abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:06:17 #126
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185154606
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:20 #127
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185154995
Middenveld dicht op elkaar is ook wel mooi. Mooie gevechten daar. Ben benieuwd hoe Ricciardo zich staande houdt in het middenveld en met Hulk als teamgenoot.
pi_185157070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185157735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:42:48 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185158004
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:47:05 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185158147
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
pi_185158846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijken
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185159225
In hoeverre is de alfa eigenlijk nog sauber, of is het al bijna een 1 op 1 kopie van de Ferrari?

Wel lekkere tijden van de Italianen, hopelijk een succes na jaren lang Mercedes.
pi_185162654
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:39:29 #135
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:00:06 #136
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185164582
Volgens mij zitten die dingen ook vast aan de voet van de achtervleugel.

quote:
17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.

And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
pi_185164585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185164622
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:45 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185164686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbourne
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:15:46 #140
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:

[..]

Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:24 #141
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185164799
Was dit niet een vleugel voor een ander circuit? Wellicht iets teveel drag oid en daarom wat extra versteviging?
And so is the past
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:54 #142
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185164811
Het is ook duidelijk een tijdelijke oplossing.
Anders waren ze namelijk wel zwart gespoten.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185166100
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185166389
Waarschijnlijk een of andere japanner van honda die zn eetstokjes na de lunch is vergeten
pi_185166989
De uitlaattrilling star vastmaken op deze manier is ook niet logisch. Je zou daar trillingsdempers tussen gebruiken welke de trillingen absorberen. Doe je dat niet heeft het weinig nut. Massa kan helpen, maar een uitlaat lukt prima met wat dempers.
pi_185167167
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikkonen wereldkampioen wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 11:30:48 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:25:31 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185167217
Het zou kunnen dat het gewoon een testje is om te zien wat het verhogen van de stijfheid aan de achterkant voor invloed heeft op het weggedrag of de downforce. Het zijn testweken dus dan test men nog wel eens wat. Er hoeft niet perse een probleem aan ten grondslag te liggen.
pi_185167259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
dat sowieso!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28:13 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185167274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:30:24 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185167304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')