lijkt er dus echt op dat mensen die haar wilden helpen bewust zijn neergeschotenquote:"Het voelt nogal surrealistisch, wat er vanmorgen is gebeurd, zegt Daan Molenaar in het NOS Radio 1 Journaal. Hij zat in de tram waar de 37-jarige Gökmen Tanis om zich heen begon te schieten. "Ik was net in het voorstel gedeelte van de tram gestapt. Een geluk, begreep ik later."
In eerste instantie had Molenaar niks door. De tram stopte in een bocht met de deuren nog gesloten. Hij keek naar buiten en zag toen verderop een vrouw liggen. "In eerste instantie dacht ik aan een ongeluk, iemand overreden", zegt Molenaar. "Dat gebeurt wel vaker op die tramlijn."
Maar al snel renden mensen op de vrouw af. "Ik had nog steeds datzelfde idee, tot ik zag dat ze werd weggesleept. Dat was heel apart." Maar ineens zag Molenaar een man met getrokken pistool op het groepje aflopen. "Toen dacht ik: snel wegwezen."
Mensen in de coupé kwamen in actie en probeerden weg te komen. "In eerste instantie probeerde iemand de deur open te trappen, die ging gelukkig open. Volgens mij deed de conducteur dat." De passagiers sprongen naar buiten. "Toen hoorde ik links van me ook schoten en dacht ik: dit is groter dan ik aan de andere kant heb gezien. Toen ben ik heel hard gaan rennen."
In Molenaars beleving liep de dader heel doelgericht op het groepje af. "Het leek alsof hij diegene nog een keer wilde pakken, of misschien de mensen die haar aan het helpen waren." Terwijl hij wegliep zag hij mensen bukken achter auto's: "Net een "Amerikaanse westernfilm".
Hoe de dader eruitzag kan hij zich niet meer herinneren. "Hij kwam vrij jong over en had een jack aan. Maar ik zou geen gezicht kunnen herkennen."
Ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Ze gaan uit van een terroristisch motief, dat vind ik toch wel pittig hoor
Zijn 4 punten waarop ik nu baseer dat het geen islamitische aanslag was:quote:Op maandag 18 maart 2019 15:23 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vraag me sowieso af, stel dit is een aanslag, waarom dan zo weinig slachtoffers... 't gaat toch juist erom om er dan zoveel mogelijk te maken
Neuh ik denk dat dit een aanslag was, maar dat ie nu zo wel bestempeld wordt.
Maar ze moeten wel meer weten dan wij natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Er was niks in beeld. Alleen maar gras en gebouwen.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die gasten moet je NIET vol in beeld brengen, zonder masker.
misschien toch op basis van dat geheimzinnige briefje in die Clio.. want dat ooggetuigenverhaal van die Niels spreekt het een beetje tegenquote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Sowieso wel voorbedacht, zeker omdat de auto gejat was e.dquote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn 4 punten waarop ik nu baseer dat het geen islamitische aanslag was:
1) getuige zei dat hij leek te mikken op 1 vrouw en iedereen die haar hielp.
2) verdachte in een verkrachtingszaak.
3) volgens getuige uit omgeving van verdachte is hij niet al te stabiel qua persoonlijkheid.
4) daderprofiel: man is 37, statistisch gezien is dat erg oud voor een aanslagpleger.
En daarom noem je het een terroristische aanslag?quote:
Natuurlijk kan het nog een andere reden hebben. Dat verhaal over eerwraak/afrekening wat hier geroepen wordt klinkt ook plausibel. Maar dan zouden ze de moskeeën toch niet beveiligen, ik denk dat ze snel wisten dat het wel degelijk een islamitische aanslag was en daarop besloten hebben de moskeeën te beveiligen uit angst voor "wraak" uit extreem-rechtse hoek gezien de gebeurtenissen in NZ.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Op zich wel een helder onderscheid.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Die vraag ook.. 'ben je democraat of sharia?'
Ja daar kijkt niemand er meer van op als er wat mensen neergeknald worden in de tram. Sterker nog, heb je zomaar ineens een zitplaats.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef Xan21 het volgende:
Hoop trammelant... in A'dam gebeurt dit toch elke maand wel...
Jazeker, maar ik rol ook niet met de DSI.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jouw t-shirt is ook kogelvrij. Neem ik aan.
Dat is dus nog de vraag...quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
is het terreur aanslag? of een afrekening van iets?
Een blonde vrouw uitschelden voor democraatquote:
Nog steeds niet duidelijk..quote:Op maandag 18 maart 2019 15:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
is het terreur aanslag? of een afrekening van iets?
Dan is ie aardig af gevallenquote:
Nou ja, hoe'n flapdrop het me ook lijkt vind ik de aannames van de burgemeester betrouwbaarder dan de jouwequote:
Wat een expert ben je toch.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het nog een andere reden hebben. Dat verhaal over eerwraak wat hier geroepen wordt klinkt ook plausibel. Maar dan zouden ze de moskeeën toch niet beveiligen, ik denk dat ze snel wisten dat het wel degelijk een islamitische aanslag was en daarop besloten hebben de moskeeën te beveiligen uit angst voor "wraak" uit extreem-rechtse hoek gezien de gebeurtenissen in NZ.
Lijken wel ja. Smitje wordt ook steeds dikker en ouder.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zie je toch duidelijk? Maar omdat hij dezelfde naam heeft roept iedereen dat het om hem zou gaan.
Dit is eigenlijk ook gewoon dezelfde persoon![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |