abonnement Unibet Coolblue
pi_186062078
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 00:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Inderdaad op LPG G3. De installatie is nu 3,5 jaar oud en heb er zo een 55k km mee gereden dus lijkt mij dat dat allemaal nog goed is? Maar zou die pomp ook invloed hebben op de warme start (die dus normaal op benzine gebeurt)?
Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.
Na een nieuwe (oem) sensor geplaatst te hebben, en een reset, heeft het probleem zich niet voorgedaan.

Kan natuurlijk zijn dat er wellicht iets in de timing-monitoring faalt, verder, kan je nog kijken of je niet versleten O-ringen hebt bij je injectoren.
pi_186062946
Ik zou niet veel waarde hechten aan zo’n rook test en gewoon met een busje remreiniger aan de gang gaan.

En sluit een vacuum meter aan op. Dan zie je ook wat er gebeurd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186066517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 02:36 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

Valt hij niet soms ook stil? Ik had een 'soms' falende nokkenas-positiesensor, waardoor hij af en toe gewoon niet startte, alleen bij een warme motor, ook een keertje gehad, dat hij gewoon stilviel op een 80 weg, na lang starten en sputteren ging hij weer.
Na een nieuwe (oem) sensor geplaatst te hebben, en een reset, heeft het probleem zich niet voorgedaan.

Kan natuurlijk zijn dat er wellicht iets in de timing-monitoring faalt, verder, kan je nog kijken of je niet versleten O-ringen hebt bij je injectoren.
Ja heel soms, maar alleen als ik 'm van D naar R bijv. zet. 1x op een kruispunt toen ik remde. Waardoor ik nog steeds aan iets met vacuüm denk.
Kan zo een sensor er voor zorgen dat de motor te rijk loopt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou niet veel waarde hechten aan zo’n rook test en gewoon met een busje remreiniger aan de gang gaan.

En sluit een vacuum meter aan op. Dan zie je ook wat er gebeurd.
Maar die machine is er toch voor gemaakt? Ze zetten het systeem onder druk en gooien er wat rook bij. Maar kan altijd nog even proberen met een busje remmenreiniger uiteraard.
pi_186067385
In theorie klinkt dat leuk maar in praktijk werkt het niet. Beetje lastig uittypen via de telefoon maar z’n rook ding wordt bijvoorbeeld al gebruikt met motor uit.

Lekkende slangen kunnen ook pas lekken bij de trilling van de motor.
Lekken intake is na de gasklep die dicht staat.
Membraam in de rembekrachtiger gaat juist dicht staan onder druk, dus niet meetbaar of alles achter een membraam lekt enz
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186067448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:40 schreef boegschroef het volgende:
In theorie klinkt dat leuk maar in praktijk werkt het niet. Beetje lastig uittypen via de telefoon maar z’n rook ding wordt bijvoorbeeld al gebruikt met motor uit.

Lekkende slangen kunnen ook pas lekken bij de trilling van de motor.
Lekken intake is na de gasklep die dicht staat.
Membraam in de rembekrachtiger gaat juist dicht staan onder druk, dus niet meetbaar of alles achter een membraam lekt enz
Ah ok dat klinkt heel plausibel. Heb er zelf niet zoveel verstand van helaas. Maar omdat de problemen wel steeds richting valse lucht gaan moet ik dat toch beter gaan onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!
pi_186189864
Na wat zoeken een aantal auto's gevonden welke min of meer voldoen aan mijn eisen, namelijk diesel(=zuinig), automaat, 6 cilinder, NAP en niet jonger dan 2004 (youngtimer).

Willekeurig volgorde:
A: E60 530d
B: E39 525d
C: E39 525d
D: E39 530d Touring
E: E38 730d

Allemaal hebben ze tussen de 250.000-300.000 gelopen. Ik verwacht er maandelijks (in ieder geval dit jaar) 3.500 snelweg kilometers te maken (~40.000/jaar).

Welke zou jouw voorkeur hebben en waarom?

Mijn voorkeur zou zijn A, dan D, daarna weet ik het niet meer.
Waarom A, modernste van allemaal.
Op A na, vind ik D toch wel de mooiste looks hebben + rijk uitgerust.
  zaterdag 13 april 2019 @ 17:17:20 #282
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186193881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 12:20 schreef xaban06 het volgende:
Na wat zoeken een aantal auto's gevonden welke min of meer voldoen aan mijn eisen, namelijk diesel(=zuinig), automaat, 6 cilinder, NAP en niet jonger dan 2004 (youngtimer).

Willekeurig volgorde:
A: E60 530d
B: E39 525d
C: E39 525d
D: E39 530d Touring
E: E38 730d

Allemaal hebben ze tussen de 250.000-300.000 gelopen. Ik verwacht er maandelijks (in ieder geval dit jaar) 3.500 snelweg kilometers te maken (~40.000/jaar).

Welke zou jouw voorkeur hebben en waarom?

...
Als de historie zo waterdicht is als ie lijkt, zou ik voor de Touring gaan.
En omdat het een Touring is. :P

Zijn wel km. standen waar je tegen kosten aan kunt gaan lopen.
Vooral bij aardig wat kms. per jaar. Automaat bv.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 13 april 2019 @ 17:59:55 #283
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_186194496
@xaban06 ik heb een e39 530i Touring. Dus over de dieselmotor kan ik niets zeggen. Ik heb voor de e39 gekozen omdat ik de looks briljant vind. Maar ook vanwege de mindere verhalen over de (eerste) e60's viel deze al snel af.

Mijne heeft een kloppende historie en er was nooit wat aan de bak gedaan, ik heb deze dus gelijk naar ZF gebracht. Puur uit voorzorg, ik had geen klachten (210K km).
Verder heb ik nog geen gekke kosten gehad (nu 2,5 jaar in bezit). Nu merk ik alleen dat de achterklepgasveren slecht worden (bekend E39 touring probleem).
Ik ben reuze tevreden met de keuze, het rijdt heerlijk!
Qua interieur zie je wel dat het een oudere auto is, dat is echt een verschil met de E60.
pi_186275123
Thanks voor de reacties! Inmiddels is de E60 verkocht lijkt het.

Eigenlijk zou ik de auto vanaf begin juni nodig hebben, inmiddels is dat een maand later geworden. Eventueel kan ik het zelfs uitstellen tot begin september vanwege vakanties.

Ik verwacht dat na augustus meer autos te koop zullen staan, iedereen is dan terug van vakantie en heeft de dure diesel niet meer nodig. Of is dat een fabel :P

Anyways, zoektocht gaat langzaam door, druk is wat minder geworden.
pi_186305939
Ik heb mijn oude F11 vorig jaar verkocht aan mijn vader en gisteren merkte hij op dat de olie temperatuur bij een lange rit iets voorbij het midden ging staan. In al die jaren dat ik hem heb gehad heb ik de meter bij een warme motor altijd recht omhoog '12 uur' zien staan.

Nu vraag ik me af of er mogelijk wat mis is, en wat dat dan zou kunnen zijn.

De olie die erin zit is een jaartje oud en zit op denk ik 27000 km dus zal binnenkort vervangen moeten worden. (Kan oude olie voor hogere temperaturen zorgen?)
Kan de thermostaat slecht zijn waardoor de olie temperatuur 'stabiel' 5 tot 10 graden hoger is dan normaal?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186306635
Je hebt tenminste nog een olie temperatuur meter... die zit er bij m'n F21 niet eens in :{ Neem dus aan dat dat soort kleine afwijkingen niet erg zijn. Nou ja ik kan het trouwens wel zien via een hidden menu, maar is erg omslachtig.

Olie iets warmer is toch ook normaal als je hard of lang rijdt? Als je koelvloeistof temperatuur maar niet te hoog wordt...
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:01:52 #287
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186309965
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt tenminste nog een olie temperatuur meter...

Olie iets warmer is toch ook normaal als je hard of lang rijdt? Als je koelvloeistof temperatuur maar niet te hoog wordt...
F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter. :P
Lijkt mij niet dat wat oudere olie een hogere temp. veroorzaakt; althans niet zoveel dat je metertje het oppakt. Dan eerder omdat het gisteren voor het eerst echt warmer was dit jaar misschien?


@ Boegschroef
Hoeveel kms. heeft je waterpomp er op zitten?



[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 19-04-2019 14:07:14 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186311164
Ongeveer 320.000 :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 19 april 2019 @ 15:21:23 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186311286
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 15:14 schreef boegschroef het volgende:
Ongeveer 320.000 :)
Best veel
Is ie nog goed? :)

Nb. Ga binnenkort eens even met de garage kijken of ik waterpomp/thermostaat ed., preventief, moet vervangen. 170000 km. oa. brandstoffilter en 4 nwe. schijven pakken we dan ook mee.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186312146
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

F11 heeft dan weer geen koelvloeistof meter. :P
Lijkt mij niet dat wat oudere olie een hogere temp. veroorzaakt; althans niet zoveel dat je metertje het oppakt. Dan eerder omdat het gisteren voor het eerst echt warmer was dit jaar misschien?

Ging nu toch maar even kijken via hidden menu en zag onderstaand. Heb 20 min. gereden en beetje binnenstad. Kvs 107 en olie 112. Vind die kvs nog best wel hoog eerlijk gezegd... is dat normaal geen 90? Zal eens kijken wat er gebeurt als ik een stukje sportief ga rijden maar lijkt me niet raar dat ie dan naar 120 gaat...

Facts don't care about your feelings
pi_186334699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:21 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb mijn oude F11 vorig jaar verkocht aan mijn vader en gisteren merkte hij op dat de olie temperatuur bij een lange rit iets voorbij het midden ging staan. In al die jaren dat ik hem heb gehad heb ik de meter bij een warme motor altijd recht omhoog '12 uur' zien staan.

Nu vraag ik me af of er mogelijk wat mis is, en wat dat dan zou kunnen zijn.

De olie die erin zit is een jaartje oud en zit op denk ik 27000 km dus zal binnenkort vervangen moeten worden. (Kan oude olie voor hogere temperaturen zorgen?)
Kan de thermostaat slecht zijn waardoor de olie temperatuur 'stabiel' 5 tot 10 graden hoger is dan normaal?
Bij mijn F30 komt het bij warme dagen ook boven de 120 graden, maar dan slaat de fan aan en zakt de temperatuur terug.

Heb je ook al gekeken of er voldoende motor olie zit?
pi_186343864
M'n cabrio doet vreemd. Het alarm blijft maar afgaan. Ik heb een normale sleutel en zo'n kastje met 2 knoppen. Normaal deed ik altijd de deur van de auto open en dicht met de sleutels omdat er dan geen problemen kwamen. Heel soms ging het alarm af en dan drukte ik op 1 van de knopjes en werkte het weer.

Nu blijft het alarm maar afgaan. Het rare is dat je de auto gewoon kan starten en zelfs kan wegrijden alleen blijft het alarm afgaan en alle gevarenlichten knipperen :') Heb de accu maar los gehaald want er was geen andere manier om het te stoppen. In de auto bij dashboard knippert ook een rood lampje.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 april 2019 @ 17:38:40 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186348969
Wel jammer met dit weer.
Ouwe alarms :r
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186351509
ik ben wel benieuwd waar het aan ligt. even uitlezen aan de computer lijkt mij?
bij m'n e46 sedan gaat het alarm al af als ik een achterraam op een kier heb staan. kleine zuchtje wind en het alarm gaat dan af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_186356481
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:42 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n cabrio doet vreemd. Het alarm blijft maar afgaan. Ik heb een normale sleutel en zo'n kastje met 2 knoppen. Normaal deed ik altijd de deur van de auto open en dicht met de sleutels omdat er dan geen problemen kwamen. Heel soms ging het alarm af en dan drukte ik op 1 van de knopjes en werkte het weer.

Nu blijft het alarm maar afgaan. Het rare is dat je de auto gewoon kan starten en zelfs kan wegrijden alleen blijft het alarm afgaan en alle gevarenlichten knipperen :') Heb de accu maar los gehaald want er was geen andere manier om het te stoppen. In de auto bij dashboard knippert ook een rood lampje.
Klinkt als wat ik met zowel mijn 520i ald 535 gehad heb, beide E39's.
Komt door een batterij in de sirene die naar de k*t is, soms kan je hem wisselen, maar soms niet.
Andere sirene en het was weg bij mij, alarm doet het weer goed :)
pi_186370293
Ivm dat onze auto toch eigenlijk te klein is (Seat Mii)

Op zoek naar wat groters, ben zelf 1,98 + vrouw en kind.

Nu zaten we er over te denken om voor een 3 of 5 serie Touring te gaan.
Bouwjaar voor de 3 serie vanaf 2012 en voor de 5 serie qua styling vanaf 2010/2011 volgens mij.

Aangezien het gewoon onze enige auto blijft, is een beetje luxe en pks wel leuk nu dat kan :P

Dus zal minimaal een 320i/520i worden, maar liefst nog ietje meer.
Budget zal zo'n 17000-18000 zijn (ligt een beetje aan de inruilwaarde van de Mii)

Maar mijn vraag is vooral, is zo'n 3 serie touring ruim genoeg? Of indien de mogelijk, beter voor de 5 serie gaan?
  maandag 22 april 2019 @ 22:02:28 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186370943
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 21:39 schreef Pap89 het volgende:
Ivm dat onze auto toch eigenlijk te klein is (Seat Mii)

Op zoek naar wat groters, ben zelf 1,98 + vrouw en kind.

Nu zaten we er over te denken om voor een 3 of 5 serie Touring te gaan. ...
Hoe oud/groot is junior?

Een 3 lijkt mij prima voor 3 personen. 5 is echt een flink stuk groter.

Als je 1,98 lang bent zou ik de standaard stoel niet direct aanbevelen, maar als je nu in een Up past, is dat misschien geen probleem voor je. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186371102
Pas wel in de up.Mii, alleen door de houding in de auto zelf en de korte wielbasis (drempels zijn echt een hel) is het geen doen meer. Last van rug de laatste tijd en de paar ritjes die we rijden, is echt gewoon afzien.

Kleine is 1.40 lang op dit moment alweer :P

Voordeel van een 3 is dat er wat meer budget overblijft voor een wat grotere/krachtigere motor natuurlijk. We rijden namelijk toch maar zo'n 15.000+- p/j

Een 328i is nog wel te vinden bijvoorbeeld, ouder model zelfs vrij makkelijk een 330i/335i maar vind de styling nooit zo geslaagd van die generatie.
  maandag 22 april 2019 @ 22:16:49 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_186371240
Proefzitten dus. :)
328 of 335 is wel een heel verschillend verhaal qua kosten per km.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_186371836
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 22:16 schreef Hyperdude het volgende:
Proefzitten dus. :)
328 of 335 is wel een heel verschillend verhaal qua kosten per km.
Door het verbruik of vooral onderhoud?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')