abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184539332
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:08 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Kleintje, IS200.

Vind het echt een fantastisch ding, alleen die motor mag wel iets meer pit hebben.
Wil als ik het geld en motivatie heb misschien bij CBS een is430 van laten maken.
Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.

Zo'n IS F lijkt me wel wat, die uitlaatpijpen zijn tof :7
Facts don't care about your feelings
  maandag 21 januari 2019 @ 20:19:40 #52
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184539547
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.

Zo'n IS F lijkt me wel wat, die uitlaatpijpen zijn tof :7
Zo'n IS200 rijdt wel echt anders, zit een ongelooflijke korte versnellingsbak op, daardoor is het echt een opgefokt ding. 130 in zijn 4 is 4000 toeren, als je dan iets gas geeft kom je in dat VVT-i gebied en dat rijd wel grappig.
Verder is die van mij voorzien van nieuwe dempers en verlagings veren en zit de hele vooras in de PU. Word je qua comfort niet blij van maar qua sturen wel ;)

Was destijds een concurrent van de E46 320i geloof ik. Ik heb zelf een 323i gehad, en dat is toch een andere auto. Die 323I was voorzien van Mtech pakket, met bijbehorende veren en dempers.
Reed ook heerlijk, alleen merkte je dat gewicht wel in de bochten. Ook is het interieur van de BMW wel beter voor elkaar dan zo'n Lexus. Veel fijnere plek om in te zijn dan de Lexus.

Grappig detail trouwens is dat de BMW bij 130 meer herrie maakte dan de Lexus.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184539587
Vrijdag mn turbo laten vervangen. Elektronische actuator had het begeven en al maanden mee rond gereden.




  maandag 21 januari 2019 @ 20:21:45 #54
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184539619
Wat een rotzooi op je inlaat van je oude turbo, lekte ie niet ergens olie?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184539704
Zo'n eerste generatie LS is echt fantastisch in elkaar geschroefd. Denk niet dat er veel auto's zijn die net als deze Lexus makkelijk 500.000km halen zonder grote reparaties aan blok of bak.

[ Bericht 45% gewijzigd door pvdplanet op 21-01-2019 20:34:23 ]
pi_184539892
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
Wat een rotzooi op je inlaat van je oude turbo, lekte ie niet ergens olie?
Dat is helaas tegenwoordig bijna altijd het geval. Zelfs mijn F11 had hier al last van.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184539924
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Was destijds een concurrent van de E46 320i geloof ik. Ik heb zelf een 323i gehad, en dat is toch een andere auto. Die 323I was voorzien van Mtech pakket, met bijbehorende veren en dempers.
Reed ook heerlijk, alleen merkte je dat gewicht wel in de bochten. Ook is het interieur van de BMW wel beter voor elkaar dan zo'n Lexus. Veel fijnere plek om in te zijn dan de Lexus.

Grappig detail trouwens is dat de BMW bij 130 meer herrie maakte dan de Lexus.
Ik heb een E46 318ci gehad, eibach setje eronder en 18" breedset, reed ook wel lekker hoor. Stil was de BMW sowieso niet echt, Audi A4 van m'n ouders (ook rond 2002) was stiller en de deur sloot mooier als een kluis. Maar ja, geef mij maar RWD...

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zo'n eerste generatie LS is echt fantastisch in elkaar geschroefd. Denk niet dat er veel auto's zijn die net als deze Lexus makkelijk 500.000km halen zonder grote reparaties aan blok of bak.
Pfff, was uit 1993 dacht ik, maar dat ding is zelfs als je het vergelijkt met 2019 beter dan menig auto. Het meest opvallende vond ik de isolatie. Als je met mensen op stap was en je ging ff tanken (ja dat moest wel vaak) dan kon je mensen en muziek bijna niet horen als je buiten stond. Ook in de winter na een stukje rijden je auto parkeren, kom je na een uurtje terug voelt het nog warm. En het is altijd leuk om 180 km/u te rijden en dat je moeder dan zegt "waarom rijdt iedereen zo langzaam hier?" uhh kijk maar op de teller.... WAT :( :( :{ :{ ~O>

Heb een aantal keer in een E38 gereden maar dat gevoel had ik daar toch echt niet van. Maar goed, de gemiddelde E38 is wel behoorlijk afgetrapt.
Facts don't care about your feelings
pi_184539974
Trouwens nog een domme faal dit weekend. Had de 17 inch winterwielen gemonteerd en die zitten behoorlijk dicht op de remklauwen in vergelijking met de 18 inch zomerwielen.

Gevolg: doorgesleten remvoering-indicatorkabel en allerlei alarmbellen op het dashboard

Had er gelukkig nog eentje liggen.
pi_184540929
Ah zo een eerste lichting Lexus LS blijft gaaf. Ik had het idee dat je die een paar jaar terug echt voor een schijntje kon kopen, maar nu zijn ze al net zo duur als hun 10 jaar jongere opvolgers. Heb zelf een paar jaar terug een weekje een splinternieuwe LS600h L President Line meegekregen (SPAM). Met zo een bak rijd je gewoon in 1 ruk door naar de Amalfikust ofzo.

Verder blijft mijn 540i ook een beetje zeuren de laatste tijd. Krijg het probleem van de warme start maar niet opgelost. We dachten het gevonden te hebben, want de carterventilatie was nogal lek. Maar helaas, nog steeds slaat 'ie af bij een warme start. Volgende stap is de stationair regelklep, gelukkig heeft een maat van me nog een 530i V8 sloper staan, dus kan het mooi even omwisselen en als dat werkt bestel ik wel een nieuwe.

Maar nu staat 'ie bij de lasser. Paar roestplekken worden weggehaald en overgespoten. Spannend! Om het de lasser wat makkelijker te maken heb ik zelf al wat delen gedemonteerd: achterbumper, hemel en dakdragers. De roestplekken die aangepakt worden: allebei de A-stijlen (incl. nieuw voorruit), spatscherm linksachter en een strip onder de achterbak (niet te zien als de bumper er op zit). Verder wacht ik nog wat de meerprijs wordt om 3 kleine roestplekjes op de deuren aan te pakken.

pi_184544963
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.

Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
pi_184546065
Bij mijn f11 kwam deze op een rit van 47km ook nooit tot het midden met deze temperaturen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:54:35 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184547196
Maar gaat het nu over het oudevertrouwde "in het midden" H2Otemp. metertje of de nieuwerwetse olietemp.meter met cijfertjes? :)

Die eerste staat altijd in het midden binnen 10-25 km., dacht ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184549790
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:54 schreef Hyperdude het volgende:
Maar gaat het nu over het oudevertrouwde "in het midden" H2Otemp. metertje of de nieuwerwetse olietemp.meter met cijfertjes? :)

Die eerste staat altijd in het midden binnen 10-25 km., dacht ik.
De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:04:06 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184550152
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Ontluchten nog niet helemaal 100%?

Lap karton voor de radiator frotten. Als het dan niet warmer wordt, gok ik toch op de thermostaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184552443
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ontluchten nog niet helemaal 100%?

Lap karton voor de radiator frotten. Als het dan niet warmer wordt, gok ik toch op de thermostaat.
Hij is ontlucht, maar ben erachter wat het was denk ik.
Er zat een grote tak in een aantal kleppen die open en dicht kunnen voor de radiator, onderaan zegmaar, die stonden open..

Qua ontluchten heb ik geprobeerd, systeem komt netjes op druk, en komt alleen vloeistof uit het nippeltje zonder bubbels.
Heb er even wat extra koelvloeistof bijgedaan, kan geen kwaad.
Thermostaat zou inderdaad kunnen, zal hem morgenmiddag even wisselen met de oude, ik denk alleen niet dat dat het is, maar dat de radiateur te effectief met dit weer, het is rammend koud namelijk.

Sidenote wel, zit een M5 radiateur in omdat de oude kapot was.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:17:03 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184553739
Die radiateur doet niet meer of minder dan de thermostaat toe staat. Zit er wel een thermostaat in met de goede temperatuur?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:14:09 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184556974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:09 schreef Shoarmapatatje het volgende:
...

Sidenote wel, zit een M5 radiateur in omdat de oude kapot was.
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:29:30 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184557302
En wat doet zo'n M5 radiator anders dan een gewone?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184557576
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:29 schreef daNpy het volgende:
En wat doet zo'n M5 radiator anders dan een gewone?
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:06:23 #70
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184558003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:

[..]

De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Mijn E39 is na minuutje 10 - 15 wel warm (beetje afhankelijk van op wat voor soort weg je rijdt)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:23:47 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184559539
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn ;)
Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.
Als de radiator "teveel" koelt gaat de thermostaat weer dicht(er). Een grotere radiator heeft alleen zin als je kvs echt té warm wordt. Dat lijkt me voor een straat auto in deze temperaturen erg ver gezocht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:37:56 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184559837
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?

Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. ^O^ https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 22-01-2019 20:46:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184560593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.
Als de radiator "teveel" koelt gaat de thermostaat weer dicht(er). Een grotere radiator heeft alleen zin als je kvs echt té warm wordt. Dat lijkt me voor een straat auto in deze temperaturen erg ver gezocht.
Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? En vrachtwagens in de winter of in koude landen de radiateur half afgeschermt?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:13:21 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184560655
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:10 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? ...
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen. :)

Heeft mijn 2011 F11 ook al. :7

Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 22-01-2019 21:28:42 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184560695
Tussen het lurken door ook maar weer eens wat posten.

Twee weken geleden bij het achteruit inparkeren over een kapot bierflesje gereden. Ik hoorde meteen een knal en een hard gesis de band was in een halve minuut helemaal plat. Aangezien de bandjes er in elkgeval twee jaar op zaten (geen idee wanneer Matigeuser precies nieuwe banden had gekocht) was 't sowieso wel tijd voor nieuwe banden. Dus beide weer een nieuwe Continental..

Meerdere malen ritten gemaakt van een uur of twee en eigenlijk niks aan te merken. Het werkt allemaal nog goed..

Half jaar geleden bij de APK kon ik de leidingen laten tektileren (oid) ipv vervangen wat mij veel scheelde. En in 2019 zal ik de remmen voor moeten vervangen, dan laat ik ook meteen de ruitenwisserbladen vernieuwen etc. Hopelijk hoef ik dit jaar ook geen cilinders te vervangen oid dat zou duur zijn <_<.....
pi_184561285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.

Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.

ikheb de laatste weken enkel gezeik met mn koeling. alle slangen zijn inmiddels vervangen en ook dat hoerige kutkapje achterop t blok.

en dan nog 2x zonder kvs gestaan omdat de onderste slang losschoot. een nieuwe slang van Vasco is dus gewoon troep! De snelsluiting sluit niet goed waardoor die losschoot.
pi_184562693
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen. :)

Heeft mijn 2011 F11 ook al. :7

Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling :)
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.

Wat betreft de M5 radiateur, die is wat groter en sterker gebouwd, en aangezien ik lange ritten maak met de auto, vind ik het toch prettig.
We hadden hem tevens nog liggen van onze oude M5. (onze = mijn ouders uiteraard)
pi_184562706
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen. :P
Gaat ooit een 528i compressor worden ;)
Goedkoper en gaat iets langer mee ;)
pi_184562734
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn ;)
Juist, daarom heb ik hem ook.
Ga met de auto ook op vakantie, en zeker in de hete zomers, is een goede radiateur in de files wel prettig,
Moeten niet hebben dat we met een kokend koelsysteem stil komen te vallen :P
pi_184562812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?

Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. ^O^ https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.
Wellicht is het met de diesels wel zo.

In mijn geval zit er nog een traditionele thermostaat in, samen met een mechanische waterpomp die met de multiriem meedraait, dat is overigens allemaal in orde.

Ik vermoed dat de radiateur gecombineerd met dit weer, nu te-goed koelt, en daarom de auto niet snel op temperatuur komt.
Na een rit van 35km is de verwarming wel warm etc, niet superwarm, maar warm zat dat je niet wegvriest.
Echter ging met metertje niet naar het midden, en dat viel mij het meeste op.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:08:50 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184563291
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184564218
quote:
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortje :)
pi_184567985
Vandaag even sportief naar school gereden, auto kwam vanmorgen wel goed op temperatuur.
Waarschijnlijk waren de openstaande flapjes voor de radiateur door de tak, het probleem.

Voordeel van de sneeuw, niet krabben vanmorgen :)
pi_184599373
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:57:25 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184599439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.
En veel koolafzetting op je kleppen, maar dat kan je een keer laten wegblazen met een walnutblasting.

Voor de rest wel prima blokken, zowel de N54 als de N55
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:15:08 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184599796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.
Zou je ook nog kunnen proberen.
Maar 335 lijkt mij in dit geval wel stukkie spannender. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2019 20:37:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:40:03 #87
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_184728972
quote:
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks! :D
Heb er niet over nagedacht en maar aangenomen dat het een temperatuur sensor was.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.

Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn :P Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)
Inlaat traject schoon, koolafzetting in de cilinderkop moet eens verwijderd zijn. (turbo druk wordt behaald maar lucht komt niet in de cilinder -> misfires en vermogens verlies).
Bougie's, de speling tussen electrode en behuizing moet goed staan
Injectoren, gaan na verloop van tijd lekken en geven startproblemen met onregelmatige draaistabiliteit, eenmaal warm niets aan de hand. Nieuw erg duur maar zodra ze vervangen zijn is het ook in één keer klaar met: start problemen, roken bij koudstart en knallen bij gas-los.
Wastegate van de turbo rammelt, geeft geen problemen maar het is hinderlijk en klinkt alsof er wat stuk is, in enkele gevallen softwarematig op te lossen maar het is een mechanisch probleem. Erkend, bekend, geaccepteerd.
Brandstofpompen, het mooie van de lagedrukpomp is er wel af bij 200K, als de auto standaard is redt die het wel, maar zodra je het vermogen opschroeft is de brandstofpomp vaak oorzaak van misfires. Vervangen is een goede remedie, maar het is ook mogelijk te upgraden.
Waterpomp en thermostaat, tussen 130 en 165d km gaat de pomp stuk. De thermostaat is alleen bereikbaar na verwijderen pomp, en dat is een hoop werk dus die vervang je normaliter samen.

Het blok is oersterk en de randzaken moeten goed zijn, dan heb je een hele fijne auto. Als er geen aantoonbaar bewijs is van bougie's, bobines, injectoren of wallnut blasting (want die KM stand hebben ze allemaal wel inmiddels) dan zou ik verder zoeken, kostbare zaken. Maar, natuurlijk als de prijs ernaar is kun je dat ook meenemen in de aanschaf.
Als je hem opvoert naar 380pk ben je al sneller dan de M3, zelf meegemaakt. :P

Heb er een maand geleden ook goed naar gekeken om van de 130i naar een 335i te gaan, toevallig stond er een mooie met ruim 2ton op marktplaats met de 7 traps DCT. Interesse getoond, maar bedrijf hapte niet dus ik heb het laten varen. Toch maar verder sparen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door -Richard- op 31-01-2019 19:03:33 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:50:20 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184768957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:

[..]

...

[..]

...Toch maar verder sparen :)
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagio :P

Ik wil even klagen over hoe onderhoud simpeler wordt. Not.
Bij de E36 was het microfilter vervangen k*t.
Bij de E46 een eitje.

Bij de F11 nog zwaarder k*t.
Airbag demonteren :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 02-02-2019 11:17:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185016669
Het heeft even geduurd (en duurt nog even..) maar na ruim 3 weken is mijn BMW bijna klaar bij de lasser. Dan is 'ie nagenoeg roestvrij! Alle belangrijke plekken zijn dan aangepakt.

Helaas wat vertraging doordat ze zo gauw geen after market ruit konden vinden, dus heb ik een originele besteld (375 euro :'( ). Al ging mijn voorkeur sowieso naar origineel uit, alleen vanwege het superkleine BMW logootje :7 Dus dat was al een fijne natuurlijk. Maar nu ze de ruit wilde terugzetten kreeg ik te horen dat de sierstrips niet de mooiste zijn (wist ik), maar dat later vervangen van die strips een lastige taak is. De clipjes die aan de originele ruit zitten breken vaak af en dan kun je die nieuwe strips niet plaatsen.. Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit. Tweedehands zijn ze vaak niet meer netjes helaas. Gelukkig viel de rest allemaal mee qua kosten. Er was minder roest dan gedacht (kwam niks van binnen uit). Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:52:52 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185017538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro :'( ).

...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal 8)7 Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....

....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185023452
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lekker grondig ^O^

Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 08:31:59 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185025746
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja als je dan toch bezig bent..

Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-02-2019 09:12:41 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185026648
Ben ook weer aan de BMW, jaren een zwarte 325 cabrio gehad uit 1988. Maar deze 3 jaar geleden voor een hele mooie prijs verkocht, denk aan 10k+ , aan een Duitser. Kocht m in 2003 in Spanje, woonde daar toen, en daar was t leuk lekker je Hollandse kop verbranden tijdens de siesta in de file naar je lunchplek, die Spanjaarden verklaarden me voor gek, die zie je niet zo snel in een cabrio haha. Maar hier eenmaal terug in NL op NL kenteken gezet, maar steeds minder in gereden, met dichte kap vind ik die wagen helemaal niks, net zo 'saai' als iedere andere 6 cilinder haha. Die komt alleen tot zn recht als cabrio, in een warm land, lekker scheurend over de bergweggetjes. Geen andere bmw geeft dat kart gevoel.

Maar nu een E39 523i Executive automaat aangeschaft. Blijft in mijn ogen de best geproduceerde sedan aller tijden, behalve dan de rembekrachtiger die op een totale ruk plaatst zit afgesloten onder het interieurfilter en een enorme vochtaantrekking heeft.

edit, heb m pas 5 dagen dus moet nog foto's maken en ben iedere avond pas thuis als t donker is
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:18:12 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185026798
523 ^O^
The thinking man's 528 :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185027606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen. :@
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

Hadden we het er laatst over omdat ik ‘m naast een gebouw had geparkeerd voor 3 dagen, en paar uur nadat ik ‘m weg had gehaald vloog dat gebouw in de fik? Toevallig was een paar weken terug met die storm een muur omgewaaid, tegen de auto van een collega aan.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:55:22 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033500
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.

...
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185033694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:09:28 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:13:33 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185033871
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_185034778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')