quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
Liveblogsquote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
twitter:ecegoksedef twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:58:31A Turkish businessman told BBC Turkish that Gokmen Tanis, the suspect of Utrecht shooting, went to Chechenya to fight, and had been arrested and released a couple of years ago on charges of having links to ISIS reageer retweet
Maar er is geen probleem hoorquote:
Tanis is ook een cultfiguur. Ook hier op FOK!quote:
Welk briefjequote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Fylax het volgende:
WAAROM niet zeggen wat er op t briefje stond???
Wellicht omdat alleen de politie dat op dit moment hoeft te weten?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Fylax het volgende:
Die in de mogelijke vluchtauto lagquote:
Wat had je verwacht.quote:
Met een beetje EPO erbij moet het lukken.quote:
Mogelijke aanwijzingen deel je met de politie, niet met de media. Dat snap ik wel, afhankelijk van de inhoudquote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Fylax het volgende:
Doen alsof dit uniek is voor de Islam. Zelfde zou er wss gebeuren onder afro amerikan in Amerika. Gewoon een integratie/armoede probleemquote:
Soms mis ik een like-/upvote knop op Fok.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:11 schreef Strani het volgende:
Deze correspondent praat een beetje alsof we met z'n allen op Sinterklaas staan te wachten.
Omdat de politie dat zei misschienquote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Fylax het volgende:
Thnx. (ik volg het nieuws via dit topic op mn werkquote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die in de mogelijke vluchtauto lag
Natuurlijk niet, hij zat laatste tijd gewoon niet lekker in zijn vel. En nu weer over naar het milieu en klimaat.quote:
Raptekst van Gokmen. /Sarcasmequote:IIIIIIIK ZAT IN TRAM 5 EN MIJ LUL STOND STIJF WANT NAAST ME ZAT EEN LEKKER WIJF
IK WOU NET GAAN, ER KWAM EEN OUD WIJF AAN EN ZEI
ZEG ZOU JE NIET EENS VOOR MIJ OP STAAN
IK ZEI LUISTER TRUT MET JE RIMPELKUT
GOKMAN ZIT HIER EN IK BEN BLUT
DUS GEEF JE GELD OF IK GEBRUIK GEWELD
TOEN KWAM DE CONTROLE AANGESNELD
EN ZEI HEEL WIJS
HOU JE GEDEISD EN GEEF MIJ EENS JE PLAATSBEWIJS
IK ZEI LUISTER SCHAT DACHT JIJ ECHT DAT DE RAPPER GOKMAN EEN TRAMKAART HAD
TOEN KWAM DE CHAUFFEUR EN DIE SLOOT DE DEUR EN ZEI TOEN MET ZIJN GROTE SCHEUR
IK HEB EEN MOBILOFOON EN JIJ HEBT PECH
WANT DE POLITIE IS AL ONDERWEG
IK ZEI LUISTER MAAT IK BEN VAN DE STRAAT
JE WEET ZEKER NIET TEGEN WIE DE NEUK JE PRAAT
IK GAF HEM EEN DAUW EN PAKTE GAUW MIJN SCHIETPISTOOL EN GING POW POW POW
IEDEREEN BEGON TE RENNEN MAAR NIEMAND KON ER UIT
TOEN SPRONG ER EEN MAFKEES DOOR DE RUIT
IEDEREEN RAAKTE IN PANIEK EN IK BLEEF MAAR SCHIETEN OP DE BEAT
DE CONTROLE, DE CHAUFFEUR EN DAT OUDE WIJF LAGEN OP DE GROND MET LOOD IN HUN LIJF
DE HELE TRAM DROOP VAN HET BLOED
HET LEKKER WIJF DIE WERD NIET GOED
NET TOEN IK HAAR AAN WOU GAAN RANDEN HOORDE IK VIER GIERENDE BANDEN
HET WAS DE MOEDERNEUKENDE POLITIE
EN DE MOEDERNEUKENDE JUSTITIE
MAAR ZE HADDEN PECH WANT IK WAS AL WEG
ZIE JIJ GOKMAN AL IN EEN CEL, KOM ZEG
JE VIND ME MISSCHIEN EEN BEETJE RAAR
MAAR IK BEN GEWOON EEN MOORDENAAR!
EEN MOORDENAAR!
Ja ik ook. Heel ergerlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Aquarii het volgende:
Als ik de de Tichelaarlaan hoor moet ik hier steeds aan denken
Ze kennen hem ook dan een dumpertfilmpje... ik denk dat ie daarom een cultfiguur is. Niet om deze aanslag.quote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef timmmmm het volgende:
https://twitter.com/PolitieUtrecht/status/1107645706754506754
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:11:30Vlak voor het schietincident aan het #24oktoberplein in #Utrecht is aan de Amerikalaan bij een carjacking een rode Renault Clio buitgemaakt. De betreffende auto is later aangetroffen aan de Tichelaarslaan. 1/2 reageer retweet
Ging veel politiemacht heen, daar zal de NOS ook op afkomen. Die zijn de vrouw ondervaagt worden en spreken haar daarna aan. Ofzo.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef Leandra het volgende:
Hoe de fuck komt de NOS nou weer in contact met iemand die de onderste regel van dat briefje zou hebben gelezen?
Omdat een verslaggever ter plaatse van toevallig met die persoon sprak? Daarvoor lopen ze daar rond...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef Leandra het volgende:
Hoe de fuck komt de NOS nou weer in contact met iemand die de onderste regel van dat briefje zou hebben gelezen?
Een afro die een aanslag pleegt wordt toegejuicht denk je?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef gniffie het volgende:
[..]
Doen alsof dit uniek is voor de Islam. Zelfde zou er wss gebeuren onder afro amerikan in Amerika. Gewoon een integratie/armoede probleem
Waarom überhaupt in de media reageren.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Fylax het volgende:
Demonstratie voor betere CAO... is al tig keer langsgekomen hier.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Toefjes het volgende:
Vooral benieuwd wat dat voor idioot gebeuren in Rotterdam was. Volgens mij was het in de omgeving Maashaven.
Ah fijn!quote:Op maandag 18 maart 2019 15:11 schreef EipNiC het volgende:
twitter:ecegoksedef twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:58:31A Turkish businessman told BBC Turkish that Gokmen Tanis, the suspect of Utrecht shooting, went to Chechenya to fight, and had been arrested and released a couple of years ago on charges of having links to ISIS reageer retweet
Zou het laantje van Tichelaar erg kort zijn?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:12 schreef Aquarii het volgende:
Als ik de de Tichelaarlaan hoor moet ik hier steeds aan denken
Als je een probleem wil zien, zal je die altijd zienquote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ze kennen hem ook dan een dumpertfilmpje... ik denk dat ie daarom een cultfiguur is. Niet om deze aanslag.
er hing een briefje uit het raam van een auto, een wit briefjequote:
Dan nog.... ik snap niet dat iedereen maar gelijk voor iedere camera en/of microfoon gaat staan blaten.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ging veel politiemacht heen, daar zal de NOS ook op afkomen. Die zijn de vrouw ondervaagt worden en spreken haar daarna aan. Ofzo.
waar komt deze vandaan? bronvermelding graag.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
Nieuwe mogelijke foto van verdachte.
[ afbeelding ]
Heeft'ie al afstand genomen van deze daad van zijn mede-Utrechter?quote:
Vooralsnog hearsay hequote:Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah fijn!
En ook fijn dat-ie meteen als een cultfiguur gezien wordt onder sommigen die in dit land wonen!
Wat een ontzettende rotkop zegquote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[ afbeelding ]
Mogelijk een Ierse moeder?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[ afbeelding ]
Joh, met een ban.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Die is wel verdacht stil de laatste tijd
Ze juichen het toe als ze horen dat hij die aanslag pleegde. Dat is op meerdere vlakken gewoon ziek, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ze kennen hem ook dan een dumpertfilmpje... ik denk dat ie daarom een cultfiguur is. Niet om deze aanslag.
Oh neem me dan vooral niet kwalijk. Zag het filmpje één maal en daarna die reactie niet gelezen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Demonstratie voor betere CAO... is al tig keer langsgekomen hier.
Twitter.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef itchycoo het volgende:
[..]
waar komt deze vandaan? bronvermelding graag.
Bedankt broerquote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef superniger het volgende:
[..]twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:11:30Vlak voor het schietincident aan het #24oktoberplein in #Utrecht is aan de Amerikalaan bij een carjacking een rode Renault Clio buitgemaakt. De betreffende auto is later aangetroffen aan de Tichelaarslaan. 1/2 reageer retweet
En fijn dat verschillende linkse idioten roepen dat alle IS strijders vooral terug moeten komen ons land in omdat ze zielig zijn en een fout hebben gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah fijn!
En ook fijn dat-ie meteen als een cultfiguur gezien wordt onder sommigen die in dit land wonen!
Gore is kopquote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[ afbeelding ]
Dus het is wél die Dumpert gozert?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve nattekat, dat verzin je er nu gewoon zelf bij... of mis ik een filmpje of iets dergelijks...?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze juichen het toe als ze horen dat hij die aanslag pleegde. Dat is op meerdere vlakken gewoon ziek, hoe je het ook wendt of keert.
Oprichting VN in 1945quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
Waarom heet het eigenlijk 24-oktober plein waar verwijst dat naar?
naar 24 oktoberquote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
Waaronder door half FOK!. Deze gast is een internetmemequote:Op maandag 18 maart 2019 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah fijn!
Lekker altijd, 'mogelijke foto's' van verdachten.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[ afbeelding ]
1945, oprichting VNquote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
24 Oktoberpleinquote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
Oprichting van de VN op die dag.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze juichen het toe als ze horen dat hij die aanslag pleegde. Dat is op meerdere vlakken gewoon ziek, hoe je het ook wendt of keert.
Dat is helemaal niet wat ze zeggenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En fijn dat verschillende linkse idioten roepen dat alle IS strijders vooral terug moeten komen ons land in omdat ze zielig zijn en een fout hebben gemaakt.
Waar staat in hemelsnaam dat ze het toejuichen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
vanaf 11:00 pas?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die ook andere dingen te doen hebben dan vanaf 11:00 fokken.
Laat je vooral niet tegenhouden doordat je de feiten niet kent. Je bent ten slotte moderator.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom werd hij zo bekend dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waaronder door half FOK!. Deze gast is een internetmeme
De weg leidt naar de Weg der Verenigde Naties, en die VN is op 24 oktober opgericht.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Elan het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:11:30Vlak voor het schietincident aan het #24oktoberplein in #Utrecht is aan de Amerikalaan bij een carjacking een rode Renault Clio buitgemaakt. De betreffende auto is later aangetroffen aan de Tichelaarslaan. 1/2 reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 15:11:43De politie vraagt een ieder die meer informatie heeft over de zaak zich te melden. Dat kan via de opsporingstiplijn op nummer 0800-6070. 2/2 reageer retweet
Je leest wel heel veel in een tweet van twee regelsquote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze Tweet in deze bewoording geplaatst zou zijn als ze het allemaal sterk afkeurden.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Lieve nattekat, dat verzin je er nu gewoon zelf bij... of mis ik een filmpje of iets dergelijks...?
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat had je verwacht.
De extremistische moslims schieten je dood. En de "gematigde moslims" juichen omdat de extremisten dat doen.
Niet de bedoeling. Uiteindelijk wel geworden. Ex vrouwtje werd aangevallen. Overige doden wilde die vrouw helpen en werden ook gedood.quote:
Kogelwerend.quote:
Is dit zo of speculeer je nu?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling. Uiteindelijk wel geworden. Ex vrouwtje werd aangevallen. Overige doden wilde die vrouw helpen en werden ook gedood.
Het heeft er wel alle schijn van. Je ziet het in ieder geval niet bij blanken als een blanke idioot 50 moslims vermoord.quote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:17 schreef NoXia het volgende:
[..]
24 Oktoberplein
Je vindt het 24 Oktoberplein in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Het is een druk verkeerspunt waar een aantal wegen samenkomt en waar ook nog een tram rijdt. Fun fact: de tramhalte die nu 24 Oktoberplein-Zuid heet, had eerst de naam Ziekenhuis Oudenrijn. Toen het ziekenhuis in 2005 ging verhuizen naar Leidsche Rijn, veranderde de naam van de tramhalte naar 24 Oktoberplein-Zuid. Waarom 24 Oktoberplein? Nou, omdat de halte aan het plein ligt. Waarom Zuid? Omdat er ook al een bushalte is met de naam 24 Oktoberplein.
Bijzondere datum
Anyhow, wáárom is het plein vernoemd naar de datum 24 oktober? Is er op die dag soms iets speciaal gebeurd? Jazeker! Op 24 oktober 1945, vandaag precies 73 jaar geleden, werden de Verenigde Naties opgericht. Al tijdens de oorlog werden er ideeën gevormd voor een internationale organisatie die vrede, veiligheid en samenwerking van landen nastreefde. Vlak na de Tweede Wereldoorlog, op 24 oktober 1945, was het dus zover: de Verenigde Naties waren een feit.
Een van de straten die uitkomt op het 24 Oktoberplein in Utrecht heet de Weg der Verenigde Naties – nu weet je waarom!
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?quote:
Liever krijgen ze gehoorbescherming. Zijn heel gevoelig voor geluid!quote:
Berechten heb ik weinig vertrouwen in. Dan lopen ze 3 jaar later weer naar buitenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:17 schreef gniffie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ze zeggen. Dat het veiliger is om ze terug te halen als er kans is dat ze op eigen houtje europa binnenkomen. Dan weet je waar ze zijn en kan je ze berechten.
nope, dachten we hier ook een keer een aanslag te hebben. Is het gewoon een verward persoon ...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling. Uiteindelijk wel geworden. Ex vrouwtje werd aangevallen. Overige doden wilde die vrouw helpen en werden ook gedood.
Kan je wel een aanslag noemen toch?
Valt lastig te ontkennen dat ze docent in kwestie het een behoorlijk trieste reactie vond.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je leest wel heel veel in een tweet van twee regels
Wel als ze allemaal zeiden 'wajoowww, dat is die gast van je halve kont staat open gek'quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze Tweet in deze bewoording geplaatst zou zijn als ze het allemaal sterk afkeurden.
Ja, dus ik zou het ook nog met een korreltje zout nemen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?
En het motief terrorisme is gebaseerd op zijn land van oorsprongquote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?
Kogelwerend vestje?quote:
Ik word wakker, kijk effe op de NOS... Je denkt gvd dat half Utrecht geliquideerd is als je de koppen leest. Hals over kop m'n vrouw gebeld die een vergadering heeft in Utrecht. Die wisten nog van niks.quote:
Tuurlijk. Dat staat er niet eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa!quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee als de carjacking er onderdeel van is, dan lijkt het me wel weer een terreuraanslag. Of het moet gewoon een lijpe crimineel zijn die regelmatig autos steelt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Ludachrist het volgende:
Wel een vreemd verhaal nu hoor. Die kerel steelt blijkbaar een auto, rijdt ermee naar de tram, schiet mensen neer in de tram, rijdt weg en laat de auto achter met een briefje erin?
Lijkt me een omslachtige eerwraak.
Ik denk nog steeds dat je niet helemaal begrijpt dat het om een cultfiguur op dumpert gaat...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze Tweet in deze bewoording geplaatst zou zijn als ze het allemaal sterk afkeurden.
Maar dan toch wel even willen delen dat er überhaupt sprake was van een briefje?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mogelijke aanwijzingen deel je met de politie, niet met de media. Dat snap ik wel, afhankelijk van de inhoud
Ja want bizar is hetzelfde als triestquote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt lastig te ontkennen dat ze docent in kwestie het een behoorlijk trieste reactie vond.
Precies. Weg autoriteit en vertrouwen bij je volgende lesquote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat staat er niet eens.
En waarom zou je zoiets als docent in godsnaam op twitter gooien?
lievquote:
Het lijkt me stug dat elf mensen haar geholpen hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef greatgonzo het volgende:
Ik snap niet dat nog steeds die terrorisme kaart wordt gespeeld.. Normaliter worden dat soort classificaties niet gebruikt bij de overheid..
Nu hebben we dus een verdachte van veerkrachtig, getuigen die melden dat het maar één handwapen was en gericht op één persoon (en de mensen die haar hielpen).. En toch nog alles op slot
Ja, ik denk idd dat het verwardiër annex wraak is ipv islamitische aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:55 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Er gebeurt ook eens wat in Nederland.. Dit is geen aanslag man, gewoon een gozer die eerwraak haalt of ruzie had om een paar gram.
Net als die cultfiguur van kei glad. Zit ook vast voor een moord, maar het blijft een cultfiguur op dumpert.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat je niet helemaal begrijpt dat het om een cultfiguur op dumpert gaat...
quote:
Het is denk ik al mijn 25equote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk dat dit serieus de 20ste keer is dat ik dit Ruttefilmpje zie
Jij volgt het pas een half uur?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef timmmmm het volgende:
Het waren ook fantastische vragen, dat is best een paar herhalingen waard.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef timmmmm het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef superniger het volgende:
Wel mooi dit.
Alle FOK! pursunalities in 1 topic.
volgens mij zijn er ook al wat mensen in de tram neergeschoten toch?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat elf mensen haar geholpen hebben.
Maar die het blijkbaar wel kon zien. In ieder geval een deel van de gebeurtenis. En dan lijkt het inderdaad dat het om 1 persoon ging en dus niet een terroristische actie.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
Niet alle verwondingen hoeven veroorzaakt te zijn door kogelsquote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef speknek het volgende:
[..]
heb je betere info/bronnen?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja heb ik gezien maar vind hem er niet op lijken.quote:
Fixedquote:
Nouja, als er zoiets gebeurt en er is zoveel onduidelijkheid dan is het een goede zaak dat die optie wordt aangehouden door de autoriteiten tot duidelijk is dat gevaar voor meer aanslagen geweken is.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef greatgonzo het volgende:
Ik snap niet dat nog steeds die terrorisme kaart wordt gespeeld.. Normaliter worden dat soort classificaties niet gebruikt bij de overheid..
Nu hebben we dus een verdachte van veerkrachtig, getuigen die melden dat het maar één handwapen was en gericht op één persoon (en de mensen die haar hielpen).. En toch nog alles op slot
Wtf.quote:
#IkBenVeiligquote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef superniger het volgende:
Wel mooi dit.
Vraag me sowieso af, stel dit is een aanslag, waarom dan zo weinig slachtoffers... 't gaat toch juist erom om er dan zoveel mogelijk te makenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk idd dat het verwardiër annex wraak is ipv islamitische aanslag.
Lijkt me niet dezelfde man tochquote:
Wat?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef superniger het volgende:
Wel mooi dit.
Het schijnt toch om die vent te gaan. Maar dat is nog niet zekerquote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ja heb ik gezien maar vind hem er niet op lijken.
Lijkt mij dat het de Clio is waarin hij er vandoor is gegaan. Misschien nam zijn ex/slachtoffer/vrouw altijd die tram 's ochtends?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee als de carjacking er onderdeel van is, dan lijkt het me wel weer een terreuraanslag. Of het moet gewoon een lijpe crimineel zijn die regelmatig autos steelt.
Ach, ze gebruiken die beesten toch als wegwerpartikel.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
Liever krijgen ze gehoorbescherming. Zijn heel gevoelig voor geluid!
100% mee eensch...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:23 schreef Hexagon het volgende:
Je kan het beter overschatten dan onderschatten
Shownieuws en hart van nederland draaien er anders al 20+ jaar op hoorquote:Op maandag 18 maart 2019 15:23 schreef trein2000 het volgende:
Schort die uitzending toch op joh Nos, geen nieuws is geen nieuws.
daar zijn dumpertfilmpjes over gemaakt??quote:Op maandag 18 maart 2019 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom die aanslagplegers van 9/11 of die aanslagplegers in Europa cultfiguren waren in bepaalde kringen. En exact dezelfde reden waarom ze het niet meer over de holocaust kunnen hebben op vele scholen. De reden kun je zelf wel invullen denk ik.
Ja, maar dan wordt dit verhaal wel een beetje apart, en kan hij bijna niet alleen zijn geweest, want hij was ook in de tram.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee als de carjacking er onderdeel van is, dan lijkt het me wel weer een terreuraanslag. Of het moet gewoon een lijpe crimineel zijn die regelmatig autos steelt.
Volgens de NOS wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij zijn er ook al wat mensen in de tram neergeschoten toch?
Je kan qua uiterlijk veel veranderen in een paar jaar tijd maar een dergelijke haargrens lijkt me toch lastig te corrigeren idd.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ja heb ik gezien maar vind hem er niet op lijken.
Hee wie is dit?quote:
Die vraag ook.. 'ben je democraat of sharia?'quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vanwege dit filmpje:
https://www.dumpert.nl/me(...)_eerdere_tijden.html
Waarom deed die cameraman zo spastischquote:
Jouw t-shirt is ook kogelvrij. Neem ik aan.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Niet kogelvrij? Ruig leven heeft die hond.
Er staat ook nergens dat er 12 mensen geraakt zijn. Er zijn er 3 dood en 9 gewond. Gewond kan ook komen door bv glas of vallen tijdens het vluchten, misschien zelfs op elkaar staan tijdens het vluchten.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat deed ie daarin?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vanwege dit filmpje:
https://www.dumpert.nl/me(...)_eerdere_tijden.html
lijkt er dus echt op dat mensen die haar wilden helpen bewust zijn neergeschotenquote:"Het voelt nogal surrealistisch, wat er vanmorgen is gebeurd, zegt Daan Molenaar in het NOS Radio 1 Journaal. Hij zat in de tram waar de 37-jarige Gökmen Tanis om zich heen begon te schieten. "Ik was net in het voorstel gedeelte van de tram gestapt. Een geluk, begreep ik later."
In eerste instantie had Molenaar niks door. De tram stopte in een bocht met de deuren nog gesloten. Hij keek naar buiten en zag toen verderop een vrouw liggen. "In eerste instantie dacht ik aan een ongeluk, iemand overreden", zegt Molenaar. "Dat gebeurt wel vaker op die tramlijn."
Maar al snel renden mensen op de vrouw af. "Ik had nog steeds datzelfde idee, tot ik zag dat ze werd weggesleept. Dat was heel apart." Maar ineens zag Molenaar een man met getrokken pistool op het groepje aflopen. "Toen dacht ik: snel wegwezen."
Mensen in de coupé kwamen in actie en probeerden weg te komen. "In eerste instantie probeerde iemand de deur open te trappen, die ging gelukkig open. Volgens mij deed de conducteur dat." De passagiers sprongen naar buiten. "Toen hoorde ik links van me ook schoten en dacht ik: dit is groter dan ik aan de andere kant heb gezien. Toen ben ik heel hard gaan rennen."
In Molenaars beleving liep de dader heel doelgericht op het groepje af. "Het leek alsof hij diegene nog een keer wilde pakken, of misschien de mensen die haar aan het helpen waren." Terwijl hij wegliep zag hij mensen bukken achter auto's: "Net een "Amerikaanse westernfilm".
Hoe de dader eruitzag kan hij zich niet meer herinneren. "Hij kwam vrij jong over en had een jack aan. Maar ik zou geen gezicht kunnen herkennen."
Ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Ze gaan uit van een terroristisch motief, dat vind ik toch wel pittig hoor
Zijn 4 punten waarop ik nu baseer dat het geen islamitische aanslag was:quote:Op maandag 18 maart 2019 15:23 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vraag me sowieso af, stel dit is een aanslag, waarom dan zo weinig slachtoffers... 't gaat toch juist erom om er dan zoveel mogelijk te maken
Neuh ik denk dat dit een aanslag was, maar dat ie nu zo wel bestempeld wordt.
Maar ze moeten wel meer weten dan wij natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Er was niks in beeld. Alleen maar gras en gebouwen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die gasten moet je NIET vol in beeld brengen, zonder masker.
misschien toch op basis van dat geheimzinnige briefje in die Clio.. want dat ooggetuigenverhaal van die Niels spreekt het een beetje tegenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Sowieso wel voorbedacht, zeker omdat de auto gejat was e.dquote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn 4 punten waarop ik nu baseer dat het geen islamitische aanslag was:
1) getuige zei dat hij leek te mikken op 1 vrouw en iedereen die haar hielp.
2) verdachte in een verkrachtingszaak.
3) volgens getuige uit omgeving van verdachte is hij niet al te stabiel qua persoonlijkheid.
4) daderprofiel: man is 37, statistisch gezien is dat erg oud voor een aanslagpleger.
En daarom noem je het een terroristische aanslag?quote:
Natuurlijk kan het nog een andere reden hebben. Dat verhaal over eerwraak/afrekening wat hier geroepen wordt klinkt ook plausibel. Maar dan zouden ze de moskeeën toch niet beveiligen, ik denk dat ze snel wisten dat het wel degelijk een islamitische aanslag was en daarop besloten hebben de moskeeën te beveiligen uit angst voor "wraak" uit extreem-rechtse hoek gezien de gebeurtenissen in NZ.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Op zich wel een helder onderscheid.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Die vraag ook.. 'ben je democraat of sharia?'
Ja daar kijkt niemand er meer van op als er wat mensen neergeknald worden in de tram. Sterker nog, heb je zomaar ineens een zitplaats.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Xan21 het volgende:
Hoop trammelant... in A'dam gebeurt dit toch elke maand wel...
Jazeker, maar ik rol ook niet met de DSI.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jouw t-shirt is ook kogelvrij. Neem ik aan.
Dat is dus nog de vraag...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
is het terreur aanslag? of een afrekening van iets?
Een blonde vrouw uitschelden voor democraatquote:
Nog steeds niet duidelijk..quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
is het terreur aanslag? of een afrekening van iets?
Dan is ie aardig af gevallenquote:
Nou ja, hoe'n flapdrop het me ook lijkt vind ik de aannames van de burgemeester betrouwbaarder dan de jouwequote:
Wat een expert ben je toch.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het nog een andere reden hebben. Dat verhaal over eerwraak wat hier geroepen wordt klinkt ook plausibel. Maar dan zouden ze de moskeeën toch niet beveiligen, ik denk dat ze snel wisten dat het wel degelijk een islamitische aanslag was en daarop besloten hebben de moskeeën te beveiligen uit angst voor "wraak" uit extreem-rechtse hoek gezien de gebeurtenissen in NZ.
Lijken wel ja. Smitje wordt ook steeds dikker en ouder.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zie je toch duidelijk? Maar omdat hij dezelfde naam heeft roept iedereen dat het om hem zou gaan.
Dit is eigenlijk ook gewoon dezelfde persoon![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |