abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193902473
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank. :')
Als ik dit lees moet ik denk aan toen wij gingen verhuizen naar een grotere woning. Was een doorzonwoning en mijn moeder had bedacht, eten aan de voorkant en zitten aan de achter/tuin kant. Dat had niemand in dat rijtje (10 huizen geloof ik), maar na een jaar had iedereen het zo. Want veel meer licht aan de achterkant.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:21:34 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )

Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
Als het echt maar 1 laag behang is, niet geverfd en dergelijke, dan kom je met een spons en plamuurmes heel ver.
Anders een stoomapparaat huren.

Moet je geen vinylbehang hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:23:12 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:29:58 #229
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193902709
Ja uhhh floorplanner, dacht niet echt dat het nodig zou zijn omdat het gewoon een rechthoek is van 7 bij 4, doorzon met aan èèn kant een deur in het midden :7 maar ik zal er vanmiddag/avond eens naar kijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is ;)
Dit is dus bij ons het geval.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:31:27 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193902728
In de doorzonwoning waar we tot mijn 14de woonden hadden we de eettafel aan de voorkant en de bank en TV aan de achterkant.
De buren idem.

De doorzonwoning waar ik van 1998 tot 2013 woonde de bank en TV aan de voorkant en de eettafel aan de achterkant, vooral omdat het deel aan de achterkant net wat smaller was om meer ruimte voor de keuken te creëren.
Bij mijn zoon en schoondochter idem; naast de deur naar de hal is er net een hoekje dat de kamer inkomt, 20 cm ofzo maar, maar die mis je bij de eettafel minder dan bij de bank.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:33:14 #231
298315 SacreCoeur
pi_193902757
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamer :') werk.

Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.

Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
pi_193902896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamer :') werk.

Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
Is het niet mogelijk om de werkplek "achter" de eettafel te zetten. Ik denk nu even aan de rechthoekige doorzonwoningen die ik ken. Achterin een werkhoekje, de eettafel meer richting het zitdeel, die evt. dwars op de lange muur.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:09:30 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193903274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:

Dan zou ik idd eetplek en werkplek omdraaien. Nu loop je ook altijd met je eten langs je werkplek. En idd, het staat nu centraal.

Misschien is het handig te vertellen hoe je werkplek eruit ziet en/of wat je er nodig hebt. Heb je een desktop en printer nodig bijvoorbeeld, of kan je het heel compact houden en zou eigenlijk een inklapbaar bureautje met laptop en ruimte voor een ordner ook voldoen? En is het voor 1 of 2 personen?
En hoe ziet je achterkamer eruit? Zijn het ramen met een deur, alleen ramen, een grote pui, helemaal dicht, zit er een radiator, convectorput, etc?
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:15:31 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193903362
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papier :P maar zoiets?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Spoiler want groot)
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:37:20 #235
298315 SacreCoeur
pi_193903631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papier :P maar zoiets?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Spoiler want groot)
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.

Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.

Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit :') . Gelukkig nog een foto van.

SPOILER
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:38:09 #236
298315 SacreCoeur
pi_193903641
De hoekbank heeft trouwens een chaise lounge die je zowel links als rechts kan plaatsen, is misschien handig om te weten? :P
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:38:12 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903642
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:

SPOILER
(Spoiler want groot)
Zo had ik het destijds min of meer; werkplek in de ene hoek van het eetgedeelte, servieskast in de andere hoek en dan de tafel iets meer naar de achterkant dan op jouw tekening.
Maar... ik had ook een kortere tafel.

Met deze formaten meubels is het wel handig de exacte maten van de kamer en positie van de deur te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:39:49 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_193903666
Oké, totaal geen 7 bij 4 dus :D
Ik teken even verder.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:41:01 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_193903678
Heb je een PC of een laptop?

Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:42:51 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.

Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit :') . Gelukkig nog een foto van.

SPOILER
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:43:12 #241
298315 SacreCoeur
pi_193903711
Ja inderdaad totaal iets anders, achter is ook een stukje kleiner dan voor.

Het is echt een pc, geen laptop.
Is voor zowel werk als spellen die niet op de laptop gaan.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:24 #242
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193903725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Heb je een PC of een laptop?

Want als het alleen een laptop is heb je toch geen apart bureau nodig lijkt me? Dan kan dat toch gewoon aan de eettafel? Of moet je echt 5 dagen per week daar werken?
Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:44:53 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903733
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013 :D
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:45:32 #244
298315 SacreCoeur
pi_193903742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Ja, zo'n idee had ik ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef Leandra het volgende:
Het is trouwens (ook qua maatvoering) de gespiegelde versie van mijn huis van 1998 tot 2013 :D
Alleen die deur naar buiten had ik niet.
Nee joh, die kut deur ook :P super onhandig natuurlijk.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:46:21 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_193903760
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou dit persoonlijk niet doen als het meer dan een aantal uur per week is. Met een laptop zit je, zeker aan een keukentafel, al gauw in een houding die niet goed is voor je.
Daarom stel ik die vraag ook he.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:47:57 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193903780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, zo'n idee had ik ook.
[..]

Nee joh, die kut deur ook :P super onhandig natuurlijk.
Die deur in de kamer hoef je toch niet te gebruiken? Of heeft de keuken geen deur en is dat de enige uitgang naar de tuin?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:48:05 #247
459912 FlippingCoin
pi_193903783
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Daarom stel ik die vraag ook he.
Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:49:57 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_193903800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

SPOILER
Ben het overigens niet eens met je stelling dat het te smal zou zijn om die tafel zo neer te zetten.

Ik had een tafel van 1 meter breed in een kamer die 20 centimeter smaller was en dat paste prima. Echter, als alle stoelen naar achter zijn geschoven kun je er niet meer zo makkelijk langs ;)
disclaimer
pi_193903801
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:51:01 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_193903814
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vanaf een paar uurtjes is het al rot aan een keukentafel hoor ouwe dibbes. :o
Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:51:58 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_193903830
Overigens maakt de eetfale weinig uit. De stoel waar je op zit maakt het verschil.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:53:06 #252
459912 FlippingCoin
pi_193903846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het dan pertinent mee oneens. Als je al krom groeit van een paar uur per week aan een eettafel zitten kun je net zo goed je eettafel meteen inruilen voor een boekenkast. Ouwe dibbes.
Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent. ;)
pi_193903847
Ik werk iedere dag aan de eettafel (en dat sinds begin lockdown), op een harde houten stoel. Voordeel hiervan is dat ik heel vaak op sta om wat rond te lopen, koffie/water te pakken. Op kantoor had ik een hele fijne bureaustoel en ik zat daar uren achtereen op en stond stijf op.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:54:26 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_193903869
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Weinig investeringen die beter zijn dan een investering in een goede houding, bedank mij maar als je 70 bent. ;)
Ik weet er alles van lieverd. :*
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:56:20 #255
298315 SacreCoeur
pi_193903914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En de werkplek linksboven in de hoek, en de eettafel met de korte kant aan de andere muur, dus naar de overkant en dan iets meer richting de zithoek?
Gebruiken jullie de eettafel veel? En met hoeveel mensen? Want evt. lange kant tegen de muur, en 2 stoelen aan de lange kant en 2 stoelen aan de kopse kant
Is dat niet lastig met de tuindeur?

Die wordt veel gebruikt namelijk.

Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:58:36 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_193903967
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
disclaimer
pi_193903982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Is dat niet lastig met de tuindeur?

Die wordt veel gebruikt namelijk.

Eettafel wordt iedere dag meerdere uren gebruikt. Dochter maakt huiswerk, ontbijten, lunchen en avondeten doen we allemaal aan de eettafel.
De werkplek of de eettafel? De werkplek komt dan aan de andere kant van de tuindeur. En als je de eettafel met de kopse kant op de muur zet, en iets dichter richting het zitdeel denk ik dat je ruimte hebt voor de tuindeur (vrienden van mij hebben net zo'n opstelling alleen niet in die hoek een werkplek maar een kast (die was echt onhandig op de plek van waar ze nu de eettafel hebben)
pi_193903991
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik werk al sinds eind februari thuis. Aan mijn eettafel (wel met een beeldscherm en toetsenbord aan de laptop). Zit op een Vitra Eames stoel. Waarvan ik op mijn werk altijd gezegd heb dat ik op die stoel beter zit dan aan de instelbare bureaus en stoelen op het werk. Aangepaste bureaustoel gekregen die 2000 euro schijnt te kosten. Helpt wel tov de standaard stoel, maar niet genoeg.
Sinds ik thuis werk geen last meer van mijn rug / nek. En op het werk stond ik ook al zeer geregeld op.
Aan de eettafel werken levert echt niet per definitie klachten op.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:59:59 #259
298315 SacreCoeur
pi_193903996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
ik ben erg mijn best aan het doen om creatief te floorplanneren maar ik kom er nog niet zo goed uit eigenlijk.
Met zo'n ruimte kun je ook niet zo veel doen, zeker niet als er een apart bureau in moet komen.
Ik weet er alles van :P
Het is echt heel lastig.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 12:03:50 #260
5428 crew  miss_sly
pi_193904053
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.

Is zoiets een idee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:11:29 #261
298315 SacreCoeur
pi_193904169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
De werkplek met de korte kant tegen de muur zetten. Even kijken wat je dan fijner vindt zitten, met je gezicht naar de bank of met je gezicht naar de eettafel. Dan breek je ook een beetje de ruimte.

Is zoiets een idee?
Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer :P

Ik kreeg zelf het idee:

Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:13:19 #262
298315 SacreCoeur
pi_193904201
Ik kan volgens mij beter bij mijn dochter op zolder gaan zitten :') dat is bijna 2x de woonkamer, die leeft royaler dan ik.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 12:14:09 #263
5428 crew  miss_sly
pi_193904212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zit niet heel fijn, midden in de woonkamer :P

Ik kreeg zelf het idee:

Zitgedeelte omdraaien, besta uitbreiden met bank, tafel in de lengte + 4 stoelen (2 lengte + elk hoofd eentje) bureau links achter en dan met de korte kant tegen de muur kijkend richting het zitgedeelte?
Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:17:13 #264
298315 SacreCoeur
pi_193904283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom zit dat niet lekker? Nu zit je volledig met je rug naar de rest van de kamer, als je de werkplek een kwartslag draait, kijk je de kamer in.Je zit dan toch nog steeds niet midden in de kamer, maar aan een kant van de kamer met je gezicht een andere kant op dan naar de muur.
Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het midden :D voor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
pi_193904494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het minder erg om met mijn rug naar de kamer te zitten in dat geval. Denk dat ik liever beschutter werk oid? ook al zit ik in het midden :D voor mijn gevoel dan. Dus ik vind het idee wel leuk en het staat leuk, maar ik vind het niet prettig werken.
En wat als je er een kamerscherm bijkoopt, mooi/leuk stofje erom heen zodat je, als je daar werkt, dat gevoel niet hebt? Als je niet werkt kun je deze gewoon opbergen, of tegen de muur aanzetten.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:54:53 #266
298315 SacreCoeur
pi_193904931
Zit zelf ook even te spelen met de floorplanner, maar ik denk dat er sowieso uit zal komen dat ik het beste het zitgedeelte kan omdraaien. Dus tv + kast tegen de lange wand en bank naast de deur.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:06:54 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905134
Tafel kan je met de smalle kant tegen de muur zetten, hebben wij in het vorige huis ook gehad en was best handig.

Als je de mogelijkheid hebt de werkplek elders in huis onder te brengen zou ik dat direct doen, ik heb jarenlang vanuit huis gewerkt en ik vond niets zo vervelend als werk wat je de hele avond/weekend vanuit een hoekje staat aan te staren terwijl je lekker tv kijkt of zit te tafelen :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:08:54 #268
298315 SacreCoeur
pi_193905160
Nou ja ik had echt een post update :') klik ik het weg..

Ik denk nu dus dit:

SPOILER
En dan bureau plek gewoon leuker/mooier maken?

Zoals dit:

SPOILER
Dus geen fancy farmhouse, ik val veel meer voor dit stijltje merk ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:49 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_193905215
dus alleen de bank omdraaien nu? :D
En waarom wordt het dan beter?
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:14:13 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

Ik denk nu dus dit:

SPOILER

Zoals dit:

SPOILER
Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?

Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld :P ;).
KuikenGuppy
pi_193905231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:

Ik denk nu dus dit:

SPOILER

Zoals dit:

SPOILER
Dan zou ik nog de eettafel meer naar de deur doen, en in dat hoekje het bureau zetten. Evt. in een kast (of eerder genoemde kamerscherm)
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:17:26 #272
298315 SacreCoeur
pi_193905257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar waarom werkplek en tafel niet gewoon omwisselen?

Wel grappig dat de vraag over de plaats van de eettafel als conclusie heeft dar de bank met de tv wordt omgewisseld :P ;).
Ja, ik weet niet.

Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengte :P Vind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.

Ja :') wel typisch ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:22:38 #273
298315 SacreCoeur
pi_193905324
En dit komt dan achter de bank muur

vrijdag 3 juli 2020 @ 13:23:05 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193905329
KuikenGuppy
pi_193905339
quote:
Die bedoelde ik ook
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:26:07 #276
298315 SacreCoeur
pi_193905367
Ja, maar ik vind de tafel te lang voor die opstelling.

Dan zou ik hem liever in de lengte hebben, maar dan is dus alles weer zo in de lengte door het bureau. Want bureau dwars is niet mijn ding.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:29:08 #277
298315 SacreCoeur
pi_193905412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
dus alleen de bank omdraaien nu? :D
En waarom wordt het dan beter?
Geen idee. Zit meer in mijn hoofd :')
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
pi_193905441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Geen idee. Zit meer in mijn hoofd :')
Denk dat ik dit uiteindelijk mooier vind staan.
En nu even alles omzetten, weekje wennen. Went het niet, dan alles weer terug.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:33:19 #279
298315 SacreCoeur
pi_193905481
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, binnenkort maar eens verven, behangen en dan schuiven.
pi_193905503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen :')
pi_193905725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nou dat dus. Ik heb altijd na verandering dat ik denk "oh mijn god wat heb ik gedaan". Maar ja dan staat die nieuwe bank daar en kan je niet meer terug.
Na een paar dagen ben ik volledig gewend en kan ik me de twijfel niet meer voorstellen :')
Dat heb ik ook. Ik dacht dat ik hier niet veel kon met de huidige, best grote bank. Maar in de winter zit ik op een tochtje, en da's niet aangenaam. Vorige winter maar eens gaan slepen en toen kreeg ik een hele gezellige, knusse zithoek. Nu voor de zomer heb ik het weer teruggezet omdat het dan ruimer lijkt. Maar over een paar maanden gaat het weer in de "winterstand"
pi_193906379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet.

Heb het net even verschoven en ik vind het gewoon niet mooi staan. Sowieso niet dwars want ik vind dat wel te kolossaal en in de lengte meh, dan is alles zo in de lengte :P Vind het bureau dwars linksachter ook niet lekker zitten.

Ja :') wel typisch ik.
Ik had het idee dat je zoiets wilde:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193906432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze is leuk!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:35:30 #284
298315 SacreCoeur
pi_193906495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, dit idee had ik eerder gepost.

Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
pi_193906619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, dit idee had ik eerder gepost.

Ik ga eerst de makkelijke optie proberen (alleen zitgedeelte omkeren) en mocht het werkplekje toch niet worden wat ik nu voor ogen heb dan ga ik dit alsnog proberen. Moeten kabels omgelegd worden voor deze optie, dus vandaar dat ik eerst nog even het andere wil proberen.
Ik heb de indeling in ons vorige huis een paar keer omgegooid. We begonnen zo:

En eindigden zo:

Ik vond dat laatste fijner, ruimtelijker. We hadden de tv-kast door kunnen trekken, maar dat hebben we toen niet gedaan. In plaats daarvan hebben we een plant tussen eetbank en tv-meubel gezet.

Ik vind dat je dit soort dingen omgooien gewoon moet doen, een weekje of zo uit moet proberen. Dan ga je natuurlijk niet meteen behangen en kabels omleggen, maar het is fijn om te voelen hoe het is. Zoals je ziet zijn wij er nooit meer aan toegekomen om de lamp recht boven de tafel te hangen. :+
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:48:41 #286
298315 SacreCoeur
pi_193906723
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planning ;) dus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.

Ik heb iig even genoeg inspiratie.
pi_193906761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, heb je gelijk in. Maar dat maakt het gelijk lastig want de kabels voor de pc moeten gelijk omgelegd worden. Maargoed, verven en behangen zat al in de planning ;) dus eerst dat. Zitgedeelte omgooien en vanuit daar verder.

Ik heb iig even genoeg inspiratie.
Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:54:06 #288
298315 SacreCoeur
pi_193906810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt toch wel even met verlengsnoeren werken? Maar ik snap je helemaal, hoor. Gewoon schuiven en je ontdekt wel wat je prettig vindt.
Voor stroom wel (al is dat met die tweejarige in huis denk ik ook geen succes :D ), maar volgens mij wordt de internetaansluiting een dingetje.

Maar ik had eerder wat werkplek voorbeeldjes gepost en dat zou ik dus totaal weer niet erg vinden om zoiets midden in de woonkamer te hebben.
pi_193906863
Ik vind het altijd wel erg leuk om alles weer wat om te bouwen. Maar ik kan ook al genieten van nieuwe kussenhoesjes etc. In mijn eerste huiskamer (en ook toen ik nog thuis woonde) veranderde ik zeker 6 x per jaar de inrichting. Dan was het helemaal perfect en na een paar weken begon het weer te kriebelen. Ben blij (meubels zijn nu wat groter/zwaarder) dat ik dat niet meer zo heb.
pi_193907742
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:11:29 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193908774
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15:54 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908851
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand een tip voor een leuke secretaire? Ik zoek een compact exemplaar en dacht dat de Ikea er een had, maar ik kom er alleen een uit de Hemnes-serie tegen (en dat is totaal niet mijn smaak).
Fonq en Made hebben wel aardige vind ik. Maar erg smaakafhankelijk natuurlijk.
Staan onder bureau en table.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:16:35 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenland ;) huis hier lift functioneel voor partner en als ik er ook ben O+
Zo dan, flinke onderneming! Leuk avontuur ^O^
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:17:25 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193908885
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.
Ja heb je ook wel gelijk in, ik hou extreem van online shoppen maar dit soort dingen moet je echt gewoon echt zien en voelen.

Eijffinger heeft toch wel écht supermooie dingen hè O+
pi_193909020
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:11 schreef Burdie het volgende:
Wat voor stijl, Claudia?
Ik zou er zelf voor naar de kringloopwinkel/marktplaats gaan om een mooie antieke te halen, maar misschien is dat niet jouw smaak ;).
Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen. ;(
pi_193909039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd van modern en jaren '50-'70. Van kringloopwinkels krijg ik moordneigingen. ;(
Dat laatste is jammer. Een kennis heeft veel in die stijl bij kringloopwinkels vandaan
pi_193909931
quote:

[..]

Maar je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels (of die heten dan vintage). Hier in Rdam vind ik die van de gemeente ook niks. Denk wel dat studenten en mensen met weinig geld er heel goed spullen kunnen kopen.

Maar een bepaalde 2e hands winkel heeft altijd super mooie spullen. Bijv. dit of van die antieke kastjes met marmeren bladen enzo. Dit is denk ik wel de stijl die jij zoekt toch? Zijn wel meer winkels zo denk ik.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:12:55 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193911669
quote:

[..]

Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_193913140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:12 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dan kan ik decenniadesign.nl aanraden, hebben nu een tweede loods met voornamelijk kasten en duurder materiaal. Komt onze nieuwe kast ook vandaan 😍
Ik heb er wel eens lampen en een stoel gekocht, maar voor ons is het helaas erg ver weg. Maar wie weet - ik moet binnenkort toch naar het zuiden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')