abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:29:20 #101
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185150659
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:37:42 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185150887
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling :D
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:51:27 #103
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185151260
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:51:44 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151273
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super. *O*
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:52:23 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185151289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondje
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:53:05 #106
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef beantherio het volgende:
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super. *O*
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken. :{
pi_185151447
150 rondjes koekoek dat is lekker veel data :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 17:58:48 #108
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185151452
Renault weinig rondjes vandaag.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:01:11 #109
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151510
Giovinazzi die twee keer stilvalt en een rode vlagsituatie creëert in 10 minuten tijd :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 februari 2019 @ 18:11:05 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185151711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef PzKpfw het volgende:
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
:D

Eerste motorplof van de week _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:15:06 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185151802
Aantal rondes vandaag, per coureur:
Giovinazzi - 154
Gasly - 146
Leclerc - 138
Albon - 136
Norris - 132
Stroll - 72
Grosjean - 64
Magnussen - 66
Hamilton - 58
Bottas - 57
Kubica - 48
Ricciardo - 34
Hulkenberg - 24
Russell - 17

Per motorfabrikant:
Ferrari: 422
Honda: 282
Mercedes: 252
Renault: 190
pi_185151935
quote:
4s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.

Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.

Of was die discussie al gesloten? :P
Alleen Albon, toch?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:32:48 #113
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185152155
Benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid gaat als de motoren volgende week meer open worden gezet.
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:38:20 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_185152258
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen Albon, toch?
Kvyat reed er ook mee
  donderdag 21 februari 2019 @ 18:55:01 #115
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185152595
Ranglijst van tijden van de eerste week:

  donderdag 21 februari 2019 @ 18:56:25 #116
8783 gbm
Estd. 2001
pi_185152631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:37 schreef beantherio het volgende:
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling :D
hmmm lol? :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:10:37 #117
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185152949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
Feyenoord!!! * Barça
pi_185153004
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:22:51 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_185153331
Alfa Romeo en Torro Rosso zullen het wel goed doen in de manager :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_185153429
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
pi_185153550
Ja, F1TV zend ook uit
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:33:16 #122
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185153657
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:25 schreef TagForce het volgende:

[..]

F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
ah OK.
Verkeerd begrepen dan.
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:38:30 #123
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185153809
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemd :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:50:57 #124
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185154159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen.
pi_185154367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.

Conclusies iemand? :P
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd heb :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:06:17 #126
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185154606
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:20 #127
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185154995
Middenveld dicht op elkaar is ook wel mooi. Mooie gevechten daar. Ben benieuwd hoe Ricciardo zich staande houdt in het middenveld en met Hulk als teamgenoot.
pi_185157070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.

Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185157735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.

Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen :)

Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)

C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)

C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:42:48 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185158004
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:47:05 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185158147
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
pi_185158846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijken
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185159225
In hoeverre is de alfa eigenlijk nog sauber, of is het al bijna een 1 op 1 kopie van de Ferrari?

Wel lekkere tijden van de Italianen, hopelijk een succes na jaren lang Mercedes.
pi_185162654
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:39:29 #135
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:00:06 #136
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185164582
Volgens mij zitten die dingen ook vast aan de voet van de achtervleugel.

quote:
17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.

And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
pi_185164585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185164622
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.

Maar ik ben geen engineer. :P
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:45 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185164686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbourne
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:15:46 #140
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185164766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:

[..]

Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken :)
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:24 #141
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185164799
Was dit niet een vleugel voor een ander circuit? Wellicht iets teveel drag oid en daarom wat extra versteviging?
And so is the past
  vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:54 #142
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185164811
Het is ook duidelijk een tijdelijke oplossing.
Anders waren ze namelijk wel zwart gespoten.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185166100
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.

Lijkt me ook wat logischer.
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185166389
Waarschijnlijk een of andere japanner van honda die zn eetstokjes na de lunch is vergeten
pi_185166989
De uitlaattrilling star vastmaken op deze manier is ook niet logisch. Je zou daar trillingsdempers tussen gebruiken welke de trillingen absorberen. Doe je dat niet heeft het weinig nut. Massa kan helpen, maar een uitlaat lukt prima met wat dempers.
pi_185167167
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikkonen wereldkampioen wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 11:30:48 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:25:31 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185167217
Het zou kunnen dat het gewoon een testje is om te zien wat het verhogen van de stijfheid aan de achterkant voor invloed heeft op het weggedrag of de downforce. Het zijn testweken dus dan test men nog wel eens wat. Er hoeft niet perse een probleem aan ten grondslag te liggen.
pi_185167259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
dat sowieso!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28:13 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185167274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:30:24 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185167304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhh
pi_185173067
quote:
Grappig. Ik had gisteravond dezelfde exercitie gedaan n.a.v. de discussie over het verschil tussen Ferrari en Mercedes/Red Bull. Alleen deed ik het met een conversie naar de C3 band omdat de meesten daar op reden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:09:21 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_185177252
Brand vandaag bij de mannen uit Woking tijdens hun filmdag op het circuit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_185177546
Drie medewerkers zijn gewond geraakt maar hebben het medisch centrum al vrij snel verlaten.

https://www.bbc.com/sport/formula1/47336403
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:51:21 #155
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185178098
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:26 schreef sasquatsch het volgende:
Drie medewerkers zijn gewond geraakt maar hebben het medisch centrum al vrij snel verlaten.

https://www.bbc.com/sport/formula1/47336403
quote:
McLaren and other teams were taking part in a private filming day at the track north of Barcelona.
Maar dan geen filmpjes van de fik :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_185178718
Ze gaan als de brandweer.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:47:13 #157
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185179948
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:06:55 #158
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185180694
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Heeft vertraging.......
wordt aan gewerkt....ben net terug
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2019 @ 21:52:51 #159
842 Zorro
Z
pi_185182200
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Die maakt het seizoen niet af.
U las het hier als eerste.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:12:40 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185183017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?

https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Flauwekul natuurlijk. Bij zo'n hightech auto ga je niet met dergelijke beunoplossingen motortrillingen tegen. Zal wel iets anders wezen dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185185311
Zijn.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:04:32 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185188830
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2019 @ 10:12:08 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185188925
quote:
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:12:38 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185188935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.
Het was Bottas, niet het team.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2019 @ 10:13:08 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185188944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het was Bottas, niet het team.
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:14:41 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185188967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.
Desalniettemin, het is niet het team dat het zegt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185191205
Volgens mij las ik al eerder dat Mercedes volgende week met een grote aero update gaat komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185192312
En vervolgens weer veren in hun eigen reet steken als ze er in melbourne toch weer boven staan. Dat iedereen in de fabriek de laatste weken fantastisch werk heeft geleverd en dat de coureurs zo geweldig zijn.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 20:04:30 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185198757
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij las ik al eerder dat Mercedes volgende week met een grote aero update gaat komen.
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 23 februari 2019 @ 21:13:48 #170
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_185200520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 14:25 schreef opreis het volgende:
En vervolgens weer veren in hun eigen reet steken als ze er in melbourne toch weer boven staan. Dat iedereen in de fabriek de laatste weken fantastisch werk heeft geleverd en dat de coureurs zo geweldig zijn.
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 23 februari 2019 @ 21:42:01 #171
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185201417
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:04 schreef XL het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doen
De voorvleugel stuurt in basis de lucht naar alle andere delen van de auto. Daar een grote verandering leid tot een compleet andere luchtstroom.
Maar je weet het nooit. Een topteam zal altijd meerdere opties uitwerken.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  zaterdag 23 februari 2019 @ 21:55:49 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185201828
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:42 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doen
De voorvleugel stuurt in basis de lucht naar alle andere delen van de auto. Daar een grote verandering leid tot een compleet andere luchtstroom.
Maar je weet het nooit. Een topteam zal altijd meerdere opties uitwerken.
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185212389
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
pi_185212652
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
Volgens mij heb ik van de week een interview met horner of newey voorbij zien komen waarin ook kort naar de voorvleugel werd gevraagd. Toen zeiden ze dat ze het hebben overwogen en getest maar dat ze besloten om door te gaan met hun eigen concept omdat dat beter was voor hun wagen
  maandag 25 februari 2019 @ 00:41:45 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_185227189
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
Wat gebruikt kan worden wordt gebruikt. Ten eerste omdat het veel geld maar ook veel tijd kost om nieuwe onderdelen te maken. Ten tweede omdat ze altijd reserve-onderdelen nodig hebben voor het geval een coureur de auto crasht voor de race. Maar dat gezegd hebbende zullen veel onderdelen nog wel updates krijgen, ook qua werkbaarheid (zodat ze bv. de auto sneller uit elkaar kunnen halen en in elkaar kunnen zetten).

Wat je meestal ziet is dat de nieuwste onderdelen die gebouwd konden worden gebruikt worden voor de auto's en een aantal oude (bv. aero)onderdelen van het testen nog bewaard blijven als reserve. Mochten onverhoopt alletwee de coureurs hun wagen totallen, dan hebben ze in ieder geval iets om op de auto te zetten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 februari 2019 @ 00:46:15 #176
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_185227244
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?
  maandag 25 februari 2019 @ 04:47:53 #177
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_185227996
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 00:46 schreef Coelho het volgende:

[..]

In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?
Voor zover ik weet hebben beide coureurs hun eigen monocoque. Dit is de basis crash structuur van de auto. Hier omheen word alles heen gebouwd zoals de vloer, motor, versnellingsbak, ophanging, neus etc...
Die monocoque blijft voor de coureur zelf tot er onverhoopt schade aankomt.
In het verleden is het regelmatig gebeurt dat een bolide niet meer "lekker" reed. Alles geprobeerd en uiteindelijk bleek er ergens een klein haarscheurtje in de monocoque te zitten wat dit veroorzaakte. Dit had een negatief effect op de stijfheid van de gehele bolide en dus ook op de rijbaarheid.
Er wordt dan wel eens gewisseld van monocoque met de andere rijder. Of er wordt een nieuwe gebruikt.
Als ik het goed heb moet de monocoque ook worden gecrashtest door de FIA. Het ontwerp hiervan wordt dan ook uiterst zeldzaam in het jaar zelf veranderd

[ Bericht 9% gewijzigd door HerrFritz op 25-02-2019 04:50:43 (Aanvulling) ]
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  maandag 25 februari 2019 @ 08:06:13 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185228726
Goedemorgen allemaal
  maandag 25 februari 2019 @ 08:08:01 #179
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185228749
Ow ik dacht dat de tests vandaag weer begonnen. Maar dat is dus morgen.
pi_185228967
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ow ik dacht dat de tests vandaag weer begonnen. Maar dat is dus morgen.
Ja dat is om Williams wat extra tijd te geven ;)

En ook goedemorgen!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 25 februari 2019 @ 08:48:05 #181
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_185229044
Wat? Geen tests vandaag?.....
  maandag 25 februari 2019 @ 08:58:21 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185229154
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:48 schreef NaturalScience het volgende:
Wat? Geen tests vandaag?.....
Het is een grof schandaal

Kamervragen graag!
  maandag 25 februari 2019 @ 10:45:01 #183
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185231021
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kan
"Mercedes: Switching front wing concepts would take months"

Nu denk ik dat het voor Mercedes nog een klapje lastiger is dan voor Red-Bull vanwege het verschil in "rake", maar ik blijf erbij dat het ook voor Red-Bull niet zomaar kan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185231325
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:45 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kan
"Mercedes: Switching front wing concepts would take months"

Nu denk ik dat het voor Mercedes nog een klapje lastiger is dan voor Red-Bull vanwege het verschil in "rake", maar ik blijf erbij dat het ook voor Red-Bull niet zomaar kan.
quote:
Red Bull technical director Adrian Newey gives a little insight into the aerodynamics: "You have to decide between the two wing concepts. There is no interim solution. We could switch to the Ferrari wing without any major modifications, if necessary. Mercedes would have more problems there. You would have to change basic things on the car." The Mercedes engineers admit that the Ferrari concept is already being tested in the simulations. "It would be negligent if we didn't. Nevertheless, we must not panic now and must sound out whether we can make progress on our way." The major aero upgrade for the second week of testing of course still sticks to the old values.

Red Bull doesn't believe that you have to copy Ferrari. "Our simulations have shown in comparison that we are better positioned with our wing type," reveals team boss Christian Horner.
pi_185234574
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:55 schreef opreis het volgende:

[..]

[..]

Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?
pi_185234835
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren. :P
pi_185234871
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren. :P
Stiekem op een afgesloten circuit? :D
hardcoholic
pi_185234900
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:52 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Stiekem op een afgesloten circuit? :D
Dat mag dus niet :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 25 februari 2019 @ 14:38:07 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_185235854
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 februari 2019 @ 14:56:13 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185236121
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat Mercedes echt niet de zaakjes in orde heeft momenteel :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185236204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat Mercedes echt niet de zaakjes in orde heeft momenteel :)
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.

(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 15:01:24 ]
  maandag 25 februari 2019 @ 15:29:11 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185236631
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.

(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 februari 2019 @ 15:31:56 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185236670
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.

(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.

Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185236704
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.

Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Hoop dat je gelijk hebt, een beetje reuring kan geen kwaad.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:47:34 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185236890
Ik zou al heel blij zijn als ze (Ferrari, Mercedes en RBR) heel kort op elkaar zitten zodat we meer spanning krijgen bij Q's en de races.
pi_185237435
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.

Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).

Maar goed, de huidige rangorde is dan ook niet (alleen) gebaseerd op snelle tijden, maar ook betrouwbaarheid en afgelegde ronden gezien de criteria van onderstaande foto.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185237658
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)
Ze zijn het enige team met zo weinig rake en als dat niet werkt met hun voorvleugeloplossing dan hebben ze een probleem wat je niet zomaar inloopt. Dan moet de hele aerodynamica op de schop.

Die kans is er, net als de kans dat ze verstoppertje aan het spelen zijn en er gewoon staan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 februari 2019 @ 16:38:17 #198
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_185237691
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).

Maar goed, de huidige rangorde is dan ook niet (alleen) gebaseerd op snelle tijden, maar ook betrouwbaarheid en afgelegde ronden gezien de criteria van onderstaande foto.

[ afbeelding ]
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.
En ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Mercedes die zandzakken gewoon overboord gooit... ik vertrouw al die voorspellingen momenteel totaal niet. Dat hebben we allemaal al ooit eerder gehoord. :+
pi_185238303
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.
En ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Mercedes die zandzakken gewoon overboord gooit... ik vertrouw al die voorspellingen momenteel totaal niet. Dat hebben we allemaal al ooit eerder gehoord. :+
Zandzakken of niet, die voorspellingen zijn op basis van wat ze zien tijdens de testen. Die zullen de komende week wel weer bijgesteld worden op basis van wat dan te zien is en dan nog is het de vraag hoe het er in Melbourne voor staat. Ze zullen niet stoppen met doorontwikkelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185238380
Toch ga ik er gewoon vanuit dat er minstens 1 Mercedes op de eerste rij staat in Australië
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')