Het is niet alleen geen garantie. Beleid maken is gewoon heel wat anders dan voor de klas staan of onderzoek doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook geen garantie.
Die belastingverlaging moet ook ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.
Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHAquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuws
En niemand heeft gezegd dat er geen problemen zouden zijn. Vandaar dat er geëvalueerd wordt.
Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.
In een pluriformer stelsel heb je dan nog het feit dat je coalities moet vormen. Dat betekent noodzakelijkerwijs dat je punten moet uitwisselen, toe moet geven op zaken waar je het zelf eigenlijk niet mee eens bent en ga zo maar door. Dan zijn mensen weer boos dat ze niet volledig krijgen wat ze willen en moeten coalitiepartijen weer boeten.
Ik denk ook wel dat ergens de toenemende individualisering een rol speelt. Mensen verwachten exact te krijgen wat zij willen en als dat niet gebeurt moet de boel maar weer radicaal om.
Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat nepnieuws is? De overheid zeker? HAHAHAHAHA
Ik had bijna 100.000 op mijn rekening. Het waren er slechts 100. 30% benoemen als bijna 50%quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je zeker ook ergens op facebook gelezen?
P.S. Ben je er al achter waar mijn fout zat met die percentages?
De baantjescarrousel draait op volle toerenquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:55 schreef Poepz0r het volgende:
Verder heeft Baudet Paul Scheffer bereid gevonden om verkennende gesprekken te voeren over een college in Noord-Holland. Scheffer is hoogleraar en publicist en hij was partij-ideoloog van de PvdA.
Wiegel en Scheffer
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat het onvermijdelijk is dat FvD-stemmers worden teleurgesteld. Vooral degenen die verwachten dat het roer radicaal omgaat nu de partij met om en nabij 15 procent van de stemmen de grootste is geworden in de Eerste Kamer......
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:quote:
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden.
https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
Ze hebben inderdaad problemen als mensen zich terugtrekken oid. Er is behoorlijk veel overlap in sommige provincies dus als je ene moet vullen omdat daar mensen eruit vallen moeten er anderen gaan verhuizen naar andere provincie oid. Maar goed, we gaan het zien.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:
[..]
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!
Selectief lezen, past wel bij FvD, ja.
Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.
Geen idee waar je het over hebt, maar als ze oprecht -en niet voor de schijn (want het is wel nodig)- optimistisch zijn, delen ze niet dezelfde wanhoop als waar ik mee rondloop iig.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus al die types die gisteren in Zeist een halfslappe poging deden om het Britse lagerhuis te imiteren zijn geen echte FvD'ers?
Het kartel komt op gangquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De baantjescarrousel draait op volle toeren
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
FvD'ers die optmistisch zijn, zijn geen ware FvD'ers.
Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die 19% stemde FvD. Waar staat dat die expliciet van PVV af komen? Dat staat nergens.
Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooruit, ik zal het voor je aanwijzen:
[..]
30% (PVV-stemmers) + 19% (FvD bij TK) = 49%, oftewel ~50%. TADA!
Selectief lezen, past wel bij FvD, ja.
Je zegt bijna 50% komt van PVV. Dat is dus 30%. Die 19% stemde voor Fvd, maar komt niet specifiek vanuit de PVV.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar heb dat beweerd? Dat staat nergens.
'Nu Forum voor Democratie de grootste is, is de morele paniek compleet'quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.
Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
Steekproeven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:03 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze bij deze percentages komen? Al vlak na de exitpolls wisten ze precies te vertellen welke stemmers van partij zijn gewisseld, hoe oud ze zijn, het verschil tussen man en vrouw, wat hun opleidingsniveau is en ga zo maar door. Hoe is dat mogelijk?
Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de kiezers dat gisteren op Forum heeft gestemd, is dan ook geen 'ware FvD'er'. De meeste Nederlanders zijn passanten, die om de haverklap van partij wisselen. Het gros heeft zich dan ook niet met het FvD vereenzelvigd, maar leeft in de veronderstelling dat een stem op Baudet op dit moment de snelste manier is om verandering te bewerkstelligen. Dat is ook de reden dat een paar jaar geleden massaal op Wilders werd gestemd.
Uiteindelijk ontdekt een groot deel van deze 'passanten' dat de magische oplossing voor al hun problemen nog altijd niet is gevonden en gaan ze op zoek naar een andere messias.
Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |