Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Heb je een PC of een laptop?
Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
Ja, zo'n idee had ik ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Nee joh, die kut deur ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef Leandra het volgende:
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Daarom stel ik die vraag ook he.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
Die deur in de kamer hoef je toch niet te gebruiken? Of heeft de keuken geen deur en is dat de enige uitgang naar de tuin?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, zo'n idee had ik ook.
[..]
Nee joh, die kut deur ooksuper onhandig natuurlijk.
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.
Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.
Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit. Gelukkig nog een foto van.
Ben het overigens niet eens met je stelling dat het te smal zou zijn om die tafel zo neer te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een tafel van 1 meter breed in een kamer die 20 centimeter smaller was en dat paste prima. Echter, als alle stoelen naar achter zijn geschoven kun je er niet meer zo makkelijk langs
disclaimer
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes.
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
Ik weet er alles van lieverd.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.
Is dat niet lastig met de tuindeur?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
De werkplek of de eettafel? De werkplek komt dan aan de andere kant van de tuindeur. En als je de eettafel met de kopse kant op de muur zet, en iets dichter richting het zitdeel denk ik dat je ruimte hebt voor de tuindeur (vrienden van mij hebben net zo'n opstelling alleen niet in die hoek een werkplek maar een kast (die was echt onhandig op de plek van waar ze nu de eettafel hebben)quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:56 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Is dat niet lastig met de tuindeur?
Die wordt veel gebruikt namelijk.
Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
Ik werk al sinds eind februari thuis. Aan mijn eettafel (wel met een beeldscherm en toetsenbord aan de laptop). Zit op een Vitra Eames stoel. Waarvan ik op mijn werk altijd gezegd heb dat ik op die stoel beter zit dan aan de instelbare bureaus en stoelen op het werk. Aangepaste bureaustoel gekregen die 2000 euro schijnt te kosten. Helpt wel tov de standaard stoel, maar niet genoeg.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent.
Ik weet er alles vanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamerquote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.
Is zoiets een idee?
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer![]()
Ik kreeg zelf het idee:
Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het middenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
En wat als je er een kamerscherm bijkoopt, mooi/leuk stofje erom heen zodat je, als je daar werkt, dat gevoel niet hebt? Als je niet werkt kun je deze gewoon opbergen, of tegen de muur aanzetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het middenvoor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ja ik had echt een post updateklik ik het weg..
Ik denk nu dus dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld![]()
.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou ja ik had echt een post updateklik ik het weg..
Ik denk nu dus dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?
Zoals dit:Dan zou ik nog de eettafel meer naar de deur doen, en in dat hoekje het bureau zetten. Evt. in een kast (of eerder genoemde kamerscherm)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.We have far more in common than that which devides us..
Ja, ik weet niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?
Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld![]()
.
Die bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:23 schreef Burdie het volgende:
Zo bedoel ik: https://i.imgur.com/KVrnVh0.jpg
Geen idee. Zit meer in mijn hoofdquote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
dus alleen de bank omdraaien nu?
En waarom wordt het dan beter?
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geen idee. Zit meer in mijn hoofd![]()
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
Ja, binnenkort maar eens verven, behangen en dan schuiven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
Dat heb ik ook. Ik dacht dat ik hier niet veel kon met de huidige, best grote bank. Maar in de winter zit ik op een tochtje, en da's niet aangenaam. Vorige winter maar eens gaan slepen en toen kreeg ik een hele gezellige, knusse zithoek. Nu voor de zomer heb ik het weer teruggezet omdat het dan ruimer lijkt. Maar over een paar maanden gaat het weer in de "winterstand"quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen
Ik had het idee dat je zoiets wilde:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet.
Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengteVind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.
Jawel typisch ik.
Deze is leuk!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je zoiets wilde:
[ afbeelding ]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je zoiets wilde:
[ afbeelding ]
Ik heb de indeling in ons vorige huis een paar keer omgegooid. We begonnen zo:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.
Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planningdus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.
Ik heb iig even genoeg inspiratie.
Voor stroom wel (al is dat met die tweejarige in huis denk ik ook geen succesquote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
Fonq en Made hebben wel aardige vind ik. Maar erg smaakafhankelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
Zo dan, flinke onderneming! Leuk avontuurquote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenlandhuis hier lift functioneel voor partner en als ik er ook ben
Ja heb je ook wel gelijk in, ik hou extreem van online shoppen maar dit soort dingen moet je echt gewoon echt zien en voelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:11 schreef Burdie het volgende:
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak.
Dat laatste is jammer. Een kennis heeft veel in die stijl bij kringloopwinkels vandaanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.
Maar je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels (of die heten dan vintage). Hier in Rdam vind ik die van de gemeente ook niks. Denk wel dat studenten en mensen met weinig geld er heel goed spullen kunnen kopen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen.
Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
Het meeste staat ook op de websitequote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |