abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183366303
NIET mijn OP, vriend.

quote:
Burgemeester Halsema: 'Amsterdam gaat boerkaverbod niet handhaven'

Als het aan burgemeester Femke Halsema ligt, gaat Amsterdam het boerkaverbod niet handhaven. Dat zei ze op een bijeenkomst in de wijk Slotervaart waar ze in gesprek ging met bewoners.

Volgens AT5 zei Halsema: "Laat ik een ding zeggen: de overheid is aan het praten over een boerkaverbod. Amsterdam gaat daar geen gevolg aan geven." Ze gaf als voorbeeld dat vrouwen met een nikab niet uit de tram zullen worden gehaald.

Overleg Ollongren

Zowel de Eerste als Tweede Kamer heeft voor een wetsvoorstel voor een beperkt boerkaverbod gestemd. Gezichtsbedekkende kleding mag daardoor niet meer gedragen worden in het openbaar vervoer, het onderwijs en in ziekenhuizen. Minister Ollongren is nog aan het overleggen met de sectoren voordat de wet in gaat. Op straat is de boerka niet verboden.

De uitspraak van burgemeester Halsema leidt meteen tot reacties van andere politici. Bijvoorbeeld van de Amsterdamse fractievoorzitter van Forum voor Democratie.
Onduidelijk waarom?
Is het een wet die moeilijk valt te handhaven?
Op zich vallen boerka-draagsters gauw op, vanwege het feit dat ze een boerka dragen.
Maar is het dan te moeilijk om hen bij openbare gelegenheden en in het openbaar vervoer de toegang te weigeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 19:08:30 ]
pi_183366373
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
Moslimvrouwen worden onderdrukt door hun religie, dat klopt. Maar waarom zou de wet daar iets tegen moeten doen?
De wet kan daar niet heel veel aan doen, maar als er ruimte is om daar wel iets in te kunnen betekenen lijkt me ook dat je die ruimte moet benutten. Maar goed, als symboolpolitiek en korte termijn-denken je ding zijn dan sta je daar natuurlijk anders in.
  zondag 25 november 2018 @ 19:12:42 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183366392
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De wet kan daar niet heel veel aan doen, maar als er ruimte is om daar wel iets in te kunnen betekenen lijkt me ook dat je die ruimte moet benutten.
En dat gebeurt hier dus ook. Geen onderdrukkende kleding op die openbare plekken. Het verbod zou eigenlijk voor de gehele openbare ruimte moeten gelden, maar goed. Misschien kan dat later nog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 november 2018 @ 19:20:07 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183366512
En terecht. Ik vind dit wel erg racistisch.
#KICKOUTZP
pi_183366557
volkskrant twitterde op zondag 25-11-2018 om 19:19:33 Niet alleen Amsterdam, maar ook Utrecht en Rotterdam gaan de handhaving van het boerkaverbod geen prioriteit geven. Daarmee komt de omstreden wet, die in juni door de Eerste Kamer kwam, al voor inwerkingtreding onder druk https://t.co/Z1vBFDHqV8 reageer retweet
Of er gaan veel burgemeesters aftreden of... niet.

Voorspelling: dit gaat nog voor een debat in de TK zorgen en een motie van wantrouwen van de PVV gesteund door FvD, die het niet haalt en daarna glas plas.
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 19:38:50 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183366923
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
volkskrant twitterde op zondag 25-11-2018 om 19:19:33 Niet alleen Amsterdam, maar ook Utrecht en Rotterdam gaan de handhaving van het boerkaverbod geen prioriteit geven. Daarmee komt de omstreden wet, die in juni door de Eerste Kamer kwam, al voor inwerkingtreding onder druk https://t.co/Z1vBFDHqV8 reageer retweet
Of er gaan veel burgemeesters aftreden of... niet.

Voorspelling: dit gaat nog voor een debat in de TK zorgen en een motie van wantrouwen van de PVV gesteund door FvD, die het niet haalt en daarna glas plas.
Ah, de usual suspects vinden weer dat de wet niet voor hen geldt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183366954
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat snap ik. Dus eerst zouden moslims bang zijn hun broedproduct te verliezen en nu zouden de moslims zelf zich zorgen gaan maken. Omdat de vrouw die toch al een minderwaardige positie heeft nu niet op openbare plekken kan komen. Als jij de logica er maar van inziet man.
Kan je wellicht een schatting geven van de groep vrouwen wiens positie dan nog verder zou verslechteren? Want hoewel ik met je eens ben dat dat zeer onwenselijk is en zeker iets om rekening mee te houden, vind ik het ook een beetje raar om wetgeving niet uit te voeren puur en alleen op basis van de verwachting dat een bepaalde groep van onbekende grootte dan slechter af is.

En dan vraag ik me ook af wat we (oa in jouw ogen) qua wetgeving moeten opstellen om de positie van die groep vrouwen juist te verbeteren. Want als ze belangrijk genoeg zijn om wetgeving tegen te houden die mogelijk nadelig voor ze uit kan pakken, dan zijn ze toch zeker ook belangrijk genoeg voor wetgeving ter verbetering van hun positie?

Maar wanneer die wetgeving gericht op verbetering uitblijft, terwijl het bestaan van die groep wel reden is om het boerkaverbod niet te handhaven (of überhaupt in te voeren), dan doe je in feite dus nog steeds helemaal niets voor die groep, en ben je zelfs eigenlijk actief aan het wegkijken. Die dwang blijft, ongeacht of ze nou wel of niet een boerka mogen dragen. Door het niet verbieden van boerka's puur om die reden, zonder verdere wettelijke bescherming voor die gedwongen groep, laat je het probleem omtrent dwang ook maar onzichtbaar voortmodderen.

En mocht je nou zeggen .. 'die groep is niet te kwantificeren', dan kan dit nou juist wetgeving zijn om in ieder geval een deel van de grootte van het probleem bloot te leggen. Wanneer mensen zich opeens niet meer laten zien in openbare gebouwen kan dat aanleiding zijn voor een verdenking van dwang binnen het huwelijk/gezin. Dat is vrij makkelijk te testen voor alle uitkeringsgerechtigden (lees: met bepaalde verplichtingen richting de gemeente ter verkrijging van een inkomen) en voor alle mensen die een geldig Nederlands legitimatiebewijs willen. Stel dat 10% van de islamitische vrouwen een uitkering ontvangt, en daarvan 10% opeens niet meer op komt dagen bij oproep door de gemeente, dan heb je toch een aardige indicatie van een groep mensen waarbij het zo zou kunnen zijn dat het verplicht niet-dragen van een hoofddoek de reden van wegblijven is. Dan kan je verder gaan kijken of daar sprake is van eigen overtuiging, of mogelijke dwang. En dan is N denk ik wel groot genoeg om dat ook te kunnen extrapoleren naar alle islamitische niet-uitkeringsgerechtigde vrouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 25-11-2018 19:58:19 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183366960
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ah, de usual suspects vinden weer dat de wet niet voor hen geldt.
Geen prioriteit staat er, niet dat ze de wet onverbindend verklaren.
I´m back.
pi_183366972
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ah, de usual suspects vinden weer dat de wet niet voor hen geldt.
Wat hebben de blokkeerfriezen hiermee te maken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183367077
Waar is de wet wel 'prioriteit'? Zo van ''Jongens, we gaan deze wet in het specifiek nu even héél goed naleven!''?
pi_183367114
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:43 schreef EipNiC het volgende:
Waar is de wet wel 'prioriteit'? Zo van ''Jongens, we gaan deze wet in het specifiek nu even héél goed naleven!''?
Ja, goeie vraag idd.
I´m back.
pi_183367134
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ah, de usual suspects vinden weer dat de wet niet voor hen geldt.
Het zijn inderdaad de steden die gezwicht zijn onder druk van 'racisme angst' en de leiders van de islamitische gemeenschap.
pi_183367173
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:43 schreef EipNiC het volgende:
Waar is de wet wel 'prioriteit'? Zo van ''Jongens, we gaan deze wet in het specifiek nu even héél goed naleven!''?
Vermogensdelicten jegens de overheid. Wetgeving waarbij handhaving relatief gezien het meeste geld in het laatje brengt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183367188
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goeie vraag idd.
Het NIET-'prioritiseren' is politiek-taal voor 'gedogen' ofwel 'de wet eigenlijk niet naleven...' lijkt mij dan toch? En dat is inderdaad niet 'onverbindend verklaren', wat dat ook precies moge inhouden (mijn gebrek). Klinkt 'direct' en 'officieel' - vermoedelijk te conflicterend (zwart/wit). In het grijze gebied valt islamisme beter te koesteren wrs.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 19:51:35 ]
pi_183367237
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Vermogensdelicten jegens de overheid. Wetgeving waarbij handhaving relatief gezien het meeste geld in het laatje brengt.
Idd. Dus bijna alle wetten zijn niet 'prioriteit'... Met die inslag geïnterpreteerd staat in die tweet dat ze deze wet als alle andere zullen behandelen - wat overduidelijk niet het geval is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 19:50:50 ]
pi_183367272
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:49 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus bijna alle wetten zijn niet 'prioriteit'...
Ik denk niet dat je dat moet zien in het licht van 'wel of geen prioriteit', maar eerder in 'meer of minder prioriteit dan ..'. Maw, als een schaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183367295
quote:
0s.gif [b]Op Onduidelijk waarom?
Is het een wet die moeilijk valt te handhaven?
Op zich vallen boerka-draagsters gauw op, vanwege het feit dat ze een boerka dragen.
Maar is het dan te moeilijk om hen bij openbare gelegenheden en in het openbaar vervoer de toegang te weigeren?
Hoe moet bv Antifa nog onherkenbaar op hun bestemming komen om te kunnen rellen bij het huis van Baudet of Pegida bijeenkomsten, dit verbod gaat lijnrecht in tegen hun demonstratierecht, heel goed dat Amsterdam hier niet aan meewerkt.
pi_183367309
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat moet zien in het licht van 'wel of geen prioriteit', maar eerder in 'meer of minder prioriteit dan ..'. Maw, als een schaal.
Dus als agenten een groep tenten zien wandelen zullen ze eerder een verkeerd geparkeerde auto op de bon slingeren oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 19:54:10 ]
pi_183367317
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat hebben de blokkeerfriezen hiermee te maken?
Matige troll. Het staat de blokkeerfriezen vrij om in hoger beroep te gaan. Burgemeester Halsema en naar het nu blijkt, andere plichtverzuimers, onttrekken zich eenzijdig van de verantwoordelijkheid van hun ambt t.o.v. de staat.

Arresteren en nieuwe poppetjes graag. Specifiek in Amsterdam graag nog een militaire parade om duidelijk te maken dat staat boven stad gaat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 19:54:05 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183367346
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus als agenten een groep tenten ziet wandelen zullen ze eerder een verkeerd geparkeerde auto op de bon slingeren oid?
prioriteit lijkt me ook buiten Amsterdam sowieso de foutparkeerder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183367353
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat gebeurt hier dus ook.
Eh, nee.
pi_183367358
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus als agenten een groep tenten ziet wandelen zullen ze eerder een verkeerd geparkeerde auto op de bon slingeren oid?
Eigen inzicht van de politie-agent ter plaatse. Overigens die tenten mogen gewoon wel op straat.
I´m back.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 19:54:44 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183367367
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:53 schreef Oostwoud het volgende:

Arresteren en nieuwe poppetjes graag. Specifiek in Amsterdam graag nog een militaire parade om duidelijk te maken dat staat boven stad gaat.
dit slaat natuurlijk ook nergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183367390
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigen inzicht van de politie-agent ter plaatse. Overigens die tenten mogen gewoon wel op straat.
Ja, ok, 'in een ruimte waar het verboden is'...

Maar eigen inzicht? Hij heeft toch een prioriteitenlijstje van Femke?
pi_183367400
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit slaat natuurlijk ook nergens op
Halsema toont zich ongeschikt voor haar functie en Amsterdam denkt zich al langer te kunnen onttrekken aan de wet. Tijd dat ze daar een toontje lager gaan zingen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183367401
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus als agenten een groep tenten ziet wandelen zullen ze eerder een verkeerd geparkeerde auto op de bon slingeren oid?
De 'tenten' mogen op straat gewoon een 'tent' dragen.

Maar dat zou natuurlijk allemaal afhangen van hun taakomschrijving en de instructies en prioriteiten die ze van hun leidinggevenden meegekregen hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183367441
Ja ok, en wat als de straat *bepaalde openbare ruimte waar ze patrouilleren compleet veilig en oké is en ze zien een stel tenten wandelen? Is het dan prioriteit om elders een overtreder te vinden?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 20:36:33 ]
pi_183367444
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, ok, 'in een ruimte waar het verboden is'...

Maar eigen inzicht? Hij heeft toch een prioriteitenlijstje van Femke?
Eh ja daarom ook, in de regel betekent het dat ze dus niet verbaliseren. Die willen ook liever zo min mogelijk gezeik hetzij van de verbalisant hetzij van hun baas. 8 uurtjes maken en dan naar huis.
I´m back.
pi_183367476
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eh ja daarom ook, in de regel betekent het dat ze dus niet verbaliseren. Die willen ook liever zo min mogelijk gezeik hetzij van de verbalisant hetzij van hun baas. 8 uurtjes maken en dan naar huis.
Ja daarom is de agent en zijn 'eigen inzicht' dus niet zo relevant wat mij betreft...
pi_183367546
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:58 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja daarom is de agent en zijn 'eigen inzicht' dus niet zo relevant wat mij betreft...
Dienstkloppertje verbaliseert dan gewoon, vermoed ik.
I´m back.
pi_183367685
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dienstkloppertje verbaliseert dan gewoon, vermoed ik.
Nee, denk ik niet. Zonder oprechte steun van de omgeving (gemeente, bevolking, baas, collega's?) zal ie de moeite (het risico op...) niet nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 20:07:13 ]
  zondag 25 november 2018 @ 20:15:03 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183367908
Halsema wil dan ook dat mensen zich Amsterdammer voelen, Nederlander maakt niet zoveel uit.

afscheiden van de rest aub die kutstad
Laffe huichelaar
  zondag 25 november 2018 @ 20:27:16 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183368229
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee.
Je laat je wel heel makkelijk uitlullen dit keer. Misschien wat minder idolaat zijn van Halsema.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183368355
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:39 schreef probeer het volgende:

[ ... lang verhaal ... ]

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk (of iig verwacht) dat ik je reactie op mijn post waardevol zou vinden. Voel je natuurlijk vrij om (om welke reden dan ook) niet te reageren. Maar dan weet je iig wat ik er van vind als je dat besluit wel te doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183368987
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 20:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je laat je wel heel makkelijk uitlullen dit keer. Misschien wat minder idolaat zijn van Halsema.
Je zegt hier dat de wet dat niet doet en ook niet zou moeten doen.
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heet consistent. De wet is voor iedereen gelijk en in dit geval gaat religieuze vrijheid niet op. Wat men zelf dan verder doet is niet relevant. Moslimvrouwen worden onderdrukt door hun religie, dat klopt. Maar waarom zou de wet daar iets tegen moeten doen?
En nu ben je 180 graden gedraaid en doet de wet dat wel?

Ok dan, hoe helpt dit verbod de positie van die specifieke groep vrouwen? Gaan we weer dat cirkeltje af, ook prima.
  zondag 25 november 2018 @ 20:57:09 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183369174
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt hier dat de wet dat niet doet en ook niet zou moeten doen.
Niet met die intentie. Maar natuurlijk wel gewoon om de wet consistent te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183369259
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 20:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet met die intentie. Maar natuurlijk wel gewoon om de wet consistent te maken.
Ok, en hoe helpt deze wet de positie van die specifieke groep vrouwen?
pi_183369288
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt hier dat de wet dat niet doet en ook niet zou moeten doen.

[..]

En nu ben je 180 graden gedraaid en doet de wet dat wel?

Ok dan, hoe helpt dit verbod de positie van die specifieke groep vrouwen? Gaan we weer dat cirkeltje af, ook prima.
Zolang het niet-handhaven van het verbod op boerka's in de openbare ruimte niet gepaard gaat met het inperken van de macht van religieuze dwang (wat helaas waarschijnlijk alleen mogelijk is dmv het inperken van religieuze vrijheden) zeg je in feite 'er is religieuze dwang, maar daar vanuit de overheid niets aan doen qua wetgeving, is het minst slechte wat we kunnen doen'.

Dan heb je je als democratische en seculiere rechtstaat toch mooi laten gijzelen door religie.

(en nee, dit is echt geen 'islam is onderdrukking' ding, maar helaas wel een 'sommige mensen interpreteren religie zodanig dat ze denken dat ze daarmee andere mensen kunnen dwingen en vrijheden mogen ontnemen'-ding).

