Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.
Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.
Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen
Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)
C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)
C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijkenquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
quote:17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbournequote:Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.
Lijkt me ook wat logischer.
dat sowieso!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhhquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |