abonnement Unibet Coolblue
pi_185449236
Omdat ik er geen (recent) topic over kon vinden, hier een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:14:04 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
  Vis een optie? donderdag 7 maart 2019 @ 12:23:02 #3
70532 loveli
N
pi_185450126
Ik herinner me wel een redelijk recent topic. Vraag me niet van wie, maar de eerste bijdragen waren in groentinten.
/heb je ook niks aan
crap in = crap out
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:00 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185450237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 12:23 schreef loveli het volgende:
Ik herinner me wel een redelijk recent topic. Vraag me niet van wie, maar de eerste bijdragen waren in groentinten.
/heb je ook niks aan
Dit is deel 2 van dat topic volgens mij :P
  Vis een optie? donderdag 7 maart 2019 @ 12:29:49 #5
70532 loveli
N
pi_185450249
Ow, oude OP gecopy-paste :')
crap in = crap out
  donderdag 7 maart 2019 @ 13:10:51 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185450927
Ha, hier is deel 2. Misschien kan een mod ze reeksen?
KuikenGuppy
pi_185451085
Ik dacht toch echt dat ik een nieuw deel had geopend. Heb ik zo verkeerd gekeken? Sorry, mods!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 maart 2019 @ 14:03:46 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_185452119
gastgereekst.
pi_185452166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht toch echt dat ik een nieuw deel had geopend. Heb ik zo verkeerd gekeken? Sorry, mods!
Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:07:36 #10
5428 crew  miss_sly
pi_185452185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Een eerste reeks wordt nooit automatisch gereekst. Pas #3 gaat automatisch.
Ah, dank! Kan ik het dus toch goed gedaan hebben.

Anyway, hij is weer gereekst, Nu komt alles goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193616035
Help! Ben nu al een tijdje bezig met een volledig nieuwe inrichting van de woonkamer. Een groot deel ervan heb ik op orde. Het grootste probleem is de lange muur van 6,4 meter lang en 3 meter hoog.

De bedoeling is dat er in ieder geval een vitrine/buffetkast van 180 cm breed (evt. 120 cm breed) en 192 cm hoog (250 cm hoog is ook nog een optie vanwege het hoge plafond) komt en een kast voor speelgoed e.d. voor kind en zijn keukentje.
Als ik dat allemaal op schaal in Floorplanner zet, ziet het er niet uit.

Bijkomend "probleem" is ook dat de stopcontacten en thermostaat aan die muur zitten, precies op de plek waar ik eigenlijk die vitrine/buffetkast zou willen. Thermostaat e.d. verplaatsen gaat me een stap te ver.

Op dit moment staan er over de hele muur verspreid 4 kasten van elk ong. 70 cm breed, waarvan 3 dezelfde hoogte (190 cm) en eentje van 110 cm hoogte en kind zijn keukentje.

Iemand nog tips om zo'n lange en hoge muur qua interieur in te richten, zodat het toch sfeervol oogt?

ben nog even aan het kijken hoe ik iets uit Floorplanner hier kan posten..... maar ben geen ster in dat soort dingen :@
  zaterdag 13 juni 2020 @ 17:11:42 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193616195
Floorplanner heeft een export optie of je maakt even een print screen die je kunt uploaden via een image-dumpsite.

Je hebt een rechthoekige kamer in die afmetingen? Wat staat er nog meer in de ruimte?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193618013
Hierbij een export van Floorplanner (hopelijk lukt het :))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stukje rechts links waar geen muur getekend is, is een trapje naar de keuken (splitlevel).

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 13-06-2020 21:23:41 ]
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:13:49 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193618790
Het ergste wat je kunt doen met lange rechte muren is er allemaal verschillende kasten en dingetjes tegenaan te zetten.
Ik zou die muur eerder zo veel mogelijk vrij houden en er 1 statement maken. Als je veel kastruimte wil kan dat ook prima op de korte muur bovenaan.

Waarom een aparte kast voor speelgoed? Kun je dat niet in 1 grote kast kwijt?

Wat verder veel doet voor gezelligheid is een tof behang!
disclaimer
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:30:57 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193619096
Met grote bloemen bijv.! 8)
voordat iemand anders em inkopt :P
pi_193619156
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:13 schreef SQ het volgende:
Het ergste wat je kunt doen met lange rechte muren is er allemaal verschillende kasten en dingetjes tegenaan te zetten.
Ik zou die muur eerder zo veel mogelijk vrij houden en er 1 statement maken. Als je veel kastruimte wil kan dat ook prima op de korte muur bovenaan.

Waarom een aparte kast voor speelgoed? Kun je dat niet in 1 grote kast kwijt?

Wat verder veel doet voor gezelligheid is een tof behang!
Dat van teveel verschillende kasten ben ik inmiddels ook achter via Floorplanner. In Floorplanner kan ik niet exact de meubels erin zetten, die ik wil (of ik weet nog niet goed genoeg hoe Floorplanner werkt :)), dus ik zoek meubels die er enigszins op lijken en pas dan de formaten aan.

De huidige kasten aan die muur zijn wel allemaal uit eenzelfde serie, maar die ben ik na 20 jaar zat (net als de rest van de inrichting) :)

Bedoel je met die korte muur bovenaan de muur er recht tegenover (waar de tv kast gepland staat)?

Behang kan inderdaad veel doen, maar wij hebben structuur op de muur, dus dan moeten we het eerst stuccen, daar heb ik ook weinig trek in :N

Goede tip @bleiblei :P Ik vind het wel echt tof dat jullie dat soort keuzes durven te maken.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:01:03 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_193619622
Jup die bedoel ik.
Als behang niet kan, dan een toffe kleur met een grote kast? En dan geen 1.20 breed maar dan echt een enorme alles in 1 kast.
disclaimer
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:31:50 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:45:43 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193620571
Jammer dat je structuur op de lange muur hebt. Anders zou ik zeggen: draai de oriëntatie van je hele woonkamer om en koop een beamer om op die muur te projecteren in plaats van de TV. Ergens verderop nog een groot schilderij (of mooie compositie van kleine schilderijen/foto's) en één kast waar alles in kan, klaar.

Zijn je bankjes op schaal ingetekend, lijken me redelijk klein?
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:51:08 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193620675
Heb je een foto? :@
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:00:01 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193620849
Ik zou de oriëntatie van het interieur omdraaien. Maak aan de lange muur een lage kast over (bijna) de hele breedte. Dit idee:



Tegen de muur bovenaan je plattegrond kan dan een grote (speelgoed)kast en het keukentje, je dochter heeft dan een speelhoek achter de bank. Zo loop je niet steeds door de speelhoek heen, en staat het speelgoed ook niet zo enorm in het zicht. Bovendien vinden kinderen een hoekje vaak leuker dan zo midden in het zicht.
KuikenGuppy
pi_193621293
Als we de oriëntatie van de woonkamer omdraaien, weet ik niet goed waar we banken moeten zetten, omdat je via dat trappetje de woonkamer inkomt en genoeg ruimte nodig hebt om de woonkamer in te lopen.

Bank met de rug naar de tuin (rechts) willen we niet, want het is een glazen pui van 3 meter hoog, dus we willen de bank wel richting de tuin hebben, om zicht te hebben op de tuin.

Banken zijn op schaal ingetekend, betreft 2 * 2,5 zits (als ik het goed onthouden heb). Onze huidige banken zijn iets groter, maar kan ik niet goed kwijt om voldoende loopruimte te houden richting de tuin en de kast.

De muur links (waar nu 1 kast van 120 cm hoog staat onder het raam) wordt onderbroken door een raam richting de hal en daarna is de muur zo'n 140 cm hoog, zodat er verbinding met de hoger gelegen keuken is.

Bij de muur bovenaan, waar de bank naar gericht is, daar zit ook de tv-aansluiting. Ik weet ook niet hoe makkelijk je die kunt verplaatsen, gezien de aanwezige linkerhanden hier :)
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:54:38 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193621872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we de oriëntatie van de woonkamer omdraaien, weet ik niet goed waar we banken moeten zetten, omdat je via dat trappetje de woonkamer inkomt en genoeg ruimte nodig hebt om de woonkamer in te lopen.


Nou, gewoon zoals ze nu staan maar dan andersom. Dus de linker bank iets naar onderen (op het plattegrondje) en de onderste bank 180 graden gedraaid en een stukje omhoog geplaatst naar waar je nu het kleed hebt gepland.

Tv aansluiting kan via een devolo, hoef je helemaal niks voor te klussen.
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 07:11:59 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193623612
Ik snap je wens voor tuinzicht, vind ik ook belangrijk. Maar je kunt ook de oriëntatie omgooien zonder je tuinzicht te verliezen. Je 2,5 zits blijft naar de tuin kijken, je 2 zits komt met zijn rug richting de muur waar nu je TV ingetekend staat.

Wat ik heel goed vind aan jouw ontwerp is de loopruimte rondom de banken, die zou ik er zeker inhouden.

Eens met Burdie, een lange lage kast over zo'n beetje de hele breedte zou super zijn. Je kunt ook nog een beetje spelen in de hoogte. Dat je bijvoorbeeld voor je kleine een klein zit/leesplekje inbouwt of zo. Of je bouwt er ergens een hoge kast in. Of je gaat voor bovenkastjes (hoeft niet over de hele breedte!) Ikea Besta (of een vergelijkbaar systeem) is je vriend.









Ik post toevallig allemaal witte voorbeelden.
Resistance is futile.
pi_193623669
Ik zou iets minder vanuit bestaande meubels denken en meer vanuit functies die je voor je ziet voor de lange muur. Denk aan: opbergruimte voor servies / een plek voor kinderen om te spelen incl. opbergruimte / een werkplek / een leeshoek / een plek om kuipplanten neer te zetten. En dan deel je de muur op. Daarbij kun je behang of kleur gebruiken. Behang hoeft niet rechtstreeks op de muur; je kunt ook een paneel maken.







En daar kun je mee spelen. Meubels hoeven niet precies binnen die vlakken te vallen:



Denk ook eens aan lagere kasten. Die bieden de mogelijkheid om bijv. een muur met kunst erboven te maken en/of iets erop te zetten.



Zo'n soort effect kun je ook creëren door de helft van de muur te schilderen. (En daar kun je weer mee spelen door objecten er net overheen te laten vallen.)



Een leuke speelplek voor de kinderen is zo eenvoudig gemaakt. Ik hou zelf van lage banken waar ze aan kunnen zitten als ze bijvoorbeeld willen tekenen, op kunnen zitten om te hangen en waar je bijv. manden voor opbergen onder kunt zetten:



Maar je kunt ook een verrijdbare speelplek maken of iets haaks op de muur zetten om een hoek te creëren, bijv. een lage, open boekenkast. Bij VT Wonen zag ik eens een toffe uitklaptafel.





Voor meer speelplekinspiratie zie OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 78.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-06-2020 07:59:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193623711
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:

Bij de muur bovenaan, waar de bank naar gericht is, daar zit ook de tv-aansluiting. Ik weet ook niet hoe makkelijk je die kunt verplaatsen, gezien de aanwezige linkerhanden hier :)
Dat is niet moeilijk, maar ik zie zelf niet meteen een enorm voordeel van het draaien van de oriëntatie. Het is niet goed te beoordelen, maar ik heb de indruk dat je looproutes met de huidige indeling optimaal zijn (heb je een deur naar de tuin?). Wat foto's van de huidige situatie zouden handig zijn.

Je kunt eventueel nog je twee banken vervangen door een hoekbank en dan het derde element schrappen. Dat zorgt voor wat meer openheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 juni 2020 @ 08:21:55 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193623792
Waar haal jij eigenlijk je inspiratie, @Claudia_x?
Resistance is futile.
pi_193625121
Dank voor alle tips tot zover.

Over de oriëntatie van de kamer omdraaien heb ik nog even nagedacht, maar dat levert denk ik minder ruimtelijkheid en loopruimte op. Ik ken maar 1 iemand in deze straat, die de boel omgedraaid heeft, maar die heeft op meteen het trappetje naar de woonkamer verplaatst. We zijn daar wel eens binnen geweest, dat oogt toch minder open.

@Seven. de structuur zit niet alleen op die lange muren, maar op alle muren van de woonkamer :)
Besta ben ik nu een beetje mee aan het ontwerpen. Maar merk dat alle opties en mogelijkheden (hoog / laag, deurtjes of open, glas of dicht enz.) het me ook weer lastig maken om een besluit te maken.
Zijn de voorbeelden die jij postte allemaal Besta? Ik vind de 2e foto nl. wel erg mooi.
Welke andere opties zijn er naast Besta?

Ik zal een lange lage kast eens in Floorplanner zetten, kijken hoe dat eruit ziet.

@Claudia_x sowieso wil ik meer dingen aan de muur en meer planten. Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
En dan moet ik manlief mee zien te krijgen in de kleurkeuze. De muren zijn 3 meter hoog, gezien mijn hoogtevrees gaat het mij zelf niet lukken om tot aan het plafond te verven, dus ik heb manlief wel nodig hiervoor :).

Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!

We hebben een grote glazen schuifpui richting de tuin (rechts op de plattegrond). Ik heb zelf ook wel het idee dat de looproutes zoals ze nu zijn optimaal zijn. En zoon heeft voldoende speeloppervlakte achter de bank.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:19:42 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625645
Oh dit topic!

Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..

Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het idee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben ik helemaal weg van dit bed :



En wil ik daarachter graag dit behang.



Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.

Nu zit ik met de volgende issues:
- welke kleuren voor de overige muren
- Welke kleur vloerbedekking?
- Welke kleur / configuratie van de (nieuwe)kleding kast
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Barreltje op 14-06-2020 12:33:30 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 14 juni 2020 @ 12:34:33 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_193625826
Ik ben benieuwd naar de indeling van de kamer!
Wij hadden namelijk ook zo'n enorme kamer en hebben juist besloten om een aparte inloopkast te bouwen. De ruimte werd hierdoor veel beter benut.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 12:36:06 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625846
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
Ik ben benieuwd naar de indeling van de kamer!
Wij hadden namelijk ook zo'n enorme kamer en hebben juist besloten om een aparte inloopkast te bouwen. De ruimte werd hierdoor veel beter benut.
Geedit ;)
Ik had jullie project ook zitten bekijken, maar het idee loopt hier mank vanwege de blauwe rechthoek boven in. Dat is een schouw. Die kunnen/willen we niet weghalen en het is wel echt zonde om daar een kast omheen te bouwen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 14 juni 2020 @ 12:39:17 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193625884
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor alle tips tot zover.

Over de oriëntatie van de kamer omdraaien heb ik nog even nagedacht, maar dat levert denk ik minder ruimtelijkheid en loopruimte op. Ik ken maar 1 iemand in deze straat, die de boel omgedraaid heeft, maar die heeft op meteen het trappetje naar de woonkamer verplaatst. We zijn daar wel eens binnen geweest, dat oogt toch minder open.

@:Seven. de structuur zit niet alleen op die lange muren, maar op alle muren van de woonkamer :)
Besta ben ik nu een beetje mee aan het ontwerpen. Maar merk dat alle opties en mogelijkheden (hoog / laag, deurtjes of open, glas of dicht enz.) het me ook weer lastig maken om een besluit te maken.
Zijn de voorbeelden die jij postte allemaal Besta? Ik vind de 2e foto nl. wel erg mooi.
Welke andere opties zijn er naast Besta?

Ik zal een lange lage kast eens in Floorplanner zetten, kijken hoe dat eruit ziet.

@:Claudia_x sowieso wil ik meer dingen aan de muur en meer planten. Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
En dan moet ik manlief mee zien te krijgen in de kleurkeuze. De muren zijn 3 meter hoog, gezien mijn hoogtevrees gaat het mij zelf niet lukken om tot aan het plafond te verven, dus ik heb manlief wel nodig hiervoor :).

Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!

We hebben een grote glazen schuifpui richting de tuin (rechts op de plattegrond). Ik heb zelf ook wel het idee dat de looproutes zoals ze nu zijn optimaal zijn. En zoon heeft voldoende speeloppervlakte achter de bank.
Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.

Post eens plaatjes van je bank en je vloer, dan kun je daar je muur gordijnen weer op afstemmen.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:40:46 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193625907
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!

Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..

Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het idee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben ik helemaal weg van dit bed :

[ afbeelding ]

En wil ik daarachter graag dit behang.

[ afbeelding ]

Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.

Nu zit ik met de volgende issues:
- welke kleuren voor de overige muren
- Welke kleur vloerbedekking?
- Welke kleur / configuratie van de (nieuwe)kleding kast
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?
Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.

Een hoek over.. is een ligbad een optie? *)

Bed en behang vind ik supergaaf _O_
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:42:28 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193625936
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.

Een hoek over.. is een ligbad een optie? *)

Bed en behang vind ik supergaaf _O_
Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer ;)

ennuh. welke vloer dan bij dat behang? :o
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Barreltje op 14-06-2020 12:50:58 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193625963
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eerst je vloer uitzoeken, daarna kleurtje op de muren.

Een hoek over.. is een ligbad een optie? *)

Bed en behang vind ik supergaaf _O_
Goed idee. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193626662
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jaaaa, kleurtjes en structuur gaat prima samen. Alleen lastig om er strakke rechte lijnen in te krijgen maar daar zijn wel trucjes voor.

Post eens plaatjes van je bank en je vloer, dan kun je daar je muur gordijnen weer op afstemmen.
Dit is ongeveer onze vloer:
https://directfloor.nl/wp(...)d3903_1-1340x840.jpg

En deze lijkt er ook wel op: https://www.i-podlahy.cz/(...)area_a2_cmyk_eci.jpg

Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.

Nieuw vloerkleed heb ik wel op het oog, dat wordt waarschijnlijk deze, maar twijfel over de match met de vloer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen :P

Een deel van die lange muur verven, zou dat kunnen of lijkt dat nergens op?
pi_193626719
Manlief vindt ook de aankleding met planten e.d. niet praktisch ivm zoon. Er zijn toch wel meer mensen met kleine kids (peuterleeftijd), die gewoon planten hebben staan (ook binnen reikwijdte van kind)?
  zondag 14 juni 2020 @ 16:55:35 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628577
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer ;)

ennuh. welke vloer dan bij dat behang? :o
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur :)
Met dat behang ben je nog redelijk flexibel. Eiken vloer zal zeker niet misstaan. Of, als je heel gewaagd wil: zwarte houten vloer!
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 16:59:25 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628617
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dit is ongeveer onze vloer:
https://directfloor.nl/wp(...)d3903_1-1340x840.jpg

En deze lijkt er ook wel op: https://www.i-podlahy.cz/(...)area_a2_cmyk_eci.jpg

Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.

Nieuw vloerkleed heb ik wel op het oog, dat wordt waarschijnlijk deze, maar twijfel over de match met de vloer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in Floorplanner langs de lange muur lage kasten ingepland, met een mooi groot kunstwerk er boven. Ziet er ook goed uit, echter manlief vindt het niets. Hij vindt lage kasten aan die kant meer op een tv-hoek lijken en dat het dan lijkt of we 2 tv-hoeken hebben. Alhoewel ik het er niet mee eens ben, moet ik toch ook zijn mening wel iets mee laten wegen :P

Een deel van die lange muur verven, zou dat kunnen of lijkt dat nergens op?
Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.

Een deel van die muur verven kan zeker en is natuurlijk helemaal hip. Ik ben zelf gek op een geverfde lambrisering, ik weet niet hoe dat uit gaat pakken met een lage kast ervoor? Color blocken is ook helemaal hip, al zou ik het in de woonkamer beperken tot rechthoeken en vierkanten.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:01:04 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628633
En uiteraard zou ik gewoon keihard afscheid nemen van de huidige TV hoek en die inderdaad boven de lage kast hangen of erop zetten.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:03:20 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628649
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief vindt ook de aankleding met planten e.d. niet praktisch ivm zoon. Er zijn toch wel meer mensen met kleine kids (peuterleeftijd), die gewoon planten hebben staan (ook binnen reikwijdte van kind)?
Ja hoor, ik ken zoveel mensen met peuters en planten :D. Gewoon geen giftige planten maar verder kan aankleding met een plant geen kwaad.

En hangplanten O+ , die kunnen boven je lage kast hangen natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_193628689
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 08:21 schreef Seven. het volgende:
Waar haal jij eigenlijk je inspiratie, @:claudia_x?
Ik ben een VT Wonen- en Pinterestmiep. Ik houd de inspiratieplaatjes voor m'n eigen huis vrij trouw bij en ik heb een olifantengeheugen (wat helpt bij het terugvinden van een beeld).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193628720
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Kleur op de muur is een optie, maar kan dat ook met structuur op de muur?
Ja, natuurlijk kan dat! Eventueel in de bouwmarkt even vragen naar de beste roller voor een muur met structuurverf.

quote:
Andere tips (sites) voor inspiratie en kleuren zijn ook welkom!
Ik heb het afgelopen jaar de kleuren van Farrow & Ball en Little Greene ontdekt. Die zijn een aanrader. Je kunt als je online op zoek gaat gratis boekjes met kleurstalen vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:21:53 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193628820
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:19 schreef Barreltje het volgende:
Oh dit topic!

Ik kom hier ook even shoppen voor inspiratie voor mijn slaapkamer.
Hij is nogal groot (7 x 4 m) En dus ongezellig..

Plattegrondje , ja in ppt, lekker snel en niet de exacte maten, maar gaat om het idee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben ik helemaal weg van dit bed :

[ afbeelding ]

En wil ik daarachter graag dit behang.

[ afbeelding ]

Verder moet onze vloer aangepast worden dus ook tijd om de Ikea vloerbedekking die er nu in zit er uit te slopen.

Nu zit ik met de volgende issues:
- welke kleuren voor de overige muren
- Welke kleur vloerbedekking?
- Welke kleur / configuratie van de (nieuwe)kleding kast
- Ik heb een hoek "over" .. wat zal ik daar nou eens mee doen? Een zitje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden.. wellicht een kast waar ook een buro in kan?
Ik zou de vloerbedekking skippen en gaan voor laminaat of hout met een mooi groot kleed O+. Het bed kan je in de ruimte zetten, met bij het voeteneind een bedbankje.
In een hoek die over is, zou ik een make-up tafel zetten met een mooie spiegel.
KuikenGuppy
pi_193628854
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:

Een deel van die lange muur verven, zou dat kunnen of lijkt dat nergens op?
Dat gaat prima, alleen zal het (zoals @Seven al zei) met structuur in de muur wel moeilijker zijn om een rechte lijn te krijgen. Daar heb je trucjes voor.

Eenvoudigste manier om een functie af te bakenen:



Zoiets kan ook:



Hoekje om:



Dit soort vormen op je muur schilderen is helemaal in:









Ik vind zelf, net als @Seven, lambrisering mooi:



Het is maar verf, je gaat er zo weer overheen. Experimenteer vooral!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:25:33 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193628865
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Bank wordt ook vervangen, want die is kapot en zit na 20 jaar niet meer lekker. Dus daar geen plaatje van, want wordt ook vernieuwd.
Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?
KuikenGuppy
  zondag 14 juni 2020 @ 17:34:02 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628941
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 12:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hahah een ligbad heb ik al in de vorig jaar verbouwde badkamer ;)

ennuh. welke vloer dan bij dat behang? :o
ik wil wel graag een hout(look) vloer. ik twijfel over visgraat en vind waarschijnlijk eiken de mooste kleur :)
En geen zitje dan maar wel een aankleedhoek? En dan echt een luxe boetiek-uitvoering me grote drieluik spiegels en zo een grote ronde fluwelen poef ervoor van minimaal een meter doorsnee.

Als je een beetje fashionista bent, dan is dat volstrekt te verdedigen natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_193629546
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je toch de banken gaat vervangen misschien overwegen om ipv twee banken te kiezen voor één grote bank (evt met een chaise longe) en een mooie fauteuil?
We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.

quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die vloer en dat kleed gaan prima samen. Alleen het zal ook beetje afhangen van de rest van de inrichting, uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje.
De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.

Lampen e.d. is nog een beetje een issue, want na 4 jaar wonen in dit huis hebben we nog steeds nergens goede lampen gevonden. Maar nu kan ik wel gerichter gaan zoeken bij de nieuwe inrichting.

Planten groen met hier en daar kleurige bloemen.
Gordijnen nog geen idee, maar in ieder geval geen wit zoals ze nu zijn.

Nog tips voor kleuren die erbij zouden passen?
  zondag 14 juni 2020 @ 18:46:14 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193629827
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

We hebben een hoekbank met chaise longe overwogen, echter het grote nadeel daarvan vind ik dat als je bezoek hebt je zo "op een rijtje zit" en de hoek dan ook niet gebruikt wordt.
[..]

De kasten worden hoofdzakelijk wit met lichte houttinten. Accessoires zoals kussens in de kleurtinten van het vloerkleed, met verschillende structuren.

Lampen e.d. is nog een beetje een issue, want na 4 jaar wonen in dit huis hebben we nog steeds nergens goede lampen gevonden. Maar nu kan ik wel gerichter gaan zoeken bij de nieuwe inrichting.

Planten groen met hier en daar kleurige bloemen.
Gordijnen nog geen idee, maar in ieder geval geen wit zoals ze nu zijn.

Nog tips voor kleuren die erbij zouden passen?


Wit en houttinten zal prima gaan. Ik vind deze setting zelf nogal neutraal.

Ik zou er zo'n groentint tegenaan gooien op de muur. Evt nog blauw gordijn. Ik heb zelf de kleur geordend van Histor en dat heb ik gecombineerd met petrol gordijnen. Ik zie die donkerblauwe stoeltjes bij het kleed, die kleur doet het ook goed met geordend.



En mijn ervaring is dat de chaise longue enorm veel gebruikt wordt. Wij zitten met z'n tweeën altijd te loungen, en zodra persoon 3 en 4 erbij komen (zijn dochters zijn hier om het weekend), dan is direct die hoek in gebruik.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 18:52:17 #50
5428 crew  miss_sly
pi_193629906
Wij hebben dit keer heel bewust gekozen voor twee banken en geen hoekbank of bank met lounge-gedeelte. Het zit toch wat fijner, vinden wij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')