abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:29:20 #101
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185150659
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:37:42 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185150887
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling :D
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:51:27 #103
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185151260
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:51:44 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151273
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super. *O*
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:52:23 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185151289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondje
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:53:05 #106
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef beantherio het volgende:
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super. *O*
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken. :{
pi_185151447
150 rondjes koekoek dat is lekker veel data :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:58:48 #108
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185151452
Renault weinig rondjes vandaag.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:01:11 #109
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151510
Giovinazzi die twee keer stilvalt en een rode vlagsituatie creëert in 10 minuten tijd :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 februari 2019 @ 18:11:05 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185151711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef PzKpfw het volgende:
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
:D

Eerste motorplof van de week _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:15:06 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151802
Aantal rondes vandaag, per coureur:
Giovinazzi - 154
Gasly - 146
Leclerc - 138
Albon - 136
Norris - 132
Stroll - 72
Grosjean - 64
Magnussen - 66
Hamilton - 58
Bottas - 57
Kubica - 48
Ricciardo - 34
Hulkenberg - 24
Russell - 17

Per motorfabrikant:
Ferrari: 422
Honda: 282
Mercedes: 252
Renault: 190
pi_185151935
quote:
4s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.

Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.

Of was die discussie al gesloten? :P
Alleen Albon, toch?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:32:48 #113
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185152155
Benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid gaat als de motoren volgende week meer open worden gezet.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:38:20 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_185152258
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen Albon, toch?
Kvyat reed er ook mee
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:55:01 #115
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185152595
Ranglijst van tijden van de eerste week:

  donderdag 21 februari 2019 @ 18:56:25 #116
8783 gbm
Estd. 2001
pi_185152631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:37 schreef beantherio het volgende:
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling :D
hmmm lol? :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:10:37 #117
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185152949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
Feyenoord!!! * Barça
pi_185153004
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:22:51 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_185153331
Alfa Romeo en Torro Rosso zullen het wel goed doen in de manager :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_185153429
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
pi_185153550
Ja, F1TV zend ook uit
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:33:16 #122
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185153657
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:25 schreef TagForce het volgende:

[..]

F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
ah OK.
Verkeerd begrepen dan.
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:38:30 #123
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185153809
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemd :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:50:57 #124
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185154159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen.
pi_185154367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd heb :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:06:17 #126
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185154606
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:20 #127
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185154995
Middenveld dicht op elkaar is ook wel mooi. Mooie gevechten daar. Ben benieuwd hoe Ricciardo zich staande houdt in het middenveld en met Hulk als teamgenoot.
pi_185157070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185157735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:42:48 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185158004
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:47:05 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185158147
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
pi_185158846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijken
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185159225
In hoeverre is de alfa eigenlijk nog sauber, of is het al bijna een 1 op 1 kopie van de Ferrari?

Wel lekkere tijden van de Italianen, hopelijk een succes na jaren lang Mercedes.
pi_185162654
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:39:29 #135
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:00:06 #136
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185164582
Volgens mij zitten die dingen ook vast aan de voet van de achtervleugel.

quote:
17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.

And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
pi_185164585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185164622
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:45 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185164686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbourne
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:15:46 #140
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:

[..]

Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:24 #141
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185164799
Was dit niet een vleugel voor een ander circuit? Wellicht iets teveel drag oid en daarom wat extra versteviging?
And so is the past
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:54 #142
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185164811
Het is ook duidelijk een tijdelijke oplossing.
Anders waren ze namelijk wel zwart gespoten.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185166100
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185166389
Waarschijnlijk een of andere japanner van honda die zn eetstokjes na de lunch is vergeten
pi_185166989
De uitlaattrilling star vastmaken op deze manier is ook niet logisch. Je zou daar trillingsdempers tussen gebruiken welke de trillingen absorberen. Doe je dat niet heeft het weinig nut. Massa kan helpen, maar een uitlaat lukt prima met wat dempers.
pi_185167167
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikkonen wereldkampioen wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 11:30:48 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:25:31 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185167217
Het zou kunnen dat het gewoon een testje is om te zien wat het verhogen van de stijfheid aan de achterkant voor invloed heeft op het weggedrag of de downforce. Het zijn testweken dus dan test men nog wel eens wat. Er hoeft niet perse een probleem aan ten grondslag te liggen.
pi_185167259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
dat sowieso!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28:13 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185167274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:30:24 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185167304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')