abonnement Unibet Coolblue
pi_184561285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.

Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.

ikheb de laatste weken enkel gezeik met mn koeling. alle slangen zijn inmiddels vervangen en ook dat hoerige kutkapje achterop t blok.

en dan nog 2x zonder kvs gestaan omdat de onderste slang losschoot. een nieuwe slang van Vasco is dus gewoon troep! De snelsluiting sluit niet goed waardoor die losschoot.
pi_184562693
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen. :)

Heeft mijn 2011 F11 ook al. :7

Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling :)
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.

Wat betreft de M5 radiateur, die is wat groter en sterker gebouwd, en aangezien ik lange ritten maak met de auto, vind ik het toch prettig.
We hadden hem tevens nog liggen van onze oude M5. (onze = mijn ouders uiteraard)
pi_184562706
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen. :P
Gaat ooit een 528i compressor worden ;)
Goedkoper en gaat iets langer mee ;)
pi_184562734
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn ;)
Juist, daarom heb ik hem ook.
Ga met de auto ook op vakantie, en zeker in de hete zomers, is een goede radiateur in de files wel prettig,
Moeten niet hebben dat we met een kokend koelsysteem stil komen te vallen :P
pi_184562812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?

Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. ^O^ https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.
Wellicht is het met de diesels wel zo.

In mijn geval zit er nog een traditionele thermostaat in, samen met een mechanische waterpomp die met de multiriem meedraait, dat is overigens allemaal in orde.

Ik vermoed dat de radiateur gecombineerd met dit weer, nu te-goed koelt, en daarom de auto niet snel op temperatuur komt.
Na een rit van 35km is de verwarming wel warm etc, niet superwarm, maar warm zat dat je niet wegvriest.
Echter ging met metertje niet naar het midden, en dat viel mij het meeste op.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:08:50 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184563291
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184564218
quote:
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortje :)
pi_184567985
Vandaag even sportief naar school gereden, auto kwam vanmorgen wel goed op temperatuur.
Waarschijnlijk waren de openstaande flapjes voor de radiateur door de tak, het probleem.

Voordeel van de sneeuw, niet krabben vanmorgen :)
pi_184599373
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:57:25 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184599439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.
En veel koolafzetting op je kleppen, maar dat kan je een keer laten wegblazen met een walnutblasting.

Voor de rest wel prima blokken, zowel de N54 als de N55
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:15:08 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184599796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.
Zou je ook nog kunnen proberen.
Maar 335 lijkt mij in dit geval wel stukkie spannender. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2019 20:37:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:40:03 #87
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_184728972
quote:
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks! :D
Heb er niet over nagedacht en maar aangenomen dat het een temperatuur sensor was.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)
Inlaat traject schoon, koolafzetting in de cilinderkop moet eens verwijderd zijn. (turbo druk wordt behaald maar lucht komt niet in de cilinder -> misfires en vermogens verlies).
Bougie's, de speling tussen electrode en behuizing moet goed staan
Injectoren, gaan na verloop van tijd lekken en geven startproblemen met onregelmatige draaistabiliteit, eenmaal warm niets aan de hand. Nieuw erg duur maar zodra ze vervangen zijn is het ook in één keer klaar met: start problemen, roken bij koudstart en knallen bij gas-los.
Wastegate van de turbo rammelt, geeft geen problemen maar het is hinderlijk en klinkt alsof er wat stuk is, in enkele gevallen softwarematig op te lossen maar het is een mechanisch probleem. Erkend, bekend, geaccepteerd.
Brandstofpompen, het mooie van de lagedrukpomp is er wel af bij 200K, als de auto standaard is redt die het wel, maar zodra je het vermogen opschroeft is de brandstofpomp vaak oorzaak van misfires. Vervangen is een goede remedie, maar het is ook mogelijk te upgraden.
Waterpomp en thermostaat, tussen 130 en 165d km gaat de pomp stuk. De thermostaat is alleen bereikbaar na verwijderen pomp, en dat is een hoop werk dus die vervang je normaliter samen.

Het blok is oersterk en de randzaken moeten goed zijn, dan heb je een hele fijne auto. Als er geen aantoonbaar bewijs is van bougie's, bobines, injectoren of wallnut blasting (want die KM stand hebben ze allemaal wel inmiddels) dan zou ik verder zoeken, kostbare zaken. Maar, natuurlijk als de prijs ernaar is kun je dat ook meenemen in de aanschaf.
Als je hem opvoert naar 380pk ben je al sneller dan de M3, zelf meegemaakt. :P

Heb er een maand geleden ook goed naar gekeken om van de 130i naar een 335i te gaan, toevallig stond er een mooie met ruim 2ton op marktplaats met de 7 traps DCT. Interesse getoond, maar bedrijf hapte niet dus ik heb het laten varen. Toch maar verder sparen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door -Richard- op 31-01-2019 19:03:33 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:50:20 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184768957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:

[..]

...

[..]

...Toch maar verder sparen :)
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagio :P

Ik wil even klagen over hoe onderhoud simpeler wordt. Not.
Bij de E36 was het microfilter vervangen k*t.
Bij de E46 een eitje.

Bij de F11 nog zwaarder k*t.
Airbag demonteren :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 02-02-2019 11:17:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185016669
Het heeft even geduurd (en duurt nog even..) maar na ruim 3 weken is mijn BMW bijna klaar bij de lasser. Dan is 'ie nagenoeg roestvrij! Alle belangrijke plekken zijn dan aangepakt.

Helaas wat vertraging doordat ze zo gauw geen after market ruit konden vinden, dus heb ik een originele besteld (375 euro :'( ). Al ging mijn voorkeur sowieso naar origineel uit, alleen vanwege het superkleine BMW logootje :7 Dus dat was al een fijne natuurlijk. Maar nu ze de ruit wilde terugzetten kreeg ik te horen dat de sierstrips niet de mooiste zijn (wist ik), maar dat later vervangen van die strips een lastige taak is. De clipjes die aan de originele ruit zitten breken vaak af en dan kun je die nieuwe strips niet plaatsen.. Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit. Tweedehands zijn ze vaak niet meer netjes helaas. Gelukkig viel de rest allemaal mee qua kosten. Er was minder roest dan gedacht (kwam niks van binnen uit). Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:52:52 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185017538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro :'( ).

...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....

....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185023452
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 08:31:59 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185025746
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-02-2019 09:12:41 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185026648
Ben ook weer aan de BMW, jaren een zwarte 325 cabrio gehad uit 1988. Maar deze 3 jaar geleden voor een hele mooie prijs verkocht, denk aan 10k+ , aan een Duitser. Kocht m in 2003 in Spanje, woonde daar toen, en daar was t leuk lekker je Hollandse kop verbranden tijdens de siesta in de file naar je lunchplek, die Spanjaarden verklaarden me voor gek, die zie je niet zo snel in een cabrio haha. Maar hier eenmaal terug in NL op NL kenteken gezet, maar steeds minder in gereden, met dichte kap vind ik die wagen helemaal niks, net zo 'saai' als iedere andere 6 cilinder haha. Die komt alleen tot zn recht als cabrio, in een warm land, lekker scheurend over de bergweggetjes. Geen andere bmw geeft dat kart gevoel.

Maar nu een E39 523i Executive automaat aangeschaft. Blijft in mijn ogen de best geproduceerde sedan aller tijden, behalve dan de rembekrachtiger die op een totale ruk plaatst zit afgesloten onder het interieurfilter en een enorme vochtaantrekking heeft.

edit, heb m pas 5 dagen dus moet nog foto's maken en ben iedere avond pas thuis als t donker is
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:18:12 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185026798
523 ^O^
The thinking man's 528 :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185027606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

Hadden we het er laatst over omdat ik ‘m naast een gebouw had geparkeerd voor 3 dagen, en paar uur nadat ik ‘m weg had gehaald vloog dat gebouw in de fik? Toevallig was een paar weken terug met die storm een muur omgewaaid, tegen de auto van een collega aan.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:55:22 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033500
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

...
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185033694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:09:28 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:13:33 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033871
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185034778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')