Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kleintje, IS200.
Vind het echt een fantastisch ding, alleen die motor mag wel iets meer pit hebben.
Wil als ik het geld en motivatie heb misschien bij CBS een is430 van laten maken.
Zo'n IS200 rijdt wel echt anders, zit een ongelooflijke korte versnellingsbak op, daardoor is het echt een opgefokt ding. 130 in zijn 4 is 4000 toeren, als je dan iets gas geeft kom je in dat VVT-i gebied en dat rijd wel grappig.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje een LS400 gereden... ben een BMW fan maar daar kan geen BMW tegenop hoor. Nou ja qua degelijkheid en comfort dan, voor de rest rijdt ie als een slagschip en is het design saai.
Zo'n IS F lijkt me wel wat, die uitlaatpijpen zijn tof
Dat is helaas tegenwoordig bijna altijd het geval. Zelfs mijn F11 had hier al last van.quote:Op maandag 21 januari 2019 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
Wat een rotzooi op je inlaat van je oude turbo, lekte ie niet ergens olie?
Ik heb een E46 318ci gehad, eibach setje eronder en 18" breedset, reed ook wel lekker hoor. Stil was de BMW sowieso niet echt, Audi A4 van m'n ouders (ook rond 2002) was stiller en de deur sloot mooier als een kluis. Maar ja, geef mij maar RWD...quote:Op maandag 21 januari 2019 20:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Was destijds een concurrent van de E46 320i geloof ik. Ik heb zelf een 323i gehad, en dat is toch een andere auto. Die 323I was voorzien van Mtech pakket, met bijbehorende veren en dempers.
Reed ook heerlijk, alleen merkte je dat gewicht wel in de bochten. Ook is het interieur van de BMW wel beter voor elkaar dan zo'n Lexus. Veel fijnere plek om in te zijn dan de Lexus.
Grappig detail trouwens is dat de BMW bij 130 meer herrie maakte dan de Lexus.
Pfff, was uit 1993 dacht ik, maar dat ding is zelfs als je het vergelijkt met 2019 beter dan menig auto. Het meest opvallende vond ik de isolatie. Als je met mensen op stap was en je ging ff tanken (ja dat moest wel vaak) dan kon je mensen en muziek bijna niet horen als je buiten stond. Ook in de winter na een stukje rijden je auto parkeren, kom je na een uurtje terug voelt het nog warm. En het is altijd leuk om 180 km/u te rijden en dat je moeder dan zegt "waarom rijdt iedereen zo langzaam hier?" uhh kijk maar op de teller.... WATquote:Op maandag 21 januari 2019 20:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zo'n eerste generatie LS is echt fantastisch in elkaar geschroefd. Denk niet dat er veel auto's zijn die net als deze Lexus makkelijk 500.000km halen zonder grote reparaties aan blok of bak.
De eerste, gaat om een oude E39.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 08:54 schreef Hyperdude het volgende:
Maar gaat het nu over het oudevertrouwde "in het midden" H2Otemp. metertje of de nieuwerwetse olietemp.meter met cijfertjes?
Die eerste staat altijd in het midden binnen 10-25 km., dacht ik.
Ontluchten nog niet helemaal 100%?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Hij is ontlucht, maar ben erachter wat het was denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ontluchten nog niet helemaal 100%?
Lap karton voor de radiator frotten. Als het dan niet warmer wordt, gok ik toch op de thermostaat.
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:09 schreef Shoarmapatatje het volgende:
...
Sidenote wel, zit een M5 radiateur in omdat de oude kapot was.
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:29 schreef daNpy het volgende:
En wat doet zo'n M5 radiator anders dan een gewone?
Mijn E39 is na minuutje 10 - 15 wel warm (beetje afhankelijk van op wat voor soort weg je rijdt)quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:41 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
De eerste, gaat om een oude E39.
Hij kwam ook vandaag niet op temperatuur...
Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? En vrachtwagens in de winter of in koude landen de radiateur half afgeschermt?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, alleen als de thermostaat dat toelaat.
Als de radiator "teveel" koelt gaat de thermostaat weer dicht(er). Een grotere radiator heeft alleen zin als je kvs echt té warm wordt. Dat lijkt me voor een straat auto in deze temperaturen erg ver gezocht.
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:10 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Klinkt logisch maar waarom hebben veel moderne wagens dan van die kleppen om teveel wind (koeling) te voorkomen? ...
mijn 2004 316 E46 komt nu ook niet op temperatuur. al zal dat bij mij de thermostaat zijn gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 00:55 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Even een vraagje....
Ben ik de enige van wie de auto vandaag niet op temperatuur kwam?
Verwarming was ook niet je-van-het, maar vooral de motortemperatuur deed mij verbazen.
Vloeistoffen zijn op peil, waterpompje is nieuw, thermostaathuis is van aluminium met nieuwe meyle thermostaat.
Mijn gedachte is het weer, maar iemand anders dit ook gehad.
Auto bleef zegmaar op 1/4 van de teller.
De E39 heeft ze ook al, zitten van die klepjes in het pastic huis waar de consensor en radiateur inzitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kleppen eerder om aerodynamischer gunstiger waarden te krijgen als ze niet open hoeven te staan om genoeg te koelen.
Heeft mijn 2011 F11 ook al.
Edit: aero én sneller op temperatuur komen is de bedoeling
Gaat ooit een 528i compressor wordenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou een deel afdekken genoeg moeten zijn.
Of een M5 blok er in lepelen.
Juist, daarom heb ik hem ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meer, beter koelen. Laat dat nu net het probleem zijn
Wat dat betreft, niet bij de E39 aan de orde, dat is pas vanaf de E60 met N52/N53/N54 motoren etc.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft een E39 al een electronisch aangestuurde thermostaat, en kan dat nog problemen veroorzaken?
Vond een redelijk uitgebreide, en up-to-date, uitleg over koeling op de site van Hella/Behr. https://www.hella.com/tec(...)g/Motorkoeling-2800/
M54 motor dus ook, ik heb een pauperE39, dus nog met een M52 motortjequote:
Wastgate's van de turbo's schijnen nog wel eens herrie te schoppen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
330 heeft geen turbo en 272 PK.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Geweldig! Wist niet eens dat die connector hiervoor was, dit verklaard ook op wat voor manier je meer controle hebt over het koelsysteem. Thanks!quote:
Dingen welke gewoon voor elkaar moeten zijn (Let op enkel N54)quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien ik de Tesla weggedaan heb en m'n E36 cabrio steeds ouder aan het worden is zat ik te denken om dan misschien een nieuwe cabrio te halen. De E93 is nog steeds wel leuk qua design en nu best betaalbaar.
Bijvoorbeeld de 335i... zijn die een beetje betrouwbaar? Ben nooit echt een fan geweest van turbo's, maar wel van 6-in-lijn Als je de specs van die auto bekijkt zit het niet eens zo veel van de M3 af maar is wel stukken goedkoper.
Voor een Alfa Giulia Quatrofrommagioquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
[..]
...Toch maar verder sparen
Lekker grondigquote:Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... (375 euro ).
...Dus net nieuwe besteld, 400 euro totaal Alleen voor 2 strips en 1 manchet om de 2 strips te verbinden. Belachelijke prijzen, duurder dan de voorruit....
....Nou ja, even pijnlijk maar straks hopelijk weer een mooie wagen!
Ja als je dan toch bezig bent..quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker grondig
Heb je 'm al fatsoenlijk verzekerd, met al die investeringen?
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja als je dan toch bezig bent..
Hij is WA+ verzekerd, wil ‘m tzt nog laten taxeren.
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij was ik er al eens eerder over begonnen. Over verzekeringen.
Maar niet veel is zo scheisse als de één of andere telefoonlullo die achterin je 10-15K klassieker(in spé) knalt en daarna 2,5K van de verzekering krijgen.
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Maar zonder taxatie zal de dagwaarde niet al te hoog zijn denk ik. Vooral omdat ‘ie al richting de 280k gaat. Maar hoop dat ze met taxeren de waarde zien en wat ik er in heb gestopt. Dan wordt het de moeite om ‘m allrisk te verzekeren.
...
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verzekeringen met taxatie eisen vaak wel een daily ernaast. Maar de dagwaarde is bij een auto zoals jouw 540 een lachertje/huilertje.
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb 'm gewoon verzekerd (bij Centraal Beheer) als daily (WA+ dus). Maar als ik 'm dan laat taxeren gaan ze daarna nog steeds uit van de dagwaarde ipv een geldig taxatierapport? Ik weet wel dat je elke paar jaar een nieuwe taxatie moet hebben.
Tegen die tijd even contact opnemen met de verzekering dus!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken in de richting van klassieker/youngtimer verzekeringen. Daar werken ze oa. met all-risk op basis van taxatiewaarde. In feite kom je overeen voor welk bedrag de auto is verzekerd en betaal je navenant premie. Weet niet of ze dat voor daily's ook aanbieden.
Taxatie is 1 keer per 3 jaar oid. Taxatie kost, aan huis, meestal iets van ¤125-150 per keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |