Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.quote:Op zaterdag 6 april 2019 00:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inderdaad op LPG G3. De installatie is nu 3,5 jaar oud en heb er zo een 55k km mee gereden dus lijkt mij dat dat allemaal nog goed is? Maar zou die pomp ook invloed hebben op de warme start (die dus normaal op benzine gebeurt)?
Ja heel soms, maar alleen als ik 'm van D naar R bijv. zet. 1x op een kruispunt toen ik remde. Waardoor ik nog steeds aan iets met vacuüm denk.quote:Op zaterdag 6 april 2019 02:36 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.
Na een nieuwe (oem) sensor geplaatst te hebben, en een reset, heeft het probleem zich niet voorgedaan.
Kan natuurlijk zijn dat er wellicht iets in de timing-monitoring faalt, verder, kan je nog kijken of je niet versleten O-ringen hebt bij je injectoren.
Maar die machine is er toch voor gemaakt? Ze zetten het systeem onder druk en gooien er wat rook bij. Maar kan altijd nog even proberen met een busje remmenreiniger uiteraard.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou niet veel waarde hechten aan zo’n rook test en gewoon met een busje remreiniger aan de gang gaan.
En sluit een vacuum meter aan op. Dan zie je ook wat er gebeurd.
Ah ok dat klinkt heel plausibel. Heb er zelf niet zoveel verstand van helaas. Maar omdat de problemen wel steeds richting valse lucht gaan moet ik dat toch beter gaan onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:40 schreef boegschroef het volgende:
In theorie klinkt dat leuk maar in praktijk werkt het niet. Beetje lastig uittypen via de telefoon maar z’n rook ding wordt bijvoorbeeld al gebruikt met motor uit.
Lekkende slangen kunnen ook pas lekken bij de trilling van de motor.
Lekken intake is na de gasklep die dicht staat.
Membraam in de rembekrachtiger gaat juist dicht staan onder druk, dus niet meetbaar of alles achter een membraam lekt enz
Als de historie zo waterdicht is als ie lijkt, zou ik voor de Touring gaan.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:20 schreef xaban06 het volgende:
Na wat zoeken een aantal auto's gevonden welke min of meer voldoen aan mijn eisen, namelijk diesel(=zuinig), automaat, 6 cilinder, NAP en niet jonger dan 2004 (youngtimer).
Willekeurig volgorde:
A: E60 530d
B: E39 525d
C: E39 525d
D: E39 530d Touring
E: E38 730d
Allemaal hebben ze tussen de 250.000-300.000 gelopen. Ik verwacht er maandelijks (in ieder geval dit jaar) 3.500 snelweg kilometers te maken (~40.000/jaar).
Welke zou jouw voorkeur hebben en waarom?
...
F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter.quote:Op vrijdag 19 april 2019 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt tenminste nog een olie temperatuur meter...
Olie iets warmer is toch ook normaal als je hard of lang rijdt? Als je koelvloeistof temperatuur maar niet te hoog wordt...
Best veelquote:
Ging nu toch maar even kijken via hidden menu en zag onderstaand. Heb 20 min. gereden en beetje binnenstad. Kvs 107 en olie 112. Vind die kvs nog best wel hoog eerlijk gezegd... is dat normaal geen 90? Zal eens kijken wat er gebeurt als ik een stukje sportief ga rijden maar lijkt me niet raar dat ie dan naar 120 gaat...quote:Op vrijdag 19 april 2019 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter.
Lijkt mij niet dat wat oudere olie een hogere temp. veroorzaakt; althans niet zoveel dat je metertje het oppakt. Dan eerder omdat het gisteren voor het eerst echt warmer was dit jaar misschien?
Bij mijn F30 komt het bij warme dagen ook boven de 120 graden, maar dan slaat de fan aan en zakt de temperatuur terug.quote:Op vrijdag 19 april 2019 09:21 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb mijn oude F11 vorig jaar verkocht aan mijn vader en gisteren merkte hij op dat de olie temperatuur bij een lange rit iets voorbij het midden ging staan. In al die jaren dat ik hem heb gehad heb ik de meter bij een warme motor altijd recht omhoog '12 uur' zien staan.
Nu vraag ik me af of er mogelijk wat mis is, en wat dat dan zou kunnen zijn.
De olie die erin zit is een jaartje oud en zit op denk ik 27000 km dus zal binnenkort vervangen moeten worden. (Kan oude olie voor hogere temperaturen zorgen?)
Kan de thermostaat slecht zijn waardoor de olie temperatuur 'stabiel' 5 tot 10 graden hoger is dan normaal?
Klinkt als wat ik met zowel mijn 520i ald 535 gehad heb, beide E39's.quote:Op zondag 21 april 2019 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n cabrio doet vreemd. Het alarm blijft maar afgaan. Ik heb een normale sleutel en zo'n kastje met 2 knoppen. Normaal deed ik altijd de deur van de auto open en dicht met de sleutels omdat er dan geen problemen kwamen. Heel soms ging het alarm af en dan drukte ik op 1 van de knopjes en werkte het weer.
Nu blijft het alarm maar afgaan. Het rare is dat je de auto gewoon kan starten en zelfs kan wegrijden alleen blijft het alarm afgaan en alle gevarenlichten knipperen Heb de accu maar los gehaald want er was geen andere manier om het te stoppen. In de auto bij dashboard knippert ook een rood lampje.
Hoe oud/groot is junior?quote:Op maandag 22 april 2019 21:39 schreef Pap89 het volgende:
Ivm dat onze auto toch eigenlijk te klein is (Seat Mii)
Op zoek naar wat groters, ben zelf 1,98 + vrouw en kind.
Nu zaten we er over te denken om voor een 3 of 5 serie Touring te gaan. ...
Door het verbruik of vooral onderhoud?quote:Op maandag 22 april 2019 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
Proefzitten dus.
328 of 335 is wel een heel verschillend verhaal qua kosten per km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |