SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "extra" activiteiten worden meegeteld, het ding gaat uit van (polsgemeten) hartslag en in mijn geval vertrouw ik er wel op dat het een aardige indicatie geeft (in het verleden ook met borsthartslagband getraind en die gaf soortgelijke getallen bij soortgelijke trainingen). De gemiddelden zijn ook daadwerkelijk gemiddelden, m'n zondagen zijn een stuk sneuer qua verbranding dan m'n woensdagen, zeg maar.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Telt zo'n fitbit je extra activiteit (sport, wandelingen etc) of is dat een schatting van wat je in totaal hebt verbruikt (incl rust en zo)?
Ik heb geen Fitbit, maar een Garmin, en ik vind het wel echt heel fijn. Op gewone dagen zie je hoe weinig je werkelijk doet en verbrandt, maar op andere dagen als ik sport en/of naar mijn werk ben gefietst, dan kun je dat ook fijn terugzien.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De "extra" activiteiten worden meegeteld, het ding gaat uit van (polsgemeten) hartslag en in mijn geval vertrouw ik er wel op dat het een aardige indicatie geeft (in het verleden ook met borsthartslagband getraind en die gaf soortgelijke getallen bij soortgelijke trainingen). De gemiddelden zijn ook daadwerkelijk gemiddelden, m'n zondagen zijn een stuk sneuer qua verbranding dan m'n woensdagen, zeg maar.
Overigens heb ik op dit moment geen hard afvaldoel ofzo, meer een "zorg eerst maar eens dat dit je nieuwe normaal is".
Dat is doorgaans puur een inschatting gebaseerd op je lichaamslengte (en dus je paslengte).quote:Op maandag 11 maart 2019 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik mijn 10,000 met stappen zet, dus niet schuifelend in huis met schoonmaken ofzo dan kom ik op een km of 8 uit. Volgens fitbit dan.
Ja, I know. Ik heb het toen eens opgemeten met bloten voeten buiten op de tegels.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is doorgaans puur een inschatting gebaseerd op je lichaamslengte (en dus je paslengte).
Rennend doe ik ongeveer 1000 passen in een kilometer, maar wandelend zal dat stukken minder zijn.
Als je echt zo licht mogelijk wil zijn, zou ik ontbijt skippen. Alleen een kopje koffie om nog wat vocht af te drijven kan wel handig zijn.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:44 schreef Pinuts het volgende:
Oke. Wellicht een beetje een gekke vraag. Aanstaande vrijdag heb ik een medische keuring (voor defensie). Ik ben nu 6 kg afgevallen om goed voor de dag te komen met de keuring. Was eerst zo'n 78 kg en nu nog 72.5 kg. Nu moet ik me om 9.30 in de buurt van Utrecht melden.
Ik wordt tijdens de keuring gewogen en ook mijn vetpercentage wordt gemeten. Omdat ik zo hard heb gewerkt om er redelijk wat gewicht af te krijgen, zou ik het vervelend vinden als ik daar weer ineens 75 kg weeg, door eten/drinken. Wat kan ik het beste van te voren eten zodat ik wel gewoon iets heb gegeten, maar niet meteen een 'stuk' zwaarder ben?
Ik dacht zelf aan enkele crackers (licht) en bijv. een proteinereep (zit ik altijd zo'n 3-4 uur van vol). Iemand andere ideeën ?
Weet niet of dat verstandig is aangezien ik eerst nog een uur moet rijden.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:10 schreef SausDip het volgende:
[..]
Als je echt zo licht mogelijk wil zijn, zou ik ontbijt skippen. Alleen een kopje koffie om nog wat vocht af te drijven kan wel handig zijn.
Anders is bovenstaande van SQ een optie inderdaad.
Omdat je dan moet plassen? Dan doe je dat toch onderweg?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Weet niet of dat verstandig is aangezien ik eerst nog een uur moet rijden.
Denk eerder ivm anders miss wel licht in 't hoofd of iets.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je dan moet plassen? Dan doe je dat toch onderweg?
Dit inderdaad.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk eerder ivm anders miss wel licht in 't hoofd of iets.
Sommigen mensen kunnen niet echt goed functioneren op lege maag.
(zelf geen last van gelukkig)
Die van Francesca kookt?quote:Op maandag 11 maart 2019 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik maakte vandaag een voor ons nieuwe vegetarisxhe curry met sperziebonen, krieltjes, gezeefde tomaat en paneer. Hij vult erg goed en bevat heel weinig calorieën. Hij viel ook in de smaak bij de rest, dus deze houden we erin.
Hoe komt dat (denk je)?quote:Op maandag 11 maart 2019 21:42 schreef Cue_ het volgende:
Genoeg avondeten gehad, maar al een uur denkend over twee pistoletjes met kipblokjes
Deze was van de hippe vegetariër. Ik had nog krieltjes liggen en heb daar wat bij gezocht.quote:Op maandag 11 maart 2019 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die van Francesca kookt?
Die zag er iig goed uit ja!
Cue, zo herkenbaar, dat junkerige snakken naar eten en er de hele tijd mee bezig zijn, wel, niet, wel, niet...
Omdat ik het lekker vind, omdat ik niet lekker in m'n vel zit, omdat ik nog niet echt iets na het eten heb gegeten, omdat ik niet ben gaan sporten (dus tijd heb), gewoonte, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 00:05 schreef hugecooll het volgende:
Hoe komt dat (denk je)?
+ wat heb je gegeten?
De broodjes niet gedaan? Top!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ik het lekker vind, omdat ik niet lekker in m'n vel zit, omdat ik nog niet echt iets na het eten heb gegeten, omdat ik niet ben gaan sporten (dus tijd heb), gewoonte, dat soort dingen.
Een komkommer.
hahaha, vind ik wel wat. Heb je al iets in gedachten?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Jup, herkenbaar miss_sly! Volgens mij zitten wij wel redelijk ijn hetzelfde schuitje... op zich een prima gewicht, maar net boven een groen bmi. Al veel gezonde gewoonten, maar net niet dat laatste stukje kunnen doorbreken.
Zullen we samen challenge doen?
Ik zweer bij de basic jurkjes van de hema en heb daar ondertussen een enorme collectie sjaaltjes en cols bij om het een beetje aan en af te kleden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een verhuizing in het vooruitzicht inderdaad! Maar op z'n vroegst de eerste in augustus en dan een tweede ergens volgens jaar. Ik heb dus meer tijd voor hetzelfde doelIk wil inderdaad ook blijvend een 6 vooraan. liefst 67, maar met 69 kan ik ook leven
Mijn startgewicht nu weet ik niet, ik moet nog wegen.
Mja, kledingstijl. Omdat ik heel veel op de fiets naar mijn werk ging door weer en wind, ben ik uit praktische overwegingen ook weer overgestapt op jeans en truien of shirts. Minder mooi afkledend, maar op de fiets wel zo fijn. Ik wil ook weer een andere richting uit, maar ik weet nog niet zo goed welke. Scheelt ook dat ik het nog steeds moeilijk vind om geld alleen aan mezelf uit te geven. Aan gezin, huis, kind, man vind ik allemaal best, maar iets dat alleen voor mij is hmmm. En ik zoek nog een goede kledingstijl. Niet te tuttig, niet te jong, geen te felle kleuren of drukke printjes...zoekende dus
"Gezonde" tussendoortjes, ik wil nog wel eens een bak yoghurt(/kwark, maar meestal yoghurt) met iets erin pakken. Dat iets kan zijn fruit, iets als cornflakes of pure hagelslag, doel ervan is toch dat het even vult tot m'n volgende maaltijd/bed, dus als er maar wat in zit waar in ieder geval een béétje over nagedacht is. Pindakaas in kwark is volgens sommigen ook een goeie optie, maar nooit geprobeerd. Daarnaast heb ik eiwitrepen, maar da's voor incidenteel en vooral omdat ik niet zo heel veel eiwitten via m'n normale voeding binnenkrijg.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik was op het moment denk ik met alles in mijn kast ontevreden, omdat ik niet lekker in mijn vel zit en iets te zwaar. Ik ben van plan mijn kast eens grondig door te spitten, heel kritisch te kijken naar wat ik nou wel en niet draag en dan eens op zoek naar andere kleding.
Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes, niet zijnde rauwe groente of een stuk fruit?
Als niet-vegetariër ben ik aardig gewend aan vleesloos eten, zie ik. Totaal niet bij vleesopties stilgestaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Skyr, pakje kalkoenfilet, pakje carpaccio, gekookte eitjes, kipgehaktballetjes.
Het is ook omdat ik nu met dat proteine-dieet bezig ben hoor dat dit nu op mijn lijstje staat. Vroegah ging ik ook voornamelijk voor groente, nootjes en fruit idd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als niet-vegetariër ben ik aardig gewend aan vleesloos eten, zie ik. Totaal niet bij vleesopties stilgestaan.
Dat geloof ik wel ja, beleg an sich valt meestal wel mee.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is ook omdat ik nu met dat proteine-dieet bezig ben hoor dat dit nu op mijn lijstje staat. Vroegah ging ik ook voornamelijk voor groente, nootjes en fruit idd.
Maar dit soort dingen vallen echt enorm mee qua kcals als je ze niet combineert met carbs.
AH heeft zelfs een kip-gelderse worst in het vleeswaren assortiment. Zit meer in dan gegrilde kalkoenfilet maar voor de variatie is het een prima tussendoortje.
Maar als je een beetje vega wil zijn dit geen opties inderdaad.![]()
Ik heb afgelopen week voor het eerst in anderhalf jaar ofzo weer eens een bak skyr gehaald, maar is dat recept veranderd? In mijn beleving was het veel zoeter en niet zo zuur.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Skyr, pakje kalkoenfilet, pakje carpaccio, gekookte eitjes, kipgehaktballetjes.
Ik zweer bij de aardbeien-skyr van de lidl. De naturel is idd yoghurt-zuur.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:07 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week voor het eerst in anderhalf jaar ofzo weer eens een bak skyr gehaald, maar is dat recept veranderd? In mijn beleving was het veel zoeter en niet zo zuur.
Ik had inderdaad de vanille. Maar die had ik 't weekend ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zweer bij de aardbeien-skyr van de lidl. De naturel is idd yoghurt-zuur.
Van de blauwebessen en frambozen van de lidl krijg ik last van maagzuur.
Misschien had jij eerst ook skyr met een smaakje? Veel mensen vinden die met vanille-smaak vlgs mij wel lekker.
Als je verder genoeg binnenkrijgt op een dag (heb je dat al eens getrackt in een myfitnesspal oid? Kan een goed handvat geven met hoeveel/wat je kan aanvullen overdag), kan het ook een dorstsignaal zijn. Of inderdaad een "doe eens wat meer verdelen" op een dag.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, tussendoortjes zouden niet nodig moeten zijn. Ik vind de tijd tussen maaltijden alleen zo lang. ontbijt 7.45, dan lunch 12.30 en dan avondeten 18-18.30 uur. Of soms nog later, in verband met sportactiviteiten kind. En dan komt er bijna altijd wel een momentje van 'tijd hebben', ook op mijn werk, en dan gaat mijn hoofd op zoek.
Het is dus vooral een kwestie van discipline, eigenlijk. Ook een goed besef wel, trouwens.
hahaha, ja he?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als je verder genoeg binnenkrijgt op een dag (heb je dat al eens getrackt in een myfitnesspal oid? Kan een goed handvat geven met hoeveel/wat je kan aanvullen overdag), kan het ook een dorstsignaal zijn. Of inderdaad een "doe eens wat meer verdelen" op een dag.![]()
Over dorst gesproken, ik ga m'n vrolijke waterfles maar weer eens opgraven. Ik zou willen dat niet eten net zo ingebakken zat als niet drinken.
Een hardgekookt ei, wat plakjes worst of gerookte kip, wat nootjes. Niet persé gezond maar wel makkelijk: crackertjes, snack a jacks, etc.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik was op het moment denk ik met alles in mijn kast ontevreden, omdat ik niet lekker in mijn vel zit en iets te zwaar. Ik ben van plan mijn kast eens grondig door te spitten, heel kritisch te kijken naar wat ik nou wel en niet draag en dan eens op zoek naar andere kleding.
Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes, niet zijnde rauwe groente of een stuk fruit?
O ja, een eitje kan ik wel weer mee gaan nemen. Goeie!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een hardgekookt ei, wat plakjes worst of gerookte kip, wat nootjes. Niet persé gezond maar wel makkelijk: crackertjes, snack a jacks, etc.
Ja, precies, echt als snack, even wat kauwen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een saj doet ongeveer 40 kcal, valt dus wel mee. Vullen doet het niet, maar als je graag crunchy dingen eet is het een prima optie
Ik moet dan altijd meteen het hele pak.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een saj doet ongeveer 40 kcal, valt dus wel mee. Vullen doet het niet, maar als je graag crunchy dingen eet is het een prima optie
Klopt, dat is het lastige. Idealiter neem je er 3 mee naar je werk in een zakjequote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd meteen het hele pak.Dan schiet het weer zo zijn doel voorbij.
Even ontlurken hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh heerlijk, sauna!
Kan ik eigenlijk ook wel een keertje doen.Alleen dan om het half uur even mijn foon checken, stel dat ik gebeld word voor mijn eerste melding.
In principe wel, het grote nadeel van dit vak en daarin werken als ZZP-er, maar als het eenmaal een beetje loopt ga ik op zoek naar een freelancer die ik kan bellen in tijden van drukte of vakantie en dus inderdaad ook dingen als verjaardagen die je echt niet wil missen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:41 schreef Meke het volgende:
[..]
Even ontlurken hoorMaar moet je dit dan je hele leven blijven doen?
Snap dat je een eerste melding niet wilt missen, maar over een jaar bijv? Of als je op vakantie gaat? Of als je kinderen jarig zijn? Ben daar best benieuwd naar
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
He BE! Zit je nu in de uitvaartbiz?!
Wauw! Stoerdert! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben sinds 1 feb gestart met mijn eigen onderneming.
Nu is het wachten op de eerste melding. Ben bezig met bloggen etc. en soon moet mijn google-shit op orde zijn zodat ik gevonden kan worden.
Ja snap ik.. Spannend!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In principe wel, het grote nadeel van dit vak en daarin werken als ZZP-er, maar als het eenmaal een beetje loopt ga ik op zoek naar een freelancer die ik kan bellen in tijden van drukte of vakantie en dus inderdaad ook dingen als verjaardagen die je echt niet wil missen.
Maar zolang ik nog steeds wacht op de eerste (en tweede en derde etc.) denk ik dat ik toch wel zo veel mogelijk zelf ga proberen meldingen op te pakken.
Intermittent fasting werkt omdat:quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Overigens, even algemeen, tussendoortjes zijn geen must, net wat je zelf prettig vindt. Zo eet ik eigenlijk alleen 's avonds iets wat geen maaltijd is, overdag heb ik aan m'n normale maaltijden voldoende. Zolang je maar voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, maakt het voor gewichtsverlies in principe niet uit wanneer je dat binnenkrijgt.
Volgens mij is dat ook waarom intermittent fasting bij een aardig grote groep werkt om af te vallen, want x uur om te eten en als je dan je volledige voeding "moet" eten, geloof ik wel dat je daarna geen trek meer hebt in extra zooi.
SPOILER: Veel langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 04:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Intermittent fasting werkt omdat:
TL;DR:
Eet: sla suiker en vet op
Eet niet: verbrand suiker en vetEr zijn ook weer genoeg onderzoeken die zeggen dat 't niet uitmaakt of je kcal voor het slapen eet of niet.SPOILER: Veel langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis maar net hoe je lichaam erop reageert.
Ik weet nog niet welke ik geloof, beiden niet bewust uitgetest.
Het moment maakt daarvoor op zich ook niet zo veel uit. Daar had ik het ook niet overquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er zijn ook weer genoeg onderzoeken die zeggen dat 't niet uitmaakt of je kcal voor het slapen eet of niet.
Tis maar net hoe je lichaam erop reageert.
Ik weet nog niet welke ik geloof, beiden niet bewust uitgetest.
Wel weinig, dan heb ik blijkbaar echt geen wilskrachtquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:02 schreef Allures het volgende:
Ik deed dus we er af en toe invoeren in zo'n app wat ik eet, voor inzicht
Ik sleep alleen geen weegschaal achter me aan dus ik moest wat gokken
Maar ik stond vanmorgen ontbijt te maken en dacht 'oh hier is een weegschaal
Dus ik voer al jaren 30 gram boter en hagelslag per boterham in
Het was echt 8
Lol, dacht serieus daar iets over gelezen te hebben in je stukquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het moment maakt daarvoor op zich ook niet zo veel uit. Daar had ik het ook niet over
Dat is soort van mazzel dan. Ik smeer altijd een zo'n kuipje roomboter van 30 gram verdeeld over 2 boterhammen en dan nog een halve over de 3e. Op de eerste 2 boterhammen gaat dan een heel pakje kip- of kalkoenfilet a la 150 gram, ofwel 125 gram forelfilet, ofwel 100 gram gerookte zalm... (en nog wat sla, plakjes komkomkommer, plakjes tomaten en een gekookt ei) en op de derde vaak ergens tussen de 30-45 gram pure hagelslagquote:
Nou, ditquote:Op woensdag 13 maart 2019 08:07 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Dat is soort van mazzel dan. Ik smeer altijd een zo'n kuipje roomboter van 30 gram verdeeld over 2 boterhammen en dan nog een halve over de 3e. Op de eerste 2 boterhammen gaat dan een heel pakje kip- of kalkoenfilet a la 150 gram, ofwel 125 gram forelfilet, ofwel 100 gram gerookte zalm... (en nog wat sla, plakjes komkomkommer, plakjes tomaten en een gekookt ei) en op de derde vaak ergens tussen de 30-45 gram pure hagelslag
150 gram kalkoenfilet.. men, als 1 hap zou ik dat teveel vinden (is toch iets van 10 plakjes ofzo?quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:07 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Dat is soort van mazzel dan. Ik smeer altijd een zo'n kuipje roomboter van 30 gram verdeeld over 2 boterhammen en dan nog een halve over de 3e. Op de eerste 2 boterhammen gaat dan een heel pakje kip- of kalkoenfilet a la 150 gram, ofwel 125 gram forelfilet, ofwel 100 gram gerookte zalm... (en nog wat sla, plakjes komkomkommer, plakjes tomaten en een gekookt ei) en op de derde vaak ergens tussen de 30-45 gram pure hagelslag
Niet zozeer de kcals (die kun je op heel veel manieren binnenkrijgenquote:Op woensdag 13 maart 2019 08:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
150 gram kalkoenfilet.. men, als 1 hap zou ik dat teveel vinden (is toch iets van 10 plakjes ofzo?)
Gewoon los na elkaar opeten, is geen probleem
Of je moet het specifiek doen voor de kcals ofzo.. maarja daar heb ik geen problemen mee![]()
Die bedoelde ik als the same. Als in dat je eten/voedingsstoffen/kcal binnen moet krijgen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:26 schreef LuNaTiC het volgende:
Niet zozeer de kcals (die kun je op heel veel manieren binnenkrijgen), maar wel om aan mijn eiwitten te komen
Haha ja snap ik. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat ik hier dan juist kies voor kalkoenfilet, zoveel mogelijk eiwitten binnen zo min mogelijk calorieën. Want ik houd van eten, dus kan ik beter zo efficiënt mogelijk mijn eiwitdoel halen en nog overhouden voor andere zakenquote:Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die bedoelde ik als the same. Als in dat je eten/voedingsstoffen/kcal binnen moet krijgen.
Want eten = kcal![]()
al zijn die veelal eiwitten, dat klopt.
Is jouw vel weer strakgetrokken na je flinke afvalperiode?quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:44 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Haha ja snap ik. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat ik hier dan juist kies voor kalkoenfilet, zoveel mogelijk eiwitten binnen zo min mogelijk calorieën. Want ik houd van eten, dus kan ik beter zo efficiënt mogelijk mijn eiwitdoel halen en nog overhouden voor andere zaken
Nee, zeker niet overal, zeker niet als ik zit, of als ik het vel 'vastpak'. Vooral mijn buik. Het is gewoon wat blubberig dan. Dat is helaas nu eenmaal de realiteit als je binnen 15 maanden 40 kg kwijtraakt. Wel ben ik blij dat mijn moobs flink zijn afgenomen, en ook 'optisch' gezien als je mijn bovenlijf gewoon ziet, denk ik dat het er allemaal wel aardig in proporties is getrokken. Met kleding aan is het volgens mij ook wel oke.quote:Op woensdag 13 maart 2019 08:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Is jouw vel weer strakgetrokken na je flinke afvalperiode?
Op de foto was ik bij het startpunt daar zo'n 94 kg (startpunt wil zeggen dat ik begon met krachttraining/andere voeding onder begeleiding van een online PT). Toen was ik dus al 30 kg op eigen kracht afgevallen. Achteraf jammer dat ik geen foto heb gemaakt van dát startpunt, maar kun je nagaan dusquote:Op woensdag 13 maart 2019 09:25 schreef Barreltje het volgende:
ik zie ook alleen maar goede dingen![]()
knap hoor! ( wat is je gewicht nu dat Lunatic?)
ik keek vandaag nog een keer in mijn voorraadkast mbt de tussendoortjes.
vandaag zijn het maiscrackers met appelstroop en 3 dadels..
maar ik zag ook popcorn liggen ( zelf te poppen ) en ik bedacht me dat ik in het verleden ook " normale" tortilla chips met (zelfgemaakte) guacamole nam.. de tortilla chips is dan ook te vervangen door zelfgemaakte zoete aardappel chips..
sowieso .. zelfgemaakt
quote:Op woensdag 13 maart 2019 04:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Intermittent fasting werkt omdat:
TL;DR:
Eet: sla suiker en vet op
Eet niet: verbrand suiker en vetOh, ik bekeek 'm vooral uit het psychologisch effect, je hebt een beperkt "moment" om te eten, dus heb je gewoonweg minder tijd om alles in je hoofd te stoppen. Het beperkt het gedachteloos dingen in je mond stoppen, waardoor je op een dag minder eet. Gewoontereset, zeg maar.SPOILER: Veel langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging dus wél vooral uit van "wanneer" en niet perse van overige effecten.Dat die er zijn ontken ik overigens niet, maar daar heb ik me gewoon nooit zo in verdiept.
Verder twijfel ik aan in hoeverre dat merkbaar is als persoon, dat hangt toch ook weer samen met een hoop andere processen in je lichaam.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Dat gevoel ken ik wel. Als ik ga trainen met PT dan kom ik langs de flyers waar mijn voor/na foto's op staanquote:Op woensdag 13 maart 2019 10:47 schreef LuNaTiC het volgende:
Thanks allen![]()
Vind/vond het soort van lastig om mn before pics te laten zien, maar ik hoop ergens ook dat het een inspiratie kan zijn, als ik het kan...
Ontlurk: recept gaarne? Ikquote:
Snap ik.. daar heb ik eerlijk gezegd ook nog niet de finesse van onder de knie..quote:Op woensdag 13 maart 2019 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ontlurk: recept gaarne? Ikzoete aardappel, maar vind het altijd lastig om ze in de oven goed knapperig te krijgen (ook voor 'patat')
lekker bezigquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook een before en after foto gemaakt.
Links okt 2012 rechts zomer 2018
Haal hem zo weer weg
We hadden het eerder deze week over dat we zo'n beetje hetzelfde probleem hebben met gezond gewicht. Ik vroeg me af hoe lang jij bent. Ik ben maar klein met mijn 164.quote:Op donderdag 14 maart 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Goeie plaatjes lunatic en Ferrari! Kanjers!
Zķ klein is dat toch niet? Ik ben 1.68, daarmee heb ik een BMI van 25 bij 70.5 kiloquote:Op donderdag 14 maart 2019 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hadden het eerder deze week over dat we zo'n beetje hetzelfde probleem hebben met gezond gewicht. Ik vroeg me af hoe lang jij bent. Ik ben maar klein met mijn 164.
Tuurlijk mag dat! Altijd fijn!!quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:05 schreef Allures het volgende:
Jurk besteld waarvan ik dacht dat ie te klein zou zijn want dat was een maat kleiner dan ik normaal draag (maar wat ik normaal draag hadden ze niet)
Maar hij pas en zo prima zelfs dat ik bang ben dat ie over een paar weken al te ruim gaat zijn
Dus heb een maat kleiner nog besteld om te kijken of die ook past want daar ga ik dan langer lol van hebben (hij is ook nogal duur)
Hopelijk is dit de motivatie die ik even nodig heb
(Mag dit ook hier? Is geen eten)
Hahaha, nee joh, je moet dat gevoel lekker vastgrijpen! Ik vind het ook altijd heerlijkquote:Op donderdag 14 maart 2019 09:18 schreef Allures het volgende:
Niet echt een motiverende speech
Al herken ik het wel
Klopt, toen ik van de zomer op Kreta een leuk lederen jack paste, had ik 2XL nodig.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanity sizing.
Al scheelt het naar mijn idee ook nog heel erg waar de spullen ontworpen worden, die zuid-Europese dingen pas ik nu echt net aan in.
Niet overdreven klein, inderdaad, maar ik realiseerde me dat ik dus een kilo of 2-3 lager moet uitkomen dan jij voor een gezond gewicht.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zķ klein is dat toch niet? Ik ben 1.68, daarmee heb ik een BMI van 25 bij 70.5 kilo
Dit.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die geloof ik ook niet meer.
Naja, andersom was ik dus enorm tevreden dat ik in de XL van zo'n merk kon. En meer opties voor broeken daardoor, want online bestellen is geen doen daarmee.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt, toen ik van de zomer op Kreta een leuk lederen jack paste, had ik 2XL nodig.
Het stomme is dat ik daar dus nog steeds chagrijnig van word, terwijl ik echt wel weet inmiddels dat maten geen fuck (meer) zeggen
De enige maatvoeringen die ik nog serieus neem zijn bh's en schoenen.
Enige constante wat ik heb zijn m'n hardloopschoenen die ik van een bepaald merk koop, altijd dezelfde maat, altijd raak.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Dit.
Al lijkt het nu weer iets constanter. Of ik zoek per ongeluk de goede soorten/breedtes uit de afgelopen tijd, dat kan ook.
Het houdt de boel interessant ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Enige constante wat ik heb zijn m'n hardloopschoenen die ik van een bepaald merk koop, altijd dezelfde maat, altijd raak.
Maar die schoenen in drie maten bestellen is vaak zo'n gesleep met terugsturen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, bij schoenen heb je tenminste nog een bepaalde veilige range. Ik heb ķf 39,ķf 40, ķf 41.
Bij kleding kan een 44 te krap zijn en een 38 te groot
Om over lengtes van mouwen en pijpen nog te zwijgen.
Onzin, al die broeken zijn juist te kort.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:01 schreef miss_sly het volgende:
O ja, lengte van broekspijpen. Echt, wie heeft bedacht dat alle vrouwen benen van drie meter hebben? En dat als je maat 40-42 hebt, je natuurlijk ook lang bent en dus lange benen hebt. Of een jurk dus maar tot net boven je enkels moet vallen.
Ik probeer wel echt minder te bestellen, sinds ik me ervan bewust ben hoe er met retouren wordt omgegaan en zo.
Hahaha, ja.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Onzin, al die broeken zijn juist te kort.![]()
Jeans met lengtematen ftw.
Da's wel een naaistreek ja.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kocht laatst een jeans in een maat die ik al had liggen en die perfect paste. Zelfde merk en model, maar dan 4 jaar later.
Waren de pijpen letterlijk 15 centimeter langer. ???
Bij een bootcut is dat echt een kutcut hoor
Ergo: niet meer online bestellen.
Ja maar echt, slankie!quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Voor de maatbeeldvorming: dit is een M, wat dus een 38/40 moet zijn. Maten zijn ongeveer 95-78-98.
[ afbeelding ]
Ik heb echt RUIM de ruimte
toch niet ver van de waarheidquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind tankinis altijd zo schreeuwen "Ik voel me onzeker"
Ik begrijp de behoefte wel hoor. Het voordeel tegenover een badpak is dat je makkelijker kunt pissen
Ik ben laatst geslaagd bij Zizziquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:04 schreef DrSauvignon het volgende:
Nu ben ik op zoek naar een bikini of badpak. Ik heb er weer eentje gezien bij Bonprix - deze. 3 delig. Een bikintopje, een broekje en een tankinitopje voor eroverheen. Vind het een prachtig compromis. Geen idee wat voor kwaliteit de badkleding daar is.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:01 schreef Pinuts het volgende:
Gewicht was helemaal goed tijdens de medische keuringWas uiteindelijk 72 kg. Wat zelfs ik nog behoorlijk licht vond voor mijn doen
Ik vind het wel veelquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
50 euro voor een bikini is toch niet zo extreem? Zijn leuk!
Mijn bovenstukje kostte al 90
Nais!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:39 schreef Allures het volgende:
maat kleiner past ook
(Van de jurk van 2 dagen terug)
die rechteris leukquote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben laatst geslaagd bij ZizziWel prijzig, maar zo mooi en flatterend, voelde er met mn 1.65 en kledingmaat 52 echt sexy in
![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die heb ik. Nauwelijks meer onthullender dan een zwempak, maar wel een stuk mooier dan de meeste zwempakken in die maat
Ik vond het best duur hoorquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
50 euro voor een bikini is toch niet zo extreem? Zijn leuk!
Mijn bovenstukje kostte al 90
Die onderste is mooiquote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben laatst geslaagd bij ZizziWel prijzig, maar zo mooi en flatterend, voelde er met mn 1.65 en kledingmaat 52 echt sexy in
![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die heb ik. Nauwelijks meer onthullender dan een zwempak, maar wel een stuk mooier dan de meeste zwempakken in die maat
Ik bestelde deze van de week ook. Hij ligt al op het pakketpunt maar daar kan ik morgen pas langs. Vond hem wel heel leuk en dan kan ik kiezen of ik een bikini of tankini aan doe. Lijkt me ideaal.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:04 schreef DrSauvignon het volgende:
ik draag altijd skinny jeans want dat zit het lekkerst en die van bijvoorbeeld de miss etam zijn ook in lengtematen te verkrijgen (superkort voor mij)
Nu ben ik op zoek naar een bikini of badpak. Ik heb er weer eentje gezien bij Bonprix - deze. 3 delig. Een bikintopje, een broekje en een tankinitopje voor eroverheen. Vind het een prachtig compromis. Geen idee wat voor kwaliteit de badkleding daar is.
Ik heb hem net gepast en ben fan. En ik ben blij, want ik had een maat 40 besteld en die past perfectquote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik bestelde deze van de week ook. Hij ligt al op het pakketpunt maar daar kan ik morgen pas langs. Vond hem wel heel leuk en dan kan ik kiezen of ik een bikini of tankini aan doe. Lijkt me ideaal.
Doe gewoon vanaf vandaag danquote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vanaf maandag even weer alles bij gaan houden in de app!
Nou, morgen de verjaardag. Dus dan geniet ik nog even. Vanaf maandag dus weer normaal. Ja, ik weet dat het beter is om nu al normaal te doen, maar ik sta me uit te sloven in de keuken. Daar wil ik dan ook wel van genieten 😉.quote:
Leuk dat je uit de lurkstand komt!quote:Op zondag 17 maart 2019 11:36 schreef Studiotje het volgende:
Oeh! Ik moet hier even gaan lurken met jullie dingen die jullie eten enzo. Kan ik wat van leren.
Ben sinds januari aan het dieëten en licht aan het sporten. Van veel vreten, veel pizza, veel te veel troep en veel te veel frisdrank naar opeens gezond, alles bij houden en liters water. Heb niet een specifiek dieet, kijk gewoon zelf wat ik vind kunnen en lekker vind.
Ben nu 20kg kwijt, moet nog heel wat meer.
wat leuk om te horen! hij staat nog steeds als optie openquote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb hem net gepast en ben fan. En ik ben blij, want ik had een maat 40 besteld en die past perfect
Jep, 20 kilo in 2,5e maand. Ben op 1 januari begonnen. 31 december er nog even van genomen en alles gegeten wat god verboden hadquote:Op zondag 17 maart 2019 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk dat je uit de lurkstand komt!
maar wut? Twintig kilo in tweeënhalve maand? Of lees ik nu heel erg verkeerd?
Gezond eten, af en toe jezelf wat gunnen en bewegen zijn volgens mij wel het recept. Veel succes
Het was niet veroordelend bedoeld! Ik was gewoon even verbaasd...quote:Op zondag 17 maart 2019 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom studiotje! Lekker bezig al. Hoeveel wil je nog kwijt?
Cots, als je véél overgewicht hebt is dat niet eens zo gek hoor! Bij my 600lb life vallen ze soms 50-60 kilo af in 2 maanden.
Mijn doel is om dit jaar minstens 45 kilo te verliezen. Dus bijna op de helft!quote:Op zondag 17 maart 2019 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom studiotje! Lekker bezig al. Hoeveel wil je nog kwijt?
Cots, als je véél overgewicht hebt is dat niet eens zo gek hoor! Bij my 600lb life vallen ze soms 50-60 kilo af in 2 maanden.
Mooi doel! Als ik je een tip mag geven, richt je niet alleen op de weegschaal. Die kan nog wel eens vertekenen door bijvoorbeeld vocht. Ik zou je aanraden om 1x per week op een vast moment je been-, buik- en borstomtrek te meten en te noteren. Daar ga je je progressie dan ook in terug zien.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:00 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Mijn doel is om dit jaar minstens 45 kilo te verliezen. Dus bijna op de helft!
Respect en succes!quote:Op zondag 17 maart 2019 15:00 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Mijn doel is om dit jaar minstens 45 kilo te verliezen. Dus bijna op de helft!
Ja dat is de beste tip eigenlijk, had hem eerder ergens opgevangen. Eerst elke dag gewogen en dat was op het begin leuk maar na een tijdje val je niet zo snel meer af, dus dan word je onzeker of je het goed doetquote:Op zondag 17 maart 2019 15:10 schreef SausDip het volgende:
[..]
Mooi doel! Als ik je een tip mag geven, richt je niet alleen op de weegschaal. Die kan nog wel eens vertekenen door bijvoorbeeld vocht. Ik zou je aanraden om 1x per week op een vast moment je been-, buik- en borstomtrek te meten en te noteren. Daar ga je je progressie dan ook in terug zien.
quote:
Je speelt niet vals, je accepteert hulp en dat is sterk.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:22 schreef kwakz0r het volgende:
Is dit niet gewoon je set point weight SQ? Waar je redelijk comfortabel kunt blijven?
Oh en hai, ik lurk weer maar post niet, want ik speel natuurlijk vals (5 dagen geleden gastric sleeve operatie gehad).
Ja, dat zou best kunnen natuurlijk. Als ik voor altijd dit gewicht hou is het ook prima natuurlijk. Maar toch he, dat bmi onder de 25 klinkt zo zoetquote:Op maandag 18 maart 2019 12:22 schreef kwakz0r het volgende:
Is dit niet gewoon je set point weight SQ? Waar je redelijk comfortabel kunt blijven?
Oh en hai, ik lurk weer maar post niet, want ik speel natuurlijk vals (5 dagen geleden gastric sleeve operatie gehad).
Maar misschien heb je aardig wat spieren oid... Natuurlijk is onder de 25 fijn, maar het is niet zaligmakend (maar dat weet jij ook welquote:Op maandag 18 maart 2019 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat zou best kunnen natuurlijk. Als ik voor altijd dit gewicht hou is het ook prima natuurlijk. Maar toch he, dat bmi onder de 25 klinkt zo zoet![]()
Valsspelen gebeurt hier al jaren niet meer hoor. Welkom! Kun je alweer een beetje drinken?
Wil je gezond of laag calorisch?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Door omstandigheden heb ik even niet zoveel keus in wat ik eet. Weet iemand welk zoet beleg het 'gezondst' is? Pindakaas reken ik maar tot half hartig. Maar de jam/stroop/pasta/etc vind ik lastig. Potjes kan ik niet checken
Oh ja, daarom zou ik ook prima kunnen leven met dit gewicht hoor. Maar toch, misschien omdat het altijd mijn ultieme doel is geweest en ik er al 12 jaar niet meer duurzaam op heb gezeten, dat het in mijn hoofd een soort Utopia is gewordenquote:Op maandag 18 maart 2019 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar misschien heb je aardig wat spieren oid... Natuurlijk is onder de 25 fijn, maar het is niet zaligmakend (maar dat weet jij ook wel)
Gezond (eet geen vlees) ik denk dat pindakaas die wint (alleen na een boterham wel gezien)quote:
Op volgorde van gezondheid denk ik:quote:Op maandag 18 maart 2019 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gezond (eet geen vlees) ik denk dat pindakaas die wint (alleen na een boterham wel gezien)
En de kaas is prima bij de lunch, alleen voor mij niet in de ochtend
Herkenbaarquote:Op maandag 18 maart 2019 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, daarom zou ik ook prima kunnen leven met dit gewicht hoor. Maar toch, misschien omdat het altijd mijn ultieme doel is geweest en ik er al 12 jaar niet meer duurzaam op heb gezeten, dat het in mijn hoofd een soort Utopia is geworden
Ik begrijp het causaal verband niet helemaalquote:Op maandag 18 maart 2019 13:06 schreef Barreltje het volgende:
Mijn lunch was te laat dus te veel, te ongezond en eigenlijk helemaal niet lekker..
En nu baal ik..
normal eet ik om 11.45. nu vanwege meeting om 12.30 en dan heb ik ENORM HONGER.. en zie dan 4 dingen die ik wil eten. dat worden er dan uiteindelijk 2 ( een couscous salade met lam en een pitabroodje met falafel) en uiteindelijk is het beiden niet zo lekker..quote:Op maandag 18 maart 2019 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik begrijp het causaal verband niet helemaal![]()
Maar vooral: vervelend dat je er zo'n naar gevoel aan overhoudt. Is het dan door de honger dat je verkeerde keuzes maakt? En hoe bewust maak je dan die keuze op dat moment?
Neem jij nog wel eens lunch mee naar je werk?
Grote pan soep maken op zondag. Porties invriezen. 's Ochtends eruit halen, laten ontdooien terwijl je werkt en eten maar.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:49 schreef Barreltje het volgende:
k wil graag weel lunch meenemen, maar het lukt me tijdstechnisch niet helemaal meer.
Jazeker, en eten (gladgekauwd of gestaafmixerd) ook. Kleine porties, inmiddels geen theelepels meer maar bijv 40 gram vis of een half aardappeltje, kopje bouillon enzo.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat zou best kunnen natuurlijk. Als ik voor altijd dit gewicht hou is het ook prima natuurlijk. Maar toch he, dat bmi onder de 25 klinkt zo zoet![]()
Valsspelen gebeurt hier al jaren niet meer hoor. Welkom! Kun je alweer een beetje drinken?
De Lidl hier had een hele tijd quinoa/multigraansalades/couscous saladebakjes met best goede voedingswaarden. Deed er dan soms wel eens wat feta ofzo bij als ik die haalde. Moeten ze vast ook elders hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:57 schreef miss_sly het volgende:
Kun je dan geen kant-en-klare salades kopen? Ik doe dat wel, hoor. Ik heb best tijd om iets te maken voor de lunch op mijn korte dagen dat ik thuis eet, maar ik doe het niet. Nu ik daarover eerlijk ben tegen mezelf, kan ik de boterhammen laten staan en pak ik de kant-en-klare salade uit de koelkast. Kan ik ook meteen lunchen.
Daarom zelf makenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef Barreltje het volgende:
Op het werk is er iedere dag wel een salade in de kantine.. Ik vind zelf dat daar vaak te weinig groenten in zitten..
Salade is dan ongeveer 4 euro en dan kan ik er wel een bakje salade uit de salade bar bij nemen.. maar dat is dan weer 3.75 .. loopt aardig in de kosten dan..
Een kroket kost dan weer maar 1 euro..
Soms! Vandaag was het droog op de motor naar het werk, dat was al fijnquote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
Is daar het voorjaar ook al zo voelbaar? Dat geeft mij ook altijd een fijne boost!
Als een bolletje met beleg genoeg is tot de lunch en je bent daar verder tevreden mee, is het dan echt noodzaak om dat aan te passen? Ik ben ook geen ontbijter en met één snee brood red ik het prima tot de lunch. Bijkomend voordeel (wat mij betreft) is dat ik daardoor 's avonds meer ruimte overhoud.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is er ook weer 1,2kg van het weekend af, gelukkig. Het is ook echt hartstikke druk op het werk, dus ik heb net genoeg tijd om mijn zelfgemaakte salade op te eten (we hebben geen kantine oid op het werk, dus moet altijd zelf meenemen) en verder geen tijd voor tussendoortjes. Dat werkt eigenlijk best prima voor me, kwam ik achter.
Ik zit een beetje te klooien met mijn ontbijt, misschien kunnen jullie meedenken. Ik maak het ‘s ochtends klaar en ontbijt op kantoor. Meestal neem ik een bolletje met beleg mee, eentje is dan net genoeg tot de lunch. Gister had een pistoletje (nog over van de dag ervoor) en toen had ik om 9.00u weer zin in iets anders? Ik heb ook een tijdje yoghurt mee genomen, maar ik weet nooit zo goed wat ik erin moet doen. Helaas ben ik een moeilijke eter, dus ik heb niet zoveel keuze. Ik deed wel eens druiven erin, of mandarijn bijvoorbeeld. Het lukt me even niet meer om nog wat nieuws te bedenken voor mijn ontbijt, hebben jullie tips?
Intermittent fasting geen idee? Geen gekloot meer met ontbijt, want je eet 't simpelweg niet. De trek veroorzaakt door veel typisch ontbijtvoer viel me pas op toen ik een paar maanden geleden begon met IF.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zit een beetje te klooien met mijn ontbijt, misschien kunnen jullie meedenken. Ik maak het ‘s ochtends klaar en ontbijt op kantoor. Meestal neem ik een bolletje met beleg mee, eentje is dan net genoeg tot de lunch. Gister had een pistoletje (nog over van de dag ervoor) en toen had ik om 9.00u weer zin in iets anders? Ik heb ook een tijdje yoghurt mee genomen, maar ik weet nooit zo goed wat ik erin moet doen. Helaas ben ik een moeilijke eter, dus ik heb niet zoveel keuze. Ik deed wel eens druiven erin, of mandarijn bijvoorbeeld. Het lukt me even niet meer om nog wat nieuws te bedenken voor mijn ontbijt, hebben jullie tips?
Zo'n methode spreekt me ook het meeste aan inderdaad, gewoon wat langer wachten met eten 's ochtends en dan na x tijd gewoon niets meer in m'n mond stoppen. Na m'n post-sport snack gaat er meestal toch alleen maar rotzooi in, dus tsja. Misschien helpt de hardere grens om die gewoonte te doorbreken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik doe 16/8: https://www.healthline.co(...)asting#right-for-you (eerste hit op google, er zijn vast betere dingen te vinden)
Die heb je toch pas net?quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn auto'tje is stuk, dus alles op de fiets en ik liep vanmorgen mee met 'wandelen voor water' met mijn kind. Nu dus al 14,000 stappen op mijn tellertje, plus 2x 20mins fietsen. Straks nog weer een kind naar sport 1 en later een kind naar sport 2. Vandaag zit het wel goed met de verbranding dus.
Dus ook maar even gewoon een broodje oid anders kukel ik om straks.
Uhuh... begin januari.quote:
Geen garantie? Wat was er mis mee?quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh... begin januari.
Gelukkig kan hij wel gerepareerd. 660 euro, pijnlijk maar niet onoverkomelijk. Had net heel subtiel mijn logo erop laten plakken.
Jouw doelstelling was toch iets aankomen of niet?quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat herken ik moblo.
Even een collage gemaakt met foto van net. Oud jurkje past niet helemaal meer.
Mrt 2019/okt 2012/beide Aug 2018
Haal hem zo weer weg.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 17:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jouw doelstelling was toch iets aankomen of niet?
Ik heb geen lijst paraat met wat ik niet eet hoor, want het is een heleboel. Ik vind het ook gewoon niet lekker, probeer soms iets wat ik nog nooit lekker vond, maar dan vind ik het vaak nog niet lekker.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:51 schreef Barreltje het volgende:
1 bolletje lijkt mij uberhaupt wel wat weinig Mw C.
je geeft aan dat je eenmoeilijke eter bent, wat wil/kan je niet eten dan?
Oh dit klinkt eigenlijk best goed, ik zal er eens wat over lezen. Dan zou ik bijvoorbeeld van 12-20u eten en de rest niet. Lijkt me best te doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Intermittent fasting geen idee? Geen gekloot meer met ontbijt, want je eet 't simpelweg niet. De trek veroorzaakt door veel typisch ontbijtvoer viel me pas op toen ik een paar maanden geleden begon met IF.
Het is even wennen, en opbouwen, maar ik doe 't nu sinds november, op de 5 werkdagen, en het scheelt me veel gedoe, gedenk, ge-eet en uiteindelijk ook gewicht.
't Is niet voor iedereen, maar wellicht wel 'n optie?
Dat is ook wel een goede tip ja. Ik neem wel eens een drinkontbijt-dinges, maar daar krijg ik ook al snel weer trek van.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Als ik smorgens op m'n werk kom, drink ik eerst (meestal) 600ml, daarna begin ik pas aan m'n ontbijt.
Ook soort van uitstellen van ontbijt.
Ik doe met je mee! Ik was al bezig 🙈.quote:Op woensdag 20 maart 2019 17:43 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb besloten deze week even al m'n kasten leeg te eten (ja weggooien kan ook, maar doe ik niet) en dan volgende week er maar flink tegenaan gaan.
Hopelijk werkt dat.
En ja nu kan je ook beginnen, maar nee
Tnx! Of start jij morgen netjes?quote:Op woensdag 20 maart 2019 18:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Ik was al bezig 🙈.
Succes met weer starten volgende week.
Uhh. Ja. Cijfers moeilijk.quote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 20 maart 2019 17:43 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb besloten deze week even al m'n kasten leeg te eten (ja weggooien kan ook, maar doe ik niet) en dan volgende week er maar flink tegenaan gaan.
Hopelijk werkt dat.
En ja nu kan je ook beginnen, maar nee
ik kan zo snel je post niet terugvinden maar ging jij nou stoppen met Tussendoortjes? Misschien doe ik even mee om inderdaad wat rust in mijn hoofd te vinden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:29 schreef Stormqueen het volgende:
Laagste gewicht van het jaar vanmorgen, nice. Maar goed, het is tevens vrijdag, dus laten we niet te vroeg juichen
Beetje wintervet is gezond toch, verbranding gaat in de winter langzamer, je bent minder actief. Ik vind het een verklaarbare normale verhoging.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ah, irritant is dat, Sauvignon! Ik herken het overigens wel hoor, ik heb vanaf eind november tot eind februari ook in die modus gezeten. Mijn gewicht zat in de tweede helft van 2018 constant zo op 70-71 en de afgelopen maanden was het gemiddelde meer 73-74. Ook niet heel schokkend hoor, maar ja, mijn doel is ook duurzaam onder de 70 komen, en daarvoor moet ik soms echt even nee zeggen. Dat gaat doordeweeks aardig, maar in het weekend...![]()
Hey, maar over een week gaat de zomertijd weer in en dan hoop ik dat de hardloopdrempel aanzienlijk wordt verlaagdwecandoit!
Stoppen met tussendoortjes is het voornemen ja. Al red ik het in de ochtend nog niet zo goed, na de lunch gaat het beter.
Grappig genoeg schijnt andersom beter te werken. Vandaar ook "Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a pauper"quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Herkenbaar dipje, een tijdje geleden zat ik eindelijk onder de 75, nu al weer tijden erboven, met uitschieters naar 78. Nu dus doordeweeks IF proberen, dus tot 12.30 geen caloriehoudende dingen. Misschien houdt dat m'n avondgesnaai een beetje in toom.Gelukkig gaat het sporten wel weer braaf volgens m'n planning.
Nah, ik eet liever als ik er wél plezier uit haal. Een groot ontbijt is echt de hel voor me en ik vreet 's avonds teveel onzin, dus om mezelf een beetje voor de gek te houden, noem ik het gewoon IF. Naast dat dat ook aardig wat positieve effecten schijnt te hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Grappig genoeg schijnt andersom beter te werken. Vandaar ook "Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a pauper"
Zie ook bijv. https://optimisingnutriti(...)inner-like-a-pauper/
Is meer dat dat soort 'wijsheden' vaak niet uit de lucht komen vallenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Naast dat ik echt een schurfthekel heb aan oneliners als reden om iets te doen. Da's net zo valide als "na 20 uur eten wordt meteen vet!!!!1!".
quote:In the end, the key may be to be mindful of not over-emphasising any single meal, but rather looking at how we eat all day long.
Mja, een hoop zijn gewoon hardnekkige mythes.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is meer dat dat soort 'wijsheden' vaak niet uit de lucht komen vallen
Ik weet niet 'wat' de oorzaak was, maar mijn zicht is behoorlijk achteruitgegaan. Had ik niet eens echt door voor ik het liet testen. Zou op zich best door beeldschermen/telefoon en zo kunnen zijn,quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, een hoop zijn gewoon hardnekkige mythes.
Zelfde dat ik nog steeds geen vierkante ogen heb, of dat m'n zicht écht niet slechter is geworden door lezen bij weinig licht. Toegegeven, ik lees vaak bij matig licht en m'n ogen zijn ook matig, maar het een is niet veroorzaakt door het ander. (Om maar een niet-dieet voorbeeld erbij te sleuren).
Je zit te vaak op Fok Hugoquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik weet niet 'wat' de oorzaak was, maar mijn zicht is behoorlijk achteruitgegaan. Had ik niet eens echt door voor ik het liet testen. Zou op zich best door beeldschermen/telefoon en zo kunnen zijn,
Ik acht de kans groter dat het leeftijd gecombineerd met oefening van oogspieren is. Voor dichtbij kijken gebruik je je ogen anders dan voor veraf, dus als je voornamelijk dingen van dichtbij bekijkt...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik weet niet 'wat' de oorzaak was, maar mijn zicht is behoorlijk achteruitgegaan. Had ik niet eens echt door voor ik het liet testen. Zou op zich best door beeldschermen/telefoon en zo kunnen zijn,
Leeftijdquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat het leeftijd gecombineerd met oefening van oogspieren is. Voor dichtbij kijken gebruik je je ogen anders dan voor veraf, dus als je voornamelijk dingen van dichtbij bekijkt...
Oogsterkte op zich is gewoon oogvorm namelijk (tenzij oudziend/leesbril), daar valt niet zoveel invloed op uit te oefenen.
Door te veel dichtbij te kijken (telefoon, tablet, boeken, tekenen en knutselen) en dat niet voldoende af te wisselen met ver weg kijken (buiten, bij voorkeur zodat ver echt ver is) kunnen ogen dus wel degelijk verslechteren. Het is de reden waarom langdurig dagelijks gebruik van telefoons en tablets wordt afgeraden voor kinderen en waarom er een groeiend aantal (pre-)pubers slechte ogen heeft.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik acht de kans groter dat het leeftijd gecombineerd met oefening van oogspieren is. Voor dichtbij kijken gebruik je je ogen anders dan voor veraf, dus als je voornamelijk dingen van dichtbij bekijkt...
Oogsterkte op zich is gewoon oogvorm namelijk (tenzij oudziend/leesbril), daar valt niet zoveel invloed op uit te oefenen.
Disclaimer: ik ben geen oogarts, maar heb zodanig veel gedoe met m'n ogen gehad, dat ik er aardig wat van weet ondertussen.
Maar dat staat verder los van de oogbolvorm.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door te veel dichtbij te kijken (telefoon, tablet, boeken, tekenen en knutselen) en dat niet voldoende af te wisselen met ver weg kijken (buiten, bij voorkeur zodat ver echt ver is) kunnen ogen dus wel degelijk verslechteren. Het is de reden waarom langdurig dagelijks gebruik van telefoons en tablets wordt afgeraden voor kinderen en waarom er een groeiend aantal (pre-)pubers slechte ogen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |