mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.
Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.
Heeft mijn 2011 F11 ook al.
Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling
Gaat ooit een 528i compressor wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen.
Juist, daarom heb ik hem ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?
Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortjequote:
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks!quote:
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagioquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
[..]
...Toch maar verder sparen
Lekker grondigquote:Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro ).
...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....
....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Ja als je dan toch bezig bent..quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker grondig
Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja als je dan toch bezig bent..
Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.
...
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder (rara welke bmw was het)
Correct verbaast me hoe stil dat motortje nog is bij 200 km/u, je hoort vrijwel niets. Lijkt me sterk dat die elektromotor nog veel doet boven die snelheden... maar misschien wel. Denk dat het ook wel scheelt dat de motor achter je zit voor het geluid.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
I8, ik zie het zo'n 318i nog niet doen.
Waar op de A7? En rijd je er vaker?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
250 km/u net niet aangetikt op de A7 want zag al iemand achter een vrachtwagen rijden... niet slecht voor een 3 cilinder (rara welke bmw was het)
Bij purra Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupequote:Op vrijdag 22 februari 2019 00:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Waar op de A7? En rijd je er vaker?
Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij purra Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de i8 mag lenen. Zit wel te kijken om m'n E36 cabrio misschien te upgraden naar een E93 en dan als daily. Met een hardtop rij je praktisch een coupe
Rij nu tijdelijk in een Clio uit 2006 word je echt verdrietig van qua rijgedrag en schakelen.
die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.quote:
Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop lettenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh dan kun je mij ook weleens spotten in de 540 😄
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
die witte E30 van m'n tante (waar jij de chinese uitlaat toen hebt ondergezet) heeft ze trouwens nog steeds hé. Nu met oldtimerregeling in de wintermaanden stil maar verder doet ie het nog. En wordt steeds zeldzamer want al die E30's rotten weg.
Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.
Is die uitlaat nog gewoon prima verder?
Volgens mij is ie nog wel oke, ze komt ermee door de apk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een coupe en ze worden inderdaad zeldzamer en belachelijk duur.
Is die uitlaat nog gewoon prima verder?
Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik rij er niet echt vaak dus die kans is klein... maar zal erop letten
Wat een leven.....quote:Op zondag 24 februari 2019 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ahhh jammer! Ik ook niet extreem vaak, hoef meestal maar 1 a 2x per week naar m'n werk Bovendien rijd ik momenteel met een Berlingo van een collega, 540i moet ik nog afbouwen.
Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉quote:Op maandag 25 februari 2019 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat een leven.....
Heb de i8 alweer moeten inleveren. Nu nog even in een i3 maar daarna weer in een Clio dus je wil me niet eens tegenkomen
Wat doe je dan?quote:Op maandag 25 februari 2019 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ach, een Clio RS is bijv. wel leuk 😄 Ja maar als ik moet werken ben ik meteen 2 dagen weg meestal. Ligt gewoon aan hoeveel ritten er binnenkomen. Maar mag niet klagen 😉
Koerier, alleen buitenland.quote:
Daar heb ik echt geen verstand van...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 09:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk benieuwd... ik heb mijn e30 coupe 11 jaar geleden ‘ge-exporteert’ uit nederland en vervolgens kreeg ik hem in belgie niet op kenteken. Ik heb de export papieren nog en verhuis binnenkort terug naar nederland. Zou ik die nog op kenteken kunnen krijgen?
Kwam ik toevallig van de week ook tegen, bizar he? Wist wel dat er websites in het Oostblok waren.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb mijn rijbewijs gekocht bij de gemeente, na een praktijkexamen bij het CBR.
je kunt je rijbewijs ook zonder examen kopen, online via internet.
www.rijbewijsauto.com
www.verkrijgenrijbewijs.nl
welke website heeft jouw voorkeur, als je een rijbewijs wilt kopen?
Wat voor motor ligt erin?quote:Op maandag 25 februari 2019 15:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn E87 staat te koop. Twee weken geleden een flinke deuk van 15 bij 10 cm ontdekt, op de motorkap net boven de rechterkoplamp. Reparatiekosten ¤1250.
Dat wordt dus maar verkopen met deuk en het verlies voor lief nemen.
Bonusklacht: mensen die je auto beschadigen en niks laten weten. Bloedhonden...
Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:15 schreef funnywell het volgende:
Waarom repareren, lekker verder rijden.
Het is een 116i met een N43 2.0quote:
Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Naja, omdat hij deukvrij was en nu niet meer. Scheelt wel iets in de verkoopprijs denk ik?
[..]
Het is een 116i met een N43 2.0
Heb er zelf niet zo veel verstand van maar aan de binnenkant van de motorkap zit zo'n tweede stalen laag. Je komt er dus niet zo makkelijk bij. Denk dat het zeker wel goedkoper kan, maar ja, vraag is ook of je er zo veel moeite in wil steken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Een deukje bij verkoop is soms wel een afknapper. Het is niet door een spot repairer te maken? Of uitdeuken zonder spuiten? Ik was 1000 euro kwijt voor 5 roestplekken (3 moesten nieuwe plaatjes ingelast worden) en spuiten. Of misschien het paneel vervangen door een gebruikte nette?
Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitslandquote:
Hier ook, tot alles binnen is aan onderdelen rijd ik een Berlingo Multispace 110pk benzine 😭 Met wind tegen haalde ik een keer 130km/h, wilde niet harder (veilig voor rijbewijs).quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:46 schreef daNpy het volgende:
BMW heeft weer APK voor een jaar.
Heb nu een Nissan Pixo als leen auto Dan weet je vóór je reet de stoel raakt alweer waarom je een BMW rijdt
Wel dom van je motor dat die niet meer bijschoolt na een nwe. turbine.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb sinds een maand een nieuwe turbo op mijn E61 530d. Helaas vanaf dat moment last van storing gekregen en onregelmatig stotterend rijden. Heb toen een aantal onderdelen vervangen doordat Carly mij die kant op wees. Helaas bleef het probleem. heb hem uiteindelijk maar bij een BMW specialist neergezet zo van: succes.
Wat bleek en meteen een TopTip: als je ooit onderdelen aan je motor/aandrijflijn vervangt, zorg dan altijd dat je de adaptiewaarden reset en nieuwe onderdelen opnieuw inleert.
Ik heb dus een tijd met een kapotte turbo rond gereden waardoor je motor zich aanpast. als je vervolgens een turbo vervangt kloppen die verhouding niet meer.
Mijn auto rijd dus nu weer als een zonnetje
Ben op zoek naar iets dat leuk is Geen idee wat. Rij nu (tijdelijk hoop ik) een Clio uit 2006. Brrrrrquote:Op donderdag 28 februari 2019 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Haha naar wat ben je op zoek? Hij staat overigens ook in Duitsland
Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:40 schreef funnywell het volgende:
Wat onderdelen besteld bij BMW, blijkt er nog een terugroepactie open te staan op mijn E39 uit 1999 haha.
Cardanas kan scheuren
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zag vandaag bij het controleren van onze auto dat er een terugroepactie is op de stekker van de aanjagermotor
Voor auto's van 25 jaar is de garantie onderhand wel afgelopen hequote:Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
Gewoon goed wassen, mijn 98 520i is helemaal roestvrij, en als je eens in het kwartaal ff je airbox er uit haalt (wat echt simpel is) en even een stofzuiger erdoor halen, ben je klaar.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Hadden ze maar een terugroepactie op de roest bij de krikpunten en de plek waar de rembekrachtiger zit. Wat een waardeloze constructie op de E39.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |