mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.
Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.
Heeft mijn 2011 F11 ook al.
Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling
Gaat ooit een 528i compressor wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen.
Juist, daarom heb ik hem ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?
Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortjequote:
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks!quote:
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagioquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
[..]
...Toch maar verder sparen
Lekker grondigquote:Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro ).
...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....
....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Ja als je dan toch bezig bent..quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker grondig
Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja als je dan toch bezig bent..
Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.
...
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |