SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "extra" activiteiten worden meegeteld, het ding gaat uit van (polsgemeten) hartslag en in mijn geval vertrouw ik er wel op dat het een aardige indicatie geeft (in het verleden ook met borsthartslagband getraind en die gaf soortgelijke getallen bij soortgelijke trainingen). De gemiddelden zijn ook daadwerkelijk gemiddelden, m'n zondagen zijn een stuk sneuer qua verbranding dan m'n woensdagen, zeg maar.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Telt zo'n fitbit je extra activiteit (sport, wandelingen etc) of is dat een schatting van wat je in totaal hebt verbruikt (incl rust en zo)?
Ik heb geen Fitbit, maar een Garmin, en ik vind het wel echt heel fijn. Op gewone dagen zie je hoe weinig je werkelijk doet en verbrandt, maar op andere dagen als ik sport en/of naar mijn werk ben gefietst, dan kun je dat ook fijn terugzien.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De "extra" activiteiten worden meegeteld, het ding gaat uit van (polsgemeten) hartslag en in mijn geval vertrouw ik er wel op dat het een aardige indicatie geeft (in het verleden ook met borsthartslagband getraind en die gaf soortgelijke getallen bij soortgelijke trainingen). De gemiddelden zijn ook daadwerkelijk gemiddelden, m'n zondagen zijn een stuk sneuer qua verbranding dan m'n woensdagen, zeg maar.
Overigens heb ik op dit moment geen hard afvaldoel ofzo, meer een "zorg eerst maar eens dat dit je nieuwe normaal is".
Dat is doorgaans puur een inschatting gebaseerd op je lichaamslengte (en dus je paslengte).quote:Op maandag 11 maart 2019 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Als ik mijn 10,000 met stappen zet, dus niet schuifelend in huis met schoonmaken ofzo dan kom ik op een km of 8 uit. Volgens fitbit dan.
Ja, I know. Ik heb het toen eens opgemeten met bloten voeten buiten op de tegels.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is doorgaans puur een inschatting gebaseerd op je lichaamslengte (en dus je paslengte).
Rennend doe ik ongeveer 1000 passen in een kilometer, maar wandelend zal dat stukken minder zijn.
Als je echt zo licht mogelijk wil zijn, zou ik ontbijt skippen. Alleen een kopje koffie om nog wat vocht af te drijven kan wel handig zijn.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:44 schreef Pinuts het volgende:
Oke. Wellicht een beetje een gekke vraag. Aanstaande vrijdag heb ik een medische keuring (voor defensie). Ik ben nu 6 kg afgevallen om goed voor de dag te komen met de keuring. Was eerst zo'n 78 kg en nu nog 72.5 kg. Nu moet ik me om 9.30 in de buurt van Utrecht melden.
Ik wordt tijdens de keuring gewogen en ook mijn vetpercentage wordt gemeten. Omdat ik zo hard heb gewerkt om er redelijk wat gewicht af te krijgen, zou ik het vervelend vinden als ik daar weer ineens 75 kg weeg, door eten/drinken. Wat kan ik het beste van te voren eten zodat ik wel gewoon iets heb gegeten, maar niet meteen een 'stuk' zwaarder ben?
Ik dacht zelf aan enkele crackers (licht) en bijv. een proteinereep (zit ik altijd zo'n 3-4 uur van vol). Iemand andere ideeën ?
Weet niet of dat verstandig is aangezien ik eerst nog een uur moet rijden.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:10 schreef SausDip het volgende:
[..]
Als je echt zo licht mogelijk wil zijn, zou ik ontbijt skippen. Alleen een kopje koffie om nog wat vocht af te drijven kan wel handig zijn.
Anders is bovenstaande van SQ een optie inderdaad.
Omdat je dan moet plassen? Dan doe je dat toch onderweg?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Weet niet of dat verstandig is aangezien ik eerst nog een uur moet rijden.
Denk eerder ivm anders miss wel licht in 't hoofd of iets.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je dan moet plassen? Dan doe je dat toch onderweg?
Dit inderdaad.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk eerder ivm anders miss wel licht in 't hoofd of iets.
Sommigen mensen kunnen niet echt goed functioneren op lege maag.
(zelf geen last van gelukkig)
Die van Francesca kookt?quote:Op maandag 11 maart 2019 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik maakte vandaag een voor ons nieuwe vegetarisxhe curry met sperziebonen, krieltjes, gezeefde tomaat en paneer. Hij vult erg goed en bevat heel weinig calorieën. Hij viel ook in de smaak bij de rest, dus deze houden we erin.
Hoe komt dat (denk je)?quote:Op maandag 11 maart 2019 21:42 schreef Cue_ het volgende:
Genoeg avondeten gehad, maar al een uur denkend over twee pistoletjes met kipblokjes
Deze was van de hippe vegetariër. Ik had nog krieltjes liggen en heb daar wat bij gezocht.quote:Op maandag 11 maart 2019 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die van Francesca kookt?
Die zag er iig goed uit ja!
Cue, zo herkenbaar, dat junkerige snakken naar eten en er de hele tijd mee bezig zijn, wel, niet, wel, niet...
Omdat ik het lekker vind, omdat ik niet lekker in m'n vel zit, omdat ik nog niet echt iets na het eten heb gegeten, omdat ik niet ben gaan sporten (dus tijd heb), gewoonte, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 00:05 schreef hugecooll het volgende:
Hoe komt dat (denk je)?
+ wat heb je gegeten?
De broodjes niet gedaan? Top!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ik het lekker vind, omdat ik niet lekker in m'n vel zit, omdat ik nog niet echt iets na het eten heb gegeten, omdat ik niet ben gaan sporten (dus tijd heb), gewoonte, dat soort dingen.
Een komkommer.
hahaha, vind ik wel wat. Heb je al iets in gedachten?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:41 schreef Stormqueen het volgende:
Jup, herkenbaar miss_sly! Volgens mij zitten wij wel redelijk ijn hetzelfde schuitje... op zich een prima gewicht, maar net boven een groen bmi. Al veel gezonde gewoonten, maar net niet dat laatste stukje kunnen doorbreken.
Zullen we samen challenge doen?
Ik zweer bij de basic jurkjes van de hema en heb daar ondertussen een enorme collectie sjaaltjes en cols bij om het een beetje aan en af te kleden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook een verhuizing in het vooruitzicht inderdaad! Maar op z'n vroegst de eerste in augustus en dan een tweede ergens volgens jaar. Ik heb dus meer tijd voor hetzelfde doelIk wil inderdaad ook blijvend een 6 vooraan. liefst 67, maar met 69 kan ik ook leven
Mijn startgewicht nu weet ik niet, ik moet nog wegen.
Mja, kledingstijl. Omdat ik heel veel op de fiets naar mijn werk ging door weer en wind, ben ik uit praktische overwegingen ook weer overgestapt op jeans en truien of shirts. Minder mooi afkledend, maar op de fiets wel zo fijn. Ik wil ook weer een andere richting uit, maar ik weet nog niet zo goed welke. Scheelt ook dat ik het nog steeds moeilijk vind om geld alleen aan mezelf uit te geven. Aan gezin, huis, kind, man vind ik allemaal best, maar iets dat alleen voor mij is hmmm. En ik zoek nog een goede kledingstijl. Niet te tuttig, niet te jong, geen te felle kleuren of drukke printjes...zoekende dus
"Gezonde" tussendoortjes, ik wil nog wel eens een bak yoghurt(/kwark, maar meestal yoghurt) met iets erin pakken. Dat iets kan zijn fruit, iets als cornflakes of pure hagelslag, doel ervan is toch dat het even vult tot m'n volgende maaltijd/bed, dus als er maar wat in zit waar in ieder geval een béétje over nagedacht is. Pindakaas in kwark is volgens sommigen ook een goeie optie, maar nooit geprobeerd. Daarnaast heb ik eiwitrepen, maar da's voor incidenteel en vooral omdat ik niet zo heel veel eiwitten via m'n normale voeding binnenkrijg.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik was op het moment denk ik met alles in mijn kast ontevreden, omdat ik niet lekker in mijn vel zit en iets te zwaar. Ik ben van plan mijn kast eens grondig door te spitten, heel kritisch te kijken naar wat ik nou wel en niet draag en dan eens op zoek naar andere kleding.
Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes, niet zijnde rauwe groente of een stuk fruit?
Als niet-vegetariër ben ik aardig gewend aan vleesloos eten, zie ik. Totaal niet bij vleesopties stilgestaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Skyr, pakje kalkoenfilet, pakje carpaccio, gekookte eitjes, kipgehaktballetjes.
Het is ook omdat ik nu met dat proteine-dieet bezig ben hoor dat dit nu op mijn lijstje staat. Vroegah ging ik ook voornamelijk voor groente, nootjes en fruit idd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als niet-vegetariër ben ik aardig gewend aan vleesloos eten, zie ik. Totaal niet bij vleesopties stilgestaan.
Dat geloof ik wel ja, beleg an sich valt meestal wel mee.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is ook omdat ik nu met dat proteine-dieet bezig ben hoor dat dit nu op mijn lijstje staat. Vroegah ging ik ook voornamelijk voor groente, nootjes en fruit idd.
Maar dit soort dingen vallen echt enorm mee qua kcals als je ze niet combineert met carbs.
AH heeft zelfs een kip-gelderse worst in het vleeswaren assortiment. Zit meer in dan gegrilde kalkoenfilet maar voor de variatie is het een prima tussendoortje.
Maar als je een beetje vega wil zijn dit geen opties inderdaad.![]()
Ik heb afgelopen week voor het eerst in anderhalf jaar ofzo weer eens een bak skyr gehaald, maar is dat recept veranderd? In mijn beleving was het veel zoeter en niet zo zuur.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Skyr, pakje kalkoenfilet, pakje carpaccio, gekookte eitjes, kipgehaktballetjes.
Ik zweer bij de aardbeien-skyr van de lidl. De naturel is idd yoghurt-zuur.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:07 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week voor het eerst in anderhalf jaar ofzo weer eens een bak skyr gehaald, maar is dat recept veranderd? In mijn beleving was het veel zoeter en niet zo zuur.
Ik had inderdaad de vanille. Maar die had ik 't weekend ook.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zweer bij de aardbeien-skyr van de lidl. De naturel is idd yoghurt-zuur.
Van de blauwebessen en frambozen van de lidl krijg ik last van maagzuur.
Misschien had jij eerst ook skyr met een smaakje? Veel mensen vinden die met vanille-smaak vlgs mij wel lekker.
Als je verder genoeg binnenkrijgt op een dag (heb je dat al eens getrackt in een myfitnesspal oid? Kan een goed handvat geven met hoeveel/wat je kan aanvullen overdag), kan het ook een dorstsignaal zijn. Of inderdaad een "doe eens wat meer verdelen" op een dag.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, tussendoortjes zouden niet nodig moeten zijn. Ik vind de tijd tussen maaltijden alleen zo lang. ontbijt 7.45, dan lunch 12.30 en dan avondeten 18-18.30 uur. Of soms nog later, in verband met sportactiviteiten kind. En dan komt er bijna altijd wel een momentje van 'tijd hebben', ook op mijn werk, en dan gaat mijn hoofd op zoek.
Het is dus vooral een kwestie van discipline, eigenlijk. Ook een goed besef wel, trouwens.
hahaha, ja he?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als je verder genoeg binnenkrijgt op een dag (heb je dat al eens getrackt in een myfitnesspal oid? Kan een goed handvat geven met hoeveel/wat je kan aanvullen overdag), kan het ook een dorstsignaal zijn. Of inderdaad een "doe eens wat meer verdelen" op een dag.![]()
Over dorst gesproken, ik ga m'n vrolijke waterfles maar weer eens opgraven. Ik zou willen dat niet eten net zo ingebakken zat als niet drinken.
Een hardgekookt ei, wat plakjes worst of gerookte kip, wat nootjes. Niet persé gezond maar wel makkelijk: crackertjes, snack a jacks, etc.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik was op het moment denk ik met alles in mijn kast ontevreden, omdat ik niet lekker in mijn vel zit en iets te zwaar. Ik ben van plan mijn kast eens grondig door te spitten, heel kritisch te kijken naar wat ik nou wel en niet draag en dan eens op zoek naar andere kleding.
Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes, niet zijnde rauwe groente of een stuk fruit?
O ja, een eitje kan ik wel weer mee gaan nemen. Goeie!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een hardgekookt ei, wat plakjes worst of gerookte kip, wat nootjes. Niet persé gezond maar wel makkelijk: crackertjes, snack a jacks, etc.
Ja, precies, echt als snack, even wat kauwen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een saj doet ongeveer 40 kcal, valt dus wel mee. Vullen doet het niet, maar als je graag crunchy dingen eet is het een prima optie
Ik moet dan altijd meteen het hele pak.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een saj doet ongeveer 40 kcal, valt dus wel mee. Vullen doet het niet, maar als je graag crunchy dingen eet is het een prima optie
Klopt, dat is het lastige. Idealiter neem je er 3 mee naar je werk in een zakjequote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd meteen het hele pak.Dan schiet het weer zo zijn doel voorbij.
Even ontlurken hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh heerlijk, sauna!
Kan ik eigenlijk ook wel een keertje doen.Alleen dan om het half uur even mijn foon checken, stel dat ik gebeld word voor mijn eerste melding.
In principe wel, het grote nadeel van dit vak en daarin werken als ZZP-er, maar als het eenmaal een beetje loopt ga ik op zoek naar een freelancer die ik kan bellen in tijden van drukte of vakantie en dus inderdaad ook dingen als verjaardagen die je echt niet wil missen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:41 schreef Meke het volgende:
[..]
Even ontlurken hoorMaar moet je dit dan je hele leven blijven doen?
Snap dat je een eerste melding niet wilt missen, maar over een jaar bijv? Of als je op vakantie gaat? Of als je kinderen jarig zijn? Ben daar best benieuwd naar
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
He BE! Zit je nu in de uitvaartbiz?!
Wauw! Stoerdert! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben sinds 1 feb gestart met mijn eigen onderneming.
Nu is het wachten op de eerste melding. Ben bezig met bloggen etc. en soon moet mijn google-shit op orde zijn zodat ik gevonden kan worden.
Ja snap ik.. Spannend!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In principe wel, het grote nadeel van dit vak en daarin werken als ZZP-er, maar als het eenmaal een beetje loopt ga ik op zoek naar een freelancer die ik kan bellen in tijden van drukte of vakantie en dus inderdaad ook dingen als verjaardagen die je echt niet wil missen.
Maar zolang ik nog steeds wacht op de eerste (en tweede en derde etc.) denk ik dat ik toch wel zo veel mogelijk zelf ga proberen meldingen op te pakken.
Intermittent fasting werkt omdat:quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Overigens, even algemeen, tussendoortjes zijn geen must, net wat je zelf prettig vindt. Zo eet ik eigenlijk alleen 's avonds iets wat geen maaltijd is, overdag heb ik aan m'n normale maaltijden voldoende. Zolang je maar voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, maakt het voor gewichtsverlies in principe niet uit wanneer je dat binnenkrijgt.
Volgens mij is dat ook waarom intermittent fasting bij een aardig grote groep werkt om af te vallen, want x uur om te eten en als je dan je volledige voeding "moet" eten, geloof ik wel dat je daarna geen trek meer hebt in extra zooi.
SPOILER: Veel langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 04:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Intermittent fasting werkt omdat:
TL;DR:
Eet: sla suiker en vet op
Eet niet: verbrand suiker en vetEr zijn ook weer genoeg onderzoeken die zeggen dat 't niet uitmaakt of je kcal voor het slapen eet of niet.SPOILER: Veel langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis maar net hoe je lichaam erop reageert.
Ik weet nog niet welke ik geloof, beiden niet bewust uitgetest.
Het moment maakt daarvoor op zich ook niet zo veel uit. Daar had ik het ook niet overquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er zijn ook weer genoeg onderzoeken die zeggen dat 't niet uitmaakt of je kcal voor het slapen eet of niet.
Tis maar net hoe je lichaam erop reageert.
Ik weet nog niet welke ik geloof, beiden niet bewust uitgetest.
Wel weinig, dan heb ik blijkbaar echt geen wilskrachtquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:02 schreef Allures het volgende:
Ik deed dus we er af en toe invoeren in zo'n app wat ik eet, voor inzicht
Ik sleep alleen geen weegschaal achter me aan dus ik moest wat gokken
Maar ik stond vanmorgen ontbijt te maken en dacht 'oh hier is een weegschaal
Dus ik voer al jaren 30 gram boter en hagelslag per boterham in
Het was echt 8
Lol, dacht serieus daar iets over gelezen te hebben in je stukquote:Op woensdag 13 maart 2019 07:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het moment maakt daarvoor op zich ook niet zo veel uit. Daar had ik het ook niet over
Dat is soort van mazzel dan. Ik smeer altijd een zo'n kuipje roomboter van 30 gram verdeeld over 2 boterhammen en dan nog een halve over de 3e. Op de eerste 2 boterhammen gaat dan een heel pakje kip- of kalkoenfilet a la 150 gram, ofwel 125 gram forelfilet, ofwel 100 gram gerookte zalm... (en nog wat sla, plakjes komkomkommer, plakjes tomaten en een gekookt ei) en op de derde vaak ergens tussen de 30-45 gram pure hagelslagquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |