abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 december 2018 @ 01:01:33 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183911207
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_183912661
Helsinki, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn volgens mij wel kinderdagverblijven die flexibel zijn. Misschien meer dan een gastouder?

Ach Aure en Jip :* Ik hoop dat je toch nog bent gaan slapen tegelijk met Jip! Beterschap, ik duim voor hem!
pi_183912758
Ik ben uiteindelijk ook gaan slapen, maar ik moet nu steeds kolven voor zijn voeding dus langer dan 2 uur slaap in één stuk zit er niet in. Hij heeft elke 3 uur een verzorgingsronde waarin we dan van alles doen, waaronder hem zijn melk geven. Maar goed op zich was ik weinig slaap gewend, hoewel het hier toch net wat zwaarder valt. Vandaag moet ik ook even naar buiten van de verpleging, want ik zit eigenlijk al sinds donderdag alleen maar bij Jip :@

De melk via de sonde geven is wel beter merk ik aan zijn plasluiers. Verder is het nog een hoopje sneue baby. Ik hoop zo dat hij vandaag wat opknapt.
pi_183912882
Ach Aure, dat klinkt zwaar.
Ook al ben je weinig slaap gewend, ik denk dat je in je eigen bed en in je eigen huis toch wat beter slaapt dan in een ziekenhuis slaapstoel, terwijl Jip aan de snoertjes ligt. Pittig dat je nu ook zoveel moet kolven maar wel goed dat je aan de plasluiers ziet dat er meer melk in gaat. Ik duim dat vandaag een goede dag voor Jip wordt!
pi_183912953
Aure, wat een narigheid toch. Dat stomme RS. Wat kunnen ze daar toch ziek van zijn. Ik hoop voor jou dat Jip snel wat opknapt!

En pm/dm me gerust, Twix heeft ook RS gehad (en daardoor kantje boord gelegen) dus been there, done that. :*
pi_183913459
Wat naar toch Aure. En ik snap heel goed dat het megaintensief is, niet thuis zijn, elke paar uur moeten kolven en je mannetje zo te zien. Ik vind écht dat je je nog vrij sterk houdt :*
  zondag 23 december 2018 @ 09:16:57 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183913558
Aaah, Aure da's ook wel echt heel erg naar. For what it's worth: er brandt vandaag in huize Tink een kaarsje voor Jip.

Mijn baby slaapt nog... en ik zit wakker op de bank.
Gisteravond was hopeloos (voeding om 23 u, toen met geen mogelijkheid willen slapen: gillen, kreunen, persen...maar niet poepen :( ) Manlief is met haar beneden op de bank gaan zitten, omdat ik kapot was. Daar heeft ze uiteindelijk een uur geslapen in de periode tot 3 uur. Toen heeft ze bij mij in bed gegeten en kon ik haar wél wegleggen. Ze slaapt nu dus al 5,5 uur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183913582
Dat was ook geen fijne avond Tink!

Mijn baby :{w. Ik zat ‘m vanaf de bank te bekijken en dacht ‘zo groot is ie toch helemaal nog niet?’. Bij nadere inspectie :')

pi_183913710
Flinke groeispurt gemaakt vannacht Fleur :D

Arme prul, zo vervelend als ze daar zo'n last van hebben!

Jullie zijn allemaal lief :* het is fijn om het hier van me af te schrijven. Ik ben toch een beetje beperkt tot de digitale wereld :P ik heb alleen het personeel en mijn vriend om tegen aan te praten :P bezoek houden we erg rustig.
pi_183914125
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 06:51 schreef Aure het volgende:
Ik ben uiteindelijk ook gaan slapen, maar ik moet nu steeds kolven voor zijn voeding dus langer dan 2 uur slaap in één stuk zit er niet in. Hij heeft elke 3 uur een verzorgingsronde waarin we dan van alles doen, waaronder hem zijn melk geven. Maar goed op zich was ik weinig slaap gewend, hoewel het hier toch net wat zwaarder valt. Vandaag moet ik ook even naar buiten van de verpleging, want ik zit eigenlijk al sinds donderdag alleen maar bij Jip :@

De melk via de sonde geven is wel beter merk ik aan zijn plasluiers. Verder is het nog een hoopje sneue baby. Ik hoop zo dat hij vandaag wat opknapt.
Ah, arme Jip. En wat ben jij sterk! :*
pi_183914192
Ach Aure, die arme Jip en jij! Wat is dat ellendig je kindje zo te zien hè. Heel veel sterkte, ik duim voor een snel opknappende Jip! :*
pi_183918461
Oh nee Aure wat rot allemaal, arme Jip ;(. Ik voel echt met je mee. En het is ook slopend voor jou met zo'n ritme. Heel veel sterkte :*.

Helsinki, ik zit bij een kdv dat best flexibel is, ze starten ook al vroeg voor ouders die in de zorg werken. Je moet dan 4 weken van tevoren de dagen + uren voor die maand doorgeven geloof ik, ze noemen het vaak ook flexibele opvang. Je zou eens kunnen googlen op flexibele kinderopvang [plaatsnaam], hopelijk komt er dan wat uit.
pi_183918928
Hier is inderdaad ook flexibele opvang mogelijk op het kdv. Wellicht iets om uit te zoeken, Helsinki. Hopelijk vind je iets wat goed voelt.

Aure, wat sneu en naar allemaal. Jullie hadden je Jips eerste kerst vast heel anders voorgesteld. Gelukkig krijgt hij meer binnen. Ik hoop dat hij gauw een stijgende lijn te pakken krijgt!

Phi is een beetje knorrig vandaag. Ze sliep weer zo goed vannacht: 18.45 tot 7.30 Ik mocht uitslapen en hoorde mijn man om 9.00 alweer naar boven komen met haar. Ik dacht voor een verschoning, maar nee: ze ging maar bed. En ze sliep vervolgens tot 12.15 :') Volgens mij was ze ook toe aan vakantie :+
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 15:40:04 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183920740
Ok, even een vraag hier of mensen hier ervaring mee hebben. Wij hebben de huisartsenpost al gebeld (vooral voor mijn vrouw want zij is erg ongerust). De HAP belt ons zo terug want wachttijd was wat lang.

Hoe dan ook. Onze dochter van iets ouder dan 5 maanden spuugt sinds een 2 uur veel. Ze heeft in deze tijd nu 4x overgegeven, maar niet gewoon 'een mondje terug', maar echt serieus 'veel' (voor zover dat kan bij een baby).

Daarnaast ziet ze een beetje witjes, en is wat huilerig. Dit is pas tegen de middag begonnen, want vanochtend was er helemaal niets aan de hand, en was ze gewoon haar vrolijke zelf. Gisteren ook niets aan de hand. Ze heeft momenteel geen koorts. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ze reageert op aangesproken worden, en ze lacht ook wel, maar flauwtjes, niet zoals ze normaal doet.

Zijn er mensen hier die dit herkennen van hun kind/baby? Ik zit hier bij de telefoon te wachten tot de HAP terug belt, maar ik dacht, hier zit bij mekaar veel ervaring, dus ik zal er eens een post aan wagen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183920849
Heeft onze zoon ook wel eens gehad. Dat was gewoon een smerige griep. Dat ze niet voluit lacht, klinkt me niet vreemd in de oren als ze zo beroerd is. Desalniettemin zou ik in jullie plaats vermoedelijk ook wel even de hap gebeld hebben voor zo'n pukkie. Beterschap!
pi_183921213
Jip zijn eerste kerst in het ziekenhuis was niet wat ik in gedachten had toen ik al die leuke rompertjes met vlinderdasstrikjes kocht :D maar we vieren nu echt wel definitief beide kerstdagen in het ziekenhuis helaas.

Hij ligt wederom heel veel te slapen, hij was echt op, dat merk je aan alles. Soms gaan zijn oogjes even open en dan tukt ie weer verder. Wat we nu doen is bijvoorbeeld om 12 uur verzorgen als hij wakker is, met alle dingen die we niet kunnen doen als hij slaapt. Bij de verzorging om 3 uur doen we dan alleen alles wat kan terwijl hij slaapt, zoals voeding en medicatie via de sonde. En dan wachten we tot hij wakker wordt om de andere dingen te doen of tot de volgende verzorgingsronde van 6 uur. Alles om hem zo lang mogelijk te laten slapen om bij te komen. Ik mag/moet in de verzorging veel zelf doen, dat is wel fijn. Verschonen, temperaturen, zetpil geven, vernevelen dat soort dingen. Voelt het toch nog een beetje alsof ik iets kan betekenen.

Zuurstof afbouwen zit er geloof ik nog even niet in. Ik denk zelfs dat we morgen pas een beetje verbetering gaan zien. Volgens mij is hij nu echt aan het bijkomen.

Het is inderdaad echt ellendig om je baby zo te zien. Hij heeft nu ook zo'n hekel aan alles wat er in/rondom zijn gezicht moet gebeuren. Snap ik ook wel, want daar moet ook steeds iets (neus uitzuigen, neus druppelen, zuurstofbril, eerst ook medicatie via spuitje in zijn mond). Maar ik merk nu ook dat ie hysterisch wordt als ik hem een kus op zijn hoofd wil geven dus dat doe ik maar niet meer, maar echt mijn hart... ;( ik hoop dat dat weer goed gaat komen als hij weer een tijdje thuis is. Zal misschien wel wat tijd nodig hebben.
pi_183921264
Dat heeft Jip een paar maanden terug ook gehad CG. Dat bleek toen een griepje te zijn. Ging ook gepaard met ranzige diarreeluiers :r
pi_183921515
och aure, wat sneu voor jip. En voor jullie. :* Kan ik wat voor jullie betekenen?
pi_183921618
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, even een vraag hier of mensen hier ervaring mee hebben. Wij hebben de huisartsenpost al gebeld (vooral voor mijn vrouw want zij is erg ongerust). De HAP belt ons zo terug want wachttijd was wat lang.

Hoe dan ook. Onze dochter van iets ouder dan 5 maanden spuugt sinds een 2 uur veel. Ze heeft in deze tijd nu 4x overgegeven, maar niet gewoon 'een mondje terug', maar echt serieus 'veel' (voor zover dat kan bij een baby).

Daarnaast ziet ze een beetje witjes, en is wat huilerig. Dit is pas tegen de middag begonnen, want vanochtend was er helemaal niets aan de hand, en was ze gewoon haar vrolijke zelf. Gisteren ook niets aan de hand. Ze heeft momenteel geen koorts. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ze reageert op aangesproken worden, en ze lacht ook wel, maar flauwtjes, niet zoals ze normaal doet.

Zijn er mensen hier die dit herkennen van hun kind/baby? Ik zit hier bij de telefoon te wachten tot de HAP terug belt, maar ik dacht, hier zit bij mekaar veel ervaring, dus ik zal er eens een post aan wagen.
Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.
pi_183921648
Lief jagär maar ik zou niet zo goed weten wat. Er wordt erg goed voor ons gezorgd al O+ Ik vind het fijn dat ik hier gewoon alles van me af kan typen, dus dat jullie hier digitaal zijn voor mij is al genoeg O+
pi_183921705
Ach Aure, wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal. Is je ziekenhuis (in de buurt van) Utrecht? Dan kom ik persoonlijk met kerst wat lekkers voor jullie langsbrengen.
Ik hoop dat jullie snel verbetering zien bij Jip
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 16:22:39 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183921858
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 16:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.
Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.

We moeten wel regelmatig drinken aanbieden ivm uitdroging. Verder heeft ze gisteren voor het laatst 2x gepoept en ook al is dat normaal, en werd dat bevestigd door de HAP, maak ik me daar ergens toch wel zorgen over, maar dat is vooral omdat ik soms nogal wat kan doordraven als het op haar aankomt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183921884
Lief OIT maar dat is niet nodig hoor :* we zitten in Rotterdam (SFG) dus da's ook niet in de buurt :P
pi_183921976
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.

We moeten wel regelmatig drinken aanbieden ivm uitdroging. Verder heeft ze gisteren voor het laatst 2x gepoept en ook al is dat normaal, en werd dat bevestigd door de HAP, maak ik me daar ergens toch wel zorgen over, maar dat is vooral omdat ik soms nogal wat kan doordraven als het op haar aankomt.
Het is met zo’n kleintje ook gewoon lastig.
Maar zolang ze maar wat blijven drinken, is er over het algmeen niet echt wat ernstigs aan de hand. Blijven aanbieden maar dus. En weer aan de bel trekken bij de HAP als je er geen vocht meer inkrijgt...
pi_183921983
Aure ik leef met jullie mee. :* O+

Is het nog gelukt om even naar buiten te gaan? Ook goed voor jezelf blijven zorgen hoor. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183922116
CG, Bikkel heeft hetzelfde gehad afgelopen week. Ik probeer aan te houden dat als hij gewoon voldoende drinkt en plast en geen koorts heeft het vanzelf wel weer goed moet komen.

Aure, ik hoop dat alles snel weer beter gaat met Jip. En wat Pkm zegt,ook goed voor jezelf blijven zorgen he!

Hier afgelopen nacht alle uren op de klok gezien. Vriend stelde voor om Bikkel op zijn eigen kamer te leggen omdat ik van ieder geluidje al wakker word maar ik weet het nog niet...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183922125
Jaaa heb een heerlijk rondje in de regen gelopen met een vriendin :D was erg fijn, ga ik morgen weer doen.
pi_183922227
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:23 schreef Aure het volgende:
Lief OIT maar dat is niet nodig hoor :* we zitten in Rotterdam (SFG) dus da's ook niet in de buurt :P
Oke :) Dan stuur ik een soort virtuele kerststol naar je toe ;)
pi_183923232
Oh aure wat sneu :{ hoop echt dat het snel beter gaat me Jip :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 17:44:41 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183923766
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:32 schreef Wolken het volgende:
CG, Bikkel heeft hetzelfde gehad afgelopen week. Ik probeer aan te houden dat als hij gewoon voldoende drinkt en plast en geen koorts heeft het vanzelf wel weer goed moet komen.

Aure, ik hoop dat alles snel weer beter gaat met Jip. En wat Pkm zegt,ook goed voor jezelf blijven zorgen he!

Hier afgelopen nacht alle uren op de klok gezien. Vriend stelde voor om Bikkel op zijn eigen kamer te leggen omdat ik van ieder geluidje al wakker word maar ik weet het nog niet...
Ja nou ja, ik zie dat ook zo, maar ik merk nu toch aan mijn vrouw dat het hele gebeuren bij onze dochter na die liesbreuk operatie er flink in heeft gehakt, want ze wil niets horen over 'even aankijken' etc.

Ze stelt gewoon dat als onze dochter wakker wordt en weer overgeeft (ze heeft straks gegeten) dat ze dan naar de huisartsenpost wil. Toen ik aangaf dat dat niet per se nodig was, net zoals aan de telefoon tegen me gezegd werd, kreeg ik die zin maar half uitgesproken en als blikken me hadden kunnen doden was ik nu morsdood geweest.

Dus nu zit ik hier te wachten wat er gebeurd. Ik blijf erbij dat het niet zinnig is als we gaan, maar als het voor de gemoedsrust van mijn vrouw helpt, dan gaan we maar. Even afwachten dus.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183924499
CG: ik heb met mijn oudste ook meermaals “voor niks” bij de HAP of huisarts gezeten hoor. Je moet als nieuwe ouder ook leren hoe je goed voor je zieke kindje zorgt. En wanneer is “ziek” niet meer “gewoon ziek” maar “nu moet ik me echt zorgen maken”? Ze zijn er bij de HAP net zo goed voor om je gerust te stellen daarin als dat ze er zijn om in te grijpen als er zorgen zijn. Je kan eigenlijk niet te veel gaan dus.
pi_183925146
Wij hadden een paar weken geleden voor Jan Doedel een ambulance voor de deur staan dus ik ken het wel hoor. Ik moet mijzelf ook regelmatig kalmeren omdat ik me te druk maak om niks. Bikkel was erg aan het hoesten en heb hem geen moment uit mijn zicht gehad omdat ik bang was dat hij kon stikken :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183925396
Aure ik ben in dat ziekenhuis bevallen dat met dat op klap bed kwam mij al zo bekend voor, dat was toen ook het geval toen mijn man erop sliep. Toen werden de gordijnen opeens open getrokken - ook goedemorgen - en werd er tegen man gezegd "in de nacht een man in de ochtend ook een man" 8)7
Wat schrikken van Jip zeg, hopelijk knapt ie snel op. Ik kan je ook wel gezelschap brengen? :*
pi_183928544
Schoonouders hier als oppas gehad en ons Spookje was een engeltje! Uiteraard even een huiluurtje nadat wij gewoon weer thuis waren eind van de middag. Je kan natuurlijk niet de hele dag vrolijk zijn. :9

Nu kijken of ze een eerste slaapje wil doen ondanks het opboeren/opkomen van de melk.
pi_183928688
Heb maandag afspraak bij de HA ivm mijn ribben N. is al 10 mnd en mijn ribben staan nog heel ver uit elkaar, en het is gewoon leegte in het midden.
Ook doet lang staan zeer en bukken en vooral N. optillen :X hebben jullie hier ook last van? Of hadden jullie dat en wanneer gingen ze terug?
pi_183929240
Aure, heel veel sterkte met Jip! Geen eerste Kerst zoals je je had voorgesteld, hopelijk knapt Jip snel op. Zorg ook inderdaad goed voor jezelf. Echt naar om je kindje zo te zien. Vanuit hier wordt ook met jullie meegeleefd :* :* !!
pi_183930389
:* voor iedereen hier O+

Jip was een hele tijd aan het slapen, best zen enzo. Tot hij rond een uur of 6 na de verzorging, zo ongeveer zijn hele maaginhoud inclusief sonde uitkotste ;( Daarna zat ie in een bizarre hoestbui, maar hij kreeg het slijm niet goed weg. Proberen uit te zuigen met een speciale sonde. Vervolgens nieuwe sonde voor voeding proberen te plaatsen, maar die kwam er ook uit. Helemaal hysterisch werd hij en uiteindelijk uitgeput van al dat gedoe aan zijn lijfje. Ik zou het zo graag allemaal van hem overnemen....
pi_183930463
Ach Aura, m'n hart breekt een beetje voor jullie ;( Wat een ellende toch zo. Ik blijf duimen voor Jip en heel veel sterkte voor jou :*
pi_183930508
Aure, ik lees mee, wat een verschrikking om je kindje zo te moeten zien ;( krijg er tranen in mijn ogen van. Heel veel beterschap :*
pi_183930604
Aure, dikke knuffel! Wat ontzettend zwaar en zo zielig voor Jip (en jullie). Jullie zijn in mijn gedachten, hopelijk gaat het snel de goede kant op met Jip :* :*
  zondag 23 december 2018 @ 22:05:40 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183930621
Aure, sterkte maar weer. Wat een kloteperiode zo. Is het allemaal nog een beetje te regelen met andere verplichtingen? Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom palivizumab (injectie tegen rsv) niet altijd gegeven wordt. Zo'n ziekenhuisopname is zo ingrijpend. Zal wel om de kosten zijn. O. heeft 'm een paar keer gekregen. Ik geloof dat 1 ampul 2000 euro kost. Maar goed, dat kost 1 dag ziekenhuis ook.

Bedankt ieder voor de sterktewensen mbt onze uk. Het is ook het enige wat er 'mis' is hoor, het is een uk. Maar wel een beweeglijke, topfitte en elke dag schaterlachende uk. Ben inmiddels dus begonnen met 2 bordjes pap per dag,in de ochtend en avond en haar fruit geef ik met Griekse yoghurt. Eens kijken wat dat doet!
pi_183931548
Aure, veel sterkte!

Ik ontlurkte voor Aventura. Ik kan me herinneren dat je meisje te vroeg en dysmatuur geboren is en er sprake was van placenta-insufficientie, toch? Had jij zelf ook hellp of hoge bloeddruk?

Ik wilde je namelijk even een hart onder de riem steken, maar wist niet helemaal zeker wat je voorgeschiedenis ook alweer was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 december 2018 @ 22:57:22 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183931965
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Aure, veel sterkte!

Ik ontlurkte voor Aventura. Ik kan me herinneren dat je meisje te vroeg en dysmatuur geboren is en er sprake was van placenta-insufficientie, toch? Had jij zelf ook hellp of hoge bloeddruk?

Ik wilde je namelijk even een hart onder de riem steken, maar wist niet helemaal zeker wat je voorgeschiedenis ook alweer was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dankjewel, ja klopt helemaal! Te vroeg en veel te klein inderdaad. De groeirestrictie werd in week 25 ontdekt. Ik ben al jaren hogebloeddrukpatient. Echter heb ik daarmee 7 jaar geleden na een zwangerschap van 41 weken een bijna 9-ponder mee gekregen. Het is nooit onderzocht waar de placentainsufficiëntie nou door kwam.
Ik heb inderdaad gelezen over dat onderzoek. Haar begeleiders zijn resp mijn hoofdbehandelaar vorig jaar en de kinderarts waar we met O. periodiek nog komen. De bevindingen doen ons natuurlijk goed! Ik zal de arts er eens naar vragen bij ons éénjaarsbezoek :) Dankje voor het delen!
pi_183932394
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 22:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

dankjewel, ja klopt helemaal! Te vroeg en veel te klein inderdaad. De groeirestrictie werd in week 25 ontdekt. Ik ben al jaren hogebloeddrukpatient. Echter heb ik daarmee 7 jaar geleden na een zwangerschap van 41 weken een bijna 9-ponder mee gekregen. Het is nooit onderzocht waar de placentainsufficiëntie nou door kwam.
Ik heb inderdaad gelezen over dat onderzoek. Haar begeleiders zijn resp mijn hoofdbehandelaar vorig jaar en de kinderarts waar we met O. periodiek nog komen. De bevindingen doen ons natuurlijk goed! Ik zal de arts er eens naar vragen bij ons éénjaarsbezoek :) Dankje voor het delen!
Wat goed dat je het onderzoek al kende! En dat de resultaten je inderdaad goed doen. En wat apart zeg, dat het de vorige keer zo anders ging qua gewicht en termijn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183933291
Ik had komende week vakantie opgenomen dus qua werk zit het wel goed, maar mijn werk is ook super flexibel. Ik heb al gezegd dat ik de week erna ook vrij ga nemen. Hoewel ik er van uit ga dat Jip dan allang thuis is (ik denk/hoop donderdag of vrijdag as), heb ik besloten dat het voor hem (en mij) beter is als hij die week nog niet naar de opvang gaat en lekker thuis gaat aansterken. Daar hadden ze alle begrip voor en we kijken later nog even of we nog iets met zorgverlof ofzo kunnen doen. Maar op zich heb ik nog genoeg uren staan dus het komt sowieso wel goed.

Ja die vaccins... Ik weet het ook niet. Maar nu reageert Jip wel extreem op dit virus hoor. De hele afdeling ligt hier wel vol met baby's met RSV, maar hij is zo ongeveer de enige met al die toeters en bellen.
pi_183933678
Wat pittig Aure dat Jip zo heftig reageert. Zo had je jullie eerste kerst natuurlijk niet voorgesteld :* Goed dat je naar buiten bent geweest. Is je vriend/man inmiddels ook iets meer in het ziekenhuis nadat hij gewend is aan de situatie?
Fijn dat je werk zo flexibel is trouwens. Lijkt mij een heel goed idee om volgende week thuis bij te komen met elkaar! Hopelijk mag Jip donderdag naar huis.
Sterkte daar, ik denk aan jullie :*
pi_183933910
Jaa die is er inderdaad vaker nu O+ en hij gaat zorgen dat we met kerst lekker eten hebben ipv ziekenhuisvoer :9
  maandag 24 december 2018 @ 09:39:03 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183935978
Klinkt als een goed plan Aure, toch een heel klein beetje kerstgevoel. Heel veel sterkte voor Jip :* en voor jou, je doet het fantastisch!

Prul zat gisteren voor het eerst in de draagdoek en oooh, wat was dat heerlijk. Ze heeft 1,5 uur lang superrelaxed geslapen.

De nachten blijven onrustig. Op zich slaapt ze heel fijn in na de voeding (tegen mij aan weliswaar, maar da's prima), maar wegleggen/in de cosleeper schuiven blijft lastig. Dat lukt eigenlijk alleen maar na de nachtvoeding (vannacht om 3 uur). Tot die tijd wordt ze elke keer wakker met krampjes... Tenminste, dat denk ik: ze overstrekt, kreunt, laat scheten en maait met haar armpjes. En dan is ze wakker. Ik begin dan opnieuw met bij me pakken, troosten, weer in slaap laten vallen tegen me aan. En dan slaapt ze en wordt ze na 10 minuten weer wakker met een borrelende buik, vuistjes, enzovoorts. Na een keer of drie geef ik dat op en gaat manlief met haar naar beneden, waar ze op de arm wel slaapt.

Ondanks dat de kinderarts vorige week vond dat ze prima groeit (in tegenstelling tot het cb), vraag ik me toch af of dit geen kwaad kan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183936205
Dat ging bij ons ook een tijdje zo Tink. Gaat als het goed is vanzelf weer goed komen. Als ze goed slaapt op de arm, lekker laten doen als je man dat vol kan houden. Ik weet nog dat ik nachten in een stoel in de babykamer heb geslapen met Jip in een bepaalde houding tegen me aan. Want dan sliep ie wel :') maar uiteindelijk worden de krampjes minder en gaat het slapen beter :)
pi_183936395
Fleur, wat wordt Casper groot! O+

En Tink, wat een rotnacht(ten). Verschrikkelijk die krampjes, zo zielig voor de kindjes en waardeloos voor de ouders door al het slaapgebrek. Ik hoop dat het snel beter gaat met Prul! Wat fijn dat het goed gaat met de draagdoek trouwens O+

CG, hoe is het nu met je dochter? Ik hoop dat het niet nodig is geweest om de hap te bellen en dat het dus wat beter ging. Ik snap de zorgen, heel sneu om je kindje zo ziek te zien zonder te weten wat er precies aan de hand is. Dan kan je beter naar de hap gaan en met een gerust hart weer naar huis gestuurd worden omdat het enkel een griepje is, dan dat je je voortdurend druk blijft maken. Ze kunnen zelf nog niet praten, dat is het ellendige.

Bella, dat met die uitstaande ribben zegt mij echt helemaal niets. Als het niet goed voelt, zou ik zeker de huisarts even bellen als ik jou was!

Aure, wat heb ik met jullie te doen, al die ellende ook nog eens in de kersttijd. Ik vind dat je je sterk houdt en hoop dat er ook voor jou wordt gezorgd. Heel veel sterkte, ik denk aan je en hoop echt dat Jip snel opknapt en hij thuis verder aan mag sterken. Dan kunnen jullie lekker samen knuffelen op de bank, dat is zoveel fijner dan in een kil ziekenhuis :*

Even een klein vraagje tussendoor. Vlokje kwijlt als een malle en kauwt overal op. Haar ondertandjes zijn door maar ik verwacht meer tanden. Veel spuitpoepluiers ook weer en eergisteren daarmee zowel zichzelf als mij ondergepoept :') Door dat gekwijl, wordt de huid onder haar mondje echter ook vreselijk rood en schraal omdat ze de speen zoveel in wil. Ik smeer het steeds in met Weleda babyolie maar steeds als het iets beter lijkt te gaan, wordt het rap weer slechter omdat het kwijlen natuurlijk aanhoudt. De speen heeft ze ook echt nodig om rustig te blijven, dus die afpakken is geen optie. Heeft iemand een gouden tip hoe we haar mondje en kinnetje wat minder pijnlijk kunnen maken en houden?
pi_183937486
Hier een ziek kind + zieke echtgenoot in combinatie met vandaag al kerst met schoonfamilie, dus druk. Alleen even een kus en dikke knuffel voor Aure en Jip!

En Schanu, roodheid staat voor zover ik weet los van speen. Günther hier had het ook op zijn kin rondom tanden doorkomen en daardoor veel kwijlen en die heeft helemaal geen speen. Babyspeeksel wordt tijdelijk zuurder om het tandvlees wat te laten verweken, zodat tanden makkelijker kunnen doorbreken. Bij een baby die veel kwijlt kan dat zure speeksel wat uitslag op de huid geven :Y Ik kan me voorstellen dat een speen daarbij niet bepaald voordelig is, maar speen weghalen is dus geen garantie voor einde huiduitslag.
Let me see you stripped down to the bone
pi_183937651
Ah kijk dat wist ik niet, bedankt voor de informatie Mini! Dan ga ik er ook van uit dat het vanzelf weer over zal gaan als het speeksel wat minder zuur wordt, dan moet ze er dus gewoon even doorheen :)

En oei, nog meer ziekte in combinatie met kerst :{ Heel veel sterkte met de ziekenboeg Mini en hopelijk heb je toch nog hele fijne dagen, ondanks de drukte en het zorgen voor :* Beterschap voor kleine en grote man!
pi_183939819
Hoe is het vannacht gegaan Aure? Ik hoop dat Jip lekker veel slaapt en zo snel opknapt.

Ah zieken bij Minilot, beterschap!

Wij hadden gisteren het Kerstdiner met mijn schoonfamilie, 10 volwassenen, 5 kinderen en Juul. Juul keek haar ogen uit. Was er om 19:00 helemaal klaar mee maar viel pas tegen 20:00 in slaap. Het was wel erg gezellig al was ik vooral met Juul bezig. Ze was niet huilerig of zo maar wilde graag bij mama blijven.
Oh en die groentehapjes bunkert ze echt naar binnen, gisteren hadden we aardappelpuree voor haar gemaakt. Wederom boos dat het op was. We zijn 9 dagen geleden begonnen, ik vind het ook wel wat vroeg om de hoeveelheid al op te gaan hogen. Ze krijgt nu 2 ijsklontjesbakjes met groente zeg maar. De flessen drinkt ze nog steeds leeg behalve die van 21:30, dan drinkt ze 120 ipv 200.
pi_183941917
Het was een onrustige nacht en de dag nu is ook een tikkeltje onrustig. Hij moet zo erg hoesten steeds maar het zit allemaal nog erg vast. Het heeft allemaal tijd nodig, maar bij Jip wel veel tijd. Dus we blijven sprayen, neus uitzuigen, druppelen etc. Er wordt nog een beetje gespeeld met de flow van de zuurstof om te kijken of er iets is waar hij wat beter op reageert (zijn ademhaling blijft hoog). Hij is nog steeds zo kapot. Ik zie nog niet echt verbetering en die gaat heus nog wel komen, maar ik had zo gehoopt dat dat vandaag al was. Vooral voor hem, want hij heeft het zoooo zwaar ;(
  maandag 24 december 2018 @ 16:11:22 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183942065
Och arme Jip en je arme moederhart! Sterkte Aure, wat duurt het lang zeg :{ :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 24 december 2018 @ 16:28:43 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183942394
Postte ik vanochtend nog in het draagtopic dat de kinderarts in tegenstelling tot de cb-arts vindt dat Prul wel goed groeit, zitten we na een heel erg slapeloze nacht en de geplande belafspraak met de kinderarts toch weer in het ziekenhuis.

De arts vindt het niet normaal dat Prul zo veel huilt en zo weinig slaapt 's nachts. Nu blijkt ze niet alleen niet aangekomen, maar zelfs afgevallen te zijn (50 gram sinds woensdag op dezelfde weegschaal). De lactatiekundige is erbij geweest en die had nog wat tips (aanleggen kan nog iets beter, vaker van kant wisselen, speentje aanleren voor zuigbehoefte na de voeding) en we wachten nu op de uitslag van de test op een urineweginfectie omdat ze veel rustiger was met paracetamol. Als ze die infectie heeft, krijgt ze antibiotica en gaan we met adviezen naar huis. Ze hebben het ook over een opname gehad om te zien of wij nog dingen anders kunnen doen, maar dat vond de arts nog niet nodig en bovendien erg rot met kerst.

Afwachten dus...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183943023
Wat naar om te lezen over al die zieke babytjes (en mannen) :'(

Aure, wat is Jip een vechter! Wat naar dat jullie zo lang in het ziekenhuis moeten blijven, maar jullie zijn in goede handen. Wat goed dat je zo naar je moederhart hebt geluisterd en aan de bel hebt getrokken. Jip: snel beter worden kleine vent!

Tink, wat naar dat prul zo onrustig is en nu zelfs afvalt. Wat een pittige tijd voor jullie samen. Ik hoop dat jullie snel de oorzaak vinden en dat jullie weer bergopwaarts gaan!

Mini beterschap voor Gunther en man. En sterkte voor jou met de kerstdrukte.

Exode, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat Juul het zo goed deed!

Wij hebben onze eerste mini-vakantie erop zitten en M deed het geweldig! De doorslaapfunctie is wel kapot, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben lekker gewinkeld, gegeten, gezwommen en spelletjes gespeeld O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183943793
Aure, veel sterkte voor Jip en voor jullie; wat naar om zijn eerste kerst in het ziekenhuis te liggen -O- :*

Ook een :* voor Tink, hopelijk gaat je meisje gauw lekker aankomen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183945721
Wat een ziekenboeg hier bah. Beterschap allen :*

Even een extra :* voor jou en Jip Aure. Niemand wil de eerste kerst vieren in het zkh. Maar boven alles hoop ik dat Jip snel echte verbetering laat zien!

Tink wat een zorgen ook om jullie Prul. Hoop vlkr jullie op snel meer duidelijkheid. Zodat je er hopelijk wat aan kan doen. En de nachten en het groeien wat beter gaat :*

Ik durf nu bijna niet te zeggen dat het hier momenteel echt genieten is. Sinds de boventandjes door zijn en ze minder verkouden is gaat het echt top. Ze eet als een bouwvakker, loopt langs de tafel, kruipt zo snel dat ik haar regelmatig kwijt ben :p schud haar hoofd als ik nee zeg en ze doet aan soort van zwaaien en klappen. Deze ontwikkeling is zo tof O+ Als ze nou ook eens zou groeien... Met haar 9 maanden is ze nu net 7.1kg en 70 cm.

Fijne feestdagen dames en heren en baby’s O+
pi_183945918
Wat een heerlijk spekkie, Peace :9 :Y) En wat een heerlijke vakantie beschrijf je O+

Aure, wat een zorgen en verdriet! Ik duim nog steeds voor jullie door, dat de omslag maar heel gauw mag komen!

Tink en Prul ;( Ik hoop dat ze geen urineweginfectie heeft, au en bleh! Sterkte, hopelijk komen jullie er achter wat er is en gaat ze snel groeien :*
pi_183949536
:* voor alle zieke kindjes en voor iedereen die het verder nodig heeft. Ivm morgen geen tijd (want en kerst en verjaardag vrouwlief), nu alvast:



Fijne feestdagen allemaal O+
pi_183949849
Schanu wat een schatje O+ O+

:* voor alle zieke kindjes! Ik heb hier ook een baby met een smerig hoestje en koorts in bed gelegd ;(

Casper stond los gisteren :D Hij schrok er zelf ook van :') _O-

Peace wat een schatje nog trouwens! O+

Oh en dit is nieuw. Als je 20 seconden niet oplet en hij stil is staat de televisie opeens anders :')




[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 24-12-2018 23:10:01 ]
pi_183951246
Haha Fleur wat een dondersteen :D

Prachtige baby heb je Schanu!

Tink sterkte met prul :* ik hoop dat ze snel weer aankomt!

Jip heeft steeds hele hevige hoestbuien vandaag. Ik hoop dat dat betekent dat het slijm los komt. Ik vind hem verder nog niet vooruit gaan. Ik ben bang dat we hier nog wel even zijn eigenlijk. De vermoeidheid begint nu wel een beetje voelbaar te worden, komt denk ik ook door mijn kolfschema van elke 3 uur kolven. Ik overweeg om een keer een nachtelijke sessie over te slaan en te vragen of ze hem dan kunnen voeden met nutrilon en mij willen laten liggen... Ze vullen mijn melk nu ook al aan met nutrilon, omdat ik niet genoeg opbrengst heb. En "drinken" doet ie het toch wel, want het gaat via zijn sonde :D mijn moeder begon overigens al over borstvoeding afbouwen, maar dat zie ik niet zitten. Zelfs ook al is het best zwaar nu. Ik wacht nu nog even op de verpleging voor zijn verzorging en daarna hopelijk wat slapen. En dan kerst vieren in het ziekenhuis :D we gaan er maar het beste van maken! #liefdagboek
pi_183951457
Aure :* :* :* ik blijf duimen dat het nu heel snel beter gaat met jullie mannetje.

Tink wat rot dat het niet lekker gaat met prul, hopelijk is het geen infectie. Ik duim voor een goede nacht.

Peace wat een lekkerdingggg O+ en klinkt als een heerlijke minivakantie, fijn zeg!

Hahah fleur wat een boef heb je daar :D. Altijd verdacht als ze even stil zijn he ;). Wat knap dat ie al even los stond!

Schanu wat een lieve foto!

Songeur wat klinkt dat heerlijk O+ dat mag ook zeker gepost worden. Zo leuk die ontwikkelingen. Is haar groei een reden voor zorg of?

Hele fijne kerst allemaal :*. Ik ga morgen een poging doen om de meiden met hun uberfoute twinning kerstoutfit op de foto te krijgen. Wish me luck :P.
pi_183952295
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:26 schreef Songeur het volgende:
Als ze nou ook eens zou groeien... Met haar 9 maanden is ze nu net 7.1kg en 70 cm.
Mini's zijn leuk. O+ Ons manneke is bijna 15 maand en pas 76cm.

*Gaat gauw weer weg hier*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 25 december 2018 @ 05:30:31 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183952941
Fijne kerst allemaal!

Omg, die tv. _O-

Wat een lieve foto schanu O+

Songeur, alleen maar fijn, toch? Vooral ook goed nieuws posten hoor!

Prul heeft geen infectie, maar mijn 'ze heeft ergens last van' werd wel serieus genomen. Ze krijgt nu paracetamol en ik kreeg ook meteen gelijk; sinds de voeding van middernacht slaapt ze als een roos. En wij dus ook O+ verder van de lactatiekundige het advies om toch weer te gaan bijvoeden, zodat ze meer energie krijgt. Daardoor kan ze dan beter bij mij drinken en heeft ze meer energie om te groeien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183953254
Go Casper, wat een niet-baby is het dan ineens!

Tink, ik hoop dat prul lekker gaat groeien de komende tijd. Wat vervelend, de zorgen die je nu hebt.

En een fijne kerst allemaal! Speciale knuffel voor Aure en Jip!
pi_183954635
Allemaal een hele fijne eerste kerst met baby O+ gewenst! Een knuffel voor iedereen met een zieke baby en de zorgen die daar bijkomen! :*

Op deze speciale editie van BFD een kerstige foto :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183954826
Jouw Sofie Takkie O+

Nog eentje dan voor de BFD O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183954973
Ahww ik sla BFD over, want ik vind hem echt te zielig om op de foto te zetten. Maar die van jullie zijn fijn O+

Er is net een foto gemaakt van zijn longen en ze gaan nog iets afnemen uit zijn keel en de rest hoor ik straks. Maar volgens mij is iedereen het er over eens dat het een beetje lang duurt voor we vooruitgang zien.

Ik heb wel net iets meer/beter kunnen slapen, hoewel ze mij hebben aangeraden om binnenkort overdag even naar huis te gaan terwijl mijn vriend dan hier blijft. En dan daar lekker te douchen ipv hier en even een paar uur in eigen bed te slapen. Ik snap het wel, maar tegelijkertijd heb ik zoiets van, hoe kan ik hier weg gaan dan. Onze onzichtbare navelstreng die ze vergeten zijn door te knippen is echt niet zo lang :'(

Ik hoop dat iedereen hier een hele fijne kerst heeft ~:) knuffel je baby een keertje extra O+ en bedankt voor het luisterend oor hier, heel fijn :*
pi_183955131
Aure! Dikke (kerst) knuffel van Casper en mij voor jullie! Hopelijk gaat het deze dagen de goede kant op *; :*

Sofie en Vlokje! O+

Kersteditie BFD!


pi_183955650
Fijne kerstdagen allemaal!

Sterkte met Jipje, Aure. Denk ook om jezelf :*

Beterschap voor Prul en Günther!

Ik heb gisteren mijn baby opgevroten, want ze was echt abnormaal niet te doen zo schattig in d’r kerstvrouwenpakje O+
pi_183956428
Fijne feestdagen van mijn kerstdino's *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183956605
Even ontlurken voor Aure.

Je verhaal komt mij zo ontzettend bekend voor met zieke baby in hetzelfde ziekenhuis en teruglopende kolf opbrengst.

Ze hebben daar een fijne lactatiekundige die je misschien kan helpen, gewoon ernaar vragen!
Ze had voor mij een soort van zorgplan gemaakt, waarin bijvoorbeeld stond dat het erg belangrijk is dat ik zoveel mogelijk kan rusten, daarna zeurde niemand over het niet opklappen van het bed en slapen overdag.
Verder had ze natuurlijk ook tips voor het kolven. Bijvoorbeeld borsten goed warm maken met kompressen voor het kolven, gelijk winst.

Verder veel sterkte, en ze kunnen nog meer doen als het nog slechter zou gaan (dat vond ik in ieder geval hoopgevend).
pi_183956821
Ik kwam even lurken voor kerstbabyfoto's :@ O+ cutecutecute O+

Maar ik las ook zieke kindjes en de kleine van aure zelfs in het ziekenhuis ;( heel veel sterkte met de prulletjes. Hopelijk herstellen ze snel weer :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183963001
Fijne kerst allemaal ~:) >:O

:* voor de zieke kindjes tijdens hun eerste kerst. Zo sneu ;(
pi_183963324
Voorzichtig positief hier. Jip heeft nieuwe antibiotica gekregen en wordt vaker verneveld. Sindsdien een stuk rustiger, zo rustig zelfs dat ze toch heel langzaam zijn zuurstof gaan afbouwen om te kijken hoe dat gaat :)
pi_183963921
Wat ontzettend fijn Aure!

Lieve Jip, wordt maar snel nog meer beter :*
pi_183964090
Fijn Aure!
pi_183965329
Oh wat fijn Aure!
pi_183966535
Wat fijn om te lezen Aure. :* Ik duim voor je dat Jip nou echt gaat opknappen.
O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 25 december 2018 @ 21:26:48 #82
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183967240
Bedankt voor de tips m.b.t. flexibele kinderopvang! Hier zit er eentje een paar straten verderop en daar ga ik een rondleiding aanvragen :). En dan informeren naar de mogelijkheden maar ik zag op de website al dat zij ook flexibele opvang aanbieden. Donderdag ook nog de kennismaking met de gastouder, wie weet...

Fijn om te lezen, Aure!

Iedereen hele fijne dagen toegewenst O+.

I. heeft gisteren een speelmat gehad van Little Dutch en lag al lekker tegen die speeltjes aan te meppen. Verder is hij door de familie ook aardig verwend met allerlei dingen. Morgen naar de opa en oma van L. in Groningen! Eerste keer dat we zo ver weg gaan met hem. Ben erg benieuwd.
pi_183967533
Aure, wat fijn dat Jip rustiger is met de nieuwe antibiotica en dat er voorzichtig wat vooruitgang is! Hopelijk hebben jullie nog een beetje Kerst kunnen vieren in het ziekenhuis, heeft je man lekkere hapjes meegebracht? Heel veel sterkte en beterschap voor Jip en zorg ook goed voor jezelf!
pi_183967835
Dat klinkt goed Helsinki!

Ik lig in bed met een baby met nog steeds koorts, schor, hij klinkt heel vol, moet telkens hoesten en zijn ademhaling piept regelmatig. Hij was vandaag ook echt zichzelf niet en heeft elke keer zielige huiltjes in z’n slaap. Zieke baby’s ;(
pi_183968224
Beterschap voor je jongetje BelleFleur! Zieke kindjes zou een verbod op moeten komen.

Helsinki, succes morgen en veel plezier ook!

Oh oh, ik ben ineens zo aan het memorylanen. Kerst vorig jaar: dikke buik, darmsonde, ziek, geen Kerstdiner, veel in bed, niet voor Twix kunnen zorgen.
Kerst dit jaar: een prachtig jongetje erbij, heerlijk kruipend, kirrend, altijd vrolijk en bovenal dol op zijn grote broer.
Echt, ik zeg het zo vaak te vaak misschien wel :@ maar die twee jongetjes zijn zo het allermooiste wat ons is overkomen. Wat een rijkdom!
pi_183968375
Ach Fleur, zo sneu he. Zieke baby's zouden echt verboden moeten worden.

We hebben kerst een minibeetje gevierd in het ziekenhuis. Vriend had biefstukrollade, aardappelpuree en salade geregeld. En appeltaart met slagroom en alcoholvrij bier :D dus dat was ons kerstdiner O+

Ik ben vandaag toch ook nog even naar huis geweest, onze onzichtbare navelstreng kon dat uiteindelijk prima hebben voor een paar uurtjes :+ even onder onze eigen douche gestaan, in ons eigen bed gelegen en de kat geknuffeld. Was stiekem best fijn, misschien ga ik het morgen weer doen :D

Jip is wat meer wakker en reageert ook meer op ons. Ook pakt hij weer speeltjes vast. Verder wel nog ziek, maar toch is dit al wel fijn om te zien. Ze hebben vandaag toch niet meer afgebouwd, dat zal wel morgen worden.
pi_183968520
Fijn dat het in elk geval langzaam beter gaat Aure. :*

Hier ook een soort van memory lane, we hebben Welpje vorig jaar met kerst gemaakt :') *;
pi_183969127
Oh wat fijn om te lezen Aure! O+

Oh Malteser, ik kan me dat nog herinneren en wat een contrast (gelukkig) met dit jaar!

Fijne feestdagen allemaal! ~:) ik zag hele fijne BFD foto’s voorbij komen met een kerstig tintje, dan kunnen wij natuurlijk niet achter blijven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183969865
Vrolijk kerstfeest allemaal!

En beterschap voor alle zieke kindjes

pi_183974100
Wat fijn dat het wat beter gaat Aure!

Malteser, je zegt het nu echt te vaak hoor ;) Nee hoor, fijn om te lezen juist. Wat een liefde kun je ervaren he, ongelofelijk.

LBF, wat sneu, beterschap!

Onze eerste kerstdag was heerlijk. M voelt zich inmiddels iets beter, wel drie keer gekomen voor een slokje drinken maar daartussen sliep ze gelukkig goed. Ik lag iets meer wakker wegens te veel gegeten...:D over een uurtje sta ik te bootcampen, dat leek me een paar weken geleden nog een goed idee.
Vanmiddag naar mijn schoonfamilie. Mijn schoonvader heeft vorige week vervelend nieuws gekregen, helaas zijn er uitzaaiingen gevonden dus dat is echt heel naar. Hoop dat de kinderen zo wat afleiding geven.
pi_183974147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:24 schreef lunapuella het volgende:
Fijn dat het in elk geval langzaam beter gaat Aure. :*

Hier ook een soort van memory lane, we hebben Welpje vorig jaar met kerst gemaakt :') *;
Haha tof! Twix is ook van Tweede Kerstdag :P .
pi_183974254
Vita en Aapie! O+ O+

Oh OiT wat een rotnieuws ;(

Luna en Malteser _O- Casper is van tweede paasdag :')

Wat een helse nacht hier. Hij kon totaal zijn draai niet vinden. En samen slapen anno 2018. Wakker worden omdat je kind half over je heen hangt om je telefoon van het nachtkastje te plukken :')

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 26-12-2018 08:48:11 ]
  woensdag 26 december 2018 @ 08:43:26 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183974427
Fijne kerst! Met paracetamol is prul best een goede slaper. Gisterenavond flink gehuild (dat huiluurtje duurt hier drie uur) dus manlief heeft met haar door de kamer gelopen, maar na een voeding rond 1 uur kwam ze om kwart voor vijf en wordt ze nu net wakker.

Dikke kus voor de andere zieke kindjes!

En even een berichtje om te jubelen over de lactatiekundige van het ziekenhuis/de ggd. Die heeft uit zichzelf al een paar keer geappt om te vragen hoe het gaat, nog wat tips te geven en ons een hart onder de riem te steken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183974645
Kleintjes in kerstoutfits O+

Jeetje Aure, wat pittig zo rond kerst. Fijn dat de nieuwe AB beter lijkt aan te slaan. Hopelijk gaat alles snel weer goed. Lijkt me rot om kerst in het zkh te vieren, maar aan jullie kerstdiner heeft het niet gelegen zo te lezen :D

Tink, wat lief van je LK O+ Geeft je echt het gevoel dat ze naast jullie staat, kan ik me voorstellen. Het lijkt alsof je meer ontspannen bent dan een week geleden, klopt dat? :*

Kerstkindjes van luna en Malteser :D

OIT Wat een flutnieuws ;( :*

Fijne feestdagen allemaal ~:) >:O
Make your own kind of music.
pi_183975384
Wat een leuke kerstfoto’s! Maar fleur dat is echt geen baby meer, wat is ie al groot! Wel jammer van de nacht.. vandaag nog veel plannen of lekker rustig aan?

OiT wat een rotnieuws, veel sterkte :*.

Tink wat een toffe LK! Ik snap alleen niet waarom prul pcm krijgt, ze had geen infectie ofzo toch? (Mss heb ik eroverheen gelezen waarom ze het krijgt, excuses).

Haha luna met je memorylane :D ik had precies hetzelfde, moest er gisteren ook aan denken :’). Oudste is van Pasen en jongste Kerst :P.

Aure jullie zkh kerstdiner klonk geslaagd, en goed dat je heel eventjes naar huis bent gegaan. Mama moet soms ook heel eventjes kunnen opladen. Hoe is het nu?
pi_183975817
Kerstbaby's O+

Ze hebben mij vannacht laten slapen en Jip nutrilon gegeven. Dus ik heb gewoon geslapen van half 1 tot 6 uur! Vanochtend merkte ik pas hoe erg ik dat nodig had.

Jip is een tikkeltje chagrijnig maar wel nog steeds wat meer alert enzo als hij wakker is. Het slijm lijkt los te komen, dus ik denk/hoop dat we in de licht stijgende lijn zitten. Maar als ik iedereen om me heen zo hoor, dan zitten we hier nog wel even.

Ze hebben zo'n afschuwelijk ding aan zijn bed gehangen, maar hij lijkt het wel leuk te vinden :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hij is er zojuist door in slaap gevallen :D
  woensdag 26 december 2018 @ 10:23:57 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183975990
Cass: ik heb vannacht redelijk geslapen en dat maakt een wereld van verschil. Ik vind het heel lastig dat prul slecht groeit, maar weet ook dat we er alles aan doen om haar te helpen.

Hetzusjevan: ze krijgt pm omdat ze steeds opnieuw wakker werd van de kramp/buikpijn en daardoor steeds vermoeider werd, niet meer de energie had om te drinken, waardoor ze nog slechter ging slapen en nog minder energie had enzovoorts... De kinderarts en lk zeiden allebei: krampjes horen erbij, maar als kindjes zo veel energie kwijt zijn met huilen dat ze niet meer groeien, grijpen we in.

Malteser: wat een verschil met vorig jaar! Blijf vooral je fijne berichtjes posten O+

Oit; wat een rotnieuws. Sterkte!

Aure, dat ding is inderdaad afschuwelijk, maar wel fijn dat jij even geslapen hebt en dat het heel langzaam de goede kant op lijkt te gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183976241
Ik ben te laat voor BFD, maar toch maar even mijn 2e kerst Bollie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tink; ik lees je posts steeds, kan het niet toch reflux zijn? Ik herken het huilen en slecht slapen van Prul bij Bollie, maar zij is zo opgeknapt met maagzuurremmers...

Aure; je arme kleintje in het ziekenhuis! Hopelijk knapt hij heel snel op en kunnen jullie snel naar huis!
pi_183976393
Wat wordt ze al groot Sillie! O+

Fijn van jullie nachten Aure en Tink! :)

Zusjevan wij gaan naar schoonfamilie, opzich wel een chille dag en ik ben wel van het als Casper het niet trekt gaan we naar huis. Dat hebben we gisteren ook gedaan meteen na het eten. Mijn moeder zei gisteren zelf onder het eten al ‘Casper moet naar huis en lekker naar z’n eigen bed’. Ik zit er meer mee dat m’n zwager pas laat kan ivm een voetbaltoernooi (ja op tweede kerstdag, wie bedenkt het) en er pas om 17:00 kan zijn. En 17:00 zeggen is bij hem dan dan vaak 18:00 komen en dan nog eten. We zien het wel :P
  woensdag 26 december 2018 @ 10:46:38 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183976407
Sillie, ze wordt huilend wakker, waarna haar buik borrelt en ze flinke scheten laat of poept. Daarna is ze meestal goed te troosten en valt ze weer in slaap, totdat ze een kwartier later weer begint te borrelen. Ze spuugt eigenlijk nooit, ruikt niet uit haar mond en ik hoor haar ook niet kokhalzen of slikken als ze in bed ligt... Dus de kinderarts en lk dachten (naast een eventuele oorontsteking of urineweginfectie die het niet lijken te zijn) aan krampjes. Maagzuurremmers vonden ze risicovoller dan paracetamol.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183976899
Wat sneu al die zieke kindjes met kerst.
Aure, fijn dat Jip iets lijkt op te knappen hopelijk was die andere antibiotica het keerpunt.
Tink, fijn dat de pcm helpt. Sneu dat ze zoveel last heeft. Als het inderdaad krampjes zijn zou probiotica dan kunnen helpen? (nog een goedbedoelde tip waar je er vast al veel te veel van hebt gehad dus als je er niets mee kan leg het dan vooral naast je neer!)

Hier een geweldige eerste kerstdag gehad O+ L heeft zich super vermaakt en heel veel gegeten! 1ste (achter)kleinkind aan die kant dus hij kreeg alle aandacht.
Ook heel fijn dat familie mee ging in onze manier van opvoeden waardoor ik alles makkelijk uit handen kon geven. Bijvoorbeeld geen opmerkingen dat hij in bedje (dat speciaal was klaargezet) moest slapen maar aanbieden om een stukje met hem te gaan wandelen. L sliep al voordat ze de hoek om waren dus dat werkte perfect.

Vandaag 2e kerstdag met de andere kant van de familie. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
pi_183977506
Wij vieren het niet, maar ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen toe! O+ En een goed, gezond en gelukkig 2019!

Nog even een O+ voor alle leuke foto’s en O+ voor alle zieke baby’s.

U. heeft een derde tandje! De vierde is onderweg.
Daarnaast is hij eenkennig geworden en is weer ziek. Gelukkig heb ik 2 weken vakantie, dus we kunnen lekker plakken.
Protège moi de mes désirs.
pi_183977962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij vieren het niet, maar ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen toe! O+ En een goed, gezond en gelukkig 2019!

Nog even een O+ voor alle leuke foto’s en O+ voor alle zieke baby’s.

+1 ! ;)

Aure hopelijk gaat het nu de betere kant op met Jip! Wat fijn dat ze je hebben laten slapen, vooral nu heb je je slaap hard nodig! Het is niet niks als je baby in het ziekenhuis ligt. Zorg goed voor jezelf! :*
pi_183982733
Beterschap voor alle zieke kindjes ! Hier heeft Tijn een hele leuke babyborrel gehad en 2 fijne drukke kerstdagen, hij is nu faan het bijslapen :)

Met mij ging het even wat minder... ik kreeg namelijk een flink allergische reactie op ibuprofen. Eerst uitslag op handen, daarna op mijn gezicht en alles werd vuurrood, waarbij ik gisterenochtend uiteindelijk met compleet opgezwollen gezicht wakker werd. Had maandag wel al de assistent gebeld van m'n dokter en die gaf aan dat ik een cetirizine moest nemen als anti-allergie middel, maar blijkbaar was dat niet voldoende.. we zaten nog bij mijn familie in België dus uiteindelijk rond de middag pas terug in NL en meteen naar de hap. Ik kreeg een sterker middel waarbij gelukkig de grootste zwelling verminderde (mijn ogen zaten bijna helemaal dicht namelijk). Nu nog wat opgezwollen maar al veel beter dan gisteren. De jeuk is echter echt verschrikkelijk :( we blijven vandaag maar thuis en ik hoop er snel weer vanaf te zijn... volgende week maar de huisarts bellen en vragen om de injecties tg ziekte van Quervain, geen zin meer in alternatieve middelen na zo'n reactie :{
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183986229
Aure, fijn om te lezen dat er wat van een stijgende lijn in zit! Hoe was het Kerstdiner?

Ik zag allemaal leuke, lieve Kerstbengels O+

OT, nee, wat naar! Hopelijk inderdaad wat afleiding door vrolijke kindergezichtjes.

Wij hadden vandaag lekker 'vrij' aangezien het diner met de schoonfamilie zondag al was en gisteren mijn familie waren we vandaag met zijn 4tjes. Thuis gekeuteld en vanmiddag nog even naar G.eertjes Hoeve gegaan. Geiten gekeken, B vooral veel gerend en gespeeld en Juul keek verwonderd rond.
Juul is ineens veel bewegelijker, zo leuk om te zien.

We keken vanochtend in B zijn schriftje voor het KDV, hij ging ook voor het eerst toen hij 6 maanden was. We wilden even kijken hoe zijn eetritme ook al weer was. Nou volledig anders dan in ons hoofd en ook anders dan die van Juul _O-
Wat ze wel gemeen hebben, is het veel en gulzig eten en boos zijn als iets op is of niet snel genoeg wordt aangeboden.
Zo mooi om al die verhalen van het KDV weer te lezen van B. Een aantal bladzijdes aan hem voorgelezen, hij vond het erg grappig. Het was (en is) een enorme boef, maar wel een erg lieve boef.

En in de spoiler een verlate BFD van onze 2 Kerstbengels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183986670
Och exode, wat een lekker stel O+
pi_183988794
Exode wat een leuke kerstbengels! O+

Priem wat waardeloos :{w En wat loop je er al lang mee rond! Goed dat je (weer) naar de HA gaat.

Casper is nog steeds ziek, er zit weinig verbetering in. Morgen ziekgemeld bij het kdv en als het nog steeds zo is als nu even een check-up bij de huisarts, al is het voor mijn gemoedsrust. Ik ken hem zo helemaal niet, er kan amper een lachje af ook ;(

Vandaag bij m’n schoonouders geweest. Ze hebben nu een schommel in de woonkamer en een tof slaaphoekje voor hem. Jullie zijn over 2 weken van ons af dus ik spam gewoon nog wat foto’s van Casper :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183989715
Ah gossie Fleur.. Zeker naar de huisarts gaan hoor, al is het inderdaad maar voor je gemoedsrust :*

Wat een leuk huis lijken je schoonouders te hebben! En de aap :D gaat die nu overal mee naar toe?

Kerstdiner gisteren was gezellig en vandaag ook! Ik heb vanmiddag thuis snel twee paddestoelenpreitaartjes gebakken O+ Ik hou echt van koken en dit uurtje in de keuken was gewoon pure ontspanning :D even je gedachten ergens anders op enzo.

Jipje is vandaag een beetje van hetzelfde gebleven, wat prima is, want dat betekent dat het niet zo erg meer is als afgelopen weekend! Hij is ietsjes vaker en langer wakker, maar wel weer snel moe. Hij slaapt dus nog steeds veel. Hij hoest ook nog veel en kan dat ook echt lang volhouden. Zo sneu, want hij raakt er helemaal uitgeput van.

Zuurstof afbouwen wordt denk ik toch morgen, ze gunnen hem nog wat rust vandaag en afbouwen kost weer energie. Ze gaan wel langzaam afbouwen dus we zitten hier sowieso nog wel een paar dagen. Volgens mij bouwen ze af met 5% per keer maar ik heb eigenlijk geen idee hoe lang hij dat goed moet volhouden om weer 5% af te bouwen. Goede vraag voor morgen! Morgen komt ook de fysio langs om te kijken of die het slijm in zijn long er uit kan kloppen of zoiets.

Nou goed volgens mij zitten we in het heeeeele laaaaangzame herstelproces. Ben benieuwd of we oud en nieuw thuis gaan halen :D
pi_183990992
Wat fijn om alle mooie kerstfoto’s te zien O+

:* voor de zieke baby’s met hun eerste kerst ;(
Vooral voor Aure natuurlijk, kerst in het ziekenhuis is gewoon stom! Ik weet dat ze in dat ziekenhuis heel streng zijn (zelf 2x baby/peuter daar gehad, en wat kennissen) maar dat het ook opeens heel snel kan gaan (Ow moest 48 uur alle flessen leegdrinken, maar na 12 uur dat te hebben gedaan mocht ik al komen voor rooming in. Js moest na het eindigen van de antibiotica ook nog 48 uur blijven, maar mocht ook al na 20 uur weg). Dus ik ga duimen voor je dat je met O&N thuis bent :* . Ik ben wel benieuwd of je bij mij in de buurt woont dan ;)

Wij zijn terug van een heerlijke vakantie. Li heeft het super gedaan, maar begint wel steeds meer van zich te laten horen als ze het ergens niet mee eens is ;) ook slaapt ze nog steeds zeer goed en hebben we de bv afgebouwd en krijgt ze nu alleen nog ‘s avonds en ‘s ochtends een paar slokken. Zij blij, ik blij O+
Nu nog anderhalve week vakantie en dan begint het echte leven weer ;(

Nog even mijn meisje in haar kerstoutfits O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 27-12-2018 08:45:44 ]
pi_183993294
Wat is ze leuk Loj O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183993429
Phi is heel erg verkouden en zit helemaal dicht. Daardoor kan ze haar favo slaapinstrument, De Duim, niet inzetten. Ze kan dus niet slapen, terwijl ze wel keimoe is, arme pop. Iemand tips? Ik heb al van die pipetjes met zoutoplossing, luuf onder de voetjes en op de hydrofiel onder haar hoofdje, zelfs de onovertroffen doorgesneden ui is van de partij waardoor de hele bovenverdieping naar frikadel speciaal ruikt :')

Verder krijgt ze tanden, ik denk alle twintig tegelijk. Tandvlees is totaal bobbelfest en ze kwijlt als een malle en kauwt op alles (en iedereen ;( )

Aure, ik heb zo met jullie en Jip te doen. Hopelijk gaat hij gauw vooruit. Fijn dat jij even kon relaxkoken.

Loj, wat is Li een moppie :) Heerlijk dat ze zo goed slaapt, ik kan me van mijn lurkertijd heel andere berichten herinneren over met name Ow. Toch makkelijker om te genieten als je gewoon slaapt ‘s nachts.

Speaking of which, jagär, hoe gaat het met jullie en O’s slapen? Hoe was de kerst met de familie en hun oordelen?

Fleur, wat ziet tukkieCasper er sneuig uit. Beterschap!
pi_183995625
Vooruitgang O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkt dit überhaupt?

En Jentin volgens mij doe je nu al alles. Ik heb niet meer tips dan dat in ieder geval. Je zou uitzuigen nog kunnen proberen met zo'n peertje of setje met slangetje enzo, kan je beide bij de drogist halen. (Oké dus toch een tip misschien :') )
pi_183995830
Ik kan niks zien Aure :P Oh en mijn schoonouders hebben inderdaad een tof huis, ze hebben een huge boerderij gekocht en zijn nog bezig met verbouwen. Maar de woonkamer was de deel (met paardenstallen) en nu dus hun woonkamer. :)

Arme Phi! Volgens mij doe je alles al :)

Loj wat een schatje heb je daar O+!

Nou na de afgelopen nachten hebben we best redelijk geslapen geloof ik. Ik zit nu best fris en fruitig op mijn werk nouja ik kan ook overdrijven :')

[ Bericht 17% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-12-2018 08:18:49 ]
pi_183995846
Jeej voor je mannetje Aure! Ik zie 'm hoor, wat fijn! O+
pi_183996145
Jip speelt O+

Je kunt volgens mij nog wel zien dat hij erg veel energie kwijt is? Nou duimen voor een doorgaande verbetering :*

Jentin, geen tips meer, je doet alles al, beterschap :*
pi_183996852
Ik zie het filmpje ook, lieve Jip. Wat goed dat je af en toe even naar huis gaat Aure. Goed op jezelf blijven letten.

Jentin, nare verkoudheid! Het enige wat ik nog zou doen is stomen met eucalyptus (heb je mij weer). Wij hebben op de kinderslaapkamers geurstenen en in de badkamer indien nodig een aromastomer. Die zetten we aan als ze douchen of in bad gaan en verkouden zijn. Bij Juul nu nog niet, omdat ze nog geen 6 maanden is.

Juul is nog steeds elke nacht even wakker. Dan ligt ze te kletsen en te lachen. Meestal rond 03:00, vannacht ook om 05:15 nog even. Dan is het speen erin en weglopen en ze slaapt meteen weer. Maar pffff, zal blij zijn als deze fase weer voorbij is (en dat voelt best stom, want ze is verder zo ontzettend makkelijk)
pi_183997016
Oh dat is gaaf Fleur! Hoe is het nu met Casper? Ietsjes beter?

Ja het kost hem inderdaad nog wel veel energie. Na een half uurtje spelen in bed is ie meteen weer knock out.

Uitslag van het kweekje is binnen, het is echt alleen RSV waar hij goed ziek van is en niet nog een ander iets gelukkig. Artsen zien oud en nieuw thuis als twijfelachtige optie, dus ik ga maar uit van niet. Dan kan het altijd nog meevallen ;)
  donderdag 27 december 2018 @ 10:39:57 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183997795
Ik kan het filmpje niet zien, maar wel heel fijn dat hij even gespeeld heeft. Ik duim voor je oud en nieuw!

Wat een toffe schommel! Mijn familie woont allemaal in piepkleine huisjes, maar wel genoeg bomen in de tuin voor schommels gelukkig :D

Jentin, wat naar! Geen tips, maar wel beterschap gewenst.

Prul was gisteren vanaf een uur of acht in de huilmodus, maar na de voeding van half een sliep ze tot zes uur. En na de voeding van zes uur tot half tien. En nu slaapt ze weer, heeft duidelijk wat in te halen. Maar zo lang ze goed eet, is het alleen maar prima als ze slaapt.

Als ik het vanmiddag zie zitten, gaan we even wegen op het cb. Dan weet ik iig zeker dat ze niet verder afgevallen is (of wel en dan ga ik de kinderarts weer bellen, maar dat scenario wil ik nog even niet over nadenken).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183997860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan het filmpje niet zien, maar wel heel fijn dat hij even gespeeld heeft. Ik duim voor je oud en nieuw!

Wat een toffe schommel! Mijn familie woont allemaal in piepkleine huisjes, maar wel genoeg bomen in de tuin voor schommels gelukkig :D

Jentin, wat naar! Geen tips, maar wel beterschap gewenst.

Prul was gisteren vanaf een uur of acht in de huilmodus, maar na de voeding van half een sliep ze tot zes uur. En na de voeding van zes uur tot half tien. En nu slaapt ze weer, heeft duidelijk wat in te halen. Maar zo lang ze goed eet, is het alleen maar prima als ze slaapt.

Als ik het vanmiddag zie zitten, gaan we even wegen op het cb. Dan weet ik iig zeker dat ze niet verder afgevallen is (of wel en dan ga ik de kinderarts weer bellen, maar dat scenario wil ik nog even niet over nadenken).
Is ze ‘s avonds niet aan het clusteren? Of is het een ander huiltje? Ik probeer maar wat mee te denken hoor, maar zie al een aantal keer dat je schrijft dat ze vooral in de avond huilt.
pi_184000523
Jentin Kruidvat merk heeft zeep wat goed tegen verkoudheid is. Soortvan stomen maar je doet het in het badje waar ze in zit, het ruikt heel erg naar eucalyptus (soort Luuf) en het werkt werkt hier heel goed. Beterschap :*

Jip O+
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:54:14 #121
382129 crew  Donna
pi_184000586
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:32 schreef Jentin het volgende:
Phi is heel erg verkouden en zit helemaal dicht. Daardoor kan ze haar favo slaapinstrument, De Duim, niet inzetten. Ze kan dus niet slapen, terwijl ze wel keimoe is, arme pop. Iemand tips? Ik heb al van die pipetjes met zoutoplossing, luuf onder de voetjes en op de hydrofiel onder haar hoofdje, zelfs de onovertroffen doorgesneden ui is van de partij waardoor de hele bovenverdieping naar frikadel speciaal ruikt :')

Verder krijgt ze tanden, ik denk alle twintig tegelijk. Tandvlees is totaal bobbelfest en ze kwijlt als een malle en kauwt op alles (en iedereen ;( )

Awww wat zielig alles tegelijk. Onze G. is ook super verkouden en hoest enorm. Sinds vanochtend antibiotica want ze krijgt het niet los en het moet geen keelonsteking worden. Gisteren super moe en overstuur waardoor ze moest overgeven. Grote spletsch slijm in de woonkamer, toen kon ze tenminste slapen zonder te hoesten. Maar man wat zielig.

Ik zuig haar neus ook uit, gewoon met m'n mond. Ik kan echt helemaal niks met die peertjes.
pi_184000748
Beterschap voor G, Donna. Dat klinkt ook echt supersneu zeg :{

Dank voor de tip, Bella. Ik ga straks gelijk even kijken. Stoomapparaat heb ik ook, even zien wat daarmee kan.

Ik herken me zo vaak in wat je schrijft, exode. Hier ook: omdat ze zo verkouden is, zijn de avonden en nachten onrustig. Daar baal ik dan van, terwijl ze er helemaal niks aan kan doen en ze al maanden gewoon tussen 18.30 en 19.00 naar bed gaat en dan heerlijk slaapt. En ook verder is ze zo lief en makkelijk en meegaand. Als ik dan mopper omdat ik voor de vierde keer in twee uur terug naar boven moet, schaam ik me een beetje :@
pi_184002395
Jentin, het is nu zo'n 1,5 week standaard raak. Dat is best even wennen omdat ze daarvoor eigenlijk niet wakker werd. We verdelen de nachten, ik was afgelopen nacht de sjaak.
Het is niet zo raar ook, ze ligt om 19:00 te slapen, 03:00 is dan 7 uur later, dan heeft ze best een ruk gemaakt. Ze valt daarna dus ook meteen weer in slaap maar je moet er toch even uit. Ik ben blij dat B zo'n vaste slaper is, want ze fabriceert best wel wat geluid. Enorm hard kraaien en kletsen.

Wat betreft groentehap gaat het zo goed, ze smult er echt van en is echt boos als het bakje leeg is. We starten komend weekend met fruit in de ochtend. Ook het poepen gaat gewoon nog goed. Ze krijgt nu bijna 2 weken groente en haar stoelgang is wel wat veranderd maar ze lijkt er geen last van te hebben.

Donna, ah nee, nog een verkouden baby. Vervelend!

Tink, Juul heeft vanaf week 2 tot week 14 elke avond gehuild, dat varieerde van een uur tot 2 uur huilen. Ze werd alleen rustig van wiegen en rondlopen. Ze had ook enorm veel last van darmkrampjes. Het was letterlijk van de een op de andere dag over. Vanaf week 14 slaapt ze vanaf 19:00 in haar eigen bedje zonder gehuil. We hebben er niets aan gedaan behalve er aan toegeven. Ik heb dus 12 weken met Juul in de relaxtstoel gehangen en veel tv gekeken in die periode.

Gelukkig is het 'alleen' RSV, Aure, ik blijf duimen voor een snel herstel.
pi_184002486
Er is al afgebouwd van 55% naar 40% en dat gaat vooralsnog goed.

Wat wel echt sneu is, is dat zijn billen nu helemaal kapot zijn door het vele poepen van de antibiotica. Dus elke keer met verschonen moet ie zooo hard huilen. We smeren met calendula, thuis helpt dat goed. Ik hoop dat het nu ook snel weg is.
pi_184002824
Aure, wat ontzettend fijn dat het beter gaat met Jip en dat de stijgende lijn is ingezet! Inderdaad sneu dat zijn billetjes helemaal kapot zijn! Ik duim toch stiekem voor een thuiskomst met Oud&Nieuw :*
  donderdag 27 december 2018 @ 14:51:08 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184003579
Jeeeeej, net gaan wegen op het consultatiebureau en ze weegt 3640 gram, da's op 5 gram na 200 gram meer dan maandag

Dit geeft goede moed om de huidige werkwijze door te zetten :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184003967
Wat fijn Tink! Groei maar lekker Prul! *O*

:* voor Aure. Fijn dat het in principe beter gaat maar wat sneu van de kapotte billetjes ;(

Hier eigenlijk weinig nieuws. :') Ik geniet nog even van mijn laatste anderhalve week verlof door veel te knuffelen, vanochtend bijvoorbeeld nog even een uurtje samen gedut in bed. De kerstdagen is Welpje goed doorgekomen, alleen gisteren had hij wat moeite met alle indrukken en kwam hij moeilijk in slaap - toen het uiteindelijk lukte maakte hij meteen een flinke ruk. Hij had er duidelijk behoefte aan, menneke. O+
pi_184007895
Ah Aure, dat is heel sneu. Arme Jip. Maar wat fijn dat er afgebouwd wordt. Stijgende lijn te pakken.

Juul krijgt duidelijk tand nummer 3. Geen idee nog waar, kwijl, kwijl, kwijl, kwijl, op alles bijten, dunne stinkpoep en rode wangen.

Nog lekker even genieten Luna, voor mijn vrouw is het ook het laatste deel van haar verlof. Ze is wel toe aan een andere omgeving en ander praatje.
pi_184009786
Herkenbaar Luna! Hier ook de laatste 1,5 week verlof. Ik vind het nogal dubbel; enerzijds heb ik wel zin om mijn werk weer te doen. Maar zo lang bij Bollie weg zijn vind ik minder leuk.. Nouja, ik weet van W. dat ik daar even doorheen moet.

Januari en februari werk ik 24 uur, vanaf maart komt daar een dag opleiding bij. Zal een drukke boel worden.. En dan ook nog verhuizen in mei. 2019 wordt een jaar vol uitdagingen. :o

Kerstdagen gingen hier goed! Wij hadden kerstavond viering met mijn familie en gisteren met schoonfamilie. Eerste kerstdag waren we gewoon met zn 4tjes thuis. En dat was prima. Zo konden peuter en Bollie opladen en uitgerust weer 2e kerst in. En stiekem vond ik het heel fijn, ik heb wat lekkers op tafel gezet, na het eten met zn 4tjes lekker warm op de bank bij de kachel boekjes lezen O+
  donderdag 27 december 2018 @ 20:49:59 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184012197
Even binnenvallen met een vraag:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkelijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
pi_184012828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Helsinki het volgende:
Even binnenvallen met een vraag:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkelijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
Hier op het kdv is de stelregel koorts >38 is thuisblijven. Maar met waterpokken zonder koorts etc mogen ze gewoon..
pi_184013352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Helsinki het volgende:
Even binnenvallen met een vraag:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochteln worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkeijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
Bij ons op het KDV geldt ook: temp tot 39 is ok en kinderziektes zijn in principe geen probleem, mits het kindje gewoon lekker speelt en zich goed genoeg voelt. Als een kindje koorts krijgt of zich echt ziek gedraagt (en één op één aandacht nodig heeft) worden de ouders gebeld. Bij onze GO was de aanpak ook hetzelfde :)
Make your own kind of music.
pi_184013591
Het zijn moeilijke dagen hier..

Snotverkouden kindje (best te overleven nog) die ons continu in ons gezicht hoest en niest. Maar wel echt hoesten als een kettingroker, klinkt niet even geweldig. Ze is er wel met vlagen erg benauwd bij. De nacht van eerste op tweede kerstdag hebben we als gezinnetje op de bank doorgebracht waarbij ons Spookje steeds 10-30 minuten sliep en dan half stikkend wakker werd. Overeind heisen, laten hoesten en door.. Dat gaat nu gelukkig veel beter. Maar nu ineens rode vlekken..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat het tijdelijk even wat is.. Wasmiddel is al neutral. Nexium lijkt wel een beetje aan te slaan, dus hoop niet dat het een reactie daarop is..

Verder ook gewoon leuke foto's!:



Met mijzelf erbij:

pi_184013984
Tink, fijn dat ze is aangekomen! Dat stelt toch weer wat meer gerust.

En nog een tandje voor Juul, wat gaat dat hard zeg. Tenminste vergeleken met Jip. Die heeft nog steeds geen tandjes :D

En een :* voor alle verkouden baby's, zo naar.

NJ wat een leuke baby heb je daar! Wel raar van die rode vlekken. Als het zo blijft misschien toch even laten checken?

Mijn baby heeft 10 minuutjes aan mijn borst gedronken O+ Het kost hem nog veel energie dus langer mag niet, maar het was zo fijn! *;

Hij zat in een enorme hoestbui en ze wilden hem eigenlijk heel eventjes uit de fles laten drinken om te kijken of de hoest weg zou gaan, maar hij raakte compleet overstuur en ging dus nog erger hoesten. Toen mocht ie bij mij en stopte ie uiteindelijk met hoesten :D

Kom ik wel op het volgende probleem :') We hebben al vaker geprobeerd om hem een slokje uit de fles te laten nemen, maar hij wordt dus helemaal hysterisch als de speen ook maar bij zijn mond in de buurt komt. Er gebeurt nu natuurlijk heel veel in zijn gezicht wat hij niet fijn vindt zoals zijn neus spoelen, uitzuigen en druppelen. Er zit een zuurstofmasker op hem geplakt, er loopt een sonde door zijn neus etc. Toen hij de sonde nog niet had gingen de antibiotica en pijnstilling ook via een spuitje zijn mond in en bij alles van dit wordt ie helemaal gek. Dus op zich niet zo raar dat hij die fles ook niet in zijn mond wil. Maarja ik kan niet eeuwig vrij nemen straks en hij zal toch een keer weer naar het kdv moeten en daar dus uit de fles moeten drinken. Wij gaan straks thuis dus elke dag maar voorzichtig oefenen met flesdrinken... Ik hoop echt dat dat goed gaat komen :o

Verder niet zoveel nieuws, behalve dat de licht stijgende lijn door lijkt te zetten. Het gaat nog steeds goed met minder zuurstof, morgen gaan ze weer een beetje afbouwen. Als het zo door gaat dan is oud en nieuw thuis misschien nog wel haalbaar.
pi_184014358
Awh NJ, wat sneu dat ze zo ziek is. Hopelijk gaat het snel beter! Wel superleuke foto's in de badcape en onder de douche!

Een hoop toeters en bellen aan z'n lijf, Aure, dat lijkt mij ook niet fijn. Ik duim mee dat hij snel opknapt en oud en nieuw thuis gevierd kan worden.

Net werden wij tijdens het in bad doen van J. volkomen uit het niets getrakteerd op een schaterlach. Naast dat dit in de top 5 komt van mooiste momenten uit m'n leven, was het op ook op een haar na de eerste keer dat ik in mijn volwassen leven in m'n broek had gepiest. _O- :')

Nog precies een week en dan weer aan het werk! Wel een beetje gemengde gevoelens inmiddels, ik kijk erg uit naar werken maar J. wordt verdorie steeds leuker en dus wordt het wat dat betreft ook steeds moeilijker weer aan de slag te gaan O+
pi_184014577
@Aure: vandaag de huisarts willen bellen, maar we kwamen er niet doorheen.. Ze lijkt er vooralsnog geen last van te hebben, maar vind het toch gek.. De vlekken zijn er vaak ook maar ~ een uurtje ofzo, dan trekt het meestal al wel weg. Maar kan nog geen oorzaak aanwijzen..

Ze heeft trouwens ook de volumeknop gevonden. Allemachtig. Is ineens aan het schreeuwen enzo. _O- Nog niet gillen, maar ik kon haar buiten horen. :9
pi_184014692
Fijn Aure! Kleine jompel alvast *O*

En ook voor het gewicht van Prul *O*

Wat een gekke vlekjes NJ. En een prachtig mooi meisje O+

Klinkt als een fijne kerst Sillie!

En al jullie laatste verlofweken, jullie baby’s zijn toch pas gisteren geboren? :{w :P

Gezien de kinderziektes wat Casper al op heeft gelopen bij het kdv (waterpokken en 6e ziekte) geloof ik dat ze gewoon gebracht mogen worden :'). Koorts weet ik niet precies, wij hebben hem vandaag voor t eerst thuisgehouden maar dat was vanwege het algehele plaatje. Geen idee wat het beleid daarin is..

Casper is iets opgeknapt. Hij had weer energie genoeg om de tv weer bijna van het tv-meubel te draaien :'). Maar zit nu ook weer te plakken bij mij na een flinke hoestbui en ik plak graag terug vanavond O+. Of hij wil gewoon Matilda met mij meekijken.. :P

Oh en er is een nieuwe tand door *O*
pi_184015535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Helsinki het volgende:
Even binnenvallen met een vraag:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden.
Is best normaal, bij onze GO mogen ziekige kindjes ook komen als ze wel vrolijk spelen. Het voelt misschien wat contra-intuïtief, maar bij veel kinderziektes zijn ze toch al besmettelijk voordat ze echte symptomen vertonen, dus die kinderen weigeren heeft dan eigenlijk weinig zin (om besmetting te voorkomen dan - of het voor het zieke kindje zelf fijn is moet je natuurlijk zelf beoordelen).

Ik heb Ketel ook regelmatig gebracht als hij zich niet 100% voelde en mijn ervaring is dat (met eventueel een paracetamol) het spelen met de andere kindjes juist een fijne afleiding is.
pi_184024451
Lieve foto's NJ! Wel erg vervelend dat Spookje zo verkouden is.

Aure, ja Juul doet de tanden in recordtempo denk ik. We vermoeden dat ze ons hoorde zeggen dat B bij 6 maanden al tand 5 kreeg. Ze wilt niet achterblijven. :D
Hoe gaat het vanochtend met Jip? Goede nacht gehad? Fijn om te lezen dat hij 10 minuten aan de borst heeft gedronken. Dat is een mooie vooruitgang!

Vannacht had mijn vrouw de 'nachtdienst', slaapt Juul gewoon door he. En dan heeft de ander altijd de babyfoon van B. 3 keer raden...die was dus wakker vannacht vanwege een nachtmerrie. Alsof het afgesproken was, B wordt zelden wakker 's nachts.

We gaan zo lekker U.trecht in met zijn 4en. Grote Kerstboom kijken en misschien nog even naar Kerstival.

Ons oude KDV (die van B dus) had ook de regel bij 39 graden of ziek voelen/zijn ophalen cq niet brengen. B is wel eens gegaan met koorts omdat hij verder nergens last van had. En hij heeft daar inderdaad al zijn kinderziektes, buikgriepen etc opgelopen. Dat kan je toch niet tegengaan.
B is niet vaak thuisgebleven omdat hij ziektes netjes in weekenden, op feestdagen en in vakanties plande....
Overigens moet ik dan altijd oplossen, mijn vrouw staat voor de klas dus die kan niet zo makkelijk thuisblijven.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:31:07 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184024611
Prul sliep vannacht van 1 tot 4 en na de voeding vervolgens tot 7:15. Ze heeft nog steeds wel buikpijn, maar is niet meer urenlang ontroostbaar. Zelf in slaap vallen lijkt en hoeft nog niet, ze is wel moe, maar is dan haar speen kwijt, dan heeft ze kramp, dan hoort of ziet ze iets, dan schrikt ze ergens van... Troosten en terugleggen werkt dan niet en aangezien ik op dit moment vind dat slapen, eten en groeien het belangrijkste zijn, is het prima zo.

NJ: hoe is het met de vlekken?

En exode (autocorrect vindt je 'dode'): dat zul je altijd zien... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184024737
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 27 december 2018 21:26 schreef NicolasJoy het volgende:


NJ: dit lijkt op ringworm. Had mijn A ook. Precies dezelfde vlekken (en nee, niks met beestjes te maken) ;)

Even een zalfje halen bij de HA. Is het binnen een paar weken over!

En Aure: zo fijn dat het beter gaat met Jip! *O*
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:44:06 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184024867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:23 schreef exode het volgende:
Lieve foto's NJ! Wel erg vervelend dat Spookje zo verkouden is.

Aure, ja Juul doet de tanden in recordtempo denk ik. We vermoeden dat ze ons hoorde zeggen dat B bij 6 maanden al tand 5 kreeg. Ze wilt niet achterblijven. :D
Hoe gaat het vanochtend met Jip? Goede nacht gehad? Fijn om te lezen dat hij 10 minuten aan de borst heeft gedronken. Dat is een mooie vooruitgang!

Vannacht had mijn vrouw de 'nachtdienst', slaapt Juul gewoon door he. En dan heeft de ander altijd de babyfoon van B. 3 keer raden...die was dus wakker vannacht vanwege een nachtmerrie. Alsof het afgesproken was, B wordt zelden wakker 's nachts.

We gaan zo lekker U.trecht in met zijn 4en. Grote Kerstboom kijken en misschien nog even naar Kerstival.

Ons oude KDV (die van B dus) had ook de regel bij 39 graden of ziek voelen/zijn ophalen cq niet brengen. B is wel eens gegaan met koorts omdat hij verder nergens last van had. En hij heeft daar inderdaad al zijn kinderziektes, buikgriepen etc opgelopen. Dat kan je toch niet tegengaan.
B is niet vaak thuisgebleven omdat hij ziektes netjes in weekenden, op feestdagen en in vakanties plande....
Overigens moet ik dan altijd oplossen, mijn vrouw staat voor de klas dus die kan niet zo makkelijk thuisblijven.
Hier (nou ja een soort van) hetzelfde, ollie sliep tot 2:30 wat echt zo goed als nooit voorkomt, is oudste zoon voor die tijd al 3 x wakker geweest _O- die wordt normaal echt zelden tot nooit wakker s nachts :')

Ik vind 4 maanden echt een heel toffe leeftijd vanwege de interactie en het feit dat alles wat je doet leuk is, maar het is ook wel intensief he. O wil van alles maar kan nog niks van wat hij wil (zelf blijven zitten, staan, omrollen naar zn buik) en hij begint dus ook direct te piepen als ik m even ergens wil laten liggen. Hij wil continu contact en rechtop (wat ik ook wel weer snap) wat best lastig is als je eigenlijk meer te doen hebt dan een baby op je schoot laten staan / op je arm te dragen

En dan juist het moment dat het handig is als hij alleen met mij contact wil, tijdens het voeden, vindt ie alles interessant behalve mij :'). Dus hij drinkt effectief 3 minuten en daarna is het 3 minuten elke paar tellen loslaten en weer klaar.
pi_184026395
Exode, ja een goede nacht gehad! Wij allebei!

Vandaag worden de liters ook een beetje afgebouwd. De arts van vandaag denkt dat we met oud en nieuw thuis zijn *O*
pi_184026955
oh aure dat is goed nieuws O+ Ik hoop het echt voor jullie :*

Hier de allerlaatste officiële verlofdag :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184028347
Aaah nee Priem, laatste verlofdag? Je bent toch pas bevallen? Wat gaat de tijd snel hè? Zijn jullie de Kerstdagen samen fijn doorgekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Aure, yes! Wat een fijn nieuws. Wat super dat Jip weer opknapt.

Haha Spees, jouw verhaal over het drinken aan de borst beginnen wij ook te krijgen hier. Of hij valt binnen 2 min in slaap of hij laat om de paar sec los. Heel frustrerend en tijdrovend. Maar, wel O+ voor de ontwikkeling.

Exode, balen dat B nu ineens veel wakker was. Zal je net zien ja. Veel plezier in de stad :)

Over opvang als kinderen ziek zijn: manlief en ik staan beide voor de klas. En met het huidige lerarentekort zal het een mooie boel worden als M heel ziek is en niet naar de opvang kan. Gelukkig hebben we wel een opa en oma in de buurt die hopelijk af en toe kunnen inspringen.
We zullen M eens gaan inschrijven trouwens :') Wordt ook wel tijd, haha.

Nog even een O+ voor de foto's van NJ. Wat teder.

Hier gaat het momenteel zo fijn O+ M heeft de kerstdagen prima doorstaan, veel gelachen, goed geslapen.. Kssst FOK-wet :D
pi_184033426
Hoi :W
Ik ben niet meer actief in het topic, maar hoop dat jullie wat advies kunnen geven over het slaapschema van mijn zoontje (acht maanden).

We hebben altijd op verzoek gevoed en laten slapen bij elk slaapsignaal en dat ging prima. Ook al is het nooit volgens schema gegaan. Maar nu we over zijn gegaan op vast voedsel naast zijn flesvoeding is het wel handiger als er een patroon inzit. De laatste weken is het echt een rommeltje met vaste voeding en komen we ook niet goed uit met avondeten. Dan heeft hij geen trek doordat we een uur geleden een fles tussendoor hebben gegeven }:|

Maar mijn vraag is, hoe pakken we dit aan?
Dit is het schema van vandaag, die van gister is weer compleet anders

17.45 uur: slapen :z
21.15 uur: fles (die hebben we de laatste maand erbij gedaan omdat hij anders om 3.00 / 4.00 uur kwam. Als we m weglaten komt hij om 23.00 uur, maar vraag me af of hij het nog echt nodig heeft. Soms drinkt hij 210 ml..)
6.00 uur wakker en en beetje honger. Normaal gaven we dan pap maar hij eet dan amper dus flesvoeding
7.00 uur: slapen tot 09:00 uur
09:00 uur pap
10.45 uur slapen tot 12.30 uur
12.30 uur appel en banaan + flesvoedingen
16.00 - 17.00 uur slapen
17.45 uur naar bed

Hoe krijgen we orde in deze chaos, zonder dat de hysterie bij hem losbarst? :o Het enige constante wat we zien door het bij te houden, is dat hij overdag 5 uur slaap nodig heeft.

Hoor graag jullie tips :)
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 16:53:09 #147
382129 crew  Donna
pi_184034104
G is bijna 9 maanden DG, maar haar schema is als volgt al een hele tijd;

-18:30/19:00 slapen met een fles van 180 of 210
-tussen 7:00 en 9:00 wakker en ontbijten met een fles van 180, daarna meteen weer naar bed en slapen
-tussen 10:00 en 11:00 wakker en fruithap met water of sap
-12:00 boterhammetje en daarna een fles, meestal van 150 of 180 en dan slapen meestal 1.5 uur.
-15:00 sap of water met een tussendoortje
16:00 slapen, soms met een flesje van 90
17:45 avondeten met groente en aardappel etc.
En dan dus daarna de fles voor op bed.

Ik weet niet hoe je in een goed schema komt maar ik vond het wel makkelijker toen ze duidelijk ging aangeven dat ze moe was. Ze krijgt een fles op haar bedtijden en dan slaapt ze ook heerlijk. Het is echt een slaapkont.
pi_184034411
Dank voor het delen Donna. En fijn dat je ook een slaapkopje hebt! Ik maak me daar nog wel eens zorgen over, omdat hij nog zoveel slaapt :D

Maar jij geeft dus ook geen pap in de morgen? Heb je daar een speciale reden voor of is het gewoon zo :)
pi_184034473
Günther heeft nog nooit van z'n elfmaandige leven pap op, volgens mij! Is dat zo gek dan? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184034637
Ik zie het eigenlijk altijd langskomen dus vandaar dat ik dacht dat het standaard was :D
pi_184034664
NJ, foto's met vader: altijd +1, erg leuk! Dank voor het delen *O* Al duidelijkheid over de vlekken?

Aure, we duimen hier onze duimen eraf voor Jipje en tijdig thuis voor de jaarwisseling :* :*

Over Oud & Nieuw gesproken, hoe gaan jullie dat allemaal qua baby vieren? :)
Wij gaan voor de tweede keer sinds verkering (vorige jaarwisseling was ik uitgerekend) niet tot ver in de ochtend naar een feestje *) Het plan is om Günther vroeg in bed te gooien en dan op de bank met drankjes en hapjes. Tegen elf uur Günther eruit, naar schoonfamilie wandelen en daar middernacht afwachten en een poosje vuurwerk kijken. Dan nog even langs mijn moeder wandelen (iedereen woont dicht bij elkaar in hetzelfde dorp) om gelukkig nieuwjaar te wensen en dan lekker gedrieën naar bed :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 28 december 2018 @ 17:49:55 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184035603
Wij doen een poging om wakker te blijven met wat hapjes en een oliebol, manlief heeft beloofd me wakker te maken voor een foto als ik het niet red. Hij doet normaal de avondshift en ik de ochtend.

Het ziekenhuis belde net, blijkbaar heeft de kinderarts aangegeven dat hij prul op korte termijn wil zien en dat dat eerder moet zijn dan de afspraak die we al hadden op 10 januari. Daar heeft hij afgelopen maandag niks over gezegd, dus ik schrok er een beetje van. Nu moeten we maandagmiddag langskomen. Voorslapen voor de jaarwisseling zit er daardoor niet in...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:31:45 #153
382129 crew  Donna
pi_184036659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:05 schreef DorothyGale het volgende:
Dank voor het delen Donna. En fijn dat je ook een slaapkopje hebt! Ik maak me daar nog wel eens zorgen over, omdat hij nog zoveel slaapt :D

Maar jij geeft dus ook geen pap in de morgen? Heb je daar een speciale reden voor of is het gewoon zo :)
Ja van slapen groeien ze goed zeggen ze toch haha. Vind het soms ook wel veel, maar het is ook erg prettig. Ze kan het slaapje rond 16:00 soms wel overslaan, maar ze heeft 'm eigenlijk wel echt nodig. Zeker nu ze ziek is.

Nee ze heeft nog nooit pap gehad. Als ik haar wakker moet maken om naar de opvang te gaan krijgt ze de 180 fles niet leeg dus dan krijgt ze een boterham erbij want die wil ze dan wel. Die klots vloeibare melk in de buik vind ze dan too much ofzo. Ze eet genoeg dus vind pap niet zo nodig.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:32:40 #154
382129 crew  Donna
pi_184036677
Oud & Nieuw vieren we bij schoonouders. G gaat daar naar bed en we maken haar niet wakker.
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:36:28 #155
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184036746
Dan is het 'normaler' dan ik dacht, wat zieke kindjes en opvang betreft ;). Bedankt!

O&N werk ik. Avonddienst van 18:00 - 00:30. Maar L. en I. mogen ook komen, dus ik denk dat we dat maar doen (rond 23:00 ofzo) :). Vinden cliënten ook wel heel gezellig denk ik. En daarna met z'n drietjes naar huis.
pi_184037719
Wij gaan met oud&nieuw naar vrienden (eveneens met kinderen). Peuter gaat daar naar bed en bollie kan op mij slapen of in de kinderwagenbak.
pi_184038889
Wij gaan een nachtje in een b&b in the middle of nowhere, aangezien onze buurman een staat van beleg heeft afgekondigd en op oudjaarsdag rond 18.00 begint met het nabootsen van een nucleaire oorlog. In zijn woorden: ‘Maar dat duurt maar tot een uur of drie, vier ‘s nachts. Of misschien iets later.’ Juist ja. Caesar is bang voor harde geluiden en Phi is, nouja, een baby die gewoon moet slapen :')
Ik ben niet anti-vuurwerk, maar ik zit niet te wachten op urenlang klein-Aleppo onder het raam van de kinderkamers. Dus wij vertrekken ‘s middags en gaan ergens in een Zeeuwse polder slapen.

In other news: Phi rolt nu ook terug van buik naar rug *O* Ik vind het zo knap. En ik zie haar pogingen tot tijgeren doen en ze trekt af en toe haar knietjes op richting kruipstand. Ziet er zo koddig uit. Ik verwacht heus niet dat ze volgende week kruipt of tijgert ofzo, maar ze is wel duidelijk bezig met dingen uitvogelen :)
pi_184039656
Oh, nou stiekem toch wel fijn dat de Ka het zo serieus neemt Tink!

Pap heb ik alleen tijdelijk bij de oudste gegeven, hij kreeg er krampjes van dus snel mee gestopt :) Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik twee kids met “zwaar ondergewicht ;) “ heb (volgens de schema’s dan) dus misschien beter niet hiernaar luisteren _O-

Hier vieren we O&N met vrienden bij ons thuis.. wel zo fijn :)

Ik heb net iets gedaan, wat ik nooit van mezelf had verwacht. Ook nu ging ik volop in tegen het voeden met vier maanden advies van het cb in tijdens de laatste afspraak.
Maar..
Mijn meisje heeft het nu al twee dagen wat lastiger. Ik denk sprongetje icm prikkels van de vakantie en ze laat flink van zich horen. Net was ze na een fles zeer ontevreden en de borst weigerde ze.. dus ze zat gillend op mijn schoot/arm tijdens het eten. Pakt ze uit mijn hand de komkommer stengel en begin ze erop te sabbelen :o en meteen rustig en kalm. :@ ik heb vervolgens de schil en de binnenkant ervandaan gegeten en haar laten sabbelen op de rest... Ik had echt een lachende baby hierna maar ze is maandag pas 4 maanden :@ voel me bijna zo’n powermommy _O-
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 20:09:04 #159
382129 crew  Donna
pi_184039704
Haha foei!

:P
pi_184039789
Oh zo'n leuke dag gehad in Utrecht. Kerst versieringen in HC gekeken, lekker geluncht en daarna naar Kerstival gegaan in museum Catherijne convenant. Juul sliep of was aan het rondkijken en lachen. Geslaagde dag dus.

Oud en nieuw zijn wij thuis, mijn zus komt met man en neefje van 15. B en Juul leggen we gewoon op bed. Als ze wakker worden mogen ze mee vuurwerk kijken. We maken ze niet wakker. B heeft er altijd doorheen geslapen. Geen idee hoe onze straat en wijk zijn met O&N.
pi_184040649
Wij waren vandaag in de dierentuin. Kijk mijn moppie nu:

pi_184040692
Nou.. Grote kans dat we het weekend nog bij de HAP terecht komen.

Vandaag allebei met goede moed aan het werk gegaan. Spookje hoest en proest nog vrolijk door, maar met de nadruk op vrolijk. Ze lijkt er niet zoveel hinder van te ondervinden. Als je met haar knuffelt, speelt, zingt, danst... is ze vrolijk. Lachen, brabbelen (schreeuwen!), maar allemaal vrolijk.

Vanmiddag toch door het KDV gebeld of we haar op wilden komen halen. Ze durfden haar niet alleen te laten slapen en er continu een begeleidster bij hebben kan natuurlijk ook niet. Het hoesten vonden ze dusdanig zorgwekkend, omschreven het een beetje alsof ze 'erin blijft'.

Echter, voordat we het rond hadden dat we weg konden op het werk was de huisarts al niet meer bereikbaar (sowieso gisteren ook al niet, meermaals geprobeerd maar kwamen er niet doorheen).

M.b.t. de vlekken: ze komen en gaan. Trekken allemaal gewoon weg en soms zijn er ineens een paar vuurrode vlekken bij. Steeds andere plekken ook. Buik, rug, nek, rand luier, benen.. Kan er nog geen peil op trekken.

Nu thuisgekomen was ze eigenlijk direct weer blij, vrolijk, goede zin.. Het hoesten werd eigenlijk beter/minder. Dus wilden eerst direct maar naar de HAP gaan, maar nu toch maar niet. Ze heeft geen koorts (eerder een iets lage temperatuur). Het KDV adviseerde vooral gewoon even bij haar te blijven (ook vannacht) en het weekend aan te kijken. Maar als het niet betert willen ze haar maandag niet hebben en zeiden ze nadrukkelijk naar de huisarts te gaan.

Dus ja. Pff.
pi_184040917
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij waren vandaag in de dierentuin. Kijk mijn moppie nu:
Oooh wat een droppie O+ O+ O+
pi_184041210
Jagar wat een mooi mannetje O+

Ach NJ, goed in de gaten houden maar, hopelijk knapt ze snel op :*

Hier gaat het opeens echt snel beter zeg :o hij lacht weer sinds vanavond, schaterlachen zelfs. Hij is veel langer achter elkaar wakker en aan het spelen. Hij heeft twee voedingen bij mij aan de borst gedronken O+ hij ligt op dit moment echt heel vrolijk in bed. Helaas moeten we zo zijn neus weer doen en hem verschonen dus dan is het weer huilen :P ze hebben nu wel een speciaal goedje op zijn billen gedaan dus hopelijk helpt dat. Vanavond gaan ze de optiflow verder afbouwen en waarschijnlijk morgen stoppen. Dan is het nog even aankijken of hij al helemaal zonder kan of dat hij nog even de normale neusbril moet. En dan moet het een nacht goed gaan zonder extra zuurstof en dan mogen we naar huis O+ als dit zo doorzet dan is zondag ook nog wel een optie denk ik :o dat zou zo heerlijk zijn. Ik verlang wel naar huis inmiddels :P
pi_184042370
Aure O+
pi_184042553
Ah fijn zeg Aure! Hopelijk zet het door en kunnen jullie snel weer naar huis. O+
pi_184042901
U. is ook ziek. Flink hoesten, snotneus, huilerig, hangerig. Wil alleen maar bij mij zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had dinsdag gebeld naar de HAP. Die zeiden dat er niks aan de hand was en ik moest afwachten tot na de kerst.
Gister toch maar weer gebeld. U. heeft antobiotika gekregen omdat z’n longen zodanig vol zaten. M’n huisarts gaf aan dat zij dit weekend dienst heeft bij de HAP en dat als er iets is, ik altijd mag bellen/langskomen. Toch wel fijn.
Het gaat nu gelukkig al iets beter met hem.

Het gaat hier veelste snel, ik kan dit niet bijhouden.

Vandaag een mijlpaal: U. is net zolang als de buik als hij in de buik was! 40+6.
Protège moi de mes désirs.
pi_184042932
Fijn, Aure! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_184043124
Aure! O+
pi_184043235
Wat een goed nieuws Aure! Ik duim mee voor goed nieuws!

En een dikke knuffel voor alle zieke kindjes :* .

Wij hebben een B&B en die zit vanaf morgen tot na het nieuwe jaar helemaal vol met een groep van 18 personen waaronder 10 kinderen dus met O&N blijven we thuis en moet ik de volgende ochtend gewoon werken. Vriend ook trouwens dus lang feesten deden we toch al niet.

Vorig jaar om 12 uur had ik nog een mega huilbui omdat het zo een rotjaar was geweest. En ik was zo verdrietig en zag het in vervulling gaan van onze kinderwens verder weg dan ooit. Achteraf gezien was ik toen al 2 maanden zwanger O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolken op 28-12-2018 22:36:44 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184044800
Wat een geweldig nieuws Aure. Je houdt het sowieso knap vol. O+

Mooie mijlpaal Duman. :)

Wolken hoe jij zwanger werd en bleef is ook zo bijzonder. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184046754
Wat een positieve ontwikkelingen Aure!! Nu hopelijk idd vlot naar huis, kan me voorstellen dat jullie daar allemaal aan toe zijn :*.

Ik las nog iets over pap.. dat heb ik peuter nog nooit gegeven en Nien krijgt het wss ook niet. Niks moet he :P.

Jagar die foto O+ O+! Smelt.

Met oud en nieuw komen vrienden met kinderen hierheen, gooien we ze allemaal in 1 bed en net als voorgaande jaren zijn we niet van plan peuter en baby wakker te maken. De oudere kids van vrienden wel. Als peuter ook wakker wordt is het ook prima maar als ze er doorheen slaapt laten we d’r mooi liggen.

Ik heb net de 5e zwangerschapsaankondiging in 2 weken tijd binnengekregen, dit keer van een bevriend stel. Ik/mijn hormonen vinden het alleen niet leuk dat wij dat wss nooit meer zelf meemaken ;(. Hormonen de schuld geven ftw :').
pi_184052352
Oh wat een goed nieuws Aure, wat een ellende hebben jullie gehad :{ Ik ga duimen voor zondag :*

Dus geen derde in het huis van zusjevan? Hier geen tweede en daar heb ik het ook een best een tijdje moeilijk mee gehad. Had altijd twee kindjes gewild, maar heel laat zwanger geworden. Dus stel dat we nog een tweede willen (als dat uberhaupt nog lukt) dan moeten we heel snel aan de bak. Nou, ik ben nog aan het bijkomen van alle emoties van de afgelopen zwangerschap :D Daarnaast vind ik mijn leventje heerlijk zo. Als er een baby bijkomt dan moeten we allebei meer gaan werken en dat vind ik dan weer heel tegenstrijdig. En vraag me af of ik het dan wel aankan.. Toto is zo relaxed en tevreden, als er dan een andere versie wordt afgeleverd dan word ik denk ik supergestressed :X Toch is er een gedeelte in me die het wel jammer vind ;( Nou ja kan er nog meer over schrijven maar dan wordt het teveel #liefdagboek

Hij is nu wakker vanaf 6.00 uur, kijken of we tot acht uur kunnen rekken >:)

Ik geef eigenlijk in de ochend pap omdat ik zoveel mogelijk momenten wil dat hij vast voedsel eet. Maar wellicht een goed idee om dit niet meer te doen, want het wordt toch altijd een enorme puinzooi, Hij pakt namelijk altijd de lepel van mij af :D
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 10:58:59 #174
382129 crew  Donna
pi_184054835
Beterschap DUMAN wij zitten dus in hetzelfde antibiotica schuitje.

Fijn om te horen Aure! O+
pi_184054931
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:27 schreef Peacefulll het volgende:
Aaah nee Priem, laatste verlofdag? Je bent toch pas bevallen? Wat gaat de tijd snel hè? Zijn jullie de Kerstdagen samen fijn doorgekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Haha echt he :D Tijn is gewoon alweer 11 weken :o Gaat super snel. Kerstdagen heeft Tijn ook helemaal goed door gekomen; wat weinig slapen overdag waardoor hij wel erg moe was savonds en plots hysterisch ging huilen; maar als we hem dan naar bed deden en ons avondritueel deden, sliep hij binnen 2 tellen en was het allemaal weer goed. We hebben hem zelfs met de kerstdagen tot 2x toe rond 7u zelf wakker moeten maken :D
En wellicht had je het gemist maar het ging even wat minder goed met mij doordat ik een flink allergische reactie had op de ibuprofen. Het is nu enkel nog wat rood in mijn gezicht en bultjes op mijn handen/armen maar de jeuk en pijn is zo goed als voorbij. Ik was met kerst een kerstbal geworden namelijk (gezicht helemaal opgezwollen dus naar de HAP :X )

Oud en nieuw vieren we dit jaar bij mijn broer in België. Daar is het vuurwerk echt nihiel dus dat scheelt. De kleine gaat daar rond 21u in het reisbedje en laten we verder lekker slapen :) Halen we enkel uit z'n bedje als we weer naar huis gaan (ergens na middernacht; maar zal vast geen 4u worden ;) )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:41:41 #176
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184055501
Fijn Aure!

Zo, dat is hard gegaan Priem. Ik had gisteren mijn eerste werkdag. In huilen uitgebarsten toen ik het rooster bekeek en dingen zag als een blok van 8 dagen met daarin 1 dag vrij. Reactie van de roosteraar? "Iedereen heeft het moeilijk, er zijn dan 4 mensen op vakantie" -O-. Ze weet dat het niet goed gaat met mij en ook daar vond ze wel iets van. Is allemaal hormonaal en ik heb m'n kind voor het eerst een langere tijd bij iemand achtergelaten en dat kan zij weten want zij had dat ook moeten doen en dat komt allemaal weer goed. "Moet je eens kijken wat je thuis hebt zitten, een lieve man en een mooi kindje! Waarom ben je dan zo verdrietig?!". Ik heb ook toevallig allebei de vergaderingen in februari en maart een dienst dus dan is het van 09:30 - 12:00 vergaderen en dan van 16:00 - 09:30 werken. Ik weet even niet meer hoe ik hier rustig onder kan blijven.

Daarnaast krijgt I. sinds gisteravond Neocate maar het drinken is belabberd. Hij heeft last van zijn buikje en krijst de boel bij elkaar steeds. Als hij ligt maakt hij z'n rug hol, als je hem op z'n buik op je arm neemt dan is het net een plank. Met het drinken is hij alle kanten op aan het spartelen en aan het krijsen. Als ik hem inwikkel en regengeluiden op zet wordt hij wat rustiger en lukt het me wel om hem even wat langer door te laten drinken. Hierop L. gevraagd de HAP te bellen zodat ik hem kon gaan verschonen, maar die viel uit omdat hij weer moet bellen voor iets en weer z'n hele verhaal moet doen. Ik houd het maar op vermoeidheid. We mogen straks in ieder geval langskomen.

O ja, en de hond heeft chocolaatjes te pakken gehad dus dat was ook even stressen. Volgens de dierenarts zou het allemaal wel meevallen gezien het formaat en de samenstelling van de chocolade. "Hij heeft een goed feestje gehad, laten we het daar maar op houden". Maar daar heb ik vannacht ook regelmatig bij gekeken en nu ben ik doodmoe.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:47:19 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184055629
Pfft, Helsinki, dat valt niet mee. Dikke kus en succes bij de hap! :*

Prul heeft vannacht van 22:00 tot 0:00 steeds korte dutjes gedaan, daarna gegeten en vervolgens gehuild tot 3:00 uur. Toen weer gegeten en na drie kwartier sussen, knuffelen en de speen terugstoppen viel ze in slaap tot 7:00 uur. Weer gegeten en geslapen tot 9:15. Niet slecht, al is het precies te merken wanneer de paracetamol is uitgewerkt. Dan gaat ze krijsen bij elk scheetje en elk buikborreltje -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 29 december 2018 @ 16:30:20 #178
342418 VKV
Plausibel
pi_184062847
Pittig Helsinki, wat een lange werkweken en lange dagen zeg! Ik vraag me bij dat soort dingen af of het nou echt allemaal zo vast staat of dat de persoon die e.e.a. inroostert, gewoon geen zin heeft het aan te passen. Gebrek aan inlevingsvermogen bij diegene blijkt zo te lezen namelijk al een beetje :')

Hier een tijdje geleden de vraag gesteld hoe we de avonden beter kunnen aanpakken zodat J. beter slaapt. Nu ken ik de FOK!wet, maar wilde toch even vertellen dat het in ieder geval afgelopen avonden een stuk beter is gegaan. Meestal krijgt hij om een uur of 20:00 zijn fles, dan leggen we hem in z'n nachtkleding in de wagen. Dan horen we meestal nog een dikke party uit de wagen komen ("guhhhh, bèè, huuu, hehehe", incl. wagenbak die op en neer deint) maar na een beetje wiegen valt hij vaak na 15 tot 30 minuten in slaap. Ondertussen wordt in de huiskamer gewoon flink gegamed, met geweerschoten, hard gelach en weet ik wat voor herrie en meneer tukt er keihard doorheen :P Als wij naar bed gaan, gaat hij mee, geven we boven nog even een fles en dan gaat het in bed leggen eigenlijk probleemloos. Als we geluk hebben wordt hij pas na 8:00 uur 's ochtends weer wakker. In ieder geval even een hoera voor de afgelopen week :D

Morgen gaan we voor het eerst zwemmen! Vet veel zin in, hier keek ik al naar uit sinds de pos. zwangerschapstest O+
pi_184067784
Helsinki wat sneu zeg, dat ie zo’n last heeft van de voeding. En wb je werk, lekker begin met zo’n rooster. En jammer dat je roosteraar weinig begrip toont..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 december 2018 @ 20:11:01 #180
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184068675
Ze had echt geen zin om het nog aan te passen en dat zei ze ook. Klaar is klaar, volgens haar. Ik heb een contract van 24 uur per week maar werk regelmatig meer dan dat. Jammergenoeg zit er dan ook wel vaak genoeg een week tussen die het naar beneden trekt waardoor ik m'n contract niet aan kan laten passen.

hetzusjevan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tink, klinkt toch best pittig zo! Wat zielig voor Prul. Sterkte daar :*.

VKV, wat goed! Heel veel plezier morgen. Ik ga binnenkort ook écht O+.

De huisarts wist vanmiddag niet zo goed wat ze met I. moest. Ze wilde niets meer wijzigen in de voeding omdat dit nu de tweede wijziging is in korte tijd en aangezien de kinderarts op de hoogte is van deze klachten en ook geen laxeermiddel voor heeft geschreven, leek het haar niet verstandig om dat nu ineens wel te gaan doen en zich er ook mee te gaan bemoeien. Het was beter als dit bij de kinderarts bleef dus ik denk dat ik die volgende weer eens bel. Het is me wel gelukt om I. z'n flesje te geven terwijl hij plat lag. Zo leek hij het minste last te hebben van pijn ;(.
pi_184068843
Helsinki; officieel hoef je niets tegen je leidinggevende te zeggen he. Je ziekmelden is genoeg. Wat ik zou doen als de werkrelatie toch al prut is, is me ziekmelden en zeggen dat dit in overleg met je therapeut is en dat je contact met de arboarts afwacht. Dan kan je daar toelichten hoe en wat.
pi_184069274
Helsinki :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_184069479
Helsinki, cijfer jezelf niet weg. Jij en I. gaan sowieso voor je werk, en al helemaal als je werk je zo weinig tegemoet wil komen. :*
pi_184070936
Helsinki; moeilijke situatie voor je! Ik snap de tweestrijd maar sluit me aan bij wat de anderen schrijven. Jij en I. zijn het belangrijkste! Als je het lastig vind om voor jezelf te kiezen helpt het misschien om te bedenken dat je de juiste keuzes ook voor I. maakt. Een knuffel voor jullie beide! :*

Aure en Jip, wat fijn dat het de goede kant op gaat!
Een knuffel voor prul en Tink! :* hoop zo voor jullie dat prul snel over de buikkrampjes heen groeit.

Sofie sluit zich aan bij alle zieke baby’tjes. Ze is al sinds begin december flink aan het hoesten en snotteren. Sinds donderdag koorts erbij met pieken naar 39.6. Ze kreunt, spuugt, snottert, hoest en niest de hele dag en nacht door. Gister voor de zekerheid naar de huisarts geweest maar haar longen klinken gelukkig schoon, dus ze moet er ‘even’ doorheen. Vandaag heeft ze wel heel veel geslapen en is de koorts aan het minderen. Hopen op een goede nacht. (Die ze hopelijk niet weer de hele tijd op/aan mij wil doorbrengen :O)
pi_184080032
Dat is een pittige situatie Helsinki. Is er een vertrouwenspersoon op je werk? Waar je in ieder geval je verhaal kwijt kan? En al eeerder genoemd, de arboarts is misschien ook een goed idee? Als hij aan 'jouw kant' staat dan kan je er misschien veel aan hebben :*

Klinkt goed VKV, hoe het nu gaat :)

Naar, krampjes bij baby's ;( En beterschap voor alle ziekje kindjes! De griepepidemie is weer begonnen, ik houd mijn hart vast :X De opvang is deze periode dicht, ik ben blij dat Toto even los is van alle bacterien. Hij hoest in ieder geval niet meer en is veel minder verkouden. Hij heeft een maand geleden bronchitis gehad, met koorts en niet meer eten. Door ab helemaal opgeknapt, maar blijf het toch spannend vinden of het niet terugkomt.

Gister de eerste dag van een soort van schema :7 Dat ging best goed, om 19.00 uur naar bed met een fles van 240 :s) Om 01.00 werd hij huilend wakker, uit bed gepakt en toen was hij stil. Dus dat was in ieder geval geen honger :D Maar toen we hem terug in bed legden werd het weer huilen :'( en uiteindelijk heeft het speentje het opgelost :) Daarna geslapen vot 6.38 uur :s)
pi_184080048
Oh jongens misschien mag Jip morgen mee naar huis O+ ze gaan ergens vandaag de zuurstof stoppen. En dan moet ie vannacht laten zien dat ie het zonder kan. Nu hij beter wordt zijn de nachten wel gelijk weer dramatisch, hij was tot half 3 vannacht elke 45 minuten wakker. Ik heb het idee dat hij nu ook een beetje door heeft dat hij niet thuis is. Maar nog eventjes en dan zijn we dat hopelijk wel *; het wordt ook wel tijd, dit is de 10e dag hier -O-
pi_184080060
*O* Goed nieuws Aure, wat heerlijk dat jullie misschien morgen naar huis kunnen! Hmm, wel waardeloos weer van de nachten, na zo'n periode is het wel lekker als je weer wat aan kan sterken :*
pi_184080094
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:08 schreef Aure het volgende:
Oh jongens misschien mag Jip morgen mee naar huis O+ ze gaan ergens vandaag de zuurstof stoppen. En dan moet ie vannacht laten zien dat ie het zonder kan. Nu hij beter wordt zijn de nachten wel gelijk weer dramatisch, hij was tot half 3 vannacht elke 45 minuten wakker. Ik heb het idee dat hij nu ook een beetje door heeft dat hij niet thuis is. Maar nog eventjes en dan zijn we dat hopelijk wel *; het wordt ook wel tijd, dit is de 10e dag hier -O-
Ik zat even terug te lezen en wil toch even reageren op je huisarts... Bel de volgende x gewoon weer de spoed ajb, als jij denkt dat t niet goed gaat... Die huisartsen denken soms ook dat ze alles.door de telefoon kunnen zien,

"Nee hoor Mevrouw GM als hij nog drinkt gaat t nog goed, 36 uur later werdt hij met spoed afgevoerd naar t wkz... en hadden ze veel eerder al in moeten grijpen, en was ik door dat klote virus mijn kind bijna kwijt"

Succes met aansterken voor je mini, Het is een gemeen virus, hopenlijk heeft hij de nacht gered zonder zuurstof en mag hij lekker naar huis.

beterschap voor alle kleintjes
S. 2014
J. 2016
pi_184080171
Helsinki :* wat sillie zegt is misschien wel een goed idee. En goed van je dat je om je heen kijkt, want dit is denk ik niet de juiste plek voor jou nu.

Als ik dit soort werkperikelen lees mag ik echt in mijn handen knijpen met mijn werkgever. Die was al heel relaxt na mijn verlof maar nu ook weer, ik mag gewoon vrij nemen zo lang als ik dat nodig acht en we kijken later even naar wat welk verlof is enzo. Scheelt enorm veel stress nu.
pi_184080238
Jemig GM wat heftig zeg!

Ja het is echt een bizar virus eigenlijk, met zo'n divers verloop. Jip is momenteel de enige op de afdeling die het zo heftig heeft en ze zeggen hier dat dat al niet de standaard is, maar dat het nog wel heftiger kan. Maar de meeste gaan hier na 3 tot 7 dagen weg.

Wij tikken in ieder geval de 11 aan :{ maar morgen naar huis is toch ook nog wel onzeker, hij moet wel hard werken nu met zijn zuurstof een stuk lager :{ nouja we wachten het af en blijven zo lang als nodig is natuurlijk.
pi_184080256
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:51 schreef Aure het volgende:
Jemig GM wat heftig zeg!

Ja het is echt een bizar virus eigenlijk, met zo'n divers verloop. Jip is momenteel de enige op de afdeling die het zo heftig heeft en ze zeggen hier dat dat al niet de standaard is, maar dat het nog wel heftiger kan. Maar de meeste gaan hier na 3 tot 7 dagen weg.

Wij tikken in ieder geval de 11 aan :{ maar morgen naar huis is toch ook nog wel onzeker, hij moet wel hard werken nu met zijn zuurstof een stuk lager :{ nouja we wachten het af en blijven zo lang als nodig is natuurlijk.
Wat goed van Jip dat hij met minder zuurstof maf proberen zeg! Dat is een stap vooruit. Bij Sjaak ging het toen ook met 2 stappen vooruit, 1 terug. Maar op een gegeven moment kunnen ze het weer zelf en dat moment komt dan ineens, zonder dat je het verwacht.
Sterkte nog deze laatste dagen :*
pi_184080291
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 08:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat goed van Jip dat hij met minder zuurstof maf proberen zeg! Dat is een stap vooruit. Bij Sjaak ging het toen ook met 2 stappen vooruit, 1 terug. Maar op een gegeven moment kunnen ze het weer zelf en dat moment komt dan ineens, zonder dat je het verwacht.
Sterkte nog deze laatste dagen :*
Ja ik vind het ook al heel knap als je kijkt waar hij vandaan komt! En ze hebben best snel afgebouwd al, dus dat hij het er nu af en toe zwaar mee heeft is ook niet zo heel gek. Hij zit nu nog op 0.75 liter :) we komen er wel O+
pi_184080400
Zet 'm op Jip!
Wat enorm heftig is het als je baby'tje dat virus heeft -O- En dat je huisarts je in het begin helemaal niet serieus neemt is ech vreselijk.

Gelukkig kunnen we altijd bij onze ha terecht. Wij belden in het begin van dag 3 met koorts. We kregen het standaard verhaaal te horen, maar mochten toch langskomen. Vetrouwde het toch niet helemaal. Wij dachten namelijk eerst dat het tandjes waren, maar het bleek bronchitis te zijn :')
pi_184080510
Gelukkig kunnen de meeste kindjes dit virus thuis uitzieken DG :)

quote:
RSV komt in Nederland veel voor, vooral in de winter (november t/m maart). Bijna alle kinderen onder de twee jaar komen met het virus in contact. In Nederland komen ongeveer 100 van de 1000 zieke baby’s (10%) bij de huisarts vanwege een RSV-infectie. Daarvan worden 10 baby’s (10%) in het ziekenhuis opgenomen. Hiervan komt één baby (10%) op intensive care (IC intensive care ) terecht.
Maar als je dan in het ziekenhuis zit is het wel heftig allemaal zeg. Vooral omdat je ziet dat je baby het zo zwaar heeft, maar je zelf niks kan doen. En ik vond het ook best heftig om te horen dat drinken bij mij hem op dat moment niet ten goede kwam (zo zeggen ze dat niet hoor, maar dat is wel wat het was). Hij drinkt nu overigens alle voedingen wel weer bij mij O+
pi_184080617
Ik hoop dat Jip morgen mee naar huis mag, Aure!

Helsinki, wat naar van je werkgever. Dat is niet bepaald de reactie waar je op hoopt. Hoe moeilijk het ook is, probeer echt naar jezelf te luisteren. :* Goede suggestie van Sillie!

Oh mensen, ik had gisteren een verschrikkelijke dag. Ik deed de deur dicht met de teen van mijn oudste ertussen. We hebben drie uur bij de eerste hulp gezeten, zijn nagel is aan de onderkant eraf gescheurd en hij heeft nu een heel groot verband om zijn teen zitten en moet de komende tijd rustig aan doen. Hij zegt dat hij geen pijn meer heeft maar jeetje, wat voel ik me schuldig zeg. Mijn arme jongetje.
pi_184080871
Heftig verhaal GM! En hopelijk mogen jullie snel naar huis Aure!

Oh wat sneu voor jullie beiden OiT! ;( Sterkte daar!

Casper wel weer vrolijk enzo maar heeft nog steeds een nare hoest waar hij ook elke keer van moet huilen ;(. Met name ‘s nachts, arme wij :'). Maar na een beste rotnacht werd hij net pas om 09:30 wakker! *O*
pi_184080886
En Helsinki wat een nare situatie op je werk! Ik hoop dat je snel een andere baan hebt.. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 30-12-2018 11:09:33 ]
pi_184081271
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:08 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Haha echt he :D Tijn is gewoon alweer 11 weken :o Gaat super snel. Kerstdagen heeft Tijn ook helemaal goed door gekomen; wat weinig slapen overdag waardoor hij wel erg moe was savonds en plots hysterisch ging huilen; maar als we hem dan naar bed deden en ons avondritueel deden, sliep hij binnen 2 tellen en was het allemaal weer goed. We hebben hem zelfs met de kerstdagen tot 2x toe rond 7u zelf wakker moeten maken :D
En wellicht had je het gemist maar het ging even wat minder goed met mij doordat ik een flink allergische reactie had op de ibuprofen. Het is nu enkel nog wat rood in mijn gezicht en bultjes op mijn handen/armen maar de jeuk en pijn is zo goed als voorbij. Ik was met kerst een kerstbal geworden namelijk (gezicht helemaal opgezwollen dus naar de HAP :X )
Ja het gaat echt mega snel. Ik merk dat ik nu de leeftijd van M in weken al kwijt ben, haha. Ik ben al gaan denken in maanden :'( Wat fijn dat Tijn het zo goed heeft gehad met de kerstdagen! Ondanks dat hij best al wat afstanden aflegt!
Wat naar voor jou dat je zo'n allergische reactie hebt gehad :* Dat was wel even schrikken of niet?ben je nu weer helemaal de oude? Ik moest wel even grinniken om de kerstbal-vergelijking :D

Helsinki, wat een nare situatie op jouw werk. Ik sluit mij bij anderen aan. Van een afstandje is het makkelijk om te zeggen dat je je beter ziek kan melden, en ik denk oprecht dat het voor jou als persoon en als moeder beter is. Maar ik besef me ook erg goed dat het niet gemakkelijk is en dat je dat niet zomaar even doet. Ik wens je veel wijsheid toe. Denk goed aan jezelf. Van jou bestaat er maar één :* En I heeft maar één mama.

Aure, wat een ontzettend heftig virus is het zeg! Ik kende het helemaal niet. Ik vind het fijn dat je je verhaal en ervaring hier deelt. Dat zal andere moeders helpen om het misschien eerder te herkennen en eventueel actie te ondernemen. Wat fijn dat het met Jip langzaam beter gaat en dat hij weer lekker bij jou drinkt! Ik duim voor spoedig verder herstel.

Ik blaas vandaag 30 kaarsjes uit *O* Taart voor jullie *O* Of een oliebol, mag ook *O*
Doet wel een beetje pijn hoor. Nu de 20 uit mijn leeftijd is voel ik me ineens zo volwassen, als in 'mevrouw' en 'u' en zo.. komt denk ik vooral omdat ik vroeger zelf 30+ erg oud vond.
Anyway, M was lekker uit logeren bij schoonouders. Wij hebben feest gevierd tot kwart over 2 :') Het was heel erg gezellig en volle bak. Nu zit ik nog tussen de puinhoop van gisteren, beetje jammer. Dat is het voordeel van het feestje bij anderen vieren ;)
pi_184081356
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:51 schreef Aure het volgende:
Jemig GM wat heftig zeg!

Ja het is echt een bizar virus eigenlijk, met zo'n divers verloop. Jip is momenteel de enige op de afdeling die het zo heftig heeft en ze zeggen hier dat dat al niet de standaard is, maar dat het nog wel heftiger kan. Maar de meeste gaan hier na 3 tot 7 dagen weg.

Wij tikken in ieder geval de 11 aan :{ maar morgen naar huis is toch ook nog wel onzeker, hij moet wel hard werken nu met zijn zuurstof een stuk lager :{ nouja we wachten het af en blijven zo lang als nodig is natuurlijk.
godzijdank komen de meeste kinderen er "goed" vanaf. James doet dingen graag grondig dus het rs deed hij ook op de zwaarste mogelijke manier ... :')

Hij heeft in totaal van 10-12-16 tot 24-12-16 in t zkh gelegen waarvan 11 dagen aan de beademing en in "slaap" op de IC. daarna idd afbouwen van zuurstof en zelf weer gaan drinken. Als ze eenmaal door die dip heen zijn knappen ze snel op.
mijn of eigenlijk zijn verhaal is nog wel ergens terug te vinden maar mocht je vragen hebben mag je pb-en hoor. Ik heb sindsdien een enorme hekel aan de maanden met de R en blijf ook echt zoveel mogelijk bij baby's weg met mijn snotfabrieken. Bij twijfel ook altijd bellen.

Hopenlijk gaat het snel stabiliseren voor jip. Maar soms is idd een nachtje extra met zuurstof veel fijner voor ze. benauwdheid kost ook heel veel energie.

sterkte ook voor jou want dat verblijven in t zkh is niks.
S. 2014
J. 2016
pi_184081570
Wat een ellende GM. Snap dat dat ook wel zijn sporen nalaat en je nu extra voorzichtig bent. Wij waren gelukkig nog voor de ergste piek al in het ziekenhuis, daardoor hebben ze Jip goed kunnen ondersteunen tijdens die piek dmv de optiflow en sonde en is beademing gelukkig niet nodig geweest, dat lijkt me al helemaal afschuwelijk om mee te maken :*

Jip ligt nu in ieder geval lekker te slapen en ze gaan wel nog afbouwen naar 0 liter vandaag kwamen ze net vertellen. Maar geen garantie dat hij dan ook daadwerkelijk zonder kan, nouja we gaan het zien.

Peace, gefeliciteerd! En 30 is het nieuwe 20 hoor, echt helemaal niks mis mee ;)

Fleur, sneu die hoest van Casper. Hier in het ziekenhuis zeggen ze trouwens dat je best voor het slapen gaan paracetamol mag geven als je baby last heeft van het hoesten (Jip zijn hoest is ook nog heel naar en pijnlijk).
  zondag 30 december 2018 @ 10:58:18 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184081664
Gefeliciteerd Peace! Ik volg je in februari, maar vind 30 ook oud voelen...

Hier zien we vooruitgang! Ze is vannacht en vanochtend zelf in de cosleeper in slaap gevallen na de voeding (ipv wiegen tot ze slaapt en dan heel voorzichtig wegleggen) *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184082013
Aure wat fijn dat jip misschien naar huis mag! Het is inderdaad een klote virus.

Wij vierden de vermaanddag van de jongens ook bijna in het ziekenhuis. Jer al vanaf begin van de week onrustig, veel snot en spugen maar geen koorts. En vanaf donderdag is ook Vin bezig. Dus vrijdag toch maar naar de huisarts geweest, per direct een verwijzing naar de kinderarts waar we een uur later al terecht konden. Zit je dan in je eentje met twee baby's. Allebei aan een zuurstof meter die ze continu af schopten dus elke keer die apparaten in de war. Met neusdruppels en voordeel van de twijfel weer naar huis maar damn wat zielig! Wel het rechtstreekse nummer van de afdeling gekregen dus als ze achteruit gaan kunnen/moeten we rechtstreeks bellen.
De kinderarts gaf nog excuses voor het lange wachten, de hele afdeling hier ligt vol met zieke kindjes..

Helsinki wat een gedoe met je planner. En wat oneerlijk dat ze gewoon zegt geen zin heeft het meer aan te passen. Hoop dat er gauw een passende oplossing is.
pi_184082041
Gefeliciteerd Peace! *O*

Thanks voor de tip Aure. Misschien dat ik dat voor de komende nacht gewoon even doe inderdaad :).

Ik moet zo lachen om dit kind. Een paar nieuwe updates:
- Delen en voornamelijk eetbare dingen. Dus ook de kruimels wat hij van de grond plukt en eten wat hij weer uit z’n eigen mond haalt om aan mij te geven :'). Maar ook speelgoed en alles moet in mijn mond.
- Speelgoed gaat ook weer in de speelgoedzak in plaats van dat ie alles er alleen maar uitgooit! Yay
- Hij heeft altijd een tuitbeker water tot zijn beschikking. En sinds hij dat ding zelfstandig snapt (eerst had hij niet door dat hij een legere beker meer moest kantelen om te kunnen drinken :')) zijn hij en dat ding werkelijk onafscheidelijk en sleept het overal mee naartoe. Andere kinderen hebben een knuffel, mijnes een tuitbeker _O-

Ik las nog een goede nacht voor Prul en niet zo’n goede week voor Aapie. ;(
pi_184088469
Aure, fijn dat het beter gaat met Jip! Zo goed om te horen. O+
Ik heb alles meegelezen maar vond het pittig dat jouw Jipje zo ziek was. Slechte herinneringen aan dat stomme RSV. Ik was mijn Twixje dus bijna kwijt daardoor.

OT, wat een naar ongelukje. Wat zal je geschrokken zijn. Beterschap voor T!
pi_184094583
Ja veel hier die het in alle hevigheid hebben meegemaakt zeg. Ik ben heel blij dat ik toch dat spoednummer heb gebeld en dat we hier op tijd zijn belandt waardoor de kinderIC ons bespaard is gebleven. Zojuist is zijn zuurstof weer wat lager gezet. Ze gaan toch kijken of het lukt om het voor we de nacht in gaan nog stop te zetten en dan wordt het spannend. Als hij de nacht dan goed door komt mogen we naar huis O+

Ik ben er wel heel erg klaar mee en ik vind het ook lastig om Jip tevreden te houden nu hij eigenlijk van alles wil maar niet verder kan komen dan zijn bed en de stoel ernaast, omdat hij nog al die plakkers en neusbril op zijn lijf heeft zitten. Maarja je wil ook niet een nog te ziek kind mee naar huis, want dan zitten we hier volgende week weer.
pi_184096218
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:33 schreef Malteser het volgende:
Aure, fijn dat het beter gaat met Jip! Zo goed om te horen. O+
Ik heb alles meegelezen maar vond het pittig dat jouw Jipje zo ziek was. Slechte herinneringen aan dat stomme RSV. Ik was mijn Twixje dus bijna kwijt daardoor.

OT, wat een naar ongelukje. Wat zal je geschrokken zijn. Beterschap voor T!
:* Dikke knuffel
S. 2014
J. 2016
pi_184096575
Ik was vandaag voor het eerst sinds Welpjes geboorte even van huis zonder kinderen (tandartsbezoek uitgezonderd), en oef dat was fijn maar ook erg raar! Ik ging naar Mary Poppins Returns en nou ben ik sowieso al een weekdier bij Disneyfilms maar nu was het helemaal huilen. :') Wel extra fijn om weer bij mijn jongens terug te komen. O+ Welpje had blijkbaar nogal moeizaam uit de fles gedronken dus mijn overvolle borsten kwamen meteen van pas. :')
pi_184112527
We vieren oud en nieuw ook in het ziekenhuis... Zijn saturatie is zonder extra zuurstof echt te laag helaas. -O- nog even wat langer volhouden hier dus.
pi_184113247
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:33 schreef Malteser het volgende:
Aure, fijn dat het beter gaat met Jip! Zo goed om te horen. O+
Ik heb alles meegelezen maar vond het pittig dat jouw Jipje zo ziek was. Slechte herinneringen aan dat stomme RSV. Ik was mijn Twixje dus bijna kwijt daardoor.

OT, wat een naar ongelukje. Wat zal je geschrokken zijn. Beterschap voor T!
Dank je! We waren allebei behoorlijk geschrokken inderdaad, gelukkig zegt hij geen pijn te hebben nu.
Hoe is het met jullie?

Aure, ah nee, wat enorm vervelend! Is er verder nog wel vooruitgang te zien?
pi_184113259
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 10:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heftig verhaal GM! En hopelijk mogen jullie snel naar huis Aure!

Oh wat sneu voor jullie beiden OiT! ;( Sterkte daar!

Casper wel weer vrolijk enzo maar heeft nog steeds een nare hoest waar hij ook elke keer van moet huilen ;(. Met name ‘s nachts, arme wij :'). Maar na een beste rotnacht werd hij net pas om 09:30 wakker! *O*
Dank je! :* Hoe is het vannacht gegaan met Casper?

Wat veel zieke kindjes trouwens! M is ook al enorm lang verkouden, en heeft inmiddels ook koorts. Is het ‘normaal’ dat ze zo lang ziek blijven? Het blijft maar doorgaan.
pi_184113292
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 02:55 schreef Aure het volgende:
We vieren oud en nieuw ook in het ziekenhuis... Zijn saturatie is zonder extra zuurstof echt te laag helaas. -O- nog even wat langer volhouden hier dus.
Wat een domper zeg :{
pi_184113545
Er is zeker veel vooruitgang te zien hoor en hij heeft ook helemaal niet veel extra zuurstof nodig. Met een halve liter is zijn saturatie 98-100. Met een kwart rond de 95. Maar zonder zit zijn saturatie steeds onder de 90, soms rond de 91-92.

Zijn ademhaling is soms ook nog verhoogd, maar dat is met name als hij wakker is. In rust is dat best prima.

Qua gedrag is het echt steeds meer Jip. Wel wat sneller moe en buiten adem, dus daar aan merk je dat hij nog ziek is.

De verpleging heeft echt enorm met ons te doen omdat we hier al even zijn. Hebben vannacht alles uit de kast gehaald om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken, zelfs nog een nieuwe sensor aan zijn teen gedaan zodat we zeker weten dat het niet door een slechte sensor komt. Maar helaas....
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 09:11:47 #213
382129 crew  Donna
pi_184114305
Ach Aure wat enorm jammer zeg. :'(

G is enorm opgeknapt van de antibiotica, na 1.5 dag ging het al een stuk beter en ze hoest nu nog amper. Het snot komt wel enorm los (en ik was zelf ook ziek dit weekend) dus er gaan heel wat doekjes en WC rollen doorheen.
pi_184114500
Ah wat jammer Aure! Zonder zuurstof is de saturatie nog wel laag inderdaad, hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Fijn dat G. ook weer is opgeknapt Donna!

Ik ben als enige van mijn collega’s aan t werk vandaag, ik trap er elk jaar vrijwillig weer in :') Terwijl ik eigenlijk benieuwd ben hoe Casper reageert op vuurwerk (en met name carbid) :D
pi_184115874
Ach aure wat sneu! Gelukkig is hij al wel steeds meer zichzelf!

Hier lijken de jongens wel baat te hebben bij de neus druppels. Ze mogen ze 3 keer per dag. We merken duidelijk verschil met de voeding wanneer ze ze niet gehad hebben. Wel allebei heel erg hoesten, maar dat doen wij en kleuter ook..

Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!
pi_184116433
Ah nee Aure, dat is niet leuk!

Juul heeft de langere slaapjes overdag overboord gegooid. Het is te gezellig nu we allemaal thuis zijn denk ik :P Steeds een uur en ze is wakker, nou ja wakker, ze kan dan niet meer slapen en is eigenlijk wel moe.

Iedereen een goede jaarwisseling!
pi_184116639
Nog gefeliciteerd Peace *O*

O Aure wat jammer, maar liever nog een nachtje daar dan hem te ziek mee naar huis! :*

En wat een hoop zieke kindjes. Beterschap voor allemaal :* Ik ben nog maar even blij dat Draakje nu nog niet naar het kdv gaat. In januari zal het vast lekker losgaan als hij met alle bacillen in aanraking komt.

Klinkt als een leuk uitje Luna!

Fleur werkse nog even!

Ik ben ontzettend aan het memory lanen. Vorig jaar had ik vandaag een positieve test O+ Ik ben ook helemaal emo dat dit mooie, bijzondere jaar bijna voorbij is. Draakje is het geweldigste wat mij ooit overkomen is. Het wordt ook echt alleen maar leuker nu hij echt contact maakt. Kan niet wachten tot hij gaat praten en aan de andere kant wil ik dat hij het liefst zo lang mogelijk klein blijft. Mijn kleine baby *;

Hele fijne jaarwisseling allemaal *O*
pi_184117216
Ach Aure, wat rot. :* Echt al een lange opname zeg. ;(
pi_184117527
Nog van harte peace O+

Aure oh jammer zeg; maar idd beter toch nog even in het ziekenhuis waar hij goed gemonitord wordt ook dan dat je hem ziek mee naar huis hebt en hij zich misschien nog slechter gaat voelen... hoop toch dat jullie gauw weer naar huis mogen :*

Hier vanmorgen bij de manuele fysio geweest. Tijn heeft een blokkade aan de rechterkant waardoor hij dus niet/weinig naar rechts draait met zijn hoofdje. Volgende week weer langs om alles los te maken maar ik merk nu al verschil. Dan had ik het toch goed qua gevoel... ik vond het meer dan 'alleen een voorkeur' omdat hij zo stug naar links bleef draaien en rechts vooral met zijn ogen keek. Hopelijk helpt het snel! :Y

Fijne jaarwisseling iedereen!! :W
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184117578
Ik begin de vermoeidheid inmiddels wel te voelen.. Ze hopen morgen naar huis, maar we moeten niet raar opkijken als het nog langer duurt. Ook willen ze hem sowieso over 6 tot 8 weken weer zien om zijn longen te checken.

Ik ben nu even thuis, zo even oliebollen enzo kopen. Toch maar weer het beste er van maken hier. Ik heb wel echt fantastisch uitzicht op Jip zijn kamer. Nu hopen dat het niet zo mistig is.

Even geen puf om op iedereen te reageren dus sorry voor de vele dagboekposts :*
  maandag 31 december 2018 @ 12:20:39 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184117873
Aure :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184118330
Aure :*

Goed dat je gegaan bent met Tijn, Priem. Heeft hij er last van?

Fuchsia, wat klink je lief over je draakje. Fijn dat je zo van hem geniet. Lekker memorylanen!

Phi heeft enorme luieruitslag. Caesar had dat nooit, dus ik weet niet zo goed wat te doen. Ik smeer met Bepanthen en ik laat haar zonder luier spelen, maar het wordt eerder erger dan beter. Ze poept ook doorlopend, hele gore zure poep, dat draagt ook niet echt bij aan het herstel. Iemand gouden luieruitslagtips?
pi_184118570
Logisch Aure, dikke :* voor jou/jullie! Hopelijk wel mooi uitzicht vannacht!

Wat fijn Priem dat het probleem gevonden is en je nu al verbetering merkt.

Jentin, wat sneu. Is het ook open? Maizena droogt het uit.
pi_184118611
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 12:37 schreef Jentin het volgende:
Aure :*

Goed dat je gegaan bent met Tijn, Priem. Heeft hij er last van?

Fuchsia, wat klink je lief over je draakje. Fijn dat je zo van hem geniet. Lekker memorylanen!

Phi heeft enorme luieruitslag. Caesar had dat nooit, dus ik weet niet zo goed wat te doen. Ik smeer met Bepanthen en ik laat haar zonder luier spelen, maar het wordt eerder erger dan beter. Ze poept ook doorlopend, hele gore zure poep, dat draagt ook niet echt bij aan het herstel. Iemand gouden luieruitslagtips?
Je kunt nog maizena proberen! Het is een tip uit grootmoeders boekje, ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar het wordt veel geadviseerd.

Goed dat hij nu geholpen wordt, Priem!
pi_184119219
Maïzena dun er op strooien kan wel werken ja :) bij de volgende verschoning wel met olie schoonmaken, sowieso nu eigenlijk beter geen billendoekjes gebruiken. Hier gebruiken we nu natte gaasjes en zo min mogelijk wrijven maar proberen schoon te deppen.

Wat echt een gouden tip is (vind ik) is dus het spul wat we hier hebben gekregen om te smeren, orabase. Maar ik weet niet hoe je er aan kan komen.... Het zorgt voor een beschermend laagje op de billen en dat blijft ook een tijdje zitten. Als ik de eerste keer verschoon dan doe ik dat er op en bij de verschoning erna laat ik het zitten en dep ik alleen de viezigheid weg. Bij de derde verschoning dan wel goed schoonmaken en weer nieuwe erop. Het lag echt helemaal open vrijdag en nu is het al geheeld, alleen nog een klein beetje rood.
  maandag 31 december 2018 @ 13:22:45 #226
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184119456
Orabase kun je gewoon online bestellen.

Sudocreme trekt ook veel minder snel in dan Bepanthen en legt meer een laagje.
pi_184120221
Jentin ik weet niet meer of je bv geeft maar dat helpt ook tegen kapotte billen! Gewoon een beetje in bad doen en dan lekker Phi laten spelen. Is ook nog eens goed voor de rest van het lichaampje!

Aure :*
pi_184121704
Dank voor alle tips! Sudo heb ik, maar geloof dat ze daar niet zo goed op reageert. Ik ga even kijken voor de andere dingen!
pi_184122155
Wat sneu Jentin! ;(

Carbid schieten is goedgekeurd geloof ik _O- dit was maar heel even, we zaten gewoon binnen

pi_184123141
Duizend hartjes voor alle mooie kerstkindjes die ik voorbij heb zien komen O+

:* Voor alle zieke kindjes

Helsinki, ik schrik behoorlijk van jouw rooster. Van 16.00 tot 9.30 uur werken is sowieso niet toegestaan, dat is een dienst van 17,5 uur. De maximale diensttijd is 12 uur. Daarnaast valt een vergadering ook onder werktijd en heb je niet voldoende rusttijd tussen je vergadering en een dienst. En je geeft aan een contract te hebben van 24 uren, is dat gemiddeld 24 uur of vast? Indien vast, wordt er dan gewerkt met plus- minuren? Het kan niet zo zijn dat je de ene keer heel veel werkt en de andere keer heel weinig als je vaste uren hebt, tenzij dit echt is vastgelegd in bijvoorbeeld een plus- minurenreglement.

Verder dient er met het maken van een rooster echt rekening gehouden te worden met de belangen van een medewerker. Dat er vakantieganger zijn is prima, maar als dat ertoe leidt dat andere collega's zich over de kop moeten werken dan hadden ze niet alle vakantieaanvragen goed moeten keuren. Het is niet zo dat ze jou mogen laten opdraaien voor een probleem dat ze zelf hebben gecreëerd. Als jij je hierdoor ziekt werkt, is iedereen nog verder van huis.
Mocht je advies willen, ik ben arbeidsrecht jurist dus stuur mij dan gerust een berichtje!

Luna, wat heerlijk dat je even weg kon thuis en iets voor jezelf kon doen!

Aure, een hele dikke knuffel voor jou en Jip. Wat naar dat jullie ook oud&nieuw in het ziekenhuis vieren, wat had ik gehoopt dat jullie eindelijk samen naar huis konden gaan. Ik blijf duimen dat Jip alsnog snel opknapt en weg mag uit het ziekenhuis, voor hem en voor jou want jij zal er ook wel echt doorheen zitten nu :*

NJ, Duman en Tink, hoe is het nu met jullie kleintjes?

Fleur, wij hebben dezelfde koptelefoon voor Jewel O+ En wat een heerlijke foto!

Vlokje is hoesterig, tot soms het enge af, snotterig, onrustig van het vuurwerk, maar verder gaat het goed. Het eten gaat echt steeds beter, en ze doet zeer geslaagde pogingen tot kruipen dus ik ben enorm trots op haar O+

Aangezien ik weinig tijd heb voor de pc, wens ik iedereen nu alvast een prachtig, gezond en heel liefdevol 2019. Ik hoop dat al jullie dromen uitkomen in het nieuwe jaar :*

[ Bericht 88% gewijzigd door Schanu op 31-12-2018 15:48:43 ]
pi_184123477
Wat enorm balen, Aure, nog langer in het ziekenhuis -O- :*

Fuchsia, onze baby is tot en met zes maanden geen dag ziek geweest, zelfs geen diarree of wat dan ook. Sinds dag één steeds verkouden en hoesten. De r zit niet in de maand maar in de kinderopang, zeg ik dan maar. Hopelijk valt het mee :)

Mooi dat je al heel wat verschil merkt, Priem!

Beterschap voor alle ziekje kindjes, wij genieten nog even van een snot- en hoestloze periode :X

Vannacht werd Toto maar één keer wakker en dat was voor zijn speentje :D Hij werd dan wel weer om 4.45 uur wakker, hij is nooit ingeregeld voor de wintertijd. Vroege start van de dag, dus niks schema, dat worden vijf slaapjes van een uur :')
pi_184126979
Ik kom even binnenvallen voor een -knuffel- voor Jip en Aure+vriend. Het beste ervan maken dan maar vanavond, en in 2019 gauw naar huis met een opgeknapte beeb! :*

Ik zit dezer dagen even heel weinig op FOK!, aangezien mijn lief vrij heeft en dan zijn er heel andere prioriteiten *)

Günther net in slaap gekregen, ondanks daverende donderklappen, ben benieuwd hoe lang -ie onder zeil blijft.. :)

Volgende week is het jong al jarig, jemig. Het is zo bliksemsnel gegaan! :o
Ben benieuwd of mijn lief het kado tijdig afgeknutseld krijgt *)
http://happygreylucky.com/ikea-hack-toddler-learning-tower-stool/
Let me see you stripped down to the bone
pi_184127728
O+ Voor Aure :*
pi_184127773
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:33 schreef Schanu het volgende:
NJ, Duman en Tink, hoe is het nu met jullie kleintjes?
De KDV heeft haar geaccepteerd, het hoesten wordt iets minder ... Ik zie het nu meer als extreem verkouden.

Ze wil alleen niet meer langer dan 3 uur aan één stuk slapen, dus we 'slapen' veel samen. Echter doordat ze snurkt als een bouwvakker, maait als een ritmisch danseres slaapt diegene die met haar in bed ligt niet. :9
pi_184127873
Vandaag trouwens een dubbele dubbele domper..

Ik werk in de detailhandel, dus werk onwijs lange dagen deze dagen. Mis mijn dochter dan veel deze dagen, dus waar mogelijk proberen we haar ook af en toe op het werk te hebben. Zo nu ook, meegenomen naar de stad om wat dingen te regelen, onder andere het afstorten van de contante omzet.

Ben ik overvallen.. }:| Ik voelde me zo ontzettend woedend. :( Niet alleen vanwege de overval en alles wat daarbij komt kijken (de schrik en de financiële malaise nu), maar vooral ook dat iemand mij dus bedreigd terwijl ik mijn dochter bij mij draag. Nu dus het nieuwe jaar inluiden met gesprekken met de politie en kijken hoe dit opgelost wordt.

Waarschijnlijk zijn we er niet voor verzekerd, dus zijn we de contanten van de belangrijkste weken van het jaar kwijt. :{
  maandag 31 december 2018 @ 19:05:20 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184128657
Sjemig NJ, wat eng :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184128971
Allemachtig, NJ :o Wat vreselijk!
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 19:23:57 #238
447051 crew  Peejtur
pi_184129081
Oww sjees dat is schrikken :{

Succes en sterkte!!
pi_184129360
Oh NJ. Wat eng! Je zal je wel kapot geschrokken zijn.. En wat balen van het geld, hopelijk komt daar een oplossing voor. Sterkte! :*
pi_184129479
Moet zeggen dat de schrik eigenlijk nog vrij afwezig is. Momenteel vooral nog heel boos op de hele situatie. Financieel is het behoorlijk klote, maar hopelijk is er of een oplossing of komen we het wel te boven. Maar gewoon dat je met je kind op deze manier gepakt wordt. Voelt dan ineens alsof je je kind niet eens mee 'mag' nemen met dit soort dingen, want er zal maar iets gebeuren..
  maandag 31 december 2018 @ 19:43:06 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184129506
Wat eng NJ!! Brrt...

Verder even geen tijd om bij te lezen, maar wilde toch even vertellen dat de kinderarts tevreden was vandaag. Pruls ruisje is niet meer te horen - zoals verwacht, maar je maakt je toch zorgen - en ze was op de ziekenhuisweegschaal 140 gram aangekomen in een week. We gaan proberen om het ritme dat we nu hebben zo veel mogelijk te bewaren en gaan zodra we wat meer uitgerust zijn en de krampjes wat minder worden proberen om de kunstvoeding te schrappen. Iedereen - wij, kinderarts, lactatiekundige - is het erover eens dat we daar nog even een week of twee mee wachten om de rust die we nu gevonden hebben, niet weg te gooien.

Nu lekker met manlief en dochterlief op de bank met veel te veel kant en klare hapjes en een grote mok thee. Ik zit met de laptop op schoot om een nieuwe traditie te starten: een oudjaarsbrief voor Prul. Het plan is om die elk jaar te schrijven met een terugblik en vooruitblik. Ik ga dus snel even verder, maar een hele dikke knuffel voor jullie allemaal, een extra dikke knuffel voor Aure en Jip :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184129779
Fijn dat het goed was bij de kinderarts Tink! Fijne avond. :*
pi_184136746
Lieve mensen, ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig nieuwjaar. En dat de baby's allemaal maar gaan doorslapen, niet ziek worden, en net zo fantastisch blijven als dat ze nu zijn *O*

Aure, ik hoop dat alles goed gaat in het zh en dat je een beetje nog een mooie vuurwerkshow hebt gehad met je uitzicht.

Gelukkig was de kinderarts redelijk optimistisch Tink!

NJ, wat ongelooflijk klote! Heel naar om zo het jaar af te moeten sluiten. Toen ik hoogzwanger was hadden wij een inbreker op visite gehad in onze winkel en voelde me toen al zo in mijn veiligheid aangetast dat ik me niet kan voorstellen hoe het voor jou moet voelen. Heb je nog camera's hangen oid? Wij inmiddels wel al is het mosterd na de maaltijd.

Helsinki, ik ben dan geen jurist arbeidsrecht maar het wel helemaal eens met Schanu. En ik zou ook gebruik maken van haar aanbod om je te helpen. Super lief trouwens!

Fleur, wat een onwijs lief moppie!

Nou, ik ga weer aan het werk... Bikkel net nog even aangelegd dus hopelijk slaapt hij weer even een paar uurtjes door zodat ik zonder onderbreking aan de slag kan.

Fijne dag allemaal! O+
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184136859
NJ, allemachtig, wat afschuwelijk dat zoiets je overkomt - sowieso al, maar terwijl je een babietje bij je hebt! Sterkte met de afhandeling joh, zowel zakelijk als persoonlijk :* :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184136861
Straks bijlees. Iedereen een waanzinnig 2019! :Y *O*

Nog acht dagen tot jarig. Uitblaastraining start nu!


Let me see you stripped down to the bone
pi_184136932
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 07:42 schreef Wolken het volgende:
Lieve mensen, ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig nieuwjaar. En dat de baby's allemaal maar gaan doorslapen, niet ziek worden, en net zo fantastisch blijven als dat ze nu zijn *O*

NJ, wat ongelooflijk klote! Heel naar om zo het jaar af te moeten sluiten. Toen ik hoogzwanger was hadden wij een inbreker op visite gehad in onze winkel en voelde me toen al zo in mijn veiligheid aangetast dat ik me niet kan voorstellen hoe het voor jou moet voelen. Heb je nog camera's hangen oid? Wij inmiddels wel al is het mosterd na de maaltijd.

Nou, ik ga weer aan het werk... Bikkel net nog even aangelegd dus hopelijk slaapt hij weer even een paar uurtjes door zodat ik zonder onderbreking aan de slag kan.

Fijne dag allemaal! O+
't was zakelijk al geen makkelijk jaar, maar dit was wel even een tegenvaller extra.. Maar goed, gelukkig lijken we het eerst goed op te kunnen vangen financieel. Verder druk maken komt nog wel.

Camera's in de winkel wel, maar het is op de parkeerplaats achter de bank gebeurt, daar zouden ook camera's moeten zijn, maar de bank geeft ze alleen aan de politie. Privacy wetgeving. }:|

Heb er weinig van geslapen vannacht, maar ons Spookje ligt nog knorrend te slapen. Kijken hoe lang de rust in huis aan houdt. O+

Succes met werken Wolken!
pi_184136933
Iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. *O*
pi_184137005
Allemaal de beste wensen! Ik neem een koffie infuus om 2019 in te luiden. (02:00 op bed, 04:00, 05:30, 06:30 naar kletsende Juul en om 07:15 uit bed)

Extra knuffel voor Aure en Jip en voor NJ.
pi_184137048
Wat schrikken NJ! ;(

Fijn dat de kinderarts tevreden was Tink :)

Werk ze wolken!

Koffie voor Exode! c_/

Ohja de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal! *O*

Hier ging het allemaal bizar goed gisteravond met Casper. Supervrolijk gespeeld tot 21:30, sliep meteen in, door het vuurwerk heen geslapen (hij wordt normaal al wakker wanneer ik te hard adem ofzo :')), 06:45 flesje en we werden om 09:30 wakker met z’n drieën. Hoe dan :')

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 01-01-2019 09:54:46 ]
pi_184137297
Aure, wat jammer dat het afbouwen van de zuurstof toch nog niet helemaal gelukt is. Blijf vooral lekker posten hoor! :* Ik hoop dat je het nieuwe jaar start met beter nieuws.

Wolken, werk ze! Hoe gaat het met jullie en met Bikkel? Vind het jammer dat ik niet bij de meet kon zijn. Wilde Bikkel wel eens in het echt zien O+

Exode, wat een onrustige nacht, balen. Vandaag maar kalm aan.

NJ, wat eng! Vooral als je zo kwetsbaar bent met je dochter bij je.

Een mooi 2019 toegewenst allemaal. Dat we onze lieve kindjes mogen zien groeien en ontwikkelen tot machtige mooie mensjes O+
Wij sloten een bijzonder 2018 af, waarin onze grootste wens in vervulling ging (en hoe! O+ ).
En M dacht het nieuwe jaar goed te starten met een doorslaap van half 12 tot kwart over 9 :D Ik begreep van mijn man dat hij de hele nacht een beetje heeft liggen wachten tot M zich zou melden, hahaha. Ik heb als een blok geslapen.
pi_184138116
Gelukkig nieuwjaar *O*
Dat dit maar een heel mooi jaar mag worden waarin onze baby’s uitgroeien tot ondernemende dreumessen :o
Die van mini al bijna gewoon *O* Ik moest lachen om je uitblaastraining! :+

Tink wat fijn dat jullie op het goede pad lijken te zijn en iedereen het ook eens is met elkaar. Al die verschillende/tegenstrijdige adviezen lijken mij namelijk ook erg vermoeiend.

NJ wat ontzettend klote en helemaal dat je dochter erbij was! Hopelijk stopt het onveilige gevoel snel en komt het financieel goed.

Doorslaap Casper en M *O* Bizar dat ze het dan met vuurwerk herrie zo goed doen. Draakje haakt aan met slaaps van half 4 (toen wij net weer thuis waren) tot 10.15 uur. Ik heb 1x speen teruggedaan om 6.15. Dit is echt nog nooit voorgekomen. Vaker nachtelijke kinderwagen ritjes doen :+

exode c_/ voor jou!

En Wolken heeft Bikkel nog even geslapen? Werkse deze dag!

Aure hoe was jullie nieuwjaarsnacht? Kon er nog meer afgebouwd worden?

Verschonen jullie je baby ‘s nachts allemaal nog een keer? Ik doorgaans niet, maar dan resulteert dus ook regelmatig in doorlek plasluiers. We gebruiken nu pampers. Kruidvat hebben we ook, maar is al helemaal niks. Iemand tips?
O en Draakje slaapt op zn buik :z
pi_184138190
Dat is ook wel fijn peace! :D

BFD! Laatste week met een baby is huis :o. Hij kan niet wachten om dreumesstreken uit te halen geloof ik ;)

pi_184138213
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Dat is ook wel fijn peace! :D

BFD! Laatste week met een baby is huis :o. Hij kan niet wachten om dreumesstreken uit te halen geloof ik ;)

[ afbeelding ]
Ooo, bijna-dreumes of niet, die ziet er toch babyzachtknuffeliglief uit zeg! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184138432
Oooh Fleur, wat een prachtig mannetje heb je daar! O+ Hij is echt klaar voor de volgende fase!

En een bijdrage voor BFD O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 12:28:03 #255
382129 crew  Donna
pi_184138794
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Verschonen jullie je baby ‘s nachts allemaal nog een keer? Ik doorgaans niet, maar dan resulteert dus ook regelmatig in doorlek plasluiers. We gebruiken nu pampers. Kruidvat hebben we ook, maar is al helemaal niks. Iemand tips?
O en Draakje slaapt op zn buik :z
Nope. G slaapt ook op de buik en Kruidvat (soms een maat groter) was hier wel de oplossing.
Maar luiers is heel persoonlijk gebleken haha :X
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 12:28:36 #256
382129 crew  Donna
pi_184138802
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Nog minder dan 3 maanden dan is G alweer 1. Bizar.

NJ jemig wat heftig zeg. :'(
pi_184139065
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:


En Wolken heeft Bikkel nog even geslapen? Werkse deze dag!


Verschonen jullie je baby ‘s nachts allemaal nog een keer? Ik doorgaans niet, maar dan resulteert dus ook regelmatig in doorlek plasluiers. We gebruiken nu pampers. Kruidvat hebben we ook, maar is al helemaal niks. Iemand tips?
O en Draakje slaapt op zn buik :z
Gelukkig wel. Hij werd wakker toen ik net de croissants in de oven had gedaan dus kon in die 20 minuten net voeden en daarna viel hij weer in slaap en kon ik weer verder.

Ik verschoon Bikkel niet maar heeft s'ochtends wel een volle luier. Wat ik heb gelezen is dat sommigen de luier dan achterstevoren om doen als de baby op de buik slaapt. Je zou dat eens kunnen proberen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 1 januari 2019 @ 12:51:04 #258
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184139107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 11:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Verschonen jullie je baby ‘s nachts allemaal nog een keer? Ik doorgaans niet, maar dan resulteert dus ook regelmatig in doorlek plasluiers. We gebruiken nu pampers. Kruidvat hebben we ook, maar is al helemaal niks. Iemand tips?
O en Draakje slaapt op zn buik :z
Wij gebruiken AH beregoed luierbroekjes (heb ook een tijdje de luiers gehad toen de broekjes niet verkrijgbaar waren) en ik vind ze echt heel erg fijn. En spotgoedkoop, vooral in de bonus.
pi_184139234
Een gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Wij zijn eindelijk thuis O+ hij deed het goed zonder extra zuurstof vannacht. We moeten wel nog een keertje terug om zijn longen nog eens te checken. Maar voor nu gewoon heerlijk thuis O+
pi_184139263
Aure, wat fijn dat jullie thuis zijn, het is jullie zo gegund om even samen tot rust te kunnen komen nu thuis O+ :*
pi_184139426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:59 schreef Aure het volgende:
Een gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Wij zijn eindelijk thuis O+ hij deed het goed zonder extra zuurstof vannacht. We moeten wel nog een keertje terug om zijn longen nog eens te checken. Maar voor nu gewoon heerlijk thuis O+
Oh wat fijn O+ Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184139429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:59 schreef Aure het volgende:
Een gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Wij zijn eindelijk thuis O+ hij deed het goed zonder extra zuurstof vannacht. We moeten wel nog een keertje terug om zijn longen nog eens te checken. Maar voor nu gewoon heerlijk thuis O+
Joepie! Wat fijn zeg!
pi_184139448
Dank voor de luiertips! Andersom had ik inderdaad ook weleens gehoord, maar niet aan gedacht. Gaan we uitproberen!
Luiers vallen natuurlijk bij alle lijven van baby’s anders. Drankje is lang en smal.

O+ voor de bijna dreumes van Fleur en de pretletter van Peace!

Aure *O* *O* *O* Wat ontzettend fijn! Goed begin van het nieuwe jaar! Nu aansterken en uitrusten in je eigen huis :*
pi_184139469
Wat een fantastisch nieuws om 2019 mee te beginnen Aure *O*

Welpje heeft hier gisteren lekker meegedaan met Oud en Nieuw. Hij gaat normaal met ons mee naar bed en slaapt ook bijna alleen maar naast/op mij, dus durfde het niet echt aan hem alleen in bed te laten liggen tijdens het vuurwerkgeknal. 's Avonds gewoon lekker geknuffeld en om middernacht even naar buiten in de draagdoek, waar hij zijn ogen uitkeek naar het vuurwerk. O+

Verschonen 's nachts doen wij niet. Dat resulteert eigenlijk alleen bij lange uitslaaps in doorlekken.
pi_184139585
Wij gebruiken overdag de Pampers Premium Protection.

Die werden 's nachts soms wat vochtig. Sindsdien gebruiken we in de nacht de Pampers Baby Dry.
pi_184140377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:59 schreef Aure het volgende:
Een gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Wij zijn eindelijk thuis O+ hij deed het goed zonder extra zuurstof vannacht. We moeten wel nog een keertje terug om zijn longen nog eens te checken. Maar voor nu gewoon heerlijk thuis O+
*G* *G* *G* Wat een fijn nieuws!
pi_184140430
Aure; wat fijn!! Een mooi begin van 2019! *O* goed aansterken Jip en veel knuffelen met papa en mama! :*
pi_184140482
NJ, wat heftig joh. Sterkte met de nasleep.

BelleFleur, wat een goede nacht. Wow!

Minilot, haha, uitblaascursus. Heerlijk!

Onze baby vierde het nieuwe jaar met een update. Optrekken tot staan en ook maar meteen zijwaartse stapjes langs de bank. En nadat het hem vanochtend al lukte, deed hij het daarnet nog twee keer. Dus de update is real.
pi_184141174
Wat een fijne manier om het nieuwe jaar mee te beginnen Aure. *O*
Dat Jip maar snel verder op maat knappen maar ook dat hij en je vriend maar snel op adem kunnen komen. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184141291
Aureeeeee! Jip! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184141332
Oh ja, BFD! De op één na laatste onzerzijds! :o

Serieus kijken @ de Hornbach:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..en wat Günther doet als je vraagt: 'wat zegt een leeuw?' ('wraaaah'). Tevens wipkipromper.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oud & Nieuw ging prima! De buren van mijn schoonouders geven altijd ruim duizend euro uit aan vuurwerk, dus wel op de stoep gestaan met gehoorbescherming op Günthers hoofd. :) Was echt wel nodig. Hij vond het verder prachtig! :Y Wakker geweest van 23:00 tot 02:30, vanmorgen doorgeslapen tot half negen.

[ Bericht 20% gewijzigd door minilot op 01-01-2019 15:21:49 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_184143396
Haha, toffe foto's! :D
  Moderator dinsdag 1 januari 2019 @ 17:41:55 #273
382129 crew  Donna
pi_184143426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij gebruiken overdag de Pampers Premium Protection.

Die werden 's nachts soms wat vochtig. Sindsdien gebruiken we in de nacht de Pampers Baby Dry.
Baby Dry hield het bij ons overdag niet eens vol tussen 2 verschoningen. Zo lastig vond ik dat, de juiste luier vinden.
pi_184143472
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 17:41 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Baby Dry hield het bij ons overdag niet eens vol tussen 2 verschoningen. Zo lastig vond ik dat, de juiste luier vinden.
Bijzonder hoe het dan ook zo per persoon/baby lijkt te verschillen..

Wij hebben nu met de afwisseling PP/BD het ideale ritme gevonden. Kruidvat geprobeerd (want iedereen hier in de buurt zweert erbij) maar daar leek alles langs haar billen aan de achterkant weg te stromen..
pi_184145129
*O* *O* Voor Aure!!! *O* *O*

En jee, NJ, wat heftig zeg. Hoe gaat het nu met jullie?
pi_184145630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 19:31 schreef OliviaIsTaken het volgende:
*O* *O* Voor Aure!!! *O* *O*

En jee, NJ, wat heftig zeg. Hoe gaat het nu met jullie?
't Spookje hier heeft er weinig van meegekregen, dus die maakt het in principe goed. (Terwijl ik hier type begint ze ineens te gillen, dus m'n vrouw is intussen weer naar boven).

Zelf merk ik er ook niet echt iets van. Maar moet zeggen dat ik nog heel praktisch bezig ben. Inplannen van politiebezoek, maar ook het balansen i.v.m. de jaarswisseling, prijswijzigingen i.v.m. het nieuwe BTW-tarief. Ik heb er ook nog niet echt bij stilgestaan.
pi_184145890
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Het jaar Waarin onze baby's één worden O+ O+

Aure O+

Mini wat is Günther groot zeg! Al een echte dreumes O+ O+
pi_184146269
Helsinki, dat dacht ik al een beetje, vandaar dat ik het vroeg ;). Ik sluit me aan bij alle goed(bedoeld)e adviezen.. :s).

Jaa Aure wat fijn! *O* *O* Nu even lekker de tijd nemen om thuis bij te komen, wat een verademing moet dat zijn na zo'n lange tijd.

NJ wat akelig, jeetje! Ik kan daar ook zo kwaad om worden. Veel sterkte met de nasleep :*.

Fuchs: luier andersom idd en bij ons hielp het wel om die baby dry pampers / plus maatje te pakken. Of twee luiers over elkaar heen, 1 iets grotere maat. Of, wat ik weleens gelezen heb: heb je nog kraamverband? Die tussen het randje bij de buik stoppen, dat neemt ook nog wel vocht op ;).

Fleur wat een boevensnoet O+.

En mini dat is ook echt al een heuse dreumes hoor ;)! 1000 euro aan vuurwerk trouwens? :o Dat zal ongetwijfeld een mooie show zijn geweest, snap alleen niet dat mensen het eraan uitgeven :P. Maar dat snapt mijn vriend ook niet over mijn kledinguitgaven voor de kids dusja, ieder z'n ding haha :+.

Morgen is het zover, mijn eerste werkdag na verlof+vakantie :o. Ik ben enerzijds heel erg toe aan weer werken na 5 maanden thuis zijn, en menig gezins/familielid ook (ik ben blijkbaar niet de gezelligste meer momenteel :')..). Maar anderzijds zie ik er wel tegenop, ik hoop dat ik snel weer balans gevonden heb tussen werken/reizen/kindjes/me-time/sporten..
pi_184147441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:28 schreef DonnaRush het volgende:


Nog minder dan 3 maanden dan is G alweer 1. Bizar.

NJ jemig wat heftig zeg. :'(
Dat besef viel hier net ook. :'( 🥰

De beste wensen nog allemaal! We laten het geboortejaar van onze baby’s achter ons, maar ze hebben nog zoveel mooie jaren voor zich! Ik wens iedereen gezonde, gelukkige en liefdevolle jaren toe.

NJ, wat verschrikkelijk! Sterkte! Hopelijk valt de tegenslag financieel iig mee.

Aure, fijn! Hoe gaat het nu met jullie?

:* voor de mooie foto’s.

U. doet het super! de ab slaat goed aan, nu rest enkel de kuur afmaken. Gister heeft ‘ie lekker naar vuurwerk gekeken met zijn oma, veilig achter het raam. Bij m’n moeder in de straat wordt altijd veel afgestoken en er worden ook altind vuurkorven aangestoken. Er was super veel rook. Vandaar dat U. lekker binnen bleef.

Vandaag was echt zo’n dag van niks. Ontbijt om 3 uur. :') Ben gesloopt.
Protège moi de mes désirs.
pi_184147459
Succes morgen, hetzusjevan!
Protège moi de mes désirs.
pi_184150776
Aure, wat ontzettend fijn dat Jip weer thuis is *O* *O* *O* *O*
Neem lekker de tijd om met zijn drietjes bij te komen en lekker te knuffelen met Jip :*
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:24:35 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184155403
Oh aure wat fijn dat jullie eindelijk weer thuis zijn!

Ik heb een beetje een newbie vraag :+

O laat altijd best veel scheten en die stinken echt heeeel erg. Naar rotte eieren vooral, en soms zo vies dat je er misselijk van wordt :'). Hebben die van jullie dat ook allemaal? Ik kan me dit van de vorige twee niet herinneren. Google vindt er vanalles van geloof ik, maar niet heel eenduidig.

Hij poept soms elke dag, soms om de 4-5 dagen, soms geel en soms groen, krijgt uitsluitend borstvoeding.
pi_184155418
Jip is weer thuis *O* Joepie! Nu lekker aansterken. Fijn Aure!

Zusjevan, succes weer met werken. Het einde van mijn verlof komt ook in zicht. Vind het wel spannend hoe we onze draai in het werkende leven samen gaan vinden.

Spees, ik heb zo geen idee. M heeft ook een tijd stinkscheten gelaten, maar nu bijna niet meer. Überhaupt weinig scheten trouwens. Kan je er niet heel erg mee helpen vrees ik.
pi_184155488
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh aure wat fijn dat jullie eindelijk weer thuis zijn!

Ik heb een beetje een newbie vraag :+

O laat altijd best veel scheten en die stinken echt heeeel erg. Naar rotte eieren vooral, en soms zo vies dat je er misselijk van wordt :'). Hebben die van jullie dat ook allemaal? Ik kan me dit van de vorige twee niet herinneren. Google vindt er vanalles van geloof ik, maar niet heel eenduidig.

Hij poept soms elke dag, soms om de 4-5 dagen, soms geel en soms groen, krijgt uitsluitend borstvoeding.
Yes, hier een van de twee die dit ook heeft. Zelfde qua kleur, soms geel soms groen. Alleen hier een combi van fles en borst.
pi_184155547
Oef, ik heb Welpje net afgeleverd bij de gastouder voor zijn eerste keer wennen. Ik dacht dat het bij een tweede makkelijker zou zijn, maar nee hoor, dat weggaan zonder kind blijft moeilijk en leeg voelen. ;(

Spees, hier ook soms flink stinkende scheten op alleen bv. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, dus maak me er geen zorgen om.
pi_184155640
Spees: Bollie stinkt ook zo. W. had dat ook écht niet. Maar ik geloof ook niet dat ze er last van heeft...

Aure; wat fijn dat jullie lekker thuis zijn! Hopelijk knapt Jip lekker op nu!

Mijn baby is voor haar eerste hele dag naar de kinderopvang. Ik ben nog vrij; maar ik zit nu bij de kapper. Toch weer gek, de kleine wegbrengen. Volgende week weer aan het werk..
pi_184155645
Knuffel voor Luna! :*
Zelfde gastouder als bij je oudste?
Let me see you stripped down to the bone
pi_184155649
Potver, niks om een oefenkaarsje in te steken!

Let me see you stripped down to the bone
pi_184155838
Oh Aure wat ontzettend fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk gaat het nu helemaal goed met Jip en kun je gauw weer je ritme vinden :*

Hetzusjevan; jij ook succes vandaag! Ik ben vandaag ook net begonnen en zit nu dus op het werk. Het is weer even wennen (ook omdat er toch wat dingetjes veranderd zijn sinds een half jaar op de zaak); maar ik keek er stiekem toch heel erg naar uit. Mijn vriend heeft vandaag voor het eerst ook zijn thuiswerkdag met Tijn; ook voor hem een beetje spannend dus :D

Luna en sillie jullie ook succes weer zonder baby :* :*

Hier ook wel een stinkie qua scheten (echt goed stinken ja; en als ie gepoept heeft is het meer zurig maar minder stinken). Hier echter wel alleen kv !
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184156300
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:11 schreef minilot het volgende:
Knuffel voor Luna! :*
Zelfde gastouder als bij je oudste?
Ja, ze zijn er nu samen. Dus in die zin wel fijn en vertrouwd.
pi_184157062
Het is heerlijk om thuis te zijn O+ Jip wordt helaas nog wel 3 keer snachts wakker, zijn voeding om 8 uur slaat ie opeens over en hij wil geen fruithapje. Dus nu maak ik me daar weer zorgen over, maar het gaat vast goed komen. Kan ook liggen aan de tand die door komt, je voelt en ziet het randje al :D Jip blij dat ie de afgelopen 2 weken op een strak schema van paracetamol en nurofen zat :')

Ik merk dat ik vooral heel erg moe ben. Dus ik lig nu ook met Jip in bed. Lekker rustig aan doen samen O+

Bedankt voor al jullie lieve woorden en het medeleven O+ echt fijn dat ik hier alles kwijt kon :*

Mijn uitzicht nu O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184158504
Aah Aure, kijk dat nou zoet slapen! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184158831
Over vieze stink scheten gesproken, hier ook, vooral M. Maar hier hebben ze er wel last van, en worden ze nog steeds huilend wakker van de krampjes. Ze krijgen een combi van borstvoeding en kunstvoeding, R. Krijgt vaker de fles omdat hij die beter accepteert dan de borst en andersom.
Maar goed, ik wilde aanvankelijk 6 maanden volledig bv geven, en daarna hapjes. Omdat volledig bv mij helaas niet lukte dacht ik iets eerder met hapjes te beginnen, 6-1 Zijn ze 5 maanden. Alleen durf ik niet goed vanwege de hoeveelheid pijnlijke gasjes. Waar doe ik nu goed aan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 13:22:27 #294
269689 crew  Viv
pi_184159103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Omdat volledig bv mij helaas niet lukte dacht ik iets eerder met hapjes te beginnen, 6-1 Zijn ze 5 maanden. Alleen durf ik niet goed vanwege de hoeveelheid pijnlijke gasjes. Waar doe ik nu goed aan?
Waarom zou je eerder aan hapjes willen beginnen als je een combinatie van moedermelk en kunstvoeding geeft? Ik heb gewoon die 6 maanden van de WHO aangehouden, ook al kreeg ZZ niet volledig moedermelk.
pi_184160088
Hihi ik krijg steeds appjes van Tijn en foto's O+ Het is ook zo'n trotse papa (mijn vriend dan) *;

Over hapjes gesproken... Met kerst had m'n schoonzusje (belgische) het over een vriendin waar de bv niet goed loopt en baby niet goed drinkt/reflux heeft/voortdurend huilt etc etc.. Echt heel sneu, want die vriend is blijkbaar ook (licht) autistisch en kan hier heel slecht mee omgaan, waardoor ze nogal het gevoel heeft er alleen voor te staan. Loopt bij verschillende dokters; naar meerdere lactose-deskundige geweest en nu was ze blijkbaar bij iemand geweest en die raadde aardappeltjes/hapjes aan. Baby is van eind september. Dus ik reageerde nogal verwonderd met een 'hu?? Nu al???' waarop mijn andere schoonzus meteen 'snauwerig' antwoordde met: ja euh.. hier aten mijn jongens met 2.5 maand ook aardappeltjes hoor!!! :@ Heel snel mijn tong weer ingeslikt :@ Snapte het idee er achter niet goed; maar heb niet meer durven doorvragen :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184162827
Zo, Jip kan nog eventjes BFD twinnen met Günther, wipkippenromper in the pocket oO<
pi_184166018
We beginnen het nieuwe jaar goed. Na het debacle van de week heeft vandaag m'n telefoon met een heuse ploft het begeven na een anderhalf jaar. Uiteraard van de foto's veel te slecht back-ups gemaakt.. Dus nu telefoon bij een fijne vent die probeert alle informatie er nog af te halen wat er nog te redden valt. -O-

Vanaf hier vooruit toch? Nú begint het nieuwe jaar.

Spookje heeft trouwens onwijs lief geslapen vandaag, geen kind aan vanmiddag. Nu de avond/nacht nog afwachten. :9
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 19:44:50 #298
447051 crew  Peejtur
pi_184166300
Sorry foute topic :o
pi_184166485
Aure wat fijn dat jullie weer thuis zijn! O+

Ik zag ook nog leuke foto’s van Günther en M. Van peace O+

Luna en Sillie de dag overleefd?

Oh wat een rotbegin van het jaar NJ ;(

Hoe ging je werkdag zusjevan?

Casper is vandaag weer naar de kapper geweest. De kapster vond dat ie wel veel haar had voor een bijna 1 jarige :')
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:53:20 #300
342418 VKV
Plausibel
pi_184166503
Hier krijgt J. momenteel de fles, tegenwoordig een echte uitdaging aangezien hij ook alles om zich heen in de gaten moet houden :')
Daarna mag hij gaan slapen voor de avond en nacht.

En dan is morgen mijn eerste werkdag aangebroken. Kijk er naar uit, maar vind het ook wel een soort van spannend. Het zal daar nog niet zo druk zijn nu de kerstvakantie nog niet afgelopen is.
pi_184166827
Tijd voor een nieuw topic! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')