En als je ook niet aan die inperking van religieuze vrijheid wilt ter voorkoming van mogelijke religieuze dwang, dan weegt religieuze vrijheid dus zwaarder dan mogelijke religieuze dwang (vind ik heel logisch). Maar raar genoeg lijkt secularisme dan weer niet zwaarder te wegen dan mogelijke religieuze dwang (vind ik heel onlogisch).

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 25-11-2018 21:31:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183369290
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:39 schreef probeer het volgende:
- lang verhaal -
Ik reageer met een lang verhaal terug vanavond.
pi_183369296
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik reageer met een lang verhaal terug vanavond.
Graag!

(Dan zal ik daar even op wachten en niet nog meer posts toevoegen. Ik denk dat je mijn punt wel begrijpt.)

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 25-11-2018 21:07:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 25 november 2018 @ 21:06:25 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183369437
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, en hoe helpt deze wet de positie van die specifieke groep vrouwen?
Ze mogen geen onderdrukkende kleding meer dragen op die openbare plekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183369470
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 21:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze mogen geen onderdrukkende kleding meer dragen op die openbare plekken.
Ja, dat is de inhoud van die wet samengevat. Maar geen antwoord op de vraag wat dit verbod voor effect heeft op de positie van die groep.
  zondag 25 november 2018 @ 21:48:51 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183370595
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat is de inhoud van die wet samengevat. Maar geen antwoord op de vraag wat dit verbod voor effect heeft op de positie van die groep.
Ze mogen net als ieder ander meedoen aan de maatschappij in die ruimtes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183370657
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 21:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze mogen net als ieder ander meedoen aan de maatschappij in die ruimtes.
:')
  zondag 25 november 2018 @ 21:51:26 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183370670
En we zijn weer klaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183370741
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
En we zijn weer klaar.
Met ontwijkende antwoorden wel inderdaad.
pi_183370878


quote:
De hoop van Halsema is dat Amsterdammers zich nog meer Amsterdammer gaan voelen. 'Er zijn heel veel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat mensen die hier wonen, zich meer verbonden voelen met de stad dan met het land. Ik denk dat we dat de komende jaren ook nodig hebben. Wij hebben heel veel jongeren die zich wel moslim of Marokkaan voelen en Amsterdammer, maar zich niet heel erg geaccepteerd voelen in Nederland. Laten we dan meer Amsterdammers worden. Ik denk dat we elkaar daarop kunnen vinden.'
https://www.at5.nl/artike(...)e-stad-dan-anderen-2

Tering.

Een burgemeester die openlijk en zonder schaamte opkomt voor lopende symbolen / uithangborden die de ultieme tegenpool zijn van alles waar Amsterdam, de ooit zo heerlijke hippe, open en blote, vrijgevochten en verlichte en moderne stad, voor stond.

De hoofdstad van een land waar we grotendeels toch wel klaar waren met de dominante rol en aanwezigheid en invloed van religie, al helemaal in de openbare ruimte.

Een land waar we geloven in gelijkheid, vrouwenrechten, emancipatie.

Een open maatschappij waar we elkaar in de ogen kunnen kijken zonder beknellende religieuze regels.

Een land waar we anno 2018 geconfronteerd worden met hysterische mensen die hun antieke achterlijkheid en onderontwikkeling publiekelijk tentoonstellen.

Een zwarte wandelende tent waaruit op onderstaand filmpje o.a. de tekst te horen is :

"Ik kan mij niet bedenken waarom dit gelinkt wordt aan een onveilig gevoel. Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht."

https://www.at5.nl/artike(...)lamitisch-grondrecht

Klokje terug, zwichten voor toenemende geïmporteerde religieuze achterlijkheid en dominantie.

Met de goedkeuring en zegen van Femke Halsema.
pi_183371598
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:59 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

https://www.at5.nl/artike(...)e-stad-dan-anderen-2

Tering.

Een burgemeester die openlijk en zonder schaamte opkomt voor lopende symbolen / uithangborden die de ultieme tegenpool zijn van alles waar Amsterdam, de ooit zo heerlijke hippe, open en blote, vrijgevochten en verlichte en moderne stad, voor stond.

De hoofdstad van een land waar we grotendeels toch wel klaar waren met de dominante rol en aanwezigheid en invloed van religie, al helemaal in de openbare ruimte.

Een land waar we geloven in gelijkheid, vrouwenrechten, emancipatie.

Een open maatschappij waar we elkaar in de ogen kunnen kijken zonder beknellende religieuze regels.

Een land waar we anno 2018 geconfronteerd worden met hysterische mensen die hun antieke achterlijkheid en onderontwikkeling publiekelijk tentoonstellen.

Een zwarte wandelende tent waaruit op onderstaand filmpje o.a. de tekst te horen is :

"Ik kan mij niet bedenken waarom dit gelinkt wordt aan een onveilig gevoel. Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht."

https://www.at5.nl/artike(...)lamitisch-grondrecht

Klokje terug, zwichten voor toenemende geïmporteerde religieuze achterlijkheid en dominantie.

Met de goedkeuring en zegen van Femke Halsema.
echt ongehoord dit. Ik had minder moeite met de nsb dan met de uitspraken van halsema. Ze wil een islamitisch amsterdam(kalifaat) om vanuit daar Europa neer te halen. Kan ze geen burgemeester worden van raqqa?
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 22:26:28 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183371676
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Halsema toont zich ongeschikt voor haar functie en Amsterdam denkt zich al langer te kunnen onttrekken aan de wet. Tijd dat ze daar een toontje lager gaan zingen.
blijkt nergens uit, enige wat ze zegt is dat ze niet actief op boerkas gaan jagen

daar kun je best een mening over hebben maar het leger inzetten om de mensen bang te maken is echt 8 treden verder op de ladder

we wonen toch niet in fucking Rusland ofzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 november 2018 @ 22:28:31 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183371727
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat is de inhoud van die wet samengevat. Maar geen antwoord op de vraag wat dit verbod voor effect heeft op de positie van die groep.
We zien ze niet meer. Probleem opgelost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 22:30:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183371778
ik zie ze nu ook al niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183371876
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:30 schreef sp3c het volgende:
ik zie ze nu ook al niet
Jij woont net als ik in één of ander godvergeten dorp, of niet?
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 22:37:01 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183371954
Ik woon in een middelgrote provinciestad, en ik heb er hier nog nooit een gezien. Terwijl ik van horen zeggen heb dat de salafistische moslims in dit linkse paradijs bij bosjes geïmporteerd worden.

Maar kennelijk is dit probleem toch dermate groot dat een 'liberale' partij meent dat een verbod gerechtvaardigd is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 november 2018 @ 22:39:27 #54
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183372027
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 22:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij woont net als ik in één of ander godvergeten dorp, of niet?
Ik niet en heb echt nog nooit iemand in een boerka zien lopen. Heel soms wel een niqab, maar dat is meer iets van een paar keer per jaar, waar ook nog de kans bestaat dat het vaak dezelfde(n) is/zijn.
  zondag 25 november 2018 @ 22:41:07 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183372065
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Maar kennelijk is dit probleem toch dermate groot dat een 'liberale' partij meent dat een verbod gerechtvaardigd is.
Waarom moet een probleem per se groot zijn om een wet te rechtvaardigen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183372126
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 22:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik niet en heb echt nog nooit iemand in een boerka zien lopen. Heel soms wel een niqab, maar dat is meer iets van een paar keer per jaar, waar ook nog de kans bestaat dat het vaak dezelfde(n) is/zijn.
Ja, nou ja, iemand die in Utrecht woont, die ik volg op twitter, ziet ze wel vrij geregeld, plaatste ook een fotootje. Maar goed, ligt eraan waar je woont dus kennelijk. Ik kom hier in het dorp heel af en toe een hoofd gedoekte dame tegen (niet eens niqaab of boerka dus), wel meer dan 25 tot 5 jaar geleden, toen waren er nul.
I´m back.
pi_183372128
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2018 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom moet een probleem per se groot zijn om een wet te rechtvaardigen?
Er lopen slechts sporadisch mensen te podloodventen, dus waarom dat niet gewoon legitimeren?
  zondag 25 november 2018 @ 22:49:08 #58
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183372268
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, iemand die in Utrecht woont, die ik volg op twitter, ziet ze wel vrij geregeld, plaatste ook een fotootje. Maar goed, ligt eraan waar je woont dus kennelijk. Ik kom hier in het dorp heel af en toe een hoofd gedoekte dame tegen (niet eens niqaab of boerka dus), wel meer dan 25 tot 5 jaar geleden, toen waren er nul.
Dan ben ik wel benieuwd waar dat dan is...

Overigens gaan ook Rotterdam en Utrecht geen prioriteit er aan geven: https://www.volkskrant.nl(...)teit-geven~bed39cca/

Nu vind ik ook dat de politie zich beter bezig kan houden met boeven vangen, dus wmb wel prima.
pi_183372301
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 22:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

echt ongehoord dit. Ik had minder moeite met de nsb dan met de uitspraken van halsema. Ze wil een islamitisch amsterdam(kalifaat) om vanuit daar Europa neer te halen. Kan ze geen burgemeester worden van raqqa?
Overdrijven is ook een vak.
  zondag 25 november 2018 @ 22:50:52 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183372311
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 22:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Overigens gaan ook Rotterdam en Utrecht geen prioriteit er aan geven: https://www.volkskrant.nl(...)teit-geven~bed39cca/

Geen prioriteit geven is wat anders dan 'niet handhaven'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 november 2018 @ 22:52:55 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_183372358
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, iemand die in Utrecht woont, die ik volg op twitter, ziet ze wel vrij geregeld, plaatste ook een fotootje. Maar goed, ligt eraan waar je woont dus kennelijk. Ik kom hier in het dorp heel af en toe een hoofd gedoekte dame tegen (niet eens niqaab of boerka dus), wel meer dan 25 tot 5 jaar geleden, toen waren er nul.
Ik heb een keer een burka gezien in Utrecht, die zat op een bakfiets, dat vond ik zo hilarisch dat ik er geen aanstoot aan nam en ik me ergens afvroeg of het een stunt was. De nikaab heb ik denk ik zo'n 6-7 keer gezien. Maar dan hebben we het over de 15 jaar dat ik hier woon, waarvan 10 in een gemengde buurt. Ik ben wel voor een verbod overigens, maar als ze het tolereren vind ik het ook niet heel erg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183372361
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2018 22:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen prioriteit geven is wat anders dan 'niet handhaven'.
Als het wordt afgewogen tegen de openbare orde zal het ook niet zo strikt worden gehandhaafd. Goeie zaak.
  zondag 25 november 2018 @ 22:54:30 #63
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183372406
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2018 22:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen prioriteit geven is wat anders dan 'niet handhaven'.
Dat klopt. Een burgemeester kan toch niet de politie opdragen de wet niet te handhaven? Althans, dat was mijn veronderstelling, dus dan hadden we het sowieso qua uitvoering alleen over prioritering ondanks het fermere taalgebruik van Halsema.
  zondag 25 november 2018 @ 22:55:55 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183372446
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat klopt. Een burgemeester kan toch niet de politie opdragen de wet niet te handhaven? Althans, dat was mijn veronderstelling, dus dan hadden we het sowieso qua uitvoeren alleen over prioritering ondanks het fermere taalgebruik van Halsema.
Dat is dus ook precies het probleem hier, Halsema roept iets onmogelijks en zal teruggefloten moeten worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183372523
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb een keer een burka gezien in Utrecht, die zat op een bakfiets, dat vond ik zo hilarisch dat ik er geen aanstoot aan nam en ik me ergens afvroeg of het een stunt was. De nikaab heb ik denk ik zo'n 6-7 keer gezien. Maar dan hebben we het over de 15 jaar dat ik hier woon, waarvan 10 in een gemengde buurt. Ik ben wel voor een verbod overigens, maar als ze het tolereren vind ik het ook niet heel erg.
Maar goed, het zijn er weinig wrs idd, of er zitten er veel permanent thuis die zich anders zo moeten kleden? Neemt niet weg dat je dit ook niet zou willen zien opduiken in het straatbeeld als een algemeen gegeven? Ik bedoel toen de meeste gezinsherenigers kwamen eind jaren 70 en begin jaren 80 zag je weinig hoofddoeken (of ze zaten ook thuis), nu is het schering en inval. Dat moeten we niet willen, ik neem daar als iemand die specifiek westers gevormd is, in de specifieke westerse liberale waarden van die iso-thymos toch wel aanstoot aan eigenlijk. Ben ik dan een onderdrukker; ja onderdrukker van onderdrukking. Wat zou het volgende zijn anders? Vrouwenbesnijdenis?
Ik vind trouwens rituele slacht, mannenbesnijdenis etc. ook van de pot af gerukt eigenlijk.
I´m back.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 22:59:56 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183372540
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 22:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij woont net als ik in één of ander godvergeten dorp, of niet?
Den Haag ... is wel een dorp maar toch best een grote en met flink wat moslims

laat ik het anders zeggen, de enige plek waar ik ze wel eens tegenkom is op de haagse markt en dat is wel echt schilderswijk/sharia driehoek/dit/dat/alles maar het is echt heel zeldzaam

die kopen dan wat en dan gaan ze weer naar huis (denk ik) en daar heb ik natuurlijk geen last van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183372628
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Den Haag ... is wel een dorp maar toch best een grote en met flink wat moslims

laat ik het anders zeggen, de enige plek waar ik ze wel eens tegenkom is op de haagse markt en dat is wel echt schilderswijk/sharia driehoek/dit/dat/alles maar het is echt heel zeldzaam

die kopen dan wat en dan gaan ze weer naar huis (denk ik) en daar heb ik natuurlijk geen last van
Ja, Den Haag is een dorp idd. :D.

Nee, ja, goed, ik vind, maar wrs ook met mijn generatie te maken?, dat toch een soort culturele vrouwenonderdrukking, ik zou er niet geheel gevoelloos langs kunnen lopen ook al komt het weinig voor.
I´m back.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 23:07:29 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183372719
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Den Haag is een dorp idd. :D.

Nee, ja, goed, ik vind, maar wrs ook met mijn generatie te maken?, dat toch een soort culturele vrouwenonderdrukking, ik zou er niet geheel gevoelloos langs kunnen lopen ook al komt het weinig voor.
ik denk dat de oplossing het probleem eerder groter maakt dan dat het het oplost

als die vrouwen er last van hebben dan kunnen ze het ding af doen en bij vadertje staat aankloppen voor hulp maar dat moet echt van die vrouwen zelf uitgaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 november 2018 @ 23:08:15 #69
480711 boomer562
weer geen weer
pi_183372735
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

blijkt nergens uit, enige wat ze zegt is dat ze niet actief op boerkas gaan jagen

daar kun je best een mening over hebben maar het leger inzetten om de mensen bang te maken is echt 8 treden verder op de ladder

we wonen toch niet in fucking Rusland ofzo :')
jij bent niet goed bij je hoofd
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 23:08:57 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183372752
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:08 schreef boomer562 het volgende:

[..]

jij bent niet goed bij je hoofd
mogelijk correct maar dat blijkt hier ook nergens uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183372770
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik woon in een middelgrote provinciestad, en ik heb er hier nog nooit een gezien. Terwijl ik van horen zeggen heb dat de salafistische moslims in dit linkse paradijs bij bosjes geïmporteerd worden.

Maar kennelijk is dit probleem toch dermate groot dat een 'liberale' partij meent dat een verbod gerechtvaardigd is.
De Boerka wordt sowieso door niemand gedragen in Nederland. De niqab wel. Door ongeveer 150 vrouwen in Nederland.
pi_183372774
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat de oplossing het probleem eerder groter maakt dan dat het het oplost

als die vrouwen er last van hebben dan kunnen ze het ding af doen en bij vadertje staat aankloppen voor hulp maar dat moet echt van die vrouwen zelf uitgaan
Ja, goed, daar ben ik niet helemaal zeker van hoor, mensen zijn niet dom, ook moslims niet.
I´m back.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 23:11:08 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183372797
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, daar ben ik niet helemaal zeker van hoor, mensen zijn niet dom, ook moslims niet.
dat zeg ik ook niet, ik denk dat zo'n onderdrukte vrouw niet geholpen is als ze thuiskomt met een boete omdat ze in de tram gezeten heeft in een jurk die ze van de onderdrukker/echtgenoot moet dragen

die moet voortaan lopen naar de markt in het gunstigste geval
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 november 2018 @ 23:12:27 #74
480711 boomer562
weer geen weer
pi_183372823
kan ik eindelijk weer tanken met mijn helm op, en ik hoef mij niet meer te legitimeren als ik alcohol en tabak ga halen met m'n boerka aan, hoerrrrraaaaaaaaaaa, leve Amsterdam 8} 8} 8} 8} 8} 8} <O) w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
pi_183372830
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet, ik denk dat zo'n onderdrukte vrouw niet geholpen is als ze thuiskomt met een boete omdat ze in de tram gezeten heeft in een jurk die ze van de onderdrukker/echtgenoot moet dragen

die moet voortaan lopen naar de markt
Dat klopt an sich idd.

Overigens wat ik niet begrijp van sommigen: wel tegen ZP zijn, maar tegelijkertijd niet tegen boerka's. Heeft allebei met iso-thymos te maken. Waarom boos worden bij een fictief persoon als ZP, die dan lijkt op een zwarte meneer, maar niet boos worden door een paternalistische cultuur die de vrouw wegcijfert door haar een boerka te verplichten?

Laat staan nog dat je het over andere zaken hebt, zoals het ritueel slachten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 25-11-2018 23:18:06 ]
I´m back.
pi_183372863
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb een keer een burka gezien in Utrecht, die zat op een bakfiets, dat vond ik zo hilarisch dat ik er geen aanstoot aan nam en ik me ergens afvroeg of het een stunt was. De nikaab heb ik denk ik zo'n 6-7 keer gezien. Maar dan hebben we het over de 15 jaar dat ik hier woon, waarvan 10 in een gemengde buurt. Ik ben wel voor een verbod overigens, maar als ze het tolereren vind ik het ook niet heel erg.
Waarom ben je voor een verbod?
pi_183372912
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom ben je voor een verbod?
Nou, als zo'n flap van die boerka tussen de spaken komt, kan dat een lelijke valpartij tot gevolg hebben, en dat willen we natuurlijk niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183373036
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
Laat staan nog dat je het over andere zaken hebt, zoals het ritueel slachten.
besnijdenis bv...

(groeiend probleem onder 'progressief' beleid)
pi_183373101
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:21 schreef EipNiC het volgende:

[..]

besnijdenis bv...

(groeiend probleem onder 'progressief' beleid)
Had ik in #65 al genoemd, las daar vandaag iets over, weet niet in hoeverre accuraat... maar indien zo dan zeer ernstig te noemen iig.
I´m back.
pi_183373203
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Had ik in #65 al genoemd, las daar vandaag iets over, weet niet in hoeverre accuraat... maar indien zo dan zeer ernstig te noemen iig.
Heb ik gemist... ernstig qua aantallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 23:30:32 ]
pi_183373269
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:29 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Heb ik gemist... ernstig qua aantallen?
Geen idee qua aantallen.
I´m back.
pi_183373358
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen idee qua aantallen.
Qua implicaties dus? Daar las ik gisteren ook wat over ivm het besluit mbt VS congres, dat besloten is dat elke staat het in principe zelf mag uitzoeken, terwijl de VN (zelfs de VN ja) vrij duidelijk is over het kwaadaardige van de verminking... met levenslange en levensgevaarlijke implicaties.
  zondag 25 november 2018 @ 23:38:32 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183373389
quote:
... ...Maar is het dan te moeilijk om hen bij openbare gelegenheden en in het openbaar vervoer de toegang te weigeren? ...
Erg vreemd dat Halsema, kennelijk theedrinkend, niet gaat noch wil handhaven om gezichtsbedekkende kleding in openbare gelegenheden zoals vervoer en instellingen te verbieden.
Hopelijk gaan de GVB, de ambtenaren, politie en de BOA's conform de wet dat wel doen.

Lijkt mij verder toch niet zo moeilijk, dat je je bivakmuts of helm moet afdoen voordat je ergens naar binnen mag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183373418
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:37 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Qua implicaties dus? Daar las ik gisteren ook wat over ivm het besluit mbt VS congres, dat besloten is dat elke staat het in principe zelf mag uitzoeken, terwijl de VN (zelfs de VN ja) vrij duidelijk is over het kwaadaardige van de verminking... met levenslange en levensgevaarlijke implicaties.
Wel weer apart dat de VN dat zegt, zou je eerder denken dat ze tegenwoordig zeggen: please go ahead, veel beter voor de vrouwen.
I´m back.
pi_183373422
Ja, er zijn zat vrouwen en mannen die er heilig van overtuigd zijn duivels lelijk te zijn - die zouden wellicht ook liever met een masker het boodschappenmandje vullen...
pi_183373433
quote:
18s.gif Op zondag 25 november 2018 23:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Erg vreemd dat Halsema, kennelijk theedrinkend, niet gaat handhaven om gezichtsbedekkende kleding in openbare gelegenheden zoals vervoer en instellingen gaat handhaven.
Hopelijk gaan de GVB, de ambtenaren, politie en de BOA's conforn de wet dat wel doen.

Lijkt mij verder toch niet zo moeilijk, dat je je bivaksmuts of helm moet afdoen voordat je ergens naar binnen mag.
Mwah, handhavers hebben zaken op de lijst die wel wat meer prioriteit hebben dan iemand een bekeuring uitdelen omdat er gezichtsbedekkende kleding wordt gedragen.
pi_183373480
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel weer apart dat de VN dat zegt, zou je eerder denken dat ze tegenwoordig zeggen: please go ahead, veel beter voor de vrouwen.
Vooral gezien het grootste stemblok de OIC (Organisation of Islamic Cooperation) is...
pi_183373491
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:43 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Vooral gezien het grootste stemblok de OIC (Organisation of Islamic Cooperation) is...
yep.

Is dat het grootste blok btw?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 25-11-2018 23:51:57 ]
I´m back.
pi_183373959
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Kan je wellicht een schatting geven van de groep vrouwen wiens positie dan nog verder zou verslechteren? Want hoewel ik met je eens ben dat dat zeer onwenselijk is en zeker iets om rekening mee te houden, vind ik het ook een beetje raar om wetgeving niet uit te voeren puur en alleen op basis van de verwachting dat een bepaalde groep van onbekende grootte dan slechter af is.
Nou ja, je moet je afvragen wat je er concreet mee wint. Ik heb niet de indruk dat het op enig praktisch vlak nu echt een waardevolle toevoeging is. En voor wat ik ooit eens heb gelezen schommelen de schattingen tussen de 500 en 1000 in.

quote:
En dan vraag ik me ook af wat we (oa in jouw ogen) qua wetgeving moeten opstellen om de positie van die groep vrouwen juist te verbeteren. Want als ze belangrijk genoeg zijn om wetgeving tegen te houden die mogelijk nadelig voor ze uit kan pakken, dan zijn ze toch zeker ook belangrijk genoeg voor wetgeving ter verbetering van hun positie?
Nou ja, het is in het algemeen al moeilijk genoeg om beleid te maken waarmee je achter de voordeur indirect invloed uitoefent. Zeker voor deze groep omdat ze vrij onzichtbaar (no pun intended) zijn. Het is echter wel een groep die qua positie nogal achterloopt. Dus er is al niet zoveel ruimte en dan benut je de ruimte die er wel is nog eens op zo'n manier dat ze daarmee worden getroffen. Je kunt alleen op de lange termijn hopen dat er een verandering plaatsvindt. Maar goed, dan moet je op meer terreinen investeren.

quote:
Maar wanneer die wetgeving gericht op verbetering uitblijft, terwijl het bestaan van die groep wel reden is om het boerkaverbod niet te handhaven (of überhaupt in te voeren), dan doe je in feite dus nog steeds helemaal niets voor die groep, en ben je zelfs eigenlijk actief aan het wegkijken. Die dwang blijft, ongeacht of ze nou wel of niet een boerka mogen dragen. Door het niet verbieden van boerka's puur om die reden, zonder verdere wettelijke bescherming voor die gedwongen groep, laat je het probleem omtrent dwang ook maar onzichtbaar voortmodderen.
Ten dele wel, maar je kunt daar niet zoveel aan doen. Met vrouwen die mishandeld worden geldt hetzelfde principe: het is iets waar je eigenlijk op wil ingrijpen maar waarbij je machteloos aan de zijlijn toe moet blijven kijken. Je kunt alleen alle middelen om verandering te bewerkstelligen binnen handbereik houden en in gesprek gaan.

quote:
En mocht je nou zeggen .. 'die groep is niet te kwantificeren', dan kan dit nou juist wetgeving zijn om in ieder geval een deel van de grootte van het probleem bloot te leggen. Wanneer mensen zich opeens niet meer laten zien in openbare gebouwen kan dat aanleiding zijn voor een verdenking van dwang binnen het huwelijk/gezin. Dat is vrij makkelijk te testen voor alle uitkeringsgerechtigden (lees: met bepaalde verplichtingen richting de gemeente ter verkrijging van een inkomen) en voor alle mensen die een geldig Nederlands legitimatiebewijs willen. Stel dat 10% van de islamitische vrouwen een uitkering ontvangt, en daarvan 10% opeens niet meer op komt dagen bij oproep door de gemeente, dan heb je toch een aardige indicatie van een groep mensen waarbij het zo zou kunnen zijn dat het verplicht niet-dragen van een hoofddoek de reden van wegblijven is. Dan kan je verder gaan kijken of daar sprake is van eigen overtuiging, of mogelijke dwang. En dan is N denk ik wel groot genoeg om dat ook te kunnen extrapoleren naar alle islamitische niet-uitkeringsgerechtigde vrouwen.
Ja, maar dat kun je natuurlijk ook op andere manieren vormgeven die niet op een dergelijke manier nadelige invloed uitoefenen. Als je dan toch gericht op die specifieke groep beleid in wil voeren.
pi_183374041
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
rganisation of Islamic Cooperation)
Jep, in de UN General Assembly (UNGA)...

https://www.globalgoverna(...)lam/filter/oic-watch

weinig verrassende track record

OIC Calls for Respect of Islam, Limits to Free Speech
OIC Denounces Dutch Cartoon Competition
OIC, Muslim League Condemn Israel for Jewish Nation-State Law
etc
  maandag 26 november 2018 @ 02:42:11 #91
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_183374792
quote:
13s.gif Op zondag 25 november 2018 23:12 schreef boomer562 het volgende:
kan ik eindelijk weer tanken met mijn helm op, en ik hoef mij niet meer te legitimeren als ik alcohol en tabak ga halen met m'n boerka aan, hoerrrrraaaaaaaaaaa, leve Amsterdam 8} 8} 8} 8} 8} 8} <O) w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
*O* *O*
*Hosselcopter*
pi_183374853
boerka's zijn nog steeds vrij zeldzaam gelukkig.

2 boerka's gezien in de Haagse Schilderswijk (2014)
2 boerka's gezien in de metro in de buurt van Maashaven Rotterdam (2013)
1 boerka gezien in de Primark van Almere
1 boerka gezien in de Efteling
1 in Amsterdam (Vermoedelijk toeristen uit India / Pakistan)

En sinds 2 jaar is er ook een vrouw in boerka in Dieze (Zwolle) is een groot gezin uit Syrië of Irak
(Ze praten iig arabisch en zijn vluchtelingen)

Waar ik de meeste heb gezien op Europees grondgebied is in Istanbul, en vooral in Londen waren ze erg aanwezig. 1 op de 10 vrouwen had in die wijk wel een zwarte Niqab op....

Zijn vermoedelijk Somalische en Pakistaanse Britten.

In Brussel een hoop vrouwen in chador (volledig in zwarte gewaden, maar wel het gezicht nog zichtbaar. ) Er wonen redelijk veel radicalen in het Brussels gewest, maar er geld een redelijk streng boerkaverbod. Het gezicht moet altijd zichtbaar zijn,
  maandag 26 november 2018 @ 04:20:58 #93
24329 KNAK
ff w88,......
pi_183374901
Dit is toch wel een mooi voorbeeld van hoe het zou gaan als een Baudet of Wilders de grootste partij zou worden en allerlei wetten zoals deze erdoorheen zouden drukken (en krijgen).

Van burgelijke ongehoorzaamheid tot aan opstand en felle tegenstand.. niet alleen het linkse gepeupel, van kraker tot aan BN'er, maar ook de elite, van media tot aan de burgemeesters aan toe.
Beetje dergelijke praktijken als we hebben gezien rond het aantreden tot aan nu van Trump. Rellen en onrust wat wij in Nederland niet gewend zijn waardoor een Baudet of Wilders nooit voet aan de grond zou kunnen krijgen.

Dit land is naar de klote.. het is al naar de klote maar we hebben het nog te goed en het naar de klote gaan gaat maar tergend langzaam. Ik zou graag een FastForward knopje in willen drukken zodat mensen wat sneller/duidelijker inzien waar we naar toe gaan met zn allen
Mai pben rai~!
  Beste debater 2022 maandag 26 november 2018 @ 06:36:45 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183375096
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 04:20 schreef KNAK het volgende:
Dit is toch wel een mooi voorbeeld van hoe het zou gaan als een Baudet of Wilders de grootste partij zou worden en allerlei wetten zoals deze erdoorheen zouden drukken (en krijgen).

Van burgelijke ongehoorzaamheid tot aan opstand en felle tegenstand.. niet alleen het linkse gepeupel, van kraker tot aan BN'er, maar ook de elite, van media tot aan de burgemeesters aan toe.
Beetje dergelijke praktijken als we hebben gezien rond het aantreden tot aan nu van Trump. Rellen en onrust wat wij in Nederland niet gewend zijn waardoor een Baudet of Wilders nooit voet aan de grond zou kunnen krijgen.

Dit land is naar de klote.. het is al naar de klote maar we hebben het nog te goed en het naar de klote gaan gaat maar tergend langzaam. Ik zou graag een FastForward knopje in willen drukken zodat mensen wat sneller/duidelijker inzien waar we naar toe gaan met zn allen
En dat komt door die anderhalve burka, idd. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183375105
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 04:20 schreef KNAK het volgende:
Dit is toch wel een mooi voorbeeld van hoe het zou gaan als een Baudet of Wilders de grootste partij zou worden en allerlei wetten zoals deze erdoorheen zouden drukken (en krijgen).

Van burgelijke ongehoorzaamheid tot aan opstand en felle tegenstand.. niet alleen het linkse gepeupel, van kraker tot aan BN'er, maar ook de elite, van media tot aan de burgemeesters aan toe.
Beetje dergelijke praktijken als we hebben gezien rond het aantreden tot aan nu van Trump. Rellen en onrust wat wij in Nederland niet gewend zijn waardoor een Baudet of Wilders nooit voet aan de grond zou kunnen krijgen.

Dit land is naar de klote.. het is al naar de klote maar we hebben het nog te goed en het naar de klote gaan gaat maar tergend langzaam. Ik zou graag een FastForward knopje in willen drukken zodat mensen wat sneller/duidelijker inzien waar we naar toe gaan met zn allen
WIlders is moeilijk rechts te noemen, zou hem eerder nationaal populist noemen. Baudet vond ik aan begin wel sympathiek maar is laatste tijd nogal warrig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_183375383
Je zou maar bij het gedeelte onderdrukte vrouwen horen, oftewel de meerderheid van vrouwen in die kringen. Dacht je eindelijk verlost te zijn van zo'n vrouw onderdrukkend symbool komt zo'n linkse droeftoeter weer met de regel er geen gehoor aan te geven.

Hoe heeft Femke eigenlijk het lef? Amsterdam staat toch bekend om hun grote groepen radicalen, nja ze staan er nog niet om bekend gezien de media veelal zwijgt maar als je je anti radicalisering programma laat uitvoeren door moslimradicalen moet je ook niet verbaast staan te kijken dat ze zwaar misbruik van de situatie maken, graaien totdat er geen euro meer in de pot zit, of radicalisering en haatzaaien het goed doet in de Amsterdamse moskeeën weer blanke politieagenten niet mogen komen alleen de allochtone agenten waarover ook al veel discussie bestaat mbt. hun loyaliteit.

Femke kan roeptoeteren wat ze wil, als een burger belt "daar loopt iemand in een boerka" is zij verplicht in te grijpen. Zij beslist niet wat de wet is en wat niet, indien ze dat wel doet dient ze per direct uit haar functie gezet te worden.

Hopelijk vallen meer mensen in Amsterdam de oogkleppen eens af voor de linkse ziekte. Hopelijk valt die stad als eerste waarna we alle deugers erheen kunnen schoppen om de puinhopen te ruimen.
  maandag 26 november 2018 @ 07:52:33 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183375390
Begin de week met een rant ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 07:55:03 #98
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183375405
Mooi toch, dan mag je dus ook weer met een bivakmuts of integraalhelm de straat op.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_183375417
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 07:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
Mooi toch, dan mag je dus ook weer met een bivakmuts of integraalhelm de straat op.
Daar heeft een ieder recht op dan.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 07:59:32 #100
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183375427
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 07:58 schreef Canopus het volgende:

[..]

Daar heeft een ieder recht op dan.
Of je nog als Zwarte Piet mag is dan weer discutabel.
Heerlijk toch, al die duidelijke wet- en regelgeving.
Ondertussen is het zoals de wind waait......
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 26 november 2018 @ 08:41:13 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183375666
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2018 22:50 schreef Fir3fly het volgende:
Geen prioriteit geven is wat anders dan 'niet handhaven'.
Het eerste is een bestuurlijk eufemisme, het tweede is duidelijke taal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 26 november 2018 @ 08:42:03 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183375674
Maar goed om te lezen dat andere burgemeesters net zo verstandig zijn als Halsema.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 26 november 2018 @ 08:48:07 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183375720
Gewoon geen prioriteit geven aan de wet dat je niet mag stelen.
Die is racistisch en elitair.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183375764
Hou wel in de gaten dat het 'handhaven' gebeurd door 'personeel' niet door de politie. Pas wanneer geen gehoor gegeven wordt aan het verzoek van het personeel zal dan pas de (mogelijk) ingeschakelde ordedienst/politie/etc op hoeven te treden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183375803
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 08:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon geen prioriteit geven aan de wet dat je niet mag stelen.
Die is racistisch en elitair.
Dat doen ze in Amsterdam ook niet hoor
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183375810
In italie verbod.In australie. In belgie. In frankrijk. In bulgarije

In duitsland gedeeltelijk. In oostenrijk. In zwitserland (edeeltelijk komt volgend jaar referendum) en in spanje gedeeltelijk. In marokko is er een ban op de boerka


quote:
Hoogleraar en columnist Afshin Ellian vindt het optreden van Halsema een beetje dom. 'Het is heel bijzonder wat ze hier doet. Voornamelijk als voormalig leider van GroenLinks. Een partij die pleit voor het versterken van de rechtsstaat. Een heel belangrijk onderdeel daarvan is dat niemand boven de wet staat, ook een burgemeester niet.'

Ellian vond Halsema arrogant overkomen in het interview. 'Het is ook heel gevaarlijk om in ons politiek versnipperde land over zo'n gevoelige kwestie deze uitspraak te doen', stelt de hoogleraar. 'Als zij wil dat Amsterdam zich niet meer aan Haagse wetten hoeft te houden dan moet ze maar een onafhankelijkheidsreferendum uitroepen.'
  maandag 26 november 2018 @ 09:26:56 #107
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183376034
Wat mij eigenlijk het meeste stoort is niet dat ze van plan is de handhaving op een laag pitje te zetten. Dat mag op zich. Er lopen maar weinig burkadraagsters rond in Amsterdam dus ik kan mij voorstellen dat de politie hogere prioriteiten heeft.

Het is meer dat ze een beetje trots gaat lopen opscheppen dat ze het niet gaat doen ''omdat een burkaverbod niet bij Amsterdam hoort''. :{ Dit is puur Islamitische mannen paaien ten koste van een kwetsbare groep. Terwijl je van een moderne, vrouwelijke burgemeester eigenlijk wil horen dat ze genderongelijkheid geen plaats vindt hebben in haar stad.

Waarom kan ze de burka niet benoemen als vrouwonderdrukkend symbool en toch geen werk maken van de handhaving? Een prima argument is namelijk dat die dames met een verbod helemaal niet meer buiten de deur komen. Maar nee, zelfs dat wordt niet benoemd. Femke is er ziek trots op dat mannen in haar stad hun vrouw mogen inpakken alsof ze een kostbaar bezit zijn die ze voor 500 kamelen hebben gekocht.
pi_183376126
Ach ja, Femke Halsema is burgemeester van een stad waar puur voor het vermaak van hordes dronken toeristen elke nacht tientallen - wellicht honderden - vrouwen uur na uur worden verkracht, verhandeld en mishandeld. En welke toeristische attractie pakt mevrouw aan? Juist, een paar fucking lelijke letters op een plein. Dus deze keuze om extremistische moslimmannen een hart onder de riem te steken doet me ook niet verbazen van deze vrouwenhaatster.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_183376150
Om hoeveel boerkadraagsters gaat het nou eigenlijk? Als je het mij vraagt zijn het er verwaarloosbaar weinig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183376158
Linkse partijen komen altijd weer in de knoop te zitten als het gaat om tegenstrijdige belangen van minderheidsgroepen, dan gaat het snel om wie is het zieligst (vrouwen, allochtonen, moslims, homo's) en wat is erger (vermeende seksisme, racisme, islamofobie, homofobie). Bij GL is de groep niet-westerse allochtonen en in het bijzonder moslims het zieligst. Heel jammer dat die het over het algemeen niet zo op vrouwen en homo's hebben, maar ja, dat moeten we dan maar voor lief nemen.
pi_183376218
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 08:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon geen prioriteit geven aan de wet dat je niet mag stelen.
Die is racistisch en elitair.
In ieder geval niet extra middelen inzetten waar de problemen het vaakst voorkomen, want dan is de politie gewoon een nieuwe Gestapo.

Maar gelukkig houden ze in Amsterdam zich wel met belangrijke zaken bezig sinds GL er de grootste is, zoals of een verzameling letters bij het Rijksmuseum misschien een verborgen boodschap (individualisme) heeft :Y
pi_183376316
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:37 schreef Molurus het volgende:
Om hoeveel boerkadraagsters gaat het nou eigenlijk? Als je het mij vraagt zijn het er verwaarloosbaar weinig.
Het probleem is niet zo zeer dat ze niet wil handhaven, want ja, er zijn nu eenmaal weinig boerkadraagsters. Maar ze zijn er wel, omdat die arme vrouwen de pech hebben gehad dat ze door hun familie verkocht zijn aan boze extremistische moslimmannen die hier in Nederland eigenlijk niks te zoeken hebben. En als Femke dan gaat roepen: "zo'n verbod past eeeeecht niet bij Amsterdam, dat is zo niet Amsterdam" zullen die achterlijke lui zich alleen maar gesterkt voelen in hun idiote denkbeelden. Die denken: "kijk, in Amsterdam mag dit gewoon, wij hebben gewoon gelijk dat we onze vrouwen zo inpakken!"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_183376351
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In ieder geval niet extra middelen inzetten waar de problemen het vaakst voorkomen, want dan is de politie gewoon een nieuwe Gestapo.

Maar gelukkig houden ze in Amsterdam zich wel met belangrijke zaken bezig sinds GL er de grootste is, zoals of een verzameling letters bij het Rijksmuseum misschien een verborgen boodschap (individualisme) heeft :Y
waarvan de bedenker het juist als groep uitlegt. Ik ben Amsterdam, ik ben ook Amsterdam en ik ook.. Wij zijn allemaal Amsterdam dus...

Die Femke is helemaal van het pad af, vervolgen voor het niet naleven van de wet graag
pi_183376446
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 09:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

waarvan de bedenker het juist als groep uitlegt. Ik ben Amsterdam, ik ben ook Amsterdam en ik ook.. Wij zijn allemaal Amsterdam dus...
Klopt, een beetje zoals "I 'hartje' NY", maar daar zit ook het woord 'I' in, wat volgens GL een vreselijk woord (of letter) is en daarna stopt hun vermogen tot nadenken (voor zover dat al aanwezig was natuurlijk).

Maar aan de andere kant, dit is wat veel Amsterdammers schijnbaar wil, gezien het succes van GL bij de verkiezingen aldaar.
  maandag 26 november 2018 @ 09:56:53 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183376463
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:37 schreef Molurus het volgende:
Om hoeveel boerkadraagsters gaat het nou eigenlijk? Als je het mij vraagt zijn het er verwaarloosbaar weinig.
Dan kost het dus ook weinig mankracht.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183376493
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 09:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan kost het dus ook weinig mankracht.
Het opsporen ervan zou best wel eens veel mankracht kunnen kosten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183376590
quote:
6s.gif Op maandag 26 november 2018 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het probleem is niet zo zeer dat ze niet wil handhaven, want ja, er zijn nu eenmaal weinig boerkadraagsters. Maar ze zijn er wel, omdat die arme vrouwen de pech hebben gehad dat ze door hun familie verkocht zijn aan boze extremistische moslimmannen die hier in Nederland eigenlijk niks te zoeken hebben. En als Femke dan gaat roepen: "zo'n verbod past eeeeecht niet bij Amsterdam, dat is zo niet Amsterdam" zullen die achterlijke lui zich alleen maar gesterkt voelen in hun idiote denkbeelden. Die denken: "kijk, in Amsterdam mag dit gewoon, wij hebben gewoon gelijk dat we onze vrouwen zo inpakken!"
Vrees echter dat dergelijke extremistische klootzakken niet van gedachten veranderen door een boerkaverbod. Het zal de situatie van de onderdrukte vrouwen ook niet verbeteren. Waarschijnlijk leidt het er enkel toe dat ze het huis helemaal niet mogen verlaten.

En daar wringt mijns inziens de schoen. De slachtoffers worden niet beter van deze wet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183376671
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het opsporen ervan zou best wel eens veel mankracht kunnen kosten.
Opsporen? Er hoeft toch niet opgespoord te worden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183376893
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:37 schreef Molurus het volgende:
Om hoeveel boerkadraagsters gaat het nou eigenlijk? Als je het mij vraagt zijn het er verwaarloosbaar weinig.
Een groter aantal dan het aantal bivakmutsen dragers in Nederland, iets waar ook wel degelijk tegen opgetreden wordt.

Deze hele discussie is een non-discussie, niemand en werkelijk niemand verwacht dat er controles komen op boerka's, ze worden gewoon hetzelfde aangepakt als andere gezichtsbedekkende kleding wat ook niet mag. Dat Femke specifiek de boerka aanhaalt zegt al voldoende, ze had ook kunnen roepen "we gaan om met de boerka zoals we met de bivakmuts omgaan", maar nee ze moet het even specifiek vermelden, wetende dat er velen kritisch op zijn zodat ze weer kan wijzen samen met die slinke geesteszieke club. Je ziet het hier ook en op de rest van het internet, de critici zijn weer racisten en opmerkingen zoals "verwachten ze nu echt dat er gecontroleerd gaat worden op boerka's terwijl de politie haar capaciteit beter kan gebruiken". Dat is weer het doortrekken naar het extreme, is er ooit een actie geweest waar specifiek op bivakmutsen gecontroleerd wordt? Of op nazi symbolen in de maatschappij? Nee alleen bij de boerka moet weer het idee gecreëerd worden alsof er complete ME pelotons klaarstaan om vrouwen met boerka's te onderdrukken.

Het is links zelf weer die deze discussie creëert door op kinderlijk eenvoudige wijze de provoceren waardoor de aanhang weer de extreme opzoekt om proberen enig niveau te halen in een discussie. Dit is geen discussie, bivakmutsen mag niet boerka's ook niet, bivakmutsen worden aangepakt zodra ze gezien worden dus ook boerka's, doet Femke dat niet dient ze uit haar ambt gezet te worden.
pi_183376937
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Opsporen? Er hoeft toch niet opgespoord te worden?
Hoe zie jij het ten uitvoer brengen van de handhaving dan precies voor je?

Als je boerkadraagsters wilt vervolgen zul je ze wel eerst ff moeten vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183376948
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een groter aantal dan het aantal bivakmutsen dragers in Nederland, iets waar ook wel degelijk tegen opgetreden wordt.
Noem eens een aantal dan? Ruwe schatting is prima.

10? 100? 1000? 10.000?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183376960
Ook onderdrukte vrouwen horen immers thuis in een diverse stad!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183377015
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Noem eens een aantal dan? Ruwe schatting is prima.
Volgens mij toch iets van tussen de 100 en 250 vrouwen in Nederland. Wat is het probleem? Al waren het er 2, het mag gewoon niet zoals je een bivakmuts niet op mag op straat. Hoeveel zie je daarvan lopen, ik namelijk 0 i.t.t. iets of iemand in een boerka, en dat is ook een regel wat gewoon wordt nageleefd en nee ook daarvoor is er geen speciale politiecapaciteit nodig om ervoor te zorgen dat er geen bivakmutsen op straat rondlopen. Gewoon beboeten bij het zien is meer dan voldoende, zo ook voor de boerka.

Ik snap deze hele discussie niet, er is geen één reden om het verhaaltje van Femke goed te praten, ze hoort het gewoon te hanteren zoals ze alle wetten dient op te volgen. Dat ze daar geen 200 man politie voor uittrekt is haar goed recht, maar dat was nooit de bedoeling dat gebeurd toch ook niet met bivakmutsen? Haar bedoeling is om gewoon een tweedeling te creëren, iets waar die linkse kliek zo goed in is. Beetje kinderachtig provoceren zoals je hier ook wel ziet.
pi_183377048
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het opsporen ervan zou best wel eens veel mankracht kunnen kosten.
het gaat niet om opsporen, het gaat erom dat als je als agent op straat loopt en je het ziet dat je dut gewoon een bekeuring geeft. Kost helemaal niets.
pi_183377054
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volgens mij toch iets van tussen de 100 en 250 vrouwen in Nederland. Wat is het probleem? Al waren het er 2, het mag gewoon niet zoals je een bivakmuts niet op mag op straat. Hoeveel zie je daarvan lopen, ik namelijk 0 i.t.t. iets of iemand in een boerka, en dat is ook een regel wat gewoon wordt nageleefd en nee ook daarvoor is er geen speciale politiecapaciteit nodig om ervoor te zorgen dat er geen bivakmutsen op straat rondlopen. Gewoon beboeten bij het zien is meer dan voldoende, zo ook voor de boerka.

Ik snap deze hele discussie niet, er is geen één reden om het verhaaltje van Femke goed te praten, ze hoort het gewoon te hanteren zoals ze alle wetten dient op te volgen. Dat ze daar geen 200 man politie voor uittrekt is haar goed recht, maar dat was nooit de bedoeling dat gebeurd toch ook niet met bivakmutsen? Haar bedoeling is om gewoon een tweedeling te creëren, iets waar die linkse kliek zo goed in is. Beetje kinderachtig provoceren zoals je hier ook wel ziet.
Je blijft maar stellig beweren dat er ook hard wordt opgetreden tegen dragers van bivakmutsen. Maar eerlijk gezegd zie ik nooit dragers van bivakmutsen of boerka's.

Hoeveel boetes denk jij dat er op jaarbasis worden gegeven voor het dragen van bivakmutsen dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183377064
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

het gaat niet om opsporen, het gaat erom dat als je als agent op straat loopt en je het ziet dat je dut gewoon een bekeuring geeft. Kost helemaal niets.
In de praktijk lijkt dit me een verschil van niets. Wanneer heb jij voor het laatst iemand een boerka zien dragen dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183377086
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe zie jij het ten uitvoer brengen van de handhaving dan precies voor je?

Als je boerkadraagsters wilt vervolgen zul je ze wel eerst ff moeten vinden.
Omdat het alleen gaat over het verbod op gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en overheidsgebouwen. Het personeel aldaar zal er initieel dan op toezien. In het geval het verbod dan alsnog wordt overtreden dan pas zal er opgetreden hoeven te worden door de (mogelijk) ingeschakelde ordedienst/politie/etc (zoals ik al eerder schreef, maar door alles en iedereen genegeerd wordt)

Er is geen algeheel boerkaverbod. Opsporing is derhalve ook niet nodig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183377092
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

het gaat niet om opsporen, het gaat erom dat als je als agent op straat loopt en je het ziet dat je dut gewoon een bekeuring geeft. Kost helemaal niets.
Trouwens, de wet verbiedt het niet eens om op straat een boerka te dragen, maar dat terzijde. (Lees de wettekst even.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 26 november 2018 @ 10:46:38 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377108
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:41 schreef kurk_droog het volgende:

het gaat niet om opsporen, het gaat erom dat als je als agent op straat loopt en je het ziet dat je dut gewoon een bekeuring geeft. Kost helemaal niets.
Krijg je als agent wel gedoe, want daar gaat de wet niet over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183377147
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je blijft maar stellig beweren dat er ook hard wordt opgetreden tegen dragers van bivakmutsen. Maar eerlijk gezegd zie ik nooit dragers van bivakmutsen of boerka's.

Hoeveel boetes denk jij dat er op jaarbasis worden gegeven voor het dragen van bivakmutsen dan?
Dat is juist het hele verhaal. Er wordt niet hard opgetreden tegen bivakmutsen, het mag gewoonweg niet. Er zijn geen controles langs de wegen om te controleren of iemand een bivakmuts heeft, maar loop jij ermee over straat en je komt een agent tegen dan krijg je een boete. Exact hetzelfde moeten ze gewoon doen met de boerka, en dat is ook de bedoeling. Maar zoals links alleen maar discussie kan voeren door het door te trekken tot het extreme (denk maar eens na over hoe kritiek op de islam uitloopt op vervolging door de nazi's) is het beeld gecreëerd dat Femke geen honderden agenten gaat inzetten om alleen maar te controleren op boerka's. Niemand werkelijk niemand verwacht dat, iedereen vind dat inbraken of geweld een hogere prio hebben. Maar helaas lopen de linkse sekte volgelingen weer in de maat en trekken elkaar onderling af bij het verhaal dat Femke zich verzet tegen deze racistische regering. Waar aan de andere kant de rechts gestoorden niet snappen dat dit gewoon weer een provocatie is van links en gaan ze massaal los op het internet.

Femke is de aanstichter, en het enige wat van Femke verwacht wordt is dat ze boerka dragers hetzelfde behandeld als bivakmuts dragers. Gewoon bij het constateren voorzien van een boete, meer niet. Gezichtsbedekkende kleding mag niet, punt uit feit! En wie maakt er weer onderscheid? Juist ja, de kliek die anderen continue beschuldig onderscheid te maken.
pi_183377207
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

het gat niet om de boerka, het gaat om het bedekken van je gezicht wat met die lelijke boerka komt. Staat wel in de wet.
De wet gaat niet over mensen die op straat lopen. Nogmaals: lees de wettekst. (Dat ik je daar 2 keer op moet wijzen is nogal idioot, maar goed.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 26-11-2018 14:11:53 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 26 november 2018 @ 10:56:31 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377231
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:54 schreef kurk_droog het volgende:

het gat niet om de boerka, het gaat om het bedekken van je gezicht wat met die lelijke boerka komt. Staat wel in de wet.
quote:
Gezichtsbedekkende kleding mag daardoor niet meer gedragen worden in het openbaar vervoer, het onderwijs en in ziekenhuizen.
Komt geen straat aan te pas.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 26-11-2018 14:12:21 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183377405
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit is puur Islamitische mannen paaien ten koste van een kwetsbare groep.
Dit.

Maar ja, als 12% van jouw stad islamitisch is, en je wilt koste wat kost de evenwichtige multiculturele droom/bubbel in stand houden dan kun je maar beter voorkomen dat je op gevoelige lange tenen gaat staan. Als je niet uitkijkt werk je radicalisering in de hand.

En/of verdere islamisering... :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183377499
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 10:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat jij even langs een opticien moet.

[..]

Komt geen straat aan te pas.
het zou op straat verboden moeten worden.
pi_183377762
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Den Haag ... is wel een dorp maar toch best een grote en met flink wat moslims

laat ik het anders zeggen, de enige plek waar ik ze wel eens tegenkom is op de haagse markt en dat is wel echt schilderswijk/sharia driehoek/dit/dat/alles maar het is echt heel zeldzaam

die kopen dan wat en dan gaan ze weer naar huis (denk ik) en daar heb ik natuurlijk geen last van
Als Hagenaar zie ik dat in mijn stad de hoeveelheid moslims (makkelijk te herkennen door hun uiterlijke kenmerken van hoofddoek en van halve tot complete wandelende tent) steeds meer toeneemt.

De (dominante) religieuze aanwezigheid, zeer zeker ook in de publieke ruimte, en tevens politieke invloed die zij met zich meebrengen vind ik zorgwekkend.

Overigens vind ik hier de enorme toename van Oostblokkers (die de volgende groep vormen die slecht integreren en meekomen) net zo zorgwekkend.

Ga in het centrum op een drukke dag eens tellen hoeveel autochtone Nederlanders je er ziet en hoort.

Dat die inmiddels ver in de minderheid zijn wordt je al snel duidelijk.

Het is snel gegaan.

Erg snel.
  maandag 26 november 2018 @ 11:41:29 #136
80382 manny
30 is best veel
pi_183377826
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als Hagenaar zie ik dat in mijn stad de hoeveelheid moslims (makkelijk te herkennen door hun uiterlijke kenmerken van hoofddoek en van halve tot complete wandelende tent) steeds meer toeneemt.

De (dominante) religieuze aanwezigheid, zeer zeker ook in de publieke ruimte, en tevens politieke invloed die zij met zich meebrengen vind ik zorgwekkend.

Overigens vind ik hier de enorme toename van Oostblokkers (die de volgende groep vormen die slecht integreren en meekomen) net zo zorgwekkend.

Ga in het centrum op een drukke dag eens tellen hoeveel autochtone Nederlanders je er ziet en hoort.

Dat die inmiddels ver in de minderheid zijn wordt je al snel duidelijk.

Het is snel gegaan.

Erg snel.
Toen ik er 20 jaar geleden kwam wonen zag je op donderdagavond al bijna uitsluitend niet witte mensen in het centrum. Als boertje uit de provincie viel me dat behoorlijk op. En ja, gemiddeld maakt een "wit" gezin ook nog eens minder kinderen..

Back on topic. Geen prioriteit zei Halsema toch. Prima. Er zijn zoveel dingen verboden waar de politie echt geen prioriteit aan kan geven, maar als het hinderlijk is / er aanleiding voor is dan kan de politie toch gewoon ingrijpen en wat doen.

Ik snap de ophef niet.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183377849
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Mag dat wel van je, drop is zwart. Zou zomaar als racistisch uitgelegd kunnen worden.
Je leest de wettekst niet en/of legt die compleet verkeerd uit, daar word je vervolgens meermalen op gewezen... en in plaats van "goh, dat had ik niet goed gezien. thanks." kom je met zo'n achterlijke ad hom?

8)7

Vind je het heel gek als mensen je niet serieus nemen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183377911
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je zou maar bij het gedeelte onderdrukte vrouwen horen, oftewel de meerderheid van vrouwen in die kringen. Dacht je eindelijk verlost te zijn van zo'n vrouw onderdrukkend symbool komt zo'n linkse droeftoeter weer met de regel er geen gehoor aan te geven.
Ja, als dat ding wordt verboden hoeven vrouwen 'm niet meer te dragen en zijn ze ineens van het juk bevrijd. Uhu.

quote:
Femke kan roeptoeteren wat ze wil, als een burger belt "daar loopt iemand in een boerka" is zij verplicht in te grijpen. Zij beslist niet wat de wet is en wat niet, indien ze dat wel doet dient ze per direct uit haar functie gezet te worden.
Jij bent wel zo'n burger hè? Die de politie belt. "ER LOOPT IEMAND IN EEN BOERKA OVER DE WINKELSTRAAT!!!"
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 11:51:50 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183377940
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als Hagenaar zie ik dat in mijn stad de hoeveelheid moslims (makkelijk te herkennen door hun uiterlijke kenmerken van hoofddoek en van halve tot complete wandelende tent) steeds meer toeneemt.

De (dominante) religieuze aanwezigheid, zeer zeker ook in de publieke ruimte, en tevens politieke invloed die zij met zich meebrengen vind ik zorgwekkend.

Overigens vind ik hier de enorme toename van Oostblokkers (die de volgende groep vormen die slecht integreren en meekomen) net zo zorgwekkend.

Ga in het centrum op een drukke dag eens tellen hoeveel autochtone Nederlanders je er ziet en hoort.

Dat die inmiddels ver in de minderheid zijn wordt je al snel duidelijk.

Het is snel gegaan.

Erg snel.
mjah das een ander punt, het ging om de boerka en ik kom ze niet tegen

verder ligt het een beetje aan de wijk waar je zit denk ik, bij mij is het in de regel gewoon hutspot met stamppotvolk of expats, in het centrum is het wat gemengder maar ik krijg niet het gevoel dat ik niet meer in Nederland ben zoals bv in de schilderswijk ofzo

ik moet wel eerlijk zeggen dat het me niet zo kan boeien dus het zal best zijn dat het me niet opvalt maar boerka's zie je wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 11:53:25 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183377967
Polen zijn er wel meer maar die zijn ook wit dus dat valt me ook niet op tot ze hun mond opendoen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183377976
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 10:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat jij even langs een opticien moet.

[..]

Komt geen straat aan te pas.
Komt geen straat aan te pas ?
Hoe loopt ze (de moslima) naar de bus dan vanuit het blijf van m'n lijf huis ?
  maandag 26 november 2018 @ 11:55:01 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377984
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:54 schreef Spectator19 het volgende:

Komt geen straat aan te pas ?
Hoe loopt ze (de moslima) naar de bus dan vanuit het blijf van m'n lijf huis ?
Onbestraft. Want dat mag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 11:55:26 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183377992
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:54 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Komt geen straat aan te pas ?
Hoe loopt ze (de moslima) naar de bus dan vanuit het blijf van m'n lijf huis ?
ze bedoelt dat het op straat nog gewoon mag volgens het voorstel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378004
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze bedoelt dat het op straat nog gewoon mag volgens het voorstel
De wet is deze zomer aangenomen, dus we zijn al voorbij 'voorstel'. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 11:57:07 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378016
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

De wet is deze zomer aangenomen, dus we zijn al voorbij 'voorstel'. ;)
point remains the same
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 11:59:25 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378067
ik kan me overigens wel voorstellen dat je in de bus of de tram ff de kap afzet zodat de driver ziet wie hij in zijn voertuig laat maar wat je er verder mee doet zal me echt een rotzorg zijn

maar das meer beleefdheid denk ik, ik zou er geen politie op afsturen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378068
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 11:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je bent best wel stupide als je zulke dingen gaat roepen.
nee hoor, de angstige waarheid dat de lange tenen migranten na zwarte piets, onze zeehelden vanzelf op andere zwarte dingen overgaan.

Alles moet blank worden volgens die donkere demonstranten. No more black face roepen ze zelf. Ik stel voor, begin bij jezelf en ga het land uit. Dan lost het vanzelf op
  maandag 26 november 2018 @ 12:00:02 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183378078
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:

nee hoor, de angstige waarheid dat de lange tenen migranten na zwarte piets, onze zeehelden vanzelf op andere zwarte dingen overgaan.

Alles moet blank worden volgens die donkere demonstranten. No more black face roepen ze zelf. Ik stel voor, begin bij jezelf en ga het land uit. Dan lost het vanzelf op
Juist. Best wel heel erg stupide.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183378090
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 11:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Onbestraft. Want dat mag.
En dan wil ze de bus in en dan zegt de chauffeur - ik neem je zo niet mee.
En weigert verder te rijden als ze toch instapt.
  maandag 26 november 2018 @ 12:01:15 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183378096
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:00 schreef Spectator19 het volgende:

En dan wil ze de bus in en dan zegt de chauffeur - ik neem je zo niet mee.
En weigert verder te rijden als ze toch instapt.
Ja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:01:42 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378109
dan krijgt de chauffeur problemen met zijn baas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378138
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
dan krijgt de chauffeur problemen met zijn baas
Denk het niet want chauffeurs hebben ook richtlijnen, een junk nemen ze bijvoorbeeld ook niet mee.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:04:05 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378148
ja want dat is bijna hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378151
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:03 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Denk het niet want chauffeurs hebben ook richtlijnen, een junk nemen ze bijvoorbeeld ook niet mee.
Wat?
pi_183378197
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:03 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Denk het niet want chauffeurs hebben ook richtlijnen, een junk nemen ze bijvoorbeeld ook niet mee.
De bus niet? Genoeg junks in de bus gezien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:07:50 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378210
als ik kacheltjelam ben mag ik ook gewoon mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:08:05 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378214
komt wel eens voor ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:09:59 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378234
punt is dat je klachten krijgt als je dienstregeling misloopt omdat je moeilijk gaat zitten doen over een boerka

gebeurt dat vaker dan krijg je dat als chauffeur op je bordje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378265
Gezichtssluiers Draagsters en Debatten - Parlementaire monitor :

In winkels krijgen ze meer commentaar, scholen laten hen voor de deur staan, buschauffeurs doen hun deur niet open, en de bank komen ze niet meer in. ‘Mijn man heeft dus een eigen zaak. Iedere
week ging ik op maandag even op de bank geld in de automaat storten, dat was
handig, ik kwam er toch langs. En toen mocht ik opeens de bank niet meer in!
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:15:23 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378311
dat de bank gemaskerde lieden niet tof vind snap ik ook nog wel _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378453
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe zie jij het ten uitvoer brengen van de handhaving dan precies voor je?

Als je boerkadraagsters wilt vervolgen zul je ze wel eerst ff moeten vinden.
Voor iemand die pretendeert de wet te kennen is dit een vrij idiote vraag en opmerking.
pi_183378593
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:25 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Voor iemand die pretendeert de wet te kennen is dit een vrij idiote vraag en opmerking.
Dan zou je die met gemak moeten kunnen beantwoorden.

Stel: jij bent belast met het handhaven van deze wet. Wat ga jij dan concreet doen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183378717
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zou je die met gemak moeten kunnen beantwoorden.

Stel: jij bent belast met het handhaven van deze wet. Wat ga jij dan concreet doen?
Omdat het alleen gaat over het verbod op gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en overheidsgebouwen. Het personeel aldaar zal er initieel dan op toezien. In het geval het verbod dan alsnog wordt overtreden dan pas zal er opgetreden hoeven te worden door de (mogelijk) ingeschakelde ordedienst/politie/etc

Er is geen algeheel boerkaverbod. Opsporing is derhalve ook niet nodig.

Het is al eerder vermeld hier door user Montagui.

Stop met het belachelijke frame van "opsporing"
  maandag 26 november 2018 @ 12:50:14 #164
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183378757
Stromingen in de islam waar men vrouwen degradeert tot derderangs wezen.

Met goedkeuring van GroenLinks.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-11-2018 14:14:41 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183378840
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:47 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Omdat het alleen gaat over het verbod op gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, de zorg, het openbaar vervoer en overheidsgebouwen. Het personeel aldaar zal er initieel dan op toezien. In het geval het verbod dan alsnog wordt overtreden dan pas zal er opgetreden hoeven te worden door de (mogelijk) ingeschakelde ordedienst/politie/etc

Er is geen algeheel boerkaverbod. Opsporing is derhalve ook niet nodig.

Het is al eerder vermeld hier door user Montagui.

Stop met het belachelijke frame van "opsporing"
Dat is geen frame. Ik vraag mij hardop af wat "handhaven" in dit geval dan betekent. Zoals je het hier omschrijft is het "afwachten tot er een keer iemand een aangifte doet". Vrij vertaald: niks doen.

Deze wet is deze zomer aangenomen, maar bij mijn weten zijn er nog 0 aangiftes gedaan. Kortom: we zijn bijna een half jaar verder, en er is nog niets voor de rechter gekomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183378847
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
dan krijgt de chauffeur problemen met zijn baas
De wet gaat boven interne regels van een bedrijf!
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 12:56:48 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183378864
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:55 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

De wet gaat boven interne regels van een bedrijf!
de wet stelt niet dat het verboden is om boerka's mee te nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183378883
quote:
13s.gif Op maandag 26 november 2018 12:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stromingen in de islam waar men vrouwen degradeert tot derderangs wezen.

Met goedkeuring van GroenLinks.
Je kunt je afvragen wat zo'n verbod in de praktijk voor uitwerkingen heeft voor die vrouwen. Doen alsof die hiermee geholpen zijn is nogal naïef.
pi_183378890
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is geen frame. Ik vraag mij hardop af wat "handhaven" in dit geval dan betekent. Zoals je het hier omschrijft is "afwachten tot er een keer iemand een aangifte doet". Vrij vertaald: niks doen.

Deze wet is deze zomer aangenomen, maar bij mijn weten zijn er nog 0 aangiftes gedaan. Kortom: we zijn bijna een half jaar verder, en er is nog niets voor de rechter gekomen.
De Eerste Kamer stemde in juni in met een wetsvoorstel dat het dragen van gezichtsbedekkende kleding verbiedt in onderwijs- en zorginstellingen, overheidsgebouwen en in het openbaar vervoer. Wie zich niet aan het verbod houdt, riskeert een boete van 410 euro.

Minister Kajsa Ollongren, die verantwoordelijk is voor het invoeren van het 'boerkaverbod', heeft nog geen ingangsdatum bepaald.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)landse-wetten-gelden
pi_183378937
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:58 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

De Eerste Kamer stemde in juni in met een wetsvoorstel dat het dragen van gezichtsbedekkende kleding verbiedt in onderwijs- en zorginstellingen, overheidsgebouwen en in het openbaar vervoer. Wie zich niet aan het verbod houdt, riskeert een boete van 410 euro.

Minister Kajsa Ollongren, die verantwoordelijk is voor het invoeren van het 'boerkaverbod', heeft nog geen ingangsdatum bepaald.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)landse-wetten-gelden
Ah, ok.. ik was niet op de hoogte dat er nog een ingangsdatum bepaald moet worden en ging er vanuit dat de wet al van kracht was.

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat we veel aangiften kunnen gaan verwachten. Maar ik kijk in spanning uit naar het eerste proces. (Als dat ooit komt.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183378948
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

de wet stelt niet dat het verboden is om boerka's mee te nemen
Nee , maar wel om gezichtsbedekkende kleding te dragen in het openbaar vervoer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 26-11-2018 13:08:43 ]
  maandag 26 november 2018 @ 13:03:10 #172
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183378966
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat zo'n verbod in de praktijk voor uitwerkingen heeft voor die vrouwen. Doen alsof die hiermee geholpen zijn is nogal naïef.
In de wereld worden miljoenen vrouwen in naam van hun god tot voetveeg gedegradeerd. Iedereen die vrouwen gelijke rechten gunt, zal mordicus tegen deze poppenkast zijn. Nu halen ze er in het journaal altijd wel 1 met een grote bek naar voren die zeggen dat het hun eigen keuze is. Zou best kunnen dat deze vrouwen zelf kiezen voor hun ondergeschiktheid, maar zij spreken niet voor de miljoenen tot slavernij veroordeelde vrouwmensen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183378984
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, ok.. ik was niet op de hoogte dat er nog een ingangsdatum bepaald moet worden en ging er vanuit dat de wet al van kracht was.

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat we veel aangiften kunnen gaan verwachten. Maar ik kijk in spanning uit naar het eerste proces. (Als dat ooit komt.)
Aangiften ? Ze krijgen gewoon een boete van 410 euro ! klaar !
pi_183378991
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:04 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Aangiften ? Ze krijgen gewoon een boete van 410 euro ! klaar !
Van wie? De buschauffeur? Die kan helemaal geen boetes uitdelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 26 november 2018 @ 13:06:29 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183379026
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van wie? De buschauffeur? Die kan helemaal geen boetes uitdelen.
Nee, niet van de buschauffeur.

Wel van controleurs of agenten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183379031
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, ok.. ik was niet op de hoogte dat er nog een ingangsdatum bepaald moet worden en ging er vanuit dat de wet al van kracht was.

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat we veel aangiften kunnen gaan verwachten. Maar ik kijk in spanning uit naar het eerste proces. (Als dat ooit komt.)
In Belgie hebben ze iig een wet die lijkt te werken, mag toch aannemen dat de Nederlandse wetgevers leentjebuur gespeeld hebben.

quote:
Rechterlijke toetsing

In twee arresten heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens geoordeeld dat het Belgische verbod niet strijdig was met de grondrechten (godsdienstvrijheid, eerbiediging van het privéleven en vrijheid van meningsuiting).[24][25] De eerste zaak had betrekking op de wet van 2011 en de tweede op een politiereglement van de zone Vesdre. In beide gevallen stelde het hof zich terughoudend op en zag het een eventueel verbod op integrale gezichtsbedekking als een 'samenlevingskeuze' die in de eerste plaats aan de wetgever toekomt. Het hof aanvaardde dat zo'n verbod in een democratische maatschappij noodzakelijk kan zijn om de interactie en communicatie tussen individuen te beschermen. De maatregel was proportioneel met het nagestreefde doel de voorwaarden van het 'samen leven' te bewaren.

Het hof volgde daarmee een eerder uitgezette lijn
https://nl.wikipedia.org/(...)tsbedekkende_kleding
pi_183379042
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In de wereld worden miljoenen vrouwen in naam van hun god tot voetveeg gedegradeerd. Iedereen die vrouwen gelijke rechten gunt, zal mordicus tegen deze poppenkast zijn. Nu halen ze er in het journaal altijd wel 1 met een grote bek naar voren die zeggen dat het hun eigen keuze is. Zou best kunnen dat deze vrouwen zelf kiezen voor hun ondergeschiktheid, maar zij spreken niet voor de miljoenen tot slavernij veroordeelde vrouwmensen.
Maar ook in het ergste geval zijn die vrouwen niet geholpen met een verbod. Integendeel.
pi_183379045
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van wie? De buschauffeur? Die kan helemaal geen boetes uitdelen.
De buschauffeur dient toegang te weigeren.
pi_183379069
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, niet van de buschauffeur.

Wel van controleurs of agenten.
Aha, dus jij wilt agenten gaan inzetten die gaan meerijden in bussen en treinen om te zien of er niemand een boerka draagt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183379073
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van wie? De buschauffeur? Die kan helemaal geen boetes uitdelen.
Die roepen de politie en de ns de spoorwegpolitie, heel simpel toch molurus.
pi_183379091
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Die roepen de politie en de ns de spoorwegpolitie, heel simpel toch molurus.
Rosa Parks all over again dit. :)

Maar goed: uiteindelijk zal dit er toch toe gaan leiden dat het ergens een keer voor de rechter komt. Dat is: als er werkelijk gevallen zijn waarin de politie erbij wordt geroepen om een boerkadraagster van de bus te verwijderen. Ik moet dat nog zien gebeuren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 26 november 2018 @ 13:12:01 #182
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183379118
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar ook in het ergste geval zijn die vrouwen niet geholpen met een verbod. Integendeel.
In Europa hebben vrouwen hard moeten vechten voor gelijke rechten, dan gaan we toch niet die achterlijke discriminatie van vrouwen weer toestaan? Jammer dan voor deze specifieke vrouwen, het gaat om een groter belang.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183379137
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

blijkt nergens uit, enige wat ze zegt is dat ze niet actief op boerkas gaan jagen

daar kun je best een mening over hebben maar het leger inzetten om de mensen bang te maken is echt 8 treden verder op de ladder

we wonen toch niet in fucking Rusland ofzo :')
Dat blijkt weldegelijk ergens uit. Halsema is door meerdere politici, maar wellicht neutraler nog, meerdere hoogleraren bestuursrecht terecht gewezen.

Halsema bedrijft als burgemeester partijpolitiek. Daarom is ze ongeschikt voor haar functie. Omdat Amsterdam wel vaker insubordinaat is, lijkt een harde aanpak mij gewenst: militaire parade na inrekening van burgemeester en raadsleden die denken dat de wet niet geldt in Amsterdam.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183379205
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat zo'n verbod in de praktijk voor uitwerkingen heeft voor die vrouwen. Doen alsof die hiermee geholpen zijn is nogal naïef.
Het verbod is dan ook niet ingesteld om die vrouwen te helpen maar om de Nederlandse maatschappij te helpen. Dus wat het in de praktijk voor uitwerking heeft lijkt me heel simpel. De vrouwen hebben de keuze tussen dat rare kleed afwerpen of riskeren een boete.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379217
Ollongren: Voorlopig geen boerkaverbod
"Overigens betekent invoering van het boerkaverbod niet dat agenten in de toekomst jacht gaan maken op mensen met gelaatsbedekkende kleding (nikaab, integraalhelm of masker) op straat, zoals Halsema dit weekeinde leek te suggereren. Het verbod geldt alleen op een beperkt aantal plekken en pas nadat bijvoorbeeld een buschauffeur heeft gevraagd of iemand zijn gezicht wil tonen en die persoon weigert dat, kan de politie erbij worden gehaald."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183379309
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

lolwhut _O-
Geen speld tussen te krijgen met hoe ze het bivakmuts verbod oppakken en dit moeten doortrekken tot de boerka. Links creëert graag het idee alsof er complete ME pelotons door de stad moeten lopen om boerka's te gaan weren. Dat is dat geesteszieke overdrijven tot het extreme om maar een punt te kunnen maken in de eigen bubbel. Dit dienen ze exact zo aan te pakken als het bivakmuts verbod, dus gewoon bij constatering beboeten. Dit doen ze al jaren, maar nu opeens ophef maken, juist ja.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 26-11-2018 14:17:26 ]
pi_183379404
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Rosa Parks all over again dit. :)

Maar goed: uiteindelijk zal dit er toch toe gaan leiden dat het ergens een keer voor de rechter komt. Dat is: als er werkelijk gevallen zijn waarin de politie erbij wordt geroepen om een boerkadraagster van de bus te verwijderen. Ik moet dat nog zien gebeuren.
Dit vergelijken met Rosa Parks. :')
Kun je nog dieper zinken?
pi_183379518
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je fantasie slaat weer eens flink op hol.
Niet eens zo heel raar nagedacht hoor van jarvis.

Waarom denk jij van niet dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183379530
Bron Telegraaf



Ik werd een beetje misselijk na het zien van deze foto met 2 kutwijven :r :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183379539
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik waag te betwijfelen of het van links komt, eerder rechts is mijn ervaring.
In dit soort topics komt het toch wel heel vaak van id-policitics-links af.
Valt mij op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183379574
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In dit soort topics komt het toch wel heel vaak van id-policitics-links af.
Valt mij op.
Ik schaal mij onder links en ben van mening dat rechts eerder met een bek vol tanden staat, en dan op spelfouten overgaat, en dan ziet men niks meer!
pi_183379587
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je fantasie slaat weer eens flink op hol.
Juist ja, verbod op gezichtsbedekkende kleding. Boerka's gelijk behandelen aan bivakmutsen = meteen gelijkheid en dus geen discriminatie. En dus ook geen honderden extra agenten nodig zoals dat links populistisch geval roept. Bij constatering op de bon slingeren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 26-11-2018 14:19:46 ]
pi_183379620
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:13 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat blijkt weldegelijk ergens uit. Halsema is door meerdere politici, maar wellicht neutraler nog, meerdere hoogleraren bestuursrecht terecht gewezen.

Halsema bedrijft als burgemeester partijpolitiek. Daarom is ze ongeschikt voor haar functie. Omdat Amsterdam wel vaker insubordinaat is, lijkt een harde aanpak mij gewenst: militaire parade na inrekening van burgemeester en raadsleden die denken dat de wet niet geldt in Amsterdam.
Je kan ook overdrijven. Je betoog begint redelijk maar op een gegeven moment ontspoor je behoorlijk.
  maandag 26 november 2018 @ 13:38:09 #194
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183379642
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In de wereld worden miljoenen vrouwen in naam van hun god tot voetveeg gedegradeerd. Iedereen die vrouwen gelijke rechten gunt, zal mordicus tegen deze poppenkast zijn. Nu halen ze er in het journaal altijd wel 1 met een grote bek naar voren die zeggen dat het hun eigen keuze is. Zou best kunnen dat deze vrouwen zelf kiezen voor hun ondergeschiktheid, maar zij spreken niet voor de miljoenen tot slavernij veroordeelde vrouwmensen.
Klopt, daar gaat mijn bloed ook van koken. Er zijn ook sadomasochisten die pijn lekker vinden. Maar vrouwen die er met de zweep van langs krijgen als straf omdat ze verkracht zijn, dat is onmenselijk. Ga je dan ook zeggen ''Ja maar in de BDSM zijn zweepslagen normaal, ze willen het zelf, dus wie zijn wij om dat te verbieden''. Het is echt een soort kleuterniveau goedpraten masterclass.

Het vervelende is ook dat deze discussie altijd ontspoort omdat mensen doen alsof het enkel om de uitvoerbaarheid gaat.

''Ja nou ja maar als het niet mag blijven die vrouwen voortaan thuis. Is dat wat je wilt''?

''De politie heeft wel wat beters te doen dan te jagen op 100 boerkahouders in Nederland''.

''Dat geld van die boetes levert toch nauwelijks iets op''.

Het gaat helemaal niet over de uitvoerbaarheid, of het nou wel of niet wordt gehandhaafd of niet en hoeveel geld het oplevert. Het gaat erom wat wij als Nederlandse samenleving wel of niet acceptabel vinden.

Wat mij betreft is Halsema door het ijs gezakt. Ik vind het prima dat ze het verbod niet handhaaft, prima dat ze de politie liever ergens anders op zet. Mag je eerlijk zeggen. Maar ik vind dat je je als eerste vrouwelijke burgemeester van Amsterdam toch wel had kunnen uitspreken tegen deze vorm van slavernij en vrouwenmishandeling. Dat gelul over wat een prachtige diverse multiculturele stad Amsterdam is omdat ze dit symbool van onderdrukking toestaan, dat vind ik echt walgelijk!

Je kunt niet beweren dat Amsterdam gendergelijkheid belangrijk vindt en tegelijkertijd religieuze vrouwenmishandeling en sociale achterstelling oogluikend toestaan ''want wat zijn we toch prachtig divers''. Nogmaals. Zeg dan dat je het boerkaverbod niet gaat handhaven, maar spreek je tenminste uit tegen dit bizarre gebruik.
pi_183379678
Ik vind dat de overheid sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
  maandag 26 november 2018 @ 13:40:49 #196
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183379698
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vind dat de overheid sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
Ik vind dat een echtgenoot sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
pi_183379717
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind dat een echtgenoot sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
Hoe mensen hun relatie inrichten is mijn zaak niet. Maar de overheid moet zich buiten dit soort kwesties houden.
pi_183379719
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik vind dat een echtgenoot sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
En hoe brengt een boerkaverbod daar precies verandering in?

Of laat ik het anders stellen: hoe is de vrouw hierbij gebaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183379739
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vind dat de overheid sowieso niets te zeggen zou moeten hebben over hoe iemand zich kleedt.
Vind ik ook, tegelijkertijd vind ik dat de overheid wel een taak heeft om zaken leefbaar en veilig te houden en mensen die zich in vermomming in openbare gebouwen en ov begeven dragen niet bij aan de leefbaarheid en de veiligheid. Van mij mag iemand dus prima voor schut lopen op straat met een zak over haar hoofd, maar in het ov en publiek toegankelijke gebouwen zet je dat rare ding af en anders ga je maar op de fiets. En iedereen die een zaak of wat dan ook runt heeft wat mij betreft het volste recht om kledingvoorschriften op te stellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379766
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vind ik ook, tegelijkertijd vind ik dat de overheid wel een taak heeft om zaken leefbaar en veilig te houden en mensen die zich in vermomming in openbare gebouwen en ov begeven dragen niet bij aan de leefbaarheid en de veiligheid. Van mij mag iemand dus prima voor schut lopen op straat met een zak over haar hoofd, maar in het ov en publiek toegankelijke gebouwen zet je dat rare ding af en anders ga je maar op de fiets. En iedereen die een zaak of wat dan ook runt heeft wat mij betreft het volste recht om kledingvoorschriften op te stellen.
Rare aanname om te denken dat een vrouw in boerka gevaarlijk zou zijn. Dat lijken me juist eerder schuchtere types. Anders ga je ook niet in zo'n ding lopen.
pi_183379776
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe brengt een boerkaverbod daar precies verandering in?

Of laat ik het anders stellen: hoe is de vrouw hierbij gebaat?
Geef zelf het antwoord joh !
pi_183379785
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Rare aanname om te denken dat een vrouw in boerka gevaarlijk zou zijn. Dat lijken me juist eerder schuchtere types. Anders ga je ook niet in zo'n ding lopen.
Ik neem niet aan dat een vrouw in boerka gevaarlijk is. Ik weet niet wie er onder de boerka zit, niet of er überhaupt een vrouw onder zit en dus ook niet of die persoon gevaarlijk is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379797
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe brengt een boerkaverbod daar precies verandering in?

Of laat ik het anders stellen: hoe is de vrouw hierbij gebaat?
Waarom zou die vrouw hier bij gebaat moeten zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379805
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat een vrouw in boerka gevaarlijk is. Ik weet niet wie er onder de boerka zit, niet of er überhaupt een vrouw onder zit en dus ook niet of die persoon gevaarlijk is.
Als we op die toer gaan redeneren moet je vermommingen an sich gaan verbieden. Als iemand een masker op heeft weet je immers ook niet wie daar onder zit. Wat een krampachtige bedoeling allemaal. Als mensen met zo'n gordijn over hun hoofd rond willen lopen, prima. Daar zijn we een vrij land voor.
  maandag 26 november 2018 @ 13:48:35 #205
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_183379814
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Klopt, daar gaat mijn bloed ook van koken. Er zijn ook sadomasochisten die pijn lekker vinden. Maar vrouwen die er met de zweep van langs krijgen als straf omdat ze verkracht zijn, dat is onmenselijk. Ga je dan ook zeggen ''Ja maar in de BDSM zijn zweepslagen normaal, ze willen het zelf, dus wie zijn wij om dat te verbieden''. Het is echt een soort kleuterniveau goedpraten masterclass.

Het vervelende is ook dat deze discussie altijd ontspoort omdat mensen doen alsof het enkel om de uitvoerbaarheid gaat.

''Ja nou ja maar als het niet mag blijven die vrouwen voortaan thuis. Is dat wat je wilt''?

''De politie heeft wel wat beters te doen dan te jagen op 100 boerkahouders in Nederland''.

''Dat geld van die boetes levert toch nauwelijks iets op''.

Het gaat helemaal niet over de uitvoerbaarheid, of het nou wel of niet wordt gehandhaafd of niet en hoeveel geld het oplevert. Het gaat erom wat wij als Nederlandse samenleving wel of niet acceptabel vinden.

Wat mij betreft is Halsema door het ijs gezakt. Ik vind het prima dat ze het verbod niet handhaaft, prima dat ze de politie liever ergens anders op zet. Mag je eerlijk zeggen. Maar ik vind dat je je als eerste vrouwelijke burgemeester van Amsterdam toch wel had kunnen uitspreken tegen deze vorm van slavernij en vrouwenmishandeling. Dat gelul over wat een prachtige diverse multiculturele stad Amsterdam is omdat ze dit symbool van onderdrukking toestaan, dat vind ik echt walgelijk!

Je kunt niet beweren dat Amsterdam gendergelijkheid belangrijk vindt en tegelijkertijd religieuze vrouwenmishandeling en sociale achterstelling oogluikend toestaan ''want wat zijn we toch prachtig divers''. Nogmaals. Zeg dan dat je het boerkaverbod niet gaat handhaven, maar spreek je tenminste uit tegen dit bizarre gebruik.
Hear, hear.

Ik verbaas me er elke keer weer over dat vrouwenrechten direct bij het oud vuil worden gezet als het niet in het multiculturele plaatje past.
pi_183379831
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom zou die vrouw hier bij gebaat moeten zijn?
Oh, ik dacht uit de reactie van de heer Aardbei op te maken dat hij met het verbod vrouwen denkt te helpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183379847
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als we op die toer gaan redeneren moet je vermommingen an sich gaan verbieden. Als iemand een masker op heeft weet je immers ook niet wie daar onder zit. Wat een krampachtige bedoeling allemaal. Als mensen met zo'n gordijn over hun hoofd rond willen lopen, prima. Daar zijn we een vrij land voor.
Een masker of gordijn over je hoofd is ook verboden. Het gaat om een verbod op "gezichtsbedekkende kleding".

Helaas heeft het zijn van een vrij land ook lieden aangetrokken die niet met vrijheid om kunnen gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379856
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als we op die toer gaan redeneren moet je vermommingen an sich gaan verbieden. Als iemand een masker op heeft weet je immers ook niet wie daar onder zit. Wat een krampachtige bedoeling allemaal. Als mensen met zo'n gordijn over hun hoofd rond willen lopen, prima. Daar zijn we een vrij land voor.
Je komt met een masker op niet gewoon de Stopera in, dat kan ik je garanderen.
pi_183379877
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een masker of gordijn over je hoofd is ook verboden. Het gaat om een verbod op "gezichtsbedekkende kleding".

Helaas heeft het zijn van een vrij land ook lieden aangetrokken die niet met vrijheid om kunnen gaan.
Dit gaat niet één terreurdaad voorkomen. Denk dat het zelfs averechts werkt. Het dient alleen als zoethoudertje voor de schichtig om zich heen kijkende angstige medeburgers.
pi_183379882
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet eens zo heel raar nagedacht hoor van jarvis.

Waarom denk jij van niet dan?
Nee joh? Wie heb je het over de ME zien hebben? Of überhaupt zo dik aangezet over de politie of iets?
pi_183379886
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, ik dacht uit de reactie van de heer Aardbei op te maken dat hij met het verbod vrouwen denkt te helpen.
Volgens mij wijst hij vooral op het zwalkende inconsequente geluid uit de gemeente amsterdam. Enerzijds tegen vrouwenmishandeling en voor feminisme, anderzijds het symbool van vrouwenonderdrukking niet aan willen pakken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379887
pi_183379896
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit gaat niet één terreurdaad voorkomen. Denk dat het zelfs averechts werkt. Het dient alleen als zoethoudertje voor de schichtig om zich heen kijkende angstige medeburgers.
Wie zegt dat het gaat om terreur voorkomen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183379911
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie zegt dat het gaat om terreur voorkomen?
Waar is het dan om te doen? Mensen die een burka aantrekken om een overval te plegen? Het lost niets op, vergroot slechts de problemen. Dom, dom, dom.
pi_183379912
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij wijst hij vooral op het zwalkende inconsequente geluid uit de gemeente amsterdam. Enerzijds tegen vrouwenmishandeling en voor feminisme, anderzijds het symbool van vrouwenonderdrukking niet aan willen pakken.
Tsja, ik snap de spagaat. Boerka's zijn weliswaar walgelijk, maar je moet je tegelijkertijd afvragen of de huidige dragers gebaat zijn bij een verbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183379916
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee joh? Wie heb je het over de ME zien hebben? Of überhaupt zo dik aangezet over de politie of iets?
Lees het topics dan nog eens door, er werd zelfs over opsporing gepraat.
pi_183379942
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap de spagaat. Boerka's zijn weliswaar walgelijk, maar je moet je tegelijkertijd afvragen of de huidige dragers gebaat zijn bij een verbod.
Wat schaal jij onder dragers, er kan net zo goed een kerel onder zitten, ( met of zonder bomgordel) toch?
pi_183379979
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap de spagaat. Boerka's zijn weliswaar walgelijk, maar je moet je tegelijkertijd afvragen of de huidige dragers gebaat zijn bij een verbod.
er is geen spagaat. Je moet gewoon herkenbaar zijn, daarnaast hoort het niet in onze westerse cultuur. Pas je aan of ga weg.
pi_183379980
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat schaal jij onder dragers, er kan net zo goed een kerel onder zitten, ( met of zonder bomgordel) toch?
Frankrijks beruchtste crimineel liep gewoon rond... onder een burka
pi_183379982
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat schaal jij onder dragers, er kan net zo goed een kerel onder zitten, ( met of zonder bomgordel) toch?
Als je een bomgordel draagt moet je wel ongelooflijk stom zijn om een burka aan te trekken, daarmee vraag je alleenaareer aandacht.
pi_183379990
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Waar is het dan om te doen? Mensen die een burka aantrekken om een overval te plegen? Het lost niets op, vergroot slechts de problemen. Dom, dom, dom.
Oo dat weet je niet?
Lees je even in:
https://www.rijksoverheid(...)deeltelijk-verbieden

2e zin.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 26 november 2018 @ 13:59:36 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183379997
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

Wat schaal jij onder dragers, er kan net zo goed een kerel onder zitten, ( met of zonder bomgordel) toch?
Ja. Doodziek word ik van al die verhalen in de krant en op het journaal over ontploffende boerka’s in Amsterdam en Lutjebroek. Elke week is het weer ergens raak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183380016
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 13:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Doodziek word ik van al die verhalen in de krant en op het journaal over ontploffende boerka’s in Amsterdam en Lutjebroek. Elke week is het weer ergens raak.
Ja, ik snap die boosheid en onmacht van Jarvis wel.
pi_183380037
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap de spagaat. Boerka's zijn weliswaar walgelijk, maar je moet je tegelijkertijd afvragen of de huidige dragers gebaat zijn bij een verbod.
De de huidige dragers zoeken dat maar lekker zelf uit.
Overtreding = een bon van 410 euro - lik op stuk beleid is gewenst !
pi_183380042
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Oo dat weet je niet?
Lees je even in:
https://www.rijksoverheid(...)deeltelijk-verbieden

2e zin.
"In bepaalde situaties moeten we elkaar aankijken." Wat een dooddoener weer. Je moet wat om je symboolpolitiek te verantwoorden.
pi_183380046
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 13:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Doodziek word ik van al die verhalen in de krant en op het journaal over ontploffende boerka’s in Amsterdam en Lutjebroek. Elke week is het weer ergens raak.
Jij kunt niet lezen net zo goed, misschien evt is hetzelfde hoor, ik beweer niet dat het zo is, het zou ook kunnen dat een kerel met het zorgpasje gaat van iemand anders onder zo een kleed toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 14:01:48 ]
pi_183380049
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap de spagaat. Boerka's zijn weliswaar walgelijk, maar je moet je tegelijkertijd afvragen of de huidige dragers gebaat zijn bij een verbod.
Waarom moeten de dragers gebaat zijn bij een verbod? De maatschappij moet er bij gebaat zijn. Bij de vaststelling van het maximum alcoholpercentage vroegen we ons toch ook niet af of de alcomobilist daar mee gebaat is?

Het geeft wel aan hoe ver mensen zijn afgegleden als het gaat om moslims. Opeens moeten "moslims" ergens baat bij hebben, dat is helemaal het uitgangspunt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 26 november 2018 @ 14:02:15 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183380057
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef john2406 het volgende:

Jij kunt niet lezen net zo goed, misschien evt is hetzelfde hoor, ik beweer niet dat het zo is, het zou ook kunnen dat een kerel met het zorgpasje gaat van iemand anders onder zo een kleed toch?
Toch zeker wel. En zo niet. Dan toch ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183380061
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom moeten de dragers gebaat zijn bij een verbod? De maatschappij moet er bij gebaat zijn.
En hoe is de maatschappij hierbij gebaat?
pi_183380064
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

De de huidige dragers zoeken dat maar lekker zelf uit.
Overtreding = een bon van 410 euro - lik op stuk beleid is gewenst !
Akkoord.

Maar laten we dan niet doen alsof deze maatregel is bedoeld om onderdrukte vrouwen te helpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183380079
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"In bepaalde situaties moeten we elkaar aankijken." Wat een dooddoener weer. Je moet wat om je symboolpolitiek te verantwoorden.
Het is dus niet om vrouwen te helpen of om terreur te bestrijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380089
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord.

Maar laten we dan niet doen alsof deze maatregel is bedoeld om onderdrukte vrouwen te helpen.
Dat doet ook niemand.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380091
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom moeten de dragers gebaat zijn bij een verbod? De maatschappij moet er bij gebaat zijn. Bij de vaststelling van het maximum alcoholpercentage vroegen we ons toch ook niet af of de alcomobilist daar mee gebaat is?

Het geeft wel aan hoe ver mensen zijn afgegleden als het gaat om moslims. Opeens moeten "moslims" ergens baat bij hebben, dat is helemaal het uitgangspunt niet.
Och, ik zie in deze discussie toch geregeld het argument voorbijkomen dat het verbod is bedoeld om onderdrukte vrouwen te helpen. Maar ik ben blij dat jij in alle eerlijkheid aangeeft dat dat grote lariekoek is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183380105
De grote vraag is hier natuurlijk, wat is nou eigenlijk het beoogde doel?

1) het verbeteren / vergroten van de veiligheid
2) het bestrijden van religieuze onderdrukking van vrouwen

De wet lijk zich vooral te richten op 1). Ik vermoed dat dit formeel en politiek de voornaamste reden is. Echter is het mij dan niet duidelijk waarom we uitzonderingen zouden maken voor feestelijke en culturele activiteiten. (Zoals bijvoorbeeld zwarte piet.)

De mensen die hier compleet overspannen raken van de uitspraken van Halsema lijkt het toch meer te doen zijn om puntje 2). Niet dat de boerka bij naam wordt genoemd in de wet, maar voor veel mensen lijkt het toch vooral een maatregel om de Islam in Nederland te bestrijden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183380109
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat doet ook niemand.
Nee, dat doe jij niet. Maar het is wel degelijk een veelgebruikt argument voor het boerkaverbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183380112
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoe is de maatschappij hierbij gebaat?
Die is daar in zoverre bij gebaat dat een buschaufeur iemand in een boerka kan weigeren en dan nu de wet aan zijn zijde heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380129
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is dus niet om vrouwen te helpen of om terreur te bestrijden.
Dat zogenaamde motief komt hier anders geregeld voorbij.
pi_183380135
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat doe jij niet. Maar het is wel degelijk een veelgebruikt argument voor het boerkaverbod.
Maar niet door de mensen die er over gaan. Wat Jopie uit Rotterdam Zuid er van vind is niet zo interessant.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380143
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die is daar in zoverre bij gebaat dat een buschaufeur iemand in een boerka kan weigeren en dan nu de wet aan zijn zijde heeft.
Hoe is de maatschappij gebaat bij een buschauffeur die iemand in een boerka kan weigeren?
pi_183380166
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zogenaamde motief komt hier anders geregeld voorbij.
Ja, nou en? Dat is hetzelfde als : "dat hep op feesboek gestaan"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380176
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar niet door de mensen die er over gaan. Wat Jopie uit Rotterdam Zuid er van vind is niet zo interessant.
Ook op FOK! komt dat argument vaak voorbij. Maar nogmaals, jouw standpunt is in ieder geval helder. Een verbod komt niet voort uit de wens om onderdrukte moslima's te helpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183380194
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, nou en? Dat is hetzelfde als : "dat hep op feesboek gestaan"
Je snapt dat we hier op elkaar reageren? Als dat argument hier met enige regelmaat voorbijkomt, is het dus relevant voor de discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183380205
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe is de maatschappij gebaat bij een buschauffeur die iemand in een boerka kan weigeren?
Dan weten de medepassagiers dat in een geval van controle er in ieder geval net zoals voor ieder ander kan worden vastgesteld dat de persoon ook is wie zze zegt te zijn.

Plus dat ik vermoed dat de overige passagiers meer op hun gemak zitten zonder zichtbaar fundamentalistische moslim in hun midden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380206
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is dus niet om vrouwen te helpen of om terreur te bestrijden.
Maar... Omdat de overheid denkt dat ik iedereen zo nodig aan moet kijken?
pi_183380207
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, nou en? Dat is hetzelfde als : "dat hep op feesboek gestaan"
Neuh, niet echt.
pi_183380233
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt dat we hier op elkaar reageren? Als dat argument hier met enige regelmaat voorbijkomt, is het dus relevant voor de discussie.
Voor de discussie op fok ja, maar niet voor de beweegredenen van de overheid, en daar vraagt hij toch naar?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380249
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan weten de medepassagiers dat in een geval van controle er in ieder geval net zoals voor ieder ander kan worden vastgesteld dat de persoon ook is wie zze zegt te zijn.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag hoe de maatschappij daar baat bij heeft. Het 'probleem' wat je schetst komt al nauwelijks tot niet voor. Dus welk belang het zou moeten dienen is nog steeds ietwat onduidelijk.
pi_183380254
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"In bepaalde situaties moeten we elkaar aankijken." Wat een dooddoener weer. Je moet wat om je symboolpolitiek te verantwoorden.
quote:
Rechterlijke toetsing

In twee arresten heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens geoordeeld dat het Belgische verbod niet strijdig was met de grondrechten (godsdienstvrijheid, eerbiediging van het privéleven en vrijheid van meningsuiting).[24][25] De eerste zaak had betrekking op de wet van 2011 en de tweede op een politiereglement van de zone Vesdre. In beide gevallen stelde het hof zich terughoudend op en zag het een eventueel verbod op integrale gezichtsbedekking als een 'samenlevingskeuze' die in de eerste plaats aan de wetgever toekomt. Het hof aanvaardde dat zo'n verbod in een democratische maatschappij noodzakelijk kan zijn om de interactie en communicatie tussen individuen te beschermen. De maatregel was proportioneel met het nagestreefde doel de voorwaarden van het 'samen leven' te bewaren.

Het hof volgde daarmee een eerder uitgezette lijn.
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens denkt er anders over.

https://nl.wikipedia.org/(...)tsbedekkende_kleding.
pi_183380265
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 14:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, niet echt.
Ja, wel echt.

Of je het nou op fok of op facebook leest, het is geen van beiden de argumentatie die de overheid er bij geeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380291
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, wel echt.

Of je het nou op fok of op facebook leest, het is geen van beiden de argumentatie die de overheid er bij geeft.
Mensen voeren dat hier aan als argument. Inherent aan dit forum is dat je op elkaar reageert. Mocht je dat gemist hebben.
pi_183380327
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


[..]

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens denkt er anders over.

https://nl.wikipedia.org/(...)tsbedekkende_kleding.
Het Hof zegt dat het legaal is, niet dat het een goed idee is. Want dat is het namelijk niet.
pi_183380328
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen voeren dat hier aan als argument. Inherent aan dit forum is dat je op elkaar reageert. Mocht je dat gemist hebben.
De regering maakt voor hun argumentatie niet gebruik van het fok forum. Wil jij dus weten waarom een bepaalde wet wordt ingevoerd moet je niet op het fok forum zijn maar op de officiële kanalen van de overheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380357
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De regering maakt voor hun argumentatie niet gebruik van het fok forum. Wil jij dus weten waarom een bepaalde wet wordt ingevoerd moet je niet op het fok forum zijn maar op de officiële kanalen van de overheid.
Dat was ook niet het punt of de vraag Kees.
pi_183380365
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag hoe de maatschappij daar baat bij heeft. Het 'probleem' wat je schetst komt al nauwelijks tot niet voor. Dus welk belang het zou moeten dienen is nog steeds ietwat onduidelijk.
De maatschappij heeft daar in zoverre baat bij dat de 45 overige passagiers op hun gemak zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380395
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was ook niet het punt of de vraag Kees.
Ja dat was het wel Frits, tot het punt waarop jij je halverwege ergens mee gaat bemoeien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183380417
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:12 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het Hof zegt dat het legaal is, niet dat het een goed idee is. Want dat is het namelijk niet.
Dat is jouw onjuiste interpretatie.
pi_183380439
Het voordeel is wel dat zodra wij dadelijk rond de 70/80 jaar zijn wij ook zo'n boerka kunnen dragen en hopelijk dan met rust gelaten worden door dat radicaal Nederland hatend kopschop volk. Die vallen mensen in hun eigen cultuur immers nooit lastig.
pi_183380642

Een inkijk in de bizarre geest van dit soort wereldvreemde wezens.

Van 2011 alweer.

En Femke geeft haar zegen anno 2018.
pi_183380675
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom moeten de dragers gebaat zijn bij een verbod? De maatschappij moet er bij gebaat zijn. Bij de vaststelling van het maximum alcoholpercentage vroegen we ons toch ook niet af of de alcomobilist daar mee gebaat is?

Het geeft wel aan hoe ver mensen zijn afgegleden als het gaat om moslims. Opeens moeten "moslims" ergens baat bij hebben, dat is helemaal het uitgangspunt niet.
DIT.
pi_183380712
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:04 schreef Molurus het volgende:
De grote vraag is hier natuurlijk, wat is nou eigenlijk het beoogde doel?

1) het verbeteren / vergroten van de veiligheid
2) het bestrijden van religieuze onderdrukking van vrouwen

De wet lijk zich vooral te richten op 1). Ik vermoed dat dit formeel en politiek de voornaamste reden is. Echter is het mij dan niet duidelijk waarom we uitzonderingen zouden maken voor feestelijke en culturele activiteiten. (Zoals bijvoorbeeld zwarte piet.)

De mensen die hier compleet overspannen raken van de uitspraken van Halsema lijkt het toch meer te doen zijn om puntje 2). Niet dat de boerka bij naam wordt genoemd in de wet, maar voor veel mensen lijkt het toch vooral een maatregel om de Islam in Nederland te bestrijden.
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vi3bb8q67kxz
pi_183380758
Dus als ik het goed begrijp wordt de wet alleen maar rechtgetrokken door het verbod op gezichtsbedekking voor iedereen te laten gelden. Geen uitzonderingen meer. Lijkt me niet meer dan logisch.

[ Bericht 5% gewijzigd door RobbieRonald op 26-11-2018 15:12:04 ]
pi_183380956
quote:
Leuk, maar dit gaat over een compleet ander wetsvoorstel dat nooit is doorgevoerd.

Dat je kunt googlen naar je persoonlijke obsessies en wat de PVV ervan vindt vind ik verder niet zo boeiend. Maar de wet waar dit topic over gaat is deze:

https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vkq3cqcjhvz7.pdf

Merk op dat het woord 'boerka' geheel niet voorkomt in deze tekst.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183381039
SafaiDarya twitterde op vrijdag 13-07-2018 om 17:12:55 “Liberating women from discrimination doesn’t happen by defending wearing a #burkini or a #veil but by understanding the philosophy behind it and by throwing it off forever.” My speech @Europarl_EN about the ‘ #freedom of choice' of religious dress codes#equality#WomensRight https://t.co/3yQBHT4oJc reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183381152
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 14:49 schreef SpaceOddity het volgende:
SafaiDarya twitterde op vrijdag 13-07-2018 om 17:12:55 “Liberating women from discrimination doesn’t happen by defending wearing a #burkini or a #veil but by understanding the philosophy behind it and by throwing it off forever.” My speech @Europarl_EN about the ‘ #freedom of choice' of religious dress codes#equality#WomensRight https://t.co/3yQBHT4oJc reageer retweet
Ik weet niet of ik dit nu dom of naïef moet vinden. Misschien wel allebei.
pi_183381166
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dit nu dom of naïef moet vinden. Misschien wel allebei.
Verklaar je nader.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183381202
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Vrouwen worden niet van dat juk bevrijd als je een kledingstuk verbiedt. In Lalala-land wellicht.
pi_183381263
Je zal maar de godganse dag bezig zijn met het demonstreren dat je niet kan lezen |:( .

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 14:59:45 ]
  maandag 26 november 2018 @ 15:02:46 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183381344
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus jij wilt agenten gaan inzetten die gaan meerijden in bussen en treinen om te zien of er niemand een boerka draagt?
Nog nooit in Amsterdam met het OV gereisd zeker? Boa's reizen zo goed als standaard mee ivm zwartrijden en agressie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183381346
Zou je bij Halsema op het stadhuis ook een paspoort mogen komen ophalen in een boerka?

Frankrijks beruchtste crimineel liep gewoon rond... onder een burka



bron
pi_183381374
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is het dus het resultaat uiteindelijk als je eindeloos tolerant bent geweest met het idee of gedachte dat men zich wel zal aanpassen aan de normen en waarden en vrijheden zoals wij die kennen hier.
Je geheel sluieren zodat je onherkenbaar bent, heeft meer te maken met veiligheid en afspraken/regels dan het beperken van vrijheden.
Hoewel er wel een kant aanzit van vrouwen die gedwongen worden zo rond te lopen, achterlijkheid hoeven we niet eindeloos voor open te staan immers.

Daarbij draai het eens om, een westerse vrouw in Saoudi Arabië moet ook niet daar zonder hoofddoekje of gewaad gaan rondlopen, want dan word je gewoon gearresteert.

Zo hebben allerlei landen regels en wetten, de een gebaseert op krankzinnig achterlijk geloof en de ander op logica, vrijheden en wetenschap.
Dus zij winnen met hun intolerante cultuur en maken Nederland daarmee ook intolerant? Okay. ^O^

quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, om er voor te zorgen dat het niet zo slecht word als in een islamistisch land.
Door even intolerant te gaan doen. Goed idee. :|W
1 + 1 = blauw
pi_183381385
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vrouwen worden niet van dat juk bevrijd als je een kledingstuk verbiedt. In Lalala-land wellicht.
Ik wil alleen maar even aangeven dat elke vorm van symboliek van een ideologie die vrouwen als minderwaardig ziet sterk bekritiseerd dient te worden, thats all. Met het tolereren van een niqab enz gebeurt dat niet, dat is natuurlijk vanzelfsprekend.

quote:
Jonge meisjes dragen die hoofddoek niet uit vrije wil'

Ze houdt ook rekening met fysiek geweld als haar afvalligheid in bredere kring bekend wordt. 'Afvallen van je geloof wordt niet geaccepteerd. Ik ben bang dat ik dan ook weinig bescherming van de politie zal krijgen. Zo'n aanval zal worden gezien als een incident. Er zal begrip zijn voor de culturele context. Hoogstens rolt er een taakstrafje uit. In de Nederlandse cultuur moeten conflicten worden uitgepraat. Maar als je gisteren hebt verteld dat je geen moslim meer bent, dan houdt het bedreigen morgen echt niet op in islamitische gemeenschappen.'
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183381396
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vrouwen worden niet van dat juk bevrijd als je een kledingstuk verbiedt. In Lalala-land wellicht.
Wat? Wil je hier dan beweren dat er sprake is van DWANG? dat meen je toch hoop ik niet?

Ik lees juist altijd dat het van al die vrouwen hun eigen keuze is en dat de islam helemaal geen patriarchale machtsstructuur is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183381419
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef Kamina het volgende:
Dus zij winnen met hun intolerante cultuur en maken Nederland daarmee ook intolerant? Okay. ^O^

Al die jaren op FOK! en niemand heeft jou Popper's paradox voorgeschoven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 15:05:45 ]
pi_183381435
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dus zij winnen met hun intolerante cultuur en maken Nederland daarmee ook intolerant? Okay. ^O^

[..]

Door even intolerant te gaan doen. Goed idee. :|W
Je hoeft inderdaad niet overal tolerant tegen over te staan. Achterlijkheid die invloed heeft op meer dan het eigen persoon moet je nooit tolereren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183381491
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat? Wil je hier dan beweren dat er sprake is van DWANG? dat meen je toch hoop ik niet?

Ik lees juist altijd dat het van al die vrouwen hun eigen keuze is en dat de islam helemaal geen patriarchale machtsstructuur is.
Allebei komt voor natuurlijk.
pi_183381492
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dus zij winnen met hun intolerante cultuur en maken Nederland daarmee ook intolerant? Okay. ^O^

[..]

Door even intolerant te gaan doen. Goed idee. :|W
Volgens mij heb dit al een keer eerder naar jou getikt, maar goed;

Met de islam is er sowieso verlies. T is niet anders.
- Laat je de islam woekeren, groeit de intolerantie die de islam heet, nemen westerse waarden af en groeit conservatief islam
- Wil je dit tegengaan, dan moeten onze westerse waarden ook kapot en groeit de conservatieve islam uit verzet.

Beide kut.

Edit; ow verrek, was ook de quote... :|W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183381498
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat? Wil je hier dan beweren dat er sprake is van DWANG? dat meen je toch hoop ik niet?

Ik lees juist altijd dat het van al die vrouwen hun eigen keuze is en dat de islam helemaal geen patriarchale machtsstructuur is.
Nee, ze geven wel toe dat die minieme minderheid met een boerka eventueel misschien iets wat onderdrukt wordt. Vervolgens wordt dat gegeven wel afgebakend als 'het resultaat van salafisme', en dat is wederom een afbakening van islam an sich. Zodoende wordt de islam met twee conceptuele lagen afgeschermd van kritiek. (Dezelfde retoriek is vaak van toepassing op terrorisme, of steun daarvoor).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 15:09:49 ]
pi_183381533
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:08 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee, ze geven wel toe dat die minieme minderheid met een boerka eventueel misschien iets wat onderdrukt wordt. Vervolgens wordt dat gegeven wel afgebakend als 'het resultaat van salafisme', en dat is wederom een afbakening van islam an sich.
Wat wil je nou zeggen? Snap er niks van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183381560
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen? Snap er niks van.
Ja, laat maar zitten dan.
pi_183381575
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen? Snap er niks van.
Ik ben het hier roerend mee eens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183381580
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 15:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar even aangeven dat elke vorm van symboliek van een ideologie die vrouwen als minderwaardig ziet sterk bekritiseerd dient te worden, thats all. Met het tolereren van een niqab enz gebeurt dat niet, dat is natuurlijk vanzelfsprekend.

[..]

Ik wil alleen maar even aangeven dat met een verbod je de positie van een specifieke groep vrouwen per saldo verslechtert. Daarom is dat soort symboolwetgeving ook zo nutteloos en nietszeggend.
pi_183381615
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 15:05 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Al die jaren op FOK! en niemand heeft jou Popper's paradox voorgeschoven?
Zlef s op FOK! weet men dat paradoxen paradoxaal zijn en dus nul argument zijn. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hoeft inderdaad niet overal tolerant tegen over te staan. Achterlijkheid die invloed heeft op meer dan het eigen persoon moet je nooit tolereren.
Dat is dan je eigen schuld volgens jouw redenering. :D
1 + 1 = blauw
pi_183381624
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

1.Leuk, maar dit gaat over een compleet ander wetsvoorstel dat nooit is doorgevoerd.

Dat je kunt googlen naar je persoonlijke obsessies en wat de PVV ervan vindt vind ik verder niet zo boeiend. Maar de wet waar dit topic over gaat is deze:

https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vkq3cqcjhvz7.pdf

Merk op dat het woord 'boerka' geheel niet voorkomt in deze tekst.
1.Dat klopt ,echter uit dit wetsvoorstel is de huidige wet uiteindelijk voortgekomen.
2.Ik heb geen persoonlijke obsessie. As het een mening is die gefundeerd is op degelijke argumenten neem ik daar graag kennis van, ook als ik het daar niet mee eens ben. Kan ik iedereen aanraden.

Dit lijkt mij de toelichting van de huidige wet.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34349-3.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Klepper272 op 26-11-2018 15:45:22 ]
pi_183381643
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2018 15:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zlef s op FOK! weet men dat paradoxen paradoxaal zijn en dus nul argument zijn. ;)

Het punt van zijn insteek is je dus blijkbaar volledig ontgaan. Jammer.
pi_183381675
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar even aangeven dat met een verbod je de positie van een specifieke groep vrouwen per saldo verslechtert. Daarom is dat soort symboolwetgeving ook zo nutteloos en nietszeggend.
Wat stel jij voor om vrouwenonderdrukking, wat een vaste norm in de islam is, tegen te gaan?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183381685
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 15:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben het hier roerend mee eens.
Het is van iemand die zegt dat de inhoud er niet toe doet als de intentie maar goed is. Dan kun je het beste je verwachtingen maar iets bijschroeven.
pi_183381731
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 15:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat stel jij voor om vrouwenonderdrukking, wat een vaste norm in de islam is, tegen te gaan?
Dat vroeg probeer gisteren ook al. Er valt helaas niet heel veel te doen aan ongelijke verhoudingen achter de voordeur. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor vrouwenmishandeling. Je kunt vrouwen niet dwingen om een keuze te maken. Je kunt hen alleen maar alle middelen binnen handbereik aanbieden en zoveel mogelijk bewegingsruimte in figuurlijke zin geven. Wat nu wordt gedaan helpt in ieder geval juist averechts.
pi_183381854
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 15:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat stel jij voor om vrouwenonderdrukking, wat een vaste norm in de islam is, tegen te gaan?
Wegkijken...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183381993
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:02 schreef Spectator19 het volgende:
Zou je bij Halsema op het stadhuis ook een paspoort mogen komen ophalen in een boerka?

Frankrijks beruchtste crimineel liep gewoon rond... onder een burka

[ afbeelding ]

bron
Ik denk dat Halsema dit niet eens weet.
pi_183382026
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat vroeg probeer gisteren ook al. Er valt helaas niet heel veel te doen aan ongelijke verhoudingen achter de voordeur. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor vrouwenmishandeling. Je kunt vrouwen niet dwingen om een keuze te maken. Je kunt hen alleen maar alle middelen binnen handbereik aanbieden en zoveel mogelijk bewegingsruimte in figuurlijke zin geven. Wat nu wordt gedaan helpt in ieder geval juist averechts.
Wat nu gebeurt, en daarmee bedoel ik; steeds meer burgemeesters die aangeven geen gehoor te geven aan het ''boerkaverbod'', is dat het islamitische vrouwenonderdrukkers in de hand speelt, en islamitische onderdrukte vrouwen meer en meer het signaal geeft dat het geen onderdrukking is.

Trouwens, zelf heb je dus geen oplossing?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 26 november 2018 @ 15:36:27 #291
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183382110
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 15:30 schreef Dutchguy het volgende:

Ik denk dat Halsema dit niet eens weet.
In seizoen 2 van Fauda gebeurt het ook. Binnenkort ook in Amsterdam. En Lutjebroek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183382196
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 15:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

In seizoen 2 van Fauda gebeurt het ook. Binnenkort ook in Amsterdam. En Lutjebroek.
Jij komt ''inhoudelijk'' ook nooit echt verder dan een beetje flauw trollen als het een vrouwen onderdrukkende, homo hatende ideologie betreft, is het niet?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 26 november 2018 @ 15:40:58 #293
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183382206
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 15:40 schreef SpaceOddity het volgende:

Jij komt ''inhoudelijk'' ook nooit echt verder dan een beetje flauw trollen als het een vrouwen onderdrukkende, homo hatende ideologie betreft, is het niet?
Klopt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 26 november 2018 @ 15:46:08 #294
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_183382326
Waarom hebben mensen het hier over onderdrukking? Is toch irrelevant? Die wet is er nu eenmaal en men dient zich daar aan te houden (en dus moet de wet gehandhaafd worden). Ik ga ervan uit dat Halsema behoorlijk op haar flikker gaat krijgen indien ze het laatste niet doet.
pi_183382347
Hebben wij er wel aan gedacht dat als een boerka persoon zich opblaast in de bus het dan wel huilie huilie is? (Achteraf!)
pi_183382357
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 15:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

In seizoen 2 van Fauda gebeurt het ook. Binnenkort ook in Amsterdam. En Lutjebroek.
Dit is dus echt gebeurd.
  maandag 26 november 2018 @ 15:48:52 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183382386
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 15:47 schreef Dutchguy het volgende:

Dit is dus echt gebeurd.
Ja! Daarom. En ook nog op televisie. Dus binnenkort in Amsterdam. En Lutjebroek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183382516
quote:
5s.gif Op maandag 26 november 2018 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja! Daarom. En ook nog op televisie. Dus binnenkort in Amsterdam. En Lutjebroek.
Ach ja , wat kan ons ook een paar uiteengereten lichamen schelen.....

https://www.ad.nl/buitenl(...)en-in-irak~a34516ce/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-hoofdstad-a1414776
pi_183382518
quote:
5s.gif Op maandag 26 november 2018 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja! Daarom. En ook nog op televisie. Dus binnenkort in Amsterdam. En Lutjebroek.
Hoe is het in Australië? Kan niet anders of je hoofd komt daar de grond weer uit.
pi_183382523
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 15:47 schreef Bocaj het volgende:
Hebben wij er wel aan gedacht dat als een boerka persoon zich opblaast in de bus het dan wel huilie huilie is? (Achteraf!)
Waarom? Heeft toch niets met de gelinkte ideologie te maken? Het heet niet voor niets religie van vrede en liefde. Want dat is wat we dan te horen krijgen.

Verder; is het natuurlijk ook niet zo heel gek dat Halsema deze uitspraak doet op een bijeenkomst in een wijk waarvan de helft niet westers is (met 20% Marokkaans). Misschien wel om zo n populist als Wilders tegen te gaan...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 26 november 2018 @ 15:55:12 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183382540
quote:
Je snapt dat je mijn punt enkel bevestigt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')