abonnement Unibet Coolblue
pi_184561285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.

Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.

ikheb de laatste weken enkel gezeik met mn koeling. alle slangen zijn inmiddels vervangen en ook dat hoerige kutkapje achterop t blok.

en dan nog 2x zonder kvs gestaan omdat de onderste slang losschoot. een nieuwe slang van Vasco is dus gewoon troep! De snelsluiting sluit niet goed waardoor die losschoot.
pi_184562693
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen. :)

Heeft mijn 2011 F11 ook al. :7

Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling :)
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.

Wat betreft de M5 radiateur, die is wat groter en sterker gebouwd, en aangezien ik lange ritten maak met de auto, vind ik het toch prettig.
We hadden hem tevens nog liggen van onze oude M5. (onze = mijn ouders uiteraard)
pi_184562706
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen. :P
Gaat ooit een 528i compressor worden ;)
Goedkoper en gaat iets langer mee ;)
pi_184562734
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn ;)
Juist, daarom heb ik hem ook.
Ga met de auto ook op vakantie, en zeker in de hete zomers, is een goede radiateur in de files wel prettig,
Moeten niet hebben dat we met een kokend koelsysteem stil komen te vallen :P
pi_184562812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?

Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. ^O^ https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.
Wellicht is het met de diesels wel zo.

In mijn geval zit er nog een traditionele thermostaat in, samen met een mechanische waterpomp die met de multiriem meedraait, dat is overigens allemaal in orde.

Ik vermoed dat de radiateur gecombineerd met dit weer, nu te-goed koelt, en daarom de auto niet snel op temperatuur komt.
Na een rit van 35km is de verwarming wel warm etc, niet superwarm, maar warm zat dat je niet wegvriest.
Echter ging met metertje niet naar het midden, en dat viel mij het meeste op.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:08:50 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184563291
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184564218
quote:
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortje :)
pi_184567985
Vandaag even sportief naar school gereden, auto kwam vanmorgen wel goed op temperatuur.
Waarschijnlijk waren de openstaande flapjes voor de radiateur door de tak, het probleem.

Voordeel van de sneeuw, niet krabben vanmorgen :)
pi_184599373
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:57:25 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184599439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.
En veel koolafzetting op je kleppen, maar dat kan je een keer laten wegblazen met een walnutblasting.

Voor de rest wel prima blokken, zowel de N54 als de N55
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:15:08 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184599796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.
Zou je ook nog kunnen proberen.
Maar 335 lijkt mij in dit geval wel stukkie spannender. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2019 20:37:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:40:03 #87
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_184728972
quote:
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks! :D
Heb er niet over nagedacht en maar aangenomen dat het een temperatuur sensor was.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)
Inlaat traject schoon, koolafzetting in de cilinderkop moet eens verwijderd zijn. (turbo druk wordt behaald maar lucht komt niet in de cilinder -> misfires en vermogens verlies).
Bougie's, de speling tussen electrode en behuizing moet goed staan
Injectoren, gaan na verloop van tijd lekken en geven startproblemen met onregelmatige draaistabiliteit, eenmaal warm niets aan de hand. Nieuw erg duur maar zodra ze vervangen zijn is het ook in één keer klaar met: start problemen, roken bij koudstart en knallen bij gas-los.
Wastegate van de turbo rammelt, geeft geen problemen maar het is hinderlijk en klinkt alsof er wat stuk is, in enkele gevallen softwarematig op te lossen maar het is een mechanisch probleem. Erkend, bekend, geaccepteerd.
Brandstofpompen, het mooie van de lagedrukpomp is er wel af bij 200K, als de auto standaard is redt die het wel, maar zodra je het vermogen opschroeft is de brandstofpomp vaak oorzaak van misfires. Vervangen is een goede remedie, maar het is ook mogelijk te upgraden.
Waterpomp en thermostaat, tussen 130 en 165d km gaat de pomp stuk. De thermostaat is alleen bereikbaar na verwijderen pomp, en dat is een hoop werk dus die vervang je normaliter samen.

Het blok is oersterk en de randzaken moeten goed zijn, dan heb je een hele fijne auto. Als er geen aantoonbaar bewijs is van bougie's, bobines, injectoren of wallnut blasting (want die KM stand hebben ze allemaal wel inmiddels) dan zou ik verder zoeken, kostbare zaken. Maar, natuurlijk als de prijs ernaar is kun je dat ook meenemen in de aanschaf.
Als je hem opvoert naar 380pk ben je al sneller dan de M3, zelf meegemaakt. :P

Heb er een maand geleden ook goed naar gekeken om van de 130i naar een 335i te gaan, toevallig stond er een mooie met ruim 2ton op marktplaats met de 7 traps DCT. Interesse getoond, maar bedrijf hapte niet dus ik heb het laten varen. Toch maar verder sparen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door -Richard- op 31-01-2019 19:03:33 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:50:20 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184768957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:

[..]

...

[..]

...Toch maar verder sparen :)
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagio :P

Ik wil even klagen over hoe onderhoud simpeler wordt. Not.
Bij de E36 was het microfilter vervangen k*t.
Bij de E46 een eitje.

Bij de F11 nog zwaarder k*t.
Airbag demonteren :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 02-02-2019 11:17:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185016669
Het heeft even geduurd (en duurt nog even..) maar na ruim 3 weken is mijn BMW bijna klaar bij de lasser. Dan is 'ie nagenoeg roestvrij! Alle belangrijke plekken zijn dan aangepakt.

Helaas wat vertraging doordat ze zo gauw geen after market ruit konden vinden, dus heb ik een originele besteld (375 euro :'( ). Al ging mijn voorkeur sowieso naar origineel uit, alleen vanwege het superkleine BMW logootje :7 Dus dat was al een fijne natuurlijk. Maar nu ze de ruit wilde terugzetten kreeg ik te horen dat de sierstrips niet de mooiste zijn (wist ik), maar dat later vervangen van die strips een lastige taak is. De clipjes die aan de originele ruit zitten breken vaak af en dan kun je die nieuwe strips niet plaatsen.. Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit. Tweedehands zijn ze vaak niet meer netjes helaas. Gelukkig viel de rest allemaal mee qua kosten. Er was minder roest dan gedacht (kwam niks van binnen uit). Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:52:52 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185017538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro :'( ).

...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....

....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185023452
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 08:31:59 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185025746
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-02-2019 09:12:41 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185026648
Ben ook weer aan de BMW, jaren een zwarte 325 cabrio gehad uit 1988. Maar deze 3 jaar geleden voor een hele mooie prijs verkocht, denk aan 10k+ , aan een Duitser. Kocht m in 2003 in Spanje, woonde daar toen, en daar was t leuk lekker je Hollandse kop verbranden tijdens de siesta in de file naar je lunchplek, die Spanjaarden verklaarden me voor gek, die zie je niet zo snel in een cabrio haha. Maar hier eenmaal terug in NL op NL kenteken gezet, maar steeds minder in gereden, met dichte kap vind ik die wagen helemaal niks, net zo 'saai' als iedere andere 6 cilinder haha. Die komt alleen tot zn recht als cabrio, in een warm land, lekker scheurend over de bergweggetjes. Geen andere bmw geeft dat kart gevoel.

Maar nu een E39 523i Executive automaat aangeschaft. Blijft in mijn ogen de best geproduceerde sedan aller tijden, behalve dan de rembekrachtiger die op een totale ruk plaatst zit afgesloten onder het interieurfilter en een enorme vochtaantrekking heeft.

edit, heb m pas 5 dagen dus moet nog foto's maken en ben iedere avond pas thuis als t donker is
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:18:12 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185026798
523 ^O^
The thinking man's 528 :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185027606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

Hadden we het er laatst over omdat ik ‘m naast een gebouw had geparkeerd voor 3 dagen, en paar uur nadat ik ‘m weg had gehaald vloog dat gebouw in de fik? Toevallig was een paar weken terug met die storm een muur omgewaaid, tegen de auto van een collega aan.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:55:22 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033500
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

...
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185033694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:09:28 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:13:33 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033871
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185034778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!
pi_185105351
Wat onderdelen besteld bij BMW, blijkt er nog een terugroepactie open te staan op mijn E39 uit 1999 haha.

Cardanas kan scheuren
pi_185105650
Ik zocht een nieuwe rembekrachtiger (nogal ruk ontworpen op een E39 in die afgesloten ruimte). Bij BMW was die 600 euro, dat was me iets te gortig.

Op de originele staat Lucas, kreeg maar niks gevonden van Lucas. Blijkt het in 1999 door TRW overgenomen te zijn. En TRW is weer door ZF Friedrichshafen overgenomen in 2014, dus weer Duits haha.

En een TRW rembekrachtiger met korting voor 210 euro bemachtigd. Zit goeie winstmarge op voor ze.
pi_185107049
Ik zoek altijd het originele nummer even op (via Ekris webshop of realoem) en dan google of autodoc bijv.
pi_185156793
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder :P (rara welke bmw was het)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:10:18 #105
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185156852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder :P (rara welke bmw was het)
I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185156989
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.
Correct :P verbaast me hoe stil dat motortje nog is bij 200 km/u, je hoort vrijwel niets. Lijkt me sterk dat die elektromotor nog veel doet boven die snelheden... maar misschien wel. Denk dat het ook wel scheelt dat de motor achter je zit voor het geluid.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:23:44 #107
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185157303
Is inderdaad wel knap, ik vind 3 cilinders altijd wat onrustig lopen. Van zichzelf hebben ze ook niet die lekkere balans van een 5 of 6 cilinder.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185162368
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder :P (rara welke bmw was het)
Waar op de A7? En rijd je er vaker?
pi_185164377
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Waar op de A7? En rijd je er vaker?
Bij purra >:) Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupe :P

Rij nu tijdelijk in een Clio uit 2006 ;( word je echt verdrietig van qua rijgedrag en schakelen.
Facts don't care about your feelings
pi_185164399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij purra >:)
Ga weg vlegel :{w
pi_185164516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij purra >:) Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupe :P

Rij nu tijdelijk in een Clio uit 2006 ;( word je echt verdrietig van qua rijgedrag en schakelen.
Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄
pi_185172019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:44 schreef rival het volgende:

[..]

Ga weg vlegel :{w
O-) die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄
Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop letten :P
Facts don't care about your feelings
pi_185172227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

O-) die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.

Is die uitlaat nog gewoon prima verder? :D
pi_185188202
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.

Is die uitlaat nog gewoon prima verder? :D
Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_185195460
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.

Is die uitlaat nog gewoon prima verder? :D
Volgens mij is ie nog wel oke, ze komt ermee door de apk.
Facts don't care about your feelings
pi_185218547
De 130i heeft de wintersport overleefd.

2000km heen en terug
Gemiddeld 95,7 km/u
Verbruik 7.8 liter op 100km (98/102oct)
250cc olie verbrand

Vanmiddag gelijk de runflat winterbanden gedumpt. De Duitse autobahnen zijn ook niet meer wat het geweest is, de helft lijkt wel op Belgie.
pi_185218865
Nice. Ik was van het weekend kijken voor een 335i cabrio maar was een wrak. Rook al naar olie en daarna motorkap open leek wel een bbq. Was ook erg lelijk met veel troep en schade dus dat zegt vaak ook wel iets over hoe ie onderhouden is.... en slecht onderhoud bij een 6-in-lijn met 2 turbo's is killing :P
Facts don't care about your feelings
pi_185219488
Die N54 is de Duitse 2JZ qua mogelijkheden maar veel problemen met de wastegate, vooral na tuning.

Lijkt wel of niemand de moeite neemt de boel netjes warm (en koud) te rijden.

Wat ook gebeurt is het hele budget stukslaan op aanschaf maar daarna alleen nog maar benzine erin gooien en meer niet.

Kreeg laatst wel een duimpje van een 135i rijder met Turks uiterlijk.

Hield 'm redelijk bij omhoog in de Coentunnel, alleen de hoeveelheid rook die eruit kwam bij opschakelen deed pijn in het BMW hart.
pi_185222304
Inderdaad ;( 400 pk schijnt zo te halen met beetje tuning en met weinig consequenties voor de levensduur. Wastegate gerammel en je turbo's stuk en je moet een nier verkopen. Ach kijk nog wel ff verder. Op zich is het allemaal leuk hoor veel vermogen, maar ten kostte van wat? Nu een week in een i8 gereden en na een tijdje geef je ook geen eens gas meer bij het stoplicht.

Ik werd nog wel eens uitgedaagd door een M140i bij het stoplicht... we gingen precies even hard :)
Facts don't care about your feelings
pi_185226527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop letten :P
Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk :P Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.

Dus over de 540i: van de week eindelijk opgehaald bij de spuiter! Mooi roestvrij nu. Kon nog niet alles goed bekijken want hij was wat vies en ik had haast omdat ik daarna naar Zweden moest voor werk. Sindsdien staat 'ie in een parkeergarage. Dinsdag zijn m'n daklijsten klaar (worden ook opnieuw gespoten, satijn zwarte lak bladderde af) en dan kan ik 'm echt weer afmonteren. Zwarte hemel (heb ik al 1,5 jaar liggen) kan er dan in. Achterbumper hoop ik er morgen op te zetten. Ben benieuwd! Daarna ga ik denk ik aan de schokdempers rondom (achter niveauregeling). En zo blijf je lekker bezig :P
pi_185229410
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk :P Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.

Wat een leven.....

Heb de i8 alweer moeten inleveren. Nu nog even in een i3 maar daarna weer in een Clio dus je wil me niet eens tegenkomen :P
Facts don't care about your feelings
pi_185230929
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat een leven.....

Heb de i8 alweer moeten inleveren. Nu nog even in een i3 maar daarna weer in een Clio dus je wil me niet eens tegenkomen :P
Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉
pi_185231791
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉
Wat doe je dan?
Facts don't care about your feelings
pi_185232789
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat doe je dan?
Koerier, alleen buitenland.
pi_185232811
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:11 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?
Daar heb ik echt geen verstand van...
  maandag 25 februari 2019 @ 12:03:21 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185232863
Ja dat kan gewoon. Krijg je hetzelfde kenteken terug ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185233207
ik heb mijn rijbewijs gekocht bij de gemeente, na een praktijkexamen bij het CBR.
je kunt je rijbewijs ook zonder examen kopen, online via internet.
www.rijbewijsauto.com
www.verkrijgenrijbewijs.nl
welke website heeft jouw voorkeur, als je een rijbewijs wilt kopen? :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_185233340
Zou mooi zijn, hij is van 86 dus dan is het ook nog een oldtimer?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_185233583
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb mijn rijbewijs gekocht bij de gemeente, na een praktijkexamen bij het CBR.
je kunt je rijbewijs ook zonder examen kopen, online via internet.
www.rijbewijsauto.com
www.verkrijgenrijbewijs.nl
welke website heeft jouw voorkeur, als je een rijbewijs wilt kopen? :')
Kwam ik toevallig van de week ook tegen, bizar he? Wist wel dat er websites in het Oostblok waren.
pi_185237097
Mijn E87 staat te koop. Twee weken geleden een flinke deuk van 15 bij 10 cm ontdekt, op de motorkap net boven de rechterkoplamp. Reparatiekosten ¤1250. :'(

Dat wordt dus maar verkopen met deuk en het verlies voor lief nemen.

Bonusklacht: mensen die je auto beschadigen en niks laten weten. Bloedhonden...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185281463
Waarom repareren, lekker verder rijden.
pi_185282262
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn E87 staat te koop. Twee weken geleden een flinke deuk van 15 bij 10 cm ontdekt, op de motorkap net boven de rechterkoplamp. Reparatiekosten ¤1250. :'(

Dat wordt dus maar verkopen met deuk en het verlies voor lief nemen.

Bonusklacht: mensen die je auto beschadigen en niks laten weten. Bloedhonden...
Wat voor motor ligt erin?
Facts don't care about your feelings
pi_185287117
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:15 schreef funnywell het volgende:
Waarom repareren, lekker verder rijden.
Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat voor motor ligt erin?
Het is een 116i met een N43 2.0
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185287588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?

[..]

Het is een 116i met een N43 2.0
Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?
pi_185287936
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:

Het is een 116i met een N43 2.0
Jammer :P
Facts don't care about your feelings
pi_185296571
Ik heb sinds een maand een nieuwe turbo op mijn E61 530d. Helaas vanaf dat moment last van storing gekregen en onregelmatig stotterend rijden. Heb toen een aantal onderdelen vervangen doordat Carly mij die kant op wees. Helaas bleef het probleem. heb hem uiteindelijk maar bij een BMW specialist neergezet zo van: succes.

Wat bleek en meteen een TopTip: als je ooit onderdelen aan je motor/aandrijflijn vervangt, zorg dan altijd dat je de adaptiewaarden reset en nieuwe onderdelen opnieuw inleert.

Ik heb dus een tijd met een kapotte turbo rond gereden waardoor je motor zich aanpast. als je vervolgens een turbo vervangt kloppen die verhouding niet meer.

Mijn auto rijd dus nu weer als een zonnetje
pi_185296840
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?
Heb er zelf niet zo veel verstand van maar aan de binnenkant van de motorkap zit zo'n tweede stalen laag. Je komt er dus niet zo makkelijk bij. Denk dat het zeker wel goedkoper kan, maar ja, vraag is ook of je er zo veel moeite in wil steken.

Alternatief kan ik nog een tweedehands motorkap op de kop tikken voor 2-300 euro.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jammer :P
Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitsland :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:46:24 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185297894
BMW heeft weer APK voor een jaar.

Heb nu een Nissan Pixo als leen auto :D Dan weet je vóór je reet de stoel raakt alweer waarom je een BMW rijdt :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185298122
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:46 schreef daNpy het volgende:
BMW heeft weer APK voor een jaar.

Heb nu een Nissan Pixo als leen auto :D Dan weet je vóór je reet de stoel raakt alweer waarom je een BMW rijdt :')
Hier ook, tot alles binnen is aan onderdelen rijd ik een Berlingo Multispace 110pk benzine 😭 Met wind tegen haalde ik een keer 130km/h, wilde niet harder (veilig voor rijbewijs).
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:31:06 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185299867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds een maand een nieuwe turbo op mijn E61 530d. Helaas vanaf dat moment last van storing gekregen en onregelmatig stotterend rijden. Heb toen een aantal onderdelen vervangen doordat Carly mij die kant op wees. Helaas bleef het probleem. heb hem uiteindelijk maar bij een BMW specialist neergezet zo van: succes.

Wat bleek en meteen een TopTip: als je ooit onderdelen aan je motor/aandrijflijn vervangt, zorg dan altijd dat je de adaptiewaarden reset en nieuwe onderdelen opnieuw inleert.

Ik heb dus een tijd met een kapotte turbo rond gereden waardoor je motor zich aanpast. als je vervolgens een turbo vervangt kloppen die verhouding niet meer.

Mijn auto rijd dus nu weer als een zonnetje
Wel dom van je motor dat die niet meer bijschoolt na een nwe. turbine. :P

Wel goeien tip.

Ik heb deze OBD-compu sinds kort:
http://www.autophix.com/en/e-scan/es910.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185305162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:

Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitsland :P
Ben op zoek naar iets dat leuk is :P Geen idee wat. Rij nu (tijdelijk hoop ik) een Clio uit 2006. Brrrrr ;(
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:26:20 #142
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185307060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:40 schreef funnywell het volgende:
Wat onderdelen besteld bij BMW, blijkt er nog een terugroepactie open te staan op mijn E39 uit 1999 haha.

Cardanas kan scheuren
Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotor :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185307226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotor :D
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:39:59 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185315226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
Voor auto's van 25 jaar is de garantie onderhand wel afgelopen he :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185346027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
Gewoon goed wassen, mijn 98 520i is helemaal roestvrij, en als je eens in het kwartaal ff je airbox er uit haalt (wat echt simpel is) en even een stofzuiger erdoor halen, ben je klaar.

Krikpunten is af en toe die doppen er uit halen, goed reinigen, en regelmatig met water je bodem afspuiten, wielkasten met een borstel bij droog weer scheelt ook een hoop ellende.

Dorpelroest is simpel te voorkomen door jaarlijks je modderkuip ff los te schroeven, en alle blaadjes en modder er uit scheppen.
Als je dat allemaal niet doet, gaat het roesten, en dat geld niet alleen voor BMW's ;)
pi_185357812
Dat is ook vaak het probleem. Mensen kopen een auto en denken dat af en toe wat olie verversen alle onderhoud is en 1 keer per jaar door de wasstraat alles weer nieuw maakt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 3 maart 2019 @ 10:36:25 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185358243
Ik heb deze week mijn wielkastranden (F11)schoongemaakt. Maar sommige andere plekken kom je nauwelijks bij. Naar beneden bij de hoeken van de voorruit blijft onderin altijd veel blad en shit zitten, zo dat water slecht wegloopt. Onder de rembekrachtiger, zeg maar. Bijna niet bij te komen als je geen gynaecoloog bent. :(

[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 03-03-2019 10:43:11 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 3 maart 2019 @ 10:48:21 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185358436
Bij de hoeken van de voorruit., onder de rembekrachtiger :?
Wat heb jij voor hotrod?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 3 maart 2019 @ 10:54:23 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185358535
Kan ff geen foto vinden.
En quoteknop doet het niet :(

Gewoon motorruimte ter hoogte van de pedalen ongeveer, maar dan onhandiger omschrijving. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 3 maart 2019 @ 10:57:15 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185358572
In de parafan bedoel je? het water moet dan aflopen aan de zijkanten, de wielkasten in. Daar zit inderdaad een rooster om bladeren tegen te houden. Als je die er uitvist (ik hoef het niet vaak te doen) is het probleem toch weg? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')