Kijk gelijk al mooie plaatjes! Ik heb antieke geloogd grenen kastjes, maar vooral omdat wat jij postte ik ook niet kon vinden. Eens over Ikea, hoe kunnen ze dat assortiment voor de nachtkastjes hebben? Echt teleurstellend.quote:Op maandag 29 juni 2020 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hehe. Ik vind nachtkastjes doffe ellende. In mijn hoofd heb ik een duidelijk beeld van wat ik wil, namelijk een kastje met open opbergruimte en minstens één lade. En het kastje moet degelijk zijn. Ik houd zelf niet van klassiek maar meer van retro en kom dan ongeveer hierop uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eindeloos heb ik gezocht naar zo'n nachtkastje. Een betaalbare variant heb ik tot dusver niet gevonden. Het assortiment van de Ikea, waar ik normaal over te spreken ben, vind ik mager. De kastjes zijn vaak lelijk en/of van een belabberde kwaliteit.
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!quote:Op maandag 29 juni 2020 17:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
De Kivik bank! Ik had 8 jaar terug een zwarte rib hiervan (de versie zonder vervangbare hoes). Hij zit heerlijk. Het rib werd wel snel bruinig ipv zwart en daardoor zag ie er al snel afgeleefd uit. Ook oogt ie massaal, maar dat zie je ook wel aan het model.
[ afbeelding ]
Deze komt redelijk in de buurt denk ik? Is fonq
En e-reader wel..quote:Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!
Ligt geheel aan de dikte van het papierquote:Op maandag 29 juni 2020 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar past een boek van 500+ pagina's niet in!
Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laagquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
@:burdie:
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)met-lades-2-st-bruin
https://www.vidaxl.nl/e/8(...)cm-massief-mangohout
Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronjaquote:Op dinsdag 30 juni 2020 12:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Tv meubel/bureau probleem = opgelost dus over naar het volgende.
Weet iemand welke kast dit is?
[ afbeelding ]
Ik zoek iets in die richting.
Zag ook https://www.fonq.nl/product/moos-mia-vitrinekast/232902/ en duurder dan dat wil ik eigenlijk weer niet gaan, denk ik. Maar de eerste kast zal wel duurder zijn gok ik zo
Die vind ik ook heel mooi, maar te groot voor onze woonkamer.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Woood heeft een mooie vitrinekast, de Ronja.
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die tweede vind ik echt prachtig maar helaas te laag.
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Hoe hoog moet het zijn? die tweede is inderdaad echt super mooi.
Kun je niet een rond vloerkleed nemen? Daar is best wel wat keuze in.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.
We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten.
Ja die vind ik ook wel mooi.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:33 schreef Burdie het volgende:
Wat ik dus echt mooi vind, zijn deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik vind het ook weer zo wat om meer dan ¤700 aan nachtkastjes uit te geven.
Bij carpetright kun je vloerkleden op maat laten maken. Is vast niet de enige die dat aanbiedt.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Liefst 70cm, dat komt perfect uit met de vensterbank. Net iets hoger of lager mag ook.
We hebben overigens een nieuwe uitdaging: een vierkant vloerkleed voor de zitkamer. Wat een ellende zeg, een huis inrichten.
Bedoel je met warm verzadigd?quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.
We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.
Overige items, keuken, tafel en tv-kastje zijn wit.
Wie kan helpen?
Wat wil die andere iemand? Ik vind zelf deze kleuren blauw mooi (al zou je sommige misschien beter grijs kunnen noemen):quote:Op woensdag 1 juli 2020 12:45 schreef LoaLoa het volgende:
Wie kan mij helpen aan ene mooie kleur voor in de woonkamer. Zelf zou ik een donkere warme blauwe kleur willen. Andere kleur sta ik ook voor open maar mis nog de inspiratie. Het probleem is ook dat er nog iemand overtuigd moet worden. Nou weet ik dat er sommige hier met de mooiste sfeerplaatjes en ideeen posten. Zelf ben ik er minder handig in en kom ik met sneue plaatjes waardoor ik minder overtuigings kracht heb.
We hebben net een antraciet grijze bank uit gezocht. De vloer gaan we een klap op geven maar dat zal een visgraat worden. Exacte kleur is nog niet bekend.
Overige items, keuken, tafel en tv-kastje zijn wit.
Wie kan helpen?
Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:32 schreef Leandra het volgende:
Zijn die beide foto's stiffkey blue? Wat een verschil!
Bij de Nimes ook trouwens.
Ja, donkerblauw met roze is fraai!quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf vind ik trouwens de combinatie (donker)blauw-(bleek)roze gaaf (niet per definitie, het komt nauw):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan ook een strategie zijn, eerst roze voorstellen en dan maar overgaan op blauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 01-07-2020 19:49:40 ]
Die eerste vind ik wel mooi! Onderste is misschien wel heel erg donker. Lastig.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:12 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel een goed idee. De nimes en de oval blue zag er wel goed uit. Dank!quote:Op woensdag 1 juli 2020 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen op foto's zelf ook vaak groot, dus daarom is het sowieso handig om kleurstalen te bestellen. Ik kon kleurstalen van Farrow & Ball en Little Greene gratis via het internet bestellen.
Ik word gesponsord door handigekasten.nl, Farrow & Ball en diverse tuincentra.quote:Op woensdag 1 juli 2020 19:51 schreef SQ het volgende:
heb jij eigenlijk aandelen in die verftoko, claudia?
Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:
Ik had dus gisteren een halve dag lopen zoeken naar een behang dat ik interessant vond en eerder gezien had, niet dat behang zelf, maar in een andere kleurvariant, ik wist alleen nog dat blauw bij een grote trap op het plaatje te zien was.... kon ik het maar niet vinden, tot ik "wallpaper hallway stairs blue" op pinterest invoerde en ja hoor![]()
[ afbeelding ]
Nou is het juist niet die variant die ik mooi vind, maar die was dus wel blijven hangen.
Deze kleurstelling vind ik veel fraaier:
[ afbeelding ]
Maar het valt me vooral op hoe totaal anders een behang kan zijn als het in een andere kleurvariant is.
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plaktquote:Op donderdag 2 juli 2020 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die eerste is hysterisch die tweede mooi inderdaad.
Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt
En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch isquote:Op donderdag 2 juli 2020 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, ik vind dat dus wat lastig behoordelen op basis van de afbeeldingen, maar bij andere behang valt het me ook op dat de ene kleurstelling zo totaal anders oogt dan de andere, ook op een vergelijkbaar formaat en vergelijkbare afstand.
Ja als je die trap daarbij ook blauw maakt wel maar als die licht is niet denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, de eerste zit ook wel over een iets ander oppervlak uitgesmeerd. Denk dat die tweede ook wel hysterisch oogt als je die in een kolossaal trappenhuis plakt
Ja, dat blijft ook lastig vanaf een plaatje.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:04 schreef SQ het volgende:
[..]
En zelfs dan vertekenen foto's. Ik krijg hier op FOK nog steeds reacties over ons "hysterische" behang terwijl echt iedereen die hier binnen komt en het in het echt ziet ook zegt dat het totaal niet hysterisch is
Foto?quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:23 schreef laziness het volgende:
Ik vind die trap best aardig ogen eigenlijk. Ik vind het behang in die harde kleuren minder dan de lichte variant maar ik vind de combi met de blauwe trap wel goed bij elkaar passen.
Ik heb zo'n stomme nieuwbouwhuis trap. Ik zou daar ook best een behangetje langs willen doen maar vraag me af of dat mooi wordt.
Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 13:58 schreef Leandra het volgende:
Ik was trouwens pas in het Rijks verbijsterd door de schoonheid van dit schilderij:
[ afbeelding ]
En wil dat graag of in origineel formaat (170*120) aan de zuidmuur hangen, zodat de ondergaande zon in het westen ook precies zo is als op het schilderij, of ik wil het als fotobehang op de tegenover gelegen muur (380*270) plakken, gespiegeld dan uiteraard, zodat de ondergaande zon nog steeds in het westen op de afbeelding is.
Maar goed, dat laatste heeft nog wel even wat strijd nodig ben ik bang
Ja klopt zo kon ik hem idd ook downloaden.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Misschien had je het allang ontdekt, maar via Rijksstudio kun je de meeste dingen uit het Rijksmuseum rechtenvrij downloaden om er zelf leuke dingen mee te doen.
Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )
Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:35 schreef SQ het volgende:
Floorplanner is de naam van een app![]()
Behang afhalen is nooit feest, maar met een vliesbehang is dat nog wel redelijk te doen.
Das behang van Eijffinger. Ik ga zelf altijd naar een behangzaak hier in de stad, die hebben echt 20.000 stalen liggen. Maakt het overigens niet altijd makkelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wil eens overwegen om de inmiddels ex-babykamer van Miep om te bouwen naar thuiswerkplek, met leuk behang.
Waar had jij dat blommenspul van jou vandaan?
Ik ga voor een paar jaar pendelen naar het buitenlandquote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij had toch net verbouwd in je huis? Toch verhuizen?
Waar ga je heen?
Wij hebben in ons vorige huis zo'n soort indeling gehad. Daarvoor hadden we de tafel haaks op de muur staan. Ik vond het een prettige indeling,. Een paar andere zaken om op te letten die niet met de indeling te maken hebben zijn:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 00:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Waar staat bij jullie de eettafel en hoe?
Zit beetje te spelen met de indeling van de woonkamer en het idee om de eettafel te verplaatsen.
Ik heb geen grote woonkamer en daar moet zit, eet en werkgedeelte in.
Het is gewoon rechttoe rechtaan 7 bij 4 ofzo met aan èèn kant een deur in het midden naar de hal (doorzon).
Ik houd niet van kleine (en veel) meubels en heb een bank van 2,52 x 1,63, eettafel van 1.80, besta kastjes van 2.40 voor de tv, bureau van 1.20.
En het staat allemaal wel prima nu hoor, maar ik liet me een beetje gek maken door:
[ afbeelding ]
wat nou als ik mijn tafel in het midden plaats, wat zou een leuk eet/werk/relax opstelling zijn...
Misschien vindt iemand het leuk beetje mee te denken
Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
Als ik dit lees moet ik denk aan toen wij gingen verhuizen naar een grotere woning. Was een doorzonwoning en mijn moeder had bedacht, eten aan de voorkant en zitten aan de achter/tuin kant. Dat had niemand in dat rijtje (10 huizen geloof ik), maar na een jaar had iedereen het zo. Want veel meer licht aan de achterkant.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn ouders verplaatsen ook ooit de eetkamer naar de voorkant van het huis terwijl de keuken achter zat. Dat was echt het begin van het einde. Uiteindelijk hadden ze een hele set van die schootkussen-dienbladen voor op de bank.
Als het echt maar 1 laag behang is, niet geverfd en dergelijke, dan kom je met een spons en plamuurmes heel ver.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
Is er dan 1 specifieke floorplanner ? Of zijn er verschillende variabteb( en welke is dan het "beste" (meest compleet en het makkelijkst om mee te werken? )
Ik verhuis binnenkort naar een tijdelijke woning ( ongeveer voor 3 jaar) en wil daar eigenlijk ook een behangetje aan de muur doen.. @:Leandra aan gezien jij dat vaker doet.. hoe "makkelijk" is het dan om dat behang er dan weer af te halen?
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken isquote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:53 schreef Burdie het volgende:
Ligt er ook aan waar de keuken is, ik zou de eettafel dichtbij de keuken zetten.
Toen wij ons huis kochten, hadden de toenmalige bewoners de eettafel aan de voorkant van het huis staan, de keuken is aan de achterkant van het huis. Ik vraag me nog steeds af hoe vaak ze daadwerkelijk aan die tafel aten.
Dit is dus bij ons het geval.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de gemiddelde ouderwetse doorzonwoning maakt dat niet uit, zolang de keuken niet opengebroken is
Is het niet mogelijk om de werkplek "achter" de eettafel te zetten. Ik denk nu even aan de rechthoekige doorzonwoningen die ik ken. Achterin een werkhoekje, de eettafel meer richting het zitdeel, die evt. dwars op de lange muur.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamerwerk.
Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.
Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
Dan zou ik idd eetplek en werkplek omdraaien. Nu loop je ook altijd met je eten langs je werkplek. En idd, het staat nu centraal.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Wij hebben nu het zitgedeelte aan de voorkant en dat wil ik eigenlijk wel zo houden.
Tafel aan de achterkant en dan een werkplek in het midden, meer richting het zitgedeelte.
Vooral de werkplek irriteert me zwaar, want dat staat nu als het ware centraal in de woonkamerwerk.
Daarom dacht ik misschien het werk en eetgedeelte om te wisselen.
Ook hebben we in het weekend vaak vrienden over de vloer en is er altijd te weinig plek aan tafel. De tafel an sich is groot genoeg. Daarom het bankjes idee, dat is niet zo zeer voor onszelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papiermaar zoiets?
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.
Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.
Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit. Gelukkig nog een foto van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:15 schreef Burdie het volgende:
Net als Leandra ben ik niet zo van Floorplanner, meer van potlood en papiermaar zoiets?
Zo had ik het destijds min of meer; werkplek in de ene hoek van het eetgedeelte, servieskast in de andere hoek en dan de tafel iets meer naar de achterkant dan op jouw tekening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Spoiler want groot)
Maar... ik had ook een kortere tafel.
Met deze formaten meubels is het wel handig de exacte maten van de kamer en positie van de deur te hebben.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Daar is het veel te smal voor, om de tafel zo neer te zetten.
Heb net even de rolmaat gepakt en de breedte is minder dan ik dacht, lengte is iets meer.
Uhm voor een werkplek hebben ik alleen nodig een pc en bureau.
Ik heb nu een floorplanner gemaakt en toen drukte er een kind de pc uit. Gelukkig nog een foto van.
Werkplek in de hoek linksboven en tafel in de lengte? Eventueel met het idee van je foto langs de lange muur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TV en bank ook omdraaien zodat je dat foto-idee helemaal kunt uitwerken?
Dan wordt het ook niet zo'n massale verzameling meubels aan één kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |