Ah, arme Jip. En wat ben jij sterk!quote:Op zondag 23 december 2018 06:51 schreef Aure het volgende:
Ik ben uiteindelijk ook gaan slapen, maar ik moet nu steeds kolven voor zijn voeding dus langer dan 2 uur slaap in één stuk zit er niet in. Hij heeft elke 3 uur een verzorgingsronde waarin we dan van alles doen, waaronder hem zijn melk geven. Maar goed op zich was ik weinig slaap gewend, hoewel het hier toch net wat zwaarder valt. Vandaag moet ik ook even naar buiten van de verpleging, want ik zit eigenlijk al sinds donderdag alleen maar bij Jip![]()
De melk via de sonde geven is wel beter merk ik aan zijn plasluiers. Verder is het nog een hoopje sneue baby. Ik hoop zo dat hij vandaag wat opknapt.
Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.quote:Op zondag 23 december 2018 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, even een vraag hier of mensen hier ervaring mee hebben. Wij hebben de huisartsenpost al gebeld (vooral voor mijn vrouw want zij is erg ongerust). De HAP belt ons zo terug want wachttijd was wat lang.
Hoe dan ook. Onze dochter van iets ouder dan 5 maanden spuugt sinds een 2 uur veel. Ze heeft in deze tijd nu 4x overgegeven, maar niet gewoon 'een mondje terug', maar echt serieus 'veel' (voor zover dat kan bij een baby).
Daarnaast ziet ze een beetje witjes, en is wat huilerig. Dit is pas tegen de middag begonnen, want vanochtend was er helemaal niets aan de hand, en was ze gewoon haar vrolijke zelf. Gisteren ook niets aan de hand. Ze heeft momenteel geen koorts. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ze reageert op aangesproken worden, en ze lacht ook wel, maar flauwtjes, niet zoals ze normaal doet.
Zijn er mensen hier die dit herkennen van hun kind/baby? Ik zit hier bij de telefoon te wachten tot de HAP terug belt, maar ik dacht, hier zit bij mekaar veel ervaring, dus ik zal er eens een post aan wagen.
Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.quote:Op zondag 23 december 2018 16:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.
Het is met zo’n kleintje ook gewoon lastig.quote:Op zondag 23 december 2018 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.
We moeten wel regelmatig drinken aanbieden ivm uitdroging. Verder heeft ze gisteren voor het laatst 2x gepoept en ook al is dat normaal, en werd dat bevestigd door de HAP, maak ik me daar ergens toch wel zorgen over, maar dat is vooral omdat ik soms nogal wat kan doordraven als het op haar aankomt.
Okequote:Op zondag 23 december 2018 16:23 schreef Aure het volgende:
Lief OIT maar dat is niet nodig hoorwe zitten in Rotterdam (SFG) dus da's ook niet in de buurt
Ja nou ja, ik zie dat ook zo, maar ik merk nu toch aan mijn vrouw dat het hele gebeuren bij onze dochter na die liesbreuk operatie er flink in heeft gehakt, want ze wil niets horen over 'even aankijken' etc.quote:Op zondag 23 december 2018 16:32 schreef Wolken het volgende:
CG, Bikkel heeft hetzelfde gehad afgelopen week. Ik probeer aan te houden dat als hij gewoon voldoende drinkt en plast en geen koorts heeft het vanzelf wel weer goed moet komen.
Aure, ik hoop dat alles snel weer beter gaat met Jip. En wat Pkm zegt,ook goed voor jezelf blijven zorgen he!
Hier afgelopen nacht alle uren op de klok gezien. Vriend stelde voor om Bikkel op zijn eigen kamer te leggen omdat ik van ieder geluidje al wakker word maar ik weet het nog niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Aure, veel sterkte!
Ik ontlurkte voor Aventura. Ik kan me herinneren dat je meisje te vroeg en dysmatuur geboren is en er sprake was van placenta-insufficientie, toch? Had jij zelf ook hellp of hoge bloeddruk?
Ik wilde je namelijk even een hart onder de riem steken, maar wist niet helemaal zeker wat je voorgeschiedenis ook alweer was.dankjewel, ja klopt helemaal! Te vroeg en veel te klein inderdaad. De groeirestrictie werd in week 25 ontdekt. Ik ben al jaren hogebloeddrukpatient. Echter heb ik daarmee 7 jaar geleden na een zwangerschap van 41 weken een bijna 9-ponder mee gekregen. Het is nooit onderzocht waar de placentainsufficiëntie nou door kwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inderdaad gelezen over dat onderzoek. Haar begeleiders zijn resp mijn hoofdbehandelaar vorig jaar en de kinderarts waar we met O. periodiek nog komen. De bevindingen doen ons natuurlijk goed! Ik zal de arts er eens naar vragen bij ons éénjaarsbezoekDankje voor het delen!
Wat goed dat je het onderzoek al kende! En dat de resultaten je inderdaad goed doen. En wat apart zeg, dat het de vorige keer zo anders ging qua gewicht en termijn!quote:Op zondag 23 december 2018 22:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
dankjewel, ja klopt helemaal! Te vroeg en veel te klein inderdaad. De groeirestrictie werd in week 25 ontdekt. Ik ben al jaren hogebloeddrukpatient. Echter heb ik daarmee 7 jaar geleden na een zwangerschap van 41 weken een bijna 9-ponder mee gekregen. Het is nooit onderzocht waar de placentainsufficiëntie nou door kwam.
Ik heb inderdaad gelezen over dat onderzoek. Haar begeleiders zijn resp mijn hoofdbehandelaar vorig jaar en de kinderarts waar we met O. periodiek nog komen. De bevindingen doen ons natuurlijk goed! Ik zal de arts er eens naar vragen bij ons éénjaarsbezoekDankje voor het delen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |