ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondjequote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef beantherio het volgende:
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef PzKpfw het volgende:
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
Alleen Albon, toch?quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.
Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Of was die discussie al gesloten?![]()
hmmm lol?quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:37 schreef beantherio het volgende:
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
ah OK.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemdquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd hebquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.
Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.
Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen
Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)
C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)
C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijkenquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
quote:17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbournequote:Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.
Lijkt me ook wat logischer.
dat sowieso!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhhquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Grappig. Ik had gisteravond dezelfde exercitie gedaan n.a.v. de discussie over het verschil tussen Ferrari en Mercedes/Red Bull. Alleen deed ik het met een conversie naar de C3 band omdat de meesten daar op reden.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Interessant stukjehttps://nl.motorsport.com(...)celona-2019/4342135/
quote:Op vrijdag 22 februari 2019 19:26 schreef sasquatsch het volgende:
Drie medewerkers zijn gewond geraakt maar hebben het medisch centrum al vrij snel verlaten.
https://www.bbc.com/sport/formula1/47336403
Maar dan geen filmpjes van de fikquote:McLaren and other teams were taking part in a private filming day at the track north of Barcelona.
Heeft vertraging.......quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Die maakt het seizoen niet af.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 20:47 schreef fathank het volgende:
Hoe is het met de kubica-hypetrain? Al op stoom of toch ontspoord?
Flauwekul natuurlijk. Bij zo'n hightech auto ga je niet met dergelijke beunoplossingen motortrillingen tegen. Zal wel iets anders wezen dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)cedes-updates-nodig/
Het was Bottas, niet het team.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teams zullen nooit toegeven dat ze problemen hebben tenzij het goed uit komt of het gewoon overduidelijk ook zo is.
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het was Bottas, niet het team.
Desalniettemin, het is niet het team dat het zegt.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas weet ook wel wat ie wel en niet mag zeggen.
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij las ik al eerder dat Mercedes volgende week met een grote aero update gaat komen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:25 schreef opreis het volgende:
En vervolgens weer veren in hun eigen reet steken als ze er in melbourne toch weer boven staan. Dat iedereen in de fabriek de laatste weken fantastisch werk heeft geleverd en dat de coureurs zo geweldig zijn.
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we Red Bull ook met een Ferrari voorvleugel gaan zien.
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rakequote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:42 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het zou me verbazen. Andere voorvleugel betekent ook dat je verderop op de auto ook vanalles moet doen
De voorvleugel stuurt in basis de lucht naar alle andere delen van de auto. Daar een grote verandering leid tot een compleet andere luchtstroom.
Maar je weet het nooit. Een topteam zal altijd meerdere opties uitwerken.
Volgens mij heb ik van de week een interview met horner of newey voorbij zien komen waarin ook kort naar de voorvleugel werd gevraagd. Toen zeiden ze dat ze het hebben overwogen en getest maar dat ze besloten om door te gaan met hun eigen concept omdat dat beter was voor hun wagenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
Wat gebruikt kan worden wordt gebruikt. Ten eerste omdat het veel geld maar ook veel tijd kost om nieuwe onderdelen te maken. Ten tweede omdat ze altijd reserve-onderdelen nodig hebben voor het geval een coureur de auto crasht voor de race. Maar dat gezegd hebbende zullen veel onderdelen nog wel updates krijgen, ook qua werkbaarheid (zodat ze bv. de auto sneller uit elkaar kunnen halen en in elkaar kunnen zetten).quote:Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:00 schreef Gruj0 het volgende:
De wagens (1 stuk elk team) van nu, zullen die ook daadwerkelijk worden gebruikt tijdens de races of bouwen ze voor dat doel nog 2 extra wagens per team?
Voor zover ik weet hebben beide coureurs hun eigen monocoque. Dit is de basis crash structuur van de auto. Hier omheen word alles heen gebouwd zoals de vloer, motor, versnellingsbak, ophanging, neus etc...quote:Op maandag 25 februari 2019 00:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
In het verlengde hiervan, is er zoiets als een 'eigen wagen' gedurende het seizoen of is jouw wagen het chassis waar jouw stoel ingezet wordt, wat elke keer kan verschillen?
Ja dat is om Williams wat extra tijd te gevenquote:Op maandag 25 februari 2019 08:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ow ik dacht dat de tests vandaag weer begonnen. Maar dat is dus morgen.
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kanquote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben geen specialist, maar de Duitse pers schrijft dat het bij Mercedes niet kan en bij Red Bull het effect nog groter kan zijn. Het zou positief uitwerken bij grote rake
quote:Op maandag 25 februari 2019 10:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Mercedes zegt ieder geval dat het niet zomaar kan
"Mercedes: Switching front wing concepts would take months"
Nu denk ik dat het voor Mercedes nog een klapje lastiger is dan voor Red-Bull vanwege het verschil in "rake", maar ik blijf erbij dat het ook voor Red-Bull niet zomaar kan.
quote:Red Bull technical director Adrian Newey gives a little insight into the aerodynamics: "You have to decide between the two wing concepts. There is no interim solution. We could switch to the Ferrari wing without any major modifications, if necessary. Mercedes would have more problems there. You would have to change basic things on the car." The Mercedes engineers admit that the Ferrari concept is already being tested in the simulations. "It would be negligent if we didn't. Nevertheless, we must not panic now and must sound out whether we can make progress on our way." The major aero upgrade for the second week of testing of course still sticks to the old values.
Red Bull doesn't believe that you have to copy Ferrari. "Our simulations have shown in comparison that we are better positioned with our wing type," reveals team boss Christian Horner.
Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?quote:
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:42 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ook erg dom van Ferrari om hun nieuwe voorvleugel tijdens de testdagen te showen en gebruiken. Had gewacht tot Melbourne en zo een klap uitgedeeld aan de anderen. Of hebben ze meer verrassingen in petto?
Stiekem op een afgesloten circuit?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je zult zo'n vleugel toch echt wel even moeten testen van te voren.
Dat mag dus nietquote:Op maandag 25 februari 2019 13:52 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Stiekem op een afgesloten circuit?
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat Mercedes echt niet de zaakjes in orde heeft momenteel
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.
(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik denk dat ze er gewoon weer staan in Melbourne.
(maar misschien is dat om m'n verwachtingen te temperen.)
Hoop dat je gelijk hebt, een beetje reuring kan geen kwaad.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.
Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).quote:Op maandag 25 februari 2019 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik wel het gevoel dat ze er zouden zijn uiteindelijk, maar nu ben ik er vrij zeker van dat ze het derde team zijn.
Ferrari lijkt de beste papieren in handen te hebben, maar RB houdt nog wat achter.
Ze zijn het enige team met zo weinig rake en als dat niet werkt met hun voorvleugeloplossing dan hebben ze een probleem wat je niet zomaar inloopt. Dan moet de hele aerodynamica op de schop.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar duurde het ook een paar races voor ze gingen winnen, de situatie kan nu misschien wat anders zijn maar het is wel een team dat de resources heeft om het verschil weer in te lopen al hoop ik persoonlijk dat het niet lukt (niks tegen Mercedes maar wil graag een ander team met dit type motoren zien winnen)
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze dan ook het snelste tijdens de testen in de long runs. Nu zelfs geen top 3 (maar RBR ook niet).
Maar goed, de huidige rangorde is dan ook niet (alleen) gebaseerd op snelle tijden, maar ook betrouwbaarheid en afgelegde ronden gezien de criteria van onderstaande foto.
[ afbeelding ]
Zandzakken of niet, die voorspellingen zijn op basis van wat ze zien tijdens de testen. Die zullen de komende week wel weer bijgesteld worden op basis van wat dan te zien is en dan nog is het de vraag hoe het er in Melbourne voor staat. Ze zullen niet stoppen met doorontwikkelen.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De media is wel heel erg eensgezind over de problemen en huidige positie van Mercedes.
En ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Mercedes die zandzakken gewoon overboord gooit... ik vertrouw al die voorspellingen momenteel totaal niet. Dat hebben we allemaal al ooit eerder gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |