eigen cultuur ondermijnt wordt. Niks aan gelogen. Niet te sneeuwvlokkerig.
Ik word ook vooral een beetje moe van dat getrap tegen de personele bezetting van de heersende politieke macht en het arrogante toontje van Thierry "grootste intellectueel van Nederland" Baudet maar Hiddema is veel minder controversieel en ook Baudet lijkt me uiteindelijk wel voor rede vatbaar.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben daar nog niet zo zeker van. Met grote woorden campagne voeren en vervolgens braaf je krabbel zetten onder een akkoord dat bol staat van compromissen, is meestal funest voor partijen zoals het FvD.
Dat een welbewust risico dat dergelijke partijen nemen. Met scherprechters trek je de aandacht. Probleem is dat je ook verwachtingen schept die lastig zijn waar te maken. Daar kwam de PVV ook achter tijdens Rutte I. Daarom wist Wilders niet hoe snel hij op de rem moest trappen.
Ik denk soms ook ai dat is niet handig, maar ik stem op een partij, niet op 1 persoon. Het is geen fotomodellen wedstrijd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop het. De partij heeft een paar ideeën waar ik niet achter sta, maar hetgene wat mij het meest tegenstaat is nog altijd Baudet zelf.
Die Hiddema vind ik zo mogelijk nog een grotere anus. Wat een schertsfiguur is dat zeg, de tering.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word ook vooral een beetje moe van dat getrap tegen de personele bezetting van de heersende politieke macht en het arrogante toontje van Thierry "grootste intellectueel van Nederland" Baudet maar Hiddema is veel minder controversieel en ook Baudet lijkt me uiteindelijk wel voor rede vatbaar.
Dit ja. Feiten ontkennen.quote:
Wil je zeggen dat het niet zo is? Kom eens bij het probleem.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oke, hij gebruikt dus wel die definitie van Le Pen. Helder.
Hiddema is inderdaad niet controversieel. Een slecht debater, bij vlagen onverstaanbaar en kan absoluut niet wennen aan de kamer, maar zeker geen verkeerde man.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word ook vooral een beetje moe van dat getrap tegen de personele bezetting van de heersende politieke macht en het arrogante toontje van Thierry "grootste intellectueel van Nederland" Baudet maar Hiddema is veel minder controversieel en ook Baudet lijkt me uiteindelijk wel voor rede vatbaar.
Nee het is verstandig om 5000 tribes binnen te halen en als enige niet het eigenbelang na te streven. Hoe debiel is dat?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:10 schreef VoMy het volgende:
Maar hullie van de Marokkanen blijven ook in hun eigen kliekjes hangen, dus het is helemaal niet erg dat Baudet dat ook wil.
Nee, dan wint Lisa Westerveld...quote:
Dat lijkt me lastig aangezien FvD tegen (provinciale) klimaatmaatregelen is terwijl LB zelfs verdergaande maatregelen wil. En VVD en CDA zijn uiteraard ook voor maatregelen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Dit is dus precies de schijndiscussie die je kan verwachten. Want er worden niet 5000 tribes binnengehaald die enkel het eigenbelang nastreven. Dus, het is een beetje debiel om je daardoor te laten leiden bij het uitbrengen van een stem.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee het is verstandig om 5000 tribes binnen te halen en als enige niet het eigenbelang na te streven. Hoe debiel is dat?
En het huis wordt meer waard vanwege de isolatie, wat is het punt precies?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De meesten zijn voor die 17 jaar wel verhuisd. En die 4000 euro was nog een erg lage schatting.
ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Hiddema vind ik zo mogelijk nog een grotere anus. Wat een schertsfiguur is dat zeg, de tering.
Joost Eerdmans incomingquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".
Waarschijnlijk zal hij in onderhandelingen eerst een paar keer net zo hard op zn muil gaan als de brexiteers die dachten dat hogere Brusselse ambtenaren alleen maar een beetje uit hun neus zaten te eten en onvoorbereid wat gingen roeptoeteren tijdens de onderhandelingen. Die werden toen lachend om de oren geslagen met verdragen die GB zelf had getekend en die die Brusselaars zo ongeveer tot op de letter uit het hoofd kenden.
Alsof er niemand anders in de kamer zit die ooit een boek heeft gelezen, als Thierry nou eens kapt met dit soort uitspraken kan hij best een goede politicus worden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".
Waarschijnlijk zal hij in onderhandelingen eerst een paar keer net zo hard op zn muil gaan als de brexiteers die dachten dat hogere Brusselse ambtenaren alleen maar een beetje uit hun neus zaten te eten en onvoorbereid wat gingen roeptoeteren tijdens de onderhandelingen. Die werden toen lachend om de oren geslagen met verdragen die GB zelf had getekend en die die Brusselaars zo ongeveer tot op de letter uit het hoofd kenden.
Ah, dat was niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig aangezien FvD tegen (provinciale) klimaatmaatregelen is terwijl LB zelfs verdergaande maatregelen wil. En VVD en CDA zijn uiteraard ook voor maatregelen.
Dat neem ik eigenlijk ook wel aan inderdaad.quote:
twitter:thierrybaudet twitterde op donderdag 21-03-2019 om 12:50:57Zojuist een constructief gesprek gehad met Hans Wiegel, die bereid is als informateur op te treden in Zuid Holland om met #FVD als grootste partij te komen tot de vorming van een college. reageer retweet
Dat was van te voren ingestudeerd, denk ik. Aangezien het verlies echt mee valt. De coalitie zal een gat in de lucht hebben gesprongen gisteravond. Slechts 1 van PvdA, GL of FvD is steeds nodig voor een meerderheid, dat moet meestal wel lukken. Geen overleg met 2 of 3 partijen. En voor alle 4 de coalitiepartijen individueel valt de uitslag ook niet tegen, al was VVD graag de grootste gebleven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
Asscher in dat filmpje op NOS:
De coalitie heeft een probleem. Men had dit kunnen zien aankomen. Hogere BTW, meer lastenverzwaring. Het is geen raketgeleerdheid.
Asscher
Het verlies is gigantisch. Er hebben bijna 1,1 miljoen mensen op FvD gestemd. Denk je dat dat ook was gebeurd als ze wat meer naar de burger hadden gekeken?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was van te voren ingestudeerd, denk ik. Aangezien het verlies echt mee valt. De coalitie zal een gat in de lucht hebben gesprongen gisteravond. Slechts 1 van PvdA, GL of FvD is steeds nodig voor een meerderheid, dat moet meestal wel lukken. Geen overleg met 2 of 3 partijen. En voor alle 4 de coalitiepartijen individueel valt de uitslag ook niet tegen, al was VVD graag de grootste gebleven.
Inderdaad een mooi rechts spectrum aan partijen, inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, dat was niet helemaal duidelijk.
Anderzijds natuurlijk wel een mooi spectrum aan partijen zo.
Ja, want de burger is dom en geeft de regering de schuld van alles wat er mis is in zijn leven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het verlies is gigantisch. Er hebben bijna 1,1 miljoen mensen op FvD gestemd. Denk je dat dat ook was gebeurd als ze wat meer naar de burger hadden gekeken?
Anders scheer je even heel de bevolking over 1 kam. Eng heel eng.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want de burger is dom en geeft de regering de schuld van alles wat er mis is in zijn leven.
Het is helemaal geen complex vraagstuk en wordt in voor/tegen vorm gesteld, zoals ook kamerleden uiteindelijk alles beslissen met voor of tegen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:01 schreef maxi-mus het volgende:
Als iets wel is bewezen is dat je een burger complexe vraagstukken als een 'nexit ' helemaal niet moet voorleggen. De gemiddelde mens heeft daar totaal geen verstand van.
De grootste verliezers zijn 2 oppositiepartijen (SP en PVV). En vooruit, ook D66, maar die hadden echt nog wel erger verwacht. Dus nee, het verlies is niet gigantisch.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het verlies is gigantisch. Er hebben bijna 1,1 miljoen mensen op FvD gestemd. Denk je dat dat ook was gebeurd als ze wat meer naar de burger hadden gekeken?
Interessant.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:14 schreef Poepz0r het volgende:
Wiegel: het moet een gemêleerd gezelschap zijn
Hans Wiegel bevestigt dat Thierry Baudet hem gevraagd heeft om op te treden als informateur in Zuid-Holland. Hij spreekt van een "ongelofelijke" uitslag voor Forum. "Hij wist dat ik in Den Haag ook het college in elkaar heb getimmerd. Ik heb erover nagedacht, en over een paar dagen gaan we met elkaar eten en dan nemen we alles door." Wiegel zegt dat hij en Baudet elkaar zo'n acht jaar kennen.
Wiegel was vorig jaar actief als informateur voor het gemeentebestuur in Den Haag, op verzoek van Groep De Mos. Over eventuele coalities in Zuid-Holland laat Wiegel zich niet uit. "Het ligt voor de hand dat de grotere partijen erin komen. Mijn lijn is altijd geweest, ook in Den Haag, dat het een gemêleerd gezelschap moet zijn."
Het is nog veel te vroeg om te zeggen of het lastige onderhandelingen worden, zegt Wiegel. "Dat hangt er helemaal van af of de mogelijke partijen ook echt willen besturen." Forum voor Democratie staat in Zuid-Holland bovenaan na de Provinciale Statenverkiezingen in Zuid-Holland. De partij haalt waarschijnlijk elf zetels in de Staten. De nummer twee is de VVD, met negen zetels.
Het verlies is wel gigantisch. Van 0 naar 1,1 miljoen stemmen. Als de politiek zich wat meer bemoeide met de burger dan had fvd nu 0 zetels gehad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste verliezers zijn 2 oppositiepartijen (SP en PVV). En vooruit, ook D66, maar die hadden echt nog wel erger verwacht. Dus nee, het verlies is niet gigantisch.
NOSquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Interessant.
Wil je ook de bron nog even vermelden?
Een beetje zoals FvD doet met alle buitenlanders?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Anders scheer je even heel de bevolking over 1 kam. Eng heel eng.
Vind dat wat makkelijk. De doorsnee kiezer is nooit tevreden, Asscher weet dat als geen ander. Zodra een coalitie aantreedt, ontdekt een deel van het electoraat dat hun dromen niet worden verwezenlijkt. Want blijkbaar is het kabinet toch niet in staat al hun problemen op te lossen en een flink rijker te maken. Vervolgens gaat een deel van de kiezers weer zweven en op zoek naar een partij die beterschap belooft.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
Asscher in dat filmpje op NOS:
De coalitie heeft een probleem. Men had dit kunnen zien aankomen. Hogere BTW, meer lastenverzwaring. Het is geen raketgeleerdheid.
Asscher
Dan krijgen we hetzelfde probleem als bij de brexit, niemand weet op welke manier een nexit ingevuld moet worden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is helemaal geen complex vraagstuk en wordt in voor/tegen vorm gesteld, zoals ook kamerleden uiteindelijk alles beslissen met voor of tegen.
Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk. Bij de EU grondwet had de burger gelijk en de politici ongelijk. Ik neem althans aan dat iedereen het veto mist nu de EU een greep uit de WW kas doet om het aan frauderende Polen te geven.
Onwaarheden blijven posten lekker bezig. Zal het nog 1 keer benoemen, maar je wil het niet geloven das wat anders:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een beetje zoals FvD doet met alle buitenlanders?
Leer even sarcasme herkennen ofzo.
Over mensen over één kam scheren gesproken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het verlies is wel gigantisch. Van 0 naar 1,1 miljoen stemmen. Als de politiek zich wat meer bemoeide met de burger dan had fvd nu 0 zetels gehad.
Dat weet de EU natuurlijk welquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan krijgen we hetzelfde probleem als bij de brexit, niemand weet op welke manier een nexit ingevuld moet worden.
En de referendum-stemmer heeft ook geen recht van amendement.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan krijgen we hetzelfde probleem als bij de brexit, niemand weet op welke manier een nexit ingevuld moet worden.
ik scheer de huidige politiek over 1 kam en dat klopt. FvD had 0 zetels gehad als ze wat beter hadden willen luisteren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Over mensen over één kam scheren gesproken.
Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is helemaal geen complex vraagstuk en wordt in voor/tegen vorm gesteld, zoals ook kamerleden uiteindelijk alles beslissen met voor of tegen.
'Gebleken' nog wel, heb je daar een bron voor?quote:Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk.
Ja, vast.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef Poepz0r het volgende:
FvD had 0 zetels gehad als ze wat beter hadden willen luisteren.
Een ruime rechtse meerderheid heb je in Brabant, zou heel raar zijn om daar niet eerst een college mee proberen te maken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad een mooi rechts spectrum aan partijen, inderdaad.
Kamerleden verdiepen zich in de materie. Dat kan iemand thuis toch ook doen? Daarmee zeg je eigenlijk dat alle kamerleden een iq hebben van 160. Dat is natuurlijk niet zo. Tevens (niet onbelangrijk) heeft het MERENDEEL van de leden 0,000 ervaring in hetgeen in de portemonnee zit, bijvoorbeeld defensie of is de minister van defensie een ex-militair?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".
[..]
'Gebleken' nog wel, heb je daar een bron voor?
Uiteraard, maar een mooi spectrum aan partijen is het dus niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een ruime rechtse meerderheid heb je in Brabant, zou heel raar zijn om daar niet eerst een college mee proberen te maken.
Jij rekent alles wat niet FvD is als coalitie? Zeer bijzonder...quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het verlies is wel gigantisch. Van 0 naar 1,1 miljoen stemmen. Als de politiek zich wat meer bemoeide met de burger dan had fvd nu 0 zetels gehad.
Ik ben benieuw hoeveel mensen daadwerkelijk het oekraine verdrag hebben gelezen en weten wat er in staat.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarnaast is die arrogantie nogal misplaatst gebleken. Bij het referendum over de wet op de inlichtingendiensten had de burger gelijk en de politici ongelijk. Bij het Oekraine referendum had de burger gelijk en de poltici ongelijk. Bij de EU grondwet had de burger gelijk en de politici ongelijk. Ik neem althans aan dat iedereen het veto mist nu de EU een greep uit de WW kas doet om het aan frauderende Polen te geven.
Had het over dat specifieke puntquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een mooi spectrum aan partijen is het dus niet.
Ik heb het over voorafgaande aan deze verkiezingen. De opkomst van FvD is vooral te danken aan de verloochening van de TK richting de burgers. Mensen zijn ontevreden in grote getalen. Zoek de schuld bij jezelf als partij en niet bij de opkomende partij.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij rekent alles wat niet FvD is als coalitie? Zeer bijzonder...
Het verlies van de coalitie blijft beperkt, hoe jij het ook wil framen. En dat ze maar 1 partij nodig en ook nog eens uit 3 smaken kunnen kiezen voor meerderheden is een forse meevaller.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het over voorafgaande aan deze verkiezingen. De opkomst van FvD is vooral te danken aan de verloochening van de TK richting de burgers. Mensen zijn ontevreden in grote getalen. Zoek de schuld bij jezelf als partij en niet bij de opkomende partij.
Ik heb het toch niet specifiek over 2-3 partijtjes? Het verlies is 1,1 miljoen stemmen die ook naar andere partijen hadden kunnen gaan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het verlies van de coalitie blijft beperkt, hoe jij het ook wil framen. En dat ze maar 1 partij nodig en ook nog eens uit 3 smaken kunnen kiezen voor meerderheden is een forse meevaller.
Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het onderzoeken van al die onderwerpen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kamerleden verdiepen zich in de materie. Dat kan iemand thuis toch ook doen?
Huh?quote:Daarmee zeg je eigenlijk dat alle kamerleden een iq hebben van 160. Dat is natuurlijk niet zo.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.quote:Tevens (niet onbelangrijk) heeft het MERENDEEL van de leden 0,000 ervaring in hetgeen in de portemonnee zit, bijvoorbeeld defensie of is de minister van defensie een ex-militair?
Wat een onzin. Je kunt het zelden goed doen als politiek. Bepaalde delen van de bevolking denken dat het kabinet er is om hun leven beter te maken en raken gedesillusioneerd als dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het over voorafgaande aan deze verkiezingen. De opkomst van FvD is vooral te danken aan de verloochening van de TK richting de burgers. Mensen zijn ontevreden in grote getalen. Zoek de schuld bij jezelf als partij en niet bij de opkomende partij.
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet specifiek over 2-3 partijtjes? Het verlies is 1,1 miljoen stemmen die ook naar andere partijen hadden kunnen gaan.
En die van defensie is dan ook nog degene die het meeste samenwerkt met de top van haar ministerie: de commandant der strijdkrachten en zijn staf. Daar zit echt wel genoeg ervaring. De minister is voor de politieke besluiten, niet de militaire.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het
[..]
Huh?
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.
Dus waar haal jij vandaan dat kamerleden (het merendeel nog wel) geen ervaring heeft mbt hun portefeuille?
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat het FvD alleen in Flevoland problemen heeft met een zetel vullen. Valt mee.
quote:De familie van Menno Wigman is ontstemd dat Thierry Baudet in zijn overwinningsspeech dichtregels van de in 2018 overleden Amsterdamse stadsdichter gebruikte. "Hij citeerde de dichtregels foutief, en de familie ziet bovendien dat Baudet de poëzie in een context plaatst die mijlenver van het wereldbeeld van Wigman staat", schrijft familielid Anneke Wigman volgens persbureau ANP.
quote:Het was de tweede keer dat Baudet in het openbaar Wigman citeerde. Eerder gebruikte hij het gedicht Oneindig wakker uit dezelfde bundel bij de Algemene beschouwingen in september 2018. Ook toen was de familie boos
Er zijn genoeg mensen die interesse in de politiek hebben en zeker 60 uur aan een dossier spenderen, jazeker zijn die er.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het
[..]
Huh?
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.
Dus waar haal jij vandaan dat kamerleden (het merendeel nog wel) geen ervaring heeft mbt hun portefeuille?
Ik herhaal mezelf even:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt het zelden goed doen als politiek. Bepaalde delen van de bevolking denken dat het kabinet er is om hun leven beter te maken en raken gedesillusioneerd als dat niet gebeurt.
Zou de doorsnee kiezer ook aan willen raden om nooit iets te verwachten van de politiek. Doe ik ook niet. Daarom word ik zelden teleurgesteld door een kabinet of college.
Twee maastrichtenaren in brabant las ik.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
De regering doet het inderdaad verrassend goed. Het kan komen door de lokale component van de PS, maar ze houden verrassend veel zetels over. Bij Maurice de Hoax krijgen ze een landelijk totaal van rond de 50 zetels, maar hier eindigen ze toch op 31 vd 75 = 62 kamerzetels.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.
https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
Mooi, want het zou niet best zijn als een partij zetels verliest omdat ze die niet kunnen vullen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat het FvD alleen in Flevoland problemen heeft met een zetel vullen. Valt mee.
30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.
En een Zeeuw en een Hagenees. Maar net aan genoeg mensen volgens mij als je die 4 wegdenkt. Tenzij die overige personen natuurlijk ook weer in andere provincies meededen. Grote kans.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Twee maastrichtenaren in brabant las ik.
Dan herhaal ik mezelf ook even:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat er alleen in Flevoland een probleem is. Dus alleen daar, nergens anders.
Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die de pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat hij zo'n subsidieslurper citeert.
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.
Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgen.
Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja. Daar moeten ze mee ophouden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik erger me kapot aan bekend Nederland dat kiezers van FvD belachelijk maken.
Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar moeten ze mee ophouden.
Ik vind het disrespectvol naar de kiezers.
Joost Eerdmans van Leefbaar Rotterdam is een prima vent.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.
Dan is het nogal vreemd om over subsidieslurper te spreken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...
Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ollongren: Wethouder geweest en nu minister koninkrijkrelaties (waar is die ervaring?)
[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)quote:Van Engelshoven: Onderwijs (nooit in het onderwijs werkzaam geweest)
Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?quote:Het klopt dat ministers voornamelijk vergaderen en zich inlezen in materie, maar de broodnodige ervaring ontbreekt vaak en dat strookt niet met de realiteit of ben jij ook aangenomen op je werk terwijl je 0 ervaring hebt, maar wel een heel team mag leiden?
Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.
[..]
[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)
1984-1989: Beleids- en Bestuurswetenschappen, Katholieke Universiteit Nijmegen
Ingrid van Engelshoven wordt in 2010 wethouder Onderwijs en dienstverlening voor D66 in de gemeente Den Haag. Vanaf 2014 tot 2017 is ze wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Onderwijs en Jeugd in Den Haag.
Lijkt me aardig wat ervaring rondom onderwijsbeleid. Bestuurservaring is wat anders dan voor de klas staan.
[..]
Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?
Scheelt slechts 20%quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
Lees anders nog een keer mijn bericht en vertel me wat er niet klopt:quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn koopkracht is anders wel gestegen. Zonder toeslagen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
Ik heb veel ervaring in de zorg en in de zorg is er niks beroerder dan een manager die net van de werkvloer komt. Levert altijd chaos op. Een 'beroepsmanager' uit het bedrijfsleven is veel beter.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
Die van mij ook. Boks ouwe.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
Het is tijd om te luisteren naar wat Forum wil. Wat de kiezer wil.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.
Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
Aha, dus jij dacht, ik stem nu op iemand die totaal geen politieke of bestuurlijke ervaring heeft?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik erger me kapot aan bekend Nederland dat kiezers van FvD belachelijk maken.
Het is natuurlijk ook geen garantie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Monolith het volgende:
Ervaring in het veld is ook een beetje een illusie. Plasterk was toch ook wel dramatisch op OCW ondanks zijn behoorlijke staat van dienst als academicus.
Ah oké, ik hoopte op dezelfde tafel als dinsdagquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.
Het kan dan wel hun werk zijn dat wil niet zeggen dat ze dat ook doen. Ze verdiepen zich vooral in hun politiek belang en praten een andere politiek belanghebbende na. Daarnaast is verdieping niet genoeg, of je doorgrondt de materie volledig om tot een eigen oordeel te komen of je maakt een grove inschatting. Een gedeeltelijk begrip leidt niet tot een beter oordeel dan een grove inschatting op hoofdlijnen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".
Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag en de EU klaagt nog steeds over slagkracht terwijl het om de haverklap een lidstaat iets oplegt waar het tegen is en vooral zelf de ene crisis na de ander creeert.quote:'Gebleken' nog wel, heb je daar een bron voor?
Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan. Er is ook een grote groep waarbij dat niet zo is helaas.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.
Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuwsquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag.
Het is niet alleen geen garantie. Beleid maken is gewoon heel wat anders dan voor de klas staan of onderzoek doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen garantie.
Die belastingverlaging moet ook ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.
Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHAquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuws
En niemand heeft gezegd dat er geen problemen zouden zijn. Vandaar dat er geëvalueerd wordt.
Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.
In een pluriformer stelsel heb je dan nog het feit dat je coalities moet vormen. Dat betekent noodzakelijkerwijs dat je punten moet uitwisselen, toe moet geven op zaken waar je het zelf eigenlijk niet mee eens bent en ga zo maar door. Dan zijn mensen weer boos dat ze niet volledig krijgen wat ze willen en moeten coalitiepartijen weer boeten.
Ik denk ook wel dat ergens de toenemende individualisering een rol speelt. Mensen verwachten exact te krijgen wat zij willen en als dat niet gebeurt moet de boel maar weer radicaal om.
Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHA
Ik had bijna 100.000 op mijn rekening. Het waren er slechts 100. 30% benoemen als bijna 50%quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?
P.S. Ben je er al achter waar mijn fout zat met die percentages?
De baantjescarrousel draait op volle toerenquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:55 schreef Poepz0r het volgende:
Verder heeft Baudet Paul Scheffer bereid gevonden om verkennende gesprekken te voeren over een college in Noord-Holland. Scheffer is hoogleraar en publicist en hij was partij-ideoloog van de PvdA.
Wiegel en Scheffer
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:quote:
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden.
Ze hebben inderdaad problemen als mensen zich terugtrekken oid. Er is behoorlijk veel overlap in sommige provincies dus als je ene moet vullen omdat daar mensen eruit vallen moeten er anderen gaan verhuizen naar andere provincie oid. Maar goed, we gaan het zien.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:
[..]
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!
Selectief lezen, past wel bij FvD, ja.
Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.
Geen idee waar je het over hebt, maar als ze oprecht -en niet voor de schijn (want het is wel nodig)- optimistisch zijn, delen ze niet dezelfde wanhoop als waar ik mee rondloop iig.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?
Het kartel komt op gangquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De baantjescarrousel draait op volle toeren
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.
Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.
Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:
[..]
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!
Selectief lezen, past wel bij FvD, ja.
Je zegt bijna 50% komt van PVV. Dat is dus 30%. Die 19% stemde voor Fvd, maar komt niet specifiek vanuit de PVV.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.
'Nu Forum voor Democratie de grootste is, is de morele paniek compleet'quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.
Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
Steekproeven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:03 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?
Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.
Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.quote:
Ga je nou net zo selectief lezen als je grote leider? Quote mijn bericht waarin ik beweer dat 50% van de PVV gekomen is.quote:
Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
Klopt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.
Dat is van alle tijden of denk je niet dat VVDers nooit overstappen en dergelijke? Iedereen stemt voor eigen belang.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:06 schreef Poepz0r het volgende:
Kijk die gast op Twitter losgaan tegen Ancilia (die geen fan is van FvD) maar die het wel snapt
https://twitter.com/kilianhekhuis/status/1108645811267751936
Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).
Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Cattivo het volgende:
[..]die Kilian Hekhuis praat wel erg stoer voor een brilsmurf.
Dat mag jij vinden. Zelfs Anne Fleurtje neemt het voor FvD op (op Twitter) Kijk zo komen we ergens.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.
Laten we alleen niet doen alsof hij een objectieve kijk biedt op zaken. Dat stuk was geschreven door een FvD-fanboy. En dat mag, maar laten we dat op z'n minst benoemen.
Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt.
Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
Zonder compromispolitiek is dit land onbestuurbaar.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
Iedere VVD-er (die naar FvD) overstapt misschien. Ik heb nog nooit in mijn (directe) eigenbelang gestemd.quote:
Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.
Waarvan akte.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Cattivo het volgende:
[..]
voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.
Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zonder compromispolitiek is dit land onbestuurbaar.
Gelukkig maar, ik zit niet te wachten op Amerikaanse toestanden. Het compromis is het allermooiste van de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zonder compromispolitiek is dit land onbestuurbaar.
+1quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.
Het is balanceren op een dun koord maar maatschappij verhardt en daar heeft politiek geen grip op voorlopig.
En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.
Ook het FvD ontkomt daar niet aan als de partij ooit wil regeren.
Volgens mij moeten heel veel mensen eens een basislesje omroepbestel krijgen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
Theodor Holman ©Wolff
"Kijk Govert. De publieke omroepen hebben inderdaad een zeer, zeer kwalijke rol gespeeld. Er is geen dag voorbijgegaan of Baudet is ernstig beschimpt. En het is natuurlijk heel raar dat zo iemand als Matthijs van Nieuwkerk, met zijn salaris van vier ton dat door u wordt betaald, verschillende mensen keer op keer kritiekloos gelegenheid geeft om Baudet van alles te beschuldigen."
Of een nieuwe GroenLinks (CPN) of een nieuwe CDA etc etc etcquote:Op donderdag 21 maart 2019 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.
Baudet kan net zo min radicale veranderingen realiseren als Klaver dat zou kunnen. Regeren in Nederland betekent compromissen sluiten. Dat is ook voor Baudet de realiteit op het moment dat hij premier hoopt te worden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.
Vallen die twee nu wel of niet binnen het kartel?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:55 schreef Poepz0r het volgende:
Verder heeft Baudet Paul Scheffer bereid gevonden om verkennende gesprekken te voeren over een college in Noord-Holland. Scheffer is hoogleraar en publicist en hij was partij-ideoloog van de PvdA.
Wiegel en Scheffer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |