Ik ook niet meer dus einde werkdag!quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:05 schreef Lionheaad het volgende:
De haasjes hebben geen energie. Hadden ze toch beter Duracell als sponsor kunnen nemen.
Vierde keer toch?quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:09 schreef dz5b604 het volgende:
Haas heeft tot nog toe wel de meeste problemen (op Williams na natuurlijk). 3de on-track stop deze testweek.
op zich geen slechte beslissing. 2 motoren testen ipv 1 geeft ook aan wat de onderlinge verschillen kunnen zijn. Geen motor die 100% gelijk is.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:06 schreef Tinos85 het volgende:
Verstappen had een nieuwe motor vandaag las ik ergens. Voor de zekerheid gezien de crash van Gasly gister.
Toch nog 104 rondjes voor Verstappen. Netjes na de slome ochtend. Ook prima rijden gereden.
Mercedes was ook vrijwel 2 teams de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:38 schreef franklop het volgende:
Rondjes per PU na 3 testdagen
Ferrari: 1067 (3 teams)
Mercedes: 694 (3 teams)
Renault: 688 (2 teams)
Honda: 670 (2 teams)
Zie je. Probleembak die Honda. De minste rondes van iedereen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:38 schreef franklop het volgende:
Rondjes per PU na 3 testdagen
Ferrari: 1067 (3 teams)
Mercedes: 694 (3 teams)
Renault: 688 (2 teams)
Honda: 670 (2 teams)
Die auto deelt ook veel met de RB14quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:57 schreef mikieu het volgende:
Wel bizar dat kvyat sneller is dan STR vorig jaar in de kwalificatie. Dan ga ik er nog even vanuit dat ze niet voluit gaan.
Ja, snap ik. Maar toch, wel even vergeten dat ze tijdens race weekend geen US mee hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die auto deelt ook veel met de RB14
En qua concept zijn ze wel verder gegaan, dus onderstel en motor hebben waarschijnlijk flink wat upgrades gekregen.
Dit zegt vrij weinig. Korte runs leiden tot minder rondes dan lange runs. Racing Point en Haas zijn de enigen waarbij het lage aantal ronden een probleempje kan vormen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:58 schreef Justevo het volgende:
Mercedes 495 Laps
Ferrari 460
Renault 375
Alfa Romeo 353
Toro Rosso 346
Redbull 329
McLaren 313
HAAS 254
Racing Point 176
Williams 23
Red Bull loopt gewoon 3 GP lengtes achter.
En de motor is een stuk beter dan die ze destijds hadden. Zijn aardig wat upgrades aan voorbij gegaan daarna.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die auto deelt ook veel met de RB14
En qua concept zijn ze wel verder gegaan, dus onderstel en motor hebben waarschijnlijk flink wat upgrades gekregen.
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:02 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar toch, wel even vergeten dat ze tijdens race weekend geen US mee hebben.
Naar ik begrijp wel, de tijd vorig jaar was een 1.18.3 van de Toro Rosso op hypersoft tijdens de wintertest.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.
Klopt. De Supersoft is er tussenuit gevallen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Is compound 5 niet vergelijkbaar met de Hypersoft? Is immers de zachtste band die ze hebben.
Dat gerucht ging in januari ook al.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:00 schreef ShaoliN het volgende:
Die honda vibraties lijken mij onzin, gezien de Torro Rosso.
twitter:GrandPrixDiary twitterde op woensdag 20-02-2019 om 18:49:40 Somebody has gone a bit quiet. #NotBetterThanRedBullToday https://t.co/HrzTvqzAZY reageer retweet
Geeft enkel aan dat de rest niet het onderste uit de kan haalt op dit moment.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:28 schreef Gruj0 het volgende:
Weet dat het nog weinig zegt op dit moment, maar toch, trots op Kvyat. #TeamKvyat #26Forever!
"De rest" geldt net zo goed voor STR.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Geeft enkel aan dat de rest niet het onderste uit de kan haalt op dit moment.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:28 schreef Gruj0 het volgende:
Weet dat het nog weinig zegt op dit moment, maar toch, trots op Kvyat. #TeamKvyat #26Forever!
Ik denk dat RBR hiet maximaal aan meewerkt om STR voor Renault te krijgen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:35 schreef StephanL het volgende:
Zou wel mooi zijn als Toro Rosso aansluiting vindt bij Red Bull.
Spannooooondquote:Op donderdag 21 februari 2019 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog achttien minuten dames en heren!
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweedequote:Op woensdag 20 februari 2019 20:35 schreef StephanL het volgende:
Zou wel mooi zijn als Toro Rosso aansluiting vindt bij Red Bull.
Zoals het er nu naar uitziet hebben we dit jaar een sterk middenveld. Wiliams lijkt er ver achter te gaan bungelen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweede
ik denk dat je wel gelijk gaat krijgen over Williams maar het is nog wel wat vroeg voor die conclusiequote:Op donderdag 21 februari 2019 08:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet hebben we dit jaar een sterk middenveld. Wiliams lijkt er ver achter te gaan bungelen.
Vast welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
Op het oog scheelde het weinig, idd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:48 schreef Doevelaer het volgende:
Hamilton hangt 'm bijna achterin Kubica.
Ik denk dat ze met Kvyat en Albon geen slechte line-up hebben, hoor. Kvyat had altijd best een goede pace en lijkt nu ook wat zelfverzekerder dan eerst. En Albon is gewoon een hele goede rookie.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Sinds 2015 niet meer gebeurd. Maar de kans is dit jaar iig vanwege de auto groter dat ze weer steviger in het middenveld zitten. Of de coureurs dat ook aankunnen is een tweede
16 rondjes gereden en staat binnen volgens mij. Ze zeggen er verder niks over.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet de testdagen in verband met werk via Motorsport.com en GPUpdate volgen.
Weinig updates over Gasly echter. Niks te melden over Gasly?
Die heeft geen enkel team nog gevonden ga er maar vanuit dat ze allemaal nog minimaal een seconde sneller zouden kunnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
Ah, bij Mercedes hebben ze het gaspedaal nu ook gevonden?
Hij rijdt wel de hele dag toch? Of wisselt hij met Russel na de lunch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:59 schreef Kerplunk het volgende:
Ik zou Kubica wel eens 100+ rondes zien doen met zn armpje. Ben benieuwd..
Hij staat nu weer binnen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:59 schreef Kerplunk het volgende:
Ik zou Kubica wel eens 100+ rondes zien doen met zn armpje. Ben benieuwd..
Er wordt in het artikel raar gedaan over het lagere aantal ronden dat RBR heeft gereden, maar dat aantal is niet echt opvallend. Als je meer dan 100 ronden doet op een dag dan heb je een volwaardig programma achter de kiezen voor zo'n dag.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom Gasly wrsch regelmatig binnen staat: https://racingnews365.nl/(...)or-van-red-bull-test
ja, op de hypers (=C5)!quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:31 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die heeft geen enkel team nog gevonden ga er maar vanuit dat ze allemaal nog minimaal een seconde sneller zouden kunnen.
Edit: Ricciardo nu snelste.
En ze hebben dinsdag wat rondes gemist door de crash van Gasly.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er wordt in het artikel raar gedaan over het lagere aantal ronden dat RBR heeft gereden, maar dat aantal is niet echt opvallend. Als je meer dan 100 ronden doet op een dag dan heb je een volwaardig programma achter de kiezen voor zo'n dag.
bij Mercedes zijn ze er wel heel druk mee zichzelf in de underdog positie te lullentwitter:bgarloff twitterde op donderdag 21-02-2019 om 12:08:39 .@ValtteriBottas: „At this point @ScuderiaFerrari is ahead of us.“ https://t.co/8C2KGaun1E reageer retweet
ze schijnen een iets te brede en lange auto te hebben om alle zandzakken kwijt te kunnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
Ah, bij Mercedes hebben ze het gaspedaal nu ook gevonden?
Max zat op 33 gisteren dus zeker een goed resultaatquote:Op donderdag 21 februari 2019 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gasly op 52 laps nu. Als ze dat ook doen in middagsessie hebben ze een prima dag gehad.
Toch hadden ze vorig jaar helemaal gelijk, want Ferrari was sterker dan Mercedes (niet veel, maar toch)quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:03 schreef Kyran het volgende:
Heb echt zo'n hekel aan Mercedes met al die spelletjes. Doe gewoon je ding, shut the fuck up.
Klopt, maar ze lullen zoveel dat het niet uitmaakt wat ze zeggen. Niemand neemt ze serieus, dus waarom maar blijven lullen en iedere coureur en teamlid een keertje hun plasje laten doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Toch hadden ze vorig jaar helemaal gelijk, want Ferrari was sterker dan Mercedes (niet veel, maar toch)
Ferrari heeft het alleen verknalt met de doorontwikkeling.
Ben het verder wel met je eens hoor. Ze speelden vorig jaar ook regelmatig het heilige (underdog) boontje in de pers.quote:
Snelste tijden zeggen niets, Ferrari kan op die softs ook nog wel een second harder. Er wordt niet op zijn hardst gereden, door geen enkel team op geen enkele band deze eerste week. Je moet kijken naar de long runs en de tijden die ze daarin rijden, dat zegt iets, snelste tijden zegt op dit moment helemaal niets. Want niemand is echt aan het pushen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
ja, op de hypers (=C5)!
En daarmee zijn ze nog niet zo snel als de Ferrari van de week op de softs (=C3).
In de long runs is Ferrari tot nog toe overduidelijk het snelst, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Mercedes zit daar, net als Red Bull Racing en Renault ruim achter.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:19 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Snelste tijden zeggen niets, Ferrari kan op die softs ook nog wel een second harder. Er wordt niet op zijn hardst gereden, door geen enkel team op geen enkele band deze eerste week. Je moet kijken naar de long runs en de tijden die ze daarin rijden, dat zegt iets, snelste tijden zegt op dit moment helemaal niets. Want niemand is echt aan het pushen.
ja is best leuk al is sky nu ook livequote:
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In de long runs is Ferrari tot nog toe overduidelijk het snelst, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Mercedes zit daar, net als Red Bull Racing en Renault ruim achter.
Edit: Vorig jaar heb ik daar na de tweede testweek ook naar gekeken en toen was Mercedes ruim de snelste, gevolgd door Ferrari en Red Bull Racing die toen dicht op elkaar zaten.
Long runs kun hier vinden: https://twitter.com/f1debriefquote:Op donderdag 21 februari 2019 14:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.
Gasly is dat constante patroon vandaag blijkbaar aan het herhalen. Maar ik zou nog niet durven zeggen dat de echte krachtsverhoudingen al zichtbaar zijn. Het programma van Ferrari en Alfa Romeo lijkt sowieso al erg af te wijken van het programma van Mercedes en RBR.quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zit Alfa er goed bij ja? Nog weinig gelezen over die long runs, alleen ergens dat Max gister goed constant in de 1.21 zat terwijl een ander in de 1.23/24 zat.
Volgende week als ze allemaal racesimulaties gaan doen met volle tanks dan kan je het echt goed tegen mekaar zetten en dan zie je wel iets van krachtverhoudingen (in ieder geval op race pace).quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gasly is dat constante patroon vandaag blijkbaar aan het herhalen. Maar ik zou nog niet durven zeggen dat de echte krachtsverhoudingen al zichtbaar zijn. Het programma van Ferrari en Alfa Romeo lijkt sowieso al erg af te wijken van het programma van Mercedes en RBR.
Thanks !quote:Op donderdag 21 februari 2019 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Long runs kun hier vinden: https://twitter.com/f1debrief
Ik heb er mijn eigen analyse op losgelaten in een spreadsheet.
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 21-02-2019 om 16:05:55 SPY: Having spent nine months staring at new front wings, this morning Adrian looked at his razor, screamed, threw it in the bin and vowed never to shave again. #RBspy 🕵️♂️ #F1Testing https://t.co/qQfVfClQv4 reageer retweet
Honda betrouwbaarquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
Gasly alweer de 100 ronden gepasseerd trouwens.
Was vorig jaar ook al toch? Hadden ze volgens mij de meeste KMs van iedereen.quote:
Het optimisme viert hoogtij bij RBR.quote:Helmut Marko sprak net met F1 TV.
"We hebben nog nooit zo'n vlotte voorbereiding gehad met beide wagens. De motor is betrouwbaar. Ferrari is momenteel duidelijk de snelste, daarna Red Bull en Mercedes. We hopen dat we dit jaar op eigen kracht races kunnen winnen en niet alleen op circuits als Monte Carlo en Singapore."
Vorig jaar hebben ze Brazilië op eigen kracht gewonnen. Dat is nou niet echt een baan als Monte Carlo of Singapore.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:23 schreef beantherio het volgende:
Uit de live blog van GPupdate:
[..]
Het optimisme viert hoogtij bij RBR.
Ja, en dit is ook weer een verkeerd antwoord. Coureurs hoeven niet meer 300km gereden te hebben om een superlicense te krijgen, maar elke superlicense die uitgegeven wordt wordt persoonlijk besproken in de WMSC, en die meeting is voor dit seizoen nog niet geweest, dus een aantal coureurs krijgen hem pas later.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.
Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Of was die discussie al gesloten?
hadden kunnen winnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze Brazilië op eigen kracht gewonnen. Dat is nou niet echt een baan als Monte Carlo of Singapore.
Ze hebben op eigen kracht gewonnen, ze zijn door externe omstandigheden uitgeschakeld.quote:
dus hebben ze niet gewonnenquote:Op donderdag 21 februari 2019 17:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben op eigen kracht gewonnen, ze zijn door externe omstandigheden uitgeschakeld.
quote:Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
ik vind het wel mooi, duurt toch niet langer dan 1 rondjequote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef Tinos85 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van die glimmende banden vind
Helaas. Gio valt nog even stil dus dat gaat niet meer lukken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:51 schreef beantherio het volgende:
Gasly gaat richting de 150 rondes en Albon richting de 140. Super.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef PzKpfw het volgende:
De Renault wordt even iets opgetuned en hij begeeft het 😂
Alleen Albon, toch?quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:46 schreef NaturalScience het volgende:
16:36 Some fans may have noticed that certain drivers have green lights flashing on their cars rather than the traditional red. There has been a misconception that it is for rookie drivers. Actually, it's for drivers who have yet to complete a certain amount of mileage.
Article 10.8c: (During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Of was die discussie al gesloten?
hmmm lol?quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:37 schreef beantherio het volgende:
De Sky-commentatoren hebben het over de Efteling
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef beantherio het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de wintertests dit jaar saaier dan de afgelopen jaren?
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze zijn altijd saai, met af en toe iets spannend.
Het is in ieder geval allemaal uitgezonden, dat stopt volgende week weer, kun je weer uren naar een tijdenspreadsheet turen
ah OK.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
F1TV zend week 2 ook gewoon uit, toch? Alleen Sky doet alleen week 1.
Ze hebben de zandzakken goed op elkaar afgestemdquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Red Bull rijdt achteraan en Hulk wordt wereldkampioen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Ja, vanavond of morgen, als ik de long runs van vandaag geanalyseerd hebquote:Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
De rijders van zelfde team, en op zelfde compound, zitten wel netjes bij elkaar qua tijd.
Conclusies iemand?
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:06 schreef Lionheaad het volgende:
Op sky zeiden ze vanmiddag ergens: ferrari-red bull-mercedes. Tussen Ferrari en Mercedes zou ongeveer 0.5 sec zitten op de long runs.
Middenveld lijkt heel dicht bij elkaar r te zitten. Williams toch echt achteraan.
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar ze naar kijken. Misschien naar de snelste ronden in de long runs.
Volgens mijn analyse, gebaseerd op de gemiddelde rondetijd van de long runs (waarbij ik de uitschieters eruit filter) is het verschil wel wat groter en zit Alfa Romeo Racing er ook nog tussen. En de enige getimede long run van Russell valt ook niet tegen
Als ik alleen kijk naar de C2 en C3 compounds, waar de meeste runs op zijn gedaan, dan is Ferrari overduidelijk de snelste, gevolgd door Alfa Romeo Racing. Ik heb alleen long runs meegenomen waarbij ik meer dan 7 getimede ronden heb (uitgezonderd die van Williams en Racing Point, omdat die er niet waren)
C2:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:21.2
Haas 1:21.6
Mercedes 1:21.6
Renault 1:22.4
Red Bull Racing 1:22.6 (28 ronden, ca 2x zoveel als de rest in de snelste long run)
Toro Rosso 1:23.7
McLaren 1:25.4 (39 ronden)
C3:
Ferrari 1:20.0
Alfa Romeo Racing 1:20.6
Haas 1:21.0
Red Bull Racing 1:21.6
Williams 1:21.7 (slechts 6 getimede ronden)
Mercedes 1:21.8
Renault 1:21.8
Racing Point 1:22.8 (slechts 5 getimede ronden)
Toro Rosso 1:23.9
Hoe wou je er anders naar kijken? En ja, vorig jaar heb ik dat ook gedaan (na de tweede testweek) en daar kwam duidelijk uit dat Mercedes de snelste was, voor Ferrari en Red Bull Racing, die er 0,2 (soft) a 1 seconde (medium) achter zaten (afhankelijk van de compound).quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom zou je naar gemiddelde kijken? Hoe beproeft is jouw methode? Heb je die vorig jaar ook toegepast en wat kwam daar dan uit?
Daarom ben ik wel benieuwd hoe zij er naar kijkenquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Tinos85 het volgende:
Jouw uitslagen zijn wel heel anders dan die van de kenners/analisten. Die zijn vrij duidelijk dat Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar zitten en daarachter het middenveld.
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:57 schreef ChilllayD het volgende:
En wat moeten we hier nou van denken?
https://www.f1maximaal.nl(...)honda-motor-toch.amp
quote:17:13 Red Bull has been circulating with two extra struts connecting the central wing pillar to the mounting points further down. It seems as though the team's not confident about the strength of its rear wing, bolting on some extra support to keep it in place.
And here we were, thinking Red Bull GIVES you wings.
Jake Boxall-Legge
Volgens mij heb je altijd vibraties in de uitlaat omdat het een ontploffingsmotor is en het uitlaatgas dus in pulsen komt. Als je dat hete uitlaatgas dan aerodynamisch wil gebruiken helpt het wellicht om het uiteinde vast te zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:39 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 2 staafjes aan je uitlaat zou helpen bij vibraties in de motor.
Maar ik ben geen engineer.
wel met je eens maar het speculeren is wel leuk en we moeten toch wat tot aan Melbournequote:Op donderdag 21 februari 2019 21:47 schreef beantherio het volgende:
Ik denk dat je na een eerste week van wintertests niet makkelijk een cijfermatige vergelijking kunt maken van de krachtsverhoudingen: ook niet als je er allerlei filters en selecties op zet. Het ene team kan bij wijze van spreken 4 dagen lang een setup testen die een ander team 4 dagen lang niet test. En in dit geval is wel duidelijk dat Ferrari en Alfa Romeo een heel andere benadering hebben gekozen dan Mercedes en RBR.
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:04 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit. Maar F1maximaal is ook een typische clickbaitsite, met koppen die sensationeler zijn dan de berichten en berichten die van suggestiviteit aan elkaar hangen.
Waarschijnlijker is dat men twijfelt over de degelijkheid van de bevestiging van de nieuwe achtervleugel, of zoiets, zeg ik zonder kennis van zaken
Als je de uitlaat zou willen vastzetten zou je die staafjes aan de onderkant of zijkant vastmaken in elk geval niet aan de bovenkant van de uitlaat. Denk ook dat het met de vleugel te maken heeft. Was Red Bull niet de enige met een enkelvoudige bevestiging van de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:15 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Bij Autosport hadden ze ook het vermoeden dat het met de achtervleugel te maken had idd.
Lijkt me ook wat logischer.
dat sowieso!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Ik haal alvast champagne in huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Bwoahhhhquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:23 schreef dz5b604 het volgende:
Het lijkt me na deze eerste testweek duidelijk dat Raikonnen wereldkampioen wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |