Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000
Ik had hier eigenlijk een constructie mannetje/vrouwtje met O-ringen verwacht ipv. een pakking. Dat is een stuk drukbestendiger.quote:Op zondag 30 december 2018 20:26 schreef daNpy het volgende:
16 Nm is niet veel. Heb ze nog extra aangedraaid.
Kvs gaat het blok in of uit, anders hadden ze gewoon alleen de olie door de warmtewisselaar kunnen laten gaan en de kvs via de externe aansluitingen.quote:Op zondag 30 december 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had hier eigenlijk een constructie mannetje/vrouwtje met O-ringen verwacht ipv. een pakking. Dat is een stuk drukbestendiger.
En duurder.
Dat is matig man!quote:Op maandag 31 december 2018 15:05 schreef daNpy het volgende:
We zijn weer thuis, auto op de kar en afgezet bij een bevriende garage. Als bonus is het spiegelglas aan de bestuurderszijde door steenslag kapot gegaan
Hou op schei uit man.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Boegschroef: Hawk HT10? Zijn vrij aardige blokken voor de E30 (heb ik ook op m'n Golf). Bij mijn waren ze echter netjes helemaal afgesleten tot 0,5 mm voor het staal
Zijn ze zo oud dat ze afbrokkelen?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Heb je een idee waarom de achterste blokken er het slechtst aan toe zijn?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef boegschroef het volgende:
Nu ik terug denk, jaartje of 5 denk ik.
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hou op schei uit man.IdemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Mjah, kan gebeuren denk ik. Die blokken worden wel ietsje heter als straatblokken bij correct gebruikquote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef boegschroef het volgende:
Nu ik terug denk, jaartje of 5 denk ik.
Klinkt als oplosbaar. Nieuw pakking=nieuwe kansen.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 11:45 schreef daNpy het volgende:
BMW rijd weer. Koelsysteem afgeperst met warme en koude motor: ok
Maar wel nog olie lekkage bij de pakking die ik vervangen heb
Ja, dat is waar.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klinkt als oplosbaar. Nieuw pakking=nieuwe kansen.
Constructie lijkt bij N53 hetzelfde. Even gechkt.
Oke interessant, zal het eens testen met verwarming uit, thanks.quote:Op donderdag 10 januari 2019 00:32 schreef boegschroef het volgende:
Is een ‘bekend’ probleem. Klinkt heel raar maar het heeft iets met de verwarming te maken. Als je alles op zo koud mogelijk zet is het als het goed is weg.
Kan als het goed is geen kwaad, is een duur ding en lastig bij te komen (intake moet eraf).
Das toch een elektrische pomp; na hoeveel km. vervang je die?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zondag de waterpomp maar eens vervangen bij de 130i.
Goede deal gevonden: 301 Euro voor de Pierburg inclusief Mahle thermostaat en verzending
Prijs zelfde onderdelen dealer: 620 + 120 Euro
https://www.bmwblog.com/2(...)ring-388-horsepower/quote:The split-cooling approach, which fundamentally changes thermal management, is also completely new. Unlike in the past, there are two separate cooling circuits for the cylinder head and crankcase.At low and medium load, the cylinder wall temperature is not unnecessarily lowered, which brings advantages in the combustion, which has a significant impact both in the WLTP cycle and in the low-load daily routine of most customers.
Another advantage of the always high cylinder wall temperatures is that the engine generates less soot particles in the event of a sudden load jump. On the other hand, the tendency to knock does not increase because the split-cooling approach simultaneously ensures a well-cooled combustion chamber roof.
110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.quote:
Alleen vind ik 110K wel een beetje een korte levensduur. Bij mijn oude BMW's kon je pomp, radiator en expansievat wel vervangen bij 150-175K. Had eigenlijk de hoop dat dat niet meer zou moeten.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:04 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.
Nog geen check-engine lamp maar wel een code dat de pomp op een andere snelheid draait dan binnen de tolerantie.
Op zich een goed idee zo'n electrische pomp, het spaart benzine en de motor is sneller op temperatuur. Maar ze zijn stukken duurder dan de ouderwetse mechanische versie.
Een mongooltjequote:Op maandag 14 januari 2019 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kwam er van de week achter dat de nier los zat De nier zelf is nog heel, maar alle 'lipjes' waar hij in klikt in de zwarte grille zijn gebroken. Dacht eerst misschien door de storm (dat het al wat los zat en de storm de laatste druppel was), maar nu ik weet dat praktisch alle lipjes zijn gebroken twijfel ik of het niet gewoon vandalisme is geweest. Maar goed, het is 24 jaar oud plastic dus Joost mag het weten. Zal 'm even met een tiewrapje vastzetten, want zo ziet het er helemaal niet uit. Als ik dan de nieuwe grille binnen heb moet ik ook het gespoten deel demonteren volgens mij, om de grille te vervangen.
Ziet er een beetje mank uit zo
[ link | afbeelding ]
Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:15 schreef pvdplanet het volgende:
Op 1 of andere manier is er altijd wat te knutselen een BMW...
Welke Lexus heb je?quote:Op maandag 21 januari 2019 19:27 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.
Zelfs de lexus die ik bijvoorbeeld nu heb heeft zijn dingetjes
Waarschijnlijk komt dat doordat je een perfectionist bent qua auto's
Kleintje, IS200.quote:
Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kleintje, IS200.
Vind het echt een fantastisch ding, alleen die motor mag wel iets meer pit hebben.
Wil als ik het geld en motivatie heb misschien bij CBS een is430 van laten maken.
Zo'n IS200 rijdt wel echt anders, zit een ongelooflijke korte versnellingsbak op, daardoor is het echt een opgefokt ding. 130 in zijn 4 is 4000 toeren, als je dan iets gas geeft kom je in dat VVT-i gebied en dat rijd wel grappig.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.
Zo'n IS F lijkt me wel wat, die uitlaatpijpen zijn tof
Dat is helaas tegenwoordig bijna altijd het geval. Zelfs mijn F11 had hier al last van.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
Wat een rotzooi op je inlaat van je oude turbo, lekte ie niet ergens olie?
Ik heb een E46 318ci gehad, eibach setje eronder en 18" breedset, reed ook wel lekker hoor. Stil was de BMW sowieso niet echt, Audi A4 van m'n ouders (ook rond 2002) was stiller en de deur sloot mooier als een kluis. Maar ja, geef mij maar RWD...quote:Op maandag 21 januari 2019 20:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Was destijds een concurrent van de E46 320i geloof ik. Ik heb zelf een 323i gehad, en dat is toch een andere auto. Die 323I was voorzien van Mtech pakket, met bijbehorende veren en dempers.
Reed ook heerlijk, alleen merkte je dat gewicht wel in de bochten. Ook is het interieur van de BMW wel beter voor elkaar dan zo'n Lexus. Veel fijnere plek om in te zijn dan de Lexus.
Grappig detail trouwens is dat de BMW bij 130 meer herrie maakte dan de Lexus.
Pfff, was uit 1993 dacht ik, maar dat ding is zelfs als je het vergelijkt met 2019 beter dan menig auto. Het meest opvallende vond ik de isolatie. Als je met mensen op stap was en je ging ff tanken (ja dat moest wel vaak) dan kon je mensen en muziek bijna niet horen als je buiten stond. Ook in de winter na een stukje rijden je auto parkeren, kom je na een uurtje terug voelt het nog warm. En het is altijd leuk om 180 km/u te rijden en dat je moeder dan zegt "waarom rijdt iedereen zo langzaam hier?" uhh kijk maar op de teller.... WATquote:Op maandag 21 januari 2019 20:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zo'n eerste generatie LS is echt fantastisch in elkaar geschroefd. Denk niet dat er veel auto's zijn die net als deze Lexus makkelijk 500.000km halen zonder grote reparaties aan blok of bak.
De eerste, gaat om een oude E39.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:54 schreef Hyperdude het volgende:
Maar gaat het nu over het oudevertrouwde "in het midden" H2Otemp. metertje of de nieuwerwetse olietemp.meter met cijfertjes?
Die eerste staat altijd in het midden binnen 10-25 km., dacht ik.
Ontluchten nog niet helemaal 100%?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Hij is ontlucht, maar ben erachter wat het was denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ontluchten nog niet helemaal 100%?
Lap karton voor de radiator frotten. Als het dan niet warmer wordt, gok ik toch op de thermostaat.
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:09 schreef Shoarmapatatje het volgende:
...
Sidenote wel, zit een M5 radiateur in omdat de oude kapot was.
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:29 schreef daNpy het volgende:
En wat doet zo'n M5 radiator anders dan een gewone?
Mijn E39 is na minuutje 10 - 15 wel warm (beetje afhankelijk van op wat voor soort weg je rijdt)quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? En vrachtwagens in de winter of in koude landen de radiateur half afgeschermt?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.
Als de radiator "teveel" koelt gaat de thermostaat weer dicht(er). Een grotere radiator heeft alleen zin als je kvs echt té warm wordt. Dat lijkt me voor een straat auto in deze temperaturen erg ver gezocht.
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:10 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? ...
mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.
Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.
Heeft mijn 2011 F11 ook al.
Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling
Gaat ooit een 528i compressor wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen.
Juist, daarom heb ik hem ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?
Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortjequote:
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks!quote:
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagioquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
[..]
...Toch maar verder sparen
Lekker grondigquote:Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro ).
...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....
....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Ja als je dan toch bezig bent..quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker grondig
Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja als je dan toch bezig bent..
Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.
...
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder (rara welke bmw was het)
Correct verbaast me hoe stil dat motortje nog is bij 200 km/u, je hoort vrijwel niets. Lijkt me sterk dat die elektromotor nog veel doet boven die snelheden... maar misschien wel. Denk dat het ook wel scheelt dat de motor achter je zit voor het geluid.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.
Waar op de A7? En rijd je er vaker?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder (rara welke bmw was het)
Bij purra Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupequote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Waar op de A7? En rijd je er vaker?
Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij purra Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupe
Rij nu tijdelijk in een Clio uit 2006 word je echt verdrietig van qua rijgedrag en schakelen.
die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.quote:
Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop lettenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.
Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.
Is die uitlaat nog gewoon prima verder?
Volgens mij is ie nog wel oke, ze komt ermee door de apk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.
Is die uitlaat nog gewoon prima verder?
Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop letten
Wat een leven.....quote:Op zondag 24 februari 2019 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.
Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉quote:Op maandag 25 februari 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een leven.....
Heb de i8 alweer moeten inleveren. Nu nog even in een i3 maar daarna weer in een Clio dus je wil me niet eens tegenkomen
Wat doe je dan?quote:Op maandag 25 februari 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉
Koerier, alleen buitenland.quote:
Daar heb ik echt geen verstand van...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?
Kwam ik toevallig van de week ook tegen, bizar he? Wist wel dat er websites in het Oostblok waren.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb mijn rijbewijs gekocht bij de gemeente, na een praktijkexamen bij het CBR.
je kunt je rijbewijs ook zonder examen kopen, online via internet.
www.rijbewijsauto.com
www.verkrijgenrijbewijs.nl
welke website heeft jouw voorkeur, als je een rijbewijs wilt kopen?
Wat voor motor ligt erin?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn E87 staat te koop. Twee weken geleden een flinke deuk van 15 bij 10 cm ontdekt, op de motorkap net boven de rechterkoplamp. Reparatiekosten ¤1250.
Dat wordt dus maar verkopen met deuk en het verlies voor lief nemen.
Bonusklacht: mensen die je auto beschadigen en niks laten weten. Bloedhonden...
Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:15 schreef funnywell het volgende:
Waarom repareren, lekker verder rijden.
Het is een 116i met een N43 2.0quote:
Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?
[..]
Het is een 116i met een N43 2.0
Heb er zelf niet zo veel verstand van maar aan de binnenkant van de motorkap zit zo'n tweede stalen laag. Je komt er dus niet zo makkelijk bij. Denk dat het zeker wel goedkoper kan, maar ja, vraag is ook of je er zo veel moeite in wil steken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?
Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitslandquote:
Hier ook, tot alles binnen is aan onderdelen rijd ik een Berlingo Multispace 110pk benzine 😭 Met wind tegen haalde ik een keer 130km/h, wilde niet harder (veilig voor rijbewijs).quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:46 schreef daNpy het volgende:
BMW heeft weer APK voor een jaar.
Heb nu een Nissan Pixo als leen auto Dan weet je vķķr je reet de stoel raakt alweer waarom je een BMW rijdt
Wel dom van je motor dat die niet meer bijschoolt na een nwe. turbine.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds een maand een nieuwe turbo op mijn E61 530d. Helaas vanaf dat moment last van storing gekregen en onregelmatig stotterend rijden. Heb toen een aantal onderdelen vervangen doordat Carly mij die kant op wees. Helaas bleef het probleem. heb hem uiteindelijk maar bij een BMW specialist neergezet zo van: succes.
Wat bleek en meteen een TopTip: als je ooit onderdelen aan je motor/aandrijflijn vervangt, zorg dan altijd dat je de adaptiewaarden reset en nieuwe onderdelen opnieuw inleert.
Ik heb dus een tijd met een kapotte turbo rond gereden waardoor je motor zich aanpast. als je vervolgens een turbo vervangt kloppen die verhouding niet meer.
Mijn auto rijd dus nu weer als een zonnetje
Ben op zoek naar iets dat leuk is Geen idee wat. Rij nu (tijdelijk hoop ik) een Clio uit 2006. Brrrrrquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitsland
Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:40 schreef funnywell het volgende:
Wat onderdelen besteld bij BMW, blijkt er nog een terugroepactie open te staan op mijn E39 uit 1999 haha.
Cardanas kan scheuren
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotor
Voor auto's van 25 jaar is de garantie onderhand wel afgelopen hequote:Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
Gewoon goed wassen, mijn 98 520i is helemaal roestvrij, en als je eens in het kwartaal ff je airbox er uit haalt (wat echt simpel is) en even een stofzuiger erdoor halen, ben je klaar.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
40-50 cm onder die pijl ongeveer.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:36 schreef daNpy het volgende:
50 cm onder de rembekrachtiger zit je bijna op straat volgens mij hoor
Anders weet ik alsnog niet wat je bedoelt want de rembekrachtiger zit onder de parafan die het water en de blaadjes op moet vangen voor zo ver ik weet. Ik ken de details van de f11 ook niet trouwens
Kan goed.quote:
Stuurhuis loopt ook bij de passagier, of doet jouw rechter voorwiel niet mee met bochtenwerk?quote:Op zondag 3 maart 2019 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan goed.
Maar daar blijft dus allemaal troep liggen. Aan passagierskant idem, maar dan geen stuurhuis.:P
Je kan er erg slecht bij omdat de schanieren van de motorkap zo ingewikkeld/volumineus zijn door zo'n motorkapophoogmechanisme om fietsers en voetgangers te redden. Lijkt mij kwestie van verkeerde prioriteiten stellen.
Roest/lekkage aan mijn auto vs. een dooie anonieme fietser. DUH
Me badquote:Op zondag 3 maart 2019 11:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Stuurhuis loopt ook bij de passagier, of doet jouw rechter voorwiel niet mee met bochtenwerk?
Rond het stuurhuis kun je vaak heel moeilijk bij, zowel van onder als boven idd.
Hier een lifehack voor je: Motorruimte rommel-wegzuig opzetstuk.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Me bad
Kom daar nooit. Ik heb alleen maar zelf aan oude meuk geschroefd/in mijn hoofd zitten.
die zijn 20-30 cm breed, met stangen naar beide kanten.
[ afbeelding ]
Dit is RHD, btw
Ff gecheckt maar de auto waar ik naar keek is wel 2400kg volgens rdw.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:37 schreef daNpy het volgende:
Ik dacht ook 2000. Ligt misschien aan de motorisering, ik keek naar 2.0d
Thnx.quote:Op maandag 4 maart 2019 00:12 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Hier een lifehack voor je: Motorruimte rommel-wegzuig opzetstuk.
Wat heb je nodig:
-Pleerol / keukenrol / andere kartonnen ronde rol (wat over je stofzuigermond past).
-Stukje tuinslang.
-A4 papiertje
-Duct - tape
Wat doe je:
...
Veel minder hoog en een stuk lichter. Al had de x3 die ik reed geen optimaal onderstel begreep ikquote:Op maandag 4 maart 2019 08:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ff gecheckt maar de auto waar ik naar keek is wel 2400kg volgens rdw.
Maar misschien moet ik eens gaan rijden, ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat een e91 veel beter rijdt
Oudere type X3 maar ook het nieuwere model hadden een stuiterend weggedrag met M-onderstel.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel minder hoog en een stuk lichter. Al had de x3 die ik reed geen optimaal onderstel begreep ik
Leuke bak, vandaag mogen aanschouwen 😃 Helaas heb ik geen Wiesmann 😭quote:
Ruil je je 540 toch in?quote:Op woensdag 6 maart 2019 03:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Leuke bak, vandaag mogen aanschouwen 😃 Helaas heb ik geen Wiesmann 😭
Haha kon ik dat maar betalen. Nee was naar Geneve, stond veel leuks!quote:Op woensdag 6 maart 2019 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ruil je je 540 toch in?
Gaat hier wel om een houten auto, hč!
Ook tof. Leuke Alpina's? Zag die autoblog-ADHD-gast nog op YT rondlopen daaro.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha kon ik dat maar betalen. Nee was naar Geneve, stond veel leuks!
Ja ben bij Alpina geweest, mooie groene Touring daar! Zal vanmiddag wat foto’s op onze social media zetten 😄quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook tof. Leuke Alpina's? Zag die autoblog-ADHD-gast nog op YT rondlopen daaro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
BMW'tjes op de Geneva International Motor Show in de spoiler:Die bumpersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Was toch laatst ook al een brandstoflek?quote:Op maandag 11 maart 2019 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou nou, de tegenslagen stapelen zich wel op. Niet ernstig, maar kost wel weer tijd...
...Kijk er naar uit dat 'ie gewoon weer goed is. Al is er nog een lange weg te gaan om 'm echt heel goed te maken. Maar dat is wel m'n streven..
Klopt, die was bij de motor. Nu achterop, bij het diff.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was toch laatst ook al een brandstoflek?
Rubbertjes gonna rubber.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt, die was bij de motor. Nu achterop, bij het diff.
True that! En de brandstofpomp is nieuw, dus misschien zijn ze al die druk niet gewend meerquote:
Nee want daar let ik specifiek op. In NL paar maanden terug getankt en toen was het nog gewoon E5. In buitenland altijd 98 of 102. Aangezien ik vooral op LPG rijd gaat er niet vaak benzine doorheen (voor de afgelopen 3 jaar).quote:
quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
BMW'tjes op de Geneva International Motor Show in de spoiler:Is die M340i een elektrische auto? Lijkt of de neus dicht is...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit slaat nergens op... dacht dat ik een grote neus had
En waarom moeten ineens de lichten doorlopen bij alle kofferbakken van dikke auto's?Facts don't care about your feelings
Had mijn opa al in 1986quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
...
En waarom moeten ineens de lichten doorlopen bij alle kofferbakken van dikke auto's?
Ja bij de oude Honda Civic ook toch? Maar dan was het gewoon plastic, het gaf toch geen licht?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Had mijn opa al in 1986
[ afbeelding ]
Niet zo'n doorlopende streep. Kon toen nog niet want nog geen LED's.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja bij de oude Honda Civic ook toch? Maar dan was het gewoon plastic, het gaf toch geen licht?
Nee is de dikste versie onder de M3. 6 cilinder met 374pk (4,4s. op de 100).quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is die M340i een elektrische auto? Lijkt of de neus dicht is...
En dit slaat nergens op... dacht dat ik een grote neus had
[ afbeelding ]
En waarom moeten ineens de lichten doorlopen bij alle kofferbakken van dikke auto's?
Vroem vroem Ik ga morgen kijken voor een M135i... lijkt me ook wel een leuk bommetje. De 335i cabrio is meer value om eerlijk te zijn (als je ziet dat de nieuwwaarde zo'n 85k was tov 60k van de 1-serie... maar de dagwaarde nu is praktisch hetzelfde), maar die M135i rijdt beter en sneller in ieder opzichtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee is de dikste versie onder de M3. 6 cilinder met 374pk (4,4s. op de 100).
Oeh, lijkt me ook erg lekker zo een M135i! Veel plezier in ieder gevalquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vroem vroem Ik ga morgen kijken voor een M135i... lijkt me ook wel een leuk bommetje. De 335i cabrio is meer value om eerlijk te zijn (als je ziet dat de nieuwwaarde zo'n 85k was tov 60k van de 1-serie... maar de dagwaarde nu is praktisch hetzelfde), maar die M135i rijdt beter en sneller in ieder opzicht
Toen ik in de i8 reed kwam er een keer zo'n M140i naast me staan en die was letterlijk even snel. Niet slecht voor een 1-serie. De auto is misschien wat klein, maar om eerlijk te zijn kan er in een 3- of 4-serie ook niemand achter mij zitten als ik rijd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oeh, lijkt me ook erg lekker zo een M135i! Veel plezier in ieder geval
Km-stand? Welke regio woon je? Misschien heb ik wel interesse... maar ik kom wel met vriendjes langs dan voor een proefritquote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef vigier het volgende:
Firsttimer in het BMW Fantopic met een vraag die eigenlijk niet kan, maar ik ga hem toch stellen. Ik rij nu een aantal jaar in een E92 335i (2009) en hij gaat eruit.
Heb 1 kleine meid en er komt een tweede aan. Hoewel het echt goddelijk rijdt trekt mijn rug en die van mijn vrouw het niet om de kleine erin en eruit te halen in haar stoeltje. Het wordt dus tijd voor een gezinsauto.
Nu wil ik hem binnen enkele maanden dus gaan verkopen (ff wachten tot ik wat nieuws heb) en ik vroeg me af wat ik het beste kan doen. Marktplaats? Autowereld? Autoscout? Site voor liefhebbers? Inruilen weet ik nog niet of dat een optie is (kan zijn dat ik nu voor een lease auto kies) en omdat de bedragen die je terug krijgt niet echt om over naar huis te schrijven zijn. En ik zit er niet echt op te wachten bepaalde types tjappies aan mijn deur te hebben die ff willen scheuren en dan met vriendjes terug komen of vervolgens een idioot laag bod doen...
Any thoughts on this?
102.xxx km, 7-bak DCT+schakelflippers, niets aan getuned, dealer onderhouden, donkerblauw met beige leren bekleding, flink wat opties (o.a. stoelverwarming, elektrisch verstelbare stoelen, navi met harde schijf, parkeersensoren voor en achter, keyless). Voordat ie echt in de aanbieding gaat zal ik de optie lijst er eens bij pakken Staat in regio 't Gooi.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Km-stand? Welke regio woon je? Misschien heb ik wel interesse... maar ik kom wel met vriendjes langs dan voor een proefrit
Moet ik ook nog mijn bel-angst overwinnen Maar thnx!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:51 schreef daNpy het volgende:
Gewoon op autoscout proberen. Beetje aanvoelen wat voor volk je aan de lijn hebt voor je overgaat tot een afspraak.
Oh nice... die DCT bak is wel beter ja las ik. Heb wel liever een cabrio dan een coupe. Vind die hele E9X wel iets meer aso, terwijl een 1-serie gewoon netjes is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:57 schreef vigier het volgende:
[..]
102.xxx km, 7-bak DCT+schakelflippers, niets aan getuned, dealer onderhouden, donkerblauw met beige leren bekleding, flink wat opties (o.a. stoelverwarming, elektrisch verstelbare stoelen, navi met harde schijf, parkeersensoren voor en achter, keyless). Voordat ie echt in de aanbieding gaat zal ik de optie lijst er eens bij pakken Staat in regio 't Gooi.[..]
Tja boeit mij ook niet zo heel veel maar ja af en toe naar klanten enzo... mensen hebben toch al snel vooroordelen bij dat soort auto's. Misschien maar gewoon m'n E36 cabrio er naast houden... die was vroeger misschien een turkenbak maar wordt al bijna een klassiekerquote:
Autoscout beginnen (is gratis) en als je daar te weinig reacties krijgt op MP gooien. Je kunt vast wel inschatten of iemand serieus is of niet. Maar het blijft altijd een risico. En alleen laten mailen, ik zet m’n tel. nummer er ook niet bij.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef vigier het volgende:
Firsttimer in het BMW Fantopic met een vraag die eigenlijk niet kan, maar ik ga hem toch stellen. Ik rij nu een aantal jaar in een E92 335i (2009) en hij gaat eruit.
Heb 1 kleine meid en er komt een tweede aan. Hoewel het echt goddelijk rijdt trekt mijn rug en die van mijn vrouw het niet om de kleine erin en eruit te halen in haar stoeltje. Het wordt dus tijd voor een gezinsauto.
Nu wil ik hem binnen enkele maanden dus gaan verkopen (ff wachten tot ik wat nieuws heb) en ik vroeg me af wat ik het beste kan doen. Marktplaats? Autowereld? Autoscout? Site voor liefhebbers? Inruilen weet ik nog niet of dat een optie is (kan zijn dat ik nu voor een lease auto kies) en omdat de bedragen die je terug krijgt niet echt om over naar huis te schrijven zijn. En ik zit er niet echt op te wachten bepaalde types tjappies aan mijn deur te hebben die ff willen scheuren en dan met vriendjes terug komen of vervolgens een idioot laag bod doen...
Any thoughts on this?
Zozo die ziet er lekker uit zeg! Congratz! Hopelijk kom je nog kleen keertje op de A7! Ga ik geen wedstrijdje doen hoor, arme oude beestje..quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb toch maar de 1-serie gekocht rijdt lekker en hij is in goede staat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
E46 330d handgeschakeld (6-bak laatste type?) Touring of E39 530d Touring. Allebei met M-pakket. Maar ja, met lage kmstand zijn ze niet heel goedkoop meer. Nog een yolo: E38 740d (ok ok, 730d zal wat betaalbaarder zijn).quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:13 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben op zoek naar een youngtimer, maar bijna niet te vinden. Of de km-stand is niet normaal hoog, of de hoofdprijs wordt gevraagd waardoor de youngtimer voordeel wegvalt.
Eisen:
- youngtimer
- 6 cilinder
- liefst diesel ivm kilometers (3000/maand)
- automaat
- indien E46, dan facelift
Wat zouden jullie doen?
Wil een automaat :-) ben klaar met schakelen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
E46 330d handgeschakeld (6-bak laatste type?) Touring of E39 530d Touring. Allebei met M-pakket. Maar ja, met lage kmstand zijn ze niet heel goedkoop meer. Nog een yolo: E38 740d (ok ok, 730d zal wat betaalbaarder zijn).
Oh ja, je kunt misschien ook naar LPG kijken. Ik rijd een E34 540i Touring uit 1994 op LPG.
Thnx voor de tips & heads up!quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Autoscout beginnen (is gratis) en als je daar te weinig reacties krijgt op MP gooien. Je kunt vast wel inschatten of iemand serieus is of niet. Maar het blijft altijd een risico. En alleen laten mailen, ik zet m’n tel. nummer er ook niet bij.
Reken alast op veel vragen van mensen die toch niet willen en daarna niet keer reageren :p
E34 was meer als LPG voorbeeld. De E34 540i heeft een sterkere motor en betere elektronica als de E39 540i overigens Achterstallig onderhoud kun je bij alle modellen van die leeftijd tegenkomen helaas. Ik zou de zwakke punten van het model van intresse opzoeken. Ik dacht dat een 330dA met zowel een GM als ZF automaat is geldverd. E46’s beginnen inmiddels ook te roesten.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wil een automaat :-) ben klaar met schakelen.
330d was ook waar ik naar keek, maar weinig aanbod.
Heb al een aantal E46’s gehad maar totaal geen ervaring met de E39. Moet er eigenlijk over zoeken en lezen.
Een 7-serie is te patserig, kan zo niet aankomen bij een klant.
E34 is me te oud, vertrouw ik niet
Lekker! Op de neus na, maar past goed bij je username.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb toch maar de 1-serie gekocht rijdt lekker en hij is in goede staat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deden ze 10 jaar geleden al.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...E46’s beginnen inmiddels ook te roesten.
Een 1-serie wil ik nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deden ze 10 jaar geleden al.
Diesels van 15 jaar oud met weinig kms. ga je moeilijk/niet vinden.
Een 120d en dan jezelf 19 cent betalen?
Zwarte nieren maken de voorkant wel erg saai ja, vind ik. Maar 12 eigenaren en die kmstand, ik zou ‘m overslaan. Staat er niks in Duitsland?quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een 1-serie wil ik niet
Zoiets zou kunnen: https://link.marktplaats.nl/m1381426133
Maar... 12 eigenaars gehad
En vind de neus zo vreemd, heb nog niet door waarom, vanwege de zwarte grill lijst?
Ach je hebt wel 2 cilinders meerquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zozo die ziet er lekker uit zeg! Congratz! Hopelijk kom je nog kleen keertje op de A7! Ga ik geen wedstrijdje doen hoor, arme oude beestje..
Thanks, succes met de verkoop. Ik trouwens ook gewoon gekocht van een particulier, was gewoon nette gast en had ook veel mensen eruit gefilterd bij proefritten.quote:
Wat is er mis met de neus eerder die koplampen die een beetje downie zijn, maar vind dat bij een 116i veel meer opvallen, hier met de mooiere bumpers enzo vind ik het oke.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker! Op de neus na, maar past goed bij je username.
(veel) lagere kmstand ga je ze niet vinden. Duitsland, vast wel, maar en geen tijd en geen ervaring en spreek geen Duitsquote:Op woensdag 13 maart 2019 22:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zwarte nieren maken de voorkant wel erg saai ja, vind ik. Maar 12 eigenaren en die kmstand, ik zou ‘m overslaan. Staat er niks in Duitsland?
Volgens de rdw maar 9? Maar dat is nog steeds veel. Ziet er wel heel goed uit op de foto’s en lekker veel opties.quote:Op woensdag 13 maart 2019 22:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zwarte nieren maken de voorkant wel erg saai ja, vind ik. Maar 12 eigenaren en die kmstand, ik zou ‘m overslaan. Staat er niks in Duitsland?
Jammer, heb deels wat je zoekt, alleen ontbreekt er een dikke motor, automaat en diesel.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
(veel) lagere kmstand ga je ze niet vinden. Duitsland, vast wel, maar en geen tijd en geen ervaring en spreek geen Duits
Benzine ipv diesel had nog gekund, maar handbak is een no-go. Een E39 neem ik aan?quote:Op donderdag 14 maart 2019 00:35 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Jammer, heb deels wat je zoekt, alleen ontbreekt er een dikke motor, automaat en diesel.
Een 520i handbak, lage kilometrage, nieuwstaat, leder, stoelverwarming, m-stuur etc, maar weer niet wat je zoekt.
Ik ken de eindeloze zoektocht wel, ik ben zelf al een beetje aan het rondneuzen, maar kom veelal hokken tegen, en sommige met kilometers waar ik een beetje vraagtekens bij krijg.
Maar minder pk en meer kg 😂quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ach je hebt wel 2 cilinders meer [..]
RDW laat alleen de laatste 9 jaar zien, dus is niet accuraat bij oudere auto’s. Je kunt volgens mij wel een NAP rapport opvragen en dan zie je ze allemaal. Maar dat kost geld.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Volgens de rdw maar 9? Maar dat is nog steeds veel. Ziet er wel heel goed uit op de foto’s en lekker veel opties.
Too much torques too handle?quote:Op donderdag 14 maart 2019 12:56 schreef boegschroef het volgende:
hmm dat betekend 9 eigenaren in de laatste 9 jaar? Dan zou ik hem ook overslaan. Zoiets koop je toch niet om maar 1 jaar te rijden...
Idd de downie koplampen, de M-sport bumper maakt het iets minder hilarisch maar voor mij toch een reden om deze gen te skippen. Is persoonlijk natuurlijk. Facelift na 2015 is al een stuk beter, maar die zijn amper verkrijgbaar rond de 170pk, of desnoods tot 250pk. Allemaal geknepen driecilinders of automaat. En M135i is mij net te stapje te overkill, met bijbehorende extra kosten. En zo is overal wel wat op aan te merken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er mis met de neus eerder die koplampen die een beetje downie zijn, maar vind dat bij een 116i veel meer opvallen, hier met de mooiere bumpers enzo vind ik het oke.
Ik vond het ook maar ben de F20/21 toch minder lelijk gaan vinden. Eerlijk gezegd vind ik de facelift zelfs minder mooi aan de achterkant. De koplampen zijn wel verbeterd. Zou eigenlijk een combinatie moeten worden Of ja, de nieuwe 2-serie is eigenlijk de mooiste op dit moment. Maar nog iets te duur.quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Idd de downie koplampen, de M-sport bumper maakt het iets minder hilarisch maar voor mij toch een reden om deze gen te skippen. Is persoonlijk natuurlijk. Facelift na 2015 is al een stuk beter, maar die zijn amper verkrijgbaar rond de 170pk, of desnoods tot 250pk. Allemaal geknepen driecilinders of automaat. En M135i is mij net te stapje te overkill, met bijbehorende extra kosten. En zo is overal wel wat op aan te merken.
Klopt, achterkant weten ze dan toch weer te verneuken.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vond het ook maar ben de F20/21 toch minder lelijk gaan vinden. Eerlijk gezegd vind ik de facelift zelfs minder mooi aan de achterkant. De koplampen zijn wel verbeterd. Zou eigenlijk een combinatie moeten worden Of ja, de nieuwe 2-serie is eigenlijk de mooiste op dit moment. Maar nog iets te duur.
Hoop de mijne met immer minder probleme
Die is inderdaad perfect. Mocht ik m'n bumper in de prak rijden dan zal ik eens kijken wat het extra kostquote:Op vrijdag 15 maart 2019 17:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, achterkant weten ze dan toch weer te verneuken.
Dit is nog de beste combi, pre facelift met 2-serie front door een tuner even in elkaar geflanst.
[ afbeelding ]
Halen is bijna duurder dan het klusje. Met een V8quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vanochtend bericht van de monteur gekregen: de 540 staat weer klaar. Was een lekke benzineleiding, schade: 60 piek Morgen maar halen!
Haha bijna wel ja! Al is het dichtbij, en rijdt ‘ie op LPG De E102 wat er uitgelekt is was doet wel een beetje pijnquote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Halen is bijna duurder dan het klusje. Met een V8
Dat ding moet inderdaad wel poepsnel zijn! Moet er ooit ook eens mee rijden 😇quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vraag me af hoe snel ik m'n rijbewijs kwijt ben met deze machine man man man
Het is dat ik bang ben voor onderhoud en daardoor toch vaak de eerste 15 min. rustig aan rijdt
Ja maar vreemd genoeg voelde m'n Tesla wel sneller, doordat je altijd direct het volle vermogen hebt. Hier heb je toch dat vertragingsmoment of terugschakelen. Maar waar m'n Tesla na de 100 km/u afzwakte gaat deze gewoon door.....quote:Op zondag 17 maart 2019 00:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat ding moet inderdaad wel poepsnel zijn! Moet er ooit ook eens mee rijden 😇
Tot nu toe 25000 km met de 130i gereden en nog geen boete gekregen. Je bent gewoon meer geconcentreerd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vraag me af hoe snel ik m'n rijbewijs kwijt ben met deze machine man man man
Het is dat ik bang ben voor onderhoud en daardoor toch vaak de eerste 15 min. rustig aan rijdt
Goed bezig maar je hebt wel gelijk. In de Tesla heb ik ook bijna geen boetes gehad en daar ging je ook veel te makkelijk veel te hard mee. Ik had verwacht dat agenten die je aanhouden je ook sneller een boete zouden geven, je hebt toch immers veel belasting bespaard met de auto Maar ik kwam er altijd mee weg. Ik vrees dat dat bij BMW toch wel anders is. Toen ik vroeger in oude BMW's in Amsterdam reed werd ik af en toe zomaar aangehouden...quote:Op zondag 17 maart 2019 08:49 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Tot nu toe 25000 km met de 130i gereden en nog geen boete gekregen. Je bent gewoon meer geconcentreerd.
2x een onopvallende copcar gespot, omdat de auto op een 116i lijkt wordt er niet op gelet
Zo een Tesla is natuurlijk loeisnel, maar wel wat emotieloos. Kan niet op tegen een dikke brandstofmotor wat mij betreft.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar vreemd genoeg voelde m'n Tesla wel sneller, doordat je altijd direct het volle vermogen hebt. Hier heb je toch dat vertragingsmoment of terugschakelen. Maar waar m'n Tesla na de 100 km/u afzwakte gaat deze gewoon door.....
Dit komt dicht in de buurt van de i8, alleen was dat geluid nep en dit echt
Zie ook dat er launch control op zit, maar er staan zoveel waarschuwingen bij dat ik me afvraag of het wel goed is voor m'n autootje...
Automaat die 8 traps en geen xdrive. Emotieloos wel, maar je kan meteen vol gas weg en nu moet ik toch eerst warmrijden als ik m'n N55 blok een beetje heel wil houdenquote:Op zondag 17 maart 2019 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo een Tesla is natuurlijk loeisnel, maar wel wat emotieloos. Kan niet op tegen een dikke brandstofmotor wat mij betreft.
Heb je eigenlijk handbak? RWD of xdrive?
Zie die dingen nooit hard gaan, meestal met 99 achter vrachtwagen. Of 103 in de linkerbaan om in te halen, anders gaat de actieradius hard achteruit.quote:Op zondag 17 maart 2019 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo een Tesla is natuurlijk loeisnel, maar wel wat emotieloos. Kan niet op tegen een dikke brandstofmotor wat mij betreft.
Heb je eigenlijk handbak? RWD of xdrive?
Ah lekkere automaat! Al zou een handbak ik zo een wagen ook wel fijn zijn denk ik.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Automaat die 8 traps en geen xdrive. Emotieloos wel, maar je kan meteen vol gas weg en nu moet ik toch eerst warmrijden als ik m'n N55 blok een beetje heel wil houden
Haha ja ik ook! Anders moeten ze aan de laadpaal inderdaad. Maar ze KUNNEN wel loeihard. Heel soms kom je er ook wel eentje tegen die even lekker accelereert bij het stoplicht.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:39 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zie die dingen nooit hard gaan, meestal met 99 achter vrachtwagen. Of 103 in de linkerbaan om in te halen, anders gaat de actieradius hard achteruit.
Ik heb weinig met Porsches maar ik moet toegeven er ook nooit in gereden te hebben. De mooiste Porsche vind ik de Panamera dus dat zegt al genoeg denk ik...quote:Op zondag 17 maart 2019 16:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah lekkere automaat! Al zou een handbak ik zo een wagen ook wel fijn zijn denk ik.
Uiteraard is dat het voordeel van een Tesla. Heb er ook weleens mee gereden en paar keer vol optrekken deed me ook wel lachen hoor. Maar een Porsche 911 deed me uiteindelijk toch meer!
Dan was je mij nooit tegengekomen Wat boeit die radius als je 75 tot 100 kwh tot je beschikking hebt. Zelfs als je extreem loopt te rammen haal je nog 200 km en 's nachts zet je hem gewoon weer aan het stroom.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:39 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zie die dingen nooit hard gaan, meestal met 99 achter vrachtwagen. Of 103 in de linkerbaan om in te halen, anders gaat de actieradius hard achteruit.
De huidige Panamera (en dan vooral de Sport Turismo) vind ik ook wel gaaf hoor. Lekkere V8 er in.. Ik was zelf niet zo heeeeel erg van de sportwagens, maar nadat ik 2 dagen een 911 (handgeschakeld) heb gereden ben ik er toch wel verliefd op geworden. Een heerlijke auto om dagelijks mee te rijden. Plezier, degelijkheid, gave looks, fijn geluid, gewoon een compleet plaatje. Terwijl ik voorheen eigenlijk meer van de M3's, RS6'en en dat soort wagens ben. Heb ook een keer een Ferrari F430 Spider gereden en hoewel ik het zelf nooit zou kopen was het wel een gave ervaring. En een erg opzwepend geluidquote:Op zondag 17 maart 2019 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb weinig met Porsches maar ik moet toegeven er ook nooit in gereden te hebben. De mooiste Porsche vind ik de Panamera dus dat zegt al genoeg denk ik...
Tjah moet je ook een 6 cylinder nemen, als ik cruise op 140 rijdt die 8ltr op 100 km. En de tank gaat 70 liter in.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb weinig met Porsches maar ik moet toegeven er ook nooit in gereden te hebben. De mooiste Porsche vind ik de Panamera dus dat zegt al genoeg denk ik...
[..]
Dan was je mij nooit tegengekomen Wat boeit die radius als je 75 tot 100 kwh tot je beschikking hebt. Zelfs als je extreem loopt te rammen haal je nog 200 km en 's nachts zet je hem gewoon weer aan het stroom.
Waar ik verdrietiger van word is dat ik m'n 1-serietje vol tank en er een actieradius van 450 km staat
Moet nog ff een tweede keer leeg rijden dan kan ik m'n werkelijke verbruik zien. Heb nu wel veel rondjes gereden met mensen die even in wilde zitten en dan moet je wel steeds gassen dus zo hoog zal het normaal niet zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:20 schreef funnywell het volgende:
[..]
Tjah moet je ook een 6 cylinder nemen, als ik cruise op 140 rijdt die 8ltr op 100 km. En de tank gaat 70 liter in.
En wat voor een elektrische wagen heb je, wil ook wel zoiets maar wacht nog even. Wil eigenlijk een normale auto ombouwen naar elektrisch. Ken een paar mensen die het hebben gedaan en het is nog wonderbaarlijk een pracht resultaat. Mijn slachtoffer wordt een Volvo 740 station als die 40 jaar wordt. Geen wegenbelasting en geen brandstof, ideale oplossing. Of een Mercedes uit die tijd, maar die hebben weer net teveel elektronica, makkelijker is een bak waar niks in zit. Dan is de accu elektronica en dit integreren in het bestaande autosysteem veel makkelijker.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Moet nog ff een tweede keer leeg rijden dan kan ik m'n werkelijke verbruik zien. Heb nu wel veel rondjes gereden met mensen die even in wilde zitten en dan moet je wel steeds gassen dus zo hoog zal het normaal niet zijn.
Dikke tank is de truuk. Mijn F11 heeft een aardig forse tank. Bij de opvolger is ie kleiner.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:20 schreef funnywell het volgende:
[..]
Tjah moet je ook een 6 cylinder nemen, als ik cruise op 140 rijdt die 8ltr op 100 km. En de tank gaat 70 liter in.
Yoshi heeft een M135i, dus geen EV maar 'gewoon' een dikke 6-cilinder.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:32 schreef funnywell het volgende:
[..]
En wat voor een elektrische wagen heb je, wil ook wel zoiets maar wacht nog even. Wil eigenlijk een normale auto ombouwen naar elektrisch. Ken een paar mensen die het hebben gedaan en het is nog wonderbaarlijk een pracht resultaat. Mijn slachtoffer wordt een Volvo 740 station als die 40 jaar wordt. Geen wegenbelasting en geen brandstof, ideale oplossing. Of een Mercedes uit die tijd, maar die hebben weer net teveel elektronica, makkelijker is een bak waar niks in zit. Dan is de accu elektronica en dit integreren in het bestaande autosysteem veel makkelijker.
Ik had een Tesla, m'n werknemer een Ioniq en m'n broertje een i3. Kon wel wennen aan elektrisch rijden maar er moet nog iets meer keuze komen. En zaken gingen iets minder goed waardoor de Tesla ineens best wat duurder wordt. En ze hebben best wat problemen.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:32 schreef funnywell het volgende:
[..]
En wat voor een elektrische wagen heb je, wil ook wel zoiets maar wacht nog even. Wil eigenlijk een normale auto ombouwen naar elektrisch. Ken een paar mensen die het hebben gedaan en het is nog wonderbaarlijk een pracht resultaat. Mijn slachtoffer wordt een Volvo 740 station als die 40 jaar wordt. Geen wegenbelasting en geen brandstof, ideale oplossing. Of een Mercedes uit die tijd, maar die hebben weer net teveel elektronica, makkelijker is een bak waar niks in zit. Dan is de accu elektronica en dit integreren in het bestaande autosysteem veel makkelijker.
Ja, dat probleem heb ik nu met de mustang. Wie heeft verzonnen om in een auto die zo'n 15 tot 18 liter per 100 km verbruikt een tank te leggen van 55 liter. Ik haal nu max <400km op een tank, met de F11 was dat nog >1000.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dikke tank is de truuk. Mijn F11 heeft een aardig forse tank. Bij de opvolger is ie kleiner.
Clarkson liep daar ook een aflevering lang over te zeurenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ja, dat probleem heb ik nu met de mustang. Wie heeft verzonnen om in een auto die zo'n 15 tot 18 liter per 100 km verbruikt een tank te leggen van 55 liter.
Rij met bijna iedere auto op de dagteller, die meters doen t meestal niet goed.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb 51 liter LPG (en 81 liter benzine), maar dat metertje is totaal niet precies, dus tank vaak al als er nog maar 40 liter in gaat. En dan heb ik pas 250/300km gereden. Met veel snelweg red ik wel wat meer.
Doe ik ook. Ik gebruik 'm vooral voor woon/werk en als de dagteller tussen de 250/300km komt tank ik 'm gewoon af. Kom er toch langs onderweg naar werk en ook eentje op de terugweg. Maar benzinemeter is wel wat accurater.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:27 schreef funnywell het volgende:
[..]
Rij met bijna iedere auto op de dagteller, die meters doen t meestal niet goed.
quote:
Ok haha ja dat is waar dan... morgen maar even testen op een leeg stuk weg. 1 keertje.. wil m'n automaatbak idd niet slopenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Lijkt mij ook logisch. Daarom vind je automaatje het ook niet zo heel fijn
Kan wel wat hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Ok haha ja dat is waar dan... morgen maar even testen op een leeg stuk weg. 1 keertje.. wil m'n automaatbak idd niet slopen
Hij is niet na 1x stuk nee 😄 Zal wel lekker van z’n plaats komen met launch control!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Ok haha ja dat is waar dan... morgen maar even testen op een leeg stuk weg. 1 keertje.. wil m'n automaatbak idd niet slopen
Ja, 8J met 225 voor en 8,5J met 245 achter. Runflat op de aangedreven as rijdt echt super. Ja de banden zijn wat harder, maar ik merk echt een verschil en voor runflat is dat in positieve zin.quote:Op zondag 24 maart 2019 08:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb PS4's, maar echt geen runflat. Heb jij ook een breedset?
Ik heb 20k km geleden de bak olie ververst, maar niet van de koppelomvormer. Dus ik denk 50% olie gewisseld. Eerst leek het beter maar daarna kwamen de problemen net zo hard terug, bijna alsof de adaptiewaarden van de bak ervoor zorgen dat ie minder goed schakeld.quote:Op zondag 24 maart 2019 08:38 schreef funnywell het volgende:
Zou eerst eens flushen, wel eerst nieuw filter plaatsen, daar heb ik al heel wat beroerde automaten weer mee gered. Wel flushen op eigen kracht, dus op motor. Niet geforceerd door machine druk. Duurt wel even en er gaan wat liters doorheen. En Kroon heeft ouderdom olie in t assortiment.
Verder heeft een automaat maar weinig onderhoud nodig. Wat ze niet leuk vinden en daar worden ze helaas toch vaak misbruikt. Kickdown en koude motor.
Net even uitgeprobeerd door op benzine en LPG te starten. Op benzine sloeg 'ie tot 2x toe af. Op LPG starten (normaal springt 'ie pas over na 35 seconden als 'ie warm is, hij start dus altijd op benzine tenzij ik het knopje ingedrukt houd) ging een stuk beter. Stabiel lopen en klaar. Nou weet ik wel dat 'ie soms dus ook op LPG erg in toeren zakt als ik van D naar R ga bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou ik weet niet meer wat ik nou nog kan doen. Het stationair toerental schommelt nog steeds na een warme start. Soms slaat 'ie ook af. Ik heb inmiddels al veel vervangen of uitgewisseld met eenzelfde motorblok:
- Luchtmassameter
- Brandstofpomp
- Idle control valve
- Stappenmotor
- Lambdasondes
- Carter ventilatie
De carter ventilatie zoog valse lucht aan en na vervangen is de rookmachine er weer op gegaan en was er niks meer aan de hand (zegt de monteur). De lambdasondes geven elke keer een error (zijn dus nieuw), na reset komt deze weer terug. Ik geloof dat hij te rijk loopt (je ruikt ook wel wat meer benzine bij de achterkant). Op LPG lijkt hij ook niet helemaal lekker te lopen. Soms slaat 'ie ook af als ik 'm bijvoorbeeld van z'n D naar z'n R zet (gebeurt niet vaak). Het is vooral de eerste minuut, als alles zeg maar afgeregeld moet worden. Daarna loopt 'ie vrij goed stationair, alleen als je nog tussen de PRND schakelt gooit 'ie nog weleens de toeren omhoog en soms slaat 'ie ook af.
Het betreft dus een E34 540iA op LPG G3 (M60B40 motor).
Filmpjes zijn al wat ouder, maar probleem is er dus nog steeds.
Schommelen, 2x boven de 2000tpm doe ik zelf, de rest doet de auto vanzelf (denk na de 2e dot gas dat 'ie op LPG draait):
Motor slaat direct af na starten:
Wisselen tussen de PRND (hele tijd terug al gefilmd):
Iemand een idee?
Ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Net even uitgeprobeerd door op benzine en LPG te starten. Op benzine sloeg 'ie tot 2x toe af. Op LPG starten (normaal springt 'ie pas over na 35 seconden als 'ie warm is, hij start dus altijd op benzine tenzij ik het knopje ingedrukt houd) ging een stuk beter. Stabiel lopen en klaar. Nou weet ik wel dat 'ie soms dus ook op LPG erg in toeren zakt als ik van D naar R ga bijvoorbeeld.
Waarom heb je nou geen idee?!quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.
Mijn garagist heeft wel eens een klein weekje in mijn auto gescheurd om de goede diagnose te kunnen stellen.
Waarom is er nog geen diagnose door jouw monteur/garage?
Dat klopt. Ik heb een keer in de Ardennen gehad dat ik voor een kruispunt vrij hard moest remmen, dat 'ie gewoon afsloeg. Daarom is valse lucht nog steeds mijn hoofd verdachte. Maar als de rookmachine geen lekkage meer aangeeft, hoe kan ik het dan nog vinden?quote:Op vrijdag 5 april 2019 21:27 schreef boegschroef het volgende:
Als ik dit zo lees is toch mijn eerste (en enige) idee: vacuum lek. Dat verklaart de code en de symptomen.
Als hij schommelt moet je eens op het lage punt op de rem trappen waarschijnlijk slaat ie dan af.
Inderdaad op LPG G3. De installatie is nu 3,5 jaar oud en heb er zo een 55k km mee gereden dus lijkt mij dat dat allemaal nog goed is? Maar zou die pomp ook invloed hebben op de warme start (die dus normaal op benzine gebeurt)?quote:Op zaterdag 6 april 2019 00:10 schreef xaban06 het volgende:
Jij rijdt op gas toch? Wel eens naar je ‘gaspomp’ laten kijken (/vervangen)?
Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.quote:Op zaterdag 6 april 2019 00:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inderdaad op LPG G3. De installatie is nu 3,5 jaar oud en heb er zo een 55k km mee gereden dus lijkt mij dat dat allemaal nog goed is? Maar zou die pomp ook invloed hebben op de warme start (die dus normaal op benzine gebeurt)?
Ja heel soms, maar alleen als ik 'm van D naar R bijv. zet. 1x op een kruispunt toen ik remde. Waardoor ik nog steeds aan iets met vacuüm denk.quote:Op zaterdag 6 april 2019 02:36 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.
Na een nieuwe (oem) sensor geplaatst te hebben, en een reset, heeft het probleem zich niet voorgedaan.
Kan natuurlijk zijn dat er wellicht iets in de timing-monitoring faalt, verder, kan je nog kijken of je niet versleten O-ringen hebt bij je injectoren.
Maar die machine is er toch voor gemaakt? Ze zetten het systeem onder druk en gooien er wat rook bij. Maar kan altijd nog even proberen met een busje remmenreiniger uiteraard.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou niet veel waarde hechten aan zo’n rook test en gewoon met een busje remreiniger aan de gang gaan.
En sluit een vacuum meter aan op. Dan zie je ook wat er gebeurd.
Ah ok dat klinkt heel plausibel. Heb er zelf niet zoveel verstand van helaas. Maar omdat de problemen wel steeds richting valse lucht gaan moet ik dat toch beter gaan onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:40 schreef boegschroef het volgende:
In theorie klinkt dat leuk maar in praktijk werkt het niet. Beetje lastig uittypen via de telefoon maar z’n rook ding wordt bijvoorbeeld al gebruikt met motor uit.
Lekkende slangen kunnen ook pas lekken bij de trilling van de motor.
Lekken intake is na de gasklep die dicht staat.
Membraam in de rembekrachtiger gaat juist dicht staan onder druk, dus niet meetbaar of alles achter een membraam lekt enz
Als de historie zo waterdicht is als ie lijkt, zou ik voor de Touring gaan.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:20 schreef xaban06 het volgende:
Na wat zoeken een aantal auto's gevonden welke min of meer voldoen aan mijn eisen, namelijk diesel(=zuinig), automaat, 6 cilinder, NAP en niet jonger dan 2004 (youngtimer).
Willekeurig volgorde:
A: E60 530d
B: E39 525d
C: E39 525d
D: E39 530d Touring
E: E38 730d
Allemaal hebben ze tussen de 250.000-300.000 gelopen. Ik verwacht er maandelijks (in ieder geval dit jaar) 3.500 snelweg kilometers te maken (~40.000/jaar).
Welke zou jouw voorkeur hebben en waarom?
...
F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter.quote:Op vrijdag 19 april 2019 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt tenminste nog een olie temperatuur meter...
Olie iets warmer is toch ook normaal als je hard of lang rijdt? Als je koelvloeistof temperatuur maar niet te hoog wordt...
Best veelquote:
Ging nu toch maar even kijken via hidden menu en zag onderstaand. Heb 20 min. gereden en beetje binnenstad. Kvs 107 en olie 112. Vind die kvs nog best wel hoog eerlijk gezegd... is dat normaal geen 90? Zal eens kijken wat er gebeurt als ik een stukje sportief ga rijden maar lijkt me niet raar dat ie dan naar 120 gaat...quote:Op vrijdag 19 april 2019 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter.
Lijkt mij niet dat wat oudere olie een hogere temp. veroorzaakt; althans niet zoveel dat je metertje het oppakt. Dan eerder omdat het gisteren voor het eerst echt warmer was dit jaar misschien?
Bij mijn F30 komt het bij warme dagen ook boven de 120 graden, maar dan slaat de fan aan en zakt de temperatuur terug.quote:Op vrijdag 19 april 2019 09:21 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb mijn oude F11 vorig jaar verkocht aan mijn vader en gisteren merkte hij op dat de olie temperatuur bij een lange rit iets voorbij het midden ging staan. In al die jaren dat ik hem heb gehad heb ik de meter bij een warme motor altijd recht omhoog '12 uur' zien staan.
Nu vraag ik me af of er mogelijk wat mis is, en wat dat dan zou kunnen zijn.
De olie die erin zit is een jaartje oud en zit op denk ik 27000 km dus zal binnenkort vervangen moeten worden. (Kan oude olie voor hogere temperaturen zorgen?)
Kan de thermostaat slecht zijn waardoor de olie temperatuur 'stabiel' 5 tot 10 graden hoger is dan normaal?
Klinkt als wat ik met zowel mijn 520i ald 535 gehad heb, beide E39's.quote:Op zondag 21 april 2019 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n cabrio doet vreemd. Het alarm blijft maar afgaan. Ik heb een normale sleutel en zo'n kastje met 2 knoppen. Normaal deed ik altijd de deur van de auto open en dicht met de sleutels omdat er dan geen problemen kwamen. Heel soms ging het alarm af en dan drukte ik op 1 van de knopjes en werkte het weer.
Nu blijft het alarm maar afgaan. Het rare is dat je de auto gewoon kan starten en zelfs kan wegrijden alleen blijft het alarm afgaan en alle gevarenlichten knipperen Heb de accu maar los gehaald want er was geen andere manier om het te stoppen. In de auto bij dashboard knippert ook een rood lampje.
Hoe oud/groot is junior?quote:Op maandag 22 april 2019 21:39 schreef Pap89 het volgende:
Ivm dat onze auto toch eigenlijk te klein is (Seat Mii)
Op zoek naar wat groters, ben zelf 1,98 + vrouw en kind.
Nu zaten we er over te denken om voor een 3 of 5 serie Touring te gaan. ...
Door het verbruik of vooral onderhoud?quote:Op maandag 22 april 2019 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
Proefzitten dus.
328 of 335 is wel een heel verschillend verhaal qua kosten per km.
Beide, maar vooral laatste, met name als je ook nog een wat oudere 335 neemt.quote:Op maandag 22 april 2019 22:43 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Door het verbruik of vooral onderhoud?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |