Dit is deel 2 van dat topic volgens mijquote:Op donderdag 7 maart 2019 12:23 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me wel een redelijk recent topic. Vraag me niet van wie, maar de eerste bijdragen waren in groentinten.
/heb je ook niks aan
Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht toch echt dat ik een nieuw deel had geopend. Heb ik zo verkeerd gekeken? Sorry, mods!
Ah, dank! Kan ik het dus toch goed gedaan hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2019 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat stukje rechts links waar geen muur getekend is, is een trapje naar de keuken (splitlevel).
[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 13-06-2020 21:23:41 ]
Dat van teveel verschillende kasten ben ik inmiddels ook achter via Floorplanner. In Floorplanner kan ik niet exact de meubels erin zetten, die ik wil (of ik weet nog niet goed genoeg hoe Floorplanner werktquote:Op zaterdag 13 juni 2020 21:13 schreef SQ het volgende:
Het ergste wat je kunt doen met lange rechte muren is er allemaal verschillende kasten en dingetjes tegenaan te zetten.
Ik zou die muur eerder zo veel mogelijk vrij houden en er 1 statement maken. Als je veel kastruimte wil kan dat ook prima op de korte muur bovenaan.
Waarom een aparte kast voor speelgoed? Kun je dat niet in 1 grote kast kwijt?
Wat verder veel doet voor gezelligheid is een tof behang!
Nou, gewoon zoals ze nu staan maar dan andersom. Dus de linker bank iets naar onderen (op het plattegrondje) en de onderste bank 180 graden gedraaid en een stukje omhoog geplaatst naar waar je nu het kleed hebt gepland.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we de oriëntatie van de woonkamer omdraaien, weet ik niet goed waar we banken moeten zetten, omdat je via dat trappetje de woonkamer inkomt en genoeg ruimte nodig hebt om de woonkamer in te lopen.
Dat is niet moeilijk, maar ik zie zelf niet meteen een enorm voordeel van het draaien van de oriëntatie. Het is niet goed te beoordelen, maar ik heb de indruk dat je looproutes met de huidige indeling optimaal zijn (heb je een deur naar de tuin?). Wat foto's van de huidige situatie zouden handig zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Bij de muur bovenaan, waar de bank naar gericht is, daar zit ook de tv-aansluiting. Ik weet ook niet hoe makkelijk je die kunt verplaatsen, gezien de aanwezige linkerhanden hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ben ik helemaal weg van dit bed :
En wil ik daarachter graag dit behang.
Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.
Nu zit ik met de volgende issues:
- welke kleuren voor de overige muren
- Welke kleur vloerbedekking?
- Welke kleur / configuratie van de (nieuwe)kleding kast
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?
[ Bericht 8% gewijzigd door Barreltje op 14-06-2020 12:33:30 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Geeditquote:Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
Ik ben benieuwd naar de indeling van de kamer!
Wij hadden namelijk ook zo'n enorme kamer en hebben juist besloten om een aparte inloopkast te bouwen. De ruimte werd hierdoor veel beter benut.
Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor alle tips tot zover.
Over de oriëntatie van de kamer omdraaien heb ik nog even nagedacht, maar dat levert denk ik minder ruimtelijkheid en loopruimte op. Ik ken maar 1 iemand in deze straat, die de boel omgedraaid heeft, maar die heeft op meteen het trappetje naar de woonkamer verplaatst. We zijn daar wel eens binnen geweest, dat oogt toch minder open.
@:Seven. de structuur zit niet alleen op die lange muren, maar op alle muren van de woonkamer
Besta ben ik nu een beetje mee aan het ontwerpen. Maar merk dat alle opties en mogelijkheden (hoog / laag, deurtjes of open, glas of dicht enz.) het me ook weer lastig maken om een besluit te maken.
Zijn de voorbeelden die jij postte allemaal Besta? Ik vind de 2e foto nl. wel erg mooi.
Welke andere opties zijn er naast Besta?
Ik zal een lange lage kast eens in Floorplanner zetten, kijken hoe dat eruit ziet.
@:Claudia_x sowieso wil ik meer dingen aan de muur en meer planten. Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
En dan moet ik manlief mee zien te krijgen in de kleurkeuze. De muren zijn 3 meter hoog, gezien mijn hoogtevrees gaat het mij zelf niet lukken om tot aan het plafond te verven, dus ik heb manlief wel nodig hiervoor.
Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!
We hebben een grote glazen schuifpui richting de tuin (rechts op de plattegrond). Ik heb zelf ook wel het idee dat de looproutes zoals ze nu zijn optimaal zijn. En zoon heeft voldoende speeloppervlakte achter de bank.
quote:Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!
Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..
Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het ideeEerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ben ik helemaal weg van dit bed :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?
Een hoek over.. is een ligbad een optie?
Bed en behang vind ik supergaaf
Resistance is futile.
Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamerquote:Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.
Goed idee.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.
Dit is ongeveer onze vloer:quote:Op zondag 14 juni 2020 12:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.
Post eens plaatjes van je bank en je vloer, dan kun je daar je muur gordijnen weer op afstemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen![]()
Een deel van die lange muur verven, zou dat kunnen of lijkt dat nergens op?
Met dat behang ben je nog redelijk flexibel. Eiken vloer zal zeker niet misstaan. Of, als je heel gewaagd wil: zwarte houten vloer!quote:Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer
ennuh. welke vloer dan bij dat behang?
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur
quote:Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dit is ongeveer onze vloer:
https://directfloor.nl/wp(...)d3903_1-1340x840.jpg
En deze lijkt er ook wel op: https://www.i-podlahy.cz/(...)area_a2_cmyk_eci.jpg
Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.
Nieuw vloerkleed heb ik wel op het oog, dat wordt waarschijnlijk deze, maar twijfel over de match met de vloer:Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen![]()
Een deel van die muur verven kan zeker en is natuurlijk helemaal hip. Ik ben zelf gek op een geverfde lambrisering, ik weet niet hoe dat uit gaat pakken met een lage kast ervoor? Color blocken is ook helemaal hip, al zou ik het in de woonkamer beperken tot rechthoeken en vierkanten.Resistance is futile.
Ja hoor, ik ken zoveel mensen met peuters en plantenquote:Op zondag 14 juni 2020 14:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief vindt ook de aankleding met planten e.d. niet praktisch ivm zoon. Er zijn toch wel meer mensen met kleine kids (peuterleeftijd), die gewoon planten hebben staan (ook binnen reikwijdte van kind)?
Ik ben een VT Wonen- en Pinterestmiep. Ik houd de inspiratieplaatjes voor m'n eigen huis vrij trouw bij en ik heb een olifantengeheugen (wat helpt bij het terugvinden van een beeld).quote:Op zondag 14 juni 2020 08:21 schreef Seven. het volgende:
Waar haal jij eigenlijk je inspiratie, @:claudia_x?
Ja, natuurlijk kan dat! Eventueel in de bouwmarkt even vragen naar de beste roller voor een muur met structuurverf.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
Ik heb het afgelopen jaar de kleuren van Farrow & Ball en Little Greene ontdekt. Die zijn een aanrader. Je kunt als je online op zoek gaat gratis boekjes met kleurstalen vinden.quote:Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!
quote:Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!
Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..
Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het ideeIk zou de vloerbedekking skippen en gaan voor laminaat of hout met een mooi groot kleedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ben ik helemaal weg van dit bed :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?. Het bed kan je in de ruimte zetten, met bij het voeteneind een bedbankje.
In een hoek die over is, zou ik een make-up tafel zetten met een mooie spiegel.
Dat gaat prima, alleen zal het (zoals @Seven al zei) met structuur in de muur wel moeilijker zijn om een rechte lijn te krijgen. Daar heb je trucjes voor.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?quote:Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.
En geen zitje dan maar wel een aankleedhoek? En dan echt een luxe boetiek-uitvoering me grote drieluik spiegels en zo een grote ronde fluwelen poef ervoor van minimaal een meter doorsnee.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer
ennuh. welke vloer dan bij dat behang?
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur
We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?
De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.
quote:Op zondag 14 juni 2020 18:21 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.
[..]
De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.
Lampen e.d. is nog een beetje een issue, want na 4 jaar wonen in dit huis hebben we nog steeds nergens goede lampen gevonden. Maar nu kan ik wel gerichter gaan zoeken bij de nieuwe inrichting.
Planten groen met hier en daar kleurige bloemen.
Gordijnen nog geen idee, maar in ieder geval geen wit zoals ze nu zijn.
Nog tips voor kleuren die erbij zouden passen?
Zit er een werkende haard in die je gebruikt? Want ik zie zo al een hele mooie mogelijkheid waarop het wel kan. Moet ik die uittekenen of schiet je het idee bij voorbaat al af?quote:Op zondag 14 juni 2020 12:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Geedit![]()
Ik had jullie project ook zitten bekijken, maar het idee loopt hier mank vanwege de blauwe rechthoek boven in. Dat is een schouw. Die kunnen/willen we niet weghalen en het is wel echt zonde om daar een kast omheen te bouwen..
Nee niet werkend , maar ik vind hem wel bij ons jaren-1900 huis passen. Ik ben benieuwd naar je idee!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zit er een werkende haard in die je gebruikt? Want ik zie zo al een hele mooie mogelijkheid waarop het wel kan. Moet ik die uittekenen of schiet je het idee bij voorbaat al af?
Niet nee? Deze hebben we als optie voor 1 lange wand in onze woonkamerquote:Op zondag 14 juni 2020 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Met Early Dew kun je niet meer aankomen, hoor.
Hij zit nog erg mooi op onze muur! Wat jij net liet zien was iets grijziger, maar wel dezelfde kleurgroep.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Met Early Dew kun je niet meer aankomen, hoor.
Als ie niet wordt gebruikt geeft dat toch al meer mogelijkheden.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nee niet werkend , maar ik vind hem wel bij ons jaren-1900 huis passen. Ik ben benieuwd naar je idee!
Ik zal zo even een fotootje maken voor jenu even een aflevering tv afkijken
quote:Op zondag 14 juni 2020 21:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ie niet wordt gebruikt geeft dat toch al meer mogelijkheden.
Ik heb iets uitgewerkt met 2 mogelijke indelingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker, de onze is wel banaal met 2.30 maar door het raam kon dat niet smaller. Met een kast van 60 centimeter hou je nog een ruime meter over, kunnen er zelfs nog deuren in als je wilquote:Op zondag 14 juni 2020 21:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met zo'n 170cm diep is het een mooie royale inloopkast. Die van ons is geloof ik 120cm.
Oh! Dat ziet er wel heel tof uit!quote:Op zondag 14 juni 2020 21:22 schreef SQ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Jaquote:
Optie 2 ziet er ruimtelijker uit voor m'n gevoel. Maar allebei een mooie manier van gebruik van ruimte.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:22 schreef SQ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de tweede:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Optie 2 blijkt niet te kunnen vanwege mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht.. helaas is dat muurtje maar 2 m breed.. tenzij we daar een muurtje doortrekken waar een (verbirgen) kast in kan.. oh!!!quote:Op zondag 14 juni 2020 22:41 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Optie 2 ziet er ruimtelijker uit voor m'n gevoel. Maar allebei een mooie manier van gebruik van ruimte.
Ik zou ook echt nog eens nadenken over het omdraaien van de indeling. Je looppad kan prima tussen de bank en de televisie in. Wordt eerder ruimtelijker als de bank niet meer midden in de ruimte staat.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:01 schreef Seven. het volgende:
En uiteraard zou ik gewoon keihard afscheid nemen van de huidige TV hoek en die inderdaad boven de lage kast hangen of erop zetten.
Maar dan hou je het bed gewoon tegen de muur waar ie nu ook tegenaan staat.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Optie 2 blijkt niet te kunnen vanwege mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht.. helaas is dat muurtje maar 2 m breed.. tenzij we daar een muurtje doortrekken waar een (verbirgen) kast in kan.. oh!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door SQ op 14-06-2020 22:56:45 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ja. Wellicht. Ik zal het morgenavond nog eens precies nametenquote:Op zondag 14 juni 2020 22:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dan hou je het bed gewoon tegen de muur waar ie nu ook tegenaan staat.
Is denk ik sowieso fijner, qua feng shui, als ik het nog eens bekijk.
Maar ik denk wel dat de kamer kleiner is dan 7 bij 4, als ik de foto's zie.
Dat lijkt me de hel, een looppad voor m'n televisie langs.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou ook echt nog eens nadenken over het omdraaien van de indeling. Je looppad kan prima tussen de bank en de televisie in. Wordt eerder ruimtelijker als de bank niet meer midden in de ruimte staat.
Hadden we in ons vorige huis ook, nooit last van gehadquote:Op zondag 14 juni 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me de hel, een looppad voor m'n televisie langs.
Hebben wij, om naar het balkon te gaan moet je voor de tv langs. Ik heb me er nog nooit aan gestoord eigenlijk.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me de hel, een looppad voor m'n televisie langs.
quote:Op zondag 14 juni 2020 22:48 schreef Barreltje het volgende:
Oh. Ik bedenk nu ik even lig te kijken dat het plafond ook wel een dingetje isJa nee, da's ook zonde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan nu nog 1 omdenker:
disclaimer
Dit kan ook met de kast waar die stond, en dat bureautje waar je nu de kast hebt getekend.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nee, da's ook zonde.
En dan nu nog 1 omdenker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar dit is speelser.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit kan ook met de kast waar die stond, en dat bureautje waar je nu de kast hebt getekend.
Ik wil wel een buro.. maar niet ergens weggepropt in een hoekquote:Op zondag 14 juni 2020 23:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is speelser.
Maar barrel wil geen bureau kennelijk, dat had ik even gemist
Ik ook! We zien het graag tegemoetquote:Op zondag 14 juni 2020 23:02 schreef Barreltje het volgende:
Ja ik ga slapen. Morgen te vroeg mn bed weer uit voor werk en morgen avond afmetingen
Beloofd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kast aan de muur is nu een lange lage kast, alleen het laatste stukje bij het raam is een hoog deel van 192 cm.
Speelkeuken van zoon staat nu tegen de muur bovenaan. Ook de vitrine/buffetkast van 180 cm breed staat nu aan de muur bovenaan.
Dat vind ik meteen een nadeel, want als je nu vanuit de hoger gelegen keuken iets uit de vitrinekast nodig hebt, moet je de hele woonkamer door. Muur links is geen optie voor deze kast, want daar zit ook een raam in en na het raam een verlaagde muur van 140 hoog.
Ik vind de zithoek nu minder knus ogen, omdat alles wat verder van elkaar staat om voldoende loopruimte richting tuin te hebben en voor de doorgang naar trappetje naar de keuken.
Het lijkt ook minder ruimtelijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dit beeld niet gewend ben.
Er werd een devolo aangeraden voor de tv aansluiting. Volgens manlief heb je ook een coaxkabel nodig voor de tv, hoe doe je dat dan? Die aansluiting zit ook rechtsboven in de hoek.
quote:Op maandag 15 juni 2020 21:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb de oriëntatie van de woonkamer omgedraaid:Ik vind het super zo, ik zou alleen nog afscheid nemen van de vitrinekastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kast aan de muur is nu een lange lage kast, alleen het laatste stukje bij het raam is een hoog deel van 192 cm.
Speelkeuken van zoon staat nu tegen de muur bovenaan. Ook de vitrine/buffetkast van 180 cm breed staat nu aan de muur bovenaan.
Dat vind ik meteen een nadeel, want als je nu vanuit de hoger gelegen keuken iets uit de vitrinekast nodig hebt, moet je de hele woonkamer door. Muur links is geen optie voor deze kast, want daar zit ook een raam in en na het raam een verlaagde muur van 140 hoog.
Ik vind de zithoek nu minder knus ogen, omdat alles wat verder van elkaar staat om voldoende loopruimte richting tuin te hebben en voor de doorgang naar trappetje naar de keuken.
Het lijkt ook minder ruimtelijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dit beeld niet gewend ben.
Er werd een devolo aangeraden voor de tv aansluiting. Volgens manlief heb je ook een coaxkabel nodig voor de tv, hoe doe je dat dan? Die aansluiting zit ook rechtsboven in de hoek.(de lage kast vervangt alle oude kasten).
En hier een voorbeeldje van zo'n Devolo (er zijn meer aanbieders)
https://www.kpn.com/telev(...)e-verbindingsset.htmResistance is futile.
De omdenker of de 2e optie?quote:Op maandag 15 juni 2020 19:42 schreef BE het volgende:
Ik vind dat laatste idee van SQ wel heel erg leuk!
En het bed gewoon vrij in de ruimte? Dan komt het frame ook mooi tot z'n recht.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De omdenker of de 2e optie?
Ik vrees dat we met de echte maten inderdaad net een metertje te kort komen![]()
Ik speel nu met het idee om het bed in de "inham" aan de andere kant te zetten en de/een kast aan de kant waar het bed nu staat.. daarmee wordt het hoekje ook wat kleiner. Daarin wil ik dan denk ik een kast-buro.. dus wat je dicht kan klappen.. maar dan anno 2020 en niet 1970 ofzo
De omdenker.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De omdenker of de 2e optie?
Ik vrees dat we met de echte maten inderdaad net een metertje te kort komen![]()
Ik speel nu met het idee om het bed in de "inham" aan de andere kant te zetten en de/een kast aan de kant waar het bed nu staat.. daarmee wordt het hoekje ook wat kleiner. Daarin wil ik dan denk ik een kast-buro.. dus wat je dicht kan klappen.. maar dan anno 2020 en niet 1970 ofzo
Echt? Ik vind het tamelijk waardeloos. De vitrinekast moet inderdaad weg en de looproute gaat (zoals ik eerder al aangaf) voor de tv langs. Dat zou bij ons dagelijkse frustraties opleveren (met name van zoonlief tijdens het gamenquote:Op maandag 15 juni 2020 21:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het super zo, ik zou alleen nog afscheid nemen van de vitrinekast(de lage kast vervangt alle oude kasten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een dienblad met prullariaquote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:
Interieurvraagje, wat staat er op jullie eettafel als je niet eet?
Wij hebben een eettafel in de woonkamer waar niet aan gegeten wordt. (We hebben ook een eettafel in de keuken).
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.
Ik heb een tafelkleed en soms bloemen. Verder hoeft er niet zover op te staand.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben een eettafel in de woonkamer waar niet aan gegeten wordt. (We hebben ook een eettafel in de keuken).
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:18 schreef Malteser het volgende:
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.Een schaal waar we losse meuk in mikken die je vaak nodig hebt, maar geen plekje in de kast wilt geven ofzo. En een ronde pot met plantenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.rekeningen, knutselwerkjes van de kinderen, 2 opladers van laptops, een grote pot met een aantal verschillende vetplanten, duplostenen en een aantal kleine auto's...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel grote fotoboeken. De XL liggend van Albelli. Maar dat zijn de jaarboeken van mijn kinderen. Dat zijn vast niet de grote fotoboeken die je bedoeltquote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Een dienblad met prullaria![]()
En verse blommen
Wat ik altijd erg leuk vind zijn van die grote fotoboeken
Hier geen optie, want wij eten er wél aan
Nee gewoon van die boeken met plaatjes van steden ofzo. Die je voor 10 euro in de ramsj haalt omdat niemand er 150 euro voor wil neerleggen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik heb wel grote fotoboeken. De XL liggend van Albelli. Maar dat zijn de jaarboeken van mijn kinderen. Dat zijn vast niet de grote fotoboeken die je bedoelt.
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.Bloemen en een fruitschaal met fruit en boeken die gelezen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Pics in je frozen jurk.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:23 schreef Molo het volgende:
Heel veel zut, op dit moment ook twee beeldschermen en een toetsenbord, Lego, stapel kranten, twee legen flesjes bier, een knuffel, een Frozen jurk, pensioenoverzicht, mja, wat niet eigenlijk
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.Hele grote vaas of pot met bloemen, takken of desnoods een plant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan ga je eten en moet je om de vaas heen kijken om elkaar te kunnen zien. Of je moet dat ding de hele tijd opzij schuiven als je gaat eten. Niet praktisch.quote:Op woensdag 17 juni 2020 00:02 schreef archito het volgende:
Verse blommen, verder niks. Dat is althans de bedoeling.
Bij het tafeldekken moet je toch een kleed of placemats ofzo neerleggen, dan is het een kleine moeite om de bloemen even weg te zetten. En na het eten doekje erover, bloemen weer terug, voila.quote:Op woensdag 17 juni 2020 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan ga je eten en moet je om de vaas heen kijken om elkaar te kunnen zien. Of je moet dat ding de hele tijd opzij schuiven als je gaat eten. Niet praktisch.
Wij aten thuis vroeger altijd aan de salontafel omdat de eettafel vol lag met post.
Kleed en placemats? Neu, daar doen wij niet aan. Alleen het absolute minimum wordt verplaatst.quote:Op woensdag 17 juni 2020 00:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij het tafeldekken moet je toch een kleed of placemats ofzo neerleggen, dan is het een kleine moeite om de bloemen even weg te zetten toch? En na het eten doekje erover, bloemen weer terug, voila.
Ja, dat moet je dan DE HELE TIJD OPZIJ SCHUIVEN. Dat is echt vreselijkquote:Op woensdag 17 juni 2020 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan ga je eten en moet je om de vaas heen kijken om elkaar te kunnen zien. Of je moet dat ding de hele tijd opzij schuiven als je gaat eten. Niet praktisch.
Wij aten thuis vroeger altijd aan de salontafel omdat de eettafel vol lag met post.
We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang.quote:Op woensdag 17 juni 2020 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nofi, maar die laatste foto doet me aan een isoleercel denken!quote:Op woensdag 17 juni 2020 07:29 schreef cempexo het volgende:
Ik heb alle vloeren in het gehele pand blauw geschilderd en met geel geschilderde pallets wat meubelen bedacht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En die gedachte doorgetrokken naar de stal en daar logeerruimte van gemaakt.
[ afbeelding ]
Maar uhm, na vele verschillende accessoires, dienbladen met prullaria, etcetera is ‘ie nu leeg. En ik weet niet goed wat ik ermee moet.Ik zou me afvragen waarom ik die tafel dan daar heb staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet om te gebruiken en niet voor de gezelligheid/mooi; waarom dan wel?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Foto zitbank is kort na het installeren genomen. Op die palletbank heb ik plm 20 kleine kussentjes in de kleuren blauw en geel gelegd, met een variatie aan motieven.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:37 schreef BE het volgende:
[..]
Nofi, maar die laatste foto doet me aan een isoleercel denken!![]()
![]()
Wel inventief, die meubels van pallets!![]()
Op een lege tafel zou ik idd een schaal met kaarsen, plantjes, grote vaas bloemen, mooie kunstzinnige schaal (waar je dan eigenlijk niks in moet doen maar toch wel doet). Zo helemaal kaal vind ik hem wel heel erg kaal idd...
Dit inderdaad, straks n tafel van 3,5 meter heb al n mooi stuk klaarstaan wat op tafel kan en kan blijven staan tijdens het etenquote:Op woensdag 17 juni 2020 07:55 schreef archito het volgende:
[..]
We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang...
Ik doe veel met pallets zoals een zithoek er van maken. Ook nog een terras van 80m2 van pallets gemaakt. Misschien breng ik je/jullie op nieuwe ideeën.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:37 schreef BE het volgende:
[..]
Nofi, maar die laatste foto doet me aan een isoleercel denken!![]()
![]()
Wel inventief, die meubels van pallets!![]()
Op een lege tafel zou ik idd een schaal met kaarsen, plantjes, grote vaas bloemen, mooie kunstzinnige schaal (waar je dan eigenlijk niks in moet doen maar toch wel doet). Zo helemaal kaal vind ik hem wel heel erg kaal idd...
We gebruiken de tafel overdag wel heel veel. Er wordt aan gepuzzeld door oudste, we doen er de spelletjes aan, man gebruikt ‘m om aan te werken op de dagen dat de kinderen en ik naar school/kdv/werk zijn, ik vouw er de was op, verschoon er de jongste op (hebben beneden een extra verschoonkussen), enz.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou me afvragen waarom ik die tafel dan daar heb staan
Niet om te gebruiken en niet voor de gezelligheid/mooi; waarom dan wel?
Ah, ok.quote:Op woensdag 17 juni 2020 21:19 schreef Malteser het volgende:
[..]
We gebruiken de tafel overdag wel heel veel. Er wordt aan gepuzzeld door oudste, we doen er de spelletjes aan, man gebruikt ‘m om aan te werken op de dagen dat de kinderen en ik naar school/kdv/werk zijn, ik vouw er de was op, verschoon er de jongste op (hebben beneden een extra verschoonkussen), enz.
Maar eten doen we aan de eettafel in de keuken omdat we in dit ‘nieuwe’ huis nu eenmaal een eetkeuken hebben waar we een ronde tafel voor hebben gekocht ivm de ruimte.
Gezellig wel.quote:Op woensdag 17 juni 2020 07:29 schreef cempexo het volgende:
Ik heb alle vloeren in het gehele pand blauw geschilderd en met geel geschilderde pallets wat meubelen bedacht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En die gedachte doorgetrokken naar de stal en daar logeerruimte van gemaakt.
[ afbeelding ]
He he. Dat vraag ik me ook van de enorme vaas af. Ach ja, bij ons wordt de tafel intensief gebruikt: kleuren, knutselen, eten, werken, schoolwerk maken. Het is gewoon niet praktisch om de hele tijd een vaas of zo aan de kant te moeten schuiven. Die staat vaker zogenaamd tijdelijk op het kookeiland dan op de tafel zelf.quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2020 07:55 schreef archito het volgende:
[..]
We zijn met 2 en de tafel is 2,5 meter lang.En we hebben een tweede eettafel in de keuken. Maar eigenlijk eten we meestal gewoon op de bank. xD
Bedoel je zoiets? Waarbij je dan aan het uiterste stuk het bureau gedeelte wat hoger kunt maken, zodat het een bureau wordt?quote:Op donderdag 18 juni 2020 22:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben opzoek naar wat inspiratie.
Ik zoek plaatjes of ideeën voor tv meubel/werkplek (en het liefst kinderhoekje) in ččn.
Wil het liefst mijn 4 lage besta's herbruiken, maar ik zie niet echt leuke ideetjes.
En weet iemand misschien of de lage besta's in al die jaren van formaat veranderd zijn?
Onze sfeerhaard heeft meerdere standen waaronder eentje zonder verwarming en alleen de sfeer zeg maarquote:Op maandag 22 juni 2020 12:26 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zelf ook een vraag. Ik zie wel eens bij mensen zo'n ingebouwde sfeerhaard met een tv erboven. Kennelijk kan dat gewoon, maar zo'n sfeerhaard wordt toch ook warm? Of niet zo heel erg warm? Iemand ervaring mee?
Ik heb werkelijk geen idee.quote:
https://www.lidl-shop.nl/MIOMARE-Douchegordijn/p100289585quote:Op maandag 22 juni 2020 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ideeën over waar je leuke douchegordijn kunt kopen?
Badkamer wordt later dit jaar aangepakt en aangezien we een nogal kleine, maar bijzonder functionele badkamer hebben, komt er geen douchewand in, maar gaan we voor een leuk douchegordijn.
Tegels aan de kant van de douche worden groen met een parelmoerglans, dus een botanische print zou wel heel tof passen. Prop ik oo nog ergens een varen in een raamkozijn.
Kleine tip voor een kleine badkamer: ik heb ooit een deur gehad die in het midden kon dubbelklappen EN naar binnen draaide, dus de douche ruimte in. Voordeel van een deur, en ruimte besparend!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 09:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Badkamer is 102x278 cm dus er is niet echt plaats voor een deur ofzo.
Ben allang blij als we van de verhoogde douchebak af zijn die de vorige bewoners hebben achter gelaten en wanneer er veel minder kitrandjes zijn in het douche-stuk die ontzettend ranzig eruit zien.
En wanneer alles gewoon normaal schoon te maken is omdat het allemaal hangt.![]()
Afijn, een leuk douchegordijn dus. Ikea, H&M en Zara had ik ook al bedacht, maar vond ik nog niet leuk genoeg.
Mijn lieftallige wederhelft vond deze wel mooi:
https://www.designersguil(...)hower-curtain/p24705
Die vond ik dan wel weer erg prijzig
Ik heb hier een antieke set nachtkastjes gekocht. Ik zocht ook wat hoger ivm hoog bed, toevallig zijn deze met blad op 80 cm wel heel hoog.quote:Op zondag 28 juni 2020 20:36 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor nachtkastjes? Wij hebben een redelijk hoog bed, dus zoeken hoge nachtkastjes, beetje klassiek.
Wij hebben zwevende plankjes met daar vlak onder stopcontacten zodat je geen kabels ziet. Ideaal met schoonmaken enzo.quote:Op zondag 28 juni 2020 20:36 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor nachtkastjes? Wij hebben een redelijk hoog bed, dus zoeken hoge nachtkastjes, beetje klassiek.
Daar kan je alleen niks in kwijt, ik wil toch echt wel opbergruimte naast het bedquote:Op maandag 29 juni 2020 07:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben zwevende plankjes met daar vlak onder stopcontacten zodat je geen kabels ziet. Ideaal met schoonmaken enzo.
Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 29 juni 2020 06:55 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb hier een antieke set nachtkastjes gekocht. Ik zocht ook wat hoger ivm hoog bed, toevallig zijn deze met blad op 80 cm wel heel hoog.
Ik heb ze destijds gemaild of ze sets hadden staan en ze mailden netjes foto's van 4 setjes terug die ze op dat moment hadden. Losse nachtkastjes zijn er veel meer.
https://www.hetinboedelhuis.nl/, zit in Waddinxveen (bij Gouda).
Ik denk gewoon hout. Maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik wil, dus voorbeelden zijn welkomquote:Op maandag 29 juni 2020 08:49 schreef SQ het volgende:
Burd, ik zag bij vidaXL ook wat hoge nachtkastjes in klassiekere stijl.
Zoek je een specifieke kleur?
Misschien kan @Claudia_x nog even wat magic verrichten met haar mooie pinterest plaatjes.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk gewoon hout. Maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik wil, dus voorbeelden zijn welkom
Hehe. Ik vind nachtkastjes doffe ellende. In mijn hoofd heb ik een duidelijk beeld van wat ik wil, namelijk een kastje met open opbergruimte en minstens één lade. En het kastje moet degelijk zijn. Ik houd zelf niet van klassiek maar meer van retro en kom dan ongeveer hierop uit:quote:Op maandag 29 juni 2020 13:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Misschien kan @:Claudia_x nog even wat magic verrichten met haar mooie pinterest plaatjes.
Kijk gelijk al mooie plaatjes! Ik heb antieke geloogd grenen kastjes, maar vooral omdat wat jij postte ik ook niet kon vinden. Eens over Ikea, hoe kunnen ze dat assortiment voor de nachtkastjes hebben? Echt teleurstellend.quote:Op maandag 29 juni 2020 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hehe. Ik vind nachtkastjes doffe ellende. In mijn hoofd heb ik een duidelijk beeld van wat ik wil, namelijk een kastje met open opbergruimte en minstens één lade. En het kastje moet degelijk zijn. Ik houd zelf niet van klassiek maar meer van retro en kom dan ongeveer hierop uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eindeloos heb ik gezocht naar zo'n nachtkastje. Een betaalbare variant heb ik tot dusver niet gevonden. Het assortiment van de Ikea, waar ik normaal over te spreken ben, vind ik mager. De kastjes zijn vaak lelijk en/of van een belabberde kwaliteit.
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!quote:Op maandag 29 juni 2020 17:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
De Kivik bank! Ik had 8 jaar terug een zwarte rib hiervan (de versie zonder vervangbare hoes). Hij zit heerlijk. Het rib werd wel snel bruinig ipv zwart en daardoor zag ie er al snel afgeleefd uit. Ook oogt ie massaal, maar dat zie je ook wel aan het model.
[ afbeelding ]
Deze komt redelijk in de buurt denk ik? Is fonq
En e-reader wel..quote:Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!
Ligt geheel aan de dikte van het papierquote:Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!
Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laagquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
@:burdie:
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)met-lades-2-st-bruin
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)cm-massief-mangohout
Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronjaquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Tv meubel/bureau probleem = opgelost dus over naar het volgende.
Weet iemand welke kast dit is?
[ afbeelding ]
Ik zoek iets in die richting.
Zag ook https://www.fonq.nl/product/moos-mia-vitrinekast/232902/ en duurder dan dat wil ik eigenlijk weer niet gaan, denk ik. Maar de eerste kast zal wel duurder zijn gok ik zo
Die vind ik ook heel mooi, maar te groot voor onze woonkamer.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronja.
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laag.
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.
Kun je niet een rond vloerkleed nemen? Daar is best wel wat keuze in.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.
We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten.
Ja die vind ik ook wel mooi.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus echt mooi vind, zijn deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik vind het ook weer zo wat om meer dan ¤700 aan nachtkastjes uit te geven.
Bij carpetright kun je vloerkleden op maat laten maken. Is vast niet de enige die dat aanbiedt.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.
We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten.
Bedoel je met warm verzadigd?quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.
We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.
Overige items, keuken, tafel en tv-kastje zijn wit.
Wie kan helpen?
Wat wil die andere iemand? Ik vind zelf deze kleuren blauw mooi (al zou je sommige misschien beter grijs kunnen noemen):quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.
We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.
Overige items, keuken, tafel en tv-kastje zijn wit.
Wie kan helpen?
Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:32 schreef Leandra het volgende:
Zijn die beide foto's stiffkey blue? Wat een verschil!
Bij de Nimes ook trouwens.
Ja, donkerblauw met roze is fraai!quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf vind ik trouwens de combinatie (donker)blauw-(bleek)roze gaaf (niet per definitie, het komt nauw):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan ook een strategie zijn, eerst roze voorstellen en dan maar overgaan op blauw.
[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 01-07-2020 19:49:40 ]
Die eerste vind ik wel mooi! Onderste is misschien wel heel erg donker. Lastig.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:12 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel een goed idee. De nimes en de oval blue zag er wel goed uit. Dank!quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.
Ik word gesponsord door handigekasten.nl, Farrow & Ball en diverse tuincentra.quote:Op woensdag 1 juli 2020 19:51 schreef SQ het volgende:
heb jij eigenlijk aandelen in die verftoko, claudia?
Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:
Ik had dus gisteren een halve dag lopen zoeken naar een behang dat ik interessant vond en eerder gezien had, niet dat behang zelf, maar in een andere kleurvariant, ik wist alleen nog dat blauw bij een grote trap op het plaatje te zien was.... kon ik het maar niet vinden, tot ik "wallpaper hallway stairs blue" op pinterest invoerde en ja hoor![]()
[ afbeelding ]
Nou is het juist niet die variant die ik mooi vind, maar die was dus wel blijven hangen.
Deze kleurstelling vind ik veel fraaier:
[ afbeelding ]
Maar het valt me vooral op hoe totaal anders een behang kan zijn als het in een andere kleurvariant is.
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plaktquote:Op donderdag 2 juli 2020 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.
Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt
En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch isquote:Op donderdag 2 juli 2020 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.
Ja als je die trap daarbij ook blauw maakt wel maar als die licht is niet denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt
Ja, dat blijft ook lastig vanaf een plaatje.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:04 schreef SQ het volgende:
[..]
En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch is
Foto?quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:23 schreef laziness het volgende:
Ik vind die trap best aardig ogen eigenlijk. Ik vind het behang in die harde kleuren minder dan de lichte variant maar ik vind de combi met de blauwe trap wel goed bij elkaar passen.
Ik heb zo'n stomme nieuwbouwhuis trap. Ik zou daar ook best een behangetje langs willen doen maar vraag me af of dat mooi wordt.
Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:58 schreef Leandra het volgende:
Ik was trouwens pas in het Rijks verbijsterd door de schoonheid van dit schilderij:
[ afbeelding ]
En wil dat graag of in origineel formaat (170*120) aan de zuidmuur hangen, zodat de ondergaande zon in het westen ook precies zo is als op het schilderij, of ik wil het als fotobehang op de tegenover gelegen muur (380*270) plakken, gespiegeld dan uiteraard, zodat de ondergaande zon nog steeds in het westen op de afbeelding is.
Maar goed, dat laatste heeft nog wel even wat strijd nodig ben ik bang
Ja klopt zo kon ik hem idd ook downloaden.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen.
Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )
Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:35 schreef SQ het volgende:
Floorplanner is de naam van een app![]()
Behang afhalen is nooit feest, maar met een vliesbehang is dat nog wel redelijk te doen.
Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.
Waar had jij dat blommenspul van jou vandaan?
Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenlandquote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?
Waar ga je heen?
Wij hebben in ons vorige huis zo'n soort indeling gehad. Daarvoor hadden we de tafel haaks op de muur staan. Ik vond het een prettige indeling,. Een paar andere zaken om op te letten die niet met de indeling te maken hebben zijn:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Waar staat bij jullie de eettafel en hoe?
Zit beetje te spelen met de indeling van de woonkamer en het idee om de eettafel te verplaatsen.
Ik heb geen grote woonkamer en daar moet zit, eet en werkgedeelte in.
Het is gewoon rechttoe rechtaan 7 bij 4 ofzo met aan ččn kant een deur in het midden naar de hal (doorzon).
Ik houd niet van kleine (en veel) meubels en heb een bank van 2,52 x 1,63, eettafel van 1.80, besta kastjes van 2.40 voor de tv, bureau van 1.20.
En het staat allemaal wel prima nu hoor, maar ik liet me een beetje gek maken door:
[ afbeelding ]
wat nou als ik mijn tafel in het midden plaats, wat zou een leuk eet/werk/relax opstelling zijn...
Misschien vindt iemand het leuk beetje mee te denken
Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
Als ik dit lees moet ik denk aan toen wij gingen verhuizen naar een grotere woning. Was een doorzonwoning en mijn moeder had bedacht, eten aan de voorkant en zitten aan de achter/tuin kant. Dat had niemand in dat rijtje (10 huizen geloof ik), maar na een jaar had iedereen het zo. Want veel meer licht aan de achterkant.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank.
Als het echt maar 1 laag behang is, niet geverfd en dergelijke, dan kom je met een spons en plamuurmes heel ver.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )
Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken isquote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
Dit is dus bij ons het geval.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is
Is het niet mogelijk om de werkplek "achter" de eettafel te zetten. Ik denk nu even aan de rechthoekige doorzonwoningen die ik ken. Achterin een werkhoekje, de eettafel meer richting het zitdeel, die evt. dwars op de lange muur.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamerwerk.
Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.
Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
Dan zou ik idd eetplek en werkplek omdraaien. Nu loop je ook altijd met je eten langs je werkplek. En idd, het staat nu centraal.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamerwerk.
Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.
Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papiermaar zoiets?
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.
Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.
Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit. Gelukkig nog een foto van.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papiermaar zoiets?
Zo had ik het destijds min of meer; werkplek in de ene hoek van het eetgedeelte, servieskast in de andere hoek en dan de tafel iets meer naar de achterkant dan op jouw tekening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
Maar... ik had ook een kortere tafel.
Met deze formaten meubels is het wel handig de exacte maten van de kamer en positie van de deur te hebben.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.
Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit. Gelukkig nog een foto van.
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Heb je een PC of een laptop?
Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
Ja, zo'n idee had ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Nee joh, die kut deur ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef Leandra het volgende:
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Daarom stel ik die vraag ook he.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
Die deur in de kamer hoef je toch niet te gebruiken? Of heeft de keuken geen deur en is dat de enige uitgang naar de tuin?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, zo'n idee had ik ook.
[..]
Nee joh, die kut deur ooksuper onhandig natuurlijk.
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Ben het overigens niet eens met je stelling dat het te smal zou zijn om die tafel zo neer te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een tafel van 1 meter breed in een kamer die 20 centimeter smaller was en dat paste prima. Echter, als alle stoelen naar achter zijn geschoven kun je er niet meer zo makkelijk langs
disclaimer
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes.
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
Ik weet er alles van lieverd.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.
Is dat niet lastig met de tuindeur?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
De werkplek of de eettafel? De werkplek komt dan aan de andere kant van de tuindeur. En als je de eettafel met de kopse kant op de muur zet, en iets dichter richting het zitdeel denk ik dat je ruimte hebt voor de tuindeur (vrienden van mij hebben net zo'n opstelling alleen niet in die hoek een werkplek maar een kast (die was echt onhandig op de plek van waar ze nu de eettafel hebben)quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:56 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Is dat niet lastig met de tuindeur?
Die wordt veel gebruikt namelijk.
Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
Ik werk al sinds eind februari thuis. Aan mijn eettafel (wel met een beeldscherm en toetsenbord aan de laptop). Zit op een Vitra Eames stoel. Waarvan ik op mijn werk altijd gezegd heb dat ik op die stoel beter zit dan aan de instelbare bureaus en stoelen op het werk. Aangepaste bureaustoel gekregen die 2000 euro schijnt te kosten. Helpt wel tov de standaard stoel, maar niet genoeg.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.
Ik weet er alles vanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamerquote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.
Is zoiets een idee?
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer![]()
Ik kreeg zelf het idee:
Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het middenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
En wat als je er een kamerscherm bijkoopt, mooi/leuk stofje erom heen zodat je, als je daar werkt, dat gevoel niet hebt? Als je niet werkt kun je deze gewoon opbergen, of tegen de muur aanzetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het middenvoor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ja ik had echt een post updateklik ik het weg..
Ik denk nu dus dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld![]()
.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ja ik had echt een post updateklik ik het weg..
Ik denk nu dus dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:Dan zou ik nog de eettafel meer naar de deur doen, en in dat hoekje het bureau zetten. Evt. in een kast (of eerder genoemde kamerscherm)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.We have far more in common than that which devides us..
Ja, ik weet niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?
Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld![]()
.
Die bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:23 schreef Burdie het volgende:
Zo bedoel ik: https://i.imgur.com/KVrnVh0.jpg
Geen idee. Zit meer in mijn hoofdquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
dus alleen de bank omdraaien nu?
En waarom wordt het dan beter?
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geen idee. Zit meer in mijn hoofd![]()
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
Ja, binnenkort maar eens verven, behangen en dan schuiven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
Dat heb ik ook. Ik dacht dat ik hier niet veel kon met de huidige, best grote bank. Maar in de winter zit ik op een tochtje, en da's niet aangenaam. Vorige winter maar eens gaan slepen en toen kreeg ik een hele gezellige, knusse zithoek. Nu voor de zomer heb ik het weer teruggezet omdat het dan ruimer lijkt. Maar over een paar maanden gaat het weer in de "winterstand"quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen
Ik had het idee dat je zoiets wilde:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet.
Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengteVind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.
Jawel typisch ik.
Deze is leuk!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je zoiets wilde:
[ afbeelding ]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je zoiets wilde:
[ afbeelding ]
Ik heb de indeling in ons vorige huis een paar keer omgegooid. We begonnen zo:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.
Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planningdus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.
Ik heb iig even genoeg inspiratie.
Voor stroom wel (al is dat met die tweejarige in huis denk ik ook geen succesquote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
Fonq en Made hebben wel aardige vind ik. Maar erg smaakafhankelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
Zo dan, flinke onderneming! Leuk avontuurquote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenlandhuis hier lift functioneel voor partner en als ik er ook ben
Ja heb je ook wel gelijk in, ik hou extreem van online shoppen maar dit soort dingen moet je echt gewoon echt zien en voelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:11 schreef Burdie het volgende:
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak.
Dat laatste is jammer. Een kennis heeft veel in die stijl bij kringloopwinkels vandaanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.
Maar je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels (of die heten dan vintage). Hier in Rdam vind ik die van de gemeente ook niks. Denk wel dat studenten en mensen met weinig geld er heel goed spullen kunnen kopen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.
Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
Het meeste staat ook op de websitequote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |