Ik heb GL en D’66 nog nooit geen campagne zien voeren op verkiezingsdag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:01 schreef trein2000 het volgende:
Ooit was het goed gebruik om geen campagne meer te voeren op verkiezingsdag. Maar ik sie hier GroenLinks op het station staan...
Eerste keer dat ik dit doe. Geen idee dus. We tellen het eigen bureautje iddquote:Op woensdag 20 maart 2019 07:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh leuk. Vanavond ook tellen? Hoe lang duur zoiets nou?
Ik zit in de trein. Geen tv dus, vertel?quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:20 schreef asco het volgende:
De NOS doet nog een laatste poging om de kiezers van de PVV en FvD weg te houden in het ochtendjournaal.![]()
![]()
![]()
Jij kunt zo bij de redactie van de NOS gaan werken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:18 schreef trein2000 het volgende:
Ik twijfelde nog enigszins trouwens. Maar de dynamiek van de afgelopen 48uur trekt mij over de streep om VVD te stemmen. FvD de grootste kunnenwe toch niet hebben.
Gewoon de usual, lekker framen met wel een extra sausje heden ochtend. Kijk het maar terug.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zit in de trein. Geen tv dus, vertel?
Ik zie het, gênant.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:22 schreef asco het volgende:
[..]
Gewoon de usual, lekker framen met wel een extra sausje heden ochtend. Kijk het maar terug.
net zoals de feitelijke onjuistheden van de FvD.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:33 schreef asco het volgende:
[..]
En daar trappen geheid weer een aantal mensen in.![]()
Dan kijk je niet. Gezeur altijd...quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:20 schreef asco het volgende:
De NOS doet nog een laatste poging om de kiezers van de PVV en FvD weg te houden in het ochtendjournaal.![]()
![]()
![]()
Dus we horen van jou de komende jaren ook geen commentaar op de politiek? Je kiest er nu zelf namelijk voor om jouw invloed daarop te laten gaan.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:11 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik zou moeten stemmen eerlijk gezegd. Het zijn allemaal geen uitgezonderd een stel huichelaarsen iedereen zit daar voor eigen gewin, hopend op een lekker baantje na de politiek
Ik kijk ook niet meer. Ik kijk straks wel naar de uitslagen en de zure gezichten op de NPO. 👍quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:00 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dan kijk je niet. Gezeur altijd...
Dan is dat je beste keuze.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gisteren de stemwijzer gedaan, nergens meer "gewicht" aan gegeven en ik kom op DENK uit.
40 euro voor een dag hier in de gemeente hoorde ikquote:Op woensdag 20 maart 2019 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat baantje? Hoor altijd dat ze vies veel geld verdienen
Baudet is vaker als juist gefactchecked door nota bene het NRC dan Rob Jetten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:59 schreef Handleiding het volgende:
[..]
net zoals de feitelijke onjuistheden van de FvD.
Het is echt verschrikkelijk. Behalve dat is het vooral het gekruip voor het centrum van de macht, allemaal om 'onze' premier heen geen staan, zodat er vooral niets veranderd. Nou moet het gaan over zijn 'Carolienmomentje' terwijl dat niet eens zijn zwakste moment in het debat was. Niet alleen de NOS, maar ook WNL en alle grote kranten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:20 schreef asco het volgende:
![]()
![]()
Hoernalisme..... zo kinderachtig.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt verschrikkelijk. Behalve dat is het vooral het gekruip voor het centrum van de macht, allemaal om 'onze' premier heen geen staan, zodat er vooral niets veranderd. Nou moet het gaan over zijn 'Carolienmomentje' terwijl dat niet eens zijn zwakste moment in het debat was. Niet alleen de NOS, maar ook WNL en alle grote kranten.
Maar het ergst is nog wel zo'n Arjan Noorlander, die blaag die speciaal ingehuurd is om alles richting wat gaat het toch goed, wat een gaaf land is dit ook dankzij de EU te duiden. Hoernalisme ten top.
Gisteren reed ik naar huis en het NPO journaal van 5 uur opende met het feitje dat Baudet te laat was voor de herdenking, waarna ze wat stotteren van Baudet lieten horen en de preek van Robot Jetten waar ze net nog geen superman muziekje onder gemonteerd hadden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:20 schreef asco het volgende:
![]()
![]()
Lol, serieus? Dacht iets van 25e per uur.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
40 euro voor een dag hier in de gemeente hoorde ikDus dat valt wel mee.
Heerlijk contra-productief! Hoe meer van dit soort "nieuw", hoe meer FvD (onbedoeld) geholpen wordt in hun campagne.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:20 schreef asco het volgende:
![]()
![]()
Het is meestal iets van 150 tot 200 euro, zie ook hier: https://www.telegraaf.nl/(...)en-wat-levert-het-opquote:Op woensdag 20 maart 2019 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lol, serieus? Dacht iets van 25e per uur.
Nee gek. Dan mag je me zeggen waar.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lol, serieus? Dacht iets van 25e per uur.
Dan kijk je niet. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt verschrikkelijk. Behalve dat is het vooral het gekruip voor het centrum van de macht, allemaal om 'onze' premier heen geen staan, zodat er vooral niets veranderd. Nou moet het gaan over zijn 'Carolienmomentje' terwijl dat niet eens zijn zwakste moment in het debat was. Niet alleen de NOS, maar ook WNL en alle grote kranten.
Maar het ergst is nog wel zo'n Arjan Noorlander, die blaag die speciaal ingehuurd is om alles richting wat gaat het toch goed, wat een gaaf land is dit ook dankzij de EU te duiden. Hoernalisme ten top.
Ik weet niet hoe lang de ochtendshift in Rotterdam duurt, maar 200 euro voor een ochtend (7 tot 13?) gaat daar overheen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee gek. Dan mag je me zeggen waar.
Hier ook. En Partij voor de Dieren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vrijwel iedereen om mij heen lijkt FvD of PVV te gaan stemmen. Let wel; ik bevind mij in een links zorg circuit.
Ambtenarenquote:Op woensdag 20 maart 2019 08:48 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hier ook. En Partij voor de Dieren.
En ik zit tussen ambtenaren (!). Echt ie-de-reen kotst die huidige kliek uit.
Nee, ze zitten daar om het volk te informeren en de macht te controleren, niet om de macht te beschermen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:42 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dan kijk je niet. Zo simpel is het.
Btw hoeralisme
Dan hoor je dat verkeerd. ¤150 of zo, maar je zit er wel van begin tot eind (7:00-21:00).quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat baantje? Hoor altijd dat ze vies veel geld verdienen
Nee het is juist andersom, als je wel gestemd hebt dan ben jij de reden wat er de komende jaren gaat gebeuren. Als je niet gestemd hebt dan valt je niks te verwijten en mag je klagenquote:Op woensdag 20 maart 2019 08:01 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dus we horen van jou de komende jaren ook geen commentaar op de politiek? Je kiest er nu zelf namelijk voor om jouw invloed daarop te laten gaan.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:54 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dan hoor je dat verkeerd. ¤150 of zo, maar je zit er wel van begin tot eind (7:00-21:00).
quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is meestal iets van 150 tot 200 euro, zie ook hier: https://www.telegraaf.nl/(...)en-wat-levert-het-op
'Nota bene' het NRC waar Baudet 3 jaar een anti-EU column gehad heeft.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Baudet is vaker als juist gefactchecked door nota bene het NRC dan Rob Jetten.
Genoeg mensen die dat met een reguliere werkdag niet binnen slepen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:54 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dan hoor je dat verkeerd. ¤150 of zo, maar je zit er wel van begin tot eind (7:00-21:00).
Een dag werken duurt niet van 7 tot 21.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat met een reguliere werkdag niet binnen slepen.
Er zijn meer mensen die minder dan ¤12,50 netto per uur verdienen dan die er boven zitten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:04 schreef bamibij het volgende:
[..]
Een dag werken duurt niet van 7 tot 21.
Maar als je wil geloven dat je rijk wordt van stembureau voorzitter zijn, veel plezier
quote:Meerdere stembureaus in Amsterdam-Zuid kampen met problemen. Er kan niet gestemd worden omdat de gemeente vergeten is het register ongeldige stempassen voor de waterschappen te leveren.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ze zitten daar om het volk te informeren en de macht te controleren, niet om de macht te beschermen.
Ik had in elk geval wel jeuk toen ik langs haar was gelopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:22 schreef archito het volgende:
[..]
Als je zo haatdragend in de maatschappij staat zou je jezelf ook eens achter de oren kunnen krabben.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:18 schreef pussycatdoll het volgende:
Net na het werken gestemd. Fvd hier en mijn vriendin heeft ook FvD gestemd.
Daarnaast weet ik dat mijn zus en zwager ook FvD stemmen. Verder een aantal mensen op het werk die ook FvD of SP gaan stemmen (als proteststem).
Je moet ook niet tegen ze pratenquote:Op woensdag 20 maart 2019 09:43 schreef Hanca het volgende:
Zo, ook weer gestemd. Zitten hier trouwens altijd erg vrolijke, vriendelijke mensen. Maar dat komt misschien omdat ik meestal voor 10 uur stem, kan me voorstellen dat ze aan het eind van de dag het wel een beetje zat zijn.
Wat is brallen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:51 schreef timmmmm het volgende:
Gelukkig hoorik van veel collega's en gastendie ster over FvD aan het brallen waren dat ze wat anders hebben gestemd.
Ik hoop dat dat een landelijke tendens is
Voel jij je nog wel thuis op FOK!, het broeinest van FvD-nazi's? #dtvquote:Op woensdag 20 maart 2019 09:51 schreef timmmmm het volgende:
Gelukkig hoorik van veel collega's en gastendie ster over FvD aan het brallen waren dat ze wat anders hebben gestemd.
Ik hoop dat dat een landelijke tendens is
Je bedoelthet broeinest van kwajongens die blind fan zijn van de memepartij, ondanks ipv dankzij de standpunten?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:00 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voel jij je nog wel thuis op FOK!, het broeinest van FvD-nazi's? #dtv
quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je bedoelthet broeinest van kwajongens die blind fan zijn van de memepartij, ondanks ipv dankzij de standpunten?
FvD-nazi's?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:00 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Voel jij je nog wel thuis op FOK!, het broeinest van FvD-nazi's? #dtv
Wat een bullshit. Als ik een verkiezingenprogramma mocht schrijven en dat zou naast dat van andere partijen worden gelegd, dan zou mijn programma het minst afwijken van dat van de FvD. Vandaar mijn stem.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je bedoelthet broeinest van kwajongens die blind fan zijn van de memepartij, ondanks ipv dankzij de standpunten?
Ik zal wel in een parallel universum leven, maar ik hoor bijna nooit iets om mij heen over de politieke voorkeur. Collega's of vrienden praten zelden over hun stem gedrag. Ik zou het hoogstens van mijn vriendin kunnen weten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Om mij heen hoor ik niets anders dan FvD.
Dit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Om mij heen hoor ik niets anders dan FvD.
Dat laatste is voor de statenverkiezingen sowieso mogelijk, voor het waterschap waarschijnlijk ook wel. Maar het kan zijn dat de waterschapsgrens dwars door je gemeente loopt. Dus dan is het anders.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Welk bureau zit je, kan ik bij jou stemmen terwjil ik in een andere wijk woon?
Ja op zich stem ik het liefst naast de deur, er zit hier en kerk op nog geen 100 meter waar ik kan stemmen. Heb eigenlijk ook geeneens zin om de halve stad door te moeten fietsen. Ik weet ongeveer waar Renesite woont en als hij bij zijn lokale stembureau zit, dan ben ik wel ff onderweg. Nee, dat was een leuke gedachte maar veel te veel moeitequote:Op woensdag 20 maart 2019 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste is voor de statenverkiezingen sowieso mogelijk, voor het waterschap waarschijnlijk ook wel. Maar het kan zijn dat de waterschapsgrens dwars door je gemeente loopt. Dus dan is het anders.
Het is inderdaad kwajongens gedrag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij de TK-verkiezingen kwam ik er 2 jaar terug achter dat sommige collega's iets totaal anders stemmen dan ik op basis van hun persoon van ze had verwacht. Maar de meesten hebben het er idd nooit over.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik zal wel in een parallel universum leven, maar ik hoor bijna nooit iets om mij heen over de politieke voorkeur. Collega's of vrienden praten zelden over hun stem gedrag. Ik zou het hoogstens van mijn vriendin kunnen weten.
Voor dat laatste, dat is hier in Tilburg het geval (en is ook mis gegaan bij het uitdelen van de stembiljetten); je kan echter wel bij iedere stemlocatie in Tilburg voor een van de twee waterschappen kiezen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste is voor de statenverkiezingen sowieso mogelijk, voor het waterschap waarschijnlijk ook wel. Maar het kan zijn dat de waterschapsgrens dwars door je gemeente loopt. Dus dan is het anders.
In mijn thuisgemeente kan het dus nietquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Voor dat laatste, dat is hier in Tilburg het geval (en is ook mis gegaan bij het uitdelen van de stembiljetten); je kan echter wel bij iedere stemlocatie in Tilburg voor een van de twee waterschappen kiezen.
Dat lijkt me stug want ze hebben helemaal geen programma voor de provinciequote:Op woensdag 20 maart 2019 10:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als ik een verkiezingenprogramma mocht schrijven en dat zou naast dat van andere partijen worden gelegd, dan zou mijn programma het minst afwijken van dat van de FvD. Vandaar mijn stem.
Daarom zet ik er ook expliciet Tilburg bijquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In mijn thuisgemeente kan het dus niet
Dat is irrelevant voor een land in crisis.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug want ze hebben helemaal geen programma voor de provincie
Vandaar dat ze niet meededen aan het tv-debat in Friesland en de stemwijzer.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die daadwerkelijk achter punten van fvd staan.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als ik een verkiezingenprogramma mocht schrijven en dat zou naast dat van andere partijen worden gelegd, dan zou mijn programma het minst afwijken van dat van de FvD. Vandaar mijn stem.
Inderdaad. Dit is toch de maximale minachting van de kiezer?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef Gohf046 het volgende:
Vriendin en haar zus zojuist beide FvD gestemd
Ik woon in een plattelandsgemeente met meerdere 'kernen' en een van die kernen ligt in een ander waterschap. Dus je kunt alleen in die keren (en op het gemeentehuis, god mag weten waarom) voor dat waterschap stemmen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Daarom zet ik er ook expliciet Tilburg bij. De afwijkende gebieden zijn toch vinex-wijken dus het had niet echt gehoeven denk ik zo.
Idem hier.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik zal wel in een parallel universum leven, maar ik hoor bijna nooit iets om mij heen over de politieke voorkeur. Collega's of vrienden praten zelden over hun stem gedrag. Ik zou het hoogstens van mijn vriendin kunnen weten.
Neequote:Op woensdag 20 maart 2019 10:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Met vrienden praat je toch wel over dit soort zaken?
Waarom niet? Woon je tussen de pussy's die niet alles eruit durven te gooien?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Met collega's er gisteren nog over gehad, maar niemand sprak echt een voorkeur uit.
Apart. Ik weet niet van iedereen precies wat hij/zij gaat stemmen maar we praten vaak genoeg over belangrijke onderwerpen dat ik wel een aardig idee heb.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Met collega's er gisteren nog over gehad, maar niemand sprak echt een voorkeur uit.
Dan weet je wel wat ze stemmen dusquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Ik ben blij dat mijn ex mij niet meer apptquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Mn exvriendin appt me even dat ze ook op D66 heeft gestemd.
ik snap dat het je ex is, d66quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Mn exvriendin appt me even dat ze ook op D66 heeft gestemd.
Ben benieuwd wat de opkomst is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn ex mij niet meer apptMaar fijn dat ze gestemd heeft. Hoe meer stemmers, hoe beter
Volgens de Telegraaf 6 procent om 10.00 uur. Zullen wel per uur met een update komen over de percentages.quote:
Ik verwacht wel een hogere opkomst dan de vorige Provinciale verkiezingen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf 6 procent om 10.00 uur. Zullen wel per uur met een update komen over de percentages.
Denk het ook ja.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop hoger dan de vorige. Ik denk dat we (net) over de 50% gaan.
We zijn niet vervelend uit elkaar gegaan. Verschil in toekomstwensen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn ex mij niet meer apptMaar fijn dat ze gestemd heeft. Hoe meer stemmers, hoe beter
Da's mooi inderdaad. Je kan beter normaal met elkaar omgaan dan met ruzie en ellende.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We zijn niet vervelend uit elkaar gegaan. Verschil in toekomstwensen.
Maar altijd leuk om te horen omdat ze normaal meer richting Groenlinks neigt
Het zijn geen hele boekwerken, maar wat jij zegt klopt niet: https://forumvoordemocratie.nl/provincies/limburgquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat het klimaat verandert oké. Gezien het feit dat dit al 1000de jaren veranderd, weet ik niet hoe groot de invloed van de mens hierop is. Maar goed, ik denk dat de alternatieven die wij hebben voor de huidige energiebronnen nog in de kinderschoenen. Misschien dat ik over 10 jaar best voor een energietransitie ben, maar nu denk ik dat het te duur is en wij er te weinig voor krijgen. Las laatst over een cv-ketel op waterstof. Dat kan interessant zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die daadwerkelijk achter punten van fvd staan.
Persoonlijk vind ik dat ze een paar hele vreemde standpunten hebben, m.n. wat betreft het klimaat en het feit dat ze zogezegd intellectueel over willen komen. Maar goed iedereen mag denken wat hij wil dus als je denkt dat fvd goed voor je is, prima.
Maar die blinde adoratie van Baudet bij een aantal fokkers vind ik heel raar. Hoe Baudet gisteren naar voren kwam in bijvoorbeeld die herdenking is gewoon niet best. En dan toch is Jetten en de media de grote boosdoener. Knap wel dat ze bij die partij dit soort figuren zo weten aan te spreken dat het haast religie wordt.
De invloed van de mens op klimaatverandering is wetenschappelijk gezien inmiddels wel zeker. We twijfelen ook niet aan de veiligheid van vaccins omdat 1 onderzoek aantoont dat het autisme veroorzaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het zijn geen hele boekwerken, maar wat jij zegt klopt niet: https://forumvoordemocratie.nl/provincies/limburg
[..]
Dat het klimaat verandert oké. Gezien het feit dat dit al 1000de jaren veranderd, weet ik niet hoe groot de invloed van de mens hierop is. Maar goed, ik denk dat de alternatieven die wij hebben voor de huidige energiebronnen nog in de kinderschoenen. Misschien dat ik over 10 jaar best voor een energietransitie ben, maar nu denk ik dat het te duur is en wij er te weinig voor krijgen. Las laatst over een cv-ketel op waterstof. Dat kan interessant zijn.
Wat gaan wij bijvoorbeeld doen tijdens een windstille winteravond? Dan moeten wij toch weer terug naar die oude energiebronnen. En een groot gedeelte van de huidige energiekosten zijn afschrijfkosten van de energiecentrales. Die moeten straks over minder kwh worden verdeeld. Met andere woorden wij hebben de kosten van de klassieke centrales nog, maar krijgen daar de kosten van de alternatieve energie nog eens bij.
Dit ontkent dan ook niemand lijkt me. Alleen de vraag is hoeveel?(5%? 25%? 50%?) Daar is allesbehalve consensus over.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:08 schreef -0- het volgende:
de invloed van de mens op klimaatverandering is wetenschappelijk gezien inmiddels wel zeker
Ik adviseer je om de de aflevering die standaard op zondagnacht word uitgezonden te checken, geen reclameblokken!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:17 schreef Berkery het volgende:
Vanochtend ff The Walking Dead gekeken, gestemd en een nieuwe fiets gekocht. En dat allemaal voor half elf.
Uiteraard. Pleur maar in het topicquote:Op woensdag 20 maart 2019 11:14 schreef Peligrosso het volgende:
Kan er geen exit-poll in de OP komen?
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 20-03-2019 om 07:27:09Bijgestelde totaaltelling zetels per provincie. Maar hou rekening met behoorlijke marges, gezien de bewegelijkheid electoraat van de laatste dagen! https://t.co/IlpWyUzeq9 #PS2019 https://t.co/RcmtW4JBt4 reageer retweet
GL?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:38 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Dan weet je wel wat ze stemmen dus
Voornamelijk als er niet eerst afdwingbare mondiale afspraken komen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dit ontkent dan ook niemand lijkt me. Alleen de vraag is hoeveel?(5%? 25%? 50%?) Daar is allesbehalve consensus over.
Dat betekend natuurlijk niet dat we dan maar helemaal niks moeten doen, maar nu is het totaal doorgeslagen naar de andere kant.
Dit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
FvD: Een pseudo-fascistisch, klimaatontkennend, white supremacist, nationaal-socialistisch blok met een intellectuele narcist aan het roer.
Dank je de koekoek.
GroenLinks dan maar, bij gebrek aan beter.
Pvda en D66 krijgen een behoorlijk pak slaag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:21 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 20-03-2019 om 07:27:09Bijgestelde totaaltelling zetels per provincie. Maar hou rekening met behoorlijke marges, gezien de bewegelijkheid electoraat van de laatste dagen! https://t.co/IlpWyUzeq9 #PS2019 https://t.co/RcmtW4JBt4 reageer retweet
Nou nou.
Premquote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Voor de FvD-stemmers: wat is de hoofdreden eigenlijk voor het stemmen op deze partij? Gewoon nieuwsgierigheid
Hoe moet dat?quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Pleur maar in het topic
Voornamelijk een rem op klimaatmaatregelen. Denk dat dit voor een groot deel van de stemmers zo is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Voor de FvD-stemmers: wat is de hoofdreden eigenlijk voor het stemmen op deze partij? Gewoon nieuwsgierigheid
Voorlopig lopen we dus enorm achter op 'de rest'.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voornamelijk als er niet eerst afdwingbare mondiale afspraken komen.
Zelfs al kunnen we als mens het klimaat zodanig beïnvloeden.... Als de rest vrolijk doorgaat kun je in het kader van ‘het goede voorbeeld geven’ zelf wel tientallen miljarden uit gaan geven, het klimaat wordt er niet beter van hoor.
Behoorlijk teleurgesteld in de VVD, PVV heeft maar 1 stokpaardje en groot voorstander van het bindend referendum.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Klimaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Hun EU-kritische houding.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Ik dacht meer aan een Fok!-exitpoll.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je een exit poll/bron? Dan kan je die posten, en dan zet een moderator die in de OP
Dit soort meningen van politici en MSM.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
FvD: Een pseudo-fascistisch, klimaatontkennend, white supremacist, nationaal-socialistisch blok met een intellectuele narcist aan het roer.
Zoals gezegd, ik twijfel aan de mate van invloed van de mens. Dus ook wat dat betreft de besparing op het gebied van Deltawerken en dergelijke, zeker als veel grote vervuilers niet meedoen. Ik zie het als de platte tv: in het begin een veel te duur ding waar het logo inbranden als je een zender te lang had opstaan. Nu een prima en betaalbaar apparaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:08 schreef -0- het volgende:
[..]
De invloed van de mens op klimaatverandering is wetenschappelijk gezien inmiddels wel zeker. We twijfelen ook niet aan de veiligheid van vaccins omdat 1 onderzoek aantoont dat het autisme veroorzaakt.
Dat de energiebronnen nog moeten doorontwikkelen ben ik met je eens, maar daar zijn wel investeringen voor nodig. Dat er disucssie is hoe dat moet gebeuren snap ik helemaal.
Ik verbaas me vooral over een paar punten waar FvD mee komt. Er wordt nu veel geroepen dat NEderland het beste jongetje van de klas wil zijn zoals altijd. Vooralsnog is, gekeken naar ontwikkelde landen, Nederland echter een van de slechtste jongetjes van de klas en zijn we erg ver weg van enig klimaatdoel.
We maken een klein verschil in totale impact op klimaatverandering. Dat zal best zo zijn, maar daarom zijn er internationale afspraken waarin iedereen gevraagd wordt zijn deel bij te dragen. Wat van Nederland verwacht wordt is niet meer dan wat van andere landen verwacht wordt. Het kost wat, maar we moeten ook van ver komen omdat we nog erg weinig gedaan hebben.
Als we nou eens zorgen dat we weer voorop gaan lopen, dan kunnen we onze kennis en middelen ook weer delen met de rest van de wereld, dat heeft ons op het gebied van watermanagement veel opgeleverd. In dit geval wordt ineens enkel in kosten gerekend, niet in baten zoals arbeid en kennis. Waarom kan die doorontwikkeling niet van ons komen? Als we in het verleden daar nooit enige investering in hadden willen doen hadden we nu lekker tussen de laagontwikkelde landen gehangen in plaats van een hoogontwikkeld westers land.
Er wordt totaal geen aandacht gegeven aan de kosten als er niks gedaan wordt, de verhoging van de deltawerken, bescherming tegen verzilting, afvoer van rivieren, dat gaat allemaal massa's geld kosten. Daarbij zou een partij als FvD het toe moeten juichen als we minder afhankelijk van olie worden en de landen die de olie leveren.
Tenslotte is investeren in een schonere lucht wat mij betreft altijd goed.
In Duitsland gaan ze massaal aan het gas, wij moeten er van af. In China word zowat iedere dag een kolencentrale bijgebouwd en die van ons moeten dicht. Ondertussen lekker complete oerwouden uit andere landen opstoken die hier in NL door de EU gewoon gelabeld word als groene stroom.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:36 schreef -0- het volgende:
[..]
Voorlopig lopen we dus enorm achter op 'de rest'.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
Dank je de koekoek.
Door mensen zoals hierboven die met bullshit proberen alles onderuit te halen wat rechts is. Ik heb geen problemen met allochtonen (ben er officieel zelf één) en ik woon in een wijk met 20% Nederlanders, maar je moet immigratie etc. wel aan banden leggen als het een probleem gaat vormen. Anti-EU ben ik het mee eens en Hiddema is een meester.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit was een antwoord in een ander topic omtrent "waarom stem jij links/rechts?"quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
FvD wil toch uit de EU en stoppen met de euro? Heeft natuurlijk niks te maken op het gebied van de provincies, maar toch. Wie zit er hier in godsnaam te wachten op Brexit taferelen..quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hun EU-kritische houding.
Ik zou nooit op een partij kunnen stemmen die meewerkt aan de richting waarin we momenteel gaan met de EU. Zelfs niet bij een provinciale/EK stemming.
Buiten dat komt de rekening straks gewoon weer bij Jan Modaal te liggen voor al die klimaatgekkigheid.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
In Duitsland gaan ze massaal aan het gas, wij moeten er van af. In China word zowat iedere dag een koolcentrale bijgebouwd en die van ons moeten dicht. Ondertussen lekker complete oerwouden uit andere landen opstoken die hier in NL door de EU gewoon gelabeld word als groene stroom.
Wie snapt deze gekkigheid nog?
FvD wil het voorleggen aan de bevolking middels een referendum. Wettelijk gezien onmogelijk momenteel, dus sluiten ze zich aan bij de EU kritische fracties in het EP.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
FvD wil toch uit de EU en stoppen met de euro? Heeft natuurlijk niks te maken op het gebied van de provincies, maar toch. Wie zit er hier in godsnaam te wachten op Brexit taferelen..
Volg je het überhaupt wel? Dat we van het gas af gaan, gaat in principe allereerst om Groningen. Of ben jij voor het opwekken van aardbevingen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
In Duitsland gaan ze massaal aan het gas, wij moeten er van af. In China word zowat iedere dag een koolcentrale bijgebouwd en die van ons moeten dicht. Ondertussen lekker complete oerwouden uit andere landen opstoken die hier in NL door de EU gewoon gelabeld word als groene stroom.
Nee, dat wil FvD uitgesproken niet. Dat is een gerucht dat in de wereld geholpen is door tegenstanders. Bewust of onbewust.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
FvD wil toch uit de EU en stoppen met de euro? Heeft natuurlijk niks te maken op het gebied van de provincies, maar toch. Wie zit er hier in godsnaam te wachten op Brexit taferelen..
In veel chineese steden zie je langzamerhand een omslag, scooters die verboden worden, taxis op elektriciteit of gas en hybride bussen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
In Duitsland gaan ze massaal aan het gas, wij moeten er van af. In China word zowat iedere dag een kolencentrale bijgebouwd en die van ons moeten dicht. Ondertussen lekker complete oerwouden uit andere landen opstoken die hier in NL door de EU gewoon gelabeld word als groene stroom.
In 2050 moet de gebouwde omgeving in heel Nederland aardgasvrij zijn. Dat lijkt nog ver weg, maar de opgave is groot. Er staan in Nederland 7,7 miljoen woningen, waarvan in de komende 33 jaar zo’n 80% gerenoveerd moet worden naar aardgasvrij. Om dat doel te halen, moeten er 33 jaar lang gemiddeld 700 aardgasvrije woningen per werkdag worden opgeleverd. Hoe realistisch is dat in de praktijk? Met andere woorden: is Nederland in 2050 écht van het aardgas af?quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volg je het überhaupt wel? Dat we van het gas af gaan, gaat in principe allereerst om Groningen. Of ben jij voor het opwekken van aardbevingen?
Om over te gaan op Russisch gas zouden ook enorme investeringen moeten worden gedaan.
Duidelijk! Maar spelen voor jou die - nogal discutabele - uitspraken over vrouwen, rassenleer en laatst nog die over Utrecht, dan geen enkele rol?quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:40 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dit was een antwoord in een ander topic omtrent "waarom stem jij links/rechts?"
- Een kleinere overheid. Het liefst zie ik de waterschappen en provincie samengevoegd worden.
- Beperkte immigratie. Wat mij betreft is iedereen welkom zolang je je maar aanpast, waar je in gelooft of op wie/wat je valt is iemands eigen keuze/probleem en zou geen basis mogen zijn om iemand te weren. Ik denk dat het Australische model wel potentie heeft voor Nederland (in ieder geval voor migratie van landen buiten Europa aangezien we binnen Europa geen quotas kunnen stellen) mits humaan uitgevoerd.
- Ik heb op FvD gestemd, en qua klimaat ben ik het totaal niet met ze eens. Ik weet dat het kabinet nu naar links moet gaan kijken om hun klimaatplannen erdoorheen te krijgen aangezien FvD en PVV hoogstwaarschijnlijk alles gaan torpederen. Maar voor mij maakt dat niet zo uit, des te groener de beter. Ik heb een goed geïsoleerd huis, zonder gas, met zonnepanelen etc. rij vrijwel geen auto dus veel van de plannen zullen mij niet zo erg raken. Daarnaast hoeven er voor mij geen zonneweides of windmolenparken aangelegd worden ten koste van landbouwgrond iets. Zonnepanelen kunnen op daken geplaatst worden en windmolenparken zien wat mij betreft niet super duurzaam (veel vogels vinden de dood bijvoorbeeld, ook beschermde soorten).
- Een overheid die zich zo min mogelijk met de markt bemoeit.
- Strengere regels omtrent integratie (meer met het oog op de aanspraak van sociale voorzieningen, maar ook taal).
- Hardere aanpak criminele asielzoekers.
Meer specifiek voor deze verkiezingen had ik dit geantwoord in ook een ander topic:
"Ik heb mijn standpunten eigenlijk gebaseerd op provinciale kwesties en niet zozeer tactisch met het oog op de Eerste Kamer. Heb ook bij andere provincies gekeken (naast Groningen) om te zien wat hun standpunten daar waren.
- Ik ben principieel tegen zonneweides en/of windmolenparken. Zonnepanelen kunnen wat mij betreft wel op daken geplaatst worden en windmolenparken vind ik zelf niet super duurzaam (aangezien vrij veel vogels de dood vinden). Ik zie liever dat dit land of naar landbouw gaat of dat het bebost wordt. FvD wil een balans vinden tussen natuur en landbouw.
- Het feit dat ik vind dat de provincie zich op haar kerntaken moet focussen en qua organisatie misschien maar iets compacter moet.
- Het terugdringen van bureaucratie, altijd een goed idee wat mij betreft.
- Betere verbinding met de randstad (OV).
- Snoeien in subsidies, lagere belastingen (opcenten).
- Aanleg van "snelfietspaden".
- En een investering in de verbetering van de digitale infrastructuur.
Uiteraard heeft elke partij deze mooie verhalen maar ik geef ze een kans deze verkiezingen. Ik ben zelf rechts georiënteerd economisch gezien en denk dat een nieuwe rechte partij zeker niet zal misstaan in het Nederlandse politieke landschap. Hopelijk kunnen ze uitgroeien tot een volwaardige partij en leert Baudet een beetje zijn toon te dimmen."
Jammer. Weg met de EU+euro en gewoon onderling overeenkomsten maken tussen landen. Of een EU maken met NL,DE,BE en misschien wat Scandinavische landjes, maar geen zuid Europese troep of Balkan. Die landen zitten te ver van ons af.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat wil FvD uitgesproken niet. Dat is een gerucht dat in de wereld geholpen is door tegenstanders. Bewust of onbewust.
Mwah, Baudet heb ik daar genoeg over gehoord hoor. Hij trekt nu alleen wat terug en wil het via EU-kritische samenwerkingen proberen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat wil FvD uitgesproken niet. Dat is een gerucht dat in de wereld geholpen is door tegenstanders. Bewust of onbewust.
En daarnaast is het voor iedereen duidelijk dat een nexit en vertrek uit de euro er, gelukkig, nooit van gaat komen. Je kan met een gerust hart op FvD stemmen als een nexit en/of vertrek uit de euro een doemscenario voor je is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Die transitie naar gas in Duitsland is m.n. om de eerste doelen te halen, het is schoner dan kolen. Kost dus ook geld. En om de techniek te optimaliseren is een tussenstap met deels gas deels groen prima. Wij gaan overigens niet van het gas omwille van het klimaat maar vanwege de aardbevingen in Groningen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
In Duitsland gaan ze massaal aan het gas, wij moeten er van af. In China word zowat iedere dag een kolencentrale bijgebouwd en die van ons moeten dicht. Ondertussen lekker complete oerwouden uit andere landen opstoken die hier in NL door de EU gewoon gelabeld word als groene stroom.
Cartoon komt uit de Volkskrant.quote:
Bij ons alleen maar landelijke partijen bijna.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:44 schreef TjjWester het volgende:
Bij de waterschappen doet slechts 1landelijke partij mee, voor de rest vage waterschap belangen
Klopt, het is een opgave. Dat wordt ook moeilijk. Zeker voor mensen met koopwoningen zonder geld moet een oplossing gevonden worden. Maar we moeten toch iets, nu we het Groningse gas afsluiten (en anders was het rond 2030 op geweest).quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:45 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
In 2050 moet de gebouwde omgeving in heel Nederland aardgasvrij zijn. Dat lijkt nog ver weg, maar de opgave is groot. Er staan in Nederland 7,7 miljoen woningen, waarvan in de komende 33 jaar zo’n 80% gerenoveerd moet worden naar aardgasvrij. Om dat doel te halen, moeten er 33 jaar lang gemiddeld 700 aardgasvrije woningen per werkdag worden opgeleverd. Hoe realistisch is dat in de praktijk? Met andere woorden: is Nederland in 2050 écht van het aardgas af?
https://www.duurzaamnieuw(...)-van-het-aardgas-af/
Tot een jaar geleden in België gewoond. Toen ik vertrok werden de buren net aangesloten op gas, net als vele andere huishoudens. Dus wat is achterlopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:36 schreef -0- het volgende:
[..]
Voorlopig lopen we dus enorm achter op 'de rest'.
Van stookolie naar gas is mileu technisch een flinke stap vooruit.........quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tot een jaar geleden in België gewoond. Toen ik vertrok werden de buren net aangesloten op gas, net als vele andere huishoudens. Dus wat is achterlopen.
Dit wel ja. FvD ziet alles zwart-wit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef DustPuppy het volgende:
Dank je de koekoek.
Dat gebash over en weer slaat nergens op. Als ik op twitter kijk wordt er ook over Klaver en Jetten een bak stront gegooid waar je bang van wordt.quote:
Klopt, maar dan kun jij niet zeggen dat wij zo achterlopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Van stookolie naar gas is mileu technisch een flinke stap vooruit.........
Plus, op 1 voorbeeld je mening baseren is niet erg sterk.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Van stookolie naar gas is mileu technisch een flinke stap vooruit.........
En ook dat is net zo fout en verwerpelijk.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:50 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat gebash over en weer slaat nergens op. Als ik op twitter kijk wordt er ook over Klaver en Jetten een bak stront gegooid waar je bang van wordt.
Gaat niet 1 kant op.
Meer directe democratie, voor realistisch klimaatbeleid, voor beter integratieproces, tegen zomaar de grenzen open zetten voor immigranten, eenvoudiger belastingstelsel voor privacy en innovatie.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:33 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit.
Zeker, dat heeft mij wel aan het twijfelen gebracht maar uiteindelijk toch doorgezet aangezien ik deze verkiezing niet op Baudet, Hiddema of Yermaz Ramautarsing maar puur op de partij. Als ik op een persoon stem heb ik meestal de volgende volgorde van keuze maken:quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:46 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Duidelijk! Maar spelen voor jou die - nogal discutabele - uitspraken over vrouwen, rassenleer en laatst nog die over Utrecht, dan geen enkele rol?
Gas importeren vanuit andere landen?(Noorwegen?)quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, het is een opgave. Dat wordt ook moeilijk. Zeker voor mensen met koopwoningen zonder geld moet een oplossing gevonden worden. Maar we moeten toch iets, nu we het Groningse gas afsluiten (en anders was het rond 2030 op geweest).
Maar dan hoefde niet HEEL Nederland van het gas af voor 2050.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:50 schreef Hanca het volgende:
Ik snap niet wat dat gasafsluiten steeds in het klimaatdebat doet. Dat afsluiten van het gas komt NIET voort uit klimaatplannen. Ook zonder klimaatproblemen hadden we de aardbevingen in Groningen gehad.
Onder druk worden oplossingen bedacht.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Gas importeren vanuit andere landen?(Noorwegen?)
Kernenergie(Thorium)?
Ik meen laatst ook ergens gelezen te hebben dat de vraag naar energie 4x harder stijgt dan wat we aan groene stroom kunnen produceren.
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen iets doen, maar dit is gewoon veel te veel in veel te weinig tijd.
Dus zelf nemen ze geen standpunt in, in de EU blijven of eruit maakt ze niet uit?quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:42 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
FvD wil het voorleggen aan de bevolking middels een referendum. Wettelijk gezien onmogelijk momenteel, dus sluiten ze zich aan bij de EU kritische fracties in het EP.
Thorium zou kunnen, maar dan moeten we nog van het gas af, omdat Groningen dicht is. Thorium is electriciteit, geen gas.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Kernenergie(Thorium)?
Ik meen laatst ook ergens gelezen te hebben dat de vraag naar energie 4x harder stijgt dan wat we aan groene stroom kunnen produceren.
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen iets doen, maar dit is gewoon veel te veel in veel te weinig tijd.
Waarom wordt thorium wel als alternatief gezien op dit moment? Dat is zo mogelijk nog duurder per KWh.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Kernenergie(Thorium)?
Toch gek gezien alle kritiek van baudet op de EU.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus zelf nemen ze geen standpunt in, in de EU blijven of eruit maakt ze niet uit?
Ik ben een politicus nu? of MSM? Cool!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:38 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dit soort meningen van politici en MSM.
[..]
Thanks, wist ik niet!quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gas uit andere landen omzetten naar gas geschikt voor ons systeem zou ook enorme iinvesteringen kosten.
Uit de EU, maar pas na voorleggen middels een referendum aan de bevolking.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus zelf nemen ze geen standpunt in, in de EU blijven of eruit maakt ze niet uit?
Hoe kun je nu een referendum willen en tegelijk uit de eu?? Is dat niet hetzelfde als wat nu in het vk gebeurt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:57 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Uit de EU, maar pas na voorleggen middels een referendum aan de bevolking.
Zolang het geen politiek leider is, anders wordt het zo'n Noord-Koreaans zooitje.quote:
Hou dan eens op met 'ze willen uit de EU' weerleggen met 'ze willen het voorleggen aan het volk'quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:57 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Uit de EU, maar pas na voorleggen middels een referendum aan de bevolking.
Jij doet dat bij allah, toch?quote:
Niet zo moeilijk toch? Ja ze willen uit de EU, maar vinden ook dat dit soort beslissingen aangaande de soevereiniteit van Nederland aan de bevolking voorgelegd moeten worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe kun je nu een referendum willen en tegelijk uit de eu?? Is dat niet hetzelfde als wat nu in het vk gebeurt.
En nog belangerijker wat doet fvd als een nexit wordt weggestemd??
Nog wel. Dat is een beetje het probleem in al die hysterie momenteel ook. Iedereen springt op de stoomtrein met elektrisch rijden, warmtepompen en windmolens, terwijl er even verderop een Japanse magneettrein klaar staat. Dat het nu nog niet perfect is betekent niet dat het over 20 jaar nog steeds de slechtste oplossing is, met al die hysterie zorg je er echter wel voor dat veelbelovende ideeen nooit gerealiseerd zullen worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:56 schreef -0- het volgende:
[..]
Waarom wordt thorium wel als alternatief gezien op dit moment? Dat is zo mogelijk nog duurder per KWh.
Ja, laten we de waterschappen ook uitleveren aan de partijpolitiek. Kunnen ze het geld lekker uitruilen tegen hun stokpaardjes en het waterbeheer lekker politiek maken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:44 schreef TjjWester het volgende:
Bij de waterschappen doet slechts 1landelijke partij mee, voor de rest vage waterschap belangen
Waitquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk toch? Ja ze willen uit de EU, maar vinden ook dat dit soort beslissingen aangaande de soevereiniteit van Nederland aan de bevolking voorgelegd moeten worden.
Als een nexit word weggestemd, dan word ie weggestemd. Simple as that.
Lol, net als hoe Farage dat wilde zeker, die nu bij Europa aan het lobbyen is in de hoop dat Europa de Britse volksvertegenwoordiging overruled.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk toch? Ja ze willen uit de EU, maar vinden ook dat dit soort beslissingen aangaande de soevereiniteit van Nederland aan de bevolking voorgelegd moeten worden.
Allerlei vage waterschapbelangen opgericht door hobbyisten die dat erbij doen zie ik ook niet zitten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, laten we de waterschappen ook uitleveren aan de partijpolitiek. Kunnen ze het geld lekker uitruilen tegen hun stokpaardjes en het waterbeheer lekker politiek maken.
Hysterie is ononderbouwd roepen dat het honderdmiljoenmiljard kostquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog wel. Dat is een beetje het probleem in al die hysterie momenteel ook. Iedereen springt op de stoomtrein met elektrisch rijden, warmtepompen en windmolens, terwijl er even verderop een Japanse magneettrein klaar staat. Dat het nu nog niet perfect is betekent niet dat het over 20 jaar nog steeds de slechtste oplossing is, met al die hysterie zorg je er echter wel voor dat veelbelovende ideeen nooit gerealiseerd zullen worden.
Standpunten kunnen toch veranderen? Ik ben juist voorstander van een milder nexit standpunt ook met het oog op de onzekerheid rond de Brexit. Dat is toch juist goed?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hou dan eens op met 'ze willen uit de EU' weerleggen met 'ze willen het voorleggen aan het volk'
Typisch de domme populistische partij die alleen brult wat het volk wil horen. Wanneer het volk de EU beu is wordt het van de daken geschreeuwt en nu het met de pleureszooi in Engeland niet populair is draait men om de hete brei heen. Jouw flauwekul net zo goed als het toneelstukje tussen Otten en Baudet.
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Maar waarom zou er dan wel geinvesteerd moeten worden in Thorium en niet in andere vormen van vergroening, waarbij daar vaak als argument de kosten worden gegeven?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog wel. Dat is een beetje het probleem in al die hysterie momenteel ook. Iedereen springt op de stoomtrein met elektrisch rijden, warmtepompen en windmolens, terwijl er even verderop een Japanse magneettrein klaar staat. Dat het nu nog niet perfect is betekent niet dat het over 20 jaar nog steeds de slechtste oplossing is, met al die hysterie zorg je er echter wel voor dat veelbelovende ideeen nooit gerealiseerd zullen worden.
Laten we niet vergeten dat heel veel brexit beloftes, die al dan niet terecht als misleiding worden gezien, alsnog kunnen uitgevoerd worden bij een harde brexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?
Nu kan ik niet ontkennen dat dit bij parlementaire verkiezingen ook gebeurd, maar door het meerpartijenstelsel middelt zich dat wel lekker uit. Bij een referendum kan dat potentieel catastrofaal zijn (wederom, zie Brexit).
Nou, nee. Bijna geen zelfs.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat heel veel brexit beloftes, die al dan niet terecht als misleiding worden gezien, alsnog kunnen uitgevoerd worden bij een harde brexit.
Ze zitten er tenminste voor het waterbeheer en dat gaat eigenlijk heel goed. Links of rechts, nationalistisch of globalistisch, religieus of ruimdenkend waterbeheer bestaat eigenlijk niet. Dus waarom zouden politici dat willen anders dan vanwege de baantjesjacht?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allerlei vage waterschapbelangen opgericht door hobbyisten die dat erbij doen zie ik ook niet zitten.
Dan ben je nog steeds voorstander van een referendum over de Nexit. Is het nou echt zo moeilijk?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wait
Je bent er dus voor 1000% van overtuigd dat uit de EU stappen de beste optie is
Je besluit om het voor te leggen aan het volk, lees geen verantwoording willen dragen.
Als het wordt weggestemd is de partij meteen zijn belangerijkste standpunt kwijt, dan willen ze opeens niet meer uit de EU?? Zijn ze niet meer anti eu? Pro eu??
Ik vind het gewoon downplayen persoonlijk een stuk kwalijker.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hysterie is ononderbouwd roepen dat het honderdmiljoenmiljard kost
Ja, want megalomane overheidsprojecten vallen altijd goedkoop uit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef timmmmm het volgende:
Hysterie is ononderbouwd roepen dat het honderdmiljoenmiljard kost
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.quote:
Zullen we de brexitdiscussie in het daarbij horende topic doen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.
Ik ben voorstander van een professioneel wetenschappelijk bestuur. Geen hobbyisten of nog erger landbouwers die vooral naar hun eigen behoeftes kijken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zitten er tenminste voor het waterbeheer en dat gaat eigenlijk heel goed. Links of rechts, nationalistisch of globalistisch, religieus of ruimdenkend waterbeheer bestaat eigenlijk niet. Dus waarom zouden politici dat willen anders dan vanwege de baantjesjacht?
Ivm de droogte is er nu een tegenstelling tussen het belang van de boeren en het belang van de huiseigenaren, maar zelfs dat is niet iets waar een politiek ideologisch antwoord op is.
Dit.quote:Eigenlijk werden we door onze politici niet aangesproken als kiezers met een eigen mening en visie (laat staan een eigen ‘gevoel’ bij wat ons vanuit Den Haag wordt voorgeschoteld), maar als aandeelhouders die, wanneer ze enig fatsoen in hun donder hebben, tot geen andere conclusie kunnen komen dan mee te stemmen met de bedrijfsleiding, op straffe van chaos en onmiddellijke waardedaling. Alles-voor-de-economie! En het wonderbaarlijke is: links heeft zich in ons polderland bijna nóg enthousiaster dan rechts op dit adagium gestort. Het klimaat? Een sexy moneymaker, waar je gewetensvolle ziel ook nog eens lekker door gebalsemd wordt (‘ik deug’)! Win-win. Dóen!
https://tpo.nl/2019/03/20(...)g-en-eensgezindheid/
Uitgebreid campagne voeren. Voor en tegenstanders met elkaar in debat laten gaan. Voor en nadelen toelichten en als bijsluiter bij de stempas versturen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?
Nu kan ik niet ontkennen dat dit bij parlementaire verkiezingen ook gebeurd, maar door het meerpartijenstelsel middelt zich dat wel lekker uit. Bij een referendum kan dat potentieel catastrofaal zijn (wederom, zie Brexit).
Het was 2 miljard per jaar (3 miljard is een cijfer uit december en gedateerd). Dat maakt het best een redelijke inschatting, volgens mij.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon downplayen persoonlijk een stuk kwalijker.
'Het kost slechts 3 miljard'
Ja, voor de overheid. Ondertussen mogen de Henks en Ingrids van het land helemaal krom liggen als ze nog warm water willen. Of die 1000 miljard klopt laat ik maar even voor wat het is, maar 3 is een belachelijk lage inschatting.
Dat betekend dus dat partijen gewoon beweringen kunnen doen die nergens op slaan. Dan krijg je een brexit hethaling.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:16 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Uitgebreid campagne voeren. Voor en tegenstanders met elkaar in debat laten gaan. Voor en nadelen toelichten en als bijsluiter bij de stempas versturen.
En zo kun je nog wel ff doorgaan.
Whehe.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gisteren de stemwijzer gedaan, nergens meer "gewicht" aan gegeven en ik kom op DENK uit.
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat partijen gewoon beweringen kunnen doen die nergens op slaan. Dan krijg je een brexit hethaling.
Omdat innovatie en de lange termijn. Je kan nu wel je complete budget verspillen aan de huidige gekte, maar dan wordt er dus niks geinvesteerd in die veelbelovende alternatieven en gaan we ook over 20 jaar helemaal niets zien van die veelbelovende alternatieven. Nou ga ik niet zeggen dat thorium alles is, dan ben ik net zoals GL en D66 nu zijn, maar er moet op z'n minst naar gekeken worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar waarom zou er dan wel geinvesteerd moeten worden in Thorium en niet in andere vormen van vergroening, waarbij daar vaak als argument de kosten worden gegeven?
Wat mij betreft zetten we ook in op vergroening en onderzoek naar optimalisatie van de maatregelen. Als dan over 20 jaar thorium een geweldige, veilige oplossing blijkt, helemaal top. Maar ook in andere vormen van groene energie zijn veelbelovende ideeen. Maar ook dan moet er geinvesteerd worden, en om klimaatdoelen te halen hebben we nou eenmaal nog een inhaalslag te maken. De hysterie die veel maatregelen en ontwikkeling tegenhoud is wat mij betreft wel de hysterie vanuit FvD en andere klimaatsceptische partijen.
Innovatiedrang lijkt er compleet uit te zijn 'omdat het geld kost'. Met zo'n houding waren we nooit ergens gekomen.
Zoals ik al zeg, een meerpartijenstelsel middelt dit uit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?
Dat is enorme kolder...quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, voor de overheid. Ondertussen mogen de Henks en Ingrids van het land helemaal krom liggen als ze nog warm water willen. Of die 1000 miljard klopt laat ik maar even voor wat het is, maar 3 is een belachelijk lage inschatting.
Als ik beweer, als voorstander, dat alle nederlands 6,9 miljard minder belasting gaan betalen, dan kan niemand mij dat verbieden. Dat is juist waar het mis is gegaan bij de brexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)st-1000-mld-a3654027quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt ook naar gekeken. Geen enkele partij sluit Thorium uit. Alleen: dan moeten de wetenschappers eerst onderzoek doen. In Noorwegen hebben zich momenteel alle kenners verzameld, laat het onderzoek dan ook maar daar gebeuren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat innovatie en de lange termijn. Je kan nu wel je complete budget verspillen aan de huidige gekte, maar dan wordt er dus niks geinvesteerd in die veelbelovende alternatieven en gaan we ook over 20 jaar helemaal niets zien van die veelbelovende alternatieven. Nou ga ik niet zeggen dat thorium alles is, dan ben ik net zoals GL en D66 nu zijn, maar er moet op z'n minst naar gekeken worden.
Valt dan toch ook heel gemakkelijk onderuit te halen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als ik beweer, als voorstander, dat alle nederlands 6,9 miljard minder belasting gaan betalen, dan kan niemand mij dat verbieden. Dat is juist waar het mis is gegaan bij de brexit.
Wij snappen allemaal dat er geen 6,9 miljard lastenvermindering komt..........
Geld dat ook voor de klimaatdiscussie? Dan wordt het stil hier.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zullen we de brexitdiscussie in het daarbij horende topic doen?
Hoe dan? Immers de besteding van de 6,9 miljard is immers een zaak van het kabinet dat zit na de nexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Valt dan toch ook heel gemakkelijk onderuit te halen?
Dat is tenminste nog een Nederlands onderwerp... over nexit kun je hier ook best praten, maar om nou te bediscussiëren hoe het VK straks uit de brexit komt...quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geld dat ook voor de klimaatdiscussie? Dan wordt het stil hier.
Your cut-out-and-keep list of top 19 Brexiteer promisesquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.
Nee, met een houding als ''we besteden NU maximaal geld aan een koploperpositie voor Nederland qua klimaat'' komen we echt nooit ergens. Waarom?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Innovatiedrang lijkt er compleet uit te zijn 'omdat het geld kost'. Met zo'n houding waren we nooit ergens gekomen.
Daarmee geef je dus aan geen enkele reactie gelezen te hebben. Je roept maar wat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een Nederlands onderwerp... over nexit kun je hier ook best praten, maar om nou te bediscussiëren hoe het VK straks uit de brexit komt...
Ik vind ook wel veel te zeggen voor het principe dat het heffen van belasting samen moet gaan met democratische legitimatie.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een professioneel wetenschappelijk bestuur. Geen hobbyisten of nog erger landbouwers die vooral naar hun eigen behoeftes kijken.
Pardon?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind ook wel veel te zeggen voor het principe dat het heffen van belasting samen moet gaan met democratische legitimatie.
Het was een reactie op de vraag welke brexitbeloftes er haalbaar zijn in het VK. Dat is toch een typisch Britse vraag?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daarmee geef je dus aan geen enkele reactie gelezen te hebben. Je roept maar wat.
Wat er nu gebeurt kan ik wel mooi uitleggen met behulp van die treinen die ik net noemde.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt ook naar gekeken. Geen enkele partij sluit Thorium uit. Alleen: dan moeten de wetenschappers eerst onderzoek doen. In Noorwegen hebben zich momenteel alle kenners verzameld, laat het onderzoek dan ook maar daar gebeuren.
Als ik Buma in godbetert Juli al hoor zeggen dat we er voor moeten zorgen dat het betaalbaar moet blijven voor iedereen. Als je weet dat VVD en CDA sowieso hierin gebalanceerd willen blijven. Als je weet dat na de doorekeningen van het klimaatakkoord idd bleek dat de lasten niet fair verdeeld werden er gesleuteld is zodat de industrie ook meer gaat meedragen zodat de energiekosten gedrukt kunnen worden. Als je weet dat nu al de Social huurwoningen van de Henken en Ingrids al verduurzaamd worden, waardoor enerzijds de energiekosten wat omlaag gaan tegen een iets hoger en gemiddeld lasteniveau gelijk blijft.quote:
Het Waterschap heft zelf belasting zodat we geen overstroming krijgen omdat de aandeelhouders van Unilever een kadootje moeten krijgen of zo. Dan is het toch logisch dat dat geld wordt besteed door volksvertegenwoordigers?quote:
Zie de FYRA. NS wilde per se een stokpaardje met nieuwe treinen, want peperdure nieuwe HSL lijn. Voor een duppie een waardeloos rijdend stuk ellende besteld, terwijl de ICE treinen die de Deutsche Bahn hebben gewoon bewezen goed waren. Die kan je qua interieur en buitenkant zo mooi NS maken als je wilt, maar de techniek werkt. Misschien was dat net iets duurder dan een Italiaanse trein, maar je weet dat het werkt. 100%.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurt kan ik wel mooi uitleggen met behulp van die treinen die ik net noemde.
Nu hebben we een werkende stoomtrein en moeten we iets doen om een mooi spoornetwerk op te bouwen. Ondertussen weten we ook van het bestaan van kogeltreinen, maar is dat momenteel nog niet helemaal haalbaar. Dan hebben we twee opties:
- GL: leg nu onmiddelijk een gigantisch netwerk aan rails neer zodat alles en iedereen een treinverbinding heeft.
- FvD: wacht even met zo'n grote investering en kijk of we niet beter over 10 voor minder geld een netwerk voor de kogeltrein kunnen aanleggen of een alternatief als die er is.
In het geval van optie GL krijgen we nooit die kogeltrein en lopen we over 20 jaar gigantisch achter omdat dat bestaande netwerk vervangen ook gigantisch duur is.
Dat zijn vooralsnog beloftes van het CDA en het altijd betrouwbare VVD. Ik heb nog helemaal niks gehoord over hoe ze die kosten willen voorkomen, behalve zo'n achterlijke last-minute verkiezingsactie om toch maar de bedrijven extra te belasten, waarvan nog maar te bezien valt hoe veel het echt gaat uitmaken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als ik Buma in godbetert Juli al hoor zeggen dat we er voor moeten zorgen dat het betaalbaar moet blijven voor iedereen. Als je weet dat VVD en CDA sowieso hierin gebalanceerd willen blijven. Als je weet dat na de doorekeningen van het klimaatakkoord idd bleek dat de lasten niet fair verdeeld werden er gesleuteld is zodat de industrie ook meer gaat meedragen zodat de energiekosten gedrukt kunnen worden. Als je weet dat nu al de Social huurwoningen van de Henken en Ingrids al verduurzaamd worden, waardoor enerzijds de energiekosten wat omlaag gaan tegen een iets hoger en gemiddeld lasteniveau gelijk blijft.
Als je dat weet moet jij niet met die kolder aankomen van dat Henk en Ingrid hun warm water niet meer zullen kunne betalen.
Dus als jij opzoekt bent naar een middenklasser dan koop je een ferrariquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zie de FYRA. NS wilde per se een stokpaardje met nieuwe treinen, want peperdure nieuwe HSL lijn. Voor een duppie een waardeloos rijdend stuk ellende besteld, terwijl de ICE treinen die de Deutsche Bahn hebben gewoon bewezen goed waren. Die kan je qua interieur en buitenkant zo mooi NS maken als je wilt, maar de techniek werkt. Misschien was dat net iets duurder dan een Italiaanse trein, maar je weet dat het werkt. 100%.
Ik zou willen dat ik die kan betalenquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus als jij opzoekt bent naar een middenklasser dan koop je een ferrari![]()
![]()
Anders bewoord: je bespaart op de korte termijn, maar op de lange termijn valt het gewoon duurder uit plus nog alle ellende die erbij komtquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die kan betalen![]()
Ik ben verder niet thuis in de auto's, maar je kan een auto van 500 euro kopen, of 1 van 3000,-
Een auto van 500,- is dan wel goedkoper, maar je hebt statistisch gezien meer onderhoud (kosten) en kans op snellere afschrijving. Uitzonderingen daargelaten.
Ik hoop dat de partij op wie je hebt gestemd, de verandering die jij zoekt waarmaakt. Toch mooi dat je gestemd hebt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:39 schreef Odaiba het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik rechts gestemd...Of ik daar blij mee moet zijn weet ik niet, maar ik ben wel klaar met de huidige politiek.
Ik kreeg die SMS ook vanmorgen, maar ik ben een lid dus ze hebben mijn gegevens. Ik snapte de ophef dan ook niet, maar lees nu dat ook niet leden een sms hebben gekregen en dat is niet fraai.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:39 schreef RemcoW23 het volgende:
https://www.krapuul.nl/ni(...)-overtreedt-kieswet/
Datzelfde kabinet zit er toch ook al voor dat referendum?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe dan? Immers de besteding van de 6,9 miljard is immers een zaak van het kabinet dat zit na de nexit.
Nou even voor jouw dan wat feiten:quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die kan betalen![]()
Ik ben verder niet thuis in de auto's, maar je kan een auto van 500 euro kopen, of 1 van 3000,-
Een auto van 500,- is dan wel goedkoper, maar je hebt statistisch gezien meer onderhoud (kosten) en kans op snellere afschrijving. Uitzonderingen daargelaten.
Je weet niet eens of dit van de partij zelf kwam, zeker dat tweede puntje is gewoon achterlijk om de partij op af te rekenen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:39 schreef RemcoW23 het volgende:
https://www.krapuul.nl/ni(...)-overtreedt-kieswet/
Dat hoeft zeker niet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:42 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Datzelfde kabinet zit er toch ook al voor dat referendum?
Dat ronselen? Dat is gewoon strafbaar man.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet niet eens of dit van de partij zelf kwam, zeker dat tweede puntje is gewoon achterlijk om de partij op af te rekenen.
Er is geen enkele partij waar ik me 100% goed bij voel. Ik stem bij elke verkiezing, maar het gevoel om niet meer te gaan stemmen wordt groter en groter.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoop dat de partij op wie je hebt gestemd, de verandering die jij zoekt waarmaakt. Toch mooi dat je gestemd hebt.
Wacht even betekent niet stilleggen en geen geld er naartoe.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurt kan ik wel mooi uitleggen met behulp van die treinen die ik net noemde.
Nu hebben we een werkende stoomtrein en moeten we iets doen om een mooi spoornetwerk op te bouwen. Ondertussen weten we ook van het bestaan van kogeltreinen, maar is dat momenteel nog niet helemaal haalbaar. Dan hebben we twee opties:
- GL: leg nu onmiddelijk een gigantisch netwerk aan rails neer zodat alles en iedereen een treinverbinding heeft.
- FvD: wacht even met zo'n grote investering en kijk of we niet beter over 10 voor minder geld een netwerk voor de kogeltrein kunnen aanleggen of een alternatief als die er is.
In het geval van optie GL krijgen we nooit die kogeltrein en lopen we over 20 jaar gigantisch achter omdat dat bestaande netwerk vervangen ook gigantisch duur is.
En al die punten hebben mede geleid tot een waardeloze trein. En dat was al tijdens het bouwen van de test trein duidelijk. Er was meermaals aan de bel getrokken door technici.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nou even voor jouw dan wat feiten:
1.Brussels heeft vlak voor/tijdens het fyra verhaal een nieuw treintype toegestaan: een hogesnelheidstrein die in het midden zit tussen de intercity en een echte hogesnelheidstrein(250+). Dit type heeft minder strenge eisen. Dit had als nadeel dat fabrikanten dit type niet op de plank hadden liggen.
2.De ice en tgv hebben een snelheid van 300 km/h per uur, ns was in eerste instantie opzoek naar 220 km/h
3. Treinfabrikanten barsten in die tijd van de orders en wilden helemaal niet beginnen aan een relatief kleine order.
4. Alstom en ansaldobreda waren de enige die geintreseerd waren en zich hebben ingeschreven
5. Alstom bood een push-pull aan, dat wilde ns nadrukkelijk niet.
Nee de order was simpelweg te klein+ het ging om een nieuw treintype dat niet op de plank lag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En al die punten hebben mede geleid tot een waardeloze trein. En dat was al tijdens het bouwen van de test trein duidelijk. Er was meermaals aan de bel getrokken door technici.
De tender die is uitgezet was te veel op NS haar ideaalbeeld gericht. Vervelend dat alleen zij hebben geboden. Of er meer hadden geboden als ze het meer in het midden hadden gelaten? Geen idee, dat zullen we nooit weten.
Ja, en wordt dat gedaan door de partij zelf of gewoon een willekeurig lid?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ronselen? Dat is gewoon strafbaar man.
Maakt dat uit?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, en wordt dat gedaan door de partij zelf of gewoon een willekeurig lid?
Dan moeten ze er maar expliciet afstand van nemen. Doet mijn bank ook als er weer eens spam rondgaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, en wordt dat gedaan door de partij zelf of gewoon een willekeurig lid?
Wacht even betekent wacht even. Met andere woorden; doe dit niet nu. Wat er dan wel nu moet gebeuren is onbekend op basis van die context.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wacht even betekent niet stilleggen en geen geld er naartoe.
Ik kan ook lid worden van X en vervolgens uit naam van X stoute dingen gaan doen. Beetje raar om vervolgens X erop af te rekenen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maakt dat uit?Ieder lid zou toch moeten weten dat dit niet de bedoeling is.
Misschien suf, maarreh. Waarom helemaal wachten als we al heel veel dingen al wel heel goed kunnen, kijk maar naar de verduurzaming van huizen door isolatie. Zouden we daar ook mee moeten wachten omdat er misschien toevallig over 5 jaar een verbeterde soort steenwol op de markt komt? Dat is het probleem met mogelijke technische ontwikkelingen, ze zijn mogelijk en dus ongewis, daar kun je dus geen beleid op gaan bouwen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht even betekent wacht even. Met andere woorden; doe dit niet nu. Wat er dan wel nu moet gebeuren is onbekend op basis van die context.
Je durft echt totaal niet kritisch te kijken naar je eigen partijtje, hé?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan ook lid worden van X en vervolgens uit naam van X stoute dingen gaan doen. Beetje raar om vervolgens X erop af te rekenen.
Hopen dat er over 25 jaar een thoriumcentrale staat, betekend toch niet dat je nu niet zonnepanelen en windmolens neer kunt zetten? Of onderzoek kunt doen naar energie uit zoet/zout water, getijden, of iets dergelijks? Waarom zou het ene het andere uit sluiten?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht even betekent wacht even. Met andere woorden; doe dit niet nu. Wat er dan wel nu moet gebeuren is onbekend op basis van die context.
Ik zeg ook niet dat alle maatregelen per definitie slecht zijn. In het geval van isolatie is het idd goed om daar gewoon mee door te gaan, het is echt belachelijk dat er nog huizen niet goed geisoleerd zijn terwijl dat makkelijk kan.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Misschien suf, maarreh. Waarom helemaal wachten als we al heel veel dingen al wel heel goed kunnen, kijk maar naar de verduurzaming van huizen door isolatie. Zouden we daar ook mee moeten wachten omdat er misschien toevallig over 5 jaar een verbeterde soort steenwol op de markt komt? Dat is het probleem met mogelijke technische ontwikkelingen, ze zijn mogelijk en dus ongewis, daar kun je dus geen beleid op gaan bouwen.
Ik kan zeggen dat ik lange tijd ernstig getwijfeld heb om erop te stemmen bij deze verkiezingen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Je durft echt totaal niet kritisch te kijken naar je eigen partijtje, hé?
Een paar eeuwen terug, de riolering is net uitgevonden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Misschien suf, maarreh. Waarom helemaal wachten als we al heel veel dingen al wel heel goed kunnen, kijk maar naar de verduurzaming van huizen door isolatie. Zouden we daar ook mee moeten wachten omdat er misschien toevallig over 5 jaar een verbeterde soort steenwol op de markt komt? Dat is het probleem met mogelijke technische ontwikkelingen, ze zijn mogelijk en dus ongewis, daar kun je dus geen beleid op gaan bouwen.
Goed om te weten, dan kunnen we ook gelijk stoppen om alle moslims / immigranten af te rekenen op aanslagen e.d...quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan ook lid worden van X en vervolgens uit naam van X stoute dingen gaan doen. Beetje raar om vervolgens X erop af te rekenen.
Zo ver ik weet doet enkel de PVV dat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Goed om te weten, dan kunnen we ook gelijk stoppen om alle moslims / immigranten af te rekenen op aanslagen e.d...
Maar dan is het geld er dus niet voor beschikbaar, dus als je de optie wel moet nemen moet je ergens anders ipv korten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond Wilders maar een clown, maar na gisteravond een hele enge clown. Net als Kuzu overigens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver ik weet doet enkel de PVV dat.
De partijleider.......quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan zeggen dat ik lange tijd ernstig getwijfeld heb om erop te stemmen bij deze verkiezingen.
Dat er ook idioten lid zijn hoef je me ook niet van te overtuigen.
Ik herken het gevoel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Er is geen enkele partij waar ik me 100% goed bij voel. Ik stem bij elke verkiezing, maar het gevoel om niet meer te gaan stemmen wordt groter en groter.
Neeeeee zo werkt het niet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Goed om te weten, dan kunnen we ook gelijk stoppen om alle moslims / immigranten af te rekenen op aanslagen e.d...
Ik snap sowieso de behoefte niet om een foto van je stempas te maken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:14 schreef Zipportal het volgende:
Mensen zetten hun stempas met adres en al op Twitter. Dom volk. En maar zeuren om hun privacy.
Sowieso heb ik een hekel aan al die selfies en dat patser gedrag met al die foto's. Tegen een dood voorwerp lachen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik snap sowieso de behoefte niet om een foto van je stempas te maken.
Zal zo een #stemfie posten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:14 schreef Zipportal het volgende:
Mensen zetten hun stempas met adres en al op Twitter. Dom volk. En maar zeuren om hun privacy.
Eens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Sowieso heb ik een hekel aan al die selfies en dat patser gedrag met al die foto's. Tegen een dood voorwerp lachen.
Dat dachten ze wel even maar het bleek Sharon Dijksma te zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:34 schreef xzaz het volgende:
Zijn er in Amsterdam alweer issues geweest met meerdere mensen in een stemhokje? Altijd leuk.
twitter:aafkeromeijn twitterde op woensdag 20-03-2019 om 07:31:27Wat. De frigging. Fuck. https://t.co/3K18A42BUz reageer retweet
De vraag is dan natuurlijk hoe FVD aan de telefoonnummers van die mensen zou moeten komen. Ik vermoed dat de klagers stiekem wel ergens toestemming hebben gegeven om benaderd te worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik kreeg die SMS ook vanmorgen, maar ik ben een lid dus ze hebben mijn gegevens. Ik snapte de ophef dan ook niet, maar lees nu dat ook niet leden een sms hebben gekregen en dat is niet fraai.
Niks gehad. Ben ook geen FvD-lid trouwens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk hoe FVD aan de telefoonnummers van die mensen zou moeten komen. Ik vermoed dat de klagers stiekem wel ergens toestemming hebben gegeven om benaderd te worden.
SMS-spammen, mag dat zomaar?quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:40 schreef capricia het volgende:
Ik pik op Twitter op dat FvD mensen ongevraagd berichten stuurt. Wellicht via KvK inschrijvingen het telnummer verkregen.
[ afbeelding ]twitter:aafkeromeijn twitterde op woensdag 20-03-2019 om 07:31:27Wat. De frigging. Fuck. https://t.co/3K18A42BUz reageer retweet
twitter:danielverlaan twitterde op woensdag 20-03-2019 om 13:35:03Na bijna vijf uur reactie van Forum voor Democratie: de sms is volgens woordvoerder enkel naar hun 32.000 leden gestuurd. Verklaring dat @aafkeromeijn en andere niet-leden de sms hebben ontvangen: "Misschien een verkeerd ingevoerd nummer." reageer retweet
Idd. En ook benieuwd of het FvD zelf is geweest en niet een andere partij.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk hoe FVD aan de telefoonnummers van die mensen zou moeten komen. Ik vermoed dat de klagers stiekem wel ergens toestemming hebben gegeven om benaderd te worden.
Ik heb ook een sms gekregen, maar goed ik ben dan ook lid geweest.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
https://twitter.com/D66/status/1108317465950466054twitter:Annelice11 twitterde op woensdag 20-03-2019 om 13:40:45Ik heb speciaal voor Sam op de #PVV gestemd. Zij verdient een veilige toekomst! 😉#StemZeWeg #D66 #PS19 #PS2019 https://t.co/FfI09lStvA reageer retweet
Je moet er toestemming voor geven. En je af kunnen melden, lees ik.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
SMS-spammen, mag dat zomaar?
En zo nee, heeft dat gevolgen voor de verkiezingen? Kan me niet voorstellen.
twitter:AutoriteitCM twitterde op woensdag 20-03-2019 om 11:33:46@aafkeromeijn De organisatie moet vooraf toestemming aan jou hebben gevraagd voor het sturen van zo'n sms en je moet je kunnen afmelden. Als dat niet het geval is geweest laat het ons dan weten via ons consumentenloket @ConsuWijzer: https://t.co/qVdDhfGAfb ^AMD reageer retweet
Verkeerd ingevoerd door de leden lijkt mij een plausibele verklaring.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:42 schreef RemcoW23 het volgende:
twitter:danielverlaan twitterde op woensdag 20-03-2019 om 13:35:03Na bijna vijf uur reactie van Forum voor Democratie: de sms is volgens woordvoerder enkel naar hun 32.000 leden gestuurd. Verklaring dat @:aafkeromeijn en andere niet-leden de sms hebben ontvangen: "Misschien een verkeerd ingevoerd nummer." reageer retweet
Nouja, hooguit een boete begrijp ik. Zal wel ingecalculeerd zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet er toestemming voor geven. En je af kunnen melden, lees ik.twitter:AutoriteitCM twitterde op woensdag 20-03-2019 om 11:33:46@:aafkeromeijn De organisatie moet vooraf toestemming aan jou hebben gevraagd voor het sturen van zo'n sms en je moet je kunnen afmelden. Als dat niet het geval is geweest laat het ons dan weten via ons consumentenloket @:ConsuWijzer: https://t.co/qVdDhfGAfb ^AMD reageer retweet
Nou, dat tweede lijkt me niet zo heel lastig.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet er toestemming voor geven. En je af kunnen melden, lees ik.twitter:AutoriteitCM twitterde op woensdag 20-03-2019 om 11:33:46@:aafkeromeijn De organisatie moet vooraf toestemming aan jou hebben gevraagd voor het sturen van zo'n sms en je moet je kunnen afmelden. Als dat niet het geval is geweest laat het ons dan weten via ons consumentenloket @:ConsuWijzer: https://t.co/qVdDhfGAfb ^AMD reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |