Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000
Ik had hier eigenlijk een constructie mannetje/vrouwtje met O-ringen verwacht ipv. een pakking. Dat is een stuk drukbestendiger.quote:Op zondag 30 december 2018 20:26 schreef daNpy het volgende:
16 Nm is niet veel. Heb ze nog extra aangedraaid.
Kvs gaat het blok in of uit, anders hadden ze gewoon alleen de olie door de warmtewisselaar kunnen laten gaan en de kvs via de externe aansluitingen.quote:Op zondag 30 december 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had hier eigenlijk een constructie mannetje/vrouwtje met O-ringen verwacht ipv. een pakking. Dat is een stuk drukbestendiger.
En duurder.
Dat is matig man!quote:Op maandag 31 december 2018 15:05 schreef daNpy het volgende:
We zijn weer thuis, auto op de kar en afgezet bij een bevriende garage. Als bonus is het spiegelglas aan de bestuurderszijde door steenslag kapot gegaan
Hou op schei uit man.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Boegschroef: Hawk HT10? Zijn vrij aardige blokken voor de E30 (heb ik ook op m'n Golf). Bij mijn waren ze echter netjes helemaal afgesleten tot 0,5 mm voor het staal
Zijn ze zo oud dat ze afbrokkelen?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Heb je een idee waarom de achterste blokken er het slechtst aan toe zijn?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef boegschroef het volgende:
Nu ik terug denk, jaartje of 5 denk ik.
quote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hou op schei uit man.IdemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Mjah, kan gebeuren denk ik. Die blokken worden wel ietsje heter als straatblokken bij correct gebruikquote:Op dinsdag 1 januari 2019 13:55 schreef boegschroef het volgende:
Nu ik terug denk, jaartje of 5 denk ik.
Klinkt als oplosbaar. Nieuw pakking=nieuwe kansen.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 11:45 schreef daNpy het volgende:
BMW rijd weer. Koelsysteem afgeperst met warme en koude motor: ok
Maar wel nog olie lekkage bij de pakking die ik vervangen heb
Ja, dat is waar.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klinkt als oplosbaar. Nieuw pakking=nieuwe kansen.
Constructie lijkt bij N53 hetzelfde. Even gechkt.
Oke interessant, zal het eens testen met verwarming uit, thanks.quote:Op donderdag 10 januari 2019 00:32 schreef boegschroef het volgende:
Is een ‘bekend’ probleem. Klinkt heel raar maar het heeft iets met de verwarming te maken. Als je alles op zo koud mogelijk zet is het als het goed is weg.
Kan als het goed is geen kwaad, is een duur ding en lastig bij te komen (intake moet eraf).
Das toch een elektrische pomp; na hoeveel km. vervang je die?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:24 schreef pvdplanet het volgende:
Zondag de waterpomp maar eens vervangen bij de 130i.
Goede deal gevonden: 301 Euro voor de Pierburg inclusief Mahle thermostaat en verzending
Prijs zelfde onderdelen dealer: 620 + 120 Euro
https://www.bmwblog.com/2(...)ring-388-horsepower/quote:The split-cooling approach, which fundamentally changes thermal management, is also completely new. Unlike in the past, there are two separate cooling circuits for the cylinder head and crankcase.At low and medium load, the cylinder wall temperature is not unnecessarily lowered, which brings advantages in the combustion, which has a significant impact both in the WLTP cycle and in the low-load daily routine of most customers.
Another advantage of the always high cylinder wall temperatures is that the engine generates less soot particles in the event of a sudden load jump. On the other hand, the tendency to knock does not increase because the split-cooling approach simultaneously ensures a well-cooled combustion chamber roof.
110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.quote:
Alleen vind ik 110K wel een beetje een korte levensduur. Bij mijn oude BMW's kon je pomp, radiator en expansievat wel vervangen bij 150-175K. Had eigenlijk de hoop dat dat niet meer zou moeten.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:04 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
110.000km. Ga volgende maand naar Zwitserland en wil geen risico lopen.
Nog geen check-engine lamp maar wel een code dat de pomp op een andere snelheid draait dan binnen de tolerantie.
Op zich een goed idee zo'n electrische pomp, het spaart benzine en de motor is sneller op temperatuur. Maar ze zijn stukken duurder dan de ouderwetse mechanische versie.
Een mongooltjequote:Op maandag 14 januari 2019 01:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kwam er van de week achter dat de nier los zat De nier zelf is nog heel, maar alle 'lipjes' waar hij in klikt in de zwarte grille zijn gebroken. Dacht eerst misschien door de storm (dat het al wat los zat en de storm de laatste druppel was), maar nu ik weet dat praktisch alle lipjes zijn gebroken twijfel ik of het niet gewoon vandalisme is geweest. Maar goed, het is 24 jaar oud plastic dus Joost mag het weten. Zal 'm even met een tiewrapje vastzetten, want zo ziet het er helemaal niet uit. Als ik dan de nieuwe grille binnen heb moet ik ook het gespoten deel demonteren volgens mij, om de grille te vervangen.
Ziet er een beetje mank uit zo
[ link | afbeelding ]
Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.quote:Op maandag 21 januari 2019 19:15 schreef pvdplanet het volgende:
Op 1 of andere manier is er altijd wat te knutselen een BMW...
Welke Lexus heb je?quote:Op maandag 21 januari 2019 19:27 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn met een ander merk niet anders. Er gaat altijd wel iets kleins stuk.
Zelfs de lexus die ik bijvoorbeeld nu heb heeft zijn dingetjes
Waarschijnlijk komt dat doordat je een perfectionist bent qua auto's
Kleintje, IS200.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |