Hier zijn speech:quote:"Wij zijn het product van 350.000 jaar revolutie. Wij zijn dragers en erfgenamen van de grootste beschaving die ooit heeft bestaan. Wij zijn naar het front geroepen omdat het moet, omdat het land ons nodig heeft."
Thierry Baudet, 20 maart 2019
Je leest bewust maar half?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
quote:Er is alleen niemand die alle bestaande bouw wil opkrikken tot het allerhoogste energielabel. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. In het conceptklimaatakkoord (PDF) gaat het voorlopig om het verduurzamen van 1,5 miljoen woningen tot 2030.
Een groot deel van de isolatiemaatregelen verdien je binnen 3 tot 10 jaar terug. Over een periode van 12 jaar (2030) levert dat dus zelfs geld op. Heb je het rapport niet gelezen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan klopt het huidige wetje nog steeds niet. Alle huizen op het energielabel A+ brengen, kost bijvoorbeeld ‘slechts’ 80 miljard euro. Ze hadden het over 1-2 miljard per jaar. 80 miljard alleen al voor huizen zit al op 4-6 miljard per jaar.
Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Luister niet naar deze man, het is een architect en dus onderdeel van het cultuurmarxistisch complot om onze eigenheid kapot te maken.
'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je leest bewust maar half?
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je het migratiestandpunt van FvD niet gelezen?
Ga maar snel weer tussen je vriendjes van het journaille en de universiteit zitten inderdaad, en laat de politiek over aan mensen die ons land niet willen vernietigen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef archito het volgende:
[..]
Excuus, ik vergeet mijn nieuwe status onderaan de ladder die ik sinds gisterenavond toegewezen heb gekregen. Ik zal weer in de hoek stil meelezen.
Dit gaat mis.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]
[/youtube]
Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Duizend miljard voor maar nul komma nul nul nul nul nul nul zeven procent! Zijn wij knettergek geworden?!?!'
Kijk, dit is een voorbeeld van goed onderbouwde cijfers die je kunt vertrouwen. Zo'n rapport, dat is natuurlijk maar spielerij.
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.twitter:nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @ClaravandeWiel en @apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hehe je snapt hem. GL en co willen drammen; Het moet allemaal zoveel zuiniger en schoner! Maar niet het hoogste energielabel wut?![]()
Dijkhoff lijkt mij steeds verder af te staan van de VVD. Of ze mogen hem gewoon niet, maar hij is het wel erg vaak oneens met zijn collega's.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef EipNiC het volgende:
't NRC heeft maar een vragenuurtje ingelast om mensen met een trauma te helpen het eea te duiden.twitter:nrc twitterde op donderdag 21-03-2019 om 14:32:01Wat is de aantrekkingskracht van Forum voor Democratie nu echt? Wat betekent 'Boreaal' in de speech van Baudet? NRC-redacteuren @:ClaravandeWiel en @:apjvalk beantwoorden tot 15.00 uur vragen van abonnees over de verkiezingsuitslag: https://t.co/pDhl4tRSMn #ps19 #PS2019 reageer retweet
ben niet vaak met klaas eens maar in dezequote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wel weer heel typisch: Rutte vindt het ont-zet-tend knap dat FvD de grootste partij is geworden en Klaas Dijkhoff vindt het gewoon kut. Dat doet Dijkhoff wat mij betreft toch beter.
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het probleem is eerder dat men de kosten om besparende maatregelen door te voeren niet in een keer kan betalen. Daar zal een oplossing voor moeten komen. Evt subsidieregelingen waarbij men het terug moet betalen oid.
Zo heb je ook leasecontracten voor zonnepanelen waarbij je in eerste zoveel jaar evenveel blijft betalen en daarna profijt pakt.
Dit ja.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Dijkhoff speelt gewoon een rolletje.
Eens. Rutte ook met dat Carolien. Dat was vooropgezet natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Rutte niet met zijn onbegrensde begrip voor alles?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je ook de reactie gelezen van het rapport dat zogenaamd de punten van Baudet onderschrijft? https://www.volkskrant.nl(...)medeauteur~b41cbfe0/quote:
en baudet geeft ons gratis brood en spelen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?
Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
Hmm, dit dacht ik er over:quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:12 schreef EipNiC het volgende:
Ach een vleugje etno-nationalisme kan echt geen kwaad hoor. Mogelijk noodzakelijk daar het verlichtingsdenken, en de onduidelijkheid van de abstracte natiestaat in zijn verhaal van een boeraal Europa op continentale schaal, moeilijk af te bakenen blijkt. Het is als subdeel van de stroming bij lange na niet zo rigide als een religieuze stroming dat op bepaalde fronten kan zijn. Zie de coulance jegens zijn eigen genen.
Ik moet zeggen dat dit een keurig filmpje is. ik ben het er niet 100% mee eens maar het is zeer helder wat FvD zou willen en op zich niks extreems.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker en ik luister ook bijvoorbeeld naar dit fragment, is dat helder?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eKX0NAXV6Hw
[..]
[/youtube]
Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef Giggio het volgende:
[..]
en baudet geeft ons gratis brood en spelen?
quote:Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat drammen maken de anderen ervan. In tegenstelling tot wat jij ongetwijfeld wilt geloven, willen ook partijen als GL het betaalbaar houden en snappen ze ook dat je niet binnen een jaar je woningvoorraad naar A+ kunt brengen.
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zouden er nog FvD'ers zijn die afstand willen nemen van arische flauwekultermen als 'Boreaal', of is dat teveel gevraagd?
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;quote:
Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat ga je doen als mensen er geen stuiver voor willen betalen?
Ik hoorde GroenLinks ook iets zeggen over huurwoningen. Die gaan wij zuiniger en schoner maken! Snapt GroenLinks wel dat de huurder dan alsnog moet betalen links of rechtsom? Bedrijven zijn geen Sinterklaas.
Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Stukken handiger, dit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;
Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
Ah, dan is het inderdaad mooi kut voor hem.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klaas pochte gisteravond nog dat ze als VVD tenminste niemand hoefden te feliciteren met de grootste worden, want dat waren ze nog lekker zelf.
quote:Deze kabinetsperiode gaan woningcorporaties al beginnen met het verduurzamen en aardgasvrij maken van woningen. Dat is afgesproken in het klimaatakkoord met gemeenten, bouw- en energiebedrijven. Jaarlijks gaat het om 30.000 tot 50.000 huizen.
"Deze partijen hebben tot uiterlijk 1 april 2019 om zo concreet mogelijk te maken om welke woningen het gaat", staat in de afspraken die zijn gemaakt aan de klimaattafel. Het is een van de uitkomsten van de onderhandelingen rond het klimaatakkoord, dat morgen officieel wordt gepresenteerd.
Tot nu toe was het probleem dat corporaties meer geld zeiden nodig te hebben dan het kabinet beschikbaar wilde stellen. Dat is nu opgelost: de woningcorporaties krijgen extra middelen naast de eerder toegezegde korting op de verhuurdersheffing van 100 miljoen euro. Via de investeringssubsidie duurzame energie (ISDE), de energie-investeringsaftrek en extra geld voor een wijkgerichte aanpak is er alles bij elkaar bijna een half miljard euro extra beschikbaar.
Als de woningcorporaties op grote schaal beginnen, wordt de techniek om huizen te verduurzamen snel goedkoper, is het idee. De corporaties fungeren dan als startmotor voor de verduurzaming van alle woningen in Nederland.
quote:In 2021 moeten alle gemeenten hun inwoners vertellen wanneer en hoe ze van het gas af gaan. Dat kan particuliere woningbezitters veel geld kosten. Er komen de komende jaren allerlei regelingen en subsidies om mensen hierbij te ondersteunen
Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als men zelf pertinent weigert om maatregelen te nemen om hun huis beter te isoleren of CO2-neutraal te maken dan zou het me niet verbazen als ze dan meer moeten betalen. Immers, de vervuiler betaalt.
Ik geloof niet dat politiek zomaar akkoord gaat met het opleggen van een huurverhoging omdat de woningcorporaties, aangezien je het over huurders hebt, het niet in een keer kunnen betalen.
Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor maatregelen moet je wel geld hebben en in dit geval VEEL geld. Velen hebben niet eens 10K op de rekening ik bedoel maar. En ja de huur gaat dan omhoog. Ik woon zelf in een A++ nieuwbouw huurwoning. Je wilt niet weten wat wij betalen tegenover een redelijk ''normaal'' energielabel woning.
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat jij dan stukken minder energiekosten hebt dan mevrouw in een huis met label G.
Ja zo ongeveer. Het is raar dat een ras-groep voor zichzelf mag opkomen om een recht (gelijkheid) op te eisen, maar dat het voortbestaan van een etnische/ras-groep aankaarten tien bruggen te ver is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;
Als we zo doorgaan met die ongecontroleerde immigratie en onze eigen ik verloochenen (dus ook onze feestdagen) dan bestaat de Nederlander over 100 jaar niet meer en willen we dat? Nee. Dan hoef je namelijk ook niet meer op vakantie te gaan om culturen op te snuiven, want de Fransman, Spanjaard en dergelijke zijn dan ook allemaal verdwenen.
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Waar systeem staat hoort kartel te staan natuurlijk. Want dit systeem zou de 'scherpe kantjes' gewoon als de norm behandelen als de meerderheid erachter zou staan.
Hoe hij het zegt is niet handig, maar wat ik denk dat hij wil zeggen is het volgende;quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik begreep in het FvD-topic dat hij die termen alleen gebruikt 'om wat mensen te triggeren'. Dus geen nood!
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan een pikzwart iemand ook Boreaal zijn?
Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
Wel flauw dat een blanke wel Australisch kan zijn. Geographical appropriation!quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
nee want die 0,000000007 (excuus voor een nulletje teveel of te weinig) klimaatverandering kunnen we verwaarlozen en geen aanpassingen in de (huur)woningen nodigquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Zeggen dat corporaties maar even huurwoningen gaan aanpassen zonder daarbij te zeggen dat het de huurders zelf geld gaat kosten is natuurlijk niet waar. Ik ken geen enkel bedrijf die even voor 10.000en euros gaat weggeven.
Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurdequote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar ben jij dan mee akkoord gegaan. Je had ook kunnen kiezen voor een huurwoning met een lagere label als je daar minder aan kwijt was. Soms moet je hand in je eigen boezem gaan steken.
Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk vies tegen. Ik betaal 110 euro per maand en geen stuiver minder.
Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben de eerste bewoner. Dit huis bestond nog niet voor wij dit huurdeHuizen liggen ook niet voor het oprapen hoor, maar om te denken dat energierekeningen naar 10 euro per maand kunnen is echt een illusie. Geld moet toch ergens vandaan komen.
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel als we niet weten hoeveel iemand in een vergelijkbare woning en vergelijkbare situatie met label G betaalt, he.
Niemand hier beweert dat het naar 10-20 euro kan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de meerderheid staat daar dus niet achter. Dat blijkt wel uit het feit dat 80 procent van het electoraat partijen zoals FvD en de PVV links laat liggen.
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.quote:Samenwerking vormt de kern van ons politieke systeem. Het land kan alleen worden bestuurd als partijen bereid zijn water bij de wijn te doen en de handen ineen te slaan. Dat haalt automatisch de scherpe randjes eraf.
Noem één iemand die zegt dat de kosten teruggeschroefd worden naar 20 euro per maand.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct, maar om te denken dat dit teruggeschroefd kan worden naar 10-20 euro dan heb je het niet begrepen. De staatskas moet wel inkomsten blijven hebben natuurlijk. Er kan niet ineens een gat ontstaan van x miljoen.
Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is een nadeel van een huurhuis. Je geld gaat naar corporatie en energiemaatschappijen. Als je geld in je eigen zak wil gaan stoppen moet je iets gaan kopen en energiebesparende maatregelen + energieopwekkende maatregelen gaan kopen.
dat klinkt eng heel engquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Boreaal Europa zoals Venner, de Benoist, Le Pen c.s. het verstaan is blank cq arisch en christelijk.
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief).
[..]
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Terechte vraag. Een voor de hand liggend antwoord is: subsidie. Of gunstige leningen voor verduurzaming.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat op termijn gaan doen. Ik woon hier bijvoorbeeld in een wijk vol mensen zonder spaargeld en voor een heel deel (zeker boven) nog enkel glas en verder ook geen isolatie. Allemaal koopwoningen. Hoe wil je zulke mensen hun huis laten isoleren?
Uhh, dan heb je het toch terugverdiend?quote:En nee, dat isoleren verdien je niet terug. (...) dus bijna 17 jaar, bezig voor je het terug hebt...
Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook dat valt vies tegen. Vriend van mij heeft een grote villa gekocht hier vlakbij voor 365.000 kk en alles aangepast, warmtepomp en isolatie etc. Zit ook op 80 euro per maand.
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Panelen wel. Windmolen mag niet eens lol.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heeft hij wel zonnepanelen en een eigen windmolen?
Je hebt niet gelezen wat ik zei dat kan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
Hier welquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overigens is een huis van 365.000 doorgaans geen villa.
Sowieso is arisch natuurlijk een uit India gejat begrip. Europeanen zijn helemaal geen "ariers"quote:
Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
We wisten al dat Baudet niet vies is van het werk van vervangingstheoretici zoals Dominique Venner. Maar waarom moet ik dan keer op keer lezen dat het allemaal maar een grapje is, opmerkingen 'om mensen te triggeren'? Kom er gewoon voor uit.
ik scroll me suf naar al jouw berichtjes - je bedoelt die met onze feestdagen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heb je mijn uitleg gelezen? Hoe klinkt het dan?
Dus eerst is het probleem dat D66 nergens voor staat. En dan staan ze ergens voor en is het weer niet goed.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Niemand zegt dat het niet echt is volgens mij? Je kan alleen zulke uitspraken anders zien. Zie mijn uitleg en ik denk dat ik het behoorlijk bij het rechte eind heb. Toevallig riep Fortuyn ook zoiets;quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is best confronterend als je op iemand stemt die oprecht dat soort dingen zegt, en aangezien hij wel eens een hyperbool en ironie gebruikt verschuil je je dan maar achter die dingen. 'Is niet echt joh, ironie en overdrijving, vindt hij heus niet'.
https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: ''We werken niet samen met racisten, fascisten, etc.'' Hoe minder 'slecht' de partij met andere meningen, hoe moeilijk het zal zijn om -met een democratisch masker op- ze buiten de onderhandel-deur te houden .quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: we werken niet samen met racisten, fascisten, etc.
(In dat opzicht wellicht niet zo slim dat Baudet met termen als Boreaal loopt te oreren, maar goed..)
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
Proxy van de lobby lijkt het op ja. Ergo de leegheid van haar lijstduwers. Het zijn bemiddelaars en managers die de wens van de lobbyisten (en EU) in de kamer proberen te verkopen als die van de achterban.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.
Nee, uit zijn verhaal van gisteren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
Zie boven.quote:Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.
En wie is wij de Nederland dan precies? De in de voortuin bierdrinkende tokkie? Of de overwerkte zakenman op de Zuidas? Wellicht de Turkse snackbarhouder? Of de Chinese snackbarhouder? Of bedoel je de dorpse boer? Of de Amsterdamse gaypridebezoeker? Nee, toch de gemeenteschreeuwers in Geldermalsen? Je hebt ook nog de radicale biblebeltchristen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
Je lijkt te denken dat coalitievorming niet meer is dan wat zeteltjes bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat aftreden kwam ter sprake na haar walgelijke act omtrent het referendum niet waar?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef archito het volgende:
[..]
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit referendum??quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
[..]
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.
Nee dat doe je nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit??
Ik begrijp dat die overtuiging inmiddels is gewijzigd naar mensen mogen zelf kiezen zolang ze maar leave kiezen......
Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Onderaan staat het filmpje.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |