quote:Op maandag 18 maart 2019 15:17 schreef NoXia het volgende:
[..]
24 Oktoberplein
Je vindt het 24 Oktoberplein in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Het is een druk verkeerspunt waar een aantal wegen samenkomt en waar ook nog een tram rijdt. Fun fact: de tramhalte die nu 24 Oktoberplein-Zuid heet, had eerst de naam Ziekenhuis Oudenrijn. Toen het ziekenhuis in 2005 ging verhuizen naar Leidsche Rijn, veranderde de naam van de tramhalte naar 24 Oktoberplein-Zuid. Waarom 24 Oktoberplein? Nou, omdat de halte aan het plein ligt. Waarom Zuid? Omdat er ook al een bushalte is met de naam 24 Oktoberplein.
Bijzondere datum
Anyhow, wáárom is het plein vernoemd naar de datum 24 oktober? Is er op die dag soms iets speciaal gebeurd? Jazeker! Op 24 oktober 1945, vandaag precies 73 jaar geleden, werden de Verenigde Naties opgericht. Al tijdens de oorlog werden er ideeën gevormd voor een internationale organisatie die vrede, veiligheid en samenwerking van landen nastreefde. Vlak na de Tweede Wereldoorlog, op 24 oktober 1945, was het dus zover: de Verenigde Naties waren een feit.
Een van de straten die uitkomt op het 24 Oktoberplein in Utrecht heet de Weg der Verenigde Naties – nu weet je waarom!
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?quote:
Liever krijgen ze gehoorbescherming. Zijn heel gevoelig voor geluid!quote:
Berechten heb ik weinig vertrouwen in. Dan lopen ze 3 jaar later weer naar buitenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:17 schreef gniffie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ze zeggen. Dat het veiliger is om ze terug te halen als er kans is dat ze op eigen houtje europa binnenkomen. Dan weet je waar ze zijn en kan je ze berechten.
nope, dachten we hier ook een keer een aanslag te hebben. Is het gewoon een verward persoon ...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Niet de bedoeling. Uiteindelijk wel geworden. Ex vrouwtje werd aangevallen. Overige doden wilde die vrouw helpen en werden ook gedood.
Kan je wel een aanslag noemen toch?
Valt lastig te ontkennen dat ze docent in kwestie het een behoorlijk trieste reactie vond.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je leest wel heel veel in een tweet van twee regels
Wel als ze allemaal zeiden 'wajoowww, dat is die gast van je halve kont staat open gek'quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze Tweet in deze bewoording geplaatst zou zijn als ze het allemaal sterk afkeurden.
Ja, dus ik zou het ook nog met een korreltje zout nemen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?
En het motief terrorisme is gebaseerd op zijn land van oorsprongquote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebaseerd op de verklaring van 1 persoon, die in een ander deel van de tram zat?
Kogelwerend vestje?quote:
Ik word wakker, kijk effe op de NOS... Je denkt gvd dat half Utrecht geliquideerd is als je de koppen leest. Hals over kop m'n vrouw gebeld die een vergadering heeft in Utrecht. Die wisten nog van niks.quote:
Tuurlijk. Dat staat er niet eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze juichen het toe als ze horen dat hij die aanslag pleegde. Dat is op meerdere vlakken gewoon ziek, hoe je het ook wendt of keert.
Jaaaaaaaa!quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee als de carjacking er onderdeel van is, dan lijkt het me wel weer een terreuraanslag. Of het moet gewoon een lijpe crimineel zijn die regelmatig autos steelt.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Ludachrist het volgende:
Wel een vreemd verhaal nu hoor. Die kerel steelt blijkbaar een auto, rijdt ermee naar de tram, schiet mensen neer in de tram, rijdt weg en laat de auto achter met een briefje erin?
Lijkt me een omslachtige eerwraak.
Ik denk nog steeds dat je niet helemaal begrijpt dat het om een cultfiguur op dumpert gaat...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze Tweet in deze bewoording geplaatst zou zijn als ze het allemaal sterk afkeurden.
Maar dan toch wel even willen delen dat er überhaupt sprake was van een briefje?quote:Op maandag 18 maart 2019 15:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mogelijke aanwijzingen deel je met de politie, niet met de media. Dat snap ik wel, afhankelijk van de inhoud
Ja want bizar is hetzelfde als triestquote:Op maandag 18 maart 2019 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt lastig te ontkennen dat ze docent in kwestie het een behoorlijk trieste reactie vond.
Precies. Weg autoriteit en vertrouwen bij je volgende lesquote:Op maandag 18 maart 2019 15:20 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat staat er niet eens.
En waarom zou je zoiets als docent in godsnaam op twitter gooien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |