Ik ook niet meer dus einde werkdag!quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:05 schreef Lionheaad het volgende:
De haasjes hebben geen energie. Hadden ze toch beter Duracell als sponsor kunnen nemen.
Vierde keer toch?quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:09 schreef dz5b604 het volgende:
Haas heeft tot nog toe wel de meeste problemen (op Williams na natuurlijk). 3de on-track stop deze testweek.
op zich geen slechte beslissing. 2 motoren testen ipv 1 geeft ook aan wat de onderlinge verschillen kunnen zijn. Geen motor die 100% gelijk is.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:06 schreef Tinos85 het volgende:
Verstappen had een nieuwe motor vandaag las ik ergens. Voor de zekerheid gezien de crash van Gasly gister.
Toch nog 104 rondjes voor Verstappen. Netjes na de slome ochtend. Ook prima rijden gereden.
Mercedes was ook vrijwel 2 teams de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:38 schreef franklop het volgende:
Rondjes per PU na 3 testdagen
Ferrari: 1067 (3 teams)
Mercedes: 694 (3 teams)
Renault: 688 (2 teams)
Honda: 670 (2 teams)
Zie je. Probleembak die Honda. De minste rondes van iedereen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:38 schreef franklop het volgende:
Rondjes per PU na 3 testdagen
Ferrari: 1067 (3 teams)
Mercedes: 694 (3 teams)
Renault: 688 (2 teams)
Honda: 670 (2 teams)
Die auto deelt ook veel met de RB14quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:57 schreef mikieu het volgende:
Wel bizar dat kvyat sneller is dan STR vorig jaar in de kwalificatie. Dan ga ik er nog even vanuit dat ze niet voluit gaan.
Ja, snap ik. Maar toch, wel even vergeten dat ze tijdens race weekend geen US mee hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die auto deelt ook veel met de RB14
En qua concept zijn ze wel verder gegaan, dus onderstel en motor hebben waarschijnlijk flink wat upgrades gekregen.
Dit zegt vrij weinig. Korte runs leiden tot minder rondes dan lange runs. Racing Point en Haas zijn de enigen waarbij het lage aantal ronden een probleempje kan vormen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:58 schreef Justevo het volgende:
Mercedes 495 Laps
Ferrari 460
Renault 375
Alfa Romeo 353
Toro Rosso 346
Redbull 329
McLaren 313
HAAS 254
Racing Point 176
Williams 23
Red Bull loopt gewoon 3 GP lengtes achter.
En de motor is een stuk beter dan die ze destijds hadden. Zijn aardig wat upgrades aan voorbij gegaan daarna.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die auto deelt ook veel met de RB14
En qua concept zijn ze wel verder gegaan, dus onderstel en motor hebben waarschijnlijk flink wat upgrades gekregen.
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:02 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar toch, wel even vergeten dat ze tijdens race weekend geen US mee hebben.
Naar ik begrijp wel, de tijd vorig jaar was een 1.18.3 van de Toro Rosso op hypersoft tijdens de wintertest.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.
Klopt. De Supersoft is er tussenuit gevallen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.
Dat gerucht ging in januari ook al.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:00 schreef ShaoliN het volgende:
Die honda vibraties lijken mij onzin, gezien de Torro Rosso.
twitter:GrandPrixDiary twitterde op woensdag 20-02-2019 om 18:49:40 Somebody has gone a bit quiet. #NotBetterThanRedBullToday https://t.co/HrzTvqzAZY reageer retweet
Geeft enkel aan dat de rest niet het onderste uit de kan haalt op dit moment.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:28 schreef Gruj0 het volgende:
Weet dat het nog weinig zegt op dit moment, maar toch, trots op Kvyat. #TeamKvyat #26Forever!
"De rest" geldt net zo goed voor STR.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Geeft enkel aan dat de rest niet het onderste uit de kan haalt op dit moment.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:28 schreef Gruj0 het volgende:
Weet dat het nog weinig zegt op dit moment, maar toch, trots op Kvyat. #TeamKvyat #26Forever!
Ik denk dat RBR hiet maximaal aan meewerkt om STR voor Renault te krijgen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:35 schreef StephanL het volgende:
Zou wel mooi zijn als Toro Rosso aansluiting vindt bij Red Bull.
Spannooooondquote:Op donderdag 21 februari 2019 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog achttien minuten dames en heren!
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweedequote:Op woensdag 20 februari 2019 20:35 schreef StephanL het volgende:
Zou wel mooi zijn als Toro Rosso aansluiting vindt bij Red Bull.
Zoals het er nu naar uitziet hebben we dit jaar een sterk middenveld. Wiliams lijkt er ver achter te gaan bungelen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweede
ik denk dat je wel gelijk gaat krijgen over Williams maar het is nog wel wat vroeg voor die conclusiequote:Op donderdag 21 februari 2019 08:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet hebben we dit jaar een sterk middenveld. Wiliams lijkt er ver achter te gaan bungelen.
Vast welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
Op het oog scheelde het weinig, idd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:48 schreef Doevelaer het volgende:
Hamilton hangt 'm bijna achterin Kubica.
Ik denk dat ze met Kvyat en Albon geen slechte line-up hebben, hoor. Kvyat had altijd best een goede pace en lijkt nu ook wat zelfverzekerder dan eerst. En Albon is gewoon een hele goede rookie.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweede
16 rondjes gereden en staat binnen volgens mij. Ze zeggen er verder niks over.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet de testdagen in verband met werk via Motorsport.com en GPUpdate volgen.
Weinig updates over Gasly echter. Niks te melden over Gasly?
Die heeft geen enkel team nog gevonden ga er maar vanuit dat ze allemaal nog minimaal een seconde sneller zouden kunnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
Ah, bij Mercedes hebben ze het gaspedaal nu ook gevonden?
Hij rijdt wel de hele dag toch? Of wisselt hij met Russel na de lunch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:59 schreef Kerplunk het volgende:
Ik zou Kubica wel eens 100+ rondes zien doen met zn armpje. Ben benieuwd..
Hij staat nu weer binnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:59 schreef Kerplunk het volgende:
Ik zou Kubica wel eens 100+ rondes zien doen met zn armpje. Ben benieuwd..
Er wordt in het artikel raar gedaan over het lagere aantal ronden dat RBR heeft gereden, maar dat aantal is niet echt opvallend. Als je meer dan 100 ronden doet op een dag dan heb je een volwaardig programma achter de kiezen voor zo'n dag.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom Gasly wrsch regelmatig binnen staat: https://racingnews365.nl/(...)or-van-red-bull-test
ja, op de hypers (=C5)!quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:31 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die heeft geen enkel team nog gevonden ga er maar vanuit dat ze allemaal nog minimaal een seconde sneller zouden kunnen.
Edit: Ricciardo nu snelste.
En ze hebben dinsdag wat rondes gemist door de crash van Gasly.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er wordt in het artikel raar gedaan over het lagere aantal ronden dat RBR heeft gereden, maar dat aantal is niet echt opvallend. Als je meer dan 100 ronden doet op een dag dan heb je een volwaardig programma achter de kiezen voor zo'n dag.
bij Mercedes zijn ze er wel heel druk mee zichzelf in de underdog positie te lullentwitter:bgarloff twitterde op donderdag 21-02-2019 om 12:08:39 .@ValtteriBottas: „At this point @ScuderiaFerrari is ahead of us.“ https://t.co/8C2KGaun1E reageer retweet
ze schijnen een iets te brede en lange auto te hebben om alle zandzakken kwijt te kunnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
Ah, bij Mercedes hebben ze het gaspedaal nu ook gevonden?
Max zat op 33 gisteren dus zeker een goed resultaatquote:Op donderdag 21 februari 2019 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gasly op 52 laps nu. Als ze dat ook doen in middagsessie hebben ze een prima dag gehad.
Toch hadden ze vorig jaar helemaal gelijk, want Ferrari was sterker dan Mercedes (niet veel, maar toch)quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:03 schreef Kyran het volgende:
Heb echt zo'n hekel aan Mercedes met al die spelletjes. Doe gewoon je ding, shut the fuck up.
Klopt, maar ze lullen zoveel dat het niet uitmaakt wat ze zeggen. Niemand neemt ze serieus, dus waarom maar blijven lullen en iedere coureur en teamlid een keertje hun plasje laten doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Toch hadden ze vorig jaar helemaal gelijk, want Ferrari was sterker dan Mercedes (niet veel, maar toch)
Ferrari heeft het alleen verknalt met de doorontwikkeling.
Ben het verder wel met je eens hoor. Ze speelden vorig jaar ook regelmatig het heilige (underdog) boontje in de pers.quote:
Snelste tijden zeggen niets, Ferrari kan op die softs ook nog wel een second harder. Er wordt niet op zijn hardst gereden, door geen enkel team op geen enkele band deze eerste week. Je moet kijken naar de long runs en de tijden die ze daarin rijden, dat zegt iets, snelste tijden zegt op dit moment helemaal niets. Want niemand is echt aan het pushen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
ja, op de hypers (=C5)!
En daarmee zijn ze nog niet zo snel als de Ferrari van de week op de softs (=C3).
In de long runs is Ferrari tot nog toe overduidelijk het snelst, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Mercedes zit daar, net als Red Bull Racing en Renault ruim achter.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:19 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Snelste tijden zeggen niets, Ferrari kan op die softs ook nog wel een second harder. Er wordt niet op zijn hardst gereden, door geen enkel team op geen enkele band deze eerste week. Je moet kijken naar de long runs en de tijden die ze daarin rijden, dat zegt iets, snelste tijden zegt op dit moment helemaal niets. Want niemand is echt aan het pushen.
ja is best leuk al is sky nu ook livequote:
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In de long runs is Ferrari tot nog toe overduidelijk het snelst, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Mercedes zit daar, net als Red Bull Racing en Renault ruim achter.
Edit: Vorig jaar heb ik daar na de tweede testweek ook naar gekeken en toen was Mercedes ruim de snelste, gevolgd door Ferrari en Red Bull Racing die toen dicht op elkaar zaten.
Long runs kun hier vinden: https://twitter.com/f1debriefquote:Op donderdag 21 februari 2019 14:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.
Gasly is dat constante patroon vandaag blijkbaar aan het herhalen. Maar ik zou nog niet durven zeggen dat de echte krachtsverhoudingen al zichtbaar zijn. Het programma van Ferrari en Alfa Romeo lijkt sowieso al erg af te wijken van het programma van Mercedes en RBR.quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.
Volgende week als ze allemaal racesimulaties gaan doen met volle tanks dan kan je het echt goed tegen mekaar zetten en dan zie je wel iets van krachtverhoudingen (in ieder geval op race pace).quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gasly is dat constante patroon vandaag blijkbaar aan het herhalen. Maar ik zou nog niet durven zeggen dat de echte krachtsverhoudingen al zichtbaar zijn. Het programma van Ferrari en Alfa Romeo lijkt sowieso al erg af te wijken van het programma van Mercedes en RBR.
Thanks !quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Long runs kun hier vinden: https://twitter.com/f1debrief
Ik heb er mijn eigen analyse op losgelaten in een spreadsheet.
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 21-02-2019 om 16:05:55 SPY: Having spent nine months staring at new front wings, this morning Adrian looked at his razor, screamed, threw it in the bin and vowed never to shave again. #RBspy 🕵️♂️ #F1Testing https://t.co/qQfVfClQv4 reageer retweet
Honda betrouwbaarquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
Gasly alweer de 100 ronden gepasseerd trouwens.
Was vorig jaar ook al toch? Hadden ze volgens mij de meeste KMs van iedereen.quote:
Het optimisme viert hoogtij bij RBR.quote:Helmut Marko sprak net met F1 TV.
"We hebben nog nooit zo'n vlotte voorbereiding gehad met beide wagens. De motor is betrouwbaar. Ferrari is momenteel duidelijk de snelste, daarna Red Bull en Mercedes. We hopen dat we dit jaar op eigen kracht races kunnen winnen en niet alleen op circuits als Monte Carlo en Singapore."
Vorig jaar hebben ze Brazilië op eigen kracht gewonnen. Dat is nou niet echt een baan als Monte Carlo of Singapore.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:23 schreef beantherio het volgende:
Uit de live blog van GPupdate:
[..]
Het optimisme viert hoogtij bij RBR.
Ja, en dit is ook weer een verkeerd antwoord. Coureurs hoeven niet meer 300km gereden te hebben om een superlicense te krijgen, maar elke superlicense die uitgegeven wordt wordt persoonlijk besproken in de WMSC, en die meeting is voor dit seizoen nog niet geweest, dus een aantal coureurs krijgen hem pas later.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.
Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Of was die discussie al gesloten?
hadden kunnen winnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze Brazilië op eigen kracht gewonnen. Dat is nou niet echt een baan als Monte Carlo of Singapore.
Ze hebben op eigen kracht gewonnen, ze zijn door externe omstandigheden uitgeschakeld.quote:
dus hebben ze niet gewonnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben op eigen kracht gewonnen, ze zijn door externe omstandigheden uitgeschakeld.
quote:Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondjequote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef beantherio het volgende:
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef PzKpfw het volgende:
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
Alleen Albon, toch?quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.
Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Of was die discussie al gesloten?
hmmm lol?quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:37 schreef beantherio het volgende:
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
ah OK.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemdquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd hebquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.
Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.
Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen
Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)
C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)
C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijkenquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
quote:17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbournequote:Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.
Lijkt me ook wat logischer.
dat sowieso!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhhquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Grappig. Ik had gisteravond dezelfde exercitie gedaan n.a.v. de discussie over het verschil tussen Ferrari en Mercedes/Red Bull. Alleen deed ik het met een conversie naar de C3 band omdat de meesten daar op reden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Interessant stukjehttps://nl.motorsport.com(...)celona-2019/4342135/
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 19:26 schreef sasquatsch het volgende:
Drie medewerkers zijn gewond geraakt maar hebben het medisch centrum al vrij snel verlaten.
https://www.bbc.com/sport/formula1/47336403
Maar dan geen filmpjes van de fikquote:McLaren and other teams were taking part in a private filming day at the track north of Barcelona.
Heeft vertraging.......quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Die maakt het seizoen niet af.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Flauwekul natuurlijk. Bij zo'n hightech auto ga je niet met dergelijke beunoplossingen motortrillingen tegen. Zal wel iets anders wezen dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)cedes-updates-nodig/
Het was Bottas, niet het team.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het was Bottas, niet het team.
Desalniettemin, het is niet het team dat het zegt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij las ik al eerder dat Mercedes volgende week met een grote aero update gaat komen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:25 schreef opreis het volgende:
En vervolgens weer veren in hun eigen reet steken als ze er in melbourne toch weer boven staan. Dat iedereen in de fabriek de laatste weken fantastisch werk heeft geleverd en dat de coureurs zo geweldig zijn.
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rakequote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:42 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doen
De voorvleugel stuurt in basis de lucht naar alle andere delen van de auto. Daar een grote verandering leid tot een compleet andere luchtstroom.
Maar je weet het nooit. Een topteam zal altijd meerdere opties uitwerken.
Volgens mij heb ik van de week een interview met horner of newey voorbij zien komen waarin ook kort naar de voorvleugel werd gevraagd. Toen zeiden ze dat ze het hebben overwogen en getest maar dat ze besloten om door te gaan met hun eigen concept omdat dat beter was voor hun wagenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
Wat gebruikt kan worden wordt gebruikt. Ten eerste omdat het veel geld maar ook veel tijd kost om nieuwe onderdelen te maken. Ten tweede omdat ze altijd reserve-onderdelen nodig hebben voor het geval een coureur de auto crasht voor de race. Maar dat gezegd hebbende zullen veel onderdelen nog wel updates krijgen, ook qua werkbaarheid (zodat ze bv. de auto sneller uit elkaar kunnen halen en in elkaar kunnen zetten).quote:Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
Voor zover ik weet hebben beide coureurs hun eigen monocoque. Dit is de basis crash structuur van de auto. Hier omheen word alles heen gebouwd zoals de vloer, motor, versnellingsbak, ophanging, neus etc...quote:Op maandag 25 februari 2019 00:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?
Ja dat is om Williams wat extra tijd te gevenquote:Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ow ik dacht dat de tests vandaag weer begonnen. Maar dat is dus morgen.
Het is een grof schandaalquote:
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kanquote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
quote:Op maandag 25 februari 2019 10:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kan
"Mercedes: Switching front wing concepts would take months"
Nu denk ik dat het voor Mercedes nog een klapje lastiger is dan voor Red-Bull vanwege het verschil in "rake", maar ik blijf erbij dat het ook voor Red-Bull niet zomaar kan.
quote:Red Bull technical director Adrian Newey gives a little insight into the aerodynamics: "You have to decide between the two wing concepts. There is no interim solution. We could switch to the Ferrari wing without any major modifications, if necessary. Mercedes would have more problems there. You would have to change basic things on the car." The Mercedes engineers admit that the Ferrari concept is already being tested in the simulations. "It would be negligent if we didn't. Nevertheless, we must not panic now and must sound out whether we can make progress on our way." The major aero upgrade for the second week of testing of course still sticks to the old values.
Red Bull doesn't believe that you have to copy Ferrari. "Our simulations have shown in comparison that we are better positioned with our wing type," reveals team boss Christian Horner.
Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?quote:
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:42 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?
Stiekem op een afgesloten circuit?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren.
Dat mag dus nietquote:Op maandag 25 februari 2019 13:52 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Stiekem op een afgesloten circuit?
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat Mercedes echt niet de zaakjes in orde heeft momenteel
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.
(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.
(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
Hoop dat je gelijk hebt, een beetje reuring kan geen kwaad.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.
Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).quote:Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.
Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Ze zijn het enige team met zo weinig rake en als dat niet werkt met hun voorvleugeloplossing dan hebben ze een probleem wat je niet zomaar inloopt. Dan moet de hele aerodynamica op de schop.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).
Maar goed, de huidige rangorde is dan ook niet (alleen) gebaseerd op snelle tijden, maar ook betrouwbaarheid en afgelegde ronden gezien de criteria van onderstaande foto.
[ afbeelding ]
Zandzakken of niet, die voorspellingen zijn op basis van wat ze zien tijdens de testen. Die zullen de komende week wel weer bijgesteld worden op basis van wat dan te zien is en dan nog is het de vraag hoe het er in Melbourne voor staat. Ze zullen niet stoppen met doorontwikkelen.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.
En ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Mercedes die zandzakken gewoon overboord gooit... ik vertrouw al die voorspellingen momenteel totaal niet. Dat hebben we allemaal al ooit eerder gehoord.
Uiteraard, ze weten het namelijk allemaal niet dus lullen ze allemaam elkaar na want dan zitten ze veilig. Als er eentje stellig zou afwijken van de rest zou ik daar meer vertrouwen in hebben.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.
Ik zeg Vettel en Verstappen.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:26 schreef franklop het volgende:
Toch ga ik er gewoon vanuit dat er minstens 1 Mercedes op de eerste rij staat in Australië
quote:Op maandag 25 februari 2019 17:36 schreef sasquatsch het volgende:
Op basis van deze eerste testweek zeg ik Vettel en Leclerc
Het is natuurlijk niet alleen op basis van 1 test week dat er voorspellingen worden gedaan.quote:Op maandag 25 februari 2019 18:02 schreef Lionheaad het volgende:
Op basis van de eerste week zeg ik dat je nog niks kan zeggen.
Dit is het enigste juiste antwoord...quote:Op maandag 25 februari 2019 18:02 schreef Lionheaad het volgende:
Op basis van de eerste week zeg ik dat je nog niks kan zeggen.
Nou ja, er over speculeren is toch leuk?quote:Op maandag 25 februari 2019 18:26 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Dit is het enigste juiste antwoord...
zat stukjes asfalt waar niemand kijktquote:
Hey, ik hou je niet tegen hoor! Maar in mijn ogen kunnen ze de testdagen beter hernoemen naar sandbag-dagen...quote:Op maandag 25 februari 2019 18:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nou ja, er over speculeren is toch leuk?
Merc partymode genot halve seconde voor op de rest en dan verbaasd doen act van Toto incomingquote:Op maandag 25 februari 2019 17:26 schreef franklop het volgende:
Toch ga ik er gewoon vanuit dat er minstens 1 Mercedes op de eerste rij staat in Australië
Het lijkt wel alsof ze dat testen niet voor ons doen, maar om zelf beter te wordenquote:Op maandag 25 februari 2019 20:56 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hey, ik hou je niet tegen hoor! Maar in mijn ogen kunnen ze de testdagen beter hernoemen naar sandbag-dagen...
Nee, ze gaan vandaag testen.quote:
Zuid Europeanen he. Die Fransen en Italianen gaan direct staken als ze aan het begin van het seizoen tevreden zijn met de resultaten.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:41 schreef Mothzor het volgende:
Ferrari staat er wel om bekend om goede winters te draaien. Zeker als er al een tijdje onvrede heerst over de resultaten.
Met goede resultaten in de winter hou je de aandeelhouders tevreden en blijft er geld beschikbaar. Zo hebben we al meerdere jaren gezien bij Ferrari. Steeds zaken ze gedurende het seizoen weer weg...
Neemt niet weg dat ze absoluut een solide indruk hebben gemaakt de eerste week. Maar na week 1 kan je echt nog niks zeggen....
twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 09:21:54 #F1: big Upgrade for #Mercedes including nose, frontwing, floor, t-wing. #AMuS. #F1Testing https://t.co/XTb1JHbVx5 reageer retweet
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:28 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 09:21:54 #F1: big Upgrade for #Mercedes including nose, frontwing, floor, t-wing. #AMuS. #F1Testing https://t.co/XTb1JHbVx5 reageer retweet
Dat belooft niet veel goeds nu er al zo ingrijpende verandering is gedaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design?
Misschien waren de onderdelen niet klaar, nieuwe inzichten n.a.v. week 1, week 1 focus op de nieuwe motor, design viel tegen in praktijk, ze wilden het e.e.a. nog geheim houden voor de concurrent. Allemaal speculatiequote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat belooft niet veel goeds nu er al zo ingrijpende verandering is gedaan.
Zoals al verwacht werd.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:28 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 09:21:54 #F1: big Upgrade for #Mercedes including nose, frontwing, floor, t-wing. #AMuS. #F1Testing https://t.co/XTb1JHbVx5 reageer retweet
De wintertest is juist bedoeld om problemen op te sporen en verbeteringen aan te brengen. Niets bijzonders lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design?
En daarna nog een redelijke stint dus hij was ook niet heel leeg qua brandstof.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
1.18.647 voor Gasly.
Zo snel is RB de hele vorige week nog niet geweest.
Dit zijn updates die al langer lagen, zoveel delen kan je echt niet in een week produceren.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design?
Altijd lastig te zeggen, vorige week heeft Max ook een keer het eerste gedeelte van de ochtend weinig gereden om uiteindelijk toch nog behoorlijk wat ronden af te leggen over de hele dag. Misschien willen ze wat proberen en is daar even wat werk voor nodig nadat ze weten dat alles nog functioneert.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 10:41 schreef Jane het volgende:
Leclerc pas 6 laps? Doet Ferrari het een beetje rustig aan deze week?
Nope, las ergens dat de camera's al onderweg waren naar Australië, dus dat er deze week niets wordt gefilmd.quote:
Lol! F1TV werkt gewoon hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nope, las ergens dat de camera's al onderweg waren naar Australië, dus dat er deze week niets wordt gefilmd.
lijkt me stugquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nope, las ergens dat de camera's al onderweg waren naar Australië, dus dat er deze week niets wordt gefilmd.
R.I.P. Ferrari hypetrainquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:28 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 09:21:54 #F1: big Upgrade for #Mercedes including nose, frontwing, floor, t-wing. #AMuS. #F1Testing https://t.co/XTb1JHbVx5 reageer retweet
Ah, ik las het alleen maar in de comments op gpupdate, daar zeiden mensen dat F1TV niet werkte deze week.quote:
F1TV werkt wel maar ze zenden niks uit deze week.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, ik las het alleen maar in de comments op gpupdate, daar zeiden mensen dat F1TV niet werkte deze week.
Dan kijk jij naar een herhaling van vorige week denk ik.quote:
Hoe bedoel je dit? Want ik heb de live beelden er gewoon voor hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
F1TV werkt wel maar ze zenden niks uit deze week.
Zo'n ingrijpende verandering brengt Mercedes juist terug naar 0. Het is niet eens zeker of dit concept wel werkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
R.I.P. Ferrari hypetrain
R.I.P. Honda hypetrain
Je zit denk ik naar dag 4 van vorige week te kijkenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:31 schreef blackmore het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Want ik heb de live beelden er gewoon voor hoor
Uhmm, nee.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:31 schreef blackmore het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Want ik heb de live beelden er gewoon voor hoor
Hahaha, je hebt gelijk, heb er nog niet goed genoeg naar gekeken (@work) maar inderdaad dag 4 sessie 2, mooi is datquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je zit denk ik naar dag 4 van vorige week te kijken
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:32 schreef blackmore het volgende:
[..]
Hahaha, je hebt gelijk, heb er nog niet goed genoeg naar gekeken (@:work) maar inderdaad dag 4 sessie 2, mooi is dat
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:32 schreef blackmore het volgende:
[..]
Hahaha, je hebt gelijk, heb er nog niet goed genoeg naar gekeken (@:work) maar inderdaad dag 4 sessie 2, mooi is dat
twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 11:30:18 Live commentary was only ever scheduled for Test 1. It’s as much testing for us as for the teams and a huge amount of work. It was a bit of an experiment which we hope worked. Feedback appreciated. We are still on site filming. Different content for F1TV this week. https://t.co/7rhg4TOKiV reageer retweet
Spijtig....quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 11:30:18 Live commentary was only ever scheduled for Test 1. It’s as much testing for us as for the teams and a huge amount of work. It was a bit of an experiment which we hope worked. Feedback appreciated. We are still on site filming. Different content for F1TV this week. https://t.co/7rhg4TOKiV reageer retweet
Wie zegt dat dit ongepland is? Voor hetzelfde geldt werkt die andere spec als een tierelier al en hebben ze nu zelfs de luxe om verschillende configuraties te testen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n ingrijpende verandering brengt Mercedes juist terug naar 0. Het is niet eens zeker of dit concept wel werkt.
sowieso een nooit te onderschatten team en uiteraard blijven ze door ontwikkelen maar het lijkt er wel een beetje op dat hun beginpositie niet helemaal bracht waar ze dachten te staan en ze nu dus versneld met de 2.0 versie komenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit ongepland is? Voor hetzelfde geldt werkt die andere spec als een tierelier al en hebben ze nu zelfs de luxe om verschillende configuraties te testen.
Als het compleet onverwachte non-performance was, dan heb je niet ineens in 4 dagen een halve andere auto. Oftewel, deze onderdelen of dit concept bestond al een stuk langer, wat de 'MeRCedEs HeEfT eeN pRoBlEEm' nieuwsartikelen en posts nogal raar maakt...
Maar onderschat de engineeringkwaliteiten van de Duitsers bij Mercedes ook niet. Ik denk best dat die het voor elkaar krijgen om in een paar dagen een nieuwe voorvleugel te fabriceren als ze flink wat overuren maken en het hele weekend hebben doorgewerkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit ongepland is? Voor hetzelfde geldt werkt die andere spec als een tierelier al en hebben ze nu zelfs de luxe om verschillende configuraties te testen.
Als het compleet onverwachte non-performance was, dan heb je niet ineens in 4 dagen een halve andere auto. Oftewel, deze onderdelen of dit concept bestond al een stuk langer, wat de 'MeRCedEs HeEfT eeN pRoBlEEm' nieuwsartikelen en posts nogal raar maakt...
Of het was nog niet helemaal af en ze hadden dit al in de pijplijn zitten. In ieder geval duidt het er niet op dat ze een heel goed beeld van de aerodynamica hadden.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ze hadden dus echt geen vertrouwen in hun oorspronkelijke design?
twitter:tgruener twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 12:19:59 According to Mercedes there is not a single aero part, that hasn't been changed. This spec will also be used at Melbourne. Find more infos & pics of all the upgrade parts in our AMuS story (in German):https://t.co/dSPJP0F9Iu https://t.co/GP8QXGolaN reageer retweet
De grote teams printen gewoon even een nieuwe spoiler tegenwoordig. Vooral bij RB zijn ze daar vrij snel in.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:07 schreef DeeBee het volgende:
Een voorvleugel produceren is een ding, maar je kan niet in 3-4 dagen aerodynamisch ontwerpen of testen. En F1 is ook weer geen 'hit and miss' dat ze even net wat anders maar proberen met een voorvleugel...
Dus ze hadden in mijn ogen sowieso al een paar ideeen of concept doorgerekend / gebouwd, die ze nu testen. Je kan hoogstens concluderen dat hun eerste idee (als we aannemen dat week 1 auto hun favoriet was), misschien niet zo goed werkte als gedacht...
Ik dacht dat de voorvleugels simpeler zouden worden, zie nog steeds allemaal laagjes. Of heb ik dat verkeerd begrepen en is het alleen wat breder?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:28 schreef beantherio het volgende:
Het lijkt wel of de Mercedes met het topje van z'n neus tussen de deur heeft gezeten:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
Autosport.com
14:00 We're underway, and no-one hits the track straightaway.
14:02 If any F1 team is reading this, please send a car out on track so we can keep making updates. Thanks.
14:04 From our vantage point we can see some corners of a go-kart track, looks to be a close battle going on over there.
Voorvleugel mag nog masr 5 laagjes hebben. Vorig jaar hadden ze nog tig tierelantijntjes erop zitten. Vergelijk voor de grap maar de huidige merc vleugel met die van vorig jaarquote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik dacht dat de voorvleugels simpeler zouden worden, zie nog steeds allemaal laagjes. Of heb ik dat verkeerd begrepen en is het alleen wat breder?
JUICHENquote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:36 schreef franklop het volgende:
EEN KAPOTTE MERCEDES
FERRARI KAMPIOEN
Ferrari vindt wel weer een manier om het te verneuken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:36 schreef franklop het volgende:
EEN KAPOTTE MERCEDES
FERRARI KAMPIOEN
ik verwacht wel wat van Binottoquote:Op dinsdag 26 februari 2019 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari vindt wel weer een manier om het te verneuken.
Ik ook. Arrivabene liet Vettel regelmatig in de steek.quote:
Prima tijdje voor de gele wangen.quote:
Sterker nog: met die tijd had hij vorig jaar als 8ste mogen starten bij de GP van Barca.quote:
Waarvan de teams al weer een hoop hebben teruggewonnen en het asfalt sneller is dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog: met die tijd had hij vorig jaar als 8ste mogen starten bij de GP van Barca.
En dat terwijl Ferrari heeft aangegeven dat de nieuwe regels de auto's gemiddeld 1,5 seconden per ronde hebben vertraagd.
Kan je nagaan wat er zonder wijzigingen mogelijk had geweest Of waren ze misschien gewoon aan het overdrijven om eigen prestaties op te waarderen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog: met die tijd had hij vorig jaar als 8ste mogen starten bij de GP van Barca.
En dat terwijl Ferrari heeft aangegeven dat de nieuwe regels de auto's gemiddeld 1,5 seconden per ronde hebben vertraagd.
1 seconde ja?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:43 schreef alpeko het volgende:
HAM met afstand de snelste sectortijd in sector 3. Met 1 s sneller dan Gasly bijv. Die zijn gewoon aan het sandbaggen.
25.7 voor HAM. Gasly reed in zijn snelste ronde (niet gezegd dat dat ook zijn snelste sector 3 was) 26.6. Leclerc en Vettel daar ook in de 26 hoog. De rest 27'ersquote:
1:18.0 op de C3quote:
HAM reed in die ronde de oude layout zonder chicane.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
25.7 voor HAM. Gasly reed in zijn snelste ronde (niet gezegd dat dat ook zijn snelste sector 3 was) 26.6. Leclerc en Vettel daar ook in de 26 hoog. De rest 27'ers
Ah dat verklaart e.e.a. Raar dat ze die niet weghalen. Dank voor de scherpte!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
HAM reed in die ronde de oude layout zonder chicane.
Zijn rondetijd is wel afgenomen, maar die sectortijd blijft staan.
Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
1:18.0 op de C3
Gecorrigeerd naar de gaps volgens Pirelli was dat ook de snelste tijd over alle compounds heen.
Of ze waren gewoon met andere dingen bezig. Je gaat niet zomaar 1 seconde harder over een weekendquote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |