abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185449236
Omdat ik er geen (recent) topic over kon vinden, hier een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:14:04 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
  Vis een optie? donderdag 7 maart 2019 @ 12:23:02 #3
70532 loveli
N
pi_185450126
Ik herinner me wel een redelijk recent topic. Vraag me niet van wie, maar de eerste bijdragen waren in groentinten.
/heb je ook niks aan
crap in = crap out
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:00 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185450237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 12:23 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me wel een redelijk recent topic. Vraag me niet van wie, maar de eerste bijdragen waren in groentinten.
/heb je ook niks aan
Dit is deel 2 van dat topic volgens mij :P
  Vis een optie? donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:49 #5
70532 loveli
N
pi_185450249
Ow, oude OP gecopy-paste :')
crap in = crap out
  donderdag 7 maart 2019 @ 13:10:51 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185450927
Ha, hier is deel 2. Misschien kan een mod ze reeksen?
KuikenGuppy
pi_185451085
Ik dacht toch echt dat ik een nieuw deel had geopend. Heb ik zo verkeerd gekeken? Sorry, mods!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 maart 2019 @ 14:03:46 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_185452119
gastgereekst.
pi_185452166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht toch echt dat ik een nieuw deel had geopend. Heb ik zo verkeerd gekeken? Sorry, mods!
Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:07:36 #10
5428 crew  miss_sly
pi_185452185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.
Ah, dank! Kan ik het dus toch goed gedaan hebben.

Anyway, hij is weer gereekst, Nu komt alles goed!
pi_193616035
Help! Ben nu al een tijdje bezig met een volledig nieuwe inrichting van de woonkamer. Een groot deel ervan heb ik op orde. Het grootste probleem is de lange muur van 6,4 meter lang en 3 meter hoog.

De bedoeling is dat er in ieder geval een vitrine/buffetkast van 180 cm breed (evt. 120 cm breed) en 192 cm hoog (250 cm hoog is ook nog een optie vanwege het hoge plafond) komt en een kast voor speelgoed e.d. voor kind en zijn keukentje.
Als ik dat allemaal op schaal in Floorplanner zet, ziet het er niet uit.

Bijkomend "probleem" is ook dat de stopcontacten en thermostaat aan die muur zitten, precies op de plek waar ik eigenlijk die vitrine/buffetkast zou willen. Thermostaat e.d. verplaatsen gaat me een stap te ver.

Op dit moment staan er over de hele muur verspreid 4 kasten van elk ong. 70 cm breed, waarvan 3 dezelfde hoogte (190 cm) en eentje van 110 cm hoogte en kind zijn keukentje.

Iemand nog tips om zo'n lange en hoge muur qua interieur in te richten, zodat het toch sfeervol oogt?

ben nog even aan het kijken hoe ik iets uit Floorplanner hier kan posten..... maar ben geen ster in dat soort dingen :@
  zaterdag 13 juni 2020 @ 17:11:42 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193616195
Floorplanner heeft een export optie of je maakt even een print screen die je kunt uploaden via een image-dumpsite.

Je hebt een rechthoekige kamer in die afmetingen? Wat staat er nog meer in de ruimte?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193618013
Hierbij een export van Floorplanner (hopelijk lukt het :))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stukje rechts links waar geen muur getekend is, is een trapje naar de keuken (splitlevel).

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 13-06-2020 21:23:41 ]
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:13:49 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193618790
Het ergste wat je kunt doen met lange rechte muren is er allemaal verschillende kasten en dingetjes tegenaan te zetten.
Ik zou die muur eerder zo veel mogelijk vrij houden en er 1 statement maken. Als je veel kastruimte wil kan dat ook prima op de korte muur bovenaan.

Waarom een aparte kast voor speelgoed? Kun je dat niet in 1 grote kast kwijt?

Wat verder veel doet voor gezelligheid is een tof behang!
disclaimer
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:30:57 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193619096
Met grote bloemen bijv.! 8)
voordat iemand anders em inkopt :P
pi_193619156
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:13 schreef SQ het volgende:
Het ergste wat je kunt doen met lange rechte muren is er allemaal verschillende kasten en dingetjes tegenaan te zetten.
Ik zou die muur eerder zo veel mogelijk vrij houden en er 1 statement maken. Als je veel kastruimte wil kan dat ook prima op de korte muur bovenaan.

Waarom een aparte kast voor speelgoed? Kun je dat niet in 1 grote kast kwijt?

Wat verder veel doet voor gezelligheid is een tof behang!
Dat van teveel verschillende kasten ben ik inmiddels ook achter via Floorplanner. In Floorplanner kan ik niet exact de meubels erin zetten, die ik wil (of ik weet nog niet goed genoeg hoe Floorplanner werkt :)), dus ik zoek meubels die er enigszins op lijken en pas dan de formaten aan.

De huidige kasten aan die muur zijn wel allemaal uit eenzelfde serie, maar die ben ik na 20 jaar zat (net als de rest van de inrichting) :)

Bedoel je met die korte muur bovenaan de muur er recht tegenover (waar de tv kast gepland staat)?

Behang kan inderdaad veel doen, maar wij hebben structuur op de muur, dus dan moeten we het eerst stuccen, daar heb ik ook weinig trek in :N

Goede tip @bleiblei :P Ik vind het wel echt tof dat jullie dat soort keuzes durven te maken.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:01:03 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_193619622
Jup die bedoel ik.
Als behang niet kan, dan een toffe kleur met een grote kast? En dan geen 1.20 breed maar dan echt een enorme alles in 1 kast.
disclaimer
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:31:50 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:45:43 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193620571
Jammer dat je structuur op de lange muur hebt. Anders zou ik zeggen: draai de oriëntatie van je hele woonkamer om en koop een beamer om op die muur te projecteren in plaats van de TV. Ergens verderop nog een groot schilderij (of mooie compositie van kleine schilderijen/foto's) en één kast waar alles in kan, klaar.

Zijn je bankjes op schaal ingetekend, lijken me redelijk klein?
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:51:08 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193620675
Heb je een foto? :@
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:00:01 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193620849
Ik zou de oriëntatie van het interieur omdraaien. Maak aan de lange muur een lage kast over (bijna) de hele breedte. Dit idee:

Tegen de muur bovenaan je plattegrond kan dan een grote (speelgoed)kast en het keukentje, je dochter heeft dan een speelhoek achter de bank. Zo loop je niet steeds door de speelhoek heen, en staat het speelgoed ook niet zo enorm in het zicht. Bovendien vinden kinderen een hoekje vaak leuker dan zo midden in het zicht.
KuikenGuppy
pi_193621293
Als we de oriëntatie van de woonkamer omdraaien, weet ik niet goed waar we banken moeten zetten, omdat je via dat trappetje de woonkamer inkomt en genoeg ruimte nodig hebt om de woonkamer in te lopen.

Bank met de rug naar de tuin (rechts) willen we niet, want het is een glazen pui van 3 meter hoog, dus we willen de bank wel richting de tuin hebben, om zicht te hebben op de tuin.

Banken zijn op schaal ingetekend, betreft 2 * 2,5 zits (als ik het goed onthouden heb). Onze huidige banken zijn iets groter, maar kan ik niet goed kwijt om voldoende loopruimte te houden richting de tuin en de kast.

De muur links (waar nu 1 kast van 120 cm hoog staat onder het raam) wordt onderbroken door een raam richting de hal en daarna is de muur zo'n 140 cm hoog, zodat er verbinding met de hoger gelegen keuken is.

Bij de muur bovenaan, waar de bank naar gericht is, daar zit ook de tv-aansluiting. Ik weet ook niet hoe makkelijk je die kunt verplaatsen, gezien de aanwezige linkerhanden hier :)
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:54:38 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193621872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we de oriëntatie van de woonkamer omdraaien, weet ik niet goed waar we banken moeten zetten, omdat je via dat trappetje de woonkamer inkomt en genoeg ruimte nodig hebt om de woonkamer in te lopen.

Nou, gewoon zoals ze nu staan maar dan andersom. Dus de linker bank iets naar onderen (op het plattegrondje) en de onderste bank 180 graden gedraaid en een stukje omhoog geplaatst naar waar je nu het kleed hebt gepland.

Tv aansluiting kan via een devolo, hoef je helemaal niks voor te klussen.
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 07:11:59 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193623612
Ik snap je wens voor tuinzicht, vind ik ook belangrijk. Maar je kunt ook de oriëntatie omgooien zonder je tuinzicht te verliezen. Je 2,5 zits blijft naar de tuin kijken, je 2 zits komt met zijn rug richting de muur waar nu je TV ingetekend staat.

Wat ik heel goed vind aan jouw ontwerp is de loopruimte rondom de banken, die zou ik er zeker inhouden.

Eens met Burdie, een lange lage kast over zo'n beetje de hele breedte zou super zijn. Je kunt ook nog een beetje spelen in de hoogte. Dat je bijvoorbeeld voor je kleine een klein zit/leesplekje inbouwt of zo. Of je bouwt er ergens een hoge kast in. Of je gaat voor bovenkastjes (hoeft niet over de hele breedte!) Ikea Besta (of een vergelijkbaar systeem) is je vriend.

Ik post toevallig allemaal witte voorbeelden.
Resistance is futile.
pi_193623669
Ik zou iets minder vanuit bestaande meubels denken en meer vanuit functies die je voor je ziet voor de lange muur. Denk aan: opbergruimte voor servies / een plek voor kinderen om te spelen incl. opbergruimte / een werkplek / een leeshoek / een plek om kuipplanten neer te zetten. En dan deel je de muur op. Daarbij kun je behang of kleur gebruiken. Behang hoeft niet rechtstreeks op de muur; je kunt ook een paneel maken.

En daar kun je mee spelen. Meubels hoeven niet precies binnen die vlakken te vallen:

Denk ook eens aan lagere kasten. Die bieden de mogelijkheid om bijv. een muur met kunst erboven te maken en/of iets erop te zetten.

Zo'n soort effect kun je ook creëren door de helft van de muur te schilderen. (En daar kun je weer mee spelen door objecten er net overheen te laten vallen.)

Een leuke speelplek voor de kinderen is zo eenvoudig gemaakt. Ik hou zelf van lage banken waar ze aan kunnen zitten als ze bijvoorbeeld willen tekenen, op kunnen zitten om te hangen en waar je bijv. manden voor opbergen onder kunt zetten:

Maar je kunt ook een verrijdbare speelplek maken of iets haaks op de muur zetten om een hoek te creëren, bijv. een lage, open boekenkast. Bij VT Wonen zag ik eens een toffe uitklaptafel.

Voor meer speelplekinspiratie zie OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 78.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-06-2020 07:59:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193623711
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:

Bij de muur bovenaan, waar de bank naar gericht is, daar zit ook de tv-aansluiting. Ik weet ook niet hoe makkelijk je die kunt verplaatsen, gezien de aanwezige linkerhanden hier :)
Dat is niet moeilijk, maar ik zie zelf niet meteen een enorm voordeel van het draaien van de oriëntatie. Het is niet goed te beoordelen, maar ik heb de indruk dat je looproutes met de huidige indeling optimaal zijn (heb je een deur naar de tuin?). Wat foto's van de huidige situatie zouden handig zijn.

Je kunt eventueel nog je twee banken vervangen door een hoekbank en dan het derde element schrappen. Dat zorgt voor wat meer openheid.
  zondag 14 juni 2020 @ 08:21:55 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193623792
Waar haal jij eigenlijk je inspiratie, @Claudia_x?
Resistance is futile.
pi_193625121
Dank voor alle tips tot zover.

Over de oriëntatie van de kamer omdraaien heb ik nog even nagedacht, maar dat levert denk ik minder ruimtelijkheid en loopruimte op. Ik ken maar 1 iemand in deze straat, die de boel omgedraaid heeft, maar die heeft op meteen het trappetje naar de woonkamer verplaatst. We zijn daar wel eens binnen geweest, dat oogt toch minder open.

@Seven. de structuur zit niet alleen op die lange muren, maar op alle muren van de woonkamer :)
Besta ben ik nu een beetje mee aan het ontwerpen. Maar merk dat alle opties en mogelijkheden (hoog / laag, deurtjes of open, glas of dicht enz.) het me ook weer lastig maken om een besluit te maken.
Zijn de voorbeelden die jij postte allemaal Besta? Ik vind de 2e foto nl. wel erg mooi.
Welke andere opties zijn er naast Besta?

Ik zal een lange lage kast eens in Floorplanner zetten, kijken hoe dat eruit ziet.

@Claudia_x sowieso wil ik meer dingen aan de muur en meer planten. Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
En dan moet ik manlief mee zien te krijgen in de kleurkeuze. De muren zijn 3 meter hoog, gezien mijn hoogtevrees gaat het mij zelf niet lukken om tot aan het plafond te verven, dus ik heb manlief wel nodig hiervoor :).

Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!

We hebben een grote glazen schuifpui richting de tuin (rechts op de plattegrond). Ik heb zelf ook wel het idee dat de looproutes zoals ze nu zijn optimaal zijn. En zoon heeft voldoende speeloppervlakte achter de bank.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:19:42 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625645
Oh dit topic!

Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..

Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het idee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben ik helemaal weg van dit bed :

En wil ik daarachter graag dit behang.

Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.

Nu zit ik met de volgende issues:
- welke kleuren voor de overige muren
- Welke kleur vloerbedekking?
- Welke kleur / configuratie van de (nieuwe)kleding kast
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Barreltje op 14-06-2020 12:33:30 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 14 juni 2020 @ 12:34:33 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_193625826
Ik ben benieuwd naar de indeling van de kamer!
Wij hadden namelijk ook zo'n enorme kamer en hebben juist besloten om een aparte inloopkast te bouwen. De ruimte werd hierdoor veel beter benut.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 12:36:06 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625846
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
Ik ben benieuwd naar de indeling van de kamer!
Wij hadden namelijk ook zo'n enorme kamer en hebben juist besloten om een aparte inloopkast te bouwen. De ruimte werd hierdoor veel beter benut.
Geedit ;)
Ik had jullie project ook zitten bekijken, maar het idee loopt hier mank vanwege de blauwe rechthoek boven in. Dat is een schouw. Die kunnen/willen we niet weghalen en het is wel echt zonde om daar een kast omheen te bouwen..
  zondag 14 juni 2020 @ 12:39:17 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193625884
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor alle tips tot zover.

Over de oriëntatie van de kamer omdraaien heb ik nog even nagedacht, maar dat levert denk ik minder ruimtelijkheid en loopruimte op. Ik ken maar 1 iemand in deze straat, die de boel omgedraaid heeft, maar die heeft op meteen het trappetje naar de woonkamer verplaatst. We zijn daar wel eens binnen geweest, dat oogt toch minder open.

@:Seven. de structuur zit niet alleen op die lange muren, maar op alle muren van de woonkamer :)
Besta ben ik nu een beetje mee aan het ontwerpen. Maar merk dat alle opties en mogelijkheden (hoog / laag, deurtjes of open, glas of dicht enz.) het me ook weer lastig maken om een besluit te maken.
Zijn de voorbeelden die jij postte allemaal Besta? Ik vind de 2e foto nl. wel erg mooi.
Welke andere opties zijn er naast Besta?

Ik zal een lange lage kast eens in Floorplanner zetten, kijken hoe dat eruit ziet.

@:Claudia_x sowieso wil ik meer dingen aan de muur en meer planten. Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
En dan moet ik manlief mee zien te krijgen in de kleurkeuze. De muren zijn 3 meter hoog, gezien mijn hoogtevrees gaat het mij zelf niet lukken om tot aan het plafond te verven, dus ik heb manlief wel nodig hiervoor :).

We hebben een grote glazen schuifpui richting de tuin (rechts op de plattegrond). Ik heb zelf ook wel het idee dat de looproutes zoals ze nu zijn optimaal zijn. En zoon heeft voldoende speeloppervlakte achter de bank.
Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.

Post eens plaatjes van je bank en je vloer, dan kun je daar je muur gordijnen weer op afstemmen.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:40:46 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193625907
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!

Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het idee

SPOILER

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.

- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?
Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.

Een hoek over.. is een ligbad een optie? *)

Bed en behang vind ik supergaaf _O_
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:42:28 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625936
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer ;)

ennuh. welke vloer dan bij dat behang? :o
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Barreltje op 14-06-2020 12:50:58 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 12:44:41 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193625963
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed idee. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_193626662
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.

Post eens plaatjes van je bank en je vloer, dan kun je daar je muur gordijnen weer op afstemmen.
Dit is ongeveer onze vloer:
https://directfloor.nl/wp(...)d3903_1-1340x840.jpg

En deze lijkt er ook wel op: https://www.i-podlahy.cz/(...)area_a2_cmyk_eci.jpg

Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.

Nieuw vloerkleed heb ik wel op het oog, dat wordt waarschijnlijk deze, maar twijfel over de match met de vloer:
SPOILER
Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen :P

Een deel van die lange muur verven, zou dat kunnen of lijkt dat nergens op?
pi_193626719
Manlief vindt ook de aankleding met planten e.d. niet praktisch ivm zoon. Er zijn toch wel meer mensen met kleine kids (peuterleeftijd), die gewoon planten hebben staan (ook binnen reikwijdte van kind)?
  zondag 14 juni 2020 @ 16:55:35 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628577
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur :)
Met dat behang ben je nog redelijk flexibel. Eiken vloer zal zeker niet misstaan. Of, als je heel gewaagd wil: zwarte houten vloer!
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 16:59:25 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628617
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dit is ongeveer onze vloer:
https://directfloor.nl/wp(...)d3903_1-1340x840.jpg

En deze lijkt er ook wel op: https://www.i-podlahy.cz/(...)area_a2_cmyk_eci.jpg

Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.

Nieuw vloerkleed heb ik wel op het oog, dat wordt waarschijnlijk deze, maar twijfel over de match met de vloer:
SPOILER
Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen :P

Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.

Een deel van die muur verven kan zeker en is natuurlijk helemaal hip. Ik ben zelf gek op een geverfde lambrisering, ik weet niet hoe dat uit gaat pakken met een lage kast ervoor? Color blocken is ook helemaal hip, al zou ik het in de woonkamer beperken tot rechthoeken en vierkanten.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:01:04 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628633
En uiteraard zou ik gewoon keihard afscheid nemen van de huidige TV hoek en die inderdaad boven de lage kast hangen of erop zetten.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:03:20 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628649
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief vindt ook de aankleding met planten e.d. niet praktisch ivm zoon. Er zijn toch wel meer mensen met kleine kids (peuterleeftijd), die gewoon planten hebben staan (ook binnen reikwijdte van kind)?
Ja hoor, ik ken zoveel mensen met peuters en planten :D. Gewoon geen giftige planten maar verder kan aankleding met een plant geen kwaad.

En hangplanten O+ , die kunnen boven je lage kast hangen natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_193628689
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 08:21 schreef Seven. het volgende:
Waar haal jij eigenlijk je inspiratie, @:claudia_x?
Ik ben een VT Wonen- en Pinterestmiep. Ik houd de inspiratieplaatjes voor m'n eigen huis vrij trouw bij en ik heb een olifantengeheugen (wat helpt bij het terugvinden van een beeld).
pi_193628720
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
Ja, natuurlijk kan dat! Eventueel in de bouwmarkt even vragen naar de beste roller voor een muur met structuurverf.

quote:
Ik heb het afgelopen jaar de kleuren van Farrow & Ball en Little Greene ontdekt. Die zijn een aanrader. Je kunt als je online op zoek gaat gratis boekjes met kleurstalen vinden.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:21:53 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193628820
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!

SPOILER

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zou de vloerbedekking skippen en gaan voor laminaat of hout met een mooi groot kleed O+. Het bed kan je in de ruimte zetten, met bij het voeteneind een bedbankje.
In een hoek die over is, zou ik een make-up tafel zetten met een mooie spiegel.
KuikenGuppy
pi_193628854
quote:

Dat gaat prima, alleen zal het (zoals @Seven al zei) met structuur in de muur wel moeilijker zijn om een rechte lijn te krijgen. Daar heb je trucjes voor.

Eenvoudigste manier om een functie af te bakenen:

Zoiets kan ook:

Hoekje om:

Dit soort vormen op je muur schilderen is helemaal in:

Ik vind zelf, net als @Seven, lambrisering mooi:

Het is maar verf, je gaat er zo weer overheen. Experimenteer vooral!
  zondag 14 juni 2020 @ 17:25:33 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193628865
quote:
Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 17:34:02 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628941
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En geen zitje dan maar wel een aankleedhoek? En dan echt een luxe boetiek-uitvoering me grote drieluik spiegels en zo een grote ronde fluwelen poef ervoor van minimaal een meter doorsnee.

Als je een beetje fashionista bent, dan is dat volstrekt te verdedigen natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_193629546
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?
We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.

quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.
De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.

Lampen e.d. is nog een beetje een issue, want na 4 jaar wonen in dit huis hebben we nog steeds nergens goede lampen gevonden. Maar nu kan ik wel gerichter gaan zoeken bij de nieuwe inrichting.

Planten groen met hier en daar kleurige bloemen.
Gordijnen nog geen idee, maar in ieder geval geen wit zoals ze nu zijn.

Nog tips voor kleuren die erbij zouden passen?
  zondag 14 juni 2020 @ 18:46:14 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193629827
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.
[..]

De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.

Lampen e.d. is nog een beetje een issue, want na 4 jaar wonen in dit huis hebben we nog steeds nergens goede lampen gevonden. Maar nu kan ik wel gerichter gaan zoeken bij de nieuwe inrichting.

Planten groen met hier en daar kleurige bloemen.
Gordijnen nog geen idee, maar in ieder geval geen wit zoals ze nu zijn.

Nog tips voor kleuren die erbij zouden passen?

Wit en houttinten zal prima gaan. Ik vind deze setting zelf nogal neutraal.

Ik zou er zo'n groentint tegenaan gooien op de muur. Evt nog blauw gordijn. Ik heb zelf de kleur geordend van Histor en dat heb ik gecombineerd met petrol gordijnen. Ik zie die donkerblauwe stoeltjes bij het kleed, die kleur doet het ook goed met geordend.

En mijn ervaring is dat de chaise longue enorm veel gebruikt wordt. Wij zitten met z'n tweeën altijd te loungen, en zodra persoon 3 en 4 erbij komen (zijn dochters zijn hier om het weekend), dan is direct die hoek in gebruik.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 18:52:17 #50
5428 crew  miss_sly
pi_193629906
Wij hebben dit keer heel bewust gekozen voor twee banken en geen hoekbank of bank met lounge-gedeelte. Het zit toch wat fijner, vinden wij.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:53:13 #51
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193629918
Ik zou zachte pastelachtige kleuren kiezen, maar dat ligt ook heel erg aan de lichtinval in huis. Denk bijvoorbeeld aan groentinten, of zalmkleur. Dat past best goed bij wit in ieder geval.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 14 juni 2020 @ 18:54:25 #52
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193629936
Die kleur groen die Seven net plaatst kon ik net niet opkomen, die bedoel ik ook. Tint a la “geordend” of early dew bijvoorbeeld. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 19:05:50 #53
5428 crew  miss_sly
pi_193630092
Bij veel lichtinval van die hele wand met ramen kun je ook juist wel een wat donkerdere kleur kiezen, denk ik. In combinatie met een tint lichter kun je wellicht door een goede combinatie een knusse hoek creëren met de donkerdere kleur en de rest van de ruimte lichter en/of wit.
pi_193630685
Met Early Dew kun je niet meer aankomen, hoor. }:|
pi_193630686
Tolstoi, kunnen jij en je man misschien allebei een Pinterestbord aanmaken met kleuren en materialen en dergelijke die jullie mooi vinden?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 14 juni 2020 @ 20:05:25 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_193630902
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Geedit ;)
Ik had jullie project ook zitten bekijken, maar het idee loopt hier mank vanwege de blauwe rechthoek boven in. Dat is een schouw. Die kunnen/willen we niet weghalen en het is wel echt zonde om daar een kast omheen te bouwen..
Zit er een werkende haard in die je gebruikt? Want ik zie zo al een hele mooie mogelijkheid waarop het wel kan. Moet ik die uittekenen of schiet je het idee bij voorbaat al af?
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 20:10:20 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193630978
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Zit er een werkende haard in die je gebruikt? Want ik zie zo al een hele mooie mogelijkheid waarop het wel kan. Moet ik die uittekenen of schiet je het idee bij voorbaat al af?
Nee niet werkend , maar ik vind hem wel bij ons jaren-1900 huis passen. Ik ben benieuwd naar je idee!

Ik zal zo even een fotootje maken voor je ;) nu even een aflevering tv afkijken :+
pi_193631046
quote:
12s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Niet nee? Deze hebben we als optie voor 1 lange wand in onze woonkamer :D

Misschien beter om iets donkerder te gaan, er is vrij veel licht inval in onze woonkamer.
pi_193631909
quote:
12s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Hij zit nog erg mooi op onze muur! Wat jij net liet zien was iets grijziger, maar wel dezelfde kleurgroep.

Ik denk dat een early dew langer meegaat dan dat donkere blauw dat ook in alle boekjes stond.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:22:32 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_193632016
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nee niet werkend , maar ik vind hem wel bij ons jaren-1900 huis passen. Ik ben benieuwd naar je idee!

Ik zal zo even een fotootje maken voor je ;) nu even een aflevering tv afkijken :+
Als ie niet wordt gebruikt geeft dat toch al meer mogelijkheden.

Ik heb iets uitgewerkt met 2 mogelijke indelingen:

En de tweede:

disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 21:41:07 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193632334
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:22 schreef SQ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^O^

Met zo'n 170cm diep is het een mooie royale inloopkast. Die van ons is geloof ik 120cm.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:42:26 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_193632360
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

^O^

Met zo'n 170cm diep is het een mooie royale inloopkast. Die van ons is geloof ik 120cm.
Zeker, de onze is wel banaal met 2.30 maar door het raam kon dat niet smaller. Met een kast van 60 centimeter hou je nog een ruime meter over, kunnen er zelfs nog deuren in als je wil :)
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:37:39 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_193633335
En dan kun je prima voor een IKEAtje gaan trouwens:

Past precies :+
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:39:14 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633369
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh! Dat ziet er wel heel tof uit! O+

Het ziet er nu dus zo uit
SPOILER
  zondag 14 juni 2020 @ 22:39:58 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_193633381
goeie hamburger!
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:41:19 #66
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633421
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:39 schreef SQ het volgende:
goeie hamburger!
Ja _O- die zat blijkbaar nog onder mn copypaste :9~
  zondag 14 juni 2020 @ 22:41:21 #67
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193633426
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Optie 2 ziet er ruimtelijker uit voor m'n gevoel. Maar allebei een mooie manier van gebruik van ruimte.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 14 juni 2020 @ 22:41:43 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_193633432
ja die loze hoek is echt zonde. Ik denk inderdaad dat er veel meer uit te halen is als je een beetje omdenkt :Y
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:44:08 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633497
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Optie 2 ziet er ruimtelijker uit voor m'n gevoel. Maar allebei een mooie manier van gebruik van ruimte.
Optie 2 blijkt niet te kunnen vanwege mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht.. helaas is dat muurtje maar 2 m breed.. tenzij we daar een muurtje doortrekken waar een (verbirgen) kast in kan.. oh!!! O+
  zondag 14 juni 2020 @ 22:44:19 #70
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193633500
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:
En uiteraard zou ik gewoon keihard afscheid nemen van de huidige TV hoek en die inderdaad boven de lage kast hangen of erop zetten.
Ik zou ook echt nog eens nadenken over het omdraaien van de indeling. Je looppad kan prima tussen de bank en de televisie in. Wordt eerder ruimtelijker als de bank niet meer midden in de ruimte staat.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:45:37 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_193633532
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Optie 2 blijkt niet te kunnen vanwege mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht.. helaas is dat muurtje maar 2 m breed.. tenzij we daar een muurtje doortrekken waar een (verbirgen) kast in kan.. oh!!! O+
Maar dan hou je het bed gewoon tegen de muur waar ie nu ook tegenaan staat.
Is denk ik sowieso fijner, qua feng shui, als ik het nog eens bekijk.

Maar ik denk wel dat de kamer kleiner is dan 7 bij 4, als ik de foto's zie.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:48:30 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633586
Oh. Ik bedenk nu ik even lig te kijken dat het plafond ook wel een dingetje is

SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door SQ op 14-06-2020 22:56:45 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 22:50:15 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633609
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan hou je het bed gewoon tegen de muur waar ie nu ook tegenaan staat.
Is denk ik sowieso fijner, qua feng shui, als ik het nog eens bekijk.

Maar ik denk wel dat de kamer kleiner is dan 7 bij 4, als ik de foto's zie.
Ja. Wellicht. Ik zal het morgenavond nog eens precies nameten ^O^ Ik hou van (naar boven) afronden
Behalve mn gewicht dan :+
pi_193633622
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:44 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik zou ook echt nog eens nadenken over het omdraaien van de indeling. Je looppad kan prima tussen de bank en de televisie in. Wordt eerder ruimtelijker als de bank niet meer midden in de ruimte staat.
Dat lijkt me de hel, een looppad voor m'n televisie langs. :+
pi_193633666
Ik vind je opstelling in de basis best oké, @Barreltje! Zo gigantisch lijkt de slaapkamer niet en het is zonde om het plafond niet volledig in het zicht te hebben. Ik zou bedenken wat voor functie ik aan de slaapkamer toe wil voegen (hanghoek, werkplek, make-uptafel, open kast met 100 paar schoenen) en daar een mooie plek van maken.

Oh, en de kledingkast even een tikkeltje van de zijkant afzetten en de wasmand een ruimere plek geven. :+
  zondag 14 juni 2020 @ 22:55:40 #76
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193633697
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hadden we in ons vorige huis ook, nooit last van gehad

In het nieuwe huis zit het looppad in het midden.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:56:29 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193633716
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben wij, om naar het balkon te gaan moet je voor de tv langs. Ik heb me er nog nooit aan gestoord eigenlijk.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:56:59 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_193633724
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:48 schreef Barreltje het volgende:
Oh. Ik bedenk nu ik even lig te kijken dat het plafond ook wel een dingetje is

SPOILER
Ja nee, da's ook zonde.

En dan nu nog 1 omdenker:

disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:57:21 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193633733
Ik zou die inloopkast vergeten, het lijkt me hokkerig worden. .
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 22:59:40 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_193633769
ik heb vooral echte afmetingen nodig, een halve meter meer of minder maakt echt veel uit bij dit soort plannen ;)
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:59:42 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633771
Ja. Er stond dus eerst een buro in die hoek. Maar dat werd eigenlijk vooral een verzamelplaats van spullen en kleding -O-
Dat wil ik eigenijk tegen gaan. Het buro staat nu dus in de logeer/studeerkamer..
Ik doe mijn make-up op in de woonkamer. :+ een toiletyasje met alles wat ik nodig heb en inmiddels mn ontbijt naar binnen werken. :P dus daar heb ik ook niet persé behoefte aan.

Ik ben dus ook geen fasionista :o kleding is functioneel..

Ik ga wel binnenkort eens kijken of we de huidige kledingkast kunnen verschuiven.. geen idee of het lukt, we kochten de kast bij het huis, dus vandaar dat ie daar staat
  zondag 14 juni 2020 @ 22:59:46 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193633772
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja nee, da's ook zonde.

En dan nu nog 1 omdenker:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit kan ook met de kast waar die stond, en dat bureautje waar je nu de kast hebt getekend.
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 23:01:49 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_193633801
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit kan ook met de kast waar die stond, en dat bureautje waar je nu de kast hebt getekend.
Klopt, maar dit is speelser.
Maar barrel wil geen bureau kennelijk, dat had ik even gemist :@
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 23:02:05 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633807
Ja ik ga slapen. Morgen te vroeg mn bed weer uit voor werk en morgen avond afmetingen
Beloofd :*
  zondag 14 juni 2020 @ 23:02:47 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193633818
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt, maar dit is speelser.
Maar barrel wil geen bureau kennelijk, dat had ik even gemist :@
Ik wil wel een buro.. maar niet ergens weggepropt in een hoek :+
  zondag 14 juni 2020 @ 23:03:12 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_193633823
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:02 schreef Barreltje het volgende:
Ja ik ga slapen. Morgen te vroeg mn bed weer uit voor werk en morgen avond afmetingen
Beloofd :*
Ik ook! We zien het graag tegemoet :7
Welterusten ;)
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 19:25:27 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193644565
Zoals beloofd:

Ik had de kamer dus ietsiepietsie overschat :+
  maandag 15 juni 2020 @ 19:42:47 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193644862
Ik vind dat laatste idee van SQ wel heel erg leuk! :Y
pi_193646598
Ik heb de oriëntatie van de woonkamer omgedraaid:

SPOILER
De kast aan de muur is nu een lange lage kast, alleen het laatste stukje bij het raam is een hoog deel van 192 cm.

Speelkeuken van zoon staat nu tegen de muur bovenaan. Ook de vitrine/buffetkast van 180 cm breed staat nu aan de muur bovenaan.
Dat vind ik meteen een nadeel, want als je nu vanuit de hoger gelegen keuken iets uit de vitrinekast nodig hebt, moet je de hele woonkamer door. Muur links is geen optie voor deze kast, want daar zit ook een raam in en na het raam een verlaagde muur van 140 hoog.

Ik vind de zithoek nu minder knus ogen, omdat alles wat verder van elkaar staat om voldoende loopruimte richting tuin te hebben en voor de doorgang naar trappetje naar de keuken.
Het lijkt ook minder ruimtelijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dit beeld niet gewend ben.

Er werd een devolo aangeraden voor de tv aansluiting. Volgens manlief heb je ook een coaxkabel nodig voor de tv, hoe doe je dat dan? Die aansluiting zit ook rechtsboven in de hoek.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:41:50 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193646848
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb de oriëntatie van de woonkamer omgedraaid:

SPOILER
De kast aan de muur is nu een lange lage kast, alleen het laatste stukje bij het raam is een hoog deel van 192 cm.

Speelkeuken van zoon staat nu tegen de muur bovenaan. Ook de vitrine/buffetkast van 180 cm breed staat nu aan de muur bovenaan.
Dat vind ik meteen een nadeel, want als je nu vanuit de hoger gelegen keuken iets uit de vitrinekast nodig hebt, moet je de hele woonkamer door. Muur links is geen optie voor deze kast, want daar zit ook een raam in en na het raam een verlaagde muur van 140 hoog.

Ik vind de zithoek nu minder knus ogen, omdat alles wat verder van elkaar staat om voldoende loopruimte richting tuin te hebben en voor de doorgang naar trappetje naar de keuken.
Het lijkt ook minder ruimtelijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dit beeld niet gewend ben.

Er werd een devolo aangeraden voor de tv aansluiting. Volgens manlief heb je ook een coaxkabel nodig voor de tv, hoe doe je dat dan? Die aansluiting zit ook rechtsboven in de hoek.
Ik vind het super zo, ik zou alleen nog afscheid nemen van de vitrinekast :P (de lage kast vervangt alle oude kasten).

En hier een voorbeeldje van zo'n Devolo (er zijn meer aanbieders)

https://www.kpn.com/telev(...)e-verbindingsset.htm
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 22:13:57 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193647392
Ja maar kpn werkt niet met coax ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 juni 2020 @ 22:34:36 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193647853
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:42 schreef BE het volgende:
Ik vind dat laatste idee van SQ wel heel erg leuk! :Y
De omdenker of de 2e optie?

Ik vrees dat we met de echte maten inderdaad net een metertje te kort komen :+

Ik speel nu met het idee om het bed in de "inham" aan de andere kant te zetten en de/een kast aan de kant waar het bed nu staat.. daarmee wordt het hoekje ook wat kleiner. Daarin wil ik dan denk ik een kast-buro.. dus wat je dicht kan klappen.. maar dan anno 2020 en niet 1970 ofzo :+
  maandag 15 juni 2020 @ 22:41:52 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193647979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik speel nu met het idee om het bed in de "inham" aan de andere kant te zetten en de/een kast aan de kant waar het bed nu staat.. daarmee wordt het hoekje ook wat kleiner. Daarin wil ik dan denk ik een kast-buro.. dus wat je dicht kan klappen.. maar dan anno 2020 en niet 1970 ofzo :+
En het bed gewoon vrij in de ruimte? Dan komt het frame ook mooi tot z'n recht.
KuikenGuppy
  maandag 15 juni 2020 @ 22:44:40 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193648035
Ik bedoel, zo'n hemelbed moet je niet in een hoekje of inham zetten, maar dat is natuurlijk de centerpiece van je slaapkamer.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 juni 2020 @ 00:52:44 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193649462
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De omdenker. :Y
pi_193657004
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het super zo, ik zou alleen nog afscheid nemen van de vitrinekast :P (de lage kast vervangt alle oude kasten).
Echt? Ik vind het tamelijk waardeloos. De vitrinekast moet inderdaad weg en de looproute gaat (zoals ik eerder al aangaf) voor de tv langs. Dat zou bij ons dagelijkse frustraties opleveren (met name van zoonlief tijdens het gamen :+).
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:51:12 #97
244125 laziness
pi_193657802
Wij hebben een looproute naar de schuifpui voor de tv langs maar snel langs lopen is geen frustratie hier.

Maar goed de tv staat hier ook voornamelijk 's avonds aan dus het verkeer er voor langs is dan ook maar beperkt.
pi_193658189
Interieurvraagje, wat staat er op jullie eettafel als je niet eet?
Wij hebben een eettafel in de woonkamer waar niet aan gegeten wordt. (We hebben ook een eettafel in de keuken).
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.

SPOILER
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:19:23 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_193658209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben een eettafel in de woonkamer waar niet aan gegeten wordt. (We hebben ook een eettafel in de keuken).
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.
Een dienblad met prullaria _O-
En verse blommen O+

Wat ik altijd erg leuk vind zijn van die grote fotoboeken O+
Hier geen optie, want wij eten er wél aan :P
disclaimer
pi_193658213
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:
Ik heb een tafelkleed en soms bloemen. Verder hoeft er niet zover op te staand.
pi_193658217
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:

SPOILER
Een schaal waar we losse meuk in mikken die je vaak nodig hebt, maar geen plekje in de kast wilt geven ofzo. En een ronde pot met planten
pi_193658236
quote:

SPOILER
rekeningen, knutselwerkjes van de kinderen, 2 opladers van laptops, een grote pot met een aantal verschillende vetplanten, duplostenen en een aantal kleine auto's...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:23:12 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193658263
Heel veel zut, op dit moment ook twee beeldschermen en een toetsenbord, Lego, stapel kranten, twee legen flesjes bier, een knuffel, een Frozen jurk, pensioenoverzicht, mja, wat niet eigenlijk :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:25:34 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_193658301
Ja hey, gaan we zo beginnen :')

In dat geval: de vuile vaat van het ontbijt, de spijkerbroek van mijn man, 3 knuffels, een speelgoedauto, 2 tablets, een dienblad vol prullaria en een vaas verse blommen. 8-)

Maar goed, #teamfotoboek hier als het gaat om nieuwe ideeen :P
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:26:49 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193658327
Ik heb een tijdje een fruitmand op tafel gehad. Vind ik wel zat eigenlijk

Lukt me met mijn vuilnisskills alleen nooit om te behouden
pi_193658413
Als t om dit moment gaat staat de halve keuken er op, want het aanrechtblad van de keuken is vanmorgen vervangen. En nu staan er 9 lades op gestapeld.

Maar normaal weet ik het aardig te beperkten tot een grote schaal met een ronde pot met plantjes er op :Y En in de losse ruimte rondom de schaal en pot met plantjes mikken we autosleutels, wat muntgeld etc.
pi_193658422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Een dienblad met prullaria _O-
En verse blommen O+

Wat ik altijd erg leuk vind zijn van die grote fotoboeken O+
Hier geen optie, want wij eten er wél aan :P
Ik heb wel grote fotoboeken. De XL liggend van Albelli. Maar dat zijn de jaarboeken van mijn kinderen. Dat zijn vast niet de grote fotoboeken die je bedoelt :).
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:33:40 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_193658438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik heb wel grote fotoboeken. De XL liggend van Albelli. Maar dat zijn de jaarboeken van mijn kinderen. Dat zijn vast niet de grote fotoboeken die je bedoelt :).
Nee gewoon van die boeken met plaatjes van steden ofzo. Die je voor 10 euro in de ramsj haalt omdat niemand er 150 euro voor wil neerleggen.
disclaimer
pi_193658461
Oh en zo’n rommeltafel waaraan wel geleefd en gerommeld wordt, heb ik ook. Dat is de keukentafel. Niet dat jullie denken dat hier geen Duplo of vuile vaat zwerft ;).
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:41:23 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_193658551
Coffee table books is het woord wat ik zocht :s)
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:08:43 #111
459912 FlippingCoin
pi_193658987
quote:

SPOILER
Bloemen en een fruitschaal met fruit en boeken die gelezen worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:09:48 #112
459912 FlippingCoin
pi_193659002
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:23 schreef Molo het volgende:
Heel veel zut, op dit moment ook twee beeldschermen en een toetsenbord, Lego, stapel kranten, twee legen flesjes bier, een knuffel, een Frozen jurk, pensioenoverzicht, mja, wat niet eigenlijk :')
Pics in je frozen jurk. :9~
pi_193659243
Een tafel die niet wordt gebruikt zou ik wegdoen. Een tafel die wel wordt gebruikt zou ik leeg houden. Probleem opgelost.
pi_193659408
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:41 schreef SQ het volgende:
Coffee table books is het woord wat ik zocht :s)
Die heb ik ook wel. Maar blader ik eigenlijk te weinig in.
pi_193659492
Ik heb alleen een groot vierkant dienblad, wat ongeveer 1/3e van de tafel in beslag neemt, met daarin 2 kaarsenhouders (in de vorm van flessen wijn) en onderzetters op de tafel staan.

Bloemen lijkt mij eigenlijk ook wel wat :Y).
pi_193661598
quote:

SPOILER
Hele grote vaas of pot met bloemen, takken of desnoods een plant.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:34:58 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193664146
Bloemen of kaarsen. Of in het vorige huis een fruitmand.
KuikenGuppy
pi_193664493
Verse blommen, verder niks. Dat is althans de bedoeling. :P
pi_193664656
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:02 schreef archito het volgende:
Verse blommen, verder niks. Dat is althans de bedoeling. :P
En dan ga je eten en moet je om de vaas heen kijken om elkaar te kunnen zien. Of je moet dat ding de hele tijd opzij schuiven als je gaat eten. Niet praktisch.

Wij aten thuis vroeger altijd aan de salontafel omdat de eettafel vol lag met post.
  woensdag 17 juni 2020 @ 00:23:27 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193664711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan ga je eten en moet je om de vaas heen kijken om elkaar te kunnen zien. Of je moet dat ding de hele tijd opzij schuiven als je gaat eten. Niet praktisch.

Wij aten thuis vroeger altijd aan de salontafel omdat de eettafel vol lag met post.
Bij het tafeldekken moet je toch een kleed of placemats ofzo neerleggen, dan is het een kleine moeite om de bloemen even weg te zetten. En na het eten doekje erover, bloemen weer terug, voila.
KuikenGuppy
pi_193664729
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 00:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij het tafeldekken moet je toch een kleed of placemats ofzo neerleggen, dan is het een kleine moeite om de bloemen even weg te zetten toch? En na het eten doekje erover, bloemen weer terug, voila.
Kleed en placemats? Neu, daar doen wij niet aan. Alleen het absolute minimum wordt verplaatst.

Ik heb wel eens bloemen op tafel gehad en mijn lief ging dan luid klagen als de tafel moest worden gedekt. O+
  woensdag 17 juni 2020 @ 07:26:38 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_193666148
quote:

[..]

Ja, dat moet je dan DE HELE TIJD OPZIJ SCHUIVEN. Dat is echt vreselijk ;(

( je dekt toch ook je tafel en ruimt de andere rommel er van af _O-)
disclaimer
pi_193666163
Ik heb alle vloeren in het gehele pand blauw geschilderd en met geel geschilderde pallets wat meubelen bedacht.

En die gedachte doorgetrokken naar de stal en daar logeerruimte van gemaakt.

[ Bericht 13% gewijzigd door cempexo op 17-06-2020 07:50:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193666270
quote:

[..]

We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang. :D En we hebben een tweede eettafel in de keuken. Maar eigenlijk eten we meestal gewoon op de bank. xD
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:37:40 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193667109
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:29 schreef cempexo het volgende:
Ik heb alle vloeren in het gehele pand blauw geschilderd en met geel geschilderde pallets wat meubelen bedacht.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nofi, maar die laatste foto doet me aan een isoleercel denken! :o :D

Wel inventief, die meubels van pallets! :Y

Op een lege tafel zou ik idd een schaal met kaarsen, plantjes, grote vaas bloemen, mooie kunstzinnige schaal (waar je dan eigenlijk niks in moet doen maar toch wel doet). Zo helemaal kaal vind ik hem wel heel erg kaal idd...
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 09:53:27 #126
5428 crew  miss_sly
pi_193667286
quote:

SPOILER
Ik zou me afvragen waarom ik die tafel dan daar heb staan :P

Niet om te gebruiken en niet voor de gezelligheid/mooi; waarom dan wel?
pi_193668106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:37 schreef BE het volgende:

[..]

Op een lege tafel zou ik idd een schaal met kaarsen, plantjes, grote vaas bloemen, mooie kunstzinnige schaal (waar je dan eigenlijk niks in moet doen maar toch wel doet). Zo helemaal kaal vind ik hem wel heel erg kaal idd...
Foto zitbank is kort na het installeren genomen. Op die palletbank heb ik plm 20 kleine kussentjes in de kleuren blauw en geel gelegd, met een variatie aan motieven.

De stal is een leuk alternatief en mede bedoelt om het woonhuis en die stal tot één geheel te creëren. En daarmee economisch een hogere verkoopprijs te vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 17-06-2020 11:33:10 ]
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:29:50 #128
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193668397
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:55 schreef archito het volgende:

[..]

We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang. :D ..
Dit inderdaad, straks n tafel van 3,5 meter heb al n mooi stuk klaarstaan wat op tafel kan en kan blijven staan tijdens het eten
pi_193668726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:37 schreef BE het volgende:

[..]

Ik doe veel met pallets zoals een zithoek er van maken. Ook nog een terras van 80m2 van pallets gemaakt. Misschien breng ik je/jullie op nieuwe ideeën.
.
pi_193676439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou me afvragen waarom ik die tafel dan daar heb staan :P

Niet om te gebruiken en niet voor de gezelligheid/mooi; waarom dan wel?
We gebruiken de tafel overdag wel heel veel. Er wordt aan gepuzzeld door oudste, we doen er de spelletjes aan, man gebruikt ‘m om aan te werken op de dagen dat de kinderen en ik naar school/kdv/werk zijn, ik vouw er de was op, verschoon er de jongste op (hebben beneden een extra verschoonkussen), enz.

Maar eten doen we aan de eettafel in de keuken omdat we in dit ‘nieuwe’ huis nu eenmaal een eetkeuken hebben waar we een ronde tafel voor hebben gekocht ivm de ruimte.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 08:09:46 #131
5428 crew  miss_sly
pi_193680447
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

We gebruiken de tafel overdag wel heel veel. Er wordt aan gepuzzeld door oudste, we doen er de spelletjes aan, man gebruikt ‘m om aan te werken op de dagen dat de kinderen en ik naar school/kdv/werk zijn, ik vouw er de was op, verschoon er de jongste op (hebben beneden een extra verschoonkussen), enz.

Maar eten doen we aan de eettafel in de keuken omdat we in dit ‘nieuwe’ huis nu eenmaal een eetkeuken hebben waar we een ronde tafel voor hebben gekocht ivm de ruimte.
Ah, ok.
Dus je gebruikt hem echt ook nog eens veel. Dan wil je ook dat hetgeen je er eventueel op zet ook gemakkelijk aan de kant te schuiven is.

MIsschien zoiets dan:

Een grotere vaas met een (droge) tak/takken.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 18-06-2020 09:55:30 ]
pi_193680927
Ik heb er een lage lege vaas op staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:01 #133
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193681837
Team lege tafel tot mijn kind 4 is ofzo :P
Het is een tafel van gebruikt hout, dus het oogt niet super kaal ofzo en er hangt bij ons aan de kop (van de muurkant) een sfeerhaard.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:55:41 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193681959
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:29 schreef cempexo het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezellig wel.
KuikenGuppy
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:29:02 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193682396
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gezellig wel.
Not sure if serious :+
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:43:07 #136
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193683390
Dit is de tafel:

Meestal ligt-ie vol met mijn tas, een tray met kaarsen, een fruitschaal, binnengekomen post en aan het eind bij de muur ligt er sowieso altijd zooi: een stapel bibliotheekboeken, lader van mijn werklaptop, startnummers van hardloopwedstrijden die nog opgehangen moeten worden, fotopapier, mijn beide camera's en hun opladers en een heleboel decoratieve zut, stolpen en vaasjes.

We hebben hem ooit gekocht omdat we er verliefd op werden (er zitten erg mooie metalen poten onder), maar nooit goed opgemeten. Eigenlijk is hij te groot voor deze woonkamer, maar voor geen goud doe ik hem weg.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_193686990
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Not sure if serious :+
He he. Dat vraag ik me ook van de enorme vaas af. Ach ja, bij ons wordt de tafel intensief gebruikt: kleuren, knutselen, eten, werken, schoolwerk maken. Het is gewoon niet praktisch om de hele tijd een vaas of zo aan de kant te moeten schuiven. Die staat vaker zogenaamd tijdelijk op het kookeiland dan op de tafel zelf.
pi_193687030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:55 schreef archito het volgende:

[..]

We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang. :D En we hebben een tweede eettafel in de keuken. Maar eigenlijk eten we meestal gewoon op de bank. xD
_O-
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:46:10 #139
298315 SacreCoeur
pi_193691829
Ik ben opzoek naar wat inspiratie.

Ik zoek plaatjes of ideeën voor tv meubel/werkplek (en het liefst kinderhoekje) in ččn.
Wil het liefst mijn 4 lage besta's herbruiken, maar ik zie niet echt leuke ideetjes.

En weet iemand misschien of de lage besta's in al die jaren van formaat veranderd zijn?
  maandag 22 juni 2020 @ 12:24:46 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193735585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben opzoek naar wat inspiratie.

Ik zoek plaatjes of ideeën voor tv meubel/werkplek (en het liefst kinderhoekje) in ččn.
Wil het liefst mijn 4 lage besta's herbruiken, maar ik zie niet echt leuke ideetjes.

En weet iemand misschien of de lage besta's in al die jaren van formaat veranderd zijn?
Bedoel je zoiets? Waarbij je dan aan het uiterste stuk het bureau gedeelte wat hoger kunt maken, zodat het een bureau wordt?

KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2020 @ 12:26:22 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193735594
Ik heb zelf ook een vraag. Ik zie wel eens bij mensen zo'n ingebouwde sfeerhaard met een tv erboven. Kennelijk kan dat gewoon, maar zo'n sfeerhaard wordt toch ook warm? Of niet zo heel erg warm? Iemand ervaring mee?
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2020 @ 12:48:24 #142
298315 SacreCoeur
pi_193735831
Ja Burdie zoiets bedoel ik.
Ik zoek zoveel mogelijk van dat soort plaatjes ter inspiratie.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:26 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zelf ook een vraag. Ik zie wel eens bij mensen zo'n ingebouwde sfeerhaard met een tv erboven. Kennelijk kan dat gewoon, maar zo'n sfeerhaard wordt toch ook warm? Of niet zo heel erg warm? Iemand ervaring mee?
Onze sfeerhaard heeft meerdere standen waaronder eentje zonder verwarming en alleen de sfeer zeg maar :P (die gebruiken wij ook altijd). Ook komt de warmte uit de onderkant.
  maandag 22 juni 2020 @ 13:33:25 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193736347
Wat kost dat qua energie?
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2020 @ 15:09:06 #144
298315 SacreCoeur
pi_193737628
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:33 schreef Burdie het volgende:
Wat kost dat qua energie?
Ik heb werkelijk geen idee.

Maar sinds dat ding hangt zijn we geen tientallen euro's meer gaan betalen en hij staat meestal vanaf eind september tot eind maart zeker iedere avond aan. Als het warm weer is buiten vind ik het stom.
pi_193738069
Iemand ideeën over waar je leuke douchegordijn kunt kopen?

Badkamer wordt later dit jaar aangepakt en aangezien we een nogal kleine, maar bijzonder functionele badkamer hebben, komt er geen douchewand in, maar gaan we voor een leuk douchegordijn.
Tegels aan de kant van de douche worden groen met een parelmoerglans, dus een botanische print zou wel heel tof passen. Prop ik oo nog ergens een varen in een raamkozijn. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_193738184
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ideeën over waar je leuke douchegordijn kunt kopen?

Badkamer wordt later dit jaar aangepakt en aangezien we een nogal kleine, maar bijzonder functionele badkamer hebben, komt er geen douchewand in, maar gaan we voor een leuk douchegordijn.
Tegels aan de kant van de douche worden groen met een parelmoerglans, dus een botanische print zou wel heel tof passen. Prop ik oo nog ergens een varen in een raamkozijn. B-)
https://www.lidl-shop.nl/MIOMARE-Douchegordijn/p100289585
https://www.ikea.com/nl/n(...)rkoois-wit-90466202/

Ik heb die van de Ikea gehaald als regendoek om mijn Lidl jacuzzi niet in te laten regenen onder het afdak :P Wou eigenlijk eentje van de Lidl, maar die vragen 5 euro verzendkosten er bovenop.
mag het weten
  maandag 22 juni 2020 @ 16:55:06 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193738981
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0802835001.html

Wij willen juist zo snel mogelijk van het douchegordijn af.
KuikenGuppy
pi_193748442
Badkamer is 102x278 cm dus er is niet echt plaats voor een deur ofzo. :)
Ben allang blij als we van de verhoogde douchebak af zijn die de vorige bewoners hebben achter gelaten en wanneer er veel minder kitrandjes zijn in het douche-stuk die ontzettend ranzig eruit zien.
En wanneer alles gewoon normaal schoon te maken is omdat het allemaal hangt. O+

Afijn, een leuk douchegordijn dus. Ikea, H&M en Zara had ik ook al bedacht, maar vond ik nog niet leuk genoeg.
Mijn lieftallige wederhelft vond deze wel mooi:
https://www.designersguil(...)hower-curtain/p24705
Die vond ik dan wel weer erg prijzig :o
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:31:17 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_193748478
En zoiets via etsy?

https://www.etsy.com/nl/l(...)r_gallery-1-16&pro=1

Ook botanisch maar wat meer richting het sfeertje van wat jij post?
disclaimer
pi_193748504
Etsy! Dat is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht! :)
Die jij post is wel mooi! Ga vanavond eens zoeken. :)
Doe wat je niet durft.
  zondag 28 juni 2020 @ 20:36:21 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193834973
Iemand tips voor nachtkastjes? Wij hebben een redelijk hoog bed, dus zoeken hoge nachtkastjes, beetje klassiek.
KuikenGuppy
  zondag 28 juni 2020 @ 22:15:53 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193836326
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Badkamer is 102x278 cm dus er is niet echt plaats voor een deur ofzo. :)
Ben allang blij als we van de verhoogde douchebak af zijn die de vorige bewoners hebben achter gelaten en wanneer er veel minder kitrandjes zijn in het douche-stuk die ontzettend ranzig eruit zien.
En wanneer alles gewoon normaal schoon te maken is omdat het allemaal hangt. O+

Afijn, een leuk douchegordijn dus. Ikea, H&M en Zara had ik ook al bedacht, maar vond ik nog niet leuk genoeg.
Mijn lieftallige wederhelft vond deze wel mooi:
https://www.designersguil(...)hower-curtain/p24705
Die vond ik dan wel weer erg prijzig :o
Kleine tip voor een kleine badkamer: ik heb ooit een deur gehad die in het midden kon dubbelklappen EN naar binnen draaide, dus de douche ruimte in. Voordeel van een deur, en ruimte besparend!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_193840428
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:36 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor nachtkastjes? Wij hebben een redelijk hoog bed, dus zoeken hoge nachtkastjes, beetje klassiek.
Ik heb hier een antieke set nachtkastjes gekocht. Ik zocht ook wat hoger ivm hoog bed, toevallig zijn deze met blad op 80 cm wel heel hoog.
Ik heb ze destijds gemaild of ze sets hadden staan en ze mailden netjes foto's van 4 setjes terug die ze op dat moment hadden. Losse nachtkastjes zijn er veel meer.

https://www.hetinboedelhuis.nl/, zit in Waddinxveen (bij Gouda).
  maandag 29 juni 2020 @ 07:04:11 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193840450
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:36 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben zwevende plankjes met daar vlak onder stopcontacten zodat je geen kabels ziet. Ideaal met schoonmaken enzo.
Resistance is futile.
  maandag 29 juni 2020 @ 08:36:48 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193840809
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wij hebben zwevende plankjes met daar vlak onder stopcontacten zodat je geen kabels ziet. Ideaal met schoonmaken enzo.
Daar kan je alleen niks in kwijt, ik wil toch echt wel opbergruimte naast het bed ;).

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 06:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb hier een antieke set nachtkastjes gekocht. Ik zocht ook wat hoger ivm hoog bed, toevallig zijn deze met blad op 80 cm wel heel hoog.
Ik heb ze destijds gemaild of ze sets hadden staan en ze mailden netjes foto's van 4 setjes terug die ze op dat moment hadden. Losse nachtkastjes zijn er veel meer.

https://www.hetinboedelhuis.nl/, zit in Waddinxveen (bij Gouda).
Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip.
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2020 @ 08:49:57 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_193840892
Burd, ik zag bij vidaXL ook wat hoge nachtkastjes in klassiekere stijl.
Zoek je een specifieke kleur?
disclaimer
  maandag 29 juni 2020 @ 12:36:54 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193843302
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 08:49 schreef SQ het volgende:
Burd, ik zag bij vidaXL ook wat hoge nachtkastjes in klassiekere stijl.
Zoek je een specifieke kleur?
Ik denk gewoon hout. Maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik wil, dus voorbeelden zijn welkom :)
KuikenGuppy
pi_193843812
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk gewoon hout. Maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik wil, dus voorbeelden zijn welkom :)
Misschien kan @Claudia_x nog even wat magic verrichten met haar mooie pinterest plaatjes. O+
pi_193845286
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien kan @:Claudia_x nog even wat magic verrichten met haar mooie pinterest plaatjes. O+
Hehe. Ik vind nachtkastjes doffe ellende. In mijn hoofd heb ik een duidelijk beeld van wat ik wil, namelijk een kastje met open opbergruimte en minstens één lade. En het kastje moet degelijk zijn. Ik houd zelf niet van klassiek maar meer van retro en kom dan ongeveer hierop uit:

Eindeloos heb ik gezocht naar zo'n nachtkastje. Een betaalbare variant heb ik tot dusver niet gevonden. Het assortiment van de Ikea, waar ik normaal over te spreken ben, vind ik mager. De kastjes zijn vaak lelijk en/of van een belabberde kwaliteit.
pi_193845911
Iemand toevallig ervaring met dr kwaliteit van de Ikea Kivik hoekbanken?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193846036
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hehe. Ik vind nachtkastjes doffe ellende. In mijn hoofd heb ik een duidelijk beeld van wat ik wil, namelijk een kastje met open opbergruimte en minstens één lade. En het kastje moet degelijk zijn. Ik houd zelf niet van klassiek maar meer van retro en kom dan ongeveer hierop uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eindeloos heb ik gezocht naar zo'n nachtkastje. Een betaalbare variant heb ik tot dusver niet gevonden. Het assortiment van de Ikea, waar ik normaal over te spreken ben, vind ik mager. De kastjes zijn vaak lelijk en/of van een belabberde kwaliteit.
Kijk gelijk al mooie plaatjes! Ik heb antieke geloogd grenen kastjes, maar vooral omdat wat jij postte ik ook niet kon vinden. Eens over Ikea, hoe kunnen ze dat assortiment voor de nachtkastjes hebben? Echt teleurstellend.

Wat jij post hebben ze bij mij in de buurt wel eens, maar vrijwel nooit in setjes. Vond 2 verschillende ook niet erg, maar toen ik ze nodig had hadden ze niks naar mijn zin op voorraad.

Aanrader voor alle Rotterdammerts. https://www.facebook.com/spullenvoorinjehuis/
  maandag 29 juni 2020 @ 16:33:16 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193846104
Wat ik dus echt mooi vind, zijn deze:

Maar ik vind het ook weer zo wat om meer dan ¤700 aan nachtkastjes uit te geven :').
KuikenGuppy
pi_193846706
De Kivik bank! Ik had 8 jaar terug een zwarte rib hiervan (de versie zonder vervangbare hoes). Hij zit heerlijk. Het rib werd wel snel bruinig ipv zwart en daardoor zag ie er al snel afgeleefd uit. Ook oogt ie massaal, maar dat zie je ook wel aan het model.

Deze komt redelijk in de buurt denk ik? Is fonq
pi_193850162
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
De Kivik bank! Ik had 8 jaar terug een zwarte rib hiervan (de versie zonder vervangbare hoes). Hij zit heerlijk. Het rib werd wel snel bruinig ipv zwart en daardoor zag ie er al snel afgeleefd uit. Ook oogt ie massaal, maar dat zie je ook wel aan het model.

[ afbeelding ]
Deze komt redelijk in de buurt denk ik? Is fonq
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:14:43 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193854953
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En e-reader wel.. :+
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:15:44 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_193854959
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ligt geheel aan de dikte van het papier 8-)
disclaimer
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:25:24 #167
298315 SacreCoeur
pi_193857538
Tv meubel/bureau probleem = opgelost dus over naar het volgende.

Weet iemand welke kast dit is?

Ik zoek iets in die richting.

Zag ook https://www.fonq.nl/product/moos-mia-vitrinekast/232902/ en duurder dan dat wil ik eigenlijk weer niet gaan, denk ik. Maar de eerste kast zal wel duurder zijn gok ik zo :P
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:34:15 #168
149959 SQ
snelle trees
  dinsdag 30 juni 2020 @ 15:24:34 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193859880
quote:
Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laag ;(.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2020 @ 19:56:38 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193863566
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Tv meubel/bureau probleem = opgelost dus over naar het volgende.

Weet iemand welke kast dit is?

[ afbeelding ]

Ik zoek iets in die richting.

Zag ook https://www.fonq.nl/product/moos-mia-vitrinekast/232902/ en duurder dan dat wil ik eigenlijk weer niet gaan, denk ik. Maar de eerste kast zal wel duurder zijn gok ik zo :P
Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronja O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:40:41 #171
298315 SacreCoeur
pi_193864978
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronja O+.
Die vind ik ook heel mooi, maar te groot voor onze woonkamer.
Ik wil de kast op hoge poten of wat smaller voor wat meer lucht.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:41:01 #172
298315 SacreCoeur
pi_193864980
Ga mijn vriend binnenkort ook aan het werk zetten, ik snap echt niet hoe ik 5 jaar geleden voor flexa real bean kon kiezen :X
En ik heb besloten dat ik een industrial farmhouse feeling ( :') ) ofzoiets wil.
Dus ik ga iets doen wat ik nooit had gedacht.... een ektorp kopen :7

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 15:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laag ;(.
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:49:16 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193865063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.

We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten :').
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:49:49 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_193865112
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.

We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten :').
Kun je niet een rond vloerkleed nemen? Daar is best wel wat keuze in.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:55:58 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193865130
Rond vind ik denk ik niet passen in onze kamer, maar ik zal er eens over nadenken.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:05:29 #177
459912 FlippingCoin
pi_193865222
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus echt mooi vind, zijn deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ik vind het ook weer zo wat om meer dan ¤700 aan nachtkastjes uit te geven :').
Ja die vind ik ook wel mooi.
pi_193865885
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij carpetright kun je vloerkleden op maat laten maken. Is vast niet de enige die dat aanbiedt. :)
Doe wat je niet durft.
pi_193872186
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.

We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.

Overige items, keuken, tafel en tv-kastje zijn wit.

Wie kan helpen?
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:48:51 #180
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193872250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.

We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.

Wie kan helpen?
Bedoel je met warm verzadigd?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:12:41 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193872673

KuikenGuppy
pi_193875440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Bedoel je met warm verzadigd?
Ik denk het.. geen idee hoe men dat noemt.
pi_193876533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:

Wie kan helpen?
Wat wil die andere iemand? Ik vind zelf deze kleuren blauw mooi (al zou je sommige misschien beter grijs kunnen noemen):

Oval Room Blue van Farrow & Ball

Stiffkey Blue van Farrow & Ball

De Nimes van Farrow & Ball

Bone China Blue van Little Greene
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:32:48 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193876602
Zijn die beide foto's stiffkey blue? Wat een verschil!
Bij de Nimes ook trouwens.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193876616
Zelf vind ik trouwens de combinatie (donker)blauw-(bleek)roze gaaf (niet per definitie, het komt nauw):

Dat kan ook een strategie zijn, eerst roze voorstellen en dan maar overgaan op blauw. :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 01-07-2020 17:39:18 ]
pi_193876660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:32 schreef Leandra het volgende:
Zijn die beide foto's stiffkey blue? Wat een verschil!
Bij de Nimes ook trouwens.
Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:00:01 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193877947
Donkerblauw vind ik ook redelijk nauw komen, ik vind een kleur al snel naar "rietveld blauw" neigen.
Wij hebben een donkerblauw op de traploper, voordeurgordijnen en halmeubels, wel een goede tip om dat met roze te combineren.
KuikenGuppy
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:34:41 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193878520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf vind ik trouwens de combinatie (donker)blauw-(bleek)roze gaaf (niet per definitie, het komt nauw):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat kan ook een strategie zijn, eerst roze voorstellen en dan maar overgaan op blauw. :+
Ja, donkerblauw met roze is fraai!
Zo kreeg ik een paar weken geleden van mijn moeder een doosje met uit te zoeken spullen en daar zat mijn eerste Swatch-Watch in; in 1985 gekocht, net buiten Philadelphia.
Ik was toen au-pair en de dochter des huizes ging uit haar dak "Mom look! Leandra bought a Swatch-Watch!!!!"
Dat was destijds de hype van het moment.

En ik had hem alleen maar gekocht omdat ik hem zo mooi vond; helemaal donkerblauw, witte strepen voor de cijfers, 2 witte wijzers en een knalroze secondewijzer O+
Ik moet er eens een ander batterijtje in laten zetten dan kan ik hem weer dragen.

Ha, gevonden op de Swatch-site!
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 01-07-2020 19:49:40 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193878731
quote:
Die eerste vind ik wel mooi! Onderste is misschien wel heel erg donker. Lastig.
pi_193878763
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.
Dat is wel een goed idee. De nimes en de oval blue zag er wel goed uit. Dank!
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:51:43 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_193878793
heb jij eigenlijk aandelen in die verftoko, claudia?
disclaimer
pi_193885269
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:51 schreef SQ het volgende:
heb jij eigenlijk aandelen in die verftoko, claudia?
Ik word gesponsord door handigekasten.nl, Farrow & Ball en diverse tuincentra.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:15:22 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193888464
Ik had dus gisteren een halve dag lopen zoeken naar een behang dat ik interessant vond en eerder gezien had, niet dat behang zelf, maar in een andere kleurvariant, ik wist alleen nog dat blauw bij een grote trap op het plaatje te zien was.... kon ik het maar niet vinden, tot ik "wallpaper hallway stairs blue" op pinterest invoerde en ja hoor :D

Nou is het juist niet die variant die ik mooi vind, maar die was dus wel blijven hangen.

Deze kleurstelling vind ik veel fraaier:

Maar het valt me vooral op hoe totaal anders een behang kan zijn als het in een andere kleurvariant is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:17:25 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193888499
Hier hebben ze ook zulk geweldig behang: https://www.paper-mint.fr/fr/

En nog enigszins betaalbaar ook _O_.
KuikenGuppy
pi_193888916
Nog een behangtip: www.motiflow.com.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:58:01 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889160
Ik was trouwens pas in het Rijks verbijsterd door de schoonheid van dit schilderij:

En wil dat graag of in origineel formaat (170*120) aan de zuidmuur hangen, zodat de ondergaande zon in het westen ook precies zo is als op het schilderij, of ik wil het als fotobehang op de tegenover gelegen muur (380*270) plakken, gespiegeld dan uiteraard, zodat de ondergaande zon nog steeds in het westen op de afbeelding is.

Maar goed, dat laatste heeft nog wel even wat strijd nodig ben ik bang :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:59:54 #197
459912 FlippingCoin
pi_193889187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:
Ik had dus gisteren een halve dag lopen zoeken naar een behang dat ik interessant vond en eerder gezien had, niet dat behang zelf, maar in een andere kleurvariant, ik wist alleen nog dat blauw bij een grote trap op het plaatje te zien was.... kon ik het maar niet vinden, tot ik "wallpaper hallway stairs blue" op pinterest invoerde en ja hoor :D
[ afbeelding ]

Nou is het juist niet die variant die ik mooi vind, maar die was dus wel blijven hangen.

Deze kleurstelling vind ik veel fraaier:
[ afbeelding ]

Maar het valt me vooral op hoe totaal anders een behang kan zijn als het in een andere kleurvariant is.
Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:01:20 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_193889207
quote:
16s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt :D
disclaimer
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:02:41 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889234
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt :D
Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:04:35 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_193889260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.
En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch is :P
disclaimer
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:05:05 #201
459912 FlippingCoin
pi_193889269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja als je die trap daarbij ook blauw maakt wel maar als die licht is niet denk ik. :o
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:15:39 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:04 schreef SQ het volgende:

[..]

En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch is :P
Ja, dat blijft ook lastig vanaf een plaatje.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:23:45 #203
244125 laziness
pi_193889505
Ik vind die trap best aardig ogen eigenlijk. Ik vind het behang in die harde kleuren minder dan de lichte variant maar ik vind de combi met de blauwe trap wel goed bij elkaar passen.

Ik heb zo'n stomme nieuwbouwhuis trap. Ik zou daar ook best een behangetje langs willen doen maar vraag me af of dat mooi wordt.
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:25:29 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193889531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:23 schreef laziness het volgende:
Ik vind die trap best aardig ogen eigenlijk. Ik vind het behang in die harde kleuren minder dan de lichte variant maar ik vind de combi met de blauwe trap wel goed bij elkaar passen.

Ik heb zo'n stomme nieuwbouwhuis trap. Ik zou daar ook best een behangetje langs willen doen maar vraag me af of dat mooi wordt.
Foto?
KuikenGuppy
pi_193889533
Ik houd zelf erg van kunst, prenten en foto's. Behang werkt zo beperkend daarin. Dat is een van de redenen dat ik zelf nooit behang gebruik. Een andere reden is dat ik het makkelijker vind een muur opnieuw te verven dan opnieuw te behangen.

Panelen met behang vind ik trouwens ook wel aardig ogen in een (groot) trappenhuis. Ze ogen wat minder kolossaal en ik stel me zo voor dat je ze wat eenvoudiger vervangt als je erop uitgekeken bent:

donderdag 2 juli 2020 @ 14:33:16 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889628
Overigens had ik dit behang aan één muur (ą 350 breed) in mijn huis waar ik 7 jaar geleden vertrokken ben:

Dat was voor mijn doen ook redelijk gewaagd, maar het is inmiddels al 12 jaar geleden dat ik het daar op de muur geplakt heb en ik vind het nog steeds mooi en zou het zo weer kunnen kiezen.
Maar afgezien van het feit dat het uit de collectie is ben ik bang dat ik dat er thuis niet door kan krijgen voor een muurtje.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:45:20 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889781
Het kost mij trouwens meer moeite de boel te verven dan een behang te vervangen, zeker als er maar 1 laag op zit en daar niet overheen geverfd is, dan is het een kwestie van eraf halen en vers behang er tegenaan.
Vanwege de absorberende kwaliteit van behang (en het gevolg daarvan op de akoestiek) heeft behang wel mijn voorkeur voor een contrastmuurtje.

Ik vind het ook oprecht leuk als het maar niet te vaak hoeft te gebeuren, toen ik een paar weken geleden een paar gaatjesboard bedbodems behangen had was ik daar ook intens gelukkig mee; man en kind de deur uit en laat mij maar even schuiven :D
Laserwaterpas erbij enzo voor de eerste baan O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:49:58 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889835
Dat werd van dit naar dit trouwens:

Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193889838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:58 schreef Leandra het volgende:
Ik was trouwens pas in het Rijks verbijsterd door de schoonheid van dit schilderij:

[ afbeelding ]

En wil dat graag of in origineel formaat (170*120) aan de zuidmuur hangen, zodat de ondergaande zon in het westen ook precies zo is als op het schilderij, of ik wil het als fotobehang op de tegenover gelegen muur (380*270) plakken, gespiegeld dan uiteraard, zodat de ondergaande zon nog steeds in het westen op de afbeelding is.

Maar goed, dat laatste heeft nog wel even wat strijd nodig ben ik bang :+
Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen. O+
  donderdag 2 juli 2020 @ 14:53:44 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193889883
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen. O+
Ja klopt zo kon ik hem idd ook downloaden.

Dus of een real size of fotobehang wordt daarmee best betaalbaar.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 00:25:51 #211
298315 SacreCoeur
pi_193898877
Waar staat bij jullie de eettafel en hoe?

Zit beetje te spelen met de indeling van de woonkamer en het idee om de eettafel te verplaatsen.
Ik heb geen grote woonkamer en daar moet zit, eet en werkgedeelte in.
Het is gewoon rechttoe rechtaan 7 bij 4 ofzo met aan ččn kant een deur in het midden naar de hal (doorzon).
Ik houd niet van kleine (en veel) meubels en heb een bank van 2,52 x 1,63, eettafel van 1.80, besta kastjes van 2.40 voor de tv, bureau van 1.20.
En het staat allemaal wel prima nu hoor, maar ik liet me een beetje gek maken door:

wat nou als ik mijn tafel in het midden plaats, wat zou een leuk eet/werk/relax opstelling zijn...
Misschien vindt iemand het leuk beetje mee te denken :P
  vrijdag 3 juli 2020 @ 07:54:34 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_193901080
Ik denk dat het zinniger is om een plattegrond van je huis te plaatsen en dan om tips te vragen. Ik kan jou wel zeggen waar ik de eettafel heb staan, maar ik geloof niet dat wij dezelfde layout hebben en dan heb je dus vrij weinig aan mijn antwoord ;)
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:20:24 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193901231
Wat wel een tip is, en wat ik vroeger met mijn zolderkamer altijd deed voor ik de heleboel weer eens omgooide:

Maak een plattegrond van je woonkamer op een A3 vel millimeterpapier, op schaal dus.

Maak op dezelfde schaal ook losse meubelstukken (van papier), dan kun je al schuiven. En kijken wat past.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:32 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_193901239
Dat kan, je kunt ook anno 2020 even een floorplannertje aanmaken en daar mee schuiven :P
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:23:50 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193901252
Ja :')

Eigenlijk had ik in 1983 dus al een floorplanner avant la lettre :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:27:42 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_193901277
Ja ach zo deed ik het ook nog toen ik in 2001 op kamers ging hoor. ;) maar floorplanner is tegenwoordig vaak net iets laagdrempeliger, en je kunt indelingen opslaan :7
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:33:22 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193901307
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )

Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:35:06 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_193901329
Floorplanner is de naam van een app :P

Behang afhalen is nooit feest, maar met een vliesbehang is dat nog wel redelijk te doen.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:45:32 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193901427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )

Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?
Waar ga je heen? :)
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:46:20 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193901434
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:35 schreef SQ het volgende:
Floorplanner is de naam van een app :P

Behang afhalen is nooit feest, maar met een vliesbehang is dat nog wel redelijk te doen.
Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.

Waar had jij dat blommenspul van jou vandaan?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 08:55:10 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_193901525
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.

Waar had jij dat blommenspul van jou vandaan?
Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:01:38 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193901580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?
Waar ga je heen? :)
Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenland ;) huis hier lift functioneel voor partner en als ik er ook ben O+
pi_193901641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 00:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Waar staat bij jullie de eettafel en hoe?

Zit beetje te spelen met de indeling van de woonkamer en het idee om de eettafel te verplaatsen.
Ik heb geen grote woonkamer en daar moet zit, eet en werkgedeelte in.
Het is gewoon rechttoe rechtaan 7 bij 4 ofzo met aan ččn kant een deur in het midden naar de hal (doorzon).
Ik houd niet van kleine (en veel) meubels en heb een bank van 2,52 x 1,63, eettafel van 1.80, besta kastjes van 2.40 voor de tv, bureau van 1.20.
En het staat allemaal wel prima nu hoor, maar ik liet me een beetje gek maken door:

[ afbeelding ]

wat nou als ik mijn tafel in het midden plaats, wat zou een leuk eet/werk/relax opstelling zijn...
Misschien vindt iemand het leuk beetje mee te denken :P
Wij hebben in ons vorige huis zo'n soort indeling gehad. Daarvoor hadden we de tafel haaks op de muur staan. Ik vond het een prettige indeling,. Een paar andere zaken om op te letten die niet met de indeling te maken hebben zijn:

- Die drie stoelen op je plaatje zijn niet handig. Je kunt zo al zien dat dat niet past. Met twee stoelen schuif je makkelijker aan en heb je meer ruimte tijdens het eten.
- Wie gaat op het bankje zitten? Een bankje zonder rugleuning is niet comfortabel. Voor kinderen kan het zo misschien wel, maar als je er zelf wil gaan zitten is het goed om je te verdiepen in de juiste hoogte en diepte voor een actieve zit.
- Investeer in goede kussens, bij voorkeur kussens met hoezen die je goed kunt wassen. Ze worden namelijk geheid heel vies.
- Kies de eettafel slim. Met de tafel op de foto is het niet zo handig om aan te schuiven.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:53:07 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193902100
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:57:21 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_193902169
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank. :')
disclaimer
pi_193902473
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank. :')
Als ik dit lees moet ik denk aan toen wij gingen verhuizen naar een grotere woning. Was een doorzonwoning en mijn moeder had bedacht, eten aan de voorkant en zitten aan de achter/tuin kant. Dat had niemand in dat rijtje (10 huizen geloof ik), maar na een jaar had iedereen het zo. Want veel meer licht aan de achterkant.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:21:34 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:

Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
Als het echt maar 1 laag behang is, niet geverfd en dergelijke, dan kom je met een spons en plamuurmes heel ver.
Anders een stoomapparaat huren.

Moet je geen vinylbehang hebben.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:23:12 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:29:58 #229
298315 SacreCoeur
pi_193902709
Ja uhhh floorplanner, dacht niet echt dat het nodig zou zijn omdat het gewoon een rechthoek is van 7 bij 4, doorzon met aan ččn kant een deur in het midden :7 maar ik zal er vanmiddag/avond eens naar kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is ;)
Dit is dus bij ons het geval.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:31:27 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902728
In de doorzonwoning waar we tot mijn 14de woonden hadden we de eettafel aan de voorkant en de bank en TV aan de achterkant.
De buren idem.

De doorzonwoning waar ik van 1998 tot 2013 woonde de bank en TV aan de voorkant en de eettafel aan de achterkant, vooral omdat het deel aan de achterkant net wat smaller was om meer ruimte voor de keuken te creëren.
Bij mijn zoon en schoondochter idem; naast de deur naar de hal is er net een hoekje dat de kamer inkomt, 20 cm ofzo maar, maar die mis je bij de eettafel minder dan bij de bank.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:33:14 #231
298315 SacreCoeur
pi_193902757
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamer :') werk.

Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.

Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
pi_193902896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamer :') werk.

Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
Is het niet mogelijk om de werkplek "achter" de eettafel te zetten. Ik denk nu even aan de rechthoekige doorzonwoningen die ik ken. Achterin een werkhoekje, de eettafel meer richting het zitdeel, die evt. dwars op de lange muur.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:09:30 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193903274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:

Dan zou ik idd eetplek en werkplek omdraaien. Nu loop je ook altijd met je eten langs je werkplek. En idd, het staat nu centraal.

Misschien is het handig te vertellen hoe je werkplek eruit ziet en/of wat je er nodig hebt. Heb je een desktop en printer nodig bijvoorbeeld, of kan je het heel compact houden en zou eigenlijk een inklapbaar bureautje met laptop en ruimte voor een ordner ook voldoen? En is het voor 1 of 2 personen?
En hoe ziet je achterkamer eruit? Zijn het ramen met een deur, alleen ramen, een grote pui, helemaal dicht, zit er een radiator, convectorput, etc?
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:15:31 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193903362
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papier :P maar zoiets?

SPOILER
(Spoiler want groot)
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:37:20 #235
298315 SacreCoeur
pi_193903631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papier :P maar zoiets?

SPOILER
(Spoiler want groot)
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.

Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.

Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit :') . Gelukkig nog een foto van.

SPOILER
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:38:09 #236
298315 SacreCoeur
pi_193903641
De hoekbank heeft trouwens een chaise lounge die je zowel links als rechts kan plaatsen, is misschien handig om te weten? :P
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:38:12 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903642
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:

SPOILER
(Spoiler want groot)
Zo had ik het destijds min of meer; werkplek in de ene hoek van het eetgedeelte, servieskast in de andere hoek en dan de tafel iets meer naar de achterkant dan op jouw tekening.
Maar... ik had ook een kortere tafel.

Met deze formaten meubels is het wel handig de exacte maten van de kamer en positie van de deur te hebben.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:39:49 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_193903666
Oké, totaal geen 7 bij 4 dus :D
Ik teken even verder.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:41:01 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_193903678
Heb je een PC of een laptop?

Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:42:51 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.

Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit :') . Gelukkig nog een foto van.

SPOILER
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:43:12 #241
298315 SacreCoeur
pi_193903711
Ja inderdaad totaal iets anders, achter is ook een stukje kleiner dan voor.

Het is echt een pc, geen laptop.
Is voor zowel werk als spellen die niet op de laptop gaan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:24 #242
459912 FlippingCoin
pi_193903725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Heb je een PC of een laptop?

Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:53 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903733
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013 :D
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:45:32 #244
298315 SacreCoeur
pi_193903742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Ja, zo'n idee had ik ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef Leandra het volgende:
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013 :D
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Nee joh, die kut deur ook :P super onhandig natuurlijk.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:46:21 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_193903760
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
Daarom stel ik die vraag ook he.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:47:57 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, zo'n idee had ik ook.
[..]

Nee joh, die kut deur ook :P super onhandig natuurlijk.
Die deur in de kamer hoef je toch niet te gebruiken? Of heeft de keuken geen deur en is dat de enige uitgang naar de tuin?
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:48:05 #247
459912 FlippingCoin
pi_193903783
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Daarom stel ik die vraag ook he.
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes. :o
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:49:57 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_193903800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

SPOILER
Ben het overigens niet eens met je stelling dat het te smal zou zijn om die tafel zo neer te zetten.

Ik had een tafel van 1 meter breed in een kamer die 20 centimeter smaller was en dat paste prima. Echter, als alle stoelen naar achter zijn geschoven kun je er niet meer zo makkelijk langs ;)
disclaimer
pi_193903801
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:51:01 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_193903814
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes. :o
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:51:58 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_193903830
Overigens maakt de eetfale weinig uit. De stoel waar je op zit maakt het verschil.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:53:06 #252
459912 FlippingCoin
pi_193903846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent. ;)
pi_193903847
Ik werk iedere dag aan de eettafel (en dat sinds begin lockdown), op een harde houten stoel. Voordeel hiervan is dat ik heel vaak op sta om wat rond te lopen, koffie/water te pakken. Op kantoor had ik een hele fijne bureaustoel en ik zat daar uren achtereen op en stond stijf op.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:54:26 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_193903869
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent. ;)
Ik weet er alles van lieverd. :*
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:56:20 #255
298315 SacreCoeur
pi_193903914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
Is dat niet lastig met de tuindeur?

Die wordt veel gebruikt namelijk.

Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:58:36 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_193903967
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
disclaimer
pi_193903982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Is dat niet lastig met de tuindeur?

Die wordt veel gebruikt namelijk.

Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
De werkplek of de eettafel? De werkplek komt dan aan de andere kant van de tuindeur. En als je de eettafel met de kopse kant op de muur zet, en iets dichter richting het zitdeel denk ik dat je ruimte hebt voor de tuindeur (vrienden van mij hebben net zo'n opstelling alleen niet in die hoek een werkplek maar een kast (die was echt onhandig op de plek van waar ze nu de eettafel hebben)
pi_193903991
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik werk al sinds eind februari thuis. Aan mijn eettafel (wel met een beeldscherm en toetsenbord aan de laptop). Zit op een Vitra Eames stoel. Waarvan ik op mijn werk altijd gezegd heb dat ik op die stoel beter zit dan aan de instelbare bureaus en stoelen op het werk. Aangepaste bureaustoel gekregen die 2000 euro schijnt te kosten. Helpt wel tov de standaard stoel, maar niet genoeg.
Sinds ik thuis werk geen last meer van mijn rug / nek. En op het werk stond ik ook al zeer geregeld op.
Aan de eettafel werken levert echt niet per definitie klachten op.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:59:59 #259
298315 SacreCoeur
pi_193903996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
Ik weet er alles van :P
Het is echt heel lastig.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 12:03:50 #260
5428 crew  miss_sly
pi_193904053
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.

Is zoiets een idee?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:11:29 #261
298315 SacreCoeur
pi_193904169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.

Is zoiets een idee?
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer :P

Ik kreeg zelf het idee:

Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:13:19 #262
298315 SacreCoeur
pi_193904201
Ik kan volgens mij beter bij mijn dochter op zolder gaan zitten :') dat is bijna 2x de woonkamer, die leeft royaler dan ik.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 12:14:09 #263
5428 crew  miss_sly
pi_193904212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer :P

Ik kreeg zelf het idee:

Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:17:13 #264
298315 SacreCoeur
pi_193904283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het midden :D voor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
pi_193904494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het midden :D voor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
En wat als je er een kamerscherm bijkoopt, mooi/leuk stofje erom heen zodat je, als je daar werkt, dat gevoel niet hebt? Als je niet werkt kun je deze gewoon opbergen, of tegen de muur aanzetten.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:54:53 #266
298315 SacreCoeur
pi_193904931
Zit zelf ook even te spelen met de floorplanner, maar ik denk dat er sowieso uit zal komen dat ik het beste het zitgedeelte kan omdraaien. Dus tv + kast tegen de lange wand en bank naast de deur.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:06:54 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905134
Tafel kan je met de smalle kant tegen de muur zetten, hebben wij in het vorige huis ook gehad en was best handig.

Als je de mogelijkheid hebt de werkplek elders in huis onder te brengen zou ik dat direct doen, ik heb jarenlang vanuit huis gewerkt en ik vond niets zo vervelend als werk wat je de hele avond/weekend vanuit een hoekje staat aan te staren terwijl je lekker tv kijkt of zit te tafelen :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:08:54 #268
298315 SacreCoeur
pi_193905160
Nou ja ik had echt een post update :') klik ik het weg..

Ik denk nu dus dit:

SPOILER
En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?

Zoals dit:

SPOILER
Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:49 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_193905215
dus alleen de bank omdraaien nu? :D
En waarom wordt het dan beter?
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:14:13 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

Ik denk nu dus dit:

SPOILER

Zoals dit:

SPOILER
Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?

Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld :P ;).
KuikenGuppy
pi_193905231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

Ik denk nu dus dit:

SPOILER

Zoals dit:

SPOILER
Dan zou ik nog de eettafel meer naar de deur doen, en in dat hoekje het bureau zetten. Evt. in een kast (of eerder genoemde kamerscherm)
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:17:26 #272
298315 SacreCoeur
pi_193905257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?

Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld :P ;).
Ja, ik weet niet.

Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengte :P Vind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.

Ja :') wel typisch ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:22:38 #273
298315 SacreCoeur
pi_193905324
En dit komt dan achter de bank muur

vrijdag 3 juli 2020 @ 13:23:05 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905329
KuikenGuppy
pi_193905339
quote:
Die bedoelde ik ook
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:26:07 #276
298315 SacreCoeur
pi_193905367
Ja, maar ik vind de tafel te lang voor die opstelling.

Dan zou ik hem liever in de lengte hebben, maar dan is dus alles weer zo in de lengte door het bureau. Want bureau dwars is niet mijn ding.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:29:08 #277
298315 SacreCoeur
pi_193905412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
dus alleen de bank omdraaien nu? :D
En waarom wordt het dan beter?
Geen idee. Zit meer in mijn hoofd :')
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
pi_193905441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Geen idee. Zit meer in mijn hoofd :')
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:33:19 #279
298315 SacreCoeur
pi_193905481
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, binnenkort maar eens verven, behangen en dan schuiven.
pi_193905503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen :')
pi_193905725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen :')
Dat heb ik ook. Ik dacht dat ik hier niet veel kon met de huidige, best grote bank. Maar in de winter zit ik op een tochtje, en da's niet aangenaam. Vorige winter maar eens gaan slepen en toen kreeg ik een hele gezellige, knusse zithoek. Nu voor de zomer heb ik het weer teruggezet omdat het dan ruimer lijkt. Maar over een paar maanden gaat het weer in de "winterstand"
pi_193906379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet.

Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengte :P Vind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.

Ja :') wel typisch ik.
Ik had het idee dat je zoiets wilde:

pi_193906432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze is leuk!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:35:30 #284
298315 SacreCoeur
pi_193906495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.

Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
pi_193906619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, dit idee had ik eerder gepost.

Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
Ik heb de indeling in ons vorige huis een paar keer omgegooid. We begonnen zo:

En eindigden zo:

Ik vond dat laatste fijner, ruimtelijker. We hadden de tv-kast door kunnen trekken, maar dat hebben we toen niet gedaan. In plaats daarvan hebben we een plant tussen eetbank en tv-meubel gezet.

Ik vind dat je dit soort dingen omgooien gewoon moet doen, een weekje of zo uit moet proberen. Dan ga je natuurlijk niet meteen behangen en kabels omleggen, maar het is fijn om te voelen hoe het is. Zoals je ziet zijn wij er nooit meer aan toegekomen om de lamp recht boven de tafel te hangen. :+
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:48:41 #286
298315 SacreCoeur
pi_193906723
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planning ;) dus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.

Ik heb iig even genoeg inspiratie.
pi_193906761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planning ;) dus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.

Ik heb iig even genoeg inspiratie.
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:54:06 #288
298315 SacreCoeur
pi_193906810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
Voor stroom wel (al is dat met die tweejarige in huis denk ik ook geen succes :D ), maar volgens mij wordt de internetaansluiting een dingetje.

Maar ik had eerder wat werkplek voorbeeldjes gepost en dat zou ik dus totaal weer niet erg vinden om zoiets midden in de woonkamer te hebben.
pi_193906863
Ik vind het altijd wel erg leuk om alles weer wat om te bouwen. Maar ik kan ook al genieten van nieuwe kussenhoesjes etc. In mijn eerste huiskamer (en ook toen ik nog thuis woonde) veranderde ik zeker 6 x per jaar de inrichting. Dan was het helemaal perfect en na een paar weken begon het weer te kriebelen. Ben blij (meubels zijn nu wat groter/zwaarder) dat ik dat niet meer zo heb.
pi_193907742
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:11:29 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193908774
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15:54 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908851
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
Fonq en Made hebben wel aardige vind ik. Maar erg smaakafhankelijk natuurlijk.
Staan onder bureau en table.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:16:35 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenland ;) huis hier lift functioneel voor partner en als ik er ook ben O+
Zo dan, flinke onderneming! Leuk avontuur ^O^
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:17:25 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908885
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.
Ja heb je ook wel gelijk in, ik hou extreem van online shoppen maar dit soort dingen moet je echt gewoon echt zien en voelen.

Eijffinger heeft toch wel écht supermooie dingen hč O+
pi_193909020
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:11 schreef Burdie het volgende:
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak ;).
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen. ;(
pi_193909039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen. ;(
Dat laatste is jammer. Een kennis heeft veel in die stijl bij kringloopwinkels vandaan
pi_193909931
quote:

[..]

Maar je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels (of die heten dan vintage). Hier in Rdam vind ik die van de gemeente ook niks. Denk wel dat studenten en mensen met weinig geld er heel goed spullen kunnen kopen.

Maar een bepaalde 2e hands winkel heeft altijd super mooie spullen. Bijv. dit of van die antieke kastjes met marmeren bladen enzo. Dit is denk ik wel de stijl die jij zoekt toch? Zijn wel meer winkels zo denk ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:12:55 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193911669
quote:

[..]

Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
pi_193913140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:12 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 22:11:19 #301
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193913511
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!
Het meeste staat ook op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')