quote:De familie van Menno Wigman is ontstemd dat Thierry Baudet in zijn overwinningsspeech dichtregels van de in 2018 overleden Amsterdamse stadsdichter gebruikte. "Hij citeerde de dichtregels foutief, en de familie ziet bovendien dat Baudet de poëzie in een context plaatst die mijlenver van het wereldbeeld van Wigman staat", schrijft familielid Anneke Wigman volgens persbureau ANP.
quote:Het was de tweede keer dat Baudet in het openbaar Wigman citeerde. Eerder gebruikte hij het gedicht Oneindig wakker uit dezelfde bundel bij de Algemene beschouwingen in september 2018. Ook toen was de familie boos
Er zijn genoeg mensen die interesse in de politiek hebben en zeker 60 uur aan een dossier spenderen, jazeker zijn die er.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar besteed jij 60+ uur aan het
[..]
Huh?
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Jij hebt echt geen idee hoe de tweede kamer werkt, hè? Ten eerste zit een minister helemaal niet in de kamer. Ten tweede hebben de meeste ministers wél veel ervaring op hun vakgebied, maar chapeau dat je (waarschijnlijk) de enige uitzondering gevonden heb. Ten derde krijgen kamerleden portefeuilles, welke gebaseerd zijn op hun expertises.
Dus waar haal jij vandaan dat kamerleden (het merendeel nog wel) geen ervaring heeft mbt hun portefeuille?
Ik herhaal mezelf even:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt het zelden goed doen als politiek. Bepaalde delen van de bevolking denken dat het kabinet er is om hun leven beter te maken en raken gedesillusioneerd als dat niet gebeurt.
Zou de doorsnee kiezer ook aan willen raden om nooit iets te verwachten van de politiek. Doe ik ook niet. Daarom word ik zelden teleurgesteld door een kabinet of college.
Twee maastrichtenaren in brabant las ik.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Verder hebben ze vast overal kundige kandidaten gevonden die binding hebben met de provincie.
De regering doet het inderdaad verrassend goed. Het kan komen door de lokale component van de PS, maar ze houden verrassend veel zetels over. Bij Maurice de Hoax krijgen ze een landelijk totaal van rond de 50 zetels, maar hier eindigen ze toch op 31 vd 75 = 62 kamerzetels.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.
https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
Mooi, want het zou niet best zijn als een partij zetels verliest omdat ze die niet kunnen vullen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat het FvD alleen in Flevoland problemen heeft met een zetel vullen. Valt mee.
30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.
https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
En een Zeeuw en een Hagenees. Maar net aan genoeg mensen volgens mij als je die 4 wegdenkt. Tenzij die overige personen natuurlijk ook weer in andere provincies meededen. Grote kans.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Twee maastrichtenaren in brabant las ik.
Dan herhaal ik mezelf ook even:quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik herhaal mezelf even:
Ondanks alle paniekzaaierij lijkt het erop dat er alleen in Flevoland een probleem is. Dus alleen daar, nergens anders.
Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die de pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat hij zo'n subsidieslurper citeert.
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Slap argument om alles recht te praten wat krom is, zoals de VVD een beetje zijn 200 of 300 integriteitsschandalen telkens goed wilt praten. Natuurlijk kan niet alles 100% vlekkeloos verlopen, maar verantwoordelijkheid nemen door te zeggen dit heb ik fout gedaan en opstappen zou sommigen al sieren.
Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Fvd noemt haar donateurs leden om zelf subsidie op te kunnen strijken. Die pvv bijvoorbeeld om die reden niet krijgen.
Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ben ook geen fan maar hij laat zich niet dusdanig vijandig uit over zijn ambtsgenoten dat die met hem zouden willen praten. FvD mist eigenlijk vooral een echte politicus, of zoals Terry zou zeggen: "Een verkwanselende beroepsvergaderaar die nog nooit een boek heeft gelezen".
Waarschijnlijk zal hij in onderhandelingen eerst een paar keer net zo hard op zn muil gaan als de brexiteers die dachten dat hogere Brusselse ambtenaren alleen maar een beetje uit hun neus zaten te eten en onvoorbereid wat gingen roeptoeteren tijdens de onderhandelingen. Die werden toen lachend om de oren geslagen met verdragen die GB zelf had getekend en die die Brusselaars zo ongeveer tot op de letter uit het hoofd kenden.
Ja. Daar moeten ze mee ophouden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik erger me kapot aan bekend Nederland dat kiezers van FvD belachelijk maken.
Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar moeten ze mee ophouden.
Ik vind het disrespectvol naar de kiezers.
Joost Eerdmans van Leefbaar Rotterdam is een prima vent.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien geen "verkwanselende beroepsvergaderaar" maar die Otten lijkt me wel een dealmaker.
Dan is het nogal vreemd om over subsidieslurper te spreken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij evident, anders is groei haast onmogelijk. Waarom denk je dat vrijwel alle partijen een jongerenbeweging hebben? Subsidie...
Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ollongren: Wethouder geweest en nu minister koninkrijkrelaties (waar is die ervaring?)
[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)quote:Van Engelshoven: Onderwijs (nooit in het onderwijs werkzaam geweest)
Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?quote:Het klopt dat ministers voornamelijk vergaderen en zich inlezen in materie, maar de broodnodige ervaring ontbreekt vaak en dat strookt niet met de realiteit of ben jij ook aangenomen op je werk terwijl je 0 ervaring hebt, maar wel een heel team mag leiden?
Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
30% PVV 16% VVD lees ik in dat plaatje.
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |